15 نکته ای که باید درباره انیمیشن "شگفت انگیزان" (The Incredibles) بدانید

15 نکته ای که باید درباره انیمیشن "شگفت انگیزان" (The Incredibles) بدانید

این مقاله رو به بهانه اکران قسمت دوم کارتون "شگفت انگیزان" تقدیم شما میکنم.

مقدمه : "شگفت‌انگیزان" (The Incredibles)   یک محصول مشترک دیزنی/پیکسار است که به صورت رایانه‌ای در سال ۲۰۰۴ به کارگردانی و نویسندگی «برد بیرد» (Brad Bird) عرضه شد و بسیار با استقبال خوبی هم مواجه شد. این انیمیشن برنده جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی شد. یادش بخیر .. من خودم کلی مقاله راجع به این کارتون در سال 1383 و در شماره 33-34 نشریه "پیل بان انیمیشن" نوشتم (اگه کسی روی جلد نشریه رو داره لطفا تو بخش نظرات بذاره). ولی حالا با توجه اینکه سرانجام پس از 14 سال "شگفت انگیزان 2" اکران شده تصمیم گرفتم این مقاله رو براتون بنویسم. 

 

15- شکست ناپذیران!

شکست ناپذیران

«برد بیرد» (Bard Bird) کارگردان و مغز متفکر The Incredibles اولش میخواست اسم این انیمیشن رو "شکست ناپذیران" (The Invincibles) بذاره. گفته میشه او لقب Tights رو برای این پروژه انتخاب کرده بود تا یه وقت داستانش لو نره! خودش گفته ایده این انیمیشن رو از فیلم های جاسوسی و همچنین کمیک بوک های دهه 60 میلادی الهام گرفته است و خواسته به اونا ادای احترام بکنه. وقتی فیلم اکران شد خیلی ها اون رو با "چهار شگفت انگیز" مقایسه کردند چون درست مثل چهار شگفت انگیز اعضای خانواده با هم مدام بحث میکردند. قدرت های فوق بشری اعضای خانواده هم شبیه به چهار شگفت انگیز بودند. بعضی ها هم گفتند ایده حذف ابرقهرمانان از کمیک "واچمن" (Watchmen) نوشته «آلن مور» الهام گرفته شده است. خود بیرد گفته ایده اصلی او درباره یک زن و شوهر ابرقهرمان بود که وارد بحران میان سالگی شده بودند، به همراه دختر نوجوان خجالتی و یک پسر بچه 10 ساله مغرور! داستان خانواده ای که داشتند یاد میگرفتند چطور زندگی های فردی خودشون رو با هم به تعادل برسونند. بیرد گفته که در کمال تعجب پیکسار خیلی سریع ایده او را قبول کرد و خیلی هم بهش وفادار بود!

 

14- پروژه ای منحصر به فرد

 پروژه ای منحصر به فرد

"شگفت انگیزان" اولین انیمیشن تاریخ پیکسار بود که شخصیت هایش همگی انسان بودند! به خاطر همین پروژه بسیار سختی از نظر فنی بود. خود «برد بیرد» تصور میکرد شاید ساختش 10 سال طول بکشه و شاید به میلیون ها دلار پول نیاز باشه. او از انیماتورهایی که باهاش در خلق انیمیشن تحسین شده "غول آهنی" همکاری کرده بودند استفاده کرد و اونا داشتند پروژه رو از حالت دو بعدی (سنتی) به سه بعدی تبدیل میکردند که کار بسیار زمان بری بود. اون موقع شایعه شد که دیزنی شاید کلا از خیر این پروژه بگذره. به مرور داستان فیلم به پیچیده ترین داستانی که پیکسار نقل کرده بود تبدیل شد. به همین خاطر زمان فیلم بیشتر از آثار قبلی پیکسار شد. بیشترین تعداد لوکیشن را نیز در یک فیلم پیکسار در این پروژه دیدیم (میگن تعداد لوکیشن های این کارتون 4 برابر دیگر آثار پیکسار بوده!). همچنین گفته میشه استاد «هایائو میازاکی» موسس استودیو Ghibli و سازنده شاهکاری به نام "شهر ارواح" (Spirited Away) ، اون زمان به پیکسار سر زد و خیلی هم از بخش های ساخته شده اولیه "شگفت انگیزان" خوشش اومد. بیرد گفته که شاهد بود چقدر پیکسار برای این کار زحمت کشید و "زانوهای انیماتورها داشت زیر سنگینی پروژه میلرزید"! ولی در نهایت نتیجه کار عالی بود.

  

13- قدرت های گروه

چهار شگفت انگیز - شگفت انگیزان

هر کی این کارتون رو ببینه متوجه شباهت های اون با کمیک "چهار شگفت انگیز" میشه! اولا که چهار شگفت انگیز رو بهش لقب اولین خانواده دنیای کمیک داده اند و "شگفت انگیزان" هم کلا جو خانوادگی داره. قدرت های اعضا هم شبیه به اعضای چهار شگفت انگیزه. مثلا «هلن» مقلب به «الستی‌گرل» (Elastigirl) یا «زن شگفت انگیز» (Mrs. Incredible) بدنش کش میومد و ما رو یاد «مستر فنتستیک» (رید ریچاردز» مینداخت). «باب پار» ملقب به آقای شگفت انگیز قدرت و بنیه بالایی داشت و ما رو یاد «ثینگ» مینداخت. دختر خانواده به نام «وایولت» هم نامرئی میشد (درست مثل «سوزان استورم). «جک جک» (Jack-Jack)    هم آخرش به آتش تبدیل شد (درست مثل «هیومن تورچ»).

خانواده شگفت انگیز

البته روی این که کدوم شخصیت چه قدرتی داشته باشه خیلی فکر شد. مثلا «آقای شگفت انگیز» دارای قدرت جسمانی بالایی بود چون باید ستون استوار خانواده باشه. الستی‌گرل بدنش کش میومد تا نشون بده وظایف زیادی در خانه داره و مدام باید کارای مختلف بکنه. «وایولت» نامرئی میشد تا نشان دهنده بحران دوران نوجوانی و روحیه خجالتی او باشه. «دش» (Dash) هم سرشار از انرژی بود و طبیعی بود که سریع بدوه. و البته «جک جک» که تازه داشت یاد میگرفت چه قابلیت هایی داره و میتونست تغییر شکل بده، اشعه های لیزری شلیک کنه و یا به آتش تبدیل بشه!

یک نکته دیگه هم که نشون میده سازندگان این انیمیشن چقدر به چهار شگفت انگیز ارادت (!) داشته اند اینه آخر داستان یک خبیث جدید ظاهر میشه به نام Underminer که از زیر زمین میاد بیرون. ایشون دقیقا از روی یکی از دشمنان قدیمی گروه چهار شگفت انگیز به نام Mole Man الهام گرفته که او هم از زیر زمین بیرون میاد!

مول من - شخصیت خبیث incredibles

در هر حال جالبه که بگم خدمتون که سازندگان فیلم "چهار شگفت انگیز" (2005) وقتی انیمیشن "شگفت انگیزان" رو دیدند متوجه شباهت ها شدند و فاکس دستور داد 20 میلیون دلار صرف تقویت جلوه های ویژه فیلم بشه تا جلوی پیکسار کم نیارن ! (مخصوصا جلوه های ویژه مربوط به «رید ریچاردز»). گفته میشه حتی تغییراتی در فیلمنامه مربوط به یک سوم نهایی فیلم ایجاد شد تا زیاد شبیه به "شگفت انگیزان" به نظر نرسه!

این رو هم بگم که دی سی هم شخصیتی داره به نام «الستی‌ - گرل» (Elasti-Girl) که میتونه سایزش رو تغییر بده!

الستی‌ - گرل

گفته میشه که از تشابه اسمی ناراحت بوده و از پیکسار خواسته بوده اسمش رو تغییر بده به Mrs. Incredible! من هم در ادامه این مقاله سعی میکنم به جای «الستی گرل» از لقب «خانم شگفت انگیز» استفاده کنم که یه وقت به دی سی فنا برنخوره!

 

12- آقای شگفت انگیز و رفقا!

آقای شگفت انگیز و رفقا!

سال 2005 پیکسار یک انیمیشن کوتاه به نام "آقای شگفت انگیز و رفقا" (Mr. Incredible and Pals) ساخت و به عنوان یک بخش ویژه (special feature) در نسخه دی وی دی کارتون "شگفت انگیزان" قرار داد. در این کارتون (که میتونید اینجا آن را تماشا کنید) آقای شگفت انگیز، فروزون، و البته یک خرگوش دستیار به نام آقای اسکیپردو (Mister Skipperdoo) حضور داشتند. این انیمیشن عمدا جوری ساخته شده بود که تداعی کننده سبک محدود انیمیشن های ابرقهرمانی دهه های 50 و 60 میلادی باشه که با کم ترین بودجه ممکن ساخته میشدند! به همین دلیل در "آقای شگفت انگیز و رفقا" از حرکت دهان صداپیشگان روی صورت شخصیت ها استفاده شد! داستان هم عمدا طوری است که یادآور قصه های ساده و کلیشه ای آن زمان باشد.

 

11- خانمی که فقط صدایش رو شنیدیم!

 خانمی که فقط صدایش رو شنیدیم!

در کارتون "شگفت انگیزان" شخصیتی رو داریم ملقب به «فروزون» (Frozone) که میتونه یخ تولید کنه و نوع حرکتش دقیقا شبیه به شخصیت یخی مارول یعنی Ice Man هستش!!! بازیگر کهنه کار و فعال «ساموئل ال. جکسون» جای فروزون حرف زد. سازندگان "شگفت انگیزان" گفته اند چون جکسون صدای باحالی داره ازش استفاده کردند. جگسون خودش گفته عاشق نقش «فروزون» هستش و خیلی خوشحال شد وقتی فهمید قراره قسمت دومش ساخته بشه چون دوباره فرصت کرد جای این نقش حرف بزنه.

فروزون

او همسری داره به نام «هانی بست» (Honey Best). ما در این کارتون فقط صدای او را میشنویم که سر شوهرش داد میزنه! شاهد دیالوگ های ماندگاری هم بین فروزون و زنش هستیم مثلا: "تو باید به من بگی لباس (ابرقهرمانی) ام کجاست، زن! داریم درباره منفعت جمعی حرف میزنیم! (you tell me where my suit is, woman! We are talking about the greater good!) .

زنش هم میگه : منفعت جمعی؟ من همسرتم! تنها منفعت جمعی که قراره گیرت بیاد منم!!!"

(Greater good? I am your wife! I am the greatest good you are ever gonna get!!!)

گفته میشه اولش قرار بوده این شخصیت رو در انیمیشن ببینیم و کانسپت آرتی که در بالا دیدید نشون میده قرار بوده زنی جذاب باشه ولی «برد بیرد» در نهایت تصمیم گرفت فقط صدایش رو بشنویم. این تصمیم او انتقاداتی رو هم در بر داشت و برخی گفتند ای کاش یک شخصیت کامل با شخصیت پردازی دقیق از این خانم میدیدیم.

  

10- شهری که شخصیت های داستان در آن حضور دارند

 شهری که شخصیت های داستان در آن حضور دارند

اتفاقات انیمیشن "شگفت انگیزان" در شهری خیالی به نام "مترو ویل" (Metroville) رخ میده. این اسم ساده در واقع از ترکیب دو اسم تشکیل شده: "متروپلیس" و "اسمال ویل" . "متروپلیس" نام فیلم مشهور و علمی تخیلی است که خیلی سال پیش (1927) توسط فیلمساز بزرگ آلمانی ، «فریتس لانگ» ساخته شد و یکی از تاثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینماست. "اسمال ویل" هم حتما میدونید که نام شهری است که «کلارک کنت» (سوپرمن) در آن بزرگ شد.

جالبه که معماری شهر "مترویل" از معماری "گوگی" (Googie architecture) الهام گرفته. گوگی سبکی از معماری مدرن است. این شیوه بخشی از معماری آینده‌گرا می‌باشد که تأثیر گرفته از فرهنگ اتوموبیل رانی، هواپیماهای جت، عصر فضا و عصر اتم است. ویژگی معماری گوگی، استفاده از سقفهایی با سطوح منحنی و شیبدار و استفاده از مصالحی چون شیشه، فولاد و نئون است. نمونه های بسیاری از نوع معماری رو میشه در خانه و محل زندگی خانواده آقای شگفت انگیز دید.

خانه شگفت انگیز

اما در مقابل این سبک معماری، ما "د استایل" (De Stijl) رو داریم که یک سبک مدرن هلندی هستش و خانه خانم «ادنا مد» (Edna Mode) از اون پیروی میکنه. به همین خاطره که این خانه از رنگ های اصلی در کنار رنگ سفید و سیاه استفاده کرده. اکثر بخش های خانه او از کف تا سقف مبله شده و مجسمه های سنگی بزرگ هم داره. مبلمان مشکی هم داره که در اون قرمز هم به کار رفته.

ادنا مود

و در ادامه معماری محل کار «باب پار» (اقای شگفت انگیز) رو داریم که از سبک مدرن "مسیان" (Miesian modernist) پیروی میکنه که پر است از رنگ های سفید، خاکستری و سیاه و چراغ های روشن بالای سر که باعث میشه نوعی فضای "ظالمانه" رو در ذهن بیننده ایجاد کنه تا کاملا متوجه بشیم باب در چه محیط مزخرفی کار میکنه.

محل کار باب پار

تمام اینها نشون میده که سازندگان این انیمیشن تا چه حد به جزئیات توجه کرده اند.

 

9- ایستراگ ها

پیکسار کلا دوست داره در آثار خودش از ایستراگ استفاده کنه. یکی از معروف ترین اونا، A113 هستش که معمولا در کارتون های پیکسار یافت میشه.

 ایستراگ شگفت انگیزان

در واقع A113 نام یک موسسه هنری است در کالیفرنیا که خیلی از هنرمندان و گرافیست های معروف مثل «جان لستر» (موسس پیکسار)، «تیم برتون» و البته «برد بیرد» در اون درس خونده اند. A113 در "شگفت انگیزان" هم به کار رفت. یعنی در اون صحنه ای که نشون میداد آقای شگفت انگیز در طبقه A1 و سلول شماره 13 نگهداری میشه:

سلول شماره 13 

در طول نبرد نهایی در متروویل یکی از ماشین ها شباهت زیادی به «داک هادسن» در انیمیشن Cars داشت:

داک هادسن 

یه ایستراگ معروف هم تو کارتون های پیکسار هست و اونم مربوط میشه به "وانت حمل پیتزا" (pizza truck)   که از وقتی تو کارتون "داستان اسباب بازی ها" (Toy Story) دیده شد ، در دیگر آثار پیکسار هم به کار رفته:

ایستراگ پیکسار

«برد بیرد» بارها گفته که از وجود این ایستراگ در "شگفت انگیزان" بی خبره چون اولین بار بود که برای پیکسار کار میکرد و نمیدونست که رسمه همچین ایستر اگی قرار بدند. ولی در کمال تعجب بعضی ها میگن ایستراگ وانت حمل پیتزا رو در نبرد نهایی "شگفت انگیزان" پیدا کرده اند:

 

8- صوت و صورت «برد بیرد»!

خب تا اینجا همش اسم آقای «برد بیرد» رو آوردیم. دلیلشم اینه که ایشون کارگردان و مغز متفکر "شگفت انگیزان 1 و 2" هستند و این پروژه و ایده اصلی آن از صفر تا 100 از ذهن ایشون خارج شده است! ولی او در "شگفت انگیزان" حضور دیگری هم داشت چون صدا پیشه شخصیت «ادنا مود» که در بالا بهش اشاره شد نیز بود!

برد بیرد - ادنا مد

ادنا مود در واقع از هویت مخفی خانواده شگفت انگیز خبر داره و سالهاست که برای اعضای این خانواده لباس ابرقهرمانی درست میکنه و لباس جدید آقای شگفت انگیز رو هم او درست کرد. واقعا عجیبه که یک مرد تونسته باشه اینقدر قشنگ صدای زن رو تامین کنه. میگن اولش قرار بوده فقط چند تا دیالوگ کوتاه داشته باشه ولی اونقدر از صدای بیرد خوششون اومده که نقشش رو بیشتر کردن! گفته میشه ظاهر ادنا مود را از شخصیت «هنریتا لنگ» در سریال NCIS: Los Angeles که نقشش رو «لیندا هانت» بازی میکرد، الهام گرفته بودن:

هنریتا لنگ

و البته اگر به ظاهر شخصیت خبیث "شگفت انگیزان" یعنی «سیندروم» (Syndrome) (که در واقع یکی از هواداران آقای شگفت انگیز بود ولی وقتی از سوی او طرد میشه به شخصیت خبیث تبدیل میشه) دقت میکردیم متوجه میشدیم که شبیه به آقای بیرد هستش!

سیندروم

دلیلش اینه که بیرد به انیماتورها اجازه داد از ظاهرش برای شخص سیندروم استفاده کنند!

 

7- قدرت های جک جک!

 قدرت های جک جک!

در پایان "شگفت انگیزان" دیدیم که «جک جک» به عنوان کوچک ترین عضو خانواده بالاخره قدرت های فوق بشری خودش رو بروز میده (وقتی توسط سیندروم گروگان گرفته شده بود). او مثلا به آتش تبدیل شد، حالت هیولایی به خودش گرفت، به سرب سفت تبدیل شد و ...(البته در انیمیشن کوتاه Jack-Jack Attack   که نشون میداد اون پرستار بچه بدبخت جک جک با چه مشقتی ازش نگهداری میکرد، شاهد قدرت های بیشتری از او بودیم!). میگن بیرد دوست داشته جک جک در صحنه پایانی یه قدرت دیگه هم از خودش نشون بده و تبدیل بشه به "ماده چسبنده و لزج" (goo) . ولی مشکل این بوده که انیماتورها از نظر فنی نمیتونستند این قدرت رو به خوبی به تصویر بکشند و حداقل به چند ماه زمان نیاز داشتن. حتی تهیه کننده شگفت انگیزان میره سراغ بیرد و بهش میگه: " جک جک اینقدر قدرت از خودش نشان داد . پس بسه دیگه! بذار فیلمو تمومش کنیم!"

 

6- صدا پیشه نقش خانم شگفت انگیز اصطلاحات نظامی یاد گرفت!

صدا پیشه نقش خانم شگفت انگیز اصطلاحات نظامی یاد گرفت!

صحنه ای هست تقریبا در ابتدای "شگفت انگیزان" که در اون خانم شگفت انگیز میره سراغ شوهرش که در جزیره ای مرموز گم شده. بنابراین سوار بر یک هواپیمای شخصی میشه ولی اتفاقی میفته که جون خودش و بچه هاش رو به خطر میندازه و او مجبوره درخواست کمک کنه . او در این صحنه از زبان حرفه ای و تخصصی نظامی استفاده میکنه که ما رو تحت تاثیر قرار میده. جالبه که بدونید «هالی هانتر» به عنوان صدا پیشه این شخصیت اصرار داشت که حتما باید زبان دقیق نظامی یاد بگیره تا این صحنه خوب و قابل قبول از آب دربیاد. همین طور هم شد و او اصطلاحات فنی پرواز و خلبانان نظامی رو یاد گرفت.

 

5- سختی های صدا پیشه نقش «دش»!

صدا پیشه نقش «دش»!

حالا که بحث صدا پیشه ها شد باید بگم که «اسپنسر فاکس» در "شگفت انگیزان" جای شخصیت «دش» حرف میزد. گفتم که قدرت او این بود که خیلی سریع بدوه (مثل «فلش») . برد بیرد دوست داشت همه چیز طبیعی جلوه کنه و به فاکس گفت دوست داره وقتی دش داره میدوه جوری حرف بزنه که انگار نفس کم آورده. او هم همین کار رو کرد ولی بیرد راضی نبود. بنابراین فاکس رو مجبور کرد که واقعا دور اتاق بدوه تا به نفس نفس بیفته و بعد دیالوگ هاش رو بگه! به خاطر همینه که در شگفت انگیزان صدا پیشه گی ها اینقدر طبیعیه دیگه!

 

4- اولین اثر پیکسار که درجه PG-13 گرفت!

اولین اثر پیکسار که درجه PG-13 گرفت!

PG-13 یکی از درجه های فیلم های سینمایی است . مخفف Parents Strongly Cautioned میباشد و به معنی تذکر قاطع به والدین است که بعضی موارد برای بچه‌های زیر ۱۳ سال نامناسب است و والدین باید برای اجازه دادن به بچه‌های جوان‌ترشان به دیدن این فیلم‌ها دقت نمایند. فیلم‌های دارای درجه PG-13 حاوی خشونت، سکس و برهنگی نیستند؛ فقط حاوی مقداری صحنه عشقی معمول و شاید مواد مخدر می‌باشند. میشه گفت تمامی فیلم های مارول و دی سی این درجه رو دارند (مثل "مرد عنکبوتی" سم ریمی یا "شوالیه تاریکی" نولان یا فیلم های MCU). اما "شگفت انگیزان" اولین اثر پیکسار بود که این درجه نصیبش شد چون قبلا تمام آثار پیکسار درجه G داشتند و برای تمامی سنین مناسب بودند. گفته میشه "شگفت انگیزان" برخی صحنه هایی داشت که ممکن بود کودکان رو بترسونه و به همین دلیل با درجه PG-13 عرضه شد.

 

3- چرا ساخت قسمت دوم اینقدر طول کشید؟

پوستر شگفت انگیزان 2

الان "شگفت انگیزان 2" بر پرده سینماهای جهان قرار گرفته (البته به جز پرده سنیماهای ایران!) ولی سوال اینه که چرا 14 سال طول کشید تا قسمت دومش ساخته بشه؟ «برد بیرد» گفته که تو این سالها داشته روی قصه کار میکرده و میخواسته در قسمت دوم جای آقا و خانم شگفت انگیز عوض بشه. یعنی «هلن» به جای «باب»  نقش یک قهرمان رو داشته باشه. همچنین دوست داشته روی قدرتهای جک جک بیشتر تمرکز کنه. «هالی هانتر» صدا پیشه شخصیت خانم شگفت انگیز وقتی فهمید داستان قراره حول و حوش این شخصیت بچرخه خیلی ذوق کرد و از بیرد تشکر کرد که در قسمت دوم رفته دنبال یافتن یک قصه خوب ، و نه دنبال پول! بیرد هم بارها گفته بود که زیر بار فشار دیزنی نخواهد رفت تا یک دنباله هول هولکی برای شگفت انگیزان بسازه. برخی از هواداران خوش ذوق هم گفته اند که این 14 سالی که منتظر قسمت دوم بودند اونا رو یاد اون پرش زمانی 15 ساله میندازه که در داستان شگفت انگیزان دیدیم:

15 سال بعد

 

2- درست بعد از قسمت اول

 درست بعد از قسمت اول

علیرغم این که 14 سال از ساخته شدن قسمت اول "شگفت انگیزان" گذشته ولی داستان درست از جایی که قسمت 1 تموم شد آغاز میشه. یعنی در قسمت اول دیدیم که دش جایزه دوم رو در رقابت دو کسب کرده و خانواده شگفت انگیز وارد یک پارکینگ خودرو میشوند که یهو سر و کله شخصیتی به نام Underminer (که گفتم ظاهرش و شخصیت پردازیش شبیه به Mole Man است)، پیدا میشه. بعدش تمام اعضای خانواده شگفت انگیز ماسک بر صورت میزنند و آماده نبرد میشوند. قسمت دوم هم از همین جا شروع میشود. همچنین تریلرهای " شگفت انگیزان 2 " خبیث جدیدی به نام Screenslaver رو نشون ما دادند که از هیپنوتیزم استفاده میکنه تا بقیه رو تحت کنترل ذهنی خودش دربیاره.

عکس Screenslaver

همچنین داستان درباره اینه که «هلن» (خانم شگفت انگیز) به قهرمان خانواده تبدیل میشه و «باب» (آقای شگفت انگیز) مجبوره خونه بمونه و از جک جک مراقبت کنه (که البته با در نظر رفتن قدرت های نوظهور جک جک کار بسیار سختیه!).

جک جک 

 

1- تازه به دوران رسیده ها!

همچنین قراره  در "شگفت انگیزان 2" شاهد ظهور گروه ابرقهرمانی جدیدی به نام "تازه به دوران رسیده ها" (The Wannabes) باشیم . گفته میشه اونا قهرمانان درجه 2 هستند که سعی میکنند برای قهرمانان نوعی مقبولیت جدید به ارمغان بیاورند. در تصویر زیر اعضای گروه رو از چپ به راست  خدمتتون معرفی میکنم:

 تازه به دوران رسیده ها!

- «کروشاور» (Krushauer): به نظر میرسه اصلیتی آلمانی داره و میتونه اشیا رو با ذهنش جا به جا کنه (به این قدرت میگن، "تله کنسیس").

- «آجر» (Brick): قوی هیکل و زمخته ، زنی که واقعا انگار از دیوار ساخته شده! روحیه و اعتماد به نفس بالایی هم داره.

- «هی – لکتریکس» (He-Lectrix): قیافه اش شبیه به «جیمز دین» و «فرانک سیناترا» میمونه! میتونه از انگشتانش رعد و برق شلیک کنه!

- «ریفلاکس» (Reflux) : پیرمردی که میتونه مواد مذاب از دهنش خارج کنه! 

- «خلا» (Voyd) : میتونه خلا درست کنه و مکان اشیا رو تغییر بده یا باعث بشه ناپدید بشوند. پورتال هم میتونه درست کنه. او یکی از طرفداران خانم شگفت انگیز است.

- «اسکریچ»: انگار نسخه لاغر شخصیت Nite Owl   در کمیک Watchmen هستش! میگن مثل جغد میتونه سرش رو 360 درجه بچرخونه! برای خودش بال درست کرده و میتونه پرواز کنه. و البته صدای جیغ مانندی داره که میتونه شیشه های ضخیم رو هم بشکنه!

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد) 

 

مطالب مرتبط:

معرفی همه سریال های کمیک بوکی/ابرقهرمانی سال 2018

معرفی همه فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی سال 2018

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-03-28 17:35
مثل همیشه اگر غلط تایپی تو مقاله ملاحظه کردید بگید تا درست بشه
ضمنا من الان به ارشیو پیل بان خودم دسترسی ندارم (چون حارج از کشور زندگی میکنم) ولی اگه عکسی عکس با کیفیت تری از شماره 33- 34 داره تو بخش نظرات بذاره
نقل قول کردن
IRON MAN33
#2 IRON MAN33 1397-03-28 17:57
وای چقدر با این کارتون خاطره دارم مخصوصا سکانس حرف زدن با معلمه اونم با دوبله فارسی :lol:
ممنون بابت مقاله خوبتون و تجدید خاطرات گذشته
نقل قول کردن
AliReza.Ta
#3 AliReza.Ta 1397-03-28 18:17
یه مقاله عالیه دیگه واقعا اطلاعات خوبی بود

استاد اون عکس رو هرچی گشتم پیدا نکردم ولی خامش رو پیدا کردم شاید لازمتون بشه
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
#4 Army.Of.ONE 1397-03-28 18:19
عاشق این کارتونم ... قسمت اول این اثر با اون دوبله ی زیبای گلوری واقعا برای من خاطرس ... اگه میشد در مورد دوبله ی این اثر هم آقای ترابی یه توضیح کوچیکی میدادن عالی میشد ... خانوم ای لباس مو کو ؟ :P
نقل قول کردن
spiderpunisher
#5 spiderpunisher 1397-03-28 18:24
عالی بود استاد دستتون درد نکنه,
مجاب شدم برم یه بار دیگه ببینمش :lol:
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
#6 Army.Of.ONE 1397-03-28 18:25
به نقل از spiderpunisher:
عالی بود استاد دستتون درد نکنه,
مجاب شدم برم یه بار دیگه ببینمش :lol:

هر چه قدر این انیمیشنو ببینی باز هم خسته کننده نمیشه :D
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
#7 Army.Of.ONE 1397-03-28 18:26
کاش این قسمتو هم با همون دوبلورهای قسمت اول دوبله میکردن ولی حیف :sad:
نقل قول کردن
Spider-Fan
#8 Spider-Fan 1397-03-28 18:38
همیشه این تاپ ۱۵ یا تاپ ۱۰ ها قبل از اکران فیلم خیلی جذابه!
مرسی!!!
انیمیشن شگفت انگیزان (the Incredibles) برای من خیلی با دیگر آثار مشترک دیزنی و پیکار و حتی فیلم های MCU فرق داشت.
چون هیچی از داستان اصلی نمیدونستم (حتی با این وجود که سالها بعد از اکران فیلم اون رو دیدم) و با هیچ پیش زمینه ذهنی با یه فیلم خارق العاده روبرو شدم.
و یه تجربه منحصر به فردی برام بود!
ای کاش که خیلی دیگه از فیلم های ژانر ابرقهرمانی و حتی انیمیشن رو به همین صورت می دیدم و سراغ اسپویل نمی رفتم.
اما حس معرکه ای داره که فیلم کاراکتر محبوبت رو ببینی و با لحظات ماندگار و غیرمنتظره ای روبرو بشی! یادمه فیلم Spider-Man 2 هم برام همچین حس و حالی داشت و با اینکه اون موقع هیچ چیز از کمیک استریپ نمی دونستم اما با تمام وجود لذت بردم!
به قول آقای ترابی: «!Ignorance is bliss»
نقل قول کردن
علی قدیانی
#9 علی قدیانی 1397-03-28 18:54
اوفف استاد دمت گرم منو بردی به قدیما :cry:
اون زمان که اینقدر اینترنت و اینا فراگیر نبود و نمیشد چیزی رو راحت دانلود کرد (دوران عذاب اور Dial up) سی دی شو گیر اوردیم که به لطف دوبله گلوری چقدر جذاب بود لامصب! یعنی اگه کسی این کارتونو بدون دوبله دیده عمرش بر فناست! لامصب هنوزم جذابه و بنظرم از چهار شگفت انگیزم بدجوری تو سینما زده بالا و خیلی خوشحالم با اون شخصیته که شبیه موله من هستش قراره بجنگن من خیلی موله من رو دوست دارم ولی بنظرم از پتانسیلش باید بیشتر تو FF استفاده کنن.
اینم دیالوگ بالا که استاد گذاشتن ولی من با متن دوبله گلوری که با یه لهجه جنوبی بود و هنوزم یادمه مینویسم:
you tell me where my suit is, woman! We are talking about the greater good
خانم این لباس مخصوص ما کو؟! ما داریم راجب یه مسئله مهم صحبت میکنیم!
بعد زنش میگه:
Greater good? I am your wife! I am the greatest good you are ever gonna get!!!
مهم؟؟! ناسلامتی من زن توئم! از من مهم ترم مگه تو دنیا پیدا میشه؟
:lol:
نقل قول کردن
علی قدیانی
#10 علی قدیانی 1397-03-28 19:01
یادمه دوتا بازی باحال هم داشت
یکیش اسمش همون incredibles بود که یادمه لامصب خیلی سخت بود مخصوصا بخش های اون ربات ها!
اون یکی هم The Incredibles: Rise of the Underminer بودش که اقای شگفت انگیز بود و فروزون که با آندرماینرمیجنگیدن
کلا من عاشق بازی های اقتباسی دیزنی و پیکسار هستم و تقریبا اکثرشونو بازی کردم فکر کنم بعد toy story 3 دیگه بازی اقتباسی نساختن دیگه البته پارسال برای cars3 یه بازی اومد فکر کنم انحصاری ایکس باکس بود
نقل قول کردن
Hashem.egz
#11 Hashem.egz 1397-03-28 19:30
دوبلور شخصیت دش عوض نشده؟ ۱۴ سال گذشته اخه دیگه دوبلور قبلی به بلوغم رسیده :lol:
نقل قول کردن
mehran spidey
#12 mehran spidey 1397-03-28 19:45
مقاله ی خیلی خوبی بود ، ممنون استاد . من با این انیمیشن خاطرات زیادی دارم ، یادمه اون موقع من بچه بودم سی دی این انیمیشن رو داشتم و هر روز نگاه می کردم :lol: انصافا دوبلش خیلی عالی بود ، خوشحال شدم که قسمت دومش هم ساختن .

#11
امسالم بازی لگو شگفت انگیزان اومده . هنوز بازیش نکردم ولی فکر کنم بازی خوبی باشه .
نقل قول کردن
brg_1214
#13 brg_1214 1397-03-28 20:57
شماره اولش که عالی بود. ببینیم شماره دومش چیکار میکنه...
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1397-03-28 20:57
همون 14 سال پیش که این کارتون اومد من رفتم استودیو گلوری برای ضبط برنامه ای به نام هنر هشتم
به عنوان میهمان رفتم جلوی دوربین و درباره این انیمیشن حرف زدم
تو تعطیلات عید از شبکه 5 پخش شد
الان سی دیسش رو ندارم
ولی رفتم ایران حتما براتون اپلود میکنم تا تماشا کنید
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1397-03-28 20:58
به نقل از brg_1214:
شماره اولش که عالی بود. ببینیم شماره دومش چیکار میکنه...

دومیش هم از نظر فروش ترکونده و هم از نظر استقبال منتقدین
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#16 Cap-Spider Potter 1397-03-28 22:08
به نقل از mtm:
به نقل از brg_1214:
شماره اولش که عالی بود. ببینیم شماره دومش چیکار میکنه...

دومیش هم از نظر فروش ترکونده و هم از نظر استقبال منتقدین


فعلا :
روتن : 94 از 100 !!
متاکریتیک : 80 از 100 !!!!!!

مقاله عالی بود... من عاشق این انیمیشنم، اولین انیمیشن ابرقهرمانی بود که دیدم... جز Top 5 انیمیشن های ابر قهرمانی منه !!
خدا رو شکر قسمت دومش هم موفق از آب در اومده...

ممنون برای مقاله
نقل قول کردن
Hashem.egz
#17 Hashem.egz 1397-03-28 22:16
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از mtm:
به نقل از brg_1214:
شماره اولش که عالی بود. ببینیم شماره دومش چیکار میکنه...

دومیش هم از نظر فروش ترکونده و هم از نظر استقبال منتقدین


فعلا :
روتن : 94 از 100 !!
متاکریتیک : 80 از 100 !!!!!!

مقاله عالی بود... من عاشق این انیمیشنم، اولین انیمیشن ابرقهرمانی بود که دیدم... جز Top 5 منه !!
خدا رو شکر قسمت دومش هم موفق از آب در اومده...

ممنون برای مقاله

جا داره اضافه کنم که نزدیک ۲۵۰ میلیون دلار فروخته...
۲۰۰ فروش داخلی ۵۰ خارجی
تو خیلی از کشور ها به خاطر جام جهانی اکران نمیشه برا همین فروش جهانیش کمه
نقل قول کردن
Tara
#18 Tara 1397-03-28 23:09
یادمه اولین بار حدودا ۱۰-۱۲ سال پیش بطور اتفاقی خونه یکی از اقوام این انیمیشن رو دیدم
اون موقع اوایل راهنمایی بودم و این انیمیشن خیلی به دلم نشست عاشقش شدم
وقتی هم شنیدم قسمت دومش در حال ساخته هم خوشحال بودم هم نگران!
خوشحال بودم از اینکه به هرحال یه بار دیگه میتونم کاراکتر ها و ماجراشون رو ببینن و ازطرفی‌چون خیلی روی فیلم و سریال و انیمیشن و.... و کیفیتشون حساسم نگران بودم که نکنه قسمت دومش به خاطرات خوب قسمت اول لطمه وارد کنه
اما مثل اینکه نگرانیم بیجا بود و به گفته برای حتی بهتر هم شده!

وقتی عنوان مقاله رو دیدم بینهایت خوشحال شدم چون اولا خاطراتم رو زنده کرد و ثانیا چیزای جالبی هم فهمیدم
مقاله خارق العاده بود خیلی ممنون استاد ترابی
نقل قول کردن
C.s.r
#19 C.s.r 1397-03-29 09:55
جلل خالق این دیگه چی بود!!!خیلی مقاله خوبی بود نمیدونید با چه ذوقی خوندم اخه این انیمیشن واسم خیلی خاصه وقتی دیدمش متفاوت ترین انیمیشنی بود که دیده بودم اونم با تم ابرقهرمانیش که کلا خودش رو واسم از باقی انیمیشن هایی که دیده بودم جدا کرد
از اینکه این همه سال واسه ساخت دنبالش وقت گذاشتن اصلا ناراحت نیستم اخه پیکسار انقد خوبه که هیچ انیمیشنی رو بی خود چندقسمتی نمیکنه اگه هم بکنه دو سال بعدبا یه داستان ابکی فیلم رو بیرون نمیده

(توی قسمت 10 جای متروپلیس و اسما ویل رو جابه جا زدید)
نقل قول کردن
The Wolvernie
#20 The Wolvernie 1397-03-29 11:13
قسمت اولش که عالی بود قسمت دوم هم که عالی شروع کرده
ولی14سال هم واقعا زیاده
من بعد از اکران قسمت دوم شگفت انگیزان و تایید فصل دوم شب های برره امید وار شدم این کارتون جدید اسپایدرمن کنسل بشه و فصل3 مرد عنکبوتی خارق العاده ساخته بشه( البته می دونم خیلی احمقانس)
نقل قول کردن
amazing spider man
#21 amazing spider man 1397-03-29 13:07
بچه که بودم ایت انیمیشن رو روزی ۳ بار میدیدم :/
دوبله ی گلوری فوق العاده بود
خود انیمیشنش هم اون زمان خیلی خوب بود هنوز هم آدم از دیدنش خسته نمیشه :cry:
نقل قول کردن
Eragon
#22 Eragon 1397-03-29 16:14
سلام و عرض درود
بعد از 14 سال قسمت جدید این انیمیشن هم اومد و خوشبختانه خیلی هم قوی بود هر چند هنوز نتونستم ببینم و فقط نمره هاش رو میدونم ولی انصافا چقدر سریع 14سال گذشت عین برق و باد بود!
نقل قول کردن
Lord-_-Persian
#23 Lord-_-Persian 1397-03-29 17:31
هفته پیش برای بار 27 نسخه اولشو دیدم :-*
نسخه لگوشو هم دانلود کردم تا نسخه ی با کیفیتش بیاد :sad:
نقل قول کردن
speedy
#24 speedy 1397-03-30 01:33
به نقل از mtm:
مثل همیشه اگر غلط تایپی تو مقاله ملاحظه کردید بگید تا درست بشه
ضمنا من الان به ارشیو پیل بان خودم دسترسی ندارم (چون حارج از کشور زندگی میکنم) ولی اگه عکسی عکس با کیفیت تری از شماره 33- 34 داره تو بخش نظرات بذاره

مقاله فوق العاده ای بود ولی فکر کنم پنجمین قهرمان شماره 1 اسمش void باشه بازم تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
speedy
#25 speedy 1397-03-30 01:40
نمیدونم میدونستین یا نه ولی در حقیقت این شگفت انگیزان 3 است نه 2 چون تا اون جایی که خبر دارم ما قرارنیست فایت مفصلی رو با اندر ماینر ببینیم و نکته باحال اش و چیزی که خیلی ها نمیدونن اینه که دیزنی یه بازی منتشر کرده بود خیلی وقت پیش برای ps2 که داستان اون دقیقا بعد شگفت انگیزان 1 اتفاق میافته و کله داستان بازی داستان مبارزه اندرمینر و شگفت انگیزانه که یه جوریایی اون داستانیه که این فیلم قرار از روش بپره:lol: :lol:
نقل قول کردن
Mdh
#26 Mdh 1397-03-30 01:59
جوری که منتظر قسمت دوم این انیمیشن بودم منتظر هیچی نبودم...یه جور حس خاصی برام داره...خیلی خاص...
نقل قول کردن
spidey force
#27 spidey force 1397-03-30 13:38
  • عجب مقاله ای...یاد چند سال پیش افتادم که برای اولین بار این انیمیشن رو دیدم.رو این انیمیشن خیلی کار شده.جزعیات هم عالی...اقای ترابی ممنون بابت مقاله؛فوقالعاده بود.
نقل قول کردن
bardia kheiri
#28 bardia kheiri 1397-03-31 20:00
اینکه اسپنسر فاکس دور اتاق دوید نشان دهنده اینکه صداپیشگی هم مثل بازیگزی سخته
نقل قول کردن
spidey force
#29 spidey force 1397-05-21 10:04
  • دوستان بلوری این انیمیشن کی میاد؟
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#30 ilia_comic_khoon 1397-05-30 12:08
به نقل از spidey force:
  • دوستان بلوری این انیمیشن کی میاد؟

تاریخ انتشار بلوری اعلام شد!
نسخه وب دی ال :1آبان منتشر می‌شود
نسخه بلوری و 3 بعدی و 4 کی :15آبان
نقل قول کردن
naymor
#31 naymor 1399-03-13 15:41
به نقل از mtm:
همون 14 سال پیش که این کارتون اومد من رفتم استودیو گلوری برای ضبط برنامه ای به نام هنر هشتم
به عنوان میهمان رفتم جلوی دوربین و درباره این انیمیشن حرف زدم
تو تعطیلات عید از شبکه 5 پخش شد
الان سی دیسش رو ندارم
ولی رفتم ایران حتما براتون اپلود میکنم تا تماشا کنید

استاد کماکان منتظرم ببینم اون برنامه رو، پیدا نکردم، میشه آپلود کنید؟
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#32 AmirhoseinJafari2005 1399-11-13 02:55
عاشق این مقاله ام. این انیمیشن بینظیر و واقعا کلمه شگفت انگیز برای این انیمیشن کاملا درسته. منم مثل خیلی ها با این انیمیشن خاطره زیادی دارم. خوشخالم که قسمت دومش ساخته شد ولی به پای قسمت اول نمیرسید. خیلی دوست دارم قسمت سومش ساخته بشه و تبدیل به یک سه گانه بشه. :-) :lol:
نقل قول کردن
پشمک
#33 پشمک 1403-01-09 20:45
واقعا انیمیشن خوبی بود خیلی لذت بردم ازش مخصوصا قسمت یک که خیلی عالی از اب در اومد بااون دوبله گلوری از بین شخصیتها من از شخصیت دش خیلی خوشم اومد نمیدونم چرا
از اون فیلماس که هزاربار هم ببینیش تکراری نمیشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44