رتبه بندی سریال های مارول/نتفلیکس

رتبه بندی سریال های مارول/نتفلیکس

حالا که شراکت مارول و نتفلیکس به اتمام رسیده تصمیم گرفتم تمام این سریال ها را براتون رتبه بندی کنم. شما با این رتبه بندی موافق هستید؟

مقدمه: از به پرواز در آمدن مرد آهنی در سال ۲۰۰۸ تاکنون ، فیلم های دنیای سینمایی مارول طرفداران بسیار زیادی را برای خود دست و پا کرده اند و همیشه صدر نشین باکس آفیس بوده اند. در راستای موفقیت های روز افزون فیلم های ابرقهرمانی، در سال ۲۰۱۳ خبر‌ ساخت سریال بی باک تائید و پس از آن مشخص شد که قرار است مارول و نتفلیکس با همکاری یکدیگر سریال هایی در یک دنیای مشترک و در ارتباط با دنیای سینمایی مارول بسازند تا تا اینکه چنید پیش و با پخش فصل سوم سریال جسیکا جونز این سریال ها هم به اتمام رسید. حال در این مقاله سعی داریم که سیزن به سیزن این سریال ها را بررسی و رتبه بندی کنیم . با ما همراه باشید :

 

13- آیرون فیست فصل دوم (Iron Fist – Season 2)

آیرون فیست فصل دوم (Iron Fist – Season 2)

کی میگه که فصل دوم از فصل 1 بهتره؟ واقعا کی؟ فصل دوم از سریال "آیرون فیست" بدون شک بدترین و ضعیف ترین سریالیه که مارول و نتفلیکس ساخته اند. لااقل فصل 1 یک خبیث جذاب داشت ولی این فصل حتی اون رو هم نداره! در واقع قضیه دشمنی بین دنی رند و داوس به هیچ وجه کشش این رو نداره که برای کل فصل تحملش کنیم. شخصیت خبیث «تایفوید مری» هم در ابتدا جذاب به نظر میاد ولی خیلی زود به حاشیه رانده میشه. شخصیت های مکمل هم اصلا اون تازگی فصل 1 رو برامون ندارن. بودجه سریال هم که کاملا نَم کشیده! شاید تنها نقطه قوت فصل دوم نسبت به فصل 1 این باشه که از تعداد اپیزودها کم شده! خدا رو شکر!

 

12- جسیکا جونز فصل دوم (Jessica Jones -Season 2)

جسیکا جونز فصل دوم (Jessica Jones -Season 2) 

پس از اتفاقاتی که در فصل اول رخ داد ، هم اکنون مردم جسیکا جونز را به عنوان یه قهرمان قاتل میشناسند و همانند گذشته در زندگی اش دچار مشکلاتی میشود. سپس پایش به یک پرونده باز میشود که به گذشته وی‌ مربوط میشود ... در اولین نگاه به راحتی میتوان دریافت که سیاست مسخره نتفلیکس یعنی ۱۳ قسمتی بودن سریال ها ، لطمه بدی به این سری وارد کرده است و باعث کند شدن ریتم آن شده ! از دیگر‌ نکات منفی نیز میتوان مشکلاتی نظیر روایت ضعیف، منجسم نبودن فیلمنامه و کمبود پرداخت به شخصیت های مکمل نام برد. اما همچنان برگ برنده فصل دوم، شخصیت پردازی و چند لایه ای بودن کاراکتر اصلی و عملکرد قدرتمند بازیگران می باشد. در مجموع فصل دوم جسیکا جونز گامی بزرگ رو به عقب‌ برداشته و ضعف هایی در آن پدیدار شده و با اینکه همچنان عملکرد نسبتا رضایت بخشی دارد ، اما قادر نیست که انتظار هواداران را برآورده کند. البته فصل دوم خیلی خوب شروع میشه و نوعی حالت مرموز داره که باعث میشه دوست داشته باشیم از گذشته جسیکا بیشتر بدونیم. ولی درست از وقتی که پای مادر جسیکا به سریال باز میشه سریال به شدت افت میکنه به طور یکه سه قسمت آخر رو به سختی میشه تحمل کرد! حتی حضور دوباره و نصف و نیمه کیل گریو در قسمت های پایانی نمیتونه کمکی بکنه چون فصل دوم بیش از هر چیز از نبود یک خبیث تمام عیار و معرکه رنج میبره.

 

11- مشت آهنین (Iron Fist)

  مشت آهنین (Iron Fist)

هنگامی که اعلام شد سریال مشت آهنین در دست ساخت است و توسط نتفلیکس پخش میشود، طرفداران خیلی هیجان انگیز و مشتاق شدند تا صحنه هایی اعم از نبرد دنی رند با اژدها و تبدیل شدندش به مشت آهنین ، تا نما های شگفت انگیز از شهر افسانه ای کان لان را مشاهده نمایند. اما در نهایت چیزی که با آن مواجه شدند سطح پایین تر از دیگر سریال های مارول / نتفلیکس ساخته شد. نه از مبارزات ناب خبری بود و نه از اژدها (‌ بجای آن یک جفت لامپ قرمز دیدیم!) جدا از این ها ، نمیتوان گفت مشت آهنین سریال بد و مزخرفی است زیرا واقعا بازی های خوب و داستان نسبتا سرگرم کننده و قابل تحملی در سریال وجود داشت همچنین نسبت به دیگر آثار مشترک مارول / نتفلیکس ، آیرون فیست فضای جالب تر و فان تری به نمایش گذاشت. اما بزرگترین و اصلی ترین عامل شکست مشت آهنین ، اختصاص بودجه کم و ناکافی توسط نتفلیکس بود که همین موضوع باعث پدید آمدن مشکلات آزار دهنده ای همچون خلق جلوه های ویژه ضعیف و ناتوان ماندن در به خوبی به تصویر کشیدن زندگی گذشته دنی رند شد. همچنین به وضوح مشخص است که نویسندگان و خالقان سریال آیرون فیست، جسارت کافی را نداشتند. هم صحنه های اکشن و هم بدلکاری ها میتونست بهتر باشه. اما خبیث خوبی داشت و همانطور که در این مقاله گفته شد ما رو به یاد نورمن آزبورن می انداخت!

و البته ناگفته نماند که یکی از مهم ترین اصل های فیلمها و سریال های رزمی، یعنی اکشن و مبارزات در این مجموعه ۱۳ قسمتی به هیچ عنوان قابل قبول ساخته نشده بود.

 

10- مجازاتگر (The Punisher)

 مجازاتگر (The Punisher) 

بدون شک پانیشر‌ ساخته شده توسط نتفلیکس بهترین اقتباس موجود از روی این کاراکتر ضد قهرمان کمیک بوک می باشد. ما اولین بار‌ در فصل دوم سریال بی باک با فرانک کسل / پانیشر آشنا شدیم و سپس بلافاصله خبر ساخت سریال اختصاصی این کاراکتر منتشر و با استقبال طرفداران روبرو شد.

تمامی منتقدین و بینندگان بازی جان برنثال در نقش اصلی را ستودند و قسمت های نخست را قابل قبول ، و قسمت های پایانی را عالی خواندند ؛ بگونه ای که بسیاری گفتند پانیشر در سبک یک سریال اکشن خوب عمل کرده و توانسته آنها را راضی‌ نگه دارد. پرداخت سریال به مشکلات روحی - روانی سربازان پس‌ از جنگ از نقاط قوت آن شمرده میشود. فیلمنامه و داستان در سطح خوبی قرار دارند اما در طول سریال همواره ضعف هایی در آنها وجود دارد. بزرگترین ضعف های سریال مجازاتگر را میتوان اینگونه عنوان کرد : نبود لحظات هیجان انگیز کافی و عدم توانایی در میخکوب کردن مخاطب ! و گاها در بعضی قسمتها رو به حوصله سر‌بر‌ شدن میروند اما خوشبختانه طولانی مدت نیست و کنترل میشود. در هر حال اینکه بگوییم سریال پانیشر برای طرفداران این کاراکتر و هواداران ژانر اکشن / ابرقهرمانی لذت بخش است مبالغه نکرده ایم اما با اینحال با اثری کامل و فوق العاده فاصله دارد. شاید مشکل اصلی در ریتم کند قسمت های ابتدایی باشد که به قدر کافی کشش ندارند. «بیل روسو» در قالب خبیث اصلی داستان هم دیر به نقطه اوج خودش میرسه و تماشاچی باید منتظر فصل 2 بمونه تا کاملا او را در هیبت بزرگترین دشمن پانیشر در دنیای کمیک یعنی «جیگسا» ببینه. 

 

9- مدافعان (Defenders)

 مدافعان (Defenfers) 

نتفلیکس از همان اوایل راهی را پیش گرفت که قبلا مشابهش را در انتقام جویان MCU   دیده بودیم. یعنی اول آثار اختصاصی چند کاراکتر را ساخت‌ و سر انجام در محصولی مشترک گرد هم آمدند و شاهد تعامل و تیم آپ کردن آنها علیه یک یا چند دشمن قوی بودیم. در سریال مدافعان ما برای اولین بار شاهد حضور چهار ابرقهرمان مارول باهم در یک سریال بودیم. برخلاف سایر سریال های مارول / نتفلیکس ، این سریال در ۸ قسمت تولید شد و در حقیقت عوامل با اینکار سعی داشتند که یکی از مشکلات خود را که همین اپیزود های زیاد است را رفع کنند اما زیاد از این ویژگی بهره برداری کافی نکردند. منتقدین و تماشاگران کادر بازیگری، اکشن، شخصیت پردازی خوب قهرمانان سریال،رشد کاراکتر هایی مانند دنی رند و صد البته تعامل خارق العاده شخصیت ها را ستودند. با تمام اینها نویسندگان برای خلق ویلن ماندگار‌ عاجز ماندند زیرا نویسندگان با عدم شخصیت پردازی کافی برای الکساندرا و مرگ زود هنگامش ، تمام پتانسیل آن را به باد دادند . این که الکترا خبیث اصلی شد ، خوب بود ولی شاید بهتر بود الکساندرا اینقدر زود کشته نمیشد. سازمان هند هم در سریال مشت آهنین و هم در سریال مدافعان جذابیت خاصی نداشتند و آزار دهنده بودند.

 

8- مجازاتگر فصل دوم (Punisher- Season 2)

مجازاتگر فصل دوم (Punisher- Season 2)

فصل 2 از سریال "پانیشر" در بخش های کلیدی از فصل یک بهتر شده و ریتم و اکشن مناسبت تری داره ولی تمرکز داستانی نسبت به قبل بدتر شده و شخصیت های جدید به پای قبلی ها نمیرسند. اما خوبیش اینه که خصومت شخصی بین فرانک و بیلی رو پیگیری میکنه و در آخر فرانک را به جای خوبی میرسونه! نگاه کلی به فصل 2 نشان میده که انگار دو بخش کاملا متفاوت و ناهمگون به هم چسبانده شده اند و سازندگانش نتوانسته اند به خوبی داستانک ها را بهم ربط بدهند. از این رو از هم گسیختگی به چشم میاد. ولی لااقل به خوبی قصه شخصیت هایی مثل فرانک کسل، دینا مدنی و بیلی روسو رو به سرانجام میرسونه.

 

7- جسیکا جونز فصل سوم (Jessica Jones -Season 3)

جسیکا جونز فصل سوم (Jessica Jones -Season 3)

اولش به نظر میرسه فصل 3 جسیکا جونز داره یه قصه کلیشه ای درباره قاتل سریالی روایت میکنه به نام « گرگوری سَلینجر» (در حالی که فصل قبلی روی قدرت های فوق بشری خبیث ها تکیه شده بود) ولی به زودی معلوم میشهاونقدر پتانسیل داره که پرسش های اخلاقی را در مقابل جسیکا جونز و متحدین او قرار بده. شاید تمرکز این فصل روی توانایی های کارآگاهی جسیکا برای هواداران مارول کمی خسته کننده باشه (چون شاید ترجیح بدن مشت و لگد زدن ابرقهرمانانه را تماشا کنند) ولی این معمای خوب کار شده ارزش صبر شمار را دارد و باعث ساختار شکنی در شخصیت قهرمانان داستان میشه که شاید قبلا نظیرش را در سریال های مثل "بی باک" و "بازی تاج و تخت" دیده بودیم. سریال تا سه قسمت مونده به آخر فصل خیلی خوبه و کشش زیادی هم داره ولی در سه قسمت آخر واقعا میلنگه! اصلا تقابل جسیکا جونز و دوستش، تریش واکر (هل کت) اصلا خوب و قانع کننده در نیومده. کاش این سریال به جای 13 قسمت، 10 قسمت داشت و فقط هم روی قضیه آقای «سلینجر» تمرکز میکرد. 

 

6- بی باک فصل دوم (Daredevil - Season 2)

 بی باک فصل دوم (Daredevil Season 2)

سری‌ اول از سریال بی باک با موفقیت و استقبالی بی نظیر‌ همراه شد بطوری که بلافاصله پس از منتشر شدن فصل اول ، فرایند تولید فصل دوم نیز آغاز شد. با اینکه فصل‌دوم دنباله شایسته ای برای سری اول می باشد ، اما آن قدرت و تاثیر گذاری فصل پیشین را ندارد ! با اینحال حضور کاراکتر های خفنی مثل پانیشر و الکترا و تضاد شخصیتی آنها با مت مورداک / دردویل ، از ویژگی های مثبت به حساب میایند.همچنین سریال ریتم بهتری پیدا کرده و خیلی ها آن را از فصل 1 سرگرم کننده تر میدانند. نویسندگان نیز بجز در مواردی ( مانند توضیح ندادن کافی در باره ماهیت بلک اسکای ) به خوبی کار خود را انجام دادند. شایان ذکر است باز هم سکانس های اکشن و مبارزات معرکه ای در سریال وجود دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست. ولی از مشکلات بزرگ فصل دوم نیز میتوان به توضیح ندادن کافی درباره برخی از اتفاقات و سازمان هند ( این سازمان در تمام سریال های مارول / نتفلیکس مشکل ساز بوده اند ) اشاره کرد. البته حضور قدرتمندانه الکترا و البته پانیشر در فصل دوم اندک ضعف های آن را می پوشاند.

 

5- لوک کیج فصل اول (Luke Cage  - Season 1)

 لوک کیج فصل اول (Luke Cage  - Season 1) 

فصل اول لوک کیج که اغلب اتفاقات محله هارلم را نشان میداد بیشتر بر‌ روی فساد های سیاسی و مشکلات فرهنگی تمرکز کرده بود. در حقیقت لوک کیج تا نیمه اولش به همه ی زوایای یک ابرقهرمان خسته که در یک آرایشگاه کار میکند میپردازد‌ و همه چیز اعم از شخصیت خبیث و داستان و ... بسیار خوب پیش میرود اما ناگهان با مرگ شوک آور ویلن ، برخی از ویژگی های خوب و متمایزش دچار یک سیر نزولی میشوند برای مثال ویلن دوم زیاد قابل قبول نبود همچنین مشکلاتی در ریتم سریال وجود داشت و بعضی جا ها واقعا به رو به کسل کننده شدن میرفت. با اینحال اکشن سریال خلاقانه و متمایز از دیگر آثار مارول/ نتفلیکس است. همچنین کاراکتر های فرعی نظیر کلر تمپل و کاراگاه نایت نیز به قدر کافی شکوفا میشوند. کارگردانان به بهترین نحو ممکن به انگیزه ها و اخلاقیات و اتفاقات زندگی لوک کیج میپردازند. ضمن این که اریجین یا سرگذشت شخصیت لوک کیج خیلی وفادارانه و به شیوه ای با حوصله روایت میشود که آدم از دیدن آن لذت میبرد. ولی همانطور که در اینجا هم گفته شد، مرگ کاتن ماوث یکی از بدترین پیچش های داستانی بود که به سریال ضربه زد.

 

4- لوک کیج فصل دوم (Luke Cage Season 2)

 لوک کیج فصل دوم (Luke Cage Season 2) 

پس از انتشار فصل اول سریال لوک کیج ، ساخت فصل بعدی نیز توسط نتفلیکس تایید شد. جدیدترین محصول مارول / نتفلیکس حسابی توجهات را به خود جلب کرده و از فصل نخست هم گامی فراتر گذاشته است و به مراتب جذاب تر و کم نقص تر نسبت به فصل قبلی ساخته شده  است. داستان چندی پس از اتفاقات مجموعه مدافعان را روایت میکند ، زمانی که لوک کیج تبدیل به شخصی محبوب و معروف شده و از این بابت در تنگنا هایی قرار میگیرد... پیش از این سیزن دوم هایی که از سریال های جسیکا جونز و دردویل منتشر میشد به مراتب ضعف هایی داشتند و قادر نبودند که در سطح سیزن اول خودشان ظاهر شوند. اما خوشبختانه لوک کیج به این چرخه پایان داد و نگذاشت تبدیل به عادت شود ! در این سری‌ سازندگان شخصیت های خبیث قابل درک و در عین حال منفور و سمج را خلق کرده اند که به گفته برخی از منتقدین ، ماریا دیلارد با پشت سر گذاشتن ویلسون فیسک سریال بی باک، عنوان برترین ویلن مارول / نتفلیکس را از آن خود کرد. همچنین بازیگران ، با نقش آفرینی های رضایت بخششان در نقش خود میدرخشند که باعث میشوند که بیننده بهتر با کاراکتر ها ارتباط برقرار کنند. شخصیت های مکمل هم به نحو احسنت مورد استفاده قرار گرفته اند و شخصیت پردازیشان حتی بهتر هم شده ( مانند دنی رند و میستی نایت ). در هر حال شما با تماشای فصل دوم لوک کیج به هیچ عنوان خسته نمیشوید و برعکس پس از پایان اپیزود آخر خیلی هم مشتاق میشوید که باز هم این کاراکتر ها را در عالم تلویزیون ببینید.

 

3- بی باک فصل سوم (Daredevil - Season 3)

بی باک فصل سوم (Daredevil - Season 3)

فصل سوم دردویل یکی از بهترین ارائه های مارول و نت فلیکس از زمان فصل اول است . اگرچه بی نقص نیست و در زمینه هایی مانند ریتم مناسب مشکلات جزئی دارد اما از نکات مثبت بزرگی همچون شخصیت پردازی های دقیق و اکشن های نفس گیر بهره میبرد که اکثر سریال های ابرقهرمانی در فصل های جدیدشان از رسیدن به آن عاجز ماندند . اپیزود فاینال این فصل اوضاع را با بازگشت سه شخصیت اصلی اش به کنار یکدیگر به طور اتوماتیک به فصل اول ریست میکند و با رونمایی از آنتاگونیست جدیدش ما را در انتظار فصل چهارم میگذارد که تقریبا غیر ممکن است ساخته شود .شخصیت ها و بازی ها همگی درخشان هستند و در این میان واقعا با «بولزآی» حال میکنیم! تمرکز اصلی هم به خوبی روی قهرمان داستان حفظ میشود ولی شاید تنها ایراد اصلی فصل سوم این است که خبیثی مثل «کینگ پین» که در فصل 1 عالی و بی نظیر بود اما اینجا در قسمت های پایانی کم میاورد. کلا یکی دو قسمت آخر این فصل انگار شتابزده ساخته شده. اما در کل این فصل بسیار خوش ساخت ، زیبا، نفس گیر و هیجان انگیز است.

 

2- بی باک فصل اول (Daredevil  - Season 1)

بی باک فصل اول (Daredevil  - Season 1)

اولین محصول مشترک مارول و نتفلیکس که بدون شک یکی از بهترین و تاثیر‌گذارترین سریال های کمیک بوکی به شمار میاید ساختش در سال ۲۰۱۳ کلید خورد. داستان درباره متیو مورداک ، وکیلی که در سنین کودکی بر اثر‌ سانحه ای بینایی خود را از دست داد اما در عوض بخاطر در تماس قرار گرفتن با مواد رادیو اکتیو حواس دیگرش خیلی قوی شد می‌ باشد که شب ها تحت عنوان یک نقابدار بنام بی باک با جرم و جنایت مبارزه میکند است. بی باک با شروع به شدت طوفانی همراه بود و کلیشه های رایج را شکست. شخصیت پردازی و پرداخت به مشکلات مت مورداک در معنای واقعی کلمه شگفت انگیز‌ به تصویر کشیده شده بود. برای اولین بار در ما شاهد ابرقهرمانی بودیم که بطرز فاجعه باری کتک میخورد ... اهداف ، تصمیمات و اعمالش کاملا قابل درک بود و... همه اینها همراه با سکانس های اکشن عالی و واقع گرایانه و نقش آفرینی های حیرت انگیز‌ کاری کرد که هنگام مبارزات بی باک ، ما تک تک مشت هایی که میزند یا میخورد را همراه با نفرتش از جنایت را احساس کنیم و با او همذات پنداری کنیم. بی باک در بخش کاراکتر منفی هم چیزی کم نگذاشت ! ویلسون فیسک پا به پای بی باک توجهات را به خود جلب میکند و تمام نکاتی که برای بی باک گفتیم درباره او هم صدق میکند. او را هنوز هم خیلی ها بهترین ویلن MCu میدانند. جدا از مواردی که ذکر شد ، دردویل از‌ لحاظ داستان و فیلمنامه هم در جایگاه بالایی قرار دارد و نویسندگان در بخش تاثیر گذاری آن به خوبی عمل کردند.

 

1- جسیکا جونز فصل اول (Jessica Jones - Season 1)

جسیکا جونز فصل اول (Jessica Jones - Season 1) 

جسیکا جونز ، قهرمانی ضربه خورده و افسرده ... فردی که زیر بار گناهانش ( که هرچند غیرعمد بودند ) کمرش شکسته شده که در طی اتفاقاتی متوجه میشود که بزرگترین کابوس زندگی اش زنده است .... جسیکا جونز با اختلاف کمی با دردویل ، لقب بهترین سریال مشترک مارول / نتفلیکس را به خود اختصاص میدهد زیرا این سریال بسیار تلاش کرده که از رده سریال های کمیک بوکی و همتا های خود جدا باشد. هنگامی که شخصیت پردازی جسیکا جونز را میبینیم و طی فلش بک هایی با گذشته او آشنا میشویم خواهیم فهمید که این حد از عمق داشتن شخصیت در سریال های اقتباس یافته از کمیک بوک کم سابقه است. خوشبختانه سازندگان کار خود را جدی گرفته و برای ارتقا کیفیت این مجموعه از هیچ تلاشی دریغ نکردند. بی شک مهم ترین و بزرگترین عامل موفقیت کم همتای جسیکا جونز ، فیلمنامه ، و شخصیت پردازی های بینظیرش می باشد. قهرمان داستان به جای خود ، اوج شکوفایی و تدبیر نویسندگان در خلق ویلن یعنی کیل گریو با بازی قابل ستایش دیوید تننت می باشد بطوری که تماشاگران را انگشت به دهان میگذارد مخصوصا در قسمت آخر‌ که واقعا همه چیز بخوبی ساخته شده بود. لازم به ذکر است که نقش آفرینی ها مخصوصا نقش آفرینی های دو بازیگر اصلی یعنی کریستین ریتر و دیوید تننت تحسین برانگیز بودند. قطعا این حد از استقبال توسط منتقدین و مردم بی دلیل نیست. جسیکا جونز سریالی است که حس همدردی شما را برانگیخته میکند و با آن چاشنی لذت بخش کاراگاهی / جنایی شما را مجذوب خودش مینماید‌.

 

نظر تو چیه؟ با این رتبه بندی موافقی؟

 

تارا محمدی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

نقد و بررسی سریال لوک کیج

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات سریال "پانیشر"

نقد و بررسی سریال پانیشر (The Punisher)

نقد فصل دوم سریال پانیشر (PUNISHER)

15 ایستراگ (EASTER EGG) برتر فصل دوم سریال "مجازاتگر"

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فصل دوم سریال "آیرون فیست"

ایستراگ های سریال آیرون فیست (IRON FIST EASTER EGGS)

نقد و بررسی سریال جسیکا جونز (Jessica Jones)

ایستراگ (EASTER EGG)ها و اشارات فصل دوم سریال "جسیکا جونز"

نقد فصل دوم سریال لوک کیج (LUKE CAGE)

اشارات و ایستر اگ های فصل دوم سریال بی باک (DAREDEVIL)

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فصل سوم سریال "دردویل" (DAREDEVIL)

نقد و بررسی فصل اول سریال مدافعان (The Defenders)

اشارات و ایستر اگ های فصل اول سریال مدافعین (Defenders)

25 ایستراگ سریال لوک کیج

10 نكته جالب (Easter Egg) در سریال تلویزیونی Daredevil

نقد فصل دوم سریال بی باک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

iran_of_soldier
#1 iran_of_soldier 1397-04-09 12:06
رتبه بندی عادلانس فقط فصل دوم لوک کیج هنوز زیرنویس قسمت 7 به بعدش نیومده برا همین راجب این سریال نمیتونیم زیاد معقولانه رتبه بندیش کرد ولی تا قسمت 7 عالی بود
نقل قول کردن
mimsadgim
#2 mimsadgim 1397-04-09 12:16
خیلی هم عالی هم مقاله و هم ترجمه هنوز فصل دوم لوک کیج رو ندیدم ولی مثل اینکه سنت شکنی کرده و فصل دومش از فصل اولش بهتره
من نمی‌دونم چه حکمتیه سریال های نتفلیکس انقدر سیزن های دومشون بدتر میشن ۱۳ دلیل،استرنجر تینگز،جسیکا جونز و ...
نقل قول کردن
tab
#3 tab 1397-04-09 12:38
با رتبه بندی موافقم.فقط از نظر من پانیشر با مدافعان باید جا به جا باشن.که البته نظر منه و تا حدودی بخاطر علاقم بهش.(به من باشه می زارمش 5 جای فصل 2 دردویل)
نگران بودم که سریال های نتفلیکس دارن ضعیف می شن که لوک کیج نگرانیم رو بر طرف کرد.ولی واقعا فصل 2 جسیکا جونز گند زد.بعد از فصل یک توقع یه فصل دو عالی رو داشتیم ولی چی شد.امیدوارم فصل بعدی سریال ها مخصوصا مشت آهنی خوب ظاهر شن و رتبه های خوبی کسب کنن.
نقل قول کردن
THE AMAZING ACH20
#4 THE AMAZING ACH20 1397-04-09 13:06
خیلی ممنون با همش موافقم ولی رتبه اول دردویل فصل 1 باشه چون تو یکی از مقالات آقای ترابی گفته بودن بهترین سریال کمیک بوکیه (شایدم حالا نظرشونو عوض کرده باشن)
نقد سیزن اول دردویل کامنت183
نقل قول کردن
alihdz
#5 alihdz 1397-04-09 13:25
لطفا برای دیسی هم از این مقاله ها بنویسیدبه نقل از mimsadgim:
خیلی هم عالی هم مقاله و هم ترجمه هنوز فصل دوم لوک کیج رو ندیدم ولی مثل اینکه سنت شکنی کرده و فصل دومش از فصل اولش بهتره
من نمی‌دونم چه حکمتیه سریال های نتفلیکس انقدر سیزن های دومشون بدتر میشن ۱۳ دلیل،استرنجر تینگز،جسیکا جونز و ...

فصل دوم هیچ کدوم از سریالای نتفلیکس بد نمیشه تقصیر فصل اوله که بیش از حد خوبه :D
نقل قول کردن
Aryana0631
#6 Aryana0631 1397-04-09 13:55
واقعا بنظرم فصل 1 جسیکا جونز از همش بهتر بود. ضمن اینکه فصل 2 لوک کیج خیلییییی از فصل یکش جذاب تر بود. دوستان پیشنهاد میکنم فیلم رو با زیر نویس انگلیسی ببینید اگر انگلیسیتون نسبتا خوبه. متوجه میشید که داستان از چه قراره.
نقل قول کردن
mehran spidey
#7 mehran spidey 1397-04-09 13:59
ممنون بابت مقاله ، با رتبه بندی ها موافقم ، سریال جسیکا جونز رو ندیدم اصلا ولی سریال دردویل رو کامل دیدم و از نظر من خیلی عالی بود مخصوصا اکشنش ، حالا که جسیکا جونز رتبه اول هست مشتاق شدم برم اونو هم ببینم ....
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#8 Miguel-OHara 1397-04-09 14:23
رتبه بندی مشکلی‌ نداشت.
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#9 Miguel-OHara 1397-04-09 14:31
یسری مقاله ها هست خوبن و لازم بشرطی که هر چند وقت یکبار بروز بشن مثل این مقاله یا مبارزات برتر فیلم های کمیک بوکی و... از این قبیل
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1397-04-09 14:46
به نقل از Miguel-OHara:
یسری مقاله ها هست خوبن و لازم بشرطی که هر چند وقت یکبار بروز بشن مثل این مقاله یا مبارزات برتر فیلم های کمیک بوکی و... از این قبیل

یه سری مقالات تو سایت هستن مثل اینایی که شما گفتی
تو برنامه ام هست که اپدیت بشن
حتی من هفته پیش کارتون مرگ سوپرمن رو دیدم به نظرم خیلی قشنگ بود. بعد از سالها بالاخره یه انیمیشن عایل از دی سی دیدیم
میشه حتی تو مقاله برترین انیمیشن های ابرقهرمانی هم اون رو گذاشت
نقل قول کردن
Tara
#11 Tara 1397-04-09 14:59

بله درسته اما بنظرم مقالاتی که درباره فیلم های کمیک بوکی هستن بهتره که وقتی بلوری جنگ بینهایت میاد اپدیت بشن چون انصافا این فیلم شایسته حضوره در خیلی از مقاله هایی که درباره بهترین های فیلم های کمیک بوکی ( مثل بهترین لحظات احساسی ، بهترین مبارزات ، نقش افرینی ها و‌... ) هستن
و مناسبتی هم میشه
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1397-04-09 15:01
به نقل از Tara:

بله درسته اما بنظرم مقالاتی که درباره فیلم های کمیک بوکی هستن بهتره که وقتی بلوری جنگ بینهایت میاد اپدیت بشن چون انصافا این فیلم شایسته حضوره در خیلی از مقاله هایی که درباره بهترین های فیلم های کمیک بوکی ( مثل بهترین لحظات احساسی ، بهترین مبارزات ، بازی ها و‌... ) هستن
و مناسبتی هم میشه

دقیقا! منم منتظر جنگ بینهایت بودم تا خیلی از مقالات اپدیت بشن
البته احتمالا برای اونجرز 4 هم یه اپدیت دیگه لازم میشه :-)
نقل قول کردن
IRON MAN33
#13 IRON MAN33 1397-04-09 15:10
سریال های مارول برعکس فیلم هاش اصلا به اون اندازه هیجان نداره و ادم دوست داره فقط سریع تر تموم بشن و قضیه رو بفهمیه
ولی سریالهای دی‌سی بر عکس فیلم های مضخرف این کمپانی واقعا عالین و ادم لذت می‌بره از دیدن تک تک لحظات این سریال ها .
رتبه بندی ها هم خوبن ولی به نظرم رتبه سریال ایرون فیست باید بالاتر ازین حرفا باشه چون سریال خیلی خوبیه
دستتون درد نکنه که با این مقاله و مقاله هایش دیگر ما کمیک فن ها و فیلم و سریال دوست ها رو (فیلمیوفیل ها :-) )خوشحال میکنید
نقل قول کردن
iran_of_soldier
#14 iran_of_soldier 1397-04-09 15:13
به نقل از mtm:
به نقل از Tara:

بله درسته اما بنظرم مقالاتی که درباره فیلم های کمیک بوکی هستن بهتره که وقتی بلوری جنگ بینهایت میاد اپدیت بشن چون انصافا این فیلم شایسته حضوره در خیلی از مقاله هایی که درباره بهترین های فیلم های کمیک بوکی ( مثل بهترین لحظات احساسی ، بهترین مبارزات ، بازی ها و‌... ) هستن
و مناسبتی هم میشه

دقیقا! منم منتظر جنگ بینهایت بودم تا خیلی از مقالات اپدیت بشن
البته احتمالا برای اونجرز 4 هم یه اپدیت دیگه لازم میشه :-)

استاد بنده تمام فیلم ها و سریال های مارول رو دیدم اگر یم سری مقالات راجب برترین شخصیتای دنیای سینمایی از لحاظ فنون رزمی و مبارزات شخصی بنویسم امکان گذاشته شدن در سایت رو داره؟
نقل قول کردن
capitan mammad
#15 capitan mammad 1397-04-09 15:15
اگه سریال شیلد هم از این شبکه پخش میشد رتبه چندم بود؟؟
نقل قول کردن
iran_of_soldier
#16 iran_of_soldier 1397-04-09 15:16
به نقل از IRON MAN33:
سریال های مارول برعکس فیلم هاش اصلا به اون اندازه هیجان نداره و ادم دوست داره فقط سریع تر تموم بشن و قضیه رو بفهمیه
ولی سریالهای دی‌سی بر عکس فیلم های مضخرف این کمپانی واقعا عالین و ادم لذت می‌بره از دیدن تک تک لحظات این سریال ها .
رتبه بندی ها هم خوبن ولی به نظرم رتبه سریال ایرون فیست باید بالاتر ازین حرفا باشه چون سریال خیلی خوبیه
دستتون درد نکنه که با این مقاله و مقاله هایش دیگر ما کمیک فن ها و فیلم و سریال دوست ها رو (فیلمیوفیل ها :-) )خوشحال میکنید

سریالای دی سی خوب بود ولس الان یه شیب تند رو به افت گرفته. سریالای مارولم بعد دیدن فصل دو لوک کیج امیدوار شدم واقعا سطح پایینی ندارند ولی کشش برای 13 قسمت رو ندارن
نقل قول کردن
superhero123
#17 superhero123 1397-04-09 15:18
به نقل از IRON MAN33:
سریال های مارول برعکس فیلم هاش اصلا به اون اندازه هیجان نداره و ادم دوست داره فقط سریع تر تموم بشن و قضیه رو بفهمیه
ولی سریالهای دی‌سی بر عکس فیلم های مضخرف این کمپانی واقعا عالین و ادم لذت می‌بره از دیدن تک تک لحظات این سریال ها .
رتبه بندی ها هم خوبن ولی به نظرم رتبه سریال ایرون فیست باید بالاتر ازین حرفا باشه چون سریال خیلی خوبیه
دستتون درد نکنه که با این مقاله و مقاله هایش دیگر ما کمیک فن ها و فیلم و سریال دوست ها رو (فیلمیوفیل ها :-) )خوشحال میکنید

عجب ! بابا عالم و ادم میگن سریال های دی سی چرتن شما میگی عالی ان؟!!!
سریال های دی سی واسه کودکان ساخته میشه
ولی سریال های مارول بسیار عمیق تر و خوش ساخت تر هستند
اصلا قابل مقایسه نیستن
نقل قول کردن
Mr. Incredible
#18 Mr. Incredible 1397-04-09 15:21
به نقل از IRON MAN33:
سریال های مارول برعکس فیلم هاش اصلا به اون اندازه هیجان نداره و ادم دوست داره فقط سریع تر تموم بشن و قضیه رو بفهمیه
ولی سریالهای دی‌سی بر عکس فیلم های مضخرف این کمپانی واقعا عالین و ادم لذت می‌بره از دیدن تک تک لحظات این سریال ها .
رتبه بندی ها هم خوبن ولی به نظرم رتبه سریال ایرون فیست باید بالاتر ازین حرفا باشه چون سریال خیلی خوبیه
دستتون درد نکنه که با این مقاله و مقاله هایش دیگر ما کمیک فن ها و فیلم و سریال دوست ها رو (فیلمیوفیل ها :-) )خوشحال میکنید

جون هر کی دوست داری این حرفو جای دیگه نزن که مسخره میشی
اصلا سریالای مارول و دی سی با هم قابل مقایسه نیستن
دی سی سریالاش بچه بازیه
هر قسمت یه غول میاد میزننش بعد میرن سراغ قسمت بعدی
شخصیت ها مقوایی هستن
عمق ندارن
برعکس شما تو سریالای مارول کلی موضوع و تم بالغ میبینی
نقل قول کردن
omiDeadpool
#19 omiDeadpool 1397-04-09 15:23
به نقل از IRON MAN33:
سریال های مارول برعکس فیلم هاش اصلا به اون اندازه هیجان نداره و ادم دوست داره فقط سریع تر تموم بشن و قضیه رو بفهمیه
ولی سریالهای دی‌سی بر عکس فیلم های مضخرف این کمپانی واقعا عالین و ادم لذت می‌بره از دیدن تک تک لحظات این سریال ها .

واقعا از دیدن تک تک سریال های دی سی لذت میبری؟
چند سالته شما؟! :lol:
نقل قول کردن
iran_of_soldier
#20 iran_of_soldier 1397-04-09 15:24
به نقل از superhero123:
به نقل از IRON MAN33:
سریال های مارول برعکس فیلم هاش اصلا به اون اندازه هیجان نداره و ادم دوست داره فقط سریع تر تموم بشن و قضیه رو بفهمیه
ولی سریالهای دی‌سی بر عکس فیلم های مضخرف این کمپانی واقعا عالین و ادم لذت می‌بره از دیدن تک تک لحظات این سریال ها .
رتبه بندی ها هم خوبن ولی به نظرم رتبه سریال ایرون فیست باید بالاتر ازین حرفا باشه چون سریال خیلی خوبیه
دستتون درد نکنه که با این مقاله و مقاله هایش دیگر ما کمیک فن ها و فیلم و سریال دوست ها رو (فیلمیوفیل ها :-) )خوشحال میکنید

عجب ! بابا عالم و ادم میگن سریال های دی سی چرتن شما میگی عالی ان؟!!!
سریال های دی سی واسه کودکان ساخته میشه
ولی سریال های مارول بسیار عمیق تر و خوش ساخت تر هستند
اصلا قابل مقایسه نیستن

سریالای مارول مفهومیه و مشکلات ادمارو میگه کلا شخصیتای مارول بر عکس دی سی این هستن
لوک کیج یه ادم زخم خوردس و تو سریالش هارلم انگار خودش یه شخصیت با اینکه محلس و مواد مخدر فساد جامعه دردویل کوره و جسیکا جونز یه ادم افسرده خشن و از لحاظ روحی داغونه
ایرون فیست بنظر بزرگه اما درونش هنگز یه بچس که دلش خانوادشو میخواد! پاتیشر هم یک مرد خشن جنگ دیده و مردیه که خودشو مقصر مردن خانوادش میدونه و یه انتقام جو و مرد بی رحم. شخصیت پردازی ها همه خوبه ولی دی سی؟ شادی فقط سریال گاتهام
نقل قول کردن
IRON MAN33
#21 IRON MAN33 1397-04-09 15:25
به نقل از superhero123:
به نقل از IRON MAN33:
سریال های مارول برعکس فیلم هاش اصلا به اون اندازه هیجان نداره و ادم دوست داره فقط سریع تر تموم بشن و قضیه رو بفهمیه
ولی سریالهای دی‌سی بر عکس فیلم های مضخرف این کمپانی واقعا عالین و ادم لذت می‌بره از دیدن تک تک لحظات این سریال ها .
رتبه بندی ها هم خوبن ولی به نظرم رتبه سریال ایرون فیست باید بالاتر ازین حرفا باشه چون سریال خیلی خوبیه
دستتون درد نکنه که با این مقاله و مقاله هایش دیگر ما کمیک فن ها و فیلم و سریال دوست ها رو (فیلمیوفیل ها :-) )خوشحال میکنید

عجب ! بابا عالم و ادم میگن سریال های دی سی چرتن شما میگی عالی ان؟!!!
سریال های دی سی واسه کودکان ساخته میشه
ولی سریال های مارول بسیار عمیق تر و خوش ساخت تر هستند
اصلا قابل مقایسه نیستن

برادر مطمئنی ؟؟؟؟
کی میگه برای بچه هاست ؟
یعنی الان شما داری میگی سریالی مثل ارو بچگونست
اصن به خوب بودن سریال کار ندارم ولی هرچیزی باشن بچه گونه نیستن
و اتفاقا سریالی مثل فلش واقعا از نظر علمی عالیه و آدم باهاش حال می‌کنه سفرهای زمانی ، داستان های جدی (و گاهی خشن) ،لحظات هیجان انگیز زیادو.....
پس این سریال‌ها هر چی باشه بچه گونه نیستن مطمئن باش
نقل قول کردن
iran_of_soldier
#22 iran_of_soldier 1397-04-09 15:26
به نقل از IRON MAN33:
به نقل از superhero123:
به نقل از IRON MAN33:
سریال های مارول برعکس فیلم هاش اصلا به اون اندازه هیجان نداره و ادم دوست داره فقط سریع تر تموم بشن و قضیه رو بفهمیه
ولی سریالهای دی‌سی بر عکس فیلم های مضخرف این کمپانی واقعا عالین و ادم لذت می‌بره از دیدن تک تک لحظات این سریال ها .
رتبه بندی ها هم خوبن ولی به نظرم رتبه سریال ایرون فیست باید بالاتر ازین حرفا باشه چون سریال خیلی خوبیه
دستتون درد نکنه که با این مقاله و مقاله هایش دیگر ما کمیک فن ها و فیلم و سریال دوست ها رو (فیلمیوفیل ها :-) )خوشحال میکنید

عجب ! بابا عالم و ادم میگن سریال های دی سی چرتن شما میگی عالی ان؟!!!
سریال های دی سی واسه کودکان ساخته میشه
ولی سریال های مارول بسیار عمیق تر و خوش ساخت تر هستند
اصلا قابل مقایسه نیستن

برادر مطمئنی ؟؟؟؟
کی میگه برای بچه هاست ؟
یعنی الان شما داری میگی سریالی مثل ارو بچگونست
اصن به خوب بودن سریال کار ندارم ولی هرچیزی باشن بچه گونه نیستن
و اتفاقا سریالی مثل فلش واقعا از نظر علمی عالیه و آدم باهاش حال می‌کنه سفرهای زمانی ، داستان های جدی (و گاهی خشن) ،لحظات هیجان انگیز زیادو.....
پس این سریال‌ها هر چی باشه بچه گونه نیستن مطمئنی باش

اره برا هوادارای متعصب که نمیخوان برتری مارول قبول کنن یه بهونه خوب هست ولی ضعیف
نقل قول کردن
Youngie
#23 Youngie 1397-04-09 15:31
به نقل از IRON MAN33:
به نقل از superhero123:
به نقل از IRON MAN33:
سریال های مارول برعکس فیلم هاش اصلا به اون اندازه هیجان نداره و ادم دوست داره فقط سریع تر تموم بشن و قضیه رو بفهمیه
ولی سریالهای دی‌سی بر عکس فیلم های مضخرف این کمپانی واقعا عالین و ادم لذت می‌بره از دیدن تک تک لحظات این سریال ها .
رتبه بندی ها هم خوبن ولی به نظرم رتبه سریال ایرون فیست باید بالاتر ازین حرفا باشه چون سریال خیلی خوبیه
دستتون درد نکنه که با این مقاله و مقاله هایش دیگر ما کمیک فن ها و فیلم و سریال دوست ها رو (فیلمیوفیل ها :-) )خوشحال میکنید

عجب ! بابا عالم و ادم میگن سریال های دی سی چرتن شما میگی عالی ان؟!!!
سریال های دی سی واسه کودکان ساخته میشه
ولی سریال های مارول بسیار عمیق تر و خوش ساخت تر هستند
اصلا قابل مقایسه نیستن

برادر مطمئنی ؟؟؟؟
کی میگه برای بچه هاست ؟
یعنی الان شما داری میگی سریالی مثل ارو بچگونست
اصن به خوب بودن سریال کار ندارم ولی هرچیزی باشن بچه گونه نیستن
و اتفاقا سریالی مثل فلش واقعا از نظر علمی عالیه و آدم باهاش حال می‌کنه سفرهای زمانی ، داستان های جدی (و گاهی خشن) ،لحظات هیجان انگیز زیادو.....
پس این سریال‌ها هر چی باشه بچه گونه نیستن مطمئن باش

اروو فقط سیزن 1 خوب بود
فلش هم فقط سیزن 1
بقیه سریالای دیسی واسه اشغالی خوبن
نقل قول کردن
Youngie
#24 Youngie 1397-04-09 15:39
به نقل از IRON MAN33:
سریال های مارول برعکس فیلم هاش اصلا به اون اندازه هیجان نداره و ادم دوست داره فقط سریع تر تموم بشن و قضیه رو بفهمیه
ولی سریالهای دی‌سی بر عکس فیلم های مضخرف این کمپانی واقعا عالین و ادم لذت می‌بره از دیدن تک تک لحظات این سریال ها .
رتبه بندی ها هم خوبن ولی به نظرم رتبه سریال ایرون فیست باید بالاتر ازین حرفا باشه چون سریال خیلی خوبیه

سریال های مارول هیجان ندارن؟!!! :o
هیجان به چی میگی؟ به اینکه هر قسمت یکی قدرت فوق بشری به دست بیاره و هر قسمت یه گروه جدید تشکیل بشه و هر قسمت یه ویلن بیخود بیاد و با گریم و جلوه ویژه مسخره شکست بخوره و بعد اخر فصل همه داد بزنن که run barry run و بعد یه پیچش بیخود تو داستان بدن و بفهمن فلانی زیر ماسک فلانی بوده و ...؟!!!'
اینه هیجان؟
دست خودت نیست. سنت کمه و به همین مزخرفات راضی میشی و سرگرمت میکنن
ایشلا سنت رفت بالاتر بیا سریالای مارولو ببین تابفهمی سریال یعنی چی
نقل قول کردن
Hasan Spider
#25 Hasan Spider 1397-04-09 15:42
رتبه بندی خوب بود ولی نظر شخصی من اینِ که فصل اول سریال دردویلِ که با اختلاف کم از سریال جسیکا جونز بهتره(البته این اصلا به تبعیض جنسیتی و این چیزا ربط نداره :-* ).
نقل قول کردن
best of the best
#26 best of the best 1397-04-09 15:43
#13: ببخشید ولی کامنت شما رو نمیشه جدی گرفت
یعنی از همون نظرت راجع به فصل 1 ایرون فیست میشه فهمید سلیقه و سطح توقعاتت چیه
ایرون فیست هم غول مول زیاد داشت، زد و خورد زیاد داشت و شما رو جذب کرده! در هر حال امثال شما از این جور چیزا خوشتون میاد . اقتضای سن و سال شماست
از تارا خانوم هم تشکر میکنم واسه مقاله. عالی بود و رتبه بندی هم کاملا باهاش موافقم
نقل قول کردن
best of the best
#27 best of the best 1397-04-09 15:45
#24: :lol:
فکر کنم این دوستمون از کارتون های اسکوبی دو هم زیاد خوشش بیاد
(اشاره به اینکه اخرش میفهمن کی زیر ماسک کی بوده :lol: )
نقل قول کردن
superhero123
#28 superhero123 1397-04-09 15:51
#21: برادر تو به سریال فلش میگی خشن و جدی؟
پس بهت توصیه میکنم سریال های مارول رو نیگا نکنی مخصوصا جسیکا جونز و لوک کیج
چون احتمال این که خودت رو خیس کنی بسیار زیاده :D
مگه اینکه اون پوشک باب اسفنجیت رو پوشیده باشی :D
نقل قول کردن
mehran spidey
#29 mehran spidey 1397-04-09 15:55
#27
دقیقا همین حس رو نسبت به سریال فلش دارم :lol:


کلا با سریال های دیسی حال نمیکنم ، از نظرم شبیه کارتون می مونه ، یه کلیشه ای توی هر قسمتش هست که برام یه طوریه :sigh: ولی سریال های مارول تم بزرگ سالانه ی خوبی دارن ، بعضی اوقات تو بعضی قسمت ها شاید یه کلیشه توشون دیده بشه و یا ضرباهنگ سریال کند بشه اما در کل عالین ، به شخصه سریال دردویل رو از همه بیشتر دوست دارم
نقل قول کردن
superhero123
#30 superhero123 1397-04-09 15:57
مقاله به این خوبی
بحث ها هم عالی
موضوع مارول نتفلیکس ولی یه دیسی فن میاد پای دی سی رو تو بحث باز میکنه
ناموسا اصلا بحث سریال های دی سی بود ؟
برادرم چرا مزخرفی میگی که همه جوابت رو بدن؟
چرا جنجال درست میکنی اخه؟
نقل قول کردن
Tara
#31 Tara 1397-04-09 16:46
البته دوستان هرکسی یه نظری داره حالا اون نظر هرچقدر هم با واقعیت در تضاد باشه مهم نیست و احترام به نظر دیگران واجبه و ما هم میتونیم خیلی محترمانه نظر خودمونو بنویسیم و به سمع دیگران برسونیم و نیازی به بی احترامی و مسخره کردن و... نیست!

حالا میدونم به شوخی حرفاتون رو بزنید اما ممکنه بر‌بخوره بهشون
نقل قول کردن
alihdz
#32 alihdz 1397-04-09 16:49
رتبه بندی عالی بود کاملا موافقم



آقا این دعوای مارول دیسی رو ول کنیند دیگه اَه
کل کلام این بود که فیلمای مارول بهتر از سریالاشه (چون فیلماش بیش از حد خوبن)
و سریال های دیسی بهتر از فیلماشه
جدی میگم ول کنین دیگه
سلیقه ها فرق داره
یکی مارول فنه
یکی دیگه دیسی فنه
اصن بعضی ها دوست دارن خودشونو بکشن بگن دیسی بهتره
بعضی ها هم میخان خودشونو بکشن بگن مارول بهتره
حالا این آقا به نظرش سریالای دیسی بهتره
شما ول کنین تورو خدا
#با_هم_دوست_باشیم :D
اداما بدین به پلیس فتا معرفیتون میکنماااا :lol:
نقل قول کردن
Sherlockian
#33 Sherlockian 1397-04-09 16:57
ممنون بابت مقاله . تقریبا با رتبه بندی موافقم .
سریال آیرون فیست یکی از بدترین سریال هایی بود که تا حالا دیده بودم . حداقل انتظار بود اگه نت فلیکس میخواد همچین شخصیتیو وارد تیم مدافعانش بکنه یه بودجه درست حسابی و یه شورانر خوب بزاره بالا سرش که متاسفانه هیچکدومو نداشت . از بین تیم بازیگری هم بنظرم جسیکا هنویک ( کالین وینگ ) بهترین بود و بازی فین جونز هم توی فصل اول چنگی به دل نزد ( هرچند که بعدش پیشرفت کرد ) .
تنها در یک مورد موافق نیستم و اون هم فصل اول و دوم دردویل هست . بنظرم فصل دوم از دو فصل سریال لوک کیج ( حداقل تا جایی که از فصل دوم دیدم و بنظرم همین روندم تا آخر فصل طی خواهد کرد ) و فصل اول از جسیکا جونز بهتر بود .
#13
نمیدونم شما بر چه اساسی سریالای دی سی رو عالی توصیف میکنی . دی سی در این چند سال کلا سه تا سریال خوب داشت : کنستانتین - گاتهام ( بجز فصل سوم افتضاحش ) و پریچر . البته از الان قطعا میشه گفت که سریال واچمن شبکه HBO با تیمی که داره میتونه تبدیل به بهترین سریال کمیک بوکی حال حاظر و یکی از بهترین سریالای تاریخ بشه .
نقل قول کردن
Afshar81
#34 Afshar81 1397-04-09 18:02
به نقل از Tara:
البته دوستان هرکسی یه نظری داره حالا اون نظر هرچقدر هم با واقعیت در تضاد باشه مهم نیست و احترام به نظر دیگران واجبه و ما هم میتونیم خیلی محترمانه نظر خودمونو بنویسیم و به سمع دیگران برسونیم و نیازی به بی احترامی و مسخره کردن و... نیست!

حالا میدونم به شوخی حرفاتون رو بزنید اما ممکنه بر‌بخوره بهشون

حرف شما درست ولی ایشون حرفش ابلهانه و ناحق بود
بعدشم به قول اون دوستمون اصلا وقتی مقاله راجع به مارول بود چه لزومی داشت پای دی سی رو باز کرد به کامنت ها؟
به نظر خودتون تو سایتای دیگه بریم و همین حرف رو راجع به دی سی بزنیم همون ادمین های سایتشون ادم رو تیکه پاره نمیکنن؟ حالا خوبه اینجا ادمینا چیز نمیگن والا
نقل قول کردن
The spider
#35 The spider 1397-04-09 18:07
مارول یه چیزی تو سریالاش هست که تو بقیه سریال ها(ابرقهرمانی) نیست، چیزیه که انگار مخاطب رو وسوسه میکنه که بشینه تا تهش سریال رو ببنیه.سریال های مارول مخصوصا فصل های اولشون پیچش هایی دارن که مخاطب به به طور محض درگیرش می کنن و این حسیه که خودم تجربه کردم (اوجش تو فصل دوم لوک کیج بود).خودم شخصا به این سریال های نتفلیکس امیدی نداشتم ولی وقتی اولین بار سریال دردویل رو دیدم نظرم 180 درجه عوض شد.
توی این رتبه بندی من نظر شخصیم اینه که فصل اول دردویل رتبه اولو باید داشته (شاید چون راحت تر با شخصیتش ارتباط برقرار کردم ) . فصل اول جسیکا جونر و فصل دوم لوک کیج لوک کیج به نظرم از سایر فصل های سریال ها بعد از فصل اول دردویل بهتری بودن.
دوست داشتم که سریال بهتری از آیرون فیست ببینم ولی نتونست مثل بقیه انتظاراتم رو بر آورده کنه مخصوصا وقتی فهمیدم بازیگری از سریال گیم او ترونز توش نقش اصلی داره که از پس نقش خودش خوب بر اومد ولی نشد.
ممنون از زحماتتون و خسته نباشید...
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#36 Superior Sepehr.M 1397-04-09 19:40
با رتبه بندی تقریبا موافقم ولی بنظرم بهتر بود دردویل با یه اختلاف کمی بالاتر از جسیکا جونز قرار میگرفت .
درسته که دیوید تنت خیلی عالی بازی کرد ولی از اونطرف کینگ پین هم خیلی خوب بود . میدونید مت مرداک ارتباط بهتری با بقیه شخصیت ها برقرار میکرد و ادم بیشتر همذات پنداری میکرد در حالی که توی جسیکا اینطور نبود و دائم تو خودش بود و . ....
راستش لوک کیج فصل یک هم بعد از مرگ کاتن ماوث خیلی افت کرد ولی به خاطر همون اولاش هم که شده لایق رتبه چهارم هست .
نقل قول کردن
spiderpunisher
#37 spiderpunisher 1397-04-09 20:49
به نقل از mtm:
به نقل از Miguel-OHara:
یسری مقاله ها هست خوبن و لازم بشرطی که هر چند وقت یکبار بروز بشن مثل این مقاله یا مبارزات برتر فیلم های کمیک بوکی و... از این قبیل

یه سری مقالات تو سایت هستن مثل اینایی که شما گفتی
تو برنامه ام هست که اپدیت بشن
حتی من هفته پیش کارتون مرگ سوپرمن رو دیدم به نظرم خیلی قشنگ بود. بعد از سالها بالاخره یه انیمیشن عایل از دی سی دیدیم
میشه حتی تو مقاله برترین انیمیشن های ابرقهرمانی هم اون رو گذاشت

وای آقای ترابی اون مقاله عالی :D
چقد این نوبان کمیک سر این مسئله اعصابشون خرد شده بود و میگفتن چرا دارک نایت نولان (!) رو اول نذاشتین. :lol: :D
آقای ترابی امسال خدایی خیلی بیشتر سایت داره مقاله عالی میده. دمتون گرم.
نقل قول کردن
Unknown
#38 Unknown 1397-04-10 00:42
خیلی ممنون بابت مقاله،اما یک سوال داشتم یکی میشه بگه با ترتیب کدوم سریال های نتفلیکس ببینم؟
نقل قول کردن
a.v.s
#39 a.v.s 1397-04-10 02:48
به نقل از Tara:
البته دوستان هرکسی یه نظری داره حالا اون نظر هرچقدر هم با واقعیت در تضاد باشه مهم نیست و احترام به نظر دیگران واجبه و ما هم میتونیم خیلی محترمانه نظر خودمونو بنویسیم و به سمع دیگران برسونیم و نیازی به بی احترامی و مسخره کردن و... نیست!

حالا میدونم به شوخی حرفاتون رو بزنید اما ممکنه بر‌بخوره بهشون

دقیقا موافقم.
خودم وقتی تازه عضو شده بودم (البته نوظهور بودم) یه حرفایی از سر ناآگاهی میزدم و خیلی از این نوع نظرات رو میدیدم که افراد بهم میزدند (حرفم به مدیران نیست و دارم از اعضای معمولی و نسبتا معمولی حرف میزنم). احساس میکردم که انگار داره بهم قلدری اینترنتی میشه. همیشه با خودم میگفتم که چرا نمیتونند با زبان خوش تر برام مسائل رو توضیح دهند؟ برای همین خیلی ناراحت شدم و 2 الی 3 سال نظر ندادم. در بهره اول فکر میکردم آقای ترابی خیلی از دست من عصبانیه. بعد دیدم که درواقع مشکل (که مشکل درونیم بود) از اونایی بوده که بهم تیکه و توهین و مسخره بازی می انداختند.
اینو نمیگم برای اینکه از فرصت استفاده کنم. دارم برای این میگم که خودم تجربه اش رو داشتم و کلی سرکوفت خورده بودم.
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#40 Miguel-OHara 1397-04-10 11:55
به نقل از mtm:
به نقل از Miguel-OHara:
یسری مقاله ها هست خوبن و لازم بشرطی که هر چند وقت یکبار بروز بشن مثل این مقاله یا مبارزات برتر فیلم های کمیک بوکی و... از این قبیل

یه سری مقالات تو سایت هستن مثل اینایی که شما گفتی
تو برنامه ام هست که اپدیت بشن
حتی من هفته پیش کارتون مرگ سوپرمن رو دیدم به نظرم خیلی قشنگ بود. بعد از سالها بالاخره یه انیمیشن عایل از دی سی دیدیم
میشه حتی تو مقاله برترین انیمیشن های ابرقهرمانی هم اون رو گذاشت

البته مقاله بازیگرایی که چند نقش کمیک بوکی بازی میکردند رو از قلم نندازیم کسایی مثل جاش برولین باید به لیست اضافه بشن
نقل قول کردن
Hasan Spider
#41 Hasan Spider 1397-04-10 12:28
به نقل از Unknown:
خیلی ممنون بابت مقاله،اما یک سوال داشتم یکی میشه بگه با ترتیب کدوم سریال های نتفلیکس ببینم؟

اگه منظورت سریالای مارول-نتفلیکسه به ترتیب میتونی فصل 1 بیباک ،فصل 1 جسیکا جونز ،فصل 2 بیباک ،فصل 1 لوک کیج ،فصل1 آیرون فیست ،فصل 1 دیفندرز ،فصل 1 پانیشر ،فصل 2 جسیکا جونز و فصل 2 سریال لوک کیج رو ببینی.
نقل قول کردن
a.v.s
#42 a.v.s 1397-04-10 14:25
#40
جاش برولین که دیگه روی تخم چشمامون قرار داره.
واقعا برای نقشش توی جنگ بینهایت سنگ تموم گذاشت. انقدر صدای ثانوس رو زیبا ادا کرد که تا آخر عمر یاد آدم میمونه.
جدیدا هم جلوه های ویژه جنگ بینهایت رو دیدم. تمام مدت محو جاش برولین و ثانوس بودم.
بنظرم اگر ثانوس بهترین خبیث مارول به شمار میاد، مدیون جاش برولین هستیم که چقدر بازیگر تواناییه.
من ثانوس MCU رو واقعا به ثانوس کمیک ترجیح میدم. چون ثانوس کمیک، کشت و کشتار الکی میکنه که دل مرگ رو به دست بیاره. ولی ثانوس MCU کشت و کشتار الکی نمیکنه. اون دنبال تعادل کیهانی میگرده. راستش من با اینکه اون کارو آخر فیلم کرد، بسیار دل شکسته شدم، ولی من با عقاید ثانوس موافقم.
نقل قول کردن
D.PARKER
#43 D.PARKER 1397-04-10 15:06
اول از همه یه تشکر کنم از خانم محمدی بابت مقاله زیباشون. رتبه بندی کاملا عادلانه بود و توضیحات خیلی خوبی هم داده شد. ممنون.

یه نکته ای هست. وقتی نظر دوستم iron man 33 رو دیدم ، خیلی دوست داشتم بقیه با خوشرویی ایشون رو متوجه اشتباهش بکنند اما انگار دوستان فرق انتقاد با توهین رو نمیدونند !!!

#13


سریالای cw سیزن های اول خیلی خوبی داشتن اما اگه دقت کنی حتی تو اون سیزن ها هم کلیشه و تکرار وجود داشت. کافیه یکبار دیگه قسمت های اول فصل ۱ فلش رو ببینی. روال قسمت ها این بود : بری با یه یارو که تحت تاثیر شتاب دهنده بوده میجنگه. دفعه اول شکست میخوره اما دفعه بعد با کمک دوستاش تو آزمایشگاه استار ، طرف رو شکست میده. روال دقیقا همین بود تا ریورس فلش برگشت. ضمنا مبارزه آخر بجز قسمتی که بری مادرشو نجات نداد بیخود بود. یعنی بعد از این همه مدت بری با کمک ارو و فایر استورم و سردار سلیمانی (!) ، ریورس فلشو زندانی کرد. بعدشم که ادی اونو کشت و نقش بری اینجا چغندری بیش نبود. این کلیشه و تکرار در سیزن های بعد cw نه تنها درست نشد، بدترم شد !!! در کل سریالای مارول هم خطوط داستانی جذاب تری دارن و هم سریالای رئالیستی ترین. و هر قسمت یه خرده پا که عقده نابودی جهان داره رو نمیسازن. کلا سریالای جذاب تری نسبت به سری های جدید cw هستن. یکم بیشتر تحقیق کنی و سریال هارو با دقت بیشتری دنبال کنی متوجه منظورم میشی.
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#44 Miguel-OHara 1397-04-10 16:27
به نقل از Miguel-OHara:
به نقل از mtm:
به نقل از Miguel-OHara:
یسری مقاله ها هست خوبن و لازم بشرطی که هر چند وقت یکبار بروز بشن مثل این مقاله یا مبارزات برتر فیلم های کمیک بوکی و... از این قبیل

یه سری مقالات تو سایت هستن مثل اینایی که شما گفتی
تو برنامه ام هست که اپدیت بشن
حتی من هفته پیش کارتون مرگ سوپرمن رو دیدم به نظرم خیلی قشنگ بود. بعد از سالها بالاخره یه انیمیشن عایل از دی سی دیدیم
میشه حتی تو مقاله برترین انیمیشن های ابرقهرمانی هم اون رو گذاشت

البته مقاله بازیگرایی که چند نقش کمیک بوکی بازی میکردند رو از قلم نندازیم کسایی مثل جاش برولین باید به لیست اضافه بشن

spidey.ir/.../...
منظورم این مقاله بود.قابلیت اینو داره که تبدیل به TOP 20 بشه. میشه از منابعی مثل این مقاله CBR هم استفاده کرد.
www.cbr.com/.../amp
البته این لیست یسری کسایی که شما تو مقالتون ذکر کردید نیست و یسری کسایی که تو هیچکدوم نییتن مثل مایکل کیتون.
ببخشید استاد اگه پرحرفی کردم فقط خواستم کمکی کرده باشم
نقل قول کردن
a.v.s
#45 a.v.s 1397-04-10 18:22
به نقل از mimsadgim:
خیلی هم عالی هم مقاله و هم ترجمه هنوز فصل دوم لوک کیج رو ندیدم ولی مثل اینکه سنت شکنی کرده و فصل دومش از فصل اولش بهتره
من نمی‌دونم چه حکمتیه سریال های نتفلیکس انقدر سیزن های دومشون بدتر میشن ۱۳ دلیل،استرنجر تینگز،جسیکا جونز و ...

استرنجر ثینگز؟؟!!!
فصل دومش که عالی بود. بنظرم بهتر از فصل اول عمل کرد.
خیلی هم هیجان انگیز تر از فصل اول بود.
منم قسمت های اولیه فصل دو استرنجر ثینگز رو دیدم همین حس شما رو داشتم. ولی بعدش متوجه شدم که پیش زمینه ای بوده برای اون چهار قسمت انتهایی که همه چیزش به اوجش میرسه.

نه الحق و والانصاف فصل دومش عالی بود. اینطوری حرف نزنید.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #46 Samwel Tarly 1397-04-11 03:14
دستتون درد نکنه خانم محمدی بابت مقاله. مشکلی با رتبه بندی ندارم فقط به شخصه فکر می کنم فصل 1 دردویل بهتر از فصل 1 جسیکا جونزه یعنی من بیشتر دوستش داشتم(سلیقه است دیگه!) فصل 1 جسیکا جونز هم به خاطر ویلن معرکه اش یعنی کیلگریو خیلی خیلی دوست دارم واقعا عجب ویلنی بود. شاید باورتون نشه ولی سکانس های ماندگار کیل گریو مثل اون قسمتی که میره پاسگاه و همه به سمت هم دیگه اسلحه گرفتن یا زمانی که به اصرار جسیکا میرن جون اون خانواده رو نجات میدن بیشتر از 10 بار دیدم!!!!
راجع به ایرون فیست هم باید بگم که حیف اونجوری شکست خورد. تا قبل از اون تمام سریال های مارول/نتفلیکس نمرات خیلی خوبی داشتن و داشتن برای خودشون اقایی می کردن ولی وقتی نمرات ایرون فیست منتشر شد خیلی خیلی شوکه شدم و بعدا که سریال رو تماشا کردم چقدر ناراحت شدم هر چی باشه توقع مون از نتفلیکس بالا است و اگه ایرون فیست رو با سریال های شبکه های دیگه مقایسه کنیم میبینیم خیلی هم ضعیف نیست :-*
پانیشر هم به نظرم سریال خوبی بود و فقط به نظرم سریال کشش لازم برای 13 قسمت رو نداشت و همین طور بیلی روسو هم در حد و اندازه های یک ویلن پرفکت نبود البته سریال خوبی بود ولی در حد فصل های 1 دردویل و جسیکا جونز و لوک کیج نبود.
مدافعان سریالی بود که خیلی براش هایپ بودم و تمام اخبارش رو دنبال می کردم و برای دیدنش لحظه شماری می کردم.(یادش بخیر برای کمیک کان سان دیگو سال گذشته برای پنل سریال مدافعان بیشتر از پنل ثور رگنورک یا پلنگ سیاه مشتاق بودم!!) سه چهار قسمت اولش فوق العاده بودن و خیلی خیلی راضی بودم مثل زمانی که لوک کیج و ایرون فیست برای اولین بار با هم ملاقات کردن خیلی خیلی ذوق زده شدم ولی حیف که دو سه قسمت اخر همه چی رو خراب کرد. همون طور که در مقاله گفته شد گروه HAND در سریال های نتفلیکس خیلی بد به تصویر کشیده شدن و ابهت کمیک ها رو ندارن و مدافعان هم از این ناحیه بدجور ضربه خورد.
حالا میرسیم به لوک کیج:
با فصل 1 و فضای سریالش بیشتر از بقیه سریال ها حال کردم. تاکید می کنم که گفتم بیشتر حال کردم نه این که بهترینه. من هم موافقم که کشته شدن کاتنموث در وسطای سریال ضربه مهلکی به سریال زد و پیچش داستانی به جایی نبود ولی دایمندبک هم ویلن خطرناک و جذابی بود و ابهت خاصی داشت. این روزها هم مشغول تماشای فصل 2 لوک کیج هستم و تا این لحظه تا قسمت 9 تماشا کردم و تا الان که خیلی خوشم اومده. انشاالله نظر کاملم رو درباره سریال وقتی کامل نگاه کردم زیر نقد فصل 2 سریال مینویسم.
بازم از خانم محمدی بابت مقاله ممنونم.
خسته نباشید
نقل قول کردن
farnam82
#47 farnam82 1397-05-23 23:06
به نظر من جای رتبه اول و دوم باید عوض بشه چون واقعا فصل1 دردویل را نمیشه با هیچ سریالی مقایسه کرد.
نقل قول کردن
Frank castle
#48 Frank castle 1399-01-02 12:41
من تازه دیشب وقت شد فصل سه دردویل رو‌تموم کنم .
فقط یه کلام .
حیف و صد حیف که این سریال های نتفلیکس به آخر راهشون رسیدن .
من فقط فرصت شد پانیشر و دردویل رو کامل ببینم و متاسفانه وقتمو گذاشتم برای اشغالی بنام دیفندرز.ولی واقعا توی اینا دردویل تک بود.
بازیگری محشر بود. فصل سه کینگ پین عالی ای داد تحویل که من دیگه بعید بدونم همچین شخصیتی از کینگ پین دیکه ببینیم.به ندرت من سر فیلم جوگیر میشم ولی این کینگ پین بد روی مغزم راه رفت و حرصم داد واقعا دم نویسنده و بازیگرش گرم عالی بودن.تنها ضعفی که من دیدم هدر رفتن بولز ای درست مثل جیگ سا توی فصل دوم پانیشر بود.واقعا حیفش شد.که فصل چهاری نیست که بولز ای رو ببینیم‌که دهن دردویل رو سرویس کنه.
حیف و دو صد حیف.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید