والت دیزنی ، ماشین پولساز موفق دوست داشتنی

والت دیزنی

سال 2016  بزرگترین و موفقترین سال دیزنی بود . والت دیزنی امسال توانست با پرده نقره ای 7 میلیارد دلار درآمد داشته باشد . به راحتی از کنار این 7 نگذرید . فقط کافیست به تومان تبدیلش کنید ، تا بفهمید چه خبر است . پس ما همراه باشید تا ببینید این دیزنی و رقبا چه کار کردند و دیزنی کیست  ؟؟

 

1- رکورد عجیب امسال دیزنی

 رکورد عجیب امسال دیزنی

بین 20 فیلم پرفروش امسال 6 فیلم برای دیزنی ، 5 فیلم برای فاکس ، 4 فیلم برای وارنر ، 3 فیلم برای یونیورسال و فقط یک فیلم برای سونی . اون یک فیلم سونی هم چندتا نکته داره . اولا فیلم سونی ، یک فیلم چینی هستش که فروش بسیار بدی در آمریکا شمالی داشته و اصل فروشش ، فروش خارجی ( مخصوصا در چین ) بوده و سونی فقط ناشرش هستش و فیلم رو در سینما ها به اکران گذاشته . مثل کاری که سونی با « جدایی نادر از سیمین » کرد . دیزنی هم نه تنها بیشترین فیلم را در لیست دارد بلکه سه فیلم بالای 1 میلیارد دلار دارد . تازه این جدول اولین روز از سال 2017 هستش و قسمتی از فروش اسپین آف استار وارز و دکتر استرنج در این سال می افتد . البته اکران قسمت دوم آلیس در سرزمین عجایب و یا اژدها پتی تاثیر داشتند ولی در این لیست نیستند . البته ددپول هم اگر عضوی از دیزنی و مارول بود ، دیگه والت دیزنی و باکس آفیس ، آتش می گرفتند .

از سال 2012 دیزنی ، حداقل یک فیلم در بین 3 فیلم پرفروش سال داشته . سال 2012 با فروش اونجرز 1 ، سال 2013 با فروش قسمت سوم آیرون من و فروزن ، سال 2014 با فروش محافظین کهکشان ، سال 2015 با فروش قسمت دوم اونجرز و قسمت هفتم جنگ ستارگان و امسال هم هر 4  فیلم پرفروش سال برای دیزنی است . این خودش رکوردی است .

قطعا این رکورد تا سال 2019 هم ادامه مییباد . سال بعد هم فیلم اسپایدرمن و محافظین کهکشان و قسمت هشتم جنگ ستارگان و قسمت پنجم دزدان دریایی کارائیب و دیو و دلبر هستند و تهدید بزرگش هم قسمت هشتم سریع و خشن و جاستیس لیگ و واندروومن و قسمت سوم من منفور هستند . سال 2018 و 2019 هم دو قسمت از اونجرز ، قسمت چهارم توی استوری و قسمت دوم شگفت انگیزان نیز هستند . پس حالا حالا دیزنی سلطان باکس آفیس هستش .

البته خریدهای دیزنی به کمکش آمده . یعنی مارول و لوکاس فیلم و پیکسار . همین امسال فقط دو فیلم از مارول ، 2 فیلم از خود دیزنی ، 1 فیلم از لوکاس فیلم و دیگری از پیکسار بوده جزء لیست بالا بودند . یعنی اگه خرید های دیزنی نبود امسال شاید فقط 2 میلیارد دلار میفروخت . سال بعد هم امید بیشتر دیزنی به مارول و لوکاس فیلم هستش . دیزنی اسمال از نظر منتقدان نیز خیلی خوب عمل کرد و فقط یک فیلم زیر 45 در متاکریتیک داشت و اون هم قسمت دوم آلیس بود . بر خلاف وارنر که دو فیلم زیر 50 داشت و اسپین آف هری پاتر هم چیزی حدود 65 بود .

2- دیزنی کیست و چیست ؟؟

دیزنی کیست

5 دسامبر 1901 ، والتر الیاس دیزنی در شیکاگو متولد شد . کسی که انقلابی در صنعت انیمیشن ایجاد کرد . او به والت دیزنی مشهور است و می توان گفت مشهورترین انیمیشن ساز تاریخ است . او با سرزمین عجایب در سال 1923 میلادی ( 1302 شمسی ) آغاز کرد . یعنی زمانی که پدربزرگ من هنوز به دنیا نیامده بود . او خالق میکی موس و گویندگی این شخصیت را بر عهده داشته و میکی موس یکی از نمادهای این کمپانی است . میکی موس اولین بار در « هواپیما دیوانه » ( 1307 شمسی ) حضور پیدا کرد و بعد در کشتی بخار ویلی دومین حضورش را تجربه کرد . او 47 انیمیشن بلند و 493 انیمیشن کوتاه و 330 ساعت میکی موس ساخته و 22 اسکار برده . او سال 1966 به خاطر سرطان در گذشت .  از معروف ترین آثارش به : سفید برفی و هفت کوتوله ( 1316 شمسی ) ، جوجه اردک زشت ( 1318 شمسی ) ، پینوکیو ( 1319 شمسی ) ، دامبو ( 1320 ) ،  بامبی ( 1321 شمسی ) ، سیندرلا ( 1329 شمسی ) ، آلیس در سرزمین عجایب ( 1330 شمسی ) ، پیترپن ( 1332 شمسی ) ، زیبای خفته ( 1338 شمسی ) ، 101 سگ خالدار ( 1340 شمسی ) ، شمشیر در سنگ ( 1342 شمسی ) و کتاب جنگل ( 1346 شمسی ) اشاره کرد . لوگو کمپانی دیزنی شباهت زیادی به امضا خود والت دیزنی دارد . والت دیزنی را می توان ترکیبی از جک کربی و استن لی در دنیا مارول دانست . روز بعد مرگ والت دیزنی ، ببرادرش دستور ساخت دیزنی لند را در فلوریدا داد . کمپانی دیزنی 14 شهربازی دارد . تاریخ افتتحاح کمپانی دیزنی 16 اکتبر 1923 است .

 

 

3- دیزنی و رفقا

دیزنی حالا واقعا قلعه شلوغی داره ( یکی از نمادهای کمپانی دیزنی ، قلعه معروف است ) . خود شخصیت های کمپانی دیزنی کم نیستند و حالا پیکسار و مارول و لوکاس فیلم نیز به آنها اضافه شده . دیزنی به جز میوتانت ها و گروه چهار شگفت انگیز ، همه شخصیت های مارول را در رایت سینمایی تصاحب کرده . اسپایدرمن و هالک هم به صورت اشتراکی بین سونی و یونیورسال در رایت سینمایی داره . البته دیزنی میتونه از میوتانت ها و ff در ساخت انیمیشن ها استفاده کنه . از لوکاس فیلم هم دنیا استار وارز و ایندیانا جونز رو داره . همچنین دیزنی شبکه های تلویزیونی زیادی داره . مثل : abc  ، espn  و خود شبکه اختصاصی انیمیشن های دیزنی . شایعه نیز شده که قراره نتفلیکس رو هم بخره . همچنین هولو نیز به این تیم اضافه کنید .

 

 

4- دیزنی همه جا

4- دیزنی همه جا 

دیزنی در تمامیی عرصه ها فعالیت می کند . فیلم سینمایی ، انیمیشن ، انیمیشن سریالی ، سریال ، گیم ( کنسولی و موبایل )  و عروسک و ...... . این گستردگی خیلی به دیزنی کمک می کند . اولا اینکه خود دیزنی خیلی بزرگ است ( واقعا بزرگه ) و بعدش مارول و پیکسار و لوکاس فیلم و ... هم بهش پیوستن ، پس واقعا واقعا واقعا خیلی بزرگ هستش . لیستی طولانی از شخصیت ها . پس اگر این همه شخصیت را در تمامی زمینه ها سرمایه گذاری کند ، به سود بیشتری هم می رسد .

یه چیز جالب دیگر درباره دیزنی این هستش که سال 2013 ، سهام دیزنی 45 میلیارد دلار بوده که حالا قطعا بالای 55 میلیارد دلار است . 55 میلیارد دلار رو تبدیل به تومان کنید تا بفهمید چه عظمتی هستش . تعداد کارکنانش هم چیزی حدود 180 هزار نفر هستند .

 

5- موفقیت جهانی دیزنی در طول تاریخ

 5- موفقیت جهانی دیزنی در طول تاریخ

در بین 33 فیلم پرفروش تاریخ سینما ، دیزنی 15 فیلم دارد . البته این تعداد و رتبه قطعا در طول همین امسال تغییر می کند ولی تا به امروز موفقترین استدیو فیلمسازی بوده . فاکس فقط 2 فیلم دارد ولی پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را دارد . پارامونت هم سه فیلم . یونیورسال هم 4 فیلم . وارنر هم 7 فیلم . سونی پیکچرز هم فقط 1 فیلم

امیدوارم که با دیزنی آشنا شده باشید . کم وکسری را ببخشید .

 مطالب مرتبط:

مارك میلار: استن لی از والت دیزنی مهم تر است

دیزنی باز هم رکورد شکست

ديزني و جنگ داخلي ركورد فروش تاريخ سينما را شكستند

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

#1 movahedm 1395-10-14 13:29
دوتا چیز جالب.
شخصیت باگز بانی هم توسط والت دیزنی خلق شده(اما قبل از تاسیس والت دیزنی و به همین علته که دست دیزنی نیست)دوم این که دیزنی برای شخصیت موش که امروزه اسمش میکی موس هست یه اسم دیگه در نظر داشت ولی از اصرار. یا شایدم ترس از زنش که اسم میکی موس رو می پسندید مجبور شد اسم این موشو مطابق میل شخصیت زن زلیلش میکی موس بنامه
#2 hassan91 1395-10-14 14:16
بچه که بودیم با کارتونا و انیمیشناش حال میکردیم، الانم که با فیلماش داره اینکاره میکه، تازه انیمیشنای به یادموندنیش رو هم داره ریبوت میکنه اونم به شکل فیلم. :-) :-)
#3 parsa asadi 1395-10-14 15:31
خیلی ممنون آقای یانگ اسپایدر
من انیمیشن ها فیلم ها و انیمیشن های سریالی اش را دیدم ولی هیچی درباره دیزنی نمیدنستم حتی این اسم دیزنی اسم خالقش بوده! :lol:

دیزنی همینطور داره به بالا حرکت میکنه هیچ مانعی هم جلوش نیست در همه نظر فوق العادس(من به شخصه از انیمیشن های سریالیش خیلی خیلی خوشم می آد)
بازم ممنون آقای یانگ اسپایدر. :-)
#4 Captain Steve Lover 1395-10-14 17:36
یه نکته درمورد آواتار بگم من فکر نکنید فیلمش عالی بود.


چون اولین فیلم سه بعدی جهان بود (فکر کنم اولین فیلم ایمکس همه بود) واسه همین انقدر فروش کرد وگرنه چیزی بیش از به فیلم ساده نبود. از نظر منتقدین هم دقیقا مثل دکتر استرنج و مرد آهنی ۱ هست.
#5 Captain Steve Lover 1395-10-14 17:44
راستی به سوال


بنظرتون
حالا که MCU پرفروش ترین فرانچایز تاریخه.
مارول چندین فیلم میلیاردی و تو ده پرفروش تاریخ سه رطبه داره(سیویل وار هم دوازدهمین)
پر طرفدار ترین دنیای حال حاضر هالیوود Mcu هست.

بنظرتون یکی از دو فیلم
The Avengers 2018
The Avengers 2019
ممکنه بالاخره پرفروش ترین تاریخ بشه و آواتار رو بکوبه زمین.

بالاخره نبرد ابدیت و اوج دنیای مارول هست.
وقتی شصت و هشت شخصیت در این فیلما حضور دارند و دیگه مردم هم از فیلم و کارگردانان و... مطمن هستن.

بنظرتون میشه.
یکی از دو فیلمی که گفتم پرفروش ترین تاریخ بشه؟


بنظر خودم صد در صد
#6 amazing batman 1395-10-14 18:29
خیلی ممنون از این مقاله یانگ اسپایدر جان.واقعاً خیلی خوب بود . :-)
#7 Mohammad 1395-10-14 19:08
ممنون مقاله خوبی بود ;-)
#8 Spectacular wolverine 1395-10-14 19:17
به نقل از Captain Steve Lover:
راستی به سوال


بنظرتون
حالا که MCU پرفروش ترین فرانچایز تاریخه.
مارول چندین فیلم میلیاردی و تو ده پرفروش تاریخ سه رطبه داره(سیویل وار هم دوازدهمین)
پر طرفدار ترین دنیای حال حاضر هالیوود Mcu هست.

بنظرتون یکی از دو فیلم
The Avengers 2018
The Avengers 2019
ممکنه بالاخره پرفروش ترین تاریخ بشه و آواتار رو بکوبه زمین.

بالاخره نبرد ابدیت و اوج دنیای مارول هست.
وقتی شصت و هشت شخصیت در این فیلما حضور دارند و دیگه مردم هم از فیلم و کارگردانان و... مطمن هستن.

بنظرتون میشه.
یکی از دو فیلمی که گفتم پرفروش ترین تاریخ بشه؟


بنظر خودم صد در صد

خوب شاید قسمت اولش نشه چون مقدمه چینی میکنه ولی صد در صد قسمت دوم یه حماسه می افرینه
#9 superhero123 1395-10-14 19:27
امیدوارم یه جوری میوتانت ها و فنتستیک فور رو هم از حلق فاکس لعنتی (!) بیرون بکشه تا ازشون فیلمای درست و حسابی ببینیم!
#10 Spectacular wolverine 1395-10-14 19:53
به نقل از CaptainParsa:
امیدوارم یه جوری میوتانت ها و فنتستیک فور رو هم از حلق فاکس لعنتی (!) بیرون بکشه تا ازشون فیلمای درست و حسابی ببینیم!

والا آرزوشو باید تو خواب ببینیم چون فاکس حالا حالاها دست از سر این دوتا بر نمیداره و رایتشو به مارول نمیده

ولی مارول فعلا نیازی بهشون نداره چون وقتی تصمیم گرفت دنیاشو از ایرن من شروع کنه یعنی هدفش اونجرز بوده و احتمالا بعد جنگ بی نهایت هم یه برنامه عالی میچینه پس دیگه فعلا جایی برای چهار شگفت انگیز یا ایکس من نداره
#11 parsa asadi 1395-10-14 20:11
به نقل از Captain Steve Lover:
راستی به سوال


بنظرتون
حالا که MCU پرفروش ترین فرانچایز تاریخه.
مارول چندین فیلم میلیاردی و تو ده پرفروش تاریخ سه رطبه داره(سیویل وار هم دوازدهمین)
پر طرفدار ترین دنیای حال حاضر هالیوود Mcu هست.

بنظرتون یکی از دو فیلم
The Avengers 2018
The Avengers 2019
ممکنه بالاخره پرفروش ترین تاریخ بشه و آواتار رو بکوبه زمین.

بالاخره نبرد ابدیت و اوج دنیای مارول هست.
وقتی شصت و هشت شخصیت در این فیلما حضور دارند و دیگه مردم هم از فیلم و کارگردانان و... مطمن هستن.

بنظرتون میشه.
یکی از دو فیلمی که گفتم پرفروش ترین تاریخ بشه؟


بنظر خودم صد در صد

مطمئنم حتما همینجوری میشه وقتی جنگ داخلی این شکلی کرده این غوغا میکنه :o
#12 Cap-Spider Potter 1395-10-14 21:01
بله دیگه در حال حاضر والت دیزنی جهان رو به دست گرفته...
که کارشم واقعا درسته...
ممنون برای مقاله...

#5
آواتار رو که فکر نکنم (البته انشاالله که میزنه)
چون فروش آواتار خیلی چشمگیره و اختلافش با رتبه های دیگه خیلی زیاده...
ولی قطعا صد برابرش بهتر و فوق العاده تر میشه...

#4
من که خودم از فیلمش خوشم نیومد ولی تو هم اشتباه نکن...
آواتار خیلی رتبه آورد و به طرز فجیعی جایزه گرفت...
تو خیلی زمینه ها بهترین شد...
دلیل فروشش میتونه اونی که گفتی باشه اما فیلم ساده ای نیست...
و اینکه رتبه متاکریتیک فیلم رو دیدی ؟ رتبش خیلی بیشتر از اون مثال هایی هست که زدی...
#13 A,morradi 1395-10-14 21:18
به نقل از Captain Steve Lover:
یه نکته درمورد آواتار بگم من فکر نکنید فیلمش عالی بود.


چون اولین فیلم سه بعدی جهان بود (فکر کنم اولین فیلم ایمکس همه بود) واسه همین انقدر فروش کرد وگرنه چیزی بیش از به فیلم ساده نبود. از نظر منتقدین هم دقیقا مثل دکتر استرنج و مرد آهنی ۱ هست.

آواتار یه فیلم سادست؟
6 حدسs میزنیم.
1. یا شانسی گفتی و خواستی یه خودی نشون بدی!
2. یا فیلم خوب و بد رو تشخیص نمیدی ( و کلا فیلم باز نیستی )
3. یا از روی تعصب میگی و میخوایی در هر حال دیزنی رو گنده تر از غولی که الان هست بکنی، و فاکس رو کوچیک کنی!
4. یا معنی ساده رو نمیدونی چیه!
5. که از همه بیشتر مطمئنم ، اینه که از آواتار شخصا خوشت نیومده یا با این ژانر ها حال نمیکنی!
6. شایدم از جیمز کامرون و فاکس کینه ای داری
امیدوارم که مورد 5 باشی.
ولی حتی اینکه که از فیلم خوشت نمیاد باید بگی به نظر من ! نه اینکه یک اثر بی نظیر رو لکه دار کنی! آواتار بیشتر موفقیتش بعد از سه بعدی و...، بخاطر تفاوت و داستان بینظیرش بود!
در مورد کامنت بعدیت هم، الا نمیشه پیش بینی کرد! یه عده میگن میتونه از آواتار و تایتانیک بیشتر فروش کنه، یه عده هم میگن فقط جیمز کامرون میتونه رکورد خودش رو بشکنه!
ولی اینو بدون ککه آواتار خیلی بیشتر از اونیه که فکر میکنی
#14 A,morradi 1395-10-14 21:33
متاسفم برای ما ایرانی ها، که یه فیلم فانتزی یا تخیلی میبینیم میگیم به درد نمیخوره و بچه گانه ست. یا اگه اونو نگیم، میایم بحث های چرتی مثل علامات فراماسونو... رو مطرح میکنیم.
آقای Captain steve Lover در جمله بالا، اصلا منظورم شما نبودی!
کلی گفتم. هی میخواستم بگم یادم میرفت!
ولی اینو برای شما میگم:
موقع دیدن فیلم آواتار، به ارتباط بین بومی ها و جنگل ، حفاظت از اون درختان، داشتن ایمان و اعتقاد قلبی به جنگل، هم دست شدن برخی انسانها با بومی ها و... فکر نکردی؟ حتما فکر نکردی که میایی اینطوری میگی!
#15 Captain Steve Lover 1395-10-14 22:30
به نقل از A,morradi:
متاسفم برای ما ایرانی ها، که یه فیلم فانتزی یا تخیلی میبینیم میگیم به درد نمیخوره و بچه گانه ست. یا اگه اونو نگیم، میایم بحث های چرتی مثل علامات فراماسونو... رو مطرح میکنیم.
آقای Captain steve Lover در جمله بالا، اصلا منظورم شما نبودی!
کلی گفتم. هی میخواستم بگم یادم میرفت!
ولی اینو برای شما میگم:
موقع دیدن فیلم آواتار، به ارتباط بین بومی ها و جنگل ، حفاظت از اون درختان، داشتن ایمان و اعتقاد قلبی به جنگل، هم دست شدن برخی انسانها با بومی ها و... فکر نکردی؟ حتما فکر نکردی که میایی اینطوری میگی!

ببینید آقای مرادی فیلم آواتار بخاطر نخستین سه بعدی و ایمکس بودنش انقدر فروش کرد وگرنه چیزی بیشتر از کینگ کنگ و جوراسیک پارک نبود .
منتقدین هم
Imdb=7.9
Metacritic=83
Rotten Tomatoes=83
گرفته که درسته بالا هست. اما خب اندازش و حتی بالاتره هم زیاد هست.

من موافقم آواتار اثر خوبیه
اما واقعا در مقابل آثاری مثل
The Avengers یا The Avengers 2 یا Captain America 3 به فجیع ترین شکل به زانو درمیاد!!

درمورد حدس هات هم راستشو بخوای گزینه ۳ :lol:
#16 __mehrab__ 1395-10-14 22:58
من تا یه ماه پیش اواتار رو ندیده بودم به همین خاطر که یکی از دوستام میگفت چرته محضه و همین حرفای سه بعدی اینا
اما وقتی این فیلمو دیدم به معنای واقعی کف کردم !
اصن جدا از داستان فوق العادش خیلی نکات ریزیو داشت
برای مثال وقتی جیک سالی وارد اواتارش شد رو دیدین؟انگار یه پرنده رو تازه از قفس ازاد کرده بودن مثه یه بچه که تازه راه رفتن یاد گرفته بود...این آثار به هیچ وجه قابل مقایسه با avengers نیست.نوآوری که جیمز کامرون تواین فیلم داشت من هنوز تو هیچ فیلمی ندیدم
بیخود نیست که 9 تا اسکار نامزد شد و 3 تا هم برد ! کمتر فیلمی با این ژانر میتونه اینقد خوب امتیاز بگیره
اگه هم در مورد فروشش میگی ممکنه 3بعدی بودنش یا حتی اسم جیمز کامرون تاثیر داشته باشه اما مهم موندگاری فروشش هست
7 هفته اول باکس افیس بود که همین استار وارز 3 هفته بود
فروش زیاد اولیه استار وارز این فیلمو بالا برد اما اواتار موندگاریش باعث شد که به همچین فروشی دست پیدا بکنه
در کل سعی کنید از دیدن فیلما لذت ببرین چون فیلما برای سرگرمی هستن
#17 Ice Man 1395-10-15 01:48
دیزنی یکی از بهترین و قدرتمند ترین کمپانی هاست و تو همه عرصه ها تأثیر گذار و مهم بوده اما به راحتی به این جا نرسیده و بعد کلی سال ها زحمت و تلاش این جایگاه رو داره و مطمئنم که این حقشه چون معمولا همه آثارش عالی و زیبا و خوش ساخت و همه پسند هستن و امیدوارم که بیشتر فروش و سود و پیشرفت بکنه
یک نکته دیگه رو هم بگم ؛ فروش فیلم ها ارزش و اهمیتشون و دستاوردشون برای آثار سینمایی رو یا حتی شاهکار و متفاوت بودنشون رو عوض نمیکنه ، اگه بگیم یک فیلم فروش زیادش فقط برای نوآوری هاش بوده یا برعکسش ، بازم دلیل نمیشه که فیلمش فقط همین ویژگی ها و نکته ها رو داشته چون دلیل فروش فیلم با خوده فیلم خیلی فرق داره ، آواتار یک فیلم تاریخی بود ، اونجرز 3 و 4 هم همینطورن و اگه موفق بشن رکورد فروش آواتار رو رد میکنن اما هر فیلمی جایگاه خودش داره و بالاخره یک روز یک فیلم پر فروش ترش میاد و امیدوارم که رکورد پر فروش ترین فیلم های تاریخ به مارول و دیزنی برسه !
#18 Captain Steve Lover 1395-10-15 01:52
به نقل از Ice Man:
دیزنی یکی از بهترین و قدرتمند ترین کمپانی هاست و تو همه عرصه ها تأثیر گذار و مهم بوده اما به راحتی به این جا نرسیده و بعد کلی سال ها زحمت و تلاش این جایگاه رو داره و مطمئنم که این حقشه چون معمولا همه آثارش عالی و زیبا و خوش ساخت و همه پسند هستن و امیدوارم که بیشتر فروش و سود و پیشرفت بکنه
یک نکته دیگه رو هم بگم ؛ فروش فیلم ها ارزش و اهمیتشون و دستاوردشون برای آثار سینمایی رو یا حتی شاهکار و متفاوت بودنشون رو عوض نمیکنه ، اگه بگیم یک فیلم فروش زیادش فقط برای نوآوری هاش بوده یا برعکسش ، بازم دلیل نمیشه که فیلمش فقط همین ویژگی ها و نکته ها رو داشته چون دلیل فروش فیلم با خوده فیلم خیلی فرق داره ، آواتار یک فیلم تاریخی بود ، اونجرز 3 و 4 هم همینطورن و اگه موفق بشن رکورد فروش آواتار رو رد میکنن اما هر فیلمی جایگاه خودش داره و بالاخره یک روز یک فیلم پر فروش ترش میاد و امیدوارم که رکورد پر فروش ترین فیلم های تاریخ به مارول و دیزنی برسه !

دقیقا حرف دل منو زدی.

کاش یه فیلم مارول پرفروش ترین تاریخ بشه.

اصلا وقتی میشنویم این حرفو با میبینیم جایی اینو مو به تنم سیخ میشه

هرچند در نهایت با این روال که داره هالیوود پیش میره آخرشم مارول میشه.(جدا از نظرات شخصی و منطقی میگم)
#19 Ice Man 1395-10-15 02:07
#18 در اون که شکی نیست ، بالاخره یکی از فیلم های مارول پر فروش ترین فیلم تاریخ میشه ، امیدوارم موفقیت اونجرز 3 و 4 اونقدر باشه که به این جایگاه برسن ولی یک فیلم پرفروش از یک کمپانی کجا و یک دنیای سبنمایی بزرگ و موفق مثل مارول کجا ! یعنی موفقیت واقعی وقتی معلوم میشه که بتونه به گستردگی و بزرگی و آینده داره مارول باشه
شاید هر فیلم مارول تو فروشش رکورد نزنه اما فیلم های برتر و مهمش هر بار بهتر از قبل عمل میکنن ولی بقیه به احتمال زیاد نمیتونن این فروش و موفقیت رو خیلی تکرار کنن (البته غیره بعضی عنوان ها ، مثلا استار وارز و...)
#20 Super Captain 1395-10-15 09:57
به نقل از Spectacular wolverine:
به نقل از CaptainParsa:
امیدوارم یه جوری میوتانت ها و فنتستیک فور رو هم از حلق فاکس لعنتی (!) بیرون بکشه تا ازشون فیلمای درست و حسابی ببینیم!

والا آرزوشو باید تو خواب ببینیم چون فاکس حالا حالاها دست از سر این دوتا بر نمیداره و رایتشو به مارول نمیده

ولی مارول فعلا نیازی بهشون نداره چون وقتی تصمیم گرفت دنیاشو از ایرن من شروع کنه یعنی هدفش اونجرز بوده و احتمالا بعد جنگ بی نهایت هم یه برنامه عالی میچینه پس دیگه فعلا جایی برای چهار شگفت انگیز یا ایکس من نداره

ولی به نظر من مارول باید وولورین رو حداقل بگیره وجودش تو جنگ بینهایت خیلی تاثیر گذار میشه :lol:
#21 A,morradi 1395-10-15 10:04
به نقل از Captain Steve Lover:
به نقل از A,morradi:
متاسفم برای ما ایرانی ها، که یه فیلم فانتزی یا تخیلی میبینیم میگیم به درد نمیخوره و بچه گانه ست. یا اگه اونو نگیم، میایم بحث های چرتی مثل علامات فراماسونو... رو مطرح میکنیم.
آقای Captain steve Lover در جمله بالا، اصلا منظورم شما نبودی!
کلی گفتم. هی میخواستم بگم یادم میرفت!
ولی اینو برای شما میگم:
موقع دیدن فیلم آواتار، به ارتباط بین بومی ها و جنگل ، حفاظت از اون درختان، داشتن ایمان و اعتقاد قلبی به جنگل، هم دست شدن برخی انسانها با بومی ها و... فکر نکردی؟ حتما فکر نکردی که میایی اینطوری میگی!

ببینید آقای مرادی فیلم آواتار بخاطر نخستین سه بعدی و ایمکس بودنش انقدر فروش کرد وگرنه چیزی بیشتر از کینگ کنگ و جوراسیک پارک نبود .
منتقدین هم
Imdb=7.9
Metacritic=83
Rotten Tomatoes=83
گرفته که درسته بالا هست. اما خب اندازش و حتی بالاتره هم زیاد هست.

من موافقم آواتار اثر خوبیه
اما واقعا در مقابل آثاری مثل
The Avengers یا The Avengers 2 یا Captain America 3 به فجیع ترین شکل به زانو درمیاد!!

درمورد حدس هات هم راستشو بخوای گزینه ۳ :lol:

اینو یه نصیحت بدون
هیچ وقت آثاری مثل آواتار رو با Avengers و فیلم های MCU مقایسه نکن!
درسته واقعا فیلم های مارول خوب هستن، ولی در نوع خودشون! یعنی در ژانر کمیک بوکی و ابر قهرمانی فیلمهای کمیک بوکی خوبی هستن. مثل همون حرف آقای ترابی که دیروز گفت. به هیچ وجه ممکن، آواتار با این فیلم ها قابل مقایسه نیست! من الان امتیازات Avengers رو با آواتار بهت میگم:
آواتار:
هنر: 90
جلوه های ویژه: 100 ( با توجه به زمان خودش، شاهکار بود )
اکشن: 95
داستان: 93 ( واقعا داستانش منحصر به فرد و متفاوت بود)
میانگین نمره بازیگران: 80
کارگردانی، صدا، و سایر : 90
مجموع: 91
الان اونجرز

هنر: 29
جلوه های ویژه: 89
اکشن: 89
داستان: 48
میانگین نمره بازیگران: 80
کارگردانی، صدا و سایر : 75
مجموع: 68
توجه کن، چون این در صورتی ـه که که آواتار و اونجرز رو با هم مقایسه کنیم. نمرات مقایسه با نمرات جداگانه فیلم ها خیلی فرق داره!
دیروز هم گفتم، اگه نمره جداگانه باشه، و خبری از مقایسه نباشه، ملاک هایی چون پیشرفت و پسرفت فیلم، ژانر و... خیلی تاثیر داره! ولی چون اینجا مقایسه میکنیم، این ملاک ها رو حذف میکنیم.
اگر خبری از مقایسه نبود، نمرات اینجوری میشد:
اونجرز: 79
آواتار: 85
دیدی؟ خیلی فرق داره. ولی اگه بخوایی بدونی کدوم فیلم برتره، و اون ها رو با هم مقایسه کنی، باید نمره دادن با توجه به فیلم مقابل باشه!
مثلا: نمره هنری آواتار با اونجرز خیلی خیلی فرق داره! خودتم میدونی
در نتیجه مقایسه، 23 نمره با هم اختلاف دارن که خیلی ـه.
بازم میگم، هیچوقت آواتار رو با آثار مثل اونجرز و امثالش، مقایسه نکنید!
اگه قبول نداری، من حاضرم تا قیام قیامت باهات بحث کنم، ولی دیگه چیز پیچیده ای نیست و منطقیه و قبول کردنش هم سخت نیست!
#22 A,morradi 1395-10-15 11:48
#15
اینم یادم رفت بگم.
به نظرت فیلمی که این جوایز رو برده، سادست؟
1.بهترین کارگردانی هنری ( اسکار )
2. بهترین فیلمبرداری (اسکار )
3. بهترین جلوه‌های ویژه ( اسکار )
4. بهترین صحنه آرایی ( بفتا )
5. بهترین جلوه‌های ویژه ( بفتا )
6. بهترین کارگردانی ( گلدن گلوب )
7. بهترین فیلم درام ( گلدن گلوب )
و به نظرت فیلمی که به برای جوایز زیر نامزد شده، سادست؟
1.بهترین موسیقی متن اورجینال ( گلدن گلوب )
2. بهترین ترانه ( گلدن گلوب )
3.بهترین فیلم ( اسکار )
4.بهترین کارگردان ( اسکار )
5.بهترین صدا گذاری ( اسکار )
6.بهترین ویرایش صدا ( اسکار )
7.بهترین ویرایش فیلم ( اسکار )
8.بهترین موسیقی اورجینال ( اسکار )
9.بهترین فیلم ( بفتا)
10.بهترین کارگردان ( بفتا)
11.بهترین فیلمبرداری ( بفتا)
12.بهترین صدا ( بفتا )
حالا من نمیدونم چطوری حساب کردی، که این شاهکار رو ساده خطاب کنی؟
#23 TheBLoodynine 1395-10-15 12:24
[quote name="Captain Steve Lover"][quote name="A,morradi"]
گفتنی ها رو آقای مرادی گفتند ولی یک چیزی بهت بگم دوست عزیز اونم اینه که جیمز کامرون و فیلم هاش یدونه هستند چه علمی تخیلی هاش(آواتار و ترمیناتور و بیگانه۲)چه عاشقانش(تایتانی ک)نمیخوام ارزش mcu رو پایین بیارم ولی هر دو فیلم اونجرز با هم در حد فقط آواتار کامرون نیستند
کاری به جوایز و فروش و محبوبیت آواتار ندارم فقط تکنولوژی که کامرون در این فیلم به کار گرفت یه انقلاب بود
کافیه به فیلمنامه دقت کنی به عظمتش پی میبری
اصلا علت فروش زیاد آواتار جلوه های ویژش و فیلمنامه عالیش و سه بعدی بودن و صدا گذاری عالیش بود
امیدوارم اونجرز 3,4 بتونن فروش بالایی بکنند و همینطور آواتار2 که قراره ۲۰۱٨ اکران بشه باشد که با آواتار2 به کامرون ایمان بیاوری ;-)
#24 A,morradi 1395-10-15 13:23
به نقل از TheBLoodynine:
[quote name="Captain Steve Lover"][quote name="A,morradi"]
گفتنی ها رو آقای مرادی گفتند ولی یک چیزی بهت بگم دوست عزیز اونم اینه که جیمز کامرون و فیلم هاش یدونه هستند چه علمی تخیلی هاش(آواتار و ترمیناتور و بیگانه۲)چه عاشقانش(تایتانیک)نمیخوام ارزش mcu رو پایین بیارم ولی هر دو فیلم اونجرز با هم در حد فقط آواتار کامرون نیستند
کاری به جوایز و فروش و محبوبیت آواتار ندارم فقط تکنولوژی که کامرون در این فیلم به کار گرفت یه انقلاب بود
کافیه به فیلمنامه دقت کنی به عظمتش پی میبری
اصلا علت فروش زیاد آواتار جلوه های ویژش و فیلمنامه عالیش و سه بعدی بودن و صدا گذاری عالیش بود
امیدوارم اونجرز 3,4 بتونن فروش بالایی بکنند و همینطور آواتار2 که قراره ۲۰۱٨ اکران بشه باشد که با آواتار2 به کامرون ایمان بیاوری ;-)

کامرون گفته که برای تماشای فیلمهای بعدی آوتار به صورت سه بعدی، نیازی به عینک ندارید!
#25 Cap-Spider Potter 1395-10-15 15:57
#22
کامرون تو ساخت فیلم خلاقیت به خرج میده اما بازم فیلم آواتار رو طوری نمیبینیم که بخوام حتی جز ده فیلم برترم هم قرار بدم...
#26 A,morradi 1395-10-15 16:23
به نقل از Cap-Spider Potter:
#22
کامرون تو ساخت فیلم خلاقیت به خرج میده اما بازم فیلم آواتار رو طوری نمیبینیم که بخوام حتی جز ده فیلم برترم هم قرار بدم...

مگه گفتم حساب کن؟
خودمم جز 10 فیلم برتر حساب نمیکنم.
ولی یه اثر ساده نیست!
ایشون گفتند در مقابل اونجرز به زانو در میاد :-x
#27 Cap-Spider Potter 1395-10-15 16:48
#26
نه اشتباه متوجه منظورم شدین...
میدونم اثر ساده ای نیست.. خودمم گفتم که نیست...
ولی یک شاهکار بزرگ هم محسوبش نمیکنم چرا که وقتی پای رتبه بندی فیلما بیاد وسط با توجه به حرف خودتون با بقیه فیلما مقایسه میشه که در این صورت آواتار جایی توی رتبه های بالا نداره...
#28 Captain Steve Lover 1395-10-16 01:27
میگم بنظر خودتون اگه آواتار ۲ بیاد ممکنه باز همینقدر فروش کنه؟
#29 TheBLoodynine 1395-10-17 07:51
به نقل از Captain Steve Lover:
میگم بنظر خودتون اگه آواتار ۲ بیاد ممکنه باز همینقدر فروش کنه؟


عوامل زیادی تو فروش دخیل هستن اگه رقیب کله گنده ای به تاریخ اکرانش نخوره میتونه مثل آواتار قبلی بفروشه
طبق صحبت های کامرون این فیلم رو بدون عینک میشه سه بعدی دید که آقای مرادی هم اشاره کرد و خود کامرون گفته تو فیلم جدیدش نوآوری رو فراموش نمیکنه و طرفداراش رو ناامید نمیکنه بنظرم اگه اندازه آواتار۱ هم نفروشه ولی طوفان راه میندازه

برای نظر دادن باید عضو سایت شوید

نکات جالب مرد عنکبوتی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

کمیک بوک های superman

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

41

51

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

42

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

27

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

20

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

50

46

45

44