اولین کمیک "چهار شگفت انگیز" (Fantastic Four) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

اولین کمیک "چهار شگفت انگیز" (Fantastic Four) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

سایت spidey.ir با افتخار اولین کمیک تاریخ چهار شگفت انگیز را با ترجمه فارسی تقدیم شما میکند!

در مقاله 75 لحظه برتر مارول درباره این کمیک اینگونه میخوانیم:

میگویند كه «مارتین گودمن» (صاحب آن موقع مارول) شنیده بود كه كمیك «جاستیس لیگ» دی سی به موفقیت خوبی دست یافته. بنابراین از سردبیر جوان خود استن لی خواست تا یك گروه ابرقهرمانی مشابه خلق كند. در نتیجه او به كمك طراحی به نام «جك كربی» گروهی متفاوت به نام «چهار شگفت انگیز» (Fantastic Four) را خلق كردند. چهار شگفت انگیز اولین كمیك ابرقهرمانی مارول در دهه 60 بود و به لطف موفقیت عظيم  این كميك بود كه شخصیت های دیگری مثل مرد عنكبوتی، هالك، ایرون من، ثور، دردويل، مردان ایكس و ... خلق شدند. بنابراین شاید اگر به خاطر این گروه نبود دیگر ابرقهرمانان مارول هم الان وجود نداشتند. چرا این كمیك موفق شد؟ چون  بر خلاف دیگر كمیك های ابرقهرمانی شركت دی سی، در چهار شگفت انگیز شاهد تمركز روی شخصیت پردازی ها بودیم. آنها با هم مشاجره میكردند و مشكلات شخصی داشتند و خوانندگان به راحتی با آنها ارتباط برقرار میكردند و همذات پنداری مینمودند. شاید چهار شگفت انگیز بهترین مارول نباشد ولی یقینا لحظه ای كه اعضای این گروه به نشانه اتحاد دست هم را میگیرند را باید ماندگار ترین و نمادین ترین لحظه در كمیك های مارول دانست زیرا آغازگر رویه ای نو  و منحصر به فرد در تاریخ كمیك شد كه تا به امروز ادامه دارد.

 

Fantastic Four #1

کمیک بوک چهار شگفت انگیز - fantastic four

مترجم: حسن ریاحی

ادیتور و گرافیست: علیرضا عسگری

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

  

نظر خودتان را درباره داستان و طراحی های این کمیک با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. 

برای خواندن دیگر کمیک هایی که در سایت مون ترجمه کرده ایم اینجا را کلیک کنید

  

مطالب مشابه و مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

بهترین كمیك های چهار شگفت انگیز 

10 داستان برتر مرد عنكبوتی و چهار شگفت انگیز

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

کمیک مشترک دکتر استرنج و دکتر دووم ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی دکتر دووم 

بهترین كمیك های چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

تمام قسمت های كمیك "اسپایدرمن و هیومن تورچ" ترجمه شد! + لینک دانلود

سری كمیك های ترجمه شده جنگ های پنهان (SECRET WARS)

5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

j.jonah jameson
+1 #1 j.jonah jameson 1395-11-03 16:21
نقد کمیک 4 شگفت انگیز
داستان :
خب جا داره خاطر نشان کنم که 4 شگفت انیگز اولین خانواده سوپر هیرویی در کمیک های مارول بودند. اورجین اونها واقعا حیرت انگیزه و باعث حس هیجان میشه . چیزی که تا مدت ها توی کمیک ها زیاد جدی گرفته نمیشد این بود که بعضی از چیز ها در کمیک اصلا با عقل جور در نمیومد . استن لی در این داستان تا حد زیادی تونست از پس این موضوع بر بیاد . ولی یکسری از چیز ها بود که در همون شماره اول خیلی آدم رو گیج میکرد . مثل اینکه چطور سو استورم میتونست لباس های خودش رو هم نا مرئی کنه یا چطوری بود که وقتی جانی استورم آتیشی میشد لباساش سالم بودند ؟ دست های آقای شگفت انگیز تا چه حد کش میاد و چرا از حالت اصلیش گنده تره و ....
ولی از همه ی اینها گذشته 4 شگفت انیگز همیشه دشمنای خفن و جالبی برای خودش داشته . و همین باعث شده که اونها همیشه بتونند با «اتحاد همدیگه» دشمن رو شکست بدند .
از دیگر نکات مثبت این کمیک به دیالوگ های بین این 4 قهرمان میشه اشاره کرد . اینکه همدیگه رو نصیحت میکنند ، به هم دلداری میدند و طبیعتا نباید انتظار داشته باشیم حال همدیگه رو هم نگیرند .....
طراحی :
جدا از طراحی ای که برای چهره سنگی انجام شده بود راضی نبودم . واقعا عجیب غریب بود . ولی آلان طراحی های خیلی قشنگی داره و چشم هاش هم بیشتر به چشم میاد و زیبایی خاصی بهش داده .
ولی اشاره کردن به جزئیات همیشه یکی از برترین خصلت های جک کربی بوده . اون واقعا تو کشیدن محیط خیلی حساسه . ( موقع سوارشدن به سفینه ی فضایی به نگهبانا هم توجه کرده )
ترجمه :
خب همه حسن آقا رو به عنوان یه فن بزرگ برای 4 شگفت انیگز میشناسید . بنابر این شاید بتونم بگم بهترین کس برای ترجمه این کمیک باشند . ترجمه ی خوبی بود و طنز واقعا خوبی درش به کار رفته بود . یه تفاوتی میان بخش هایی که داستان رو تعریف میکردند و کسانی که دیالوگ ها رو میگفتند وجود داشت که به نظرم کار جالبی میومد .
ادیت :
و جناب عسگری ، تا آلان کمیک های زیادی رو کار کردید و اکثرشون هم کمیک های «اولین حضور بودند » اولین حضور بتمن ، مردعنکبوتی نوآر ، 4 شگفت انگیز و .... و در این ضمینه هم واقعا علاقه ی خودتون رو نشون دادید . و توی هر کیمک پیشترفت جدید و بزرگتری به چشم میخورد .
نقل قول کردن
parsa asadi
#2 parsa asadi 1395-11-03 16:47
نقد کمیک:
در این کمیک ما شاهد اریجین شخصیت ها بودیم که به طور عالی آن را نمایش داده بود و یکی از دشمنان برتر این قهرمان ها که با اتحاد با یک دیگر توانستند او را شکست دهند .
این کمیک اولین عمل قهرمانانه ی ffرا نشان داد و همینطور که چگونه همیشه هوای هم را دارند.
و یکی دیگر از نکات مثبت داستان به نظر من معرفی کردن اعضا ی گروه به صورت جداگانه و نشون دادن قدرت های انها و چگونه گرد هم آمدنشان برای ماموریت و تفکر و طرز برخورد مردم نسبت به آنها
در مورد ویلن این قسمت مول من به دلیل تمسخر و اذیت مردم میخواست انتقام بگیرد که انگیزه عاقلانه ای برای انتقام از اجتماع بود برای انتقام داشت
ترجمه:ترجمه خیلی روان و امروزی بود که حالت طنز خوبی داشت مثل اسم مامانم مارتا نیست! :lol:
ادیت : من تخصصی در مورد ادیت ندارم و به نظر من ادیت خیلی خوبی بود
نظر شخصی:کمیک عالی بود که نکات مثبت زیادی داشت و از ترجمه و ادیت خیلی لذت بردم
ببخشید اگه کوتاه بود
نقل قول کردن
Nightwatcher
#3 Nightwatcher 1395-11-03 16:59
به به! بسیار عالی!
ترجمه اولین کمیک FF توسط یکی از بزرگترین فن های FF ! بهتر از این نمیشه!

ماشالا همه گفتنی ها رو جیمسون خان گفتن...
این رو بگم که من همیشه FF رو دوست داشتم. با فیلمش هم یه دنیا خاطره دارم.
واقعا این کامیک فصل جدیدی رو در دنیای کامیک ایجاد کرد.
داستان و شخصیتهایی که استن لی خلق کرد بی سابقه بود.
رید ریچاردز نابغه, سوزان استورم باهوش و دلسوز, جانی استورم جسور و بن گریم خوش قلب یکی از محبوبترین گروه های ابرقهرمانی رو تشکیل میدن.
چهار شگفت انگیز هم باید با قدرتهای عجیبشون کنار بیان و هم از زمین در برابر هیولاها و بیگانگان محافظت کنن و هم اینکه هوای همدیگر رو داشته باشن!
به قول مون نایت: "... یه هیولای غول پیکر از زمین دراومده؟ خب چهار شگفت انگیز رو خبر کنید..."
طراحی جک کربی خیلی عالیه و بالاترین سطح طراحی در زمان خودش محسوب میشه. خودتون بهتر میدونید که قوه تخیل طراحانی مثل جک کربی و استیو دیتکو دیوانه واره!
ترجمه آقای ریاحی هم خیلی روان و مطلوبه و واقعا لذت بردم. به ایشون خسته نباشید میگم.
ادیت آقای عسگری هم مثل همیشه عالیه. خسته نباشید و خدا قوت.
داستان: 10
طراحی: 10
ترجمه: 10
ادیت: 10
ممنون و متشکر
نقل قول کردن
young spider
#4 young spider 1395-11-03 19:31
3 تا !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! فقط ۳ تا !!!!!!!!! اون سختی هایی که من و حسن آقا کشیدیم اصلا ارزش ۳ تا کامنت رو نداشت . من عمرم و اوقات فراغتمو خرجش کردم . این علاقه بود . شما با مفت خوانی کشدیش .
مرسی از دوستان که حداقل همون ۳ نظر رو دادن . مرسی . عمو مختار ، استاد ، عادل و ... یه کمکی بکنید خواهشا .
نقل قول کردن
Hobbit
#5 Hobbit 1395-11-03 19:32
نقد اولین کمیک چهار شگفت انگیز:

خب شاید به نظرم خیلی کلیشه ای باشه که منم به مهمی این کمیک داخل دنیای مارول و حتی کل دنیای کمیک اشاره کنم ولی این کمیک اینقدر مهم هست که حتی با وجود کلیشه ای بودن همچین حرفایی دوباره این مهم رو تکرار کنیم که این کمیک قطعا فصل جدیدی رو دنیای کمیک آغاز کرد که نمیشه به این راحتی ها ازش غافل شد! و اینم نباید فراموش کنیم که متاسفانه این شخصیتها تا حالا به جایگاهی که مستحق حضور در اون هستند نرسیدند برای من شخصا بدون قضاوت درمورد خوب یا بد بودن دو فیلم اول از این شخصیتها،خیلی با این دو فیلم و مخصوصا فیلم اولی خاطره دارم شاید در اون زمان فقط دنیای من به ابرقهرمان هایی چون بتمن و سوپرمن و اسپایدرمن و...محدود میشد و دیدن همچین شخصیتهایی برای من بسیار هیجان انگیز بود و واقعا بنابر دلایلی خیلی اون زمان از فیلم اولش خوشم میومد!

وقتی که اوایل با دنیای کمیک آشنا شده بودم و تازه خوندن کمیک روی آورده بودم کمیک جنگ های پنهان جایگاه این خانواده شگفت انگیز رو برای من کاملا در دنیای مارول مشخص کرد و انگار دوباره عاشق این شخصیتهای دوست داشتنی شدم!

در مورد خود کمیک هم از اون جایی که این کمیک شماره اول از این شخصیتها بود طبعا نسبت به سایر کمیک ها تفاوتهای زیادی داره که فقط میشه از جنبه نوع به نمایش گذاشتن شخصیتها و داستان پیرامون این شخصیتها در موردش به صحبت پرداخت در واقع نکته غافگیر کننده این کمیک برای من حضور مول من در اولین کمیک این شخصیتها به عنوان خبیث بود!چونکه من انتظار داشتم دکتر دووم افسانه ای رو در این کمیک ملاقات کنیم!(این نکته رو هم اضافه کنم من علاقه زیادی به شخصیت دووم دارم و احترام و جایگاه خاصی پیش من داره که هر لحظه هم بهش افزوده میشه!)

از دیگر نکاتی که خیلی توجه منو به خودش جلب کرد نامزد بودن آقای شگفت انگیز و زن نامرئی بود که من قبلا فکر میکردم نامزدی این دو شخصیت بعد از به دست آوردن قدرت هاشون اتفاق میوفته که از نکات جالبی بود که از این کمیک دستگیر من شد در مورد ثینگ هم تقریبا همون چیزی شد که انتظارشو داشتم همچنین خیلی به نظرم نحوه اطلاع دادنشون برای جمع شدن نمادین بود!(همون منوری که رید ریچاردز شلیک کرد و بعد به صورت عدد 4 به نمایش درومد!!!)

ترجمه:

آقا حسن که از بزرگان سایت هستند و کی هست که ایشون رو نشناسه! مگه کسی هم هست که مقالات ایشون رو بخونه و عاشق چهار شگفت انگیز نشه!واقعا یادمه اوایل با سایت آشنا شده بودم مقالات ایشون خیلی در شناخت من از دنیای شگفت انگیز، چهار شگفت انگیز و مارول کمک میکرد،خلاصه حسن آقا فدایی داری!امیدوارم اگر فرصت پیش اومد شگفتی های بیشتری از چهار شگفت انگیز رو برای ما آماده کنید!

ادیت:

از آقای عسکری هم برای اینکه زحمت آماده کردن این کمیک رو کشیدن بی نهایت متشکرم و در آخرم تیکه کلام ایشون رو برای شما میزارم!

«مفت خونی اکیدا ممنوع!»

حتی شما دوست عزیز!
نقل قول کردن
young spider
#6 young spider 1395-11-03 19:34
تو شبکه های مجازی پست های دختر خانوم ها لایک میخوره و تو سایت ما فقط اخبار مربوط mcu و dccu خونده میشه و مردم وقت گران بهاشون رو خرجش میکنن . فقط دعوا فن بوی ها .
دوستان ادیت رو بکوبید . اشکال نداره . حداقل دلم آروم میشه .
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#7 Reverse Spidey 1395-11-03 19:46
با تشکر از حسن آقا ریاحی و یانگی عزیز بابت این کمیک دوست داشتنی!
به نقل از young spider:
3 تا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فقط ۳ تا !!!!!!!!! اون سختی هایی که من و حسن آقا کشیدیم اصلا ارزش ۳ تا کامنت رو نداشت . من عمرم و اوقات فراغتمو خرجش کردم . این علاقه بود . شما با مفت خوانی کشدیش .
مرسی از دوستان که حداقل همون ۳ نظر رو دادن . مرسی . عمو مختار ، استاد ، عادل و ... یه کمکی بکنید خواهشا .

"نقد من بزودی"
یانگی دارم میام برات 8)
نقل قول کردن
mehran spidey
#8 mehran spidey 1395-11-03 20:07
نقد اولین شماره از کمیک چهار شگفت انگیز :
چهار شگفت انگیز یکی از اولین کمیک های خانودگی هستند که تو اونا همدلی بین خانواده وجود داره تا قبل از FF کمیک ها یه جوری بودند یعنی اونقدر احساس و عاطفه نداشتند اما بعد از FF کمیک ها تحولی اساسی پیدا کردند و به قول معروف واقعی تر به نظر رسیدند و از حالت خشک خودشون در اومدند.

داستان همون اوریجین معروف FF رو روایت میکنه یعنی گروهی به فضا رفتن و با مشکلات فراوان به زمین برگشتند و پس ازبرگشتن به قدرت های ماورایی دست پیدا کردند شاید برای هرکدومشون لذت خاصی داشته باشه مخصوصا برای جانی! اما تنها کسی که اوایل با قدرتش کنار نمیومد ثینگ بود که تبدیل به یه غول چهره سنگی شده بود !

شاید یکی از ویژگی های بارز FF در اون زمان اتحاد بین اونا بود که یکی از اولین کمیک هایی بود که قهرمان داستان کسی بیشتر از یک نفر یا دو نفر بود و اونموقع کمیک های کمی بودند که شبیه FF بودند یا شاید اصلا کمیکی نبود !
در مجموع FF از کمیک های کلاسیک و خیلی خوب ماروله که کلا تاریخ کمیک رو دگرگون کرد ! و تا به حال کمیکی شبیه اون نیومده بود ولی ای کاش که فیلم هاش هم مثل کمیک هاش خوب و دلنشین بودند :sad: که به امید خدا در آینده خواهد شد...

نمره به داستان : 10از10 ( درسته که نسبت به کمیک های الان کمی کلیشه ای به نظر میرسه ولی همان طور که گفتم تاریخ کمیک رو دگرگون ساخته )
نمره به ترجمه و ادیت : 10 از 10 (آقا این کمیک اینقدر ترجمه و ادیتش خوبه که اصلا قابل وصف نیست ! )

ممنون از آقای ریاحی و آقای عسگری در ترجمه و ادیت کمیک ;-)
نقل قول کردن
mehran spidey
#9 mehran spidey 1395-11-03 20:10
به نقل از young spider:
تو شبکه های مجازی پست های دختر خانوم ها لایک میخوره و تو سایت ما فقط اخبار مربوط mcu و dccu خونده میشه و مردم وقت گران بهاشون رو خرجش میکنن . فقط دعوا فن بوی ها .
دوستان ادیت رو بکوبید . اشکال نداره . حداقل دلم آروم میشه .

کاملا حق با شماست اما من فکر میکنم کمیک های دیگه ای که توی سایت بیاد رو نتونم نقد کنم :sad: آخه اینترنتم کمه و فقط 400 مگ مونده که امیدوارم به باد فنا ندمش :-* ولی گاهی اوقات مشکلاتی پیش میاد که آدم حتی نمیتونه به سایت سر بزنه
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#10 Samwel Tarly 1395-11-03 20:24
نقد اولین کمیک چهارشگفت انگیز
خیلی وقت بود که دوست داشتم این شماره رو بخونم چون هر چی باشه استاد ترابی از این گروه همیشه تعریف میکردن و تاکنون مقاله های زیادی درباره این گروه تو سایت داشتیم ولی کمیک ترجمه شده نه و الان خیلی خوشحالم که دارم اولین کمیک ترجمه شده این گروه رو نقد می کنم.
واقعا همه چیز این شماره محشره از دیالوگ ها گرفته تا نحوه ای که راوی داستان رو شرح میده و اریجین معرکه این گروه رو که به ما نشون میده و تمام صحنات این شماره خارق العاده است و باید به استن لی و جک کربی افرین گفت که در اون زمان چنین داستانی رو اماده کردند ولی حیف که این گروه به حق واقعیشون تو دنیای سینما نرسیدن و امیدوارم یک روز یک فیلم شاهکار از این گروه ببینیم.
لحظه ای که هر کدوم داشتن متوجه تغییراتی که براشون رخ میداد شده بودن واقعا برام لذت بخش بود و مخصوصا زمانی که اقای شگفت انگیز گفت که باید از قدرت هامون در راه کمک به بشریت استفاده کنیم و با دست های هم رو به نشانه اتحاد رو هم قرار دادن رو برای لحظاتی فقط بهش خیره شدم.
ترجمه:واقعا خوشحالم کسی این کمیک رو ترجمه کرده که این گروه رو مثل کف دستش میشناسه و به جرئت میتونم بگم 90% کمیک های این گروه رو خونده و واقعا هیچ ایرادی نمیتونم بگیرم.با اون قسمت که ترجمه کرده بوید"چهار چیه نکنه استقلالیه" یا اونجا که"بیا باهام مبارزه کن و مطمئن باش اسم مامانم مارتا نیست" خیلی حال کردم و فراتر از عالی ترجمه کرده بودید و امیدوارم بازهم شاهد ترجمه هاتون باشیم.
ادیت: خب جناب عسگری شما هم در ادیتتون پیشرفت کردید و خیلی خوب کلمات رو در حباب ها قرار داده بودید و اصلا از حباب بیرون نزده بود و همینطور کاور رو عالی کار کرده بودید. قسمت بارکدها هم عالی بود و خیلی خوب اماده اش کرده بودید و واقعا جای تحسین داره.
امیدوارم با نقدم تونسته باشم خستگی رو از تن شما و اقای ریاحی دراورده باشم.
نقل قول کردن
THAT MAN
#11 THAT MAN 1395-11-03 20:24
سلام.من عضو جدید هستم
1.من معمولا کمیک رو به انگلیسی میخوندم ولی بعد از خوندن چند تا کمیک ترجمه از اسپایدی تصمیم گرفتم که تمام کمیک های ترجمه سایت رو بخونم.
2.از همین جا به همه ی دوستانی که تا الان کمیک ها رو ترجمه و ادیت کردن خسته نباشید میگم و به خصوص آقای ریاحی و آقای عسگری.
3.ضمنا کمیک مورد علاقه من invincible هست که از همین سایت باهاش آشنا شدم و از پابلیشرهای سایت ممنونم.
4.نام کاربری ام هم تحت تاثیر بتمن نولانه که من قدیما تو تلویزیون دیدم.
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#12 Reverse Spidey 1395-11-03 21:03
نقد و بررسی اولین کمیک چهار شگفت انگیز!
جا داره بازم به حسن آقا و یانگی عزیز خسته نباشید بگم...
خدا قوت!
خب بریم سر نقد و بررسی این کمیک:
داستان:
خب همونطور که میدونید این کمیک اولین کمیک چهار شگفت انگیز هستش و مارول با خلق این گروه گام بزرگی رو در خلق شخصیت های دنیای کمیک برداشت! داستان کمیک مانند دیگر کمیک های هم دوره خودش در عین سادگی بسیار دوست داشتنی هست،این کمیک با نوآوری های بزرگ خودش تونست یک استاندارد جدید در خلق شخصیت ها بوجود بیاره و همونطور که میدونید ایده یک خانواده ابرقهرمان تا اون زمان یک ایده بسیار جدید بود و مارول با این ایده باعث شد یکی از بزرگترین گروه های دنیای کمیک خلق بشه!
در کل داستان برای زمان خودش حرفی نداره و واقعا شاهکاره.خیلی قشنگ در این کمیک اریجین شخصیت ها روایت میشه و به خواننده به شیوه بسیار ساده نشون میده که چهار شگفت انگیز چطوری شد چهار شگفت انگیز!

طراحی:
طراحی در یک کلام زیباست!
طراحی های استاد جک کربی واقعا شاهکاره برای زمان خودش و همینطور بسیار به یاد موندنی! من شخصا خیلی این طراحی های قدیمی رو دوست دارم در عین سادگی بسیار دلنشینه! رنگ بندی هم بسیار عالیه و مانند کمیک های هم دوره خودش رنگ بندی شاد و مفرحی داره!

ترجمه:
خب ترجمه حسن آقا حرفی برای گفتن نمیزاره در یک کلام عالیه!
خیلی با اون ایستراگ ها و جاهایی که به نوعی با حال و هوای ما ایرانیا ترجمه کردید خوشم اومد!
مخصوصا مارتا :lol:

ادیت:
خب بریم سر اصل کاری!
خب یانگی جان ادیتت خوب بود و من راضی بودم، فقط چند تا نکته هست که وظیفه ام میدونم بگم...
یکی از نکاتی که یکم من ازش خوشم نیومد این بود که در برخی از جملات در پایان جمله نقطه نزاشته بودی که این هم به نوعی نقطه منفی هستش. در برخی از جاها هم یه سری غلط املایی وجود داشت که در اصل وظیفه ادیتوره که این مشکلات رو بر طرف کنه. جملات داخل حباب هم بیشترش فیت بودن اما بعضی هاشون بازم جای کار داشت.
در کل ادیت در سطح خوبی قرار داشت و انشالله در کمیک های بعدیت شاهد ادیت بی نقصی باشیم ;-)
داستان: 10 از 10 (برای زمان خودش عالی بود!)
طراحی: 10 از 10
ترجمه: 10 از 10
ادیت:9 از 10
با تشکر فراوان بابت ترجمه و ادیت این کمیک!
نقل قول کردن
Captain Dead Pool
#13 Captain Dead Pool 1395-11-03 21:53
بازم مثل همیشه عالی هم ادیت هم داستان و..... ممنون
نقل قول کردن
Bad joke
#14 Bad joke 1395-11-03 23:49
سلام و تشکر از دوستان
شرمنده یکم ترجمش هول هولی شد
واقعا انتظار ۱۳ تا کامنت نداشتم خجالتم دادید ممنون
همیشه بچه ها از کامنتای کم زیر ترجمه ها معترصن ولی باید قبول کنید علاقتون خاصه وافرادی که بفهمنش کمن


این چیزی بود که منا پا بند سایت میکرد منتظر سوپرایزای بعدی باشید از عشقم
کاش حوصله داشتم کل سریشا ترجمه میکردم تا ببینم کی عاشقش نمیشه
نقل قول کردن
Ice Man
#15 Ice Man 1395-11-04 07:10
ممنونم بخاطر ترجمه و ادیت کمیک ، این کمیک تقریبا نمادین ترین و کلاسیک ترین کمیک بوک ابرقهرمانیه ، ارزش و اهمیتش توی کمیک های ابرقهرمانی با اولین حضور سوپرمن برابری میکنه (هر چی باشه نوآوری های دیگه زیادی هم تو کمیک ها وجود داشته) چون که شروع چهار شگفت انگیز از اینجا بود ؛ چهار شگفت انگیزی که فاز و تحول جدیدی رو به کمیک بوک های ابرقهرمانی اوردن و شروع واقعیه دنیای مارول در کمیک ها بودن
کاور کمیک زیاد چیزه خاصی نداره ، سو استورم رو میبینیم که قدرت اولیش فقط مخفی و ناپدید شدنه (جذابیت قدرت های کلاسیک ، طراحی کلاسیک و داستان ها و شخصیت پردازی های کلاسیک چهار شگفت انگیز رو اصلا نمیشه دست کم گرفت ، کمیک های کلاسیک چهار شگفت انگیز (و بعدا همه کمیک های مارول) تنها بخاطر همین ویژگی ها هم بی نظیر بودن) و فقط میگه نمیتونم به سرعت کافی مخفی بشم (خب درسته که تو این کمیک با لباس های عادی هم نامرئی میشه اما حداقل میشه کند نامرئی شدنش رو بخاطر نامرئی کردن لباس های معمولی و عادیش حساب کرد) و اما میبینیم که ثینگ اینقدر شخصیت پرفکتیه که از همون اول همونجوریه که هنوزم هست البته با ظاهری که ثینگ و جانی دارن اگه بخاطر دیالوگ هاشون نبود نمیشد فهمید که ابر شخصیت منفی هستن یا ابرقهرمان ! رید هم اینجا فعلا هنوز مرموزه و خلاصه یک هیولای کلاسیکه وحشی و بی رحم که بهشون حمله کرده و مردمه نگران و وحشت کرده هم هستن که پناه گرفتن و چهار شگفت انگیز هم قراره که شکستش بدن یعنی دقیقا یک کاوره کلاسیکه ابرقهرمانی و...
خب حلا توی صفحه 1 بعد دیدن اون شخصیت های عجیب و هیولا مانند و مرموز که "چهار شگفت انگیز" خطاب شده بودن میبینیم که چهار فرده انسان رو معرفی میکنه که دوباره همون ظاهر های انسانیه چهار شگفت انگیز هستن (پس تا همین جا میشه فهمید که این شخصیت ها کلیشه ای و سطحی نیستن ، حالا چه ویلن یا قهرمان ؛ به هر حال به شخصیت های هیولا مانند تا این حد در کمیک های ابرقهرمانی پرداخته نمیشد ، استن لی و جک کربی طبق معمول و مثل همیشه تمامه ایده رو داشتن و این کمیک و چهار شگفت انگیز رو خلق کردن)
"با صدای غرشی شبیه رعد و برق نوری بر فراز مرکز شهر دو کلمه جادویی مانند جادو پدیدار شد و اینجاست که افسانه متولد شد" (در واقع اینجاست که مردم دنیا تازه با افسانه چهار شگفت انگیز آشنا شدن) پس این حرکت نمادینه نوشتن لوگو یا اسم گروه توسط جانی با آتیشش روی آسمان و اعلام حضور چهار شگفت انگیز از همون اولین صفحه از اولین کمیک چهار شگفت انگیز بوده !!! البته هرچند نمیدونم اینجا نقشی داشت یا فقط بخاطر سیگنال های اسلحه رید بود ولی به هر حال تأثیری توی عمل کرد ایده این کار نداره و این همیشه یکی از ویژگی های نمادینه چهار شگفت انگیزه ؛ ابتکار و خلاقیت نویسنده و طراح به این میگن ! ، خب رید بخاطر تحدیدی که بعدش به اعضای دیگه گروه هم میگه اومده بود سراغ مأمورین پلیس و بعدش هم تا پایانه این کمیک داستانه اولین نبردشون پیش میره و پیوسته به اون روایت کردن اریجینشون هم به این داستان گره زدن و این یکی از نکته های مثبت این کمیکه چون همه شخصیت های دیگه کمیک های ابرقهرمانی و... ، یک بار به عنوان یک ابرقهرمان جدید معرفی میشدن و بعدا با اریجینشون آشنا میشدیم اما چهار شگفت انگیز اینقدر کامله و خالقینش از مطمئنن که ما در اولین کمیکشون در یک ماجرا و نبرد ابرقهرمانی باهاشون همراه میشیم و همینطور به اریجینشون هم پی میبریم و بهتر با این دنیای جدید و جذاب آشنا میشیم
خب حالا میرسیم به روش معرفی شخصیت ها که به صورت داستانی و خیلی جالب انجام میشه ، رید با سیگنال اسلحه تو آسمون به بقیه گروه علامت میده و به بعدش به صورت جداگونه شخصیت های سو و بن و جانی رو معرفی میشه و بعد دوباره خوده رید و اریجینشون و ادامه داستان یعنی وقتی که خواننده نسبت به این شخصیت ها کنجکاو میشه ، اریجینشون نشون میده و بعد هم ادامه داستان که باز هم بخشی از اریجینشون حساب میشه چون در واقع اریجین چهار شگفت انگیز فقط تو این شماره تمام نمیشه
همه شخصیت های چهار شگفت انگیز توی این کمیک ظاهر ابتدایی ای دارن اما شخصیت پردازی ها و قدرت هاشون قابل قبوله ، رید و بن حتی توی این کمیک هم شخصیت های پخته ای دارن ؛ فقط سوزان استورم / زن نامرئی یا دختر نامرئی توی کمیک های کلاسیک و اولیه بیشتر وجه نامرئی شدنش توی قدرت هاش مورد توجهه و‌...طراحی ها هم بیشتر مثل یک روح نشونش میده (البته برای طراحی های اون زمان قابل قبوله) خلاصه سو استورم برای این که به مأموریتش برسه توی شهر از بین مردم و همینطور توی تاکسی به صورت مخفی و نامرئی میره اما باهاشون صحبت هم میکنه و باعث ترس و نگرانی مردم میشه در صورتی که میتونه خیلی عادی هم برای مأموریت بره ولی خب همونطوری که گفتم اینم روش جالبیه که وقتی چهار شگفت انگیز هم دیگه رو برای مأموریت خبر میکنن ظاهر انسانیشون رو رها میکنن و چهار شگفت انگیز میشن ،درست مثل همه ابرقهرمان های کلاسیک که وقتی متوجه تحدید یا خطر میشن بدون هیچ معطلی کارشون بی خیال میشن و برای کمک آماده میشن
نقل قول کردن
Ice Man
#16 Ice Man 1395-11-04 07:12
پی نوشت کامنت قبلی :
و بعدش معرفی بن گریم / ثینگ با یک صحنه جالب و باحال شروع میشه و ازش شخصیت ابرقهرمان مانند و باحالی رو میبینیم و همینطور دیالوگ های فانش و البته اون زمان توی کمیک ها سابقه نداشت که شخصیتی مثل ثینگ ابرقهرمان و شخصیت اصلی باشه پس واقعا قبول کردنش به عنوان ابرقهرمان سخت بوده اما خیلی زود همه عاشق شخصیت باحال و فانش شدن و...
و اون جایی که گفت نمیتونم دیر کنم خودم یه در باز میکنم هم از لحظه های باحال و فانش بود (البته ترجمه روان و دیالوگ های باحال و عالیه کمیک بخاطر آقای ریاحی یعنی بزرگترین فنه چهار شگفت انگیزه که این کمیک رو خیلی جذاب تر کرده)
و مردم هم مثل همیشه از چهار شگفت انگیز ترسیدن ، شاید خودشون با روش اشتباهی خودشون معرفی کردن اما همینجوری داستان جالب تر شد
و شخصیت پردازی و پانل معرفی هیومن تارچ هم خیلی خوب عمل میکنه و از شخصیت پردازی های مختلف اعضای چهار شگفت انگیز میبینیم که فقط شخصیت جانیه که از قدرتش لذت میبره برخلاف ثینگ که ناراضیه و رید رو مقصر میدونه و خلاصه شاهد تیم آپ کوتاهه دو نفره ای بین رید و جانی هستیم و بعد که به خوبی با شخصیت های عالی و جذاب چهار شگفت انگیز آشنا شدیم نوبت اریجینشونه !
و خلاصه یکی دیگه از اریجین های پرفکت و سر راست مارول ! وقتی استن لی و جک کربی همکاری کنن شاهکار خلق میکنن !!! (در واقع خلق کردن!) شاید جزئیات اریجینشون جای کار داره ولی کلیتش عالیه حتی این نکته که اثر برخورد نیرو های کیهانی برای چند لحظه روشون تأثیر میذاره اما بعدا دوباره و بعده مدتی به ترتیب قدرت های همشون فعال میشه و حتی جانی هم اولش نگران میشه اما بعدش باهاش کنار میاد و...و بالاخره برترین و خاطره انگیز ترین صحنه کمیک بوک های کلاسیک چهار شگفت انگیز و مارول یعنی لحظه اتحاد و همکاری اعضای چهار شگفت انگیز با هم دیگه و تولد برترین گروه ابرقرمانی و...(این پانل رو باید طلا گرفت ، این صحنه اوج این کمیکه شاهکار بود)
و خلاصه در ادامه داستان چهار شگفت انگیز اولین ماجرای کلاسیکشون رو دارن و دنیا رو از دست اولین دشمن کلاسیکشون نجات میدن ، اگه از ویلن جذاب تری از موله من استفاده میکردن این کمیک از این هم جذاب تر میشد ، خب اول فقط‌ یک هیولا رو میبینیم و همینطور هیولای بیشتر و شروع دنیای وسیع چهار شگفت انگیز که پره از هیولا ها و ویلن ها مختلف و متنوع و...که میرسه به موله من و این جا تازه چهار شگفت انگیز تیم آپ واقعیشون رو میکنن و جلوی تحدید میگیرن و سوار جتشون میشن و پایان کمیک ، خلاصه در کل داستان جالبی بود و به عنوان کمیک شروع کننده کمیک های چهار شگفت انگیز عالی بود
این کمیک خیلی با ارزش و مهمه ، برای همین نمره 10 از 10 هم براش کمه
به عنوان یک کمیک عادی از چهار شگفت انگیز هم : 9 از 10
نمره برای اریجین و نحوه روایت اریجین : 9.5 از 10
نمره برای پانل های برتر : 9 از 10
نمره برای طراحی : 8 از 10
نمره برای ادیت : 9 از 10 ؛ ممنون یانگ اسپایدر ادیت خیلی عالی بود و همینطور مناسب بود برای این کمیک ، کمیک هایی که برای ادیت انتخاب میکنی هم حرف ندارن ، امیدوارم که از اینم پیشرفت بیشتری کنی
ترجمه : واقعا ممنونم از آقای ریاحی بخاطر این که این کمیک شاهکار و خاطره انگیز رو خودتون شخصا ترجمه کردید ، ترجمه کمیک رو خیلی جذاب تر از چیزی که هست کرده بود ، دیالوگ ها و توضیحات هم واقعا عالی و همینطور باحال بودن و مخصوصا ایستراگ هایی که داشتن و...خلاصه این کمیک بی نظیر شده بود
نقل قول کردن
cjsparrow
#17 cjsparrow 1395-11-04 16:53
نقد اولین کمیک چهار شگفت انگیز
همین اول بگم برای اولین بار در عمرم دارم یه کمیکو نقد میکنم!! لطفا اتگر گندی زدم نادیده بگیرید!
ال باید از همه ی دوستان ادیتور و متحرجم تشکر کنم که از کارشون زدن و این کمیک رو تهیه کردن
در اول کار شاهد زن نامرئی بودیم که خیلی جالب تونستن نامرئی بودنشو به تصویر بکشن یعنی با سفید کردن طرف و دورش نقطه چین کشیدن
بعد از اون ثینگو دیدیم که خیلی قدرتمند بود البته داشت تلاش میکرد که به کسی اسیب نبینه.بعد از اون هیومن تورچ رو دیدیم که تو هوا بود و موشکی دنبالش میکرد که اقای شگفت انگیز اومد به کمکش و خوب فهمیدیم که این چهارتا هوای همدیگرو دارند و به کمک هم میشتابند
و وقتی که به فضا رفتند و فرود امدند خیلی جالب دیدیم که نیرو های تک تک اعضا دارن شکوفا میشن و بعد از اون با دشمناشون (موله من و دوستان) روبرو شدن و با همکاری هم تونستن شکستش بدن
خیلی جالب بود که لابلای داستان یکم رگه های طنز اوردید مثلا همون عدد چهار که اون مرد گفت : مگه استقلاله؟ که البته مال پرسپولیسه و راستی اون علامت spidey.ir که اول کمیک ها هست خیلی قشنگه
این هم نظر من
ادیت: 10/10
داستان:10/10
ترجمه:10/10
طراحی:10/10
خیلی ممنون بابت ترجمه و ادیت این کمیک.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#18 Cap-Spider Potter 1395-11-04 20:39
نقد داستان Fantastic Four #1 :

اولین کمیک چهار شگفت انگیز، داستانی که خاستگاه و مبدا کار رو نه تنها برای چهار شگفت انگیز باز کرد بلکه راهی عمود رو برای شکل گیری فرم مارول ایجاد کرد

کاملا آشکاره که این داستان از مسن ترین روایت های جهان کمیک بوک است ولی با این حال، استایل کار تماما خوش قلم بوده و تناسبی با داستان های حال حاضر دارد

روال و جریان کمیک به نحوی مهیب جلو میرفت و تک تک جزئیات برای رساندن ریشه مطلب به خواننده بود که این عمل، خلاقیت چشمگیر سازندگان داستان رو بر صفحه نمایش میده

کوچک اما عظیم ، سریع ولی پر معنی ، نگاهی ریز اما عمیق
از ابتدا تا انتهای داستان سعی شده بود با تقسیم بندی صورت گرفته شده در کمیک تمامی تفاصیل و فقره های مورد نیاز برای درک منشا را به تصویر در بیاورند

ترجمه و ادیت کمیک واقعا فوق العاده بود و تشکر میکنم از کسانی که در تهیه این داستان همکاری کردند
با توجه به اینکه آقای حسن ریاحی گفتن ترجمه با عجله و هول هولی صورت گرفته باید بگم که بهترین حالت ترجمه این داستان رو نشان دادید و این از اطلاعات و درک کامل شما از موضوع نشات میگیره... (ترکوندی !)

و اما روند داستان به گونه ای بود که نشان میداد ورود همچین تیمی به دنیای کمیک از خطیر ترین ایده های انجام داده شده در اون زمان بود و از همان آغاز ماجرا اهمیت بسزا این گروه و تاثیر آن در سیر و ادامه عمل کاملا موج میزد...

بازم برای آماده و تهیه کمیک و انتشار آن در سایت از آقای عسگری عزیز و به ویژه آقا حسن تشکر میکنم و منتظر اثر های بزرگ بعدی شما هستم...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

 

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

38

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

30

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

48

37