معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

گابلین كمیك های مرد عنكبوتی

این مقاله به روز رسانی شده است.

در قسمت اول به معرفی گرین گابلین (ها) و یا كسانی كه به نوعی به گرین گابلین منتسب هستند، میپردازيم.

 

- نورمن آزبورن (ملقب به "گرین گابلین/شاه گابلین")

نورمن آزبورن

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 14 كمیك The Amazing Spider-Man (جولای سال 1964)

«گرین گابلین» در اصل یک دانشمند، کارخانه‌دار و شیمی‌دان جاه‌طلب به نام «نورمن آزبورن» است که به دلیل حادثه‌ای دچار اختلالات ذهنی شده و به نیروهای فوق بشری دست یافت. او پدر «هری آزبورن»، بهترین دوست پیتر پارکر است و جزو معدود دشمنان اسپایدرمن می‌باشد که از هویت مخفی او آگاه بوده است. بدون شک شرورانه ترین اقدام گرین گابلین به قتل رساندن «گوئن استیسی» بود. سپس او به ظاهر در جدال با اسپایدرمن كشته شد، اما پس از دو دهه دوباره به عرصه بازگشت (در طول غیبت او، پسرش هری به گرین گابلین دوم بدل شد تا انتقام مرگ پدرش را از پیتر پاركر بگیرد). در سال‌های اخیر نورمن آزبورن توانسته مردم را فریب دهد و خودش را خیرخواه جامعه معرفی كند.

در هر حال می توان به راحتی و تنها با در نظر گرفتن خباثت هایی كه گرین گابلین در طول سالیان گذشته مرتكب شده و ضرباتي كه به اسپايدرمن وارد آورده  او را بزرگترین دشمن پيتر پاركر دانست. به طور مثال او گوئن استیسی نخستین عشق حقیقی پیتر را به قتل رساند، «بن رایلی» (كلونی كه از روی مرد عنكبوتی كپی شده بود و پیتر او را مثل برادرش دوست داشت) به قتل رساند، «هری آزبورن» (پسر خودش و دوست صمیمی پیتر) را تا سر حد جنون پیش برد و نهایت تلاش خود را كرد تا او را به هیولایی مثل خودش تبدیل کند، او نوزاد تازه به دنیا آمده پیتر و مری جین را از آنها گرفت، او در قضیه مرگ ظاهری «زن عمو می»  (Aunt May) نقش اصلی را داشت و باعث شد تا پیتر برای مدت ها عزادار مرگ او باشد  (نورمن حتی باعث شد تا زن عمو می ربوده و برای مدتی زنده زنده در یک تابوت نگهداری شود!) و ... نورمن پس از اتفاقات داستان One More Day، بار دیگر هویت مخفی مرد عنکبوتی را فراموش کرد و این مساله تا به امروز پابرجا بوده است. 

نورمن آزبورن تونست پس از وقایع رویداد "تهاجم مخفی" (Secret Invasion) خودش رو به عنوان ناجی کره زمین نشون بده و رئیس سازمان "شیلد" بشه و جای «نیک فبوری» و «تونی استارک» رو بگیره. اولش به نظر میرسید اهداف خیرخواهانه ای داره ولی به زودی شیلد را منحل کرد و به جایش "همر" (HAMMER) را با مجوز خود دولت آمریکا تاسیس کرد! سپس از عده ای از شخصیت های خبیث استفاده کرد و گروه "دارک اونجرز" را تاسیس کرد. خودش هم در هیبت «آیرون پاتریوت» ظاهر شد.

خلاصه کاری کرد تا اعضای اونجرز تحت تعقیب قرار بگیرند و حکم جلب اونا رو گرفت! او حتی به "آزگارد" هم حمله کرد. اما در نهایت گروه اونجرز دست او را رو کردند و شکستش دادند.

سپس نورمن سعی کرد با جراحی پلاستیک صورت خودش را عوض کنه تا بدون اینکه لو بره نقشه های خودش رو پیش ببره!  او در داستان "ملت گابلین"  قوی تر از هر وقت دیگری برگشت و اسم خودش را "شاه گابلین" گذاشت و تونست خلافکاران شهر را هم تحت کنترل خودش دربیاره و به یاران باوفای خودش تبدیلشون کنه !

شاه گابلین

تهدید او این بار خیلی بزرگ شده بود و آماده بود تا کل شهر نیویورک را به تسخیر خودش دربیاره و مردم را به خاک و خون بکشه که تا حدی هم موفق شد ! اون موقع دکتر اختاپوس وارد جسم و ذهن پیتر پارکر شده و خودش را «مرد عنکبوتی برتر» نامیده بود ولی توانایی مبارزه با شاه گابلین را نداشت . به همین دلیل برای نجات دوست دختر عزیزش راضی شد تا اجازه بده پیتر پارکر واقعی به جسم و ذهن خودش برگرده (این مقاله را بخوانید) تا اینجوری شاه گابلین شکست بخوره.

  و اما اخیراً  اتفاق مهمی در داستان فوق العاده ای به نام «شکست جانانه" رخ داد که به طور کامل  در اینجا ترجمه شده است. نورمن  قدرت های گابلینی خودش رو از دست داده بود و تصمیم گرفت خودش رو با سیمبیوت کارنیج ترکیب کنه تا قدرت پیدا کنه. ولی سیمبیوت ذهن نورمن را به تسخیر خودش درمیاره تا اینکه با هم به توافق میرسن! نورمن که خودش رو «رد گابلین» (Red Goblin) میخونه میره سراغ اسپایدرمن و عزیزانش  (چون بار دیگر هویت مخفی اسپایدرمن را فهمیده بود).

رد گابلین

او دست به کارهای خبیث بزرگی هم میزنه و همانطور که در این مقاله گفته شد، فلش تامپسون (که آن موقع «آنتی ونوم» شده بود) را به قتل میرسونه. اما در نهایت اسپایدرمن موفق میشه متقاعدش کنه که از سیمبیوت جدا بشه و و مثل همیشه گرین گابلین با اسپایدرمن بجنگه و اینطوری شکست میخوره (جزئیات بیشتر در این مقاله) در پایان هم نورمن رو میبینیم که دیوانه شده و فکر میکنه کلتوس کسدی هستش (هویت اسپایدرمن را نیز بار دیگر فراموش کرد) ! نورمن در داستان کارنیج مطلق هم بار دیگر با سیمبیوت کارنیج پیوند خورد.

 

- هری آزبورن (ملقب به "گرین گابلین دوم")

گابلین دوم هری ازبورن

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 136 كمیك The Amazing Spider-Man (سپتامبر سال 1974)

«هری آزبورن» (که نام اصلیش «هارولد آزبورن» است)  دوست صمیمی پیتر پارکر است . وقتی برای اولین بار در کمیک های مرد عنکبوتی حضور یافت یک پسر لوس و دوست نداشتنی بود. او با پیتر رفتار خوبی نداشت ولی به مرور به دوستان خوبی برای هم تبدیل شدند. پدرش (نورمن آزبورن) همیشه او را در ناز و نعمت بزرگ کرده بود ولی معلوم بود هری از پدرش خوشش نمی آید چون نورمن همیشه پسرش را تحقیر میکرد چون عقیده داشت  بسیار ضعیف است و نمیتواند میراث دار خوبی برای خانواده آزبورن باشد. هری خودش میدانست که چقدر پدرش را نا امید کرده. همین موارد باعث شد برای مدتی به مواد مخدر معتاد و به مشکلات روحی دچار شود (داستانش اینجا ترجمه شده). وقتی پدر هری کشته شد (و معلوم شد گرین گابلین بوده) مشکلات روحی و جسمی او بدتر شد. هری تصمیم گرفت برای مدتی راه پدر را برود و گرین گابلین شود تا انتقام خودش را از پیتر پارکر/مرد عنکبوتی بگیرد (برای اینکه بفهمید او چطور از هویت مخفی مردعنکبوتی باخبر شد، این مقاله را بخوانید).

گابلین دوم هری ازبورن

او با همکلاسی قدیم پیتر پارکر یعنی «لیز آلن» ازدواج کرد و صاحب پسری به نام «نورمی» شد . سپس در حین مبارزه ای با مرد عنکبوتی کشته شد در حالیکه معلوم شد هیچ وقت واقعا با پیتر مشکل خاصی ندارد و همیشه او را دوست میداشته (داستان مرگش اینجا ترجمه شده است).

11- مرگ «هری آزبورن»

 چند سال پیش گفته شد که هری نمرده است و درست مثل پدرش چون از فرمول نیروزای گابلین استفاده کرده ، توانسته بوده از مرگ نجات پیدا کند (این مقاله را بخوانید). پیتر و هری دوباره با هم دوستان خوبی شدند (البته هری زنش را طلاق داده بود ولی دوباره با هم زندگی میکردند تا در کنار فرزند خودشان یعنی «نورمی آزبورن» باشند) . او سعی میکرد تا جای ممکن از پدرش فاصله بگیرد و زندگی مستقل خودش را داشته باشد و نام فامیلی خودش را نیز از آزبورن به «لِیمَن» تغییر داد. تا اینکه در سال 2021 و در اواخر run آقای نیک اسپسنر در کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" حقایق عجیبی درباره هری آزبورن فاش شد و فهمیدیم که نورمن سالها پیش در ازای موفقیت تجاری روح پسرش هری را به «مفیستو» فروخته بوده و همین باعث شده بود تا وقتی هری آزبورن مرده بود روحش در جهنم به تسخیر مفیستو دربیاد. آن نسخه ای که چند سال پیش به زندگی برگشته بود هم معلوم شد کلونی بیش نبوده است که کشته شد. اما در نهایت در چالش بین مفیستو و دکتر استرنج، روح هری آزبورن واقعی آزاد شد (توصیه میشه این مقاله را بخوانید).

 

- بارت هامیلتون (ملقب به "گرین گابلین سوم")

بارت هامیلتون

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 176 كمیك The Amazing Spider-Man (ژانویه سال 1978)

«بارت هامیلتون» روانشناسی بود كه مسئول مداوای هری آزبورن شد ولی در جلساتی كه با او داشت شیفته شخصیت گرین گابلین شد. تا اینكه سعی كرد خودش هم یك گرین گابلین باشد ولی در نهایت كشته شد. او هم هرگز نتوانست یك گرین گابلین حسابی باشد و در مدتی كه نورمن آزبورن در داستان های مرد عنكبوتی حضور نداشت و مرده پنداشته میشد، جانشین شایسته ای برایش باشد. در حقیقت او هرگز نتوانست محل اختفای فرمول گابلینی را پیدا كند (چون هری از آن بی خبر بود) و به همین خاطر نتوانست به نیروهای فوق بشری دست یاید. در هر حال هامیلتون در یکی از جلسات روانشناسی خود با هری تونست اسرار او را بشنود که شامل هویت مخفی گرین گابلین اسپایدرمن نیز میشد.

 او در نهایت وقتی میخواست با سرنگونی «سیلورمین» به رئیس مافیای شهر تبدیل شود با هری درگیر شد و در انفجار بمبی که برای کشتن مردعنکبوتی ساخته بود، کشته شد و از آن موقع دیگر اثری ازش دیده نشد تا اینکه اخیراً «شغال» (بن رایلی) در رویداد "توطئه کلونی" از رویش یک کلون ساخت.

 

- فیل یوریك (ملقب به "گابلین قهرمان/هاب گابلین/شوالیه گابلین/شاه گابلین") 

فیل یوریک

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 كمیك  Green Goblin(اكتبر سال 1995)

این آقا یعنی «فیل یوریک» (Phil Urich) رکورد دار بیشترین تعداد  هویت گابلینی است! او  برادرزاده خبرنگار مشهور و باتجربه روزنامه دیلی بیوگل یعنی «بن یوریك» بود. او پس از مرگ هری آزبورن تجهیزات گرین گابلین را پیدا كرد و سعی كرد یك گرین گابلین قهرمان باشد.

در نهایت تجهیزات او درمبارزه با Sentinel آسیب دید و دیگر نتوانست آن را تعمیر كند و در نتیجه خودش  را بازنشسته كرد. او سپس از حرفه قهرمانی  بازنشسته و عاشق «نورا وینترز» (یكی دیگر از خبرنگاران دیلی بیوگل) شد و برای اینكه بتواند دلش را بدست بیاورد سعی كرد عكس و اطلاعات اختصاصی برایش جور كند. به همین دلیل به یكی از مخفیگاه های قدیمی گرین گابلین رفت و در آنجا با هاب گابلین مواجه شد (این هاب گابلین برادر دوقلوی  رادریك كینگزلی یعنی «دنیل كینگزلی» بود). فیل یوریك او را كشت و خودش را به عنوان هاب گابلین جدید معرفی كرد!

فیل یوریک

در مجموع قضیه خبیث شدن فیل یوریک و تبدیل شدن او به هاب گابلین واقعا غیر منطقی و عجیب بود. در هرحال، او سپس به دار و دسته «كینگ پین» پیوست. البته رادریك کینگزلی (هاب گابلین اصلی ) برگشت و تصمیم گرفت انتقام برادرش را بگیرد ولی در نهایت با او به توافق رسید. سپس مرد عنكبوتی برتر هویت این هاب گابلین قلابی را فاش كرد و همه فهمیدند كه فیل یوریك است. بنابراین او به ارتش نورمن آزبورن (که آن موقع خودش را «شاه گابلین» لقب داده بود) پیوست و خودش را «شوالیه گابلین» (Goblin Knight) نامید. 

شوالیه گابلین

اما در نهایت همچون دیگر گابلین های ارتش گرین گابلین شکست خورد و دستگیر شد اما پس از فرار کردن از زندان لقب «شاه گابلین» (Goblin King) را برای خودش تصاحب کرد!

«شاه گابلین» (Goblin King)

تا اینکه در داستان معروف "شکست جانانه" که اینجا ترجمه شده است،  دیدیم که  به یکی از مخفیگاه های قدیمی گرین گابلین حمله کرد تا به تجهیزات گابلینی دست پیدا کند ولی نورمن آزبورن که آن موقع با سیمبیوت کارنیج پیوند خورده بود، او را کشت (قلبش را از سینه خارج کرد!). 

نورمن فیل را میکشد

 

- گرین گابلین بی نام و نشان!

گرين گابلين

اولین حضور در عالم كمیك: نامشخص!

پس از قضایای   clone saga   و بازگشت نورمن آزبورن ، او برای اینكه دیگران را گمراه كند با كمك همكارش به نام دكتر Angst یك نفر را با صورت ژنتیكی دستكاری كرد تا گرین گابلین شود. نورمن از این گرین گابلین به عنوان محافظ خودش استفاده میكرد و همچنین برای گیج كردن مرد عنكبوتی. او حتی به این گرین گابلین دستور داد تا نوه اش یعنی «نورمی آزبورن» را گروگان بگیرد تا مردم شهر فريب بخورند و فكر كنند نورمن آدم بيگناه و مظلومي است . در هر حال هرگز هویت این گرین گابلین مشخص نشد و چون فرمول گابلینی بهش نرسید جلوی چشمان مرد عنكبوتی صورت اش به نورمن و هری و ... تغيير شكل داد و سپس ذوب شد!

 

- نِلز وان اَدِر (ملقب به "گابلین اولیه")

نلز وان ادر (ملقب به "گابلین اولیه")

اولین حضور در عالم كمیك: شماره   1- كمیك  Spider-Man(جولای سال 1997)

گفته میشود سالها پیش وقتی نورمن هنوز به گرین گابلین تبدیل نشده بود فرمول گابلینی خودش را (كه هنوز تكمیل نشده بود) روی یكی از كاركنان شركت آزكورپ به نام «نلز وان ادر» (Nels Van Adder) امتحان كرد و در نتیجه او به موجودی قرمز رنگ و دیو مانند تبدیل شد كه به او لقب "گابلین اولیه" یا  Proto-Goblin داده شد. وان ادر چند نفر را در آزكورپ كشت و نورمن را مسئول بلایی كه سرش آمده است میدانست. او در نهایت مورد اصابت گلوله سروان «جورج استیسی» قرار گرفت و به داخل رودخانه افتاد ولی به نظر آمد که جان سالم به در برده باشد.

 

- گابریل استیسی (ملقب به "گابلین خاكستری")

گابریل استیسی (ملقب به "گابلین خاكستری")

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 509 كمیك The Amazing Spider-Man (اگوست سال 2004)

همانطور که در این مقاله گفته بودیم، در داستان منفور "گناهان گذشته" (Sins Past) فهمیدیم  كه گوئن استیسی قبل از مرگ با نورمن آزبورن رابطه داشته و در نتیجه بچه های دوقلو به نام های «گابریل» و «سارا» به دنیا آورده! آنها چون بچه نورمن بودند بنابراین فرمول گابلین در DNA آنها وجود داشت و به همین دلیل سرعت رشد آنها خیلی بیشتر از انسان های عادی بود (در واقع آنها 9 سال داشتند ولی مثل انسان های بالغ به نظر میرسیدند). آنها فكر میكردند پيتر  پدر واقعي شان است و به همین خاطر میخواستند از او انتقام بگیرند (چون فكر میكردند پیتر مادرشان را هنگام زایمان تنها گذاشته است) سپس گابریل باز هم از فرمول گابلینی استفاده كرد و كاملا مجنون شد و نام خودش را "گابلین خاكستری" یا  Grey Goblin گذاشت. وقتی گابلین خاکستری میخواست به مرد عنکبوتی حمله کنه، خواهرش سارا (که به این نتیجه رسیده بود که پیتر تقصیری در مرگ مادرشان نداشته است) به سمت گلایدر او شلیک کرد و باعث سقوطش شد. بعدا گابریل در حالی که حافظه اش را از دست داده بود در ساحل دریا پیدا شد. خوانندگان فکر میکردند دیگر قرار نیست این شخصیت را در دنیای کمیک ببینند چون خالق   داستان "گناهان گذشته" که با اعتراض هواداران مواجه شده بود گفته بود میخواهد آنها را از داستان های مرد عنکبوتی خارج کند ولی انگار مارول اینطور فکر نمیکرد!  چون گابریل بعدا دوباره در داستان های مرد عنکبوتی ظاهر شد. او به برادر ناتنی خودش (هری آزبورن) شلیک کرد. بعد معلوم شد دچار بیماری دو قطبی شخصیتی شده . در واقع او   زره American Son را دزیده بود و با پوشیدن این زره یک قهرمان میشد ولی هر وقت آن را درمی آورد ، خبیث میشد!

گابریل در نهایت شکست خورد و زره هم نابود  و به تیمارستان برده شد. ولی در تیمارستان پیغامی از سوی پدرش (نورمن آزبورن) به دستش رسید که در آن بهش گفته بود چقدر دلش برایش تنگ شده است! خوشبختانه از آن موقع به بعد هم دیگر در داستان های مرد عنکبوتی دیده نشده است!

البته در سال 2021 و در انتهای run آقای نیک اسپسنر در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز این داستان رتکان شد و مشخص گردید گوئن هیچ رابطه ای با نورمن نداشته و همه این اتفاقات نقشه «هری آزبورن» بوده تا از پدرش و پیتر انتقام بگیرد. همچنین معلوم شد سارا و گابریل استیسی هم فرزندان گوئن و نورمن نبوده اند، بلکه موجودات کلون شده ای بوده اند! حتما این مقاله را بخوانید. 

 

- لیلی هالیستر (ملقب به "شرور")

لیلی هالیستر

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 549  كمیك The Amazing Spider-Man (مارس سال 2008)

«ليلي هاليستر» (Lily Hollister) دوست دختر هری آزبورن بود ولی بعدا معلوم شد معشوقه نورمن آزبورن بوده و تبدیل به گابلینی به نام «شرور» (Menace) شد. او سپس بچه ای به دنیا آورد كه ابتدا گمان میرفت بچه نورمن باشد ولی بعدا مشخص شد هری پدر بچه است. در هر حال شرور  بر خلاف گابلین های دیگر چون از نسخه پیشرفته فرمول گابلینی استفاده كرده ظاهرش  كاملا شبیه به گابلین ها شده بود و نيازي به زدن ماسك گابليني نداشت! در جریان داستان "ملت گابلین"، شرور به نورمن آزبورن و ارتش زيرزميني او پیوست ولی اسپایدرمن توانست پادتنی به او تزریق كند تا به وضعیت انسانی خودش برگردد و دوباره لیلی هالیستر شود ولی به دست پلیس دستگیر شد. در رویداد Axis، فیل یوریک سعی کرد لیلی هالیستر را از دست پلیس نجات بده و  ماشین حمل او را منفجر کرد. اما لیلی از انفجار جان سالم به در برد و در حالی که حافظه اش را از دست داده بود در کوچه و  خیابان زندگی میکرد. تا اینکه متوجه میشه «رادریک کینگزلی» (هاب گابلین اُریجینال) در حال تبدیل کردن هویت دیگران به ابرقهرمان است. پس به مقر او رفت و کینگزلی هم به او  هویتی جدید به نام   «ملکه گربه»/«کویین کَت» (Queen Cat) داد که خیلی شبیه به «گربه سیاه» بود!

ملکه گربه queen cat

سپس فیل یوریک به مقر کینگزلی رفت تا باهاش مقابله کنه ولی لیلی ازش محافظت کرد و نشان داد دوست دارد در قالب قهرمانانه «ملکه گربه» باقی بماند. 

 

- كارلی كوپر (ملقب به "هیولا")

کارلی کوپر هیولا

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 25 كمیك The Superior Spider-Man (مارس سال 2014)

«کارلی کوپر» دوست صمیمی پیتر پاركر است و برای مدتی هم به معشوقه او تبدیل شد (این مقاله را بخوانید). كارلی كوپر همچنین دوست بسیار نزدیك «لیلی هالیستر» است و آنها آنقدر به هم نزدیك هستند كه به هم خواهر میگویند. در جریان داستان "ملت گابلین" او موفق شد به راز "مرد عنكبوتی برتر" پی ببرد و بفهمد كه او همان دكتر اختاپوس است كه وارد جسم و ذهن پیتر پاركر شده است. او سپس توسط افراد گرین گابلین اسیر شد و تحت شكنجه قرار گرفت تا هویت مخفی مرد عنكبوتی را فاش كند ولی اینكار را نكرد. تا اینكه  فرمول گابلینی به او تزریق گردید و بنابراین به گابلینی ملقب به "هیولا" (Monster) تبدیل شد. اما سرانجام پس از كش و قوس های فراوان توانست به حالت اولیه خودش برگردد. او تصمیم گرفت نیویورک را ترک کند  اما اخیرا دوباره به این شهر بازگشت و در یک کافی شاپ با مری جین روبرو شد و بهش کمک کرد وارد یک گروه مشاوره بشه که اعضایش همگی یک ابرقهرمان در زندگی خود دارند.   

 

- نورمی آزبورن ملقب به «بچه گابلین» (Child Goblin)

 نورمی آزبورن (Normie Osborn)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 263 از كمیك The Amazing Spider-Man (آوریل سال 1985)

در ابتدای مقاله  گفتم که در داستان "شکست جانانه" شاهد بودیم که نورمن آزبورن بعد از مدتی که نمیتونست به حالت گابلینی خودش در بیاد، خودش رو با سیمبیوت «کارنیج» ترکیب کرد تا به هدف خودش دست پیدا کنه و تبدیل شد به موجودی وحشتناک به نام «رِد گابلین». ضمن اینکه بعد از مدتها به خاطر سوتی که «جی جونا جیمسون» داد دوباره تونست از هویت مخفی اسپایدرمن آگاه بشه. بنابراین میتونید تصور کنید که رفت سراغ پیتر پارکر! نورمن به پیتر اخطار کرد که اگه سد راهش بشه تمام عزیزانش رو میکشه. او حتی نوه خودش یعنی «نورمی آزبورن» رو دزدید (چون فکر میکرد که او از پسرش هری برای اینکه به جانشینش تبدیل بشه، مناسبت تره). سپس در مقابل چشمان بهت زده اعضای خانواده او را مثل خودش به سیمبیوت آلوده کرد!!!!  (واقعا کی حاضر میشه همچین بلایی را سر نوه خودش بیاره؟! ). او به نورمی ماموریت داد تا بره سراغ زن عموی پیتر  و او را بکشه ولی موفق به انجام این کار نشد. در نهایت سیمبیوت کارنیج از نورمی هم جدا شد ولی در یک صحنه دیدیم که ذره ای از اون در چشمان نورمی باقی مانده!

 

در قسمت بعدی به معرفی «گرين گابلين» در دنياهای ديگر خواهم پرداخت!

 

نویسنده: عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره «هری آزبورن» (HARRY OSBORN) بدانید

داستان تاریخی "بازگشت گرین گابلین" ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "هاب گابلین نهایی" (ULTIMATE HOBGOBLIN) ترجمه شد + لینک دانلود

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت دوم

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

20 داستان برتر با حضور گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

20 نبرد برتر مرد عنکبوتی و گرین گابلین در دنیای کمیک، انیمیشن، بازی و سینما

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mokhtar
+15 #1 mokhtar 1393-10-14 16:02
اره
من برگشتم! ;-)

ادم مگه ميتونه خونه خودش رو فراموش كنه؟ آدم مگه ميتونه اين همه كاربر و رفيق دوست داشتني رو ول كنه؟ ادم مگه ميتونه استاد ترابي رو ول كنه و بره؟

من بهش قول داده بودم كه تا اخرش باهاش هستم و حالا هم برگشتم تا به قولم وفا كنم
اره داداش بجه جنوب شهر تهرون سرش بره زير قولش نميزنه ...
نقل قول کردن
قربانعلی
+9 #2 قربانعلی 1393-10-14 16:03
چی شد !!!!!!! نفهمیدم عمو مختار به سایت برگشنه ؟؟؟
واقعا خوشحال شدم عمو دستت طلا
دست پر اومدی خیلی ممنون
نقل قول کردن
mtm
+12 #3 mtm 1393-10-14 16:06
#1:
:cry:

اين اشك شوقه ...
نقل قول کردن
قربانعلی
+8 #4 قربانعلی 1393-10-14 16:08
#3 :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
همچنین
نقل قول کردن
mokhtar
+13 #5 mokhtar 1393-10-14 16:09
#3:
نوكرتم داداش
شرمنده اونروز اونجوري رفتم
من لازم ميدونم از دوست خوبم حسن رياحي (ملقب به جوك ناجور) معذرت بخوام چون انروز با لحن عصباني باهاش صحبت كردم
همينطورم از ميرابيليس ... من درباره ات اشتباه فكر ميكردم . دچار سو تفاهم شده بودم. باهات بد حرف زدم
اونقدر شجاعت تو وجود اين گابلين داغون هست كه به اشتباهاتش اعتراف كنه ... منو ببخش
نقل قول کردن
mokhtar
+11 #6 mokhtar 1393-10-14 16:12
از تمام بچه هايي كه اين مدت براي برگشتن من نذر كرده بودن و دعا ميكردن تشكر ميكنم ( :lol: )

و همينطور از همه اونايي كه بنر و پوستر و ... درست كردن براي من تشكر ميكنم.
برگشتم به كوري چشم يه سري آدم &%$# كه ثابت كنم اين سايت بهترينه و هرگز از پا نمينشينه (خدا الان دارم عينهو ادماي جو گير صحبت ميكنم ، نه؟ :lol: )

راستي از اون برنرهايي كه جلوي در قهرمان هاي تيم ملي ميزنن ، درست نميكنيد. اونايي كه مينويسن "بازگشت پيروزمندانه عمو مختار به وطن را گرامي ميداريم" :lol:
ولي خودمونيم ها سايت بدون من هيچ كم و كسري ظاهر نداشته! چقدر مطلب گذاشتيد ...! :-* :D
نقل قول کردن
mtm
+12 #7 mtm 1393-10-14 16:20
يكي رو يادت رفت معرفي كني:

مختار (ملقب به عمو)

اولین حضور در عالم كمیك : از همون لحظه اي كه باهاش آشنا شدم

اين گابلين با بقيه گابلين ها فرق داره. اخلاقش گاهي گند و مزخرفه ولي هيچي تو اون دل بزرگش نيست. به قول خودم: هميشه بهترين و درست ترين چيزا رو به بدترين شكل ممكن بيان ميكنه". مختار بچه جنوب شهره و احتمالا مرام و معرفت رو از بچه هاي همون جا به ارث برده. مختار بسيار وفاداره و در تمام سختي هاي سايت همراهش بوده....

;-)
نقل قول کردن
mokhtar
+11 #8 mokhtar 1393-10-14 16:25
#7:
;-)
نقل قول کردن
mokhtar
+10 #9 mokhtar 1393-10-14 16:48
ولي اين هدر سايت و نظرسنجي خيلي خوب شدن
دشت بچه ها درد نكنه
هدر رو كي درست كرده؟
نقل قول کردن
mtm
+10 #10 mtm 1393-10-14 16:56
به نقل از mokhtar:
ولي اين هدر سايت و نظرسنجي خيلي خوب شدن
دست بچه ها درد نكنه
هدر رو كي درست كرده؟


هدر كار عرفان خان اديگوزلي هستش
نظرسنجي رو هم مديريت محترم سايت زحمتشو كشيدن
نقل قول کردن
M. goblin
+12 #11 M. goblin 1393-10-14 17:25
uplooder.net/.../...

:cry: :cry:

من نه مقاله رو خوندم نه چیز رو.ولی همین که اسمی از گابلین اومد فهمیدم که عمو برگشته :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

farhangnews.ir/.../...

عمو وقاعا واقعا واقعا میگم:
این سایت بدون تو هیچه!! :cry: :cry: :cry: نه نه صبر کن....هیچ نیست....چون چیزی که وجود نداره نمیتونه هیچ باشه!! :cry: :-* :cry:
نقل قول کردن
The Rock
+9 #12 The Rock 1393-10-14 17:27
به به ببینین کی این جاست عمو مختار گل خودمون خوش اومدی عمو جون دلمون برات یه ذره شده بود :cry: :cry: :cry: الان دیدمت خیلی انرژی گرفتم ها ;-) :lol:
دستت هم بابت ترجمه این مقاله درد نکنه بسیار جالب بود.
از بعضی از این گابلین ها اصلا خبر نداشتم.از دو تاشون اطلاعات کاملی نداشتم ولی الان فهمیدم کی هستن.

راستی عمو با چه مقاله خوبی هم برگشتی ها بهترین مقاله ای بود که میتونستی باهاش برگشتن خودت رو اعلام کنی :lol:
نقل قول کردن
The Assassin
+7 #13 The Assassin 1393-10-14 17:37
مقاله که عالی بود و حرف نداشت
Welcome back uncle Moktar
نقل قول کردن
SLH Hero
+9 #14 SLH Hero 1393-10-14 17:39
عو مختار خیلی ممنون که برگشتین! دلمون خیلی براتون تنگ شده بود!
مقاله هم خیلی کامل و جامع بود. درباره تمام گابلین ها فهمیدم.
ولی گابلین اوّلیه برام خیلی جالب بود مخصوصاً اینکه سروان استیسی کشتتش.
#6:
چرا درست نمی کنیم؟ ;-) :
8pic.ir/.../...
نقل قول کردن
mokhtar
+9 #15 mokhtar 1393-10-14 17:40
#11، 12، 13، 14 و ...

مخلص همه شما هستم
خيلي ممنون بابت همه چيز
من لايق اين همه محبت نيستم :cry:
نقل قول کردن
M. goblin
+6 #16 M. goblin 1393-10-14 17:45
#6
عمو فقط منتظر باش!! :-*
نقل قول کردن
Bad joke
+9 #17 Bad joke 1393-10-14 17:45
ااااااااا :o :o :o :o :o :o :o :o
یا ابالفضل ببین کی اینجاست موشا اتیش زدن اومد
کجایی اصلا حال نمیکردم تو سایت بیام :-*

عمو مختار جادوگر سایت :-x (پاچه خواری حال کردی) :-x :-x
نقل قول کردن
Amir.h
+7 #18 Amir.h 1393-10-14 17:55
به به
عمو مختارگل!
آقا نبودی سایت خیلی سوت و کور بود
خوش برگشتی
مقاله هم خیلی خوب بود
راستی اون ترجمه Spider-verse Team up هم خیلی خوب بود خواستم مستقیم تشکر کنم
نقل قول کردن
mokhtar
+9 #19 mokhtar 1393-10-14 17:55
#17:
چطوري حسن؟
دلم برات تنگ شده بود ...
نقل قول کردن
Bad joke
+9 #20 Bad joke 1393-10-14 17:57
#19
ما هم زیاد ولی از حق نگذریم یه دو کیلویی فش دادیمتا :-*
نقل قول کردن
mokhtar
+9 #21 mokhtar 1393-10-14 18:01
به نقل از Bad joke:
#19
ولی از حق نگذریم یه دو کیلویی فش دادیمتا :-*


حقم بوده حتما :-*
راستم مهدي ميگفت من نبودم حال و حوصله نظر دادن نداشتي، راست ميگه يا خالي بسته؟ :-*
نقل قول کردن
mokhtar
+11 #22 mokhtar 1393-10-14 18:05
به نقل از Amir.h:
راستی اون ترجمه Spider-verse Team up هم خیلی خوب بود خواستم مستقیم تشکر کنم

جدي؟
خوشحالم ...
يكي از دوستام كه كميك رو براش فرستاده بودم ميگه هر وقت اونجايي كه الكترو به والچر ميگه "مرتيكه كفترباز" از خنده روده بر ميشه ...

نقل قول کردن
Amir.h
+8 #23 Amir.h 1393-10-14 18:07
#22:ما هرجاییشو میخونیم از خنده روده بر میشیم :lol:
نقل قول کردن
mokhtar
+9 #24 mokhtar 1393-10-14 18:07
ماشالا بچه ها چه بنرها و عكس هاي خوشگلي براي من اديت ميكنن

خدايي اگه هر از گاهي قهر كنم و دوباره برگردم ذوق هنري همه شكوفا ميشه. فكر كنم همه يه پا پيكاسو و ميكلانژ بشن :lol:

خدايي دست همتون درد نكنه
نقل قول کردن
mokhtar
+9 #25 mokhtar 1393-10-14 18:09
به نقل از Amir.h:
#22:ما هرجاییشو میخونیم از خنده روده بر میشیم :lol:


شما لطف داري
نميدونم اونجاچرا به ذهنم رسيد از "كفترباز" اشتفاده كنم. شايد چون والچر قراره يه پرنده باشه ...
مديون من هستيد اگه فكر كنيد بچه گي هام كفتر بازي ميكردم ! :-*
نقل قول کردن
Amir.h
+6 #26 Amir.h 1393-10-14 18:12
مختار الان که برگشتی و کامنتارو داری با لحن باحال خودت جواب میدی یاد قدیما افتادم که سایت همینجوری بود
یادش بخیر
نقل قول کردن
basir
+5 #27 basir 1393-10-14 18:15
لطفا کمیک جنگ ولورین با اسپایدرمن برتر رو ترجمه کنید
مررررسیییی :roll:
نقل قول کردن
Soheil spidey
+8 #28 Soheil spidey 1393-10-14 18:19
سللللللللللللاا ااااااااامممممم ممم ویژه خدمت عمو مختار گل خودمون. :-)
عمو جون نبودی حسابی دلتنگت بودیم. :-?
عمو جون با یه مقاله طوفانی برگشتینا خیلی حال کردم. ( نکنه تو این مدت داشتین رو این مقاله کار میکردین. :lol: )
عمو جون منتظر سورپرایز منم باش. ;-)
نقل قول کردن
mokhtar
+11 #29 mokhtar 1393-10-14 18:25
به نقل از basir:
لطفا کمیک جنگ ولورین با اسپایدرمن برتر رو ترجمه کنید
مررررسیییی :roll:


چه ربطي داشت؟

ولي خداييش سايت همون جوري هاست هنوز م واسه بي ربطي كامنت هاش هم تنگ شده بود !
نقل قول کردن
mtm
+10 #30 mtm 1393-10-14 18:28
#29:
اتفاقا نميدونم بهت گفتم يا نه ولي الان مدتيه دارم مطالب قديمي و كامنت هاي قديمي رو بررسي و ويرايش ميكنم

به يه نكاتي برميخورم كه خيلي جالبه. مثلا اين كامنت رو نيگا:

spidey.ir/مقالات/فیلم-های-سینمایی-اسپایدرمن/237-فیلم-مبارزه-مرد-عنکبوتی-با-بتمن.html#comment-15573

"خاك تو سرشون كنن" :lol:
"بهار" گذاشته. همون خانومي كه قديما تو سايت نظر ميداد. يعني وقتي ديديمش از خنده مردم! :lol:
نقل قول کردن
mokhtar
+10 #31 mokhtar 1393-10-14 18:34
#28:
به به اقا سهيل گل!
ياشاسين!
نه بابا اين مقاله رو همين دو سه ساعت پيش شروع كردم به نوشتن
مدتها پيش قولش رو داده بودم به بچه هاي سايت گفتم بزار بنويسمش تا براشون يه جور سوغاتي بازگشت از سفر باشه
نقل قول کردن
Imperial King
+7 #32 Imperial King 1393-10-14 18:35
به نقل از mokhtar:
اره
من برگشتم! ;-)

ادم مگه ميتونه خونه خودش رو فراموش كنه؟ آدم مگه ميتونه اين همه كاربر و رفيق دوست داشتني رو ول كنه؟ ادم مگه ميتونه استاد ترابي رو ول كنه و بره؟

من بهش قول داده بودم كه تا اخرش باهاش هستم و حالا هم برگشتم تا به قولم وفا كنم
اره داداش بجه جنوب شهر تهرون سرش بره زير قولش نميزنه ...

سلام عمو منم بچه جنوب تهرانم خوشحالم که برگشتی.ایشالا دیگه بچه ها رو تنها نزاری
نقل قول کردن
mokhtar
+9 #33 mokhtar 1393-10-14 18:38
#31:
ياد اين دختر افاده اي ها ا افتادم كه وقتي ميبينن دو تا جوون تو خيابون دعوا ميكنن ميگن: "خ اك تو سرشون! بيشعورهاي حمال بي نزاكت" :lol:
نقل قول کردن
Bad joke
+6 #34 Bad joke 1393-10-14 18:39
#21
خالی بسته :-*
نقل قول کردن
Amir.h
+5 #35 Amir.h 1393-10-14 18:49
راستی مرابلیس کجاست؟
نقل قول کردن
Amazing Spidey
+6 #36 Amazing Spidey 1393-10-14 18:54
#1
حالا لای لای لای لای لای لای ناری ناری ناری ناری ناری ناری
وای خدا از خوشحالی دارم می ترکم حالا لای لای لای حالا لای لای لای
ناری ناری ناری ناری :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :D :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
Amazing Spidey
+5 #37 Amazing Spidey 1393-10-14 18:58
فقط ریتمش رفت تو حلقم :-*
نقل قول کردن
Amazing Spidey
+4 #38 Amazing Spidey 1393-10-14 18:59
واقعا مقاله عالی بود واقعا برام سوال پیش امده بود این
گابلین خاکستری کیه خیلی هاشونم که نمی دونستم واقعا علی بود :roll:
نقل قول کردن
blackspidey
+5 #39 blackspidey 1393-10-14 19:31
ایول عالی بود
نقل قول کردن
DEADPOOL
+3 #40 DEADPOOL 1393-10-14 19:49
خیلی خیلی با حال بود اصلا حال کردم با مقاله ;-)
-----------------------
خوش حالیم که بر گشتی عمو مختار دل ددپول یه ذده شده بود :cry:
نقل قول کردن
Victor
+5 #41 Victor 1393-10-14 20:32
عمو جون خوش برگشتی
بقول خودت جمعمون جمع بود گلمون کم بود که اون هم اضافه شد
مثل همیشه عالی بود دستت طلا عمو
نقل قول کردن
Miguel ohara
+5 #42 Miguel ohara 1393-10-14 20:49
عمو مختار وقتی که رفتید خیلی ناراحت شدم ولی به خاطر خرابی کامپیوتر نتونستم بگم نرید الانم هم خیلی بابت باز گشت شما خوشحالم
بابت مقاله ممنون
نقل قول کردن
Farzan003
+5 #43 Farzan003 1393-10-14 21:12
مقاله قشنگی بود.جز نورمن و هری هیچ کدومو نمیشناختم :-* دست شما درد نکنه.

پ.ن: welcome back :lol:
نقل قول کردن
new goblin 2
+5 #44 new goblin 2 1393-10-14 21:16
با تشکر از مقاله.عمو اصلا کجا بودی؟؟؟؟؟؟؟؟
اومدم دم پستتون نبودید راستشو بگو کجا رفته بودی؟؟؟؟
به نظر من عمو رفته بوده سایت بتمن.اما دیده مقاله با نام گابلین بوده سریع خودشو رسونده.گابلین است دیگر گاهی می خواهد گوین را بکشد گاهی می خواهد به بتمن کرم بریزد.
ولی عمو جدی از بازگشتت خوشحالیم اصلا جای خالی پستات و کامنتات انگار یه چیزی از این سایت کم بود.
نقل قول کردن
spidey 4ever
+3 #45 spidey 4ever 1393-10-14 21:35
عمو واقعا از بازگشت شما خوشحالم
میدونی که چقدر دوستتون دارم
شما الگوی من هستید
نقل قول کردن
spidey 4ever
+4 #46 spidey 4ever 1393-10-14 21:39
مقاله خوبی هم بود
از اونایی که راست کار عمو مختاره
ولی ببخشیدا مگه شما نگفتی گابریل استیسی رو مارول دیگه بهش اشاره نمیکنه پس چرا تو داستان american son دوباره ازش استفاده شد؟ :-*
نقل قول کردن
THE SUPERIOR SPIDER MAN
+4 #47 THE SUPERIOR SPIDER MAN 1393-10-14 21:46
هوررا عمو برگشته بیا که قرار داد رو ببندیم



راستی از هری چه خبر هنوز زندست یا مرده؟
چرا قیافش انقدر بدشکل شده ؟
نقل قول کردن
adminqaz
+8 #48 adminqaz 1393-10-14 21:48
سلام عمومختار عزیز
از برگشتنت واقعا خوشحالیم :-)
راستی نگفتی این همه مدت کجا بودی؟
چه طوری تونستی این همه مدت به سایت و کاربرهای دوست داشتنیش سر نزنی؟
نقل قول کردن
Kousha-Spider
+3 #49 Kousha-Spider 1393-10-14 22:31
مقاله ی جالبی بود ;-)
عمو مختار خوش آمدی :lol:
یادمه یه بار درباره ی گابلین خاکستری صحبت کردم به شدت عصبی شدین :D فکر کنم ازش متنفرید :lol:
ولی جدا تبدیل شدن فیل به هاب گابلین خیلی مسخرس :-*
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
+3 #50 As Responsible As Spider-Man 1393-10-14 22:35
سلام به همگی !!! راجب به مقاله باید بگم که واقعا عالی بود! از نظر من بهترینشون نورمن ازبورنه!!!راستی ببخشید این اقا مختار کی هستند؟؟؟
نقل قول کردن
A god name sparkles
+8 #51 A god name sparkles 1393-10-14 22:44
عمو مختار ، چه خوب كه برگشتيد! :lol:
من يه مقاله واسه سايت فرستادم و بعدش ميخواستم نظر اساتيد سايت رو مثل شما و آقاي ترابي عزيز و بقيه بدونم…
اما هِي به خودم ميگفتم عجب شانسي داريم درست تا مقاله آماده شد ، عمو مختار رفت ، انگار خدا حرفم رو شنيد ، الان به قول معروف "در پوست خودم نمي گنجم!" :D
بازم خوش اومديد!!!… ;-)
نقل قول کردن
New Goblin
+8 #52 New Goblin 1393-10-14 22:53
چی شده؟؟؟آقا یکی به من توضیح بده چیشد عمو رفت؟؟؟؟

عمو کجا بودی؟مارو کاشتی رفتی،تنها گذاشتی رفتی...(یکی جلو منو بگیره!)

حالا که برگشته خوش اومدی!امتحانا تموم شه کلی کمیک ادیت میکنم واست!
نقل قول کردن
spidey 4ever
+9 #53 spidey 4ever 1393-10-14 23:41
به نقل از As Responsible As Spider-Man:
راستی ببخشید این اقا مختار کی هستند؟؟؟


یعنی واقعا عمو مختار رو نمیشناسی؟
ایشون رفیق صمیمی اقای ترابیه، از موسسین این سایته، ادم باحالیه، کابوس اون دسته از طرفدارای بتمنه که گاهی وقتا حرف زیادی میزنن و پاشون رو از گلیمشون دراز تر میکنند، عاشق گرین گابلینه و در ضمن استاد من تو دانشگاهه :-*
نقل قول کردن
spidey 4ever
+6 #54 spidey 4ever 1393-10-14 23:45
به نقل از New Goblin:
چی شده؟؟؟آقا یکی به من توضیح بده چیشد عمو رفت؟؟؟؟

اقای ترابی اینجا مبسوط توضیح دادن:
spidey.ir/.../...

:lol:
نقل قول کردن
mtm
+6 #55 mtm 1393-10-14 23:46
#51:
مقالتون دریافت شد

ولی چون از نظر تم و محتوا شبیه به مقالات اخیر اقای شیرزاده بود گفتیم چند روزی بگذره تا برای خواننده ها تازگی بیشتری داشته باشه
نقل قول کردن
mtm
+11 #56 mtm 1393-10-14 23:51
به نقل از Persian-Spider:
ولی ببخشیدا مگه شما نگفتی گابریل استیسی رو مارول دیگه بهش اشاره نمیکنه پس چرا تو داستان american son دوباره ازش استفاده شد؟ :-*

اگه عمو مختار کابوس هوادارای بتمنه تو هم با این سئوالاتت کابوس منی!

بله درسته گابریل تو داستان american son هم استفاده شد

در هر حال ماروله دیگه . کاراش حساب و کتاب نداره . ولی به نظرم اون داستان جوری بود که نویسنده اش نیاز داشت از شخصیتی مثل گابریل استفاده کنه

فقط جون مادرت بحث این گابریل و سارا استیسی رو دیگه مطرح نکن تا من تو مقاله اینده خودم به نام "بدترین داستانهای تاریخ مرد عنکبوتی" کاملا درباره اش توضیح بدم


نقل قول کردن
Amir.h
+5 #57 Amir.h 1393-10-15 00:56
جای میرابلیس هم خالیه ها!!
نقل قول کردن
Banshee
+3 #58 Banshee 1393-10-15 01:56
مختار جان خوش برگشتی...
این american son هم اصلا داستان قوی ای نداشت.
نقل قول کردن
mtm
+4 #59 mtm 1393-10-15 08:57
به نقل از Amir.h:
جای میرابلیس هم خالیه ها!!


بله واقعا همين طوره ...
نقل قول کردن
SONIC
+5 #60 SONIC 1393-10-15 10:30
مبارکه.خیلی خوشحالم که دوباره اومدی عموووووووووووو.
امشب اخبار 20:30 این خبرو اعلام میکنه!!! :lol:
نقل قول کردن
black phantom
+4 #61 black phantom 1393-10-15 11:08
اولین بار که شنیدم عمومختار میخواد بره تا یک ساعت توشوک بودم ازاون به بعدهم همش میومدم خبرای جدیدو میخوندم خداخدامیکردم اشتباه باشه
خداراشکر شما برگشتین خدایی این سایت بدون شماوخیلی ازدوستان...هیچ صفایی نداره.. :oops: :cry: ;-)
نقل قول کردن
mtm
+7 #62 mtm 1393-10-15 11:59
من لازم ميدونم يه توضيحي درباره "گابلین اولیه" یا Proto-Goblin بدم

مارول اواسط دهه 90 ميلادي به فكرش زد كه براي عناوينش يه شماره فلش بك منتشر بكنه. اين شماره ها منفي يك (-1) نام داشت . يعني چون فلش بك بود داستانش قبل از شماره 1 كميك هاش اتفاق مي افتاد.

اكثر اين فلش بك ها داستان هاي جالبي نبودن ولي انصافا دو، سه تا از فلش بك هاي عناوين مرد عنكبوتي خيلي خبوب ودن. يكيش همين شماره -1 كميك spiderman كه توش ديدم نورمن ازبورن قبل از اينكه گرين گابلين بشه تو ازكورپ از فرمولش روي يه بدبختي استفاده كرده و اونم تبديل شده به proto-goblin

اين به نظرم ايده خوبيه. چون طبيعيه نورمن هيچ وقت نمياد هيمن جوري فرمول رو روي خودش امتحان كنه

اتفاقا اگه يادتون باشه موقع ساخت فيلم "مرد عنكبوتي شگفت انگيز" گفته ميشد اون بازيگر هنديه ميخواد نقش proto-goblin رو بازي كنه.



ولي نميدونم چي شد نقشش رو بازي نكرد!

(نشون ميده سوني از همون اول براي ريبوت اسپايدرمن برنامه خاصي نداشته)
نقل قول کردن
sobhani
+2 #63 sobhani 1393-10-15 13:50
عمو مختار خیلی ممنون که برگشتی واقعاً میگم سایت بدون شما و شوخی های شما فضاش فرق کرده بود ولی حالا که برگشتی خیلی خوشحالم مقالتون هم عالی بود منتظر قسمت دومش هستم.
نقل قول کردن
Hossein sbn
+2 #64 Hossein sbn 1393-10-15 15:26
Amo mokhtar khosh bargashti! Motasefane dishab natonestam ino beheton begam, vali khob chizi ke moheme ine ke shoma alan Injayi.
نقل قول کردن
محمد عرفان بنده بهمن
+3 #65 محمد عرفان بنده بهمن 1393-10-16 14:40
ببخشید من سر این قضیه عشق بین نورمن آزبورن و گوئن استیسی گیج شدم یکی میشه بیشتر توضیح بده؟
چون به نظرم اگر مارول اون موقع این کار رو کرده قسط خودکشی داشته :o
نقل قول کردن
spidey 4ever
+1 #66 spidey 4ever 1393-10-16 14:44
به نقل از GREEN-SPIDER:
ببخشید من سر این قضیه عشق بین نورمن آزبورن و گوئن استیسی گیج شدم یکی میشه بیشتر توضیح بده؟
چون به نظرم اگر مارول اون موقع این کار رو کرده قسط خودکشی داشته :o


اين اقاي ترابي مثل اينكه خوشش نمياد ما در اين باره حرف بزنيم . شما هم نپرس :-*
نقل قول کردن
mtm
+3 #67 mtm 1393-10-16 14:51
#71:
پسر جون تو مثل اينكه حرف تو كلت نميره

من كي گفتم خوشم نمياد در اين باره حرف بزني

من اگه اينطوري ميخواستم كه اصلا نميزاشتم اون يارو "گابلين خاكستري" تو اين مقاله بهش اشاره بشه

من گفتم صبر كنيد تا تو يه مقاله جدا درياره اين موضوع توضيح بدم
نقل قول کردن
mirabilis
+3 #68 mirabilis 1393-10-16 15:19
#69 : خوشحالی از سوی ما هم هست ، به امید خدا قسمت دوم این مقاله نظرات نداده رو جبران کنیم . ;-)
#70 : بد حرف نزدیم ، اومدی گفتی حسن و من داریم قربون صدقه ی وارنر و دی سی میریم ، ما هم گفتیم کژ فهمیه خوندنه وگرنه هر کی بگه فیلم های مارول موفق نبوده و فروش نکرده که با پشت دست باید خوابوند تو گوشش . :D
همه ی قضیه این بود که این دی سی هم میتونه فیلم خوب بسازه یا فروش کنه ولی باید وقت بذاره ، تموم شد و رفت . الان هم دیگه باید گفت :
" i think we all agree the past is over "
نقل قول کردن
spidey 4ever
+2 #69 spidey 4ever 1393-10-16 15:21
شما درست ميگي اقاي ميرابيليس

ولي من منظورم اون نبود. در مجموع ميخواستم بگم كه اگه وارنر بعضي فيلماش موفق نبوده به خاطر اين بوده كه راه و رسم اقتباس بلد نيست. همين

ولي به قول خودت the past is over
نقل قول کردن
spiderarian
#70 spiderarian 1399-02-09 15:39
به نقل از mokhtar:
اره
من برگشتم! ;-)

ادم مگه ميتونه خونه خودش رو فراموش كنه؟ آدم مگه ميتونه اين همه كاربر و رفيق دوست داشتني رو ول كنه؟ ادم مگه ميتونه استاد ترابي رو ول كنه و بره؟

من بهش قول داده بودم كه تا اخرش باهاش هستم و حالا هم برگشتم تا به قولم وفا كنم
اره داداش بجه جنوب شهر تهرون سرش بره زير قولش نميزنه ...

سرور و سالار بالاخره به سایت برگشت 8)
نقل قول کردن
Aref TMNT Spidey
#71 Aref TMNT Spidey 1400-03-19 14:39
عمو مختار اومده چی چی آورده گابی کوچولو پس قس من کو هری خورده

:P

بازگشت پیروزمندانه عمو مختار به وطن رو تبریک میگم
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#72 CAPTAIN_ARVIN 1400-03-19 19:13
به نقل از Aref TMNT Spidey:
عمو مختار اومده چی چی آورده گابی کوچولو پس قس من کو هری خورده

:P

بازگشت پیروزمندانه عمو مختار به وطن رو تبریک میگم

داداش ماذا فازا؟
مال سال 93 :-|
یهو دلم هرررررررررررری ریخت واس عمو :roll:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید