آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت دوم

معرفی زره های مرد اهنی

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم Endgame و حضور شخصیت مرد آهنی در آن بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

 

" من مرد آهنی هستم "

مقدمه: زره های مرد آهنی باعث تبدیل شدن تونی استارک خوش گذران به اون فرد قدرتمند و پیشرفته مارول میشود. استارک مارک های مختلف با ویژگی های متعددی دارد که باعث دادن جلوه جذاب و ظاهر خوش استایل به او میشود. در اصل محبوبیت بیش از حد تونی استارک به زره هایش وابسته بوده و این شهرت را مدیون تبدیل شدنش به مرد آهنی است. از لحظه خلق او تا به حال از مدل زره های گوناگونی استفاده کرده و قابلیت های مختلفی را در آن ها به کار برده است، زره های او از تعداد بالایی برخوردارند و با همگی آن ها آشنایی کاملی نداریم پس در این مقاله قرار است طی چندین قسمت با انواع زره های تونی استارک آشنا شویم و از آن ها شناخت بیشتری پیدا کنیم.

اینک قسمت دوم...

(اگر قسمت اول این مقاله رو هنوز نخونده اید، بروید اینجا)

(برای آشنایی بیشتر با شخصیت مرد آهنی این مقاله و برای آشنایی با داستان برتر او این مقاله را مطالعه کنید).


نکته : هیچ ترتیبی در مقاله وجود ندارد و فقط به آشنایی با زره های مرد آهنی از مارک های مهم مختلف دنیای کمیک پرداخته شده است.

 

 

زره مرد آهنی : Mark 16

زره مرد آهنی : Mark 16

مارک شانزدهم زره تونی استارک با اختلاف زیادی از الگو ساخت زره های قبلی به اتمام پروژه رسید. در حقیقت در سال 1998 این زره برای بار اول خلق شد. این زره در اولین قسمت از سری سوم داستان های ایرون من به نمایش در آمد و آغازی بر جاده دیگر طراحی های استارک از این میدان به بعد بود. طراحی های استارک به دورانی رسیده بود که زره هایی با ظاهر خشن را می ساخت، اگر دقت کنید این مارک هم مانند زره مدل پانزدهم خشن و آماده به نبرد می باشد و ورژن دوم طول زره هایش است. از نام " زره رنسانس " هم برای ذکر عنوانش استفاده می شد. تکامل ریز جزئیات قدرتی زره افزایش یافته و نیرویی صوتی که آسیب رسان می باشد هم به آن اضافه شده است. لایه ای مقاوم در برابر آتش و شعله های حرارتی و یا مواد منفجره و ارتباط های سیستمی هم به آن اضاف و یا افزایش یافته بود. برخی مشکلات راحتی هم در زره بهتر و سنسور های برتری نسبت به قبل را در خود داشت.

 

زره مرد آهنی : Mark 17

زره مرد آهنی : Mark 17

یک ورژن کاملا نو و به روز که از محدود زره هایی با این ظاهر بود. مارک هفدهم تونی استارک در شماره ای دیگر از داستان های مرتبط با حضور زره های قبلی نشان داده شد و ما برای بار اول در شماره # 15 سری سوم داستان های چهار شگفت انگیز (یک سال بعد از خلق زره قبلی) شاهد اولین حضور این زره بودیم. یک زره مقاوم است که پس از اینکه با چهار شگفت انگیز برخورد میکند و رید هم در طرحی که به ماه برود دخالت میکند این زره ساخته میشود. تکنولوژی قدرت زره بسیار بالا رفته و عایق های مورد استفاده قرار گرفته شده در آن افزایش یافته است. پرتو های مختلف و سلاح های پرتاب اشعه ای و بسیاری دیگر از تکنولوژی های مقتدر که اکثرا ناشناخته هستند برای زره به کار گرفته شده، از نام های دیگر زره میتوان به " زره تستی " یا " زره قمری " اشاره کرد

 

 

زره مرد آهنی : Mark 18

زره مرد آهنی : Mark 18

نسخه ای جدید و بی مانند از زره های استارک است. با ورود به سال 2000 در عالم کمیک زره ای تا مدت ها از استارک دیده نشد تا اینکه در دسامبر همان سال ما با مارک هجدهم استارک طی داستان Iron Man Bad Blood #4 ملاقات کردیم. گفته شده وقتی که جاستین همر هم آماده باشی را اعلام کرده استارک هم به سرعت دست به کار شده است. در واقع این زره را به منظور مقابله با او ساخت و همین عمل را هم به انجام رساند. این زره آسان کنترل میشود و دوام بسیار بالایی دارد. از جو زمین خارج میشود و یک لایه فشرده ژله مانندی هم در سطح خود دارد. بادبان های خورشیدی ، مواد انفجاری ، پرتو های قوی ،سنسور های دقیق و اسکن حرارتی و... از تجهیزات زره می باشد. زره هایی که قابلیت خارج شدن از جو را دارا هستند هم از تکنولوژی که پس از آن به طور خودکار همانند
خلبانی اتوماتیک به زمین برگردد برخوردار بوده و این زره هم یک استثنا ها نیست.

 

زره مرد آهنی : Mark 19

زره مرد آهنی : Mark 19

باز هم این شما و این نسخه دیگری از مدل های مرد آهنی که در نوع خود یک مارک خاص می باشد. پوسته آن یک حالت انعطاف پذیر است که از خواص های زیادی برخوردار بوده، در عین حال میتواند سخت همانند ادمانتیوم باشد. استارک در ساخت این زره همچین ایده ای را به کار برد و نتیجه موفقی داشت. پرتو تراکتور و انرژی صوتی قوی داشت و انرژی بالایی از هود خارج می کرد. انرژی برای محافظت از زره و حالتی سپر کوچک برای دفاع از زره داشت. بمب های هوشمندی در آن به کار رفته و حالتی آفتاب پرست مانند هرچند بهتر از نسخه های قبلی در بین قابلیت های خود دارد. در مواقع لازم هم سیستم هوشمند زره میتواند یک مکان امن پیدا کند و فعالیت پنهان سازی را به انجام رساند. این زره در شماره # 42 سری سوم داستان های ایرون من خلق شد.

 

زره مرد آهنی : Mark 20

زره مرد آهنی : Mark 20

گفته شده هنگامی که الترون سعی در استفاده از ماده ای برای کشتار جمعی کرده، استارک مدل قبلی خود را رها و مارک بیستم را در لیست زره های به ثبت رساند. نام مستعار زره هم " Tin Man Armor " است. در شماره #50 کمیک iron man vol 3 خلق شد. از نکاتی که نوعی امتیاز بزرگ برای این زره می باشد این است که زره مصرف شارژ و میزان شارژ دهی به آن بسیار کم شده و حتی برخی لوازم کوچک خانگی شارژ و نیروی مناسبی را برای این مدل میتوانند تهیه کنند. زره مقاومت بالایی را در خود دارد و بسیار مستحکم است، در فضا و زیر آب هم میتواند پرتاب و شلیک های قابل توجهی کند که از بهبود شدگان نسخه های قبلی می باشد. نیرو صوتی افزایش یافته و سیستم های دفاعی زره به درجات بالایی ارتقا پیدا کردند. سلول های اکسیژنی در آن برای مواقع لازم به کار رفته که تنفس را در فضا و زیر آب حتی راحت تر از زمین میکند.

 

زره مرد آهنی : Mark 21

زره مرد آهنی : Mark 21

مدل بیست و یکم یک تنوعی برای جریان ساخت زره هاست. این مدل در شماره # 44 مجموعه سوم داستان های پلنگ سیاه خلق شد. دلیل آن هم این است که به سفری این دو می روند که نتیجه آن توطئه ای می باشد که بی خبری کامل را از آن دارند و از طرفی رو به روی هم قرار گرفته و نبردی بین آن ها شکل میگیرد. استارک طراحی زره را برای مبارزه با پلنگ سیاه آماده کرده بود و در جنگ علیه آن استفاده کرد. از بافت های متفاوت با نسخه های قبلی و جنس مختلفی برای پوشش آن استفاده شده بود و درنتیجه این زره بر خلاف مدل های قبلی کاملا غیر فلزی بود. سیستم کامپیوتر آن قابلیت پیگیری هدف و تطبیق آن با مبارزه برای نبردی آسان تر را در خود داشت. صاحبان قبلی زره که در آن سفر ان را به استارک تعلق دادند، X-Con نام داشتند.

 

زره مرد آهنی : Mark 22

زره مرد آهنی : Mark 22
  در داستان Iron Man Vol 3 #64 این زره به نمایش درامد. این زره از اون مدل های عجیب است که معمولا در دید قرار نمیگیرد. در واقع پس از اینکه ثور به زمین آمده بود، سازمان ملل متحد که خواستار ترک تور از منطقه آنان بود استارک را احضار کردند و از او متقاعد کردن تور و عمل به سخن آنان را خواستند. به هر حال تور در آخر قانع نشد و پس ازاینکه از کوره در رفت، تونی زره خود را فراخواند و بدین گونه " Thorbuster " به وجود آمد. زره بسیار نیرومند است و پرتو های انرژی قوی دارد، تکنولوژی دفع ضربات و دفاع از خود و همچنین که عنصر آزگاردی کاملی در زره به کار برده شده است. دستکاری و جذب انرژی و حتی قادر خواهد بود میولنیر را در هنگام پرواز و عمل متوقف کند.

 

زره مرد آهنی : Mark 23

زره مرد آهنی : Mark 23 

در کمیک iron man vol 3 #71 این زره خلق شد. این زره هم یک ورژن جدید بود که قابلیت های زیادی را در خود جای داده بود. یک مبارز قدرتمند است. این زره پرتو های تک دارد که نیرو بالایی در آن ها وجود دارد. تیغه های برنده ای را دارد که تیزی آن بی مانند می باشد. یک میدانی برای دفع آلودگی های مضر برای زره هم در آن به کار برده شده است.

 

زره مرد آهنی : Mark 24

زره مرد آهنی : Mark 24

زره قبلی مدت زیادی مورد استفاده قرار نگرفت و بعد از دو شماره ما در سال 2003 شاهد خلق این زره بودیم. مدل بیست و چهار هم ورژن جدید و مختلف است. به این زره "وزیر آهن" و "زره وزارت دفاع" هم گفته می شود. تونی استارک وقتی به عنوان وزیر دفاع در ایالات متحده شروع به کار کرد، این زره را مورد استفاده خود قرار داد. به هر حال پس از اینکه آسیب جدی دید و در ماموریتی در عرض اسید قرار گرفت با مدل بعدی جایگزین شد. یک حالت جنگ قدرتمندی دارد که به راحتی به اون قالب می رود و یک استایل نبردی دارد. یک سپر دفاعی قدرتمندی برای محافظت از زره دارد.

 

 

زره مرد آهنی : Mark 25

زره مرد آهنی : Mark 25

مدل بیست و پنجم هم همینطور که در بخش قبلی گفته شد جایگزینی برای مارک قبل می باشد. ولی سال بعد در شماره # 84 از مجموعه سوم داستان های مرد آهنی خلق و برای بار اول از آن رونمایی شد.
پس از اینکه آسیب زیادی با زره قبلی وارد شد و توانایی عمل را در خود نداشت، این زره یک جانشینی برای آن بود. هرچند این زره هم خود با مدل بعدی جایگزین شد. قدرت انفجاری و حالت جنگ را داراست. در واقع وقت استارک کلمه مونتاژ را بر زبان میاورد، حالت شخص شناسایی شده و یک حالت نبرد به خود میگیرد. امنیت افزایش یافته و سیستم دفاعی قدرتمند شده است.

 

زره مرد آهنی : Mark 26

زره مرد آهنی : Mark 26
یک ورژن جدید که در همان سال خلق شد. ما برای اولین بار در شماره #72 کمیک Incredible Hulk Vol 2 شاهد این مدل بودیم. لقب این زره " قاتل گاما " است. فقط تونی استارک جز طراحان این زره نیست و بروس بنر هم در ساخت آن دست داشته است. تونی استارک توسط دولت ایالات متحده در حال ساخت و طراحی زره ای است برای حفاظت از یک حمله هسته ای، بروس بنر هم ایده های خود را روی آن پیاده کرد و آن را در برابر اشعه گاما هم محافظ کرد. ترکیب خاصی در زره است که گاما را خنثی می کند. با جذب اشعه میتواند محیط را پاکسازی کند.

 

زره مرد آهنی : Mark 27

زره مرد آهنی : Mark 27 

مدل بیست و هفتم استارک هم طی داستان Iron Man Vol 3 #83 رونمایی شد. به این زره " Hypergrav Armor " هم می گفتند. تونی زمانی اقدام به ساخت آن کرد که هیئت مدیره درگیر مشکلی بود که میتوانست خرابی هایی به بار آورد. در واقع آن زمان سیارکی در مسیر برخورد با زمین قرار داشت و تونی استارک برای جلوگیری از آن دست به کار شد. این زره یک وسیله فضایی همه فن حریف بود. اکثر گردش و سیستم های بدن را کنترل یا به حالت درست برمیگرداند، وضعیت گرانش و مشکلاتی برای وجود در فضا را به طور کامل نقطه ای صحیح می رساند. اگر در طی ماموریتی بیمار و از هر جهتی مریض می شد، عمل های درمانی را زره به انجام می رساند.

 

زره مرد آهنی : Mark 28

زره مرد آهنی : Mark 28
باز هم با یک نسخه متفاوت طرف هستیم. این زره در سال 2007 طی رویداد iron man : hypervelocity در شماره اول آن خلق شد. یک زره ای با تکنولوژی بسیار پیشرفته و سرعتی می باشد. این مدل به نسبت زره های قبلی از قدرت محاسبات و رادیکالی بیشتری برخوردار است تا میزان و درصد مرگ را کاهش دهد و تکنیک هایی برای عمل های زره به کار بگیرد. سیستم های سخت افزاری به سرعت بالایی رسیده اند و 150 % سریعتر از یک زره معمولی عمل میکند. اپلود و ذخیره هر نوع اطلاعات و یادگیری هایی که کمکی برای زره می باشند. زره آتش و اشعه های قدرتمندی شلیک میکند.
صوت و پرتو و شوک الکتریکی و کلی ریز جزئیات دیگر هم از امکانات آن می باشند. تجهیزات دفاعی و نیرو های مافوق صوت برای آسیب هم در آن به کار برده شده، آخرین بار در شماره هفتم همان داستان ما این زره را ملاقات کردیم.

 

 زره مرد آهنی : Mark 29

زره مرد آهنی : Mark 29
مدل 29 مرد آهنی یا زره ای که با نام  "iron man bio" شناخته می شود یکی دیگر از ورژن های ایرون من می باشد. یک زره 200 پوندی که سال 2006 در سری جدید و چهارم مرد آهنی در شماره 5# آن خلق و برای اولین بار از آن رونمایی شد. استارک تلاش میکند که سرم ابر سرباز به سرقت رفته را پس بگیرد و آشوب های داخلی رو خاموش کند. سیستم های احیا کننده زره میتواند آسیب های بدن فرد و خود زره را شفا دهد. ذهن استارک در آن میتواند به تمام شبکه های دیجیتالی دسترسی داشته باشد. میتواند از راه دور چند زره دیگر را کنترل کند. یک زره جنگی است و حالت حمله قدرتمندی دارد.
پرواز قوی و اشعه های قدرتمند و اثر پنهان سازی و حالت دفاع و اکثر دسترسی به تکنولوژی های زره افزایش یافته است. این زره تا سرعت 8 ماخ هم حرکت میکند. نسخه ای از این زره هم بخشی از تکنولوژی در زمینه دسترسی هایی به روال زمان و سفر در آن که از دانش های قدیمی دکتر دووم بود، می باشد. بسیاری تجهیزات دیگر در آن وجود دارد که ممکن است هنوز مشخص نشده باشند. یک زره کاملا دقیق و با جزئیاتی موثر است. این مدل هم از مارک هایی است که حالتی کامل و مشهور دارد و از زره های برتر اوست. راه همین زره هم بود که به " بلدینگ ادج " رسید.

 

زره مرد آهنی : Mark 30

زره مرد آهنی : Mark 30
این زره هم از بهترین های اوست. مدل سی تونی استارک یکی از پنج زره تخصصی تونی استارک می باشد. در شماره #7 داستان مرد آهنی، سری چهارم خلق شد. این زره بسیار مقاوم و قدرتمند است. از هر نظر میتواند یک مدل مستحکم را از خود نشان دهد. استارک وقتی کنترل آن را آغاز کرد، وقتی هو ینسن توسط نیرو های شیلد به قتل رسید. پوسته زره از نانو لوله های کربنی و حالتی محکم که از جنس ادمانتیوم است، تشکیل شده و یک ترکیب اختصاصی می باشد. یک سیستم مخفی کاری هم در آن نهان می باشد. جنس و مقاومت زره باعث شده تا تقریبا غیر قابل خرابی و آسیب شود. البته بعد ها این زره هم توسط شکلی از ضد فلز نابود شد و شماره های بعدی، بدن فلزی استارک را جای این دادند.

 

 

محمد امین حیاتی (PotterCap-Spider)

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

مطالب مرتبط:

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت اول

10 کاور برتر مرد آهنی (IRON MAN)

10 كمیك برتر آیرون من (IRON MAN)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

اولین حضور مرد آهنی در دنیای کمیک ترجمه شد

شماره آخر کمیک "مرد آهنی شکست ناپذیر"  ترجمه شد

معرفي دوستان مرد عنكبوتي: ايرون من

75 لحظه ماندگار مارول: ايرون من خلق ميشود!

  شماره آخر جنگ داخلی (Civil War) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (IRON MAN) 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap-Spider Potter
#1 Cap-Spider Potter 1396-01-07 01:14
منبع برخی اطلاعات مقاله : Comicvine.games pot.com

مقاله بعدی :

upsara.com/.../...



بزودی...
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#2 Ultimate Comic Fan 1396-01-07 11:05
دستت درد نکنه پاتر! :-)
همون چیزیه که باید میبود. ;-)
نقل قول کردن
mehran spidey
#3 mehran spidey 1396-01-07 12:40
خیلی مقاله خوبی بود خسته نباشی ، راستش مقالاتت خیلی خوب و تخصصی هستند ;-) آدم برای مقاله بعدیت اشتیاق پیدا میکنه
نقل قول کردن
Nightwatcher
#4 Nightwatcher 1396-01-07 16:45
ممنون از جناب پاتر
خیلی عالی بود.
توضیحات هر لباس خیلی خوب و کامل بیان شده.

من بین اینا فقط مارک 25 و 29 رو میشناختم.
ولی ساختن این همه زره نشون میده که تونی استارک به صورت سیری ناپذیر همیشه به دنبال ارتقاء کیفیت زره های خودشه و این روند همچنان ادامه داره.
(طوری که یه زره میسازه فرداش ازش زده میشه :lol: . تونی یه جورایی کمال گراست :-* .)
نقل قول کردن
civil war 2
#5 civil war 2 1396-01-08 14:47
به نقل از Nightwatcher:
ممنون از جناب پاتر
خیلی عالی بود.
توضیحات هر لباس خیلی خوب و کامل بیان شده.

من بین اینا فقط مارک 25 و 29 رو میشناختم.
ولی ساختن این همه زره نشون میده که تونی استارک به صورت سیری ناپذیر همیشه به دنبال ارتقاء کیفیت زره های خودشه و این روند همچنان ادامه داره.
(طوری که یه زره میسازه فرداش ازش زده میشه :lol: . تونی یه جورایی کمال گراست :-* .)

همین تونی رو جذاب می کنه یه انسان عادی که مثل بقیه انسان ها روحیه بی نهایت طلبی رو داره ;-)
کاپیتان پاتر ممنون از مقاله خوب شما عاشق مارک ۲۹ هستم.
نقل قول کردن
ghasem
#6 ghasem 1397-02-24 12:53
ممنون از مقالتون
اصولا تونی علاقه خاصی به ساخت لباس داره و هر بار که میبنیمش باید منتظر یک لباس جدید ازش باشیم :lol:
من یکی توی دنیای سینمایی از لباس هالک باستر و لباس فیلم اینفینیتی وار بیشتر خودشم میاد
نقل قول کردن
ultron
#7 ultron 1397-02-24 13:42
خب حقیقت رو بخوام بگم تو مقاله قبلی چند تا مارک رو میشناختم ولی تو این مقاله یه مارک هم نمیشناختم واقعا ممنون که اینقدر جامع و کامل در مورد مارک های لباسش توضیح دادین واقعا اطلاعاتی که الان بدست آوردم با قبل از خوندن این مقاله قابله مقایسه نیست و واقعا باید قبل از دیدن فیلم جنگ بینهایت از همچین مقاله هایی بیشتر بخونیم پس منتظر مقاله عالی بعدی شما هستیم
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#8 Nima.gharibloo 1397-02-24 14:27
ممنون بابت این مقاله اما زره های مرد آهنی توی دنیای سینمایی مارول با کمیک مثل اینکه فرق داره
من از طرفدارای این قهرمان جالب و تو دار(پیچیده)هستم
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1397-02-24 16:40
مارک ۲۲ برام جالب بود. فک کنم فک ثور آورده پایین :-* . خیلی عالی و کامل بود.

ولی یه مارکی هم هست که انتظار داشتم تو لیست باشه.

uplooder.net/.../...
نقل قول کردن
Rubiker81
#10 Rubiker81 1397-02-24 19:15
ممنون آقای حیاتی
من پارسال یک مقاله ی جالبی درباره ی همه ی زره های مرد آهنی و توضیحات کامل همراه با عکس خوندم، منبع واقعا کاملی بود. گفتم شما هم استفاده کنید:
www.superherohype.com/.../1




به نقل از hassan91:
مارک ۲۲ برام جالب بود. فک کنم فک ثور آورده پایین :-* . خیلی عالی و کامل بود.

ولی یه مارکی هم هست که انتظار داشتم تو لیست باشه.

uplooder.net/.../...

شبیه به زره model 45 یا space travel ه
نقل قول کردن
Super Captain
#11 Super Captain 1397-02-25 09:17
دستتون درد نکنه از اون مقاله های خفن و لازم سایت بود .فقط یه سوال تو اون مقاله قبلی گفتین در مورد مارک یک تونی از زندانی در افغانستان فرار کرد ولی تو mcu مگه زندان در ویتنام بنود؟؟؟
نقل قول کردن
m.k.t
#12 m.k.t 1397-02-25 09:57
ماشاالله تونی بی کاره بوده هی زره می ساخته
به نقل از Super Captain:
دستتون درد نکنه از اون مقاله های خفن و لازم سایت بود .فقط یه سوال تو اون مقاله قبلی گفتین در مورد مارک یک تونی از زندانی در افغانستان فرار کرد ولی تو mcu مگه زندان در ویتنام بنود؟؟؟

اورجینش تغییر کرده چون اگه تو جنگ افغانستان می بود خیلی پیرتر از حالا می شد و تطابق نداشت به همین خاطر تو ویتنام بود که جوان تر بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید