معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

با توجه به انتشار فیلم جدید دکتر استرنج این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

مقدمه: مدتها بود که در سایت از ما میخواستید شما را با وسایل و ابزار جادویی که او در کمیک ها مورد استفاده خودش قرار میدهد آشنا کنیم. بنابراین این مقاله تقدیم به همه شما علاقمندان به دنیای کمیک. 

 

- کتاب ویشانتی (The Book of Vishanti)

- کتاب ویشانتی (The Book of Vishanti)

قبل از هر چیز باید بدانید که «ویشانتی» کی بودند؟ ویشانتی لقبی است که به سه موجود اساطیری و نیرومند به نام های «آگاماتو» (Agamotto)، اشتور (Oshtur) و «هوگاث» (Hoggoth) داده شده است. ویشانتی از علم و جادوی خودشان استفاده کردند تا کتابی بنویسند که در آن تمام طلسم و وردهای مثبت گردآوری شده باشد (طلسم مثبت یعنی طلسمی که از جادوی سیاه گرفته نشده و توسط جادوگران خوب استفاده میشود). در طی سالیان و دوره های قبل جادوگران و خردمندان زیادی به محتویات این کتاب افزوده اند. گفته میشه که کتاب ویشانتی در گذشته به دست خون آشامی به نام Varnae و ملکه «کلئوپاترا» و همچنین خدایی به نام «ماردوک» (Marduk) هم افتاده (ماردوک یکی از خدایان باستانی مردم بابل است) . تا اینکه استاد دکتر استرنج یعنی «اینشنت وان» (The Ancient One) آن را از ماردوک گرفت (او مجبور شد برای این کار با ارتشی از موجودات اساطیری ماردوک بجنگد). سپس اینشنت وان این کتاب را به بهترین شاگرد خود یعنی دکتر استرنج اهدا کرد. گفته میشه این کتاب حاوی تمامی طلسم های مثبت است . لازمه که بدونید این کتاب در ضمن کلید دستیابی به کتابی خبیث به نام «دارک هولد» (Darkhold) هم هست. حالا میپرسید دارک هولد چیه؟ وسیله بعدی رو بخونید تا بفهمید!

 

 

- دارک هولد (The Darkhold)

- دارک هولد (The Darkhold)

«دارک هولد» هم یک کتابه که بهش "کتاب گناهان" (The book of Sins) هم گفته میشه. این کتاب دقیقا نقطه عکس کتاب ویشانتی هستش چون منشا شیطانی داره و طلسم های منفی در آن نوشته شده. گفته میشه برخی از خبیث ترین و تاریک ترین جادوگران تاریخ در نوشتن این کتاب دست داشته اند ولی اولین کسی که آن را نوشت کسی بوده به نام Chthon که لقب "خدای ارشد هرج و مرج" (The Elder God of Chaos) رو بهش دادن. جنس ورق های این کتاب از پوست حیوانات نجس است و هرگز نابود نمیشود. کتاب هایی مثل Necronomicon که در داستان های Lovecraft یافت میشه یا "کتاب لعنت شدگان" (The Book of the Damned) که  در سریال Supernatural دیده ایم، در مقابل دارک هولد باید لنگ بندازند (!) چون دارک هولد واقعا کتاب خطرناک و قدرتمندی هستش. خیلی از جادوگران خوب در طی قرون گذشته سعی کرده اند که حتی یک صفحه از این کتاب را از بین ببرند ولی موفق نشده نشده اند. جالبه که بدونید این کتاب و طلسم های داخلش  بود که باعث شد اولین خون آشام دنیای مارول (به نام Varnae به وجود بیاد. حتی نخستین گرگ نماهای مارول هم از دل این کتاب بیرون آمدن. شخصیت های خبیثی همچون «مورگان لی فی» ، دکتر دووم، «لیلیث» (Lilith) و «ثولسا دووم» (Thulsa Doom) در به در به دنبال به دست آوردن دارک هولد بوده اند. (میگن «مورگان لی فی» بود که ورق های پراکنده های این کتاب رو به دست آورد و اونا رو صحافی کرد تا تبدیل به یک کتاب بشن). ولی خوشبختانه این کتاب هم در اختیار دکتر استرنج قرار داره و خیلی هم خوب ازش مراقبت میکنه تا دست فرد دیگری نیفته.

ضمنا یک بار دکتر استرنج از طلسم داخل این کتاب استفاده کرد تا تمام خون آشامان دنیای مارول را نابود کنه.

   

- شمشیر آبنوس (Ebony Blade)

- شمشیر شوالیه سیاه

شمشیر آبنوس اولین بار در شماره 1 از کمیک "شوالیه سیاه" (Black Knight) ظاهر شد. شوالیه سیاه از شخصیت های قدیمی مارول است و نام واقعی اش «دین ویتمن» است (برای اشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید). گفته میشه این شمشیر قدرتمند توسط جادوگر معروف قرون وسطی یعنی «مرلین» و از یک شهاب سنگ ساخته شده. مرلین سپس آن را جادو کرده و به نخستین شوالیه سیاه تاریخ یعنی «سر پرسی» اهل "اسکاندیا" داده است. سر پرسی آدم خشنی بوده  و به همین دلیل این خصوصیت ها به شمشیر آبنوس هم سرایت میکنه و گفته میشه که این شمشیر نفرینی دارد که طبق آن عطش سیری ناپذیری برای بلعیدن روح انسان داره. بنابراین این شمشیر باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای شوالیه سیاه شد و او مجبور گشت آن را زیر شهاب سنگی که ازش ساخته بود، مدفون کنه. شمشیر آبنوس اکثر مواقع در دست دکتر استرنج دیده شده ولی به دست «ولکری» (Valkyrie) هم افتاده (ولکری خانمی است اهل آزگارد که در کمیک های «ثور» دیده میشه) . یک بار هم «ویژن» سعی کرد این شمشیر را به خاطر نفرینی که رویش هست، نابود کنه .

شمشیر آبنوس میتونه تقریبا تمام فلزات را ببره و به درون انرژی های جادویی نفوذ کنه، دفع شون کنه یا جذبشون کنه. لازم به ذکره که یک بار شوالیه سیاه از دکتر استرنج خواست تا نفرین روی شمشیر را برداره و او هم این کار را کرد ولی دوباره برگشت چون «نیمور» از آن برای کشتن همسر خودش استفاده کرد (برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، این مقاله را بخوانید).

در هر حال شمشیر آبنوس خیلی اوقات به دست آدم های شرور میفته و حتی سر از "واکاندا" (سرزمین پلنگ سیاه) هم درآورده و بنابراین دکتر استرنج خیلی وقت ها ماموریت پیدا میکنه تا اون رو پس بگیره.

 

 - شنل معراج (Cloak of Levitation)

شنل معراج (Cloak of Levitation)

شنل معراج بسیار کاربردی را استاد دکتر استرنج یعنی «اینشنت وان» بهش هدیه داده. در واقع وقتی دکتر استرنج توانست دشمن اصلی خودش یعنی «دورمامو» را شکست بده ، اینشنت وان به این نتیجه رسید که استفان دیگه لیاقت آن را داره که این شنل را بر تن کنه. (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دورمامو ، این مقاله را بخوانید)

استاد  دکتر استرنج

اطلاعات خاصی درباره پیشینه این شنل در دست نیست ولی میدانیم که قرن ها پیش ساخته شده و باعث میشه تا دکتر استرنج بتونه باهاش پرواز بکنه. این شنل همچنین به عنوان محافظ و سپر هم عمل میکنه و به دستورات دکتر استرنج هم گوش میده.  شنل معراج بسیار مقاومه و خیلی به در نبردها به درد دکتر استرنج خورده ولی چند بار هم آسیب دیده. گفته میشه که نمیشه با وسایل عادی آن را تعمیر کرد و به انرژی های خاصی برای تعمیرش نیاز هستش. بنابراین دکتر استرنج مجبوره برای تعمیر آن را به بافنده مرموزی به نام Enitharmon بده.

 

شمشیر اژدها (Dragonfang)

شمشیر اژدها (Dragongang)

جادوگری به نام Kahji-Da این شمشیر نیرومند که میگن هرگز نمیشکنه را از دندان اژدهایی که از دنیای دیگری آمده بود ساخت . اما بعدها به دست اینشنت وان افتاد که بعدا دادش به دکتر استرنج. این شمشیر دربرابر انرژی ها و موانع جادویی بسیار کاربرد داره . ضمنا اگر با خون آمیخته بشه میتونه انرژی های مختلف را جذب خودش بکنه. پس از اینکه «ولکری»  شمشیر آبنوس را به «شوالیه سیاه» پس داد، دکتر استرنج شمشیر اژدها را بهش داد.  سپس وقتی ولکری در نبرد «رگنوراک» (پایان عالم) شکست خورد  ، «لیدی سیف» (از معشوقه های «ثور» در آزگارد) این شمشیر را به دست گرفت.  

 

- شالی که دکتر استرنج به کمرش میبندد (The Sash of Dr. Strange)

- شالی که دکتر استرنج به کمرش میبندد (The Sash of Dr. Strange)

این شال جادویی و زرد رنگ میتونه دراز بشه. یعنی خیلی وقتها دکتر استرنج از آن به عنوان یک طناب بلند استفاده کرده. متاسفانه اطلاعات دیگری از آن در دست نیست.

البته قبلا دیده بودیم که دکتر استرنج یک لباس جدید بر تن کرده و این شال هم قرمز رنگ شده است:

لباس دکتر استرنج

 

- کتاب کاگلیسترو (IL LIBRO DE CAGLIOSTRO)

- کتاب کاگلیتسرو (IL LIBRO DE CAGLIOSTRO)

کتابخانه دکتر استرنج پر است از کتاب های عجیب و غریب. یکی از این کتاب ها، IL LIBRO DE CAGLIOSTRO نام داره که حاوی نوشته های عجیب جادوگری به نام « الساندرو دی کاگلیسترو» هستش که در قرن 18 میلادی زندگی میکرده. نکته جالب درباره این کتاب اینه که طلسم ها و حکمت یک جادوگر قدرتمند به نام Sise-Neg در آن نوشته شده. این جادوگر متعلق به قرن 31 میلادی هستش و با استفاده از سفرهای زمای نزد کاگلیسترو در قرن 18 رفت و طلسم های خودش رو بهش یاد داد! ضمنا Sise-Neg معلوم نیست چطوری در قرن 31 به کتاب مخوف "دارک هولد" دست یافته و بنابراین طلسم های آن را هم بلده.

گفته میشه کتاب کاگلیسترو نسل به نسل در خانواده کاگلیسترو  حفظ شده ولی در نهایت به دست نبیره او به نام «لیلیا کالدرو» (Lilia Calderu) افتاد. لیلیا یک جادوگر کولی (gypsy witch) است و توسط یکی از دشمنان قدیمی دکتر استرنج به نام «بارون موردو» اغفال شد. موردو سعی کرد از طلسم های داخل کتاب استفاده که تا بر «ایشنت وان» غلبه کنه  اما دکتر استرنج شکستش داد. کتاب کاگلیسترو هم از اون موقع تا به حال در کتاب خانه دکتر استرنج به سر میبره.

  

- تبر آنگاروموس ( Axe of Angarruumus )

- تبر آنگاروموس ( Axe of Angarruumus )

در طول یکی از داستان های اخیر دکتر استرنج به نام "آخرین روزهای جادو" ، گروهی به نام Empirikul که رهبرشون کشته شده بود برای گرفت انتقام به کره زمین حمله کردند و دکتر استرنج با آنها جنگ کرد و در نهایت نیروهای جادویی اش رو از دست داد.  بنابراین او که با یک دشمن به شدت قوی و سمج به نام Een'Gawori روبرو شده بود، به سلاحی به نام "تبر آنگاروموس" روی آورد و تونست دشمنش رو شکست بده.

این تبر بسیار باستانی و قدرتمنده و دکتر استرنج آن را مقبره یک جادوگر زن در مرکز کره ماه پیدا کرده!

 

- سانکتوم سانکتوروم (Sanctum Sanctorum)

- سانکتوم سانکتوروم (sanctum sanctorum)

"سانکتوم سانکتوروم" نام خانه ای است که دکتر استرنج در آن زندگی میکند که در منطقه Greenwich Village واقع در شهر نیویورک قرار دارد. گفته میشه در زمان های دور سرخ پوستان در زمینی که این خانه روی آن درست شده، انسان هایی را برای خدایان خود قربانی میکردند. ضمنا انرژی های ماورا الطبیعه در داخل و اطراف آن هست. همین انرژی ها بود که نظر دکتر استرنج رو به خودش جلب کرد تا خانه خودش را در آنجا بسازه. ضمنا گفته میشه این خانه جن داره و نفرین شده است. همچنین فضای داخل این خانه خیلی بزرگتر از اونیه که از بیرون به نظر میرسه. یعنی مثلا شاید از بیرون به نظر برسه که مساحت این خانه 200 متر مربع است ولی داخلش میشویم میبینیم که یک عالمه اتاق و راهروی تو در تو دارد. به علاوه، ترتیب اتاق ها ، راهروها و چیدمان مبلمان این خانه هر از گاهی خود به خود تغییر میکند! دکتر استرنج از انرژی های داخل خانه استفاده کرده تا طلسم هایی روش بزاره تا دشمنانش نتونن مخفیانه واردش بشوند.

  

- گوی آگاماتو (Orb of Agamotto)

- گوی آگاماتو (Orb of Agamotto)

در معرفی "کتاب ویشانتی" گفتم که «آگاماتو» یکی از سه موجود اساطیری و نیرومندی است که دکتر استرنج قدرتش از آنها نشات میگیرد. آگاماتو یک سری ابزارآلات جادویی هم در طول عمر جاویدان خودش درست کرده و استرنج هم خوش شانس بوده که برخی از آنها را در اختیار داره. یکی از آنها "گوی آگاماتو" نام داره . این گوی در خانه دکتر استرنج (سانکتوم سانکتوروم) نگهداری میشه و همیشه داخل یک جعبه طلسم شده، قرار داره . گوی آگاماتو خاصیتش اینه که به دکتر استرنج کمک میکنه تا رد دنیاها و سیارات مختلف را بگیره. ضمنا میتونه بهش کمک کنه تا کسانی که از جادو استفاده میکنند را نیز شناسایی و پیدا کنه (خلاصه اینکه این گوی مثل سیستم GPS برای دکتر استرنج عمل میکنه!!!) همچنین این قابلیت را داره تا صدای دکتر استرنج را در زمان و فضا منتشر کنه.  اما مهم ترین کاربردش اینه که میتونه پورتال یا دروازه هایی بین دنیاهای مختلف و دنیای ما باز کنه.

(لازم به ذکره که برخی از دشمنان قدرتمند دکتر استرنج مثل دورمامو، اومار و ... توانسته اند راهی برای block کردن این گوی پیدا کنند و بنابراین دکتر استرنج نمیتونه از گوی آگاماتو برای پیدا کردن محل آنها استفاده کنه).

 

چشم آگاماتو (The Eye of Agamotto)

چشم آگاماتو (The Eye of Agamotto)

"چشم آگاماتو" یقینا قوی ترین و باارزش ترین وسیله ای که دکتر استرنج در اختیار داره. این وسیله مثل گردنبندی میمونه که دکتر استرنج آن روی سینه خودش میبنده. البته قبل از اینکه بیشتر درباره اش توضیح بدم باید بگم که اینشنت وان به عنوان استاد دکتر استرنج ابتدا وسیله ای به نام "طلسم آگاماتو" (The Amulet of Agamotto) را بهش داد که اونم وسیله مفیدی بود ولی بعد که دکتر استنرج با تجربه تر شد، چشم آگاماتو را بهش داد که خیلی خیلی قوی تر بود! گفته میشه که آگاماتو سه چشم نیرومند خلق کرده. دو تای آنها درباره "قدرت" و "علم غیب" بودند ولی سومی که دست دکتر استرنجه میتونه روی زمان تاثیر بگذاره و بهش قدرت های تله پاتیک بده. همچنین میتونه در زمان و فضا دریچه ایجاد کنه و دکتر استرنج را به دنیاهای مختلف ببره

(گفته میشه در فیلم سینمایی دکتر استرنج چشم آگاماتو در واقع یکی از "سنگ های بینهایت" است میتونه زمان را دستکاری کنه)

At long last, our light tour of the Sanctum Sanctorum comes to the

 حلقه روح  (Astral Ring)

برای درک بهتر این وسیله بهتره ابتدا "حالت ارواح" (Astral Form) را برایتان توضیح بدهم. "حالت ارواح" در حقیقت یک جور قدرت یا قابلیت فرابشری هستش که دکتر استرنج داره. یعنی دکتر استرنج میتونه هر وقت دلش میخواد مثل روح از بدن خودش خارج بشه و بدون اینکه کسی روحش رو ببینه، به پرواز دربیاد. در این حالت او نیاز نداره نفس بکشه یا آب و غذا بخوره و بخوابه. کسی هم نمیتونه در این حالت بهش ضربه بزنه (مگه اینکه یک جادوگر بزرگ باشه) . در ضمن در این حالت خیلی سریع میتونه از مکانی به مکانی دیگر نقل مکان بکنه.

اما مساله اینه که وقتی روحش از بدنش جدا میشه ، جسم فیزیکی او ناتوان میشه و در این حالت خیلی ها سعی کرده اند به جسمش آسیب بزنند.  ضمنا در این حالت او نمیتونه با جسم فیزیکی خودش تماس برقرار کنه. ولی یک بار بارون موردو (از دشمنان اصلی دکتر استرنج) توانست دکتر استرنج را در حالت ارواح گیر بندازه. بنابراین اینشنت وان به کمک دکتر استرنج اومد و "حلقه  روح" را بهش داد تا به کمک اون بتونه با جسم خودش ارتباط برقرار کنه.

 اما نمیدونم چرا دکتر استرنج دیگه از این وسیله باارزش و کاربردی استفاده نکرده!

  

- دیگ کیهان (Cauldron of the Cosmos)

- دیگ کیهان (Cauldron of the Cosmos)

به نظرتون دکتر استرنج هنگامی که بیکاره چیکار میکنه؟ تلویزیون تماشا میکنه؟ نه! دکتر استرنج "دیگ کیهان" رو تماشا میکنه! یعنی با خیره شدن به این وسیله به اسرار و رموز عالم می اندیشه. البته دکتر استرنج چندین بار هم با این دیگ مشورت کرده و اطلاعاتی درباره عالم هستی ازش گرفته. هیچ  اطلاعاتی درباره اینکه دکتر استرنج چطور و از کجا  این وسیله رو بدست آورده، موجود نیست. جالبه که در دهه 80 میلادی یک کتاب درسی درباره رشته "اختر فیزیک" نوشته شد که اون هم اسمش "دیگ کیهان" بود و معلومه نویسنده اش قبلا زیاد کمیک های دکتر استرنج میخونده!

  

- جواهر بنفش (Purple Gem)

- جواهر بنفش (Purple Gem)

یکی از وسایلی که اون اوایل زیاد در کمیک های دکتر استرنج دیده میشد ولی مدتیه که دیگه ازش خبری نیست، "جواهر بنفش" نام داره. در هر حال، جواهر بنفش در واقع دروازه ای است به سوی "دنیای بنفش" (Purple Dimension) که در آن حکمرانی ظالم به نام «آگامون» (Aggamon) زندگی میکنه. یک بار دو سارقی که وارد خانه دکتر استرنج شده بودند تصادفا وارد این دنیا شدند و استرنج مجبور شد به آنجا بره و نجاتشون بده. از آن موقع به بعد دکتر استرنج سعی کرد از این جواهر برای فرستادن آدم بدهای خطرناک به دنیای بنفش استفاده کنه. یک بار هم سعی کرد «لوکی» رو به آنجا تبعید کنه  ولی لوکی آنقدر قدرتمند بود که این جواهر نتونست کاری در مقابلش بکنه.

  

- کارت های تاروت (Tarot Deck)

- کارت های تاروت (Tarot Deck)

دکتر استرنج به ندرت از این کارت ها استفاده میکنه ولی یک بار این کار را کرد تا بفهمه کدام ابرقهرمانان برای انجام یک سری ماموریت ها مناسب تر هستند. یادمه یک بار این کارت ها به استرنج گفتند که برای ماموریتی خاص بهتره از اسپایدرمن و اسکارلت ویچ استفاده کنه. بعدش در حین انجام ماموریت به کاپیتان آمریکا برخورد کردند. دکتر استرنج هم بهش گفت که نیازی به کمکش نیست چون کارت هاش بهش گفتند اسپایدرمن و اسکارلت ویچ کفایت میکنند!!!

 

- عصای واتومب (The Wand of Watoomb)

- عصای واتومب (The Wand of Watoomb)

عصای واتومب یکی از وسایل جالب دکتر استرنجه. میدونید چرا؟ چون سالهاست که دکتر استرنج صاحبشه ولی هیچ وقت ازش استفاده نکرده! در واقع این افراد خبیث بوده اند که بیشتر ازش استفاده کرده اند. به خصوص جادوگری خبیث به نام «زاندو» (Xandu) . در واقع دکتر استرنج همیشه این عصا را به دو نیم تقسیم کرده بود ولی زاندو آنها را پیدا و بهم وصل کرد و در نتیجه به شدت قوی شد. بعدش اسپایدرمن به دکتر استرنج کمک کرد تا زاندو را شکست بده.

سپس دکتر استرنج این عصا را نابود کرد ولی زاندو بیخیال نبود و چند بار سعی کرد دوباره آن را به دست بیاره. البته لازم به ذکره که در سالهای اخیر نسخه های دیگری هم از این عصا در دنیای مارول دیده شده است.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم دکتر استرنج

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

 10 دشمن برتر دکتر استرنج 

کمیک اریجین دکتر استرنج ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

کمیک گمشده دکتر استرنج ترجمه شد! + لینک دانلود

معرفی دکتر استرنج

شماره آخر كمیك "دکتر استرنج: سوگند"  ترجمه شد + لينك دانلود مستقيم

10 كمیك برتر «دكتر استرنج» (Dr. Strange)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

لینک دانلود کمیک های Doctor Strange

لینک دانلود کمیک های مدافعین (Defenders)

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: دکتر استرنج 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Odyssey
#1 Odyssey 1395-07-08 16:46
با سلام ، مقاله بسیار جالبی بود و واقعا دستتون درد نکنه آقای ترابی ، یک سوالی که درذهنم با خوندن این مقاله پیش اومد این بود که کتاب لعنت شدگان که در مورد دو اشاره کردید دقیقا چیست؟ !
نقل قول کردن
arkham knight
#2 arkham knight 1395-07-08 17:07
مقاله فوق العاده ای بود، با تشکر از آقای ترابی...

از دوسال پیش کنجکاو بودم که این ویشانتی و شمیشر آبنوس چین :lol:
نقل قول کردن
علی قدیانی
#3 علی قدیانی 1395-07-08 17:10
ممنونم با هیچ کدام آشنا نبودم . البته فقط یه کم با کتاب ویشانتی

راستی استاد ترابی لطفا ایمیل سایت را چک نمایید یه مقاله متفاوت نوشتم و فرستادم
نقل قول کردن
Nightwatcher
#4 Nightwatcher 1395-07-08 17:34
فوق العاده بود
دستتون درد نکنه

اون کتاب دارک هولد مو به تنم سیخ کرد!!! :sigh:
وقعا جالب بود.

واقعا دنیای ماوراء الطبیعه خیلی حیرت انگیزه. آدم وقتی بهش فکر میکنه واقعا لرزه بر اندامش میفته.

جناب ترابی در قسمت بعد درمورد اون شیء که بعضی جاها به شکل چشم هست و روی سینه دکتر استرنجه توضیح میدید یا باید سانسور بشه؟(بنا به دلایلی که فکر کنم خودتون هم میدونید...)
نقل قول کردن
Doc Strange
#5 Doc Strange 1395-07-08 17:44
با تشکر ویژه از آقای ترابی ...
آیا تابحال دکتر استرنج از ورد های دارک هولد استفاده کرده؟؟
نقل قول کردن
comic-born
#6 comic-born 1395-07-08 17:52
به نقل از Odyssey:
اقای ترابی ، یک سوالی که درذهنم با خوندن این مقاله پیش اومد این بود که کتاب لعنت شدگان که در مورد دو اشاره کردید دقیقا چیست؟ !

انگار یه کتاب واقعیه که فکر کنم سال 1914 یک نفر نوشته درباره موجودات اساطیری که هنوز ممکنه وجود داشته باشن! تو ویکی پدیا بگردی بهتره
نقل قول کردن
Goblin.S
#7 Goblin.S 1395-07-08 18:13
واقعا عالی بود .
پتانسیلی که تک تک این وسایل دارند ، در هر زمینه ایی باعث به وجود اومدن اثر اای جدید و عالی میشه .
خدا رو شکر از این پتانسیل داره تو دنیای سینما استفاده میشه ، و این هنوز تنها بخش بسیار کوچکی از پتانسیل هست .
نقل قول کردن
North-wolf
#8 North-wolf 1395-07-08 18:16
سلام
بازم یه مقاله کم نظیر از استاد عزیز

راستی فصل جدید مامورین شیلد شروع شده جدای از اینکه گوست رایدر هم هست به فیلم دک استرنج هم اشاره داره
کسایی که فصلای قبل این سریال رو دیدن میدونن همیشه به نزدیک ترین فیلم مارول وصل میشه سریال و الانم توی قسمت دو اسم کتاب دارک هولد اومد

خداروشکر اول این مقاله رو خوندم بعد این قسمت رو دیدم(کاملا تصادفی) واگرنه ممکن بود گیج شم
نقل قول کردن
amazing barbod
#9 amazing barbod 1395-07-08 19:34
نمیدونم چرا از اولشم از دکتراسترینج خوشم نمیومد خیلی قویه ها ولی خب من همیشه یه سر و گردن از بقیه قهرمان ها پایین تره اون واقعا قهرمان خوبیه و خیلی کارا میتونه بکنه مخصوصا با این وسایل عجیب غریبش مثلا با کتاب ویشانتی یه ورد میخونه یهو یه جا میترکه ولی بازم من دوسش ندارم
نقل قول کردن
Navid
#10 Navid 1395-07-08 21:48
اطلاعات شديدا جالبى بود.
بيصبرانه منتظر قسمت بعدم
نقل قول کردن
cap america
#11 cap america 1395-07-08 22:16
خیلی جالب و مفید بود ممنون خیلی مشتاق خوندنش بودم
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#12 Samwel Tarly 1395-07-08 22:20
چقدر کتاب دارک هولد میتونه خطرناک باشه و باید کار دکتر چقدر سخت باشه برای مراقبت از اون ولی واقعا چقدر خوبه که انقدر در بین شخصیتای مارول تنوع هست که یک نفر فقط با جادو و جنبل سرو کار داره.
این فیلم هم باید مثل سیویل وار سنت شکنی کنم و پرده ای ببینم
نقل قول کردن
Mg.sp
#13 Mg.sp 1395-07-08 22:59
آقای ترابی دیگه سری جدید دکتر استرنج رو ادامه میدید؟من که عاشقش شدم همیشه از تقابل علم و جادو خوشم اومده. پتانسیل بالایی هم این جور داستان‌ها دارن به خصوص الان که آرک اول داستان تموم شده و استرنج دربه در دنبال تقویت جادوئه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#14 Cap-Spider Potter 1395-07-08 23:09
واقعا با این مقاله حال کردم
اخه دقیقا یه مقاله شدیدا لازم بود مخصوصا الان که نزدیک به اکرانش شدیم

خیلی ممنون اقای ترابی...
نقل قول کردن
Rock star
#15 Rock star 1395-07-08 23:20
از بین اینا فقط یه ویشانتی رو بلد بودم با چشم آگاموتو(که فکر کنم در پارت بعدی اضافه بشه.)
خیلی اطلاعاتم در مورد دکتر ضعیفه! :sad: امیدوارم آقای ترابی ما رو با مقاله شون رستگار کنند.

خب این مقاله که به دست استاد نوشته شده و مو لا درزش نمیره. فقط باید ازش فیض برد و فیض برد.همین!

از آقای ترابی خیلی سپاسگزارم به خاطر این مقاله ی بی نظیر که واقعاً جاش توی دنیای کمیک ایران کم بود.

ویشانتی که تقریبا مهم ترین و اصلی ترین وسیله ی دکتر استرنج هست و به عنوان کتابی با محتوای خوبی و طلسم های غیر شیطانی یکی از ابزار اصلی جادوگران پاک منش به شمار میاد.
در نقطه ی مقابلش که دارک هولد هست و فوق العاده، فوق العاده خطرناکه! حتی شاید اگه کتابش به دست آدمش بیوفته با استفاده ازش بشه تمام کره ی زمین در دنیای 616 رو با خاک یکسان کرد!! یا شاید باهاش دنیا رو صاحب شد!(بی خود نیست دکتر دووم دنبالش میگشته!)

اون نکته ی کتاب لعنت شدگان هم عالی بود. مرسی از آقای ترابی که به معلومات ما اضافه کردند. به شخصه نمی دونستم چنین کتابی در مورد جادوی سیاه در دنیای واقعی یافت میشه! :o
کتاب هایی در مورد کیمیا گری شنیده بودم ولی دیگه جادوی تاریک رو ندیده بودم!
نقل قول کردن
amirsa
#16 amirsa 1395-07-09 00:59
واقعا اقای تراب دمت گرم بابت این سایت :lol: :lol: :P
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#17 S.T.A.R.K 1395-07-09 02:01
خیلی ممنون استاد خسته نباشید. من تا دو سه سال پیش اصلا دکتر استرنج رو نمیشناختم بعد از اینکه تو سایت دربارش مطالعه کردم عاشقش شدم و الان جزو شخصیت های مورد علاقمه. واقعا دنیای جادویی استرنج و تم عرفانی که داره رو دوست دارم و همچنین شخصیت دکتر و قدرت های خاصش و همچنین شخصیت های خبیث جذاب باعث میشن که به طرفش جذب بشم.
نقل قول کردن
New Goblin
#18 New Goblin 1395-07-09 02:18
با تشکر از استاد
واقعا دکتر استرنج شخصیت جالبی هست.من اوایل علاقه چندانی به دکتر استرنج نداشتم و به نظرم کمی حتی عجیب وغریب و ناملموس بود اما روز به روز بیشتر بهش علاقمند میشم.بندیکت کامبربچ هم بهترین گزینه برای این نقش بود چه از نظر ظاهر و چه از نظر توان بازیگری.تو تریلرا هم عاشق این بخش از مکالمش با اینشنت وان هستم:
?how do i get from here to there-
?how did you become a doctor-
.study and practice-
ممنون که مارو هرچه بیشتر با این شخصیت آشنا می کنید.

پ.ن:
اسم نکرونامیکان رو قبل تر تو بازی dota 2 شنیده بودم نمیدونستم به دکتر استرنج هم ربط داره!
نقل قول کردن
THE DARK SIDE
#19 THE DARK SIDE 1395-07-09 03:02
به نظرتون امکان داره که دکتر استرنج برای پیدا کردن شمشیر آبنوس سر از فیلم پلنگ سیاه در بیاره :-*
نقل قول کردن
spider-sonic
#20 spider-sonic 1395-07-09 10:37
کتاب دارک هولد اگه دست کسی بیفته واقعا دنیای مارول نابود میشه :-| یک سوال؟توی کتاب ویشتاینی راهی برای خنثی کردن جادو های کتاب دارک هولد هست؟
نقل قول کردن
skyfall
#21 skyfall 1395-07-09 11:47
خیلی ممنون مقاله عالی بود
یه چیز هم بگم ببخشید یه کم بی ربطه
این شخصیت نایت واچر که تو مقاله های قبلی گفتید احتمال داره تو فیلم مرد عنکبوتی باشه
تو کمیک جنگ داخلی 2007 هم بود دیگه درسته؟؟
من تو اون کمیک قیافه اون رو دیدم توتیم ایرون من هم بود
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#22 Spidey Reigns 1395-07-09 13:31
مقاله ی بسیار خوب و جامعی بود آقای ترابی ...
منتظر قسمت 2 هستیم ...
نقل قول کردن
Ice Man
#23 Ice Man 1395-07-09 16:01
خيلى ممنون براى مقاله ، دکتر استرنج به علاوه اين که جادوگر قدرتمنديه هميشه از وسايل جادويى جالبى استفاده ميکنه و اين که با وجود قدرت زيادش بازم از وسايل جادويى استفاده ميکنه هم چيز جالبيه
خب ميدونستم کتاب جادويى داره ، اما اسم و پيشينه کتابش رو نميدونستم ؛ ويشانتى هم جالب بود چون بالاخره بايد يکى اين کتاب رو نوشته باشه ديگه اما بازم خوبه که پيشينه ساده اى نداره و جادوييه
دارک هولد که ديگه حرف نداره و جادوى تاريک رو به خوبى نشون ميده
شمشير جادوييه هم بخاطر اين که نفرينم داره در کنار جادو خاص تر و متفاوت تر شده و خلاصه اين مقاله حرف نداره ، مطمئنم بقيه پارت هاى مقاله هم همين اندازه جالب و باحالن
و در آخر باز هم از آقاى ترابى بخاطر زحمت هايى که ميکشند و اين که مقاله هايى رو مينويسند که هيچکس نميتونه بنويسه تشکر ميکنم
نقل قول کردن
Super Captain
#24 Super Captain 1395-07-09 18:19
واقعا مقاله مفید و آموزنده ای بود .واقعا دستتون درد نکند
.واقعا به اطلاعاتم اضافه شد واقعا جالب بود .واقعا.... :D
نقل قول کردن
Nightwatcher
#25 Nightwatcher 1395-07-12 15:49
عالی بود
واقعا لذت بردم

واقعا دکتر استرنج وسایل جالبی در اختیار داره.
درباره این شنل معراج گفتید بعد از شکست دادن دورمامو به دکتر داده شد. اما مثل اینکه توی فیلمش اینطور نیست.

منتظر قسمت سوم این مقاله هستم.
نقل قول کردن
kia spider
#26 kia spider 1395-07-12 15:55
اقا جدیدا مد شده تو مقاله های سایت همه(حالا نه همه ی همه)به جای نظر دادن درباره محتوای مقاله،همش پاچه خواری نویسنده/مترجم رو می کنن :D
خب اقا همه پاچه خواری،منم پاخه خواری دیگه :P :اقای ترابی دست و پنجولتون درد نکنه.راستش وقتی خبر مقاله دادید انتظار داشتم موقع خوندن مقاله مخم هنگ کنه ولی اصلا چنین چیزی نشد و برعکس خیلی هم خوب متوجه شدم،پس دوباره می گم دستتون درد کنه ;-)
(کل نظرم بر پایه طنزه و هیچ منظوری از حرفام ندارم.بد نیس ادم گه گداری با بقیه شوخی کنه پس لطفا خیلی اینجور نظرات منو جدی نگیرید)
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#27 S.T.A.R.K 1395-07-12 16:33
این شنل معراج هم وسیله جالب و خیلی کاربردی هست من خیلی باهاش حال میکنم
شالی که دکتر استرنج به کمرش میبندد هم من فیکر میکردم فقط جنبه ظاهری داره ولی چه قابلیت کاربردی هم داره ( :lol: )
نقل قول:
اقا جدیدا مد شده تو مقاله های سایت همه(حالا نه همه ی همه)به جای نظر دادن درباره محتوای مقاله،همش پاچه خواری نویسنده/مترجم رو می کنن :D
البته بیشتر تشکره (قبول دارم بعضی وقتا تبدیل به تملق میشه)
نقل قول کردن
Rock star
#28 Rock star 1395-07-12 17:56
پارت دوم:
در بین وسایل پارت دوم من از شنل معراج خیلی خوشم اومد. مثل اینکه یه جور روح عرفانی درونش دمیده شده و انگار زنده است.
توی تی وی اسپات جدید دکتر هم یه سری کار ها ازش دیدیم که جالب و باحال بود.
اون شمشیر اژدها با اینکه ایده اش تقریبا کلیشه ای شده و همه جا این ایده دیده میشه ولی خیلی میتونه به درد کار دکتر بخوره مخصوصاً با توجه به اینکه مثل آبنوش نفرین شده نیست.قابلیت بیشتری این شمشیر نسبت به ابنوش داره.
اون کمربند رو هم خودم اصلآً نمیدونستم قابلیت جادویی داشته باشه. نمیدونم شاید گاهاً از شال خاصی استفاده می کنه که خاصیت جادوییی داره و باهاش طناب درست میکنه!!!

در کل این مقاله پتانسیلی عالی داره و خیلی برای سایت لازم بود. مخصوصاً در این موقعیت که داریم به اکران فیلم دکتر استرنج نزدیک میشیم (که فکر کنم حدود 1 ماه و اینا مونده باشه)
از استاد خوبم، آقای ترابی، به خاطر مقالات خوبی که می نویسند متشکرم که باعث میشند اطلاعاتِ ما کمیک خون ها بالا بره و بتونیم بیشتر در مورد شخصیت های کمیکی مثل دکتر استرنج به درک و فهمی برسیم. واقعاً سپاسگزارم.
نقل قول کردن
Doc Strange
#29 Doc Strange 1395-07-12 17:57
َشنل دکتر تو تی وی اسپات جدیدش خیلی باحال نشون دادن :lol:
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Ice Man
#30 Ice Man 1395-07-12 20:45
شنل دکتر استرنج از بين همه وسايل جادوييش يک چيز ديگست ، حرف نداره و همه لباس هاى دکتر استرنج رو تکميل ميکنه پس خوبه که يک شنل معمولى نيست و قدرت جادويى هم داره
اينجورى دکتر استرنج هميشه بهش نياز داره براى پرواز کردن و به جاى اين که براى محافظت از خودش از سپر جادويى استفاده کنه همين شنل ميتونه جاى سپر هم عمل کنه و...
براى فيلمشم خيلى خوب درش اوردن
اين شمشير هم ، جالب بود
کلا شمشير هاى دنياى دکتر استرنج همشون خيلى جالبند
شالش ديگه خيلى جالب تر از همشون بود ، از اين ديگه خيلى خوشم اومد
دکتر استرنج از هر وسيله اى که استفاده ميکنه به عنوان يک وسيله جادويى مفيد هم براش عمل ميکنه اما نه چيز هاى غير منطقى و خيلى جادويى بلکه چيز هاى منطقى که با عقل هم جور درمياند و خيلى هم باحالند
با تشکر از آقاى ترابى
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1395-07-12 22:04
به نقل از Doc Strange:

آیا تابحال دکتر استرنج از ورد های دارک هولد استفاده کرده؟؟

تا جایی که من میدونم تا به حال استفاده نکرده ولی شایدم کرده و من بیخبرم چون تمام کمیک های دکتر استرنج رو که تا به حال نخوندم
نقل قول کردن
Super Captain
#32 Super Captain 1395-07-12 22:48
من که از این شنل معراج خیلی خوشم اومد.لطفا میشه بگین دکتر استرنج دقیقا چی قدرت هایی داره یا چی جادوهایی بلده؟؟
نقل قول کردن
Dark3m
#33 Dark3m 1395-07-13 13:52
دقت کردین اولین بار به دارک هولد تو ایجنتز اف شیلد اشاره شد
نقل قول کردن
spider pool
#34 spider pool 1395-07-13 13:55
بچه ها داشتم شماره یک جنگ داخلی رو می خوندم وردی که دکتر استرنج و بقیه گفتن از کتاب ویشانتی بود
نقل قول کردن
dr.ali
#35 dr.ali 1395-07-20 04:18
واقعا دستتون درد نکنه،خیلی مقاله خوبی بود.
نقل قول کردن
mtm
#36 mtm 1395-07-27 15:12
يه نكته خيلي جالب هم براتون بگم كه مطمئن هستم براتون خيلي عجيبه

استن لي برخي از داستان هاي دكتر استرنج رو با عبارت Tamam Shud به پايان ميرسوند!

خواننده ها فكر ميكردن كه اين يه عبارت رمز الود يا يك ورد جادويي هستش

ولي استن لي بعدا گفت كه اين همون "تموم شد" هستش و عبارتي فارسي هست كه از رباعيات خيام اونو ياد گرفته !!!!!!!!!!!!


اینم یک نمونه از tamam shud
:


اخرين عبارت داخل صفحه رو دقت كنید: TAMAM SHUD
نقل قول کردن
Richard Grayson
#37 Richard Grayson 1395-07-27 15:27
#36
ایرانیا میان از The End انگلیسی استفاده میکنن بعد خود خارجی ها از تمام شد ما استفاده میکنن :lol:

فکت خیلی خوبی بود استاد . این اطلاعات رو از کجا گیر میارید؟
نقل قول کردن
THE DARK SIDE
#38 THE DARK SIDE 1395-07-27 15:28
ممنون بابت مقاله جالبتون فقط یه نکته آیا گردنبند دکتر توی کمیک هاش مهم نیس؟ چون توی سینمایش که سنگ زمان توی گردنبندش قرار داره
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#39 TheBLoodynine 1395-07-27 15:30
یادمه این موضوع رو‌ تو یه مقاله قدیمی هم گفته بودید آقای ترابی اون موقع که اینو فهمیده بودم تا چند دیقه تو کف بودم استن لی و رباعیات خیام!!!
نقل قول کردن
mokhtar
#40 mokhtar 1395-07-27 15:32
به نقل از dick grayson:
#36
ایرانیا میان از The End انگلیسی استفاده میکنن بعد خود خارجی ها از تمام شد ما استفاده میکنن :lol:

فکت خیلی خوبی بود استاد . این اطلاعات رو از کجا گیر میارید؟

مطالعه زیاد میکنه
نقل قول کردن
mokhtar
#41 mokhtar 1395-07-27 15:33
به نقل از THE DARK SIDE:
ممنون بابت مقاله جالبتون فقط یه نکته آیا گردنبند دکتر توی کمیک هاش مهم نیس؟ چون توی سینمایش که سنگ زمان توی گردنبندش قرار داره

گردنبند نیست. اسمش هست "چشم اگاموتو"
حتما تو قسمت اخر مقاله بهش اشاره میشه
نقل قول کردن
THE DARK SIDE
#42 THE DARK SIDE 1395-07-27 15:35
به نقل از mokhtar:
به نقل از THE DARK SIDE:
ممنون بابت مقاله جالبتون فقط یه نکته آیا گردنبند دکتر توی کمیک هاش مهم نیس؟ چون توی سینمایش که سنگ زمان توی گردنبندش قرار داره

گردنبند نیست. اسمش هست "چشم اگاموتو"
حتما تو قسمت اخر مقاله بهش اشاره میشه

مرسی بابت پاسخ سریعتون
نقل قول کردن
THE DARK SIDE
#43 THE DARK SIDE 1395-07-27 15:54
به نقل از mokhtar:
به نقل از THE DARK SIDE:
ممنون بابت مقاله جالبتون فقط یه نکته آیا گردنبند دکتر توی کمیک هاش مهم نیس؟ چون توی سینمایش که سنگ زمان توی گردنبندش قرار داره

گردنبند نیست. اسمش هست "چشم اگاموتو"
حتما تو قسمت اخر مقاله بهش اشاره میشه

استاد یه سوال این چشم آگاموتو به شخصیت آگاموتو که تو کمیک قصه های عجیب شماره 115 حضور داشته ربطی داره؟
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#44 S.T.A.R.K 1395-07-27 16:07
36#
fa.wikipedia.org/.../...
شاید از این قضیه با اصطلاح tamam shud اشنا شده :-*
نقل قول کردن
Doc Strange
#45 Doc Strange 1395-07-27 19:50
خیلی ممنون امیدوارم قسمت بعدی درباره چشم آگاماتو و خود آگاماتون توضیحی بنویسید

راستی آقای ترابی میشه یه توضیح کوچیک از شخصیت Clea بدید؟؟ من هنوز نمیدونم چیکارست تو داستانای دکتر استرنج :-*
نقل قول کردن
arian spider 151
#46 arian spider 151 1395-07-27 20:02
من كه برا اولين بار استرنج رو به تور كامل از كارتونش شناختم ولي جز اون چشم كه هميشه اسمش يادم ميره رو ميشناسم بعد ديگه كاملا از استرنج صفر ميگيرم ولي خوب مقله اي شده من يكي كه حال كردم منتظر تكميل شدينيم دستتون درد نكشه :P
نقل قول کردن
Nightwatcher
#47 Nightwatcher 1395-07-27 21:30
ممنون از استاد ترابی عزیز
خسته نباشید

سانکتوم سانکتوروم (خانه دکتر استرنج) خیلی برام جالب بود. یعنی خودتونو توی اون خونه تصور کنید... :o واااااای...!


راستی داشتم فکر میکردم اگه راس الغول هم از دشمنان دکتر استرنج بود خیلی جالب میشد. تم و فضاشون تا حدودی به هم نزدیکه.
نقل قول کردن
Hobbit
#48 Hobbit 1395-07-27 21:57
خیلی مقاله توپی بود! ;-)

تمام شد! :D
نقل قول کردن
Team A
#49 Team A 1395-07-27 22:23
سلام بر دوستان عزیز . :-) اول میخواستم بگم که من تازه عضو شدم و واقعا خوشحال هستم که دیگه من هم میتوانم نظر خودم را در این سایت به اشتراک بگذارم.خب بریم سراغ اصل مطلب یعنی وسایل و ابزارآلات دکتر استرنج.باید بگم که این مطالب خیلی به درد میخوره مخصوصا وقتی میخوای برای فیلمش آماده بشی و دو برابر از فیلم لذت ببری( البته امیدوارم ) وقتی این مقاله رو میخوندم تازه متوجه شدم دنیای دکتر استرنج به اندازه سیاره مشتری هست حالا چه برسه به بقیه شخصیت ها .این تازه وسایلش بود ولی جدن دلم میخواد خیلی بیشتر درباره شخصیت های اطراف دکی جون بدونم و امیدوارم اگر خدا بخواد این مقاله هم نوشته بشه .فکر کنم وقتی که فیلم رو ببینم دیگه راحت تر بتونم کم کم باهاش آشنا بشم.و باید بگم که مقاله خیلی پر اطلاعات و دقیق بود و همین طور منتظر قسمت آخر مقاله هم هستم.با تشکر از آقای ترابی و سایر دوستان
نقل قول کردن
Nightwatcher
#50 Nightwatcher 1395-07-27 23:08
#49
سلام. خوش اومدی.
امیدوارم مثل من و دیگر دوستان از مطالب سایت لذت ببری. :-)
نقل قول کردن
Ice Man
#51 Ice Man 1395-07-28 06:26
راجب کتاب کاگليسترو نظرى ندارم اما تبرش خيلى باحال و خفنه و همينطور اون کميکى که دکتر استرنج از اين تبر استفاده ميکنه ، سانکتوم سانکتوروم هم جالبه ؛ وقتى شخصيتى پرفکته از همه نظر عاليه مثل دکتر استرنج که از نظر جزئيات کامل و بى نظيره و دنياى دکتر استرنج واقعا خيلى بزرگ و کامل و عاليه
و بازم از آقاى ترابى ممنونم براى اين مقاله عالى و اين که کلى بخاطرش زحمت کشيديد و در اين مدت کم همش رو کامل کرديد ، البته منتظر پارت آخرش هم هستم ولى اين مقاله کلا خيلى عاليه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#52 Cap-Spider Potter 1395-07-29 01:05
عالی بود
واقعا مقاله فوق العادیه
این گزینه آخر خیلی جالب و عجیب بود !

ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Black Panther
#53 Black Panther 1395-08-02 19:04
واقعا فوق العاده بود اقای ترابی
بی صبرانه منتظر بخش چهارم مقاله هستیم
به غیر از کتاب ویشانتی بقیشون برام جدید بود
نقل قول کردن
A,morradi
#54 A,morradi 1395-08-12 16:30
خیلی خوب بود 2 تاشو نمیدونستم ممنون از مقاله
آقای ترابی میشهدرباره کتاب لعنت شدگان کمی توضیح دهید
نقل قول کردن
Nightwatcher
#55 Nightwatcher 1395-08-12 16:36
استاد ترابی سپاسگزارم
مثل همیشه perfect

بالاخره اونی که میخواستم رو توضیح دادید... چشم آگاموتو. واقعا قابلیتهای جالبی هم داره. خیلی جالبه که توی mcu این گردنبند رو به سنگهای بینهایت ربط دادن. حرکت هوشمندانه ای بود.
گوی آگاموتو هم خیلی جالبه. فکر کنم این گوی از همون گوی مرلین جادوگر الهام گرفته شده (معمولا توی افسانه ها و داستانهای پریان و... جادوگرها همچین گویی در اختیار دارن). اگه اشتباه نکنم دکتر فیت هم یه گوی داره.

واقعا یکی از خواندنی ترین مقالات سایت بود.
ممنون
نقل قول کردن
Nightwatcher
#56 Nightwatcher 1395-08-12 17:25
به نقل از Rubiker81:
[quote name="S.T.A.R.K"]36#
fa.wikipedia.org/.../...
شاید از این قضیه با اصطلاح tamam shud اشنا شده :-*

انصافا به چه چیزایی توجه می کنید.

#۳۶:

:o :eek:
وااااااااااااااااااااااای!!!
من تازه الان به این دقت کردم! خیلی جالبه!
الان با دیدن این نکته واقعا یه حس strange بهم دست داد!
استن لی و خیام؟!
الان میرم به همه نشون بدم پرهاشون بریزه...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#57 Cap-Spider Potter 1395-08-12 17:35
مقاله عالی بود
واقعا تک بود
خیلی حال کردم


#36
وااو چه جالب... و البته خنده دار :o :D


#45

با اجازه من یه توضیح خیلی کوچیک بدم:
تا جایی که من میدونم این شخصیت یکی از جادوگران پرقدرت داستان های دکتر استرنج هست، جالبه که دورمامو (دشمن اصلی دکتر استرنج) میشه دایی Clea !

هرچند در مبارزات بین دورمامو و دکتر استرنج Clea از دکتر استرنج دفاع میکرد، بین اون و دکتر استرنج رابطه عاشقانه ای هست و حتی استفن برای یه مدتی اونو توی خونه خودش آورده بود و باهم زندگی میکردند

جادوگر ماهری هست ولی خیلی از قدرت هاشو به دکتر استرنج مدیونه چون گاهی بهش آموزش مهارت های جادوگری میداد
مثل اینکه قدرت و استقامت بالایی داره و عمرش نسبت به انسان های عادی خیلی بیشتره
و میتونه ذهن بخونه و از انرژی های جادویی استفاده کنه
فک کنم برای اولین بار تو شماره #127 کمیک داستان های عجیب نشون داده شد (اینو مطمئن نیستم).
نقل قول کردن
A,morradi
#58 A,morradi 1395-08-12 18:01
میشه یکی درباره کتاب لعنت شدگان کمی توضیح بده؟؟؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#59 Cap-Spider Potter 1395-08-12 18:43
به نقل از A,morradi:
میشه یکی درباره کتاب لعنت شدگان کمی توضیح بده؟؟؟



چیز خاصی نیست
فقط یک کتاب با نوشته های عجیب و غریبه
سال 1919 چارلی هوی فورت نوشتش و بیشتر درباره اتفاقات عجیب تاریخ و حادثه هایی که بسیار برای بشر عجیب و گاهی غیرقابل درک هست و یا وجود بعضی موجودات مختلف اساطیری نوشته شده...

میگن چارلی کلا به این جور چیزا خیلی علاقه داشته
به همین دلیل یک کتاب با نام کتاب لعنت شدگان یا کتاب جهنمی نوشت.
نقل قول کردن
Root
#60 Root 1395-08-12 19:32
#۳۶:
احتمالا استن لی درباره "معمای مرد سامرتنی" شنیده بود و بعد اینو مینوشت.
اگه نمیدونین چیه:
پروندهٔ تمام شد (Tamam Shud Case) که به اسم معمای مرد سامرتنی هم شناخته می‌شه پرونده‌ای حل نشده در مورد مردی ناشناخته هست که در ساعت ۶:۳۰ صبح در ۱ دسامبر ۱۹۴۸ تو ساحل سامرتن (آدلاید، استرالیای جنوبی) مرده پیدا شد.
اسم پرونده از روی عبارت تمام شد بر روی تکه کاغذی از صفحه آخر رباعیات خیام که تو جیب مخفی شلوار مقتول پیدا شده بود، گرفته شده.
این بعنوان یکی از مشکل ترین معماهای استرالیا شناخته شده بود و حتی به خاطر کمک گرفتن از دیگر کشورا سطح جهانی هم پیدا کرده بود.
.
.
کلا این رخداد خیلی عجیب و باحاله.تو ویکی پدیا کامل دربارش توضیح داده که خیلی جالبه.
نقل قول کردن
Ice Man
#61 Ice Man 1395-08-12 22:26
اين پارت آخرى از همشون عالى تر بود ، کلا اين مقاله و همه مقاله هاى اخيرى که درباره دکتر استرنج نوشته شدى بى نظيرن و از آقاى ترابى و [بقيه زحمت کشان سايت] بخاطر زحمت هايى که ميکشن سپاسگذارم
خب اول اين بگم که يک سرى چيز ها هستن که توى همه دنيا هاى جادوگرى يا جادويى ممکنه وجود داشته باشن و دکتر استرنج کامل ترين دنياى جادوگرى و جادويى رو داره و با وجود قدرتمندى زيادش باز هم از بيشتر ابزار ها و وسايل جادويى استفاده ميکنه و نشون ميده که هر کدوم به درد چه کارى ميخورن و هرچقدرم که قدرتمند باشى باز هم بهشون احتياج دارى
اما جالبيش اينه که توى دنياى دکتر استرنج همشون ويژگى هاى منحصرى دارن مثل همين گوى آگاماتو که واقعا کار هاى به درد بخور و منطقى انجام ميده و تو داستان ها تأثير هم داره ، نه اين که فقط به صورت نمادين وجود داشته باشه
کلا کاربرد اصليش فقط پيدا کردن مکان هاى مختلف (دنيا هاى مختلف و...) و شناسايى کردنه کسايى که از جادو استفاده ميکنن اما مهم ترين کاربردش که ميتونه بين دنيا هاى مختلف و دنياى ما دروازه باز کنه يا شايد هم قدرت ديگه اى باعث شده که خطرناک هم باشه و در يک جعبه طلسم شده نگهدارى بشه مثل همه وسايل هاى جادويى قدرتمند ديگه دکتر استرنج که خطرناک هم هستن
چشم آگاماتو معروف ترين و يکى از بهترين ابزار هاى دکتر استرنجه که شايد چون هميشه همراه دکتر استرنجه و مرتب ازش استفاده ميکنه معروفه ولى به هر حال تأثير گذاشتن روى زمان و قدرت هاى تلپاتيک خيلى به درد بخوره و همچنين قدرت خيلى جالب و باحاليه
ولى از ايده ربطش دادن به سنگ هاى بى نهايت خوشم نيومد
حالت ارواح يا همون خارج شدن روح دکتر استرنج از بدنش هم خيلى جالبه البته بخاطر اينه که تو داستان هاى دکتر استرنج اين کار به روش باحالى انجام ميده اما اگه از يک سپر جادويى براى محافظت از جسمش استفاده ميکرد منطقى تر بود با وجود اين همه دشمن
خب حالا ديگه با همه ابزار و وسايل دکتر استرنج به لطف آقاى ترابى آشنا شديم و هيچ ابهامى نداريم ;-)
دستتون درد نکنه ، با تشکر دوباره
نقل قول کردن
spider pool
#62 spider pool 1395-08-13 00:15
کسی درباره این موضوع می دونه تو انیمیشن دکتر استرنج توش شاگرد های اشینت وان یه چیزی داشتن مثل چشم اگاماتو ولی اون نبودش و اشینت وان فقط اون رو داشت جریانش چیه
نقل قول کردن
A,morradi
#63 A,morradi 1395-08-13 10:16
آها یادم اومد فکر کنم توی کانال تلگرام خودتون گفتید
نقل قول کردن
Super Captain
#64 Super Captain 1395-08-14 14:05
ایول این سنگ زمان خیلی باحاله :D
نقل قول کردن
Nightwatcher
#65 Nightwatcher 1395-08-24 16:18
آقای ترابی فکر میکردم این مقاله تموم شده!
دستتون درد نکنه. این قسمت آخر از همه جذابتر بود.
واقعا با خوندن توضیحات بعضی از این وسایل دلم میخواد با سر برم تو دیوار! واقعا استن لی و استیو دیتکو چقدر خلاق بودن!...اصلا مخ بودن!... بعضیاش لرزه به اندام آدم میندازه... دیگ کیهان!؟!؟! :-? خیلی جالب و تامل برانگیزه.
حلقه ارواح هم یه جورایی شبیه به خواب دیدنه. بعضیا میگن موقع خواب دیدن روح از بدن جدا میشه و به جایی که آدم توی خواب میبینه میره... نمیدونم حقیقت داره یا نه.
این کارتهای تاروت هم خیلی جالبن. فکر کنم بعضیا از این کارتها میفروشن (البته غیر مجازه). یه بنده خدایی با این کارتهای تاروت آینده منو برام گفت :o :sigh: :-? ;-) !(البته من که بهش اعتقاد ندارم ولی حس عجیبی داشت) تصاویر روی این کارتها هم خیلی مورمور کنندس! :sigh:
عصای واتومب هم مثل اینکه قدرت زیادی داره. این زاندو ول کنش نیست! بابا شکست دیگه بیخیال شو :lol:

همونطور که قبلا هم گفتم این مقاله یک ابرمقاله بود.
ممنون
نقل قول کردن
Nightwatcher
#66 Nightwatcher 1395-08-24 17:06
راستی دوستان اخیرا مارول کامیکهای قدیمی دکتر استرنج رو از نو ادیت کرده و به صورت نسخه دیجیتالی منتشر کرده که شامل شماره 110 تا 141 strange tales هستش. فکر کنم حدود 560 مگابایته. واقعا ارزش داره و خیلی هم با کیفیته.
عنوانش اینه: marvel masterworks: doctor strange

در ضمن همین کارو برای کامیکهای قدیمی مرد عنکبوتی شگفت انگیز و لوک کیج و اکس من و ساب مارینر هم انجام داده که اینا هم واقعا عالین. این کامیکها که گفتم کلا مجموعه marvel masterworks هستن.
نقل قول کردن
A,morradi
#67 A,morradi 1395-08-24 17:15
ممنون بابت مقاله
به قول خود دکتر استرنج نقل قول:
همینطوری از خودشون براشون اسم گذاشتن
به نقل از Nightwatcher:
آقای ترابی فکر میکردم این مقاله تموم شده!
فکر کنم بعضیا از این کارتها میفروشن (البته غیر مجازه). یه بنده خدایی با این کارتهای تاروت آینده منو برام گفت :o :sigh: :-? ;-) !(البته من که بهش اعتقاد ندارم ولی حس عجیبی داشت) تصاویر روی این کارتها هم خیلی مورمور کنندس!

آره برای منم پیش اومده
یه بار داشتم راه میرفتم که یکیشون به زور میگفت باید فالتو بگیرم
بعد یه دست ورق آورد ( 52 تا ورق ) یکیشو شانسی برداشت بهم گفت اگه قرمز باشه خوشبختی ولی اگه سیاه باشه آینده سیاهی داری
منم با اضطراب ورق رو نگاه کردم
هنگ کردم
یعنی دقیق قیافه من اون موقع این بود:
:eek: :eek: :o :o :-x :-x
میدونی ورق کدومشون بود؟
.
.
.
.
.
.
شانس من یکی از کارت های جوکر ( هر دست ورق فقط 2 تا ازونا توشونه که معمولا جدا میکنن )
آخر سر هم با همون کارت جوکر برای یارو یه شعبده بازی کردم . یارو کف کرد :lol:
( اینا واقعیت بود بخدا )
نقل قول کردن
Nightwatcher
#68 Nightwatcher 1395-08-24 18:00
#69
اون کارتی که شما میگی تاروت نیست. اینی که من میگم کارت تاروت بود (فال تاروت). کنار خیابون هم نبود. طرف آشنامون بود. :lol: ;-)
نقل قول کردن
A,morradi
#69 A,morradi 1395-08-24 18:34
به نقل از Nightwatcher:
#69
اون کارتی که شما میگی تاروت نیست. اینی که من میگم کارت تاروت بود (فال تاروت). کنار خیابون هم نبود. طرف آشنامون بود. :lol: ;-)

:lol:
میدونم اون کارت نیست
منظورم اینه که یارو میخواست گولم بزنه ولی در اصل من گولش زدم :-)
ولی آشنا بود/؟ :D :o
نقل قول کردن
Doc Strange
#70 Doc Strange 1395-08-24 18:50
برام جالب بود که تبر آنگاراموس و عصای واتومب هم در فیلم دکتر استرنج بود ...
واقعا عالی بود آقای ترابی ممنون :-)
نقل قول کردن
Ice Man
#71 Ice Man 1395-09-04 00:27
آقاى ترابى دستتون درد نکنه ، اين مقاله کلا نه تنها يکى از برترين مقاله هاى سايت ، بلکه فوق العاده بود و مخصوصا اين سرى آخر که ديگه خيلى جذاب و جالب بود
حلقه روح واقعا وسيله مفيد و به درد بخوريه اما اگه دکتر در اين حالت کاملا آسيب ناپذير بشه ممکنه از جذابيت و چالش اين عمل کم بشه براى همين خوبه که هر چندوقت ازش استفاده کنه و مثلا نابود بشه و دوباره بسازش و...
دنياى دکتر استرنج کلى ويژگى هاى خاص و مستقل جادوگرى و ماورايى داره مثل ديگ کيهان ! و تو دنياى دکتر همه وسيله ها ابزار هايى که وجود داره يا ازشون استفاده ميکنه منطقى و قابل درک هستن و اين خيلى خوبه که از چيز هاى کليشه اى استفاده نميکنه
جواهر بنفش هم ايده خوبيه و اين جالبه که دکتر استرنج از هر چىزى ماورايى اى که وجود داره در مواقع لازم استفاده خاصى رو ميکنه
کارت هاى تاروت خيلى باحال و جالبن و همينطور خوبه که به ندرت ازشون استفاده ميکنه نه مرتب و ديگه هميشه خيلى تأمل برانگيزه که ترکيب قدرت ها و توانايى ها يا تيم آپ کدوم ابرقهرمان ها براى چه مأموريتى مناسبه !
نميدونم دقيقا قدرت هاى عصاى واتومب چيه اما وسيله جادويى جالبيه و بيشتر ميشه سلاح ويلن دکتر يعنى زاندو حسابش کرد چون به اون مرتبطه
و در آخر يک تشکر کلى از آقاى ترابى ميکنم بخاطر همه ى زحماتتون
نقل قول کردن
SPIDERTOXIN
#72 SPIDERTOXIN 1395-09-08 14:51
سلام! مقاله بسیار جالب و روشنگری بود. خیلی ممنون! فقط دکتر استرنج یه جا از یه وسیله ای به نام The Hands Of Death استفاده کرد (تو وان مور دی). اونا رو هم می شه اشاره کنید؟ باهاشون می تونست تو یه زمان در چندین جا باشه یا به گذشته سفر کنه.
نقل قول کردن
shayanspideylover
#73 shayanspideylover 1395-11-25 18:34
دارک هولد واقعا با حاله
تبر آنگاروموس هم که بعد از کمیک پایان جادو شده تنها سلاح دم دستی دکتر استرنج الانم تو کمیکای سورسرر سوپریم دست دکتره که فک کنم آخر این کمیک اثر پایان جادو از بین بره

به هر حال ممنون آقای ترابی مقاله عالیی بود البته من قبلا هم وقتی اولین بار این مقاله اومد خوندمش ولی عضو نبودم نظر بدم
نقل قول کردن
Ronalix
#74 Ronalix 1397-02-05 14:50
سلام
واقعاً بعضی از موارد که مرتبط با این قهرمان هاست رو آدم میخونه به دایره بزرگی از اطلاعات نویسنده داستان پی میبره که چه تسلطی داره مثلاً قدرت حلقه روح دقیقاً همین تکنیک برون فکنی و وارد شدن به کالبد اختری هست که آموزش هاش هم مختص خاورمیانه است و در اینترنت هم به زبان فارسی موجوده موجوده !!
نقل قول کردن
marvel boy
#75 marvel boy 1397-05-14 14:42
فقط دررابطه بادارک هولد شخصیت لیلیث یکی به این اسم هم تو شرکت کپکامه یعنی ماررولم داره؟
نقل قول کردن
IDoctorStrangeI
#76 IDoctorStrangeI 1398-01-17 19:06
دارك هولد واقعاً ترسناكه و توي سريال ماموران شيلد هم ازش استفاده شد!
نقل قول کردن
Amir aryavand
#77 Amir aryavand 1399-06-06 10:49
به ظر من بعد از مردعنکبوتی دکتر استرنج بهترین ابر قهرمانانه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید