رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

کار سختیه ولی همه همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون را براتون رتبه بندی کرده ایم. موافقید باهاش؟!

مرد عنکبوتی یقینا محبوب ترین ابرقهرمان در تمام طول تاریخ محسوب می شود و فروش محصولات مختلف او در سرتاسر او بیشتر از کل دیگر قهرمانان کمیک بوکی است! (این مطلب رو بخونید). بخش عمده این قضیه به ظاهر نمادین، بی عیب و نقص، جذاب و ماندگار او برمیگرده که از دنیای کمیک نشات میگیره (طبق این مقاله اسپایدرمن بهترین لباس ابرقهرمانی تاریخ رو داره). او در ضمن بیشتر از هر شخصیت مارولی دیگه ای در آثار سینمایی و سریالی ظاهر شده، دلیلش هم اینه که هواداران همیشه از این قهرمان دوست داشتنی استقبال می کنند و مشتاق دیدار دوباره او هستند و میخواهند بدونند لباسش چه تغییراتی در عالم سینما و تلویزیون میکنه. به خاطر همینه که همیشه حساسیت زیادی درباره کاستوم او در دنیای سینما به چشم میخوره و مسئولیت زیادی برگردن سازندگان فیلم های او هست. ما در این مقاله میخواهیم به رتبه بندی لباس های این شخصیت در فیلم های سینمایی و دو سریال تلویزیونی بپردازیم! مقالات زیر را هم بخوانید:

برترین لباس‌های مردعنکبوتی

رتبه بندی لباس های شخصیت های خبیث فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

رتبه بندی 10 لباس (کاستوم) برتر در فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست"

15 لباس برتر مایلز مورالز در دنیای کمیک، انیمیشن و بازی

 

16- مرد عنکبوتی شگفت انگیز (مجموعه تلویزیونی)

مرد عنکبوتی شگفت انگیز (مجموعه تلویزیونی)

مرد عنکبوتی نخستین بار در یکی از بخش های مجموعه تلویزیونی The Electric Company که حالت آموزشی داشت حضور پیدا کرد (اینجا رو بخونید) . لباسش هم بسیار دم دستی و بچه گانه بود. ولی اولین بار که شاهد یه کاستوم واقعی  از این شخصیت بودیم، به سال 1977 و پخش مجموعه مرد عنکبوتی شگفت انگیز در شبکه CBS برمیگرده، یعنی اولین سریال اختصاصی مرد عنکبوتی در تلویزیون. در این سری لباس او  البته  ایراد های آزار دهنده ای هم داشت. به عنوان مثال، سازندگان حتی به خودشون زحمت ندادن که وب شوتر ها و کمربند مرد عنکبوتی رو پنهان کنند، یا حداقل یکم کم تر توی چشم باشه ! از طرفی، لوگوی روی سینه اش نسبت به قبل ساده تر شده بود. ولی عجیب ترین تغییر قطعا به چشمانش مربوط میشه زیرا از عنصر متفاوتی استفاده کرده بودند. اونا از لنز های بازتاب سازنده برای چشم هایش استفاده کرده بودن که ایده خوبی برای اون زمان بود و در معرض نور شکل متنوعی میگرفت، با این حال، به صورت عادی کمی عجیب به نظر می رسید و بعضی مواقع چشمانش حتی سیاه رنگ می شدند ! ولی در کل، بدک نبود.

 

15- لباس مرد عنکبوتی سریال ژاپنی

لباس مرد عنکبوتی سریال ژاپنی

مرد عنکبوتی اونقدر در ژاپن محبوبه که سالها پیش یک سریال مختص این کشور ساخته شد! لباس این مرد عنکبوتی هم مثل مجموعه پخش شده از CBS دارای عنکبوتی ساده روی قسمت سینه و وب شوتر های خیلی بزرگه ! چشمانش هم بسیار ساده و سفید رنگ بود ولی در کل برای اون زمان یه کاستوم مناسب محسوب می شد. البته چنین ظاهر عجیبی با داستانی عجیب هم همراه بود ! پیتر پارکری رو شاهد بودیم که موتور سیکلت مسابقه ای داشت و قدرت هایش رو هم به جای تاثیر نیش عنکبوت رادیو اکتیوی، از یه بیگانه در حال مرگ کسب میکنه ! کلا این سری با جو موجودات و تکنولوژی های فضایی عجین شده بود.  در مجموع لباسش بسیار بهتر از سریالش بود خصوصا برای زمان خودش چون واقعاً میتونست فاجعه باشه ولی نبود!

 

14- لباس "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1"

 لباس "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1"

از همان ابتدا مشخص بود که «مارک وب» سعی خواهد کرد تا جایی که ممکن است سری فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" را از سه گانه «سام ریمی» دور کند ( برای مثال نحوه تبدیل شدن پیتر پارکر به مرد عنکبوتی تغییراتی کرده بود و  اون جمله معروف اسپایدرمن یعنی "قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه دارد"، در فیلم نبود). و البته لباس مرد عنکبوتی هم که کاملا عوض شده بود. لباسی زشت و بد قواره که در آن نماد عنکبوت دراز شده بود ، چشمی ریز و زرد رنگ و ... بدترین بخش لباس هم قسمت پایین شکم بود چون اون نوار حالت کمربند رو نداشت انگار به چیز خیلی مهم و حیاتی تو لباس کم بود! در مجموع این کاستوم سعی داشت یه چیز جدید و متفاوت از ظاهر کلاسیک مرد عنکبوتی رو به تصویر بکشه، ولی متاسفانه آنچنان هم ایده های به کار برده شده در آن ماندگار نشد. رنگ و ظاهر مدرن، لاستیکی به نظر رسیدن جنس لباس و کفش های مسخره به سرعت دل آدم رو میزنن ! چشمانش هم رنگ زرد تیره ای به خودش گرفته بود که از نمونه های قبلی متمایزش می کرد، با این حال برای برخی ها که با دنیای کمیک آشنایی ندارند جذاب و نو بود. در کل این لباس میخواست ورژن جدیدی از ظاهر مرد عنکبوتی رو به نمایش بزاره، ولی این ریسک مارک وب و عوامل آن، نتیجه مناسبی به دنبال نداشت.

 

13- لباس کشتی کج (مرد عنکبوتی 2002)

 لباس کشتی کج (مرد عنکبوتی 2002)

ایده لباس اولیه برای مرد عنکبوتی که پیتر پارکر برای پول درآوردن و قبل از اون لباس کلاسیک برای خودش درست میکنه از دنیای کمیک بوک گرفته شده (این مقاله را بخوانید). ایده فوق العاده ای هم هست چون نشون میده پیتر پارکر لباسش را به صورت مرحله ای ساخته و اولش اصلا قصد نداشته یک لباس ابرقهرمانی برای خودش بسازه (چون هنوز معنی قهرمان شدن و مسئولیت پذیر بودن را نمیدانست). سام ریمی در شاهکار نخست خودش از اسپایدرمن به این ایده وفادار بود و شاهد بودیم که پیتر پارکر قبل از هر چیز این لباس را درست میکنه. خوبیش اینه که ساده است و آدم واقعا باورش میشه یک نوجوان بتونه خودش و با حداقل امکانات اونو ساخته باشه. البته انصافا ظاهرش خیلی جالب نیست و آدم رو یاد لباس اسکی بازان میندازه ولی مهم نیست چون به هدفی که باید برسه میرسه.

 

12- لباس اولیه "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1"

لباس اولیه "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1"

هر لباسی بالاخره یه آغازی برای خودش داره اما اصولا این لباس یه ماسک قرمز با یک عینک آفتابیه که از سایت دیجی کالا خریداری شده است!!! با این وجود اگه یه نفر اونم نصفه شب جلو روی ما با این لباس ظاهر بشه  زهرمون میترکه! در ضمن احتمال داره دو تا چک هم بزنیم زیر گوشش اونم اگه برای بار اول باشه که این لباس رو ببینیم! ولی از شوخی گذشته به نظرمون حق مطلب را کاملا ادا میکنه و نوعی هم ظاهر مدرن توشه که آدم باورش میشه یک جوون تو قرن بیست و یکم وقتی بخواد قهرمان بازی دربیاره اونو برای خودش درست کنه. ضمن اینکه اون حالت یک وجلنتی که دنبال انتقام گرفتنه رو هم تو خودش داره.

 

11- لباس سیاه و طلایی مردعنکبوتی ("اسپایدرمن: راهی به خانه نیست")

10- لباس سیاه و طلایی مرد عنکبوتی (لباس برعکس)

همانطور که از نام نشان می دهد، این در واقع این یک لباس جدید تمام عیار نیست. این لباس ابتدا در تریلر ها و تبلیغ های منتشر شده از فیلم شاهکار "راهی به خانه نیست" به نمایش در آمد. لباس " مشکی و طلایی" مرد عنکبوتی در واقع همان لباس "مشکی و قرمز " است که پیتر به دلیل سبز شدن بخشی از رنگ خارج لباس ان را بر عکس می پوشد. این نکته دلیل بی نظم بودن لباس را نشان میدهد، مانند سیم کشی های آشکار و فناوری دوخته شده بر روی پارچه. مرد عنکبوتی تنها زمانی از این لباس استفاده می کند که میخواهد برای اولین بار با الکترو و مرد شنی مواجه شود و سپس نورمن آزبورن را میابد، از این لباس زیاد در طول فیلم استفاده نمی شود زیرا زن عمو می بعد از این جریانات لباس را تمیز میکند. البته این لباس به لطف قدرت جادویی که دکتر استرنج به آن اضافه میکند ارتقا پیدا میکند. از لحاظ بصری، لباس به خوبی دیزاین شده است و یک نگاه اجمالی شسته و رفته به تکنولوژی در داخل لباس مرد عنکبوتی است. با این حال، به غیر از دستکشی که توسط دکتر استرنج ایجاد میشود، دلیل بسیار کمی برای استفاده این لباس در داستان وجود دارد و به نظر میرسد فقط به این دلیل در فیلم هست تا دیزنی اسباب بازی بیشتری بفروشد!

 

10- لباس میمون شب در فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه"

 لباس میمون شب در فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه"

وقتی اسپایدرمن به اروپا میره، نیک فیوری برای اینکه کمک کنه هویت مخفی او لو نره یک لباس جدید براش درست میکنه. این لباس تمام سیاه نشان دهنده علاقه نیک فیوری به رنگ سیاه هستش. اما از نظر ظاهری میشه گفت ترکیبی است بین لباس مرد عنکبوتی نوآر و لباس مخفی کاری که در شماره 650 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت" انگیز خلق شد. مرد عنکبوتی با پوشیدن این لباس لقب «میمون شب» (Night Monkey) رو به خودش اختصاص میده و این لباس هم بهش میگن لباس میمون شب! خوبی این لباس اینه که به بهترین شکل جنبه مورد نظر سازندگان فیلم یعنی «مخفی کاری» (stealth) رو برای بینندگان به نمایش میگذاره. ولی در نهایت اون رو بذارید به حساب حرص و طمع دیزنی برای فروختن اسباب بازی های بیشتر از مرد عنکبوتی! کوین فایگی و رفقا هم احتمالا این نزدیک ترین چیزیه که شاید تو MCU بتونن از لباس سیاه سیمبیوتی به هواداران تحویل بدن!

 

9- لباس دست ساز مرد عنکبوتی در MCU

 لباس دست ساز مرد عنکبوتی در MCU

این لباس که به لباس Homemade معروفه، در واقع در فیلم "جنگ داخلی" معرفی شد و اونقدر از نظر تونی استارک داغون بود که براش اون لباس پرتجهیزات را ساخت. در فیلم "بازگشت به خانه" پیتر ازش بیشتر استفاده کرد . در کل لباسیه که واقعا آدم باور میکنه یه نوجوان دبیرستانی آن را ساخته باشه. کاملا هم معلومه که از لباس کلاسیک بن رایلی (کلون پیتر پارکر) در کمیک ها الهام گرفته شده، مخصوصا با اون وب شوترهایی که روی آستین لباسش دیده میشه. بارزترین بخش لباس اینه که به طور دلپذیری   المان های لباس کلاسیک مرد عنکبوتی رو با عناصر مدرن و امروزی ترکیب میکنه.

 

8- لباس ترکیبی مردعنکبوتی

5- لباس یکپارچه ی مردعنکبوتی

آیرون اسپایدر دیگه زیادی پیشرفته بود و اکثر طرفداران موافق بودند که مردعنکبوتی تام هالند را بیش از حد به فن آوری استارک وابسته کرده. بنابراین در "مردعنکبوتی: راهی به خانه" نیست راه حلی پیدا کرده اند که وسط های فیلم از شرش خلاص شوند: وقتی دکتر اختاپوس فن آوری نانو را به پیتر پارکر پس می‌دهد، یک عنکبوت طلایی بزرگ روی نیمه تنه بالایی لباس قرمز و سیاه ایجاد می‌شود.نه سلاح، نه هوش مصنوعی و نه سلاح سایبرنتیک. در عوض، این فقط کمی زرهی ​​به نظر میاد که عالی به نظر می رسد و یک لوگوی جدید عنکبوت ایجاد شده که بسیار بزرگتر از آرم های معمولی است. این یک ارتقاء عالی برای لباس قرمز و مشکی است که همون حس و حال یک لباس کلاسیک زرهی مرد عنکبوتی را دارد ولی در عوض شبیه به یک زره درجه 2 از آیرون من هم به نظر نمیاد.

 

7- لباس مشکی در "مرد عنکبوتی 3"

لباس مشکی در "مرد عنکبوتی 3"

هنوزم که هنوزه این لباس تنها نمونه تمام عیار از لباس مشکلی سیمبیوتی مشهور مرد عنکبوتی روی پرده سینما به حساب میاد، یعنی تنها باری بود که سازندگان تونستند به طور کامل از لباس سمبلیک آبی و قرمز رنگ دل بکنن ! در نهایت معلوم شد که این لباس از سیمبیوت ونوم نشات گرفته و قدرت های پیتر رو هم تغییر داد و قوی ترش کرد (البته اخلاقش رو هم تغییر داد!). در ضمن این لباس کاملا مشابه با ورژن اریجینالی بود که ریمی ارائه داد و تنها در رنگ تفاوت داشت. البته بخش لوگو عنکبوت هم با ورژن قرمز رنگ متفاوت بود. در این لباس به جای رنگ سنتی سفید از نقره ای استفاده شده بود، ولی در یک نگاه base ، این کاستوم با لباس اصلی سه گانه ریمی مشابه بود. درسته که  نوعی تنوع توی نوع خودش محسوب می شد و طرفدارای زیادی خصوصا از رده سنی نوجوانان پیدا کرد ولی هواداران اصیل مرد عنکبوتی انتظار داشتند که وقتی مرد عنکبوتی در قالب شخصیت سیاه در بیاد، خیلی متفاوت تر بشه و ظاهرش بیشتر شبیه به کمیک ها بشه (یعنی شبیه به این).

 

6- لباس "کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی" و "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

اولین لباس مرد عنکبوتی در MCU (دنیای سینمایی مارول) هواداران را سربلند کرد! رنگ های لباس دقیقا مثل اینه که از کمیک ها زده بیرون با اون رنگ قرمز و آبی روشنش و بهترین قسمت طراحیش شمایل تو دل بروی لباسه . یعنی اون نوعی طراحی چشمها و عدم استفاده از تارهای برجسته (raised) روی لباس ما رو دقیقا به یاد طراحی کلاسیک کاستیوم مرد عنکبوتی در دنیای کمیک توسط جان رومیتای اسطوره ای میندازه! اصلی ترین نکته درباره این لباس اینه که برخلاف آثار سینمایی قبلی مرد عنکبوتی، پیتر پارکر شخصا اون رو درست نکرده بلکه این هدیه تونی استارک به پیتره. به همین دلیل هم هست که تجهیزات فوق العاده ای داره ! لوگوی روی سینه اش کوچیک شده و میتونه به یک هدایت شونده خودکار (drone) تبدیل بشه، همچنین در قسمت دور کمرش ابزاری قرار گرفته. دور بازوانش هم خط مشکلی رنگی کشیده که تا محل قرارگیری وب شوترش ادامه داره. چشمانش حرف نداره ! و در برابر محرک های محیطی و احساسات مختلف، تغییر اندازه میدهند. همین ویژگی ها سبب شدند این لباس تا این حد منحصر به فرد شود. البته برخی هم با این قابلیت ها مشکل دارند مثلاً اون صدای هوش مصنوعی داخل لباس که شبیه به جارویس داخل لباس مرد آهنیه . اینها باعث شده برخی از هواداران مرد عنکبوتی گلایه کنند که چرا مرد عنکبوتی تا این حد باید به لباسش متکی باشه؟ البته این موضوع در داستان "بازگشت به خانه" حل شد چون قهرمان ما به لباس دست ساز خودش برگشت و با اون به جنگ والچر رفت تا ثابت کنه قهرمان بودنش ربطی به لباسش نداره.

 

5- لباس آیرون اسپایدر

لباس آیرون اسپایدر

انتهای فیلم "مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه" با آیرون اسپایدر (عنکبوت آهنی) آشنا شدیم. این لباس یا بهتره بگیم این زره، در اثر عظیم "جنگ بی نهایت" به کاستوم غالب مرد عنکبوتی تبدیل شد و البته در فیلم تاریخ ساز "انتقام جویان: پایان بازی" هم برای اسپایدرمن به کار رفت. این نمونه هم در واقع از اون دسته زره های تونی استارک می باشد که برای پیتر ساخته شده بود. همچنین تجهیزات درخشانی هم در این نمونه به کار برده شده. مثلا همانند دنیای کمیک مثل یه عنکبوت واقعی چند تا پا در میاره ! یا مثل زره های مرد آهنی روشن میشه که البته باعث شده خیلی خفن و جذاب بشه ! لوگوی عنکبوتی هم وسط سینه اش بسط یافته و نسبت به لباس های قبلی کاملا متفاوته. اینم بگم که در کنار رنگ های قرمز، آبی و مشکی از رنگ طلایی به شکل پراکنده استفاده شده که یه جورایی امضای استارک به حساب میاد ! در کل، زیبایی های ظاهری مرد عنکبوتی و مرد آهنی در این زره ترکیب شده اند و یه کاستوم بی نظیر رو برای مرد عنکبوتی در MCU رقم زدند.

 

4- لباس اصلی مرد عنکبوتی در سه گانه سام ریمی

 لباس اصلی مرد عنکبوتی در سه گانه سام ریمی

سه گانه مرد عنکبوتی سام ریمی جز محبوب ترین و عظیم ترین پروژه های سینمایی دو دهه اخیر می باشد. این سری برای خیلی از هواداران، خاطره انگیز ترین آثار مرد عنکبوتی به شمار می روند. لباس او در این فیلم ها، ظاهر نمادین اسپایدی رو نمایان میکنه و همچنین اضافه شدن تار های برجسته روی لباس، اون رو اثرگذارتر از قبل میکنه. این کاستوم با حذف ویژگی های ظاهری اضافه و بی مورد، فاز جدیدی از کاستوم های مرد عنکبوتی در سینما رو به ارمغان آورد و ظاهر مرد عنکبوتی را در سرتاسر جهان تثبیت کرد.  شاید بهترین لوگوی تاریخ مرد عنکبوتی را در دنیای سینما روی سینه و کمر این لباس شاهد بوده ایم. ولی خوب یک ایراد اصلی داره و اونم اینه که یه مقدار غیر واقعی بود که پیتر پارکر تونست پس از اون لباس کشتی کج ناگهان همچین لباسی رو بسازه اونم بدون هیچ امکانات پیشرفته ای! در کل هنوزم که هنوزه خیلی ها در جهان اسپایدرمن را با این لباسه که میشناسند. این لباس با اندک تغییراتی در تمام سه فیلم ثابت ماند ولی رنگ قرمز و آبی به کار رفته در آن تا حدی فرق کرد.

 

3- لباس "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

شاید یکی از معدود نقاط قوت فیلم "اسپایدرمن شگفت انگیز 2" طراحی لباس و گریم خوب آن باشد که باعث شد لباس اسپایدی نسبت به قسمت اول واقعا پیشرفت کنه . لباس اسپایدی هم در این فیلم همان چیزی بود که باید باشد : تنگ و چسبان ، وفادار به کمیک بوک ها ، دارای وب شوتری زیبا و کارآمد و البته چروک هایی که باعث طبیعی تر شدن ظاهر لباس میشد . تمام این ویژگی ها باعث شد تا لباسی واقعا در حد و اندازه شخصیت اسپایدرمن در فیلم بر تن اندرو گارفیلد باشد. رنگ و لوگوی لباس هم نسبت به قسمت قبلی تغییرات موثری کرده بودن. حقیقتا خیلی حیفه که کاستوم بی نظیری مثل این در چنین اثر ضعیفی ظاهر شد. البته برای هواداران اسپایدرمن چیزی که بیش از هر چیز مهم بود وفاداری به دیزاین معروف لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک بود که توسط طراح بزرگ ، تاد مک فارلین، در اواخر دهه 80 میلادی برای اسپایدرمن مُد شد: چشمان خیلی درشت! واقعا نمیشد از این لباس ایرادی گرفت.

 

2- لباس پارچه ای مرد عنکبوتی

لباس پارچه ای مرد عنکبوتی

رسمه که اسپایدرمن در MCU در طول یک فیلم چند دست لباس عوض کنه! ولی هیچ کس انتظارش را نداشت که پیتر پارکر در انتهای شاهکاری به نام "راهی به خانه نیست" یک لباس پارچه ای کلاسیک مشابه با دنیای کمیک بوک برای خودش با چرخ خیاطی بدوزد و بر تن کند! این لباس کاملا با رخدادهای پایانی فیلم هماهنگ بود و رجعت پیتر پارکر از دوران دبیرستان و تبدیل شدن او به قهرمانی مستقل و مسئولیت پذیر تر را کامل کرد. ما به طور کامل این لباس رو ندیدیم و فعلا تصویر رسمی با کیفیت ازش منتشر نشده توسط مارول یا سونی ولی کانپست آرتی که در بالا دیدید نشون میده شباهت زیادی به لباس اصلی و کلاسیک مرد عنکبوتی در بازی PS4 داره. بی صبرانه منتظریم تا این لباس perfect و کاملا مطابق با دنیای کمیک رو در فیلم بعدی ببینیم.

 

1- لباس "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

لباس "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

حقیقتاً انتخاب رتبه 1 در میان این همه کاستوم عالی در فیلم های مرد عنکبوتی کار خیلی سختی بود. واسه همین هم چند روز پیش تو کانال تلگرامی سایت spidey.ir یک نظرسنجی برگزار کردیم و از شما خواستیم به بهترین لباس سینمایی این شخصیت رای بدهید که آخرش این لباس بیشترین رای رو به خودش اختصاص داد! واقعا هم لباس فوق العادیه. چون بهترین قابلیت های لباس مرد عنکبوتی در MCU را با قابلیت های جدید ترکیب میکنه و این بار خود پیتر پارکر اون رو میسازه (البته با تجهیزات تونی استارک!). برخلاف اون چیزی که ممکنه اولش به ذهنتون برسه ولی خیلی هم به دنیای کمیک وفاداره. مثلا رنگش جای اینکه قرمز و آبی باشه، قرمز و سیاه است. اما جالبه که بدونید یک بحثی هستش که سالهاست بین هواداران اسپایدرمن جریان داره و اونم اینه که آیا لباس اُریجینال اسپایدرمن، قرمز و آبی بوده یا قرمز و سیاه؟ چون اگر به طراحی های «استیو دیتکو» در اولین حضور اسپایدرمن در دنیای کمیک یعنی "فانتزی شگفت انگیز 15" دقت کنید به نظر میرسه دیتکو به جای آبی، از رنگ سیاه یا بهتره بگیم آبی متمایل به سیاه استفاده کرده بوده . همچنین اون نوار مشکی که روی شانه لباس جدید به چشم میخوره به نظر میرسه که از لباس «بن رایلی» (کلون مرد عنکبوتی) و یا لباس مرد عنکبوتی برتر در دنیای کمیک الهام گرفته شده باشه. روی هم رفته لباسی عالی و زیباست که هم جدید و باطراوت به نظر میرسه هم آشنا!

 

 محمد امین حیاتی

Cap-Spider Potter

 

بهزاد صادقی

  Benjamin.s

Copyright © 2023 spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی لباس های شخصیت های خبیث فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

رتبه بندی 10 لباس (کاستوم) برتر در فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست"

15 لباس برتر مایلز مورالز در دنیای کمیک، انیمیشن و بازی

رتبه بندی لباس های شخصیت های خبیث فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

15 طرح مورد استفاده قرار نگرفته در فیلم های ابرقهرمانی که از خود فیلم بهتر بودند!

بهترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

بدترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون درست مثل کمیک ها هستش!

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

10 لباس برتر سریال های دی سی

بدترین لباس های ابرقهرمانان در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hadi1380
#1 hadi1380 1399-02-20 10:36
ممنون از آقای حیاتی و آقای صادقی.به نظر من که رتبه بندی خیلی خوبی بود.و لباس مرد عنکبوتی دور از خانه شایستگی رتبه ی اول رو داشت.ولی ای کاش لباس زرهی میفتاد رتبه ی دوم چون واقعا از هر نظر زیباست با این حال خیلی مقاله ی زیبا و دلچسبی بود واقعا.
نقل قول کردن
Agent stark
-1 #2 Agent stark 1399-02-20 11:46
به نظر من لباس مرد عنکبوتی در «مرد عنکبوتی شگفت انگیز1»
با تمام مشکلاتی که داشت با ید رتبه بهتری نسبت به لباس های اولیه می داشت.
نقل قول کردن
Bucky WS
#3 Bucky WS 1399-02-20 11:49
به نقل از Agent stark:
به نظر من لباس مرد عنکبوتی در «مرد عنکبوتی شگفت انگیز1»
با تمام مشکلاتی که داشت با ید رتبه بهتری نسبت به لباس های اولیه می داشت.

چرا ؟ میشه دلیل بیاری برای نظرت؟
همچین گفتی "به نظر من" که انگار یه منتقد بزرگ و شناخته شده ای که بدون دلیل باید نظرت رو قبول کنیم!
نقل قول کردن
Bucky WS
#4 Bucky WS 1399-02-20 11:50
ممنون از مقاله. کاملا موافقم.
با رتبه1 هم موافقم چون به نظرم اسپایدرمن با ترکیب رنگ قرمز و مشکی خیلی قشنگ تر میشه
تو فیلم هم خیلی حماسی نشون دادن لباس رو میسازه واسه خودش
نقل قول کردن
Shadow-man
#5 Shadow-man 1399-02-20 11:53
سلام. مرسی بابت مقاله. مو لای درزش نمیرفت. من که هر وقت لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 رو میبینم اسهالم میگیره
نقل قول کردن
saniel
-1 #6 saniel 1399-02-20 11:55
به نقل از Bucky WS:
به نقل از Agent stark:
به نظر من لباس مرد عنکبوتی در «مرد عنکبوتی شگفت انگیز1»
با تمام مشکلاتی که داشت با ید رتبه بهتری نسبت به لباس های اولیه می داشت.

چرا ؟ میشه دلیل بیاری برای نظرت؟
همچین گفتی "به نظر من" که انگار یه منتقد بزرگ و شناخته شده ای که بدون دلیل باید نظرت رو قبول کنیم!

لطفا احترام بذارین مگه چی گفت فقط نظرشو گفت منم باهاش موافقم درسته کمیک بوکی نبود ولی نواورانه بود و زشت هم نبود زیبا بود حتی به نظر من لباسی که تو ASM2پوشیده بوده هم می تونست تو رتبه دوم باشه
نقل قول کردن
saniel
#7 saniel 1399-02-20 11:57
ممنون خیلی مقاله خوب و زیبایی بود دستتون درد نکنه هرازچندگاهی به این مقالات نیاز داریم
نقل قول کردن
Shadow-man
#8 Shadow-man 1399-02-20 11:59
به نقل از saniel:
به نقل از Bucky WS:
به نقل از Agent stark:
به نظر من لباس مرد عنکبوتی در «مرد عنکبوتی شگفت انگیز1»
با تمام مشکلاتی که داشت با ید رتبه بهتری نسبت به لباس های اولیه می داشت.

چرا ؟ میشه دلیل بیاری برای نظرت؟
همچین گفتی "به نظر من" که انگار یه منتقد بزرگ و شناخته شده ای که بدون دلیل باید نظرت رو قبول کنیم!

لطفا احترام بذارین مگه چی گفت فقط نظرشو گفت منم باهاش موافقم درسته کمیک بوکی نبود ولی نواورانه بود و زشت هم نبود زیبا بود حتی به نظر من لباسی که تو ASM2پوشیده بوده هم می تونست تو رتبه دوم باشه

مگه اون چی گفت؟ گفت برای نظرت دلیل بیار
نظرم منم این بود که اشغال بود. زشت و بدقواره. اینم نظرم منه
دلیلم هم اینه که نوآوری ایجاد شده هیچ کمکی برای بهبود لباس نکرد
و همونطور که در مقاله هم گفته شد بخش پایین لباس جون اون حالت کمربند رو نداشت انگار یه چیزیش کم بود
چرا یاد نمیگیریم برای نظر خودمون دلیل بیاریم؟ به خدا اینجا این کانال های دوزاری تلگرامی که توش نظر میدیدن نیست
نقل قول کردن
naymor
#9 naymor 1399-02-20 12:05
مقاله عالی بود
ممنون از اقا بهزاد و اقای حیاتی عزیز
نقل قول کردن
navid10
#10 navid10 1399-02-20 12:05
به نظرم منم لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز خیلی بد بود حتی بدتر از سریال ها چون سریال ها موقع ساخت واقعا امکانات نداشتن ولی سال 2012 خیلی خیلی بهتر باید میساختنش
دلیلش هم اینه که لباسش بد ترکیبه. یعنی اصلا مقلا اون رنگ زرد چشمان با رنگ آبی و قرمز غالب لباس همخوانی نداره. اضافات لباس هم واقعا قشنگ نیست و کمکی به بهتر شدن ظاهر نکرده اند
نقل قول کردن
navid10
#11 navid10 1399-02-20 12:06
#6: خب لباس asm2 تو رتبه دو هستش دیگه!!!
نقل قول کردن
Matingh
-1 #12 Matingh 1399-02-20 14:03
سلام عضو جدید هستم و 14 سالمه و اولین نظرمه به نظرم خیلی رتبه بندی عادلانه و خوبی بود ولی فکر می کنم لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 به عنوان لباس اول حق این رو داشت که از لباس کشتی کج و دست ساز مرد عنکبوتی شگفت انگیز رتبه ی بالاتری رو داشته باشه. ممنون
نقل قول کردن
naymor
-1 #13 naymor 1399-02-20 14:44
فقط یه چیزی که یه ذره ناجوره اینه که مقالات متناقض تو سایت دیده میشه.
مثلا اینجا لباس مردعنکبوتی شگفت انگیز جزو برترین ها قلمداد میشه و در مقاله ای قدیمیتر که الان روی کانال تلگرام اومد، همین لباس جزو بدترین لباسهای کمیکی در سینما رتبه بندی شده...

چنتا مسئله پیش میاد:
اگه قراره یه روند کلی داشته باشه سایت، اینکه چندتا مقاله متناقض نوشته بشه باعث میشه،مخاطب گیج بشه

اگر هم قراره ترجمه بشن خب لااقل مقالات هم سو ترجمه بشن که با هم تعارض نداشته باشن


خلاصه ببخشید این ب نظرم رسید گفتم بگم
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-02-20 14:45
به نقل از Matingh:
سلام عضو جدید هستم و 14 سالمه و اولین نظرمه به نظرم خیلی رتبه بندی عادلانه و خوبی بود ولی فکر می کنم لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 به عنوان لباس اول حق این رو داشت که از لباس کشتی کج و دست ساز مرد عنکبوتی شگفت انگیز رتبه ی بالاتری رو داشته باشه. ممنون

خوش آمدی به سایت
درباره لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 باید بگم دلیل اصلی بالاتر بودن اون لباس های اولیه اینه که اونا لباس اولیه بودن و نه لباس اصلی . بنابراین کسی ازشون انتظار نداره خیلی خوب باشن ولی لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 لباس اصلی بود که تمام سرمایه گذاری های سونی هم رویش انجام شده بود . این لباس باید خیلی خیلی بهتر میبود چون ما شروع یک سری جدید رو سراغ داشتیم که این لباس ما رو نا امید کرد. در حالی که حق این کار رو نداشت و باید خیلی خیلی بهتر میبود
در ضمن به نظر منم برای نظرات خودتون دلیل هم بیارید قطعا به غنی تر شدن بخش نظرات سایت کمک میکنه
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1399-02-20 14:46
به نقل از naymor:
فقط یه چیزی که یه ذره ناجوره اینه که مقالات متناقض تو سایت دیده میشه.
مثلا اینجا لباس مردعنکبوتی شگفت انگیز جزو برترین ها قلمداد میشه و در مقاله ای قدیمیتر که الان روی کانال تلگرام اومد، همین لباس جزو بدترین لباسهای کمیکی در سینما رتبه بندی شده...

چنتا مسئله پیش میاد:
اگه قراره یه روند کلی داشته باشه سایت، اینکه چندتا مقاله متناقض نوشته بشه باعث میشه،مخاطب گیج بشه

اگر هم قراره ترجمه بشن خب لااقل مقالات هم سو ترجمه بشن که با هم تعارض نداشته باشن


خلاصه ببخشید این ب نظرم رسید گفتم بگم


هیچ تناقضی نیست
ما اینجا نگفتیم لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز یکی از برترین هاست
ما رتبه بندی کرده ایم. یعنی همه لباس ها رو رتبه دادیم
این مقاله "10 یا 15 لباس برتر مرد عنکبوتی در عالم سینما: نیست که
تناقض وقتیه که این لباس مثلا در سه تای اول میبود
اتفاقا ما شاید تنها سایت ایرانی باشیم که هیچ تناقضی تو مقالات تالیفی مون وجود نداره
پس لطفا اول عنوان مقاله را بخوانید ، بعد نظر بدید
نقل قول کردن
Matingh
#16 Matingh 1399-02-20 15:05
به نقل از mtm:
به نقل از Matingh:
سلام عضو جدید هستم و 14 سالمه و اولین نظرمه به نظرم خیلی رتبه بندی عادلانه و خوبی بود ولی فکر می کنم لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 به عنوان لباس اول حق این رو داشت که از لباس کشتی کج و دست ساز مرد عنکبوتی شگفت انگیز رتبه ی بالاتری رو داشته باشه. ممنون

خوش آمدی به سایت
درباره لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 باید بگم دلیل اصلی بالاتر بودن اون لباس های اولیه اینه که اونا لباس اولیه بودن و نه لباس اصلی . بنابراین کسی ازشون انتظار نداره خیلی خوب باشن ولی لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 لباس اصلی بود که تمام سرمایه گذاری های سونی هم رویش انجام شده بود . این لباس باید خیلی خیلی بهتر میبود چون ما شروع یک سری جدید رو سراغ داشتیم که این لباس ما رو نا امید کرد. در حالی که حق این کار رو نداشت و باید خیلی خیلی بهتر میبود
در ضمن به نظر منم برای نظرات خودتون دلیل هم بیارید قطعا به غنی تر شدن بخش نظرات سایت کمک میکنه

بله چشم حتما
نقل قول کردن
the Batman
#17 the Batman 1399-02-20 15:21
به نقل از mtm:
به نقل از Matingh:
سلام عضو جدید هستم و 14 سالمه و اولین نظرمه به نظرم خیلی رتبه بندی عادلانه و خوبی بود ولی فکر می کنم لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 به عنوان لباس اول حق این رو داشت که از لباس کشتی کج و دست ساز مرد عنکبوتی شگفت انگیز رتبه ی بالاتری رو داشته باشه. ممنون

خوش آمدی به سایت
درباره لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 باید بگم دلیل اصلی بالاتر بودن اون لباس های اولیه اینه که اونا لباس اولیه بودن و نه لباس اصلی . بنابراین کسی ازشون انتظار نداره خیلی خوب باشن ولی لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 لباس اصلی بود که تمام سرمایه گذاری های سونی هم رویش انجام شده بود . این لباس باید خیلی خیلی بهتر میبود چون ما شروع یک سری جدید رو سراغ داشتیم که این لباس ما رو نا امید کرد. در حالی که حق این کار رو نداشت و باید خیلی خیلی بهتر میبود
در ضمن به نظر منم برای نظرات خودتون دلیل هم بیارید قطعا به غنی تر شدن بخش نظرات سایت کمک میکنه

میدونید چیه آقای ترابی؟ اکثر این کسانی که میگن لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 خوبه از کسانی هستند که سن پایینی دارن و سنشون جوریه که وقتی این فیلم دراومد بچه بودن و احتمالا خاطرات زیادی با اسباب بازی این فیلم که اتفاقا تو ایران به وفور یافت میشه دارن. بنابراین متاسفانه فقط چون باهاش خاطره دارن همین جوری الکی میگن لباس خوبیه! در حالی که واقعا زشته . من تو چند سایت دیگه خارجی هم دیدم که ازش بد میگن
به قول اون دستمون بد ترکیبه. یه چیزی سر هم بندی کردن که با هم دیگه زیبا به نظر نمیرسن
نقل قول کردن
hadi1380
#18 hadi1380 1399-02-20 15:46
واقعا لباس مرد عنکبوتی شگقت انگیز 1 مزخرفه آخه اینم شد لباس واقعا خیلی لباس زشتیه.من نمیدونم بعضی از کاربر ها خوششون از چیه این لباس اومده نمیدونم واقعا.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#19 Captain-spidey 1399-02-20 15:59
دستتون درد نکنه اقای صادقی و اقای حیاتی مقاله خیلی خوب بود با رتبه یک کاملا موافقم وقتی یاد صحنه ای که پیتر داشت لباس رو درست میکرد میوفتم خیلی ذوق میکنم به نظرم عالی بود
لباس asm2 هم رتبش عالیه راستش من بیشتر از همه از اون عنکبوت کشیده روی سینش خوشم میاد خیلی قشنگه
بازم ممنونم ازتون خاطراتمون زنده شد
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#20 Cap-Spider Potter 1399-02-20 16:09
به نقل از naymor:
فقط یه چیزی که یه ذره ناجوره اینه که مقالات متناقض تو سایت دیده میشه.
مثلا اینجا لباس مردعنکبوتی شگفت انگیز جزو برترین ها قلمداد میشه و در مقاله ای قدیمیتر که الان روی کانال تلگرام اومد، همین لباس جزو بدترین لباسهای کمیکی در سینما رتبه بندی شده...


راستش یکم جا خوردم وقتی دیدم این نظر غیر‌حرفه‌ای و سطح پایین رو شما دادید جناب Namor!
جدای از موضوع مقاله و رتبه‌پایین این لباس توی لیست، اگر فقط بخشی از توضیحات گزینه‌ی یازدهم رو هم میخوندید، همچین نظری نمیدادید:

نقل قول:
لباسی زشت و بدقواره که در آن نماد عنکبوت به طرز عجیبی دراز شده بود، چشمی ریز و زرد رنگ و... احتمالا هم بدترین بخش لباس قسمت پایین شکم بود چون اون نوار کمربند مانند رو نداشت و انگار یه چیز خیلی مهم و حیاتی توی لباس کم بود. در کل، قرار بود کاستوم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 ورژنی جدید از ظاهر مرد عنکبوتی رو به نمایش بزاره، ولی این ریسک مارک وب و عوامل فیلم نتیجه مناسبی رو به دنبال نداشت
نقل قول کردن
naymor
#21 naymor 1399-02-20 16:26
#۱۵ #۲۱
خب جاداره بابت سوتیم از همه عدرخواهی کنم...
دقت نکردم درست به عنوان مقاله و خب به دلیل گشنگی!!! فقط عناوین رو خوندم و جا نداشت با این شرایط بیام و نظر بدم که اینجوری غیرحرفه ای از آب در بیاد...

شرمنده

حسابی روزه بردتم :-|
نقل قول کردن
hassan91
#22 hassan91 1399-02-20 19:35
اینکه چشمای نقاب مرد عنکبوتی تو MCU با صورت پیتر هماهنگه خیلی عالیه. آدم بعدش فیلمای قدیمی مرد عنکبوتی رو میبینه یه کمبودی احساس میکنه.
اون تارهای رو لباس کاستوم فیلمای ریمی و چشمای درشت مرد عنکبوتی شگفت انگیز دو خیلی منحصر به فرد بودن و هستن.
خوبه که بالاخره پیتر پارکر تو MCU خودش لباس رو طراحی کرد، نامصب رنگ آمیزیش خیلی تو دلبرو هستش
نقل قول کردن
Amir78_King
#23 Amir78_King 1399-02-20 19:36
آقا عالی بود درجه یک بود
به نظر من هم لباس آمازینگ اسپایدرمن ۱ هم خوب نبود
توی بازیه tasm2 هم کل سه تا لباس سری امازینگ بود ولی من یا انتخاب نمیکردم یا لباس اولیه اسپایدرمن امازینگ رو میپوشیدم(چه امازینگ تو امازینگی شد )
لباس سیمبیوتی اسپایدرمن ۳ هم خیلی ازش خوشم میاد(چون اون موقع من با لباس سیمبیوتی اسپایدرمن تو کمیک آشنایی نداشتم خیلی ازش خوشم اومد ولی با همه این دلایل هم موافقم که خیلی ضعیف تر از بقیه ست ولی من از نوستالژیک بودنش خوشم میاد ولی برتر از بقیه نمیدونمش)
با دیدن لباس اولیه سم ریمی یاد دیالوگ اون کشتی کج کاره (تو دوبله البته) افتادم که به پیتر میگفت: تو سه دیقه واسه خودمی
سه دیقه واسه بازی بازی
نقل قول کردن
Milesspider2020
#24 Milesspider2020 1399-02-20 21:21
باسلام
باید این لباس هارو طبق سال ساخت و بودجه تهیه شده براشون مقایسه کرد

من به شخصه لباس homemade رو دوست دارم نه به خاطر زیبایی بلکه به خاطر اینکه این لباس دست ساز پیتر بوده اونم بدون تجهیزات
و صد البته لباس فار فرام هوم رو میشه جز طراحی های زیبا و چشم نواز دونست و از دیدنش خسته نشد
درمورد لباس آیرون اسپایدر هم لباس زیبایی بود اما خب طرفداران بیشتر به لباس کلاسیک مرد عنکبوتی عادت کرده اند و به احتمال زیاد فقط از طراحیش خوششون اومده
لباس سه گانه سام ریمی در برخی جزییات خیلی توجه کرده که نمیدونم اون رو جز خوبی های لباس بدونم یا بدیهاش
اما چیزی که نمیشه انکار کرد اینه که اون اسپایدرمن با چشم های بزرگ و رنگ قرمزوآبی (مشکی)همیشه هست و غیر قابل تغیره
نقل قول کردن
sara
#25 sara 1399-02-20 22:52
بسیار عالی رتبه بندی هم کاملا درست بود
از این دست مقالات رتبه بندی لباس ها برای ابرقهرمان های دیگه هم هست یا نه؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1399-02-21 07:17
به نقل از sara:

از این دست مقالات رتبه بندی لباس ها برای ابرقهرمان های دیگه هم هست یا نه؟؟؟؟؟

چرا قبل از اینکه سوال کنید نمیرید توی گوگل مثلا سرچ کنید "لباس های برتر کاپیتان آمریکا"؟
یا اصلا چرا گوگل، تو همین بخش جستجوی سایت خودمون هم میتونید سرچ کنید
نقل قول کردن
captain A.R.J
#27 captain A.R.J 1399-02-21 14:15
به نظر من لباس اسپایدرمن در بازگشت به خانه تجهیزات بسیار زیادی داشت که برای قهرمانی مثل اسپایدرمن مناسب نبود چون اونو زیادی به تجهیزاتش متکی میکرد ولی انصافا اون حالت اعتراف گیری و پهباد عنکبوتی خیلی خوب بود و در این لباس طرحی بسیار عالی داشت مخصوصا چشم های ماسکش که نو اوری بسیار خوبی بود در جنگ بینهایت استفاده ازین تجهیزات به دلیل رفتن به فضا عاقلانه بود وانصافا لباس خوب و متفاوتی از اسپایدرمن دیدیم ودو لباس او در دور از خانه خوب بودند البته من خودم زیاد ایده میمون شب رو دوست نداشتم ولی اون لباسی پیتر خودش ساخت خیلی زیبا بود کلا استفاده از رنگ های سیاه و قرمز کنار هم طرح زیبایی رو ایجاد میکنند و درباره لباس اسپایدرمن در asm1 درسته شاید تا حدودی زشت ونماد اسپایدرمن بد قواره شده بود ولی چیز متفاوتی بود و من اونو دوست داشتم البته باز هم نمیگیم لباس خوبی بود نظر من اینه
نقل قول کردن
Bucky WS
#28 Bucky WS 1399-02-21 15:01
به نقل از captain A.R.J:
درباره لباس اسپایدرمن در asm1 درسته شاید تا حدودی زشت ونماد اسپایدرمن بد قواره شده بود ولی چیز متفاوتی بود و من اونو دوست داشتم البته باز هم نمیگیم لباس خوبی بود نظر من اینه

نظر شما محترم ولی آرزو به دل موندیم که یک نفر از کاربران پیدا بشه و دلیل بیاره که چرا این لباس رو دوست داره!
آیا واقعا چون فلان چیز "متفاوت" بوده میشه دلیل ؟ تفاوت دلیل بر خوب بودنه؟
نقل قول کردن
arian.akn
#29 arian.akn 1399-02-22 08:54
با تشکر زیاد از نویسندگان این مقاله
فقط یه سوال در رابطه با رتبه‌ٔ اول و دوم
بنظر شما لباس اسپایدر من شگفت انگیز 2 می تونست اول باشه چون که درسته که لباس مشکی و قرمز هم ترکیب خیلی خوبی داره ولی خب بنظرتون لباس TASM2 چون یه جورایی از همه نزدیک تره به لباس ارجینال البته من متن مقاله در مورد این که استیو دیتکو از رنگ آبی تیره استفاده کرده رو خوندم ولی می خواستم نظر استادهای سایت رو هم بدونم
ببخشید اگه سوالم اشتباه هست لطفا من رو بی خبر نذارید و بگید تا اصلاح کنم
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#30 Scarlet Speedster 1399-02-22 10:56
خسته نباشید خدمت نویسندگان مقاله
لباس فیلم TASM2 در یک کلام بی نقص بود . وقتی مرد عنکبوتی با این لباس در فیلم بین آسمانخراش های نیویورک تاب میخورد ، رویای هر طرفداری برآورده میشد . این لباس با چند المان ویژه از تمام لباس های قبلی مرد عنکبوتی متمایز شد و برارین اونها لقب گرفت. چشمان بزرگ این لباس بسیار ایده ی خوبی بود و چروک هایی که روی لباس بود ، باعث میشد فکر کنیم یک نفر مثل ما این لباس رو پوشیده . لباس رنگ بندی درستی داشت و با تیره کرده بخش های آبی به سرمه ای یا آبی تیره همونطور که نویسندگان مقاله گفتن که هیچکس نمیدونه استیو دیتکو مرد عنکبوتی رو آبی کشیده یا قرمز ، به این امر ادای احترام کردند . لباس وب شوتر های زیبا و پر کار آمدی داشت که هم با همرنگ لباس بودن استتار میکرد و هم بسیار زیبا جلوه میکرد . لوگوی عنکبوت لباس هم کشیده و بزرگ بود که بنده از این نوع لوگو استقبال میکنم . حقیقتا خیلی حسرت سری TASM رو میخورم . خصوصاً TASM2 که میتونست شاهکار بشه ولی نشد . این لباس TASM2 لایق بودن در رتبه اول بود چون نمونه ای بارز از لباس کمیک های امروزی اسپایدرمن بود .
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1399-02-22 11:24
#29 , #30:
از نظر خود من لباس اسپایدرمن در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز بوده
ولی همانطور که گفته شد ما نظرسنجی تو کانال تلگرامی سایت راه انداختیم و اکثرا به لباس دور از خانه رای دادند
نقل قول کردن
Amir aryavand
#32 Amir aryavand 1399-06-05 11:00
به نظر من آیرون اسپایدر باید اول می بود به جای لباس دور از خانه ولی اینم زیباست
نقل قول کردن
Ilia koohbor
#33 Ilia koohbor 1399-12-25 15:53
واقعا مقاله عالی ای بود ولی من به شخصه لباس مردعنکبوتی توی سه گانه سم ریمی رو بیشتر از همه دوست دارم :lol:
نقل قول کردن
Ilya202020
#34 Ilya202020 1400-09-01 12:00
اونم ابی و قرمز ه نه قرمز و سیاه شما تو گوگل سرچ کنین comic the amazing spider man بعد جلوش یه عدد از یک تا ۳۸(دوره استیو دیکتو) بگذارین تا ببینین که به وضوح قرمز و ابیه مورد فانتزی شگفت انگیز احتمالا مسئله چاپی بوده که حل شده اگه سیاه یا ابی متمایل به سیاه بود بعد هم میدیدیمش
نقل قول کردن
HERO_X
#35 HERO_X 1402-04-07 10:25
سلام (این اولین باره که دارم تو سایت اسپایدی نظر میدم ) مقاله خیلی خوبی بود اما من نظر شخصیم اینه که لباس آخری که تو فیلم نو وی هوم تن تام هالند دیدیم بهترین بود بعدش لباس سه گانه سم ریمی که توبی مگوآیر داشت بعدشم لباس مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲ که اندرو گارفیلد داشتش
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#36 بارمان بزرگی 1402-04-07 10:52
ممنون بابت اقای حیاتی و صادقی.به طور کامل با رتبه بندی موافقم و مرد عنکبوتی شگفت انگیز قطعا از دیزاین و کاستوم کاراکتر ها در رنج بود(دقیقا همین موضوع لباس اسپایدی تو قسمت بعد به نقطه قوت تبدیل شد)اما دلم میخواست لباس ترکیبی اسپایدرمن رتبه بالاتری میگرفت اما با رتبه اش موافقم.چون بقیه هر چی بودن اقتباس از لباس کلاسیک اسپایدی بودن.
بازم ممنون از شما دو نویسنده عزیز و همینطور اقای ترابی.من که هنوز عضو سایت نشدم و بی صبرانه منتظرم تا تو خانواده مطرحش کنم اما میترسم انگ بچه بودن بهم بزنن.با این حال میتونم به جرئت بگم هر چی اطلاعات درباره فیلم ها،پیشینه ها،معرفی کاراکتر،نقد فیلم ها و ... از این سایته.چون باهاش بزرگ شدم و طوری نبود که دلم رو بزنه.واقعا خسته نباشید.
نقل قول کردن
ساسان
#37 ساسان 1402-04-07 11:26
بنظر من اون لباس آبی و قرمز آخر نو وی هوم بهترینه چون لباس آبی و قرمز مرد عنکبوتی بیشتر معروفه و اینم بسیار شبیه لباس اصلیشه
نقل قول کردن
mehdie
#38 mehdie 1402-04-07 13:23
سلام. اول دور ازخانه بعد شگفت انگیز 2
نقل قول کردن
ghost spider
#39 ghost spider 1402-04-07 13:40
به نقل از Bucky WS:
[quote name="captain A.R.J"] درباره لباس اسپایدرمن در asm1 درسته شاید تا حدودی زشت ونماد اسپایدرمن بد قواره شده بود ولی چیز متفاوتی بود و من اونو دوست داشتم البته باز هم نمیگیم لباس خوبی بود نظر من اینه


لباس امیزینگ برای من از لباس سم ریمی هم جذاب تره و بیشتر می‌پسندمش. Period. جدیدا باید بابت سلیقه و علایق جواب به ملت پس بدی
نقل قول کردن
AMERETAT
#40 AMERETAT 1402-04-07 15:45
سلام
ممنون به خاطر رتبه بندی، واقعا با تک تک‌شون موافق بودم
ولی خیلی جالبه
Amazing spider-man 1 فیلم خوبی بود اما لباسش بد بود
Amazing spider-man 2 فیلم بدی بود ولی لباسش خوب بود
نقل قول کردن
D.SCORPION
#41 D.SCORPION 1402-04-08 01:08
خدایی چجوری میگین لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 بد بود؟ ب نظرم که نماد عنکبوتش از نماد عنکبوت لباسای تام هالند و توبی خفن تر و بهتره و لباس هم ظاهر مدرن و جذابی داره و اون زردی چشاش هم ک شاید کلا 2 3 جای فیلم مشخص باشه ک اونم بخاطر استفاده کردن شیشه عینک به جای لنز بوده که واقعی تر ب نظر میرسه و اگ واقعا ی روز یکی مرد عنکبوتی بشه بجای لنزای سفید بزرگ احتمالا همینکارو بکنه
نقل قول کردن
the Batman
#42 the Batman 1402-04-08 01:13
ناموسا لباس امیزینگ 1 آشغاله
اون چشای زرد چندشن
از همه بدتر اینه که کمربند نداره انگار دم و دستگاه اندرو زده بیرون! :-*
زشت ترین لباس ابرقهرمانی
نقل قول کردن
MC
#43 MC 1402-04-13 16:59
دوستان کاش یاد بگیریم به نظرات بقیه احترام بذاریم. کلی بحث الکی درباره لباس مردعنکبوتی شگفت‌انگیز ۱ زیر این پست هست. یه نفر میگه به نظر من قشنگه، نفر بعدی میگه به نظرم زشته و همین چرخه ادامه داره. و جالبه هر دو طرف هم دلیل می‌خوان از گروه مقابل که چرا این لباس زشته یا قشنگه. :/

زیبایی و زشتی از نظر هر کدوم از ما متفاوته. کسی که میگه لباس مردعنکبوتی شگفت‌انگیز ۱ زیباست، احتمالا حس خوبی از دیدن لباس می‌گیره. و کسی هم که میگه زشته احتمالا به دلیل دور شدن از اصل مردعنکبوتی میگه.

مورد علاقه‌های خودم اینا هستن:
۱،۴،۵،۷
نقل قول کردن
نینجای یخی
+1 #44 نینجای یخی 1402-05-15 12:35
بسم الله الرحمن الرحیم . در خدمت شما ام با رتبه بندی چشم عنکبوتی (spider eye)در فیلم های مرد عنکبوتی .
توضیح : معیار این مقاله وفاداری فقط به لباس کلاسیک مرد عنکبوتی که استیو دیتکو خلق کرد و چهل و یک شماره دوام اورد است ، نه زیبایی یا وفاداری به لباس های دیگه . چندروز وقت گذاشتم براش .
ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ــ
شماره ۱۱ : لباس ابتدایی پیتر پارکر در کشتی کج (مرد عنکبوتی ۲۰۰۲)
خب ، معلومه که این لباس هیچ ظرافتی در چشم هایش نداره . چون اصلا چشم نداره ! البته ، این لباس کاملا مناسب یه پسر نوجوانه که می خواد تو کشتی کج شرکت کنه و هویتش معلوم نشه . اما این رتبه بندی فقط برای چشم هاست و هیچ طرفداری و نظر شخصی ای توش وجود نداره . پس با تمام احترام ، رتبه آخر به این لباس تعلق می گیره.
ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ــ
شماره ۱۰ : لباس ابتدایی پیتر پارکر (مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲۰۱۲)
این لباس ، حداقل چشم داره ، شاید فقط یه عینک باشه ولی به هرحال داره دیگه ! یه جورایی این چشمان من را به یاد لباس سیمبیوتی می اندازه . به هرحال ، این چشمان آری از هرگونه خلاقیت و ابتکاری است و رتبه ی ۱۵ را برای خویش تصاحب کرد . چون هیچ شباهتی به لباس تاریخی که استیو دیتکو خلق کرد نداره .
ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــ
شماره ۹ : لباس ابتدایی پیتر پارکر در دنیای سینمایی مارول(مرد عنکبوتی بازگشت به خانه و دور از خانه ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ )
خب ، این لباس چشمان دایره ای داره که باعث میشه به دنیای کمیک وفادار نباشه . اما حداقل سفیده و از اون دوتا بالایی بهتره . ولی هیجان رو از پشت لنز به مخاطب منتقل می کنه . مثل لباس کلاسیک . در هر حال جذابه ولی وفادار نیست . اگه معیار زیبایی بود رتبه برتری داشت . ولی نیست .
ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ــ
شماره ۸ : لباس نهایی پیتر پارکر (مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲۰۱۲)
دوستان ، چشم های قبلی حتی شکل چشم مرد عنکبوتی کلاسیک که یه مثلثه که یه طرفش نیم دایره ماننده رو هم رعایت نکرده بودند ، ولی این حداقل رعایت کرده . ولی خیلی تنگش کرده . مثل فیلم های سم ریمی ، ولی اونجا حداقل سفید بودن ، اینجا زردن ! زرد تیره ! اصلاً هم اون حس و حال چشم مرد عنکبوتی کلاسیک رو حفظ نکرده . در یک کلام ، افتضاحه . حال بهم زنه . انگار یه کازپلی ناقصه .
ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ــ
شماره ۷ : لباس نهایی پیتر پارکر در فیلم های سم ریمی و لباس سیاه سم ریمی (۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷)
اینارو تو یه دونه اوردم چون تقریباً یکین . و اصلا شبیه لباس استیو دیتکو نیستن . تنگن . سایه دارن دورشونم . اما حداقل یه حسی میدن . یه حس خوبی . هنری هم هستن . و زیبا . مثل شماره ۹ و دقیقا برعکس شماره ۸ اگه معیار زیبایی بود رتبه بهتری میاوردن . چون برای اولین لایو اکشن درست و حسابی مرد عنکبوتی عالین و همه باهاشون خاطره دارن .
ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ــ
شماره ۶ : لباس ایرون اسپایدر در دنیای سینمایی مارول (۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹)
این چشمان .... خب ..... آبین ...... سفید نیستن ! به خاطر همین اصلا وفادار نیستن . البته ، تنگ نیستن و چاقن که این خوب و وفادارانست . تکون هم میخوره که تو لباس استیو دیتکو نمی خورد . ولی ، چشم طراحی جذابی داره که مخاطب رو ترقیب می کنه اکشن فیگور های کاراکتر رو بخرن .
ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــ
شماره ۵ : لباس های دیگه ی مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول (۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ )
میمون شب ، لباس سیاه و قرمز ، لباس سیاه و قرمز ارتقا یافته ، لباس سیاه و طلایی ، اینا همه اصولا یه چشم دارن تقریبا پس تو یه مورد اوردمشون . چاقیشون وفادارانست ولی تکون می خورن . استیو دیتکو نمیذاشت تکون بخورن . تکون خوردن چشم شاید تو ابراز احساسات کمک کنه ولی اصلاً شبیه لباس استیو دیتکو نمی کندش .
ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ــ
شماره ۴ : لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز (۱۹۹۷)
شاید تعجب کنید که این لباس زشت و ماقبل تاریخی چرا اینجاست ، ولی دقت کنید خیلی شبیه هست . فقط گاهی اوقات سیاه میشدن که طبیعیه . سال ۱۹۹۷ بوده خب . این چشمان دقیقا مانند لباس استیو دیتکو هستن ، دست ساز . اما دلبری نمی کنن . اصلا حسی هم نمیدن . ولی شبیه هستند دیگه . چیز زیادی هم نمیشه راجع بهش گفت .
ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ــ
شماره ۳ : مرد عنکبوتی ژاپنی (۱۹۷۸)
این چشمان ، شاید زیبایی نداشته باشن ، ولی من رو بشخصه خیلی یاد لباس کلاسیک می اندازن . البته ، متاسفانه تنگ هستن . ولی درست مثل لباس کلاسیک ، انگار پارچه ای طورن .
زیبایی شون شاید کم باشه ، ولی ژاپنی ها هم چشم هایشان تنگ است پس طبیعیه که لباس عنکبوتی شون هم چشم بادومی باشه .
ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ــ
شماره ۲ : لباس نهایی پیترپارکر ( ۲۰۱۴)
خب ، این چشمان دقیقا همونی هستن که باید باشن ! چاق ، سفید ، و هیجان انگیز ! کاملا حس رو به مخاطب منتقل می کنند و هیجان رو از پشت لنز ها انتقال می دهن . شاید تنها ایرادشان این باشه که قاب نازکی که دارن اصلا شبیه طراحی دیتکو نیست . و الا بهترین گزینه برای چشم عنکبوتی که اندرو پشتش نشته هستند .
ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــــــــ ــ
شماره ۱ : لباس نهایی پیتر پارکر (مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست ۲۰۲۱)
این چشم ها معرکن ! انگار صفحات کمیک افتادن رو قاب سینما ! تمام جزئیات رعایت شده و مارو دقیقن به سمت منبع اقتباسیش میبره . این لباس خیلی به تام میاد و خوشحالم که اینده ی دنیای سینمایی مارول، مرد عنکبوتی ، با این لباس می درخشد
نقل قول کردن
mtm
#45 mtm 1402-05-17 14:58
#44:
ممنون!
مقاله ی بسیار خوبی بود. ایده ی جالبی هم داشت. من خودم شخصا از چشمان مردعنکبوتی تو فیلم های ریمی، فیلم اسپایدرمن شگفت انگیز ۲ و بازگشت به خانه خوشم میاد چون منو یاد طراحی های تاد مک فارلین و جان رومیتا میندازن
نقل قول کردن
نینجای یخی
#46 نینجای یخی 1402-05-17 18:27
به نقل از mtm:
#44:
ممنون!
مقاله ی بسیار خوبی بود. ایده ی جالبی هم داشت. من خودم شخصا از چشمان مردعنکبوتی تو فیلم های ریمی، فیلم اسپایدرمن شگفت انگیز ۲ و بازگشت به خانه خوشم میاد چون منو یاد طراحی های تاد مک فارلین و جان رومیتا میندازن

اه ، واقعا جوری خوشحالم که اگه بخوام توضیح بدم ده خط میشه . و استاد من خودم هم از چشم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ و مرد عنکبوتی بازگشت به خانه و سریال قدیمی مرد عنکبوتی شگفت انگیز خوشم میاد . و به زودی باز میگردم با مقاله ی رتبه بندی لوگوی پشت لباس مرد عنکبوتی!
نقل قول کردن
Ksjfhdfhj
#47 Ksjfhdfhj 1402-05-17 20:03
سلام من عضو جدید سایت هستم
نقل قول کردن
Ksjfhdfhj
#48 Ksjfhdfhj 1402-05-17 20:30
آقای ترابی نظرتون درباره برنامه ریزی جیمز گان می فرمایید
نقل قول کردن
Spider-bro
#49 Spider-bro 1402-10-13 21:45
به نظر من لباس کلاسیک آبی و قرمز اسپایدرمن تام هالند باید اول میشد. کلا لباس پارکر با لباس جدید آبی و قرمز یکم شبیهن ولی خب اگه بخوایم از دیدگاه رنگ بندی نظر بدیم بازم کلاسیک بهتره چون خیلی حس نوستالژی ولی پیشرفته ای رو داره و پوینت مثبتش این هست که خود پیتر پارکر بدون stark tech درستش کرده و خیلی حس کمیک بوکی داره هرچند که در مقاله گفته شده بود که لباس پارکر(یا far from home) به کمیک مثل Amazing fantasy #15 رفرنس داشته و اون ایکن عنکبوت که در پشت لباس قرار داره و سفید رنگ هست هم خیلی جالبه اما خب تقریبا شبیه ایکن لباس استارک هست. در مورد لباس شگفت انگیز 1 === ببینید میدونم خیلی ها باهاش نوستالژی داشتیم و نو آورانه است ولی خب بیایید صادق باشیم چرا واقعا لباسی که انتظار داشتیم بهتر از لباس توبی مگوایر باشه انقدر افتضاح باشه. لنز های زرد؟ببخشید زرد؟؟ و چرا باید لایه دور لنز آبی باشه؟؟ و مهم تر از همه چرا جنس لباس باید یک مدلی مثل جنس توپ بسکتبال باشه؟کاشکی حداقل لباس اولیه یعنی همون لباس عادی پیتر پارکر با ماسک و عینک رو حذف میکردند و لباس اولیه رو همین قرار می‌دادند که در ادامه amazing spiderman لباس جدیدش که تو tasm 2 معرفی میشد رو میساخت و حالا در tasm 2 آپگریدش میکرد.حیف واقعا حیف اندرو گارفیلد با استعداد با بازی بسیار زیبا و قدرتمندش که همش توسط فیلم نامه افتضاح و کارگردانی بد و مهم تر از همه sony خراب شد و در آخر سری tasm نابود شد. حالا بر میگیردیم به بحث اصلی. لباس جدید اسپایدرمن به همراه ایکن جدید و جنس متفاوت(پارچه براق) که باز هم اشاره به کمیک ها داره. بدون لنز های متحرک(قسمت مردمک). واقعا شاهکار هستش هیچکس انتظارش رو نداشت که در آخر nwh اون کار رو انجام بده. بی صبرانه منتظر اسپایدرمن 4 با بازی تام هالند هستم
(اگه تا اینجا خوندید...نظرتون رو برام ریپلای کنید مخصوصا استاد ترابی ممنون از نویسنده)
نقل قول کردن
mtm
#50 mtm 1402-10-13 23:22
#49:
نظرت خیلی خوب و پخته بود
نقل قول کردن
mtm
#51 mtm 1402-10-13 23:24
به نقل از Ksjfhdfhj:
آقای ترابی نظرتون درباره برنامه ریزی جیمز گان می فرمایید

چی باید بگم ؟!
Who cares?
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید