75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

قسمت دوم مقاله پرطرفدار سایت spidey.ir ...

هفته پیش سایت معتبر comicbook.com قسمت اول مقاله ای تحت عنوان 75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول را منتشر كرد كه ما هم در spidey.ir بلافاصله آن را ترجمه كردیم چون محتوای بسیار مهم و مفيدي داشت. حالا این سایت قسمت دوم مقاله مذكور را منتشر كرده كه امیدواریم همچون قبل مورد توجه و استفاده شما قرار گیرد.

 

60-  مرد عنكبوتی هویت مخفی خود را آشكار میكند

مرد عنكبوتی هویت مخفی خود را آشكار میكند

چاپ شده در شماره 2  كمیك Civil War  (آگوست 2006)

كمیك "جنگ داخلی" (Civil War) نوشته «مارك میلار» پر بود از لحظات شوكه كننده ولی یكی از بزرگترین سورپريزهای این داستان مهم در پایان شماره 2 اتفاق افتاد یعنی جایی كه اسپایدرمن به عنوان ابرقهرمانی كه همیشه به سختی تلاش كرده بود هویت واقعی خود را مخفی نگه دارد، جلوی دوربین خبرنگاران و شبكه های تلویزیونی ماسك از صورت خود برداشت تا حمایت خود را از قانون ثبت هویت ابرقهرمانان اعلام كند. او با این اقدام خودش را به سمت گروه «ایرون من» برد ولی به زودی فهمید كه اشتباه كرده و به سمت مخالف یعنی گروه "كاپیتان آمریكا" پیوست. در هر حال فاش شدن هویت مرد عنكبوتی زندگی شخصی او را زیر و رو كرد و باعث شد تا ابرشرورهای مارول او و خانواده اش را هدف قرار دهند. به علاوه، ایرون من و همچنین دولت آمریكا هم او را تحت تعقیب قرار دادند (برای اینكه متوجه شويد خانواده پیتر آنموقع چقدر تحت فشار بود حتماً  این كمیك زیبا را كه ترجمه كرده ایم بخوانید). در هر حال، پس از قضیه One more Day هویت مخفی اسپایدرمن بار دیگر برگشت و اوضاع مثل سابق شد ولی این لحظه همیشه به عنوان لحظه ای تاریخی باقی خواهد ماند چون نشان داد كه اگر هویت پیتر فاش شود چه مشكلات عدیده و پیچیده ای سراغش خواهند آمد.

مطالب مرتبط:

تاریخچه کمیک های اسپایدرمن - قسمت دوم

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

 

 

59-  ازدواج پیتر پاركر و مری جین

عروسی پیتر پارکر

چاپ شده در شماره 21  كمیك Amazing Spider-man Annual  (ژوئن 1987)

در این لحظه تاریخی پیتر پاركر و دوست قدیمی اش یعنی «مری جین واتسون» بلاخره با هم ازدواج كردند. این ازدواج از همان ابتدا با جنجال هایی همراه بود چون ظاهرا گفته میشود سردیبر كل مارول در آن زمان به نام «جیم شوتر» میخواست با این كار میزان فروش را بالا ببرد در حالیكه برخی از نویسندگان مرد عنكبوتی با آن مخالف بودند. این نویسندگان اعتقاد داشتند كه ازدواج باعث میشود پیتر پاركر از یك شخصیت جوان فاصله بگیرد. برخی هم میگفتند فردي  با قیافه معمولی و نسبتاً  دست و پا چلفتی مثل پیتر نباید با دختری فوق العاده زیبا كه یك مدل لباس بسیار موفق هست ازدواج كند. با این حال این ازدواج آنقدر نزد هواداران محبوب شد كه تا 20 سال ادامه پیدا كرد ولی در نهایت در سال 2007 و در جریان داستان منفور و جنجالی One More Day به سر آمد!

مطالب مرتبط:

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

تمام عشق های پیتر پاركر!

10 داستان برتر با حضور مری جین (MARY JANE)

 

 

58-  هویت اصلی گروه "تاندربولتس" آشكار میشود

تاندربولتس

چاپ شده در شماره 1  كمیك Thunderbolts  (آوریل  1997)

در طی یكی از جذاب ترین و غافلگیر كننده ترین پیچش های تاریخ مارول، در سال 1997 گروه جدیدی از ابرقهرمانان وارد عرصه شدند چون گروه های "اونجرز" و "چهار شگفت انگیز" در جریان داستان Onslaught برای مدتی مقطعی از بين رفته بودند. این گروه جدید "تاندربولتس" نام داشت و با گروه خبیث Wrecking Crew درگیر شد. در پایان داستان رئیس تاندربولتس نقاب از چهره برداشت و معلوم شد همان «بارون زیمو» (دشمن قدیمی اونجرز و كاپیتان آمریكا) است!!! اری ... مارول در اقدامی جالب برخی از شخصیت های خبیث معروف خود را در قالب گروهی ابرقهرمان جا داد و خالق داستان های جالبی شد (البته درست است كه اعضای  تاندربولتس از شخصیت های خبیث بودند ولی تحت نظارت دولت آمریكا فعالیت میكردند)

مطالب مرتبط:

معرفی تمامی بارون زیمو (BARON ZEMO) های جهان اصلی مارول

5 گروه خبیث برتر مارول

 

 

57-  كاپیتان آمریكا از هویت اصلی «سرباز زمستانی» باخبر میشود

كاپیتان آمریكا از هویت اصلی «سرباز زمستانی» باخبر میشود

چاپ شده در شماره 11  از سری پنجم  كمیك  Captain America  (نوامبر  2005)

مرگ دستیار نوجوان و باوفای كاپیتان آمریكا یعنی «باكی بارنز» همیشه  به عنوان امری ثابت و برگشت ناپذیر در داستان های مارول محسوب میشد. به عبارتی دیگر، برای سالهای طولانی هیچ نویسنده ای سعی نكرده بود این شخصیت را دوباره زنده كند. اما بلاخره و در سال 2005 نویسنده ای برجسته به نام «اد بروبیكر» این كار را كرد. او شخصیتی را معرفی كرد به نام «سرباز زمستانی» (Winter Soldier) كه قاتلی مرموز بود اما وقتی پاكت نامه ای محرمانه به آپارتمان كاپیتان آمریكا رسید، او فهمید كه سرباز زمستانی همان دستيار سابق اش  باكی بارنز است! (بعدا توضیح داده شد كه در تمام این سالها باكی توسط نیروهای اطلاعاتی شوروی سابق شتستوی مغزی داده شده تا به قاتلی بیرحم تبدیل شود ولی او رفته رفته حافظه خود را بازیافت و به شخصیتی مثبت بدل شد). در هر حال كارشناسان و هواداران كمیك بوك از این بازگشت استقبال خوبی كردند چون خیلي خوب، جذاب و منطقی انجام شد و بر غنای داستان های كاپیتان آمریكا افزود. در ضمن این داستان معروف دستمایه فیلم موفق امسال یعنی "كاپیتان آمریكا: سرباز زمستانی" هم قرار گرفت (البته در فیلم گفته شد كه باكی تمام این سالها توسط گروه تروریستی "هایدرا" شستوشی مغزی داده شده)

مطالب مرتبط:

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

 

 56-  «ابدیت» خلق میشود

دكتر استرنج - ابديت

چاپ شده در شماره 138 كمیك  Strange Tales (نوامبر  1965)

نخستین كمیك های "دكتر استرنج» كه توسط «استیو دیتكو» و «استن لی» خلق شدند حاوی تعدادی از خلاقانه ترین تصاویر و نمادها در دوران نقره ای عالم كميك (Silver Age of Comics) بودند. دیتكو كه البته بیشتر به خاطر خلق كمیك های اولیه مرد عنكبوتی شناخته میشد، اجازه داشت تا هر كاری دلش میخواست در كمیك های دكتر استرنج انجام دهد (چون دكتر استرنج نسبت به مرد عنكبوتی ناشناخته تر بود و مارول حساسیت كمتری نسبت به آن داشت) در نتیجه داستان ها و شخصیت های بسیار نوآورانه ای خلق شد. یكی از آنها «ابدیت» (Etrenity) نام داشت. او در واقع اولین نیروی كیهانی دنیای مارول بود و بعدا شخصیت های مشابه ای مثل Death و «گالاكتوس» نیز خلق شد. ضمن اینكه دیتكو سعی كرد به ابدیت نوعی شخصیت پردازی منحصر به فرد بدهد. همین نوآوری ها بود كه باعث شد در آن سالها مارول كاملاً خودش را از رقیب سنتی اش یعنی دی سی متمایز كند و گوی سبقت را برباید.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر دكتر استرنج (DR. STRANGE)

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

 

55-  «گالاكتوس» شكست ميخورد

گالاكتوس - چهار شگفت انگيز

چاپ شده در شماره 243  كمیك  Fantastic Four (ژوئن  1982)

«جان بیرن» (John Byrne) طراح و نویسنده تحسین شده ای است كه در دهه 80 روی كمیك های چهار شگفت انگیز كار میكرد و خالق لحظات و داستان های ماندگار و جالبی شد. در یكی از این داستان ها «گالاكتوس» كه به عنوان نیروی شگرف و توقف ناپذير در عالم مارول شناخته میشود و برای زنده ماندن از انرژی دیگر سیاره ها تغذیه میكند،  نیرویش در حال تحلیل رفته بود  و آرام آرام داشت میمرد. در لحظه ای كه احتمالا یكی از شگفت انگیز ترین لحظه كمیك های چهار شگفت انگیز است، برخی از قهرمانان مارول گرد هم می آیند تا با گالاكتوس مبارزه كنند و در پایان گالاكتوس با آنهمه قدرت و ابهت از پا می افتد و شكست  میخورد. سپس «رید ریچاردز» و دیگر قهرمانان مارول بر سر دوراهی جالبی قرار میگیرند: آیا باید اجازه داد تا گالاكتوس بمیرد و تمام عالم از دستش خلاص شوند یا اینكه به او به عنوان یك موجود زنده كمك كرد تا زنده بماند؟ در نهایت رید ریچاردز تصمیم میگرد تا به گالاكتوس كمك كند؛ تصمیمی كه بعدا به ضرر او تمام شد.

مطالب مرتبط:

شخصیت های خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

54-  مرگ «كارن پيج»

مرگ عشق درديول

چاپ شده در شماره 5 از سری دوم   كمیك  Daredevil (مارس  1999)

«كوین اسمیت» یك كارگردان شناخته شده در هالیوود است ولی همان ار علاقه بیش از حد او به دنیای كمیك باخبر هستند. او بارها نویسنده كمیك های مارول شده است. به عقیده كارشناسان كمیك هایی كه او اواخر دهه 90 میلادی برای «بی باك» (Daredevil) نوشت، از بهترین ها و كلیدی ترین های این شخصیت است. در یكی از ماندگارترین لحظات این كمیك، دشمن اصلی بی باك یعنی «بولز آی» (Bullseye)، نامزد بی باك  به نام «كارن پیج» را به قتل رساند (كارن پيج از شخصيت هاي اصلي كميك هاي دردويل به شمار مي آيد). اين قتل با در نظر گرفتن اینكه بولز آی چند سال قبل عشق سابق بی باك /مت مورداك یعنی «الكترا» (Elektra) را نیز كشته بود، باعث شد تا او خود را تا رده یكی از بیرحم ترین و بزرگ ترین شخصيت های خبیث عالم مارول ارتقا دهد.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر بی باك (DAREDEVIL)

 

 

53-  «ثور» قورباغه میشود!

«ثور» قورباغه میشود

چاپ شده در شماره 365  كمیك   Thor  (مارس  1986)

این لحظه بار دیگر نشان میدهد كه «والت سایمنسون» (Walt Simonson) چه نویسنده و طراح بزرگی است چون فقط او میتواند ایده مضحك تبدیل شدن «ثور» به یك قورباغه را به یكی از ماندگارترین لحظات تاریخ مارول تبدیل كند.  روی كاغذ این ایده خیلی كارتونی و احمقانه به نظر میرسد اما سایمنسون با آن لحظه ای خلق كرد كه بار عاطفی زیادی داشت به خصوص آنجایی كه این قورباغه سعی میكند چكش نیرومند ثور را بلند كند و در نهایت هم با سختی فراوان این كار را میكند و تبدیل میشود به «ثور قورباغه» (Frog Thor)!!!

مطالب مرتبط:

10 نسخه عجیب و غریب از ثور در دنیای کمیک !

 

52-   «دكتر دووم» به نیروهای كیهانی دست میابد

  -  dr doom دكتر دووم

چاپ شده در شماره 57  كمیك   Fantastic Four   (دسامبر  1966)

«جك كربی» و «استن لی» كبیر در این شماره دو تن از شخصیت های برجسته خود را رو در روی هم قرار میدهند: «دكتر دووم» (كه همگی او را بزرگترین و بهترین شخصیت خبیث خلق شده توسط جك كربی و استن لی میدانند) و «موج سوار نقره ای» (Silver Surfer). در این داستان دكتر دووم موج سوار نقره ای را فریب میدهد و نیروهای كیهانی او را تصاحب میكند. در نتیجه او دست به تخریب گسترده ای میزند تا ارباب شماره 1 جهان شود. در هر حال لحظه ای كه دووم به نیروهای عظیم كیهانی دست میابد یكی از لحظات ناب مارول است و نشان میدهد این كاركتر جذاب از هیچ چیزی برای رسیدن به قدرت و حكمرانی بر جهان فروگذاری نمیكند.

مطالب مرتبط:

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

10 كمیك برتر دكتر دووم (DR. DOOM)

 

51-   اسپایدرمن با كودك سرطانی ملاقات میكند

اسپایدرمن با كودك سرطانی ملاقات میكند

چاپ شده در شماره 248  كمیك   Amazing Spider-Man  (ژانویه  1984)

این لحظه ای است كه هواداران مرد عنكبوتی آن را یكی از دردناك ترین در تاریخ مرد عنكبوتی میدانند: اسپایدرمن با نوجوانی به نام «تیموتی هریسون» ملاقات میكند. تیموتی خودش را بزرگترین طرفدار مرد عنكبوتی میداند. او از مرد عنكبوتی میخواهد تا ماسك از روی صورت بردارد. اسپایدرمن هم كه هميشه خیلی مراقب هویت مخفی خود  است  ناگهان این كار را میكند. در پایان متوجه دلیل این كار میشویم زیرا معلوم میشود این نوجوان سرطان خون دارد و چند هفته دیگر خواهد مرد ... (بله ، پیتر با این كار میخواسته آرزوی پایانی این پسر را برآورده كند)

مطالب مرتبط:

بهترین داستان مرد عنكبوتی ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: راجر استرن

 

 

50-   همه اش زیر سر «كینگ پین» بود

كپنگ پين - kingpin

چاپ شده در شماره 227  كمیك   Daredevil  (فوریه  1986)

در این داستان كه در واقع فصل ابتدایی داستان تحسین شده Born Again نوشته «فرانك میلر» است، «ویلسون فیسك» (ملقب به «كینگ پین») از هویت مخفی «بی باك» باخبر میشود و در نتیجه زندگی «مت مورداك» به معنای واقعی كلمه نابود میشود. دولت اموال او را ضبط میكند، اپارتمانش از او گرفته میشود و حتی یك افسر پلیس در دادگاه ادعا میكند  كه مت مورداك به او پول داده تا شهادت دروغ بدهد. مت مورداك  سپس متوجه میشود كه خانه سابقش تخریب شده و در میان خرابه ها بخشی از لباس پاره شده  بی باك را پیدا میكند و میفهمد كه تمام سختی هایی كه در 6 ماه گذشته تجربه كرده زیر سر «كینگ پین» بوده است. این لحظه به بهترین شیوه فصل نخست یكی از حماسی ترین داستان های تاریخ مارول را به پایان رساند.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر بی باك (DAREDEVIL)

 

49-   سیمبیوت فضایی وارد میشود!

سیمبیوت فضایی

چاپ شده در شماره 8  كمیك   Secret Wars (دسامبر  1984)

این لحظه ای بود كه مرد عنكبوتی برای اولین بار لباس سیاه فضایی را پیدا و همه را شوكه كرد. در شماره 8 از كمیك پرفروش "جنگ های مخفی" (Secret Wars) اسپایدرمن كه لباس كلاسیك اش پاره شده به طور اتفاقی با لباسی سیاه رنگ آشنا میشود، غافل از اینكه این لباس در واقع یك سیمبیوت زنده فضایی است! همانطور كه میدانید این لباس به زودی شروع كرد به تاثیر گذاشتن مخرب روی ذهن و جسم مرد عنكبوتی و به همین خاطر او این لباس را كنار گذاشت. سپس سیمبیوت به «ادی براك» پیوند خورد و شخصیتی خبیث به نام «ونوم» خلق شد و بعد از او هم هیولای به نام «كارنیج». پس از گذشت سالها هنوز هم ونوم و كارنیج جزو محبوب ترین ادم بدهای دنیای مارول می باشند و حیات خود را مدیون این لحظه ماندگار هستند.

مطالب مرتبط:

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

 

48-   «بتا ری بیل» چكش ثور را بر دست میگیرد

بتا ری بیل

چاپ شده در شماره 339  كمیك   Thor  (ژانویه  1984)

همانطور كه پيشتر در این مقاله گفته شد دورانی كه «والت سایمنسون» نویسنده و طراح كمیك های ثور بود اتفاقات عجیب و منحصر به فردی افتاد. یكی از این اتفاقات ورود شخصیتی به نام «بتا ری بیل» (Beta Ray Bill) بود . او یك موجود بیگانه بود كه ثور را در نبرد شكست داد و سپس چكش افسانه اش را در دست گرفت و بار دیگر نشان داد كه ثور نباید هرگز به خودش مغرور شود. پس از دو شماره، «اودین» (پدر ثور و خدای خدایان ازگارد) به بتا ری بیل چكش خاص خودش را داد و اینگونه بود كه این شخصیت دوست داشتنی به جرگه ابرقهرمانان مارول اضافه شد.

مطالب مرتبط:

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

10 كمیك برتر ثور (THOR)

 

47-   اولین ملاقات مری جین و پیتر پاركر

اولین ملاقات مری جین و پیتر پاركر

چاپ شده در شماره 42  كمیك   Amazing Spider-Man   (نوامبر   1966)

تا به حال هیچ شخصیت دیگری اینچنین در اولین حضور خود در دنیای كمیك درخشان، چشمگیر و دارای اعتماد به نفش ظاهر نشده است. تا قبل از این شماره پیتر بارها از سوی زن عموی خود تحت فشار قرار گرفته بود تا با دختر همسایه یعنی «مری جین واتسون» دیدار كند ولی او هر بار به بهانه ای از زیر این كار در رفته بود. ولی در این لحظه تاریخی مری جین با گفتن این جمله خودش را تا ابد در دل پیتر پاركر و خوانندگان مرد عنكبوتی جا كرد: Face it Tiger…you just hit the jackpot!

 )که ترجمه اش میشود یک چیزی معادل "قبول کن دیگه داداش... با دیدن من به بزرگترین شانس زندگیت دست یافتی"!)

جمله مذكور به همراه نوع طراحی  آن كه توسط طراح افسانه ای مرد عنكبوتی یعنی «جان رومیتا» (John Romita) انجام شد، از شهرت به سزایی برخوردار است و همواره به عنوان نماد شخصیت هیجان طلب و پر شور مری جین تلقی شده است. مری جین هم كه از ان موقع به عنوان یكی از اصلی ترین شخصیت های مرد عنكبوتی و مارول تبدیل شد.

مطالب مرتبط:

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پارکر و مری جین با هم روبرو میشوند!

اولین حضور مری جین (MARY JANE) در كمیك های مرد عنكبوتی + لینك دانلود مستقیم

 

 

46-   تولد «موج سوار نقره ای»  

موج سوار نقره ای

چاپ شده در شماره 1  كمیك    Silver Surfer (اگوست   1968)

با وجود آنكه شخصیت «موج سوار نقره ای» یا همان «سیلور سورفر» اولین بار در شماره 48 كمیك هاي "4 شگفت انگیز" معرفی شد اما منشا و origin او در شماره 1 از كمیك اختصاصی خودش روایت شد. ما در این شماره میخوانیم كه چطور شخصیتی به نام «نورین راد» (Norin Radd)  برای آنكه جان سیاره خودش یعنی Zenn-La را نجات دهد به خدمت گالاكتوس در آمد و به دستیار او تبدیل شد. در ضمن «جان بیوسما» با طراحی این شماره نشان داد كه چرا بهترین طراح تاریخ شخصیت موج سوار نقره ای است.

مطالب مرتبط:

معرفی موج سوار نقره ای

5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

 

 

 مهدی ترابی مهربانی

مهدی ترابی مهربانی 

All rights reserved © Spidey.ir 2014

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت اول

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت سوم

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت چهارم

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت پنجم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Abolfazl1380
+1 #1 Abolfazl1380 1393-06-29 16:39
باز هم مثل همیشه عالییی
نقل قول کردن
M. goblin
+2 #2 M. goblin 1393-06-29 16:48
خیلی عالی بود.واقعا عالی.
راستی اقای ترابی،من همیشه یه سوال داشتم که همش یادم میرفت بپرسم.
وقتی جی جونا جیمسون فهمید که پیتر پارکر همون مردعنکبوتیه چی شد؟توی شماره ی 2 جنگ داخلی فقط دیدیم که بیهوش شد.خیلی دوست دارم بدونم کسی که اینهمه سال دوست داشت هویت اسپایدی رو بدونه وقتی میفهمه تمام این سال ها عکاس مردعنکبوتی خود مردعنکبوتی چی کار میکنه؟

خیلی دوست دارم بدونم
نقل قول کردن
Hossein sbn
+2 #3 Hossein sbn 1393-06-29 16:50
واقعا جالب بود از اون جایی که بعضی از کمیک هایی که من بهترین های اسپایدر من می دانم مثل ازدواج پیتر با گوین یا قسمتی که اسپایدر من ماسکش رو برای کودک سرطانی بر می داره جز شصت تا چهل و پنج تای اول بود دوست دارم زود تر بدونم در قسمت های بعد چه کمیک هایی هست
نقل قول کردن
spidey 4ever
+1 #4 spidey 4ever 1393-06-29 17:04
خيلي عالي بود اقاي ترابي
شما تنها كسي هستيد كه ترجمه هاتون اصلا رنگ و بوي ترجمه نداره . ادم فكر ميكنه خودتون تاليف كرديد
نقل قول کردن
alireza2099
+2 #5 alireza2099 1393-06-29 17:18
خیلی ممنون مقاله ی قشنگی بود
خسته نباشید!!
نقل قول کردن
mtm
+3 #6 mtm 1393-06-29 17:22
به نقل از M. goblin:
راستی اقای ترابی،من همیشه یه سوال داشتم که همش یادم میرفت بپرسم.
وقتی جی جونا جیمسون فهمید که پیتر پارکر همون مردعنکبوتیه چی شد؟توی شماره ی 2 جنگ داخلی فقط دیدیم که بیهوش شد.خیلی دوست دارم بدونم کسی که اینهمه سال دوست داشت هویت اسپایدی رو بدونه وقتی میفهمه تمام این سال ها عکاس مردعنکبوتی خود مردعنکبوتی چی کار میکنه؟

خیلی دوست دارم بدونم



تا جايي كه يادمه واكنش خاصي رو از جيمسون شاهد نبوديم. يعني اونقدر اين دوران كوتاه بود كه وقت نشد به اين قضيه از ديد جيمسون پرداخته بشه. فقط يادمه كه جيمسون از ته دل ناراحت شد. چون عليرغم اون چيزي كه فكر ميكنيم پيتر رو دوست داره و وقتي فهميد پيتر همون اسپايدرمنه به شدت حس كرد بهش خيانت شده. يعني از يه طرف باورش نميشد كه پيتر اين همه سال در قالب اسپايدرمن عذابش داده (البته از ديد خودش) و از طرفي چون پيتر اين همه سال عكساي اسپايدرمن رو بهش ميفروخت حس كرد تو اين همه مدت سر كار گذاشته بودتش
نقل قول کردن
sobhani
+3 #7 sobhani 1393-06-29 17:22
سلام.
خیلی مقاله جالبی بود فکر می کردم داستان های ازدواج پیتر و کودک سرطانی در شماره های سی به بعد باشد.
ولی واقعاً برام جالبه بدونم شماره یک کدام لحظه است؟
اون ثور قورباغه هم خیلی جالب بود.(اون قورباغه خود ثور بود که بدنش تغییر کرده بود یا یک قورباغه معمولی؟)
کمیک های دردویل هم خیلی جالب بودند.
آقای ترابی ببخشید به نظر شما بهترین داستان دردویل کدام است؟
نقل قول کردن
hamid04
+2 #8 hamid04 1393-06-29 17:28
خیلی مچکرم برای این مقاله بسیار خوب. ;-)
نقل قول کردن
New Goblin
+3 #9 New Goblin 1393-06-29 17:30
خوشم میاد نصف این لحظات ماندگار مال اسپایدیه عزیزمونه

8) 8) 8)

ای کاش از خدا یه چیز دیگه میخواستم امروز داشتم بازی thor the dark world رو تو گوشیم بازی میکردم رفتم تو قسمت لباس های تور این لباس بتا ری بیل رو دیدم گفتم این چیه دیگه؟؟؟
بعد مقاله امروز به سوالم جواب داد!
نقل قول کردن
mtm
+3 #10 mtm 1393-06-29 17:39
به نقل از sobhani:
آقای ترابی ببخشید به نظر شما بهترین داستان دردویل کدام است؟


اين كميك born again كه فرنك ميلر نوشت خيلي خوب بود
ولي من يه اون داستاني كه توش ميستريو با درديول ميجنگه و آخرش خودكشي ميكنه رو خيلي دوست دارم (كوين اسميت نوشته اين داستان رو ولي متاسفانه شماره اش رو يادم نيست)
نقل قول کردن
New Goblin
+2 #11 New Goblin 1393-06-29 17:46
آقای ترابی یه سوال شما کمیک civil war رو ضعیف میدونید؟؟کلا نظرتون نسبت به این سری چیه؟
نقل قول کردن
mtm
+3 #12 mtm 1393-06-29 17:54
#11:

كميك ضعيفي نميدونمش ولي به نظرم اونقدرها هم كه ميگن كميك خارق العاده اي نيست
در ضمن مرد عنكبوتي توش زياد خوب و شايسته به تصوير كشيده نشده
نقل قول کردن
New Goblin
+2 #13 New Goblin 1393-06-29 18:05
12#

نه اونقدرا هم خارق العاده نیست!ولی اونجاییش که از گروه آیرون من جدا میشه گیر دوتا از دشمناش میوفته بدجور کتک میخوره خیلی تاثیر گذار بود یا اونجایی که جالوت کشته شد تو اون صحنه نبرد کاپیتان آمریکا یجواریی داشت به اسپایدی میفهموند که افشای هویت خودش چه دردسرایی براش درست کرده اما متاسفانه به علت شخصیت پردازی بد پیتر زیاد اهمیت نداد!
نقل قول کردن
New Goblin
+2 #14 New Goblin 1393-06-29 18:09
این تور قورباغه ای تو انیمیشن Ultimate Spider-man هم بود!
نقل قول کردن
mtm
+2 #15 mtm 1393-06-29 18:14
#14:
بله بود ولي به قول معروف اين كجا و ان كجا!

كلا تو افسانه هاي شمال اروپا تبديل شدن انسان به حيوان و بالعكس براي ياد گرفتن يك درس اخلاقي خيلي رايج بوده (مثل انيميشن Brave)
نقل قول کردن
Bad joke
+2 #16 Bad joke 1393-06-29 18:16
با سلام دوستان
این شماره را واقعا من دوست دارم چند تا از شاهکارهای که من دوستشون دارم تو این کمیک هستند
موج سوار واقعا ایده بکر و فوق العاده ای بود ودکتر دووم هم دیگه صحبتش را نکن
ولی خودمونیم ها یکی در میون اسپایدی هستند
نقل قول کردن
superfrank
+1 #17 superfrank 1393-06-29 18:41
سلام خیلی خیلی ممنون
یه سوال دارم
این لحظات در فیلم ها یا انیمیشن های ابر قهرمانی تکرار شده اند ؟؟؟؟
اگر تکرار شدند در کدوم فیلم یا انیمیشن
نقل قول کردن
mtm
+4 #18 mtm 1393-06-29 18:52
#17:
بله معلومه كه تكرار شدن
بارها و بارها مثلا شماره 46 در فيلم چهار شگفت انگيز 2 بود

و يا در انيميشن چهار شگفت انگيز در دهه 90

اولين ملاقات مري جين با پيتر در كارتون spectacular spider-man بود و حتي در كارتون مرد عنكبوتي : مجموعه كارتوني هم بود (در هر دوي اين كارتون ها عينا تكرار شد)

شماره 51 هم به نوعي در اسپايدرمن: مجموعه كارتوني مورد اقتباس قرار گرفت (اونجا ولي يك دختر بچه مريض استفاده شده بود)

فكر كنم شماره 55 هم تو كارتون 4 شگفت انگيز دهه 90 بود (البته مطمئن نيستم و بهتره حسن اقا به عنوان كارشناس و خبره FF پاسخ بده) :-*

شماره 52 هم كه اساس و بنيان فيلم كاپيتان امريكا 2 بود

بقيه رو هم اگه هست ديگر دوستان بگن لطفا ;-)
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #19 Bad joke 1393-06-29 19:11
#17
درباره شماره 55 تو انیمیشن قدیمی چهار شگفت انگیز یه اشاره هایی شد ولی میدونی که نمیشه برای قتل تو برنامه بچه ها تصمیم گرفت معمولا گالاکتوس تو انیمیشن ها یا منفجر میشه یا از بیخ در میره ولی در قسمت 8 سیزن دو انیمیشن چهار شگفت انگیز با حضور تور گوست رایدر و nova(فرانکی ری) این داستان رخ داد و نووا رید ریچاردز را متعاقد کرد که گالاکتوس این گونه خلق شده و مجبور به این کاره(کلا این انیمیشن من را عاشق چهار شگفت انگیز کرد)
در باره شماره 52 استاد درست گفت فکر هم کنم شماره اخر انیمیشن بود و شماره 46 در انیمیشن خود موج سوار استفاده شد که بهترین قسمت هاشه من با زبان اسپانیایی دیدمش ولی بازم حال میداد
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
+1 #20 سید حمید رضا فتو کیان 1393-06-29 20:38
مثل همیشه فوق العاده آقا مهدی!عـــــــــ ـــــــــــــــ ــالی!
;-) ;-) ;-)
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #21 SLH Hero 1393-06-29 20:54
من هنوزم در عجبم که مارول این همه لحظات تأثیر گذار داره که اینا تازه تا شماره 46 اش هستن؟! :o

تو رو خدا فقط 10 تا لحظه مثل این لحظات تو کمیک های DC هستش؟

راستی آقای ترابی شما بازی Marvel Ultimate Alliance رو چطور ارزیابی می کنید؟ شماره دو این سری رو چطور؟
نقل قول کردن
superfrank
+1 #22 superfrank 1393-06-29 21:32
ممنون بخاطر جوابتون :-)
نقل قول کردن
New Goblin
+2 #23 New Goblin 1393-06-29 21:35
21#

ببخشید که جای شما جواب میدم آقای ترابی!

نسخه اولش که خیلی خوب بود حتی یکی از برترین عناوین RPG شده بود!

ولی متاسفانه نسخه دومش رو به اندازه اولی تحویل نگرفتند!
نقل قول کردن
Hossein sbn
+1 #24 Hossein sbn 1393-06-29 22:46
#21
آقای ترابی قبلا دربارشون توضیح دادن اگه بالا سمته چپو نگاه کنی عنوان( تاریخچه بازی های اسپایدر من) رو می بینی فکر کنم تو قسمت سوم یا چهارمه
( آقای ترابی ببخشید که جاتون جواب می دم )
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
+9 #25 سید حمید رضا فتو کیان 1393-06-29 22:56
دوستان عزیزم در سایتSpidey.Ir سلام!
والا بنده لحظات بسیار شاد و خوبی در این سایت به همراه دوستانم داشتم؛دوستانی که به جرأت می توونم بگم همه اعضای این سایت رو شامل میشه.راستش از حق نگذریم فشار درس ها کماکان داره زیادتر میشه و به تناسب اون وقت
گذاشتن برای فراگرفتنشون هم،[فاعدتاً]زیا د میشه.من هم برا دستیابی به درک بهتر دروس باید سعی و تلاش پیشتری به خرج بدم؛بنابراین به ناچار و علی رغم میل باطنیم مجبورم برای مدتـــــــــی به سایت عزیز،با مدیریت مهربان و دوست داشتنی،کاربران نازنین،مطالب فوق العاده و...بدرود بگم.این به این معنی نیس که من جازدم و دیگه نمیام؛نه!چن وقت ی بار میام و سر میزنم.ایشالله عید94بتوونم وقت بیشتری رو با شما دوستان عزیزم و برادران مهربون داشته باشم.پس به امید دیدار مجدد مـــــــا...
در ضمن تا اونجایی که از دستتون برمیاد،برام دعا کنید...التماس دعا...
;-) ;-) ;-)
سید حمیدرضا فتوکیان :-)
نقل قول کردن
New Goblin
+1 #26 New Goblin 1393-06-30 00:10
باز خدارو شکر من بابام 5 شنبه جمعه ها مودمو میده بهم!!میتونم سر بزنم ولی اینقدر مطلب میاد که از همه بحث ها حا میمونم!!
نقل قول کردن
mtm
+4 #27 mtm 1393-06-30 00:52
یکی از حسرت های من اینه که چرا دردویل با اینهمه داستان های خوب تا به حال یه سری انیمیشن تاپ نداشته؟
البته امیدوارم تو سریال تلویزیونی جدیدش از این داستانها به خوبی استفاده بشه چون دردویل هم run فوق العاده زیاد داشته . از run فرنک میلر بگیر تا run کوین اسمیت و برایان مایکل بندیس

کلا کاراکتریه که پتانسیل بالایی داره
نقل قول کردن
superfrank
+1 #28 superfrank 1393-06-30 01:18
بله آقای ترابی باهاتون موافقم
اصلا چرا راه دور بریم اگه اشتباه نکنم به صورت اختصاصی
فقط یک انیمیشن سریالی از کاپیتان آمریکا ساخته شده
اونم فکر نکنم چندان تعریفی باشه
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #29 SLH Hero 1393-06-30 07:56
راستش بعد از مرد عنکبوتی، ثور و ولورین شخصیت کمیکی مورد علاقم دیردویل هستش. برام اوّلش جذاب نبود ولی زمانی که اوّلین کمیک رو ازش خوندم عاشق داستاناش شدم.

واقعاً داستاناش فوق العادس و من از لحاظ داستانی از ثور بیشتر دوسش دارم. واقعاً توصیفش سخته... باید حتماً یکی از داستاناش رو بخونید تا بفهمید چه شخصیت فوق العاده ای هستش.
نقل قول کردن
mtm
+4 #30 mtm 1393-06-30 10:02
اينم از ويدئوي اين مقاله تو اپارات:

www.aparat.com/v/qMf9X

حتما بهش سر بزنيد
نقل قول کردن
New Goblin
+1 #31 New Goblin 1393-06-30 10:07
آقای ترابی من هم شاید از هفته بعد فقط 5 شنبه جمعه ها مزاحمتون بشم!!!!
نقل قول کردن
The Rock
+1 #32 The Rock 1393-06-30 11:47
آقای ترابی دستتون درد نکنه مقاله عالی بود ;-)
ببخشید دیر کانت میزارم اینترنت نداشتم تازه گرفتم.

آقای ترابی یه سوال به نظر شما اگه پیتر ازدواج کنه از جوانی فاصله میگیره و ممکنه دیگه خیلی جذاب نباشه؟با نویسندگانی که این رو گفتند موافقید؟
نقل قول کردن
sobhani
+2 #33 sobhani 1393-06-30 13:39
من هم از همین هفته درس ام زیاد شده نامرد ها هفته پیش یه جزوه 75صفحه ای پر سوال دادند گفتند که برای اول مهر باید حل شده کامل بیاورید تازه امتحان هم ازش می گیرند.(من هم از کل هفته پنج روزش رو مسافرت بودم و جزوه نداشتم)
برای همین هم ممکنه دیر دیر به سایت سر بزنم ببخشید اگه از شروع مدارس به بعد حظورم در سایت کمتر می شه چون همان طور که دوستان گفتند درس ها امسال خیلی سنگین تر از سالهای قبل شده(البته سعی می کنم هر چند روز یک بار برای چک کردن مطالب و مقالات و کمیک ها به سیات سر بزنم.
نقل قول کردن
sobhani
+1 #34 sobhani 1393-06-30 13:40
راستی عمو مختار امسال هم مثل سال قبل برای سالگرد افتتاح سایت برنامه یا مسابقه ای در نظر دارید؟! ;-) :-)
نقل قول کردن
mtm
+4 #35 mtm 1393-06-30 14:13
#43:
نه موافق نيستم
چون اسپايدرمن يه شخصيت واقعي و ملموسه پس بايد به موقع اش ازدواج كنه، پير بشه ، بچه دار بشه و ...

هر وقت هم احساس شد كه نوجوان ها نميتونن باهاش ارتباط برقرار كنن يه سري جديد مثل ultimate spider-man درست كنن تا به صورت موازي در كنار مرد عنكبوتي شگفت انگيز عمل كنه
نقل قول کردن
Goblin.S
+2 #36 Goblin.S 1393-06-30 14:56
ازدواج پیتر اونو به واقعیت نزدیک تر می کرد !تو همین مقاله اصن چن تا لحظه ماندگار مربوط به ملاقات های مریجین و پیتر هستش؟نه واقع من هنوز این واسم یه سوال بزرگه که مارول با چه هدفی پیتر و مری جین رو از هم جدا کرد؟اخه این که نوجوون ها نمی تونن باهاش ارتباط برقرار کنن هم شد دلیل؟بچه دوساله هم ارتباط کامل با این برقرار میکنه!
نقل قول کردن
superfrank
#37 superfrank 1393-06-30 15:25
سلام به همه
ببخشید دوستان یه سوال داشتم :-*
میخواستم بدونم که اسپایدر من تا حالا با شخصیت هایی مثل بلک ویدو و اسپایدر وومن ارتباط داشته یا نه
از لحاظ عاشقی میپرسم
در ضمن تو کارتون مرد عنکبوتی نهایی یه دختری بود که صداش میکردن تایگر
اون چطور آیا اسپایدر من با اون ارتباط داشته یا نه
البته اگه ازش یه توضیح مختصری بدین ممنون میشم :roll:
نقل قول کردن
Hossein sbn
+1 #38 Hossein sbn 1393-06-30 17:12
spidey.ir/.../...
قبلا یه مقاله در این باره بوده:
D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید