10 حقیقت مهمی که باید درباره «الیستار اسمایت» (Alistair Smythe) ملقب به «قاتل عنکبوت نهایی» (Ultimate Spider-Slayer) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-الیستار-اسمایت-alistair-smythe-ملقب-به-قاتل-عنکبوت-نهایی-ultimate-spider-slayer-بدانید-اسپنسر-ربات-اسپایدر-اسلیر-دشمن-مرد-عنکبوتی-اسپایدرمن-فکت-تاریخچه-معرفی-شخصیت-بیوگرافی-facts-اسمایث-الیستر-آلیستار-کرکتر-کاراکتر

«آلیستار اسمایت» (که تلفظ دقیق اسمش در انگلیسی، «اَلیستِر» است) از دشمنان بسیار مهم مردعنکبوتی به شمار میاد که بارها برای او و نزدیکانش ایجاد دردسرکرده. در این مقاله قراره به طور کامل با این کاراکتر آشنا شوید.

توصیه میشه مقاله ی زیر را هم حتما بخوانید:

معرفی تمامی قاتل های عنکبوتی (SPIDER-SLAYERS)

 

1- پدر او (اسپنسر اسمایت) مخترع ربات های قاتل عنکبوت است

اسپنسر اسمایت

در شماره 25 از سری نخست کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که سال 1965 منتشر شد، آقای «جی. جونا جیمسون» سراغ مخترعی به نام پروفسور «اِسپنسر اسمایت» (Spencer Smythe) رفت و ازش خواست رُبات هایی بسازه که بتونن مرد عنکبوتی رو شکار کنند. اسمایت هم این کار رو کرد و اسم رُبات را «قاتل عنکبوت» (Spider-Slayer) گذاشت و از مرد عنکبوتی شکست خورد! بنابراین نوعی وسواس پیدا کرد و مدام ربات های جدیدتر و ارتقا یافته تری درست میکرد تا با اسپایدرمن مبارزه کنند. ربات های قاتل عنکبوت در طول سالها بسیار برای مرد عنکبوتی دردسر ساز شده اند. اسپنسر اسمایت در نهایت سرطان گرفت و مُرد (البته او در پایان عمرش از جیمسون تنفر پیدا کرد زیرا او را مقصر سرطانش میدانست). بعد از او هم پسرش به نام «الیستار اسمایت» راه پدر را ادامه داد و سعی کرد هم اسپایدرمن را نابود کنه و هم جیمسون را تا انتقام پدرش را از آنها بگیره. در هر حال این پدر و پسر انواع مختلفی از ربات های قاتل عنکبوت ساخته که پیشتر در این مقاله معرفی کرده بودیم.

 

2- آلیستار اولش برای کینگ پین کار میکرد

احتمالاً بسیاری از علاقمندان به سریال محبوب "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" به خوبی به یاد دارند که الیستار اسمایت هم مثل پدرش در این سریال در اکثر موارد به عنوان مخترعی که برای «ویلسون فیسک» ملقب به «کینگ پین» کار میکند به تصویر کشیده شد. در دنیای کمیک هم وقتی اولین بار الیستار اسمایت را دیدیم (در شماره 19 از کمیک های Amazing Spider-Man Annual که سال 1985 به نویسندگی «لویی سایمسنون» و طراحی «مری ویلشایر» خلق شد) او برای کینگ پین کار میکرد (گفته شد که یک ساله برای کینگ پین کار میکنه).

کینگ پین - الیستر اسمایت

ولی در همان ابتدای داستان با کینگ پین مشکل پیدا کرد و از پیش او رفت و بعد از آن همیشه برای خودش کار کرد (الیستار اعتقاد داشت که کینگ پین بیش از حد مردعنکبوتی را تحمل میکنه در حالی که هر چه سریع تر باید او را بکشه. کینگ پین هم از دستاوردهای الیستار راضی نبود و او را اخراج کرد). در واقع، متوجه شدیم که الیستار داشته از منابع کینگ پین برای ساخت ربات قاتل عنکبوت استفاده میکرده تا مردعنکبوتی را به قتل برسونه و کار نیمه تمام پدرش را تمام کنه.

