بازم «دن اسلات»، بازم یك افتضاح دیگر!

دن اسلات - مرد عنکبوتی

دان اسلات در شماره 8 از كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" بار دیگر ثابت كرد كه استاد نوشتن داستان های جنجالی است ...

مقدمه: همانطور كه مستحضر هستید الان مدتیه كه داستانی به نام "دنیای عنكبوتی" در تمام عناوین كمیك بوكی مرتبط به اسپایدرمن چاپ میشود. تا به این جا شاهد بوده ایم كه   «مورلان» (دشمن قدیمی مرد عنكبوتی») به همراه خانواده اش كه به «وارثان» یا Inheritors  معروف هستند، دارند به دنیاهای مختلف میروند تا مردان و زنان عنكبوتی را شكار كنند و  انرژی درونی شان را تخلیه كنند. "مرد عنكبوتی برتر" (ملقب به «اسپاك») هم متوجه این تهدید شده و با استخدام مردان و زنان عنكبوتی از دنیاهای مختلف یك ارتش عنكبوتی درست كره تا با «وارثان» بجنگد.  این داستان فعلاً كه به نظر خوب و هیجان انگیز میاد اما متاسفانه در بخش دوم از شماره 8 كمیك "مرد عنبكوتی شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man) داستانی به قلم «دن اسلات» چاپ شده كه واقعا نفرت انگیز است. قبل از آنكه ادامه این مقاله را بخوانید از شما دعوت میكنم ابتدا در اینجا  این كمیك را كه به زبان فارسی ترجمه كرده ایم بخوانید.

خواندید؟

پس در جریان موضوع قرار گرفتید ، درسته؟

حالا ادامه مقاله من را بخوانید...

همانطور كه دیدید یكی از اعضای وارثان به نام «دایموس» به دنیایی ملقب به MC2 میرود ، یعنی همان دنیای شماره 982 كه مدتهاست در كمیك های "دختر عنكبوتی" (Spider-Girl) دیده بودیم و در آن پیتر پاركر بازنشسته شده ، دخترش «می دی پاركر» جای او را گرفته و ابرقهرمان شده است. دایموس با بیرحمی تمام پیتر و همسرش مری جین را میكشد و  خانه شان را ویران میكند ولی دختر عنكبوتی و برادرش موفق به فرار میشوند.

دایموس - وارثان - می دی پارکر

حتما میدانید چند سال پیش مارول در اقدامی احمقانه ازدواج مری جین و پیتر را در دنیای اصلی  بهم زد. ولی دنیای MC2 دنیایی بود كه در آن پیتر و مری جین شاد و خوشبخت با هم زندگی میكردند و ثمره ازدواج آنها دو فرزند بود.  بنابراین این دنیا جایی بود كه خیلی از طرفداران قدیمی مرد عنكبوتی (یعنی كسانی مثل من)  هنوز میتوانستند از خواندن ماجراهای یك پیتر و مری جین ازدواج كرده لذت ببرند. بنابراین جناب اسلات با كشتن پیتر و مری جین تنها امید ما را از بین برد! دیگر در هیچ جایی نمیتوان مری جین و پیتر را به صورت زن و شوهر دید (البته در کمیک استریپ های روزنامه ای اسپایدرمن هنوز هم آنها با هم زن و شوهرند ولی با در نظر گرفتن اهمیت و تاثیر پایین این کمیک استریپ ها نمیتوان جدی شان گرفت). واقعا باید از اسلات پرسید كه چرا از میان اینهمه دنیا و مرد و زن عنكبوتی این یكی را انتخاب كردی؟ آیا از مقامات بالا دستور گرفته بودی تا این آخرین نشانه از ازدواج پیتر و مری جین را نابود كنی؟

مرگ پیتر پارکر

البته شاید اسلات در جواب بگوید كه با این كار داستان "دنیای عنكبوتی" را جذاب تر كردم و مری جین و پیتر رو كشتم چون داستان اینطور اقتضا میكرد.

من هم در جواب به او میگویم كه اصلا اینطور نیست و شما با این كار فقط و فقط یك داستان قابل پیشبینی و كلیشه ای را طرح ریزی كردید. چون مثل روز برایم روش است كه در آینده چه رخ میدهد: اسپاك كه نشان داده به دنبال مردان و زنان عنكبوتی میگردد كه از كشتن ابایی ندارند، به سراغ دختر عنكبوتی می آید چون قسم خورده از دایموس انتقام بگیرد و او را بکشد" . فكر كنم نبرد نهایی یه همچین چیزی خواهد شد: مرد عنكبوتی برتر با «كارن» میجنگد، مرد عنبكوتی شگفت انگیز با مورلان نبرد میکند و دختر عنكبوتی با دایموس. در نهایت دختر عنكبوتی دایموس را شكست میدهد و بالای سرش میرود تا کارش را یکسره کند ولی ناگهان در آخرین به یاد تعالیم و حرفهای پدرش می افتد و از این كار منصرف میشود (حالا شاید جزئیات داستان با چیزی که من گفتم یکی نباشد ولی مطمئن هستم کلیات اش همینی خواهد بود که گفتم)

می پارکر دایموس را به مرگ تهدید میکند

دیدید چقدر كلیشه ای بود؟

از طرف دیگر اسلات با كشتن پدر و مادر «می دی» فقط خواسته نشون بده «وارثان» چقدر پلید و بیرحم هستند! (انگار ما هالو هستیم و با دیدن این همه كشتار در دنیای مختلف به عمق خباثت این خانواده پی نبرده بودیم!) به این نوع مرگ در دنیای كمیك میگن "مرگ توخالی" (cheap death). تازه اسلات و راموس آنقدر برای ما ارزش و احترام قایل نیستند كه مرگ مری جین را نشانمان بدهند و ما فقط صدای جیغ های او را میشونیم!

البته انصافا اسلات شخصیت پردازی پیتر و مری جین این دنیا رو خوب از آب در آورده (واقعاً ازش بعیده) و ما به خوبی عشق، ایثار و علاقه آنها به یكدیگر و فرزندان آنها را میبینیم (خیلی تلخه چون آدم یاد دورانی می افته كه اونا تو دنیای اصلی هم اینجوری به تصویر كشیده میشدن نه مثل الان كه پیتر غریزه عنكبوتی اش دم به دقیقه بالا میزنه و میپره بغل «سیلك». از اونطرف هم مری جین تو بغل اون آتش نشان هستش. اسمش چی بود؟ یادم نمیاد.... مگه اصلا اهمیتی هم داره؟)

عشق پیتر پارکر و مری جین

ولی شاید از همه توهین آمیز تر این باشه كه اسلات فقط در 6 صفحه دنیای شماره 982 رو نابود میكنه! «تام دی فالكو» نزدیك به 8 سال روش كار كرد، خون دل خورد، هوادار جمع كرد، شخصیت های فرعی خلق كرد، شخصیت های خبیث جدید و جذاب خلق كرد،  از دختر عنكبوتی كاراكتری ساخت که به عقیده همه کارشناسان موفق ترین شخصیت مونث سالهای اخیر دنیای کمیک بوده .. ولی اسلات این دنیا رو فقط تو 6 صفحه نابود كرد! باورتون میشه؟ 6 صفحه!

واقعا این توهین به هواداران دختر عنكبوتی نیست؟ آیا كسانی كه این همه سال داستان های می دی پاركر رو خوندن و دنبال كردن و باهاش همذات پنداری كردن باید فقط در عرض چند صفحه شاهد نابودی دنیای مورد علاقه خودشون باشن؟ آیا تام دی فالكو حق نداره ناراحت بشه؟ آیا نباید عصبانی باشه از اینكه دنیایی كه خلق كرده بدون اینكه باهاش مشورت بشه، از این رو به اون رو شده؟ ایا شایسته نبود داستان مرگ والدین دختر عنکبوتی را حداقل در قالب یه mini series روایت میکردن؟

