شماره 798 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز ترجمه شد + لینک دانلود

 شماره 798 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز ترجمه شد + لینک دانلود

یکی از بهترین و مهیج ترین کمیک بوک های چند سال اخیر تقدیم شما میشود!

 

نورمن آزبورن، ملقب به گرین گابلین برگشته! پیتر هنوز فکر میکنه که با خارج کردن فرمول گابلینی از بدن آزبورن، از شرّ او خلاص شده. اما وقتی نورمن در جستجوی راهی برای پس گرفتن قدرتش بود، سیمبیوت کارنیج را پیدا کرد. نه تنها کارنیج او را به حالت اول برگرداند، بلکه با ترکیب شدن با فرمول گابلین، به نورمن قدرتی داد که تا به حال نداشته. او از این قدرت استفاده کرد تا جی. جونا جیمسون را بدزدد، کسی که به تازگی از دشمن به دوست مردعنکبوتی بدل گشته و کسی که در قسمت قبلی به طور اتفاقی هویت مخفی مردعنکبوتی را لو داد!

همچنین اخیراً دوست قدیمی پیتر پارکر، فلش تامپسون به آنتی ونوم جدید تبدیل شد! او بدنبال فیل یوریک ملقب به گابلین شاه است، کسی که تکه ای از فلز منفجره بسیار خطرناکی به نام تریتیم را دزدیده. اما فلش نمیدونه که نورمن آزبورن با بیرحمی تمام فیل یوریک را کشت تا تنها گابلین موجود باشه. و حالا ادامه داستان ...

 

The Amazing Spider-Man #798

شماره 798 امیزینگ اسپایدرمن

مترجم: محمد طهماسب

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: مبین امیری

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

نظر خودتون رو درباره داستان و طراحی های این کمیک با ما در بخش نظرات در میان بذارید.

برای خوندن دیگر کمیک هایی که ترجمه کرده ایم اینجا را کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

داستان "شکست جانانه" را به صورت کامل و با ترجمه فارسی بخوانید!

داستان هویت آزبورن را به صورت کامل و با ترجمه فارسی بخوانید!

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

سری کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز (The Amazing Spider-Man) با ترجمه فارسی

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

معرفی تمام سیمبوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

چه کسی زیر ماسک گابلین قرمز (Red Goblin) قرار دارد؟

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

همه چیز درباره گرین گابلین (Green Goblin)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

علی قدیانی
#1 علی قدیانی 1397-01-25 11:35
خب راستش تو قسمت قبل یه خورده نا امید شده بودم ولی الان دوباره داستان اوج گرفت و خوشحالم تا اینجای داستان برخلاف تصورم هستش
دیالوگ های گرین گابلین قشنگ بود و کارهاش هیجان زدم کرد چند وقتی بود که از کمیکای اسپایدرمن هیجان زده نمیشدم و امیدوارم تا اخر همین شور و هیجان رو حفظ کنه. (راستی دقت کردین ماسک رد گابلین شبیه ماسک گرین گابلین سم ریمی شده؟) باید صبر کنیم و ببینیم پیتر چی تو چنته داره
در ضمن اما پرستار استنلی و نورمی رو هم فراموش نکنیم که به همه تیر احتمالا بیهوش کننده زد و استنلی و نورمی رو برد
طراحی ها هم خوب بود مخصوصا طراحی های گرین گابلین که تو بیوگل بود.
از ترجمه راضی هستم و عالی هستش تشکر از اقای طهماسب و اقای ترابی عزیز
ادیت هم قبلا صدبار گفتم ادیت مبین امیری واقعا تکه
درکل این شماره بیشتر هیجان انگیز و مبارزه بود و قطعا در شماره های بعدی چیز های بیشتری ارائه خواهد شد
نقل قول کردن
Spider-Fan
#2 Spider-Fan 1397-01-25 13:39
واقعا عالیه
این کراس اور واقعا داستان تکی داره. (از اسلات بعیده!)
از دیالوگ های آزبورن لذت بردم؛ همچنان تهدید کننده...
اما من بیشتر جایی شوکه شدم که آزبورن گفت که کسی که توی لباسه اسپایدرمن هست اهمیتی نداره و خود اسپایدرمن براش مهمه.
یجورایی از برگشت آزبورن در قالب رد‌گابلین خوشحالم اما، بنظر میاد خیلی کار های خطرناکی میتونه بکنه که مرگ گوئن استیسی به عنوان بدترین کاری که تا به حال مرتکب شده، هیچ هست. و این موضوع کمی میتونه ناراحت کننده باشه.
چون بدترین ضربه ای که آزبورن تا بحال به پیتر وارد کرده، همین گشتن گوئن بوده که باعث شد داستان های کمیک استریپی یک مرحله تکامل پیدا کنن و دوره جدیدی در کمیک آغاز بشه.
اما این گابلین یی که میبینیم از بزرگترین سلاح‌ش که هویت پیتر هست مثل قبل استفاده نمیکنه.
یعنی پیچش و گره داستانی که مشکلات پیتر رو نشون میده خیلی خیلی جدی تر شده و حالا رد گابلین چه کارا که نمیتونه بکنه. و این ضربه اساسی که بخواد به پیتر بزنه، میتونه این گره رو اصطلاحا غیر قابل حل کنه و داستان رو کاملا بر علیه شخصیت اصلی پیش ببره.
من و فکر کنم اکثر فن بوی ها میخواستیم یه گرین گابلین رو ببینیم که به قدرت های سیمبیوت هم مجهز شده. اما حالا کارنیج رو میبینیم که بجای کلتوس کسدی فقط نورمن آزبورن میزبانش شده و انگیزه هاش متفاوته. منظورم اینه که این رد گابلین داره از ذات گرین گابلین، بزرگترین دشمن پیتر پارکر‌/ اسپایدرمن فاصله میگیره. البته که بدست آوردن راز پیتر خیلی براش مفید میتونه باشه، تا به عزیزانش ضربه بزنه اما من شیوه قبلی رو بیشتر می پسندم.
البته این نظر شخصی منه.
نقل قول کردن
nightspider
#3 nightspider 1397-01-25 16:02
سلام
ممنون بابت ترجمه و ادیت خوبتون
فقط یک سوال برام ایجاد شده اون اینه که آیا جیمسون دختر داشته؟چون توی کمیک های جدید The Spectacular Spider-Man دیدم که گفت یک دختر داشته که کشته شده است.توی این کمیک هم دیدم جیمسون بجز پدر و زن اش عکس یه دختر بلوند هم کشیده که مرده است.اگه میشه جواب بدین.
نقل قول کردن
amazing spider man
#4 amazing spider man 1397-01-25 16:46
این قسمت واقعا عالی و هیجان انگیز بود
نورمن آزبورن در حالت عادی خطرناک بود چه برسه به الان که با سیمبیوت قاتل و دیوانه یعنی کارنیج ترکیب شده
حس عنکبوتی پیتر بخاطر وجود سیمبیوت کارنیج فعال نمیشد؟
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1397-01-25 17:06
به نقل از nightspider:

فقط یک سوال برام ایجاد شده اون اینه که آیا جیمسون دختر داشته؟چون توی کمیک های جدید The Spectacular Spider-Man دیدم که گفت یک دختر داشته که کشته شده است.توی این کمیک هم دیدم جیمسون بجز پدر و زن اش عکس یه دختر بلوند هم کشیده که مرده است.اگه میشه جواب بدین.

اره یکی بود به نام متی فرانکلین که دختر خوانده جیمسون بود و به زن عنکبوتی هم تبدیل شده . تو قضیه توطئه کلونی هم دوباره به صورت کلون زنده شد
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1397-01-25 17:06
به نقل از amazing spider man:

حس عنکبوتی پیتر بخاطر وجود سیمبیوت کارنیج فعال نمیشد؟

بله
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #7 mokhtar 1397-01-25 17:12
نقد شماره 798 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز

اکثر run دن اسلات برای کمیک های امیزینگ (و همچنین سوپریور) اسپایدرمن حول و حوش دو شخصیت خبیث اصلی چرخیده: دکتر اختاپوس و گرین گابلین. ما در این run دیده ایم که انها از هر جهتی به قهرمان محبوب ما ضربه زده اند: زندگی شخصی انها، کمپانی های جهانی، حرفه دانشگاهی و .... در شماره 797 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز دیدیم که بار دیگر نورمن ازبورن از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد و در نتیجه داستان در موقعیتی قرار گرفت که سالها بود قرار نگرفته بود: اقداماتی جدی و خشن و پلید بر علیه خود شخص پیتر پارکر و عزیزان او. خیلی از شخصیت ها هم در تیررس خطر قرار گرفتند: جونا در مخفیگاه گابلین بسته شده بود، اپارتمان مری جین زیر نظر نورمن قرار گرفته بود، پرستار بچه هری از بچه های او نمونه خون گرفته بود و منتظر دستورات جدید از اربابش بود ، برادرزاده بن یوریک (فیل یوریک) به دست نورمن به قتل رسیده بود و از همه بدتر اینکه نورمن بار دیگر به بزرگترین سلاح خودش بر علیه اسپایدرمن دست یافته بود: هویت مخفی اسپایدرمن!

صفحات ابتدایی شماره 798 به این موارد مذکور میپردازه. پیتر را میبینیم که داره فکر میکنه زندگی اش ایده ال شده و همه چیز بعد از اون شکست و سقوط صنایع پارکر داره شروع میکنه که بر وفق مرادش بشه. اینجاست که خواننده احتمالا دوست داره جیغ بزنه و به پیتر هشدار بده درباره تهدیدی که داره میاد سراغش در دیلی بیوگل. حتی حس عنکبوتی پیتر هم خطری رو حس نمیکنه (به خاطر سیمبیوت کارنیج. چون سیمبیوت ها حس عنکبوتی را فعال نمیکنند) . و بعدشم شاهد داستان داغ و شگفت انگیزی هستیم که منو یاد شماره 678 کمیک امیزینگ انداخت. ولی این دفعه خواننده هر لحظه انتظار میکشه تا سر و کله رد گابلین پیدا بشه. گابلین هم که شروع کرده به تهدید کارمندان دیلی بیوگل و اسپایدرمن هم داره نهایت سعی خودش رو میکنه تا کسی اسیب نبینه. این صحنه ها همگی برام اشنا بود و منو یاد اون کمیک شگفت انگیز spider-man #75 که در اون گابلین همه دوستان پیتر را در دیلی بیوگل گروگان گرفته بود ، انداخت. طراحی های استوارت ایمونن مثل همیشه عالیه. او تا میتونسته ادم و خبرنگار در پس زمینه پانل ها جاسازی کرده تا خطر گابلین بیش از حد بزرگ به نظر برسه. طراحی های او نبرد گابلین و اسپایدی عالیه و ادای احترام عالی هم داره به نبردهای سابق انها.

اسلات در ضمن داستانک های قبلی خودش را پی میگیره و مامور انتی ونوم یا قضیه پرستار بچه های هری را هم میبینیم. تمام این داستانک ها عالی به داستان اصلی ربط داده شده اند و نشون میدن نورمن چه دسترسی وسیعی داره به عزیزان اسپایدرمن. بعدشم که ناگهان داستان پیچش جالبی پیدا میکنه و جایی که فکر میکنیم شاید نورمن واقعا مرده باشه یا شایدم در تمام این مدت فرد دیگری زیر ماسک او بوده، رد گابلین ظاهر میشه! اسلات خوب فهمیده که اسپایدی و گرین گابلین بارها و بارها داستان ها و نبردهای عالی با هم داشتند . پس برای اینکه این دفعه یه چیز متفاوت و منحصر به فرد عرضه کنه رفته سراغ پیوند نورمن و کارنیج. به همین دلیل این دفعه واقعا رویارویی اسپایدرمن و گابلین خیلی خفن تر شده. ادم عجز و ناتوانی پیتر را در شکست دادن این هیولای بیرحم کاملا حس میکنه و با خودش فکر میکنه شماره بعد قراره چطور بر او پیروز بشه؟ البته ظاهر رد گابلین با اون دم شیطانی ، دهان اتشین و ابروهای سفید اونقدرها که فکر میکردم واسم جذاب نبود ولی در هر حال این فضا پردازی و دیالوگ های رد و بدل شده بین او و پیتر بود که باعث شد واقعا ازش بترسیم. خوشم میاد اسپایدرمن خیلی سریع پی برد که این دفعه با دفعات قبل فرق داره و پا گذاشت به فرار! بعدشم که شاهد تعقیب و گریز هوایی هستیم و تعقیب اسپایدی توسط رد گابلین . جالبه که ایمونن عالی حرکات هوایی اسپایدرمن رو به تصویر میکشه و بعدش عالی شیفت میکنه به رد گابلین و با طراحی های عالی خودش کمیک رو تبدیل میکنه به ژانر ترسناک!

ولی به نظرم نقطه ضعف اصلی این کمیک اینه که نورمن در اقدامی تعجب برانگیز میگه که دنبال پیتر نیست. بلکه فکر میکنه اسپایدرمنه که تهدید و سد اصلی بر سر راهشه!!! این با شخصیت پردازی تثبیت شده نورمن که همیشه شیفته پیتر و اطرافیانش بوده تناقض داره. حتی تو همین شماره هم نورمن اونجایی که مثلا الکی داره میمیره به پیتر میگه که همیشه ازش انگیزه میگرفته. پس چرا اینجا میگه که بیخیال اونی شده که داخل لباس اسپایدرمنه؟ این واقعا عجیبه. یه جورایی هم ضد حاله . چون هیجان داشتیم که نورمن که دوباره فهمیده پیتر و اسپایدرمن یکی هستند با پیتر و اطرافیانش چیکار میکنه ولی الان فقط میگه اسپایدرمن نباش تا ولت کنم! امیدوارم اسلات این کار رو نکرده باشه تا این نبرد رو با قبلی ها متمایز کرده باشه و یه دلیل منطقی بهمون بده. البته خودم حس میکنم دلیلش تاثیر سیمبیوت کارنیج باشه.

نتیجه گیری نهایی: شماره 798 باز هم شماره ای عالی در آرک " شکست جانانه" است که به خوبی همه چیز رو مهیای فینالی به یادماندنی برای داستان های دن اسلات در شماره 800 میکنه. امتیاز من به این کمیک:
8.5 از 10
نقل قول کردن
Ultimate spider-man
#8 Ultimate spider-man 1397-01-25 20:30
کمیک خیلی باحالی بود و واقعا عالی ترجمه و ادیت شده بود دستتون خیلی درد نکنه.
من به شخصه عاشق صفحه آخر بودم جملات رد گابلین هم خیلی تهدید آمیز و ترسناک بود.



فقط یکی میشه به من بگه جی جی چطور از هویت پیتر باخبره؟
من یه مدت هنگ موندم.
نقل قول کردن
mtm
+1 #9 mtm 1397-01-25 20:59
به نقل از Ultimate spider-man:



فقط یکی میشه به من بگه جی جی چطور از هویت پیتر باخبره؟
من یه مدت هنگ موندم.

تو شماره 6 از کمیک spectacular spiderman که به زودی ترجمه اش روی سایت قرار میگیره ، فهمید
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1397-01-25 21:01
به نقل از mokhtar:
نقد شماره 798 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز

اکثر run دن اسلات برای کمیک های امیزینگ (و همچنین سوپریور) اسپایدرمن حول و حوش دو شخصیت خبیث اصلی چرخیده: دکتر اختاپوس و گرین گابلین. ما در این run دیده ایم که انها از هر جهتی به قهرمان محبوب ما ضربه زده اند: زندگی شخصی انها، کمپانی های جهانی، حرفه دانشگاهی و .... در شماره 797 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز دیدیم که بار دیگر نورمن ازبورن از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد و در نتیجه داستان در موقعیتی قرار گرفت که سالها بود قرار نگرفته بود: اقداماتی جدی و خشن و پلید بر علیه خود شخص پیتر پارکر و عزیزان او. خیلی از شخصیت ها هم در تیررس خطر قرار گرفتند: جونا در مخفیگاه گابلین بسته شده بود، اپارتمان مری جین زیر نظر نورمن قرار گرفته بود، پرستار بچه هری از بچه های او نمونه خون گرفته بود و منتظر دستورات جدید از اربابش بود ، برادرزاده بن یوریک (فیل یوریک) به دست نورمن به قتل رسیده بود و از همه بدتر اینکه نورمن بار دیگر به بزرگترین سلاح خودش بر علیه اسپایدرمن دست یافته بود: هویت مخفی اسپایدرمن!

صفحات ابتدایی شماره 798 به این موارد مذکور میپردازه. پیتر را میبینیم که داره فکر میکنه زندگی اش ایده ال شده و همه چیز بعد از اون شکست و سقوط صنایع پارکر داره شروع میکنه که بر وفق مرادش بشه. اینجاست که خواننده احتمالا دوست داره جیغ بزنه و به پیتر هشدار بده درباره تهدیدی که داره میاد سراغش در دیلی بیوگل. حتی حس عنکبوتی پیتر هم خطری رو حس نمیکنه (به خاطر سیمبیوت کارنیج. چون سیمبیوت ها حس عنکبوتی را فعال نمیکنند) . و بعدشم شاهد داستان داغ و شگفت انگیزی هستیم که منو یاد شماره 678 کمیک امیزینگ انداخت. ولی این دفعه خواننده هر لحظه انتظار میکشه تا سر و کله رد گابلین پیدا بشه. گابلین هم که شروع کرده به تهدید کارمندان دیلی بیوگل و اسپایدرمن هم داره نهایت سعی خودش رو میکنه تا کسی اسیب نبینه. این صحنه ها همگی برام اشنا بود و منو یاد اون کمیک شگفت انگیز spider-man #75 که در اون گابلین همه دوستان پیتر را در دیلی بیوگل گروگان گرفته بود ، انداخت. طراحی های استوارت ایمونن مثل همیشه عالیه. او تا میتونسته ادم و خبرنگار در پس زمینه پانل ها جاسازی کرده تا خطر گابلین بیش از حد بزرگ به نظر برسه. طراحی های او نبرد گابلین و اسپایدی عالیه و ادای احترام عالی هم داره به نبردهای سابق انها.

اسلات در ضمن داستانک های قبلی خودش را پی میگیره و مامور انتی ونوم یا قضیه پرستار بچه های هری را هم میبینیم. تمام این داستانک ها عالی به داستان اصلی ربط داده شده اند و نشون میدن نورمن چه دسترسی وسیعی داره به عزیزان اسپایدرمن. بعدشم که ناگهان داستان پیچش جالبی پیدا میکنه و جایی که فکر میکنیم شاید نورمن واقعا مرده باشه یا شایدم در تمام این مدت فرد دیگری زیر ماسک او بوده، رد گابلین ظاهر میشه! اسلات خوب فهمیده که اسپایدی و گرین گابلین بارها و بارها داستان ها و نبردهای عالی با هم داشتند . پس برای اینکه این دفعه یه چیز متفاوت و منحصر به فرد عرضه کنه رفته سراغ پیوند نورمن و کارنیج. به همین دلیل این دفعه واقعا رویارویی اسپایدرمن و گابلین خیلی خفن تر شده. ادم عجز و ناتوانی پیتر را در شکست دادن این هیولای بیرحم کاملا حس میکنه و با خودش فکر میکنه شماره بعد قراره چطور بر او پیروز بشه؟ البته ظاهر رد گابلین با اون دم شیطانی ، دهان اتشین و ابروهای سفید اونقدرها که فکر میکردم واسم جذاب نبود ولی در هر حال این فضا پردازی و دیالوگ های رد و بدل شده بین او و پیتر بود که باعث شد واقعا ازش بترسیم. خوشم میاد اسپایدرمن خیلی سریع پی برد که این دفعه با دفعات قبل فرق داره و پا گذاشت به فرار! بعدشم که شاهد تعقیب و گریز هوایی هستیم و تعقیب اسپایدی توسط رد گابلین . جالبه که ایمونن عالی حرکات هوایی اسپایدرمن رو به تصویر میکشه و بعدش عالی شیفت میکنه به رد گابلین و با طراحی های عالی خودش کمیک رو تبدیل میکنه به ژانر ترسناک!

ولی به نظرم نقطه ضعف اصلی این کمیک اینه که نورمن در اقدامی تعجب برانگیز میگه که دنبال پیتر نیست. بلکه فکر میکنه اسپایدرمنه که تهدید و سد اصلی بر سر راهشه!!! این با شخصیت پردازی تثبیت شده نورمن که همیشه شیفته پیتر و اطرافیانش بوده تناقض داره. حتی تو همین شماره هم نورمن اونجایی که مثلا الکی داره میمیره به پیتر میگه که همیشه ازش انگیزه میگرفته. پس چرا اینجا میگه که بیخیال اونی شده که داخل لباس اسپایدرمنه؟ این واقعا عجیبه. یه جورایی هم ضد حاله . چون هیجان داشتیم که نورمن که دوباره فهمیده پیتر و اسپایدرمن یکی هستند با پیتر و اطرافیانش چیکار میکنه ولی الان فقط میگه اسپایدرمن نباش تا ولت کنم! امیدوارم اسلات این کار رو نکرده باشه تا این نبرد رو با قبلی ها متمایز کرده باشه و یه دلیل منطقی بهمون بده. البته خودم حس میکنم دلیلش تاثیر سیمبیوت کارنیج باشه.

نتیجه گیری نهایی: شماره 798 باز هم شماره ای عالی در آرک " شکست جانانه" است که به خوبی همه چیز رو مهیای فینالی به یادماندنی برای داستان های دن اسلات در شماره 800 میکنه. امتیاز من به این کمیک:
8.5 از 10

افتخار دادی برادر!
یاد اون دورانی بخیر که واسه هر کمیک سایت نقد مینوشتی، اونم چه نقدایی :cry:
نقل قول کردن
S. Mahdi
+1 #11 S. Mahdi 1397-01-26 15:58
نقد شماره ۷۹۸ سری کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" :
این قسمت خیلی نسبت به قسمت قبلی بهتر بود. مثل قسمت قبل، تهدید نورمن آزبورن به عنوان ویلین کمیک به خوبی حس میشه و "دن اسلات" خوب بلده که چگونه یک ویلین خفن به خواننده نشون بده؛ درواقع به خوبی خواننده حس میکنه که نورمن این دفعه قراره جوری به پیتر ضربه بزنه که تاحالا نزده. همچنین از پایان داستان هم خیلی خوشم اومد، چون گویا قراره این‌دفعه اسپایدی قدرتمندمون قهرمان داستان نباشه، بلکه قرار پیتر پارکر ای که مثل هممون پر از عیب و نقصه قهرمان داستان و در راس کمیک باشه. از نظرم درون ًمایه اصلی ای که اسلات برای آخرین داستانش برای اسپایدی انتخاب کرده اینه که "مردعنکبوتی نیست که قهرمانه، بلکه شخص زیر ماسکش، یعنی پیتر پارکره که با مسئولیت پذیری و قلب پاکش قهرمان واقعیه" اگه دن اسلات این تم رو برای آخرین داستانش انتخاب کرده که واقعا باید بهش تبریک گفت. البته این شماره یک نقطه ضعف نسبتاً بزرگ داشت : با توجه به پایان قسمت قبل، انتظار میرفت که در این قسمت شاهد این باشیم که نورمن از هویت پیتر برای ضربه زدن بهش استفاده کنه، اما انگار نه انگار (هرچند در پایان این قسمت عنوان کرد که بزودی به اطرافیان پیتر ضربه میزنه) به هرحال بسیار برای شماره بعدی هیجان زده ام و خیلی منتظرم ببینم در قسمت بعدی چه اتفاقی میفته.
طراحی های "استوارت ایمونن" هم واقعا عالی بود و هم جزئیات خیلی خوبی داشت و رنگ آمیزی بینظیری هم داشت. جوری که ایمونن رنگ های مختلف رو باهم ترکیب میکنه تا یه نمای واحد بسازه واقعا شگفت انگیزه.
نمره به داستان : ۸/۵ از ۱۰
نمره به طراحی : ۱۰ از ۱۰

.............................

ترجمه : ترجمه آقای طهماسب خیلی خوب بود و بسیار رَوون بود و معادل یابی خوبی هم داشت؛ فقط يك غلط املايی داشت كه رو مُخ بود.
ادیت : ادیت آقای امیری هم خیلی خوب بود. جاگذاری جملات خیلی خوب صورت گرفته بود و اديت کاور هم عالی بود. داخل کمیک اما چندتا مشکل وجود داشت : اول اینکه خیلی جاها جملات در حباب ها خوب کِلین نشده بود و همچنین از نظرم باید خنده های نورمن آزبورن هم اديت میشد که متاسفانه نشد.
نمره به ترجمه : ۹/۷۵ از ۱۰
نمره به ادیت : ۹/۲۵ از ۱۰
درنهایت تشکر ویژه از آقای ًطهماسب و آقای ترابی و آقای امیری و همچنین سایت اسپایدی بابت ترجمه و ادیت این کمیک... خدا قوت
نقل قول کردن
mokhtar
#12 mokhtar 1397-01-26 16:12
به نقل از mtm:
به نقل از mokhtar:
نقد شماره 798 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز

اکثر run دن اسلات برای کمیک های امیزینگ (و همچنین سوپریور) اسپایدرمن حول و حوش دو شخصیت خبیث اصلی چرخیده: دکتر اختاپوس و گرین گابلین. ما در این run دیده ایم که انها از هر جهتی به قهرمان محبوب ما ضربه زده اند: زندگی شخصی انها، کمپانی های جهانی، حرفه دانشگاهی و .... در شماره 797 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز دیدیم که بار دیگر نورمن ازبورن از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد و در نتیجه داستان در موقعیتی قرار گرفت که سالها بود قرار نگرفته بود: اقداماتی جدی و خشن و پلید بر علیه خود شخص پیتر پارکر و عزیزان او. خیلی از شخصیت ها هم در تیررس خطر قرار گرفتند: جونا در مخفیگاه گابلین بسته شده بود، اپارتمان مری جین زیر نظر نورمن قرار گرفته بود، پرستار بچه هری از بچه های او نمونه خون گرفته بود و منتظر دستورات جدید از اربابش بود ، برادرزاده بن یوریک (فیل یوریک) به دست نورمن به قتل رسیده بود و از همه بدتر اینکه نورمن بار دیگر به بزرگترین سلاح خودش بر علیه اسپایدرمن دست یافته بود: هویت مخفی اسپایدرمن!

صفحات ابتدایی شماره 798 به این موارد مذکور میپردازه. پیتر را میبینیم که داره فکر میکنه زندگی اش ایده ال شده و همه چیز بعد از اون شکست و سقوط صنایع پارکر داره شروع میکنه که بر وفق مرادش بشه. اینجاست که خواننده احتمالا دوست داره جیغ بزنه و به پیتر هشدار بده درباره تهدیدی که داره میاد سراغش در دیلی بیوگل. حتی حس عنکبوتی پیتر هم خطری رو حس نمیکنه (به خاطر سیمبیوت کارنیج. چون سیمبیوت ها حس عنکبوتی را فعال نمیکنند) . و بعدشم شاهد داستان داغ و شگفت انگیزی هستیم که منو یاد شماره 678 کمیک امیزینگ انداخت. ولی این دفعه خواننده هر لحظه انتظار میکشه تا سر و کله رد گابلین پیدا بشه. گابلین هم که شروع کرده به تهدید کارمندان دیلی بیوگل و اسپایدرمن هم داره نهایت سعی خودش رو میکنه تا کسی اسیب نبینه. این صحنه ها همگی برام اشنا بود و منو یاد اون کمیک شگفت انگیز spider-man #75 که در اون گابلین همه دوستان پیتر را در دیلی بیوگل گروگان گرفته بود ، انداخت. طراحی های استوارت ایمونن مثل همیشه عالیه. او تا میتونسته ادم و خبرنگار در پس زمینه پانل ها جاسازی کرده تا خطر گابلین بیش از حد بزرگ به نظر برسه. طراحی های او نبرد گابلین و اسپایدی عالیه و ادای احترام عالی هم داره به نبردهای سابق انها.

اسلات در ضمن داستانک های قبلی خودش را پی میگیره و مامور انتی ونوم یا قضیه پرستار بچه های هری را هم میبینیم. تمام این داستانک ها عالی به داستان اصلی ربط داده شده اند و نشون میدن نورمن چه دسترسی وسیعی داره به عزیزان اسپایدرمن. بعدشم که ناگهان داستان پیچش جالبی پیدا میکنه و جایی که فکر میکنیم شاید نورمن واقعا مرده باشه یا شایدم در تمام این مدت فرد دیگری زیر ماسک او بوده، رد گابلین ظاهر میشه! اسلات خوب فهمیده که اسپایدی و گرین گابلین بارها و بارها داستان ها و نبردهای عالی با هم داشتند . پس برای اینکه این دفعه یه چیز متفاوت و منحصر به فرد عرضه کنه رفته سراغ پیوند نورمن و کارنیج. به همین دلیل این دفعه واقعا رویارویی اسپایدرمن و گابلین خیلی خفن تر شده. ادم عجز و ناتوانی پیتر را در شکست دادن این هیولای بیرحم کاملا حس میکنه و با خودش فکر میکنه شماره بعد قراره چطور بر او پیروز بشه؟ البته ظاهر رد گابلین با اون دم شیطانی ، دهان اتشین و ابروهای سفید اونقدرها که فکر میکردم واسم جذاب نبود ولی در هر حال این فضا پردازی و دیالوگ های رد و بدل شده بین او و پیتر بود که باعث شد واقعا ازش بترسیم. خوشم میاد اسپایدرمن خیلی سریع پی برد که این دفعه با دفعات قبل فرق داره و پا گذاشت به فرار! بعدشم که شاهد تعقیب و گریز هوایی هستیم و تعقیب اسپایدی توسط رد گابلین . جالبه که ایمونن عالی حرکات هوایی اسپایدرمن رو به تصویر میکشه و بعدش عالی شیفت میکنه به رد گابلین و با طراحی های عالی خودش کمیک رو تبدیل میکنه به ژانر ترسناک!

ولی به نظرم نقطه ضعف اصلی این کمیک اینه که نورمن در اقدامی تعجب برانگیز میگه که دنبال پیتر نیست. بلکه فکر میکنه اسپایدرمنه که تهدید و سد اصلی بر سر راهشه!!! این با شخصیت پردازی تثبیت شده نورمن که همیشه شیفته پیتر و اطرافیانش بوده تناقض داره. حتی تو همین شماره هم نورمن اونجایی که مثلا الکی داره میمیره به پیتر میگه که همیشه ازش انگیزه میگرفته. پس چرا اینجا میگه که بیخیال اونی شده که داخل لباس اسپایدرمنه؟ این واقعا عجیبه. یه جورایی هم ضد حاله . چون هیجان داشتیم که نورمن که دوباره فهمیده پیتر و اسپایدرمن یکی هستند با پیتر و اطرافیانش چیکار میکنه ولی الان فقط میگه اسپایدرمن نباش تا ولت کنم! امیدوارم اسلات این کار رو نکرده باشه تا این نبرد رو با قبلی ها متمایز کرده باشه و یه دلیل منطقی بهمون بده. البته خودم حس میکنم دلیلش تاثیر سیمبیوت کارنیج باشه.

نتیجه گیری نهایی: شماره 798 باز هم شماره ای عالی در آرک " شکست جانانه" است که به خوبی همه چیز رو مهیای فینالی به یادماندنی برای داستان های دن اسلات در شماره 800 میکنه. امتیاز من به این کمیک:
8.5 از 10

افتخار دادی برادر!
یاد اون دورانی بخیر که واسه هر کمیک سایت نقد مینوشتی، اونم چه نقدایی :cry:

قربون داداش
سعی میکنم از این به بعد بیشتر برای کمیک های ترجمه شده نقد بنویسم
واقعا حیفه این کمیک ها با این همه زحمت ترجمه و ادیت میشن ولی کسی نقدشون نمیکنه
نقل قول کردن
mokhtar
#13 mokhtar 1397-01-26 16:13
اینم یادم رفت بگم که این مدتی که من نبودم واقعا چه ادیتورها و مترجم های خوبی به سایت اضافه شدن
همین اقای طهماسب واقعا کارش خوبه.
یا بقیه دوستان

همین طور به کارتون ادامه بدید
;-)
نقل قول کردن
علی قدیانی
#14 علی قدیانی 1397-01-26 16:59
به نقل از mokhtar:
اینم یادم رفت بگم که این مدتی که من نبودم واقعا چه ادیتورها و مترجم های خوبی به سایت اضافه شدن
همین اقای طهماسب واقعا کارش خوبه.
یا بقیه دوستان

همین طور به کارتون ادامه بدید
;-)

به به ببین کی اینجاست!
اقا مختار جان دلم براتون تنگ شده بود و بسیار خوشحالم برگشتید
انشالله دیگه دوباره اون بحث های شیرین کمیکی دوباره تو سایت بیشتر راه بیفته بینمون ;-)
راستی نبودی یه مقاله گابلینی هم منتشر کردم همون تجهیزاتش انشالله شما مقاله کمیک های برترشو کار کنی
راستی شما نظرت راجب کارتون جدیده اسپایدی چیه؟ نورمن ازبورنشو دیدی؟
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#15 Samwel Tarly 1397-01-26 18:06
وقتی دیدم عمو مختار هم به سایت برگشتن و بعد از مدت ها برای یه کمیک نقد نوشتن و با خودم گفتم منم بیام دیگه :-*
البته من متاسفانه خیلی وقته کمیکی نخوندم و مشغله هام بیشتر از قبل شده ولی تصمیم گرفتم بیام از مترجم و ادیتور عزیز تشکر بکنم که انقدر زحمت میکشن و واقعا دمشون گرم.
#13
پیشنهاد می کنم کمیک "OLD MAN KAWKEYE" رو که در حال ترجمه است رو حتما بخونید و تا الان دو شماره اش رو خوندم و خیلی خوشم اومده.
کمیک های "بی باک مرد نترس" و "سوپرمن برای تمام فصول" رو هم بنده ترجمه کردم خوشحال میشم نظرتون رو بگید.(ناگفته نمونه اگه شما مقاله های 10 کمیک برتر بی باک و سوپرمن رو ننوشته بودید اسم این دو تا کمیک به گوشم هم نمیخورد پس بازم ممنون ;-) )
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#16 Amazing Spidey 1397-01-26 20:12
#11
والا راسستش شما یه نگاه به تعداد نظرات این مطلب بنداز
باری این کمیک کلا 15 تا نظر گذاشته شده که میشه گفت سرجمع زیر 10 تاش نقده و دوستان زحمت کشیدن درباره این کمیک حرف زدن
خب با این اوصاف چه انگیزه ای میمونه ؟
خب وقتی منم میبینم کسی کمیکو نمیخونه به خودم میگم لابد کسی نمیخونه دیگه چرا منم وقت اضافی بزارم
ولی خب ایراداتی که شما گرفتید درسته اون موارد هم باید فارسی سازی میشد
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#17 Amazing Spidey 1397-01-26 20:21
#7
اوف یعنی قبل نقد شما دیگه با این اوضاع نظرات داشت دلم می‌ترکید
خیلی حال کردم با نقدتون
راستش اون قسمت آخر وقتی داشتم کمیکو ادیت میکردم منم به ذهنم رسید که احتمالا کار سیمبیوت باشه
چون کلا سیمبیوت ها نفرت خاصی از مردعنکبوتی دارن
و من فکر نکنم اسلات چنین گندی بالا آورده باشه
چون تو دو سه آرک داستانی که از گرین گابلین داشت همش نشون میداد که گرین گابلین دنبال هویت اسپایدرمنه
و اگه شخص داخل اون نقاب براش اهمیت نداشت چرا باید انقدر دنبال هویت مخفیش میگشت ؟
همچنین تو شماره 796 بود فکر کنم که نشون داد سیمبیوت تونست صورت نورمنو درست کنه که یجورای خودشم گفت تو تمام سلول های نورمن قرا داره
پس شاید بتونه طرز فکرش رو هم تغییر بده
نقل قول کردن
spidey force
#18 spidey force 1397-01-29 12:19
  • واقعا یکی از جذاب ترین داستان هایی که خوندم.درسته دلم واسه اون داستان های احساسی مردعنکبوتی تنگ شده؛ولی داستان خوبیه و روحیه پیتر رو خیلی خوب نشون داده؛روحیه ای تسلیم ناپذیر که همیشه شعار تاثیر گذار عموش رو زمزمه میکنه؛بلی قدرت زیاد مسعولیت به همراه دارد.ترجمه هم عالیه و اگه اشکالی در ترجمه باشه اقای ترابی اونو درست میکنه.و ادیت دوست خوبمون مبین امیری هم که حرف نداره و کارش درجه یکه.نقد هم که...عمو مختار که نقد کرد کار ما به چش نمیاد!!!
نقل قول کردن
spidey force
#19 spidey force 1397-01-29 12:22
  • اقای ترابی بنده چند صفحه از کمیک جدید مردعنکبوتی شگفت انگیز دیدم(که برا free comic book day منتشر شده بود)اخرش نوشته بود در مرد عنکبوتی شگفت انگیزی شماره یک(!)ادامه پیدا میکنه.یعنی مارول میخواد بعد از شماره هشتصد از نوع شروع کنه؟!
نقل قول کردن
علی قدیانی
#20 علی قدیانی 1397-01-29 15:22
به نقل از spidey force:
  • اقای ترابی بنده چند صفحه از کمیک جدید مردعنکبوتی شگفت انگیز دیدم(که برا free comic book day منتشر شده بود)اخرش نوشته بود در مرد عنکبوتی شگفت انگیزی شماره یک(!)ادامه پیدا میکنه.یعنی مارول میخواد بعد از شماره هشتصد از نوع شروع کنه؟!

بله دوست عزیز اصطلاحا قراره ریلانچ بشه
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1397-01-29 15:57
به نقل از spidey force:
  • اقای ترابی بنده چند صفحه از کمیک جدید مردعنکبوتی شگفت انگیز دیدم(که برا free comic book day منتشر شده بود)اخرش نوشته بود در مرد عنکبوتی شگفت انگیزی شماره یک(!)ادامه پیدا میکنه.یعنی مارول میخواد بعد از شماره هشتصد از نوع شروع کنه؟!

قراره از شماره 1 شروع بشه ولی در کنارش شماره قبلی هم میخوره
یعنی روی جلد هم میخوره 1 و هم میخوره 802
با این کار هم میگه که دوره جدیدی شروع شده و هم اینکه میگه به اون سری قبلی و هواداران قبلی هم وفاداره
نقل قول کردن
spidey force
#22 spidey force 1397-01-29 17:46
به نقل از mtm:
به نقل از spidey force:
  • اقای ترابی بنده چند صفحه از کمیک جدید مردعنکبوتی شگفت انگیز دیدم(که برا free comic book day منتشر شده بود)اخرش نوشته بود در مرد عنکبوتی شگفت انگیزی شماره یک(!)ادامه پیدا میکنه.یعنی مارول میخواد بعد از شماره هشتصد از نوع شروع کنه؟!

قراره از شماره 1 شروع بشه ولی در کنارش شماره قبلی هم میخوره
یعنی روی جلد هم میخوره 1 و هم میخوره 802
با این کار هم میگه که دوره جدیدی شروع شده و هم اینکه میگه به اون سری قبلی و هواداران قبلی هم وفاداره

پس اگه اینطوریه خیلی خوبه.ولی مشکل دوم هم اینه که طراحی ها خیلی خوب نیستن؛لایق مردعنکبوتی نیستن.مردعنکبوت ی رو باید طرلح های مثل الکس راس و استوارت ایمونن طراحی کنن...
اقای ترابی من میخوان گروه کمیک سازی تشکیل بدم و از افراد هنرمند دعوت به همکاری کنم.احازه میدید اینجا (تو بخش نظرات)اگهی بدم؟
نقل قول کردن
spidey force
#23 spidey force 1397-02-02 15:34
  • دوستان کسی که یه کمیک اصل از مارول یا دیسی و... داره میتونه اندازه ابعادشو به من بگه؟مخصوصا اگه کمیک مردعنکبوتی باشه.چون میخوام اندازه شو بدونم و طراحی کنم.
نقل قول کردن
hassan91
#24 hassan91 1397-02-04 22:34
از ادیتورها و مترجم ها نهایت تشکر را دارم.
این کمیک عالی بود. تنفر نورمن آزبورن از پیتر پارکر رو میشد به راحتی حس کرد. تهدیدات نورمن آزبورن تو اواخر داستان باعث شد که مو به تنم سیخ بشه واقعا دشمن درجه یک اسپایدیه. واقعا یه لحظه فکرشو کردم که اگه من جای پیتر پارکر بودم چیکار میکردم. کاش داستان ادامه داشت. بی صبرانه منتظر قسمت بعدی هستم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

 

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

38

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

30

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

48

37