 

3- مری جین هم چند بار مورد هدف الیستار قرار گرفته است

در همان کمیک Amazing Spider-Man Annual #19 دیدیم که الیستار یکی از ربات های قاتل عنکبوتی پدرش را به روز رسانی کرد تا باهاش مرد عنکبوتی را بگیره و بکشه.

ربات قاتل عنکبوت - spider slayer

او از طریق کلاهی که مردعنکبوتی قرار بود به زن عموی خودش بابت روز تولدش بده تونست رد زن عمو می را بزنه. ولی جالبه که زن عمو می آن کلاه را به عمه ی مری جین (عمه آنا) قرض داد و بنابراین ربات اشتباهی عمه آنا را گروگان گرفت! مری جین هم که آنجا بود توسط ربات گروگان گرفته و هر دو به مخفیگاه الیستار برده شدند.

مری جین واتسون (Mary Jane Watson)

سپس الیستار دچار سوء تفاهم شد و خیال کرد که مری جین، مرد عنکبوتی است! (در کل الیستار به زنان زیبا علاقمند بود و همیشه پوسترهای آنها را روی در و دیوار محل کارش میچسباند و به همین دلیل انگار بیش از حد مجذوب زیبایی مری جین شده بود!). مری جین هم سعی کرد تا جای ممکن وقت تلف کنه و بهش گفت که بله مرد عنکبوتیه (چون الیستار شروع کرد به تهدید و شکنجه ی آنها) و با تکنولوژی بیگانه های فضایی میتونه خودش را به شکل مرد عنکبوتی دربیاره!!!

الیستر اسمایت - مر یجین

الیستار هم حرفش رو باور کرد و مری جین رو با خودش برد تا تکنولوژی اون فضایی ها را بهش بده! مرد عنکبوتی هم از طریق کینگ پین از قضیه باخبر شد و اول عمه آنا را نجات داد و سسپس رفت مری جین را نجات داد و با الیستار و رباتش جنگید.

اسپایدرمن - الیستار اسمایت

در نهایت اسپایدرمن تونست به کمک سیم های برق آن را نابود کنه و آلیستار هم دستگیر و روانه ی زندان شد.

اسپایدر اسلیر - spider-slayer

مدتی بعد و در شماره های 291 و 292 "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد بازگشت الیستار اسمایت بودیم. ابتدا فهمیدیم که او به خاطر اینکه دفعه ی قبل جریان برق به رباتش وصل بود و خودش هم داخل ربات بود، بدنش از کمر به پایین فلج شده و باید از ویلچر برای راه رفتن استفاده میکرد (ظاهرش هم عوض شده بود. یعنی دفعه ی قبل او را چاق و ژولیده دیده بودیم ولی این دفعه لاغر و آراسته تر شده بود):

اسمایت - ویلچر

آلیستار اسمایت ربات جدیدی ساخته بود و تنفرش از اسپایدرمن بیش از قبل شده بود (چون علاوه بر مرگ پدرش، او را مسئول فلج شدن خودش نیز میدانست) ربات جدیدش (که اینجا معرفی شده) را جوری ساخته بود که خودش بتواند درونش قرار بگیرد و هدایتش کند. او اولش بار رباتش رفت و به آپارتمان مری جین حمله کرد تا ازش درباره ی مردعنکبوتی اطلاعات به دست بیاره ولی او آنجا نبود:

حمله به اپارتمان مری جین

تا اینکه از طریق مانیتورهایی که در سطح شهر داشت تونست مردعنکبوتی را شناسایی کرد و باهاش جنگید:

مبارزه با ربات عنکبوتی

اولش وقتی داشت مرد عنکبوتی را شکست میداد یک کارگر ساختمانی با بولدوزر بهش ضربه زد. اما الیستار آن را تعمیر کرد و دوباره به تعقیب اسپایدرمن پرداخت و تونست پیتر پارکر را از طریق یک اسپری که بهش زده بود در شهری دیگر ردگیری کند. در واقع مری جین به دلیل مشکلات خانوادگی به شهر "پیتسبرگ" رفته بود و پیتر پارکر هم برای کمک بهش به آنجا رفت و الیستار و رباتش هم به آن شهر رفتند. بنابراین او و رباتش پیتر و مری جین را در کنار هم پیدا کردند:

ربات اسمایت

پیتر سریعا لباس مرد عنکبوتی اش را بر تن کرد و سعی کرد الیستار را از مری جین دور کند. سپس دیدیم که الیستار چیزی نمونده اسپایدرمن را در آب خفه کند که مری جین با خودرو به ربات قاتل عنکبوت ضربه زد و باعث شد تا مردعنکبوتی رها بشه.

مری جین شجاعت

سپس در خیابان، مری جین بار دیگر به کمک پیتر آمد (این بار با یک چوب بیسبال!) و این باعث شد الیستار و رباتش او را بگیرند:

حمله مری جین

این باعث شد مرد عنکبوتی بسیار خشمگین گردیده و با دستانش ربات را داغون کنه و آلیستار رو هم از داخلش بیرون بکشه!

مرد عنکبوتی خشمگین

او در نهایت الیستار را تهدید کرد که اگر بار دیگر سراغ مری جین بیاد همون بلایی رو سرش میاره که سر رباتش آورد!

تهدید مردعنکبوتی

 

4- او خودش را به "قاتل عنکبوتی نهایی" تبدیل کرد!

الیستار بعد از مدتی به همراه چند مخترع دیگر از زندان فرار کرد و این بار بیش از قبل به دنبال گرفتن انتقام از مردعنکبوتی بود! او برای اینکه به هدف خودش برسه کل بدنش رو با پوستی بیو اُرگانیک پوشاند که مثل یک زره برایش عمل میکرد و قدرت بازویش را هم ارتقا میداد. ضمن اینکه با اتصال به ستون فقراتش باعث شد تا بتونه دوباره راه بره!

قاتل عنکبوت نهایی

همچنین نوعی پنجه های پرنده مانند پیدا کرد و از هر شانه اش هم سلاح های بلند بیرون آمده و روی بازویش هم وب شوترهای خاصی تعبیه شده بود! او خودش را "قاتل عنکبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Slayer) لقب داد! البته اسپایدرمن در پایان داستان "تهاجم قاتلین عنکبوت" (Invasion of the Spider-Slayers) تونست او را تقریبا به راحتی شکست بده.

الیستر اسمایت

همچنین قبل از اینکه با آلیستار روبرو بشه با یک سری دیگر از ربات های ساخته شده توسط او جنگید که در این مقاله معرفی شده اند.

 

5- آلیستار دستیاری داشت به نام مکس یانگ که او هم ربات قاتل عنکبوت ساخت

آلیستار دستیاری داشت به نام مکس یانگ که او هم ربات قاتل عنکبوت ساخت

مکس یانگ (Max Young) در واقع یکی از دستیاران «مِندل استرام» ملقب به «ربات مستر» بود که اینجا به طور کامل معرفی شده است. مکس از بیماری اختلال شخصیتی رنج میبرد و سر از تیمارستان روانی درآورد. ولی آلیستار اسمایت فراری اش داد (به همراه دیگر یک سری بیماران دیگر) تا برایش نمونه های جدیدی از ربات های قاتل عنکبوت بسازد تا بتواند اسپایدرمن را گیر بیندازد. رباتی که او ساخت از نظر ظاهری با بقیه قاتلین عنکبوت فرق داشت و ظاهری بیولوژیکی داشت و در واقع بازسازی شده از روی یکی از ربات های مندل استرام بود.

ربات مندل استرام

 وقتی مرد عنکبوتی و فلیشیا هاردی (گربه سیاه) مشغول نبرد با عقرب (اسکورپیون) بودند، بهشان حمله کرد و با بازوهای اختاپوسی خودش داشت مرد عنکبوتی را خفه میکرد تا اینکه عقرب به طور تصادفی با نیش الکتریکی خودش بهش ضربه زد و باعث نابودی اش شد (البته این ایده فلیشیا بود که اینجوری شکستش بدهند!).

مرد عنکبوتی فلیسیا هاردی

در هر حال پس از شکست خوردن این ربات، آلیستار او را کشت (با برق جزغاله اش کرد!)

مکس یانگ - مرد عنکبوتی

 

6- آلیستار اسمایت برای تبهکاران شهر نیز ربات ساخته است

آلیستار اسمایت به درخواست یکی از روسای خلافکاران شهر به نام Jason Tso ، ربات هایی به نام «قاتلین سایبری» به وجود آورد تا در بازار سیاه آنها را بفروشد (این ربات ها قوی بودند و لیزر شلیک میکردند و تیغ هایی از بدنشان بیرون میامد).

- قاتلین سایبری (Cyber-Slayers)

آنها ابتدا از این ربات ها یکی از گروه های رقیب به رهبری «لیدی اختاپوس» استفاده کردند که در نتیجه نظر «بن رایلی» (که آن موقع با لقب اسکارلت اسپایدر جای پیتر پارکر را به عنوان اسپایدرمن اصلی شهر گرفته بود و بهش لقب «اسکارلت اسپایدر» داده بودند) به ماجرا باز شد. البته در نهایتTso  به آلیستار خیانت کرد و این ربات ها هم نابود شدند.

 

7 - او همسر آقای جیمسون را کشت و باعث شد حس عنکبوتی اسپایدرمن برای مدتی از کار بیفته!

در طی داستان Big Time که بین سالهای 2010 تا 2011 منتشر شد، الیستار اسمایت برگشت اونم با یک زره متالیک جدید که سرتاسر بدنش رو میپوشوند!

کمیک بیگ تایم

او هدفش این بود که بره دنبال دوستان و اعضای خانواده ی آقای جیمسون رو به قتل برسونه (جیمسون اون موقع شهردار نیویورک شده بود). از «مک گارگن» (عقرب) هم کمک گرفت (او به زندان "رَفت" نفوذ کرد و گارگن را از آنجا فراری داد). سپس نوعی جراحی سایبرنتیک رویش انجام داد و تبدیلش کرد به نسخه ای سایبورگ مانند از عقرب! (عکسش اینجاست). عقرب هم که خودش به قدر کافی برای انتقام گرفتن از جیمسون انگیزه داشت او را همراهی کرد (الیستار ارتش کوچکی از مزدوران سایبورگی تدارک دیده بود). سپس آنها به محل پرتاب سفینه ی فضایی «جان جیمسون» (پسرِ فضانورد آقای جیمسون) حمله و با انجام خرابکاری، درخواست باج کردند.

جان جیمسون - فضانورد

ارتش سایبورگی او هم به اسپایدرمن و سربازانی که در محل پرتاب حضور داشتند حمله کردند (یک سری از افرادش هم به ساختمان "دیلی بیوگل" حمله کردند).

حمله به جیمسون

الیستار واقعا میخواست همه ی نزدیکان جیمسون رو به قتل برسونه ولی خود جیمسون رو نکشه تا حس کنه وقتی پدرش رو از دست داد چه درد و رنجی رو تحمل کرد. در نهایت همسر جیمسون به نام «مارلا» بدست الیستار کشته شد!

مارلا جیمسون

همچنین وقتی اسپایدرمن سعی کرد با دستگاهی، لینک بین الیستار و مزدورانش را مختل کنه ناگهان حس عنکبوتی اش آسیب دید و از کار افتاد:

حس عنکبوتی مرد عنکبوتی

در پایان هم شاهد بودیم که جیمسون مصمم است تا حکم اعدام را برای الیستار به خاطر قتل همسرش اجرا شود.

 

8- او بدست مرد عنکبوتی برتر کشته شد

در شماره 11 از کمیک مرد عنکبوتی برتر (اینجا ترجمه شده) شاهد بودیم که جیمسون از مرد عنکبوتی برتر (دکتر اختاپوس که اون موقع در جسم و ذهن پیتر پارکر فرو رفته بود) خواست تا در مراسم اعدام الیستار اسمایت شرکت کنه.

اعدام اسمایت

سپس الیستار سعی میکنه با استفاده از ربات های قاتل عنکبوت کوچک فرار کنه ولی مرد عنکبوتی برتر برای این سناریو از قبل آمادگی داشته و از ربات های عنکبوتی خودش استفاده میکنه تا جلویش رو بگیره. در ادامه، نبردی بین آنها در میگیره و البته الیستار از کمکِ نسخه های ارتقا یافته ی «والچر»، «بومرنگ» و «عقرب» هم بهره مند میشه.

مبارزه مرد عنکبوتی برتر

خلاصه در شماره ی بعدی (شماره 12 از "مرد عنکبوتی برتر" که اینجا ترجمه شده) بعد از فراز و نشیب هایی، مرد عنکبوتی بر سر دوراهی گیر میکنه. یعنی عقرب داره میره که جیمسون رو بکشه، والچر هم آمادس تا گروهی از مردم غیرنظامی رو به قتل برسونه و بنابراین الیستار مطمئنه که میتونه از دست اسپایدرمن فرار کنه (چون خیال میکنه همون مرد عنکبوتی همیشگیه که جون آدم های بیگناه برایش اولویت اولیه). اما (درشماره 13 از "مرد عنکبوتی برتر" که اینجا ترجمه شده است) ناگهان مرد عنکبوتی برتر بهش میگه که از روش های مردعنکبوتی سابق پیروی نمیکنه و الیستار رو میکشه! (در حالی که الیستار اعلام کرده بود که تسلیم میشه!).

قتل لیستر اسمایت

بعد معلوم میشه که مردعنکبوتی برتر فقط تونسته جسم الیستار رو بکشه ولی ذهن او توسط قطعات رُباتیکش سالم مانده!

الیستر اسمایت

و الیستار حتی سعی میکنه که ذهنش رو به مرد عنکبوتی برتر انتقال بده ولی موفق نمیشه چون او برای این سناریو از قبل خودشو تجهیز کرده و در نهایت برای الیستار هویت مخفی خودش رو فاش میکنه و او میفهمه که توسط دکتر اختاپوس کشته شده!

هویت مرد عنکبوتی برتر

و در نهایت الیستار میمیره ...

 

9- او و پدرش ممکنه زنده شده باشند

و اما در رویداد "توطئه کلونی" که اینجا به طور کامل ترجمه شده، دیدیم که ذهن دکتر اختاپوس در قالب یک ربات اختاپوسی کوچک وارد قبر الیستار میشه و میفهمه که شرکتِ شغال (بن رایلی) تحت عنوان "نیو تکنولوژی" تونسته جسد الیستار رو پیدا کنه:

جسد الیستر اسمایت

سپس میبینیم که الیستار و پدرش رو به صورت کلون زنده کرده! (در عکس پایین با فلش مشخص شده اند):

کلون الیستار اسمایت

و آخرش هم دقیقا مشخص نشد که آیا آنها مثل دیگر کلون های ساخته شده توسط شغال بدست ویروس "کاریون" متلاشی و نابود شدند یا نه. پس احتمال داره که زنده شده باشند...

 

- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

اولین حضور الیستار اسمایت خارج از دنیای کمیک مربوط میشه به سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه ی کارتونی" در دهه ی 90 میلادی که حضور پررنگی در آن داشت و «مکس ول کالفیلد» به جایش حرف میزد.

الیستر - الیستار - اسمایت - کارتون مرد عنکبوتی - دهه 90

این نسخه در این حادثه در آزمایشگاه فلج شد و از یک هاورچر (ویلچر معلق در هوا) برای حمل و نقل استفاده میکرد. او پس از آنکه شاهد مرگ پدرش بود، شروع کرد به کار کردن برای کینگ پین و برای گرفتن انتقام از اسپایدرمن شروع کرد به ساختن ربات های قاتل عنکبوتی (او اسپایدرمن را مقصر مرگ پدرش میدانست). ولی پس از چند ناکامی و نقش داشتن ناخواسته اش در دستگیری «ریچارد فیسک» او ترسید که جانش در خطر باشد و به کینگ پین خیانت کرد ولی دستش رو شد و سپس بدست خبیثی به نام «هربرت لندن» (اینجا معرفی شده) به صورت ژنتیکی به «قاتل عنکبوت نهایی" تبدیل شد:

قاتل عنکبوتی نهایی

کارتون اسپایدرمن 90

او با مرد عنکبوتی جنگید اما در نهایت از برنامه ی ذهنی کینگ پین رها شد و فهمید که جسم پدرش با فناوری "سرما زیستی" (Cryonics) حفظ شده و بنابراین حاضر شد برای «سیلورمین» و «مایلز وارن» کار کنه تا شاید پدرش زنده بشه. او همچنین در رویداد "جنگ های پنهان" شرکت کرد.

کارتون اسپنسر اسمایت

الیستار اسمایت در کارتون مرد عنکبوتی که پخش آن از سال 2017 از شبکه دیزنی اکس دی آغاز شد هم حضور داشت. او هم مثل بسیاری از ویلن های این سریال یک نوجوان بود که با پدرش رابطه ی پرتنشی داشت به همین خاطر جذب "آکادمی آزبورن" شد و چند بار با تجهیزات و فناوری ها و در قالب و گروه های مختلف با مردعنکبوتی جنگید و شکست خورد.

کارتون اسپایدرمن 2017

الیستار اسمایت در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" نیز حضور کوتاهی دارد و نقش او را «بی. جی. نوواک» (B. J. Novak) بازی میکند. او یکی از دانشمندان آزکورپه که رفتار زننده ای با مکس دیلون داره و به طور غیر مستقیم در تبدیل شدن او به الکترو نقش داشت.

اسمایت - مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

الیستار اسمایت تاکنون در 5 بازی رایانه ای هم حضور داشته که مهم ترین آن برمیگرده به بازی "مردعنکبوتی شگفت انگیز" که سال 2012 از روی فیلمی به همین نام با بازی «اندرو گارفیلد» در نقش اسپایدرمن ساخته شد و به بازار آمد («نولان نورث» صداپیشه ی معروف جایش حرف زد).

بازی الیستر اسمایت

او در این بازی (که داستانش بعد از وقایع فیلم رخ میداد) از داشمندان عالی رتبه ی "آزکورپ" بود و این شرکت را تحت فشار قرار داده بود تا سرمایه گذاری سنگینی در رشته رُباتیکس انجام دهد. وقتی پیتر پارکر و گوئن استیسی وارد بخش های ممنوعه آزکورپ شدند تا درباره ی آزمایشات برای ترکیب ژن انسان با حیوان شرکت تحقیق کنند، اسمایت متوجه میشه ولی موافقت میکنه که آزمایشات رو ببینند ولی ناگهان گونه های ترکیبی - ژنتیکی به DNA عنکبوتیِ پیتر واکنش نشون میدن و از محفظه های خود فرار میکنند. در نتیجه یک ویروس مرگبار آزاد میشه که چندین نفر را مبتلا میکنه که یکی از آنها الیستار است. او در قرنطینه چندین ربات را عازم میکنه تا گونه های فراری را دستگیر کنند (مرد عنکبوتی با این ربات ها در قالب باس فایت مبارزه میکنه که در این مقاله راجع بهش توضیح داده شده). سپس دکتر کانرز علاجی درست میکنه که مرد عنکبوتی به آزکورپ میاره ولی الیستار اون رو میقاپه تا اعتبارش به خودش برسه و وقتی امتحانش میکنه از کمر به پایین فلج و دیوانه میشه!

فلج شدن الیستار اسمایت

سپس از آزکورپ اخراج میشه و هویت مرد عنکبوتی را هم میفهمه و کانرز را میدزده تا مردعنکبوتی را به مرکز رباتیک آزکورپ بکشونه (او حتی قدرت های فوق بشری مردعنکبوتی را به طور مقطعی ازش میگیره) و در نهایت اسپایدرمن با کانرز (که به لیزارد تبدیل شده) همکاری میکنه تا او را که لباس زرهی بر تن و سلاح های مرگبار به خودش وصل کرده را شکست دهند.

اسمایت زرهی

او در پایان بازی و در حالی که به مراحل نهایی عفونت خود قرار داره، به آزمایشگاه خودش برمیگرده و عمداً خودش را در معرض به یکی از ربات های خودش قرار میده تا نابودش کنه چون دوست نداره به یک موجود دو رگه از نظر ژنتیکی تبدیل بشه.

مرگ الیستر اسمایت

 

مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقاله مرتبط:

معرفی تمامی قاتل های عنکبوتی (SPIDER-SLAYERS)

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت چهارم

10 دشمنی که مرد عنکبوتی ممکنه در بازگشت به خانه 2 باهاشون روبرو بشه

10 کمیک مرد عنکبوتی که برای دنیای گیم عالی هستند!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

10 تا از بزرگترین و بدترین توهمات میستریو در دنیای کمیک 

10 حقیقت مهمی که باید درباره عقرب (SCORPION) بدانید

15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

كمیك های مرد عنکبوتی: توطئه کلونی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

10 تا از بدترین (و احمقانه ترین) کارهایی که جی جونا جیمسون علیه اسپایدرمن انجام داده!

كمیك های "مرد عنكبوتی برتر" (SUPERIOR SPIDER-MAN) به زبان فارسی

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «جان جیمسون» ملقب به «وُلف من/مرد گرگی» (WOLF-MAN) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «جی. جونا جیمسون» (J. JONAH JAMESON) بدانید

10 تفاوت بزرگ سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" با دنیای کمیک بوک

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «ِمندل اِسترام» ملقب به «رُبات مَستر» بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Blur
#1 Blur 1403-03-05 13:54
یکی از اون ویلنایی که هیچوقت توجه لازم بهش نشد
اینکه میتونه قدرت های اسپایدی رو کپی کنه خیلی پتاتسیل دارش میکنه
نقل قول کردن
پاتریک
#2 پاتریک 1403-03-05 23:10
من خودم الیستار اسمایت رو از کارتون مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی شناختم و به نظرم بهترین حضورش خارج از دنیای کمیک تو اون سریال بود و واقعا پتانسیل اینو داره که ویلن یکی از فیلم های مرد عنکبوتی باشه
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#3 TMNT - FAN 1403-03-05 23:29
من این شخصیت رو اولین بار توی انیمیشن سریالی * اسپایدرمن : مجموعه کارتونی * دیدم و یادمه همیشه خیلی برام عجیب بود مخصوصا از نظر ظاهری ، همچنین دوست داشتم بیشتر ازش ببینم که بالاخره تونستم اپیزود هایی از اون مجموعه پیدا کنم که تمرکز بیشتری روی شخصیت و داستانش باشه
الانم که این مقاله طبق معمول هر مخاطبی رو با سیر تا پیاز کاراکتر آشنا میکنه ، آقای ترابی واقعا هیچ چیزی برای شخصیت محبوبتون کم نداشتید
منم با الگو برداری از شما یه وقتی یه کانالی توی اپیکیشن داخلی * کمیک سیتی * داشتم و اونجا تا جایی که تونستم راجب شخصیت های مورد علاقه‌ ام مطلب نوشتم و البته بازخورد های خیلی خوبی هم دریافت کردم
اونجا همه شخصیت های نامبر وان دی سی و مارول رو میپرسیدن و بعد از منتشر شدن مطالب من خیلی نظرشون به فرنچایز TMNT جلب شد و همش بهم میگفتن : تو خاطرات کودکی ما رو زنده کردی - یا - از کجا میتونم کمیک های لاکپشت های نینجا رو گیر بیارم ؟
و خلاصه از اینجور چیز ها ....
کلی هم از قلم شما ، نحوه نوشتنتون و اصطلاحاتتون الهم گرفتم و فکر می‌کنم تاثیر بسیار زیادی توی گیرایی نوشته هام داشت
خلاصه پرچمتون بلاست
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#4 TMNT - FAN 1403-03-05 23:55
توی بخش * حضور در دیگر گونه های سرگرمی * سال دقیق انیمیشن سریالی اسپایدرمن که از شبکه دیزنی اکس دی پخش میشه ( ۲۰۱۷ ) درست نوشته نشده
توی بخش مربوط به فیلم * مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲ * هم کلمه * غیر مستقیم * * غیر مستقیم مستقیم * نوشته شده
توی آیتم شماره دو هم بخش * برای اولین بار * * برای اولین بار اولین بار * نوشته شده
فکر کنم مورد دیگه ای هم بود در کل یه دور مقاله رو دوباره بخونید
نقل قول کردن
E-spider
#5 E-spider 1403-03-06 06:43
مقاله تون بی نظیر بود. به طور کامل منو در جریان این شخصیت و تاریخچه او قرار داد
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#6 Geralt of Rivia 1403-03-06 06:44
الیستر اسمایت را با مجموعه کارتونی اسپایدرمن دهه 90 میلادی باهاش اشنا شدم و همیشه دوست داشتم ازش بیشتر بدونم. دمتون گرم
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1403-03-06 07:04
به نقل از TMNT - FAN:
توی بخش * حضور در دیگر گونه های سرگرمی * سال دقیق انیمیشن سریالی اسپایدرمن که از شبکه دیزنی اکس دی پخش میشه ( ۲۰۱۷ ) درست نوشته نشده
توی بخش مربوط به فیلم * مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲ * هم کلمه * غیر مستقیم * * غیر مستقیم مستقیم * نوشته شده
توی آیتم شماره دو هم بخش * برای اولین بار * * برای اولین بار اولین بار * نوشته شده
فکر کنم مورد دیگه ای هم بود در کل یه دور مقاله رو دوباره بخونید

مرسی که گفتی تصحیح شد
نقل قول کردن
Omni-man
#8 Omni-man 1403-03-06 11:30
مقاله مثل همیشه عالی بود

به نقل از Blur:
یکی از اون ویلنایی که هیچوقت توجه لازم بهش نشد
اینکه میتونه قدرت های اسپایدی رو کپی کنه خیلی پتاتسیل دارش میکنه


حرف شما کاملا درسته،اسپایدی دارای یک مجموعه ی عالی و بی نقص از ابر شرور های بزرگه که خیلی هاشون تا حالا بهشون میدون داده نشده تا بتونن پتانسیل خودشون رو ثابت کنن،شخصیت هایی مثل اسپات در اسپایدرورس۲ یا مرد خالخالی در فیلم جوخه ی انتحار به ما ثابت کردن که حتی شخصیت های درجه ۴ هم با یکمی دلسوزی میتونن خوب باشن،تازه السیتار اسمیت وضعیتش از اونا خیلی بهتره،پس چرا نویسنده ها کارکتر هایی بهشون کمتر توجه شده مثل اسمیت،والچر،رای نو،ربات مستر،هاب گابلین و... رو دوباره احیا نمیکنن و به جاش برای هزارمین بار از گرین گابلین استفاده میکنن،من خیلی گابلین رو دوست دارم اما اینکه مارول داره دوباره از گرین گابلین به عنوان شرور اصلی شماره ی ۵۰ استفاده میکنه توهین بزرگی به مجموعه ی بزرگ ویلن های اسپایدرمنه.چون با وجود این همه شرور مارول باز هم از گابلین و ایده های قدیمی استفاده میکنه تازه توقع داره براش هیجان زده هم بشیم!من امیدوار بودم که تا مدت طولانی ای دیگه نورمن و داک آک رو نبینم تا بعد ها بتونن بازگشت باشکوهی داشته باشن اما حیف...
نقل قول کردن
ممد رضا
#9 ممد رضا 1403-03-06 18:14
مقاله عالی بود خسته نباشید
نقل قول کردن
نینجای یخی
#10 نینجای یخی 1403-03-13 13:08
واقعا این حد از ارشیو غیر قابل باوره ، خدارو شکر ما تو سایت اسپایدی از شیر مرغ تا جون ادمیزاد مقاله داریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید