آیا «قناری سیاه» دی سی از «گوئن اسپایدر» كپی برداری كرده؟

گوئن اسپايدر

اینو بخونید و نظرتون رو بگید ...

اخیرا دی سی اعلام كرد كه قرار است تغییرات زیادی در عناوین خود به وجود آورد و كمیك های جدیدی هم چاپ كند. مثلا قرار شده Starfire لباس تنش كنه (چه بد!) و یا قراره یه كمیك مشترك از Harley Quinn/Power Girl چاپ بشه (شرط میبندم حسن ریاحی و میرابیلیس از همین الان زنبیل گذاشتن رفتن تو صف خرید این كمیك!).

یكی دیگر از خبرهای هیجان انگیز برای علاقمندان به دی سی اینه كه قراره از "قناری سیاه" (Black Canary) كمیك اختصاصی چاپ بشه! خوب، چرا كه نه؟ ایشان همواره یكی از شخصیت های مونث مهم دی سی بوده و خیلی هم پر سابقه است (در واقع سال 1947 و در شماره 86 كمیك The Flash خلق شد، ماشالا پیرزنیه واسه خودش!) ضمن اینكه حضورش تو سریال Arrow هم باعث شده دوباره نامش بر سر زبان ها بیافته.

قناري سياه سريال ارو

پس دیگه وقتش بود كمیك خودش رو داشته باشه، درسته؟ ولی سئوال اینه كه در این كمیك جدید قراره ایشون چه شخصیتی داشته باشه؟ چون معمولا رسمه كه وقتی یه سری جدید چاپ میشه شخصیت رو اصطلاحاً ریبوت كنند و شخصیت پردازی اش رو تغییر بدن. دی سی هم در همین راستا به ایده ای كاملا اریجینال دست یافته: قناری سیاه قراره یك گروه موسیقی خاص خودش رو داشته باشه كه اعضاش همه دختر هستند ...

یه لحظه صبر كن ...

یه دختر بلوند و چشم آهويي قراره تو كمیك اختصاصی خودش ظاهر بشه در حالیكه یك گروه موسیقی خاص خودش كه اعضاش همه دختر هستند ، داره؟ چقدر برام آشناست! آره درسته .. الان یادم اومد. «گوئن اسپایدر» هم كه در شماره 2 كمیك Edge of Spider-Verse خلق شد یه همچین گروهی داشت! (اگه ترجمه فارسي اش رو نخونديد اينجا را كليك كنيد) تازه موهاشم بلوند و چشماشم آهويي هستش و قراره كمیك اختصاصی خاص خودش رو داشته باشه!

گوئن عنكبوتي

البته شاید به نظرتون برسه كه دارم بهتون القا میكنم دی سی ایده گوئن اسپایدر رو برای قناری سیاه كپی كرده ولی اینطور نیست (يعني هست ولي همش اين نيست ! laugh) در واقع، به نظر میرسه مارول و دی سی جدیدا خیلی شبیه هم شدن و تشبهات عجیبی بین آنها وجود داره.

مثلا همین event اینده دی سی رو در نظر بگیرید. منظورم "همگرایی" (Convergence) هستش. قراره تو این داستان «برینیاك» شهرهایی رو از زمان های مختلف بیاره داخل سیاره ای و روشون آزمایش كنه و بعدش آدم هاي اين شهرها رو به جون هم بندازه. به نظرتون داستانش خیلی شبیه "جنگ های مخفی" و قضيه مواجه دنياهاي مختلف مارول در سياره battleworld كه مارول ملی روش سرمایه گذاری كرده و میگن میخواد تاریخچه مارول رو عوض كنه، نیست؟

secret wars همگرايي دي سي مارول

یا مثلا Multiversity كه قراره مجموعه ای از قهرمانان رو از دنیاهای مختلف جمع كنه تا علیه نژادی از نابودگران دیو مانند به نام The Gentry مبارزه كنند. خداییش داستانش شبیه "دنیای عنكبوتی" نیست؟!

بازم میگم كه من نمیگم كه دی سی داره ضرورتاً از مارول كپی میكنه ولی انگار دی سی و مارول دارند سعی میكنند داستان های مشابهی رو تعریف كنند منتهی با حضور شخصیت های خودشون (در نهايت هم همين تفاوت شخصيت هاي آنهاست كه باعث موفقيت يا عدم داستان هاي آنها ميشه).

البته یه احتمال دیگه هم هست و اونم اینه كه هر چی بالا گفتم چرته و من چیزی نیستم جز آدمی دیوونه كه همش دنبال تئوری توطئه (conspiracy theory) میگرده!!!cheeky

 

 عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

دی سی از مرد عنکبوتی در کمیک های خودش رونمایی کرد!!!

بتمن خبیث دی سی داره از "جنگ بینهایت" مارول تقلید میکنه!

قهرمانان عصر جدید دی سی بیش از حد به مارول شباهت دارند!

15 دفعه ای که دی سی از ایده های داستانی مارول تقلید کرد

15 شخصیت کمیک بوکی که از هالک (HULK) تقلید کرده اند

10 شخصیت کمیک بوکی که از کاپیتان آمریکا تقلید کرده اند

این 5 شخصیت معروف دنیای کمیک از چه شخصیت هایی تقلید کرده اند؟

15 دفعه ای که سریال های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

15 دفعه ای که فیلم های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

15 دفعه ای که طراحان کمیک بوک از ظاهر شخصیت های واقعی تقلید کردند

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

سوپرمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

مرد عنکبوتی از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

کپی برداری بی شرمانه "ماورای بتمن" (BATMAN BEYOND) از مرد عنکبوتی !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Bad joke
+2 #1 Bad joke 1393-11-20 15:24
درباره کمیک هارلی کویین اصلا نگاهشم نمیکنم خیالت جمع تازه قراره 4 قسمتی باشه گویا

درباره داستان همگرایی هم قبل این برنامه مارول روش دی سیکلی مانور داده حتی خلاصه کل داستاناش هم اعلام شده و خودمونیم دیسی دنیاهای موازی مهم تری داره تا مارول فکر کنم 100 تایی هستن

ولی درباره اون مطلب اصل کاری که گفتی اره منم عقیده دارم همه کمیک های مهم دو طرف دارای شباهت های وحشتناکی به هم هستند
اسپایدرومن را کردن بت گرل هارلی کویین را از ددپول کپ زدن
کلا من عقیده ندارم کپی یه طرف اره همین مارول نو از نیو 52 کپ زده و قراره سیکرت وار باز هم استفاده کنه
در کل دو طرف در این تقلید ید طولایی از هم دارن هر شخصیتی توی یه طرف دعوا کپی در بخش دیگه داره شک نکن
درباره بلک کانری هم من هم عقیده تو هستم و میخوان بت گرل فضا شا هم حفظ کنن یه تکیه هم به پرندگان وحشی بندازن داریکه
نقل قول کردن
mtm
+4 #2 mtm 1393-11-20 15:33
مقاله جالبي بود

كلا هر وقت يه مدتي ازت خبر ندارم معلومه رفتي سراغ يه تئوري توطئه! :lol:

اينم بگم كه نوع و فرمت داستان مهم نيست . حتي خودت هم اشاره كردي كه شخصيت ها مهم تر هستند. يعني در نهايت اين شخصيت پردازي و تعامل شخصيت هاست كه باعث موفقيت داستان ميشه ، نه ضرورتا نوع داستان يا كپي برداري از يكديگر

البته اون داستان multiverse و اون gentry رو من الان متوجه شدم و به نظرم راست ميگي چون خيلي شبيه به دنياي عنكبوتيه
نقل قول کردن
mtm
+2 #3 mtm 1393-11-20 15:35
يه چيزي هم يادم اومد ...
اين ايده سوپرقهرمان مونث كه خواننده است يا گروه موسيقي داره قبلا هم توسط مارول تكرار شده

اگه اشتباه نكنم يه ميوتانت به نام Dazzler داشتيم كه دهه 80 و اوايل دهه 90 مارول خيلي روش مانور ميداد ولي هوادار ها ازش متنفر بودن!
نقل قول کردن
Goblin.S
+1 #4 Goblin.S 1393-11-20 15:44
کلا عمو از اول زندگیش با این دی سی مشکل داشته و بس :D

به نظر من دی سی کمبود ایده اورده و هر چی ایده جدید هم که به ذهنش می رسه مارول ازش استفاده کرده یا دی سی دیده مارول با اینکه قدمت از دی سی کم تره داره بهتر( :-* ) عمل میکنه یه حس رقابت براش پیش اومده و سعی کرده هر چی ایده مارول داره رو استفاده کنه تا یه جوری ثابت کنه که ایده های مارول رو بهتر می تونه اجرا کنه!!!!
نقل قول کردن
mirabilis
+4 #5 mirabilis 1393-11-20 15:49
این شباهت همیشه بوده ، از همون اول رقابت ، این دو تا کاراکتر های مثل هم میساختن ، مخصوصا مارول برای اینکه عقب نیفته ، اگه کاراکتری توی یه کمیکی وجود میداشت و قدرتش توی یکی از کاراکترهاش نبود ، یه کاراکتر مثلش خلق میکرد !! ( منظور این نیست که مارول از دی سی تقلید کرده ، پس دنبال بهونه نگردید ! :lol: این روند همانند سازی کاراکتر تو هر دو طرف بوده )
فلش و کوئیک سیلور ، ساب مارین و آکوامن ، سوپرمن و سنتری ، بلک کت و کت ومن ، گرین ارو و هاکای ( در واقع خاندان ارو و هاکای ها ) ، گرین لنترن و نوا ( هر دو از یه ایده شکل گرفتن ولی گرین لنترن خیلی قدیمی تره ) و ... همه و همه از این دست کاراکترها هستند .
طرز تفکر هر دو طرف هم اینه که "اگه یه کاراکتر یا یه داستان اونجا میفروشه ، چرا ما این کار رو نکنیم ؟"
ولی اون تئوری توطئه رو خوب اومدی مختار ! :lol:
ضمن اینکه ما هر ماه برای همه ی کمیک ها زنبیل گذاشتیم ، مختص به مورد خاصی نمیشه ... .
#1 : اینکه هارلی رو از ددپول کپ زدن درست نیست حسن ، هارلی در اصل برای یه هدف دیگه خلق شد از اول . بذار یه توضیحی بدیم در این مورد .
ددپول رو مارول از روی دث استروک ساخت ، حتی اسمش و لباسش و تجهیزاتی که داشت رو خیلی کم تغییر داد ، اسم مستعارش هم که شبیه بود ، یعنی تا این حد ، اوایل وارد شدن به داستان ها ، ددپول خود دث استروک بود ، خیلی دیر بهبود پیدا میکرد ، بذله گو نبود اصلا و استاد استفاده از انواع سلاح بود ولی کم کم ددپول شروع کرد به تغییر پیدا کردن ، اریجینش رو که روایت کردن ، اولین قدم برای فاصله گرفتن از شخصیت دث استروک برداشته شد و همین طور ادامه پیدا کرد تا تبدیل شد به این کاراکتری که میبینی .
دی سی دث استروک رو داشت ولی بعد تر ددپول از اون دث استروک بودن فاصله گرفته بود ، دی سی کاراکتری که بخواد دیوار چهارم رو بشکنه و مدام شوخی کنه به اون صورت نداشت . اومد کاراکتری مثل هارلی کوئین رو انتخاب کرد ، هم سایکو بود ، هم از جوکر فاصله گرفته بود و هم یه ضد قهرمان مونث محبوب به شمار میومد ، چه فرصتی بهتر از اینکه هارلی بتونه کارهایی که ددپول انجام میده رو انجام بده ؟
در نتیجش دی سی اومد کمیک اختصاصی هارلی رو منتشر کرد که درسته شخصیت پردازیش همون چیزیه که بوده ولی تغییرات داستانیش به صورتی رقم میخورد که بتونه اون شوخی های ددپول وار رو در بیاره .
خلاصه خیلی اوضاع پیچیده است ! ;-)
نقل قول کردن
mtm
+3 #6 mtm 1393-11-20 15:59
من فقط يه توضيحي درباره گربه سياه و زن گربه اي كه البته قبلا هم گفته بودم، بدم:

بسیاری از علاقمندان به کمیک به اشتباه فکر میکنند که گربه سیاه از روی یکی از کاراکترهای معروف داستان های «بتمن» یعنی «زن گربه ای» (Catwoman) کپی برداری شده است. البته درست است که زن گربه ای چندين سال قبل از گربه سياه خلق شد ولی او آن موقع از نظر ظاهری یا شخصیت پردازی خیلی با گربه سیاه فرق ميكرد. در واقع، تقریباً 10 سال پس از پیدا شدن سر و کله گربه سیاه در داستان های اسپایدرمن بود که نویسنده ای به نام «فرانک میلر» در کمیک استریپ معروفی به نام "بتمن: سال نخست" (Batman: Year One) زن گربه ای را طوری به تصویر کشید که هم از نظر لباس و ویژگی های شخصیتی به گربه سياه داستان هاي مرد عنكبوتي شباهت داشت (!)
نقل قول کردن
mirabilis
+1 #7 mirabilis 1393-11-20 16:49
درسته . هنوز هم خاطرمون هست که توی یکی از اون اولین مقاله هایی که برای سایت نوشته بودید ، به این مسئله اشاره کردید .
در هر حال چون کت ومن 39 سال قبل تر از بلک کت همزمان با خود بتمن خلق شد ، این تصور برای بقیه پیش میاد که بلک کت نمونه ای از کت ومن هست ولی شاید خیلی ها ندونن که کت ومن از اول یه لباس صورتی یا بنفش رنگ به تن میکرد که حتی سبیل گربه هم داشت ! از نظر طراحی ، یه چیزی شبیه به بت گرل بود جزئیات سر و گردنش . ضمن اینکه تقریبا چندتا طراح ، طراحی هاش رو تغییر دادن تا بشه کت ومن امروزی ( بعد از تکمیل طراحی کلیات ، تقریبا شکل کت ومن ثابت موند )
جالب اینه که رنگ خاکستری ، سفید و حتی آبی رو هم امتحان کردن برای این کاراکتر .
اگه هم ما اشاره ای کردیم ، به این دلیل بود که الان این دو کاراکتر ، شباهت های زیاد غیر قابل انکاری چه از نظر طراحی و چه از نظر پیشینه دارند و منظور این نبود که بلک کت از کت ومن کپی شده .
نقل قول کردن
Reverse
+1 #8 Reverse 1393-11-20 17:05
ممنون بابت مقاله یه سوال:
حالا که گوئن اسپایدر انقدر طرفدار پیدا کرده و کمیک اختصاصی هم داره به نظرتون تو داستان جنگ های مخفی که میخواد مارول تمام دنیاها رو قسمت های پر طرفدارشو بزاره تو یه دنیای جدید و بقیه از بین برن گوئن اسپایدر میاد؟ چون یادمه یکی سردبیر های مارول که ازش سوال شد که شخصیت های مرده باز میگردن آیا؟ گفتش اگه بخوایم گوئن استیسی رو زنده کنیم اینجا جاشه! یعنی احتمال داره نسخه عنکبوتیش رو بیارن و به عنوان عشق دوباره پیتر :-* بزرانش؟ چون زوج مناسبین هم گوئن هم عنکبوتی!به نظر شما احتمالش هست؟
نقل قول کردن
Imperial King
#9 Imperial King 1393-11-20 17:10
نقل قول:
مثلا قراره starfire لباس تنش بشه چه بد
:lol: :P
نقل قول کردن
mohamad_srz
+1 #10 mohamad_srz 1393-11-20 17:23
تشکر بابت مقاله.
نمیدونم چرا از گوئن اسپایدر خوشم اومده (شاید به خاطر اینکه اما استون نقش گوئنو تو TASM بازی کرده به شخصیت گوئن اینقدر علاقه مند شدم)
کمیک های مربوط به گوئن اسپایدر پیش نیاز میخواد ؟ میشه راهنمایی کنید از کجا کمیک رو شروع کنم لطفا :-* ؟
نقل قول کردن
Victor
+1 #11 Victor 1393-11-20 19:46
این شباهت ها همیشه بین مارول و دی سی بوده و میشه گفت کاراکتری نیست که از این حیس مستثنا باشه
ولی اینم باید بگم که دی سی بجز آکوامن دیگه هیچ کاراکتری مجبوب نساخته که از رو کاراکترای مارول الهام گرفته شده باشه ولی مارول خیلی عالی شبیه سازی میکنه حتی از کاراکترای الهام گرفته شده هم بهتر کاراکترارو میسازه و بخاطر همین مارول ایول داره ;-)
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #12 mokhtar 1393-11-20 19:50
مهدی جون اون جمله "شرط میبندم X , Y زنبیل گزاشتن و ... " رو بیزحمت از تو مقاله حذف کن"

از دوستان هم معذرت میحوام اگه شوخی ام باعث ناراحتیشون شد
نقل قول کردن
SalehJoker
-3 #13 SalehJoker 1393-11-20 20:19
والا تا اونجا که من میدونم مارول استاد تقلیده...
deathstroke=deadpool
cat woman = black cat
از رو گرین ارو هم یه شخصیت ساختن الان اسمش یادم نیست
حالا بذار یه بار هم دی سی تقلید کنه مگه چی میشه؟
و مارول هم طعم تقلید از روی شخصیتاش رو هم بچشه و بفهمه چه قدر کار بدیه!!! :-*
نقل قول کردن
mirabilis
#14 mirabilis 1393-11-20 20:33
پسر خوب ، یه بار دیگه نظر های شماره 8 و 9 رو بخون ، نمیشه بلک کت رو رسما تقلیدی از کت ومن دونست .
نقل قول کردن
SalehJoker
-4 #15 SalehJoker 1393-11-20 20:52
توی اون دو تا نظر فقط درباره ظاهر و لباسش نوشته شده بود ...
بله کت وومن بعدا لباسش شبیه به بلک کت شد
اما خود شخصیتش چی؟
هر دو تاشون دزد و پولدار و خوشگلن و اما معلوم نیست friend هستن یا foe ?
بعضی وقتا با بتمن و اسپایدی همکار و دوست بعضی وقتا دشمن خونی!!!
هم بتمن و هم اسپایدی هم با اینکه با دزدای معمولی و super vilain ها مبارزه میکنن اما علاقه و انگیزه ای برای دستگیری شون ندارن ( با اینکه این کار براشون مثه اب خوردنه)
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #16 mokhtar 1393-11-20 20:53
به نقل از SalehJoker:
والا تا اونجا که من میدونم مارول استاد تقلیده...
deathstroke=deadpool
cat woman = black cat
از رو گرین ارو هم یه شخصیت ساختن الان اسمش یادم نیست
حالا بذار یه بار هم دی سی تقلید کنه مگه چی میشه؟
و مارول هم طعم تقلید از روی شخصیتاش رو هم بچشه و بفهمه چه قدر کار بدیه!!! :-*


نظرت اونقدر مبتدیانه و بچه گانه است که ارزش جواب دادن نداره

فقط اینو بدون کسی که دث استروک و ددپول رو از نظر شخصیتی با هم مقایسه میکنه هیچی از دنیای کمیک نمیدونه
نقل قول کردن
mokhtar
#17 mokhtar 1393-11-20 20:56
فقط محض اطلاعاتت باید عرض کنم که کت وومن با تقلید از بلک کت تبدیل شد به کسی که به بتمن علاقه رومانتیک داره (درست مثل فلیشیا که به اسپایدرمن علاقه داشت)

ضمنا کت وومن درست مثل بلک کت فقط از جنبه حفاشی بتمن خوشش اومد ولی نه از بروس وین

از وقتی بلک کت هم یه شخصیت gray شد (یعنی گاهی مثبت میشد)، دی سی هم کت وومن رو اینجوری کرد
نقل قول کردن
SalehJoker
-5 #18 SalehJoker 1393-11-20 20:58
به نقل از mokhtar:
به نقل از SalehJoker:
والا تا اونجا که من میدونم مارول استاد تقلیده...
deathstroke=deadpool
cat woman = black cat
از رو گرین ارو هم یه شخصیت ساختن الان اسمش یادم نیست
حالا بذار یه بار هم دی سی تقلید کنه مگه چی میشه؟
و مارول هم طعم تقلید از روی شخصیتاش رو هم بچشه و بفهمه چه قدر کار بدیه!!! :-*


نظرت اونقدر مبتدیانه و بچه گانه است که ارزش جواب دادن نداره

چرا؟
نقل قول کردن
SalehJoker
-4 #19 SalehJoker 1393-11-20 21:01
به نقل از mokhtar:
#18:

فقط محض اطلاعاتت باید عرض کنم که کت وومن با تقلید از بلک کت تبدیل شد به کسی که به بتمن علاقه رومانتیک داره (درست مثل فلیشیا که به اسپایدرمن علاقه داشت)

ضمنا کت وومن درست مثل بلک کت فقط از جنبه حفاشی بتمن خوشش اومد ولی نه از بروس وین

از وقتی بلک کت هم یه شخصیت gray شد (یعنی گاهی مثبت میشد)، دی سی هم کت وومن رو اینجوری کرد

این اتفاقات مال قبل از خلق شدن بلک کت هستن...
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #20 mokhtar 1393-11-20 21:13
نه نیست
از بعد batman year one اتفاق افتاد

که 1987 توسط توسط میلر نوشته شد
در حالی که بلک کت 10 سال قبل خلق شد و همه این خصوصیات رو داشت

اینم مدرک اگه سواد داری بخونش چون دقیقا نوشته که چرا به اشتباه فکر میکنن بلک کت از کت وومن تقلید کرده:

The Black Cat is sometimes mistakenly considered an homage to DC's Catwoman,[8] yet Felicia Hardy's signature low-cut black costume, cat burglar profession, and steady relationship to Spider-Man predate Selina Kyle's similar depiction in comics by almost a decade. Catwoman originally appeared in comics as "the Cat", a maskless pickpocket in a green dress and unrequited love interest for Batman,[9] but later became a supervillain who used big cats for elaborate crimes.[10] Although she was eventually given a black catsuit and was a romantic interest in the 1966-1968 live-action Batman television series, her modern incarnation combining these elements did not occur in comic books until 1987 with Frank Miller's Batman: Year One.[11] Wolfman said in an interview, "I didn't plan Black Cat to be in Spidey. I created her for Spider-Woman (look at the letter column of the first B.C. story and you’ll see). I then decided to leave Spider-Woman and moved her over. So, I never even thought of Catwoman when I did her. I got the idea for her from a Tex Avery cartoon, Bad Luck Blackie."[5]

منبع اش اینه:
کتاب Catwoman: The Visual Guide to the Feline Fatale

نوشته scott beaty چاپ شده توسط انتشارات Dorling Kindersley Publishers Ltd سال 2004
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #21 mokhtar 1393-11-20 21:14
من عاشق طرفدارای دی سی هستم ..
اونقدر بیسوادن و بیمعلومات که ادم همیشه تو بحث ازشون میبره ...
نقل قول کردن
SalehJoker
-5 #22 SalehJoker 1393-11-20 21:16
میدونم این دو تا از زمین تا اسمون با هم فرق میکنن
اصن اون پیرمرد اخمو کجا و این اخر خنده کجا!
شما میدونی ددپول چجوری خلق شد؟
دث استروک خیلی زود تر از ددپول حلق شد اما شخصیت موفقی نبود ...
مارول هم برای اینکه دی سی رو به تمسخر بگیره یه شخصیت الکی درست کرد اما جالبیش اینجاست که همون شخصیت به یکی از پرطرفدار ترین ها تبدیل شد و ما اونو امروز به ددپول معروف میشناسیم که خیلی از دث استروک بهتره
من این دو تا رو اصلا با هم مقایسه نکردم و منظورم از این حرف این بود...
نقل قول کردن
SalehJoker
-3 #23 SalehJoker 1393-11-20 21:33
به نقل از mokhtar:
من عاشق طرفدارای دی سی هستم ..
اونقدر بیسوادن و بیمعلومات که ادم همیشه تو بحث ازشون میبره ...

اولا من با اینکه طرفدار دی سی هستم اما به طرفداری مارول توهین نمیکنم
دوما : من یه پسر بچه ام و یه نیمچه کمیک باز واسه همین خوشحال نباش که میتونی تو بحث کامیک یه طرفدار دی سی رو شکست بدی اتفاقا بیش تر افراد comic worm طرفدار دی سی هستن
اگه تونستی با اونا جر و بحث کنی و پیروز بشی واقعا مردی
سوما : تنها یکی از شخصیتای دی سی اندازه کل عمر مارول قدمت داره پس از تجربه بالاتری برخورداره
نقل قول کردن
mokhtar
+4 #24 mokhtar 1393-11-20 21:37
در هر حال امیدوارم از این به بعد بی حساب و کتاب حرف نزنی

اگر هم یه "نیمچه کمیک بازی" پس فقط در همون سطح نیمچه حرف بزن و نظر بده

الانم برو دیگه بگیر بخواب چون داری رسما حرف بیربط میزنی

برو عمو جون ...
نقل قول کردن
Reverse
+3 #25 Reverse 1393-11-20 21:41
عمو مختار اون کامنت ما رو نگاه بنداز جواب مارو بده بی زحمت ;-)
نقل قول کردن
spidey 2230
+4 #26 spidey 2230 1393-11-20 21:45
ایول عمو مختار!!!!
مثل همیشه عالی و بهترین بود!!!
مقاله ی خیلی جالبیه!!!
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #27 mokhtar 1393-11-20 21:46
سئوال خوبی پرسیدی

به نظرم بعید نیست گوئن اسپایدر رو بیارن تو دنیای اصلی چون مارول خیلی داره روش سرمایه گذاری میکنه

احتمالا مایلز مورالز هم میادش
نقل قول کردن
Reverse
+2 #28 Reverse 1393-11-20 21:47
جناب صالح جوکر: :lol:
داداشم حالا گیرم اصلا تقلیدی بوده ولی اینو در نظر بگیر مارول هیچوقت نمیاد یه کاراکتر هـ.ر.ز.ه رو بیاد ازش قهرمان شخصیت خاکستری بسازه اینو در نظر بگیر ;-)
نقل قول کردن
Reverse
+2 #29 Reverse 1393-11-20 21:49
#30:
بله منم همینو میگم چون با توجه به اینکه این سیلکو خیلی خواستن بچسبونن به مردعنکبوتی این نشون میده مارول میخواد هر چی باشه فقط عنکبوتی باشه :lol:
مرسی از جوابتون
نقل قول کردن
mtm
+3 #30 mtm 1393-11-20 21:51
به نقل از SalehJoker:

اولا من با اینکه طرفدار دی سی هستم اما به طرفداری مارول توهین نمیکنم
دوما : من یه پسر بچه ام و یه نیمچه کمیک باز واسه همین خوشحال نباش که میتونی تو بحث کامیک یه طرفدار دی سی رو شکست بدی اتفاقا بیش تر افراد comic worm طرفدار دی سی هستن
اگه تونستی با اونا جر و بحث کنی و پیروز بشی واقعا مردی
سوما : تنها یکی از شخصیتای دی سی اندازه کل عمر مارول قدمت داره پس از تجربه بالاتری برخورداره

صرفنظر از اینکه کامنت شماره 15 که شما گذاشتی چقدر غلطه، باید بگم که کاملا یه کامنت تحریک امیز و توهین امیزه

اجازه بده بهت یادآوری کنم:
نقل قول:

والا تا اونجا که من میدونم مارول استاد تقلیده...
deathstroke=deadpool
cat woman = black cat
از رو گرین ارو هم یه شخصیت ساختن الان اسمش یادم نیست
حالا بذار یه بار هم دی سی تقلید کنه مگه چی میشه؟
و مارول هم طعم تقلید از روی شخصیتاش رو هم بچشه و بفهمه چه قدر کار بدیه!!!
مختار راست میگه ... شما دلیلی نداره وقتی درباره چیزی اظلاع نداری یه همچین نظری بدی
نقل قول کردن
Victor
+3 #31 Victor 1393-11-20 21:52
آخه یعنی چی ددپول از دث استروک کپی شده؟
فقط یه جاش شبیه اونم اینه که هر دو شمشیر لینچان دارن :lol:
رنگه لباسش که اصلاً نمیخوره
اگه به نامیرا بودنش میبالی من فکر میکنم که وولورین قبل دث استروک نامیرا بوده تازه ددپول وقتی بدنشو ترمیم میکنه کلی درد تحمل میکنه
اون جایی هم که گفتی مارول فقط واسه مسخره کردن دی سی ددپولو ساخت بکل در اشتباهی
اصلاً میدونی چرا ددپول همیشه خنده رو به غم و اندوه ترجیح میده؟
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #32 Bad joke 1393-11-20 21:52
سلام عشق جوکر
بعید میدونم کسی از زور مختار بیاد حداقل تو ایران
دوما تمام جدید طرفدارا عشق دی سی هستن اونم به خاطر نیو52 هستش چون احتیاج به دونستن تاریخ کاراکتر نداره و بتمن

بعدش تمام کمیک خونای قدیمی طرفدار ایکس من واسپایدی و اونجرز و این کوفتان چون قدیمی های ما وقتی کمیک خوون شدن دی سی یه کمیک داشت اونم بتمن
بعدش قدمت اصلا مورد دعوا نیست دی سی قدیمی تره مشخص کسی سر این بحث نداره دی سی سوپ هیرو خلق کرده درسته ولی قطعا تلقی ما از کمیک امروزی با نوشته های هم عصران جک کربی واستن شکل گرفته

ولی قطعا برتری مارول روی دیسی یه چیز دیگه غیر از این حرف هاست یه مثال همیشگی که به درد میخوره

دووم پاترول و ایکس من هر دو شون با فاصله دو سه ماهه چاپ شدن دووم پاترول هم قدیمی تره ولی دووم پاترول کجاست برای کی مهمه هیچ کس میشناسدش داستانش چقدر مهمه شخصیتاش چقدر عمیق هستند هیچی صفر اصلا در تاریخ کمیک هیچ ارزشی نداره

ولی مارول ایکس من طرفدار نداشت اصلاحش کرد پرورشش داد اونقدر بزرگش کرد بدون تعارف به بزرگی دنیای دی سی هستش اونقدر شخصیت داره از خوب وبد اونقدر فلسفیه و اونقدر پرفروش که 20 سال از دنیای کمیک فقط وفقط یه اسم داره اونم ایکس من

درسته شاید اول دنیای کمیک مارول دنباله رو دیسی بوده باشه ولی تو این دهه هر چی دیدیم بر عکس بوده

رد هود از سرباز زمستان تقلید کرده
ارگوس از شیلد
من بت از لیزارد
فایر استورم ریشش را از مولکول من قدرتش را از هیومن ترچ

ما یه مثال تو بچگی داشتیم به درد پرسپولیسی ها هم میخوره (اینم سوزن به خودی :lol: )
بودم بودم قبول نیست هستم هستم قبوله
نقل قول کردن
mirabilis
+4 #33 mirabilis 1393-11-20 21:53
به نقل از Ali Spidey:
کاراکتر هرزه

ترمز بریدی پسرم ، کدوم کاراکتر هرزه است ؟!
اگه منظورت سلیناست که باید بگم فقط یه بار اونم میلر که معروف به ناهنجار نویسیه ، یه حرکتی زد وگرنه کسی بخواد چیزیش بگه دهن طرف رو آسفالت میکنه !
نقل قول کردن
Reverse
+2 #34 Reverse 1393-11-20 21:55
آقای ترابی شما اعصاب خودت رو با این جو آدما خورد نکنید کلا یه ضرب المثل جدیدی هست که میگه
در بحث با احمق همیشه احمق برندس البته در نظر خودش
اینا هنوز نمیدونن کامیک چیه چند تا بازی ایکس باکسشو تموم کرده مراحلشو جو گیر شده!
نقل قول کردن
Reverse
#35 Reverse 1393-11-20 21:57
#36:
والا مگه از همونجا معرفی نشد؟ :o
خوب کارش اون بوده
نه ترمز نبریدم کاملا سالمم :lol:
نقل قول کردن
Bad joke
+3 #36 Bad joke 1393-11-20 21:58
#36
حرکت ارزشیت مورد تقدیره یه 10 تا والپیپر از کمیک وین گرفتم ازش حرف نداره البته زیاد ارزشی نیستنا ولی خب بازم مورد تقدیره
نقل قول کردن
mirabilis
+5 #37 mirabilis 1393-11-20 22:01
اتفاقا داره این صالح جوکر میگه که دث استروک بدرد نخور بوده و اینا ، بعد فقط به یه چیزی ارجاعت میدم :
اسلید ویلسون
وید ویلسون .
عمیقا مشخصه قضیه ... .
نقل قول کردن
Bad joke
+3 #38 Bad joke 1393-11-20 22:03
علی اسپایدی دیگه جو گیر نشو دیگه سلینا کایل شاید قدیمی تر نباشه ولی قطعا کاراکتر بهتری هستش :-*
حالا اصلا این بحث دی سی ومارول نیست یعنی من مخالفم هر چی دیسی میزنه درسته یا مارول همه کاراش درسته نه من از جبهه گیری مخالفم
نقل قول کردن
Victor
+1 #39 Victor 1393-11-20 22:06
با یه نام که نمیشه
حالا قبول داری بجز شمشیر هیچ شباهتی ندارن؟
پس بروس بنر هم بروس وینه دیگه عمیقاً مشخصه دیگه
اینا هم مثل ددپول و دث استروک یجا شباهت دارن اون هم مخ بودنشونه
البته سوالم جوری شد که الانه میگید چه ربطی داشت :lol:
نقل قول کردن
blackspidey
+1 #40 blackspidey 1393-11-20 22:09
آقا صالح دیگه مختار عزیز برات کلی مدرک آورد من دیگه نمیارم!آره قبول دارم مارول بعضی از شخصیتاشو بعدا از روی شخصیتای dc زده ولی اولا دلیل نمیشه شما deadpool رو با deathstroke مقایسه کنی دوما مارول خوب بلده شخصیتارو جذاب نشون بده از dc بهتر بلده!چ تو کمیک هاش چ تو فیلماش!!DC همیشه دارک..جدی..تکرا ری...ولی مارول تنوع داره...اصن تو فیلما..مارول یجوری فیلمارو میسازه ک آدم کمیکاشونم نخونده باشه کاملا با اوریجین شخصیتش آشنا میشه...فیلماشم یکنواخت نیست...من خودم شخصا از فیلمای DC خوشم نیومده تاحالا (ب غیر از بتمن های استاد کریستوفر نولان!)..باز man of steel بــــــد نبود..ولی مارول اصن آدم حال میکنه با فیلم!...من تا حالا فیلم بدی از مارول ندیدم..کمیکیم ازش نخوندم ک بدم بیاد یا خستم کنه...ولی dc...حالا حالا ها جا داره تا ب مارول برسه!...شخصیت جذاب زیاد داره ولی بازم ب مارول نمیرسه!!اینجاهم همه دوستان طرفدارای دو آتیشه ی مارولن!...فکر کن بعد نظر بده لطفا!..
نقل قول کردن
mirabilis
+2 #41 mirabilis 1393-11-20 22:10
کمیک های اولیه ددپول رو خوندی ؟ کمیک های دث استروک رو خوندی ؟ کامنت شماره 6 رو خوندی ؟ لازمه چیز دیگه ای بپرسیم ؟
نقل قول کردن
Z-men
+2 #42 Z-men 1393-11-20 22:12
اقای میرابلیس فکر کنم شما بودید گفتید که مارول اگر بخواد با secret wars دنیاش رو یه یونیورس سینماییش نزدیک کنه کار اشتباهیه، میشه دلیلتون رو بگید بیشتر توضیح بدید از نظر من خیلی ها هستند که نمیدونن کمیک چیه ولی با دیدن فیلم های مارول عاشق یونیورسش شدن و این طوری به خوندن کمیک هم ترغیب و به علاوه تمام کمیکخونهای قدیمی مارول هم یونیورس سینمایی مارول رو فوق العاده توصیف میکنن
نقل قول کردن
Victor
+1 #43 Victor 1393-11-20 22:18
من تسلیم 8)
حالا من از دیگر کاربران میخوام که تمومش کنن این بحثارو
آخه به ما چه کی تقلید کرد کی نکرده
این بحث آخر و عاقبت نداره
حالا مثلاً منم میتونم کاراکتر گوست رایدرو مثال بزنم :lol: که رنگش فقط فرق میکنه با کاراکتری که دی سی ساخته
نقل قول کردن
mirabilis
+1 #44 mirabilis 1393-11-20 22:20
حالا بحث کاربری مثل صالح جوکر نیست یا طرفدارهای دی سی .
موضوع اینه که ملت عادت کردن بدون دانش حرف بزن ، بدون دانش نظر بدن ، گویا آیه نازل شده که باید در مورد هر موضوعی نظر داده شود .
بعضی وقت ها بچه های خود اینجا هم یه حرف هایی میزنن که اصلا معموله ، سمت کمیک نرفته ولی به نظرش میاد که باید نظر بده . نمیگیم برید کمیک بخونید ، حداقل از قبل مطمئن بشید حرفی که میزنید یه تکیه گاهی داره ، بعد نظر بدید .
کسی هم ناراحت نشه ، گزاره ی خبری بود برای همه ، یه نصیحت دوستانه بدونیدش ، چون واقعا توی جامعه هم عینا میشه مشاهدش کرد ، به خصوص توی تاکسی ها یا مترو ! :lol:
البته مطمئنم خود مختار هم میدونسته همچین مقاله ای ، همچین بحث هایی رو هم پیش میاره ، بالاخره مقاله تا حدی جنجالیه ! :D ولی دیگه بعضی ها ترمز بریده سمت یکی رو میگرن و پیش میرن !
نقل قول کردن
Reverse
+2 #45 Reverse 1393-11-20 22:32
آقا اصلا بیخیال از هم الهام گرفتن تموم شد رفت مثل اپل و سامسونگ سونی اچ تی سی و ال جی که هی از هم الهام میگیرن :lol:
نقل قول کردن
Amir.h
+3 #46 Amir.h 1393-11-20 22:46
عنوان مقاله رو که دیدم مطمئن بودم نویسندش مختاره
خیلی دلم واسه اینجور مقاله هاش تنگ شده بود
#47:احسنت. واقعا که حرف دل مارو زدی
اصلا اگه همه با مطالعه اینجا نظر بدن و بحث بشه مطمئنا بحثها دلنشین تر میشن
نقل قول کردن
the punisher
#47 the punisher 1393-11-21 00:02
میرابیلیس توی اینکه علم کمیک بالایی داری شکی نیست،اینم که از روی اطلاعات حرف میزنی اینم درسته ولی واقعا اگه سوالای آماتور پرسیده نشه یا نظرای مخالف بیان نشه کسی چیزی یاد میگیره؟؟اگه هدف یاد گرفتن نیست و فقط اطلاع رسانیه پس خاصیت نظر چیه؟آقای ترابی میتونست فقط مطلب بزاره و بازدیدکننده ها بخونن اینجوری نه بحثی پیش میاد نه سوال سطح پایین پرسیده میشه که خاطر گرانقدر شمارو برنجونه!!!
این بحثا باید باشه تا سطح اطلاعات بقیه بالا بره
فرض کن همین عشق جوکر این نظرو نمیداد اونوقت این کامنتا نوشته نمیشد و دوخط به اطلاعات من اظافه نمیشد
به جای ترش کردن رو این بچه ها سر یه همچین چیز ساده ای بد نیست ببینی نتیجه مثبتی بوده یا نه اگه نبود اونوقت تذکر بدی
نقل قول کردن
mirabilis
+1 #48 mirabilis 1393-11-21 00:26
نه دیگه ، قضیه رو نگرفتی امید .
یکی مثل z-men میاد سوال میپرسه ، میگه چرا و دلیل میخواد ، هیچوقت خاطر گران قدر ما رنجیده نمیشه از این سوال ها و همیشه برای جواب دادن حاضریم . نظر درست داد .
اگه تا حالا متوجه نشدی ، اتفاقا میتونی بری توی سایت بگردی و ببینی این همیشه من بودم که میگفتم بیاید در مورد مسائل بحث کنید ، حرف بزنید ، آخرین جمله میرابیلیس نیوز رو بخون ، چی نوشته ؟
قضیه اینجاست که خیلی ها میان نظر میدن در مورد یه موضوعی با اطمینان کافی حرف میزنن و از حرفشون کنار هم نمیان ، حالا طرف حتی بلد نیست درباره ی چی حرف میزنه !
قرار نیست همیشه در مورد همه چیز حرف بزنیم که ، همین عشق جوکر ، به نظرت سوال میپرسید ، اصلا این برخورد ها میشد ؟ تو بیا نظر مخالف بده ولی از روی دانش حرف بزن ، کسی چیزیت میگه ؟ نظر مخالف بدی در حالی که چیزی بارت نیست ، کمکی میکنه ؟
برو ببین سر چی صحبت کردیم ، بعد بیا حکم گناه کار بودن ما رو امضا کن !
نقل قول کردن
Reverse
+1 #49 Reverse 1393-11-21 07:43
امید جان فرق اونی که سوال میپرسه برای یاد گرفتن با اونی که میاد یه حرف غلطی رو به عنوان بحث که من اصلا بحث نمیدونم مطرح میکنه به قول معروف از خر شیطون پایین نمیاد خیلبی فرق هست اصلا لحن این دو با هم متفاوته بله آقا من خودمم یه مدت یه سری سوالات پایین سطح میکردم هنوزم میکنم چون دانش کافی ندارم یا وقتی یه بحثی پیش میارم اگه تو بحث حرفم غلط باشه عذر خواهی میکنم میدونی بعضیا کلا فک میکنن عذر خواهی کردن کسر شان میشه براشون در صورتی که غلطه گاهی حتی درجه ارزش و با کمالاتی فرد نشون میده امیدورام یه سری از دوستان شاید 1 درصد سایت اینطوری باشن مثل آقای صالح جوکر که این 1 درصد باید این موضوع رو درک کنن ;-)
هر کسی اشتباه میکنه گل بی عیب خداست
مهم اینه اشتباه پذیرفته بشه ;-)
نقل قول کردن
mtm
+4 #50 mtm 1393-11-21 12:16
يه نكته اي هست كه من حتما بايد بهش اشاره كنم و اونم اينه كه من نميدونم چرا خيلي فكر ميكنند دي سي قدمت اش از مارول خيلي بيشتره!

در حاليكه اصلا اينطور نيست

در واقع خيلي ها نميدونند كه مارول قدمت اش برميگرده به سال 1939 يعني زماني كه شركت Timely Comics تاسيس شد. اين شركت بعدا تغيير نام داد و اسم خودش رو گذاشت مارول

دي سي هم ابتدا اسمش National Allied Publications بود كه 5 سال قبل تر تاسيس شده بود (يعني سال 1934) و بعدا اسمش شد national periodicals و ...

منتهي نكته مهم اينه National Allied Publications اون موقع كميك ابرقهرماني چاپ نميكرد و از سال 1938 و با خلق سوپرمن افتاد تو كار چاپ كميك هاي ابرقهرماني

تايملي هم تقرببا 1 سال بعد بعد يعني اكتبر 1939 شماره 1 كميك Marvel Comics رو چاپ كرد كه توش ابرقهرماناني همچون Ka-Zar، هيومن تورچ و sub-mariner و .. خلق شدن


پس ميبينيد كه قدمت دي سي و مارول تو عالم سوپرهيروها تقريبا يكي هستش
نقل قول کردن
I am the best
+3 #51 I am the best 1393-11-21 14:12
اقای ترابی یه سوال قضیه ی این هیومن تورچ با این دانشمنده که تو کمیک marvels هم بود(همین که عکسش رو جلده کمیکه) چی بود مگه هیومن تورچ اولین بار تو کمیکای ff ظاهر نشد؟؟؟ و قدرت فرابشریش رو تو اون کمیکا بدست نیاورد؟؟؟ میشه من رو تفهیم کنین :o
نقل قول کردن
Victor
+2 #52 Victor 1393-11-21 22:21
خب آقای ترابی این یه سال بهونه ی خوبیه واسه همین هی میگن قدمت قدمت
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
+1 #53 As Responsible As Spider-Man 1393-11-21 23:59
اه اه اه اه اه . دیگه حالم داره از این دی سی کمیکس بهم میخوره. هیچ چیز درست و حسابی هم که نداره.!!!! فقط میخواد تقلید کنه!!!!!
نقل قول کردن
Maximum Venom
#54 Maximum Venom 1393-11-22 15:32
به نقل از SalehJoker:
به نقل از mokhtar:
:

فقط محض اطلاعاتت باید عرض کنم که کت وومن با تقلید از بلک کت تبدیل شد به کسی که به بتمن علاقه رومانتیک داره (درست مثل فلیشیا که به اسپایدرمن علاقه داشت)

ضمنا کت وومن درست مثل بلک کت فقط از جنبه حفاشی بتمن خوشش اومد ولی نه از بروس وین

از وقتی بلک کت هم یه شخصیت gray شد (یعنی گاهی مثبت میشد)، دی سی هم کت وومن رو اینجوری کرد

این اتفاقات مال قبل از خلق شدن بلک کت هستن...

قانع شدی یا هنوز مدرک میخوای مردک؟ :-*
نقل قول کردن
mtm
#55 mtm 1393-11-22 17:02
به نقل از the bat has fallen:
#57
اقای ترابی یه سوال قضیه ی این هیومن تورچ با این دانشمنده که تو کمیک marvels هم بود(همین که عکسش رو جلده کمیکه) چی بود مگه هیومن تورچ اولین بار تو کمیکای ff ظاهر نشد؟؟؟ و قدرت فرابشریش رو تو اون کمیکا بدست نیاورد؟؟؟ میشه من رو تفهیم کنین :o


اون هیومن تورچ اولیه در واقع یه روبات بود که در مجاورت با اکسیژن شعله ور میشد

ولی هیومن تورچ دوم همو جانی استورم معروفه که مطمئنم باهاش اشنا هستی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید