اقتباس های سریال Spectacular Spider Man از فیلم ها و داستان های مرد عنکبوتی - قسمت اول

اقتباس های سریال Spectacular Spider Man از فیلم ها و داستان های مرد عنکبوتی - قسمت اول

این مقاله به لحظاتی اشاره دارد که سریال تحسین شده Spectacular Spider Man برداشتی به جا از منابع خود داشته است.


مقدمه : سال 2009 این سریال شروعی متفاوت بر روال انیمیشن های مرد عنکبوتی را با خود به دنبال داشت. از هر نظر سعی شده در انیمیشن به نکاتی که به گونه ای نیرو پیشران خط داستانی می باشند، توجه کنند و از این جهت یک سریال بدون وقفه در موفقیت را حاصل کرده اند. همان گونه که متوجه شدید این سریال سرشار از لحظاتی است که عمق معنای کلمه اقتباس را بر صفحه جای میدهد و بعد از دیدن آن با حالتی لبریز از رضایت میتوان گفت : " این همان چیزی است که همیشه میخواستیم ! " . این مقاله برترین این لحظات را گرد هم آورده و به صورت کامل به آن ها طی چندین قسمت می پردازد تا همگی با این اثر شگفت انگیز آشنایی بیشتری پیدا کنیم و هم به خلاقیت های موجود در آن پی ببریم.

 

حرکت آهسته عنکبوت روی تار

عنکبوت
یعنی با قاطعیت میتوان گفت شکل و شمایل پرداختن به یک عنکبوت با ذات واقعی اش در تمامی اثرات اسپایدرمن دیده می شود و از هر حفره ای آن را لمس کرده ایم. در ابتدا و آغاز این سریال عنکبوتی را روی لانه ای از تار می بینیم که جرقه کوبنده ادامه را در ذهن میزند و به نوعی ارتعاش خود به پانل ها را به رخ می کشد. این سریال هم از گسترش میدان برای سرشت فرعی که جذبه ای برای اظهار هستند، دریغ نکرد.

 

نحوه عمل حس عنکبوتی

نحوه عمل حس عنکبوتی
از قدرت هایی که مکملات اساسی خصوصیت های اسپایدی را با خود می کشد، میتوان حس عنکبوتی / Spider Sense دانست. در واقع حتی در لحظه مطالعه کمیک هم این حس، انتقالی به موقع از صحنات پر ماجرا ادامه می باشد و از هر مسیر اهمیت بالایی را دارد. حالتی که در این سریال حس عنکبوتی به اجرا گذاشته می شود بسیار یادآور و مرورگری تمیز از ریشه آن می باشد. در حقیقت چون این غریزه اولین بار ها به شکلی به نمایش در آمد که نیمه دیگرش را در این سریال شاهد بودیم، بنابراین میتوان اقتباسی فوق العاده از این حرکت در سریال را به دوش خود بکشیم.

 

مرد عنکبوتی وارد عمل می شود

مرد عنکبوتی وارد عمل می شود
حضور مرد عنکبوتی در صحنه های جرم خطی با پشت صحنه ای جالب را دارد. در واقع ما بار ها دیده ایم که پیتر پارکر وقتی برای با حوصله تکامل خود از نظر پوشش ندارد و مجبور می شود از
جمع دیگران کنده شده و سرعتی دست به کار شود. در این سریال هم گاهی به نحوی فوق العاده جلب این حرکت را در چشم موج می زدیم و لحظه ای مشابه آن را میتوان این پانل از مرد عنکبوتی 2 دانست: 

 

جی. جونا جیمسون

جیمز جونا جیمسون
ریس بداخلاق (!) دیلی بیوگل از مهم ترین شخصیت های داستان های مرد عنکبوتی است. به عکس سری شگفت انگیز ما کاراکترش را در مجموعه ریمی بسیار سطح بالا شاهد بودیم.
در واقع بسیار پیچیدگی شخصیتی دارد که نحوه خوب نشان دادنش را کمی مشکل می کند اما یقینا جیمسونی که در سریال دیدیم فراتر از انتظارات بود. اما به علاوه خود کاراکترش، جملات و برخی حرکاتش ما را به یاد جیمسون سیمونز می اندازد و نشان میدهد که در خرده حرکاتش برای نفوذ عمیق او در قالب بیننده اقتباساتی صورت گرفته که نتیجه ای شگفت انگیز را در بر داشت.

 

حرکات مرد عنکبوتی

حرکات مرد عنکبوتی
استایل اسپایدی از هر جهتی چشمگیر و جذب کننده است، هنگام نبرد و یا چرخش در شهر و حتی کاهش میزان جرم و جنایت و مقابله با مجرمان بسیار کشش توجه را بالا میبرد.
سازندگان سریال به خوبی با فرم حرکاتش آشنایی داشتند و کالبد جزئیات را کاملا رعایت کردند. اکشن سریال به خصوص در اون سال که زیاد ما شاهد اوج حرکات جنگی در انیمیشن های مرد عنکبوتی نبودیم، بسیار شگفت انگیز است و الهامات گرفته شده به خصوص از دنیای سینمایی مرد عنکبوتی کاملا در آن نهان است. توجه به این صحنه هم خالی از لطف نیست :

 

دوست خوب محله شما ، مرد عنکبوتی

دوست خوب محله شما ، مرد عنکبوتی
دستگیری خلافکاران برای مرد عنکبوتی که در سایه این کار را انجام میدهد و هویت مخفی برای خود دارد یک امر بدون اثر است. یکی از عمل هایی که اسپایدی برای اعلام گذشته حضور خود انجام می دهد، نوشته با عنوانی مشهور می باشد : " دوست خوب محله شما ، مرد عنکبوتی " . باید گفت که سریال این موضوع را هم رعایت کرده و در اکثر اوقات دیده ایم که اسپایدی این حرکت را انجام میدهد.

 

اولین حضور مری جین

مری جین
مری جین در دنیای کمیک در اولین ورودش به داستان ها پیتر پارکر را " تایگر / Tiger " خطاب کرد. جالب اینجاست که شکل و ظاهر ایپزودی که در انتها آن مری جین وارد این سریال میشود، در لحظه برخورد پیتر با او دقیقا همان پانل کمیک می باشد. حتی نحوه شوکه شدن و حالت های فیس آن ها کاملا قرینگی این دو اثر را می رساند. این مقاله را هم بخوانید تا بیشتر راجع به این لحظه تاریخی بدانید!

 

پیتر و جیمسون / مرد عنکبوتی و جیمسون

پیتر و جیمسون / مرد عنکبوتی و جیمسون
همواره رو در رویی این دو جذابیت خاصی داشته، دو رفتار با دو عقیده کاملا تفاوت باهم میتواند برخورد جالبی داشته باشد به همین دلیل هم در عالم سینما و هم دنیای کمیک لحظات دیدار آن ها در نوع خود بسیار جالب بود. اما چون پیتر پارکر و مرد عنکبوتی از جهت شخصیتی متفاوت هستند به همین دلیل نحوه ارتباط خطی مرد عنکبوتی تا پیتر با جیمسون بسیار متفاوت و البته فان است. در سریال هم به خوبی هر چه تمام تر رابط روابط این دو باهم را تماشا کردیم و این حضور جیمسون را تاثیر برانگیز تر جلوه می دهد.

 

هیچ چیز نمیتواند جلوی بولدوزر را بگیرد!!

هیچ چیز نمیتواند جلوی بولدوزر را بگیرد!!
در قسمتی که رانیو (از دشمنان بزرگ مرد عنکبوتی) برای بار اول حضور پیدا می کند و تشنه مرد عنکبوتی است، ما نبرد های فوق العاده ای را می بینیم. با این حال قطعا برترین نبرد آن ها، رقابت پایانی می باشد که فیصله ماجراست. نبرد آن ها در این قسمت بسیار نفس گیر ، پربار و سرشار از هیجان است و طوری روال جلو میرود که دقیقا نبرد تاریخی مرد عنکبوتی با بولدوزر (جاگرنات) جلوی چشمانمان رد میشود. قطعا این برترین اقتباس برای تشکیل یک نبرد از منبع می باشد زیرا نتیجه آن، پایانی شگفت انگیز به این ایپزود هدیه داد.

 

هویت دوگانه , پیتر پارکر / مرد عنکبوتی

هویت دوگانه , پیتر پارکر / مرد عنکبوتی
اما کلیدی که فضای سه بعدی قالب اسپایدی را نشان میدهد و تلخیص شده ای از مخاطراتش می باشد. استنباطی که میتوان از این حالت دریافت کرد، در این سریال هم آشکار بود. از برق شروع کار ما این سمت را دیدیم و نماد کیپ و مقتدر اسپایدی هم که یک سمبل جاودان برای نمایش شخصیت ذاتی اوست هم در این سریال بر صفحه قرار داده شد و یک فلشی برای تجمع تفاصیل کاراکترش است (این مقاله را بخوانید)

 


خب این قسمت به پایان رسید و ما فقط رسیدیم اقتباس هایی که بخشی از فصل اول این سریال جوانه زد را برای
شما در مقاله قرار دهیم و در قسمت های بعدی به گزینه های دیگری از ادامه سریال میپردازیم.

 

نویسنده :

محمد امین حیاتی (PotterCap-Spider)

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

چرا كارتون مرد عنكبوتی خارق العاده از بتمن مجموعه كارتونی بهتر است

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

تمام حضورهای افتخاری مرد عنكبوتی در دنیای انیمیشن + لینك دانلود

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

نگاهی به اپیزودهای "دنیای عنكبوتی" در كارتون ULTIMATE SPIDER-MAN: WEB WARRIORS + لینك دانلود

زیرنویس فارسی کارتون جدید مرد عنکبوتی (2017) + لینک دانلود مستقیم

5 انتقاد از کارتون جدید مرد عنکبوتی

زیرنویس فارسی تمام قسمت های كارتون SPECTACULAR SPIDER-MAN + لینك دانلود مستقیم

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

10 ایراد اساسی سریال "اسپایدرمن نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

نماهنگی فوق العاده از بهترین کارتون اسپایدرمن!

معرفی ترانه تاریخی مرد عنکبوتی + لینک دانلود صوت و ویدئو

انیمیشن زیبا با حضور مرد عنکبوتی، ایرون من و هالک! + لینک دانلود

مستندی درباره سریال كارتونی "مرد عنكبوتی و دوستان شگفت انگیز او" + لینك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ultimate Comic Fan
#1 Ultimate Comic Fan 1396-01-05 17:11
عالی اسپایدر پاتر عزیز.
تا وقت داری قسمت دوم این مقاله و مقاله معرفی زره های ایرون من رو بنویس لطفا. :-)
نقل قول کردن
mehran spidey
#2 mehran spidey 1396-01-05 18:03
مقاله خیلی خوبی بود راستش این سریال برترین سریال کمیک بوکی از نظر من

راستش نمیدونم این سریال جدید اسپایدی در حد این سریال کارتونی هست یا نه :sigh:
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#3 Ultimate Comic Fan 1396-01-05 18:11
به نقل از mehran spidey:
مقاله خیلی خوبی بود راستش این سریال برترین سریال کمیک بوکی از نظر من

راستش نمیدونم این سریال جدید اسپایدی در حد این سریال کارتونی هست یا نه :sigh:

هرچی باشه فقط از سریال مسخره ی Idiot Spider-Man اوه ببخشید.... Ultimate Spider-Man بهتر باشه! :lol:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#4 Cap-Spider Potter 1396-01-05 18:32
#1
ممنون بابت حمایتت
راستش مقاله زره های مرد آهنی رو برای مدتی عقب انداخته بودم، ولی حالا که گفتی، باشه ... مقاله بعدی رو همون میزارم...
نقل قول کردن
Ice Man
#5 Ice Man 1396-01-05 19:16
مقاله حرف نداشت ، این انیمیشن واقعا شاهکار بود ، البته احتمالا بعدا بالاخره یه انیمیشن برای اسپایدرمن میسازن که در حد این انیمیشن باشه ، اما فقط اگه از برترین ویژگی های اسپایدرمن استفاده کنن چون این انیمیشن یکی از برترین نکات مثبتش این بود که از همه ویژگی های برتر اسپایدرمن استفاده کرده بود یا آپدیتشون کرده بود ؛ مثلا همین ارتقاء دادن نحوه قدرت حس عنکبوتی یا این که از برترین ویژگی های شخصیت پردازی جیمسون استفاده کرده بود ، نمادین ترین حرکات و اعمال اسپایدرمن و ویژگی های فان و جالبش و...، خلاصه از نظر جزئیات برترین و کامل ترین بود !
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#6 j.jonah jameson 1396-01-05 21:48
مقاله ی واقعا خوبی بود . اینا واقعا نکته های کوچیک و ریزی بودند . من خودم این سری رو خیلی دوست داشتم . ولی نمیدونم DVD اش رو کجا گذاشتم . خیلی از صحنه هاش دیگه یادم نیست .
ولی در کل از بخشی که راجب جیمسون بود خیلی راضی بودم . قشنگ توضیح داده بودید ، احساس غرور کردم . صدا پیشه ی جیمسون توی این سری درن نوریس بود . نوریس خیلی کار صدا پیشگی رو به عهده گرفته . از آثارش میتونم به جیمی نوترون ( خیلی ها باهاش خاطره دارند ) گربه ای در کلا و بولت اشاره کنم . ( اینا رو فقط به خاطر اینکه صدا پیشه ی جیمسون بوده میدونم . کلا هرموقع اطلاعاتی راجب به این شخصیت خواستی من هستم . نبینم راجب بهش مقاله بدی ها .... کلی زحمت کشیدم براش میخوام خودم ردیف اش کنم . )
خب شماره ی بعدی دوباره در مورد همین انیمیشنه یا میرید تو کار انیمیشن های دیگه ی مردعنکبوتی .
فقط یه چیزی این مقاله رو هم برای بتمن هم بزن اگر میشه. چون بنظرم واقعا معرکه بود کارتونش . :lol:
نقل قول کردن
the p.a
#7 the p.a 1396-01-05 22:05
خیلی مقاله خوبی بود آقای اسپايدر پاتر عنکبوتی
واقعا انیمیشن محشری بود
کلا دو قسمته ؟
اون "حرکات مردعنوبوتی-"هم واقعا خیلی خوب از فیلم اسپایدرمن اقتباس شده
ولی من با این که نمیتوانم چطور باید به مقاله نوشت ولی به عنوان به خواننده به نظرم خیلی خوب نوشته بودی.
خسته نباشی
نقل قول کردن
nazdvey
#8 nazdvey 1396-01-06 00:24
مقاله خوبی بود
یکی از بهترین سریال های مردعنکبوتی هستش
اگر در باره ادی براک و ونوم و الکترو هم میگفتیدخیلی خوب بود جون تو این سریال ادای احترام کاملی بود به کمیک های این سری
نقل قول کردن
Arya.M
#9 Arya.M 1396-01-06 00:49
ممنون آقای کاپ اسپایدر پاتر. این سریالو خیلی دوست دارم. آدم از دیدنش سیر،نمیشه.
فقط اگه میشه یه انتقاد از شما بکنم. در تمامی مقالات شما اشکال نگارشی وجود داره که واقعا آزار دهنده است. مثلا همون مثلا اینطوری نوشتین :
داشت. از هر
نظر سعی شده............ ..........
این واقعا خوندن رو سخت می کنه. ممنون میشم اگه درستش کنید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44