15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

12 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

این مقاله به مناسبت انتشار سری اختصاصی کمیک های مری جین (Mary Jane) تقدیم شما میشود.

مقدمه: «مری جین واتسون» به عنوان شریك زندگی و دوست قابل اعتماد پیتر پاركر/مرد عنكبوتی همیشه یكی از برترین شخصیت های مونث دنیای كمیك بوده و شخصیت پردازی قدرتمند و جذاب او همواره بر غنای داستان های مرد عنكبوتی افزوده است. برای آشنایی با 10 داستان برتر او توصیه میشه این مقاله را بخوانید.

(نكته 1: مری جین در كمیك تحسین شده "تجدید عهد" هم با عمل قهرمانانه خود جان پیتر پاركر را نجات داد ولی چون این  داستان در دنیای اصلی مارول اتفاق نیفتاده، در این مقاله بهش اشاره نمیشه. نکته 2: ترتیب قرار گرفتن آیتم های این مقاله براساس تاریخ چاپ آنها در دنیای کمیک است).

 

1- مری جین  علیه افراد «هاب گابلین»

چاپ شده در شماره 261 از كمیك Amazing Spider-Man

در این داستان مری جین به همراه هری آزبورن و همسرش، «لیز آلن» توسط هاب گابلین گروگان گرفته شده بود چون هاب گابلین میخواست اینجوری هری رو مجبور كنه تا مستندات مربوط به پدرش رو بهش بده (در واقع هاب گابلین میخواست بدونه نورمن آزبورن چطور تونسته بوده خودش رو قوی كنه و در مقابل مرد عنكبوتی بجنگه) . بعد معلوم شد هری با خودش اسلحه داره . سپس محكم به در انباری كه آنها در آنجا نگهداری میشدند زد و همین باعث شد تا یكی از افراد هاب گابلین سر برسه. هری هم براش اسلحه كشید ولی معلوم بود كه دل و جگر شلیك كردن رو نداره. اما خوشبختانه مری جین آنجا با یك بیل حاضر بود و همچین زد تو سرش كه بیهوش شد. سپس كمك كرد كه هری و لیز از اونجا فرار كنند.

 

2- مری جین سعی میكنه جون عمه خودش رو نجات بده

چاپ شده در شماره 19 از كمیك Amazing Spider-Man Annual

«الیستار اسمایت» رو اگه نمیشناسید این مقاله را بخوانید. او همواره به دنبال گرفتن انتقام مرگ پدرش از مرد عنكبوتی و جی جونا جیمسون است و درست مثل باباش در ساختن روبات مهارت داره. او در این داستان پس از تحقیقاتی به این نتیجه رسید كه عمه مری جین یعنی خانم «آنا واتسون» با مرد عنكبوتی نسبتی داره و بنابراین سعی كرد او را بدزده. آنا واتسون داشت روی پشت بام با مری جین صبحانه میخورد. مری جین هم جونش رو به خطر انداخت و از پشت بام پرید روی روبات پرنده ای كه الیستار سوارش بود. اینجا بود كه آلیستار با خودش فكر كرد پس مری جین حتما خود مرد عنكبوتیه!!! مری جین هم برای اینكه جون عمه خودش رو نجات بده بهش گفت كه اگه بزاره عمه اش بره، خودش رو تسلیم میكنه. بعدش هم اتفاقاتی دیگری افتاد ولی در نهایت مرد عنكبوتی تونست پیداش كنه و آلیستار رو شكست بده. در پایان این داستان بود كه مری جین به شجاعتی كه در خود داره، ایمان آورد.

 

3- مری جین حال «سزار» رو جا میاره!

چاپ شده در شماره 309 از كمیك Amazing Spider-Man

3- مری جین حال «سزار» رو جا میاره

در این داستان مری جین توسط یك میلیونر دیوانه به نام «جاناتان سزار» ربوده شد. سزار در آن زمان صاحب ساختمانی بود كه مری جین و پیتر در آن زندگی میكردند. وقتی سزار فهمید كه مرد عنكبوتی داره دنبال مری جین میكرده ، دو مزدور به نام های Styx و Stone را اجیر كرد تا مرد عنكبوتی را بكشند. مری جین اما با یك نقشه جالب موفق به فرار شد: اولش یك سطل پر از یخ به سمت سزار پرتاب كرد. ولی سزار تهدیدش كرد كه اگه دوباره همچین كاری بكنه با چاقو میكشتش.. سپس مری جین سیم چراغ آباژور رو كند تا با استفاده از اون باعث برق گرفتگی سزار بشه. ولی سزار بهش گفت كه این كارش فایده ای نداره چون كفش های چرمی به پا داره كه مانع از برق گرفتگی میشه. اینجا بود كه مری جین با خود اون چراغ آباژور محكم زد تو سر سزار! بعدش وقتی محافظین سزار آمدن داخل مری جین توانست با وارد كردن برق در آبی كه به خاطر آب شدن یخ های داخل سطل به وجود آمده بود، بی هوش شون كنه. تازه، او بعدش اسلحه یكی از محافظین رو برداشت و به سمت Styx و Stone هم شلیك كرد تا دست از سر مرد عنكبوتی بردارند! بدین ترتیب او نه تنها به تنهایی موفق به فرار شد بلكه جان مرد عنكبوتی را هم نجات داد!

 

4- مری جین حال «كین» رو میگیره

چاپ شده در شماره 124 از كمیك Web of Spider-Man

4- مری جین حال «كین» رو میگیره

وقتی این داستان چاپ شد ، Clone Saga در اوج خودش قرار داشت و پیتر پاركر مدام با كلون های جدیدی از خودش روبرو میشد! البته اوضاع حتی بدتر هم شده بود و پیتر به خاطر جنایتی كه یكی از كلون هایش به نام «كین» (Kaine) مرتكب شده بود، در زندان بود. مری جین هم تازه متوجه شده بود كه حامله است . اینجا بود كه كین سر و كله اش پیدا شد و مری جین را كه داشت به خانه برمیگشت، ربود. كین كلا شخصیت قدرتمندی است چون هم قدرت های فوق بشری خودش رو داره و هم قدرت های پیتر پاركر رو. ولی این باعث نشد مری جین ازش بترسه چون لوله آب فاضلاب را روی صورتش باز كرد و بعدش هم فرار كرد!

 

5- مری جین یه كتك مفصل به آفتاب پرست» میزنه!

چاپ شده در شماره 245 از كمیك Spectacular Spider-Man

همانطور که در این مقاله گفته شد، پس از آنکه یکی از دشمنان قدیمی مرد عنکبوتی به نام  آفتاب پرست از راون کرافت فرار کرد، مرد عنکبوتی را گرفت و هویت مخفی اش را فهمید. سپس در شماره 245 از كمیك Spectacular Spider-Man، رفت به خونه اش تا خودش رو جای او جا بزنه. ولی مری جین (که آن موقع همسر پیتر پارکر بود) خیلی زود فهمید قضیه چیه و با چوب بیس بال به جون آفتاب پرست بدبخت افتاد .

وقتی هم پیتر برگشت به خونه، دید كه آفتاب پرست بدبخت بیهوش روی زمین افتاده! این قطعا یكی از لحظات ماندگار در تاریخ داستان های مرد عنكبوتیه و بار دیگر نشان از شجاعت مری جین در انجام کارهای قهرمانانه داره.

 

6- مری جین به «گرین گابلین» شلیك میكنه!

چاپ شده در شماره 12 از كمیك Marvel Knights: Spider-Man

این یكی رو حتما باهاش آشنا هستید چون كل این داستان در سایت ما به زبان فارسی ترجمه شده (اگه هنوز این شاهكار رو نخوندید ، اینجا را كلیك كنید). در هر حال این لحظه در شماره پایانی این سری اتفاق افتاد، یعنی وقتی كه نورمن آزبورن ، مری جین را بالای یك پل برده بود تا جلوی چشمان پیتر پرتش كنه پایین (درست همون جوری كه گوئن رو كشته بود) . سپس نبردی بین مرد عنكبوتی و گرین گابلین در میگیره . اینجاست كه مری جین ثابت میكنه كه قادره از خودش دفاع كنه و با تفنگی كه با خودش آورده بوده به گابلین شلیك میكنه و اینجوری جون شوهرش (مرد عنكبوتی) رو نجات میده. البته با اینكاری كه میكنه، خودشم به پایین پل پرت میشه ولی مرد عنكبوتی موفق به نجاتش میشه.

 

7- مری جین ضربات خودش رو نشون میده!

چاپ شده در شماره 19  از كمیك Marvel Knights: Spider-Man

7- مری جین ضربات خودش رو نشون میده!

این داستان بخشی از رویداد Other در کمیک های مرد عنکبوتی بود. در اینجا مری جین با یک تعقیب کننده مزاحم و سمج مواجه شد. منتهی این اتفاق وقتی افتاد که پیتر و او به عنوان زن و شوهر در برج اونجرز زندگی میکردند. بنابراین مری جین در آنجا توسط خود کاپیتان آمریکا تعالیم رزمی دیده بود. در نتیجه وقتی این تعقیب کننده در یک کافه به مری جین نزدیک شد، او ضربات جدیدش را بهش نشون داد! سپس براش اسلحه کشید ولی مری جین با حرکتی دیگر او را نقش بر زمین کرد و خود و دیگران را نجات داد. واقعا Cap باید به همچین شاگردی افتخار کنه!

 

8- مری جین از ذهنش کمک میگیرد!

چاپ شده در شماره 30  از كمیك Sensational Spider-Man

8- مری جین از ذهنش کمک میگیرد!

پس از مدتی سری کمیک های Marvel Knights Spider-Man به Sensational Spider-Man تغییر نام دادند و در این سری دیدیم که مری جین چطور با عواقب فاش شدن هویت مخفی شوهرش پیتر در جریان رویداد معروف "جنگ داخلی" کنار می آید. سپس دیدیم که مری جین در نمایشنامه خود چطور مورد حمله یکی از دشمنان مرد عنکبوتی به نام "مرد زنبوری" (Swarm) قرار میگیرد. مرد زنبوری یکی از دشمنان بیخود مرد عنکبوتی است که استاد ترابی قبلا در این مقاله درباره اش توضیحاتی داده اند. او یک دانشمند قوی نازی است که از زنبور ها استفاده میکند تا اسکلتش زنده شود. مرد زنبوری بعضی وقتها خیلی قوی به تصویر کشیده میشه ولی اینجا مری جین با مقداری آب توانست زنبورها را متفرق کند تا زمینه شکست خوردن مرد زنبوری را فراهم سازد.

 

9- بازگشت قهرمانانه مری جین به نیویورک

چاپ شده در شماره 605  از كمیك The Amazing Spider-Man

9- بازگشت قهرمانانه مری جین به نیویورک

مری جین در شماره 600 مرد عنکبوتی شگفت انگیز بار دیگر به شهر نیویورک برگشت. 5 شماره بعد خوانندگان فهمیدند که چرا هالیوود را ترک کرده بوده. در واقع دوست پسر بازیگر او به نام «بابی کار» درگیر فعالیت های غیر قانونی که توسط خبیثی به نام «خرگوش سفید» رهبری میشد، شده بود. سپس خرگوش سفید به کلوپی که مری جین و بابی در آن بودند حمله کرد. اما مری جین خودش را به شکل یکی از افراد خرگوش سفید درآورد و با استفاده از cream machine، خرگوش سفید را شکست داد. بعدش هم فهمید که مسئولیت پذیری که پیتر را به خاطر آن سرزنش میکرده، چیز خیلی خوبیه و به نیویورک برگشت.

 

10- team-up مری جین با مرد عنکبوتی !

چاپ شده در شماره 671  از كمیك The Amazing Spider-Man

10- team-up مری جین با مرد عنکبوتی !

در جریان داستان معروف "جزیره عنکبوتی"، مردم عادی شهر نیویورک ناگهان به نیروهای عنکبوتی دست یافتند ولی پس از مدتی به عنکبوت های عظیم الجثه و هیولا مانند تبدیل شدند. اما مری جین نیروی خاصی از خودش بروز نمیداد . تا اینکه در شماره 671 مرد عنکبوتی شگفت انگیز، بلاخره قدرت های عنکبوتی او هم بروز پیدا کرد (در حقیقت، چون او سالها در کنار پیتر زندگی کرده بود، ویروس عنکبوتی دیرتر روی او اثر کرد!). سپس مری جین از قدرت های خودش برای نجات مردمی که خوب شده بودند ولی مورد حمله اون عنکبوت های بزرگ قرار داشتند، استفاده کرد . بعدش هم یه تیم آپ جانانه با پیتر انجام داد. این ماجرا باعث شد تا مری جین برای یک بار هم که شده خودش را کاملا در قالب پیتر پارکر/مرد عنکبوتی بگذارد و درک بهتری از حرفه ابرقهرمانی او پیدا کند.

 

11- مری جین از وب شوتر عنکبوتی استفاده میکنه!

چاپ شده در شماره 28  از كمیك The Superior Spider-Man

11- مری جین از وب شوتر عنکبوتی استفاده میکنه!

در شماره 28 از کمیک "مرد عنکبوتی برتر (که شما میتونید اینجا با ترجمه فارسی اون رو دانلود کنید و بخونید) دیدیم که چطور گرین گابلین سعی کرد با مرد عنکبوتی برتر (که در واقع دکتر اختاپوس بود که وارد جسم و ذهن پیتر شده بود) مقابله کنه و سپس تصمیم گرفت عزیزان پیتر پارکر را بدزده. اما وقتی افرادش رفتند سراغ مری جین، او از وب شوترهایی که پیتر قبلا بهش داده بود استفاده کرد تا شکستشون بده . مری جین سپس کرد از دیگر عزیزان پیتر محافظت کنه تا به دست افراد گابلین نیفتند. او به قول خودش "عنصر غیر قابل پیش بینی" در نقشه گرین گابلین بود!

 

12- مری جین از فن قدیمی خودش استفاده میکنه!

چاپ شده در شماره 28  از كمیك The Superior Spider-Man

12- مری جین از فن قدیمی خودش استفاده میکنه!

در شماره 5 از کمیک "مرد آهنی شکست ناپذیر" (که شما میتونید اینجا با ترجمه فارسی اون رو دانلود کنید و بخونید)، شخصیت خبیثی به نام Masque که حالا قدرت های جادویی داشت ، آیرون من را در کلوپ مری جین زمین گیر کرده بود. ولی خوشبختانه مری جین به دادش رسید و اون فنی که در آیتم شماره 5 این مقاله به آفتاب پرست زده بود ، رو اینبار روی Masque اجرا کرد . منتهی اینجا به جای چوب، از میله میکروفن استفاده کرد! این به مرد آهنی فرصت داد تا تجدید قوا بکنه و Masque رو شکست بده. البته کلوپ شبانه مری جین در جریان این حمله نابود شد ولی تونی اونقدر تحت تاثیر مری جین قرار گرفته بود که بهش یک پیشنهاد خیلی پرسود داد تا براش کار کنه.

 

13- مری جین به پدر واقعی تونی استارک شلیک میکنه!

مری جین به پدر واقعی تونی شلیک میکنه

در سالهای اخیر مری جین تصمیم گرفت بره و برای شرکت صنایع استارک کار کنه و به نوعی به منشی شخصیت تونی تبدیل شد! (در کمیک هایی که اینجا ترجمه شده اند). از سوی دیگر در این کمیک ها فاش شد که پدر و مادر واقعی تونی، مردی به نام «جود» و زنی به نام «آماندا آرم استرانگ» بوده اند! (این مقاله را بخوانید). جود از مامورین هایدرا بود و وقتی تونی از کُما خارج شد نزد آماندا آمد تا او را متقاعد کنه تا به تونی شبیخون بزنند. اینجا بود که مری جین وارد شد و با تفنگ به شانه جود شلیک و او را زخمی کرد!

 

14- مری جین کمک میکنه تا «ریجنت» را شکست بدهند!

مری جین - ریجنت

در شماره 15 سری قبلی کمیک های مرد عنكبوتی شگفت انگیز شاهد بودیم او كه چطور با پوشیدن لباس ایرون اسپایدر به كمك مرد عنكبوتی و دیگر قهرمانان شهر آمد و آنها را از دست «ریجنت» نجات داد (اگر هنوز این کمیک را با ترجمه فارسی نخوانده اید، اینجا را کلیک کنید). در واقع مدتی بود که ابرقهرمانان و ابرشروران داشتند ناپدید میشدن. ابتدا قضیه چندان جدی گرفته نمیشد ولی وقتی «مایلز مورالز» و دیگر اعضای «اونجرز» پشت سر هم ناپدید شدند، مرد عنكبوتی و ایرون من متوجه شدند كه نقشه شومی در جریانه. سپس مرد عنكبوتی و ایرون من به كمك «مری جین» و «ادوین جارویس» متوجه شدند كه فردی به نام «آگوستوس رومن» ملقب به «ریجنت» مسئول این ناپدیدن شدن هاست. در هر حال مری جین با پوشیدن زره معروف به آیرون اسپایدر دست به قهرمان بازی بزرگی زد!

 

15- مری جین رو در روی یک غول قرار میگیره!

- مری جین رو در روی یک غول قرار میگیره!

این رو میشه تازه ترین عمل قهرمانانه مری جین دانست زیرا در شماره 11 از کمیک "مرد عنکبوتی: دوست خوب محله" (که اینجا ترجمه شده) چاپ شد و انصافا هم یکی از بهترین داستان هایی بود که در سالهای اخیر با حضور مری جین خوانده بودیم. به عبارتی دیگر ما پس از قضیه One More Day ، مری جین را بیشتر به شکل شخصیتی ضعیف که از اسپایدرمن/ پیتر پارکر فرار میکنه (چون به نظرش اگه نزدیکش باشه زندگیش به خطر میفته) به تصویر کشیده میشد. اما پس از رفتن «دن اسلات» و آمدن نویسنده ای به نام «نیک اسپنسر» به کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز ، در حال حاضر شاهد بازگشت کاراکترهای مهمی مثل مری جین و گربه سیاه به شخصیت پردازی درست خودشون هستیم. در این داستان هم مری جین شخصیت اصلیه و نشون میده این همه مدت که با قهرمانی مثل اسپایدرمن زندگی کرده چه درس هایی ازش یاد گرفته. مهم تر اینکه مری جین خیلی شجاع به تصویر کشیده شده و وقتی یکی از قطارهای مترو دچار حادثه میشه بدون اینکه هول بشه به مردم کمک میکنه و حتی جلوی یک غول بی شاخ و دم وایمیسته! (البته این دفعه این «مایلز مورالز» هستش که در لحظه آخر از راه میرسه  و به دادش میرسه!).

 

نویسنده: سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "مری جین شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک مشترک «مری جین» - «گربه سیاه» ترجمه شد + لینک دانلود

بهترین داستان پیتر پارکر/مردعنکبوتی و مری جین واتسون ترجمه شد + لینک دانلود

نسخه های عجیب و غریب از «مری جین واتسون» در دنیای کمیک!

20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

چرا مری جین به پیتر پارکر لقب "آقا ببره" (TIGER) داده است؟

۱۵ لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

10 داستان برتر با حضور مری جین (MARY JANE)

100 شخصیت برتر مارول: مری جین

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی

هشت لحظه كلیدی در تاریخ گوئن استیسی

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مری جین از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر است!

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

The Red Spider Skull
#1 The Red Spider Skull 1395-05-11 17:02
واو! عجب مقاله ای :eek:
خوشم میاد این سایت مقاله مناسبتی میده در حد لالیگا
صبح کمیک ترجمه شده 15 امیزینگ تو سایت اومد و حالا به مناسبت اون عمل قهرمانانه مری جین، این مقاله!
همین به روز بودن سایته که باعث شده از بقیه متمایز بشه
ممنون سرکار سونیا خانم
طبق معمول به معلومات من اضافه کردید
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#2 j.jonah jameson 1395-05-11 20:14
ماشالله !
یعنی قشنگ میتونم بگم یه فن بزرگ ( یه سوپر فن ) برای شخصیت های مونث هستید . اطلاعات شما بسیار بسیار بالاست و واقعا باید به این معلومات احترام گذاشت .
شماره های 4 ، 5 ، 6 ، 10 ، 11 رو میدونستم !
ولی از همه ی اینها جالب تر شماره 2 بود ! خدایی الیستار چون خصومت پدر کشتی از من داره ، و دیوونه هم هست و خیلی هم بچه ی بی ادبیه هیچوقت باعث نشد فکر کنم در این اندازه کوتاه فکر باشه . البته اون زمان هم میگفتند که «مردعنکبوتی » حتی میتونه یه «خانم » باشه . در شاهکاری مثل مردعنکبوتی 1 هم به این موضوع اشاره شد .هرچند که مریجین در این فیلم کلا هیچ حرکت خاصی بجز ناله و جیغ و فریاد نمیکرد . بجز در صحنه ای در قسمت 3 که یه پاره آجر ( حالا هرچی اسمش هست ) رو انداخت رو کله ونوم .
بقول گزارشگر مسابقات بسکتبال :
آفرین به این همت
آفرین به این غیرت
آفرین به این کاربر
پ.ن : من زیاد تلویزیون نمیبینم ولی برای اینکه روحیه ام عوض بشه همیشه به گزارشگر های مسابقات گوش میدم ، خیلی فانه .
-------------
ممنون خانم .
خسته نباشید .
نقل قول کردن
Arya.M
#3 Arya.M 1395-05-11 22:24
ممنون خانم ساداتی فر . توضیحات کامل و جامع بودن. این مقاله شما دو چیز رو نشون میده. ۱ - تسلط شما به تاریخچه مرد عنکبوتی. ۲ - مری جین چه شخصیت جالبی داره و چه قدر شجاع و دلیره. برای همین هم یکی از شخصیت های مونث برتر مارول هست. جالب اینه که فقط تو یکی از این موارد نیروی فوق بشری داشته. ( الان کین رو تو مقاله دیدم یاد اتفاقی که تو رویداد دنیای عنکبوتی براش افتاد افتادم. کسی از کین خبری داره؟؟)
نقل قول کردن
Dan-Spidey
#4 Dan-Spidey 1395-05-11 22:34
ممنون خانم ساداتی فر.عالی بود.راستی کسی لینک تمام شماره های مرد عنکبوتی برتر رو نداره(که سایت ترجمش کرده باشه)؟؟؟
نقل قول کردن
Hobbit
#5 Hobbit 1395-05-11 23:39
متاسفانه من نمیتونم چیز دیگه ای رو به گفته سایر عزیزان اضافه کنم...

ولی در کل از این مقاله مانند سایر مقالات شما لذت بردم..با تشکر.
نقل قول کردن
mokhtar
#6 mokhtar 1395-05-11 23:47
مرسی سونیا خانم
خیلی مقاله خوبی بود. ایشالا این چند وقت که استاد ترابی سایه شون بالای سر سایت نیست
من و شما بقیه پابلیشرها بیشتر همت کنیم
و با مطالب خودمون جای خالی ایشون رو پر کنیم
نقل قول کردن
spider pool
#7 spider pool 1395-05-11 23:48
سلام واقعا نابود شدم تا تونستم بیام
عمو مختار من می خواستم یه مسابقه بزارم هر کسی که لباس کمیک بوکی داره بفرسته به ایمیل من بعد تو کامنت ها اعضا نمرشون رو بدن چجوری میشه
نقل قول کردن
spider pool
#8 spider pool 1395-05-12 00:13
اقا ولی دقت کردید الان تعداد کسایی که عضو سایت نیست بیشتر از اعضا دنبال می کنن مثلا خود من الان بعد از دو هفته تونستم بیام
نقل قول کردن
spider pool
#9 spider pool 1395-05-12 00:58
بچه ها امروز خوندم فیلم اونجرز علیه ایکس من تایید شده درسته؟
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#10 S.T.A.R.K 1395-05-12 11:04
به نقل از Dan-Spidey:
ممنون خانم ساداتی فر.عالی بود.راستی کسی لینک تمام شماره های مرد عنکبوتی برتر رو نداره(که سایت ترجمش کرده باشه)؟؟؟

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Dan-Spidey
#11 Dan-Spidey 1395-05-12 12:00
به نقل از spider pool:
بچه ها امروز خوندم فیلم اونجرز علیه ایکس من تایید شده درسته؟

کجا خوندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟ :o :o :o :o
نقل قول کردن
alias
#12 alias 1395-05-12 14:21
خیلی ممنون بابت مقاله خوب و مفید گفتنی هارو دوستان گفتن با تشکر از خانم ساداتی فر ;-)
نقل قول کردن
fe
#13 fe 1395-05-12 19:44
مرسی خانم ساداتی فر
فک نکنم در آسیا کسی در حد شما از شخصیت های مونث کمیک ها بدونه و تجزیه و تحلیلشون کرده باشه و مقاله های مختلف دربارشون داده باشه
استایل ام جی تو مورد دهم چقد باحاله :lol:
نقل قول کردن
Spidey Hamada
#14 Spidey Hamada 1395-05-12 20:10
ممنون بابت مقاله عالی شما
من اینا رو که خوندم بازم بیشتر حرص خوردم بابت مری جین فیلمای سم ریمی
واقعا اصلا و ابدا صلابت مری جین کمیکا رو نداشت
معمولا گیر میفتاد و پیتر باید نجاتش میداد . بیشتر هم جیغ میزد
ولی از گوئن سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز خیلی خوشم اومد. انگار جای مری جین و گوئن عوض شده بود. یعنی مری جین کمیکا قویه ولی تو سینما نبود
ولی گوئن کمیکا هر چه قدر ضعیف و بی رمق بود، عوضش تو سینما عالی بوده
نقل قول کردن
iron man mark52
#15 iron man mark52 1397-04-25 16:46
من همیشه به دوستام که این سایت رو دنبال می کنن می گم الانم اینجا هم میگم:استاد ترابی باید به همچین مدیرا و اعضایی تو سایت افتخار کنه.
پ.ن: نصف اینا رو من نمی دونستم!! :lol: :D
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#16 Deadpool 2099 1398-10-08 20:01
سلام
۳ ساله که سایتو دنبال می کنم ولی تازه عضو سایت شدم، در مورد مارول می دونستم که بیشترش برای این سایت بود ولی خب کمیک خوندن رو تازه شروع کردم اولین هم رویداد کارنیج مطلق بود که خیلی ازش خوشم اومد هم داستانش و هم طراحیش عالی بود
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#17 Deadpool 2099 1398-10-08 20:03
راستی مقاله خیلی عالی بود ممنون
نقل قول کردن
M.S.A
#18 M.S.A 1398-10-10 20:08
مقاله عالی بود.
البته میشه مرحله ی موزه ی اسپایرمن ps4 رو در مقاله گزاشت؟
(همون که ام.جی پیتر رو از دست افراد نگاتیو نجات میده)
البته درون کمیک ها نیست.
نقل قول کردن
A_h_J
#19 A_h_J 1401-01-16 19:24
با توجه به داستان اخیر تو ارک بیاند میشه اون مورد نجات دادن پیتر از دست اون هیولا رو اضافه کرد؟ :o
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44