"مرگ سروان جرج استیسی" ترجمه شد!

"مرگ سروان جرج استیسی" ترجمه شد!

اپدیت: نسخه دیجیتالی این کمیک به صورت از نو ادیت شده تقدیم شما میشود!

سایت Spidey.ir با کمال افتخار به اطلاع میرساند که یکی از مهم ترین  کمیک های مرد عنکبوتی و کل تاریخ کمیک   یعنی شماره 90 "اسپایدرمن شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man) که روایتگر مرگ تاریخی «سروان جورج  استیسی» میباشد، به زبان فارسی ترجمه شده است.

در مقاله "مهم ترین داستان های کمیک بوکی مرد عنکبوتی" درباره این داستان میخوانیم:

"مرگ سروان استیسی نخستین تراژدی بزرگ در زندگی پیتر پاركر/اسپایدرمن پس از قتل عمو بن بود كه در این داستان رخ داد. در واقع، سروان استیسی به نوعی جای خالی یك پدر را برای پیتر پاركر پر كرده بود و خیلی‌ها به درستی حدس زده بودند كه او از راز بزرگ پیتر خبر دارد ولی هرگز آن را بروز نمی‌دهد. این داستان برای اولین بار این مساله را مطرح كرد كه نزدیكان اسپایدرمن همواره در معرض خطر دارند و به همین دلیل تراژدی بخش لایفنك زندگی او خواهد بود. در ضمن، یكی از احساسی‌ترین و غم‌انگیز‌ترین لحظات تاریخ اسپایدرمن در پایان این داستان رقم می‌خورد یعنی جایی كه سروان استیسی در آخرین لحظات عمر خود از اسپایدرمن می‌خواهد تا از دخترش محافظت كند و نگذارد آسیبی به او برسد".

برای اشنایی با شخصیت جورج استیسی هم مقاله زیر را بخوانید:

معرفی شخصیت های مكمل (SUPPORTING CHARACTERS) كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

  

The Amazing Spider-Man #90

کمیک مرگ سروان جورج استیسی

مترجم: امیر حسین زاده

ویرایش: محمد شیرزاده

ادیتور و گرافیست: آرین نعمتی

لينك دانلود مستقيم

لینک دانلود غیر مستقیم 

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

نظر شما چیست؟ آیا این داستان توانست انتظارات شما را برآورده کند؟

برای خواندن قسمت های قبلی و همچنین دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید.

 

مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

معرفی دشمنان اصلي مرد عنكبوتی: دكتر اختاپوس (Doctor Octopus)

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مرگ سروان جورج استیسی

"مرگ گوئن استیسی" بهترین داستان تاریخ مارول شد

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: مرگ گوئن استیسی

بازگشت سروان استيسي به "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" ! (خطر شدید فاش شدن داستان!)

لحظات ماندگار در كمیك‌ های اسپایدرمن

10 داستان برتر تاریخ کمیک   های مرد عنكبوتي+ لینك دانلود مستقیم

«گوئن استیسی» چگونه میمیرد؟

مهم ترین داستان های کمیک بوکی مرد عنکبوتی + لینك دانلود مستقیم

"مرگ گوئن استیسی" در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2+ لینک دانلود ویدئو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mirabilis
+6 #1 mirabilis 1392-04-13 06:58
به قدری آقای ترابی این داستانو در بخش مهمترین داستان های اسپایدی خوب توضیح داده که جای حرف باقی نمیمونه . پیتر در این داستان بعد از عمو بن ، دومین دوست نزدیکش یعنی سروان استیسی که از هویت مخفی اسپایدی هم آگاه بود رو از دست میده . مانند داستان مرگ گوئن ، این داستان دارای درام و هر آن چیزی است که خواننده از یک داستان خوب انتظار دارد که خوندنشو به همه توصیه میکنم . فراز و نشیب هایی که پیتر تجربه میکنه در نوع خودش جالب توجه . با داستان نویسی قوی استن لی و طراحی تاثیر گذار گیل کین ، این داستان تبدیل به کمیکی خواندنی و به یاد ماندنی شده است . ;-)
نقل قول کردن
SONIC
+3 #2 SONIC 1392-04-13 09:28
عاااااااااااااا اااااالیییییییی ییییییییییه!
نقل قول کردن
عرفان نقوی
+2 #3 عرفان نقوی 1392-04-13 09:54
خیلی ممنون
نقل قول کردن
ahmad sm
+3 #4 ahmad sm 1392-04-13 10:08
عالیییییییییییی
نقل قول کردن
شما هنوز ثبت نام نکردید
+1 #5 شما هنوز ثبت نام نکردید 1392-04-13 13:38
ممنوم کمیک جالبی بود
نقل قول کردن
پارسا
+2 #6 پارسا 1392-04-13 14:04
به به به به،ممنون آقای ترابی :-)
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #7 Samwel Tarly 1395-08-06 17:04
به به اقای نعمتی با استعداد هم به جمع ادیتورهای سایت اضافه شدن و خیلی خوشحالیم که در اولین کارشون یکی از کمیک های قدیمی اسپایدرمن رو ادیت کردن
خیلی با کیفیت ادیت کردید و از قسمت بارکدها هم خیلی خوشم اومد و عکسی که از اسپایدرمن گذاشته بودید
امیدوارم کارهای بیشتری از شما در اینده ببینیم ;-)
نقل قول کردن
Nightwatcher
+1 #8 Nightwatcher 1395-08-06 17:29
تشکر از آقای حسین زاده و آقای شیرزاده و آقای نعمتی
ماشالا آقای نعمتی نیومده ادیتور شدی! :roll: موفق باشی.

یکی دیگر از اتفاقات تراژیک دنیای کامیک... :cry:

توی فیلم tasm 1 سروان استیسی از هویت اسپایدرمن خبر نداشت. آخرین جمله ای که گفت هم تفاوت داشت... این بود: leave gwen...

بازم ممنون بابت ترجمه
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #9 j.jonah jameson 1395-08-06 19:30
:cry: :cry: :cry: :cry:
یادم میاد اولین باری که این کمیک رو خوندم به شدت ناراحت شدم شایدم هم چنتا اشک ریختم ( یادم نمیاد ) ولی واقعا عالی بود شاید بگم بهترین داستان برای اون شرایط پاکر بود ( با توجه به اتفاقات شماره های قبل )
نکات این کمیک :
+ نشان دادن هوش پارکر
+استفاده کامل از تمامی نکات شماره های قبلی
+ اشاره به احساسات و عواطف پیتر وگوئن
+ شوکه کردن خواننده در پایان داستان

_ نبود من در این شاهکار کمیک بوکی.....

ویرایش ترجمه :
پُر واضحه که ویرایشی که آقای شیرزاده انجام دادند بسیار عالی بوده و خواندن کمیک رو بسیار شیرین کرده ....
البته از ترجمه ی کامل آقای حسین زاده هم نمیشه همینطوری گذشت .

ادیت :
توبه کن !
برو یه نماز تو اون کمرت بزن ....
شنیده بودیم مرده رو زنده میکنند ( با پول البته وگرنه معجزه و اینا برای پیامبراست ، آلان پول بذاری رو قبر مرده بلند میشه برات یه بِرِک و 2 تا دیش دالام لای لای میاد )
ولی نشنیده بودیم کمیک رو هم زنده کنند ...
خیلی عالی بود ....
نقل قول کردن
Captain Dead Pool
#10 Captain Dead Pool 1395-08-06 20:46
بابت این داستان ممنونبسیار عالی بود :roll:
نقل قول کردن
Hobbit
+1 #11 Hobbit 1395-08-13 23:56
نقد کمیک مرگ سروان جرج استیسی:
چیزی که موقع خوندن این کمیک نظرمو به خودش جلب کرده بود و مدام هی بهش فکر میکردم گذر زمان بود!ببینید فقط کافیه حتی به خود کمیک نگاه نکنید و نظرات داخل این صفحه رو مطالعه کنید تا ببینید که در گذر زمان بسیاری از چیزهایی ما در اطراف خودمون میبینیم و همینطور خودمون در حال تغییریم!حکایت این کمیک هم برای ما همینه شاید بشه گفت اگه شاید امروز سری کمیکهای مرد عنکبوتی به جایگاهی رسیدن که امروز میتونیم ازش لذت ببریم همین اتفاقاتی بوده در طی تاریخ نشر این کمیک استادان زبردستی همچون استن لی بزرگ برای ما برنامه ریزی کردن!چون تونستن با مرگ افرادی خارج دنیای پر هیبت ابرقهرمانان و فقط پرداختن به شخصیت پردازی پی ریزی خوبی برای شخصیت اصلی فراهم کنن تا شخصیت اصلی بتونه در آینده به یک کارکتر کامل تبدیل بشه چیزی که در مورد مردعنکبوتی اتفاق افتاد.
جورج استیسی شاید دنیا رو نجات نداد ولی در عوض قهرمانی برای ما ساخت تا در آینده اون واسطه نجات افراد زیادی بشه!
ترجمه و ادیت:
ترجمه که گفتن نداره!نمرشA+
ادیت هم...ببینید من مطمئنم اسم آقای نعمتی رو قراره حالا حالاها بشنویم!سایت انتخاب خوبی رو انجام داده!این جوون خیلی کارش درسته!انشا الله سلامتی هیچوقت از تنت جدا نشه تا بتونی ما رو بیشتر بیشتر با این ادیتا خوشحال کنی! ;-)
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#12 Scarlet Speedster 1400-05-09 02:39
بسم الله الرحمن الرحیم

نقد و بررسی شمارهٔ ۹۰ از سری کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man)
هشدار: این نقد حاوی اسپویل است!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
مقدمه:

شخصیت بسیار محبوب پیتر پارکر ملقب به مرد عنکبوتی برای اولین بار در شمارهٔ ۱۵ از سری کمیک های «فانتزی شگفت انگیز» و به دستان خلاق و توانمند استن لی و استیو دیتکو خلق شد. محبوبیت این شخصیت بسیار زیاد ـه و سری های اختصاصی بسیار زیاد و موفقی رو پشت سر گذاشته. در سری کمیک های اصلی این شخصیت با عنوان «مرد عنکبوتی شگفت انگیز»، داستانی در شمارهٔ ۹۰ روایت شد که یکی از مهم ترین اتفاقات و تراژدی های زندگی این شخصیت رو در خود جای داد. در واقع در این داستان، پدر گوئن استیسی یعنی سروان "جورج استیسی" در اقدامی فداکارانه جون خودش رو در طی نجات یک کودک بی‌گناه از دست میده و نخستین تراژدی بزرگ زندگی پیتر بعد از مرگ عمو بن رو به وجود میاره. طرفداران پیتر پارکر/مرد عنکبوتی معمولاً از این داستان به عنوان یکی از برترین داستان های تاریخ کمیک‌بوک های شخصیت مورد علاقهٔ خود یاد میکنند. با بنده یعنی «Scarlet Speedster» در نقد این کمیک جذاب همراه باشید...

داستان (پروتاگونیست و آنتاگونیست):

اگه از قبل خلاصهٔ داستان این شماره رو نخونده باشید و جدا از کاور و شهرتی که این شماره داره هیچ ذهنیتی دربارهٔ داستانش نداشته باشید، عمراً اگه بتونید پیچش جذاب مرگ سروان استیسی در انتهای داستان رو پیش‌بینی کنید. در واقع روال داستان طوری پیش میره که به نظر میاد با یکی دیگه از کمیک های کلاسیک اسپایدرمن رو به رو هستیم که معمولاً در اونها اسپایدی در ابتدا از شخصیت خبیث داستان شکست میخوره و بعد هم با استفاده از نبوغ یا نقطه ضعف حریفش و ... بر خبیث داستان چیره میشه و داستان هم به خوبی و خوشی تموم میشه (البته من منظورم این نیست که تمام کمیک های اسپایدرمن همچین روالی دارن؛ بلکه خواستم کلیشه ای که خیلی اون موقع توی کمیک ها رواج داشت رو شرح بدم و در انتها کلیشه شکن بودن این کمیک رو ثابت کنم و در کل قصد توهین به کمیک های کلاسیک این شخصیت محبوب رو ندارم) تا دقیقهٔ ۹۰ هم همه چیز عادی به نظر میرسه، البته تنها تا اون صفحهٔ مربوط به فداکاری سروان استیسی و در انتها هم مرگ غم‌انگیز اون. راستش من که وقتی برای اولین بار داشتم این کمیک رو میخوندم، با پیچش مرگ سروان خیلی غافلگیر شدم. اصلاً فکرش رو هم نمیکردم که استن لی بخواد از چنین پیچشی برای پایان داستانش استفاده کنه و سروان استیسی رو هم یکبار برای همیشه از کمیک های اسپایدرمن حذف ولی یاد اون رو تا ابد در دل پیتر پارکر حفظ کنه (اون هم کسی مثل سروان استیسی که بعد از عمو بن تقریباً جای خالی یک پدر رو برای پیتر پر کرده بود) من که خیلی از اون یکی دو صفحهٔ پایانی خوشم اومد. تک تک پانل های این دو صفحه حساس به نظر میرسن؛ سروان استیسی که تقریباً تمام قوای جسمانی خودش رو از دست داده و اسپایدرمن هم هر چه سریع‌تر سعی میکنه که اون رو به پزشک ساکن در ساختمون بغلی برسونه، اما سروان ترجیح میده که به جای اینکار حرف دلش رو به پیت بزنه (و چقدر هم این لحظات غم‌انگیز هستن :cry: ) و در نتیجه هم معلوم میشه که سروان تمام این مدت از هویت مخفی پیتر خبر داشته و به عنوان آخرین کلماتش از پیتر میخواد که از دخترش مراقبت کنه و نذاره احساس تنهایی بهش دست بده. چیزی که مرگ سروان استیسی رو خیلی غم‌انگیزتر میکنه، احساسی که پیتر نسبت به مرگ اون داره هستش و واقعاً کیه که با دیدن اون لحظه‌ای که پیتر غم زده زانو میزنه و با در آغوش کشیدن سروان ناراحتی خودش نسبت به مرگ اون رو نشون میده قلبش به درد نیاد؟! البته به جز مرگ سروان استیسی که کل داستان این شماره رو تحت‌الشعاع خودش قرار میده ما شاهد چیز های کلاسیک اسپایدرمنی دیگه‌ای هم در این شماره بودیم. تعاملات زیبای بین پیتر و گوئن استیسی، مبارزات تماشایی بین مرد عنکبوتی و دکتر اختاپوس، بذله گویی های جذاب و بامزهٔ اسپایدی هنگام مبارزه و ... در کل من خیلی از نویسندگی و نقل داستان استن لی در این شماره لذت بردم و به نظرم به خوبی تونست از پس نوشتن یه داستان تأثیر گذار برای آخرین حضور سروان استیسی بر بیاد و یه فضا و حس و حال خاص و غم‌انگیزی رو به داستان تزریق کنه. همه چیز این داستان سر جای خودش ـه! به نظر من که چیزی تو خودش کم نداره و شخصاً اون رو جزو top 10 برترین داستان های تاریخ اسپایدرمن میدونم. و خداروشکر که آخرین حضور سروان استیسی در دنیای کمیک با چنین داستان جذاب و تأثیرگذاری همراه شد. باز هم متشکریم از استن لی مرحوم... روحت شاد مرد بزرگ!

پروتاگونیست:

بیاید با هم روراست باشیم... مرگ هر کسی جلوی چشم آدم خیلی سخت ـه. اون هم وقتی که به طور غیر مستقیم توی مرگ اون آدم نقش داشته باشی و بدونی که اگه کارای تو نبود، اون آدم هیچ‌وقت جونش رو از دست نمیداد. به همهٔ اینها مرگ کسی که در واقع به نوعی جای پدر رو برات پر کرده و همیشه دوستت داشته رو هم اضافه کنید تا واقعاً درک کنید که چه بلایی سر پیتر اومد. پیتر در هنگام مبارزه اصلاً فکرش رو هم نمیکرد که راه حلی که برای شکست اختاپوس مورد استفاده قرار داده در انتها موجب مرگ سروان بشه. وقتی هم که متوجه شد سروان تمام این مدت از رازش باخبر بوده ولی چیزی بروز نداده، قطعاً به غمش افزوده شد. علاوه بر اینها، سروان در لحظات آخر از پیت خواست تا بعد از اون مراقب دخترش باشه، اما در ادامه همون‌طور که میدونید پیتر گوئن رو هم از دست داد و در نتیحه عذاب وجدانش نسبت به مرگ سروان استیسی و قولی که بهش داد بود بیشتر هم شد. (بیخود نیست که پیتر همیشه از قدرت ها و هویت قهرمانیش بیزار بوده و اونها رو نوعی نفرین تلقی میکرده... :-* )

آنتاگونیست:

راستش به نظر من حضور دکتر اختاپوس در این شماره کاملاً مختصر و مفید بود. قرار بود تا از اختاپوس فقط به عنوان شخصیت خبیثی که اسپایدی در این شماره باهاش مبارزه میکنه استفاده بشه و در انتها مبارزهٔ این دو به مرگ غم‌انگیز سروان استیسی ختم بشه. (فارغ از مرگ سروان به نظرم مبارزه های اسپایدی و اختاپوس خیلی تماشایی و هیجان‌انگیز از آب در اومدن) در واقع همون‌طور که از گرین گابلین به عنوان قاتل گوئن استیسی یاد میشه، میشه گفت که دکتر اختاپوس هم عامل مرگ و به نوعی قاتل سروان استیسی ـه و همین هم کافیه تا اسپایدرمن از اختاپوس به عنوان یکی از بدترین دشمنانی که تا حالا باهاش رو به رو شده یاد کنه.

طراحی:

راستش من خیلی طراحی های این شماره رو دوست داشتم. کاملاً مشخص ـه که گیل کین سعی داشته تا در چنین شمارهٔ حساس و مهمی یکی از بهترین طراحی های خودش رو ارائه بده. شاید با خودتون بگید که جان رومیتا تک تک چهره ها و ظاهر کاراکتر های داستان رو روتوش و به نحوهٔ طراحی های خودش نزدیک کرده و بنابراین باید گفت طراح واقعی این شماره جان رومیتا بوده و طراحی های گیل کین بدون روتوش رومیتا اصلاً معنی ای نداره. اما من اینجام تا بهتون بگم هستهٔ اصلی و پایهٔ این طراحی ها رو کین انجام داده، درسته؟ و چه با روتوش و چه بی روتوش اسم گیل کین به عنوان طراح این شماره ذکر شده. برای همین هم نمیخوام توی بررسی این بخش اصلاً به روتوش های رومیتا توجه کنم. چیزی که بیشتر از همه توجه ام رو توی طراحی ها به خودش جلب کرد، توانایی بالای گیل کین برای خلق پانل های نفس‌گیر و هیجان‌انگیز ـه. در واقع اکشن این شماره نه تنها کاملاً واضح و غیر پیچیده ست بلکه خیلی هم پر هیجان و نفس‌گیر ـه و من که واقعاً از مبارزات مرد عنکبوتی با دکتر اختاپوس لذت بردم. کاراکتر های داستان هم مثل همیشه عالی طراحی شدن و هر چند رد پای رومیتا خیلی در این بخش به چشم میاد ولی در کل خروجی کار عالی از آب در اومده. لی اوتی که کین در این شماره ازش استفاده کرده هم کاملاً مناسب روایت داستان ـه و کمبودی درش به چشم نمیخوره. همچنین کین تونسته تعاملات بین شخصیت ها رو خیلی جذاب به تصویر بکشه و کاری کنه تا ازشون لذت بببریم. اون پانل های انتهای کمیک هم که دیگه حرفی رو برای گفتن باقی نمیذارن و نه تنها از پانل های خیلی معروفی به شمار میان بلکه تونستن به بهترین شکل ممکن اون حس و حال غمگین و حاوی تراژدی‌ رو به مخاطب القا کنن و بهش بگن که: «آره... سروان استیسی هم رفت... دیگه اون رو نخواهی دید...!» در کل بازم میگم که خیلی از طراحی های این شماره لذت بردم و کین رو به خاطر طراحی های زیبا و دلنشین‌ـش در این شماره تحسین میکنم. روحش شاد!

ترجمه:

ترجمه های آقای حسین زاده واقعاً کامل بودند. ترجمه های شما بسیار جذاب و در عین حال روون بود و لذت کافی رو هم هنگام خوندن دیالوگ ها بهم انتقال میداد. همچنین ترجمه ها در مواقع لازم بسیار زیبا و تأثیرگذار بودند. از زحمات‌تون متشکرم! از آقای شیرزاده هم بابت ویرایش ترجمه‌ ها تشکر میکنم!

ادیت:

ادیت های آقای نعمتی هم بسیار زیبا و حرفه‌ای بودند. تقریباً تمام کمیک به طور کامل فارسی سازی شده بود (به جز افکت های صوتی که زیاد هم مهم نیستند) و در کل آقای نعمتی ادیت های بسیار با کیفیتی رو از خودشون ارائه دادند. بهتون خسته نباشید میگم و بابت ادیت های جذاب‌تون سپاسگزارم!


نکات مخفی، اشارات و ایستر اِگ (Easter Egg) ها:

_ در صفحهٔ ۱۰ شاهد هستیم که پیتر از دکتر اختاپوس به عنوان مرگ‌آور ترین شخصی که تا حالا باهاش رو به رو شده یاد میکنه. احتمالاً این موضوع به این دلیل ـه که نورمن آزبورن در اون مقطع حافظه‌ـش رو از دست داده بوده و نتونسته بوده بلا های زیادی که در ادامه سر پیتر میاد رو به سرش بیاره و به دشمن نامبر وان پیت تبدیل بشه. وگرنه که دیگه همه به برتری نورمن واقف هستیم... :-*
s4.uupload.ir/.../...

_ در صفحهٔ ۱۲ و پشت سر اسپایدی و بر تابلویی شاهد خلاقیت ادیتور این شماره و استفاده از نام بزرگ سایت هستیم. جالب این ـه که زیر نام Spidey میشه با کمی دقت اسم mokhtar که یادآور عمو مختار عزیزه رو هم دید:
s4.uupload.ir/.../...


جمع بندی:

این شماره همه چیز داره. داستان جذاب با شخصیت پردازی ها و تعاملات دیدنی، طراحی های پویا و درجه یک، اکشن نفس گیر و تماشایی و از همه مهم تر پیچش مهمی مثل مرگ سروان استیسی که احتمالاً تا ابد در سر هواداران اسپایدرمن حک خواهد شد. همون‌طور که میبینید این شماره تمام فاکتور هایی رو که شما برای لذت بردن از یک کمیک‌بوک کلاسیک و خواندنی بهش نیاز دارید رو در خودش داره. پس به هیچ وجه این کمیک رو از دست ندید...!

نمرات:

داستان: ۱۰/۱۰
طراحی: ۱۰/۱۰
ترجمه: ۱۰/۱۰
ادیت: ۱۰/۱۰

در پایان، سپاس بی‌کران از تیم اسپایدی که این کمیک جذاب و خوندنی رو در اختیار ما دادند. همچنین تشکر میکنم از کسانی که تا اینجا نقد و بررسی بنده رو تحمل کردند.
روز و روزگارتون خوش!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید