آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت اول

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت اول

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم Endgame و حضور شخصیت آیرون من در آن بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

                                   

" من مرد آهنی هستم "

مقدمه: زره های مرد آهنی باعث تبدیل شدن تونی استارک خوش گذران به اون فرد قدرتمند و پیشرفته مارول میشود. استارک مارک های مختلف با ویژگی های متعددی دارد که باعث دادن جلوه جذاب و ظاهر خوش استایل به او میشود. در اصل محبوبیت بیش از حد تونی استارک به زره هایش وابسته بوده و این شهرت را مدیون تبدیل شدنش به مرد آهنی است. از لحظه خلق او تا به حال از مدل زره های گوناگونی استفاده کرده و قابلیت های مختلفی را در آن ها به کار برده است، زره های او از تعداد بالایی برخوردارند و با همگی آن ها آشنایی کاملی نداریم پس در این مقاله قرار است طی چندین قسمت با انواع زره های تونی استارک آشنا شویم و از آن ها شناخت بیشتری پیدا کنیم.

...اینک قسمت اول...

(برای آشنایی بیشتر با شخصیت مرد آهنی این مقاله و برای آشنایی با داستان برتر او این مقاله را مطالعه کنید).

 

زره مرد آهنی : Mark 0

زره مرد آهنی : Mark 0

این زره فرعی در سال 2009 توسط استارک ساخته شد. در واقع جز زره های اصلی محسوب نمیشود، یعنی کارایی در آن حد ندارد ولی ابتکار جالبی از تونی است.
در حقیقت مارک 0 برای مقابله با نورمن آزبورن طراحی شد و شبیه زره مارک 1 بود. البته این زره که به صورت مخفی در حال ساخت بود بیشتر برای شرایط اضطراری به کار می رود

 

زره مرد آهنی : Mark 1

زره مرد آهنی : Mark 1

این اولین زره ساخته شده توسط تونی استارک هست که با کمک فردی به اسم ینسن (Yinsen) آن را ساخت و کارش را تکمیل کرد. در واقع وقتی که استارک در افغانستان اسیر شده بود برای نجات از آن جا این زره مقاوم را ساخت و با استفاده از آن از زندانی شدن رهایی پیدا کرد و موفق به فرار شد.در مارس 1963 در داستان 39#Tales of Suspens این زره نشلن داده شد. این زره محکم و مقاوم اما سنگین و حرکت در آن دشوار بود. امکانات آن خیلی کمتر از زره های بعدی استارک بوده ولی با درصد تجهیزات در اختیار داشته و شرایط ساخت آن، همچین زره ای به عنوان نتیجه کار یک شاهکار است. این زره یک دستگاهی هم برای تنظیم و متعادل کردن ضربان قلب استارک و پایدار مقابل ترکش های بدن استارک است. تونی با شروع این پروژه یک راکتور مینیاتوری الکتریکی قدرتمند ساخت و درون سینه خود قرار داد. این راکتور انرژی بسیار بالایی تولید کرده و سلامتی بدن استارک را تامین میکند. پوسته زره در برابر ضربات سنگین وارد شده به آن و گزیدگی توسط حیوانات وحشی و یا شلیک اسلحه های قدرتمند مقاوم است. ولی این زره در تماس با آب واکنش نشون داده و به راحتی زنگ میزند. کسانی که طرفدار فیلم های مرد آهنی هستند قطعا آشنایی زیادی با این زره از طریق قسمت اول این سری دارند. مارک 1 تونی استارک هم مانند دیگر زره هایش پایه های محکم علمی دارد و سطح بالایی از علم را به عمل تبدیل کرده است.

 

زره مرد آهنی : Mark 2

زره مرد آهنی : Mark 2
بعد از اینکه با زره اول خود در شرایط مختلفی قرار گرفت. و بعد از مبارزاتی که با زره مارک اول خودش به انجام رسوند تونی نتیجه گرفت که این زره بسیار سنگین تر از اونچه باید هست و در مواقعی مزاحم کار میشود ضمنا انرژی زیادی مصرف میکند. تونی تصمیم گرفت تغییراتی در این زره ایجاد کند و آن را براق تر هم کرد. مارک دوم استارک راحت تر از قبل و البته سبک تر در مبارزاتش بیشتر به کارش میومد و نسبت به مارک اول یک پیشرفت بود. این زره از مارک 1 بسیار سریعتر بوده و از هر نظر دارای تجهیزات پیشرفته بالاتری بود. در کف هر دو دست هم منبع قدرت مغناطیسی وجود دارد که میتوان از آن اشعه قدرتمند الکتریکی خارج و این انرژی را از دایره کفت دست تخلیه کرد. در داستان Tales of Suspense #48 از این زره رونمایی شد. در قسمت اول فیلم مرد آهنی این زره به تصویر کشیده شد و شروعی بر پرواز استارک در آسمان های شهر بود.

 

  زره مرد آهنی : Mark 3

  زره مرد آهنی : Mark 3

در شماره 66 # از کمیک Tales of Suspense این زره نشان داده شد و ورژن جدیدی از زره های تونی استارک بود. این زره هم از نظر ظاهر با زره های قبل فرق داشت و هم تکنولوژی متفاوتی نسبت به دو زره قبلی در آن استفاده شده بود. در مارول استودیو هم استارک با این زره کار خود را با نام مرد آهنی آغاز کرد و دوچهره تونی استارک پولدار و ثروتمند و مرد آهنی جدی و قدرتمند را برای خود ساخت. طبق فیلم مرد آهنی 1 در این زره مشکل یخ زدگی که در افزایش ارتفاع از زمین صورت میگیرد هم بر طرف شد و این از پیشرفت های موثری بود که باعث میشد استارک به سمت بالاترین ارتفاعات هم بدون ایجاد مشکلی حرکت کند  

 

زره مرد آهنی : Mark 4

زره مرد آهنی : Mark 4

زره چهارم استارک که با نام زره کلاسیک هم شناخته میشود بعد از آسیب دیدن جدی زره قبلی تصمیم به آغاز طراحی آن گرفته شد و استارک آن را در صنایع خودش ساخت. این زره هم یک ورژن مختلف با زره های قبلی است. بعد از اینکه زره قبلی صدمه دید استارک در مدت زمان نه چندان طولانی کار ساخت این زره را به اتمام رسوند. در واقع صدمات قبلی را تعمیر و تغییراتی هم در هنگام کار بر پروژه روی آن پیاده کرد. این زره انعطاف پذیر تر از قبل بوده و دارای امکانات بالاتری برای کارهای استارک بود. ماک چهارم بعد از ساخت برای مدت زمان زیادی مدل ثابت استارک باقی ماند و تا مدتی تغییری نکرد. زمانی هم جیمز رودس در این لباس به عنوان جانشین تونی استارک در این لباس، مرد آهنی شده بود. در کل این زره ، گزینه های زیادی داشته که در آن قرار گرفتند، برای مثال هپی هوگان و ادی مارس هم هر کدام به دلایلی در این زره رفته اند. نحوه کامل شدن این زره روی بدن استارک هم در نوع خود جالب است.

 

زره مرد آهنی : Mark 5

زره مرد آهنی : Mark 5

زره پنجم بعد از اینکه مدت زمان زیادی از مارک چهارم خود استفاده میکرد بالاخره در شماره 142 # کمیک iron Man توسط استارک طراحی و ساخته شد. این زره که ادامه و تکمیل کننده ای برای مارک چهارم بود پوسته ضخیم و مقاومت بالایی را دارا بود. هدف اصلی ساخت این زره فراتر از رفتن ، به پله بعدی در زره های تونی استارک بود، در حقیقت تونی این زره را برای اینکه بتواند به فضا برود طراحی کرد و با استفاده از آن سعی در خارج شدن از جو داشت. این زره قابلیت آن را دارد که برای مدت زمان زیادی در فضا بدون اینکه آسیبی به فرد درون زره وارد شود، دوام بیاورد. به این زره " Armor #14C " هم میگفتند. در واقع این اسم لقب زره بود. برای بار اول استارک با مارک پنجم خودش رو به روی سانتورین ایستاد.

 

 زره مرد آهنی : Mark 6

 زره مرد آهنی : Mark 6

مدل ششم زره تونی استارک ورژن بعدی و تغییر یافته ای است. این زره هم مانند مارک 5 برای هدف خاصی کار شده و مختص یک سری ماموریت هاست. زره های معمولی (زره های دیگر) تونی استارک از آن جا که میدانید میتوانند زیر آب بروند و دوام بیاورند اما چند محدودیت در این عمل آن ها دیده میشد که در این زره برطرف شده است. یعنی این زره برای زیر آب طراحی شده و به راحتی در آب مقاومت میکند. به این لباس، " زره زیر آب " هم میگویند. استارک طوری آن را طراحی کرده و به پایان ساخت رسانده که بتواند تا 3 مایل در زیر آب حرکت کند. در واقع به این دلیل گفتم که مارک 6 استارک ورژن دوم است زیرا استارک آن را ورژن بعدی مارک چهارم معرفی کرده است. زره میتواند یک میدان الکتریکی قوی همانند مارماهی های الکتریکی به دور خود ایجاد کند. این زره در شماره 218 # داستان Iron Man در سال 1987 خلق و توسط تونی استارک ساخته شد.

 

زره مرد آهنی : Mark 7

زره مرد آهنی : Mark 7

و اما زره تیره رنگ و البته قدرتمند و با تجربه ای که در شماره 152 # داستان Iron Man در نوامبر 1981 خلق شد.
یکی از دلایل اینکه رنگ آن تیره بوده این است که این مدل به زره پنهان کاری معروف است. یعنی برای انجام کار های پنهانی و ماموریت های مخفی طراحی شده و البته جنگجو قدرتمندی هم محسوب میشود. هرچند در مارول استودیو مارک هفتم استارک نوع دیگری بوده و با این زره در دنیای کمیک متفاوت است، در انتهای فیلم اونجرز از این زره پرده برداری شد. البته ممکن است تجهیزات و نوع عمل مارک هفتم دنیای کمیک در مدل های بعدی استارک در عالم سینما به تصویر کشیده شده باشد (با توجه به اینکه در عالم سینما کارایی تک تک زره هایش را ندیده ایم)
از دیگر امکانات آن میتوان به تجهیزات زیرزمینی اشاره کرد تا در مواقعی که ماموریت هایی دارد و مجبور به حضور در این مناطق میشود، کامل و بی نقص باشد. این زره هم ورژن تغییر یافته ای است. جالب اینجاست که یکی از توانایی های آن عمل استتار هست و در حقیقت زره میتواند تغییر رنگ دهد. (جز در مکان هایی که فقط یک رنگ دارند)

 

زره مرد آهنی : Mark 8

زره مرد آهنی : Mark 8

مارک هشتم استارک که با نام " زره آفتاب پرست " هم شناخته میشود یک ورژن نو و البته پرفکت در بین زره های مرد آهنی است. مارک هشتم استارک یک فناوری جدید برای زره هایش است. تونی استارک از موتور های جدید و پیشرفته برای افزایش قدرت پرواز زره استفاده کرد. در این زره از انواع تکنولوژی های مختلف و قدرتمندی استفاده شده و در این زمینه یکی از کامل ترین هاست.
اشعه های بسیار قوی و لیزر برش دهنده از جمله سلاح های تقویتی این زره است. پرتو های گوناگون و شوک الکتریکی هم جز پیشرفت های لباس به حساب میاید. زره دارای جریان آتش و انرژی های صوتی قوی ای میباشد. یکی از ویژگی های آن، این است که میتواند از برخی منابع قوی ، انرژی جذب کند. به دلیل وجود این دو رنگ در زره به آن " زره قرمز و نقره ای " هم میگویند. دوست صمیمی استارک یعنی جیمز رودس هم از این زره استفاده میکرد و مدتی یه جورایی صاحب آن بود که در نهایت استارک پشیمون شد و زره را پس گرفت (البته او این زره را برای گرفتن انتقام از دشمن نیرومندش یعنی Obadiah Stane / استین از رودی گرفت {استین ویلین فیلم مرد آهنی 1 هم بود}) در نوامبر 1985 این زره در داستان Iron Man #200 خلق و مورد استفاده قرار گرفت. 

 

زره مرد آهنی : Mark 9

زره مرد آهنی : Mark 9
در ژوئن 1988 مارول زره بعدی استارک را وارد دنیای کمیک کرد. این زره هم که ورژن مخصوص و جدید در بین زره هایش است به آن " زره نئو کلاسیک " هم گفته میشود. امنیت این
زره بالا بوده و از منبع قدرت و انرژی زره میتوان به مبدل خورشیدی اشاره کرد که در نتیجه زره بسیار سریع تر و قوی تر شده بود. با توجه به اینکه زره های قبلی قدرت شلیک آتش بالایی داشتند و در استفاده های آخر از آن ها باعث به وجود اومدن خرابی هایی شدند استارک طراحی این مارک را به نحوی به اتمام رسوند که قدرت این نیرو را کاهش دهد. این زره هم مانند دیگر مدل های کلاسیکش مدت زمان زیادی توسط استارک استفاده میشد و بعد از به وجود آوردن تغییرات، نیرو زره افزایش پیدا کرد و ظاهر آن کمی تغییرات جزئی را حاصل شد. اندازه و ابعاد زره تغییر کرده و بزرگ تر از قبل شده در نتیجه نیرو های درونی آن قوی تر از قبل شده است. تجهیزات و امکانات زره باعث میشود نیاز های تغذیه ای فرد کاهش پیدا کند. نیرو تقویت کننده زره باعث میشود که بتوان با آن به فضا رفت. همچنین امکان دوام آوردن در زیر آب را به آن میدهد. حواس های زره تقویت شده و سپری مقاوم هم برای جلوگیری از انرژی های قدرتمند در آن به کار رفته است. زره نهم استارک در طی داستان Iron Man #231 به تصویر کشیده شده و یک طرح ویژه دیگر برای استارک محسوب میشود.

 

زره مرد آهنی : Mark 10

زره مرد آهنی : Mark 10

در مارس سال 1992 در داستان Iron Man #278 این زره نشان داده شد. مارک دهم استارک یکی از مدل های معمولی بین زره های او است و یک ورژن جدید ولی نسخه بروز رسانی شده زره فضایی استارک محسوب میشود. البته پیشرفت هایی در زمینه تکنولوژی کامپیوتری زره در آن ایجاد شده است. سیستم مقاومت در برابر آسیب عصبی وارد شده بر فرد هم افزایش یافته بود و از طرفی هم این زره یک تکنولوژی قدرتمند خود تخریبی توسط راکتور آرک دارد

 

زره مرد آهنی : Mark 11

زره مرد آهنی : Mark 11

این زره قدرتمند که از اصلی ترین اهداف آن همانطور که از اسمش پیداست برای جنگ طراحی شده به دست تونی استارک در صنایع آن ساخته شد.البته گفته میشه که H.O.M.E.R  هم کارهای جزئی در پروژه ساخت آن کرده و در طراحی اش کمی دست داشته است. (تقریبا از اینجا بود که استارک پروژه ها را با کمک این سیستم ها به انجام میرسوند) بعد از اینکه زره استارک در نبردی صدمه دیده و آسیب جدی به آن وارد شده بود تونی با اضافه کردن وسایل جنگی و قوی و مجهز کردن آن به امکانات بالا زره ای دیگر با نام ماشین جنگ / War Machine ساخت. البته این زره بعد هم کمی تغییر کرد و مختص جیمز رودس شد و کار خود را با این مدل به عنوان " ماشین جنگ " آغاز کرد. نسخه ماشین جنگ JRXL-1000 هم نام دارد. در این زره تمامی لیزر ها ، اشعه ها ، انرژی ها و اسلحه های درون لباس پیشرفت پیدا کرده است. گاز اشک آور ، دود های آسیب رسان ، موشک ، شعله سوزان ، ردیاب ، تفنگ های دوقلو و تیغه های لیزری و... در این لباس به کار برده شده و از جهت تجهیزات هیچ کم و کاستی ندارد. یک اسلحه قدرتمند هم روی شانه این لباس سوار شده که معروف ترین سلاح مخرب این مدل به حساب میاید. برای اولین بار زره ماشین جنگ در ژوئن 1992 طی داستان Iron Man #281 نشان داده و وارد عرصه کمیک شد. 

سیستم هومر homer

 H.O.M.E.R :  این سیستم قدرتمندی است که استارک از آن در کارهایش استفاده میکرد. این سیستم در واقع مخفف کلمه " Heuristically Operative Matrix Emulation Rostrum است.

یک هوش مصنوعی قوی بوده و گاهی در طراحی های استارک دخالت داشته است. البته میتوان گفت نسل بعدی این سیستم ها که هوش مصنوعی هایی مثل جارویس بود در پروژه های استارک مورد
استفاده قرار گرفته شد و معروف ترین این تکنولوژی ها، هم خود جارویس است. برای بار اول H.O.M.E.R در شماره 298 داستان Iron Man ظاهر شد.

 

زره مرد آهنی : Mark 12

زره مرد آهنی : Mark 12

این مدل یک زره کاملا متفاوت با زره های قبلی است و تکنولوژی تازه ای در آن مورد استفاده قرار گرفته که بسیار هم این سیستم مفید واقع شده است. در واقع در دنیای کمیک تونی استارک یک بار فلج شد (با شلیک مرگباری که آسیب جدی به نخاع او وارد کرد) ولی همانطور که میدانیم استارک یک نابغه میلیاردر، قطعا برای هر مشکلی یه راه چاره داره و از سیستم جدیدی برای راه رفتن خود استفاده میکرد که باعث میشد بتواند مانند همیشه راه برود (این تکنولوژی در فیلم جنگ داخلی امسال بعد از فلج شدن رودی مورد استفاده واقع شد و اقتباسی از دنیای کمیک بود) اما استارک مدل دوازدهم خود را به یک هدف ساخت : کنترل از راه دور. تونی قادر بود حتی از راه دور هم با سیستم خودش این زره را کنترل کند و کارهایی را که وقتی درون زره است، انجام دهد. (این تکنولوژی هم در فیلم مرد آهنی3
 برای مارک 42 استارک استفاده شد و اقتباسی دیگر از دنیای کمیک بود) البته مارک دوازدهم استارک بسیار قدرتمند بود به عنوان مثال قدرت و سرعت زره بسیار افزایش یافته بود، یا اینکه سیستم جنگی زره قادر بود همزمان 60 هدف را باهم پیگیری کند. پرتو گرما ، لیزر تیغه ای ، پرتاب موشک ، پرتو ذرات ، حرارت لنس ، نیرو صوتی ، گاز اشک آور ، سپر انرژی ، سیستم های قدرتمند برای دفاع ، لایه نسوز ، جذب انرژی ، مجهز به مهمات گوناگون و تفنگ و اسلحه های جنگی و بسیاری تجهیزات دیگر در این زره به کار برده شده. در سال 1993 در داستان Iron Man #290 این مدل بر روال کار افتاد.
 

 

زره مرد آهنی : Mark 13

زره مرد آهنی : Mark 13

نکته : از بعضی جهت ها این زره مارک چهاردهم محسوب میشود.  مارک سیزدهم تونی استارک هم از اون دسته مدل های خاص است. این زره یک ورژن کاملا جدید میباشد که هرکدام از اعضای آن ویژگی های مخصوص خودش و قدرت جداگانه ای دارد. این زره بسیار بزرگ میباشد و وزن بالایی دارد در عین حال برای نهایت قدرت و استفاده کامل از نیروی درونی طراحی شده. به این زره " هالک باستر/Hulkbuster " هم میگویند به این دلیل که هدف ساخت زره مقابله با وحشی گری هالک است و زمانی که هالک از کنترل خارج شد بتوان با هالک باستر آن را متوقف کرد. (این قضیه در فیلم دوم اونجرز نشان داده شد). ما در فیلم اونجرز عصر التران شاهد هالک باستر بودیم. تمام سیستم های داخلی و قدرتی زره به شدت پیشرفت کرده بودند. گفته شده که در این زره از فلز سخت ادمانتیوم هم استفاده شده است.

 

زره مرد آهنی : Mark 14

زره مرد آهنی : Mark 14

به این مدل " زره شمالگان / Arctic Armor " هم میگن چون استارک برای رفتن به مناطق سرد از آن استفاده میکند. تونی از این مارک برای رفتن به مکان مخفی در قطب شمال استفاده کرد. زره شمالگان مختص آب و هوای سرد است و معمولا برای جاهایی که دمای آن جا زیر صفر است، مورد استفاده قرار میگیرد. اطلاعات زیادی درباره آن در دسترس نیست اما احتمالا نیرویی حرارتی، زره را در برابر مناطق سرد مقاوم میکند و درون آن را گرم نگه میدارد. در جولای 1995 در کمیک Iron Man #318 این زره خلق شد.

 

زره مرد آهنی : Mark 15

زره مرد آهنی : Mark 15
مدل پانزدهم زره تونی استارک که با نام مستعار " Crossing Armor "  شناخته میشود یک زره مبارز است.استارک بعد از اینکه تحت تاثیر نیرو ایمورتس / کانگ بود (زمانی که با زره شمالگان به آن جا رفت) از قطب شمال با استفاده از آن بازگشت. ظاهر زره بسیار خشن و نشان دهنده جنگجو بودن آن است و رنگ آن هم کمی تیره تر شده، نیرو قدرتی زره بالا بوده و در نبرد ها بسیار به کار استارک میاید. لایه سطحی زره میتواند حرارت بسیار بالایی را ایجاد کرده به طوری که آن را ذوب کند. سیستم نرم افزاری زره هم بهتر از قبل شده و از تکنولوژی بالاتری برخوردار است. یکی دیگر از نام های زره مارک پانزدهم " Retro Armor " است که به معنی یکپارچه سازی با سیستم زره میباشد. یک ماه بعد از حضور مدل چهاردهم در دنیای کمیک یعنی در آگوست 1995 در شماره 319 # داستان Iron Man در دنیای کمیک حضور پیدا کرد.
 

Arc Reactor / راکتور قوس الکتریکی

Arc Reactor / راکتور قوس الکتریکی

راکتور مینیاتوری مدل قوس الکتریکی که توسط تونی استارک ساخته شد میتوان گفت بزرگترین فناوری ساخته شده توسط او میباشد. بعد از استارک حتی سعی شده که همچین منبعی پرقدرت ساخته شود ولی تولید چنین راکتوری با آن نیرو در این ابعاد کوچک برای کسی جز استارک ممکن نیست. این راکتور یک منبع انرژی پاک و خالص بوده که منشا فعالیت زره های استارک میباشد. و اینکه با نیرو مغناطیسی خود از رسیدن گلوله های درون بدن استارک به قلبش جلوگیری میکند. در مارول استودیو هم این راکتور به عالی ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شد. که بعد هم به دلیل وجود مقداری پالادیوم در این راکتور (که از عناصر اصلی برای ساخت آن بود) استارک مجبور شد که تغییری در راکتور خود بدهد زیرا پالادیوم برای او مضر است. بعد هم دیدیم استارک با خلق عنصری جدید (جانشین پالادیوم) موفق به ایجاد راکتوری دیگر شد که مزایا آن بیشتر از قبل بود. به معنای واقعی کلمه این راکتور ، قلب استارک است

 

ادامه دارد ...

 

محمد امین حیاتی (PotterCap-Spider)

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کاور برتر مرد آهنی (IRON MAN)

10 كمیك برتر آیرون من (IRON MAN)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

اولین حضور مرد آهنی در دنیای کمیک ترجمه شد

شماره آخر کمیک "مرد آهنی شکست ناپذیر"  ترجمه شد

معرفي دوستان مرد عنكبوتي: ايرون من

75 لحظه ماندگار مارول: ايرون من خلق ميشود!

  شماره آخر جنگ داخلی (Civil War) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (IRON MAN)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Dark Knight
#1 Dark Knight 1395-12-26 16:00
مارك 7 منو ياد اوتران انداخت :-|
نقل قول کردن
Nightwatcher
#2 Nightwatcher 1395-12-26 19:03
بسیار عالی بود!
خسته نباشید.

از زره های قدیمیش اصلا خوشم نمیاد.

راستی یه سوال: اگه اون زره های قدیمی آیرون من واقعا آهنی بود پس قسمت آرنج و زانو چجوری خم میشد؟!!! :o اون زره ها که هیچ مفصلی نداشتن!
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#3 Cap-Spider Potter 1395-12-26 20:04
منبع برخی اطلاعات مقاله : Comicvine.games pot.com

#2

سلامت باشی...
اما در رابطه با سوالت : ببین مدل های قدیمیش که برخیشون حالت یک دست داشتن و مفصل مانند نبودن خودشون حالتی استاندارد از جهت خم شدن دست رو شامل بودن که به راحتی به تمام تکنولوژی لباس دسترسی پیدا میکرد...
از طرفی هم بعضیاشون حالت یو مانند به راحتی به خودشون میگرفتن و فلز مورد استفاده شده در اون مناطق از قابل استفاده های کار بود...
زره های الانشم که به راحتی از هر نقطه ای شکل میگیرن :D
بعد اینکه اکثر زره هاش با توجه به نحوه انجام کارش نیازی به خم شدن مفاصل نبود...
اما زره هاش کلا اکثرا مفصلی ان...
نقل قول کردن
civil war 2
#4 civil war 2 1395-12-26 21:43
واقعا ممنون ;-)
نقل قول کردن
captain suffer
#5 captain suffer 1395-12-27 11:53
مقاله خوبی نبود و از بزرگترین سوتی ها این بود که شما مارک 13 رو هالک باستر گرفته بودید و اصلا همچین چیزی نیست
هالک باستر مارک 44 هستش داداچ
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1395-12-27 13:46
#5

دوست عزیز
من فکر میکنم شما مقاله رو درست نخوندید
هیچ سوتی یا اشتباهی هم در مقاله نیست
بهتره بعد از مطالعه کامل نظر بدید
اولا اینکه اون مارک مد نظر شما نسخه ورونیکا هستش...
که از عالم سینما نشات میگیره


در دنیای کمیک نخستین مدل هالک باستر (Hulk Buster)
مارک 14 هست
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#7 Ultimate Comic Fan 1395-12-27 20:41
من خیلی از Hulkbuster خوشم میاد و تحولی توی زره های تونی بوده. Hulkbuster سینما هم واقعا یه اقتباس دقیق از نسخه ی کمیکه.
نقل قول کردن
Marvel khafan
#8 Marvel khafan 1395-12-28 23:11
فکر کنم حدودا 89 تا زره داشته باشه تونی هم سینما هم التیمت و....
بجز دنیای اصلی بقیرو هم مینویسین دیگه.
من خودم به شخصه تویاین لیست از کلاسیکه خوشم میاد تو این لیست اگه به ترتیب باشه که اونجوری ترتیبش اشتباهم هست جای زره گولدش مثل مارک وانه فقط طلایی خالیه.
بعد میگم ترتیب خاصی نداره اگه داره ساله یا زمان اخه منظورم اینه که یکی داریم زره 2099 ولی خوب2099 که خلق نشده ترتیبش به کلی چیه.
به هر حال دستتون درد نکنه ;-) .
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1397-02-24 10:10
با تشکر از اقای حیاتی به خاطر این مقاله خوبشون
من به نظرم شما این مقاله رو هم ترجمه کنی عالی میشه
20 زره برتر مرد آهنی در mcu:

www.cbr.com/.../
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#10 Cap-Spider Potter 1397-02-24 10:15
#9

خیلی ممنون اقای ترابی...
سپاس فراوان...

و حتما اون مقاله رو بزودی ترجمه میکنم... ;-)
نقل قول کردن
ultron
#11 ultron 1397-02-24 13:27
این مقاله هم واقعا مقاله عالی و کاربردی بود و اطلاعات مفیدی در اختیار ما قرار داد من به شخصه از مارک 15 زره خیلی خوشم میاد(البته بین گزینه های این مقاله) چون چهره و نقطه قوت جالبی داره و از شما تشکر میکنم که اطلاعات من رو در مورد این مارک از زره آقای استارک اضافه کردید واقعا به وجود همچین مقاله هایی قبل از دیدن فیلم جنگ بینهایت نیاز داریم
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1397-02-24 16:13
خسته نباشین :-)
مرد آهنی یه خصوصیتی داره که زره هاش همیشه میتونه آپدیت یا آپگرید بشه. همین امرم باعث شده که مارک های زیادی بیاد و همیشه منتظر یه مارک جدید و بهتر باشیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید