ایستراگ (Easter Egg) های فیلم لوگان (Logan)

ایستراگ (Easter Egg) های فیلم لوگان (Logan)

به مناسبت عرضه نسخه بلو ری فیلم شاهکاری به نام لوگان این مقاله را تقدیم شما میکنم.

 

1- فردی کروگر

در ابتدای فیلم وقتی دونالد پیرس میره سراغ لوگان و تو ماشینش میشینه ، بهش میگه که دوستانش جسد سه نفر آدم رو پیدا کردن که انگار یا یک ببر فراری بهشون حمله کرده یا «فردی کروگر»!

دونالد پیرس

فردی کروگر شخصیت معروف سری فیلم های ترسناک "کابوس در خیابان الم" بود که او هم مثل ولورین چنگال های تیز و فلزی داشت!

فردی کروگر

  

 

2- دریاچه آلکلای

کارت ویزیتی که دونالد پیرس به لوگان میده روش نوشته : Alkali

 دریاچه آلکلای

آلکالای همون جایی هستش در کانادا که ویلیام استرایکر به عنوان خبیث فیلم "مردان ایکس 2" روی ولورین آزمایشات کرده و اون فلز آدامانتیوم رو به بدنش پیوند زده بود.

دریاچه الکالای 

 

3- مسمومیت ناشی از آدامانتیوم

در فیلم دو بار اشاره میشه که ادامانتیوم داخل بدن لوگان داره او را میکشه  و بدنش رو سمی کرده. اولش که کالیبان بهش میگه "تو از درون مریضی، میتونم بوش کنم ".

مسمومیت ادامانتیوم

بعدش لوگان توسط لورا برده میشه  پیش یک دکتر که مداواش میکنه. این دکتر هم بهش میگه که یه چیزی داخل بدنش هست که مسمومش کرده :

لوگان زخمی

دردنیای کمیک هم شاهد همچین چیزی بوده ایم. در واقع فلز ادامانتیوم که در پروژه یا برنامه سلاح ایکس (weapon x) به اسکلت ولورین پیوند خورده یک چیز سمی هستش ولی قدرت خود شفا دهی ولورین (healing factor) که باعث میشه زخم هاش خیلی سریع خوب بشن جلوی مسمومیت رو میگیره . منتهی تو کمیک "مرگ ولورین" دیدیم که این قدرتش دیگه کار نمیکنه و دچار مسمومیت شده:

در فیلم هم چون این قدرت خوب شدن زخم هاش مثل قبل نیست دچار مسمومیت ناشی از ادامانتیوم شده .

  

4- سرم نیروزا

در فیلم لوگان دیدیم که ولورین چطور از سرمی نیروزا استفاده میکند تا در غیاب قدرت خود شفادهی خودش بتونه قدرت هاش مثل سابق بشه (این سرم رو اون بچه میوتانت ها بهش میدن. اونا میگن که این سرم رو به زور بهشون میدادن تا قوی بشن و بهتر بجنگن):

سرم نیرو بخش

در دنیای کمیک های ایکس من هم بارها شاهد چنین سرم هایی بوده ایم.

میوتانت

در کمیک مرگ ولورین هم  لوگان از سرمی به نام Regen   استفاده کرد تا جای خالی خاصیت خود شفادهی او را پر کنه .

 

5- شماره پلاک ماشین لوگان

 شماره پلاک ماشین لوگان

شماره پلاک ماشین لوگان در فیلم WER 112 است که به شماره 112 از کمیک Wolverine اشاره میکنه:

کمیک ولورین

در این کمیک ولورین رو میبینیم که جدا از ایکس من زندگی میکنه و خودش رو به خاطر بلایی که بر سر چارلز اگزاویر اومده ملامت میکنه (اون موقع اگزاویر تبدیل به موجودی وحشتناک به نام Onslaught شده بود).

 

6- شمشیر سامورایی

لوگان در این فیلم در جایی درب و داغون زندگی میکنه . او از اگزاویر هم در داخل یک برج آب نگهداری میکنه . ولی در هر حال درست قبل از صحنه ای که لوگان رو روی تخت نشون میده، میبینیم که او هنوز کاتانای خودش را روی دیوار زده:

 شمشیر سامورایی

این شمشیر هم اشاره داره به فیلم قبل و هم به تاریخچه طولانی که ولورین در دنیای کمیک در کشور ژاپن سپری کرد .

شمشیر سامورایی ولورین لوگان

 

7- کالیبان

«کالیبان» میوتانتی است که با لوگان هستش و دوستشه.

کالیبان

او میتونه رد دیگر میوتانت ها رو بگیره. دونالد پیرس وقتی کالیبان رو میگیره مجبورش میکنه که باهاش همکاری کنه و رد لوگان و اگزاویر رو براش بگیره. او در جایی به کالیبان میگه که قبلا آدم بدی بوده و بهش کمک میکرده برای شرکت Alkali میوتانت پیدا کنه. اما تعجب میکنه که چرا الان آدم خوبی شده. در دنیای کمیک هم کالیبان اولش آدم بدی بود و کمک کرد تا میوتانت های زیرزمینی به نام Morlocks پیدا و قتل عام بشن. اما بعدا در دنیای کمیک شخصیت خوبی شد.

کمیک کالیبان

 

8- مبارزی در قفس

وقتی اگزاویر با لوگان حرف میزنه و بهش میگه چقدر ازش نا امید شده، میگه وقتی پیداش کرده یک cage fighter بوده:

مبارزی در قفس

منظورش اون صحنه ای هستش که برای اولین بار در فیلم  مردان ایکس با ولورین روبرو شدیم و داشت داخل یک قفس مسابقه میداد.

ولورین مبارز

 

9- قبر کوئیک سیلور

در صحنه ای که میبینیم لوگان رفته به قبرستان ، روی یکی از سنگ قبرها نوشته Peters.

قبر کوئیک سیلور

این احتمالا اشاره داره به «ایوان پیترز» بازیگر نقش کوئیک سیلور در فیلم های ایکس من.

ایوان پیترز

 

10- چنگال تکی در پای ایکس 23

 چنگال تکی در پای ایکس 23

درست مثل کمیک ها، لورا (ایکس 23) در اینجا هم دو چنگال در دست و یکی در پا داره.

ایکس 23

نکته جالب اینه که اگزاویر تو فیلم خیلی خوب چنگال پایی ایکس 23 را توضیح میده. او میگه که درست مثل شیرها که جنس ماده شون یک وسیله دفاعی دارن، لورا هم یک چنگال در پایش داره!

 

11- آزمایشات روی ایکس 23

کلا صحنه هایی که مربوط به چگونگی پیدایش ایکس 23 میشه بسیار از کمیک 6 قسمتی Innocence Lost (که در این مقاله معرفی شده ) الهام گرفته اند.

کمیک ایکس 23

شما میتونید تمام این 6 قسمت را در کانال تلگرامی سایت ما دانلود کنید. فقط کافیه اینجا رو کلیک کنید!

 

12- فهرست شیندلر

فهرست شیندلر

پوستر فیلم لوگان ادای دینی است به پوستر معروف فیلم اسکار گرفته  "فهرست شیندلر" ساخته «استیون اسپیلبرگ». از نظر موضوعی هم میشه بین آنها تشابهاتی دید . چون در هر دو فیلم آدمی که به ظاهر بده (یکی مثل لوگان خوی حیوانی داره و دیگری یک نازی هستش) مایل هستش به بیگناهان کمک کنه.

 

13- کمیک Secret Wars: Old Man Logan

 کمیک Secret Wars: Old Man Logan

پوستر بین المللی فیلم هم ادای دینی هست به کاور واریانت شماره 1 از کمیک Secret Wars: Old Man Logan (این کمیک اینجا تو سایت ما ترجمه شده است).

 

14- دکتر زاندار رایس

زاندار رایس

دکتر Zander Rice در این فیلم مسئول به وجود آمدن ایکس 23 با استفاده از خون لوگان است . او در کمیک های هم همین نقش رو داشته. تو فیلم اشاره میکنه که پدرش روی پروژه Weapon X کار کرده . لوگان حتی میگه که یادش میاد پدر او رو کشته:

تو دنیای کمیک هم دقیقا همین طور بود. یعنی پدر زاندار رایس در پروژه Weapon X کار میکرد و وقتی ولورین از اونجا داشت فرار میکرد، او را کشت:

 

15- ایکس 24

در فیلم لوگان باید با ایکس 24 که کلون جوان تر خودشه مبارزه کنه:

ایکس 24

در دنیای کمیک ما همچین شخصیتی با این نام نداشتیم . ولی در اریجین ایکس 23 گفته شده که قرار بوده کلونی دیگر از روی ولورین ساخته بشه به نام ایکس 24. منتهی قبل از اینکه متولد بشه، نابود شد.

البته در دنیای کمیک ، کلون های دیگری از روی ولورین ساخته شده. مثلا "کلون زامبی ولورین"!

ولورین زامبی

 

16- پلاک ولورین

پلاک ولورین

ما در این فیلم هم اون پلاک معروف ولورین را میبینیم  که اولین بار توسط «ویلیام استرایکر» بهش داده شد( با همون شماره قبلی):

- 45825243 –

قبلا در فیلم "ایکس من 2" نیز این شماره را دیده بودیم :

 

17- لوگان سیگار برگ کش میره!

اونجایی که لورا  میره فروشگاه و برای خودش عینک آفتابی و چیپس و پفک (!) برمیداره، ولورین بهش میگه کار بدی کرده ولی خودشم علاوه بر شارژر موبایل، چند تا سیگار برگ برمیداره!

لوگان سیگار برگ بر میداره!

این البته اشاره داره به عادت سیگار برگ کشیدن ولورین در دنیای کمیک و فیلم های قبلی!

سیگار کشیدن ولورین

 

18- فیلمی که تو  هتل میبینند

فیلمی که اگزاویر و لورا در هتل با هم تماشا میکنند Shane نام داره. این فیلم کلاسیک وسترن سال 1953 توسط «جورج استیونز» ساخته شد.

فیلک شین shane

اما نکته بسیار جالب اینه که اگزاویر به لورا میگه که وقتی بچه بوده این فیلم را در شهر خودش و در سینمایی به نامEssoldo تماشا کرده. باید بدونید که پاتریک استوارت (بازیگر نقش اگزاویر) واقعا در بچه گی این فیلم را در سینمایی به نام Essoldo در شهر نیوکاسل انگلستان تماشا کرده بوده! اینم از عکس این سینما که الان دیگه خراب شده:

سینمای essoldo

 

19- حرف های پایانی لورا

لورا در پایان فیلم جملاتی رو بر سر مزار لوگان بر زبان میاره و وداع تلخی باهاش داره:

وداع با ولورین

ولی این جملات رو از کجا یاد گرفته؟ از فیلم Shane که تو هتل تماشا کرده بود! چون در این فیلم هم یک سخنرانی سوزناک وجود داره با دقیقا همین جملات:

"A man has to be what he is, Joey. Can't break the mould. I tried it and it didn't work for me... Joey, there's no living with... with a killing. There's no going back from one. Right or wrong, it's a brand. A brand sticks. There's no going back. Now you run on home to your mother, and tell her... tell her everything's all right. And there aren't any more guns in the valley."


20- کمیک های ایکس من

 کمیک های ایکس من

در فیلم چند کمیک هست که لوگان اولش فکر میکنه غیر واقعی هستن چون دنیای کمیک را با دنیای واقعی متفاوت میدونه. این کمیک ها شماره های 117 و 132 از Uncanny X-men هستند. البته فاکس از طراحی به نام «دن پانوسیان» خواسته تا روی جلد و صفحات جدیدی براشون خلق کنه تا مارول یه وقت ازش شکایت نکنه. ولی جالبه که تو شماره 132 که توسط مارول چاپ شده هم یک مبارزه بین ولورین و «دونالد پیرس» رخ میده!

کمیک مردان ایکس 132

 

21- گلوله آدامانتیوم

در فیلم یه جایی کالیبان به لوگان میگه که چرا گلوله ساخته شده از فلز آدامانتیوم حمل میکنه (آدامانتیوم فلزی نشکن هستش که با اسکلت ولورین پیوند خورده):

گلوله ادامانتیوم 

(البته ولورین این گلوله رو با خودش حمل میکنه تا باهاش خودکشی کنه. در کمیک Old Man Logan هم دیدیم که وقتی دوستانش را اشتباهی کشت سعی کرد خودش رو بندازه جلوی قطار و خودکشی کنه ولی نشد).

این گلوله ها اولین بار در فیلم "ریشه های مردان ایکس: ولورین" دیده شدند:

 

22- ضربه زدن به ماشین!

 ضربه زدن به ماشین!

اون جایی که لوگان بعد از به خاک سپردن اگزاویر میره که سوار ماشینش بشه ولی میبینه خرابه و بعد با بیل میفته به جونش به نظر میرسه ادای دینی باشه به شخصیت اسطوره ای کمدی انگلستان یعنی Basil Fawlty که نقشش رو «جان کلیز» بازی میکرد:

جان کلیز

من این قسمت رو براتون پیدا و اپلود کردم. میتونید اینجا تماشا کنید.

 

 

23- The Last of Us

نمیتوان انکار کرد که داستان فیلم که در آن مردی ریشو و بهم ریخته سعی میکنه در دنیایی آخر الزمانی جون یک دختر رو نجات بده خیلی شبیه داستان بازی تحسین شده The Last of Us هستش. حتی این صحنه به نظر میرسه ادای دینی باشه به این بازی:

بازی the last of us - لوگان - ولورین 3

 

24- ترانه های «جانی کش»

 ترانه های «جانی کش»

در تریلرها و در فیلم لوگان از دو ترانه خواننده معروف Johnny Cash استفاده شده. دلیلش اینه که «جیمز منگولد» کارگردان فیلم لوگان قبلا یک فیلم درباره زندگینامه این خواننده ساخته. ضمن اینکه مضمون  ترانه Hurt خیلی با داستان فیلم میخونه و درباره کنار آمدن با افسردگی و درد و رنجه.

در ضمن وقتی لورا  را داخل  فروشگاه در پمپ بنزین میبینیم ، ترانهI Got A Name در پس زمینه به گوش میرسه. این ترانه رو Jim Croce خونده . Jim Croce خواننده ترانه Time In A Bottle هست که کوئیک سیلور در فیلم "مردان ایکس: روزها آینده و گذشته" در اون سکانس اسلو موشن بهش گوش میداد!

 

25- بچه های میوتانت

اون بچه میوتانت هایی که در فیلم هستند رو ما دقیق نمیتونیم بشناسیم چون اسم همه شون رو نمیفهمیم ولی معلومه که بچه هایی هستند که از روی DNAدیگر اعضای ایکس من ساخته شده اند.

 بچه های میوتانت

مثلا میشه حدس زد که یکیشون پسر مرد یخی هستش و دیگری پس «پایرو» (همونی که تو فیلم های قبلی مردان ایکس میتونست آتش رو کنترل کنه) .

البته یکی از میوتانت ها  که قدرت های الکتریکی دارد از روی DNA «کریستوفر برادلی» کلون شده .برادلی  در فیلم "ریشه های مردان ایکس: ولورین" بود و در کمیک ها هم اسمش «بولت» یا Maverick هستش.

بولت

این بچه ها یک رهبر هم دارند که برای هواداران مردان ایکس نام آشنا هستش: Rictor . او در کمیک های X-Factor بود و میتونست زمین لرزه تولید کنه.

عکسRICTOR

 

26- اکشن فیگور ولورین

اون پسر بچه سیاه پوست اکشن فیگور لباس کلاسیک ولورین را در دست داشت:

 اکشن فیگور ولورین

هورا،! بالاخره لباس کلاسیک ولورین را در فیلم های سینمایی دیدیم!!!

 

27- گروه ریورز

گروه ریورز

در فیلم لوگان ما شخصیت خبیث دونالد پیرس رو داریم که نقشش رو آقای «بوید هولبروک» بازی میکنه. او دست مصنوعی داره و افرادش هم اعضای مصنوعی دارند. در کمیک های مارول دونالد پیرس  یک سایبورگ است که عضو گروه خبیث Hellfire’s  Club بود (برای اشنایی با این گروه ، این مقاله را بخوانید) . وقتی توسط گروه ایکس من شکست خوردند ، پیرس از این گروه رفت و رهبر گروه سایبروگ های Reavers     شد. آنها دشمنان بسیار خشنی برای ایکس من شدند و حتی در یک داستان ماندگار ولورین را به شدت کتک زدند و به صلیب کشیدند :

(برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کمیک، اینجا را کلیک کنید)

 

28- مرگ ولورین

 مرگ ولورین

کمیک بسیار پرفروش مرگ ولورین ( Wolverine ) که سال  2014  چاپ شد و در اون ولورین مرد (و هنوز هم زنده نشده) ، منبع الهام بخش زیادی برای فیلم لوگان بوده است .جالبه که اونجا هم به خاطر یک ویروس قدرت خود شفا دهی ولورین از کار افتاد . شباهت دیگر اینه که تو اون کمیک هم ولورین از سرم قوی کننده Regen استفاده کرد تا یک عده میوتانت رو نجات بده (درست مثل فیلم لوگان).

 

29- علامت ایکس

لحظه آخر و در حرکتی بسیار سوزناک (که اشک همه رو درمیاره) ایکس 23 علامت صلیب روی قبر ولورین رو به شکل X درمیاره تا ادای دینی حسابی بکنه به کمیک ها و فیلم های X-Men :

علامت ایکس

نظر شما چیست؟ شما چه ایستراگ ها و نکات ظریف و مخفی در این فیلم پیدا کردید؟

 

 عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

 مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم لوگان (LOGAN)

صحنه های حذف شده از فیلم لوگان + لینک دانلود و تماشا

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

10 لباس برتر ولورین (TOP 10 WOLVERINE COSTUMES)

10 دشمن برتر ولورین (WOLVERINE)

معرفی ولورین

10 كميك بوك برتر ولورین (Wolverine) + لينك دانلود

 كمیك برتر «ولورین» ترجمه شد! + لینك دانلود

 كامیك بوك فارسی: شماره آخر Secret Wars Old Man Logan + لینك دانلود مستقیم

15 کاور برتر ولورین

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
+1 #1 mtm 1396-03-11 22:32
ممنون مختار عزیز. میدونم این مقالات چقدر سخته ول یدمت گرم واقعا عالی بود. این مقاله لازم بود تا بعضی ها بفهمن اقتباس یعنی چی. چون نشون دادی این فیلم چقدر از کمیک های ولورین الهام گرفته ولی به صورت واو به واو. چون بعضی از purist ها فکر میکنن پانل های کمیک بوکی رو باید عینا همون جوری به فیلم برگردونن
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #2 mokhtar 1396-03-11 22:37
به نقل از mtm:
ممنون مختار عزیز. میدونم این مقالات چقدر سخته ول یدمت گرم واقعا عالی بود. این مقاله لازم بود تا بعضی ها بفهمن اقتباس یعنی چی. چون نشون دادی این فیلم چقدر از کمیک های ولورین الهام گرفته ولی به صورت واو به واو. چون بعضی از purist ها فکر میکنن پانل های کمیک بوکی رو باید عینا همون جوری به فیلم برگردونن

خواهش میکنم برادر. واقعا این مقالات ایستراگی خیلی از من انرژی میگیره. به اندازه حداقل 3، 4 تا مقاله top 10 ازم انرژی میبره. به جرات میتونم بگم که هیچ سایتی تو دنیا این مقالات ایستراگ رو به دقت من نمینویسه. الان مثلا برید سایت cbr رو ببینید که فقط 16 تا ایستراگ درآورده:

www.cbr.com/.../
تازه همه عکساش هم کلی و generic هستن و نویسنده مثل من نرفته دقیقا عکس مربوط رو از داخل فیلم پیدا کنه


هیچ کس مثل من دقیقا نمیره از اون صحنه داخل فیلم اسکرین شات بگیره بزاره داخل مقاله. یعنی خدا وکیلی ساعت ها برای عکس های مقاله های ایستراگی وقت میزارم. ولی اخرش که تموم میشه و روی سایت قرار میگیره ولی لذت بخشه. از خودم راضی میشم.
از تو هم ممنون که زحمت میکشی و تو سایت میزاریشون
نقل قول کردن
Macready
+1 #3 Macready 1396-03-11 22:41
عالی بود عمو مخصوصا شماره ی 9 دمت گرم :roll:
نقل قول کردن
ali1831
+1 #4 ali1831 1396-03-11 22:48
به نقل از mokhtar:
به نقل از mtm:
ممنون مختار عزیز. میدونم این مقالات چقدر سخته ول یدمت گرم واقعا عالی بود. این مقاله لازم بود تا بعضی ها بفهمن اقتباس یعنی چی. چون نشون دادی این فیلم چقدر از کمیک های ولورین الهام گرفته ولی به صورت واو به واو. چون بعضی از purist ها فکر میکنن پانل های کمیک بوکی رو باید عینا همون جوری به فیلم برگردونن

خواهش میکنم برادر. واقعا این مقالات ایستراگی خیلی از من انرژی میگیره. به اندازه حداقل 3، 4 تا مقاله top 10 ازم انرژی میبره. به جرات میتونم بگم که هیچ سایتی تو دنیا این مقالات ایستراگ رو به دقت من نمینویسه. الان مثلا برید سایت cbr رو ببینید که فقط 16 تا ایستراگ درآورده:

www.cbr.com/.../
تازه همه عکساش هم کلی و generic هستن و نویسنده مثل من نرفته دقیقا عکس مربوط رو از داخل فیلم پیدا کنه


هیچ کس مثل من دقیقا نمیره از اون صحنه داخل فیلم اسکرین شات بگیره بزاره داخل مقاله. یعنی خدا وکیلی ساعت ها برای عکس های مقاله های ایستراگی وقت میزارم. ولی اخرش که تموم میشه و روی سایت قرار میگیره ولی لذت بخشه. از خودم راضی میشم.
از تو هم ممنون که زحمت میکشی و تو سایت میزاریشون

واقعا دمت گرم مختارما قدر زحمات شما را می دانیم
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1396-03-11 22:51
به نقل از mokhtar:
به نقل از mtm:
ممنون مختار عزیز. میدونم این مقالات چقدر سخته ول یدمت گرم واقعا عالی بود. این مقاله لازم بود تا بعضی ها بفهمن اقتباس یعنی چی. چون نشون دادی این فیلم چقدر از کمیک های ولورین الهام گرفته ولی به صورت واو به واو. چون بعضی از purist ها فکر میکنن پانل های کمیک بوکی رو باید عینا همون جوری به فیلم برگردونن

خواهش میکنم برادر. واقعا این مقالات ایستراگی خیلی از من انرژی میگیره. به اندازه حداقل 3، 4 تا مقاله top 10 ازم انرژی میبره. به جرات میتونم بگم که هیچ سایتی تو دنیا این مقالات ایستراگ رو به دقت من نمینویسه. الان مثلا برید سایت cbr رو ببینید که فقط 16 تا ایستراگ درآورده:

www.cbr.com/.../
تازه همه عکساش هم کلی و generic هستن و نویسنده مثل من نرفته دقیقا عکس مربوط رو از داخل فیلم پیدا کنه


هیچ کس مثل من دقیقا نمیره از اون صحنه داخل فیلم اسکرین شات بگیره بزاره داخل مقاله. یعنی خدا وکیلی ساعت ها برای عکس های مقاله های ایستراگی وقت میزارم. ولی اخرش که تموم میشه و روی سایت قرار میگیره ولی لذت بخشه. از خودم راضی میشم.
از تو هم ممنون که زحمت میکشی و تو سایت میزاریشون

دمت گرم. خداییش صواب داره . خدمت به جامعه کمیک دوست ایران خیلی باارزشه
من از این gif هایی که جدیدا درست میکنی میزاری تو مقالاتت خیلی لذت میبرم
مخصوصا اونایی که برای مقاله "شباهت شخصیت خبیث سریال ایرون فیست با نورمن ازبورن" گذاشته بودی خیلی خوشم اومد
میدونم سخته ولی تو مقاله که قرار میگرن خیلی خوشگل میشن
نقل قول کردن
porya
#6 porya 1396-03-11 22:52
ی دنیا ممنون عمو ;-) . همونطور که اقای ترابی میگن نوشتن اینجور مقاله ها خیلی سخته.
نقل قول کردن
Hobbit
#7 Hobbit 1396-03-11 22:58
تشکر و خسته نباشید خدمت مختار خان
واقعا همگی عالی بودن...
من کلا خیلی تحت تاثیر این فیلم قرار گرفتم و صحنه ها یا بگم ایستراگ های ۱۹و۲۹عالی بودن...
البته من نمیدونم اینی که من میگم برای بقیه هم آشنا بود یا نه ولی فیلم سرباز جهانی یه صحنه ای داخلش بود که خیلی به صحنه مرگ کالیبان نزدیک بود...
در کل فقط میتونم بگم این فیلم عالی بود و من خیلی ازش هم لذت بردم و هم خیلی زجر کشیدم...
به هر حال بازم تشکر
نقل قول کردن
spider parker
#8 spider parker 1396-03-11 23:46
خسته نباشی عمو یک دنیا اشکر واسه زحماتی که برای نوشتن این مقاله ها میکشی ;-)
من به شخصه از موارد 2_5_13_21_29 خیلی خوشم اومد...

با حرف جناب ترابی هم موافقم ایستراگ ها نباید حتما مختص به یسری پانل باشن که تبدیل به صحنه های سینمایی میشن ...
نقل قول کردن
Nightwatcher
#9 Nightwatcher 1396-03-12 00:32
واقعا عالی بود
ممنون
من که جدا از این فیلم لذت بردم

شاید باورتون نشه ولی من موارد شماره 1-6-8-10-11-12- 16-17-18-19-20- 23-24-26-27-29 رو میدونستم.
فقط جسارتا میخوام به نکته ای اشاره کنم. به نظرم این موارد میتونست توی مقاله قرار نگیره و دلایل هر مورد رو عرض میکنم:
7-کالیبان: چونکه جزو شخصیت های اصلی فیلمه و حداقل 10 دقیقه توی فیلم حضور داره.
10-چنگالهای پای ایکس 23: این چنگالها جزو ویژگیهای اصلی ایکس 23 محسوب میشن. مثل اینه که بگیم نایت کرالر تله پورت میکنه.
17-کش رفتن سیگار برگ: این به قول معروف "اظهر من الشمسه". یعنی عالم و آدم میدونن که ولورین سیگار برگ دوست داره.
18-فیلم توی هتل: توی هتل خود چارلز اسم فیلمو میگه و درباره ش توضیح میده (البته اینکه خود پاتریک استوارت واقعا اون فیلمو دیده جالبه و به درستی اشاره کردید).
22-ضربه زدن به ماشین: این مورد میتونه به ذهن هر کسی خطور کنه یا هر کسی ممکنه این کارو انجام بده و نمیشه گفت که حتما به اون فیلم اشاره شده.
27-گروه ریورز: این گروه هم جزو شخصیت های اصلی فیلم هستند و مطمئنا از کمیک اقتباس شدند.

جسارتا اینها نظر شخصی بنده بود.
بازم ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
porya
#10 porya 1396-03-12 00:40
اسپمه میدونم ولی باید بگم: کسی سایتی بلده که کمیک (انگلیسی) دانلود کنم.
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#11 Ultimate Comic Fan 1396-03-12 00:56
هیشکی توی پیدا کردن ایستراگ نمیرسه با پای عمو! (البته شاید فقط تو ایران... :-* ) خودم موارد 1 و 3 و 6 و 10 و 11 و 13 و 14 و 20 و 23 رو میدونستم ولی این تعداد حتی یک چهارم تمام موارد مقاله نمیشه! انشاءالله مقاله ایستراگ های گاردینز 2 رو هم کار کنی عمو وقتی بلو-ری اومد.

#10
به نظرم بهتره آنلاین کمیک بخونی، البته اگه قصد داری کمیک های جدید و روز رو بخونی برای همین بهت سایت readcomicbookso nline.net رو پیشنهاد میکنم.
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1396-03-12 01:10
به نقل از Nightwatcher:

فقط جسارتا میخوام به نکته ای اشاره کنم. به نظرم این موارد میتونست توی مقاله قرار نگیره و دلایل هر مورد رو عرض میکنم:
7-کالیبان: چونکه جزو شخصیت های اصلی فیلمه و حداقل 10 دقیقه توی فیلم حضور داره.
10-چنگالهای پای ایکس 23: این چنگالها جزو ویژگیهای اصلی ایکس 23 محسوب میشن. مثل اینه که بگیم نایت کرالر تله پورت میکنه.
17-کش رفتن سیگار برگ: این به قول معروف "اظهر من الشمسه". یعنی عالم و آدم میدونن که ولورین سیگار برگ دوست داره.
18-فیلم توی هتل: توی هتل خود چارلز اسم فیلمو میگه و درباره ش توضیح میده (البته اینکه خود پاتریک استوارت واقعا اون فیلمو دیده جالبه و به درستی اشاره کردید).
22-ضربه زدن به ماشین: این مورد میتونه به ذهن هر کسی خطور کنه یا هر کسی ممکنه این کارو انجام بده و نمیشه گفت که حتما به اون فیلم اشاره شده.
27-گروه ریورز: این گروه هم جزو شخصیت های اصلی فیلم هستند و مطمئنا از کمیک اقتباس شدند.

جسارتا اینها نظر شخصی بنده بود.

جسارتا منم باید بگم که اشتباه میکنی و تک تک ایتم های این مقاله لازم بود. نیگا به خودت و خودمون نکن که شاید خیلی از اینا رو بدونی. خیلی ها هستن که تو عمرشون کمیک نخوندن و برای اولین بار میان تو سایت. پس قطعا باید بدونن و بخونن که ایکس 23 تو کمیک هم تو پاش چنگال داشته
وظیفه نویسنده اینجور مقالات اینه که هر چی به نظرش میرسه رو بنویسه و فرض نکنه که مخاطب حتما کمیک خونه و فلان چیز رو میدونه
ضمن اینکه دلیل نمیشه هر کی شخصیت اصلی فیلمه از کمیک گرفته شده باشه
مثلا تو همین فیلم واندرومن اون شخصیت ژنرال نازی رو میگن اربجیناله و تو کمیک ها نبوده
و اون ایستراگ ضربه زدن به ماشین رو من چند سایت معتبر دیگه هم چک کردم. مثل whatculture
همه گفته بودن از اون کمدی جان کلیز الهام گرفته
نقل قول کردن
Nightwatcher
#13 Nightwatcher 1396-03-12 02:27
#12
فرمایشتون درسته.
ببخشید. منظورمو خوب نرسوندم. میخواستم به ویلن اشاره کنم. منظورم این بود که 99.9 درصد ویلن های اصلی فیلمای کمیک بوکی از کمیک گرفته میشن. اولین بار که تریلر لوگان رو دیدم با اینکه شناختی از گروه ریورز نداشتم ولی مطمئن بودم این گروه توی کمیک هم بودن. اون ژنرال آلمانی هم فکر نمیکنم ویلن اصلی فیلم واندرومن باشه. حتما نوچه آرسه.
اون ضربه زدن به ماشین هم که میگید توی سایتای دیگه هم هست پس درسته و قبول دارم.

من به نظر نویسنده های مقالات احترام میذارم و هیچوقت نمیگم که اشتباه میکنن. یعنی همچین اجازه ای به خودم نمیدم. خب هرکسی روش و دیدگاه خودشو داره. فقط این موارد رو گفتم چون خواستم دیدگاه خودمو مطرح کنم. از دید بنده ایستراگ حالت یه معما داره و چیزیه که شاید اکثر بیننده ها در نگاه اول متوجهش نمیشن و باید برای پیدا کردن اون ایستراگ فیلم رو با دقت بیشتری ببینن و بهش فکر کنند (مثل پلاک ماشین لوگان یا پوستر فیلم فهرست شیندلر). با دیدن اون مورد مثلا بگن "این خیلی برام آشناست!!" یا مثلا از خودشون بپرسن که "اینو کجا دیده بودم؟". نظر من اینه که چنگال پای ایکس 23 یا سیگار برگ ولورین رو نمیشه ایستراگ دونست. نمیدونم شاید من مفهوم ایستراگ رو درست متوجه نشدم.

بازم میگم قصدم از این حرفا این نیست که بگم نویسنده اشتباه کرده. روش کار ایشون اینطوریه.
ممنون که پاسخ دادید.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-03-12 07:41
به نقل از Nightwatcher:
#12
فرمایشتون درسته.
ببخشید. منظورمو خوب نرسوندم. میخواستم به ویلن اشاره کنم. منظورم این بود که 99.9 درصد ویلن های اصلی فیلمای کمیک بوکی از کمیک گرفته میشن. اولین بار که تریلر لوگان رو دیدم با اینکه شناختی از گروه ریورز نداشتم ولی مطمئن بودم این گروه توی کمیک هم بودن. اون ژنرال آلمانی هم فکر نمیکنم ویلن اصلی فیلم واندرومن باشه. حتما نوچه آرسه.
اون ضربه زدن به ماشین هم که میگید توی سایتای دیگه هم هست پس درسته و قبول دارم.

من به نظر نویسنده های مقالات احترام میذارم و هیچوقت نمیگم که اشتباه میکنن. یعنی همچین اجازه ای به خودم نمیدم. خب هرکسی روش و دیدگاه خودشو داره. فقط این موارد رو گفتم چون خواستم دیدگاه خودمو مطرح کنم. از دید بنده ایستراگ حالت یه معما داره و چیزیه که شاید اکثر بیننده ها در نگاه اول متوجهش نمیشن و باید برای پیدا کردن اون ایستراگ فیلم رو با دقت بیشتری ببینن و بهش فکر کنند (مثل پلاک ماشین لوگان یا پوستر فیلم فهرست شیندلر). با دیدن اون مورد مثلا بگن "این خیلی برام آشناست!!" یا مثلا از خودشون بپرسن که "اینو کجا دیده بودم؟". نظر من اینه که چنگال پای ایکس 23 یا سیگار برگ ولورین رو نمیشه ایستراگ دونست. نمیدونم شاید من مفهوم ایستراگ رو درست متوجه نشدم.

بازم میگم قصدم از این حرفا این نیست که بگم نویسنده اشتباه کرده. روش کار ایشون اینطوریه.
ممنون که پاسخ دادید.

حالا متوجه منظورت شدم
والا الان مدتیه که اینجور مقالات از حالت صرفا ایستراگی خارج شدن
یعنی هم ایستراگ توشون هست و هم reference
به نظرم من اینجوری بهتر هم هست چون بار معلومات مقاله بیشتر میشه
نقل قول کردن
Victor
#15 Victor 1396-03-12 11:04
به نقل از mtm:
ممنون مختار عزیز. میدونم این مقالات چقدر سخته ول یدمت گرم واقعا عالی بود. این مقاله لازم بود تا بعضی ها بفهمن اقتباس یعنی چی. چون نشون دادی این فیلم چقدر از کمیک های ولورین الهام گرفته ولی به صورت واو به واو. چون بعضی از purist ها فکر میکنن پانل های کمیک بوکی رو باید عینا همون جوری به فیلم برگردونن

از این بعضی ها زیاد هست آقای ترابی. من هم بعضی هایی رو میشناسم که میان و پای مقالات عقده خالی میکنن. ولی چاره ای نیست و باید کنار اومد.
من تا قبل اینکه این کامنت رو بدید اون بحث قبلی رو فراموش کرده بودم. ولی میدونم که من هیچ حرفی در مورد "کپی کردن از روی کمیک ها" نزدم و هیچ شرحی هم در توضیح معنای درست "اقتباس کردن از روی کمیک ها" ارائه ندادم.
هنوز هم پای حرفی که زدم، پای کامنتی که دادم هستم. من از فیلم "لوگان" تا حدودی خوشم میاد، وقتی که "فقط" به عنوان یه فیلم وسترن در نظر میگیرمش. خوشم میاد چون از فیلم هایی که از روش کپی کرده شدیدا خوشم میاد.
به جرات میتونم بگم که ولورین و به ویژه کمیک هایی که با محوریت لوگان چاپ میشه سینمایی ترین کمیک و دنیایی هستش که میشه در موردش خوند.
قبلا هم گفتم و الان هم میگم، من این فیلم رو دیدم بهترش هم دیدم. این فیلم ترکیبی از همین فیلم های فهرست شیندلر و شین و دیگر فیلم های وسترن و بیاند تاندردم هستش. بسم الله این فیلم با کپی کردن از رو کاور یه فیلم شروع شده، پایانش هم با کپی از دیالوگ های یه فیلم دیگه.
من حرفم اینه که کمیک های ولورین منبع خیلی خیلی بهتری برای ایده گرفتن بود و در صورت خواست عوامل سازنده فیلم، منبعی برای کپی کردن. منابع کمیک بد نبودن، خراب نبودن و دقیقا همون چیزی بودن که میشد با الهام از اونا تو فیلم پیاده کرد. ولی اقای منگولد چیزی که خراب نبود رو خواست درست کنه که اصولا چیزی که خراب نیست رو درست نمیکنن.
بهترین دیالوگ ها رو میشه تو کمیک های ولورین پیدا کرد ولی تمام اونا رو ول کردن و چسبیدن به دیالوگ فیلم "شین" و همون رو گذاشتن تو فیلم.
صحنه نبرد پایانی اون چیزی نبود که برای همیشه تو ذهنم بمونه، اون وداع باشکوه و اون نبرد باشکوهی که باید میبود نبود. به بدترین شکل ممکن کشتنش. اصلا لوگان مبارزه نمیکرد که، فقط داشت مرگش رو به تعویق مینداخت.
من خودم رو یه فن واقعی کمیک نمیبینم، ولی تو کمیک هایی که از ولورین خوندم هیچوقت ندیدم که یک نفر اینطوری برای ولورین و حتی لوگان شاخ بشه تو نبردها. کله گنده های کمیک در برابر ولورین تن به شکست دادن، حتی زمانی که فاکتور شفادهنده هم نداشت شکست نمیخورد و میزد و داغون میکرد. ولی یه شخصیتی که تو کمیک ها اصلا وجود خارجی نداره اومد مثل اب خوردن از رو نعش لوگان رد شد و کاملا تحقیرش کرد.
سه تا فیلم از رو ظاهرا ولورین و ظاهرا با محوریت ولورین دیدم ولی هیچکدوم با محوریت ولورین نبود. حتی ولورین رو به عنوان یه شخصیت بیرحم هم به تصویر نکشیدن. تو این سه تا فیلم دست گذاشتن رو فاکتور مهم ولورین و تبدیلش کردن به یه شخصیت داغون. که حتی نتونستن به اون صورت به چالش بکشنش.
فیلم قبلی رو هم خیلی ها فیلم عالی میدونن. ولی اون فیلم با زیر سوال بردن تاریخچه ولورین تو ژاپن تونست به اون موفقیت برسه. دقیقا کمیکی که سرآغاز ولورین تو کمیک ها بود برای یه فیلم پایانی اقتباس کردن.
من یه کمیک تکی و ساده از ولورین رو بهتر از این فیلم میدونم. این نظر و سلیقه منه. کسی هم نمیتونه نظر خودش رو به من تحمیل کنه و منم نمیتونم.
حالا مثل دفعه قبل که فقط 3 4 کلمه حرف زدم و چون باب میلتون نبود حذف کردید این کامنت هم حذف کنید، یا بزارید بمونه و کامنت رو ویرایش کنید.
من دیگه نظری در این خصوص ندارم. به جوابی که خدایی نکرده افتخار دادید و فرستادید نگاه هم نمیکنم.
و به عنوان یه کوچیکتر اینو دارم بهتون میگم، هیچوقت رو کسی اسم نزارید و نگید این عادت رو دارن و یه قشر خاصی رو شامل میشن. این پیام کمیک های ایکس منه.
البته پیشنهاد عالی هم واستون دارم و اونم اینه که بخندید رد بشید.
نقل قول کردن
Nightwatcher
#16 Nightwatcher 1396-03-12 11:06
#14
فهمیدم. الان کاملا قانع شدم.
پس میشه عنوان مقاله رو "منابع و ایستراگ های فیلم لوگان" درنظر بگیریم. یا همچین چیزی.
ممنون
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1396-03-12 11:48
به نقل از Victor:
به نقل از mtm:
ممنون مختار عزیز. میدونم این مقالات چقدر سخته ول یدمت گرم واقعا عالی بود. این مقاله لازم بود تا بعضی ها بفهمن اقتباس یعنی چی. چون نشون دادی این فیلم چقدر از کمیک های ولورین الهام گرفته ولی به صورت واو به واو. چون بعضی از purist ها فکر میکنن پانل های کمیک بوکی رو باید عینا همون جوری به فیلم برگردونن

از این بعضی ها زیاد هست آقای ترابی. من هم بعضی هایی رو میشناسم که میان و پای مقالات عقده خالی میکنن. ولی چاره ای نیست و باید کنار اومد.
من تا قبل اینکه این کامنت رو بدید اون بحث قبلی رو فراموش کرده بودم. ولی میدونم که من هیچ حرفی در مورد "کپی کردن از روی کمیک ها" نزدم و هیچ شرحی هم در توضیح معنای درست "اقتباس کردن از روی کمیک ها" ارائه ندادم.
هنوز هم پای حرفی که زدم، پای کامنتی که دادم هستم. من از فیلم "لوگان" تا حدودی خوشم میاد، وقتی که "فقط" به عنوان یه فیلم وسترن در نظر میگیرمش. خوشم میاد چون از فیلم هایی که از روش کپی کرده شدیدا خوشم میاد.
به جرات میتونم بگم که ولورین و به ویژه کمیک هایی که با محوریت لوگان چاپ میشه سینمایی ترین کمیک و دنیایی هستش که میشه در موردش خوند.
قبلا هم گفتم و الان هم میگم، من این فیلم رو دیدم بهترش هم دیدم. این فیلم ترکیبی از همین فیلم های فهرست شیندلر و شین و دیگر فیلم های وسترن و بیاند تاندردم هستش. بسم الله این فیلم با کپی کردن از رو کاور یه فیلم شروع شده، پایانش هم با کپی از دیالوگ های یه فیلم دیگه.
من حرفم اینه که کمیک های ولورین منبع خیلی خیلی بهتری برای ایده گرفتن بود و در صورت خواست عوامل سازنده فیلم، منبعی برای کپی کردن. منابع کمیک بد نبودن، خراب نبودن و دقیقا همون چیزی بودن که میشد با الهام از اونا تو فیلم پیاده کرد. ولی اقای منگولد چیزی که خراب نبود رو خواست درست کنه که اصولا چیزی که خراب نیست رو درست نمیکنن.
بهترین دیالوگ ها رو میشه تو کمیک های ولورین پیدا کرد ولی تمام اونا رو ول کردن و چسبیدن به دیالوگ فیلم "شین" و همون رو گذاشتن تو فیلم.
صحنه نبرد پایانی اون چیزی نبود که برای همیشه تو ذهنم بمونه، اون وداع باشکوه و اون نبرد باشکوهی که باید میبود نبود. به بدترین شکل ممکن کشتنش. اصلا لوگان مبارزه نمیکرد که، فقط داشت مرگش رو به تعویق مینداخت.
من خودم رو یه فن واقعی کمیک نمیبینم، ولی تو کمیک هایی که از ولورین خوندم هیچوقت ندیدم که یک نفر اینطوری برای ولورین و حتی لوگان شاخ بشه تو نبردها. کله گنده های کمیک در برابر ولورین تن به شکست دادن، حتی زمانی که فاکتور شفادهنده هم نداشت شکست نمیخورد و میزد و داغون میکرد. ولی یه شخصیتی که تو کمیک ها اصلا وجود خارجی نداره اومد مثل اب خوردن از رو نعش لوگان رد شد و کاملا تحقیرش کرد.
سه تا فیلم از رو ظاهرا ولورین و ظاهرا با محوریت ولورین دیدم ولی هیچکدوم با محوریت ولورین نبود. حتی ولورین رو به عنوان یه شخصیت بیرحم هم به تصویر نکشیدن. تو این سه تا فیلم دست گذاشتن رو فاکتور مهم ولورین و تبدیلش کردن به یه شخصیت داغون. که حتی نتونستن به اون صورت به چالش بکشنش.
فیلم قبلی رو هم خیلی ها فیلم عالی میدونن. ولی اون فیلم با زیر سوال بردن تاریخچه ولورین تو ژاپن تونست به اون موفقیت برسه. دقیقا کمیکی که سرآغاز ولورین تو کمیک ها بود برای یه فیلم پایانی اقتباس کردن.
من یه کمیک تکی و ساده از ولورین رو بهتر از این فیلم میدونم. این نظر و سلیقه منه. کسی هم نمیتونه نظر خودش رو به من تحمیل کنه و منم نمیتونم.
حالا مثل دفعه قبل که فقط 3 4 کلمه حرف زدم و چون باب میلتون نبود حذف کردید این کامنت هم حذف کنید، یا بزارید بمونه و کامنت رو ویرایش کنید.
من دیگه نظری در این خصوص ندارم. به جوابی که خدایی نکرده افتخار دادید و فرستادید نگاه هم نمیکنم.
و به عنوان یه کوچیکتر اینو دارم بهتون میگم، هیچوقت رو کسی اسم نزارید و نگید این عادت رو دارن و یه قشر خاصی رو شامل میشن. این پیام کمیک های ایکس منه.
البته پیشنهاد عالی هم واستون دارم و اونم اینه که بخندید رد بشید.

و من خندیدم و رد شدم ...
در هر حال منم این دوره ها رو داشتم و ازشون عبور کردم
ایشالا سالها بعد که سنت بیشتر شد و پخته تر شدی و معنی دقیق "اقتباس" رو یاد گرفتی بعد مییایی و این کامنت های خودت رو میخونی و تو هم مثل من فقط میخندی و رد میشی ...
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1396-03-12 11:54
به نقل از Nightwatcher:
#14
فهمیدم. الان کاملا قانع شدم.
پس میشه عنوان مقاله رو "منابع و ایستراگ های فیلم لوگان" درنظر بگیریم. یا همچین چیزی.
ممنون

بله
ایستراگ فقط یک عنوان کلی شده
و در خود مقاله ارجاعات و نکات جالب و تاریخچه هم میگن
ولی اسم مقاله همون ایستراگه
شما همون مقاله ای که مختار گفت از cbr رو چک کنی متوجه منظورم میشی
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1396-03-12 11:58
به نقل از Victor:
به نقل از mtm:
ممنون مختار عزیز. میدونم این مقالات چقدر سخته ول یدمت گرم واقعا عالی بود. این مقاله لازم بود تا بعضی ها بفهمن اقتباس یعنی چی. چون نشون دادی این فیلم چقدر از کمیک های ولورین الهام گرفته ولی به صورت واو به واو. چون بعضی از purist ها فکر میکنن پانل های کمیک بوکی رو باید عینا همون جوری به فیلم برگردونن

از این بعضی ها زیاد هست آقای ترابی. من هم بعضی هایی رو میشناسم که میان و پای مقالات عقده خالی میکنن. ولی چاره ای نیست و باید کنار اومد.
من تا قبل اینکه این کامنت رو بدید اون بحث قبلی رو فراموش کرده بودم. ولی میدونم که من هیچ حرفی در مورد "کپی کردن از روی کمیک ها" نزدم و هیچ شرحی هم در توضیح معنای درست "اقتباس کردن از روی کمیک ها" ارائه ندادم.
هنوز هم پای حرفی که زدم، پای کامنتی که دادم هستم. من از فیلم "لوگان" تا حدودی خوشم میاد، وقتی که "فقط" به عنوان یه فیلم وسترن در نظر میگیرمش. خوشم میاد چون از فیلم هایی که از روش کپی کرده شدیدا خوشم میاد.
به جرات میتونم بگم که ولورین و به ویژه کمیک هایی که با محوریت لوگان چاپ میشه سینمایی ترین کمیک و دنیایی هستش که میشه در موردش خوند.
قبلا هم گفتم و الان هم میگم، من این فیلم رو دیدم بهترش هم دیدم. این فیلم ترکیبی از همین فیلم های فهرست شیندلر و شین و دیگر فیلم های وسترن و بیاند تاندردم هستش. بسم الله این فیلم با کپی کردن از رو کاور یه فیلم شروع شده، پایانش هم با کپی از دیالوگ های یه فیلم دیگه.
من حرفم اینه که کمیک های ولورین منبع خیلی خیلی بهتری برای ایده گرفتن بود و در صورت خواست عوامل سازنده فیلم، منبعی برای کپی کردن. منابع کمیک بد نبودن، خراب نبودن و دقیقا همون چیزی بودن که میشد با الهام از اونا تو فیلم پیاده کرد. ولی اقای منگولد چیزی که خراب نبود رو خواست درست کنه که اصولا چیزی که خراب نیست رو درست نمیکنن.
بهترین دیالوگ ها رو میشه تو کمیک های ولورین پیدا کرد ولی تمام اونا رو ول کردن و چسبیدن به دیالوگ فیلم "شین" و همون رو گذاشتن تو فیلم.
صحنه نبرد پایانی اون چیزی نبود که برای همیشه تو ذهنم بمونه، اون وداع باشکوه و اون نبرد باشکوهی که باید میبود نبود. به بدترین شکل ممکن کشتنش. اصلا لوگان مبارزه نمیکرد که، فقط داشت مرگش رو به تعویق مینداخت.
من خودم رو یه فن واقعی کمیک نمیبینم، ولی تو کمیک هایی که از ولورین خوندم هیچوقت ندیدم که یک نفر اینطوری برای ولورین و حتی لوگان شاخ بشه تو نبردها. کله گنده های کمیک در برابر ولورین تن به شکست دادن، حتی زمانی که فاکتور شفادهنده هم نداشت شکست نمیخورد و میزد و داغون میکرد. ولی یه شخصیتی که تو کمیک ها اصلا وجود خارجی نداره اومد مثل اب خوردن از رو نعش لوگان رد شد و کاملا تحقیرش کرد.
سه تا فیلم از رو ظاهرا ولورین و ظاهرا با محوریت ولورین دیدم ولی هیچکدوم با محوریت ولورین نبود. حتی ولورین رو به عنوان یه شخصیت بیرحم هم به تصویر نکشیدن. تو این سه تا فیلم دست گذاشتن رو فاکتور مهم ولورین و تبدیلش کردن به یه شخصیت داغون. که حتی نتونستن به اون صورت به چالش بکشنش.
فیلم قبلی رو هم خیلی ها فیلم عالی میدونن. ولی اون فیلم با زیر سوال بردن تاریخچه ولورین تو ژاپن تونست به اون موفقیت برسه. دقیقا کمیکی که سرآغاز ولورین تو کمیک ها بود برای یه فیلم پایانی اقتباس کردن.
من یه کمیک تکی و ساده از ولورین رو بهتر از این فیلم میدونم. این نظر و سلیقه منه. کسی هم نمیتونه نظر خودش رو به من تحمیل کنه و منم نمیتونم.
حالا مثل دفعه قبل که فقط 3 4 کلمه حرف زدم و چون باب میلتون نبود حذف کردید این کامنت هم حذف کنید، یا بزارید بمونه و کامنت رو ویرایش کنید.
من دیگه نظری در این خصوص ندارم. به جوابی که خدایی نکرده افتخار دادید و فرستادید نگاه هم نمیکنم.
و به عنوان یه کوچیکتر اینو دارم بهتون میگم، هیچوقت رو کسی اسم نزارید و نگید این عادت رو دارن و یه قشر خاصی رو شامل میشن. این پیام کمیک های ایکس منه.
البته پیشنهاد عالی هم واستون دارم و اونم اینه که بخندید رد بشید.

و من خندیدم و رد شدم ...
در هر حال منم این دوره ها رو داشتم و ازشون عبور کردم
ایشالا سالها بعد که سنت بیشتر شد و پخته تر شدی و معنی دقیق "اقتباس" رو یاد گرفتی بعد مییایی و این کامنت های خودت رو میخونی و تو هم مثل من فقط میخندی و رد میشی ...
منم اون اوایل که چندتا کمیک خونده بودم و تازه وارد این اقیانوس شده بودم فکر میکردم از همه بیشتر میفهمم و از همه چیز ایراد میگرفتم و ابراز فضل میکردم (البته حتی همون موقع هم فرق بین "کپی کردن" و "ادای احترام" رو میدونستم :-* )
نقل قول کردن
logan
#20 logan 1396-03-12 12:35
سلام!...این اولین نظر من در اسپایدی هستش...
واقعا لوگان به نظر من بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ بود.هیچ نکته ی منفی ای درش نمیبینم.این ایستراگ ها هم واقعا جالب بودن.ولی دقت کردین ایستراگ های فاکس خیلی مثل مال دیزنی جذاب و هیجان انگیز نیست؟
به این خاطر که ایکس من جدا از بقیه ی فیلم هاست..،که البته نکته ی خوبی هم هست.
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#21 Ultimate Comic Fan 1396-03-12 12:43
به نقل از logan:
واقعا لوگان به نظر من بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ بود.هیچ نکته ی منفی ای درش نمیبینم.

اولندش که سلام بر شما...
دومندش، خب اگه از من بپرسی این 5 تا بهترین بودن تا به حال:
1. Spider-Man 2
2. The Dark Knight
3. X2: X-Men Unite
4. Captain America: The Winter Soldier
5. Iron Man
نقل قول کردن
logan
#22 logan 1396-03-12 12:51
به نقل از Ultimate Comic Fan:
به نقل از logan:
واقعا لوگان به نظر من بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ بود.هیچ نکته ی منفی ای درش نمیبینم.

اولندش که سلام بر شما...
دومندش، خب اگه از من بپرسی این 5 تا بهترین بودن تا به حال:
1. Spider-Man 2
2. The Dark Knight
3. X2: X-Men Unite
4. Captain America: The Winter Soldier
5. Iron Man

نظرتون محترمه برای من...
اما به شخصه دارک نایت رو یکی از فیلم های برتر سینما میدونم ولی نه یکی از برترین فیلم های ابرقهرمانی...
کلا این فیلم رو خیلی ابرقهرمانی یا کمیک بوکی نمیدونم.
نقل قول کردن
Omid.J
+2 #23 Omid.J 1396-03-12 14:11
ممنون عمو عالی بود
منم چند تا ایستراگ دیگه پیدا کردم:
اولیش اول فیلم که لوگان به چارلز دارو می‌ده، چارلز بهش می‌گه F*ck off Logan که اشاره داره به فیلم Days of future past که اولش که لوگان از چارلز کمک می‌خواد، چارلز بهش همینو می‌گه.

دوم هم چند لحظه بعد از همون صحنه قبله که پروفسور به لوگان می‌گه اونا تو مجسمه آزادی منتظرتن، بعد لوگان می‌گه مجسمه آزادی واسه خیلی وقت پیش بود که اشاره به وقایع فیلم اول اکس من داره.

سوم هم لوگان همون موقع به چارلز می‌گه که ۲۵ ساله دیگه میوتانتی به دنیا نیومده (درست مثل کمیک Old man Logan) و می‌گه "شاید ما اشتباه خدا بودیم" که اشاره به دیالوگ شینگن تو فیلم قبلی ولورین که می‌گه: " It was my father's obsession with mutation, with God's mistakes like you and her, that ruined this house!"

و چهارم هم باز چند لحظه بعد از صحنه بعد که لوگان به چارلز می‌گه اکس من دیگه مردن، و چارلز بهش می‌گه:"Logan. Logan ... What did you do? What did you do?" که به نظر می‌رسه فکر کرده لوگان کشتتشون، درست مثل کمیک Old man Logan. البته در نهایت معلوم می‌شه کار خودش بوده.

پنجم هم وقتی لوگان با ویل مانسن (‌اون مردی که رفتن خونش) رفته بود که پمپ آب رو درست کنه و بعد جلوی اون زورگو‌ها ایستاد، پیرمرده به ویل گفت:"A friend with a big mouth." و لوگان می‌گه اینو خیلیا بهم می‌گن، اشاره به صحنه مشابه تو X-men Origins: Wolverine داره که یه مرد به سیلور فاکس می‌گه:"Your boyfriend's got a big mouth"

ششم هم به نظرم اون پیر مرد و دار و دستش هم اشاره به خانواده هالک تو کمیک Old man Logan دارن.

فقط یه مشکلی که بود اینه که چرا X-24 باید با یه گلوله آدامانتیومی تو سرش بمیره؟ مگه یه نسخه جوون از ولورین نیست؟ خوب تو X-Men Origins Wolverien دو تا گلوله آدامانتیومی خورد تو سر ولورین ولی فقط حافظشو از دست داد. البته می‌شه گفت پس X-24 هم فقط حافظشو از دست می‌ده و یه ولورین جدید متولد می‌شه ولی به هر حال هیو جکمن دیگه رفته پس قرار نیست X-24 هم برگرده.

و در آخر یکی از نکات جالب و دردناک این بود که تو فیلم قبلی یوکیو به لوگان می‌گه من مرگتو دیدم،‌ تو درحالی می‌میری که همه جا غرق خونه و تو قلبتو تو دستت گرفتی. و تو این فیلم هم لوگان غرق در خون و درحالی می‌میره که دست X-23 رو گرفته.

به نظرم یکی از چیزایی که ولورین رو از بقیه متمایز می‌کنه اینه که مثل بقیه ابرقهرمانا خوش قلبه، ولی خودش اینو نمی‌دونه. واسه همین معمولا وقتی کسی ازش کمک می‌خواد وانمود می‌کنه براش مهم نیست ولی در آخر جونشم برای کمک به بقیه می‌ده.
نقل قول کردن
mokhtar
#24 mokhtar 1396-03-12 14:33
به نقل از Omid.J:
ممنون عمو عالی بود
منم چند تا ایستراگ دیگه پیدا کردم:
اولیش اول فیلم که لوگان به چارلز دارو می‌ده، چارلز بهش می‌گه F*ck off Logan که اشاره داره به فیلم Days of future past که اولش که لوگان از چارلز کمک می‌خواد، چارلز بهش همینو می‌گه.

دوم هم چند لحظه بعد از همون صحنه قبله که پروفسور به لوگان می‌گه اونا تو مجسمه آزادی منتظرتن، بعد لوگان می‌گه مجسمه آزادی واسه خیلی وقت پیش بود که اشاره به وقایع فیلم اول اکس من داره.

سوم هم لوگان همون موقع به چارلز می‌گه که ۲۵ ساله دیگه میوتانتی به دنیا نیومده (درست مثل کمیک Old man Logan) و می‌گه "شاید ما اشتباه خدا بودیم" که اشاره به دیالوگ شینگن تو فیلم قبلی ولورین که می‌گه: " It was my father's obsession with mutation, with God's mistakes like you and her, that ruined this house!"

و چهارم هم باز چند لحظه بعد از صحنه بعد که لوگان به چارلز می‌گه اکس من دیگه مردن، و چارلز بهش می‌گه:"Logan. Logan ... What did you do? What did you do?" که به نظر می‌رسه فکر کرده لوگان کشتتشون، درست مثل کمیک Old man Logan. البته در نهایت معلوم می‌شه کار خودش بوده.

پنجم هم وقتی لوگان با ویل مانسن (‌اون مردی که رفتن خونش) رفته بود که پمپ آب رو درست کنه و بعد جلوی اون زورگو‌ها ایستاد، پیرمرده به ویل گفت:"A friend with a big mouth." و لوگان می‌گه اینو خیلیا بهم می‌گن، اشاره به صحنه مشابه تو X-men Origins: Wolverine داره که یه مرد به سیلور فاکس می‌گه:"Your boyfriend's got a big mouth"

ششم هم به نظرم اون پیر مرد و دار و دستش هم اشاره به خانواده هالک تو کمیک Old man Logan دارن.

فقط یه مشکلی که بود اینه که چرا X-24 باید با یه گلوله آدامانتیومی تو سرش بمیره؟ مگه یه نسخه جوون از ولورین نیست؟ خوب تو X-Men Origins Wolverien دو تا گلوله آدامانتیومی خورد تو سر ولورین ولی فقط حافظشو از دست داد. البته می‌شه گفت پس X-24 هم فقط حافظشو از دست می‌ده و یه ولورین جدید متولد می‌شه ولی به هر حال هیو جکمن دیگه رفته پس قرار نیست X-24 هم برگرده.

و در آخر یکی از نکات جالب و دردناک این بود که تو فیلم قبلی یوکیو به لوگان می‌گه من مرگتو دیدم،‌ تو درحالی می‌میری که همه جا غرق خونه و تو قلبتو تو دستت گرفتی. و تو این فیلم هم لوگان غرق در خون و درحالی می‌میره که دست X-23 رو گرفته.

به نظرم یکی از چیزایی که ولورین رو از بقیه متمایز می‌کنه اینه که مثل بقیه ابرقهرمانا خوش قلبه، ولی خودش اینو نمی‌دونه. واسه همین معمولا وقتی کسی ازش کمک می‌خواد وانمود می‌کنه براش مهم نیست ولی در آخر جونشم برای کمک به بقیه می‌ده.

مرسی اقا امید گل که مقاله رو کامل کردی
شما خودت نظرت درباره فیلم چی بود؟
چون از اون کسانی هستی که واقعا نظرشون برام مهمه
نقل قول کردن
Omid.J
#25 Omid.J 1396-03-12 15:25
#24
سلام
ممنون که نظرم براتون مهمه.
من خیلی از فیلم خوشم اومد، آخرش هم اشک ریختم. کلا به نظرم مشکل خاصی نداشت به جز این که خشونتش یکم زیاد بود که البته فیلم درجه R باید هم همینطور باشه. قطعا جزو فیلمای ابرقهرمانی مورد علاقم شد و به نظرم پایان ماندگاری برای ولورین هیوجکمن بود. از بازی دافنه کین هم خیلی خوشم اومد، کاش می‌شد یه جوری بیارنش تو فیلمای دیگه ولی بعیده.
خیلی برام جالب بود که فیلم ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه بود ولی به نظرم خیلی زود تموم شد.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#26 Captain Steve Lover 1396-03-12 16:06
به نقل از Ultimate Comic Fan:
به نقل از logan:
واقعا لوگان به نظر من بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ بود.هیچ نکته ی منفی ای درش نمیبینم.

اولندش که سلام بر شما...
دومندش، خب اگه از من بپرسی این 5 تا بهترین بودن تا به حال:
1. Spider-Man 2
2. The Dark Knight
3. X2: X-Men Unite
4. Captain America: The Winter Soldier
5. Iron Man

چطور تو ca:ws رو تو ليست ميزاره بع ca:cw رو نميزاري؟!
بهترين سيويل وار...بنظرت انصافا اينطور نيست؟
اين فيلم بايد ادامه فيلم فوقالعاده وينتر سولجر ميداد و از اون بهتر ميشد كه به بهترين شكل داد و تمام نمراتش هم بالاتر رفت و پيشرفت نشون داد...بايد اسپايدرمن و بلك پنتر رو معرفي ميكرد كه به بهترين شكل معرفي كرد...بايد مسئوليت ١٤ تا كركتر اصلي رو به دوش ميكنيد و مسئوليتش از اونجرز اول و دوم سنگين تر بود...اين كارم به بهترين شكل كرد...
اين فيلم پيشرفت خالص رو نسبت به كميك جنگ داخلي نشون داد...به باورپذير ترين شكل ممكن بزرگ ترين تيم قهرماناي زمين رو از هم پاشوند...فيلمنا مه به قدري شاهكار بود كه هركس فيلمو ديد گفت انگار از اول mcu داشت واسه اين لحظه بالا ميومد و اين نتيجه كل mcu ...تونست هر دو طرف رو با اينكه خيلي كار سختيه خوب و با دليل منطقي خودش نشون بده(و اين هنر روسو ها رو نشون ميده)...تونست با كلي دليل مختلف مثل مرگ خانواده استارك؛توافقنام ه سكوويا؛نابودي سازمان ملل علت هاي اصلي سيويل وار بزاره...از همه مهمتر! بهترين؛خبيث ترين؛دارك ترين؛ويلين دنياي سينمايي مارول رو فقط تو ده دقيقه پرداخت بهش نشون داد (و واسه اين قبلا دليل اوردم بازم ميتونم بيارم)...بهترين فيلم ابرقهرماني اگه سولو باشه لوگان و اگه سولو نباشه سيويل وار و بقيه عقب صف...
چطور تو تو ليستت وينتر سولجر و ايكس ٢ ميزاري بعد اينو نميزاري?! :-|
در ضمن دوتا محافظان كهكشان هم عالي بودن
ولي انصافا فيلم سوپرفيلم فوق موفق جنگ داخلي با اون عظمت رو نبايد تو ليستت بزاري؟
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#27 Ultimate Comic Fan 1396-03-12 16:10
به نقل از Captain Steve Lover:
به نقل از Ultimate Comic Fan:
به نقل از logan:
واقعا لوگان به نظر من بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ بود.هیچ نکته ی منفی ای درش نمیبینم.

اولندش که سلام بر شما...
دومندش، خب اگه از من بپرسی این 5 تا بهترین بودن تا به حال:
1. Spider-Man 2
2. The Dark Knight
3. X2: X-Men Unite
4. Captain America: The Winter Soldier
5. Iron Man

چطور تو ca:ws رو تو ليست ميزاره بع ca:cw رو نميزاري؟!
بهترين سيويل وار...بنظرت انصافا اينطور نيست؟
اين فيلم بايد ادامه فيلم فوقالعاده وينتر سولجر ميداد و از اون بهتر ميشد كه به بهترين شكل داد و تمام نمراتش هم بالاتر رفت و پيشرفت نشون داد...بايد اسپايدرمن و بلك پنتر رو معرفي ميكرد كه به بهترين شكل معرفي كرد...بايد مسئوليت ١٤ تا كركتر اصلي رو به دوش ميكنيد و مسئوليتش از اونجرز اول و دوم سنگين تر بود...اين كارم به بهترين شكل كرد...
اين فيلم پيشرفت خالص رو نسبت به كميك جنگ داخلي نشون داد...به باورپذير ترين شكل ممكن بزرگ ترين تيم قهرماناي زمين رو از هم پاشوند...فيلمنامه به قدري شاهكار بود كه هركس فيلمو ديد گفت انگار از اول mcu داشت واسه اين لحظه بالا ميومد و اين نتيجه كل mcu ...تونست هر دو طرف رو با اينكه خيلي كار سختيه خوب و با دليل منطقي خودش نشون بده(و اين هنر روسو ها رو نشون ميده)...تونست با كلي دليل مختلف مثل مرگ خانواده استارك؛توافقنامه سكوويا؛نابودي سازمان ملل علت هاي اصلي سيويل وار بزاره...از همه مهمتر! بهترين؛خبيث ترين؛دارك ترين؛ويلين دنياي سينمايي مارول رو فقط تو ده دقيقه پرداخت بهش نشون داد (و واسه اين قبلا دليل اوردم بازم ميتونم بيارم)...بهترين فيلم ابرقهرماني اگه سولو باشه لوگان و اگه سولو نباشه سيويل وار و بقيه عقب صف...
چطور تو تو ليستت وينتر سولجر و ايكس ٢ ميزاري بعد اينو نميزاري?! :-|
در ضمن دوتا محافظان كهكشان هم عالي بودن
ولي انصافا فيلم سوپرفيلم فوق موفق جنگ داخلي با اون عظمت رو نبايد تو ليستت بزاري؟

خیل خب آروم باش بابا! :-|
بیا اینم لیست جدید:
1. Spider-Man 2
2. The Dark Knight
3. Captain America: Civil War
4. Logan
5. Guardians of The Galaxy
حالا راضی شدی؟! :-*
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#28 Captain Steve Lover 1396-03-12 16:22
#27
زياد جدي نگير ;-)
من فقط با اينايي كه ميگن سه گانه كپ هر قسمت پيشرفت نكرد يكم مشكل دارم...فكر كردم شمام از اونايي...اخه كلا يه سه گانه داريم كه هرقسمت بهتر شد ...اونم همينه...منظوري نداشتم ولي اين متعصباي كانالاي تلگ خيلي حرف ميزنن...فكر كردن شايد تحت تأثير جو حرفشون واقع شدي... :-*
ولي انصافا عجب كامنتي گذاشتما...
.........
از عمو هم تشكر ميكنم بخاطر مقاله ...مورد پاتريك استوارت كه فيلمو تو سينماي اسلدو خودش ديده بود از همه برام جذاب تر بود...اون پلاك ماشين لوگان هم خيلي چشماي تيزي ميخواد...مرسي
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#29 Ultimate Comic Fan 1396-03-12 16:30
#28
آخه من اون مقاله ی 10 فیلم برتر کمیک بوکی رو خونده بودم گفتم همین پنج تارو توی لیست بزارم تا کسی بهم گیر نده... :-*
سه گانه ی کپ هم عالی، بر منکرش لعنت؛ این که میگی همیشه درحالی پیشرفته رو واقعا راست میگی مثلا به سه گانه اسپایدرمن سم ریمی و بتمن کریس نولان توجه کن، هر دو یک نقطه مشترک دارن، اولین فیلم سگانه خوب بود، دومی عالی بود، ولی سومی در حد انتظار نبود. ولی سه گانه کپ، اولی خوب بود، دومی عالی بود، سومی از قبلی هم عالی تر بود!
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #30 j.jonah jameson 1396-03-12 17:06
ممنون عمو مقاله ی کامل و جامعه ای بود .
من لوگان رو مدتی هست که دیدم و واقعا از اینکه انقدر خوب تونستند یه پایان جانانه و حماسی برای وولورین رقم بزنند احساس معرکه ای دارم . از نکاتی که خیلی برام جالب بود اینه که ولورین با چارلز از اولش با هم شروع کردند و حالا هم با هم تمومش کردند . نکته دیگه ای که خیلی من رو به فکر وا داشت این بود که ولورین از کسایی که بیشتر دوستشون داره بیشتر حرص میخوره .... از چارلز برای اینکه قرص هاشو نمیخوره ، از لورا بخاطر اینکه یه دنده و لجبازه و به حرفش گوش نمیده ( هرچند که لوگان همیشه با جوون های کم سن و سال و بچه ها یه مشکلی داشته توی فیلم ها ) از کالیبان که زیاد نگرانشه . اما چیزی که این فیم رو خاص میکنه اینه که با وجود فیلم های قبلیه که این فیلم معنا پیدا میکنه و از نظر من بدون دیدن سری فیلم های قبلی این فیلم هم چندان چنگی به دل نمیزنه . مثلا وقتی که اون آدم های توی مزرعه برای اون فرد سیاه پوست( مانسون) که دوست ولورین به شمار میرفت داشتند شاخ و شونه میکشیدند .... وقتی یارو میگه روال کارو که میدونی تا 3 میشمرم و شما میزنید به چاک 1 و 2 ... ولورین تنفگ رو میگیره و میکوبه تو صورت یارو خودم یهو گفتم بفرما اعصابنیش کردی ( انگار که یه عمره این شخصیت رو میشناسم !!! خودم هم تعجب کردم ) دردناک ترین قسمت فیلم بجز صحنه ی پایانی اونجاییه که ولورین داره چارلز رو خاک میکنه و میگه ..... نزدیک آبه ...... نزدیک آبه واقعا ناراحت کننده بود که تنها کاری که لوگان میتونست برای دوستش بکنه اینه که یه جایی نزدیک آب اون رو دفن کنه .
به نقل از Omid.J:

و در آخر یکی از نکات جالب و دردناک این بود که تو فیلم قبلی یوکیو به لوگان می‌گه من مرگتو دیدم،‌ تو درحالی می‌میری که همه جا غرق خونه و تو قلبتو تو دستت گرفتی. و تو این فیلم هم لوگان غرق در خون و درحالی می‌میره که دست X-23 رو گرفته.

خیلی عالی اشاره کردی امیدخان .... خیلی عالی ! :cry:
چنتا صحنه هم من پیدا کردم نمیدونم ایستراگ به حساب میاد یا نه
1 )
اون جایی هم که توی هتل ولورین داره تک تک آدم بد ها میکشته یجا چنگال هاش رو تا جمجمه ی یکی میبره که درست مثل کاریه که توی الدمن لوگان انجام داده
2)
اونجایی که لوگان داره با بیل میوفته به جون ماشین و همونجا هم غش میکنه و لورا بهش کمک میکنه و سر از بیمارستان در میارند خیلی شبیه به صحنه ای توی فیلم X1 بود اونجایی که روگ و ولورین دارند حرکت میکنند و سایبرتوث میاد و بهشون حمله میکنه و اعضای ایکس هم ولورین رو از روی ماشین بلند میکنند و وقتی ولورین بهشون میاد توی یه محل دیگه خودش رو میبینه ....
3)
کالیبان توی قسمت اکس من آپوکالیپس هم بوده . همون یارو کچله که میستیک هم پیشش رفت .
و بعد یه سوال :
مگه ولورین اسم خودش رو فراموش نکرده بود ؟ پس چطوریاس که روی کارت ماشینش نوشته جیمز هاولت ؟؟
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1396-03-12 21:37
یه عکس الان به مقاله اضافه شد
کی میتونه بگه کدوم عکس؟ :-*
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
+1 #32 Ultimate Comic Fan 1396-03-12 21:46
به نقل از mtm:
یه عکس الان به مقاله اضافه شد
کی میتونه بگه کدوم عکس؟ :-*

عکس دوم از شماره 20!
نقل قول کردن
علی قدیانی
#33 علی قدیانی 1396-03-13 13:23
تشکر فراوان بابت مقاله.
کلا مقالات ایستراگهای عمو مختار حرف ندارن
هنوز لوگان رو متاسفانه ندیدم انشالله وقت کنم میبینم حتما.
نقل قول کردن
Steve.Rogers
#34 Steve.Rogers 1396-06-13 21:08
البته همه ما میدونیم که در دنیای کمیک مرگ وجود نداره و همه ی شخصیت ها یه جوری بر میگردن
به امید بازگشت ولورین :-)
نقل قول کردن
wolvenom
#35 wolvenom 1396-11-05 01:03
واقعا عالی و تخصصی بود استاد
تشکر از زحماتتون
نقل قول کردن
M.Z.J
#36 M.Z.J 1397-06-13 02:19
به نقل از Steve.Rogers:
البته همه ما میدونیم که در دنیای کمیک مرگ وجود نداره و همه ی شخصیت ها یه جوری بر میگردن
به امید بازگشت ولورین :-)

درسته ولی به جز عمو بن و گوین استیسی ( ی مدتم باکی )
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45