آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت دوم

spideycostumes لباس هاي مرد عنكبوتي اسپايدرمن پيتر پاركر

قسمت اول مقاله "آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی" با استقبال خوب شما مواجه شد، حالا در قسمت دوم به معرفی لباس هایی دیگری میپردازیم كه اسپایدرمن تا به حال در كمیك هایش بر تن كرده.

مقدمه: بدون هیچ اغراقی اسپایدرمن دارای یكی از نمادین ترین و شناخته شده ترین لباس ها در دنیای ابرقهرمانان كمیك بوکی است و شاید از این نظر فقط «سوپرمن» و «بتمن» بتوانند با او رقابت كنند. لباس كلاسیك آبی و قرمز او از سال 1962 (یعنی زمانی كه «استیو دیتكو» آن را طراحی كرد) تا به امروز تقریباً دست نخورده باقی مانده زیرا آنقدر زیبا، منحصر به فرد و بی عیب و ایراد به نظر میرسد كه تا به حال اگر تغییری هم كرده بسیار اندك و یا تنها برای مدتی خیلی كوتاه بوده است. به همین دلیل این لباس در اكثر فیلم ها ، سریال های انیمیشن و یا بازی های رایانه ای اسپایدرمن مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال و تحت شرایط خاص، اسپایدرمن لباس های دیگری را نیز بر تن كرده كه در این مقالات به آنها خواهیم پرداخت.

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت اول

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت سوم

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت چهارم

برای آشنایی با لباس های مردعنکبوتی در دنیاهای موازی نیز مقاله زیر را بخوانید:

20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف!

 

لباس فونیكس (Spider-Phoenix)

مرد عنكبوتي فونيكس
در شماره 25 از كمیك Spider-Man، اسپایدرمن میخواست جان یكی از اعضای گروه Excalibur به نام «فونیكس» را نجان دهد اما ناگهان به نیروهای او دست یافت (Excalibur، مثل "مردان ایكس" گروهی از میوتانت ها هستند كه در كشور انگلستان فعالیت میكنند). سپس معلوم میشود كه تمام این برنامه ها زیر سر یكی از دشمنان قدیمی مردان ایكس به نام «آركید» میباشد و در نهایت اسپایدرمن به حالت عادی خود برمیگردد.

 

لباس كیهانی (Cosmic Spider-Man)

لباس كيهاني مرد عنكبوتي
اسپایدرمن در شماره 158 كمیك Spectacular Spider-man  به لطف كاراكتري به نام Captain Universe به نیروهای عظیم كیهانی دست یافت و توانست به راحتی بر حریفان  نیرومندی همچون  «هالك»، «مگنتو» و ... چیره شود. (البته این نیروها موقتی بودند).

(براي كسب اطلاعات كافي درباره مرد عنكبوتي كيهاني اين مقاله و اين مقاله را بخوانيد).

 

لباس اسكارلت اسپایدر (Scarlet Spider)

«بن رایلی» (Ben Reilly)، يكي از كلون یا نسخه هاي شبیه سازی شده از روي پیتر پاركر بود (یعنی انساني بود كه در آزمايشگاه به وجود آمده بود و  از نظر ظاهر و نیروهای فوق بشری درست به پیتر پاكر/اسپایدرمن شباهت داشت). او هم میخواست مثل اسپایدرمن یك ابرقهرمان باشد و به همین دلیل لباسی برای خودش درست كرد كه شبیه لباس اسپایدرمن باشد ولی در عین حال با آن تفاوت هایی هم داشته باشد. بدین ترتیب در شماره 118 از كمیك Web Of Spider-Man  بن رایلی لباس معروف قرمز رنگ خود را به نام "اسكارلت اسپایدر" بر تن كرد:

لباس اسكارلت اسپايدر

ویژگی بارز این لباس این بود كه بن رایلی وب شوترها و كمربند چند كاره خودش را روی لباس بر تن میكرد (در حالیكه پیتر همیشه وب شوترها و كمربند خودش را زیر لباسش پنهان میكرد)

لازم به ذكره كه در دنیای MC2 (دنیای «دختر عنكبوتی») گربه سیاه  و «فلش تامپسون» با هم ازدواج كرده اند و دختری به نام «فلیسیتی هاردی» دارند. فلیسیتی نسخه ای از همین لباس را بر تن میكرد :

فليسيتي هاردي

البته همانطور كه ديديد، رنگ روي سينه لباس او نقره اي رنگ بود.

 

لباس اسكارلت اسپایدر سیاه (Black Scarlet Spider)

لباس اسكارلت سياه
پیتر پاركر در شماره 58 از كمیك Spider-Man مجبور شد از بقایای لباس سیاه رنگ خود برای ساختن یك لباس موقتی جدید استفاده كند. این لباس در واقع از نظر ظاهري شبيه تركیبی از لباس های اسكارلت اسپایدر و لباس سیاه خود اسپايدرمن بود و بنابراین هواداران به آن لقب "اسكارلت اسپایدر سیاه" دادند.

 

لباس اسپایدر بن (Spider-Ben)

لباس اسپایدر بن

در دهه 90 میلادی و در بحبوحه داستان منفور Clone Saga و به خاطر دسیسه های «نورمن آزبورن»، پیتر پاركر به اين باور رسيد كرد كه كلون است و بن ریلی اسپایدرمن واقعی! بنابراین پیتر تصمیم گرفت بازنشسته شود و به همراه همسرش «مری جين» به سفر برود. بن رایلی كه خودش را تنها اسپایدرمن میدانست، در شماره 0 از كمیك Sensational Spider-Man، لباس اسكارلت اسپایدر را كنار گذاشت و لباس جدیدی بر تن كرد. این لباس به "اسپایدر بن" (Spider-Ben) معروف است. این لباس دارای لوگوی عنکبوتی بزرگتری روی سینه اش بود که تمام بالا تنه را دربر میگرفت. ضمن اینکه چکمه ها و دستکش هایش دو رنگ بودند. همچنین مثل لباس قبلی اش، وب شوترهایش را روی لباس می بست.

 

لباس اسكارلت اسپایدر خبیث

لباس اسكارلت اسپایدر 2  (Scarlet Spider II)

وقتی بن رایلی در هویت اسکارلت اسپایدر با جرم و جنایت مبارزه میکرد دشمنان خودش را پیدا کرد. مثلا «کارولین ترینر» (Carolyn Trainer) تبدیل به دکتر اختاپوس جدید شد که در مورد شماره 5  این مقاله بهش اشاره شده. کارولین یک مامور اف بی ای به نام «جو وِید» درباره مرگ دکتر اختاپوس تحقیق میکرد ولی کارولین او را گرفت و به زور تبدیلش کرد به نسخه ای پلید از اسکارلت اسپایدر! او در واقع یک رُبات نقره ای بود که توسط بن رایلی و دیگر اعضای گروه New Warriors جلویش گرفته شد (کارولین با استفاده از نوعی فن آوری واقعیت مجازی/هولوگرامی روی جو وید آزمایش کرد و وقتی وید سعی کرد فرار کنه این فن آوری باهاش پیوند خورد).

  

لباس اسپایدر كارنیج (Spider-Carnage)

اسپايدر كارنيج

داستانی  در شماره 410 سری اول کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز چاپ شد که در آن کلتوس کسدی را دیدیم که در تیمارستان "راون کرافت" در بند است و سرپرست امنیتی آنجا هم جان جیمسون، است. در همین کمیک دیدیم که کارنیج دارد دردسر درست میکند. پس اگر کسدی در بند است قضیه این کارنیج چیه؟ سپس مشخص می شود که سیمبیوت، جان جیمسون را تحت کنترل خود گرفته است و دلیل آنکه کارنیج هم کمی "قهرمانانه" تر عمل می کند همین است. ولی سیمبیوت کارنیج با دربر گرفتن مغز او، او را بسیار خشن تر از قبل می کند و خب اسپایدرمن (بن رایلی) از راه می رسد و میفهمد سیمبیوت کارنیج نه تنها جیمسون را تحت کنترل خود گرفته ، بلکه داشته از اون سواستفاده می کرده تا یک میزبان قوی تر پیدا کند. بن رابلی وقتی سعی کرد سیمبیوت کارنیج رو از جان جیمسون جدا کنه این سیمبیوت بهش پیوند خورد و آنها با هم تبدیل می شوند به «اسپایدر-کارنیج»! این داستان زمانی نوشته شد که هر ماه، 4عنوان از کمیک های اسپایدرمن چاپ می شد بنابراین اسپایدر-کارنیج در تمام این عناوین حضور داشت تا اینکه بالاخره بن رایلی و کارنیج از یکدیگر جدا شدند. در هر حال ظاهر جدیدش دارای پیچک های سیمبیوتی قرمز رنگ بود. چنگال های تیز و برنده ای هم پیدا کرده بود و ماسکش هم با اون لبخند بزرگ که رویش دیده میشد به صورت کارنیج شبیه شده بود!

 

لباس اسپایدرمن سال 2099 (Spider-Man 2099)

«میگل اهارا» (Miguel O' Hara) نام یك مهندس ژنتیك بود كه در سال 2099 میلادی (یعنی زمانی كه ابرقهرمانان مارول مثل اسپایدرمن مرده بودند) برای شركتی به نام Alchemax كار میكرد. او به نیروهای عنكبوتی دست یافت و به اسپایدرمن سال 2099 تبدیل شد. لباس او در نوع خود بسیار جالب و منحصر به فرد بود.

مرد عنكبوتي 2099

لباس مرد عنكبوتی 2099 از "ملوكول های بی ثبات" ساخته شده بود كه باعث میشد پاره نشود و همچنین از ماده ای تار مانند  به نام  (ملوكول هاي بي ثبات توسط ريد ريچاردز خلق شده) Lyte Byte. همچنین در پشت لباس او یك فویل هوایی (air foil) تعبیه شده بود كه نوعی ذرات ضد جاذبه از خود متصاعد ميكرد كه باعث ميشد میگل اهارا بتواند روی جریان های هوایی سر بخورد.

مرد عنكبوتی 2099 الان مدتیه كه لباس جدیدی بر تن میكند. این لباس به All-New, All-Different شناخته میشود و اولین بار در شماره 1 از سری سوم كمیك های Spider-Man 2099 دیده شد:

لباس دوم مرد عنكبوتي 2099

در واقع وقتی میگل به صنایع پاركر پیوست ، پیتر برایش یك لباس جدید ساخت. این لباس ملوكول های بی ثبات را با کولار (kevlar) تركیب كرد (كولار نام تجاری برای الیاف ساخته شده از پارا آرامید قوی و سبک است که با دیگر آرامیدها مثل نومکس و تکنورا ارتباط دارد. به طور معمول بصورت نخ و یا پارچه‌های بافته شده و یا به عنوان یک بخش از مواد کامپوزیتی استفاده می شود). به همین دلیل سر خوردن در هوا (gliding) در آن راحت تر انجام میشود. این لباس جدید موتور كنترل كننده (thrusters) هم در بخش چكمه ها دارد كه میتواند مرد عنكبوتی 2099 را به هوا بفرستد. سنسورهایی هم در آن به كار رفته كه اطلاعات محیطی به میگل اهارا میدهد.

 

لباس هایدرایی (Hydra Suit)

لباس هایدرا (Hydra Suit)

«میگل اهارا» در دنیای شماره 6375  برای مدتی توسط گروه تروریستی هایدرا شست و شوی مغزی داده شد و این لباس را بر تن كرد.

 

لباس فیلیپ ساید (Flispside)

لباس فلیپ ساید (Flispside)

«فیلیپ ساید» شخصیت خبیث جالبیه. او در واقع رُباتی است که سالها پیش و در زمانی که هنوز نسل قهرمانان منقرض نشده بودند درست شد.  او جوری برنامه ریزی شده بود که با دیدن اولین قهرمانی که باهاش مواجه میشه قدرت های او را تقلید کنه. ولی سالها غیر فعال مانده بود. تا اینکه در سال 2099 عده ای از سارقین او را پیدا کردند و چون فکر میکردند خراب شده مرد عنکبوتی 2099 (میگل اهارا) را مجبور کردند تا درستش کنه. فیلیپ ساید با دیدن مرد عنکبوتی 2099 شروع کرد به اسکن کردن او تا از روی قدرت هایش تقلید کنه ولی چون این شخصیت در حافظه او ضبط نشده بود به ناچار از ظاهر و قدرت های ونوم و مرد عنکبوتی اُریجینال برای تقلید از او استفاده کرد! در نتیجهِ ترکیب این خصوصیات، او به یک مرد عنکبوتی  روانیِ رباتیک تبدیل شد که اصرار داشت با میگل اهارا دوست بشه و وقتی میگل او را طرد کرد شروع کرد به قتل و آدم کشی!

 

لباس اسپایدرمن سال 2211 (Spider-Man 2211)

مرد عنكبوتي 2211
این اسپایدرمن هم متعلق به آینده دور است و «مكس بورن» نام دارد. او اولین بار در كمیك Spider-Man 2099 Meets Spider-Man دیده شد و در آن به كمك پیتر پاركر و میگل اُهارا آمد تا "هاب گابلین سال 2211"  را شكست دهند! بعدها معلوم شد كه "هاب گابلین 2211" در واقع همان دختر مكس بورن است! در هر حال اسپایدرمن 2211 در نهایت به دست "آفتاب پرست سال 2211" به ضرب گلوله كشته شد.


لباس اسپایدرز من (Spiders Man)

اسپايدرز من
 او هم اسپایدرمنی مرموز در آینده است كه در كمیك Universe X Spidey حضور یافت. اطلاعات بسیار اندكی درباره او موجود است ولی به نطر میرسد با پیتر پاركر نسبت دارد.

 

لباس سال 1602

spiderman 1602 suit لباس اسپایدرمن سال 1602
این لباس هم متعلق به اسپایدرمنی به نام «پیتر پارکوآ» میباشد که در انگلستان  سال 1602 میلادی زندگی میکرد. او دستیار رئیس بخش امنیتی دربار ملکه ویکتوریا یعنی «سر نیکولاس فیوری» بود. پیتر پارکوآ توسط یک عنکبوت خاص گزیده شد و سپس با کشتی به قاره تازه کشف شده آمریکا آمد و در آنجا خودش را اسپایدرمن خواند. لباس او ساده است و کاملاً بیانگر آن سالها میباشد. کمیک های مردعنکبوتی 1602 رو اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

  

لباس نوآر (Noir)

spiderman noir اسپایدرمن نوار
این لباس بر تن اسپایدرمنی متفاوت در دنیایی دیگر رفت، دنیایی که در دوران رکود اقتصادی بزرگ آمریکا در دهه ابتدای دهه 30 میلادی میگذشت و فضایی کاملاً گانگستری و تیره و تار داشت. این لباس، ساده و مشکی رنگ بود و از یک بارانی بلند و کلاه لبه دار  تشکیل شده بود. در ضمن اسپایدرمن نوآر در ابتدا، یک هفت تیر با خود حمل میکرد. کمیک های نوآر رو اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

لباس نگاتیو زون (Negative Zone)

negative zone spidey لباس اسپایدرمن
اسپایدرمن وقتی به دنیایی موسوم به "منطقه انرژی منفی" (Negative Zone) سفر کرد تا سه بچه را نجات بده، لباسش به رنگ سفید و مشکی در آمد و از آنجائیکه در این دنیا، رنگ وجود ندارد این لباس باعث شد تا اسپایدرمن تقریباً نامرئی شود. این لباس بعداً در خلق هویت "Dusk" به اسپایدرمن کمک کرد (لباس Dusk در قسمت سوم  این مقاله مورد اشاره قرار گرفته است).

توضیح: "منطقه انرژی منفی" ، بُعدی بیگانه در عالم مارول است که از "پاد ماده" (antimatter) تشکیل شده است (پادماده مانند ماده از ذراتی به نام پادذره تشکیل شده‌است، که با ذرات معمولی فرق دارند. در ضد ماده بار هسته منفی و بار ذرات مداری مثبت است که معکوس ماده‌ است). این لوکیشن خیالی بیشتر در داستان های مربوط به "چهار شگفت انگیز" و "کاپیتان مارول" به کار برده میشود و ابتدا در شماره 51 از کمیک Fantastic Four (ژوئن 1966) به دست «استن لی» و «جک کربی» خلق شد. در اصل منطقه انرژی منفی عالمی است موازی با جهان ما ولی تفاوت اصلی آن این است که تمام ماده ها در آن بار منفی دارند. کل این بعد نیز پرشده از اتمسفر تحت فشار و قابل تنفس و در مرکز آن نیز نوعی گرداب مرگبار متشکل از قدرتی غیر قابل وصف وجود دارد. منطقه انرژی منفی اولین بار توسط رید ریچاردز کشف شد و از آن موقع به بعد دیگر قهرمانان مارول نیز پای درون آن گذاشته اند. ابتدا تصور میشد این بعد خالی از سکنه باشد ولی ثابت شده در برخی از سیاره های آن حیات وجود دارد. از شخصیت های خبیث مارول که ریشه های به این محل برمیگردد میتوان به «بلاستار» (Blastaar) و «آنایلوس» (Annihilus) اشاره کرد که از حاکمین آن بوده اند. 

 

آخرین لباس (The “Final” Costume)

final spiderman suit آخرین لباس اسپایدرمن
در شماره 500 از کمیک "اسپایدرمن شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man)، پیتر پارکر تصویری از آینده خودش را میبیند. در این آینده او در درگیری با پلیس کشته میشود. لباسی هم که بر تن دارد از سوی هواداران "آخرین لباس" یا آخرین ایستادگی" نامیده شده است (حتما این مقاله را بخوانید. کمیکش هم اینجا ترجمه شده است).

 

لباس Fear Itself

لباس fear itself مرد عنكبوتي

در داستان Serpent's War، تونی استارك و كوتوله های نیداویلیر" (Dwarves of Nidavellir) به بسیاری از قهرمانان مارول زره دادند تا با «كول بورسون» و لشگر او موسوم به Worthy بجنگند. یكی از این زره ها هم به مرد عنكبوتی داده شد (اخرش هم به دستور «اودین» این زره  از مرد عنكبوتی گرفته و توسط تونی نابود شد). دقیقا معلوم نیست این لباس چه قابلیت هایی داشت ولی معلوم بود چون از تكنولوژی آزگاردی در آن به كار رفته شده بود، پس از مقاومت بالایی برخوردار است. روی بازوهای زره نوعی تیغ به كار رفته بود.

 

نويسنده: مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف!

15 حقیقتی که باید درباره لباس سیاه مرد عنکبوتی (BLACK SUIT) بدانید

تمامی دفعاتی که اسپایدرمن لباس ابرقهرمان های دیگر را پوشید!

رتبه بندی قوی ترین لباس های زرهی مرد عنکبوتی!

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت اول

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت سوم

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت چهارم

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

15 لباس شگفت انگیزی که هواداران برای مرد عنکبوتی خلق کرده اند

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

رتبه بندی 10 لباس (کاستوم) برتر در فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست"

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

15 طرح مورد استفاده قرار نگرفته در فیلم های ابرقهرمانی که از خود فیلم بهتر بودند!

بهترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

رتبه بندی 10 لباس برتر «بن رایلی» (BEN REILLY)

رتبه بندی لباس های شخصیت های خبیث فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

بدترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

معرفی تمامی لباس های بازی مایلز مورالز

رتبه بندی لباس های شخصیت های خبیث فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون درست مثل کمیک ها هستش!

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

10 لباس برتر سریال های دی سی

بدترین لباس های ابرقهرمانان در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

هیربد
+2 #1 هیربد 1392-02-18 17:10
بسیار جامع و عالی راستی اول شدم
نقل قول کردن
هیربد
+1 #2 هیربد 1392-02-18 17:24
ببخشید اگه میشه یه مقاله بر اساس اسپایدرومن بنویسید.آیا او با پیتر پارکر نسبتی دارد؟ من فقط اسم این شخصیت را شنیدم اما از هر کسی می پرسم چیزی نمی داند تنها امیدم به شماست
نقل قول کردن
محمد شیرزاده
+3 #3 محمد شیرزاده 1392-02-18 17:29
خوب و كامل بود . ممنون . بنظر مياد لباس اسپايدر من با همه ي دشمنا و دوستاش تا بحال تركيب شده . :lol:
نقل قول کردن
محمد
+1 #4 محمد 1392-02-18 18:59
خواهش میکنم یه مقاله هم درباره کمیک های مختلف اسپایدرمن بنویسید و بگید بهم ربطی دارن یا نه
نقل قول کردن
متین
+18 #5 متین 1392-02-18 19:15
آقا مهدی دمت گرم خیلی باحال لود همه به افتخار آقا مهدی...هیپ هیپ....هورا.... هیپ هیپ.هورا
هرکی حال کرد کامنتو لایک کنه
نقل قول کردن
متین
+4 #6 متین 1392-02-18 19:18
راستی لباس اسپایدربن شبیه لباس اسپایدرگرل نیست؟ :o :o :-)
نقل قول کردن
mtm
+2 #7 mtm 1392-02-18 19:34
دقیقا !
اسپایدر گرل لباسش عین بن رایلیه
پیتر همیشه به می دی میگفت که یه عمو داشته به نام بن رایلی. او هم برای نشان دادن ارادت خود به بن رایلی ، لباس او را بر تن کرد
نقل قول کردن
mtm
+2 #8 mtm 1392-02-18 20:09
در کمیک Spider-Man 2099 Meets Spider-Man جای پیتر با میگل عوض میشه. یعنی پیتر میره سال 2099 و میگل میاد به زمان حال.
بعد معلوم میشه اینا همش زیر سر یک شخصیت خبیثه به نام Hobgoblin 2211
اونوقت یه کارکتر جدید وارد داستان میشه به نام اسپایدرمن سال 2211 که میاد و جلوی Hobgoblin 2211 رو میگیره و بعدش پیتر و میگل برمیگردن به زمان های خودشون
نقل قول کردن
amin ghorbani
+2 #9 amin ghorbani 1392-02-18 20:11
ممنون ، همانند مقاله ی اول عالی و بی نظیر بود!
نقل قول کردن
محمد
-4 #10 محمد 1392-02-18 20:31
بعد mtm اسی جایی نگفته بارسایی هست 8) 8)
نقل قول کردن
mtm
+5 #11 mtm 1392-02-18 20:45
نه یادم نمیاد گفته باشه :-*
اسپایدرمن فقط طرفدار تیم بیس بال "متز " شهر نیویورکه :roll:
نقل قول کردن
banan
+6 #12 banan 1392-02-18 23:33
مثل همیشه عالی بود . البته لازم است اشاره کنم هیچ کدام از این لباس ها به اندازه ی لباس معمولی اسپایدی جذاب نیست . ;-)
نقل قول کردن
werta
+13 #13 werta 1392-02-19 09:58
من که یه چیزی رو نفهمیدم! اینکه این بالا نوشته شده scarlet spider بن رایلیه! اونوقت تو کمیک scarlet spider اصلا خبری از بن رایلی نیست.بجاش اسپایدرمن kaine parker هه. قضیه ش چیه! :-|
نقل قول کردن
mtm
+1 #14 mtm 1392-02-19 10:54
اتفاقا سوال بسیار خوبی پرسیدی!
اون لباسی که سالها پیش بن رایلی میپوشید Scarlet Spider نام داشت ولی این کمیکی که شما میگی اسمش Scarlet Spider هستش و توش Kaine قهرمانه. اجازه بده توضیح بدم:
Kaine هم یکی از کلون های اسپایدرمنه ، منتهی برخلاف بن رایلی که آدم خوبی بود Kaine آدم بدی بود و صورت و بدنش پر از زخم بود. تا اینکه بن رایلی مرد. Kaine هم همون موقع از داستان های اسپایدرمن ناپدید شد. چند وقت پیش Kaine برگشت تا به اسپایدرمن کمک کنه اما کشته شد. اما خیلی زود دوباره زنده شد منتهی انگار دوباره به دنیا آمده بود ! یعنی دیگه زخمی رو صورتش نبود ! او به نظر آدم بهتری هم شده. بنابراین مارول الان یه کمیک جدید به نام Scarlet spider چاپ میکنه که توش همین Kaine احیا شده قهرمانه!
نقل قول کردن
werta
+5 #15 werta 1392-02-19 12:59
پس قضیه اینه! :o دستتون درد نکنه! :lol:
نقل قول کردن
Edmund
+4 #16 Edmund 1392-02-19 19:57
سلام اقای ترابی

Moon Knight کیه

و

کمیک Untold Tales Of Spider-Man
عکس جلدش ریچارد و مری پارکر نشون میده که
از ماموران S.H.I.E.L.D هستند این درسته ؟
نقل قول کردن
سیاوش
+1 #17 سیاوش 1392-02-20 11:33
باو اینه دیگه!اون موقه که ما بودیم هیچ کس وقت نداش یه مقاله بذاره حالا دو روز رفتم 12 تا مقاله اضافه شد! :D
هاهاهاهاهاها :D
سلام به همه!من برگشتم! :D
نقل قول کردن
سیاوش
+2 #18 سیاوش 1392-02-20 13:43
ببینم تو کدوم کمیک کین دوباره برگشت تا به اسپایدرمن کمک کنه؟
نقل قول کردن
mtm
+3 #19 mtm 1392-02-21 09:20
باشه حتما
ولي يه كم بايد صبر كنيد :-*
نقل قول کردن
mtm
+2 #20 mtm 1392-02-21 09:22
welcome back
u were missed
;-)
نقل قول کردن
mtm
+1 #21 mtm 1392-02-21 13:30
فكر كنم از The Amazing Spider-Man #634 بود تا شماره 637
نقل قول کردن
mtm
+3 #22 mtm 1392-02-21 14:05
من اطلاعات دقيق يا كاملي از moon knight ندارم ولي ميدونم يك كاركتر نسبتا جدي و خشن است
اسم واقعي اش هم "مارك اسپكتر" هستش. قدرتهاش از يكي از خدايان مصر باستان به نام Khonshu اومده كه ظاهراً خداي سياره ماه (moon) بوده. مارك در جريان يك اكتشاف باستان شناسي زير مجسمه اي از اين خدا قرار گرفت و به نيروهاش دست يافت


اون تصوير هم بله درسته
قبلاً هم تو كميك اشاره شده بود كه پدر و مادر پيتر براي سازمان هاي امنيتي كار ميكردند (البته اينم بگم كه به عقيده خيلي ها موضوعات و كاركترهاي جديدي كه تو كميك هاي untold tales of spider-man به آنها اشاره شدند، چندان موثق نيستند. هرچند من اين مجموعه رو خيلي دوست دارم)
نقل قول کردن
سیاوش
+1 #23 سیاوش 1392-02-21 18:14
راستی این یارو که تو اونجینگ 20 عکسش هست آفتاب پرسته آیا؟
نقل قول کردن
mtm
+1 #24 mtm 1392-02-22 19:11
آره خودشه
نقل قول کردن
ونداد
+4 #25 ونداد 1392-02-27 11:09
سلام اقای ترابی شما همهی لباس های اسپایدر من را در این دو مقاله نام بردید به جز یکی لباس ایرون اسپایدر که تونی استارک این لباس را به او میدهد و اولین در کمیک جنگ داخلی این لباس را پوشید هم چنین در انیمیشن مرد عنکبوتی نهایی نیز وجود داشت لطفا این لباس را هم اضافه کنید ;-) ا
نقل قول کردن
mtm
+2 #26 mtm 1392-02-27 11:29
نه این مقاله قسمت سوم هم داره! هنوز کلی لباس دیگه مونده (از جمله همون لباس آیرون اسپایدر که شما گفتی!)
نقل قول کردن
ونداد
+1 #27 ونداد 1392-02-27 17:48
اهان خیلی از توضیح شما ممنونم :-)
نقل قول کردن
spider-venom
+1 #28 spider-venom 1392-03-01 20:39
من از ایده وطرح لباس کیهانی خیلی خوشم اومد. :-)
نقل قول کردن
امیرحسین نعمتی
#29 امیرحسین نعمتی 1392-03-13 09:44
آقای ترابی مگه اون ماسکی که توی مسابقه ی کشتی زد چه ایرادی داشت که اونو لباس مرد عنکبوتی حساب نکردید؟تازه خیلی ها این ماسک ساده رو نمادی از اسپایدرمن می دونن :-)
نقل قول کردن
shayan
#30 shayan 1392-03-16 17:40
lebase scarlet spider kheili jalebe ye obohate khasi dare ye jooraiam shabihe ye zede ghahremane vali jalebe :D
نقل قول کردن
علی عطاران
#31 علی عطاران 1392-03-17 10:33
ببخشيد آقاي ترابي spider-ham چيه ؟ spider-ham هم كلون هستش ؟
نقل قول کردن
mtm
#32 mtm 1392-03-17 11:46
او به عنوان یک شوخی یا یک شخصیت کارتونی (مثل دانلد داک یا میکی ماوس) خلق شد ولی بعدا ازش یک کمیک به چاپ رسید که 17 قسمت ادامه یافت.
نقل قول کردن
علی عطاران
#33 علی عطاران 1392-03-17 11:51
چه جالب !!! ممنون آقاي ترابي.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#34 j.jonah jameson 1394-10-01 18:28
من قبلا راجب جوزف وید خوانده بودم ! و کلا فکر میکردم دشمن چندان مهمی نیست ولی چندین با اونو با انتی ونوم اشتباه گرفتم !
لباس Fear itself هم جالب بود!
اودین خودخواه ...... میزاشتی بچه اونو نگه داره حالا ! لباسش جالب بود ! چون اون خط های لباسش نورانی بود و فکر کنم اینکه مرد عنکبوتی نشان عنکبوت و خط های نورانی داشته باشه یجورایی برای طراحان انگیزه شده
بعضی جا ها هم چشمای مرد عنکبوتی رو روشن نشون میدادند
ابدیت مرد عنکبوتی 2099 هم قبلا آشنایی داشتم
ممنون بابت ابدیت ! خیلی جالب بود ! خسته نباشید
نقل قول کردن
mtm
#35 mtm 1394-10-01 18:38
لباس هايدرا هم به متن اضافه شد:

نقل قول کردن
farhood7
#36 farhood7 1394-10-01 21:30
این قسمت خیلی جالب بود مخصوصا هایدرا ولباس ازگاردی و همه و همه.
نقل قول کردن
Si@Vash
#37 Si@Vash 1394-10-01 22:50
اخ اخ اخ
من برا سه قسمت یه نظر بدم.
کایتو این دوران جاهلیت که بهت گفتم تو همین مقاله اثارش هست.ببین نظرات اون موقمو!اقای تزابی من الان میبینم شما چقد صبور بودین در برابر من خودم اگه اینهمه سوال ازم بپرسن اعصابم خورد میشه!دائم السوالی بودم بزا خودم!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید