75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت پنجم

برترین داستان كمیك بوكی مارول

اين شما و اينهم نمادين ترين و ماندگارترين  لحظات مارول!

قسمت پنجم از سلسله مقالات پرطرفدار "75  لحظه ماندگار در كمیك های مارول " به انتخاب سایت comicbook.com

 

15- «الكترا» به دست «بولز آی» به قتل میرسد

«الكترا» به دست «بولز آی» به قتل میرسد

منتشر شده در شماره 181 از كمیك Daredevil (آوریل 1982)

این لحظه را به راحتی میتوان نمادین ترین و شوكه كننده ترین لحظه در داستان هایی كه «فرانك میلر» به عنوان  نویسنده و طراح برای كمیك های «دردویل» خلق كرد دانست: مرگ «الكترا ناچیوس» به دست قاتلی روان پریش به نام «بولزآی» (Bullseye). این مرگ از همان موقعی كه رخ داد روی كل تاریخ دردویل سایه عظيمي انداخته است. كاراكتر الكترا چند شماره قبل تر توسط خود میلر خلق شده بود. او معشوقه سابق «مت مورداك» بود ولی بعدا به عنوان قاتل اجیر شده به استخدام «كینگ پین» درآمد. الكترا به سرعت به محبوبیت بالایی نزد خوانندگان دست یافت و همه دوست داشتند این زن مرموز و جذاب بیشتر و بیشتر در ماجراها حضور یابد. بنابراين قتل بیرحمانه او توسط بولز آی بسیار برای آنها تكان دهنده و غير قابل هضم بود، مخصوصا اینكه بولز آی از سلاح خود الكترا (یعنی sai) برای كشتن او استفاده كرد. این مسئله حتی باعث خشم خیلی از خوانندگان شد (چون ميلر گفته كه با نشان دادن فرو رفتن سلاح به سينه و خارج شدن آن پشت الكترا ميخواسته به طور غير مستقيم نشان بده كه بولز اي قبل از كشتن الكترا به او تجاوز هم كرده!)  بديهي است كه الكترا بعدا دوباره زنده شد و از آن موقع به بعد همیشه یكی از شخصيت های اصلی دنیای مارول بوده است.

مطالب مرتبط:

معرفی الکترا

5 مرگ دردناک تاریخ کمیک بوک

معرفی بولزآی

 

14- «گالاكتوس» وارد میشود

گالاكتوس - 4 شگفت انگيز

منتشر شده در شماره 48 از كمیك Fantastic Four (مارس 1966)

كمیك های چهار شگفت انگیزی كه «استن لی» و «جك كربی» فقید خلق ميكردند پر از عناصر و مولفه های فانتزی و ماجراجویی های كیهانی  بود. اما آنها با معرفی یك موجود خدا مانند كه سیاره های دیگر را میبلعید و «گالاكتوس» (Galactus) نام داشت،  به معنای واقعی كلمه تخیل و خلاقیت كمیك های چهار شگفت انگیز را به سطحی دست نیافتنی  ارتقا دادند. ضمن اینكه همراه با گالاكتوس دستیار او نیز به نام «موج سوار نقره ای» (Silver Surfer) به خوانندگان معرفی شد. در كل این شماره را به همراه دو شماره بعدی اش "تریلوژی گالاكتوس" لقب داده اند و آن را یكی از نخستین نشانه های وجود دنیای كیهانی مارول میدانند. در واقع با معرفی این شخصیت ها كه موجوداتی منحصر به فرد و نیرومند از كهكشان های دیگر بودند، مارول زمینه را برای حضور دیگر موجودات كیهانی مثل «ثانوس»، «محافظین كهكشان»، «ادام وارلاك» و ... مهیا كرد. از طرفی دیگر، "تریلوژی گالاكتوس" به بهترین شیوه ترس و پارانویای مردم آمریكا را از نابودی جهان و احتمال بروز جنگ هسته اي  در بحبوحه جنگ سرد میان آمریكا و اتحاد جماهیر شوروی را به تصویر كشید.

مطلب مرتبط:

معرفی گالاکتوس

 

13- «جین گری» خودكشی میكند

جين گري - مردان ايكس

منتشر شده در شماره 137 از كمیك X-Men (سپتامبر 1980)

در فصل نهایی داستان مشهور «حماسه فونیكس سیاه» (Dark Phoenix Saga) كه خیلی ها آن را بهترین داستان تاریخ مردان ایكس میدانند، «جین گری» (Jean Grey) به عنوان یكی از مهم ترین  اعضای موسس این گروه جان خودش را فدا میكند تا همه را از نیروی مخرب پلیدی كه جسم اش را تسخیر كرده بود، نجات دهد. گفته میشود كه نویسنده این داستان یعنی «كریس كلرمانت» ابتدا نمیخواست جین را بكشد ولی همانطور كه در قسمت چهارم  گفته شد ، چون او چند شماره قبل یك سیاره و ساكنان آن را نابود كرده بود، سردبیر وقت مارول به نام «جیم شوتر» نزد كلرمانت آمد و به او گفت كه جین گری باید بابت كارهایی كه كرده پاسخگو باشد . در هر حال مرگ جین گری در زمان خودش بسیار تاثيرگذار و شوكه كننده بود زیرا تا به آن زمان به ندرت كاركتری كلیدی و مهم مثل جین گری در دنیای كمیك خودكشی كرده بود. البته بدیهی است كه جین گری بعدا دوباره زنده شد (و دوباره مرد!) ولی خودكشی او در پایان داستان Dark Phoenix Saga یكی از لحظات ماندگار فرنچایز همیشه محبوب ایكس من است.

مطالب مرتبط:

معرفی جین گری 

 

12- «استیو راجرز» به یك ابرسرباز تبدیل میشود

«استیو راجرز» به یك ابرسرباز تبدیل میشود

منتشر شده در شماره 1 از كمیك Captain America Comics (مارس 1941)

با وجود آنكه میتوان ادعا كرد كه این كمیك نمونه ای بارز از تبلیغات و پروپاگانداي آمریكایی ها در جريان جنگ جهانی دوم است اما در هر حال كمیكی بود كه در آن یكی از اولین و بادوام ترین كاراكترهای مارول كامیكس یعنی «استیو راجرز/كاپیتان آمریكا» خلق شد. در این لحظه تاریخی جوانی لاغر اندام و علیل ولی خوش قلب و شجاع مورد آزمایشی منحصر به فرد قرار گرفت و در نتیجه ابرسربازی به نام «كاپیتان آمریكا» به وجود آمد. این لحظه به شكلی بسیار عالی در فیلم موفق سال 2011 یعنی "كاپیتان آمریكا: نخستین اونجر" باز خلق شد.

مطالب مرتبط:

معرفی کاپیتان آمریکا

اولین حضور کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 

 

11- «دونالد بلیك» به «ثور» تبدیل میشود

«دونالد بلیك» به «ثور» تبدیل میشود

منتشر شده در شماره 83 از كمیك Journey Into Mystery (اگوست 1962)

در این لحظه دكتری به نام «دونالد بلیك» در حال فرار از دست بیگانگان فضایی به طور اتفاقی وارد غاری مخفی میشود. او در آنجا یك عصا پیدا میكند و با ناراحتی آن را گوشه اي میكوبد و ناگهان صاعقه زده میشود و او تبدیل به «ثور» (Thor) میشود (بعدا معلوم شد «اودین» پسرش ثور را در هيبت انسانی فانی مثل  دونالد بلیك به زمین فرستاده بوده تا از غرور بیجای او بكاهد) و این آغازی بود بر داستان های ثور!

مطلب مرتبط:

10 كمیك برتر ثور (THOR)

 

 10- «ولورین»  از میان كثافت فاضلاب بیرون می آید

ولورين - مردان ايكس

منتشر شده در شماره 132 از كمیك X-Men (آوریل 1980)

این لحظه هم مربوط به داستان "حماسه فونیكس سیاه" میشود و برای اولین بار نشان داد كه «ولورين» چه شخصیت جان سخت، تسلیم ناپذیر و كله شقی دارد! او در این كمیك به شدت توسط مزدوران Hellfire Club كتك میخورد و با فاضلاب انداخته میشود. سپس در حالی كه دیگر اعضای مردان ایكس اسیر شده اند و امیدی به نجات آنها نیست ناگهان ولورین از میان گند و كثافت فاضلاب پدیدار میشود و معلومه كه آنقدر عصبانی است كه میخواهد پدر Hellfire Club را دربیارد!( در شماره بعد هم دیدیم كه او چطور یك تنه به جان حریفان بخت برگشته خود افتاد!) در حقیقت تا قبل از این لحظه ولورین فقط یك عضو عادی مردان ایكس بود ولی پس از آن كم كم تبدیل شد به یكی از بزرگترین و محبوب ترین شخصیت های صنعت كمیك.

مطالب مرتبط:

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

 

9- «مرد عنكبوتی» خودش را از زیر آوار خلاص میكند

مرد عنكبوتي - استيو ديتكو

منتشر شده در شماره 33 از كمیك Amazing Spider-Man (فوریه 1966)

لحظه ای كاملا سمبلیك و كلیدی در شكل گیری شخصیت و روحیه تسلیم ناپذیر مرد عنكبوتی و دلبستگی دائمی او برای آنكه از قدرت های خود به شكلی مسئولانه استفاده كند. این لحظه را كارشناسان نقطه اوج دورانی میدانند كه زوج نابغه «استن لی» و «استیو دیتكو» داستان های مرد عنكبوتی را خلق میكردند: اسپایدی زیر خوارها آوار گیر كرده، آب دارد بالا می آید و هر لحظه ممكن است غرق شود ولی او مصمم است سرمی كه در نزدیكی او قرار دارد و تنها امید او برای نجات جان زن عموی عزیز اش است را بدست آورد. او در اوج ناامیدی ناگهان تمام زور و شجاعت خود را جمع میكند و ذره ذره خودش را از زیر آوار بیرون میكشد. بدون هیچ شك و تردیدی این لحظه یكی از الهام بخش ترین لحظات كل تاریخ كمیك است و یكی از ماندگارترین تصاویری كه تا ابد در ذهن طرفداران مرد عنكبوتی خواهد ماند.

مطالب مرتبط:

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن خودش را از زیر آوار خلاص میكند!

15 ایستراگ برتر فیلم های مارول

 

8- «تونی استارك»، «ایرون من» میشود 

توني استارك - ايرون من

منتشر شده در شماره 39 از كمیك Tales of Suspense (مارس 1963)

در داستانی كه بسیاری از منتقدین و هواداران كمیك بوك آن را یكی از بهترین origin های تاریخ میدانند، میلیونری به نام «تونی استارك» توسط تروریست های كمونیست اسیر میشود (البته همانطور كه در فیلم "مرد آهنی" دیدیم بعداً هویت آنها به تروریست های خاورمیانه اي تغییر كرد). به استارك دستور داده میشود تا برای تروریست ها یك سلاح مرگبار بسازد ولی او یك زره فلزی برای خودش میسازد كه با آن از آنجا فرار میكند و در نتیجه «مرد آهنی» متولد میشود. مرد آهنی از آن موقع همیشه جزو كلیدی ترین شخصیت های مارول بوده است، چون نه تنها عضو اصلی گروه "انتقام جویان" بوده بلكه فیلم "مرد آهنی" در سال 2008 با موفقیت چشمگیر خود آغازگر دنیای سینمایی فوق العاده موفق مارول شد.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر آیرون من (IRON MAN)

 

 7 – اولین حضور «ولورین» در عالم كمیك

لوگان - ولورين- هالك

منتشر شده در شماره 180 كمیك Incredible Hulk (اكتبر 1974)

هیچ كس فكرش را نمیكرد آن كاركتر عجیب و غریبی كه در آخرین صفحه از كمیك كم اهمیت Incredible Hulk ظاهر شد روزی به یكی از بهترین قهرمانان كمیك تبدیل شود. اری دوستان! ولورین معروف در این كمیك برای اولین بار پا به عرصه گذاشت و از همان اول نشان داد كه حریف قابلی برای «هالك» محسوب میشود (بیخود نیست كه ولورین و هالك تا به حال اینهمه با هم جنگیده اند و حتی در كمیك آینده نگرانه مثل Old Man Logan نیز حریف اصلی ولورین ، هالك بود!) . در هر حال این میوتانت پس از این لحظه دچار تحول شخصیتی فراوانی شد و رفته رفته به سوپراستاری تبدیل گرديد كه همه آن را دوست دارند.

مطالب مرتبط:

نخستین حضور ولوورین در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

داستان های ماندگار مارول:اولین حضور ولورین

 

6 – مرگ «گوئن استیسی»

مرگ «گوئن استیسی»

منتشر شده در شماره 121 كمیك Amazing Spider-Man (ژوئن 1973)

با وجود آنكه در اوایل دهه 70 میلادی نشانه هایی مبنی بر ورود عالم كمیك به دورانی تاریك و خشن تر به چشم می آمد اما به عقیده بسیاری از مورخین كمیك مرگ «گوئن استیسی» (اولين عشق حقیقی «پیتر پاركر») پایانی بر دوران اصطلاحا نقره ای تاریخ كمیك (Silver Age of comics) بود. اینكه شخصیتی پاك و معصوم و بدون هیچ نیروی فوق بشری به طور بیرحمانه ای به دست دشمن ابرقهرمان كشته شود و قهرمان نتواند جان او را نجات دهد تا ان موقع در دنیای كمیك بی سابقه بود. داستان مرگ گوئن حاوی لحظات ماندگار زیادی است ولی در این میان لحظه ای كه مرد عنكبوتی با غم و اندوه فراوان پیكر بیجان گوئن را گرفته و سوگند میخورد كه از «گرین گابلین» انتقام بگیرد تا ابد یكی از تكان دهنده ترین لحظات تاریخ كمیك بوك خواهد بود.

مطالب مرتبط:

"مرگ گوئن استیسی" ترجمه شد!

"سرگذشت كلون" – قسمت چهارم: اسپایدرمن حقیقی معرفی میشود!

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مرگ گوئن استیسی

چرا «گرین گابلین» بزرگترین دشمن «مرد عنكبوتی» است؟

 

5 – «بروس بنر» مورد اصابت اشعه گاما قرار میگرد

بروس بنر - بانر -هالك

منتشر شده در شماره 1  كمیك Incredible Hulk (می 1962)

«هالك» (Hulk) یكی دیگر از مخلوقات نخستین دنیای مارول است كه به خوبی نشان داد چرا به مارول لقب " ایده سرا" (House of Ideas) داده اند و چه چیز باعث شد از رقیب اصلی اش یعنی "دی سی" متمایز شود. هالك در واقع همان داستان هیولای درون است كه در «دكتر جكیل و مستر هاید» دیده بودیم. منتهی «استن لی» و «جك كربی» با توجه به دغدغه اصلی دهه های 50 و  60 میلادی (یعنی بمب اتم و تشعشعات ناشناخته) نوعی پیچش علمی – تخیلی جالب به این داستان آشنا  دادند. هالك همواره یكی از شخصیت های مشهور و مطرح مارول بوده و در كارتون ها ، فیلم ها و بازی های مختلف حضور داشته ولی شاید خیلی ها هنوز او را با سریال موفق تلویزیونی اش در دهه 70 میلادی بشناسند كه برای اولین بار یك شخصیت مارول را به مخاطبان عام معرفی كرد.

مطالب مرتبط:

معرفی هالک

 

4 – «كاپیتان آمریكا» از میان یخ خارج میشود

 «كاپیتان آمریكا» از میان یخ خارج میشود

منتشر شده در شماره 4  كمیك Avengers (مارس  1964)

تصمیمي كه گرفته شد تا كاپیتان آمريكا (كه یكی از شناخته شده ترین قهرمانان مارول در دوران جنگ جهانی بود) دوباره در دهه 60 احیا شود، واقعا نبوغ آسا بود زیرا باعث شد تا گروه "اونجرز" سر و شكل تازه ای بگیرد و رهبر واقعی خود را پیدا كند. ضمن اینكه ایده مردی كه به دوره هاي قبل تعلق دارد ولی گذرش به زمان حال افتاده همواره جذاب و مخاطب پسند  بوده. به لطف این تصمیم كاپيتان آمریكا بار دیگر جایگاه خود را به عنوان یكی از اصلی ترین كاركترهای مارول به دست آورد و البته اخیراً و به لطف موفقیت رشك برانگیز فیلم های سینمایی "كاپیتان آمریكا" و "اونجرز" و نقش آفرینی كم نظیر «كریس اوانز» به غولی در عرصه سرگرمی تبدیل شده است.

مطالب مرتبط:

کمیک "کاپیتان آمریکا: سفید" (CAPTAIN AMERICA: WHITE) ترجمه شد

اولین حضور کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 كمیك برتر كاپیتان آمریكا (CAPTAIN AMERICA)

 

 3 – «مردان ایكس» جدید معرفی میشوند

مردان ايكس جديد

منتشر شده در شماره 1   كمیك Giant Size X-Men (می  1975)

واقعا به سختی میتوان تصور كرد كه زمانی مردان ایكس محبوبیت چندانی نداشتند ولی واقعا اینطور بود و این گروه ابتدا موفقیت خاصی نزد خوانندگان به دست نیاوردند و حتی مارول به سرش زده بود كمیك های مردان ایكس را به خاطر فروش پایین كنسل كند! اما ناگهان در سال 1975 یكی از بزرگترین ریبوت های تاریخ كمیك انجام شد و كمیكی به نام Giant Size X-Men به بازار آمد كه در آن «پرفسور اگزاویر» (رهبر طاس «مردان ایكس») گروهی جدید از میوتانت ها را استخدام كرد: «استورم»، «كلاسوس»، «نایت كرالر» و البته «ولورین»! این گروه جدید جان تازه ای به كميك هاي مردان ایكس بخشید و  به زودی و با اضافه شدن نویسنده ای افسانه ای به نام «كریس كلرمانت» و طراحی نابغه به نام «جان بیرن» كمیك های X-Men به اوج محبوبیت رسیدند (گفته میشود كمیك های مردان ایكس پرفروش ترین تاریخ بوده اند)

مطلب مرتبط:

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

 

2 – «مرد عنكبوتی» قاتل «عمو بن» را شناسایی میكند

عمو بن - مرد عنكبوتي

منتشر شده در شماره 15    كمیك Amazing Fantasy (اگوست  1962)

خیلی ها منشا یا origin مرد عنكبوتی را بهترین در ميان تمام ابرقهرمانان میدانند. در این داستان لحظات مهمی وجود دارد كه میتوان ادعا كرد باعث میشوند تا پیتر پاركر به مرد عنكبوتی تبدیل شود . مثلا جایی كه عنكبوت رادیو اكیتو پیتر را گاز میگیرد یا آنجایی كه به تلویزیون میرود تا با قدرت هایش خودنمایی كند و ... با این حال مطمئنا وقتی او  قاتل عمو بن را پیدا كرد و فهمید كه همان سارقی است كه چند روز پیش اجازه داد از دستش فرار كند، لحظه ای پدید آمد كه به پیتر یاد داد"قدرت زياد، مسئولیت به همراه دارد" . این لحظه یكی از بیرحمانه ترین و در عین حال دراماتیك ترین پیجش های داستانی تاریخ كمیك بوک است كه حتی «شكسپیر» هم با خواندش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؛ لحظه ای كه خاطره اش تا ابد دست از سر پیتر برنخواهد داشت.

مطالب مرتبط:

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مرگ عمو بن

اولین و مهم ترین کمیک مرد عنکبوتی به فارسی ترجمه شد!

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

 

1 – شكل گیری گروه «چهار شگفت انگیز»

شكل گیری گروه «چهار شگفت انگیز»

منتشر شده در شماره 1    كمیك Fantastic Four (نوامبر  1961)

میگویند كه «مارتین گودمن» (صاحب آن موقع مارول) شنیده بود كه كمیك «جاستیس لیگ» دی سی به موفقیت خوبی دست یافته. بنابراین از سردبیر جوان خود استن لی خواست تا یك گروه ابرقهرمانی مشابه خلق كند. در نتیجه او به كمك طراحی به نام «جك كربی» گروهی متفاوت به نام «چهار شگفت انگیز» (Fantastic Four) را خلق كردند. چهار شگفت انگیز اولین كمیك ابرقهرمانی مارول در دهه 60 بود و به لطف موفقیت عظيم  این كميك بود كه شخصیت های دیگری مثل مرد عنكبوتی، هالك، ایرون من، ثور، دردويل، مردان ایكس و ... خلق شدند. بنابراین شاید اگر به خاطر این گروه نبود دیگر ابرقهرمانان مارول هم الان وجود نداشتند. چرا این كمیك موفق شد؟ چون  بر خلاف دیگر كمیك های ابرقهرمانی شركت دی سی، در چهار شگفت انگیز شاهد تمركز روی شخصیت پردازی ها بودیم. آنها با هم مشاجره میكردند و مشكلات شخصی داشتند و خوانندگان به راحتی با آنها ارتباط برقرار میكردند و همذات پنداری مینمودند. شاید چهار شگفت انگیز بهترین مارول نباشد ولی یقینا لحظه ای كه اعضای این گروه به نشانه اتحاد دست هم را میگیرند را باید ماندگار ترین و نمادین ترین لحظه در كمیك های مارول دانست زیرا آغازگر رویه ای نو  و منحصر به فرد در تاریخ كمیك شد كه تا به امروز ادامه دارد.

مطالب مرتبط:

اولین کمیک "چهار شگفت انگیز" (FANTASTIC FOUR) ترجمه شد 

بهترین كمیك های چهار شگفت انگیز (FANTASTIC FOUR)

 

 مهدی ترابی مهربانی

مهدی ترابی مهربانی 

All rights reserved © Spidey.ir 2014

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت اول

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت سوم

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت چهارم

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت پنجم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
+12 #1 mtm 1393-08-11 20:01
امشب با خيالي راحت تر ميخوابم ...

انگار با تكميل اين مقالات بار بزرگي از روي دوشم برداشته شده و دين خودم را به مارول ادا كرده ام

ممنونم از ماورل و همه نويسندگان و طراحانش به خاطر خلق لحظات ...
نقل قول کردن
SLH Hero
+6 #2 SLH Hero 1393-08-11 20:30
این سری مقاله واقعاً بی نظیر بود! حالا دیگه یه چیزی هست که اگر یه طرفدار DC بگه مارول خیلی مسخرس بهش نشون بدم!

راستی آقای ترابی دو تا سؤال داشتم:
1) برای شما کدوم لحظات تو تاریخ مارول از همه ماندگار ترن؟
2) به نظر شما کمیک Marvel Two-in-One Annual 2 همونی که توش مردعنکبوتی اونجرز رو از تانوس نجات میده، چطور بود؟
نقل قول کردن
The Rock
+3 #3 The Rock 1393-08-11 20:37
دست شما درد نکنه آقای ترابی واقعا خسته نباشید ;-)
این مقاله عالی بود همه شون رو دوست داشتم عالی بودن.من که این کمیک ها رو نخوندم ولی بازم ازشون خیلی خوشم اومد خداییش کمیک های مارول عالی هستن.من از اونایی که مربوط به اسپایدی و کاپیتان آمریکا بودند خیلی خوشم اومد.
باز هم از آقای ترابی بابت ترجمه این مقاله تشکر میکنم خسته نباشید استاد ;-)
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
+4 #4 پرشین اسپایدی 1393-08-11 20:45
به احترام این 75 صحنه و این ترجمه و حرکت فوق العاده آقای ترابی باید ایستاد و پا کوبید! :)

ممنون و خسته نباشید به ابرقهرمان سایت spidey.ir
متشکریم آقا مهدی! ;-)
نقل قول کردن
New Goblin
+2 #5 New Goblin 1393-08-11 21:15
اول از همه تاسوعای حسینی رو به همه ی اعضای سایت تسلیت میگم!امیدوارم که عزاداری هاتون قبول باشه!
img.tebyan.net/.../...

دوم اینکه واقعا ممنون آقای ترابی!این مقالات که ترجمه کردید کلی به اطلاعات کمیکی ما افزود!واقعا مفید بودند!یه خسته نباشید اساسی بهتون بدهکاریم!

حسن آقا کجایی؟که ماندگارترین لحظه کمیکای مارول مال FF شد!باید شیرینی بدی! :lol:
نقل قول کردن
sobhani
+2 #6 sobhani 1393-08-11 21:15
خیلی ممنونم بابت وقتی که برای آماده سازی همه ی قسمت های این مقاله گذاشتید.
شماره یک برای من دور از ذهن بود.
فکر می کردم مرگ گوئن شماره یک باشد.
نقل قول کردن
mirabilis
+5 #7 mirabilis 1393-08-11 21:39
اول از همه ، عزاداری هاتون توی این روزها قبول باشه .
ثانیا ، تشکر از آقای ترابی که این سری رو به طور کامل ترجمه کردند و از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند ، جای قدردانی داره.
ثالثا ، انتخاب شماره ی یکش ، به حق انتخاب خوبی بود ، کاراکترهای مورد علاقه ما ، برای اولین بار اینجا شکل میگیرند و استن لی بهشون پرو بال میده .
رابعا ، داشتیم به این فکر میکردیم که مارول حتی میتونه توی سری فیلم های هالک یا نیو اونجرز ، از ولورین هم استفاده کنه ، چرا که نه ؟! در واقع در همین کمیک ها خلق شده و مارول به همین بهونه میتونه ازش استفاده کنه .
خامسا ، در اینکه فرانک میلر نویسنده ی خوبیه ، حرفی نیست ولی جدا طرف مشکلات روانی داره ، توی تمام داستانهاش ، کاراکترهاش زجر کش میشن و به بدترین حالت روزگار میگذرونند . دنیایی که خلق میکنه ، پر از رنج و بدبختیه و آخرزمان شکله ، پر از هرج و مرج و کیآس !!
یعنی قبل از خوندن داستان ها ، توصیه میشه ، هفت هشت تا فیلم ترسناک ببینید ، بعد برید تو کار خوندنشون که قابل هضم بشه براتون ! :lol:
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #8 Bad joke 1393-08-11 22:36
سلیقه را حال کردید :D یعنی اقا هر گونه شایعه ای که مسئول نوشتن مقاله تحت فشار من این مقاله را نوشته تکذیب میکنم
دیدید که تمام نسخه های جدید نسخه افتتاح شخصیت ها بود وچهار شگفت انگیزم افتتاح ماروله کمیک های قبل از چهارشگفت انگیز مارول را سرچ کنید هیچ کدوم دیگه وجود ندارن
نقل قول کردن
Bad joke
+2 #9 Bad joke 1393-08-11 22:43
استاد یعنی مرده اون مرام شمایم :-*
نقل قول کردن
Soheil spidey
+4 #10 Soheil spidey 1393-08-11 22:45
ممنون بابات مقاله واقعا فوق العاده بود.
ولی از یه چیزی ناراحتم.
پیش بینی من شماره 6 در اومد...
نقل قول کردن
new goblin 2
+4 #11 new goblin 2 1393-08-11 23:18
ممنون بابت مقاله.من شکایت دارم.یه شکایت بزرگ.اقا سایتتون خیلی خوبه :lol: شکایت من این بود :lol: در ضمن با عرض تسلیت تاسوعای حسینی :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
mtm
+6 #12 mtm 1393-08-12 00:07
# 6 & 10:

ببینید معمولا تو نظر سنجی هایی که از خواننده ها و هواداران میشه همیشه "مرگ گوئن" رتبه اوله

در هر حال این مقاله رو هم یک نفر کارشناس نوشته و میتونه تا حدی شخصی باشه

البته من انتخاب های این نویسنده رو میپسندم. حالا جدا از دو ، سه ایراد که مربوط به رتبه بندی میشه، انصافا گزینه های خوبی بودند و به نظرم هر کسی این مقالات رو با دقت بخونه به خوبی با تاریخجه مارول آشنا میشه
نقل قول کردن
mtm
+4 #13 mtm 1393-08-12 00:15
#2:

اینایی که تو این مقاله بود همشون انتخاب های منم هستن
منتهی یه سری هم هستن که تو اینا نبودن (البته تعدادشون خیلی کمه)
چون شما خیلی پیگیر هستی پیشنهاد میکنم حتما مقاله "75 لحظه به یاد ماندنی مارول" سایت معتبر comic book resources رو هم بخون. به نظرم این مقاله comicbook.com رو به خوبی تکمیل میکنه. ادرسش اینه:

bit.ly/34fDr09
(البته متاسفانه فیلتره!)

جالب اینه که تو این لیست مرگ گوئن اوله !

اون کمیک Marvel Two-in-One Annual 2 هم خوبه ولی راستش من خیلی از کمیک هاو فیلم های cosmic و فضایی خوشم نمیاد :-*
نقل قول کردن
mtm
+4 #14 mtm 1393-08-12 00:26
به نقل از Bad joke:
استاد یعنی مرده اون مرام شمایم :-*


من مخلص شماییم
شرمنده میکنی ...

;-)
نقل قول کردن
mtm
+7 #15 mtm 1393-08-12 00:32
ولی قبول دارید فیلم "دردویل" (2003) هر چقدر هم بد بود ولی لااقل صحنه مرگ الکترا رو خوب و مطابق با کمیک درآورده بود

نقل قول کردن
Bad joke
+4 #16 Bad joke 1393-08-12 01:11
#15
داردویل فیلمش ایدش خوب بوده از قدرت سینما وکارگردان اون روز خارج بوده من نسخه مخصوص کارگردانا به سفارش استاد دیدم فیلم قابل تحملیه ولی خب بازم نه یه حالیه
نقل قول کردن
superfrank
#17 superfrank 1393-08-12 13:12
ممنون آقای ترابی
بالاخره هم مجموعه این مقالات تموم شد
دست آقای ترابی درد نکنه اما فک نمیکردم کمیکی از چهارشگفت انگیز اول بشه
بحرحال ممنون
نقل قول کردن
bamdad kk
#18 bamdad kk 1397-03-05 23:11
وایی! بابا دمتون گرم نوشتن این مقاله واقعا سخته!! چقدر طول کشید بنویسیدش؟ واقعا خسته نباشید. تنها چیز عجیب این عکس‌ها برایم چشم های اسپایدرمن بود که مردمک داشت! خوب شد قیافه اسپایدرمن تکامل پیدا کردا!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید