رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

بعد از رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول ، نوبت به رتبه بندی دنیای سینمایی دی سی یا همان DCEU میرسد. با ما همراه باشید.

پیش از این کمپانی دی سی ( زیر مجموعه وارنر ) محصولات اقتباس یافته از کمیک بوک ها را بصورت مستقل از هم ( نه در یک دنیای واحد ) میساخت. حال برخی از این آثار نظیر سه گانه بتمن و فیلم های سوپرمن تبدیل به پروژه هایی پولساز و خارق العاده ای شدند و برخی دیگر هم مانند جوناهکس و فانوس سبز چنان افتضاح از آب در آمدند که سالها برای دی سی لکه ننگی بودند.

به هر حال ...طی اعلام ایده دنیای سینمایی توسط مارول، کمپانی دی سی نیز در صدد آغاز مراحل تولید دنیای سینمایی اختصاصی خودش بود. سر انجام پس از مذاکرات فراوان ، ساخت فیلم ها را در سال 2011 آغاز نمود. تا بحال این کمپانی زیر نظر کمپانی برادران وارنر ، 11  فیلم را منتشر کرده که متاسفانه آنچنان که باید ، عالی نبودند و مانند سری فیلم های مارول توجه عموم را به خود جلب نکردند. در این مقاله به بررسی فیلم های دنیای سینمایی دی سی ، از بدترین تا بهترین می پردازیم.

 

11- جوخه خودکشی (Suicide Squad)

جوخه خودکشی

پس از ناکامی فیلم بتمن علیه سوپرمن : طلوع عدالت ، هواداران انتظار داشتند که جوخه خودکشی با توجه به داستان و سبک متمایزش ( همکاری و تیم آپ چند شرور معروف کمیک ها برای یک هدف مشترک ) متفاوت و سرگرم کننده باشد اما سر انجام هنگامی که جوخه خودکشی بر روی پرده سینما آمد علی رغم فروش نسبتا زیادی که داشت ( تبدیل به پرفروش ترین فیلم وارنر در سال 2016 شد ) باب میل بینندگان و هواداران و منتقدین نبود ! در حقیقت شاهد فیلمنامه ای غیر منسجم که مسائل بیهوده زیادی در آن وجود داشت ( نظیر فلش بک های زجر آور و بی تاثیر ) بودیم. این فیلم فاقد هرگونه داستانک مجذوب کننده است! کارگردان واقعا کاراکتر ها را دست کم گرفته و به آنها کم محلی میکند. برخلاف تصورات حتی نقش آفرینی ها هم چنان حرفی برای گفتن نداشتند و غیر از جرد لتو ( جوکری که بیشتر صحنه هایش حذف شد... ) و مارگو رابی، باقی عملکرد باقی بازیگران به حد کافی مناسب نبود! همچنین واقعا ویلن فیلم هم خیلی جای کار داشت. در جوخه خودکشی با تمام نقاط ضعفش ، نکات مثبتی هم مانند بازی خوب  مارگو  رابی و ویل اسمیت و پرداخت تقریبا قابل قبول به روابط و دیوانه بازی کاراکترهای جوکر و هارلی کوئین دارد. اکشن های رایج فیلم های کمیک بوکی نیز که خود ارزش دیدن دارد هم در این فیلم پیدا میشود. پرده اول فیلم هم رضایت بخش بود و اگر در همین سطح ادامه یافته بود، شاید شاهد فیلم بهتری بودیم. نمیگویم جوخه خودکشی پتانسیل تبدیل به یک شاهکار را داشت ، اما حداقل میتوانست اثری بهتر و تاثیرگذارتر باشد.

 

10- لیگ عدالت (Justice league )

 لیگ عدالت ( Justice league )

جدیدترین پروژه دی سی تحت عنوان لیگ عدالت سوال بسیار مهمی را در ذهن همه ما ایجاد میکند : « چرا دی سی از اشتباهات خود درس نمیگیرد و نقاط قوت فیلم های قبلی اش را تکرار نمیکند ؟ »

لیگ عدالت بطرز فاجعه باری ضعیف عمل کرده! فیلم پر است از حفره های داستانی / فیلمنامه ای ! اگر برای خود معیار هایی درباره سنجیدن یک فیلم انتخاب کنید و روی یک کاغذ بنویسید و سپس به بررسی این فیلم بپردازید خواهید دانست که لیگ عدالت فقط کمی از جوخه خودکشی بهتر است ! در حقیقت دلیل آن هم وجود کاراکتر های محبوب تر و زمینه چینی ها ( هرچند کم که خود باعث ایجاد حفره داستانی شدند ) می باشد. شخصیت شرور بدون شک یکی از بدترین ها در فیلم های کمیک بوکی است به گونه ای که ما نه او را درک میکنیم ، نه شناخت کافی از او پیدا میکنیم و هدفش را کلیشه ای تعیین کرده اند. و ضمن اینکه چالش آنچنانی برای ابرقهرمانانبه حساب نمی اید ( با وجود سوپرمن ). از دیگر نکات آزار دهنده فیلمنامه میتوان به نحوه زنده شدن سوپرمن و جذاب نبودن کاراکتر ها و شخصیت پردازی آنها اشاره کرد. از بحث فیلمنامه که خارج شویم به نقش آفرینی ها میرسیم...

شاید تا حدودی فقط جیسون موموا و گال گدوت کم تر باعث اذیت شدن بیننده شوند! بن افلک پس رفت محسوسی نسبت به فیلم بتمن علیه سوپرمن داشت و باقی بازیگران هم به چشم نیامدند. جاستیس لیگ مشکلات دیگری هم مانند عاجز ماندن در خلق سکانس های حماسی و خلاقانه را داراست. لیگ عدالت اما ( برخلاف جوخه خودکشی ) با تمام عیب هایش ارزش یک بار دیدن را دارد. سکانس های اکشن و لحظات فان از عواملی است که سبب میشود فیلم ارزش نگاه کردن داشته باشد. همچنین دیدن گرد هم آمدن قهرمانان محبوبمان ( هرچند در اثری ضعیف ) و تعامل آنها با یکدیگر ، خالی از لطف نیست.

 

9- زن شگفت انگیز 84 (Wonder Woamn 84)

نقد زن شگفت انگیز 2 - 1984

فیلم Wonder Woman 1984 مخاطبش که ما باشیم را به سال 1984 می‌برد؛ سالی که واندروومن قرار است با دشمنانی مثل مکسول لرد و چیتا روبه‌رو شود. پتی جِنکینز یک بار در سال 2017 شانسش را با فیلم اول واندر وومن امتحان کرد اما اینبار، یعنی در دومین فیلم زن شگفت‌انگیز، فرمول‌سازی‌های جدیدش به بار ننشست و با اثری روبه‌رو شدیم که هیچ چیز قدرتمندی در چنته ندارد. گویا پتی جنکیز در نقش یک قصاب، تمام اعضا و جوارحِ کالبد فیلم را شرحه شرحه می‌کند. کارگردان که باید در فیلم‌های ابرقهرمانی به نوعی بافنده باشد و حوادث زنجیره‌ای را در قالب یک داستان منسجم به شکلی درست و با هویت بصری جذاب با حوصله به هم ببافد، تبدیل شده به یک قصاب بی‌رحم که متاسفانه دیگر مثل گذشته، حتی ایدئولوژی و خط فکری‌اش نیز نتوانسته باعث نجات فیلم زن شگفت‌انگیز 1984 شود. فیلم Wonder Woman 1984 نه فرم منسجمی دارد که به آن دل ببندیم و نه بداعت و نوآوری خاصی از لحاظ تکنیکی و پر است از حفره های داستانی. ایرادات بی‌شمار فیلم‌نامه و روایت داستانی‌اش نیز ثابت می‌کند که با چه فیلم ضعیفی روبه‌رو هستیم. ای کاش می‌شد مثل کاراکترهای فیلم، آرزوی خود را برای تماشای این فیلم پس بگیریم. و دست آخر اینکه این فیلم بار دیگر ثابت میکنه فیلم های دنیای سینمایی دی سی نمیتونند حتی یک ویلن درست و درمون داشته باشند.

 

8- آکوامن (Aquaman)

آکوامن (Aquaman)

"آکوامن" به شدت از ضعف فیلمنامه در رنجه. مشکل اصلی هم در همین شخصیت اصلی یعنی آکوامنه. اصلا نمیشه باهاش ارتباط برقرار کرد. چون به هیچ وجه شخصیتش برامون تعریف نمیشه. اولش که اونجوری پدر بلک مانتا رو گذاشت تا بمیره (جالبه که آخر فیلم به برادر نا تنی خودش میگه من مثل شما نیستم و آدم نمیکشم ولی یادش رفته که خودش اول فیلم این کار رو کرد!). فیلم اصلا روی رابطه اش با آدم های سطح زمین تمرکز نمیکنه پس از خودمون باید بپرسیم چرا آکوامن اینقدر داره سنگ اونا رو به سینه میزنه؟! اصلا چی شد که ناگهان قبول کرد باید بره و جنگ بین انسان ها و آتلانتیسی ها را متوقف کنه؟ و آخرش اصلا چی شد که تونست دل آتلانتیسی ها رو به دست بیاره؟! دنیا و فرهنگ آتلانتیسی ها  هم درست تعریف نمیشه.  چون از آدم های آتلانتیس در حد چند ثانیه فقط میبینیم  و اصلا تعاملی با اونا برقرار نمیشه که بخواهیم باهاشون ارتباط برقرار کنیم! (حالا اینو با پلنگ سیاه مقایسه کنید که چقدر قشنگ ما رو برد به دل فرهنگ واکاندا) رابطه آکوامن و مرا که اصلا خوب در نیومده است (دیدید چطور الکی با آکوامن چند تا گل خورد تو سیسیل ایتالیا و عاشق انسان ها شد؟!!!) بازی ها همه متوسط و دیالوگ ها افتضاح! همه کلیشه ای! اوشن مستر هم که اصلا ویلن خوبی نیست  و انگیزه قابل درکی برای خباثت ندارد. و از همه بدتر اینکه فیلم حداقل 20 دقیقه اش زیادیه و در انتها  پر است از جنگ رایانه ای زیر دریا! «جیمز وان» کارگردان این فیلم گفته بود از "جنگ ستارگان" و "ایندیانا جونز" الهام گرفته است ولی باید از ایشون پرسید دقیقا از کجاهای این فیلم ها ایشون الهام گرفته بودند؟ به نظرم آکوامن فقط شاید کمی از جاستیس لیگ بهتر بود آنهم  چون انسجامش کمی بیشتر بود. من راستش فقط از برخی نبردها مثل نبرد نهایی بین آکوامن و اوشن مستر یا نبرد مادر آکوامن با مهاجمین آتلانتیسی تا اون سکانس تعقیب و گریز در ایتالیا خوشم اومد چون به نظرم خیلی زیبا و کمیک بوکی بودند.

 

7- بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice

 بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice )

در کمیک کان سن دیگو 2013 رسما خبر ساخت بتمن علیه سوپرمن اعلام شد و پس از آن خبر بازگشت زک اسنایدر به پروژه ای دیگر از دنیای سینمایی دی سی آمد. در حقیقت برخی از هواداران گیج شدند که آیا کریستین بیل نقش بتمن را دوباره ایفا میکند ؟ به هر حال مشخص شد که بن افلک در نقش کاراکتر بروس وین / بتمن بازی میکند. پس از طی فرایند تولید که هزینه ای بالغ بر 250 میلیون دلار را در پی داشت ( البته به اضافه هزینه تبلیغات ) نهایتا طلوع عدالت در مارس 2016 بر روی پرده سینما قرار گرفت.

همانطور که پیش تر هم ذکر کردیم ، اشتباهات دی سی در فیلم ها بدون هیچ تغییری تکرار میشوند و به اصطلاح زک اسنایدر " درس عبرتی نمیگیرد " ! البته به مراتب نسبت به جوخه خودکشی و لیگ عدالت شاهد اثری بهتر هستیم اما آیا این " بهتر بودن " به معنای خوب بودن هم هست ؟ همانگونه که از مشاهده نام کارگردان میتوان فهمید ، اشتباهات مکرری در فیلم بتمن مقابل سوپرمن وجود دارد که بزرگترین آنها را میتوان کسل کننده بودن و داشتن حفره فیلمنامه ای قلمداد کرد. شخصیت پردازی ها نیز چندان صحیح نبودند! مسائل مربوط به ویلن و همچنین نقش آفرینی ها نیز (منهای بن افلک) زیاد جالب واقع نشدند.

البته نباید از جلوه های ویژه، اکشن و در کل کار های فنی فوق العاده ، صحنه های نمادین تقریبا به یاد ماندنی ، رویارویی های به نوع خود جالب و پرده سوم سرگرم کننده غافل شد که سطح فیلم را مقداری نسبت به لیگ عدالت بالا میبرد.

   

6- مرد پولادین (Man of Steel(

مرد پولادین

نخستین فیلم و به نوعی آغازگر Dceu بیانگر سیاره ای بنام کریپتون می باشد که پس از شورش ایجاد شده توسط ژنرال زاد والدین اصلی سوپرمن او را راهی زمین می نمایند. سوپرمن از بچگی هم خودش و هم خانواده ای که قیم او هستند متوجه قدرت های ماوراءطبیعه وی شدند. پس از چندین سال ، سوپرمن متوجه هویت اصلی خود میشود و پس از آن ژنرال زاد به زمین حمله میکند....

یکی از ضعف های برجسته آثار زنک اسنایدر در dceu که در حقیقت نخست از این فیلم شروع شد شخصیت پردازی نادرست سوپرمنمی باشد که در طول فیلم ( ها ) بگونه ای کاملا محسوسی شاهد آن هستیم. ( سوپرمنی که نجات جان انسان ها در اولویت کار هایش نیست ! ) البته بعضی ها میگویند كه اسنایدر زوایای جدید و قبلا نشان داده نشده از شخصیت سوپرمن  را بهشان نشان داده ولی به عقیده غالب طرفداران سوپرمن ، اسنایدر در این زمینه زیاده روی كرده و باعث شد تخریبی بی دلیل و متغایر با ذات سوپرمن در یك سوم پایانی فیلم نشان داده شود.  و متاسفانه مثل اکثر فیلم های دنیای سینمایی دی سی عملکرد کادر بازیگری زیاد قابل قبول نیست! اما در عین حال شاهد جلوه های ویژه عالی، داستان سرگرم کننده هستیم و در این فیلم کارگردانی زک اسنایدر به مراتب بهتر از بتمن علیه سوپرمن و لیگ عدالت انجام شده. ضمن اینکه تا اینجا ژنرال زاد با اختلاف بهترین ویلن دی سی در دنیای سینمایی اش بوده!

  

5- پرندگان شکاری (Birds of Prey)

 

فیلم «پرندگان شکاری و رهایی فانتزی یک هارلی کویین» اصلا فیلم پرندگان شکاری نیست و بی خود نیست که اخیرا وارنر تصمیم به تغییر عنوان آن به «هارلی کوئین: پرندگان شکاری» گرفته است. فیلمی که نیاز مبرمی به حضور جوکر به عنوان خبیثش داشت اما بلک ماسک جایگزین او شد! جدایی که میبایست بیشتر به مسئلهٔ چرایی آن بین این دو شخصیت می پرداخت و جنگ بزرگی بین افراد جوکر و هارلی کوئین را نشان میداد و در این بین بتمنی وجود میداشت که نخ روایت سرگذشت شخصیت های جانبی (!) فیلم را برعهده می گرفت. اما در انتها  «هارلی کوئین: پرندگان شکاری»  فیلمی کاملا شاد با صحنه های اکشن بسیارخوب که با بازی مارگو رابی مزین شده و برخلاف جوخه خودکشی به یکبار دیدنش میارزد. فیلمی که اصلا نیازی به درجهٔ R برای موفقیتش نداشت اما اثری قابل قبول را تحویل داد. شاید اگر وارنر برای بخش فیلمسازی اش کسی را مثل کوین فایگی با تمام کم و کاستی هایش داشت چنین اشتباهات اذیت کننده ای برای طرفداران واقعیش به وجود نمی آورد.

 

4- زن شگفت انگیز ( Wonder Woman )

 زن شگفت انگیز ( Wonder Woman )

پرنسس دایانا که در جزیره ای اعجاب انگیز و مخفی همراه با اهالی آمازون زندگی میکند ناگهان متوجه سقوط هواپیما به جزیره میشود و در آنجا با خلبانی به نام استیو ترور آشنایی پیدا میکند. استیو، دیانا و باقی اهالی آمازون را از وقوع جنگ جهانی دوم مطلع میسازد و... "واندر وومن" بدون شک یکی از بهترین ساخته های DCEU است. روی بار درام و احساسی فیلم کار شده که از نقاط قوت فیلم محسوب میشود. داستان و سبک فیلم سازی بیننده را جذب خود میکند. هر نکته منفی که در ساخته های DCEU بوده در این فیلم بسیار کم به چشم می آیند. داستان و فیلمنامه به خوبی روایت گر این هستند که "واندر وومن" یک سر و گردن از فیلم های قبلی دنیای سینمایی دی سی بالاتر می باشد. ما فیلمی را میبینیم که روح دارد و مخاطب میتواند از لحظات عاطفی اش لذت ببرد و با شخصیت ها همزاد پنداری کند. شخصیت های مکمل خوب هستند و خبری از کاراکتر های کلیشه ای و حوصله سر بر نیست! شخصیت پردازی ها نیز به نحو مناسبی انجام شده. آمازون زیبا و دیدنی به تصویر کشیده شده که تماشایش خالی از لطف نیست. اما شاید مهم ترین جنبه فیلم این است که تهی از هرگونه پیام نیست! ( برخلاف فیلم های «زک اسنایدر» ). البته از ضعف های فیلم میتوان نکاتی مانند ویلن متوسط ، ضعف جلوه های ویژه و مبارزه پایانی ضعیف فیلم را نام برد. همچنین برخی حفره های غیر منطقی در داستان یافت میشود. 

 

3- جوخه خودکشی (Suicide Squad 2021)

جوخه خودکشی تحلیل 2021

ریبوت جوخه خودکشی، فیلمی است یک ماجراجویی عظیم و جذاب را به شخصیت هایش هدیه میدهد. شخصیت هایی که ای کاش آن را 5 سال پیش به دریافت میکردند. باز بودن دست جیمز گان و آزاد بودن از بند مارول استودیو، هم تاثیرات مثبت و هم تاثیرات منفی بر فیلم گذاشته است.  جوخه خودکشی فیلمی است که برخی به عنوان یک شاهکار از آن استقبال کرده اند، و این توصیف برای بسیاری از شما صادق خواهد بود. این یک فیلم زیبا و خوش ساخت است که برخی از جلوه های بصری آن از کتاب های کمیک الهام گرفته شده اند (جیمز گان به عنوان کارگردان از امتحان چیز های جدید هیچ ترسی نداشته است) و اکشن خیره کننده آن شما را سرگرم میکند. این فیلم هرگز کم نمی آورد و بی شک هرگز خسته کننده نمی شود. در ضمن، نمی توان حرف زیادی درباره شخصیت «کینگ شارک» زد. یک شخصیت محبوب جدید که وارد DCEU شده و جیمز گان آن را به اندازه «گروت» بامزه و دوست داشتنی کرده است. متاسفانه، چشم پوشی از برخی ضعف های این فیلم سخت است. با وجود اینکه گان تمام تلاش خود را میکند تا ما به این شخصیت ها اهمیت دهیم، اما علی رغم نقش آفرینی خوب بازیگران، باز هم شما نمی توانید این شخصیت ها را همان گونه که «نگهبانان کهکشان» را دوست داشتید، دوست بدارید. جیمز گان همه ما را هنگام خداحافظی اشک آور «استار لرد»با مادرش و فداکاری یاندو برای نجات پسر خوانده اش به گریه انداخت.اما اینجا، لحظات احساسی فیلم سطحی و زوری احساس میشوند و عمدتا با یک شوخی ضعیف به پایان میرسند و نمی توانند تاثیر کاملی روی مخاطب بگذارند.یک نکته دیگر هم این است که برادران وارنر بخش زیادی از فیلم را در تریلر ها نشان داد که باعث شد سوپرایز های فیلم تا حدودی جذابیت خود را از دست بدهند.با وجود این، ما دو صحنه پس از تیتراژ فان، یک پایان هیجان انگیز، و یک نبرد حماسی بین "تسک فورس ایکس" و «استارو فاتح» دیدیم که تماشای آن واقعا لذت بخش است.

 

2- جاستیس لیگ نسخه زک اسنایدر (Zack Snyder's Justice League)

نقد  جاستیس لیگ نسخه زک اسنایدی (Zack Snyder's Justice League)

خب این بخش رو به طور کامل اختصاص میدهم به نظر استاد ترابی درباره این فیلم که در اینجا درج شده است:

فیلم بدی نبود . من دوست داشتم ببینم تا آخرش ببینم چی میشه و به نظرم بعد از فیلم شزم بهترین فیلم دنیای سینمایی دی سی بود. انصافا از نسخه قبلی از هر نظر بهتر بود به جز یک‌ نظر که بهتون در انتهای نظرم میگم. از اینکه اسنایدر شخصیت ها رو بیشتر شرح و بسط داده بود خوشم اومد. سایبورگ خیلی بهتر شده بود و البته فلش .واندرومن و آکوآمن هم راستش کلا برام‌ خیلی فرق نداشتن. بتمنم فرقش با ویدون این بود که انگار بی گدار به آب میزد که خیلی عجیب بود و همچنان به جز یکی دو مورد شیمی بین شخصیت ها خیلی ضعیفه. مخصوصا بین بتمن و واندرومن که همچنین یخ و نچسبه! البته در کل فیلم اون‌پایه ش خرابه که کاریش نمیشه کرد. یه چیزایی هم هست که من نمیفهمم. مثلا هنوز نمیدونم چرا باید سوپرمن اولش خبیث میشد و یا چرا لباس سیاه رو انتخاب کرد؟ (البته ذهن اسنایدر رو به راحتی میخونم و درک میکنم میخواسته حتما یه نبرد hero vs heroes تو فیلم بزاره و یه لباس "خفن" هم بکنه تو تن سوپرمن). کلا دارک سایدم به نظرم باید رویش بیشتر مانور میدادن و ابهت و جبروت بیشتری بهش میدادن و البته نمیدونم چرا در مقایسه با ثانوس اصلا سمپاتیک نیست و انگیزه قابل درکی نداره. ولی من با خبیثی که شرارت مطلق هم باشه مشکلی ندارم. ولی بازم بهتر از چیزی بود که فکرشم میکردم. استپن ولف هم بهتر شده بود و انگیزه داشت و لباسش هم بهتر شده بود و کلا خفن‌تر و تهدید آمیز تر بود. از سکانسی که شکستش میدن و سرش رو برای دارک ساید میفرستن هم خوشم اومد. واقعا جالب و باحال بود. و از دیدنش حس خوبی گرفتم چون ابرقهرمان ها رو در کنار هم متحد دیدیم و حسابی حال دارک ساید مغرور رو گرفتن. اون جایی هم که سوپرمن اومد به یارای جاستیس لیگ خوشم اومد و به قول معروف از اون کیف های geek مانند بهم دست داد! با جلوه های ویژه فیلم هم انصافا مشکل خاصی نداشتم و به نظرم با دنیای بصری که زک ساخته بود همخوانی داشت. ولی منم موافقم که برخی سکانس ها زائد بود یا بیش از حد کشدار بود . مثلا من اصلا موافق اون سکانس کابوس بروس وین و حضور دث استروک و جوکر موافق نیستم. چه معنی داره دث استروک هویت بتمنو بفهمه بعدش ببینیم رفته طرفش؟! میشد خیلی کوتاه تر و ظریف تر آینده تاریک احتمالی رو tease کرد. که البته این ظریف کاری ها چیزی نیس که زک بلد باشه! کلا نمره من به فیلم 7.5 از 10 هستش. شوق و اشتیاق زک رو تحسین میکنم. درست یا غلط شما وقتی فیلمو ببینی متوجه‌ میشی به این شخصیت ها علاقه داره و با عشقی مثال زدنی اون نگرش خودش رو محقق کرد و این‌ تعهدش نسبت به هوادارانش واقعا ستودنی است. راستی من نه ظاهر مارشن منهانتر رو پسندیدم و نه اینکه اصلا فهمیدم‌ حرف حسابش چیه! (بیشتر منو گیج کرد). و اما مشکل من با نسخه زک اسنایدر از جاستیس لیگ چیزیه که مربوط به سبک فیلمبرداری و فیلمسازی زک میشه: ایزوله و به شدت تنها! جهان داره نابود میشه ولی شما هیچ عکس العملی از سوی مردم نمیبینید ! دنیای تیره و تار و افسرده زک انگار کاملا ارتباطش با جهان واقعی قطع است و همه چیز در همون فضای یک سیلو و انباری که زک توش فیلمبرداری کرده ،محصور شده (این سبک فیلمسازی رو از فیلم 300 تا به حال داره ادامه میده) و الان میفهمم ویدون چرا استخدام و چرا اون تغییرات رو به وجود آورد. او بخش اون رآکتوری که تو روسیه یا چه میدونم اکراین بود و مقر استپن ولف بود رو گسترش داد و از این طریق کمی "مردم عادی" وارد داستان فیلم کرد. ولی اینجا اینطور نیست و این آزار دهنده است. حتی صحنه ای که اعضای تیم کنار هم جمع میشن هیچ حس و حالی بهت‌نمیده چون هیچ مردمی کنارشون یا جلوشون نیست و هیچ عکس العملی از سوی اونا نیست که به این لحظه معنا بده! خودشون دارن ژست میگیرن و بعضی ها هم لبخند میزنن ! و این چیزیه که زک نفهمید ولی جاس ویدون فهمید و چون میدونست که ابرقهرمان بدون مردم یعنی هیچ چون به عشق مردم جهان دست به جانفشانی میزنن. پس چه فایده که شما این‌کار ها رو بکنی ولی هیچ رسانه ای بهش اشاره نکنه (درک میکنم حالا چرا ویدون اون سکانس سوپرمن رو ابتدای نسخه قبلی گذاشت. چون‌میخواست این ارتباط رو با مردم و دنیای پیرامون برقرار کنه).

 

1- شِزِم (Shazam)

فیلم شزم نقد اسپایدی - استاد ترابی

پس از سالها بالاخره طلسم شکست و پای شخصیت قدیمی دنیای کمیک به نام "شزم" در سال 2019 به دنیای سینما باز شد. این بهترین فیلمی است که تا به حال در دنیای سینمایی دی سی (DCEU) ساخته  شده . دلیل اصلی اش هم اینه که سازندگانش به خوبی با ذات شخصیت شزم آشنا بوده اند و بیخودی سعی نکرده اند اثری دارک و جدی تحویل تماشاچی بدهند. آنها میدانسته اند که ذات شزم بسیار فان و مفرح است و همین باعث موفقیت فیلم شده است. ضمن اینکه برای اولین بار شاهد یک پیام درباره ارزش های خانواده در یک اثر از دنیای سینمایی دی سی هستیم و مهم تر اینکه این فیلم هیچ تلاش ملموسی برای مرتبط ساختن خود با دیگر فیلم های دی سی نمیکند! این فیلم بسیار خوش ساخته و فیلمنامه و کارگردانی خوبی داره. شما هیچ وقت حس نمیکنید فیلم از دست کارگردان در رفته و به بیراه میره. قهرمان فیلم دوست داشتنی هستش و میشه باهاش ارتباط گرفت. خبیث داستان هم بهترین خبیث در فیلم هایDCEU  تا به حالا بوده. البته اشکالاتی هم داره که باعث میشه که نتونیم بهش لقب شاهکار بدیم.

 

نظر تو چیه؟ با  رتبه بندی من  موافقی؟

 

تارا محمدی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

نقد و بررسی فیلم شزم (SHAZAM)

نقد فیلم "جوخه خودکشی" 2021 (SUICIDE SQUAD)

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی دی سی (DC FILMS)

15 دفعه ای که فیلم های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

10 درسی که وارنر باید از فیلم "جنگ بینهایت" یاد بگیرد

50 فیلم ابرقهرمانی و کمیک بوکی برتر تاریخ سینما

بدترین فیلم های كامیك بوكی تاریخ سینما!

15 فن تئوری برتر درباره DCEU که ممکنه درست باشند!

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

رتبه بندی فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی سال 2021

15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

20 حقیقتی که درباره بازیگران فیلم های سینمایی دی سی نمیدانستید

نقد فیلم بتمن علیه سوپرمن:طلوع عدالت (بدون اسپویلر)

نقد  فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD)

نقد و بررسی فیلم واندروومن (WONDER WOMAN)

نقد و بررسی فیلم "جاستیس لیگ" (JUSTICE LEAGUE)

نقد و بررسی فیلم "پرندگان شکاری و رهایی فانتزی یک هارلی کویین" 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Unknown
#1 Unknown 1397-03-16 10:49
خیلی ممنون بابت مقاله، بعد از رتبه بندی فیلم های مارول منتظر این یکی بودم :-)
به نظرم رتبه پنجم میتونست مال جاستیس لیگ باشه و رتبه چهارم برای جوخه خودکشی( که البته من از هردوشون متنفرم) بقیه ی رتبه بندی ها به نظرم عالی و به جا بود
نقل قول کردن
mehran spidey
#2 mehran spidey 1397-03-16 11:26
ممنون بابت مقاله ، متاسفانه فیلم های درست و حسابی تو DCEU ندیدیم اما قبول دارم واندروومن فیلم قشنگی بود و نسبت به سایر فیلم های دیسی خوش ساخت تر بود امیدوارم وارنر تو فیلم سازی از مارول درس بگیره و اینطوری از شخصیت های محبوب ما فیلم بد بیرون نده ....
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1397-03-16 11:35
مرسی خانم محمدی!
عالمی که زک سیندر اون رو بسازه همین میشه! سه تا فیلم ساخته که رفته رفته یکی از یکی افتضاح تر شده :-|
باز تو فیلم سوپرمن با اومدن زاد و همراهانش به زمین یکم هیجان داره. به هر حال bvs و jl خیلی افتضاح بودند و عین غذای سنگین تو دلمون رو دل کرد.
تو جاستیس لیگ بتمن خیلی ناامید کننده بود. اصن من نفهمیدم رهبر گروه کی هست. واندوومن که دهن آرس رو صاف کرد خیلی راحت از سوپرمن شکست خورد.
اصن آوردن بتمن بدون پیش مقدمه کار بسیار غلطی بود که وارنر و دی سی اون رو انجام دادن. حداقل باید یک فیلم ازش میدیدیم. فک کنم زک از موفقیت فیلمای نولان دلخوش کرده بوده.
جوخه خودکشی که همون یه بار دیدمش بسمه، اصن شخصیتا یکی از یکی افتضاح تر. خط داستانی افتضاح بود. فقط در ابتدا جمع کردن ویلن ها کنار هم، یکم آدم رو به وجد میاره.

واندر وومن از بقیه ی فیلمای دی سی سواس.

خبر خوبی بود که عالم دی سی باید ریبوت بشه.

یه سوال: تا ریبوت چنتا فیلم میخوان بسازن؟ :-|
نقل قول کردن
C.s.r
#4 C.s.r 1397-03-16 11:41
بنظرم جوخه خودکشی/بتمن علیه سوپرمن/لیگ عدالت اصلا لایق حضور در یه تاپ لیست فیلم های اقتباسی از کمیک نیستن
میتونن هر سه فیلم پنج باشن مردفولادین چهار....درکل بنظرم مشکل فیلم های دی سی اصلا ربطی به بازیگراش نداره دی سی خیلم بازیگرای خوبی داره بن افلاک،هنری کویل،مارگو رابی،امی ادامز،کریس پین،ویل اسمیت همه شون بنظرم خیلی عالین حتی جیسون مواموا و جرد لتو بازیگرای خوبین ولی نقش مناسبی بهشون ندادن و در واندرومن برخلاف بقیه فیلم های دی سی بنظر یکی از ضعف های فیلم بازی نقش اول فیلم گال گادوتِ..
تشکر از نویسنده
نقل قول کردن
Tara
#5 Tara 1397-03-16 11:48
#4
مگه DCEU چند تا فیلم داره که JL , BVS , SS همشون رتبه پنج داشته باشن و مرد پولادین رو بیارم چهارم پس دو رتبه دیگه رو چیکارش کنم :D :o
این مقاله درباره رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی هست که کلا 5 تا فیلم تا حالا ساخته
نقل قول کردن
Marc Spector
#6 Marc Spector 1397-03-16 11:55
مورد 5 خط 6 از اخر نوشتید ((باقی عملکرد باقی بازیگران))
مورد 4 خط 8 ((ابر قهرمانانبه))
خسته نباشید،اگر شما کمیک فن نباشی و صرفاً بخوای یه فیلم ببینی(بدون شناخت قبلی شخصیت ها) قطعاً لیگ عدالت میره ته جدول.
من با بقیه که فیلم هارو دیدن صحبت میکردم اعتقاد داشتن جوخه خودکشی از جاستیس لیگ بهتره.
ضمناً اگر از زن شگفت انگیز و جوخه خودکشی فاکتور بگیریم،سه فیلمی که زک ساخته اینجوریه که با اضافه شدن شخصیت ها انسجام داستان کم میشه که نشون از ضعف کارگردان در پرداختن به چند شخصیته.و ضمناً همونطور که مقاله هم اشاره میکنه داستانک ها فراموش میشن،بعدم مشخص نیست الان افلک بتمنو بازی میکنه ،نمیکنه،قضیه بی عدالتی چی میشه؟
دارک ساید حمله میکنه؟نمیکنه؟
خلاصه :-x
نقل قول کردن
D.PARKER
#7 D.PARKER 1397-03-16 12:01
:sad: شاهکار زک ... :sad:

کلا به نظرم مارول و دیسی مکمل همن. عین فلش و ریورس فلش.( چینشش با خودتون ) تو دنیای سینمایی ولی مارول بی رقیبه‌ و ما شاهد اون رقابت جذاب نیستیم متاسفانه. خشت اول گر نهد معمار کج ، تا ثریا می رود دیوار کج.
این دیوار باید خراب بشه و از نو ساخته بشه. تنها راه همینه‌. ریبوت.
خیلی ممنون بابت مقاله و وقتی که واسه dceu (!!!) گذاشتید. موفق باشید.
نقل قول کردن
C.s.r
#8 C.s.r 1397-03-16 12:04
به نقل از Tara:
#4
مگه DCEU چند تا فیلم داره که JL , BVS , SS همشون رتبه پنج داشته باشن و مرد پولادین رو بیارم چهارم پس دو رتبه دیگه رو چیکارش کنم :D :o
این مقاله درباره رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی هست که کلا 5 تا فیلم تا حالا ساخته

میدونم ولی هر طور فک کردم نمیشد این سه تا فیلم رو بهتر از هم دونست از طرفی هم باید هر سه رتبه ی اخر باشن :lol:
البته قصدم ایراد گیری در رتبه بندی شما نبود رتبه های درستی بهشون دادید فقط قصد توصیف مزخرف بودن این سه فیلم رو داشتم
نقل قول کردن
Mr.Harper
#9 Mr.Harper 1397-03-16 12:06
تشکر بابت مقاله
باید گفت فیلمای دی سی یکی از یکی بدترن. همشونم به لطف زک اسنایدر. انگار قحطی کارگردانه و دی سی قصد نداره این اقا رو اخراج کنه. اصلا براش مهم نیست چی میسازه فقط خراب میکنه و میره بعد میاد حفره ها رو مثلا توضیح بده بدترش میکنه. جوخه خودکشی و لیگ عدالت اصلا در موردشون صحبت نشه آدم سنگین تره
در مورد مرد پولادین هنری کویل بازیگر خوبیه و گزینه خوبی هم برای نقش سوپرمنه ولی خب خراب شدن سوپرمن تقصیر این نبود و باید از اسنایدر تشکر کرد بابت تخریب این شخصیت. بیشتر حس میکنم با سوپرمن اینجاستیس طرفیم.
موفقیت واندروومن رو من میگم باید مدیون رئیس خسیس مارول یعنی پرلماتر دونست که نذاشت فیلم بلک ویدو زودتر ساخته بشه وگرنه این فیلم هم موفق نمیشد. نقش آفرینی گل گدوت اصلا جالب نبود کلا بازیگر خوبی نیست. کریس پاین بهتر بازی کرد و همین باعث میشه ضعفای بازی گدوت کمتر دیده بشه. مبارزه پایانی که فاجعه بود اصلا نمیشه تخریب شدن شخصیت آرس تو این فیلم رو نادیده گرفت. بعلاوه سوالاتی رو پیش میاره که آدم خندش میگیره. مثلا وقتی که آرس میگه تمام مدت من بودم که نقشه ها و این چیزا رو تو سر دیگران وارد میکردم و باعث میشدم جنگ کنن خب بعد از مرگش جنگای دیگه ای مثل جنگ جهانی دوم و ... هم درراه بوده. پس اینا قضیشون چیه ؟
فقط بین ویلن ها میشه زاد رو قبول کرد اونم بخاطر مایکل شنون انصافا خیلی خوب بازی کرد
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#10 CAPTAIN DIAR 1397-03-16 12:38
خیلی ممنون بابت مقاله.کاملا با رتبه بندی موافقم.
فکر کنم کلا DCEU ساخته شده که ما یاد بگیریم چجوری به شخصیت های معروف یه کمپانی بزرگ کمیک گند بزنیم!واقعا با چه رویی و چه حسابی وارنر و DC دارن به فیلم سازیشون ادامه میدن؟مثلا اگه یکی از این 5 تا فیلم بد از آب درمیومد و بقیه خوب بودند،اشکالی نداشت اما حالا از این 5 تا فیلم فقط یکیشون خوبه!
......................
تارا خانم امیدوارم در آینده باز هم با Spidey.ir همکاری کنید و ما از مقالاتتون لذت ببریم.ممنون بابت مقاله. ;-)
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#11 Nima.gharibloo 1397-03-16 12:55
تقریبا رتبه بندی درسته اما به نظرم لیگ عدالت با وجود اون مشکلات غیر کمی که داشت،باید یکم رتبه ی بهتری داشت و من نسبت به بتمن علیه سوپرمن و مرد پولادین بیشتر پسندیدمش و به نظرم حداقل باید رتبه ی سوم رو داشته باشه. :-*
نقل قول کردن
ali.shahruei
#12 ali.shahruei 1397-03-16 13:43
فیلم های DCEU همه شون به غیر از واندرومن همشون بنجلن البته برای هواداران کمیک برای کسایی که طرفدار کمیک نیستن فیلم های بدی نیستن من از یکی از فامیلامون که خیلی با کمیک اشنایی نداشت (فقط در حدی که بدونه اون یارو سپرداره تو فیلما کیه شناخت داشت) حرف زدم میگفت جاستیس لیگ فیلم خیلی خوبیه
نقل قول کردن
Comic man
#13 Comic man 1397-03-16 13:44
بچه ها شنیدید خبر داغ دی سی رو؟
وارنر فیلم اختصاصی جوکر رو با حضور جرد لتو میسازد!!!!!!!!!
واقعا وارنر چقدر به نظرات هوادارا اهمیت میده
نقل قول کردن
Hashem.egz
#14 Hashem.egz 1397-03-16 14:10
بعد از مقاله اول فک نمیکردم این مقاله رو بنویسین
خیلی خوب بود ممنون...
زک اسنایدر هدفش این بود که سوپرمن متفاوتی نسبت به کمیک درست کنه ولی متاسفانه زیاده روی کرد
یه سری اطلاعات از واندروومن ۲ بیرون اومده که میگه اتفاقات فیلم تو سال ۱۹۸۴ رخ میده.... اطلاعات دیگه بیرون اومده که خبر ندارم؟
نقل قول کردن
ali.shahruei
#15 ali.shahruei 1397-03-16 14:32
به نقل از Comic man:
بچه ها شنیدید خبر داغ دی سی رو؟
وارنر فیلم اختصاصی جوکر رو با حضور جرد لتو میسازد!!!!!!!!!
واقعا وارنر چقدر به نظرات هوادارا اهمیت میده


به به افرین بر وارنر و دیسی 8)
نقل قول کردن
Mr.Harper
#16 Mr.Harper 1397-03-16 14:38
به نقل از ali.shahruei:
فیلم های DCEU همه شون به غیر از واندرومن همشون بنجلن البته برای هواداران کمیک برای کسایی که طرفدار کمیک نیستن فیلم های بدی نیستن من از یکی از فامیلامون که خیلی با کمیک اشنایی نداشت (فقط در حدی که بدونه اون یارو سپرداره تو فیلما کیه شناخت داشت) حرف زدم میگفت جاستیس لیگ فیلم خیلی خوبیه


دقیقا یکی از رفیقای منم بعد از دیدن جاستیس لیگ گفت بعد از مدت ها یه فیلم خوب دیدم :-| وقتی بهش گفتم این فیلم چرته و بشین اونجرز رو ببین بهش برخورد :D
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#17 Pouriya Ahmadi 1397-03-16 15:12
خیلی ممنون.تنها فیلمی که از DCEU دیدم و حال کردم واندر وومن بود.مرد پولادین هم بد نبود.جوخه انتحار هم فقط به خاطر بازی محشر مارگو رابی قابل دیدن بود.لیگ عدالت مزخرف ترین فیلم کامیک بوکی عمرمه.بتمن و سوپرمن باز خیلی بهتر از لیگ عدالت بود و راستش جا داشت تو نکات مثبتش موسیقی متن معرکه این فیلم هم ذکر میکردین.واقعا با موسیقیش بر خلاف خود فیلم حال کردم.
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#18 Pouriya Ahmadi 1397-03-16 15:15
به نقل از Comic man:
بچه ها شنیدید خبر داغ دی سی رو؟
وارنر فیلم اختصاصی جوکر رو با حضور جرد لتو میسازد!!!!!!!!!
واقعا وارنر چقدر به نظرات هوادارا اهمیت میده

واقعا؟با خوان فینیکس داشتن مذاکره میکردن خب!
نقل قول کردن
Ali Agha
#19 Ali Agha 1397-03-16 15:29
سلام و خسته نباشید
مقالات خوب بود ولی درباره رتبه بندی فیلم های مارول به نظرم مقالتون یکم سلیقه ای اومد چون با نمره متاکریتیک و فروش و ... جور در نمیومد
نقل قول کردن
Tara
#20 Tara 1397-03-16 15:33
#19
لزومی نداره که با فروش و متاکریتیک جور در بیاد
هر فیلمی که فروش خوب کنه عالیه ، استدلال منطقی نیست و همچنین مبنای مقاله نمره متاکریتیک نبود و دلیلی هم نداشت باشه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#21 Cap-Spider Potter 1397-03-16 16:02
مقاله خیلی خوبی بود... فیض بردیم !
راستش اگر Wonder Woman رو حساب نکنی، من ذره ای از بقیه فیلما لذت نبردم !! DCEU از اولشم یه استودیو اشتباهی بود..!!

Suicide Squad رو حتی هنوز ندیدم !!!! :o

Justice League هم که افتضاح بود ! وقتی گفتند ویلین فیلم Stephen Wolf ئه، احتمال دادم خبیث ماندگاری برای DCEU بشه ولی... به قول آقای ترابی "من فقط فهمیدم داره یه چیزایی راجب Unity میگه و آخرشم سوپرمن راحت شکستش میده و تمام !!" :o

باز خدا رو شکر Wonder Woman خوب بود... لااقل یه یادگار مطبوع و شایسته از DCEU تو ذهن داشته باشیم ..!!

چی بگم والا... ممنون بابت مقاله خوبتون
نقل قول کردن
Remi_GAMBIT
#22 Remi_GAMBIT 1397-03-16 16:06
از نظر من مرد پولادین یکمی از واندر وومن بهتره، یکمی. ولی در کل با شما موافق.
درباره آینده هم امیدی ب آکوامن، بتمن، جوخه ۲، واندر وومن ۲ و نیو گادز ندارم ولی ب نظرم شزم فیلم خیلی خوبی خواهد شد و فیلم لیگ عدالت تاریکم اگه کنسل نشه عالی میشه.
با تشکر.
نقل قول کردن
ali.shahruei
#23 ali.shahruei 1397-03-16 19:00
به نقل از Remi_GAMBIT:
از نظر من مرد پولادین یکمی از واندر وومن بهتره، یکمی. ولی در کل با شما موافق.
درباره آینده هم امیدی ب آکوامن، بتمن، جوخه ۲، واندر وومن ۲ و نیو گادز ندارم ولی ب نظرم شزم فیلم خیلی خوبی خواهد شد و فیلم لیگ عدالت تاریکم اگه کنسل نشه عالی میشه.
با تشکر.


پروژه های دیسی همشون شخصیت هایی دارن که پتانسیل فیلم های خوبی دارن ولی عقل شونو دادن دست زک اسنایدر بی استعداد

دیسی تا وقتی که مثل مارول به هوادارا احترام نذاره همینجوری میمونه

در ضمن من هم با نظر شما در مورد justice league dark موافقم شخصیت پر پتانسیلی مثل کنستانتین(که من واقعا عاشق کنستانتیم)داره
نقل قول کردن
Ice Man
#24 Ice Man 1397-03-16 19:38
ممنون واسه مقاله
رتبه بندی عالی بود ، دقیقا به همین ترتیبه کیفیتشون ، 4 تا فیلم ناامید کننده و افتضاح کمیک بوکی ای که DCEU تا حالا ساخته و البته با 1 فیلم نسبتا خوب
5.دیگه گفتن نداره چقدر اقتباس افتضاحی از کمیک های جوخه خودکشی و ویلن هاش کردن ولی کمیک ها چی بودن ، ورژنی که اقتباس کردن چی بود! به همه شخصیت های منفی و مثبت گند زدن ، فیلم پوچ و بی مفهوم بود و هیچ حرفی واسه گفتن نداشت ، هیچ نتیجه ای نداشت و فقط میخواست چند تا صحنه فان و باحال بسازه با حضور اون شخصیت ها و… ، همون شخصیت ها رو هم به کل تغییر داده بود و حسابی لوس و مسخره کرده بود ، بهتر بود میکردنش فیلم هارلی کوئین و راحتمون میکردن! اصلا هارلی کوئین کلاسیک خیلی فرق داشت و بهتر بود ، این ورژنش که زیادی لوس و آبکیه رو کلا زیاد کنار جوکر نشون نمیدن ، بی خود نیست که جوکر فیلم هم اونجوری بود ، از جوکرش که دیگه نگم بهتره ، رفتن سراغ ورژنی از جوکر که تصور درستی ازش نداشتن وگرنه جرد لتو رو واسه این نقش انتخاب نمیکردن ، در کل جوخه خودکشی از همشون ضعیف تر بود
4.این فیلم بیشتر همه منو داغون کرد
فیلمش سر و ته نداشت ، انسجام نداشت ، سبک مناسبی نداشت ، تم مناسبی نداشت ، خیلی خیلی مصنوعی بود ، بازی هاش ضعیف و مصنوعی بود ، کاملا کلیشه ای بود ، جلوه های ویژش افتضاح بود ، اکشنش افتضاح بود ، موسیقی متنش افتضاح بود ، شخصیت پردازی های شخصیت ها هم طبق معمول نادرست و ضعیف بود ، داستانش خیلی ساده و مسخره بود و…
اصلا از پتانسیل شخصیت ها و کمیک های خوبی که داشتن اقتباس نکردن
به همین سادگی که چند تا ابرقهرمان (که از ابرقهرمانی فقط کاستومشو دارن و اسمشو ، پ.ن: انگار به همین خلاصص ، الان این سوپرمن ابرقهرمانه! خیرش فقط به لوئیز لین میرسه که تازه اگه اتفاقی هم واسش بیفته کره زمینو رو سر مردم با خاک یکسان میکنه!) که هیچ شباهتی هم به هم ندارن تصمیم میگیرن یه تیم تشکیل بدن که در برابر تهدیدات و خطرات جهانی مقابله کنن ، بعدشم که زود به هم اعتماد میکنن و با هم دوست میشن و استپن ولفم هست که اومده تا اینا یه چیزی داشته باشن باهاش بجنگن و خلاصه آخرش یه تیم خوب میشن و با سختی با ارتش استپن ولف میجنگن اما هیچ کاری از پیش نمیبره و سوپرمنو زنده میکنن بیاد کارو تمام کنه :-|
3.همش از این فیلم لعنتی شروع شد ، قرار بود برای اولین بار این دو تا رو کنار هم ببینیم و خیلی امیدوار بودیم چون فکر میکردیم که دی سی هم قراره دنیای سینماییش رو گسترش بده و یه فیلم خوب بسازه اما گند زد!
2.این فیلم هنوز اولش بود ، فکر میکردم سعی میکنه که داستان سوپرمنو به روز و مدرن و با یه سبک باحال بازسازی کنه! یعنی فکر میکردم اولش سوپرمن اینجوریه بعد شخصیت پردازیش تو فیلم های بعدی به کمیک ها نزدیک میشه…!
ولی اصلا اینطور نشد و تا قبل از دنباله فیلم (اگه ساخته بشه) با BvS و JL شد پایه گند زدن به فیلم ها یعنی فیلم ها سوپرمن محور بودن و اینم هنوز خیلی جای کار داشت ، چه برسه که گسترش پیدا کنه و فیلمای دیگه رو هم تحت تأثیر قرار بده!
1.این فیلم خیلی از قبلی ها متفاوت و بهتر بود ، کلا فیلمش تماشایی بود
شخصیت پردازی های شخصیت های اصلی و فرعی و مکمل واقعا خیلی خوب بودن برخلاف فیلم های دیگه دی سی! ، اکشن و جلوه های ویژه خوبی داشت ، موسیقی متن خوبی داشت ، سبک و تم منحصری داشت و نوآورانه بود و داستانش هم خیلی خوب و مناسب بود و فیلم خوش ساختی بود و ایده ها و برنامه ریزی های مناسبی واسش طرح کرده بودن که بتونه فیلم موفقی بشه ، در کل کاری که باید بکنن همینه که جوری چیدمان و ساختار فیلم و محتویاتشو طراحی کنن که اثر قابل قبول و موفقی بشه و این فیلم هم همین کار رو کرده بود تا یه اقتباس خوب و موفق از کمیک ها بکنه
پ.ن: امیدوارم DCEU فیلمای موفق بیشتری بسازه تا SS و JL و BvS رتبه تک رقمی رو رد کنن ، آخه رتبه 5 ، 4 و 3 واسشون کمه
پ.ن.2: اگه فیلم اختصاصی جوکر رو در یه ورژن مستقل از دنیای اصلی حال حاظر DCEU بسازن که عالیه چون میتونیم دوباره یه جوکر خوب بعد جوکر دارک نایت ببینیم ولی از طرفی هم اصلا جوکر جرد لتو بدترین جوکر تاریخ! شرایط و موقعیت هاش هم خیلی افتضاح بود نسبت به بقیه جوکر ها ، یعنی خیلی ناجوره دیگه جرد لتو هیچوقت فرصت دوباره پیدا نکنه! حداقل اگه افتضاح هم هست مطمئن بشیم…
هرچند ویلنی که خوب باشه خود به خود طرفدار هارو جذب میکنه و اینجوری فایده نداره ولی شاید فیلم اختصاصی جوکر اندازه SS بد نشه! (وارنر ما رو کشت از بس امیدوار و دوباره ناامید کرد ، متأسفانه با هر پروژه جدید دوباره تکرار میشه!)
نقل قول کردن
winter-soldier-911
#25 winter-soldier-911 1397-03-16 23:02
مرسی از مقاله خوبتون.
به نظر من بجز رتبه 1 همه میتونن جای همدیگه باشن :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
Ali_craft
#26 Ali_craft 1397-03-17 02:54
ادم اینو میبینه دلش میسوزه که جرا دیسی عبرت نگرفته بلکه سقوطم کرده.
نقل قول کردن
Ali_craft
#27 Ali_craft 1397-03-17 02:58
به نقل از Comic man:
بچه ها شنیدید خبر داغ دی سی رو؟
وارنر فیلم اختصاصی جوکر رو با حضور جرد لتو میسازد!!!!!!!!!
واقعا وارنر چقدر به نظرات هوادارا اهمیت میده

ای کاش ریبوت میزدن نه جوکر مناسبی هست نه فلش درست حسابی دیسی واقعا تو انتخاب بازیگراش باید فکر کنه بنظرت یه جوکری که هم نسبتا جوان هم دیوونس جالبه؟یا از نظر هیکلی؟
هیچ جوکری هیث نمیشه
نقل قول کردن
Ali_craft
#28 Ali_craft 1397-03-17 03:00
به نقل از Tara:
#4
مگه DCEU چند تا فیلم داره که JL , BVS , SS همشون رتبه پنج داشته باشن و مرد پولادین رو بیارم چهارم پس دو رتبه دیگه رو چیکارش کنم :D :o
این مقاله درباره رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی هست که کلا 5 تا فیلم تا حالا ساخته

مگه گرین لنترن جز dceu نبود؟ ریبوت شد؟
نقل قول کردن
Tara
#29 Tara 1397-03-17 09:52
به نقل از Ali_craft:
به نقل از Tara:
#4
مگه DCEU چند تا فیلم داره که JL , BVS , SS همشون رتبه پنج داشته باشن و مرد پولادین رو بیارم چهارم پس دو رتبه دیگه رو چیکارش کنم :D :o
این مقاله درباره رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی هست که کلا 5 تا فیلم تا حالا ساخته

مگه گرین لنترن جز dceu نبود؟ ریبوت شد؟

یه زمانی قرار بود که با گرین انترنت شروع بشه دنیای سینمایی دی سی
اما به دلیل افتضاح بودنش ( ! ) کاملا منحل شد
نقل قول کردن
mersad
#30 mersad 1397-03-17 13:27
به نقل از Pouriya Ahmadi:
به نقل از Comic man:
بچه ها شنیدید خبر داغ دی سی رو؟
وارنر فیلم اختصاصی جوکر رو با حضور جرد لتو میسازد!!!!!!!!!
واقعا وارنر چقدر به نظرات هوادارا اهمیت میده

واقعا؟با خوان فینیکس داشتن مذاکره میکردن خب!

مثله اینکه یه فیلم در مورد اوریجین جوکر میخوان با بازی فینیکس بسازن که ربطی به دنیای سینمایی DC نداره

یه فیلم دیگه که بهش هیچ ربطی نداره با بازی لتو که توی دنیای DC جریان داره.!!

معلوم نیست فازشون چیه؟
نقل قول کردن
Teen Titans
#31 Teen Titans 1397-03-17 17:05
نمیدونم شما چرا این خبر های وارنر رو جدی میگیرید قراره برای کلی شخصیت فیلم اختصاصی بسازه
همین فیلم اختصاصی بتمن هنوز رو هواست معلوم نیس آخرش بن افلک بتمن بشه یا یکی دیگه حالا بیاد فیلم اختصاصی جوکر با حضور جرد لتو رو بسازه!
نقل قول کردن
Mdh
#32 Mdh 1397-03-18 19:30
هیچ کدوم از اینا چیزی نبود که انتظارش رو داشتم...
تنها اعصاب خوردی...
واندر وومن بد نبود...جوخه خودکشی گاها جالب میشد...
سه تای دیگه زیاد خوشایند نبودند...
چه از لحاظ سینمایی چه کمیکی و...
نقل قول کردن
typhoon
#33 typhoon 1398-11-12 15:53
اصلا و ابدا با رتبه ای که آکوامن داره موافق نیستم.
شاید فیلم خوبی نباشه و فیلمنامه ی ضعیفی داشته باشه و شاید بازیگرا اونطور که باید خوب بازی نکردن. اما واقعا از نظرتون بتمن علیه سوپرمن ازش بهتر بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :-| :-| :-|
آکوامن حداقل گند نزد به شخصیتش در کمیک اما در بتمن علیه سوپرمن واقعا نمیدونم چطور میشه اون وفاداری جانانه( :-| ) سوپرمن و بتمن به ورژن کمیکیشون رو تحمل کرد :sigh: فیلمنامه ی آکوامن ضعیف بود. ولی واقعا برای بتمن علیه سوپرمن قوی بود که رتبه ی بهتری داره؟؟؟؟؟ اورم به نظر من فعلا بهترین ویلن دیسیه البته بهونه های درستی نداشت و بنظرم بخاطر نفرتش و کشور گشاییش میخواست حمله کنه ولی واقعا شما دومزدی با اون ظاهر شاهکار ( :-x ) و یا حتی لکس لوتر با بازی فوق العاده ی بازیگرش ( :o ) رو به اون ترجیح میدین؟؟؟؟ آکوامن شاید فیلم خوبی نباشه اما از نظر من 100 برابر بهتر از BvS بود!
نقل قول کردن
Mister Terminator
#34 Mister Terminator 1399-11-02 08:30
اگه سه فیلم آخر یعنی هارلی کویین، واندروومن و شزم! نبودن الان دی سی به طور کلی نابود شده بود.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#35 AmirhoseinJafari2005 1399-11-25 02:22
من از بین اینها ، مرد پولادین و بتمن علیه سوپرمن رو دیدم.... راستش خوشحالم که بقیه رو ندیدم چون از اون تیزر ها و پوستر هاشون معلومه که چه افتضاحی هستن (البته به غیر از شزم و چندتای دیگه).... بتمن علیه سوپرمن با اون (شاهکار :-| ) مارتاش با اوریجین دومزدی و مرد پولادین با اون (شاهکار :-| ) شکستن گردن ژنرال زاد ، در زهن ها ماندگار شد :lol:
نقل قول کردن
s.p.i
#36 s.p.i 1400-05-18 14:31
سلام
خیلی ممنون بابت رتبه بندی راستش اونطوری که من نتیجه گرفتم از این رتبه بندی فقط ۴ فیلم از دی سی خوب بوده و میشه گفت کمی خودشو از بحران نجات داده ولی هنوز از اشتباهات خودش درس نگرفته و البته بگم این فیلم بیشت برای دل خوش کردن برخی طرفدار هاست
راستش تا زمانی که چیزی در حد جنگ بینهایت نسازه نمیتونم بگم تو فیلم سازی خوب شده ولی امیدوارم بسازه

با رتبه بندی موافقم البته این لیست بیشتر فیلم های ضعیف شامل میشه و ۴ آخر میشه گفت متوسط روبه بالاس

تشکر
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#37 The Devil Of Hells Kitchen 1400-05-18 23:50
واقعا نمیتونم باور کنم که چطوری فیلمی که کانتنت و تیم بازیگری و دیالوگاش نسبتا متوسط به ضعیفن رتبه دوم رو داره و فیلمی که کاملا کامیک بوکیه آناگونیست خوبی داره بازیگریش شاهکاره دیاگرفی و ساختار اکشن هاش عالیه و پر از توییست هست رتبه ۳ حداقل دو باید میبود با اینکه به نظر خود بنده بهترینه . از طرفی چطوری پرندگان شکاری که به زورم نمیشد دیدش رتبه پنجه . من خودم به شخصه سوییساید اسکواد ۱ رو دیدم ازش بدم نیومد ولی این برام منفوره نمیگم بدتره ولی واقعا رتبه ۵ خیلی زیاده . دیگه حرفی ندارم به عنوان کسی که خیلی فیلم کمیک بوکی و جنایی و ... دیده واقعا با دیدن لیست متحیر شدم فقط یک سوال چرا باید با گاردینز آف گلکسی قیاس شه فیلم جوخه انتحار ؟ چون جیمز گان ساخته ؟! من رسما سکته رو رد کردم انشاالله بقیه از لیست خوشتون اومده باشه باقی لیست هم خیلی خوب بود با تشکر . ( هیت نمیکنم لیستو ولی اصلا موافق نیستم با موارد ذکر شده برتر )
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#38 Pooyan mirzahosseini 1400-05-27 00:09
سلام خسته نباشید
من واقعا از شما برای این رتبه بندی تشکر میکنم ولی واقعاً مخالفم اول اینکه بنظرم فیلم جوخه انتحار 2 باید رتبه اول رو می‌گرفت چون از شزم واقعاً بهتر بود اصلاً از شزم هم بگذریم چطوری ممکنه فیلمی مثل جاستیس لیگ زک اسنایدر که حتی توضیح نداد که چطوری دارکساید زمینی که کلی دنبالش گشته بود رو فراموش کرد و اینکه شخصیت پردازی دقیقی نداشت حتی اگر کمیک فن نباشید و حتی اگر یک انیمیشن خشک و خالی هم که دیده باشید میدونید که بتمن شخصیتی نیست که بی گدار به آب بزنه و این کاملاً با شخصیت اون در تضاد هست و اینکه شخصیت ها عمق زیادی هم ندارن اصلا از ابرقهرمان ها هم که بگذریم استپن ولف هم که تقریباً ویلن اصلی فیلم بود عمق شخصیتی خاصی نداشت و حتی به این اشاره هم نشد که خطای بزرگ اون چی بود و واقعاً مشکل های زیادی داشت از فیلمی مثل جوخه انتحار 2 که اکشن فوق‌العاده ای داشت و صحنه های طنز خوبی داشت ، جلوه های ویژه خیلی خوبی داشت ، فیلمنامه خیلی خوبی داشت ، بازیگر های فوق‌العاده ای داشت، فقط از لحاظ صحنه های احساسی یکم مشکل داشت ولی بد هم نبود مثلاً بعضی از صحنه ها خوب بودن مثل مرگ فلگ یا اون دیالوگ آخر استارو که واقعاً خیلی خوب بود و باعث شد مخاطب از یک دید دیگه هم به قضیه نگاه کنه بهتر باشه
واقعاً حداقل میبایست رتبه دو رو داشته باشه درصورتی که واقعاً لایق رتبه یک بود

و اینکه چند تا سوال داشتم که مربوط به نقد جوخه انتحار 2 بود که گفتن این مقاله فقط ترجمه شده آیا این که ترجمه شده نظر منتقد های سایت هم هست یا نه یا اینکه اگر نیست منتقد ها نظر خودشون رو میگن یا نه ممنون
نقل قول کردن
mjkp
#39 mjkp 1400-10-18 10:55
شزم به نظرم خیلی باحال بود و وقتی میدیدمش یاد فیلم های مارول میفتادم
نقل قول کردن
s.p.i
#40 s.p.i 1400-10-19 22:18
از بین تمام فیلم های اینجا بیشتر واندروومن و شزم دیدم البته بگم واندروومن ۳ بار دیدم آخرش هم حوصله سربره
شرم ۵ بار دیدم فقط ایکاش لحن فیلم معلوم بود
جدا از ایرادات فیلم bvs بتمن و سوپرمن میجنگن ولی خداییش خیلی حوصله سر بره

ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#41 TMNT - FAN 1402-11-12 11:32
حالا که کار DCEU به اتمام رسیده بنظرم وقتشه این مقاله برای آخرین بار آپديت بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید