تاریخچه بازی های رایانه ای /ویدئویی اسپایدرمن - قسمت چهارم

تاریخچه بازی های اسپایدرمن

در قسمت چهارم از سلسله مقالات "تاریخچه بازی های رایانه ای /ویدئویی اسپایدرمن"، 12 بازی دیگر که بین سالهای 2006  و 2011 تحت عنوان اسپایدرمن ساخته شدند (و یا اسپایدرمن در آنها یکی از کاراکترهای اصلی بود) خدمتتان معرفی ميشوند.

متاسفانه اكثر این بازیها به مراتب از عناوینی که در شماره گذشته مورد بررسی قرار گرفتند، پایین‌تر بودند و به نظر می‌رسید Activision دیگر به كیفیت بازی‌های اسپایدرمن اهمیت نمی‌دهد و فقط می‌خواهد جیبش را پر كند. البته در این میان فیلم ضعیف "اسپایدرمن 3" هم بی‌تقصیر نبود. در واقع  سام ریمی در این فیلم بنا بر اصرار سونی و علیرغم میل باطنی‌اش از كاراكتر «ونوم» استفاده كرد (ریمی ابتدا می‌خواست «مردشنی» و «كركس» آدم بدهای فیلم باشند و حتی با آقای «بِن كینگزلی» برای ایفای نقش كركس به توافق رسیده بود) و به همین دلیل فیلمنامه اولیه به هم ریخت و در نهایت به آش شلم شوربایی تبدیل شد كه مخاطبانش را ناامید كرد (كلاً هر جا سر و كله ونوم پیدا شود باید منتظر یك افتضاح حسابی بود!). اسپایدرمن 3 روی بازی‌های اسپایدرمن هم تاثیر بدی گذاشت و باعث شد تا ایده استفاده از لباس سیاه رنگ اسپایدرمن (كه در حقیقت یك Symbiote فضایی است كه برای زنده ماندن به یك میزبان انسانی نیاز دارد ولی میزبان خود را تندخو و شخصیتش را منفی می‌کند) مثل خوره به جان Activision بیافتد و این شركت آن را در چندین بازی به كار گیرد (در حالیكه به اذعان کارشناسان کمیک‌بوک، تمركز بیش از حد روی لباس سیاه رنگ و تبعات منفی آن، اسپایدرمن را از ذات اخلاق‌گرا و مسئولیت‌پذیرش دور می‌كند). در نتیجه عناوینی همچون  Spider-Man: Web of Shadows تولید شد كه به شخصیت اسپایدرمن توهین می‌كردند.   

 

1(2006) Spider-Man: Battle for New York
ناشر: Activision
كنسول: Game Boy Advance (GBA)، Nintendo DS
Spider-Man: Battle for New York به نوعی ادامه بازی Ultimate Spider-Man (که در شماره گذشته به آن پرداخته شد) بود و فقط برای کنسول‌های دستی Nintendo DS و GBA به بازار آمد. «گرین گابلین» قصد داشت فرمول شیمیایی مخصوصش را روی دیگران امتحان کند تا آنها هم مثل خودش به غول‌های سبزرنگ و هالک ـ مانند تبدیل شوند! (در اینجا لازم به توضیح است که این گرین گابلین از دنیای به روزشده Ultimate Spider-Man اقتباس شده بود و نباید با گرین گابلین کلاسیک کمیک بوک های The Amazing Spider-Man اشتباه گرفته شود!) بازیباز می‌توانست گاهی با اسپایدرمن و گاهی هم با گرین گابلین بازی كند. در كل این بازی side-scroller و پلاتفورمر سابقه خوبی برای كمپانی  Activision به حساب نمی‌آید زیرا همه چیز آن پایین‌تر از حد متوسط بود و به همین خیلی زود فراموش شد (البته انصافاً نسخه Nintendo DS، یك سر و گردن بالاتر از نسخه GBA قرار می‌گرفت).

 

untitled(2007)  Spider-Man 3: The Game
كنسول: PC، PS3، PS2، PSP، Xbox 360، Wii، GBA، Nintendo DS
بدیهی است كه Spider-Man 3: The Game توسط Activision و همزمان با اكران فیلم "اسپایدرمن 3" یعنی در دورانی که تب اسپایدرمن عالم‌گیر شده بود، منتشر شد. قهرمان ما در این بازی علاوه بر لباس كلاسیك (آبی و قرمز)، لباس مشكی رنگ معروف را نیز بر تن می‌كرد. گیم‌پلی درست مثل Spider-Man 2: The Game (بازی تحسین‌شده‌ای كه سال 2004 به بازار آمد و در قسمت قبل به آن  پرداخته شد)، محیط باز یا  Open world بود. البته این‌بار گیم‌پلی گاهی اوقات از سکانس‌های cineractive استفاده ‌می‌كرد (یعنی در برخی لحظات آیکون دکمه خاصی روی صفحه ظاهر می‌شد و بازیباز باید آن دکمه را سریعاً فشار می‌داد). این سکانس‌ها (که بیشتر در مبارزه با غول‌ها به چشم می‌آمدند) بازیباز را به یاد مینی گیم‌های God of War می‌انداختند.

سیستم مبارزه نیز تغییر یافته و فنون و ضربات و همچنین ماموریت‌های فرعی متنوع‌تر شده بودند. صداپیشگی‌ها هم دیگر تو ذوق نمی‌زدند. به علاوه، تیم سازنده نیو‌یورك را بزرگ‌تر و پرجزییات‌تر از قبل كرده بود اما یقیناً نقطه قوت اصلی بازی همچنان در شیوه لذت‌بخش و منحصر به فرد تار زدن و تاب خوردن (web-swinging) در میان آسمان‌خراش‌های شهر خلاصه می‌شد. دشمنان اصلی اسپایدرمن همانند فیلم، «ونوم»، «گابلین جدید» (هری آزبورن، که میخواست انتقام مرگ پدرش را از پیتر بگیرد) و «مرد شنی» بودند اما غول‌های دیگری هم در بازی حضور داشتند.  نکته جالب این بود که همه بازیگران اصلی فیلم (به جز  خانم «کرستن دانست») به جای خودشان در بازی حرف زدند.


Spider-Man 3: The Game دو نسخه اصلی داشت كه یكی برای كنسول‌های PS3، Xbox 360 و PC و دیگری برای Wii، PS2 و PSP  منتشر شد. این دو نسخه با هم تفاوت داشتند. مثلاً  نحوه استفاده بازیباز از لباس سیاه رنگ اسپایدرمن در آنها  فرق می‌كرد. در ضمن نسخه‌های مذكور غول‌های فرعی خاص خودشان را داشتند. گابلین جدید نیز بعداً به عنوان یک کاراکتر قابل‌بازی (Playable)  به نسخه ویژه‌ Xbox 360 و PS3 اضافه شد.


اما روی هم رفته بازیبازان چندان از Spider-Man 3: The Game استقبال نكردند و منتقدین  امتیازاتی در حد متوسط به  آن دادند زیرا از glitchهای متعدد، مبارزات ناامید‌کننده با غول‌ها و دوربین گیج‌کننده‌‌ای رنج می‌برد. ولی شاید عمده‌ترین ایراد بازی این بود که تفاوت چندانی با Spider-Man 2: The Game نداشت و از قابلیت‌های کنسول‌های نسل جدید بهره نمی‌گرفت. ضمناً، نسخه‌ PS2،  Wii و PSP وضعیت بدتری داشت و به خاطر داستان کوتاه و گرافیک ناامید‌کننده خود نیز مورد نكوهش قرار گرفت (حتی برخی بازیبازان اعتقاد داشتند که نسخه مذكور از نظر فنی از Spider-Man 2: The Game پایین‌تر است!)
لازم به ذكر است كه نسخه‌ای side-scroller و دو بعدی از بازی نیز ساخته و برای كنسول دستی GBA و Nintendo DS منتشر شد.

 

untitledd2نكته جالب:

 همزمان با اكران فیلم اسپایدرمن 3، شركت Javaground USA یك بازی دو‌ بعدی برای گوشی‌های موبایل  عرضه كرد. چند گیم دستی (LCD) و یك بازی تلویزیونی  Plug & Play نیز تحت عنوان Spider-Man 3 به بازار آمدند.

 

 

  

2(2007) Spider-Man: Friend or Foe
كنسول: PC، PS2، PSP، Xbox 360، Wii، Nintendo DS
قرار بود این بازی اکشن و کم اهمیت با عناوینی که قبلاً براساس اسپایدرمن منتشر شده بودند، تفاوت داشته باشد و در عین حال از شخصیت‌های منفی فیلم‌‌های سینمایی اسپایدرمن در آن استفاده شود. در عمل هم چنین شد و داستان بازی کاملاً غیرمنتظره و متفاوت از آب درآمد به طوریكه انگار تیم سازنده می‌خواست عمداً با فیلم‌های آقای ریمی شوخی كند! البته ایده اولیه بازی جذاب به نظر می‌رسید: اسپایدرمن به کمک برخی از قهرمانان دیگر با دشمنانش می‌جنگید و پس از شکست دادنشان از آنها به عنوان نوچه (Sidekick) خود استفاده می‌كرد! اما این ایده جذاب در نهایت به اثری کلیشه‌ای، مضحك و پرایراد در ژانر بزن بزن (Beat'em Up) تبدیل شد. مثلاً علیرغم اینكه بازی از  co-op multiplayer mode سود می‌برد (یعنی بازیباز دیگری نیز می‌توانست به بازی ملحق و در نقش نوچه شما ظاهر شود) اما هیچ تعاملی بین كاراكترها رخ نمی‌داد!  به علاوه، با وجود آنكه داستان در سرتاسر دنیا رخ می‌داد و اسپایدرمن به لوکیشن‌های مختلفی مثل توکیو، مصر و نپال سفر می‌کرد اما مراحل بازی شبیه یكدیگر بودند و تنوعی در آنها به چشم نمی‌آمد! Spider-Man: Friend or Foe در اصل چیزی نبود مگر تلاش مذبوحانه Activision برای کسب پول و درآمد بیشتر از نام اسپایدرمن. به همین دلیل این کودکان و نوجوانان بودند که تا حدی از آن خوششان آمد نه هواداران قدیمی اسپایدرمن!

 

 
untitled3(2008)  Spider-Man: Web of Shadows
كنسول: PC، PS3، PS2، PSP، Xbox 360، Wii، Nintendo DS
Spider-Man: Web of Shadows   یک بازی محیط باز مشابه با Spider-Man 3: The Game بود که توسط Activision و برای کنسول‌های360  Xbox، PS3، PC و Wii منتشر شد و در آن اسپایدرمن باید با تهاجم گسترده Symbioteها (که در نتیجه جدا شدن از ونوم و لباس سیاه فضایی‌اش به وجود آمده و تمام شهر را احاطه کرده بودند) مقابله می‌کرد. البته او در این راه از کمک قهرمانان دیگر مارول و حتی برخی از دشمنان خود نیز بهره‌مند می‌شد. بازیباز مجبور بود در برخی از لحظات بین مسیر خوب و بد یکی را انتخاب كند (بنابراین پایان‌های مختلفی در بازی وجود داشت). در ضمن بازیباز می‌توانست هر وقت که دلش می‌خواهد لباس کلاسیک قرمز و آبی اسپایدرمن را با لباس سیاه رنگ عوض کند (در کل تیم سازنده سعی کرده بود  این دو لباس را کاملاً از یکدیگر متمایز سازد).

Spider-Man: Web of Shadows پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به اثری شایسته و ماندگار را داشت ولی  افسوس که این پتانسیل به راحتی به هدر رفت. در واقع با وجود آنکه اکثر منتقدین اذعان داشتند که لحظات نابی در بازی وجود دارد (مثل مبارزه با غول‌ها) و سبک جدید مبارزه هم ارتقا‌یافته و هیجان‌انگیز‌تر شده است ولی آنها حسابی از دوربین بد، داستان سرهم‌بندی‌شده، صدا‌پیشگی‌های فاجعه‌آمیز، گیم‌پلی و ماموریت‌های تكراری و ... انتقاد کردند. با این حال بیشترین انتقادات از جانب هواداران اسپایدرمن بود. در اصل آنها با این مساله كه اسپایدرمن باید بین مسیر خوب و بد، یكی را انتخاب می‌كرد مشكل داشتند زیرا به نظر آنها اسپایدرمن هرگز مسیر بد را انتخاب نمی‌كند. آن‌ها در ضمن اعتقاد داشتند كه رفتار برخی از شخصیت‌های اصلی بازی اصلاً با ذات و خصوصیات آنها در عالم كمیك‌ همخوانی ندارد. به طور مثال در ابتدای بازی مری جین در روز روشن اسپایدرمن را به اسم "پیتر" صدا می‌زد و بعد در مقابل دو نفر دیگر به او کادوی تولد می‌داد!!! بدتر اینکه، وقتی اسپایدرمن در اولین مواجه خود با آدم‌هایی که به خاطر تماس با symbiote آلوده شده بودند، آنها را از پشت‌بام یك آسمان‌خراش به پایین پرت می‌کرد و به خودش زحمت نمی‌داد تا نجاتشان بدهد!!! (اسپایدرمن این ‌موقع هنوز تحت‌تاثیر لباس سیاه رنگ قرار نداشت). موارد فوق‌الذكر به همراه بسیاری موارد دیگر ثابت می‌كرد كه تیم سازنده هیچ شناختی از خصوصیات شخصیتی اسپایدرمن ندارد.

لازم به ذکر است که نسخه‌ای متفاوت (ولی قابل‌تحمل‌تر) از بازی تحت عنوان  Amazing Allies Edition برای کنسول‌های PS2 و PSP  منتشر شد که 2.5 بعدی و side-scrolling  بود! یک side-scroller  پلاتفورمر خوش‌ساخت هم برای Nintendo DS به بازار آمد.

 

 

untitledd4(2009) Marvel Ultimate Alliance 2
كنسول: PS3، PS2، PSP، Xbox 360، Wii، Nintendo DS
در پی موفقیت بازی Marvel Ultimate Alliance در سال 2006، Activision تصمیم گرفت پس از وقفه‌ای نسبتاً طولانی دنباله آن را برای انواع کنسول‌های موجود منتشر کند. Marvel Ultimate Alliance 2 (که به اختصار MUA2 نامیده می‌شود) شباهت‌های فراوانی با قسمت اول داشت و یک بازی اکشن و RPG بود که در آن بار دیگر باید گروهی چهار نفره از کاراکترهای معروف مارول تشکیل داده و  به جنگ دشمنان خود می‌رفتید. این‌دفعه كاراكتر‌های بازی قادر بودند با ترکیب نیرو‌های خود، ضرباتی نیرومند و تماشایی تحت عنوان Fusion اجرا نمایند. تفاوت دیگر این بود که می‌شد هنگام صحبت با شخصیت‌های دیگر، لحن خود را تغییر داد و مثلاً خشن‌تر یا دیپلماتیک‌تر حرف زد.

اما یقیناً عمده‌ترین تغییر به وجود آمده را  باید در داستان بازی (که تلفیقی از دو ماجرای کمیک‌بوکی معروف مارول در سالهای اخیر یعنی Secret War و Civil War  به شمار می‌رفت) جستجو می‌كردید. در واقع بروز یك حادثه غم‌انگیز باعث شده بود تا دولت آمریکا کسانی را که نیروهای فوق بشری دارند را نوعی سلاح کشتار جمعی محسوب کند و با تصویب قانون جدیدی موسوم به Superhuman Registration Act، از تمام ابرقهرمانان بخواهد تا هویت مخفی خود را افشا و تحت نظارت دولت فدرال فعالیت کنند. این موضوع ابرقهرمانان مارول را به دو گروه مخالف تقسیم می‌کرد و رودروی هم قرار می‌داد: گروه Pro-registration  که رهبری آن را «مرد آهنی» بر عهده داشت و با Superhuman Registration Act موافق بود و گروه Anti-registration که «کاپیتان آمریکا» رهبری‌اش می‌کرد و از ابرقهرمانانی تشکیل شده بود که به هیچ وجه زیربار این قانون نمی‌رفتند. بنابراین در مقطعی از بازی باید به انتخاب خود به یکی از گروه‌ها‌ی مذكور ملحق می‌شدید. این پیچش جالب بر ارزش تکرار (Replay Value) می‌افزود و بازی را از قسمت اول متمایز می‌ساخت.

این بار هم اسپایدرمن از کاراکترهای همه‌فن‌حریف محسوب می‌شد. در ضمن اگر گروه Pro- registration  را برمی‌گزیدید آنوقت می‌شد یك لباس(Costume) اضافی برای او به نام Iron Spider را آزاد (unlock) و بر تن کنید (این لباس اولین بار در كمیك‌ بوک Civil War و توسط «تونی استارك» به اسپایدرمن داده شده بود!). ولی بدون شك بیشترین جذابیت MUA2 برای هواداران این بود که در آن دو تن از مشهورترین دشمنان اسپایدرمن یعنی ونوم و گرین گابلین به عنوان كاراكترهای قابل‌بازی حضور داشتند (البته برای آزاد کردن‌ آنها ابتدا باید شکست‌شان می‌دادید). جالب اینكه به زودی «کارنیج» (یكی دیگر دشمنان معروف اسپایدرمن) نیز به عنوان یک کاراکتر قابل‌دانلود (DLC) عرضه شد. اما در مجموع بازیبازان و منتقدین MUA2 را در مقایسه با قسمت اول، کمتر تحویل گرفتند و از برخی جنبه‌هایش مثل صداپیشگی‌های ضعیف و صحنه‌های سینمایی سطح‌پایین انتقاد کردند (البته آنها نسخه‌های PS3 و Xbox 360 را بیشتر پسندیدند.

 

 

 نکته جالب:

Spider-Man: Toxic City3 یک side-scroller سنتی در ژانر بزن بزن  بود كه سال 2009 بر اساس کمیک‌ های Ultimate Spider-Man و برای گوشی‌های موبایل عرضه شد.  اسپایدرمن باید در نهایت جلوی گرین گابلین را که در صدد بود مردم شهر را به هیولاهای زشتی مثل خودش بدل کند، می‌گرفت. Spider-Man: Toxic City بازی قابل‌قبولی بود و از ظاهری جذاب و رنگارنگ و اسپرایت‌های پرجزئیات بهره می‌برد ولی سیستم کنترل مطلوبی نداشت. جالب اینکه برخی مراحل را باید در هیبت پیتر پارکر طی می‌کردید. مری جین هم در بازی حاضر بود و به طرز جالبی به نبرد پایانی با گرین گابلین مرتبط می‌شد!

  

4(2009) Marvel Super Hero Squad

كنسول: PS2، PSP، Wii، Nintendo DS
Marvel Super Hero Squad توسط کمپانی THQ و از روی مجموعه انیمیشنی با همین نام كه كاراكترهای مارول را عمداً به صورت مسخره و بچه‌گانه (یا اصطلاحاً super-deformed) به تصویر می‌كشد، ساخته شد و متاسفانه اسپایدرمن یكی از كاراكتر‌هایش بود!

گیم‌پلی ساده این بازی اکشن به دو بخش Adventure mode  و  Battle mode تقسیم می‌شد و خیلی سعی می‌كرد شبیه بازی‌های LEGO باشد ولی هیچ چیز چشمگیری نداشت. توصیه می‌شود اگر روزی گذرتان به بازی افتاد همان اول کار، آن را به برادر یا خواهر کوچکتر بسپارید تا اگر مادر و پدرتان وارد اتاق شدند، آبرویتان نرود!

  

 

5نکته جالب:

در سال 2009، Ultimate Spider-Man: Total Mayhem برای گوشی‌های iPhone به بازار آمد. این بازی اعجاب‌انگیز با گیم‌پلی لذت‌بخش،  سیستم  مبارزه پرهیجان و بی عیب و نقص، کنترل‌های روان، کامبوهای با حال و متنوع، محیط‌های خوش آب و رنگ، bonusهای چشم‌گیر، گرافیک چشم‌نواز و غول‌های جذابش باعث شد تا همگان آن را بهترین بازی ابرقهرمانی تاریخ iPhone   خطاب كنند.


   

untitled5(2010) Spider-Man: Shattered Dimensions
كنسول: PC، PS3، Xbox 360، Wii، Nintendo DS
Activision و كله‌گنده‌هایش كه به هیچ وجه از چند عنوان قبلی اسپایدرمن برای كنسول‌های خانگی منتشر شده بودند، رضایت نداشتند (و حتی در مصاحبه‌های خود آن‌ها را افتضاح نامیده بودند!) این‌بار مسئولیت ساخت عنوان جدید اسپایدرمن را به  Beenox سپردند. در نتیجه این شركت Spider-Man: Shattered Dimensions را ساخت و باعث شد تا اسپایدرمن پس از مدت‌ها در دنیای بازی‌های رایانه‌ای خودی نشان دهد. ویژگی منحصر به فرد Spider-Man: Shattered Dimensions این بود که در آن چهار اسپایدرمن متفاوت از دنیاها و دوره‌های زمانی مختلف حضور داشتند: اسپایدرمن شگفت‌انگیز، اسپایدرمن نوآر (Noir)،  اسپایدرمن سال 2099 و اسپایدرمن Ultimate. بازیباز باید در قالب این چهار اسپایدرمن تكه‌هایی از یك لوح مرموز را بدست می‌آورد و در نهایت «میستریو» را شکست می‌داد.  داستان بازی توسط «دان اسلات» (از نویسندگان کمیک‌ های اسپایدرمن) نوشته شده و سرشار از بذله‌گویی‌های بامزه‌ای بود که از زبان اسپایدرمن(ها) به گوش می‌رسید. نبرد نهایی نیز به طور جالبی تمام قهرمانان داستان را به كار می‌گرفت.

اسپایدرمن شگفت‌انگیز (كه نقش محوری را در داستان ایفا می‌كرد) بیشتر از تارهای عنكبوتی برای حمله به حریفان بهره می‌گرفت اما اسپایدرمن نوآر باید در مراحلی که در دهه 30 آمریكا می‌گذشت و مملو از كلیشه‌های رایج در فیلم‌های گانگستری بود، به مخفی‌كاری (stealth) می‌پرداخت و به سایه‌های موجود در محیط پناه می‌برد. با این حال، اسپایدرمن سال 2099 دنیایی كاملاً آینده‌نگرانه داشت و بیشتر روی حركات آكروباتیك و قابلیت‌های لباسش تکیه می‌کرد. اسپایدرمن Ultimate نیز اكثر اوقات با استفاده از سرعت و قدرت لباس سیاه رنگ اسپایدرمن، به جنگ لشگری از حریفاني می‌رفت كه مثل مور و ملخ روي سرش ميريختند. 

Spider-Man: Shattered Dimensions به جای یک نیویورك وسیع و باز، از مراحل بسته‌تر و linear اما خوب طراحی شده، استفاده می‌كرد و موفق شد تا حدود زیادی خاطرات خوش عناوین دلپذیر اسپایدرمن را در سال‌های نخست قرن جدید زنده كند زیرا چهار محیط، گیم‌پلی و حال و هوای متنوع را ارائه می‌داد و به ذات اسپایدرمن وفادار بود. به علاوه، اصلاحات مبتکرانه‌ای در سیستم مبارزه به چشم می‌خورد (مثل مبارزات تن به تن اول شخص) و فنون و کامبو‌های جالب و متنوعی در اختیار داشتید. سيستم ارتقا كامبوها و قابليت ها نيز عالي بود. در ضمن در هر مرحله چالش هايي اختياري در قالب  web of destiny  پيش روي بازيباز قرار داده ميشد كه با تكميل آنها نه تنها توانايي اسپايدرمن (ها)  ارتقا ميافت و لباس هاي جديدي برايشان آزاد (unlock) ميشد بلكه بر غناي گيم پلي نيز افزوده ميشد. ولی بدون تردید بازی هنگام مبارزه با غول‌ها به اوج می‌رسید و ایده‌های ناب خود را رو می‌کرد. در ضمن Activision در اقدامی بسیار جالب از افرادی كه قبلاً در انیمیشن‌های تلویزیونی به جای اسپایدرمن حرف زده‌ بودند به عنوان صداپیشه‌های اصلی بهره گرفت و نتیجه كار بسیار رضایت بخش شد (ضمناً اكثر كسانی كه به جای غول‌های بازی حرف زدند، قبلاً در سریال‌های كارتونی اسپایدرمن به هنرنمایی پرداخته بودند). البته بازي بي عيب و ايراد نبود. مثلاً طبق معمول مواردی همچون دوربین بدقلق، Glitchها، Bugها و مدت زمان کوتاه بازی مورد انتقاد قرار گرفتند. در ضمن داستان بازي با وجود آنكه خيلي مفرح و fun بود اما عمق نداشت و حتي تا حدي كليشه اي به نظر ميرسيد.

ناگفته نماند که نسخه دو‌بعدی بازی هم که برای کنسول Nintendo DS به بازار آمد، با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شد، هر چند كه تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد شده بود (مثلاً كاراكتر اسپایدرمن Ultimate در آن حضور نداشت).

  

6(2010) Marvel Super Heroes 3D: Grandmaster's Challenge
كنسول: Wii
این بازی گمنام که BigBen Interactive آن را فقط برای کنسول Wii منتشر کرد، در اغلب لحظات سبکی شبیه به Shooterهای اکشن  اول شخص پیدا می‌كرد و در آن شناخته‌شده‌ترین ابرقهرمانان مارول یعنی اسپایدرمن، کاپیتان آمریکا، «ولورین»، «تور» و مرد آهنی توسط شخصیت خبیثی به نام Grandmaster ربوده و به فضا برده شده بودند تا در بازی مرگباری شرکت كنند.  در نگاه اول سبك بازی خیلی جذاب به نظر می‌آمد ولی گیم‌پلی بی‌خاصیتش باعث می‌شد تا  زود ملال‌آور شود به طوریکه پس از 20 دقیقه آرزو می‌کردید بازی هر چه زودتر به پایان برسد! به علاوه، معلوم نبود آدم بدهای معروفی مثل «دکتر دووم» (Dr. Doom)، «جمجمه قرمز» (Red Skull) و «لیزارد» در بازی چه غلطی می‌كنند؟!
 شاید تنها نقطه قوت Marvel Super Heroes 3D: Grandmaster's Challenge این بود که می‌توانستید آن را به صورت سه بعدی بازی کنید به همین دلیل عینک‌های سه‌بعدی جالبی همراه آن عرضه می‌شد که به شکل ماسک ابرقهرمانان بازی بودند.

  

7(2010) Marvel Super Hero Squad: The Infinity Gauntlet

ناشر: THQ
كنسول: PS3، Xbox 360، Wii، Nintendo DS، Nintendo 3DS

ادامه بازی Marvel Super Hero Squad و حتی افتضاح‌تر از آن طوری که احتمالاً برادر و خواهر کوچکتان هم دیگر با آن حال نمی‌كردند!

گیم‌پلی اسفناك بازی این‌بار به سه بخش Story mode ، ‍Challenge mode و Freeplay mode تقسیم می‌شد.

 

 

8(2011) Marvel Super Hero Squad Online

كنسول: PC، Apple Macintosh
یك بازی نقش‌آفرینی آنلاین چند‌ نفره  (MMORPG) مشابه با بازی قبلی که توسط Gazillion Entertainment منتشر شد. این‌بار باید به مناطق (zones) مختلفی رفته (یكی از این مناطق روزنامه «دیلی بیوگل» بود) و ماموریت‌هایی را در سبك بزن بزن تكمیل می‌كردید.

اسپایدرمن یكی از كاراكتر‌های فراوان بازی بود و می‌توانست چند لباس متفاوت داشته باشد. گاهی هم برخی از دشمنان معروف او سد راهتان می‌شدند. Marvel Super Hero Squad Online اصلاً خودش را جدی نمی‌گرفت و به خوبی می‌دانست كه  مخاطبانش فقط بچه‌های زیر هفت سال هستند. انصافاً هم بازی فقط به درد همان رده سنی می‌خورد.

 

 

untitleed6(2011) Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds

كنسول: PS3، Xbox 360
بالاخره در ماه فوریه  سال 2011 انتظارها به سر رسید و Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds منتشر و با استقبال حیرت‌انگیزی مواجه شد. این بازی از گرافیکی سه‌بعدی در محیطی دو‌بعدی بهره می‌گرفت و بار دیگر با گیم‌پلی سریع و اغراق‌آمیز خود علاقمندان به آثار مبارزه‌ای را به وجد آورد. تغییرات مثبت و موثری در بازی ایجاد شده بود. مثلاً سیستم کنترل و یا مبارزات هوایی ساده‌تر شده بودند تا علاقمندانی که  قبلاً با سری محبوب و موفق Marvel vs. Capcom  آشنایی نداشتند، جذبش شوند.  تکنیک جدیدی نیز تحت عنوان X Factor در بازی به کار رفته بود که می‌شد برای یک بار در طول مبارزه آن را فعال کرد. در ضمن کپکام این‌بار از اسپرایت‌های سه بعدی برای  کاراکترها استفاده کرده بود. داستان بازی هم جذابیت بیشتری داشت و در آن دکتر دووم با گردآوری برخی از خبیث‌ترین شخصیت‌های عالم تخیلی مارول و اتحاد با «آلبرت وِسکر»، می‌خواست بر جهان فرمانروایی کند ولی اقدامات او در نهایت باعث می‌شد تا تهدید به مراتب بزرگتر و خطرناک‌تری سراغ‌شان بیاید.

درست مثل Marvel vs. Capcom 2 ، باید با دو یار كمكی و به صورت سه به سه (3 on 3 tag) با حریفان مبارزه می‌کردید. مجموعاً 38 کاراکتر معروف مارول و کپکام در بازی حضور داشتند (که دو تای آنها قابل دانلود بودند). البته قبل از انتشار بازی، كپكام سعی می‌كرد تا تعداد و لیست نهایی كاراكتر‌ها را فاش نكند و به همین دلیل نام آن‌ها را به تدریج اعلام كرد. جالب اینکه نام اسپایدرمن در بین کاراکترهایی که در مرحله اول اعلام شدند، به چشم نمی‌خورد. این مساله هوادارانش را نگران و متعجب کرد زیرا اسپایدرمن همواره  پای ثابت سری  Marvel vs. Capcom   بوده است. ولی به زودی معلوم شد که کپکام عمداً این کار را کرده است زیرا قصد داشت با توجه به محبوبیت غیرقابل‌وصف اسپایدرمن در کشور ژاپن، او را با كمی تاخیر و به عنوان یک سورپرایز بزرگ در نمایشگاه Tokyo Game Show  رونمایی کند!  در هر حال اسپایدرمن كمافی‌السابق از مبارزان  بسیار چابک و نیرومند بازی به شمار می‌آمد. البته تغییرات کوچک و موثری در کامبوهایش ایجاد شده بود (مثلاً او می‌توانست بلافاصله ضربه Web Swing خود را در با کامبوی دیگری همراه کند).

ولی یقیناً هنوز هم چشم‌گیرترین ضربه او، Maximum Spider  نام داشت که به شیوه سابق ولی به شکلی باحال‌تر اجرا می‌شد و همگان را انگشت به دهان می‌کرد! جملاتی که او بر زبان می‌آورد نیز در نوع خود بسیار جالب و بامزه بود (برای مثال، او هنگام رویارویی با Ryu می‌گفت: "اگر خیال می‌کنی که میتونی منو شکست بدی، پس اون کمربند مشکی‌ات رو تو رشته حماقت گرفته‌ای!"). پایان اسپایدرمن هم جالب بود: پیتر پارکر عکس‌های مبارزه اسپایدرمن با غول آخر بازی یعنی «گالاکتوس» (Galactus)  را برای فروش به روزنامه دیلی بیوگل می‌برد اما طبق معمول «جی جونا جیمسون» او را همدست گالاکتوس خطاب می‌کرد!  از این گذشته هواداران می‌توانستند لباس‌های مختلفی  را  بر تن اسپایدرمن ببینند (بعضی از این لباس‌ها برای اولین بار و از داستان‌های کمیک‌بوکی اخیر اسپایدرمن مثل Big Time و یا Future Foundation  به عاریت گرفته شده بودند). ضمناً، در پس‌زمینه یكی از مراحل بازی (كه به مرحله دیلی بیوگل شهرت داشت و در حقیقت سكویی بود كه در میان آسمان‌خراش‌های نیویورك بالا می‌رفت) می‌شد ارجاعات ظریف و هوشمندانه‌ای به تاریخچه غنی كمیك‌های مارول و اسپایدرمن پیدا كرد!  در هر حال اين بازي  به خاطر گیم‌پلی لذت‌بخش، کاراکترهای متنوع و سبک بصری جذابش مورد ستایش قرار گرفت و جوایز متعددی همچون Game Critic Awards را از آن خود كرد و  بسیاری از سایت‌هایی اینترنتی همچون IGN، 1UP و G4 آن را به عنوان برترین بازی مبارزه‌ای سال انتخاب کردند.  البته بازی دچار كمبود bonus و online mode بود. از سویی دیگر، خیلی‌ها انتظار داشتند که کپکام پایان‌های بازی را به صورت CG بسازد ولی متاسفانه پایان‌ها همچون گذشته از تصاویر ثابت و نقاشی شده تشکیل شده بودند.
ناگفته نماند که پس از چند ماه کپکام نسخه بهبود یافته بازی را تحت عنوان Ultimate Marvel vs. Capcom به بازار فرستاد که 12 کاراکتر جدید به آن اضافه شده بودند. این نسخه علاوه بر PS3 و Xbox 360  برای PlayStation Vita هم ارائه شد.

  

untitled8(2011) Spider-Man: Edge of Time
كنسول: PS3، Xbox 360، Wii، Nintendo DS، Nintendo 3DS
در سال 2011، Activision و Beenox بازی دیگری تحت عنوان Spider-Man: Edge of Time را روانه بازار كردند كه گیم‌پلی آن بسیار به Spider-Man: Shattered Dimensions شبیه بود با این تفاوت كه  فقط اسپایدرمن شگفت‌انگیز و اسپایدرمن سال 2099 در آن حضور داشتند.  آنها مدام با یكدیگر در تماس بودند و جای خود را با هم عوض می‌كردند (یعنی یكی به زمان آینده می‌رفت و دیگری به زمان حال!). آن‌ها از نظر توانایی و سبك مبارزه نیز با هم فرق داشتند (مثلاً اسپایدرمن شگفت‌انگیز قادر بود با استفاده از hyper-sense  به صورت فوق سریع حركت كند و یا اسپایدرمن سال 2099 می‌توانست با ایجاد بدلی شبیه‌سازی شده از خودش، دشمن را فریب دهد!). در ضمن سیستمی موسوم به علت و معلول (cause-and-effect)  در بازی به كار رفته بود كه در آن اعمال و تصمیمات هر كدام از اسپایدرمن‌ها مستقیماً روی دیگری و محیط اطرافش اثر می‌گذاشت!

داستان Spider-Man: Edge of Time حول و حوش تلاش‌های اسپایدرمن سال 2099 به منظور جلوگیری از مرگ اسپایدرمن شگفت‌انگیز به دست Anti-Venom و تبعات ناگوار آن می‌چرخید. در حقیقت داستان بازی كه توسط یكی از برترین و باسابقه‌ترین نویسندگان كمیك‌ های اسپایدرمن به نام «پیتر دیوید» نوشته شده بود، نقطه قوت اصلی آن به شمار می‌آمد و در انتها دچار پیچش غیرمنتظره و جالبی می‌شد. دیالوگ‌های رد و بدل شده میان اسپایدرمن‌ها نیز بسیار شنیدنی از آب درآمده بودند. به علاوه «جاش كیتون» و «كریستوفر دانیل بارنز» (دو صداپیشه‌ای كه پیشتر در سریال‌های انیمیشن به جای اسپایدرمن حرف زده بودند)، بار دیگر صدای ماندگار خود را به قهرمانان داستان قرض دادند و عملكرد درخشان خود را تكرار كردند. با این حال این بازی نتوانست موفقیت مالی و هنری Shattered Dimensions را تكرار كند و از هر نظر نسبت به آن پایین‌تر بود. به طور مثال، گیم‌پلی خیلی زود یكنواخت می‌شد زیرا مجبور بودید بارها و بارها یك سری ماموریت‌های كلیشه‌ای را تكرار كرده و با دشمنانی كه به شدت از كمبود تنوع رنج می‌بردند، مواجه می‌شدید. مبارزه با غول‌ها هم جذابیت چندانی نداشت و تعداد غول‌هایی كه با آنها می‌جنگیدید خیلی كم بود.  از سوی دیگر مراحل بازی به جای لوكیشن‌های متنوع و جذاب زمان حال و آینده، همگی در ساختمان بلند و عظیمی (كه معلوم نبود بالاخره چند طبقه دارد؟!) جریان داشتند. البته انصافاً صحنه‌های سینمایی (cutscenes) بازی تماشایی و نفس‌گیر بودند.

در پایان باید گفت كه نسخه‌ای از بازی برای كنسول Nintendo DS و Nintendo 3DS عرضه شد كه آنهم چنگی به دل نزد هر چند كه غول‌های بیشتری داشت.

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2012

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

تاریخچه بازی های رایانه ای /ویدئویی اسپایدرمن - قسمت اول

تاریخچه بازی های رایانه ای /ویدئویی اسپایدرمن - قسمت دوم

تاریخچه بازی های رایانه ای /ویدئویی اسپایدرمن - قسمت سوم

ضربات مرد عنكبوتی در بازی "مارول بر علیه كپكام 3" (MVC3) + لینك دانلود ویدئو!

10 بازی برتر مرد عنكبوتی

15 بازی برتر سبك "بزن بزن" (Beat 'em up)

10 بازی کمیک برتر تاریخ

نقد بازی "اسپایدرمن: دنیاهای از هم گسیخته" (Shattered Dimensions)

نقد و بررسی بازی "مرد عنكبوتی بر لبه زمان"

تاریخچه بازی های رایانه ای اسپایدرمن + لینک دانلود

نقد بازی Spider-Man: Web of Shadows

نقد و بررسی بازی " ابرقهرمانان مارول لگویی"

نقد بازی رایانه‌ای "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (2012)

نقد بازی "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amin
+6 #1 amin 1391-11-23 18:59
دستتون درد نکنه خیلی باحال بود و لطفا" زودتر مقاله های جدیدتون رو تکمیل کنید.با تشکر :-)
نقل قول کردن
amin
+8 #2 amin 1391-11-30 16:21
lمی شه در مورد anti-venom توضیحات بیشتری بدید؟
نقل قول کردن
mtm
+13 #3 mtm 1391-12-01 14:19
"ادي براك" را كه يادتون هست؟ همون خبرنگاري كه با لباس سياه رنگ فضايي اسپايدرمن تركيب شد و تبديل شد به venom؟
آقاي براك در كميك هاي اسپايدرمن به سرطان دچار شد و به همين دليل تصميم گرفت خودش را از لباس فضايي جدا كند. سپس لباس فضايي با "مك گارگن" تركيب شد و ونوم جديدي به وجود آمد (مك گارگن همون عقرب / scorpion معروف داستانهاي اسپايدرمنه) . از طرفي براك كه سرطان داشت نزد شخصيتي به نام Mr. Negative رفت. Mr. Negative هم با استفاده انرژي خاص خودش سرطان براك را معالجه كرد ولي در نتيجه سلول هاي بدن براك به رنگ سفيد درآمد. سپس گارگن يا همان ونوم جديد با براك مواجه شد. اينجا بود كه لباس سياه فضايي سعي كرد از گارگن جدا شود و به براك بچسبد. اما لباس سياه فضايي متوجه شد كه سلول هاي بدن او تغيير كرده و دوباره برگشت نزد گارگن. ولي بخش كوچكي از او در بدن براك باقي ماند و با سلول هاي سفيد او تركيب شد و به همين دليل موجود جديدي به نام anti-venom به وجود آمد! به عبارتي ديگر anti-venom در حال حاضر همان ادي براك است. در ضمن او در حال حاضر ديگر با اسپايدرمن دشمني ندارد و به نوعي به يك قهرمان تبديل شده. البته در بازي edge of time، به او ماده اي از سوي آدم بد داستان تزريق شده كه باعث شده بار ديگر به دشمن اسپايدرمن تبديل شود .
نقل قول کردن
amin
+5 #4 amin 1391-12-01 15:33
متشکرم به خاطر توضیحات کاملتون :-)
نقل قول کردن
banan
+5 #5 banan 1391-12-04 16:55
به دلیل اینکه شخصیت ونوم یکی از موفق ترین دشمنان اسپایدی بود ، به همین دلیل شخصیت های دیگری با قدرت های مشابه از روی ونوم ساختند مثل کارنیج ، ونوم ( خوبه ) ، آنتی ونوم و... . این نشان دهنده ی انعطاف این کارکتر است . :lol:
نقل قول کردن
mehrbod jp
+2 #6 mehrbod jp 1391-12-25 19:06
من از شخصیت پارکر خوشم می آید ولی به نظرر من وب اوف شدوز ایده ای نو آورانه داشت و شخصیت اسپایدی رو از عمق بیشتری برخوردار کرده و جنبه ای انسانی تر به وی داده اند
نقل قول کردن
amirali
+2 #7 amirali 1392-02-09 19:22
به نظر من بازی مرد عنکبوتی بهترین بازی ها 1و 3و 2 بودند
نقل قول کردن
lsk
+2 #8 lsk 1392-02-15 14:20
اما بازی (2007)Spider-Ma n 3: The Game برای پی اس پی خوب عمل کرد.
نقل قول کردن
spidey 2230
+2 #9 spidey 2230 1392-02-27 20:28
ببخشید من هر چقدر می گردم در لیست بزی ها بازی spider-man : web of shadows رو پدا نمی کنم ؟؟ می شه در مورد اون توضیحی بدین . ممنون
نقل قول کردن
mtm
+5 #10 mtm 1392-02-27 20:55
تو همین صفحه است
شما چطور ندیدیش؟
بعد از بازی Spider-Man: Friend or Foe هستش
توضیحات کامل هم دادم
نقل قول کردن
spidey 2230
+2 #11 spidey 2230 1392-02-29 13:20
آهان رست میگید :lol: هواسم نبود
نقل قول کردن
yasin
+2 #12 yasin 1392-03-02 14:41
وب آف شادوزمثل theamazing خوب نیست من هردوشونو توی ایکس باکس دارم واگه کسی وب آف شادوزروتموم کرده به من بگه چون توی یکی ازمراحلش گیرم واگه کسی میدونه به غیرازلباس اسکارلت اسپایدربقیه لباس های مردعنکبوتی کجان لطفااطلاع بده.خواهش می کنم لطفاهرچه زودتر.خواهش می کنم منظورم توی amazing هستش وبازهم خواهش لطفاهرچه زودتر :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :oops: :oops:
نقل قول کردن
سیاوش پورفلاح
+2 #13 سیاوش پورفلاح 1392-03-14 23:41
راستی چرا اسپايدرمن شگفت انگيز (TASM) تو این لیست نبود؟
نقل قول کردن
mtm
+5 #14 mtm 1392-03-15 00:47
آخه اون موقع که مشغول آماده سازی این سری مقالات بودم، TASM هنوز منتشر نشده بود
البته من براش یه نقد و بررسی جدا نوشته ام که تو سایته.
نقل قول کردن
اردوان
+2 #15 اردوان 1392-03-21 12:14
بازی Marvel Super Hero Squad Onlineعالی شما نظر خودتون رو نوشتید.ببخشید بد حرف زدم اخه انگار داشتید به بازی مورد علاقه ام توهین می کردید در ضمن من 11سال دارم.
نقل قول کردن
محمد عنکبوتی
+2 #16 محمد عنکبوتی 1392-03-25 15:44
اقای spidy بقیه لباس های مردعنکبوتی تو همون خونه ای پیتر با دکتر کرتیس کانرز زندگی میکه تو وقتی که توی اون اتاقی یکم اگه سمت راست تو ببینی لباس های مردعنکبوتی رو میبینی
نقل قول کردن
عرفان
+2 #17 عرفان 1392-06-04 17:08
راستي آقاي ترابي اين جايي كه گفتيد نسخه pc بازي tasm را دارد
نقل قول کردن
سیاوش پورفلاح
+2 #18 سیاوش پورفلاح 1392-06-24 12:13
راستی آقای ترابی شما LEGO Marvel Superheros رو نقد میکنید عایا؟
نقل قول کردن
سیاوش پورفلاح
+2 #19 سیاوش پورفلاح 1392-06-24 12:15
تو وب آو شدوز به اسپایدمن جنبه انسانی داده بودن؟ :eek: شما داری درباره چه بازی ای حرف میزنی؟
والا نمیدونم حتما وقتی پیتر آدمایی که سیمبیوتی شده بودنو از پشت بوم به پایین پرت میکنه حتمن خیلی انسانیه و به پیتر میخوره دیگه چمیدونم!
نقل قول کردن
R-SPIDEY
+2 #20 R-SPIDEY 1393-04-15 14:11
اقای ترابی به نظرتون سخت ترین بازی مردعنکبوتی کدوم بوده؟
نقل قول کردن
mtm
+2 #21 mtm 1393-04-15 14:23
بستگي به اون داره كه سخت رو چطور معني كني
برخي از بازي هاي قديمي اسپايدرمن مشكل ديزاين داشتند و مراحلشون چون بد طراحي شده بودند اشك بازي بازي باز رو در مي آوردند! (مثل اون بازي كه براي nintendo عرضه شد)

ولي بعضي ها هم بود كه level design خوبي داشتند ولي لامصب غول هاي سختي داشتند
. به نظرم اگه از اين نظر بخواهيم نگاه كنيم فكر كنم اون بازي spider-man x-men: Arcade's Revenge خيلي سختي بود

يادش بخير با داداش و خواهرم بازي ميكرديمش . من مراحل اسپايدرمن رو ميرفتم، داداشم مراحل ولورين، گمبيت و سايكلاپس. خواهرم هم مرحله استورم!

يه شب ساعت دو صبح بود كه با داداشم تا اخرش رفتيم (غول اخرش البته نسبتا ساده بود و اسپايدرمن بايد با يه روبات كه اركيد رفته بود توش، ميجنگيد) داداشم خيلي حرص خورد چون اگه شكست ميخوردم تمام زحمات همه مون بر باد ميرفت. ولي شكستش دادم. انگار قهرمان جام جهاني شده بوديم. البته خواهرم اونموقع خواب بود. صبح كه بيدار شد و بهش گفتيم باورش نميشد!

حالا به نظر شما كدوم بازي اسپيادرمن از همه سخت تره؟
نقل قول کردن
R-SPIDEY
+2 #22 R-SPIDEY 1393-04-15 14:54
به نظرم اولین بازی سخت ترینِ
بیشتر از بیست بار سعی سعی کردم ساختمون اول رو رد کنم ولی فقط یکبار تونستم برم
نقل قول کردن
R-SPIDEY
+3 #23 R-SPIDEY 1393-04-15 14:59
راستی بازی هایی که برای موبایل ساخته میشد بازی حساب نمیشن؟
چند تا رو توی مقاله نیاوردید
یادمه چند سال پیش یه نسخه از بازی spider-man 3 برای جاوا ساخته شده بود روی سونی اریکسون بازی می کردم
اونموقع عاشقش بودم
تماما از فیلم اسپایدرمن 3 ساخته شده بود
یکی از مراحل باید توی یه منطقه ای بگردی و دوربین های ادی براک رو بشکنی
یا یه مرحله باید با هری مبارزه کنی
درکل بازی خوبی بود :-)
نقل قول کردن
Aquaman
+5 #24 Aquaman 1393-04-15 15:19
حقيقتا من موقع بازي spider man fiend or foe خيلي بچه بودم حالا نميدونم تاثير بچگيم بود يا نه ولي خيلي باهاش حال كردم :-* چون ميتونستيم با شخصيت هاي خبيث هم باشيم چيز زيادي ازش يادم نيست ولي فكر كنم مراحل تو يه اتاق گرد بودن كه هر كدوم يه در داشتن وقتيم كه بازيو روشن ميكرديم همونجا بوديم يادمه دو طبقه بود دستيارمونم از توي يه محفظه شيشه اي انتخاب ميكرديم من كه فقط با شخصيتاي منفي ميشدم مخصوصا داك اك :lol: (حتي اون موقع با وجود اينكه كامل نميشناختمش بازم دوستش داشتم)
مارول التيمت اليانس دو رو هم ندارم ولي وسوسه شدم بگيرم :-)
نقل قول کردن
mtm
+3 #25 mtm 1393-04-15 15:19
چرا اتفاقا به بازي هاي موبايل هم اشاره شده منتهي نه به عنوان يه بازي مجزا بلكه لابه لاي توضيحاتي كه براي بازي هاي اصلي ارائه شده يا در قالب نكته جالب
نقل قول کردن
Goblin.S
+2 #26 Goblin.S 1393-04-15 15:37
اقای ترابی به نظر شما بهترین بازی مردر عنکبوتی در سبک beat em up کدوم بازیه؟؟
نقل قول کردن
mtm
+1 #27 mtm 1393-04-15 15:40
#29:

هموني كه تو مقاله 15 بازي برتر سبك beat em up معرفي اش كردم


عجب بازي سختي هم بود!
نقل قول کردن
هابي
+2 #28 هابي 1393-04-15 15:49
سلام
دو سوال:
لیست اپدیت نمیشه؟
سوال دومم اینه که:اگه از نگاه یک فن به ماجرا نگاه نکنیم لیستتون برای بهترین بازی های مردعنکبوتی چی میشه؟
نقل قول کردن
mtm
+1 #29 mtm 1393-04-15 15:56
من اين مقالات رو بيش از 2 سال پيش نوشتم و اونموقع كاملا اپديت بودن ولي از امونموقع تا به حال كلي بازي جديد اسپايدرمن اومده. بنابراين بايد دير يا زود قسمت پنجم رو هم بنويسم

درباره بهترين بازي هاي مرد عنكبوتي هم همونايي هستن كه تو مقاله 10 بازي برتر مرد عنكبوتي نوشتم و تو مجله "بازي رايانه" هم چاپ شده
نقل قول کردن
mtm
+1 #30 mtm 1393-04-15 15:58
تو بخش مربوط به بازي مرد عنكبوتي 3 اينو نوشتم:

نقل قول:
همزمان با اكران فیلم اسپایدرمن 3، شركت Javaground USA یك بازی دو‌ بعدی برای گوشی‌های موبایل عرضه كرد.
فكر كنم همونيه كه شما ميگي ...
نقل قول کردن
abolfazl1379
+5 #31 abolfazl1379 1393-04-18 18:08
و اکنونabolfazl13 79تقدیم میکند:

نقد و بررسی بازی"اسپایدرمن3 "



بدیهی است که این بازی توسط Activisionهمزما ن با اکران فیلم درست در زمانی که تب مردعنکبوتی در جهان همه گیر شده منتشر شد،حالا ما به بررسی ونقد آن می پردازیم.
تاریخ انتشار:2007همزم ان با اکران فیلم.
سبک:اکشن/بزن بزن/محیط باز.
کنسولها:(pc/x360/ps2/ps3/wii/psp/gba)

داستان:
داستان بازی به نوعی حواشی فیلم را دنبال میکند،درواقع بازی(همانند سری های قبل)به حالتopen worldاست و بر روی نقشه شهر منهتن،ماموریتها ی اصلی و فرعی زیادی وجود دارد که با تمام کردن تمام یا بیشتر ماموریتهای اصلی،یک مرحله با نماد عنکبوت بر روی نقشه ظاهر میشود،که در واقع یک مرحله از داستان فیلم است،و با رفتن این مراحل خط داستانی را میتوانید کامل کنید.

spidey.ir/images/img/content/game-history-4/s-m-3-review/spider-man3-venom.jpg

گیم پلی:
گیم پلی نیز در حد خوبی است،و سیستم تاب خوردن در سطح شهر(web shoot)،مثل همیشه عالی و بینظیر است،(حتی میشه گفت بهتر از سری های جدید)و شما میتوانید آزادانه تمام نقاط شهر را بگردید.شهر نیویورک هم بسیار با دقت طراحی شده و جالب تر اینکه بعضی از مکان ها در شهر(که اکثرا به رنگ نقره ای در نقشه وجود دارند)طوری هستند که میشود به آنها داخل شد!!این قابلیت بسیار سرگرم کننده است طوری که شما میتوانید به گردش و گشتن به تمام نقاط بپردازید و مکانهایی که قابلیت ورود را دارند پیدا کنید،(ویا مثلا کلیسای شهر در ورودی ندارد،اما از طریق پایین ناقوس آن میتوان به آن داخل شد)ویا میتوان به خانه هری رفت(و مانند فیلمش)با شکستن شیشه آینه به داخل آزمایشگاه گرین گابلین راه یافت.

spidey.ir/images/img/content/game-history-4/s-m-3-review/spider-man3-scorpion.jpg

البته دوربین نیز گاهی وقتها سردرگم و اعصاب خوردکن میشود مخصوصا در هنگام خزیدن بر روی دیوارها.
زمانی هم که در حال گشت و گزار در شهر هستید،به تور عمده باخلافکاران گردن کلفتی روبرو میشوید و با شکست آنها پاداش دریافت خواهید کرد.ماموریتهای فرعی نیز از قبیل خنثی کردن بمب،سقوط آزاد از مرتفعات،تاب خوردن سریع،و....بسیار بسیار زیاد ومتنوع هستند.

طراحی و گرافیک:
گرافیک بازی در حد قابل قبولی قرار دارد(البته به جز سیستمهای ps2)ولی نقاط ضعف زیادی وجود دارد.مثلا وقتی شب میشود و شما در حال تاب خوردن هستید،چراق آپارتمانها(مانن د روز)خاموش است!و شما در یک شهر تاریک به سرمیبرید.فقط همینطور در خیابانها قدم میزنند،و حتی بعضی وقتها آنها را روی ماشینهای در حال حرکت میبینید!!!ویا توی مخزن های زباله!!!و زمانی هم که آنها را از دستان خلافکاران نجات میدهید،هیچگونه تشکری نمیکنن فقط همینطور به راهشان ادامه میدهند! (دریق از یه تشویق خشکوخالی).

spidey.ir/images/img/content/game-history-4/s-m-3-review/spider-man3-sandman.jpg

نکته مثبت دیگر اینکه طراحی شخصیتهای بازی نیز تا حدود زیادی شبیه به بازیگران آنهاست،.اما با اینحال طراحی شخصیتها زیاد عالی نیست و هنوز جای کار دارد.

صدا پیشگان:
تقریبا تمام بازیگران فیلم(به غیر از کریستن دانست)در بازی به جای خودشان صحبت کرده اند و همواره دیالوگ هایی که اسپایدرمن در حال تاب خوردن است متنوع و جالب میباشد.

دشمنان و مبارزات:

نکته مثبت دیگر بازی،فن متنوع و بسیار زیاد مبارزات است که در هر مرحله فنون تازه ای به شما آموخته میشود.سیستم(web -shot)یا همون تار مالی کردن خودمون :lol: هم خوب است اما نقطه ظعف دیگر اینکه این سیستم در هنگام مبارزه با غول ها اصلا به کار نمی آید(در حالی که اسپایدرمن در کمیکها و فیلمهای خود همیشه در هنگام مواجه شدن با دشمنانش،از تارهای خود استفاده میکند)نکته خوب دیگر اینکه در این بازی دشمنان معروف اسپایدی(به غیر از ونوم،هری و سندمن که در فیلم هستند)حضور دارند،از جمله:عقرب،لیزار د،کریون،کینگ پین و... ومبارزه با آنها هریک هیجان و سختی خودش را دارد،مثلا وقتی که دشمنانتانرا به اندازه کافی ضربه میزنید،(مانند سری بازیهای تحسین شده ی خدای جنگ)آنوقت باید تعدادی کلید مختلف را بسیار سریع پشتت سرهم فشار دهید تا کار را یک سره کند،البته این کار(به نظر خودم)خیلی زیادی اعصاب خورد کن است،چون که شما ممکن است هزاربار به سختی غولها رو کتک بزنید اما آخر سر این زدن این کلیدها دوباره شکست بخورید،جوری که اگه تونستین موفق بشین،ممکن است دومتر بپرین رو هوا و خونه رو از خوشحالی بزارین رو سرتون!!!!

spidey.ir/images/img/content/game-history-4/s-m-3-review/spider-man3-lizard.jpg

اما در کل مبارزات تکراری و نا امید کننده بودنند.
در کل این بازی را نمیتوان یکی از آثار عالی و بی عیب و نقص مردعنکبوتی خواهند،اما قطعا برای طرفداران پروپاقرص اسپایدی،یک اثر سرگرم کننده و خاطره انگیز خواهد بود و ارزش بازی کردن را دارد.

نکات مثبت:سیستم مفرح تاب خوردن،فنون متنوع مبارزات،نکات قابل کشف در نقشه،هیجان در مبارزات.

نکات منفی
:تاریک و بی روح بودن شهر،سخت بودن بعضی مراحل،دوربین گیج کننده،مبارزات ناامید کننده با بعضی غولها،داستان کوتاه،گرافیک نا امید کننده روی بعضی کنسولها.

امتیاز:6/7 از10

نویسنده:ابوالفضل شیروانی(abolfazl1379)
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
+3 #32 پرشین اسپایدی 1393-04-19 10:09
متاسفانه این بازی رو نکردم ک در مورد بازی نظری بدم ولی نقات ضعف های زیادی رو اشاره کردید ک به نظرم با این حساب بهتر بود نمره کمتری لحاظ میکردید
با این حا متشکرم بابت نقدتون! :-)
ایشالا بعدا نقد های بیشتر ازتون بخونیم
نقل قول کردن
sobhani
+3 #33 sobhani 1393-04-19 10:22
ممنون از نقدتان ولی مبارزه با غول ها خیلی هم بد نبودند.
تار خوردن در شهر هم به نظر من خیلی خوب بود.
نکات مثبتتون درست بود ولی واقعاً بعضی مراحل خیلی سخت بودند مثلاً مبارزه ی شماره 4 با لیزارد و مبارزه ی آخر با کریون یه دو سه تا دشمن دیگه هم بود یکی بود که نینجا های چینی را تحت کنترل داشت اسمش را نیمدونم رو لباسش هم دو تا مار بود-یه گروه هم بودند نمیدونم اسمشان چی چی کندی بود یه چند گروه زن بودند که از مغازه ها دزدی می کردند-یه نفر دیگه هم بود که بمب گذاری می کرد خلاصه آن ها هم جالب بودند من وقتی این بازی را خریدم 8 سالم بود ولی همش رو تمام کردم. در ضمن اگر یادتان باشد بعد از تمام کردن بازی می توانید با لباس سیاه هم در شهر بگردید همان طور که گفتید به بعضی اتاق ها هم می توانید(مثل کلیسا- اتاق هری) به اتاق پیتر هم می توان رفت یه قسمت هم بود که عقرب در شهر فرار می کرد در خیابان ها که باید دنبالش می رفتید که اون هم جالب بود در مبارزات آخر هم که یک قسمت با هری و گلایدرش پرواز می کردی خیلی جالب بود ولی سخت می شد کنترلش کرد مبازه با سندمن هم در فاضلاب خیلی خوب بود
در ضن یه قسمت هم بود که بدون لباس اسپایدی در شهر می گشتی و هری دنبالتان بود همون قسمت که آمده بود انتقام مرگ پدرش را بگیرد. هم جالب بود ولی من نمیدونم اینطوری که همه ی شهر می فهمیدند اسپایدی کی هست؟؟؟ :D خلاصه من اگه بخواهم در باره قسمت های مختلف این بازی صحبت کنم خیلی طول می کشد ببخشید اخه من با این بازی خیلی خاطره دارم هرچند بازی خیلی خوبی هم نبود. :D
نقل قول کردن
SLH Hero
+3 #34 SLH Hero 1393-04-19 12:45
نقدت خیلی عالی و کامل بود ;-) .

با نظرت درباره تار زدن این بازی موافقم؛ به نظر من بهترین سیستم تار زدن بازی های مرد عنکبوتی رو داشته.
ولی فکر نمی کنی نمره زیادی بهش دادی؟ دوربین بیش از حد گیج کننده بود و Boss Fight مردشنی رو به یک کابوس تبدیل می کرد. توی این بازی هم دوربین چیز مهمیه چون باید با سرعت به مکان های دیگه می رفتیم و تسلّط کامل روی محیط اجباری بود.
خیلی بازی سخت و اعصاب خرد کنی بود ولی نه به خاطر سختی واقعی، به دلیل دوربین افتضاح! :-? ولی سیستم تاب خوردن، عکس گرفتن و برای اوّلین بار حالت اسپایدر سنس خیلی خوب بودن.
نمره من: 5.5 از 10
نقل قول کردن
abolfazl1379
+4 #35 abolfazl1379 1393-04-19 14:48
ممنونم :lol: .اون امتیازم اشتباه بود،درستش6/7از0 1بود،سعی میکنم مقالات بیشتری هم بذارم :lol: .
نقل قول کردن
THE SUPERIOR SPIDER MAN
+1 #36 THE SUPERIOR SPIDER MAN 1393-07-28 22:47
از نظر من بهترین بازی های مردعنکبوتی شاترد دیمنشن بود اون یکی هم شگفت انگیز1
شگفت انگیز 2 خیلی مزخرف بود اصلا کارنیج از کجا پیداش شد
نبرد با غولای بازی خیلی مسخره بود یه دی ال سی هم اضافه شده که لباس پایان زمین و عایق بندی و نوارو بنیادین آینده توش بود
نقل قول کردن
SalehJoker
+1 #37 SalehJoker 1393-11-11 18:29
سلام
اقای ترابی شما از بین این چهار قسمت کدوم بازی ها رو پیشنهاد میکنید؟
نقل قول کردن
mtm
+1 #38 mtm 1393-11-11 19:08
به نقل از SalehJoker:
سلام
اقای ترابی شما از بین این چهار قسمت کدوم بازی ها رو پیشنهاد میکنید؟


من بازی های مورد علاقه ام از اسپایدرمن رو تو مقاله "10 بازی مرد عنکبوتی" معرفی کردم
نقل قول کردن
SalehJoker
+1 #39 SalehJoker 1393-11-11 19:46
ممنون از پاسخ گوییتون و احترام به کاربرا :lol:
نظرتون راجع به بازی web of shadows نسخه ی psp و ps2 چیه؟
من عکساش رو دیدم خیلی داغون بود !‌مثل بازی های سگا و پلی استیشن 1 بود از زمین تا اسمون با یکیه pc فرق میکرد...
کامپیوتریش چی؟ ارزش دانلود داره؟
ضمنا به بازی های TASM1 و TASM2 که جدید ترین بازی های مردعنکبوتی هستن اشاره نکردین
نقل قول کردن
mtm
+1 #40 mtm 1393-11-11 20:27
من احساس میکنم شما سایت ما رو خوب نگشتی چون خیلی از این سئوالات رو پاسخشون رو میتونستید به راحتی تو بخش "بازی های رایانه ای مرد عنکبوتی" در سایت پیدا کنید

در هر حال من بارها گفته ام که web of shadows بازی بدی نیست البته از نظر فنی
چون واقعا به شخصیت مرد عنکبوتی وفادار نیست . تو همین مقاله هم جند تایی مثال زده ام
اون نسخه های ps2 و ... که اصلا سراغش نرو
بازی های TASm و TASM2 رو هم جداگانه و مفصل براشون نقد نوشته ام که تو سایته
نقل قول کردن
sh-spidey
#41 sh-spidey 1394-06-10 23:51
من ایج اف تایم رو تازه تموم کردم یکی از صحنه هایی که خیلی دوست داشتم که البته جز فیلمی که بعد سفر در زمان والکر نمیدونم چیچی که اسپشو درست یادم نمیاد وقتی که مریجین مثه کمیکا به پیتر لقب تایگر داد و یکی از سخت ترین مراحلش وقتی بود که باید برای بار دوم با بلک کت رو به رو میشدی که روش مجبور شدم اسپایدر من امیزینگ رو آپگرید کنم تا جونش بیشتر باشه و شکست دادن پیتر پارکر که تهه تهش بود(پیتر پارکر در آینده ای که همون والکر نمیدونم چیچی تغییرش داده بود تبدیل به KED آلکامکس شده بود راستی کسی میدونه معنای KED چیه؟؟؟؟)و مرحله ای که خیلی دوستش داشتم نجات دادن مریجین توی آسانسور در حال سقوط بود اسپایدر من سه رو هم همینطور دو سه ماه پیش تمومش کردم یه نکته ی جالب که داره دینکه که فکنم خودتون میدونید وقتی سیو بازی اصلی رو تموم کنید توی لباس سیاه رنگ فضایی پیتر سیو بازی از اول شروع میشه حالا که به آخرای سیو بازی لباس سیاه رنگ رسیدم باید وقتی خودم لباس سیاه رنگ رو به تن دارم باید با ونوم بجنگیم( :o ) و مقاله ی فوق العاده ای بود فقطاگر کسی میدونه تو بازی امیزینگ اسپایدر من دو لباس هورنت رو چجوری باید باز کرد و اگر میشه راه انلوک کردن لباس ونوم رو هم بگید با تشکر از مدیریت خوب سایت و نویسنده این مقاله
نقل قول کردن
Artemis
#42 Artemis 1394-06-11 00:04
به نظر من الان بهترین بازی کمیکی ایفون tasm2 هست.همه ی داستان ها و مبارزاتش کاملا بهم ربط دارن و یه جورایی هم از spectacular spider man اقتباس کرده چون مثل قسمت های پایانی اون جنگ قدرت بین سیلورمین،همرهد و کریون رو نشون میده
واقعا توصیه میشه حتما بازیش کنید اکشنش هم بد نیست
نقل قول کردن
BILLYsoh
#43 BILLYsoh 1395-02-17 00:08
بیشتر خاطرات من با مردعنکبوتی سام ریمی هست به خاطر همین از بازی های اون زمان هم بیشتر خوشم میاد البته الان بازی های amazing spiderman. فوق العاده هستند
نقل قول کردن
drzoom
#44 drzoom 1395-02-28 20:40
شانس من زدم دیروز زدم دانلود کردم پارت چهارش خرابه الان خیلی داغونم (مرعنکبوتی ابعاد شکسته)
8 گیگ و دوروز حدر رفت
نقل قول کردن
mohammadreza khanmohammadi
#45 mohammadreza khanmohammadi 1395-03-07 18:27
به نقل از abolfazl1379:
و اکنونabolfazl1379تقدیم میکند:

نقد و بررسی بازی"اسپایدرمن3"

spidey.ir/.../...

بدیهی است که این بازی توسط Activisionهمزمان با اکران فیلم درست در زمانی که تب مردعنکبوتی در جهان همه گیر شده منتشر شد،حالا ما به بررسی ونقد آن می پردازیم.
تاریخ انتشار:2007همزمان با اکران فیلم.
سبک:اکشن/بزن بزن/محیط باز.
کنسولها:(pc/x360/ps2/ps3/wii/psp/gba)

داستان:
داستان بازی به نوعی حواشی فیلم را دنبال میکند،درواقع بازی(همانند سری های قبل)به حالتopen worldاست و بر روی نقشه شهر منهتن،ماموریتهای اصلی و فرعی زیادی وجود دارد که با تمام کردن تمام یا بیشتر ماموریتهای اصلی،یک مرحله با نماد عنکبوت بر روی نقشه ظاهر میشود،که در واقع یک مرحله از داستان فیلم است،و با رفتن این مراحل خط داستانی را میتوانید کامل کنید.

spidey.ir/.../...

گیم پلی:
گیم پلی نیز در حد خوبی است،و سیستم تاب خوردن در سطح شهر(web shoot)،مثل همیشه عالی و بینظیر است،(حتی میشه گفت بهتر از سری های جدید)و شما میتوانید آزادانه تمام نقاط شهر را بگردید.شهر نیویورک هم بسیار با دقت طراحی شده و جالب تر اینکه بعضی از مکان ها در شهر(که اکثرا به رنگ نقره ای در نقشه وجود دارند)طوری هستند که میشود به آنها داخل شد!!این قابلیت بسیار سرگرم کننده است طوری که شما میتوانید به گردش و گشتن به تمام نقاط بپردازید و مکانهایی که قابلیت ورود را دارند پیدا کنید،(ویا مثلا کلیسای شهر در ورودی ندارد،اما از طریق پایین ناقوس آن میتوان به آن داخل شد)ویا میتوان به خانه هری رفت(و مانند فیلمش)با شکستن شیشه آینه به داخل آزمایشگاه گرین گابلین راه یافت.

spidey.ir/.../...

البته دوربین نیز گاهی وقتها سردرگم و اعصاب خوردکن میشود مخصوصا در هنگام خزیدن بر روی دیوارها.
زمانی هم که در حال گشت و گزار در شهر هستید،به تور عمده باخلافکاران گردن کلفتی روبرو میشوید و با شکست آنها پاداش دریافت خواهید کرد.ماموریتهای فرعی نیز از قبیل خنثی کردن بمب،سقوط آزاد از مرتفعات،تاب خوردن سریع،و....بسیار بسیار زیاد ومتنوع هستند.

طراحی و گرافیک:
گرافیک بازی در حد قابل قبولی قرار دارد(البته به جز سیستمهای ps2)ولی نقاط ضعف زیادی وجود دارد.مثلا وقتی شب میشود و شما در حال تاب خوردن هستید،چراق آپارتمانها(مانند روز)خاموش است!و شما در یک شهر تاریک به سرمیبرید.فقط همینطور در خیابانها قدم میزنند،و حتی بعضی وقتها آنها را روی ماشینهای در حال حرکت میبینید!!!ویا توی مخزن های زباله!!!و زمانی هم که آنها را از دستان خلافکاران نجات میدهید،هیچگونه تشکری نمیکنن فقط همینطور به راهشان ادامه میدهند! (دریق از یه تشویق خشکوخالی).

spidey.ir/.../...

نکته مثبت دیگر اینکه طراحی شخصیتهای بازی نیز تا حدود زیادی شبیه به بازیگران آنهاست،.اما با اینحال طراحی شخصیتها زیاد عالی نیست و هنوز جای کار دارد.

صدا پیشگان:
تقریبا تمام بازیگران فیلم(به غیر از کریستن دانست)در بازی به جای خودشان صحبت کرده اند و همواره دیالوگ هایی که اسپایدرمن در حال تاب خوردن است متنوع و جالب میباشد.

دشمنان و مبارزات:

نکته مثبت دیگر بازی،فن متنوع و بسیار زیاد مبارزات است که در هر مرحله فنون تازه ای به شما آموخته میشود.سیستم(web-shot)یا همون تار مالی کردن خودمون :lol: هم خوب است اما نقطه ظعف دیگر اینکه این سیستم در هنگام مبارزه با غول ها اصلا به کار نمی آید(در حالی که اسپایدرمن در کمیکها و فیلمهای خود همیشه در هنگام مواجه شدن با دشمنانش،از تارهای خود استفاده میکند)نکته خوب دیگر اینکه در این بازی دشمنان معروف اسپایدی(به غیر از ونوم،هری و سندمن که در فیلم هستند)حضور دارند،از جمله:عقرب،لیزارد،کریون،کینگ پین و... ومبارزه با آنها هریک هیجان و سختی خودش را دارد،مثلا وقتی که دشمنانتانرا به اندازه کافی ضربه میزنید،(مانند سری بازیهای تحسین شده ی خدای جنگ)آنوقت باید تعدادی کلید مختلف را بسیار سریع پشتت سرهم فشار دهید تا کار را یک سره کند،البته این کار(به نظر خودم)خیلی زیادی اعصاب خورد کن است،چون که شما ممکن است هزاربار به سختی غولها رو کتک بزنید اما آخر سر این زدن این کلیدها دوباره شکست بخورید،جوری که اگه تونستین موفق بشین،ممکن است دومتر بپرین رو هوا و خونه رو از خوشحالی بزارین رو سرتون!!!!

spidey.ir/.../...

اما در کل مبارزات تکراری و نا امید کننده بودنند.
در کل این بازی را نمیتوان یکی از آثار عالی و بی عیب و نقص مردعنکبوتی خواهند،اما قطعا برای طرفداران پروپاقرص اسپایدی،یک اثر سرگرم کننده و خاطره انگیز خواهد بود و ارزش بازی کردن را دارد.

نکات مثبت:سیستم مفرح تاب خوردن،فنون متنوع مبارزات،نکات قابل کشف در نقشه،هیجان در مبارزات.

نکات منفی
:تاریک و بی روح بودن شهر،سخت بودن بعضی مراحل،دوربین گیج کننده،مبارزات ناامید کننده با بعضی غولها،داستان کوتاه،گرافیک نا امید کننده روی بعضی کنسولها.

امتیاز:6/7 از10

نویسنده:ابوالفضل شیروانی(abolfazl1379)

فک کنم یه 10 یا 20 باری تمومش کردم خیلی باحال بود.
نقل قول کردن
mohammadreza khanmohammadi
#46 mohammadreza khanmohammadi 1395-03-07 18:29
بعدش ببخشید کسایی که spiderman web of shadows رو بازی کردن میدونن که چطور میشه بقیه لباسشو ازاد کرد؟ :cry:
نقل قول کردن
alispider
#47 alispider 1395-07-14 16:06
واقعا خسته نباشید.من اولین بار این مقاله رو توی مجله ی بازی رایانه خوندم.
نقل قول کردن
alispider
#48 alispider 1395-07-15 16:56
به نقل از mohammadreza khanmohammadi:
بعدش ببخشید کسایی که spiderman web of shadows رو بازی کردن میدونن که چطور میشه بقیه لباسشو ازاد کرد؟ :cry:

فقط توی نسخه ی wii می تونید لباس ها را باز کنید و با آنها بازی کنید.
نقل قول کردن
AS-Spider
#49 AS-Spider 1399-05-25 21:57
به نقل از mtm:
من احساس میکنم شما سایت ما رو خوب نگشتی چون خیلی از این سئوالات رو پاسخشون رو میتونستید به راحتی تو بخش "بازی های رایانه ای مرد عنکبوتی" در سایت پیدا کنید

در هر حال من بارها گفته ام که web of shadows بازی بدی نیست البته از نظر فنی
چون واقعا به شخصیت مرد عنکبوتی وفادار نیست . تو همین مقاله هم جند تایی مثال زده ام
اون نسخه های ps2 و ... که اصلا سراغش نرو
بازی های TASm و TASM2 رو هم جداگانه و مفصل براشون نقد نوشته ام که تو سایته

در مورد spider man web of shadows کاملا با استاد موافقم فقط استاد کاش برای spider man2&3(بازی هاشون)
یه نقد جداگونه مثل سری TASM مینوشتید.(با اینکه میدونم استاد از نسخه سوم خوششون نیومده)
در ضمن اولین نظری که دادم و نزدیک هشت نه ساله این سایت
رو دنبال میکنم(از زمان پیش دبستانی)
نقل قول کردن
AS-Spider
#50 AS-Spider 1399-05-25 22:01
بنظرم لباسای مردعنکبوتی سه خیلی خوب طراجی شده بودن
اون حالت حس عنکبوتی(اسپایدر سنس) هم خیلی باحال بود
بعدا توی سری بتمن آرکهام(یا آرخام یا آرکام) مشابهش رو دیدیم.
نقل قول کردن
amin Hajati
#51 amin Hajati 1400-11-22 22:22
به نقل از mtm:
من اين مقالات رو بيش از 2 سال پيش نوشتم و اونموقع كاملا اپديت بودن ولي از امونموقع تا به حال كلي بازي جديد اسپايدرمن اومده. بنابراين بايد دير يا زود قسمت پنجم رو هم بنويسم

درباره بهترين بازي هاي مرد عنكبوتي هم همونايي هستن كه تو مقاله 10 بازي برتر مرد عنكبوتي نوشتم و تو مجله "بازي رايانه" هم چاپ شده

استاد لطفا قسمت پنجم این سلسله مقالات بی نظیر را بنویسید با تشکر
نقل قول کردن
amin Hajati
#52 amin Hajati 1400-11-27 23:38
اکتیویژن قصد ندارم یک بازی جدیدی مردعنکبوتی برای کامپیوتر و کنسول های نسل هشتم بسازه؟
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#53 AM SM BM SM 1400-11-28 01:03
به نقل از amin Hajati:
اکتیویژن قصد ندارم یک بازی جدیدی مردعنکبوتی برای کامپیوتر و کنسول های نسل هشتم بسازه؟

سلام
اکتیویژن نمیتونه بازی بر اساس مرد عنکبوتی بسازه. چون الان حق استفاده ساخت بازی بر اساس اسپایدرمن دست "اینسومنیاک" هست که بازی های "مرد عنکبوتی ps4"، "مرد عنکبوتی:مایلز مورالز" رو ساخته و سال ۲۰۲۳ هم بازی "مرد عنکبوتی ۲" رو منتشر میکنه. برای همین اکتیویژن دیگه نمیتونه بر اساس اسپایدی بازی بسازه و راستش رو بخواید اصلا چه بهتر که نمیتونه این کار رو انجام بده. چون اکتیویژن جدیدا کارش شده ساختن بازی های رگباری و پشت سرهم، ولی با کیفیت اکثرا پایین و داره هوادارانش رو ناامید میکنه. پس شاید اگر میخواست از اسپایدرمن بازی بسازه، هر یک سال و نیم یک بازی میساخت، اما با کیفیتی نازل. ضمن اینکه اینسومنیاک مثل راک استار بلده بازی های جهان باز خوب خلق کنه و سپردن بازی اسپایدرمن به اون، مثل سپردن کار به کاردونه.
نقل قول کردن
AS-Spider
#54 AS-Spider 1400-11-28 16:27
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از amin Hajati:
اکتیویژن قصد ندارم یک بازی جدیدی مردعنکبوتی برای کامپیوتر و کنسول های نسل هشتم بسازه؟

سلام
اکتیویژن نمیتونه بازی بر اساس مرد عنکبوتی بسازه. چون الان حق استفاده ساخت بازی بر اساس اسپایدرمن دست "اینسومنیاک" هست که بازی های "مرد عنکبوتی ps4"، "مرد عنکبوتی:مایلز مورالز" رو ساخته و سال ۲۰۲۳ هم بازی "مرد عنکبوتی ۲" رو منتشر میکنه. برای همین اکتیویژن دیگه نمیتونه بر اساس اسپایدی بازی بسازه و راستش رو بخواید اصلا چه بهتر که نمیتونه این کار رو انجام بده. چون اکتیویژن جدیدا کارش شده ساختن بازی های رگباری و پشت سرهم، ولی با کیفیت اکثرا پایین و داره هوادارانش رو ناامید میکنه. پس شاید اگر میخواست از اسپایدرمن بازی بسازه، هر یک سال و نیم یک بازی میساخت، اما با کیفیتی نازل. ضمن اینکه اینسومنیاک مثل راک استار بلده بازی های جهان باز خوب خلق کنه و سپردن بازی اسپایدرمن به اون، مثل سپردن کار به کاردونه.

امیدوارم سونی تصمیم بگیره اسپایدرمن هم روی pc بیاره(مثل گاد آف وار) اونجوری خیلی عالی میشه.
کسی بازی marvel ultimate alliance رو پلی داده؟ بازی خوبی هست یا نه؟
نقل قول کردن
TheY
#55 TheY 1402-06-02 13:55
نکته ای که درمورد بازی WoS وجود داشت اینه که تیم سازنده و اکتیویژن تو سال ۲۰۰۸ علاوه بر این بازی، دوتا بازی دیگه رو هم عرضه کردن.
نقل قول کردن
TheY
#56 TheY 1402-06-02 22:02
به نقل از AS-Spider:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از amin Hajati:
اکتیویژن قصد ندارم یک بازی جدیدی مردعنکبوتی برای کامپیوتر و کنسول های نسل هشتم بسازه؟

سلام
اکتیویژن نمیتونه بازی بر اساس مرد عنکبوتی بسازه. چون الان حق استفاده ساخت بازی بر اساس اسپایدرمن دست "اینسومنیاک" هست که بازی های "مرد عنکبوتی ps4"، "مرد عنکبوتی:مایلز مورالز" رو ساخته و سال ۲۰۲۳ هم بازی "مرد عنکبوتی ۲" رو منتشر میکنه. برای همین اکتیویژن دیگه نمیتونه بر اساس اسپایدی بازی بسازه و راستش رو بخواید اصلا چه بهتر که نمیتونه این کار رو انجام بده. چون اکتیویژن جدیدا کارش شده ساختن بازی های رگباری و پشت سرهم، ولی با کیفیت اکثرا پایین و داره هوادارانش رو ناامید میکنه. پس شاید اگر میخواست از اسپایدرمن بازی بسازه، هر یک سال و نیم یک بازی میساخت، اما با کیفیتی نازل. ضمن اینکه اینسومنیاک مثل راک استار بلده بازی های جهان باز خوب خلق کنه و سپردن بازی اسپایدرمن به اون، مثل سپردن کار به کاردونه.

امیدوارم سونی تصمیم بگیره اسپایدرمن هم روی pc بیاره(مثل گاد آف وار) اونجوری خیلی عالی میشه.
کسی بازی marvel ultimate alliance رو پلی داده؟ بازی خوبی هست یا نه؟

حقیقتا اینکارو کرده و بازی مایلز مورالس و مارول اسپایدرمن الان رو پلتفرم استیم هستن و میتونی بخریشون.
نقل قول کردن
نینجای یخی
#57 نینجای یخی 1402-07-24 20:00
اقای ترابی ، من از مرد عنکبوتی دوست و دشمن خوشم اومده ، یعنی طرفدار درست مرد عنکبوتی نیستم ؟ کمیک رو باید بذارم کنار ؟
نقل قول کردن
mtm
#58 mtm 1402-07-24 22:16
به نقل از نینجای یخی:
اقای ترابی ، من از مرد عنکبوتی دوست و دشمن خوشم اومده ، یعنی طرفدار درست مرد عنکبوتی نیستم ؟ کمیک رو باید بذارم کنار ؟

من که نفهمیدم چه ربطی بهم داشتن
شما گفتی ۱۱ سالته، نه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

تولد مجدد قهرمانان

گرین گابلین

تاپ 20 - سایت spidey.ir

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

51

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

35

46

45

44