قسمت آخر از کمیک "اسپایدرمن: مرگ جین دی ولف" ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

قسمت آخر از کمیک "اسپایدرمن: مرگ جین دی ولف" ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

سایت spidey.ir افتخار دارد یکی از برجسته ترین داستان های کمیک بوکی را ترجمه کند. این داستان 4 قسمتی  "مرگ جین دی ولف" نام دارد و کارشناسان آن را یکی از 3 داستان برتر تاریخ مرد عنکبوتی قلمداد میکنند.

در مقاله "10 داستان برتر مرد عنکبوتی" درباره این کمیک اینچنین میخوانیم:

  "نوعی حس واقع‌گرایانه و فضایی تیره و خشن در این داستان بیادماندنی موج می‌زند كه خواننده را تا پایان میخكوب نگه می‌دارد. در واقع، جستجوی بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر اسپایدرمن برای یافتن قاتل جین دی وولف باعث می‌شود تا او به انتهای حد تحمل خود برسد و دست به اعمالی افراطی بزند. یكی دیگر از ابرقهرمانان مشهور مارول به نام «بی باك» (Daredevil) نیز در داستان حضور دارد و نقش كلیدی در آن ایفا می‌كند زیرا در پایان باعث می‌شود تا اسپایدرمن بار دیگر از نظر روحی و رفتاری به تعادل همیشگی خود برسد".

خلاصه داستان: یكی از افسران پلیس به نام «جین دی وولف» كه همواره رابطه دوستانه‌ای با اسپایدرمن داشته است، به طور فجیعی به قتل می‌رسد. اسپایدرمن در صدد بر می‌آید تا هر طور شده قاتل را بیابد و او را به سزای اعمالش برساند.

 

The Death of Jean DeWolff #1

کمیک "اسپایدرمن مرگ جین دی ولف" ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: صادق مرادی

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیافایر)

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودبوی)

 

The Death of Jean DeWolff #2

قسمت دوم از کمیک "اسپایدرمن: مرگ جین دی ولف" ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: صادق مرادی

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیافایر)

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودبوی)

 

The Death of Jean DeWolff #3

مرگ جین دی ولف - قسمت سوم 

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: صادق مرادی

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودبوی)

 

The Death of Jean DeWolff #4

کمیک شماره اخر مرگ جین دی ولف 

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: صادق مرادی

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودبوی)

 

بیصبرانه منتطر خواندن نظرات شما درباره این داستان هستیم.

برای خواندن دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید.

 

مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

10 دفعه ای که ابرقهرمانان کمیک بوکی دشمنان خود را لت و پار کردند!

۱۰ حقیقتی که باید دربارۀ «سین‌ایتر» (SIN-EATER) بدانید

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی: سین ایتر

بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: پیتر دیوید

معرفی شخصیت: جین دی ولف

10 داستان برتر تاریخ کمیکهای مرد عنكبوتی+ لینك دانلود مستقیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap-Spider Potter
#1 Cap-Spider Potter 1395-03-27 01:54
ممنووووووون


خیلی دوست داشتم اینو به فارسی بخونم

الانه که دانلود شه و من یک لذت ده بیست دقیقه ای نصیبم بشه
نقل قول کردن
بی باک
#2 بی باک 1395-03-27 01:56
اقا لینک خرابه یا برا من دانلود نمیکنه
نقل قول کردن
Armin
#3 Armin 1395-03-27 01:57
عالی
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
#4 Army.Of.ONE 1395-03-27 02:15
تشکر بابت ترجمه ی این کمیک زیبا
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1395-03-27 02:18
به نقل از Army.Of.ONE:
تشکر بابت ترجمه ی این کمیک زیبا

تشکر کافی نیست. نظر بدید و نقد کنید. این کمیک تک تک پانل هاش و تک تک جملاتش حساب شده است. یک شاهکاره در ژانر ابرقهرمان یو حتی داستان های جنائی/پلیسی. خیلی هم روانشناسانه است. تعامل شخصیت ها با هم و نوع استفاده از اونا بینظیره. خیلی هم بابت ترجمه و ادیتش زحمت کشیده شده. برای اینکه جملات اینقدر خوب قابل فهم بشن، خیلی روشون کار کردم . پس لطفا نقد کنید
نقل قول کردن
بی باک
+1 #6 بی باک 1395-03-27 02:57
کمیک خیلی خوبی بود بابت ترجمه و ادیت ممنون راستش یک چیزی که تو این داستان من خیلی ازش خوشم اومد این بود که یه جورایی اون حس قتل جین دی ولف برای پیتر رو نویسنده برای مت هم تکرار کرد که میشد همون مرگ ..... که البته به نظر من برای ارتباط برقرار کردن بین پیتر و مت لازم بود
زندگی جین رو هم به بهترین نحو ممکن روایت کرده بودند که این یک نقطه قوت در داستانه
طراحی ها فوق العاده بود و پانل بندی ها هم که دیگه نیازی به تعریف نداره
درباره روایت داستان هم که خودتون میدونید نیازی به تعریف من نداره
نمره به طراحی :۹
نمره به داستان : ۱۰
ترجمه و ادیت هم که مثل همیشه :۱۰ از ۱۰
دوستان این اولین نقد من بود لطفا اگه ایرادی در نقدم دیدید گوشزد کنید
نقل قول کردن
بی باک
+1 #7 بی باک 1395-03-27 02:59
بزرگان سایت فقط بخاطر کوچک بودن نقدم به بزرگواری خودتون ببخشید
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
+1 #8 Army.Of.ONE 1395-03-27 04:12
داستان مرگ جین دی وولف با یک شروع شوک کننده آغاز شد و این اشتیاق برای ادامه ی داستانو چند برابر بیشتر کرد.زندگی جین دی وولف در دو صفحه اول بسیار زیبا کار شده بود و پانل بندی فوق العاده ای داشت . داستان حالتی جنایی -پلیسی پیدا میکنه و در این بین به طور غیر مستقیم به عدالت خواهی پیتر اشاره میشه و اینکه پیتر چگونه به یافتن قاتل فردی که به او علاقه داره مشغول میشه .کارآگاه کارتر و طرز صحبتش هم خیلی خوب بود. jj هم که انگار خیلی از مرد عنکبوتی بدش نمیاد(فهمیدیم که jj اونقدرها هم گند اخلاق نیست :-) ). بذله گویی اسپایدی هنگام مبارزه با آن اوباش منو به خنده وا داشت . داخل شدن مت به داستان هم از نکات مثبت داستانه و بحثی که با پیتر رخ میده.(کلا تعامل شخصیت ها عالیه)چگونگی پی بردن به هویت پیتر توسط مت هم قشنگ بود .در پایان نیز ناگهان فردی مرموز به قصد کشتن مت وارد داستان شده و پایان قسمت اول که منو مشتاق قسمت بعدی کرد. داستان : 5 از 5---- ادیت و ترجمه : 5 از 5---- طراحی 4 از 5 این اولین نقد من بود اگر مشکلی بود به بزرگی خودتون ببخشید و مشکلاتم رو گوشزد کنید.
نقل قول کردن
Hosein D
+1 #9 Hosein D 1395-03-27 04:44
واقعا عوامل سایت بخصوص مترجمین به گردن ما کلی حق دارن که دارن به رایگان این کمیکارو برامون ترجمه میکنن ...
یه سوال داشتم . تیم ترجمه یا ادیتورها و گرافیست ها حقوقی هم بابت کارش دریافت میکنه ؟ یا همه این کمیک ها رو بدون دریافت هیچ پولی میذارید ؟ اقای ترابی شما که این همه زحمت میکشید ایا تاحالا پولی هم بابت مدیریت سایت گرفتید ؟ خیلی دوست دارم اینو بدونم ... این کمیکم واقعا عالیه . من که انگلیسیشو خونده بودم خیلی خوشم اومد
نقل قول کردن
Hosein D
+1 #10 Hosein D 1395-03-27 04:46
به نقل از mtm:
به نقل از Army.Of.ONE:
تشکر بابت ترجمه ی این کمیک زیبا

تشکر کافی نیست. نظر بدید و نقد کنید. این کمیک تک تک پانل هاش و تک تک جملاتش حساب شده است. یک شاهکاره در ژانر ابرقهرمان یو حتی داستان های جنائی/پلیسی. خیلی هم روانشناسانه است. تعامل شخصیت ها با هم و نوع استفاده از اونا بینظیره. خیلی هم بابت ترجمه و ادیتش زحمت کشیده شده. برای اینکه جملات اینقدر خوب قابل فهم بشن، خیلی روشون کار کردم . پس لطفا نقد کنید

من دقیقا تک تک حرفاتونو میفهمم و احساس میکنم ... چون خودم تو یه جایی کمیکای بتمن رو ترجمه میکنم و بتمنم که میدونید دیگه ، خیلی فلسفیه ! ... واقعا مرسی اقای ترابی . واقعا مرسی . راستی خواهشا جواب کامنت بالام رو بدید
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1395-03-27 10:00
به نقل از Hossein Dadak:
واقعا عوامل سایت بخصوص مترجمین به گردن ما کلی حق دارن که دارن به رایگان این کمیکارو برامون ترجمه میکنن ...
یه سوال داشتم . تیم ترجمه یا ادیتورها و گرافیست ها حقوقی هم بابت کارش دریافت میکنه ؟ یا همه این کمیک ها رو بدون دریافت هیچ پولی میذارید ؟ اقای ترابی شما که این همه زحمت میکشید ایا تاحالا پولی هم بابت مدیریت سایت گرفتید ؟ خیلی دوست دارم اینو بدونم ... این کمیکم واقعا عالیه . من که انگلیسیشو خونده بودم خیلی خوشم اومد

نه. ادیتور ها و مترجمین تا به حال حتی یک ریال بابت کارشون از سایت دریافت نکردن. همش به خاطر عشق به کمیک بوده. من هم شخصا تا به حال حتی یک ریال از این سایت درامد نداشته ام (در حالی که میتونستم داشته باشم). ولی در عوض تا به حال چند میلیون تومن بابت اداره این سایت و هزینه هاش پول خرج کرده ام
نقل قول کردن
Atom boy
#12 Atom boy 1395-03-27 11:19
بسیار کمیک زیبا و قشنگی و ادیت هم در عین سادگی بسیار زیبا و قشنگ بود و ترجمه هم بسیار سیال و روان بود
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #13 mokhtar 1395-03-27 12:25
نقد قسمت اول داستان مرگ جین دی ولف

هر کی که داستان های ابرقهرمانی میخونه میدونه که همیشه لذت خاصی در دیدن "قاط زدن" یا "به سیم آخر زدن" ابرقهرمانان در اجرای عدالت وجود داره. مخصوصا اونایی که معمولا لایت هستند و چندان خشن نیستند و ازشون انتظار چنین کارهایی نمیره، مثل اسپایدرمن یا سوپرمن و ... (البته سوپرمن هم سوپرمن های قدیم، نه اینایی که تو ذهن دارک زک اسنایدر زندگی میکنن! :-* ).

بنابراین دیدن "قاط زدن" پیتر در مقابل ضاربان آقای «پاپچیک» در این شماره واقعا به آدم حال میده. یعنی طغیان پیتر درباره بی عدالتی اجتماعی کاملا بجا به نظر میرسه. شاید نشه اسمش رو گذاشت "اجرای عدالت" و بهتره بهش بگیم "تلافی" ولی هر چی هست من خوش میاد هر از گاهی پیتر اینجوری به سیم آخر بزنه (درست مثل اون داستان معرکه ای که توش کینگ پین رو به خاطر شلیک به زن عموش به قصد کشت میزنه) .

با گفتن این مقدمه حالا میرم سراغ داستان ...
این شاهکار پیتر دیویده. به قول استاد ترابی همه چیز این کمیک بجا و مناسبه. همه چیز سر جای خودش قرار داره و کسی نمیتونه بگه میتونه از اینی که هست بهتر بشه. یعنی همه چیز perfect.

میگن ادما موقع مرگ زندگش شون براشون یادآوری میشه. اینجا هم بینید دیوید چطور از این اصل در ابتدای داستان استفاده میکنه و با یک تیر چند هدف میزنه. اولا یه یه سری اطلاعات و بکگراند درباره شخصیت دی ولف به ما میده و گذشته اش رو به ما نشون میده تا داستان شکل بگیره و از طرفی هم با این ترفند ما رو شوکه میکنه. اونجایی که دی ولف میگه "کیه داره میکوبه به در؟" و ما هم میفهمیم به قتل رسیده، شاهکاره. یعنی ادم فکر میکنه با افتتاحیه یه شاهکار سینمایی در ژانر وحشت روبرو شده.

دیوید ضمنا یک داستان معرکه معمایی/جنایی هم خلق کرده. شما وقتی برای بار اول داستان رو میخونی کاملا میری داخل جو اون جون فضاسازی مناسبی داره. اون گپی که اسپایدرمن با کارآگاه استن کارتر تو ماشین میزنه خیلی جالبه و از یه طرف اطلاعات میده و از یه طرف به شناختن شخصیت دی ولف و نوع رابطه اش با همکاراش اشاره میکنه. بعد ببینید دیوید چقدر خوب مظنون تو این شماره معرفی میکنه. دیالوگ هاش بی نظیرن. یعنی اگه کسی از پایان داستان خبر نداشته باشه الان چند تا مظنون داره که بهشون در قتل جین دی ولف شک داشته باشه: 1- پدر واقعی جین دی ولف 2- اون جوانکی که رفت پیش کشیش تا اعتراف کنه 3- کشیش تالیور (چون تو دیالوگ هاش میگه تو زندگی سختی زیاد کشیده و اسمش تو کشتار بچه های سیاه پوست زیاد شنیده شده)
از طرفی وقتی استن میگه به ادم های سر به زیر بیشتر شک داره پس نویسنده داره میگه هویت سین ایتر قراره ما رو متعجب کنه. 4- یکی از همکاران جین دی ولف

شخصیت پردازی های این داستان واقعا عالی ان. در این میان شخصیت جیمز جونا جیمسون عالیه. پیتر دیوید همیشه بهترین جیمسون رو مینویسه. یعنی به جای اینکه مثل بعضی ها (منظورم دن اسلاته!) بیاد از جونا یک شخصیت کاریکاتور گونه و تک بعدی که فقط بار طنز داستان رو به میکشه یا همش از اسپایدرمن متنفره و یا همش به پیتر داد میزنه: "برو از تو اتاق من برو بیرون" رو به تصویر بکشه، از او شخصیت جامع و انسانی به تصویر میکشه که در مواقع لازم یک انسان با شرف و معتقد به اصول میشه. دیالوگ اش درباره مرد عنکبوتی تاریخیه. یا اونجایی که با کشیش تالیور بحث میکنه و میفهمیم چقدر انسانه.


تعامل بین شخصیت ها هم عالیه. مثلا هم پیتر پارکر و هم مت مورداک در این داستان نقطه مشترک جالبی چیدا میکنند و به یک هدف میرسند چون پیتر جین دی ولف رو از دست میده و مت هم استادش یعنی هوراس. سئوال جالبی که مطرح میشه اینه که ایا این دو قهرمان در قسمت های بعدی که سین – ایتر رو پیدا میکنند میتونند خشم خودشون رو کنترل کنند و از اون "تلافی" که گفتم اجتناب کنند یا نه؟

یکی دیگه از نقاط قوت اصلی داستان اینه که فرمت و ساختار به شدت خار ق العاده ای در روایت داستان داره. ببینید که چطور دیوید همچون نویسنده ای برتر مسئله قتل هنوز حل نشده جین دی ولف رو خیلی جالب و موثر داره ربطش میده به حمله به اقای پاپچیک و قتل یک قاضی برجسته. او در شماره های بعد همه اینا ها رو به استادی تمام ربطش خواهد داد به مساله اجرای عدالت در جامعه و این دقیقا دغدغه ایه که جامعه آمریکا موقعی که این داستان داشت نوشته میشد (یعنی دهه 90 میلادی) باهاش مواجه بود.

در هر حال این داستان یک شاهکار در تاریخ کمیک بوکه. همه چیزش عالیه.

امتیاز نمیدم چون امتیاز دادن به این جور داستان ها از طرف امثال من بی معنیه.
ولی ترجمه و ادیت عالی بودن. ازتون دعوت میکنم اون بخش مربوط به دادگاه رو به زبان انگلیسی بخونید و بعد با ترجمه استاد مقایسه کنید. بعید میدونم تو ایران شاید 1 درصد خوانندگان اون صحنه دادگاه رو متوجه بشن (چون اصطلاحات حقوقی سختی داره) ولی استاد به قابل فهم ترین و دقیق ترین شکل ممکن ترجمه اش کرده.
ممنون که این کمیک تو سایت ترجمه میشه ...
نقل قول کردن
captain spidey
#14 captain spidey 1395-03-27 12:28
عالی بود ترجمه و ادیت 10 از 10 داستان 10 از 10 و طراحی 10 از 10 راستی یه سوال جین دی ولف تو کمیک ها زنده شده و چطور زنده شده??????
نقل قول کردن
mokhtar
#15 mokhtar 1395-03-27 12:32
به نقل از captain spidey:
راستی یه سوال جین دی ولف تو کمیک ها زنده شده و چطور زنده شده??????

جین دی ولف هرگز تو داستان های مرد عنکبوتی زنده نشده
نقل قول کردن
Hobgoblin
#16 Hobgoblin 1395-03-27 13:09
سلام دوستان كسي كميك ترجمه شده مردعنكبوتي شگفت انگيز شماره 200 رو داره؟
نقل قول کردن
mehran spidey
#17 mehran spidey 1395-03-27 13:13
به نقل از Hobgoblin:
سلام دوستان كسي كميك ترجمه شده مردعنكبوتي شگفت انگيز شماره 200 رو داره؟

شماره ی 200 برا چی میخوای
نقل قول کردن
DOCTOR GAMES
#18 DOCTOR GAMES 1395-03-27 13:31
خیلی کارتون درسته.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #19 j.jonah jameson 1395-03-27 13:40
نقد کمیک The Death OF Jean Dewolff #1 :

داستان :

خاطرات ،سختکوشی ، تفاوت ، غم ، شادی ، همدردی !!
تمام چیزی که من از این کمیک فهمیدم این شش تا بود !

اینکه خاطرات انسان تنها چیزیه که در چند لحظه قبل از مرگ تمام ذهن آدم رو به خودش درگیر میکنه

اینکه با سختکوشی میتونی در جامعه ای کسی باشی که تا اون موقع کسی مثل تو وجود نداشته ( اینکه جین دی ولف اولین کمیسر زن بوده برای من خیلی جالب بود ) :P

اینکه تفاوت ات با دیگران باعث نشه کسی بهت حسودی کنه (جین ) و تو جایگاهت رو فراموش کنی ( اسپایدی )، یا باعث بشی چون هیکلت ورزیده تره بقیه رو اذیت کنی ( اون 3 تا آشغال ) :eek:

غمی که به کسی تحمیل میکنی ( پیتر که به مورداک تیکه انداخت ) و یا تجربه اش میکنی ( مرگ جین ) رو نه خودت متوجه میشی نه میتونی به کسی بگی . :cry:

شادی ای که در این کمیک بود ، از نوع قرار گرفتن در موقعیت مختلف بود ( در صحبت با یه کار آگاه ، صحبت با خلافکارا ، دیر رسیدن سر پرواز هلی کوپتر و.... ) :D

همدردی قشری از جامعه باهم .... پلیس ، وکیل ، خلافکار و.... اونا همدیگر رو میشتاسند ، پلیسی که سختی کار خودش و همکاراش رو میدونه یا وکیلی که حس میکنه اگر از اون چیزی که دوست داری دفاع کنی چه مشکلاتی داری !!! :-)

اما اسپایدی اینطوری نیست اون اصلا توی قشر خاصی نیست ! اون متفاوته ، بیشتر از هر کس دیگه ای در این داستان خاطراه داره ( منظورم از خاطرات مشکلات اش هم هست ) برای زندگیش 2 برابر کسای دیگه سگ دو میزنه و سخت کوشی میکنه ! غم و شادی رو در خیلی از موقیعت ها تجربه کرده و همه ی اینا باعث شده که بتونه با همه همدردی کنه ! :sad:

خب بگذریم ........

صفحه ی 8 رو دیدی ؟؟؟
ته ته خنده بود جون حاجی ! یعنی کمرم شکست ! ( ایندفعه واقعا شکسته ) ایولا !

جون من دیدی قهرمانا هم به وسیله نقلیه نیاز دارند ؟؟؟؟؟
مورداک رو میگم ، حال کردم ها قشنگ نهایت استفاده رو از هلیکوپتر خبری برد ! :lol: :lol:

خب .... من دیگه تحمل ندارم ......
سخنی راجب جیمسون : ( یعنی اگر نمیگفتم باید اون دنیا جواب خودم رو میدادم ، هرچند عمو مختار ترکوند و سنگ تموم گذاشت :D )
جیمسون در این کمیک خیلی کمتر اون حس تیکه انداز و تخریب کنندگی خودش رو نشون میده ولی در ازای اون، اون حالت معرفت و حق بینی خودش رو به نحو احسنت نشون میده !

اون از اسپایدی متنفره ولی میدونه که اون کمک دست مردمه شهره نمیشه اونو با کسایی که گند میزنند به شهر مقایسه کرد ، اون واقع بینه ولی از اینکه واقعیت طوری که اون نخواد اشکار بشه متنفره . اون مخالف نژاد پرستیه اون آدما رو با ملاک های دیگه ای میسنجه ( مثلا کی بیشتر پول میده ، کدوم آدم سود بیشتری داره ، کی میخواد دنبال حقیقت بگرده و ..... )

من نمیدونم دوستان کمیک رو چطوری میخونند ولی من عادت دارم برای هر شخصیت صدام رو هم تغیر بدم بعد دیالوگ های اونا رو با صدا های مختلف بخونم ! ( ولی اگر داستان روایتی باشه بیشتر خودم میخونم )
مثلا بار اول که کمیک رو خوندم خیلی چیزا دستگیرم شد و بار دوم صدا رو عوض کردم خیلی حال میده ! و جالبه توی این مدت 4 سال هنوز بعضی از صدا های انتخابی یادم مونده !!
خب اینو گفتم برم سراغ ترجمه !

ترجمه :

آقای ترابی وقتی میخواد کمیکی رو ترجمه کنه اونطور که دوستداره شنیده بشه داستان رو ترجمه میکنه ! ( اینو قبلا هم گفته بودم )

مثلا دیالوگ های اون پلیس توی ماشین با اسپایدی خیلی حال داد واقعا دوستداشتم روان باشه و هم اتفاق هم افتاد !
یا مثلا یکی دوتا از دیالوگ های جونا هم واقعا عالی بود ! ( خیلی ها فکر میکنند این بنده خدا کلا داره داد و بیداد میکنه توی حرف زدن طبیعی اش ولی در کارتون اسپایدرمن مجموعه کارتونی «اد اَسنر (Ed Asner)» بهترین صدا پیشگی جیمسون تا به اون زمان رو تحویل داد ! و ثابت کرد میتونه صدای آرامی رو هم برای این شخصیت خلق کنه ! )

اینجام دوباره اون حس بهم دست داد !واقعا لذت بخش بود !

ادیت :

آقا صادق دستت درد نکنه ! ادیت شما خیلی خوب بود ( قبول دارم کمیک خودش کیفیت پایینی داشت ولی ادیت همچنان استواری داشت . ( و اینم میدونم میخواستید به اثر اصلی احترام گذاشته باشید )
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #20 j.jonah jameson 1395-03-27 13:49
خدایی هم پارگراف رو رعایت مکند ، هم حفظ محتوا رو ! من الان گند زدم به نوشتارم .... یعنی داغونم ها !!!! :cry: :cry: :cry:

راستی عمو یه نکته ای رو گفت من تازه یادم افتاد !!
من خیلی وقت پیش کمیک رو خونده بودم یکسری از کلمات انگیلیسی رو از این کمیک یاد گرفتم البته هنوز هم کمی از کلمات اش رو نفهمیدم !
ولی ترجمه استاد و ادیت جناب مرادی این کمیک رو جلا داد !
نقل قول کردن
Kane Parker.C
+1 #21 Kane Parker.C 1395-03-27 13:50
خیلی ممنون بابت ترجمه این کمیک بسیار زیبا.
نقد:
اولین چیزی که در این کمیک بسیار مورد توجه فضایی دارک و تیره کمیکه.نویسنده با آوردن داستان زندگی جین دی ولف در صفحات اول و داستان دردویل در صفحات آخر،کمیک را به 3 قسمت تقسیم کرده که واقعا موجب خلق یک شاهکار از نظر طراحی و داستانی شده.واقعا صحنه ای که میبینیم جین دی ولف تیر خورده همه ناراحت میشیم و ته دلمون آرزو میکنیم که تصوری یا یک رویا باشه اما اینطور نیست.نکته دیگری که هست انسانیت پیتر حتی درون این کمیک که لباس سیاه رو هم پوشیده کاملا معلومه.مثلا با دیدن کتک خوردن مستاجر زن عمو می سریع میدوه و اون خلافکار ها رو دستگیر میکنه و در عین حال که به خودش میباله با شنیدن خبر مرگ جین دی ولف بسیار شکه و ناراحت میشه.نکته دیگه ای که هست فضای مافیایی کمیکه مثل صفحه ای که پیتر پیش کارآگاه پرونده جین دی ولف میره و سوار ماشینش میشه و با هم کاکائو داغ میخورد.
حالات روحی روانی دردویل در این کمیک بسیار خوب به تصویر کشیده شده.به عنوان مثال دردویل با در آوردن اون 3 تا خلافکار از زندان بسیار از خودش متنفر میشه و با مرگ اون قاضی هم حتما خودش رو مقصر میدونه....
دیگر نکته جالب این کمیک اخلاق جیمسون ه که بنظر میرسه بعد از مرگ جین دی ولف نرم تر شده و حتی اعتراف میکنه دوست نداره اسپایدرمن بمیره.....
نمره به ترجمه:10
نمره به ادیت:10
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
#22 Army.Of.ONE 1395-03-27 14:57
سلام . استاد ترابی نقد من درمورد کمیک چگونه بود لطفا بگید
نقل قول کردن
mokhtar
#23 mokhtar 1395-03-27 15:00
به نقل از Army.Of.ONE:
سلام . استاد ترابی نقد من درمورد کمیک چگونه بود لطفا بگید

من به جای استاد جواب میدم و بهت میگم به عنوان اولین نقدت تو سایت خیلی خوب بود
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#24 Cap-Spider Potter 1395-03-27 15:03
اقا من یه نقد نوشتم بعد ز
ارسال نشد

رفتم لاگین کردم و اومدم تا پاک شده

حالا باید از اول بنویسمش
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
#25 Army.Of.ONE 1395-03-27 15:03
ممنون عمو . چجور باید مثل شما نقد کرد . من خیلی دوست دارم راهنماییم کنین
نقل قول کردن
mokhtar
#26 mokhtar 1395-03-27 15:17
به نقل از Army.Of.ONE:
ممنون عمو . چجور باید مثل شما نقد کرد . من خیلی دوست دارم راهنماییم کنین

راهنمایی؟ چی بگم! به نظرم باید کمیک زیاد بخونید. نقد هم زیاد بخونید. نقدای خوب درباره سینما، گیم ، ادبیات و .... همه چیز! نقد خوندن خیلی خوبه. تو نقد کمیک به نظرم به شخصیت پردازی از هر چیز دیگه بیشتر باید توجه بشه. یعنی باید شخصیت ها رو خبو بشناسید و ببنید اون داستان بهش وفاداره یا نه
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
#27 Army.Of.ONE 1395-03-27 15:20
عمو ممنون بابت راهنمایی
نقل قول کردن
captain spidey
#28 captain spidey 1395-03-27 15:29
به نقل از mokhtar:
به نقل از captain spidey:
راستی یه سوال جین دی ولف تو کمیک ها زنده شده و چطور زنده شده??????

جین دی ولف هرگز تو داستان های مرد عنکبوتی زنده نشده

ممنون
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #29 Samwel Tarly 1395-03-27 15:45
نقد قسمت اول داستان مرگ جین دی ولف
قبل از اینکه بخونم خیلی هیجان زده بودم و میخواستم به سیم اخر زدن پیتر ببینم اما وقتی کاورش دیدم متوجه شدم چیز خیلی عجیبی نیست چون اون سیمیبوت سیاه به تن کرده و با پوشیدن اون کلا قاطیه.من قبلا یک چیزایی از جین دی ولف شنیده بودم و حتی تو داستان اخرین شکار کریون(لطفا قسمت بعدش ترجمه کنید)هم به دی ولف اشاره شده بود و میخواستم بدونم دقیقا چی شده.باز خوب شد که نویسنده داستان هم زندگینامه اش رو اول داستان گفت تا باهاش بیشتر اشنا بشیم.بیچاره نتونست کمیسر بشه و به ارزوی دیرینه اش نرسید.بگدریم,جن ازه اش هم واقعا وحشتناک بود.با این که کارتونی بود اما نمیتونم زیاد بهش نگاه کنم.حالا میرسیم به پیتر که داره عکاسی میکنه و بعد میره حال اون زور گیر ها رو میگیره.من برای یک لحظه خودم گزاشتم جای پیتر و با خودم گفتم که باید حال اون خلافکار ها رو بگیره و بد جوری کتکشون بزنه(با اینکه به شخصه ادم ارومی هستم و دیر به دیر عصبانی میشم)گفتگویی که جیمسون و رابی داشتن خوب بود و یک کوچولو داستان از رو اون حالت دارک بودنش خارج کرد.نظر جیمسون درباره این که مردعنکبوتی با خلافکارا و هیتلر! یکی نمیدونه جالب بود یعنی خودشم میدونه که اسپایدی ادم خوبیه و فقط بخاطر حسادت ازش بدش میاد.حالا میرسیم به جایی که دردویل وارد عمل میشه.اون نظراتی که مردم درباره اش میدونن جالب بود.یکی بهش میگفت نترس و دیگری میگفت کله خر.از نظر معنایی هر دو یک معنی میدن اما اولی به افراد از خود گدشته و دومی به افراد دیوونه میدن.واقعا تعجب کردم که مورداک شده وکیل اون زور گیرا! اگه موقع زورگیری مت به جای پیتر اونجا بود 100% حالشون میگرفت.حالا تو قسمت بعد شاید بفهمیم.اقای ترابی واقعا عالی بود و دارین میترکونین.چند وقت پیش داستان گفتگو و بعد داستان سال 2001 و حالا این یکی.خیلی خوبه که دارین ترجمه میکنین. ;-)
درباره ادیت نظر خاصی نمیتونم بدم چون ادیتور نیستم اما قابل قبول بود و نوشته ها از تو حباب نزده بود بیرون.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#30 Cap-Spider Potter 1395-03-27 16:23
نقد کمیک The Death of Jean Dewolff #1 :


خب

طی یک نقد کوتاه این کمیک فوق العاده هم نقد میکنم



زمانی که خواستم برای اولین بار این کمیک رو دانلود کنم انگلیسی بود و نگرفتمش چون میدونستم که یک کمیک به این مهمی رو باید با ترجمه روان فارسی خوند و امروز به ارزوم رسیدم


!
صفحه اول

یا به عبارتی پوستر کمیک برترین صفحه قسمت اول این کمیک بود
من همیشه از لباس مرد عنکبوتی سیاه لذت میبردم و دوست داشتم به بهترین حالت در کمیک ها به تصویر کشیده بشه


در صفحه اول میبینیم که این لباس به بهترین نحو نمایش داده شده
استایل و ژست اسپایدی جذب کننده و عالیه


چشمان مرد عنکبوتی تمام خشم و نفرتی که در دل داره رو نشون میده و پیش بینی از اتفاقات کمیک است



وقتی به صفحه اول نگاه میکنیم امیدی نورانی برایمان پدید میاید که میگوید این همون داستانیه که تموم مدت منتظرش بودی !




تار مرد عنکبوتی خلاقانه و زیباست و این نشون میده که سازندگان در ریز ترین نکات هم خلاقیت به خرج دادن
جملاتی که در سرش میگذره رازالود و فوق العادس



فقط
به نظر من شوکه کننده ترین داستان مرگ گوئن بود
چون در صفحه اول نوشته شده بود شوکه کننده ترین داستان مرد عنکبوتی



اون تصویر کوچیک بالای صفحه اول که پیتر و مرد عنکبوتی سیاه نصف شدت اند کاملا خلاقانه و نمادین است




(( مرد عنکبوتی به سیم اخر میزنه ))







تونستم به خوبی در یکی دو صفحه زندگی جین دی وولف رو حس کنم و طراحی و جملات این تعداد صفحات کوتاه به حدی تاثیر کذاربودن که کاملا مزه زندگی جین رو چشیدم


بعد از شماره ۱۵ فانتزی شکفت انگیز که به خوبی ارجین اسپایدی رو در تعداد کوتاهیی صفحه زده نشون داده بود این کمیک رو میبینم و در درجه دوم بهش نگاه میکنم









مرگ جین ناراحتم کرد و واقعا اصلا حدسشم نمیزدم که الان قراره کشته بشه


مبارزه مرد عنکبوتی با اون ارازل اوباش عالی بود !!

درسته که چندان مهم نبود ولی حرکات مرد عنکبوتی و جملات اون صحنه و ترسیدن ان ها کاملا باهم جور شده بود و یک نبرد فوق العاده کوچیک رو ایجاد کرد






مثلا حایی که مرد عنکبوتی میگه یه مشت بزنین اینجوری عادلانه تر است و بعد خالی بسته
کاملا تغییر رفتاری که بر اثر پوشیدن این لباس باید به چم میخورد رو نشون داده







جیمز جونا جیمسون مهربان تر از همیشه !
فهمیده که اسپایدی در مقایسه با جنایتکاران در درجه پایین تریه ولی تنفرش از مرد عنکبوتی هنوز به چشم میخوره
اون میدونه که دیل بیوگل در نشون دادن چهره اسپایدی اغراق کرده ولی حاضر نیست دست برداره که اسپایدی این کاره نیست
و همچنان از اسپایدرمن متنفره






به حدی جملات درون ماشین اسپایدی با مردی که مسئول پرونده قتل جین است تاثیرکذار و عالی بود که مزه کاکائو داغ اسپایدی رو حس کردم!


این اولین کمیکی است که تونستم با دردویل ارتباط برقرار کنم و ازش لذت ببرم
واقعا دردویلی فوق العاده و مت مورداکی کامل دیدیم








دقیقا جایی که باید کمیک به پایان برسه تموم میشع
جایی که مارو در حسرت قسمت بعدی میزاره و میگیم اه نباید الان تموم میشد نه اینکه بگیم

اخییش باااخره تموم شد !









از این کمیک زیبا نهایت لذت رو بردم و از کسانی که این کمیک و ترجمه و ادیت کردند متشکرم و بی صبرانه منتظر قسمت های بعدی هستم .
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#31 Cap-Spider Potter 1395-03-27 16:44
اقای ترابی یا عمو مختار
درباره نقدم نظرتون چیه ؟

(( فک کنم اولین نقد کمیکی بود که‌ نوشتم ))
نقل قول کردن
Arya.M
#32 Arya.M 1395-03-27 22:17
راستش من خواستم یه نکاتی راجع به کمیک بگم دیدم عمو مختار همه رو گفته.تنها چیزی که می تونم بگم اینه که داستان این کمیک در بین تمام کمیک هایی که خوانده بودم تک بود و احساسی که بعد از خواندن این کمیک داشتم متفاوت بود :roll:
نقل قول کردن
mokhtar
#33 mokhtar 1395-03-28 01:02
به نقل از Cap Spider Potter:
اقای ترابی یا عمو مختار
درباره نقدم نظرتون چیه ؟

(( فک کنم اولین نقد کمیکی بود که‌ نوشتم ))

نقدت به عنوان اولین نقد کمیک ات بالاتر از حد انتظار بود. ولی یادت رفت به طراحی و ترجمه و ادیت اشاره کنی
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#34 Cap-Spider Potter 1395-03-28 01:14
عمو خیلی خیلی ممنونم

فقط من تو جمله اخر از کسانی که ترجمه و ادیت این کمیک رو به عهده داشتند تشکر کردم

ولی خیلی ممنونم که نقدمو خوندین
نقل قول کردن
mokhtar
#35 mokhtar 1395-03-28 01:32
به نقل از Cap Spider Potter:


عمو خیلی خیلی ممنونم

فقط من تو جمله اخر از کسانی که ترجمه و ادیت این کمیک رو به عهده داشتند تشکر کردم

ولی خیلی ممنونم که نقدمو خوندین

منظورم تشکر نبود. میتونستی نقاط ضعف و قوت اونا رو بگی. البته از ترجمه استاد ترابی که واقعا نمیشه ایراد گرفت. ایشون مترجم اختصاصی رئیس جمهوره. اقای ظریف هم هم نمیتونه از ترجمه اش ایراد بگیره حالا چه برسه به امثال من و شما. ولی مثلا میشد درباره سبک ترجمه ایشون حرف بزنی.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#36 Cap-Spider Potter 1395-03-28 02:06
اوکی

فقط اون تیکه مترجم اختصاصی رییس جمهور رو جدی گفتین ؟ :o
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#37 Cap-Spider Potter 1395-03-28 02:10
عمو مختار

شما نمیدونین چجوری کار که دارمو به سایت بگم ؟

به ایمیل سایت ، ایمیل زدم ولی بهشون نرسید ، به بقیه میرسه ولی به ایمیل سایت نمیرسه!

من میخواستم جز مترجمین کمیک ها بشم
نقل قول کردن
Arya.M
+1 #38 Arya.M 1395-04-04 23:56
قسمت دوم رو خونم. تا به حال یه حدسیاتی راجع به قاتل زدم. احتمال زیاد اون کشیش سیاه پوسته نیست. چون رنگ پوست اطراف چشمش سفیده. این یارو هرکی هست نیروی فوق بشری داره .هم زورش زیاده هم چیزایی در مورد آدم ها می تونه ببینه که بقیه نمی تونن ببینن. داستان این کمیک همچنان منو شگفت زده می کنه و با تمام داستان هایی که در مورد مرد عنکبوتی خوندم فرق داره. طراحی ساده است ولی خیلی بیشتر از طراحی های پر زرق و برق امروز به دلم نشست. از ترجمه و ادیت هم اصلا نمیشه ایراد گرفت.کلا بسیار سپاسگزارم. ;-)
نقل قول کردن
بی باک
+1 #39 بی باک 1395-04-05 01:11
نقد شماره دوم این کمیک :


خب اول از همه با کاور شروع میکنیم
خب کاور که به ما وعده یک مبارزه حسابی بین اسپایدرمن و سین ایتر رو میده . در ادامه از مکالمه بین مت و هوراس که در گذشته اتفاق می افتاد متعجب شدم چون نمیدونستم که این دو به این صورت باهم اشنا شدند

اضطراب مت پس از مرگ هوراس برای گرفتن سین ایتر هم خیلی برای من جذاب بود
درمورد مبارزه ی پیتر با سین ایتر هم میتونم بگم فوق العاده بود فقط من موندم چرا این سین ایتر انقدر قوی بود نمیدون بخاطر سرخ پوست بودنش بود یا چیزهای دیگه و چجوری میفهمید چه کسانی گناهکارند
درمورد اینکه ایا جین به مردعنکبوتی علاقه داشته و یا از هویتش باخبر بوده واقعا نمیتونم حرفی بزنم

بعد یک چیزی ذهن منو مشغول کرده و اونم اینه که من این طور فهمیدم یا واقعا مراسم ختم هوراس از مراسم ختم جین خلوت تر بود؟؟؟ اگه اینطور بود ایا بخاطر اخلاق هوراس بوده یا بخاطر شغلش؟؟؟؟؟

بعد یک چیزی مگه سین ایتر سر مراسم ختم بود یا اینکه حواس مت اختلال پیدا کرده بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یک چیز دیگه که مشتاق فهمیدنشم اینه که ایا اون انفجار سین ایتر رو هم کشت و یا فقط کمی اسیب دید؟؟؟؟

نمره به داستان : ۱۰ از ۱۰

نمره به طراحی : ۹ از ۱۰

نمره به ترجمه و ادیت : حالا هی ما بگیم ۱۰ از ۱۰ ولی نمره ترجمه و ادیت خیلی بالاتر از این حرفاست
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#40 amir a. ghaderi 1395-04-05 01:17
به نقل از بی باک:
نقد شماره دوم این کمیک :


خب اول از همه با کاور شروع میکنیم
خب کاور که به ما وعده یک مبارزه حسابی بین اسپایدرمن و سین ایتر رو میده . در ادامه از مکالمه بین مت و هوراس که در گذشته اتفاق می افتاد متعجب شدم چون نمیدونستم که این دو به این صورت باهم اشنا شدند

اضطراب مت پس از مرگ هوراس برای گرفتن سین ایتر هم خیلی برای من جذاب بود
درمورد مبارزه ی پیتر با سین ایتر هم میتونم بگم فوق العاده بود فقط من موندم چرا این سین ایتر انقدر قوی بود نمیدون بخاطر سرخ پوست بودنش بود یا چیزهای دیگه و چجوری میفهمید چه کسانی گناهکارند
درمورد اینکه ایا جین به مردعنکبوتی علاقه داشته و یا از هویتش باخبر بوده واقعا نمیتونم حرفی بزنم

بعد یک چیزی ذهن منو مشغول کرده و اونم اینه که من این طور فهمیدم یا واقعا مراسم ختم هوراس از مراسم ختم جین خلوت تر بود؟؟؟ اگه اینطور بود ایا بخاطر اخلاق هوراس بوده یا بخاطر شغلش؟؟؟؟؟

بعد یک چیزی مگه سین ایتر سر مراسم ختم بود یا اینکه حواس مت اختلال پیدا کرده بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یک چیز دیگه که مشتاق فهمیدنشم اینه که ایا اون انفجار سین ایتر رو هم کشت و یا فقط کمی اسیب دید؟؟؟؟

نمره به داستان : ۱۰ از ۱۰

نمره به طراحی : ۹ از ۱۰

نمره به ترجمه و ادیت : حالا هی ما بگیم ۱۰ از ۱۰ ولی نمره ترجمه و ادیت خیلی بالاتر از این حرفاست

سین ایتر تو مراسم ختم بود ولی ماسک نداشت و به همین دلیل هیچ کس به جز دردویل نفهمید که اونجاست . بنابراین هر کسی که تو مراسم بود میتونه مظنون باشه
درباره انفجار منظورت رو نفهمیدم! انفجاری نبود که! سین ایتر با اون تفنگ شکاریش زد اون کشیش بیچاره رو کشت . خودش که اسیبی ندید.
نقل قول کردن
M.M
#41 M.M 1395-04-05 02:26
با سلام بسیار از شما ممنونم بابت ترجمه این کمیک
نقل قول کردن
Bruce Wayne
+1 #42 Bruce Wayne 1395-04-05 12:53
خیلی ممنون از اقای ترابی برای قرار دادن قسمت دوم این کمیک...شما ها رو نمیدونم ولی من هرچی کمیک های قدیمی اسپایدی رو میخونم(مثل همین)باهاشون بیشتر حال میکنم تا مثلا نسبت به اسپایدرمن برتر و.....
تا جایی که من عاشق اون سری کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز هستم که از سال 1962 شروع شد و تا 700 شماره ادامه داشت....عالییی بود.. ;-)
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #43 j.jonah jameson 1395-04-05 13:54
نقد کمیک The Death OF Jean Dewolf #2 :
خب همه ی ما روزهایی رو دز زندگی داشتیم که در اون فقط و فقط روی یه هدف مشخص فکر کردیم و تمام انرژی خودمون رو براش گذاشتیم ! این داستان هم دقیقا همین شرح حال اونموقع ماست . اما در اینجا هدف ها مشترک و اشخاص متفاوته . «بی باک» برای مرگ «هوراس» خودش رو مقصر میدونه چون فکر میکنه کوتاهی اون باعث شد که اون کشته بشه . اما «اسپایدی» ...... خب اون اصلا نقشی در قتل « جین دی ولف » نداشت و این اختلاف مسئولیت در ادامه داستان قراره ماجرایی رو رقم بزنه که دهن همو باز بزاره !!!

داستان :
در قسمت قبل 6 چیز راجب داستان فهمیدیم اما در این قسمت شاید فقط همون چیزی رو فهمیده باشیم که خود کمیک مستقیما بهش اشاره کرد : «« خودتون رو باور داشته باشید »»
درست در صفحه ی 3 این کمیک جمله ای رو میبینید :
گناهی به نام غرور
علت چیست ؟ برای چی چنین جمله ای رو در این کمیک اوردند ؟ خب دلیل اش ساده است ...... غرور و تکبر چیزی است که آدم رو از عرش به فرش میکشه ( خدا بیامرزه رفتگانتون رو مادر بزرگم 1 بار بیشتر این جمله رو بهم نگفت ولی از حرف معلم بیشتر بهش گوش کردم )
اما آیا این «غرور» میتونه به قتل های سریالی « سین _ ایتر » مرتبط باشه ؟
این سوالی است که باید داستان رو دید و بعد فهمید !

سین _ ایتر :
با دیدن رفتار و دیالوگ هایی که میگفت یاد «فرانک کسل» افتادم ( پانیشر ) اونم آدم های گناهکار رو میکشه ولی روش کشتنش در چیز دیگه است . اون پلیس ها رو به خاطر شلیک به چنتا دزد نمیکشه ، اون کشیش ها رو که محرم اسرار مردم هستند نمیکشه . اون روش خاص خودش رو داره . اما سین _ ایتر رفتاری مجهول از خودش بروز میده . از شخصیت اش خیلی خوشم اومد ( با وجود اینکه شخصت منفی است )

اسپایدرمن :
معضل بزرگ ، شرور تار انداز ... :eek: .... ببخشید یه لحظه اون یکی شخصیت ام بهم قالب شد !! :lol:
اسپایدرمن شخصی که هیچوقت امید اش رو نسبت به خودش از دست نمیده ، سعی میکنه با جون و دل خدمت کنه ( هرچند در این راه خراب کاری هم میکنه ..... حالا ما کاری نداریم ) همیشه از زاویه احساسات صدمه های شدید دیده و این بار هم همینطور شد ........

بی باک :
گردی که گردو نیست ! ...... لعنتی ! ببخشید کوری که کور نیست ! :-*
شخصی که هویت اش برایش بسیار مهم است ولی برای اجرای عدالت حاضر میشه از اون بگذره ! شاید مزیت بی باک از اسپایدر این باشه که کسی از یه آدم نابینا توقع نداشته باشه که مردم از خطرات احتمالی نجات دهد . اما اون خودش این وضیفه رو برای خودش انتخاب کرده !

افسر استن کارتر :
:-* :-* :-* :-*
بگذریم اصلا فراموشش کنید ! نه نه فراموش نکنید ..... توی طراحی یه نکته باحال داره !

ج.جونا جیمسون :

نگران ...... یعنی یکی توی اون جمع بود که نگران زنش بود اونم این جیمسون بود ! خب اصلا برای یه شخصیت درجه 3 نباید چنین پانل هایی رو در نظر بگیرند ( اصلا حضور هم نداشت کسی چیزی نمیگفت ) ولی اونقدر مکمل توپی-ــه که توی این داستان هم راه اش دادند !
و اگر کسی باشه که بتونه بهش اعتماد کنه پارکره ...... هرچند توی اکثر داستان های مردعنکبوتی به نوعی حال این جونا رو گرفت ولی بازم قابل اعتماده !!

نژاد پرستی :
پایه ی اصلی مشکلات بود . چیزی که باعث میشه دیگران با در نظر گرفتن این موضوع گمانه زنی هایی بی مورد داشته باشند .

طراحی :
طراحی مثل دفعه ی قبل بود اما یه چیزی اش فهمیدم شاید جالب باشه !
در این صفحه افسر استن کارتر شباهت زیادی با «نیک فیوری » رئیس شیلد داره ( از نظر موی سر ، یکی از چشم ها )
و طراح هم با سایه انداختن روی چشم چپ استن داشت روی مغز من یورتمه میرفت !! :lol:

ادیت :
ادیت نسبت به کمیک واقعا خوب بود ! ولی ای کاش برخی جاها که توانایی ادیت داشتند رو تغیر میدادید ( پایین عکس نیک فیوری ، روی یکی از اتوبوس های پشت دردویل )

ترجمه :
خب چی بگم حاجی ؟؟
ترجمه استاد ترابی دیگه حرف برای گفتن نمیذاره البت که اینجا در این کمیک استاد اینطور من فهمیدم با توجه به ظاهر شخصیت ها جمله چینی کرده اند ، یعنی جملات همین یارو سین_ایتر ( بی شرف همش اسمش نوک انگشت هامه برای تایپ ) جملاتی که میگه انگار مخصوص خودشه از اون طرف هم کسایی مثل بی باک و استن کارتر دیالوگ های مخصوص خودشون رو دارند !

در کل من یکی که از این حرکتتون که برای ترجمه و ادیت کمیک های ماندگار اسپایدی زدید واقعا حال کردم ! ( آخه چون قبلا همه رو خوندم یه حال خفنی میده وقتی فارسی اش رو میخونی و کلی هم به خودت ناسزا میگی چون از مثلا 26 صفحه 20 صفحه اش رو اشتباهی متوجه شدی و فقط 6 صفحه مثل آدم ازش فهمیدی !! :-* :oops: :lol:

ممنون از این 2 بزرگواران !
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+2 #44 Samwel Tarly 1395-04-06 19:02
نقد شماره ۲ کمیک مرگ جین دی ولف
در ابتدا مشاهده کردیم که قاضی توسط سین ایتر کشته شده و به نظر من مرداک واقعا مقصر بود و ماجرای عمو بن دوباره تکرار شد(این بار برای دردویل)بعد که رسیدیم به قسمتی که سین ایتر تو شهر بوده و اسپایدرمن باهاش مبارزه می کنه.واقعا فکر می کردم که اسپایدی راحت میتونه حالش بگیره و یهو دردویل سر و کله اش پیدا بشه و با هم بحثشون بشه اما اصلا اینجوری نشد و سین ایتر راحت تونست فرار کنه(البته نباید زیاد سخت گرفت چون زن عمو می حالش بد شده بود و پیتر تمرکزش از دست داده بود)در رابطه با همین دو دلی پیتر هم باید بگم که واقعا کار درستی رو انجام داد که حواسش به سین اینتر بود و صحنه مبارزه رو ترک نکرد و تنها یک چیز باعث شد و اون مسئولیت پذیری بود(که متاسفانه دردویل به اندازه پیتر نداره)اون قسمتی هم که اسپایدی به خونه جین دی ولف رفت و فهمید که او چقدر به اسپایدی علاقه داره اما بروز نمیده ناراحت کننده بود.ای کاش یکبار باهاش خوب حرف میزد و میگفت که ازت خوشم میاد یا من به تو ایمان دارم اما همیشه باهاش خشک بود.در مراسم خاکسپاری اتفاق خاصی رخ نداد و فقط این که سین ایتر اونجا بوده و اما خاص ترین لحظه,زمانی بود که جیمسون به پیتر میگه که مراقب همسرش باشه.برای مایی که جیمسون رو همیشه در حال غر زدن و چونه زدن با پیتر سردستمزد دیدیم واقعا شیرین بود و نشون میده که در درون جیمسون هنوز حس علاقه و دوست داشتن هست.من نمی فهمم,وقتی یک نفر انقدر مومن باشه و به خدا ایمان داشته باشه,چطور میتونه ادم بکشه حتی اگه بد ترین گناه ها رو کرده باشه؟تازه خود کشیش رو هم بگیره بکشه.
مثل همیشه واقعا نمیتونم نظری جز تعریف و تمجید از ادیت و ترجمه شما بگم.
واقعا عالی بود.بی صبرانه منتظر قسمت بعد هستم
نقل قول کردن
Arya.M
+1 #45 Arya.M 1395-04-18 22:49
با تشکر از آقای ترابی و آقای مرادی بابت تلاش فراوانشان . شماره 3 بسیار زیبا روایت میشه و در نهایت هویت اصلی سین ایتر رو فاش می کنه . این کمیک به خوبی نشون میده که وقتی پای دوستان وسط باشه مرد عنکبوتی هیچی نمی فهمه و حاضره برای رسیدن به هدفش هر کاری بکنه و تا چه اندازه بی رحم باشه( با این حال حاضر نیست ادم بکشه) . در پاسخ به سوالی که در کمیک مطرح شد:فکر کنم منظور اون خلافکار همون داستانی بود که مرد عنکبوت خودش رو از زیر آوار آزاد می کنه .
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+2 #46 Samwel Tarly 1395-04-18 22:56
نقد شماره ۳ کمیک مرگ جین دی ولف
اول این شماره دیدیم که خبر کشته شدن کشیش در همه جای شهر پیچیده شده و همه ی مردم ترسیدن و هیچ کس جرئت نداره حتی از خونه اش بره بیرون.یه مسئله این سری خیلی جالبه و اون این که شرورش ادم کله گنده ای نیست و حتی قدرت فرابشری هم نداره(البته تا این شماره,ممکنه تو شماره های بعد اتفاقای عجیبی بیفته)و تازه ۲ تا ابز قهرمان هم مشغول خودش کرده.خودم یه حدش هایی میزدم که ممکنه کینگ پین از سین ایتر حمایت بکنه و پشت این قضیه باشه و فکر میکردم باید هر چی زودتر برن سراغش اما معلوم شد که اون هم هیچ کاره بوده و همونطور هم که اقای ترابی درباره این سری گفته بودن,اسپایدرمن واقعا به سیم اخر زده و افراد کینگ پین هم لت و پار کرده و از اونور دردویل هم همچین وضعیتی پیدا کرده و با لباس شخصی میره سراغ خلافکار ها و دیگه نمیترسه که مردم فکر کنن چطوری یک نابینا میتونه حریف چند تا مرد گنده بشه.بعد دیلی بیوگل رو نشون داد که سین ایتر رفته اونجا!واقعا برام جای تعجب داشت که چرا باید میرفت سراغ جیمسون؟اخه اون که از ابرقهرمانا زیاد تعریف نمی کنه و با کشیش یا قاضی هم تا جایی که میدونم ارتباط خاصی نداشت.شاید جالب ترین لحظه این شماره وقتی بود که بالاخره شاهد یه تیم اپ بین اسپایدی و دردویل بودیم و ومقتی به خونه سین ایتر قلابی رفتن اوضاع خیلی جذاب تر هم شد و به مدارک زیادی دست پیدا کردن.اما واقعا تعجب کردم که چرا کاراگاه استن باید سین ایتر باشه؟یعنی اون با همه ی این افراد مشکل داشت یا ممکنه براش پاپوش دوخته باشن.مثل این که همسر جیمسون هم در اخر این شماره کشته شد و هر چقدر میگذره اوضاع داره تو این سری بد تر میشه(یعنی ما قراره گریه کردن جیمسون رو تو شماره بعد ببینیم!!!wow just wow)
من تو این سری زیاد با شخصیت پردازی اسپایدرمن حال نمی کنم.بیش از حد جدی شده(به سیم اخر زده).اون کاری که با اون مرد مواد فروش کرد واقعا خوب نبود.نزدیک بود حتی اون مرد جونش رو از دست بده.به جاش با دردویل بیشتر حال می کنم و همون بی باکی هست که تو ذهن دارم.راستی تو این سری خبری از فاگی نیست؟
ترجمه و ادیت هم مثل همیشه عالی و بی نقص بود.راستی اقای ترابی,اونجا که اسپایدی به دردویل گفت که جا نماز اب می کشی خیلی خنده ام گرفت.مترجمین لطفا از اصطلاحات فارسی بیشتر از استفاده کنن چون به دل خواننده بهتر میشینه.
نقل قول کردن
Captain deadpool
+1 #47 Captain deadpool 1395-04-18 23:24
من بلد نیستم نقد بنویسم و برای اون قسمتی اومدم که گفتید بیام و کامنت بذارم اون حرفی که اون خلافکار زد اشاره داره به اون شاهکاری که اسپایدرمن توش خودشو زیر آوار خلاص میکنه و نقشه کش قهار هم همون داک آک هست.
نقل قول کردن
Son of Osborn
+2 #48 Son of Osborn 1395-04-18 23:24
شماره 3 این کمیک بهترین کمیکی بود که تو تمام عمرم خونده بودم
تک تک اجزای این شماره شاهکار بود. تک تک جملات، تک تک پانل ها، جزییات طراحی، نحوه فاش شدن هویت قاتل، نحوه کسب اطلاعات از اون اقاهه توسط اسپایدرمن، ملاقات کینگ پین، دلهره صفحه اخر، تعامل اسپایدرمن و دردویل و ...
همه چیزش عالی بود
انگیزه قاتل برای کشتن قاضی و اون کشیشه هم فاش شد
فقط موند انگیزه کشتن جین دی ولف که شماره بعد اشکار میشه
ترجمه و ادیت این کمیک هم تا ابد به عنوان نگینی درخشان در ایران ماندگار میشه
نقل قول کردن
Son of Osborn
+1 #49 Son of Osborn 1395-04-18 23:29
اینو یادم رفت بگم: فقط استاد پیتر دیویده که میتونه وسط این داستان دارک و سرتاسر دلهره شوخی خلق کنه
اون قضیه شکستن اون پنجره از سوی مردعنکبوتی هنوزم منو میخندونه :lol:
نقل قول کردن
Sin-Eater
+1 #50 Sin-Eater 1395-04-19 00:32
وای خدای من عالی بود
حالا میفهمم چرا این کمیک یکی از سه کمیک برتر تاریخ اسپایدرمنه
خیلی قشنگ بود
واقعا ممنون که چنین کمیک هایی ترجمه میکنید
اینا جور کمیک ها خیلی بهتر از کل عناوین ریبرث یا چه میدونم خیلی از کمیک های جدید مارول و اسپایدرمن هستند
نقل قول کردن
Sin-Eater
+1 #51 Sin-Eater 1395-04-19 00:34
به نقل از agh:
من تو این سری زیاد با شخصیت پردازی اسپایدرمن حال نمی کنم.بیش از حد جدی شده(به سیم اخر زده).اون کاری که با اون مرد مواد فروش کرد واقعا خوب نبود.نزدیک بود حتی اون مرد جونش رو از دست بده.

به خاطر لباس سیاهه که میپوشه
اگه یادت باشه تو شماره 1 هم خودش گفت که از وقتی لباس سیاه رو میپوشه اخلاقش عوض شده
ولی برعکس شما وقتی شخصیت لایتی مثل اسپایدرمن قاط میزنه من خیلی حال میکنم
به قول استاد مختار: سایه و تاریکی تو جاهایی که نور بیشتری بهشون میتابه، بیشتره.
نقل قول کردن
Arya.M
#52 Arya.M 1395-04-19 00:42
شما میگی سین ایتر قدرت فوق بشری نداره. ولی بنظر من داره. یادتون نمیاد تو شماره 2 چه بلایی سر اسپایدی آورد.
نقل قول کردن
Sin-Eater
#53 Sin-Eater 1395-04-19 00:55
به نقل از Arya.M:

شما میگی سین ایتر قدرت فوق بشری نداره. ولی بنظر من داره. یادتون نمیاد تو شماره 2 چه بلایی سر اسپایدی آورد.

شماره بعد رو بخونی قضیه رو میفهمی
من برات اسپویل نمیکنم
ولی یادته به بار گفت عضو شیلد بوده؟ به اون مربوط میشه
این داستان مثل تکه های شطرنج میمونه
همه چیزش سر جاشه
نقل قول کردن
Sin-Eater
#54 Sin-Eater 1395-04-19 00:56
راستی Arya.M واقها حال کردی دیوید با اون سین ایتر قلابیه چقدر ما رو سردرگم کرد؟ همش میگفت صداهیی میشونه
از طرفی میرفت پیش اون کشیشه و با کشته شدن اون کشیشه آدم واقعا فکر کار کار خودشه
به نظرت این داستان علاوه بر ژانر سوپرهیرویی در ژانر جنایی/معمایی هم شاهکار نیست؟
نقل قول کردن
Amir spidey
#55 Amir spidey 1395-04-19 01:22
#54
نقدتون رو کامل خوندم.عالی بود،فقط چند تا مشکل داشت:
1_رفتن سین ایتر پیش جیمسون اصلا غیر قابل تصور نبود چون ایشون به نظر من یک روانیه و هر کسی رو که فکر می کنه گناهکاره می کشه حالا فرقی نداره یارو چه هویت اجتماعی و تفکراتی داره.کلا کارش کشتنه :lol:
2_سیمبیوت پیتر رو هم که سین ایتر سایت گفتن(سین ایتر جان من دوستتم،یه وقت نیای من رو بکشی :sad: .من جوونم،چند تا مقاله هست که می خوام بنویسم،می خوام ادامه تحصیل بدم،ازدواج کنم و ...هزاران آرزو دارم.اول این مخالفان سایت رو بکش بعد با هم حساب کتاب هامون رو می کنیم ;-) )
3_سین ایتر در آخرین صفحه به طرف بتی نشونه رفته و مارلا در آشپرخانه هست.
به احتمال صد درصد نه بتی می میره نه مارلا(چون بتی که در حال حاضر تو کمیک های مرد عنکبوتی زنده است،مارلا هم که توسط قاتل عنکبوت می میره)ولی فکر کنم یه زخمی می دن
اینا تمام چیز هایی بود که من به نظرم تو نقدتون مشکل بود.
نقل قول کردن
Amir spidey
#56 Amir spidey 1395-04-19 01:26
جیمسون کجایی که صندلی مورد علاقت نابود شد :cry:
نقل قول کردن
Arya.M
#57 Arya.M 1395-04-19 10:17
بله حق با شماست. این کمیک از هر نظر به ویژه در ژانر جنایی معمایی شاهکاره و با تمام کمیک های اسپایدر من فرق می کنه. در کل استاد پیتر دیوید استاد خلق آثار متفاوت هست. مثل اسپایدر من 2099 یا همین مرگ جین دی ولف.
نقل قول کردن
Stan Lee
#58 Stan Lee 1395-04-19 11:11
اين كميك واقعا شگفت انگيزه. اونقدر خوبه كه حاتم از حيرت نميدونه درباره اش چي بگه
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #59 mokhtar 1395-04-19 13:11
نقد شماره 3 از شاهكاری به نام "مرگ جین دی ولف"
واقعا چه میشه گفت درباره این شاهكار بینظیر؟
همه چیز این شماره از اول تا اخر شاهكاره. پس مجبورم از اول شروع كنم تا برسم به آخر. صفحات آغازین واقعا درسی محسوب میشوند در داستان سرایی و طراحی كمیك. ببینید پیتر دیوید با اون پانل هایی كه نشون میده شخصیت های اصلی داستان دارن به اخبار تلویزیون گوش میدن با یه تیر چند تا هدف میزنه. اولا با این كار داستان و اتفاقاتی كه قبلا افتاده رو به طور خلاصه شرح میده تا خواننده به یاد اونا بیفته. دوما انگیزه سین ایتر از قتل اون قاضی و كشیش رو شرح میده.

الان دیگه میفهمیم كه سین ایتر خیلی هم روانی و بی ثبات نیست بلكه برای قتل هاش دلیل داره. او معلومه كه یك آدم رادیكال و بسیار افراطیه. كسی هستش كه به عقیده او باید آدم های گناهكار و خلافكار رو سریعا اعدام كرد و كشت. اون قاضی و كشیش رو هم برای این كشته چون تو اظهارات خودشون دلشون برای جنایتكار ها سوخته بود و گفته بودن باید وضع زندان ها اصلاح شود.

این به نظرم خیلی ترسناك و در عین حال جالبه. الان با گذشت حدودا 30 سال از این داستان هنوز هم میشه باهاش ارتباط برقرار كرد چون داعش و افراطی گری تو جهان بیداد میكنه و واقعا آیا نمیشه بین كسی مثل سین – ایتر كه میگه هر كی گناه كرده رو باید كشت و داعشی كه هر روز به اتهام واهی یكی رو سر میبره، تشابهات معنا داری پیدا كرد؟

پیتر دیوید در ضمن تم های سیاسی خوبی به داستانش میده و اون كشیش تالیور و اظهارات جنجالی اش دقیقا مصداق آدم های مذهبی هستند كه میخوان با حرفاشون تو جامعه جنجال كنند و با تحریك احساسات مردم نفوذ و قدرت پیدا كنند تا به اهداف سیاسی خودشون دست پیدا كنند.

از طرفی دیوید در همین صفحات نخست و در لابه لای اخیار سین ایتر به خبر آزادش شدن جابلونسكی از زندان به خاطر نبود مدارك كافی اشاره میكنه و بعد همین قضیه رو ربطش میده به اینكه مرد عنكبوتی میره سراغ همین آدم تا ازش اطلاعات بگیره.

طراح هم بسیار به جزئیات در این پانل ها دقت میكنه. مثلا نگاه كنید ببینید پیتر چطور با دستمال روی كوشی تلفن رو گرفته تا وقتی با استن كارتر حرف میزنه متوجه نشه كه صداش شبیه به پیتر پاركره:

ملاقات با كینگ پین عالی بود . یعنی حرف نداشت. واقعا لذت بردم. اونایی كه كارتون spectacular spiderman رو دیدن حتما یادشونه كه یكی از اپیزودهای اون كارتون كه توش اسپایدرمن میره سراغ big man یا همون توم استون، چقدر از این صحنه الهام گرفتن. شخصیت پردازی كینگپ ین عالیه: آدمی كه بسیار بیرحم ولی كاملا خونسرده و همیشه سعی میكنه به كسب و كار خودش وجه قانونی بده. بده بستان او با مرد عنكبوتی هم حرف نداره.

من ایندفعه نسبت به شماره قبل از شخصیت پردازی دردویل بیشتر خوشم اومد. دفعه پیش كمی خام و بی تجربه به تصویر كشیده شده بود مخصوصا وقتی گفت خیلی طول كشیده بره لباسش رو عوض كنه و .. ولی اینبار خیلی پخته تر عمل میكنه.

مرد عنكبوتی هم واقعا عالی بود. چه تاثیرات اون لباس سیاه باشه یا نباشه من كه لذت میبرم پیتر هر از گاهی اینجوری قاط بزنه . از نحوه برخوردش با خلافكارها و یا اطلاعات گرفتن از جابلونسكی كیف كردم. درسته شاید به نظر برسه پیتر پاركری كه ما میشناسیم از این كارا نمیكنه ولی به نظرم وقتی پای جون عزیزانش باشه، میكنه! چون خودش ور مسئول مقصر قتل های سین ایتر میدونه . بدتر اینكه وقتی میفهمه استن كارتر همون سین ایتره واقعا عصبی میشه چون به این آدم اعتماد كرده بود ، درد و دل باهاش كرده بود. و حالا كه حس میكنه شاید این آدم بتی برنت رو كشته باشه دیگه واقعا شماره بعدی خدا به استن كارتر رحم كنه!

انصاف نیست اگه به شخصیت پردازی جو رابرتسون اشاره نكنم. شماره قبل دیدیم كه دیوید چطور شخصیت پردازی عالی از جیمسون ارائه كرد و چهره ای غیر-كاریكاتوری و دوست داشتنی ازش ارائه كرد. این شماره هم نوبت به رابرتسون هستش كه بدرخشه. فداكاری او در این شماره بر غنای شخصیتی او افزود.

پیتر دیوید ثابت میكنه استاد تعاملات به یاد ماندنی بین شخصیت هاست. نحوه برخورد اسپایدرمن با جابلونسكی جلوی دخترش یا بده بستان او با دردویل هنگام كشف هویت واقعی سین – ایتر واقعا خار ق العاده هستند.

دیوید در ضمن نشون میده كه در ژانر جنایی/پلیسی هم بسیار ماهره و به نظرم بهتره دوباره از اول هر سه شماره رو بخونید تا بفهمید چقدر خوب و زیركانه سرنخ ها و نكات انحرافی رو درباره هویت واقعی سین ایتر بهمون داده.
در هر حال ببخشید اگه اینقدر وراجی كردم . اینجور داستان ها شاید هر 30 سال یك دفعه خلق بشن و حیف آدم هر چی به ذهنش میرسه رو نگه.

داستان و طراحی: 10 از10
ترجمه و ادیت: 10 از 10 (واقعا نمره دادن به ترجمه های استاد ترابی بی معنیه. یه جورایی آدم خجالت میكشه خودش رو در حدی بدونه كه بتونه به ایشون نمره بده)
نقل قول کردن
mokhtar
#60 mokhtar 1395-04-19 15:35
اقا اين اساتيد سايت كجان؟
حيفه به خدا واسه اين كميك نقد ننويسن
نقل قول کردن
young spider
+1 #61 young spider 1395-04-19 16:08
نقد شماره ۲ و ۳ کمیک مرگ جین دی ولف
مرگی که تا الان بجای مونده . این کمیک از هر نظر فرق می کنه ( در سری مجموعه کمیک های اسپایدرمن ) . نویسنده و طراح تا آخرین پانل های شماره ۳ ذهن شما را به یه سمت بردند ولی ر نهایت هدف اصلی اشان را بیان کردند . گفتند که قاتل این سین ایتر هستش ولی چیزی که هنوز معلوم نیست ، چرا ؟؟ چرا سین ایتر اون کارها رو می کرد
پیتر دیوید با اینکه حدودا فضای تاریکی و دارکی را پدید آورده ولی باز هم صحنه های بامزه کم نداشت . مثل شکسته شدن شیشه توسط اسپایدرمن یا شوخی ها و صحبت اسپایدرمن با اون خلافکار که از زندان ، دزدکی آزاد شده بود . صحنه های اکشن خوبی هم داشت و قطعا شماره ۴ بیشتر متوجه می شوید منظورم چیست .
از نظر طراحی هم چیزی کم نزاشته . همون پانل های اولیه شماره سوم که کارکترهای مهم رو ، نوبت به نوبت نشان میده که دارن اخبار گوش می کنن و طراح و نویسنده در کنار اینکه دارن خبر به خواننده می دهند ، نشان می دهند که کارکترها فعلا چه حالی دارند . بازم می گم آین کمیک از نظر اکشن چیزی کم نداره . ریتم داستانی هم خیلی خوبه .
همینطور به ذات شخصیت ها وفادارند . دردویل همان دردویل خشک ، جدی و جسور و اسپایدرمن هم همان اسپایدرمن همیشگی ولی با چند درجه مسئولیت پذیری بیشتر .
نویسنده کار جالبی که کرده ، نکته ها رو مثل پازل در گوشه و کنار کمیک گذاشته که یا همون شماره به هم می چسبند یا در آخرین شماره .
یجورایی شده مثل داستان های کارآگاهی . اسپایدرمن هم که خواست مثل شرلوک بره و تو خونه یه چرخی بزنه .
در آخر بگم که اگر داستان رو نخوندیم ، کلی چیز از دست دادید. اگر عاشق داستان های جنایی و کارآگاهی هستید ، حتما بخوانید .
ادیت و ترجمه هم عالی . مخصوصا ترجمه روان استاد
نمره به همه چیز : ۱۰ از ۱۰
نقل قول کردن
young spider
#62 young spider 1395-04-19 16:13
خدا کنه اگه تو dead no more قرار شد جین دی ولف زنده بشه ، احساساتش و حرفاش رو به اسپایدرمن بگه
نقل قول کردن
Son of Osborn
#63 Son of Osborn 1395-04-19 17:02
عمو مختار عالی بود نقد شما
خاک بر سر من که هیچ وقت نمیتونم همچین نقدی بنویسم :cry:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
+1 #64 Cap-Spider Potter 1395-04-19 18:04
نقد کوتاه کمیک The Death of Jean De Wolff #3 :


خب خب خب ...

قسمت اول و دوم این کمیک عالی بودند .... نقدشونم کردم
حالا نوبت این قسمت رسید ... بهتره یه نگاهی هم روی این کمیک داشته باشم :



صفحه اول کمیک بازم منو تحت تاثیر خودش قرار داد (( پوستر کمیک ))

وقتی یه نگاه عمقی به پوستر داشته باشیم میبینیم که چقد خلاقیت برای این صفحه مورد استفاده قرار گرفته شده

اسپایدرمن با لباس مشکی خودش بر بالای پشت بامی خشن تر از همیشه ایستاده

رنگ لباسش به قرمز میزنه که در این صفحه اون فضای دارک و جدی که باید درک بشه رو به ما میرسونه



(( به کدامین گناه کشته شدند ؟ ))

جمله ای که باهاش کمیک رو اغاز کردم که نگاه مستقیمی به پایان کمیک هم بود

هر وقت رنگ سفید در کنار سیاه قرار میگیره میشه اختلاف رو با تمام وجود حس کرد ... خیر و شر رو درک کرد ... غم و شادی رو فهمید ... در این کمیک کاملا جدی، تیکه های فانی دیدیم که موجب به وجود اوردن تعادل بین صحنه های کمیک میشود




معما پیچیده این کمیک باعث رازالود شدن کمیک میشود که به همین دلیله که ما در این داستان غرق میشویم

معما پیچیده یعنی زمانی که جواب رو پیدا کردی تازه میبینی این فقط کلید شروعی برای به وجود اومدن اومدن معماهای دیگه سر راهت هست

که در کمیک به بهترن نحو این قضیه تصویر کشیده شد




دردویل و اسپایدرمن هر دو دارن از دو راه مختلف به یک مقصد میرن
هر کدام اطلاعاتی دارن که مکمل هم دیگن
این دو راه تهش به هم متصل میشه و با یکدیگر مجبور به همکاری میشن





ترجمه و ادیت باعث میشد که نگیم (( کی حوصله داره این همرو بخونه ))

تشکر ویژه برای ترجمه و ادیت این کمیک میکنم و از این وقت و حوصله ای که برای این کمیک خرج شده ممنونم




از هر نظر که بخوای به کمیک نگاه کنی درش شاهکار میبینی
لحظه لحظه کمیک پر از خلاقیت است که باعث میشه همیشه با داستان همراه باشیم




به هر شخصیت خیلی خوب پرداخته بودند و شخصیت پردازی شخصیت های اصلی و فرعی قوی بود



هر صحنه کامل کننده بقیه تیکه های کمیک است
موقع خوندن کمیک میتونستم اون جملاتی که از زبان ان ها زده میشه رو بشنوم و صداهای نبرد و شلیک های درون کمیک به راحتی به گوش میرسید




صحنه ها ، پانل ها ، جمله ها ، صفحه ها و ... همه و همه مانند جورچینی تکمیل شده بودند که هرکدام لذتی خاص و جداگونه برایمان به وجود می اورد



در نهایت بگم که کمیک مرگ جین دی وولف جز برترین کمیک هایی است که دنیای کمیک بوکی تا به حال به خودش دیده و از سازندگان برای ساخت و سایت اسپایدی برای تهیه و ترجمه و ادیت کمیک متشکرم .







پایان .
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#65 Cap-Spider Potter 1395-04-19 18:13
کسی درباره نقد ما نظر نمیده ؟
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#66 amir a. ghaderi 1395-04-19 18:46
به نقل از Cap Spider Potter:
کسی درباره نقد ما نظر نمیده ؟

نقدت به نظرم خیلی خوب بود ولی بهتره به شخصیت پردازی ها و اینکه ایا داستان به شخصیت پردازی ها وفادار بود بیشتر توجه کنی
نقل قول کردن
Hobbit
+1 #67 Hobbit 1395-04-19 18:59
نقد شماره 1،2،و3 اسپایدرمن:مرگ جین دی ولف
قسمت اول:
سلام خدمت دوستان
امیدوارم که آماده نقد من باشید..نمیدونم دست خودمم نیست ولی موقع نقد که میشه حس طولانی نوشتنم گل میکنه..امیدوارم اونایی تحمل خوندن نقد منو دارن منو تا آخر تحمل بفرمایند.
اونایی که عشق شرلوک هلمز هستن فقط بخونن:
یعنی به اسم کمیک نمیخوره همچین داستان جنایی فسفرسوزی داخلش نهفته باشه تعریفشو خیلی داخل صفحه مخصوصش تو سایت شنیدم و راستیش نمیخواستم بخونمش..نه این که از خوندن کمیک بدم میاد بلکه دوست دارم یه کمیکای خاصی رو انتخاب و تا آخر بخونمش..ولی با خوندن این کمیک هم ضرر نکردم چون افتخار دیگه ای نصیبم شد تا با یکی از بهترین کمیکهای سری کمیکای اسپایدرمن آشناشدم که واقعا خوندش میرزید و به دوستانی که این کمیک رو در خوندش دودل هستند پیشنهاد میکنم زود عینکاشون رو با مایع ظرف شویی بشورن و بیان واسه خوندنش و کاملا ذهنشون رو برای این کمیک آماده کنن چون واقعا داستان به حق عالی و پرپیچ خمی داره و کلا موقع تجزیه و تحلیلش به مقدار زیادی کالری نیاز پیدا میکنید.

این در و پاشنه چقدر باهم جورن:
اولش امکان نداشت فکرش رو رو بکنم مردعنکبوتی بتونه همچین داستانی با این همه حجم جنایی و ارتباطات اجتماعی رو در خودش بگنجونه ولی نویسنده به طرز باور نکردنی این داستان رو با اضافه کردن کاراکترای گوناگون با دیالوگهای مناسب و به جا قابل امکان کرده..مرحبا..می گن اون دوره همچی بهتر بوده همینه!!واقعا نمیدونم خوانندگان هر هفته یا ماه چطور منتظر این کمیکا میموندن..حالا برسیم به استفاده به موقع از کاراکترا که به طرز باور نکردنی به جا و به موقع انجام شده شما ببینید از مردعنکبوتی بگیرید تا درددویل(کاراکتر مهمان)،جین دی ولف ،کاراگاه استن و..حتی جیمسون بسیار فوق العاده در این کمیک گنجونده شدن و خواننده فقط با مردعنکبوتی روی جلد ارتباط برقرار نمیکنه و به سایر شخصیتها نگاه وِیژه ای میندازه و بسیار هم روایت جالبی ازشون توی کمیک نقل میشه تا در آخر خواننده در نتیجه گیری عاجز نباشه و به هر کاراکتری به اندازه خودش و حتی بیشتر دل ببنده.

نگاه افراط گرایی ،نگاهی برایه همه ی نسل ها:
ببینید هرچیزی تعادلش مورد قبول واقع میشه نه کمتر و نه بیشترش قابل پذیرش نیست(همون چیزی که تو قرآن به صورت واضح توصیه شده)این خط ومشی این بدمن مارو مشخص میکنه...و این کمیک میتونه درس خوبی برایه کسایی باشه که قتل رو چیز خوبی برای ابرقهرمانا میپذیرن...افراط باعث میشه فردی که تا گذشته یک فرد مفید در جامعه بوده به فردی مخرب و آشوبگر و حتی بدتر از آدم بدهایی بشه که ادعای مبارزه با اونا رو داره ولی خداوند قدرت خشم رو به ما داده تا از اون برای دفاع از خودمون و چیزهایی که بهشون علاقه داریم استفاده کنیم و نه بیشتر..بیشتر از اون صدمه به مردم و دیگران محسوب میشه..

سین-ایتر:
سین-ایتر مثال بسیار مشخصی برای افراد پاراگراف بالایی است که بسیار منو یاد شخصیت بین نولان میندازه که عدالت رو به طبق میل خودش اجرا میکرد و دغدغه ذهنی اون باعث ایجاد تفکر نابودی کامل میشد چون پارو از محدوده خودش فرارتر میذاشت و دیگه به این فکر نمیکرد که تفکر اون حتی از شرارت گناهکاران واقعی بدتره!!!به حق اسم سین-ایتر معرفی که برای اون توی کمیک اومده«خورنده گناه» لایقشه ولی سین-ایتر نمیدونه این گناهان از اون افراد که شایدم فقط در نظر او گناهکار باشن به اون منتقل میشن و در واقع جایگاه او از شیطان بالاتره!!!


خب تازه میرسیم به نقد:
زیباترین چیزی که در این کمیک،خوره های کمیک رو به خودش جذب میکنه روایت بسیار زیبا کمیک است و با این حال که کمیک مختص مردعنکبوتی است . شخصیت بزرگی چون درددویل رو در خودش گنجونده و کلی شخصیت فرعی دیگه، همه و همه در روایت هرچه بهتر داستان دست دارن و لحظه ای شما کم رنگ شدن یکی از شخصیتها رو حس نمیکنید از صحنه دادگاه بگیرید که مت مورداک به دفاع از اراذل اوباش میپردازه و بعد مشاجره اون با پیتر واقعا بسیار جالب روایت میشه مرگ جین دی ولف و قاضی هوراس که باحالی سی سال از انتشارش کمیک میگذره وممکنه بسیاری از جمله من تازه اولین بار باشه این کمیکو میخونه ولی مطمئنم حس ما با خواننده سی سال پیش هیچ تغییری نداره اگر هم باشه بسیار ناچیزه..و این هنر نویسنده رو میرسونه یعنی از قلمش چیزی خلق میکنه هر لحظه بهش ارزش افزوده میشه..و این سوالی که باید از خودمون بپرسیم آیا همچین کمیک هایی سال به سال چاپ میشن؟!!
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#68 Cap-Spider Potter 1395-04-19 19:03
نقدت خیلی خوب بود هابیت

مخصوصا تیکه سین ایتر ..... چون کسی توجه خاصی به سین ایتر معمولا نمیکرد تو نقداش .



میشه یه نظری هم راجب نقد کوتاه ما بدی
نقل قول کردن
Hobbit
+1 #69 Hobbit 1395-04-19 19:05
قسمت دوم:
لحظات چالش برانگیزی برای ما و ابرقهرمانها:
یادم نمیاد آخرین باری که دو قهرمان رو در یه رویداد به چالش سخت کشیدن کی بوده..منظورم از چالش انتخاب بین بد و بدتر هست..که همیشه من از این انتخابها متنفرم..مثلا جایی که مردعنکبوتی از گلوله رو به روش جاخالی داد و بعد متوجه شد پشت سرش افراد بی گناهی قرار دارن یا موقعی که مت مورداک بین دوراهی حفظ هویت و نجات قاضی هوراس قرار گرفت و میتونم بگم درسته که هردو منجر به فاجعه شدن ولی نویسنده به طرز هنرمندانه ای با قرار دادن حس عذاب وجدان برای هردو یه این قهرمانان و همچین چاشنی قراردادن تم بسیار جنایی و ریتم بسیار گنگ و زیبای داستان ذهن خواننده رو از این اتفاقات دور کرد و بسیار جالب از این موقعیت دست به پرش زد.


یه چیزی غیرقابل انکاره:
ببینید نمیخواستم این قسمتو بنویسم ولی حیف اومد اول اینکه نویسنده به طرز جالبی مردعنکبوتی و درددویل رو در شرایطی مشابه ولی مختلف قرار داد و راه این دو تو این کمیک آخره بهم پیوند زد که بسیار برای من جالب بود بعد هم شخصیت جین دی ولف رو توضیح داد تا مرگش برای کسانی که آشنایی خوبی با این شخصیت نداشتن هم برای این شخصیت به اندوه بیوفتن و بعدهم قشنگ احساس اون رو به عنوان یه سنگ که احساسشو مخفی میکنه نشون داد( وحتی دلیلشو به نظر من، به رفتار پدرخوندش به او در کمیک توجه کنید نسبت داد) و بعد هم به نحوه ارتباط کارآگاه استن و سین- ایتر هم نگاه کنید و همینطور جیمسون که میتونم بگم واقعا جملات بزرگی ازش تو این کمیک نقل شد ولی خیلی از شخصیت فرعی بگیری که واقعا به جا و پر از اهمیت از اونا استفاده شد و این چیز غیرقابل انکار این کمیکه ..یعنی نویسنده همه چیز رو برای یک کمیک عالی کنار هم قرار داده بود یعنی همین ارتباط به جا و با معنا شخصیتها که یک لحظه هم هیچکدوم از اونا رو بی اهمیت ندونیم.

گروه ترجمه و ادیت:
واقعا گمان میبرید چیزی جز عالی برای شما کافی است باید بگم سخت اشتباه میکنید چون این کار واقعا از حد و مرز نرمال و عادی سایت بسیارفراتر بالاتر بود و فک کنم که کلمه تشکر واقعا برای این گروه خیلی کم باشه و یجورایی باعث اجعاف در حق شما باشه بازم من رو برای کلمه تشکر ببخشید چون کار بسیار بزرگی رو و با کیفیت غیرقابل درکی برای ما ارائه کردید ولی بازهم از شما تشکر میکنم.

حالا چرا امروز خیلی فان نیستی:
معمولا سعی میکنم نقدام فان باشه تا شما خواننده گرامی همراه که با شکیبایی که از خودتون برای خوندن نقدام نشون میدید حداقل لبتون خندون باشه ولی سنگینی این کمیک با حالی که یه بار بیشتر نخوندمش باعث شد مغزم دیگه کشش لازمو برای خندودن شما فراهم نکنه به هر حال تو نقدای بعدی بیشتر سعی میکنم اندک خوانندگان نقدام رو رضایتشون جلب شه تا بعد که در خدمتتون باشم.

نتیجه گیری نهایی:
داستان:؟از؟
طراحی:؟از؟
واقعا فکر کردید این کمیک لیاقت نمره دادن داره؟!!!(فراتر ازخخ
:D :D :D :D :D :D :D
شاید باورتون نشه ولی وقتی قسمت اول نقدمو فرستادم ایتنرنتم کلا هنگ کرد :P :D :lol: :-) ;-)
نقل قول کردن
Hobbit
#70 Hobbit 1395-04-19 19:16
به نقل از Cap Spider Potter:
نقدت خیلی خوب بود هابیت

مخصوصا تیکه سین ایتر ..... چون کسی توجه خاصی به سین ایتر معمولا نمیکرد تو نقداش .



میشه یه نظری هم راجب نقد کوتاه ما بدی

خب خوندمش جالب بود (کلا من همه نقدایی که تو پیج باشه میخونم)
نکات جالبی رو بهش نگاه میکنی ;-)
100 البته نقد دریچه نگاه من و شما و دیگران رو به یه مسئله نشون میده و این چیزیه که قابل تغییر نیست ولی منتقد خوب اونیه که از بالا و به صورت یه آدم بی طرف بهش نگاه کنه
ولی در کل هرچی یه کمیک بیشتر دوره بشه نگاه نسبت بهش برای نقدش بهتر میشه ;-)
(البته من منتقد خوبی نیستما :oops: و تازگیه که به زوره جیمسون وارد این عرصه شدم و در کل نقد مینویسم تا بگم منی که این کمیکو میخونم به فکر سایت و گروه ترجمه و ادیتش هستم نقد تو رو هم دوست دارم ولی اگه یکم بیشتر حس درونی تو نسبت به کمیک از دیدگاه خودت ارائه بدی خیلی به ارزش نقدت اضافه میشه)
**************
جیمسون بابا کمیکه از دهن افتاد اون نشریه داغونتو ول کن بیا اینجا یه نظری بده :D وگرنه دوست جدیدم رو میگم بیاد :-*
نقل قول کردن
Arya.M
+1 #71 Arya.M 1395-04-31 18:26
قبل از اینکه درباره ی کمیک حرف بزنم می خوام از آقای مرادی و آقای ترابی برای تمامی زحماتی که برای ترجمه و ادیت کشیدن تشکر کنم . اگه ترجمه و ادیت شما نبود شاید من به این اندازه از این کمیک لذت نمی بردم . :roll:
نقد قسمت پایانی مرگ جین دی ولف :
خلاصه داستان : اسپایدی و دردویل به راز سین ایتر پی برده اند . حال اسپایدر من بسیار خشمگین است و قصد انتقام دارد .
نقد و بررسی :
چرا این کمیک یکی از 3 کمیک برتر مرد عنکبوتی است ؟
- شخصیت پردازی : کارکتر های اصلی این کمیک از شخصیت پردازی بی عیب و نقصی بر خوردارند . دردویل و اسپایدر من در این کمیک متضاد و مکمل یکدیگرند . اجازه بدهید بیشتر توضیح بدهم .
اسپایدر من : او همیشه بی عیب و نقص نیست . او خمشگین می شود . او خطا می کند . او بی رحم می شود و برای اولین بار در زندگی واقعا اقدام به قتل می کند و همین باعث ملموس بودن او می شود .
دردویل : یک قهرمان واقعی . یک مدافع قانون . مردی نترس و استوار و تا جای ممکن راز دار . کسی که تمام تلاشش رو می کنه تالحظه ی آخر پای اعتقاداتش می ایستد .
سین-ایتر : در یک کلام از نظر روانی بی ثبات . ابتدا فکر می کنیم او یک عدالت جوی خیر خواه است که راه خود را برای برقرای عدالت اشتباه رفته ولی وقتی می گوید ( جین دی ولف رو کشتم چون دلم خواست ) اونوقت پی می بریم که او یک قاتل روانی است که برای کشتن بدنبال بهانه می گردد و یکی از دلایل مشکلات روانی او دارویی است که بهش تزریق شده . ( یادمه وقتی تو کامنت مربوط به شماره 2 گفتم سین ایتر قدرت فوق بشری داره یکی از کاربران سایت مخالفت کرد . ولی اگه اسم قدرت های سین ایتر رو نمی شه فوق بشری گذاشت باید چی بزاریم ؟ )
تقابل اسپایدر من و دردویل : اسپایدر من قضاوتی انفرادی درباره ی سین ایتر داره ولی دردویل معتقده که باید به قانون احترام گذاشت زیرا اگر این کارو نکنیم قانون از بین میره .و جامعه هم بدون قانون . وجود نداره از دیگر نقات قوت این کمیک لحظه ای است که دو قهرمان هویت خود را برای یکدیگر فاش می کنند .
واقع گرایانه بودن و اجتماعی بودن داستان : در این داستان درباره ی تاثیر متفاوتی که افراد متفاوت روی جامعه می گذارند گفته شد . مثلا وقت یک آدم معمولی خودش رو سین ایتر معرفی کرد مردم واکنش خاصی نشون ندادند . ولی وقتی معلوم شد سین-ایتر یک پلیس بوده مردم واکنش های بسیار شدید و متفاوتی رو نشون دادند . اما تنها به تاثیر افراد به جامعه اشاره نمیشه بلکه به تاثیر جامعه به افراد هم اشاره می شه . مثلا اون پیر مرد که تصمیم گرفت به جنایتکاران آسیب بزنه .
طراحی : طراحی ساده بی نقص و کاملا هماهنگ با فضای داستان بود . چیز دیگری برای گفتن باقی نمی مونه .
ترجمه و ادیت : بی نقص و حتا بهتر از نسخه ی اصلی .
نمره ی کلی و نهایی این کمیک : راستش همه چیز اونقدر خوبه که نمی شه با اعداد نشونش داد و تنها چیزی که می تونم برای سنجش این کمیک بکار ببرم ماورای تصور است.
ببخشید اگه بد بود آخه تو نقد تازه کارم . :-)
نقل قول کردن
Hobbit
+1 #72 Hobbit 1395-04-31 19:35
نقد شماره 4 اسپایدرمن :مرگ جین دی وولف
قسمت اول:
سلام بر دوستان همیشه در صحنه اسپایدی حالا که این مقدمه رو مینویسم مطمئنم چند وقت دیگه که شما و من بخونیمش خیلی بهش میخندیم ولی چه میشه کرد واقعا این چند روز سخت ترین روزای عمرم بوده !!!به خدا!! سایت فیلتره...البته مطنئم با پی گیری های استاد ترابی عزیز عمو مختار این سختی هم میگذره...به هر حال امیدوارم توی چندسال آینده قدر این موهبت یعنی سایت رو بیشتر بدونیم.

داستان آخرش خوشه:
یعنی هر چی بگید این چند قسمت قبلی خوندنش باعث ایجاد نظریه ها و پیچیدگی های مختلف برای ما شد این قسمت گره گشایی رو هدف گرفت و نتیجه گیری نهایی رو به بهترین شکل ممکن انجام داد و این بازم به نقاط قوت این داستان اضافه میکنه و بهترین شکل ممکن داستان رو به پایان رسوند.


همه چیز برملا میشود:
بالاخره همه چیز عیان شد و با کمی شانس بتی هم از مرگ رهانیده شد و بی باک و اسپایدرمن با سرعت هرچه تمام خودشون رو برای مقابله با سین-ایتر یا همون کارآگاه استن رسوندن و بتی رو نجات دادن...اما خودمونیم چقدر سریع خودشون رو رسوندن انگار با سرعت فلش حرکت میکردن.

اسپایدرمن قاطی میکنه:
ببینید یکی از نقاط جالب قهرمانان فانی مثل اسپایدرمن اینکه ذاتشون اینقدر فانه که به ندرت عصبانی میشن ولی وقتی هم که عصبانی بشن واقعا دیگه میزنن به سیم آخر(منم یه جورایی اینطوریم) جوری که دیگه تا یه مدت زمان زیادی طول میکشه عصبانیتشون فروکش کنه فقط کافیه به صفحات اول توجه کنید که اسپایدرمن چطور برای سین-ایتر دندون قوروچه میکنه جوری که میگه با کشتن بتی دیگه قبر خودشو کنده و تازه اون بتی رو نکشت که اسپایدرمن اینقدر کتکش زد و به خدمتش رسید...البته یادمون نره اسپایدرمن تو این کمیک لباس سیاهه معروفش تنشه و این هم در دوبرابر کردن تاثیر خشمش اثر گذاره!!!


نقش بی باک پررنگتر میشه:
یکی از شخصیت هایی که تو این کمیک نقش زیادی داشته بی باک بوده ولی همین اقدام بی باک در این شماره کافیه تا به ارزش حضورش تو این کمیک پی برد..یعنی جلوگیری از کشتن سین-ایتر توسط اسپایدرمن که به خوبی از هوشش استفاده کرد تا تمرکز اسپایدرمنو از سین-ایتر دور کنه و با بیشتر خشمگین کردنش ضربه نهایی رو بهش بزنه واقعا این نقشی که بی باک تو این کمیک مخصوصا این شماره بازی کرده حیرت آور و مثال زدنیه..فقط تصور کنین که بی باک جلوی پیتر رو نمیگرفت....؟؟؟؟ ؟....البته خب میشه سوال کرد چرا بی باک تو این کمیک به عنوان این نقش انتخاب شد؟؟!!که کاملا با کمی فکر کردن میشه به این دلایل هم رسید مثلا یکی از این دلایل به نظر من اینکه بی باک در نقش قانون اومد و قرار گرفت(همانطور که قانون با چشمای بسته در برابر مردم قضاوت میکنه) و خلاصه میتونم بگم اگه فردی هستید که زیاد بی باک رو به عنوان ابرقهرمان قبول ندارید فقط کافیه یه نگاهی به این کمیک بندازین تا به ظرفیت این کارکتر پی ببرید.


بی اعتمادی و خشم از هم گسیخته به پا میشه:
با معلوم شدن هویت قاتل موجی از بی اعتمادی و خشم جامعه رو در بر میگیره...در واقع میوتنیم بگیم سین-ایتر به هدف خودش تقریبا دست پیدا کرد و میشد توی ذهن تمام مردمی که تو این کمیک بودن این مسئله دید که چطور یه افسر پلیس دست به همچنین اقدام وحشی گرایانه ای میزنه و راست راست توی خیابون میگرده و با دست گرفتن پرونده مقتولین در واقع خشم این مردم رو بیشتر میکنه ....جالبه حتی پیتر هم با این جریان همسو میشه تا حدی که خواننده به یاد میاره چرا اسپایدرمن با مرگ عمو بن به این عقیده نرسید؟؟!!!البته خود پیتر هم این دلایل رو ذکر میکنه و جای بسی تامل داره؟!!...حتی ما میبینیم که حتی پیتر نسبت به عاقبتی که سین-ایتر با حمله ی عده ای خشمگین به سین-ایتر داره ...کاملا بی خیاله؟؟!!و سین-ایتر تقریبا به هدف خودش رسیده بود تا اینکه......
نقل قول کردن
Hobbit
+1 #73 Hobbit 1395-04-31 19:36
قسمت دوم
بی باک به کمک پیتر میاد:
آره بی باک هویت قهرمانی رو به پیتر یادآور میشه و اونو از این فکر منحرف با عقاید قهرمانی نجات میده فقط و فقط با یه کلمه!!! این کارو میکنه اون هم اسم خود پیتره؟؟!! که واقعا جای بسی تامل داره که چطور نویسنده همچنین کلمه قابل تاملی رو به کار برده...فکر میکنم بعضی مواقع فقط کافیه همین اسم خودمون رو بشنویم تا به خودمون بیام و به راهی که انتخاب کردیم و باور داریم بازگردیم؟؟!!!


نتیجه ای که من از این کمیک گرفتم:
آقای ترابی واقعا کمیک خوبی رو با توجه به وقایع در حال وقوع در دنیای امروز ما انتخاب کردن یعنی همون افراط گرایی که واقعا جای بسی تشکر از ایشون داره که همچنین مطلب با عمق و معنایی رو برای ما میزاره تا به این استنباط برسیم که عاقبت افراط گرایی و عدم جلوگیری از خشم چیه؟؟!
همینطور جای بسیار تامل هم داره که نویسنده این اثر فاخر ذهنشو کاملا به آینده دوخته و اثری رو به جا گذاشته که حتی بدون زرق و برق دنیای امروز میتونه چیز جالبی برای خواندن یا نتیجه گیری در زندگی باشه..
میدونید من نتیجم از این کمیک اینکه خشم موهبتی از جانب خدا ولی خشم هم درست مثل هر چیز دیگه ای که خدا بهمون داده باید به جا به اندازه ازش استفاده بشه مثلا به نظر من خشم برای دفاع از حقمون و تمام چیزایی که ما بهشون عشق میورزیم هست نه چیز دیگه...دیگه چه به قتل یه یک انسان اون هم با هر عقیده ای داره و یا هر کاری که میکنه و هر گناه و اشتباهی که ازش سرزده.

گروه ادیت و ترجمه:
ما که خیلی امیدواریم یه چیز اشتباه از شما ببینیم تا بتونیم با گفتنش معروف شیم ولی شما که رخصته این کارو به ما نمیدین به هر حال کار فاخر و ارزشمندی رو تحویل ما دادین چه از نظر ترجمه و چه از نظر ادیت امیدوارم خدا بهتون اول سلامتی بعد هم هر چی دلتون میخواد بده با تشکر.


نمره من به داستان و طراحی:
این اثر فاقد نمره گذاری از طرف منه چون من در حدی نیستم که بخوام به این کمیک نمره بدم.


هابیت_شایر_سرزمین میانه.

عمو گاندلف ناراحت نباشین سایت بزودی از فیلتر درمیاد..غصه نخورین که من میمرم از ناراحتیتون!!!!
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #74 j.jonah jameson 1395-04-31 20:30
نقد کمیک The-Death-of-Je an-Dewolff. ۴

داستان :
پایانی زود گذر ولی به یاد ماندنی ، این داستان با وجود اینکه موضوعی بسیار شوکه کننده داشت ، ولی هدف دیگه ای رو دنبال میکرد اینکه «به خودت بیای » و دنیا رو با این مشکلاتش بپذیری ! خیلی جالب بود که دردویل نسبت به شغلش و همچنین نسبت به فعالیت هاش دچار تردید میشه ؛ شخصا همیشه دردویل رو بهه چشم یه امید برای خود مردم عادی میدونم ، علاوه بر اینکه قهرمان هم هست ولی بیشتر با روی وکالت این شخصیت حال میکنم . چون ثابت کرده که مردم براش ارزش زیادی دارند .
در این داستان مردعنکبوتی یکی از بهترین ویژگی های خودش رو برای ما به نمایش میزاره ، اون با تمام کسایی که میشناسه گذشته های خاطره انگیزی داشته و همیشه برای کمک به همه به یاد گذشته اش میفته ، زمانی که به یاد میاره که بجای تعقیب کردن «ناتان » خدمت اون قلدری برسه که داشت کشتی گیری رو که مردعنکبوتی در اوایل حضورش با اون جنگید رو اذیت میکرد ( متاسفانه آلان اسمش رو به یاد ندارم ) فقط بی زحمت اون مطلبی که تحت عنوان « ماندگار ترین لحظات مردعنکبوتی » راجب این موضوع بود رو در این پست بیارید .

شخصیت پردازی :
فقط و فقط جیمسون ! اصلا من دیگه باقی رو ندیدم .......
شما فقط یک نفر رو میتونی در یونیورس مارول پیدا کنی که وقتی قاطی کنه :
مرغ اش یه پا داشته باشه ، دیونه بازی در میاره ، حرف هاش رو باید بی چون و چرا بزنه ، معمولا هم حق رو به خودش بده . و اون کسی نیست جز خود جناب عالیم .
یعنی محشره !


وقتی که برای نام بردن پیتر به « می رایلی » میگه «پسرتون» !!! داشتم میسوختم .... یعنی واقعا خوب گفتی دایی !

والا منم فرمول PcP رو زدم به بدن ، ولی بیشتر روی قوه ی تکلم ام تاثیر داشت ، یعنی من آلان روانی به حساب میام ؟ لعنت بر این فیوری تک چشم !

ادیت : خب واقعا باید بگم ماشالله چون من این کمیک رو با کیفیت واقعا پایینی داشتم ولی این ادیت با این کیفیت ادیت واقعا جور بود و از دیدن این حرکت هیجان زده شدم . واقعا با اون درشت کردن و Bold کردن دیالوگ ها و کلمات کلیدی اش حال میکنم ، در هر شرایطی !

ترجمه : 100 با گفتم ، بازم هم بگم ؟
معلومه که میگم .... واقعا خوندن کمیک هایی با ترجمه آقای ترابی یه حال وهوایی دیگه ای به آدم میده ، اون طور که واقعا باید شنیده بشه ترجمه میشند !

آقا همه چیز Ok بود و من خیلی خوشحالم ، همه چی آرومه ........
فقط .... این کمیک دردویل پایان روز ها رو من هرچی میزنم روی لینک اش شماره 1 رو دانلود میکنه ! اشکال از منه یا کلا مشکل داره ؟
چون اول میخواستم برای اون یه چیزی بنویسم ولی دیدم تکراریه ......
در هر صورت این جمله رو از من داشته باشید : جیمسون ( منظورم خودم ام ) هیچوقت به یه کمیک خوب «نه» نمیگه !!!
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#75 j.jonah jameson 1395-04-31 20:43
به نقل از Hobbit:

جیمسون بابا کمیکه از دهن افتاد اون نشریه داغونتو ول کن بیا اینجا یه نظری بده :D وگرنه دوست جدیدم رو میگم بیاد :-*
h

چی ؟
د ن د ...... مث که شما تنت میخاره .بله ؟ بیام پول شاژر این ماه رو از اون انگشتر سا نمیدونم چیچی بکشم بیرون ؟
هان ؟ برای من پری وایت میکشی وسط !!! میدم بلک بولت در گوشت نجوا کنه بفهمی من کی ام .....
.
.
.
.
.
.
.
ولی بی شوخی چیزای برای گفتن نذاشته بودید که بخوام بگم .
خدایی وقتی دیدم فیلتر شده سایت ..... یعنی اون لحظه ی انفجاری که باعث کشتن جیسون تاد شد برام تداعی شد ...
انشالله با قوای بیشتر میزنیم ..... آره ...... همونی که میدونید دیگه !
*یا علی *
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#76 j.jonah jameson 1395-04-31 23:16
به نقل از Arya.M:

آقای جیمسون میشه یه نظری درباره ی نقدم بدی. نظر شما به عنوان یکی از دست به نقد های قدیمی سایت برام مهمه.

من مخلص شما هستم .
والا شیوه ی نقد کردن شما شیوه ی بسیار دوست داشتنی ای است شما خلاصه داستان زو لابلای نقد جای میدهی و راجبشون بحث میکنی !! این حرکت واقعا خوبه ولی سعی کن بیشتر روی موضوعی که خودت راجب بهش از کمیک فهمیدی بحث کنی .
خیلی ها کمیک میخونند تا حوصله خودشون سر نره . کسایی مثل من و شما و همه اعضای این سایت کمیک رو میخونبم تا یه درکی از داستانش داشته باشیم و توی این زندگی ازش تستفاده کنیم. پس بهتره نشون بدیم از این کمیک یا فلان کمیک چه چیزی فهمیدیم.
نقد کردن مثل ..... مثل یه جور خلاصه کردنه اما باید به عمق و مغز اون خلاصه بپردازی .....
شما حتی نگرش خوبی نسبت به کمیک ها دارید ( کامنت که در اون اشاره به قدرت فرا بشری سین-ایتر کردید )
در کل ادامه بده .
نمیدونم خودم چرا اینا رو گفتم . چون هابیت عزیز توضیح دادن ولی اگر خودم نمیگفتم هم اون حق مطلب ادا نمیشد .
مخلصیم.
نقل قول کردن
magnus
+1 #77 magnus 1395-05-02 10:04
نقد شماره 1 کمیک مرگ جین دی ولف:
این داستان یه شاهکار تمام عیار بود و بینهایت لذت بردم. در این داستان ما با مرگ غیر منتظره یه افسرپلیس به نام جیت دی ولف هستیم که وفتی شش ماهش بود پدرش بخاطر اینکه او دختر بود مادرشو طلاق داد و بعدا صاحب ناپدری مهربانی شد که او نیز افسرپلیس بود و برای همین به این شغل علاقه مند شد. نویسنده با هوشمندی تمام داستان رو با گذشته جین دی ولف شروع میکنه و اتفاق بسیار غم انگیزی رو رقم میزنه.
این داستان بر اریجین و گذشته متبومورداک و نحوه دردویل شدن او نیز دلالت دارد.
مردعنکبوتی این داستان شخصیت پردازی عمیقی داره و معلومه که بخاطره مسئولیتش و احساسی که نسبت به جین دی ولف داشت میخواد انتقامشو به هر نحوی شده بگیره و این حس انتفام و تکاپو برای نابودی مجرم دقیقا ما رو یاد داستان مرگ گوئن اسایسی میندازه و شباهت های زیادی بین این دو داستان مشاهده میشه.
مجرم اصلی داستان نیز سین ایتر است که بدون هیچ شکی از شخصیت پردازی تک بعدی بهره مند شده و اون انارشیست و سادیسم برای کشتن دیگران تو وجودش موج میزنه و حای نمیخواست به یه انسان نابینا رحم کنه.
پیتر نیز تو این داستان خشن تر از همیشه ست و غیرقابل کنترله.
تعاملات و صحبت های پیتر و کارآگاه نیز خیلی خوب بود و بخش آشکار شدن عارضه قتل جین دی ولف توسط شات گان شکاری نیز مهم و شایان ذکر بود .
طراحی این جلد نیز دست کمی از داستان نداشت و بسیار سمبولیک و به یادماندنی بود و نمیشه از ابن اثر چشم پوشی کرد.
نقاط قوت داستان :
+جک گفتن و طنز بودن پیتر.
+حضور دردویل و جذاب شدن داستان.
+countinious تمام هیار در آخر داستان.
+ملایمت های جیمسون.
+طراحی های زیبا و چشم نواز.
+لباس فوق الهاده اسپایدی.
+صحنات اکشن و ماندگار فراموش نشدنی و ...
نقاط ضعف:
-خشونت و کینه جویی بیش از حد پیتر.

وقتی استاد ترابی مسئول ترجمست دیگه باید خیالمون از درست بودن واژه راحت باشه و آقای مرادی همدسنگ تموم گذاشتن و هیچ عیب و نقصی نمیشه در کارشون دید.
داستان : 10/10
طراحی : 10/10
ترجمه و ادیت : 10/10
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#78 Cap-Spider Potter 1395-05-27 13:48
ایول قسمت چهارم اومد

هنوز نخوندمش

زدمش تا دانلود بشه

ممنون
نقل قول کردن
amin Hajati
#79 amin Hajati 1400-12-08 11:41
درود اگه اسم این کمیک مرگ جم وی دلف نیست؟ چرا روی کاور کمیک ها نوشته شده پیتر پارکر تماشایی مردعنکبوتی؟ ممنون میشم اگه کسی جواب بده.
تشکر بابت ترجمه و ادیت عالی :-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#80 AM SM BM SM 1400-12-08 12:30
به نقل از amin Hajati:
درود اگه اسم این کمیک مرگ جم وی دلف نیست؟ چرا روی کاور کمیک ها نوشته شده پیتر پارکر تماشایی مردعنکبوتی؟ ممنون میشم اگه کسی جواب بده.
تشکر بابت ترجمه و ادیت عالی :-)

سلام
این داستان تاریخی در شماره های ۱۰۷ تا ۱۱۰ از سری کمیک های "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" (Peter Parker: The Spectacular Spider-Man) که در اینجا "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی تماشایی" ترجمه شده، چاپ شد که بعدها این جهار شماره به داستان "مرگ جین دی ولف" (The Death of the Jean DeWolff) معروف شد.
نقل قول کردن
amin Hajati
#81 amin Hajati 1400-12-08 17:29
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از amin Hajati:
درود اگه اسم این کمیک مرگ جم وی دلف نیست؟ چرا روی کاور کمیک ها نوشته شده پیتر پارکر تماشایی مردعنکبوتی؟ ممنون میشم اگه کسی جواب بده.
تشکر بابت ترجمه و ادیت عالی :-)

سلام
این داستان تاریخی در شماره های ۱۰۷ تا ۱۱۰ از سری کمیک های "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" (Peter Parker: The Spectacular Spider-Man) که در اینجا "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی تماشایی" ترجمه شده، چاپ شد که بعدها این جهار شماره به داستان "مرگ جین دی ولف" (The Death of the Jean DeWolff) معروف شد.

تشکر فراوان
نقل قول کردن
Reed Richards
#82 Reed Richards 1401-05-27 10:57
نظرم در مورد قسمت ها
قسمت ۱:
اسپایدرمن بدجنس تو لباس سیمبیوتی جالبه!
وقتایی که قهرمانا به آدمای عادی کمک میکنن رو دوست دارم مثل اینجا.
دیالوگای جیمسون خوب بودند.
حضور مت و فکرایی که از سرش می‌گذشت رو دوست داشتم.
عجب پایانی داشت!
یکم داستان کاراگاهی تر بود هم خوب میشد به داستان می‌اومد ولی ببینم قسمت های بعدی اینجوری هست یا نه
نقل قول کردن
Reed Richards
#83 Reed Richards 1401-05-27 12:08
قسمت دوم:
قابل توجهه که تفکر سین ایتر چقدر شبیه پانیشر هست هر دو می‌خوان خودوشون اونایی که فکر میکنن گناهکارند رو تنبیه کنند

داستان داره خیلی خوب پیش میره
نقل قول کردن
Reed Richards
#84 Reed Richards 1401-05-29 21:07
قسمت سوم:
تو این قسمت از اشاره به مستر پلنر خوشم اومد چون اتفاقات واقعا مشابه بودن
اون بحث دردویل و اسپایدرمن درباره جرالد خوب بود
قسمت چهارم:
این اسپایدرمن خیلی خشنه واقعا خون جلوی چشمشو گرفته
اونجا که jj میگه پس استخدامی حالا اخراجت میکنم :D
اسپویل: «اونجا که هویت هم رو میفهمن جالب بود»
این طراحی قدیمی رو خیلی دوست دارم
وای داستان خیلی قشنگ بود

در آخر ممنونم از همه ی شما
نقل قول کردن
mtm
#85 mtm 1403-01-01 14:43
همه ی اینکای دانلود درست شدن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

 

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

38

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

30

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

48

37