شماره 2 از سری جدید کمیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 803 سابق!)

شماره 2 از سری جدید کمیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 803 سابق!)

در پایان این کمیک شاهد اتفاقی واقعا شگفت انگیز و غافلگیر کننده خواهید بود که تاثیر آن تا مدتها در داستان های مرد عنکبوتی حس خواهد شد!

 

The Amazing Spider-Man #2 (803)

شماره 803 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز 

مترجم: محمد طهماسب

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: امیر حسین رجبی

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیا فایر)

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

نظر خودتون رو درباره داستان و طراحی های این کمیک با ما در بخش نظرات در میان بذارید.

برای خوندن دیگر کمیک هایی که ترجمه کرده ایم اینجا را کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط: 

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

 رکورد جاودانه SPIDEY.IR به بهانه RENUMBERING سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز

سری کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز (THE AMAZING SPIDER-MAN) با ترجمه فارسی

نویسنده و طراح جدید کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز مشخص شدند

خبیث جدید کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز کیست؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amir parker
+1 #1 amir parker 1397-05-19 14:49
ممنون عالی بود داستان عالی . ادیت عالی همه چی عالی :-) :-) ;-)
نقل قول کردن
saeidkhaphan
+1 #2 saeidkhaphan 1397-05-19 15:24
چی شد دقیقا اخرش برام قابل هضم نبود
ولی فکر کنم این یه ربطی به دکتر اختاپوس داشته باشه
نقل قول کردن
mehran spidey
+1 #3 mehran spidey 1397-05-19 16:08
نقد کمیک قسمت دوم سری جدید مرد عنکبوتی شگفت انگیز :

اصلا فکر نمی کردم این قدر زود آماده بشه این کمیک !! البته تعداد صفحاتش کمتر از شماره ی اول بود اما باید این سرعت در ترجمه و ادیت رو تحسین کرد ، دمتون گرم ;-)

خب ، برسیم به خود کمیک ! ، این قسمت هم مثل قسمت قبل خیلی جالب بود و دوباره به ما ویژگی های کلاسیک اسپایدی رو نشون داد ، وراج و پر حرف و البته شوخ طبع !! یعنی این اسپنسر کاملا اسپایدرمن رو میشناسه ها ! انگار که باهاش زندگی می کرده !!!! راستش توی این قسمت هم به رابطه ی میان پیتر و مری جین اشاره شد که ظاهرا دیگه خیلی جدی شده :-* فکر کنم اسپنسر قراره One More Day رو از ذهن هوادارا پاک کنه و این واقعا معرکه هست و امیدوارم همین طور هم بشه ، اما تو این قسمت بر خلاف قسمت قبل خبری از مستریو و اون یارو مرموزه ! نبود ولی به جاش یه چیز شوکه کننده تر بود ، کلا اسپنسر تو نوشتن آرک های کمیک بوکی خیلی تبحر داره و پایان هر قسمت رو طوری میسازه که آدم برای انتشار قسمت بعدیش ذوق مرگ شه !!تنها سوالی که برای ما پیش میاد اینه که کدوم یکی اسپایدی واقعی هست ...

شخصیت پردازی ها هم مثل قسمت قبل عالی هستش و نویسنده اهمیت زیادی به شخصیت پردازی میده تا کارکتر ها زیاد بی مزه نباشند و آدم به اصطلاح باهاشون حال کنه ! توی این قسمت یک مهمون هم داریم به اسم مارمولک که ظاهرا میتونه خودش رو کنترل کنه و اون مارمولک وحشی و آدمخوار :o قبلی نیست و البته دوباره داره یه سری آزمایشاتی انجام میده که البته پیتر اون رو از نزدیک تجربه کرده و زندگیش از این رو به اون رو شده ، خدا میدونه کانرز دوباره قراره چه بلایی سر خودش و اطرافیانش بیاره !...
مری جین هم ین قسمت خیلی خوب هست و دقیقا همون فردی شده که ما می خواستیم ، کسی که همراه پیتر هست و بهش دلداری میده ، اونطور که معلومه اسپنسر دل خوشی از تغییراتی که دن اسلات در زندگی پیتر به وجود آورد نداره و میخواد دوباره همه چی رو برگردونه به حالت کلاسیکش ، کلا این بشر میدونه که هوادارای اسپایدی از کمیک چی میخوان و داره همون هارو پیاده میکنه .

طراحی هم عالی هستش ، مخلوطی از کمیک های شکست ناپذیر و مرد عنکبوتی نهایی ! همچنین جزئیات چهره خیلی جوانانه تر کار شده تا کمیک فن های بیشتری بتونند با کمیک ارتباط برقرار کنند ، کلا طراح این کمیک خیلی خلاقه و و طراحی هاش تم فانتزی و جالبی دارن ، من که به شخصه ازش لذت بردم ....

اما یکسری سوالاتی که بی پاسخ باقی موندند و مخاطبین همچنان کمی گیج شدند مخصوصا وقتی پانل آخر کمیک رو دیدند !!! من انتظار داشتم که در این قسمت بفهمیم اون فرد مرموز کیه و به یکسری از سوالاتمون پاسخ داده بشه اما نه تنها پاسخ داده نشد ، بلکه سوالات بیشتری هم در ذهنمون ایجاد کرد ، یعنی ممکنه اون پیتر پارکر ربطی به اون فرد مرموز داشته باشه ؟

نمره به داستان : 10 از 10 (( داستان خیلی عالی هست و از المان های کلاسیک اسپایدی به خوبی استفتده شده و من هیچ وقت فکرش هم نمی کردم که اسپنسر این قدر در شخصیت پردازی و داستان سرایی مهارت داشته باشه در کل این کمی رو بخونید وگرنه از دستتون رفته ، مخصوصا اگر از طرفدارای پر و پا قرص اسپایدی هستید و دوست دارید بازگشت به ریشه های مردعنکبوتی رو ببینید . ))

نمره به طراحی : 10 از 10 (( در مورد طراحی به اندازه ی کافی تو نقدم توضیح دادم فقط اینو بدونید که اگه یه وقت یاد کمیک های التیمت افتادید تعجب نکنید چون منم همین طوریم !!! ))

نمره به ترجمه و ادیت : 10 از 10 (( ترجمه و ادیت که عالی و مثال زدنی بود و این همه سرعت و دقت رو باید قدر دان بود از کاربران سایت میخوام تا کمیک رو بخونند و نقد کنند تا خستگی از تن ادیتور و مترجمان این کمی در بره ، ایشالا هر کجا که هستید همیشه موفق باشید ;-) ))
نقل قول کردن
Raminj279
+1 #4 Raminj279 1397-05-19 16:34
سری جدید کمیک های مرد عنکبوتی خیلی رمزآلود شده مث اینکه قراره هر شماره آدمو غافلگیر کنه!!!!
نقل قول کردن
Spider-Fan
+1 #5 Spider-Fan 1397-05-19 16:39
نقد و بررسی شماره ۲ (LGY#803) از کمیک «مرد عنکبوتی شگفت انگیز»

I ) داستان:
ادامه‌ای زیبا بر داستان فوق‌العاده شماره‌ی قبل!
شیوه‌ی روایت داستان آقای اسپنسر، مثل شماره‌ی قبل نبوغ‌آمیزه! داستان در موقعیت های مختلف روایت و جابجا میشه اما هرگز داستان شلوغ به‌ نظر نمیاد.
مری‌جین واتسون دوست‌داشتنی داستان‌های اسپایدرمن هم برگشته و همینطور با هویت اسپایدرمنِ پیتر پارکر مشکلی نداره. از صحبت‌های اون‌ها مشخصه که یه‌جورایی OMD به نوعی undo شده؛ اسپنسر حتما در آینده به این موضوع می‌پردازه.
نکته جالبی هم که وجود داره، اشاره هوشمندانه نویسنده (و طراح) در صفحه ۸ به چند نقطه عطف بزرگ مری‌جین در تاریخ کمیک‌های اسپایدرمن هست:
اولین حضور او [tASM #42]، جایی که مری‌جین بعد از کشته شدن گوئن استیسی به پیتر دلداری می‌ده [tASM #122] و اولین بوسه بین او و پیتر در فرودگاه که شروعی بود بر رابطه‌ی عاشقانه پیتر و ام‌ جی [tASM #143]

اسپنسر همینطور یکی از یکی دیگه از عناصر فراموش شده کمیک‌های اخیر اسپایدی رو برگردونده، لیزارد!
بعد از وقایع "توطئه کلونی" لیزارد با خانواده کلون‌ شده‌ش که به موجودات لیزاردی (!) تبدیل شدند در فاضلاب شروع به زندگی کرد. اما اینطور که در داستان می‌بینیم، او اختراعات خودش رو به E.S.U می‌بره تا عضو هیئت علمی بشه. حالا مشخص نیست که خانواده‌ (کلونی)‌‌‌‌‌‌ خودش رو درمان کرده یا نه.
طی اتفاقاتی پیتر مجبور میشه در هویت اسپایدی از بقیه محافظت کنه. اما وقتی کارش با تسک‌مستر و بلک انت تموم میشه می‌بینه یه نسخه دیگه از پیتر اونجا وجود داره!
آیا او کلونه؟! آیا اون محلول‌های شیمیایی این کار رو کردن؟! کدوم پیتر پارکر اصلیه؟! در آینده خواهیم دید!
مجموعا این شماره دنباله‌ی خیلی خوبی بود بر شماره ۱ از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود
آقای اسپنسر به قدری داستانک جذاب در این دو شماره خلق کرده که شما ابدا منتظر نیستین که زودتر Spider-Geddon منتشر بشه و یه داستان جذاب و حماسی ببینین!



II ) طراحی:
به شخصه عاشق طراحی‌های آقای اوتلی هستم! اکشن‌های پویا و حرکات دینامیک اسپایدرمن و طراحی‌چهره های منحصر به فرد و زیبا همگی از نقاط قوت طراحی های اوتلی هستن.
اگر طراحی‌های استاد مارک بگلی در سری Ultimate Spider-man کمی اغراق‌آمیز بود، طراحی های اوتلی حد میانه‌ای هستن بین سبک طراحی رئالیسم و اغراق‌آمیز که بنظرم واقعا چشم‌نواز هستن.
تنها نقطه ضعف این طراحی‌ها توجه کم به جزئیات‌ هست. کاراکتر ها از دور واقعا سخت قابل تشخیص هستن؛ اما همچنان طراحی‌های اوتلی یکی از بهترین‌ها از نظر من هستن!
طیف رنگ گسترده خانم مارتین مکمل این طراحی‌های چشم‌نواز هستند.



III ) ترجمه:
ترجمه آقای طهماسب واقعا جایی برای انتقاد باقی نمی‌ذاره.
لحن همه کاراکترها حفظ شده و کاملا روان‌ هست.
این که واژه‌های انگلیسی رو هم درج‌ می‌کنین خیلی خوبه.
شوخی‌ها رو خیلی خوب در میارین و در کل ترجمه‌تون بی‌نقصه!
تشکر از شما و آقای ترابی.
خسته نباشید!



IV ) ادیت و گرافیک:
بهترین بخش ادیت آقای رجبی، انتخاب دقیقه فونت‌‌هاست! (کافیه به صفحه ۲ نگاه کنید تا متوجه صحبت من بشین!)
فونت جدیدی که برای ادیت حباب‌های دیالوگ انتخاب کردین، خوبه ولی همچنان بنظر من فونت IRANSans بهترین گزینه‌ست برای ادیت حباب‌ها.
هم‌فونت استانداردی هست، هم در وزن‌های مختلف عرضه می‌شه و کاملا مناسب سایت‌های مختلف جملاته و هم فونت هم‌تراز انگلیسی داره.
بنظرم می‌تونستین از اون فونت استفاده کنین ولی همین هم عالی بود!
پاک کردن حباب‌ها هم مثل همیشه با دقت انجام شده بود و در کل کارتون عالی بود.
خسته نباشید.


در آخر تشکر از همه شما عزیزان بابت آماده‌سازی این کمیک هیجان‌انگیز و خواندنی!
خسته نباشید و مرسی!
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1397-05-19 17:07
من لازمه اینجا یه چیزی رو توضیح بدم ...
ببینید داشتند روی تجهیزات شتاب دهنده مانور میدادن
گفته شد که میتونه دکتر کانرز رو از لیزارد جدا کنه
خب اخر داستان هم همین کار شد!
پیتر از اسپایدرمن جدا شد!
متوجه حرفم شدید؟ یعنی پیتر یه شخصیت جدا و اسپایدرمن هم جدا! هر دو هم واقعی!
این معرکه نیست؟!
اینجوری پیتر میتونه با مری جین باشه
اسپایدرمن هم با شرورها بجنگه ...
نقل قول کردن
Spider-Fan
+1 #7 Spider-Fan 1397-05-19 17:29
#6:
این که معرکه‌ست!
ولی این وسط یه مشکلی پیش میاد.
اگه اسپایدرمن از پیتر پارکر جدا شده، یعنی قدرت‌های عنکبوتی اون به یه جسم دیگه رفته.
ولی اخلاقیاتش چی؟ اون‌ها هنوز پیش پیتر پارکر مونده‌ن.
یعنی الان قدرت اسپایدرمن و مسئولیت‌پذیری پیتر پارکر از هم جدا شدن!
این ایده خارق‌العاده‌ست!
باید دید که اسپنسر قراره با این ایده داستانی معرکه چیکار کنه.
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1397-05-19 18:01
#7:
بله . یک ایده عالی و ناب ولی ریسکی!
از اون ایده هایی که قبلا شاید مثلا تو کمیکای سوپرمن یا هالک دیده باشیم (البته دقیقا اطمینان ندارم!) ولی برای اسپایدرمن قطعا میتونه جذاب تر باشه که اونم به خاطر جذابیت زندگی شخصی پیتر پارکره
نقل قول کردن
mehran spidey
+1 #9 mehran spidey 1397-05-19 18:27
#6
جالب و عجیبه ! یجورایی مثل دو جسم جدا که یک روح کنترلشون می کنه ولی یه چیزی : زیر ماسک اسپایدی همون پیتره ؟ اگه این طور باشه که دوتا پیتر داریم و بیشتر شبیه کلون از همدیگه میشن ، یا شاید زیر ماسک اسپایدی چیزی نیست !!! والا این اسپنسر خیلی خلاقه کاملا میدونه هوادارا چی دوست دارن ، فکر کنم خودش قبلا از طرفداران اسپایدی بوده و با خواسته های ما آشناست ....
نقل قول کردن
Eragon
+1 #10 Eragon 1397-05-19 21:09
درود دست همه مترجما و ادیتورایی که برای این کمیک زحمت کشیدن درد نکنه واقعا پایان خوبی داشت برای کمیک شماره بعدی خیلی مشتاقم بازم تشکر
نقل قول کردن
the Witcher
+1 #11 the Witcher 1397-05-19 21:47
کمیکش عالیه
از دیدن دوباره پیتر و ام جی خیلی خوشحال شدم
پیچش اخر داستان حیرت انگیز بود
ترجمه و ادیت سایت اسپایدی هم که مثل همیشه بی نظیر
نقل قول کردن
m.h.f
+1 #12 m.h.f 1397-05-19 23:35
با عرض سلام
قسمت دوم بسیار عالی و در عین حال بسیار عجیب بود بخصوص صفحه های آخرش.طراحی بیست.ترجمه بیست(ترجمه نباشه من که اصلا نمیخونم)
ادیت بیست(آقای عزیز بدون ادیت مگه میشه.خب معلومه نمیشه)
دیگه نمیخوام برای کسایی که نخوندن اسپویل کنم.خسته نباشید.
نقل قول کردن
mmh112
+1 #13 mmh112 1397-05-20 00:53
آقا عالی بود کمیک های مرد عنکبوتی این چند وقته فوق العاده بودن اون از مرد عنکبوتی خارق العاده اینم از این
آقا اسپایدرفن این تئوری فوق العاده بود به ذهنم چنین چیزی نرسیده بود (البته با تشکر از توضیحات استاد ترابی)
این که پیتر پیش دکتر کانرز عالیه چون داستان می تونه سر هویت مخفی پیش بره و لیزارد از کنترل خارج شه و .....بوم!
مخصوصا حالا که پای مری جین وسطه!
یه نبرد عالی با مرد عنکبوتی داشته باشه.
یا شاید یه تیم آپ با اسپایدرمن .
در کل داستان خوب بود ولی به من توی شماره 303 اون یکی کمیک بیشتر خوش گذشت.
داستان9/10
طراحی 10/10(از این سبک خیلی خوشم میاد)
ادیت 22/10( همون طور که دوستان گفتن فونت عالی بود .به نظرم با طراحی هماهنگ بود)
ترجمه22/10 (لحن خوبی استفاده شده بود)
باتشکر از تمام زحمتکشان سایت
نقل قول کردن
D.PARKER
+1 #14 D.PARKER 1397-05-20 01:28
(TASM #803 (#2

این کمیک، کمیک بسیار خوبی بود. درواقع تونست فضایی که در مقدمه و TASM #802 به وجود اومد رو کاملا تثبیت بکنه!

داستان :
قبل از هر چیزی، باید بگم که چقدر نیک اسپنسر باهوشه! یعنی به جای اینکه آرک های دارک و پرتنش بنویسه، سعی کرده جایگاه خودش و این فضای جدید و این پیتر پارکر جدید رو برای خواننده محکم بکنه و بعد به آرک های حماسی مثل "شکست جانانه" بپردازه...
نوع روایت داستان از اسپنسر خیلی جالبه! یعنی ابتدا به اتفاق کم اهمیتی از زمان حال به تصویر کشیده میشه(دزدی از کتاب فروشی)، بعد به صورت فلش بک به اتفاقات مهم قبل از این زمان حال که در آن هستیم پرداخته میشه(مری جین و پیتر) و بعد، میرسیم به نقطه اوج داستان که در زمان حال اتفاق میوفته(دانشگاه) ! این فرمولی بود که اسپنسر در TASM #802 هم از آن استفاده کرد اما در ابعاد بزرگتر، که انصافا موفق هم بود. یعنی داستان مثل تکه های یک پازل، به هم ریخته است و خواننده باید اون ها رو به هم وصل کنه و این درحالی اتفاق میفته که هیچ لطمه ای به داستان زده نمیشه! پایان داستان هم واقعا درخشان بود! در واقع، یک معما برای خواننده میساخت. یعنی من به آفتاب پرست، کلون، اسپایدی فیک، فیک اسپایدی، داداش پیتر، کلون داداش پیتر، ترزا که موهاشو زده(!)و... فکر کردم تا رسیدم به قضیه جدا کردن پیتر و اسپایدی! البته اینجا حفره هایی هم به وجود میاد که فقط امیدوارم اسپنسر بهش جواب بده ولی بعیده چون هرچی فکر کردم جواب منطقی ندیدم!
ببینید مثلا هالک و بروس بنر، یا لیزارد و کرت کانرز دو "موجود متفاوت" هستند که به علت تغییرات ژنتیکی بوجود اومدن و اگه ظهور کنن، خودشون موجود مستقلی هستن! اما اسپایدرمن، یک هویته! و اگر پیتر پارکر بخواد اسپایدرمن وجود نداشته باشه، اینکارو میکنه! اما آیا بروس بنر و یا کرت کانرز میتونن وجود هالک و لیزار رو انکار کنن؟
دوما که چون پیتر و اسپایدی موجودات جدایی نیستن، خاطرات هم رو دارن! پس انگار یک کلون از اسپایدی ساختی و قدرت های پیتر رو گرفتی!
البته این ها جیزی نیست که باعث بشه از داستان لذت نبرم!
خلاصه، یک نکته ای هم داشت که بهش اشاره کردم!اسپنسر هنوز هم سعی داره وارد حاشیه نشه و روی زمین بمونه! یعنی پایان داستان، مقدمه یک آرک فان و جذاب بود نه یک آرک جدی و دارک!
در کل از داستان بسیار لذت بردم و واقعا به نیک اسپنسر تبریک میگم!

نمره: ۹ از ۱۰

طراحی :
حرف زیادی راجع به طراحی ندارم!
در هر حال، گفتنی ها راجب طراحی گفته شده!
طراحی آقای اوتلی، بسیار جذاب و دوست داشتنی، در مواقع لازم احساسی و پر از ابتکاراته! همونطور که گفتم ایشون چهره ها رو بسیار جذاب و خوب طراحی میکنه! حالا باید طراحی چهره شخصیت های بیشتری رو از ایشون ببینیم تا قضاوت کنیم اما تا اینجا که کارش رو به نحو احسنت انجام داده! هرچند من هنوز هم به چهره "مری جین" عادت نکردم!

اما مشکلی هم باهاش ندارم.
طراحی بسیار خوب و با مهارت صورت گرفته و با فضای داستان کاملا همخوانی داره.

نمره:۹.۷ از ۱۰

ترجمه:
ترجمه که حرفی برای گفتن نذاشته! شوخی ها جوری ترجمه شده که انگار یک ایرانی از اول اون ها رو نوشته! لحن داستان و شخصیت ها بسیار عالی حفظ شده! ممنونم!

نمره:۱۰ از ۱۰

ادیت:
از ادیت که بسیار لذت بردم! فونت مورد استفاده عالی بود! واقعا عالی! انتخاب فونت ها بسیار خوب انجام شده بود و در کل هیچ ایرادی نداشت! مرسی!

نمره:۱۰ از ۱۰

تصمیم گرفتم از این به بعد فقط داستان و طراحی رو جزو میانگین حساب کنم! چون ترجمه و ادیت که همیشه عالیه و نمره کل رو زیادی بالا میبره!

نمره کمیک:۹.۴ از ۱۰

خوشحال میشم اساتید راجع به نقدم نظری بدن!
نقل قول کردن
D.PARKER
+1 #15 D.PARKER 1397-05-20 01:30
استاد نظرتون راجع به حفره های داستانی به وجود اومده که تو نقدم اشاره کردم چیه؟ پاسخ منطقی براش هست؟
نقل قول کردن
hassan91
+1 #16 hassan91 1397-05-20 01:48
بسیار عالی بود و بسیار سپاس گذارم از آقای طهماسب و آقای ترابی و همچنین از ادیت زیبای آقای رجبی.
این چند وقته از خوندن کمیک های مرد عنکبوتی لذت میبریم چون به عمق و ریشه های کلاسیک خودش برگشته.
اینکه پیتر پارکر و مری جین هنوز هم دوس دارن باهم باشن، اینکه ابرقهرمان بودن پیتر پارکر داره به ضرر زندگی شخصی تموم میشه و حتی داره اعتماد نزدیکان خودش رو هم از دس میده و اینکه همچنان پیتر پاکر کم نمیاره و هنوزم به اسپایدی بودنش ادامه میده ولی عجب ایده ای بود این جدا کردنشون از هم.
نقل قول کردن
Miguel-OHara
+1 #17 Miguel-OHara 1397-05-20 02:31
اگه به یچزی توجه کرده باشین اینه که همون طور که استاد ترابی گفتن بلک انت همون اریک اوگرادی که معلوم نییت چطوری زنده شده. گند زده شد به هر قهرمان بازی و فداکاریش و الان مزدور شده!!!!
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1397-05-20 10:59
به نقل از D.PARKER:
استاد نظرتون راجع به حفره های داستانی به وجود اومده که تو نقدم اشاره کردم چیه؟ پاسخ منطقی براش هست؟

والا حفره که قطعا خواهد بود
ولی کلا تو دنیای کمیک زیاد دنبال حفره و این جور چیزا نباشید
کمیک معروفه به این که داستان های اغراق امیز و ایده های عجیب داره.
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1397-05-20 11:01
به نقل از Miguel-OHara:
اگه به یچزی توجه کرده باشین اینه که همون طور که استاد ترابی گفتن بلک انت همون اریک اوگرادی که معلوم نییت چطوری زنده شده. گند زده شد به هر قهرمان بازی و فداکاریش و الان مزدور شده!!!!

راستی یه جایی تو داستان دقت کردید اقای اریک داشت اون دخترای دانشجو رو دید میزد؟!
:-*
و البته میدونید که اریک اوگرادی یه مرد مورچه ای خانم باز بود!
اینجا گفته بودم:
llink.ir/8njq

پس ببینید واقعا هر چی ادم بیشتر اطلاعات درباره شخصیت ها داشته باشه بهتر از داستان های کمیک لذت میبره
و البته به نظر میاد نیک اسپنسر خیلی از این شخصیت خوشش میاد چون سادمه مورچه سیاه تو امپراتوری مخفی هم بود
نقل قول کردن
D.PARKER
+1 #20 D.PARKER 1397-05-20 14:01
به نقل از mtm:
به نقل از D.PARKER:
استاد نظرتون راجع به حفره های داستانی به وجود اومده که تو نقدم اشاره کردم چیه؟ پاسخ منطقی براش هست؟

والا حفره که قطعا خواهد بود
ولی کلا تو دنیای کمیک زیاد دنبال حفره و این جور چیزا نباشید
کمیک معروفه به این که داستان های اغراق امیز و ایده های عجیب داره.

بله البته! حق باشماست. تو دنیای کمیک، زیاد نباید دنبال توضیح منطقی و علمی برای هر چیزی گشت!
ولی انصافا این ایده بسیار ایده ناب و معرکه ایه! یعنی جذابیت های زندگی شخصی پیتر و رها شدن از زیر بار مسئولیت اسپایدرمن بودن! و شاید بی مسئولیتی اسپایدرمن به تنهایی و درگیری احتمالی پیتر و اسپایدرمن به خاطر بی مسئولیتی اسپایدی که روی کاور TASM #804
بهش اشاره شد!
ممنون از پاسختون استاد!
و یه تشکر بکنم از مترجم و ادیتور برای آماده کردن این کمیک زیبا به این سرعت! البته در نقدم از هر کدوم به صورت جداگانه تشکر کردم اما گفتم شاید حوصله نکرده باشن نقدمو بخونن! خلاصه، ممنونم!
نقل قول کردن
Spider-Fan
+1 #21 Spider-Fan 1397-05-20 15:13
به نقل از D.PARKER:

جذابیت های زندگی شخصی پیتر و رها شدن از زیر بار مسئولیت اسپایدرمن بودن! و شاید بی مسئولیتی اسپایدرمن به تنهایی و درگیری احتمالی پیتر و اسپایدرمن که روی کاور TASM #804
بهش اشاره شد!


درسته ایده جذاب و دارای پتانسیلی هست.
ولی بنظر من درست بر عکس! پیتر از زیر بار مسئولیت‌های اسپایدرمن رها نشده!
پیتر پارکری که من می‌شناسم اگه حتی قدرت‌های عنکبوتی‌ش رو هم از دست بده، بازم تا پای جونش دنبال اسپایدرمن بی‌مسئولیت میره و اجازه نمیده که به کسی صدمه‌ای وارد بشه.
احتمالا داستان‌های بعدی همینطور پیش بره.

فقط نمی‌دونم چطور قراره نیک اسپنسر تمام این داستانک ها و ایده‌ها رو تا Spider-Geddon به سرانجام برسونه.
نقل قول کردن
D.PARKER
+1 #22 D.PARKER 1397-05-20 15:22
#21
بله دیگه! منم گفتم درگیری احتمالی پیتر و اسپایدی! احتمالا اسپایدی بی مسئولیتی میکنه و پیتر باهاش درگیر میشه!
راستش من هنوزم میگم اون مرد حشره ای یه ربطی به پایان عنکبوتی داره! البته به نظرم بهتره که فعلا چند تا آرک فان داشته باشیم تا برسیم به spider-geddon!
نقل قول کردن
Spider-Fan
+1 #23 Spider-Fan 1397-05-20 15:34
به نقل از D.PARKER:
#21
راستش من هنوزم میگم اون مرد حشره ای یه ربطی به پایان عنکبوتی داره! البته به نظرم بهتره که فعلا چند تا آرک فان داشته باشیم تا برسیم به spider-geddon!


در حال حاضر این منطقی‌ترین ایده برای شروع Spider-Geddon هست.
من خودم طرفدار این فن تئوری‌ هستم (توی صفحه ترجمه شماره ۸۰۲ هم گفتم) ولی بعیده، احتمالا آزاد شدن Inheritors از دنیای ۳۱۴۵ و هم این ویلن مرموز، ایده‌های اریجینال و جدید و متفاوتی دارن.
نقل قول کردن
...ARTIN MORADYANS...
#24 ...ARTIN MORADYANS... 1397-05-20 17:17
با سلام و خسته نباشید خدمت اسپایدی ها...
همه چی عالی بود، فقط یه مسئله منو آزار میده، و اونم ادیت خیلی نادرست لوگو اسپایدی پایین کاور اصلیه...
قسمت زیادی از کاور اصلا حذف شده و اصلا جالب به نظر نمیرسه...
اگه آقای رجبی بتونه یه جای مناسبی براش،(رو همون جلد اصلی) پیدا کنه، و ظریف مثل نشان مارول یه گوشه ادیت کنه، خیلی بهتر میشه.
خدا قوت، ممنون.
نقل قول کردن
Mr.π
#25 Mr.π 1397-05-20 22:32
اون آخر چی شد
نقل قول کردن
the Witcher
#26 the Witcher 1397-05-20 22:45
به نقل از Mr.π:
اون آخر چی شد

به خودت زحمت بده کامنت شماره 6 رو بخون متوجه میشی
نقل قول کردن
P.A.B
#27 P.A.B 1397-05-21 11:47
من فکر میکنم اسپایدی که جدا شده کارای بدی انجام بده
و پیتر اسپایدی باهم وارد دعوا بشن

خب داستان خوب و تعجب بر انگیزه

از طراحی چهره ها اصلا خوشم نمیاد به خصوص چهره مری جین
و پیتر ولی بقیه جاها طراحی خوبه

ادیت و ترجمه هم خیلی خوبه
مرسی
نقل قول کردن
brg_1214
+1 #28 brg_1214 1397-05-21 15:12
نقد شماره 2 مرد عنکبوتی شگفت انگیز

فضای کمیک:
فضای کمیک بسیار fun و شاد است، قشنگ معلومه که آقای اسپنسر میدونه که چه فضایی مناسب اسپایدرمنه...

طراحی شخصیت ها:
خیلی ها از جمله من با طراحی برخی از شخصیت ها حال نمی کریم ولی دیگه کم کم داریم بهش عادت می کنیم ;-)

بازگشت به ریشه ها:
واقعا از این کار اسپنسر خوشم اومد که داره اسپایدی و پیتر رو به حال و هوای گذشته میبره :-) اما این کار خوبی ها بدی هایی هم داره! به عنوان مثال بازگشت مری جین بسیار جذابه ولی برگشتن پیتر به درس و دانشگاه یکم زیاده رویه :-? چون پیتر داره بزرگتر میشه و طبیعیه که تغییراتی بکنه و شغلی داشته باشه. بنابراین بنظرم اینکار زیاده رویه...

پایان داستان:
در پایان میبینیم که پیتر از اسپایدرمن جدا شده! اینکار خیلی ریسکه و شجاعت اسپنسر رو نشون میده! با این کار نوشتن ادامه داستان کمی سخت میشه... امیدوارم اسپنسر از پسش بر بیاد ;-)


ترجمه،ادیت و کیفیت کمیک مثل همیشه عالیه!! 8) دمتون گرم و خسته نباشید!
نقل قول کردن
brg_1214
#29 brg_1214 1397-05-21 15:16
این دومین نقدم بود :lol: امیدوارم خوشتون بیاد!
چون دومیه قطعا مشکلاتی داره... دیگه به بزرگی خودتون ببخشید :roll:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

 

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

38

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

30

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

48

37