پایان دنیای اسپایدر گرل

همین چند وقت پیش بود که سایت comicbook.com یه مقاله جالب نوشت تحت عنوان " 7 شخصیت مونث برتر كمیك های مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر" (که ما هم بلافاصله  ترجمه اش کردیم. اگه نخونید اینجا را کلیک کنید) تو این مقاله دختر عنکبوتی در رده اول قرار گرفته و این جملات درباره اش نوشته شده: "دختر عنكبوتی تنها ابرقهرمان مونث تاریخ مارول كامیكس است كه كمیك هایش بیش از 100 شماره دوام آوردند. دلیل محبیوبیت او را باید در شخصیت پردازی اش جستجو كرد چون او درست مثل پدرش شخصیت ملموسی دارد كه میتوان به راحتی با آن همذات پنداری كرد. در حقيقت خالق او یعنی «تام دی فالكو» خواننده را به یاد دوران طلایی كمیك های اسپایدرمن می اندازد"

.واقعا جای تاسفه دنیای همچین شخصیتی خراب بشه چون اسلات نمیدونه دختر عنکبوتی و ماجراهای او به لطف خانواده اش و همچنین کارکترهای فرعی اطراف او اینقدر محبوب شده. پس الان با کشته شدن پدر و مادر و دوست دختر عنکبوتی این دنیا دیگه مثل سابق نخواهد بود.

مری جین واتسون

البته اسلات بارها ثابت کرده که داده که پشیزی به  این جور چیزا  اهمیت نمیده چون یادتونه كه چطور تو شماره 700 اسپایدرمن شگفت انگیز قهرمان مورد علاقه ما رو كشت و 50 سال خاطراتش رو كرد تو سر یه عوضی خبیث؟ مارول هم از  این كارها زیاد میكنه. اونا قبلا با با برهم زدن ازدواج پیتر و مری جین 15 سال از خاطرات ما رو ریختن دور ...

پس این نیز بگذرد...

ولی در پایان میگم كه مارول یا اسلات با این كارها فقط تیشه به ریشه خودشون میزنن چون دارن اعتماد مخاطب رو از دست میدن . کم کم کار به جایی میرسه که دیگه هیچ كس حاضر نیست روی شخصیت هایی مثل سیلك، «اسپایدر ومن» یا حتی «كامالا خان» حساب كنه چون معلوم نیست شاید بعد از 5، یا 6 سال دیگه این شخصیت ها  هم یكهو همچین بلایی سرشون بیاد !  

ببخشید اگه سرتون رو درد آوردم ...

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2014

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amazing-armin
+5 #1 amazing-armin 1393-08-09 01:11
واقعا اسلات سالی یبار حداقل باید گند بزنه ب دنیای عنکبوت :-?
حالا بعدیش چیه خدا میدونه
نقل قول کردن
Hossein sbn
+3 #2 Hossein sbn 1393-08-09 02:10
مرتیکه خپل
آخه این دیگه چه وعضشه اصلا من از همون روزی که اخبر این جمله دن اسلات رو شنیدم(اگر شما به خاطر کشته شدن یک شخصیت تخیلی ناراحت بشید و من رو تهدید به مرگ کنید باید خودتون رو به روان پزشک معرفی کنید فهمیدم که هیچ ارزشی برای کاراکتر هاش قایل نیست.حالا بلایایی که سر مرد عنکبوتی آورد بماند
کشتن خانواده دختر عنکبوتی برای چی بود؟ واقعا وقتی من به پیش بینی پایان داستان که آقای ترابی کرده
به خودم می گم اصلا چرا من باید این داستانو بخونم؟بزرگ ترین کاری که کرده گند زدن به دختر عنکبوتی بوده
باقیش یه مشتی چرت و پرته که فقط داستانو جلو می بره و عضو جمع کردن ارتش عنکبوتی رو نشون میده
اصلا من که نویسنده نیستم می تونم داستان بهتری بنویسم مثلا اسلات با ایده جالب می تونست شماره دنیارو
ننویسه و بعد از کشته شدن دختر عنکبوتی در شماره بعد نشون بده اون یه دختر عنکبوتیه دنیای موازی بوده
خداییش من به چنین چیزی ایمان داشتم تا این که آقای ترابی شمارشو تایید کردن تنها چیزی که الان می تونم بگم
اینه که اسلات در واقع استاد گند زدن های بزرگه
نقل قول کردن
mirabilis
+4 #3 mirabilis 1393-08-09 09:09
الان متوجه شدید چرا هیچ وقت ، حتی از حرکت های مثلا جالب دان اسلات استقبال نکردیم ؟!
قضیه اینه که دوست داره چیزهای ماندگار رو ، بزنه آسفالت کنه ، بعد یا داک آک یا دوستان مربوطش رو بیاره آدم خوبه کنه و مثلا خودش داستان های ماندگارتر و جنجالی تر بسازه .
تقصیر خودش هم نیست ، طرف نصف مغزش چربیه ، توقع دارید پیتر و مری رو کنار هم نشون بده یا برای اخلاقیات پیتر ارزش قائل بشه ؟ ( اگه دقت کرده باشید ، از شماره ی 700 به بعد ، اسلات تمام اصول اخلاقی که پیتر براش شناخته شده بود رو گذاشت کنار و هر چی بیشتر تبدلیش کرد به یه ابرقهرمانی که مثلا به قول خودش ، برای انجام کار درست ، حاضره هر کاری بکنه ! تا به حال نه تنها اسپاک رو به این شیوه ترسیم کرده بلکه الان نوبت دختر پیتره که اخلاقیات پدرش رو فراموش کنه ، چیزی که صراحتا بهش اشاره میکنه . )
خلاصش اینکه اون از کشتن پیتر و دوستانش توی دنیای 1983 و این هم از کشتن پیتر و مری در دنیای MC2 ، در واقع آخرین پناهگاه زندگی مشترک پیتر و مری به عنوان یک زوج موفق و خوشبخت ، چون اگه داستان های اسپایدرگرل رو خونده باشید ، میفهمید تمام مخاطب ها از کوچیک تا بزرگ ، باهاش ارتباط برقرار میکنند ، چه یه نوجوون باشی که می رو درک میکنی چه یه پدر یا مادر که پیتر و مری رو درک میکنی ... . این هم سرانجام آخرین پناهگاه ... .
مثل همیشه ، واقعا چی میشه گفت ... ؟
نقل قول کردن
The Rock
+2 #4 The Rock 1393-08-09 10:07
واقعا اسلات به بدترین و مزخرف ترین شیوه ای که ممکن بود زد دنیای MC2 رو نابود کرد.دیگه این دنیا تنها دنیایی بود که در اون پیتر و مری با خوشبختی کنار هم زندگی میکردن که همونم پرپر شد.انگار این اسلات(یا مارول)چشم نداره ببینه این دوتا کنار هم زندگی میکنن.خداییش این داستان خیلی توهین آمیز بود.هم به خواننده ها هم به تام دی فالکو.حالا آقا اصلا بگیم هوادارا مثلا شاید یه روز فراموش کردن(که نمیکنن)ولی اون تام دی فالکوی بیچاره چی؟مگه اون میتونه فراموش کنه؟این همه زحمت این همه بدبختی حالا یهو تو 6 صفحه نابود شد.آقا این دیگه خیلی نامردیه.یعنی اینقدر هم براش ارزش قائل نبود که به قول آقای ترابی یه mini series براش بنوسه.خدا به تام دی فالکو صبر بده.
آقا دیگه ما چی بگیم حرفی دیگه نمونده که بزنیم........نه یه چیزی مونده........
اسلات نفررررررریین
نقل قول کردن
The Assassin
+2 #5 The Assassin 1393-08-09 10:48
تا شماره های قبل که خوب بود نگو آرامش قبل طوفان بوده
نقل قول کردن
Soheil spidey
+2 #6 Soheil spidey 1393-08-09 11:36
ای بگم خدا این اسلات رو چی کار کنه!!!!!!
پدر ما رو در آورد با این داستاناش!
وسطای داستان دیگه خسته میشم از بس که چرت و پرت تحویلمون میده.
دیگه موقع مرگ پیتر پارکر و مریجین دیــــــــــــو ونــــــــــه شدم.
ای کاش این آخرین داستانی باشه که مینویسی دان اسلات ja80nd8.
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #7 Bad joke 1393-08-09 11:43
خب یه نظری دارم شاید حالا دقیقم نباشه
چرا اکثر کسایی که تازه کمیک خوون میشن دی سی میخونن تا مارول وقتی 10 سال پیش یا 20 سال پیش کمیک میخونی یا طرفدار چهار شگفت انگیزی یا ایکس من یا اسپایدی کسی گفته من طرفدار ایرون منم حالا روز گار سه تاشونم نگاه کن
بتمن و اسپایدی همیشه تو کمیک(نه فیلم و بقیه مخلفاتش)یه چیز دیگه هستند هیچ کس بتمن و با ایرون مقایسه نمیکنه یا با کس دیگه رقیبش اسپایدیه

خدایی داستانهایی که برای بتمن مینویسن بهتره دیگه حداقل بی احترامی نمیکنن هر چند وقتی هم یه دشمن جدید براش خلق میکن
چند وقته یه دشمن درست حسابی برای اسپایدی خلق نکردن
حالا داستان عاشقانه یکم منطقی هست خب اسپایدی باید مثل یه نوجوون امریکایی باشه ولی خب نابود کردن یه شخصیت یا یه دنیا مشکل سازه دیدید که دامیان کشتن بعدش گفتن نه دیگه تو دنیای نیو 52 مرگ دائمیه بعد دیدن نه چه غلطی کردن دارن کارشون را ماس مالی میکنن ولی خدایی دان اسلات خیلی هوله یعنی کی میفهمه سیلک کیه چرا اینجاست ولی الان لاو اینترست پیتره
نقل قول کردن
sobhani
+2 #8 sobhani 1393-08-09 12:58
واقعاً خیلی این داستان غم انگیز بود ای اسلات خدا بگم چی کارت کنه واقعاً تنها دنیای که توش پیتر و مری جین با هم ازدواج کرده بودند رو زد کشت. :cry:
نقل قول کردن
New Goblin
+1 #9 New Goblin 1393-08-09 13:23
!Damn you Slott!Damn You

!You're Screwing my favorite Hero
نقل قول کردن
mehrider2099
+1 #10 mehrider2099 1393-08-09 15:18
slott youre idiot.
نقل قول کردن
mehrider2099
+1 #11 mehrider2099 1393-08-09 15:20
مرتیکه خیکی با اون شکمش داره گند میزنه به دنیای اسپایدی. واقعا فقظ اینکارا رو مارول برا پول بیشتر میکنه.
نقل قول کردن
Ace09
+1 #12 Ace09 1393-08-09 17:10
?holy s**t bro,for reals
نقل قول کردن
M. goblin
+1 #13 M. goblin 1393-08-09 17:25
به قول خودم:
واقعا ما داریم به کجاها که نمیریم!!!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
ELEGANT
+3 #14 ELEGANT 1393-08-09 19:44
این بازخوردهای منفی نسبت به کارهای اسلات مسلما جهانیه , یعنی مارول اینارو نمیبینه ؟؟
نکنه اسلات سهام دار اصلی ماروله ؟؟ یا دستش به جایی بنده ؟؟
الله وکیلی تنها شخصیتی که تو دنیای مارول خودش میتونه یه یونیورس کامل داشته باشه ( که داره ) مرد عنکبوتی بوده و هست
تنها شخصیتی که میشه با بت من دی سی تو میزان محبوبیت و شناخته شده بودن مقایسه اس کرد ( که محبوب تره )
این همه دنیا بالاخره طرفدارایی دارن , مرد عنکبوتی هم با یه برنامه ریزی درست میتونه پول سازترین شخصیت کمیک مارول باشه
ولی خیلی داره ریسک های وحشتناک و اشتباهی روش میکنه , خیلی داره داستان هارو کلیشه ای و یکنواخت و خود مرد عنکبوتی رو منفور میکنه !!
جدا کسایی که تو راس مارول قرار دارن , عقل ندارن ؟؟ خب نویسنده رو عوض کنید
در عین شجاعت عنوان دنیای عنکبوتی رو کنسل کنید و مرد عنکبوتی رو نجات بدید
بگید اسلات یه دیوانه مریض بوده و همه تون رو هیپنوتیزم کرده بود و این داستانارو چاپ کرده بود
خدایی هوادارا خوشحال میشن این بشر از مارول بره
نقل قول کردن
mtm
+3 #15 mtm 1393-08-09 20:56
به نقل از ELEGANT:
خدایی هوادارا خوشحال میشن این بشر از مارول بره


هوادارای واقعی مرد عنکبوتی خوشحال میشن ولی مارول عمرا از اسلات دل بکنه
الان اسپایدرمن هر ماه تو لیست تاپ تن حداقل دو عنوان داره

قراره به لطف spider-verse کلی داستان و کمیک جدید هم فروش برسه

مارول به همین دلیل مطمئنا از اسلات راضیه
نقل قول کردن
mtm
+2 #16 mtm 1393-08-09 21:06
من هنوزم میگم اسلات نویسنده خوبیه. حتی همونطور که اینجا گفتم شماره 8 بخش اول خیلی خوبی داشت :

spidey.ir/.../...

ولی انگار با هوادارای قدیمی مرد عنکبوتی لج میکنه. شایدم میخواد تو اینترنت سر و صدا به پا کنه چون میدونه هوادارای مرد عنکبوتی خیلی نسبت به شخصیت مورد علاقشون حساسند و تو اینترنت غوغا میکنن. به نظرم اینجوری میخواد موج ایجاد کنه


تو شماره قبلی مثلا اومد اون دنیای 1983 رو نابود کرد چون میدونه خیلی از قدیمی ها عاشق اون کارتون "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" هستن

اینجوری میخواد تو فرم ها سر و صدا راه بیاندازه

ملت هم تا ببینن شلوغ شده میخوان ببین چه خبره (مثل دعواهای خیابانی تو شهرهای ایران!)

همینجوری کلی کمیک فروش میکنه
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #17 SLH Hero 1393-08-09 21:49
#18:
من که اصلاً هنوز مطمئن نیستم که آیا این اسلات همون اسلات قبلیه یا نه!

اگر خودم نمی دونستم و کسی بهم می گفت که نویسنده New Ways To Die یکین می گفتم:"بسه دیگه اینقدر شوخی نکن!"

انگار که اسلات عقده جنجال بپا کردن داره. البتّه درکش می کنم منم همش بچه بودم دوست داشتم تو هر داستانی یه اتّفاق خیلی عجیب و بزرگ بیفته.
ولی مگه اسلات بچّس؟ :-?
نقل قول کردن
ELEGANT
+1 #18 ELEGANT 1393-08-10 20:21
به نقل از mtm:
به نقل از ELEGANT:
خدایی هوادارا خوشحال میشن این بشر از مارول بره


هوادارای واقعی مرد عنکبوتی خوشحال میشن ولی مارول عمرا از اسلات دل بکنه
الان اسپایدرمن هر ماه تو لیست تاپ تن حداقل دو عنوان داره

قراره به لطف spider-verse کلی داستان و کمیک جدید هم فروش برسه

مارول به همین دلیل مطمئنا از اسلات راضیه


خب الان سوالی که من دارم اینه اقای ترابی :
1- بازخوردهای منفی نسبت به حرکات اسلات تو سرنوشت فروش کمیک ها در اینده تاثیر میزاره , این واسه مارول مهم نیست ؟؟ این حرکات یهویی و عجیب غریب بالاخره به درجه کلیشه ای شدن میرسن و تموم میشن , بعد با این گندکاری ها میخوان چیکار کنن ؟
2- این دنیاهایی که نابود کرد مگه کمیک جدا نداشتن ؟ خب نابودن کردنشون یعنی چاپ نشدن اون کمیک ها دیگه !
و الان به نظر شما اخرش چی میشه ؟
اخر داستان رو نمیگم ها , بعدش ... وقتی داستان تموم شد ... ما یه سری دنیای عنکبوتی جدید میبینیم یا یه تو هر دنیا چند تا عنکوتی ؟؟!!
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #19 mokhtar 1393-08-11 17:47
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #20 mokhtar 1393-08-11 17:50
نكته جالب و بامزه اينه كه تو مقاله" 7 شخصیت مونث برتر كمیك های مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر
نويسنده انگار علم غيب داشته و قبل از انتشار شماره 8 مرد عنكبوتي شگفت انگيز نوشته:


نقل قول:
در هر حال قرار است یكی دو ماه دیگر و در شماره 8 از كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" شاهد بازگشت دختر عنكبوتی باشیم و او نقش مهمی را در داستان "دنیای عنكبوتی" (Spider-Verse) ایفا خواهد كرد. این اولین بار خواهد بود كه نویسنده دیگری به غیر از تام دی فالكو كمیكی با حضور دختر عنكبوتی مینویسد و امیدواریم «دان اسلات» خیلی گند نزند!
:lol:
نقل قول کردن
mtm
+3 #21 mtm 1393-08-11 19:05
#20:

1- بازخورد منفي كه بوده ولي بيشتر از جانب هوادارن قديمي وپ ير (مثل من!) بوده. اينا هم كه تعدادشون خيلي نيست كه مارول بخواد براشون تره خرد كنه! مهم اين كودكان و نوجواناني هستن كه الان اكثريت مخاطبين رو تشكليل ميدن و پول ميدن و كميك ميخرن، اسابا بازي ميخرن و سريال ultimate spider-man رو ميبينن!

پي از اين دنياي عنكبوتي هم قطعا باز تمركز اصلي روي دنياي اصلي خواهد بود ولي اون دنياها و مردان و زنان عنكبوتي كه به قول معروف خوب گل كرده باشن كميك اختصاصي خواهند داشت مثل گوئن عنكبوتي، اسپايدر ومن و ... كه قبلا هم اعلام شده بود

2- اين دنياها كميك خاصي نداشتن.

مرد عنكبوتي و دوستان شگفت انگيز او كه كارتون دهه 80 ميلادي بود. دختر عنكبوتي هم كه مدتي بود چاپ نميشد و مارول هميهش دوست داشت از شرش خلاص بشه چون همونطو ركه متن مقاله گفتم توش پيتر و مري جين با خوبي و خوشي با هم زن و شوهر بودن
نقل قول کردن
cap
#22 cap 1399-07-01 21:19
الان که معلوم شد مادر می دی پارکر زنده موند.
زمانی که داشتم میخوندم دیدم پیتر پارکر دنیایmc2مرد واقعا داشتم عصبانی میشدم که با زنده موندن ام جی یک کم اروم شدم :lol:
نقل قول کردن
s.p.i
#23 s.p.i 1400-06-17 22:42
خب الان که داشتم اینو میخوندم (البته خیلی وقت پیش این مقاله رو خونده بودم ) دیدم مریجین برگشته و البته انگار پیتر هم زنده شده حالا دست کم باید ببینیم در آینده چی پیش میاد به احتمال زیاد چیزی شبیه دنیای عنکبوتی میبنیم شاید بن رایلی این دفعه رهبری تیم به دست بگیره ولی خب پیتر انگار صاحب اون یکی شده
جدا از این هیچوقت از کار های دن اسلات خوش نمیومد به خصوص کاری که تو شماره ۷۰۰ با پیتر انجام داد

نویسنده خوبیه ولی دوست داره جنجال کنه حالا ملت سرش صحبت می‌کنند یا با هوادارای قدیمی لج داره ولی خب دیگه رفته تا به الان جنجال بزرگی برای چهر شگفت انگیز درست نکرده

تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

تولد مجدد قهرمانان

گرین گابلین

تاپ 20 - سایت spidey.ir

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

51

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

35

46

45

44