چه کسی زیر ماسک گابلین قرمز (Red Goblin) قرار دارد؟

چه کسی زیر ماسک گابلین قرمز (Red Goblin) قرار دارد؟

من برگشتم با یک فرضیه جدید!

همانطور که میدانید چند روز پیش در اینجا استاد ترابی در سایت خبر داد که دن اسلات قراره آخرین داستان خودش برای کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز را در ماه مارس 2018 بنویسه که با حضور نورمن ازبورن/گرین گابلین همراه خواهد شد.  در این خبر و تریلری که مارول برایش منتشر کرده بود دیدیم که قراره گابلینی جدید به نام "رد گابلین " (Red Goblin) معرفی بشه که ظاهر خیلی خفنی هم داره:

گابلین قرمز - رد گابلین

اما سئوال اینه که این گابلین کیست؟

من در ادامه مقاله خودم سعی میکنم با سرنخ هایی که از منابع مختلفی مثل سایت cbr به دست آورده ام هویت او را حدس بزنم.

ابتدا لازمه مقدمه ای را درباره اینکه الان گرین گابلین در چه وضعیتی قرار داره خدمتتون ارائه میکنم.

نورمن ازبورن/گرین گابلین بدون شک بزرگترین دشمن اسپایدرمن و یکی از برترین ویلن های تاریخ دنیای کمیکه (این مقاله را درباره او بخوانید). تا به حال بدترین بلاها را بر سر پیتر پارکر آورده است مثل کشتن گوئن استیسی و بن رایلی و ... (این مقاله را بخوانید) چون کسی بوده که از همون اوایل از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر بوده است. البته بعد از وقایع داستان منفور One More Day او هم مثل خیلی های دیگه هویت مخفی اسپایدرمن را فراموش کرد. در داستان "ملت گابلین" (که در شماره های 26 تا 31  از کمیک مرد عنکبوتی برتر منتشر شد و ما این کمیک ها را اینجا ترجمه کرده ایم) متوحه شدیم که نورمن تصمیم گرفته هویت خودش رو پنهان کند و با جراحی پلاستیک هر دفعه با صورت تازه ای به جنگ اسپایدرمن میرود.

چهره واقعی گرین گابلین

 

هویت گرین گابلین

همچنین متوجه شدیم که فرمول گابلینی دیگر در وجود او نیست و او دیگر جنون ندارد . در پایان این داستان نورمن مدتی خودش را مخفی کرد تا اینکه در داستان "هویت آزبورن" (که به طور کامل در اینجا ترجمه شده است) فهمیدیم که مدتیه در کشور سیمکاریا بوده و علیرغم اینکه از توانایی ها و قدرت های گابلین خودش جدا شده اما با درست کردن صورت های جدید برای خودش در این کشور به همراه «کنتس کارکوف» مشغول ساخت و فروش اسلحه و همچنین درست کردن ارتشی گابلینی بوده است.

هویت ازبورن

اما خوشبختانه اسپایدرمن به کمک سیلور سیبل تونست جلوی نقشه های پلید او را بگیره.

در پایان داستان او پس از شکست خوردن از اسپایدرمن به این نتیجه رسید که برای نابودی او لازمه حتما دوباره به قابلیت ها و هویت گابلینی خودش برگرده:

 بازگشت گرین گابلین

سپس در شماره 32 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز (که اونم اینجا ترجمه شده است) دیدیم که نورمن میخواد هر طوری شده دوباره هویت گابلین خودش رو به دست بیاره و بنابراین به خاور دور و نزد کاهنان معبدی رفته تا بتونه از طریق روش های جادویی و عرفانی دوباره گرین گابلین بشه اما کاهنین دست رد به سینه او زدند چون متوجه شدند وجودش کاملا شیطانیه .

نورمن و جادو

در پایان همین داستان نیز دیدیم که نورمن علیرغم ناراحتی ولی خوشحاله چون دیگه فهمیده راهی برای اینکه دوباره گابلین بشه وجود داره و همین سرنخ اصلی رو به من داد!

 نورمن ازبورن دیوانه

ببینید ظاهر گابلین قرمز خیلی شیطانیه (مخصوصا با اون دم بزرگش!). و چه کسی در دنیای ماروله که شیطانه و قرمزه و دم بزرگ داره؟ یه کمی فکر کنید .. اهان خودشه! مفیستو!

مفیستو - mephisto

مفیستو در واقع شیطان در دنیای مارول محسوب میشه و از دشمنان اصلی گوست رایدره که اینجا هم معرفی شده . او استاد اینه که با بقیه معامله کنه و در ازای چیزی که بهشون میده ازشون یه چیز خیلی مهمی رو بگیره. اتفاقا تو داستان های مرد عنکبوتی هم نقش داشته و او بود که باعث شد ازدواح مرد عنکبوتی در داستان One more day بهم بخوره. یعنی اسپایدرمن برای نجات جان زن عموی خودش که تیر خورده بود به مفیستو روی آورد و او هم در ازای نجات دادن زندگی انت می، ازدواج پیتر پارکر و مری جین رو بهم زد (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع ، این مقاله رو بخونید).

ما حتی در همین اواخر و در یکی از شماره های اولیه کمیک مشترک اسپایدرمن/ددپول دیدیم که به این قضیه دوباره اشاره شد و مفیستو به پیتر گفت که وقتی عشقش رو ازش دزدیده دچار یک خلا درونی شده:

 مفیستو - اسپایدرمن - ددپول

بنابراین بنده نتیجه میگیرم که گابلین قرمز همون نورمن ازبورن هستش که رفته پیش مفیستو تا دوباره گابلین بشه و او نورمن رو این شکلی کرده! اون ظاهر سرخ و دم شیطانی هم به خاطر مفیستو هستش. در واقع بعد از اینکه نورمن رفت پیش اون کاهنان معبد فهمید که از طریق جادو و روش های ماورایی میتونه دوباره گابلین بشه . بنابراین میره پیش مفیستو و این بلا سرش میاد. ضمن اینکه نورمن بارها نشون داده که به جادو و چیزهای ماورایی اعتقاد داره (مثلا در داستان The Gathering of Five که اینجا راجع بهش توضیح دادیم).  حالا سئوال اینجاست که مفیستو در ازای این که نورمن رو دوباره گابلین کنه ازش چی گرفته؟

راستش من برای این هم یک فرضیه دارم که شاید زیادی عجیب باشه ولی در هر حال فرضیه است (یادتون باشه فرضیه اینکه «بن رایلی» اون مرد مرموز داستان توطئه کلونی باشه هم اولش عجیب بود ولی درست از آب دراومد!). فرضیه من اینه که نورمن دوباره از هویت اسپایدرمن باخبر میشه و این بار میخواد که بزرگترین عشق پیتر رو بکشه (مثل همون کاری که با گوئن کرد) ولی میفهمه مری جین و پیتر از هم جداشدن . بنابراین از مفیستو میخواد در ازای اینکه گابلین میشه ازدواج اونا رو برگردونه تا بتونه با کشتن مری جین ضربه بزرگ دیگری به پیتر وارد کنه .

و حالا اگه نورمن گابلین قرمز نباشه چی؟ بازم به نظرم در این حالت پای مفیستو در میان است. یعنی حس میکنم او در ازای تبدیل کردن نورمن به گابلین مثلا یکی از اعضای خانواده اش رو به گابلین قرمز تبدیل کرده . ما در داستان های اخیر اسپایدرمن شگفت انگیز تمرکز زیادی رو روی خانواده ازبورن یعنی هری و همسرش لیز الن (رئیس الکمکس) شاهد بوده ایم. بچه های اونا هم هستند.

خانواده هری ازبورن

ضمن اینکه در شماره 791 هم شاهد سرنخ جالبی درباره بچه های هری هستیم (پرستار بچه اونا یه کار عجیبی میکنه که من بهتون نمیگم چون هنوز ترجمه این شماره روی سایت ما قرار نگرفته و من نمیخوام اسپویل بشید). بنابراین اینا نشون میده اسلات برای اونا برنامه ای داره. احتمال میدم اگه نورمن رد گابلین نباشه پس یا هری هستش یا نورمی (نوه نورمن).

در هر حال مثل همیشه این فقط یک فرضیه است که میتونه درست باشه یا غلط.

نظر شما چیست؟ راستی به نظرتون احتمالش چقدره که دن اسلات در اخرین داستان خودش بیاد و با باز کردن پای مفیستو قضیه بازگشت ازدواج پیتر و مری جین رو پیش بکشه ؟

 

نویسنده: سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

باز هم پیش بینی نویسنده سایت spidey.ir درست درآمد!

همه چیز درباره گرین گابلین (Green Goblin)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

P.Constantine
#1 P.Constantine 1396-10-02 10:26
به به!
اوه اوه اگه ازدواج مرى جين و پيتر برگرده چه ضربه بدى به پيتر وارد ميشه!
من بعيد مى دونم نورمى ردگابلين بشه!قدش بلنده و هيكلش هم بزرگ! به خود نورمن بيشتر مى خوره!
فقط حالا اگه نورمن واقعا ردگابلين باشه قدرتاش چيه؟مثل گابلين آلتيميته يا متفاوته!!!
نقل قول کردن
تاسمانی
#2 تاسمانی 1396-10-02 13:15
اگه با دقت به پایین سمت راست پوستر گابلین قرمز نیگاه کنید میتونید
Agent Anti-Venom رو ببینید
نقل قول کردن
spidey noir
#3 spidey noir 1396-10-02 13:20
  • فرضیه بسیار جالبی بود و احتمالش خیلی قویه که خود نورمن رد گابلین باشه یا نورمی.شما اون کار عجیبی رو که پرستار بچه ها کرد رو هم نگی ما میدونیم چیه و ....
نقل قول کردن
m.k.t
#4 m.k.t 1396-10-02 13:32
خب خدا رو شکر مدیران سایت دارن برمی گردن :lol: :D :-)

من مطمئنم پای مفیستو وسطه این رو تو فن تئوری خودم گفتم

همونطور که اسلات گفته این داستان غم انگیز ترین داستان اسپایدرمنه پس حتما یکی از نزیکان پیتر یا اسپایدرمن میمیره
برای این که خیلی غم انگیز بشه باید کسی باشه که قبلا‌ نمرده پس ممکنه مری جین یا نمی دونم :sigh: شاید زن عمو می

:cry: :cry: :cry: در هر حال یکی باید بمیره :cry: :cry:
نقل قول کردن
phoenixgardian
#5 phoenixgardian 1396-10-02 13:52
من یه فرضیه دارم که به این شکله:
نورمن مری جین رو می کشه وپیتر پس از شکست دادن نورمن، به مراسم خاک سپاری مری جین می ره و اونجا همه اتفاقات قبل ازone more day یادش می یاد. اما چجوری؟ جنگ های پنهان رو یادتون هست؟ حتما پس از جنگ های پنهان دنیا یه تغیرات مهمی اتفاق افتاده که هیچکس یادش نمی یاد. مثل قضیه پیمان بستن مرد عنکبوتی بامفیستو که چون دنیای مارول به قول معروف ریبوت شد دیگه این قرار داد وجود نداشت. پس حالا داستانی که من نوشتم کامل می شه که اسمش هست خانواده عنکبوتی
یادتونه کلون ساگای دوم رو؟ یادتونه آخرش بچه دست نورمن افتاد؟ معلوم شد این همه سال نورمن اون رو نکشته بوده و داشته تربیتش می کرده و می گفته پیتر یه شخصیت شروره که باید جلوش رو بگیره. بعد نورمن دختر پیتر رو به نیویورک بر می گردونه و مرد عنکبوتی باهاش روبرو می شه ولی نمی دونه دخترشه تا اینکه از رکتر استرنج کمک می گیره و می فهمه دخترشه و... ادامش رو نمی گم که اسپویل نشه :P
نقل قول کردن
DanialKing
#6 DanialKing 1396-10-02 15:11
وای پسر خدا کنه دوباره پیتر و مری با هم ازدواج کنن ولی اینکه نورمن بخواد دوباره یکی از عشق های پیترو بکشه خیییلی بد میشه. مخصوصا اینکه خود دن اسلاتگفته که میخواد این اخرین داستانو به عذاب اور ترین داستان مرد عنکبوتی تبدیل کنه :cry: :cry:
نقل قول کردن
sina18482
#7 sina18482 1396-10-02 16:23
به نظرتون agent anti-venom چه ربطی به این داستان داره؟؟؟(گوشه پایین سمت چپ)
نقل قول کردن
sina18482
#8 sina18482 1396-10-02 16:29
پرستاره چی کار میکنه نمیگی آیا؟
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1396-10-02 16:34
به نقل از sina18482:
پرستاره چی کار میکنه نمیگی آیا؟

تا یکی دو روز دیگه شماره 791 امیزینگ روی سایت قرار میگیره خودتون میفهمید
نقل قول کردن
spidey noir
#10 spidey noir 1396-10-02 17:11
  • اقای ترابی اقای استوارت ایمونن؛از کدوم شماره amazing spiderman شروع به طراحی کردند؟
نقل قول کردن
spidey noir
#11 spidey noir 1396-10-02 17:20
به نقل از sina18482:
به نظرتون agent anti-venom چه ربطی به این داستان داره؟؟؟(گوشه پایین سمت چپ)

ربط خاصی نمیتونه داشته باشه.با توجه به قضایای کمپانی ونوم(که داره ترجمه میشه)این روزا زیاد در اطراف پیتر پارکر میچرخه.
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#12 Amazing Spidey 1396-10-02 18:07
خانم ساداتی فر خیلی نظرتون خوب بود و اتفاقا منتظر بودم ببینم چی میگید
چون تو این مدت جاتون خیلی خالی بود
ولی نظریه اولتون یه ایرادی داره
ببینید خودتون میگید مفیستو در مقابل اینکه یچیزی میده یچیزی میگیره
بعدش شما میگید نورمن هم میخواد گابلین بشه هم مری جینو برای پیتر برگردونه تا پیترو عذاب بده
خب اشکال اینجاست که این یه معامله برد برد برای نورمنه
یعنی نورمن چیزی نمیده و دوتا چیزم میگیره و کل ماجرا به نفعش میشه
من میگم شاید احتمال نورمی بیشتر باشه
علاوه بر دلیل شما یه دلیل دیگه هم دارم
یادم نمیاد دقیقا تو کدوم شماره از کمیک مزدعنکبوتی برتر بود ولی تو یکی از شماره ها میبنیم که نورمی چشماش سبزه !
دقیق یادم نیست ولی یچیز عجیبی هم تو همون اتاقی که نورمی بود بودش
فکر کنم ماسک گرین گابلین بود
نقل قول کردن
a.v.s
#13 a.v.s 1396-10-02 20:54
سلام خانم ساداتی فر،
دلمون تنگ شده بود. خیلی منتظر یک فرضیه دیگر از طرف شما بودیم.

بنده نمیتوانم چیزی درباره فرضیه شما بگویم زیرا فرضیه های شما عالی هستند و اکثرا درست از آب در میایند و برای اینکه شما دقت فوق العاده ای در مسائل کمیک بوکی دارید.
اگر همچین چیزهایی که در مقاله شما اشاره شد اتفاق بیافتد، داستان بسیار هیجان انگیزی رخ می دهد و اینکه به قول آقای ترابی اگر دن اسلات از وجود شما باخبر میشد، حتما شمارا به عنوان نویسنده مارول معرفی میکرد.
نمیخواهم پاچه خواری بکنم. ولی بالاخره باید توانایی دیگران را تحسین کرد.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-10-02 21:43
به نقل از spidey noir:
  • اقای ترابی اقای استوارت ایمونن؛از کدوم شماره amazing spiderman شروع به طراحی کردند؟

از شماره اول این سری اخر بود. فکر کنم ارک اول رو کار کرد و بعد رفت. تا اینکه از آرک هویت ازبورن دوباره برگشت و الانم که داره کمیک رو طراحی میکنه
نقل قول کردن
hassan91
#15 hassan91 1396-10-02 22:29
متاسفانه من آخرین باری که کمیک خوندم کمیک امپراتوری مخفی بود البته بعدش اون کمیک مربوط به کریون رو هم خوندم، ( دو و سه روزه که زور میزنم کمیک بخونم باز) زیاد ازکمیکای مرد عنکبوتی خبر ندارم ولی وقتی تریلرشو دیدم خیلی مشتاق شدم، اگه پای مفستیو در میون باشه باز یه چیزی میشه مثل داستان one more day، ولی واقعا تفاسیر خانوم ساداتی فر بی نظیره.
نقل قول کردن
Ultimate spider-man
#16 Ultimate spider-man 1396-10-02 23:09
عجب فرضیه ای.
من که بعد از dead no more هرگز به فرضیه های خانم ساداتی فر شک نمیکنم :-|

دوستان بابات اپویل شرمنده ولی تهیه کننده ونوم اشاره کرده فیلم تو mcu جریان داره...درسته آیا؟؟ :o
نقل قول کردن
P.Constantine
#17 P.Constantine 1396-10-02 23:58
به نقل از Ultimate spider-man:
عجب فرضیه ای.
من که بعد از dead no more هرگز به فرضیه های خانم ساداتی فر شک نمیکنم :-|

دوستان بابات اپویل شرمنده ولی تهیه کننده ونوم اشاره کرده فیلم تو mcu جریان داره...درسته آیا؟؟ :o

وقتی کوین فایگی یادش می ره با امی پاسگال هماهنگ کنه که یهووو سوتی نده! :lol:
به نظر من به دنیایی که اسکارلت ویچ تو MCU قراره بسازه ربط داره! :-*
ان شاءاللّه فردا یه مقاله تو سایت قرار می گیره و کامل توضیح میده چی به چیه!
نقل قول کردن
Marc Spector
#18 Marc Spector 1396-10-03 04:36
فرضیه جالبی بود ضمن اینکه خوب قضیه هارو بهم ربط میداد،مخصوصا قضیه ی اون پرستاره که رفتم یکم جستجو کردم و دیدم قضیه از چه قراره،این ازون کمیکاییه که باید بخونم.ممنون
نقل قول کردن
Unknown
#19 Unknown 1396-10-03 11:50
خیلی خوشحالم که خانم ساداتی فر برگشتن و با کلی فرضیه هایی که به احتمال %99/99 این فرضیه ها درست از آب درمیاد 8) (انگار بهتون وحی میشه :lol: )
ولی من هم یک نظری راجب فرضیه شما دارم و اینه که اگر نورمن با مفیستو معامله کنه که ازدواج پیتر برگرده ،هویت پیتر رو بدونه و سعی کنه که مری جین رو بکشه و دوباره داغ بزرگی رو تو دل پیتر بندازه(که اون موقع همسرش باشه :cry: )دیگه چیزی از پیتر باقی نمیمونه :-? یعنی مرگ گوئن ،مرگ مری جین و شاید در آینده مرگ زن عمو می(مرگ زن عمو می شاید در آینده اتفاق بیافتد :-| ) و ... دیگه چیزی از یک انسان یا حتی قهرمان باقی نمیمونه و هرکسی جای پیتر خودکشی میکنه که تمام عزیزانش توسط یک شخص کشته شده اند،پس پس یک جوری نمیشه تصور کرد.(البته دن اسلات گفته میخواد داستان غم انگیزی رو بنویسه پس ممکنه :sad: :cry: :-? )
من خودم یک فرضیه دارم و اونم اینکه با توجه به عکس رد گابلین و تصاویر سیمبیوت های زیر پاش ممکنه این داستان با سیمبیوت ها در ارتباط باشه مخصوصا چون با رنگ قرمزش میتونه کارنیج باشه یعنی نورمن سیمبیوت کارنیج رو بر تن کنه یا حتی یک سیمبیوتی جدیدی.
نقل قول کردن
P.Constantine
#20 P.Constantine 1396-10-29 23:57
حماسه ای دیگر از سایت Spidey.ir و خانم ساداتی فر در راه است!
احسنت!
(خطر اسپویل)
.
.
.
.
.
.
.
.
«نورمن آزبورن Red Goblin ـه»
نورمن با سیمبیوت کارنیج پیوند خواهد خورد و به گابلین قرمز تبدیل خواهد شد!
همچنین شواهد(عکسی از کمیک) نشون میده نورمن با مفیستو معامله کرده باشه و وقایع One More Day پاک شده باشه! یعنی رابطه پیتر و مری جین برگشته 8) اما...
:cry: مثل این که فقط رابطه برگشته و هویت پیتر مخفی می مونه! (از اثرات معامله با شیطان)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید