بیوگرافی "توبی مگوایر" (Tobey Maguire)

tobey-maguire توبي مگواير بازيگر سينما

زندگینامه "توبی مگوآیر" بازیگری که تا قبل از ایفای نقش «مرد عنکبوتی/پیتر پارکر» بازیگر گمنامی بود ولی پس از آن به ستاره ای بی بدیل در هالییوود تبدیل شد.

توبیاس وینسنت توبی مگوایر (Tobias Vincent "Tobey" Maguire) یك بازیگر و تهیه كننده آمریكایی است كه در تاریخ 27 ژوئن 1975 دیده به جهان گشود و فعالیت هنری خود را از اواخر دهه ی 1980 شروع كرده.


او بخاطر ایفای نقش «پیترپاركر/مرد عنكبوتی» در تریلوژی (سه گانه) مرد عنكبوتی ساخته «سم ریمی» و همینطور هنرنمایی هایش در فیلم های "پسران اعجوبه" (Wonderboys)، " اسبی به نام سیبیسکیت" (Sabiscuit)، "برادران"  (Brothers) و "گاتسبی بزرگ" (The Great Gatsby) شناخته شده است.


او همچنین نامزد دریافت جایزه از مراسم های "انجمن بازيگران سينما"  (Screen Actors Guild) و "گلدن گلوب" (The Golden Globe Awards)    بوده و از مراسم Saturn Awards دو جایزه برای بهترین بازیگری برده است.

tobey maguire greets fans توبي مگوآير بازيگر نقش پيتر پاركر


اوایل زندگی
توبی در شهر سانتا مونیكا در ایالت كالیفورنیای آمریكا متولد شد . مادرش وندی (Wendy) یك منشی بود كه بعد ها به نویسندگی مشغول شد و پدرش وینسنت (Vincent) یك كارگر ساختمانی و آشپز بود. توبی چهار برادر ناتنی دارد. در هنگام تولد او، مادرش 18 ساله و پدرش 20 ساله بود. وقتی كه توبی دو سالش بود آنها از یكدیگر طلاق گرفتند. توبی قسمت عظیمی از دوران كودكیش را از شهری به شهر دیگر می رفت و در كنار اقوام و اعضای دیگر خانواده زندگی میكرد. مگوایر قصد داشت آشپز شود ولی بعد نظرش عوض شد و میخواست اقتصاد دان شود ولی مادرش به او 100$ داد و به او پیشنهاد كرد كه به كلاس بازیگری برود و او قبول كرد.

آغاز فعالیت حرفه ای
اولین حضور مگوایر در فیلم "جادوگر" (The Wizard) بود كه در نقش یكی از نوچه های «لوكاس بارتون» (Lucas Barton) ظاهر شد. او در اوایل دهه ی 1990 كار خود را به عنوان یك بازیگر خردسال شروع كرد و معمولا تا سال 2002 همیشه نقش هایی جوانتر از سن خود را به عهده می گرفت. او تا سن تقریبا 25 سالگی نقش نوجوان ها را به عهده می گرفت.

tobey-maguire-hairstyles مدل مو بازيگر مرد عنكبوتي

او در دوران انجام تستهای بازیگری خود با «لئوناردو دی كاپریو» (Leonardo Di Caprio) آشنا شد. آنها خیلی زود با هم دوست شدند و با هم قرار گذاشتند كه برای یكدیگر در فیلم ها و سریال های تلویزیونی نقش دست و پا كنند. مثلا دی كاپریو در یك سریال تلویزیونی در سال 1990 شروع به كار كرد و چند وقت بعد مگوایر برای یك نقش میهمان در آن سریال ظاهر شد. این اتفاق یكبار دیگر هم در فیلم "زندگی این پسر"  (This Boy's Life) اتفاق افتاد . «رابرت دنیرو»  Robert De Niro)) نقش اول فیلم بود، دی كاپریو هم نقش نوجوانی را داشت كه اتفاقا اسمش توبی بود و مگوایر هم نقش یكی از دوستان توبی را بازی كرد.


در اواسط دهه 1990 او بطور پیوسته به فعالیت های مختلف میپرداخت و كارهایی به مراتب سخت تر از نوجوانانی كه مثل او بازیگر بودند ،‌ انجام میداد . مگوایر درسال 1995 از كارگردانی به نام «آلان مویل» (Allan Moyle) درخواست كرد كه بخش های او را از فیلم خودش یعنی فیلم Empire Records حذف كند.


در سال 2002 او در فیلم  "مرد عنکبوتی" (Spider-Man) ظاهر شد كه یك موفقیت بسیار بزرگ برایش به ارمغان آورد. او همچنین در سال 2004 در دنباله این فیلم موفق و پرفروش  یعنی "مرد عنکبوتی 2"  و در سال 2007 در "مرد عنکبوتی 3"  ظاهر شد . او همچنین در بازی های رایانه ای که شرکت معروف Activision از روی این فیلم ها ساخت، صداپیشه «پیتر پارکر/اسپایدرمن» بود.

spider-man 2 tobey maguire توبي مگواير

بازی مگوایر در نقش مرد عنكبوتی برای او نقد های مثبتی به ارمغان آورد. البته بدلیل اینكه نسخه سوم زیاد خوب از كار در نیامد  سونی تصمیم به ریبوت (بازسازی) این سری فیلم ها گرفت. گفته میشود که پس از مشکلاتی که برای سام ریمی ایجاد شد او پروژه "مرد عنکبوتی 4" را ترک کرد و مگوآیر هم حاضر نبود بدون ریمی کار کند. بدین ترتیب سونی بناچار سراغ  بازیگر دیگری رفت. این بازیگر «اندرو گارفیلد»  (Andrew Garfield) نام داشت (بیوگرافی این بازیگر نیز بعدا در همین سایت قرار خواهد گرفت). گارفیلد خیلی از مگوایر جوانتر است كه این كار را برای نمایش دادن یك نوجوان دبیرستانی خیلی آسانتر می كند . اسم این فیلم ریبوت شده  نیز "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (The Amazing spider-Man) بود كه در تاریخ 3 جولای 2012 اكران شد.

مگوایر در 2006 اولین نقش منفی خود را ایفا كرد. او در نقش «كورپورال پاتریك» (Corporal Patrick) و در مقابل «جورج كلونی» (George Clooney) و «كیت بلانشت» (Cate Blanchett) در فیلم "آلمانی خوب" (The Good German) ساخته «استیون ودربرگ» (Steven Soderbergh) ظاهر شد  كه اقتباسی بود از رمانی به همین نام.


زندگی شخصی
توبی از سال 1992 تا 2009 گیاه خوار بود (یعنی اصلاً گوشت نمیخورد!)  و  سازمان PETA در سال 2002 او را جذاب ترین سبزی خوار معرفی كرد. او در ضمن مخالف مصرف مشروبات الكلي و استعمال مواد مخدر است. او همچنين معمولا رژیمش را برای كم و زیاد كردن وزنش تغییر میدهد تا مناسب نقشش باشد.


مگوایر، «جنیفر میر» (Jennifer Meyer) را در سال 2003 در سر صحنه فیلم برداری فیلم "اسبی به نام سیبیسکیت" در استودیو یونیورسال ملاقات كرد و در سال ماه آوریل سال 2006 جشن نامزدی گرفتند (جنیفر دختر یکی از تهیه کنندگان هالیوود است). دختر اول آنها اسمش «روبی سوییت هارت مگوایر» (Ruby Sweetheart Maguire) است كه در 10 نوامبر 2006 به دنیا آمد . آن دو نیز در 3 سپتامبر 2007 با هم در كونا در هاوایی رسما ازدواج كردند. در ضمن فرزند دوم آنها نیز «اوتیس توبیاس مگوایر» (Otis Tobias Maguire) نام دارد كه در 8 می 2009 به دنیا آمد.

tobey-maguire-family همسر بازيگر مرد عنكبوتي


جالب است بدانید كه او در سال های 2005 و 2006 و 2007 در "مسابقات جهانی پوکر"  (World Series of Poker) حضور داشته است. او همچنین هروقت سر فیلمبرداری نباشد بطور هفتگی با دوستانش به ورزش بسكتبال میپردازد و همچنینبه تماشای مسابقات بسكتبال علاقه دارد. تیم مورد علاقه او نیز "لوس آنجلس لیکرز" است. او را میتوانید در بازی های خانگی این تیم به همراه همسر يا رفيق فابريك لش يعني لئوناردو دي كاپريو در سكوها مشاهده كنید!

maguire-dicaprio مگواير دي كاپريو

 

 مترجم: محمد شیرزاده (Banshee)

All rights reserved © Spidey.ir 2013

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

«توبی مگوایر» از «اندرو گارفیلد» بهتر بود؟

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

5 صداپیشه برتر مرد عنکبوتی

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

سخنرانی تاریخی "اندرو گارفیلد" درباره مرد عنکبوتی+ لینك دانلود

معرفی سریال های مرد عنکبوتی در تلویزیون + لینك دانلود

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

10 نقش آفرینی برتر فیلم های کمیک بوکی

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

برترین بازیگران فیلم های مارول

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

5 شخصیت مکمل برتر فیلم های مرد عنکبوتی

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

مقایسه لباس اسپایدرمن در فیلم های «مارك وب» و «سم ریمی»

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

آرش میراحمدیان
-7 #1 آرش میراحمدیان 1392-02-24 15:13
اول
نقل قول کردن
آرش میراحمدیان
+3 #2 آرش میراحمدیان 1392-02-24 15:19
راستی آقای ترابی من میخوام کمیک های اسپایدرمن رو آپلود کنم ، به نظرتون توی چه سایتی بهتره آپلود کنم ... بعد میخواستم بگم اگه میشه پشت صحنه فیلم های اسپایدرمن رو بذارید ... دستتون درد نکنه من تو هیچ سایتی بیوگرافی کاملش رو پیدانکرده بودم :-)
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1392-02-24 15:30
به نظرم اگه بتوني تو mediafire بذاري خيلي خوبه
ولي با توجه به حجم بالاي فايل ها، گذاشتن پشت صحنه فيلم ها تقريبا غير ممكنه. يعني هيچ سايت ديگه اي نميتونه اين كارو بكنه.
درباره اين مطلب هم بايد از آقا محمد شيرزاده تشكر كنيد نه از من ;-)
نقل قول کردن
محمد شیرزاده
#4 محمد شیرزاده 1392-02-24 15:50
خواهش ميكنم .
منتظر مقاله ها و بيوگرافي هاي بعدي من نيز باشيد ;-)
نقل قول کردن
محمد شیرزاده
#5 محمد شیرزاده 1392-02-24 15:53
راستي يه سوال داشتم آقاي ترابي كه البته به بحث اين بخش مربوط نميشه .
بعد از قضيه One More Day پيتر يادش بوده كه چه اتفاقي افتاده ؟ البته خودم فك ميكنم كه ديگه يادش نبوده .
يه سوال ديگه هم هست
توي شماره 600 ASM كه ام جي مياد . مگه ام جي كجا بوده ؟ يكم توضيح بديد .
ببخشيد كه اين همه سوال ميپرسم
و البته متشكرم كه همه رو با مهربوني جواب ميديد . :-*
نقل قول کردن
mtm
+2 #6 mtm 1392-02-24 16:00
آقا محمد ميتونم خواهش كنم لطفا اين سوال رو اينجا مطرح كني:

spidey.ir/.../

(ميترسم بحث از توبي عزيز منحرف بشه)
نقل قول کردن
yas
-13 #7 yas 1392-02-24 16:01
چه زن زشتی داره :-x :eek: تازه بنظر من اندرو خیلی هم بیشتر به پیترپارکر میاد تا توبی.اون دیگه سنش یه خورده رفته بالا بدرد یه دانشجو نمی خوره :lol:
نقل قول کردن
one
+11 #8 one 1392-02-24 16:04
چه سایت مسخره ای :-x :-x :-x واقعا که بدرد نخوره :P :P
شوخی کردم :lol: :lol: خیلی هم عالیه 8) 8) ;-)
نقل قول کردن
محمد
+6 #9 محمد 1392-02-24 18:27
من که این سایتو دوست دارم ;-)
نقل قول کردن
omid
#10 omid 1392-02-24 23:42
سلام به بکس سایت مرد عنکبوتی بعد از چند وقت نبودن دوباره برگشتم

آقا مهــــــدی اکثر پست هاتو خوندم سپاس
نقل قول کردن
کیارش گراف
+5 #11 کیارش گراف 1392-02-25 10:20
سلام آقای ترابی و شیرزاد عزیز نمی دونم چی بگم ولی خداییش هردوتون خیلی آقایین دمتون گرم محشر کردین کارتون عالی بود ینی تابه حال چنین بیوگرافی نامبروانی از توبی مگوایر نخونده بودم با اینکه تمام عمر دارم تو وب پشتک بارو می زنم واسش. خیلی ماهین بازم دمتون گرم. ولی خواهش می کنم همیشه از این مطالب باحال و تازه از توبی مگوایر در سایت قرار بدین اگر هم که درباره زندگی خانوادگیش باشه خیلی عالی میشه دیگه توپ توپ میشه :lol: :lol: :lol: راستی منم درباره اون پشت صحنه ها باید بگم خیلی مشتاقم که پشت صحنه های 1 و2 و3 اسپایدی رو که توبی جونم توشون بازی کرده رو ببینم. حداقل اگه میشه عکس هاشونو قرار بدین.یا کلیپ های کوتاهی رو از توبی.قربون شما....
نقل قول کردن
werta
+3 #12 werta 1392-02-25 15:51
ممنون از بیوگرافی. ;-)
نقل قول کردن
سارا
+4 #13 سارا 1392-02-31 11:18
خیلی عالی بود :roll:
ممنونم ;-)
نقل قول کردن
کیارش گراف
+3 #14 کیارش گراف 1392-03-01 10:09
توبی بین 4 تا برادرش از همه بزرگتره؟راستی اون خواهرم داره؟عکسی از پدرش دارین؟اگه دارین میشه در اختیار بزارین؟
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1392-03-01 17:32
نه فقط 4 تا برادر ناتني داره كه ازش كوچكترن.
من عكسي از پدرش پيدا نكردم ولي يادمه همون موقع ها كه فيلم اسپايدرمن اكران شد شايعاتي پشت سر پدرش بود (ميگفتن يه بار از بانك دزدي كرده! البته منبع خبرش چندان موثق نبود :-* )
نقل قول کردن
على پورراد
+1 #16 على پورراد 1392-03-02 11:44
به توبى مگوايرو بيشتر از اندروى گارفيلد دوست دارم و اونايي كه همين نظر رو دارم به توبى مگواير عادت كرده اند ببخشيد ميشه بگير توبى چند سالشه؟؟
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1392-03-02 11:48
تو بیوگرافی هم گفته شد که متولد 1975 هستش . پس الان میشه تقریبا 38 سالش :-*
نقل قول کردن
کیارش گراف
+3 #18 کیارش گراف 1392-03-03 12:26
می دونستید همسر توبی مگوایر یعنی جنیفر مایر یک جواهر ساز خیلی خیلی موفقه که اکثر ستاره های هالیوودی و افراد مشهور از کاراش استفاده می کنن؟خیلی ممنون از پاسختون آقای ترابی راستی ترجمه اون مطالب چی شد؟امکان ترجمشون هست؟
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1392-03-04 09:58
بله هست. صبور باشيد .... :-*
نقل قول کردن
شما هنوز ثبت نام نکردید
#20 شما هنوز ثبت نام نکردید 1392-03-19 19:06
به نظر شما کدام یک از بازیگر های زیر بهتر نقش پیتر پاکر را ایفا نمودند
1-اندرو گارفیلد


2-توبی مگوایر



لطفا عدد گزینه ی مورد نظر را به عنوان یک کامنت بنویسید

خوش حال میشوم بنویسید
نقل قول کردن
کیارش گرافی
#21 کیارش گرافی 1392-03-21 19:32
سلام من همون کیارش گرافم که عاشق توبی مگوایرم و خوب عددمم معلومه دیگه 2
نقل قول کردن
کیارش گرافی
#22 کیارش گرافی 1392-03-21 19:33
2
نقل قول کردن
salar
#23 salar 1392-04-01 13:14
1
نقل قول کردن
بهار
#24 بهار 1392-07-18 13:40
2
نقل قول کردن
ali
#25 ali 1392-08-01 18:34
1
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید