معرفی شخصیت: گرین لنترن های مهم و تاثیر گذار!

گرین لنترن

 خب امروز بالاخره نوبت به آن رسید که باقی گرین لنترن های مهم و تاثیر گذار رو خدمتتون معرفی کنم، اگر معرفی گرین لنترن های سیاره ی زمین رو نخوندید اینجا رو کلیک کنید و اول اون مقاله رو بخونید، حال با من...امیرعلی آصفی، همراه باشید برای آشنایی با اعضای دوست داشتنی سپاه گرین لنترن ها...

 

1- جِید (Jade)

میدانم که همه ی شما آلن اسکات اولین گرین لنترن سیاره ی زمین را دوست دارید واکثر طرفداران آلن اسکات دختر او یعنی جید را نیز تا حد پرستش دوست دارند، جید یا جنیفر لین هایدن (Jennifer-Lynn Hayden) که اولین بار در شماره 25 کمیک All-Star Squadron در سپتامبر سال 1983 حضور یافت در حقیقت دختر اولین گرین لنترن زمین یعنی آلن اسکات و همسرش راس کنتون (Rose Canton) است.

او تا بحال هم در لیگ عدالت (Justice League) و هم در لیگ عدالت آمریکا و هم در گروه خود گمارده ی Outsiders فعالیت داشته، جالب است بدانید زمانی که کایل راینر به گرین لنترن تبدیل شده بود جید با او رابطه ی عاشقانه ای طولانی مدت داشت.

 

2- چیپ (Ch’p)

چیپ یک سنجاب بازیگوش است و قبل از اینکه به سپاه گرین لنترن های بپیوندد در سیاره ای به نام H'lven روزگار میگذراند تا اینکه یک روز توسط Doctor Ub'x دستگیر شد، اما قبل از اینکه کشته شود یکی از محافظان نزد او آمد حلقه ی قدرت گرین لنترن ها را به او داد، او یعد از اینکه به یک گرین لنترن تبدیل شد سیاره اش را از دست Doctor Ub'x خبیث نجات داد و لیاقت خودش را ثابت کرد.

او به سیاره ی مرکزی گرین لنترن ها یعنی oa رفت و زیر نظر کیلوواگ تمرین دید و به مبارزی قهار بدل شد! (او با وجود جثه ی ریزش حتی یک بار سوپرمن را هم شکست داد!) او با هال جوردن رفاقتی صمیمی دارد و هر زمان که هال به کمک او نیاز داشته باشد از ناحیه خود یعنی ناحیه 1014 به سرعت به کمک هال جوردن میرود!

 

3- جی نورث (G’Nort)

جی نورث سگ دوست داشتنی و حواس پرتی است که همیشه خودش را بابت این حواس پرتش سرزنش میکند، او تا حدی گیج است که محافظان ناحیه ای خالی از سکنه را به او سپرده اند تا او از شهاب سنگ های مرده مخافظت کند! اما نورث بار ها خودش را به همگان ثابت کرده، او حتی طی حمله ای که اورنج لنترن ها (Orange lantern) به oa داشتند خودش یک تنه به آنها حمله میکرد  آنها را به اسارت میبرد، اما دلیل محبوبیت او همچنان حواس پرتی فوق العاده اش است!

او به حدی حواس پرت است که حتی روش شارژ کردن حلقه اش را به خوبی نمیداند و همیشه هال جوردن مهربان او را در این کار یاری میکند! نورث هر چقدر هم که خنگ و حواس پرت باشد اما قلبش از طلا است!

 

4- کیلوواگ (Kilowog)

افسر کیلوواگ رئیس بخش آموزش به گرین لنترن ها و یار دوست داشتنی و همیشه عصبانی هال جوردن است که او را در ماموریت های مختلف یاری میکند. کیلوواگ از ابتدا خشن نبود و زمانی که برای اولین بار به oa آمده بود جوانی شوخ و پر ذوق بود اما زمانی که مربی آموزش او (نام مربی آموزشی او Eremy بود، وی یکی از قدرتمند ترین گرین لنترن های oa بود!) در دستانش جان داد و کشته شد تصمیم گرفت تا آنانی را که قانون را زیر پا میگذارند به سزای اعمالشان برساند! کیلوواگ مدام از تکه کلام "poozer" استفاده میکند که معنی آن عبارت "احمق بی مصرف" می باشد و معولاً آن را به همه میگوید!

کیلوواگ علاوه بر قدرت حلقه ی قدرت از قدرت ذاتی خودش نیز بهره میبرد و میتواند بدون کمک گرفتن از حلقه اش با حریقان قدری همچون سوپرمن مقابله کند. کیلوواگ از آن عده ی انگشت شماری از گرین لنترن های غیر زمینی است که همیشه در فیلم ها،کارتون ها، بازی ها و انمیمیشن های سریالی مربوط به گرین لنترن ها حضور داشته و هال جوردن را همراهی کرده...کیلوواگ طی ایونت dark lantern به یکی از دارک لنترن ها تبدیل شد و کایل راینر مجبور شد تا با دوست و استادش مقابله کند! البته کایل موفق به درمان کیلوواگ شد و آن دو بار دیگر در کنار هم و دوش به دوش هم جنگیدند!

 

5- ابین ثور (Abin Sur)

ابین ثور، کسی که هال جوردن حلقه ی قدرتش را مدیون او است. اولین حضور ابین ثور در شماره ی 22 کمیک های Showcase بود، اگر اسم این کمیک برایتان آشنا است دلیلش این است که این کمیک همان کمیکی بود که در آن هال جوردن حلقه ی ابین ثور را دریافت کرد (برای توضیحات بیشتر به لینک اول مقاله مراجعه کنید) در حقیقت ابین ثور بدون هیچگونه Backup story ای وارد داستان های گرین لنترن شد و در همان شماره ی اول هم کشته شد، اما بعد ها از او اطلاعات بیشتری فاش شد!

او دوست و مربی گرین لنترن خبیث سینسترو بود و رابطه ی بین آن دو بسیار پر تنش بود. ابین ثور با اینکه در شماره ی اول کمیک گرین لنترن کشته شد اما در داستان هایی مانند فلشپوینت و بلکست نایت (blackest night) دوباره زنده شد. در داستان فلشپوینت او هرگز کشته نشده و هال جوردن هم گرین لنترن نشده، در داستان فلشپوینت تنش میان سینسترو و ابین ثور بسیار بالا میگیرد بطوری که طی یک در گیری سینسترو دست ابین ثور را قطع میکند! در داستان blackest night هم او مانند دیگر گرین لنترن ها از گور خود برمیخیزد و مانند یک زامبی با هال جوردن مبارزه میکند! (تصور کنید کسی که حلقه ی قدرتتان را مدیون او هستید حالا قصد تکه تکه کردنتان را دارد!)

 

6- موگو (Mogo)

موگو را شاید بتوان ساکت ترین گرین لنترن تاریخ داستان های گرین لنترن خواند، او در حقیقت یک سیاره است که نشان گرین لنترن در سینه دارد و بعد از سقوط یکی از گرین لنترن ها در آن سیاره، حلقه ی قدرت آن گرین لنترن خود آن سیاره را لایق حلقه دانست و بدین ترتیب موگو تبدیل به یک گرین لنترن شد. موگو سابقه ی طولانی ای در داستان های گرین لنترن ها ندارد و در حقیت از سری دوم کمیک های گرین لنترن و در شماره ی 188 سال 1985 میلادی به کمیک های گرین لنترن پیوست.

بعد از اینکه هال جوردن به پارالاکس شیطانی تبدیل شد و باتری مرکزی oa را نابود کرد ارتباط موگو با گرین لنترن های قطع شد و او برای پیدا کردن راه چاره نزد چیپ رفت، اما زمانی که به ناحیه ی 1014 یعنی ناحیه تحت حفاظت چیپ رسید بدن بی جان چیپ را یافت که توسط پارالاکس کشته شده بود! اما زمانی که کایل راینر به گرین لنترن تبدیل شد از انرژی درون انگشترش به موگو داد و موگو باری دیگر در رکاب کایل به مبارزه با پارالاکس پرداخت!

 

7- گرین لونترن (Green Loontern)

دفی داک (لطفا آن را با شخصیت لونی تونز دافی داک اشتباه نگیرید!) اردکی دست و پا چلفتی است که بطور اشتباهی حلقه ی هال جوردن را در میاورد و بدست میکند! او با اینکه حلقه را بطور اشتباهی بدست کرده ولی قبل از برگرداندن حلقه کل ارتش سینسترو را شکست میدهد و انگشتر را به هال جوردن برمیگرداند!

(جالب است بدانید کل ارتش گرین لنترن ها ارتش سینسترو را به سختی شکست میدهدند ولی دفی این کار را یک تنه انجام میدهد!!!) با اینکه حضور دفی داک در کمیک های گرین لنترن خیلی کوتاه بود اما میلیون ها نفر را عاشق خود کرد!

 

خب دوستان اینها بودند تمام گرین لنترن های تاثیر گذار و مهم البته قبل از اینکه سیل اعتراضاتتان را مبنی بر اینکه چرا سینسترو در این لیست نبود روانه ی کامنت های این مقاله کنید باید بهتان بگویم که سینستر بطور 100% جامع در سری مقالات یلو لنترن ها (Yellow Lanterns) ها معرفی خواهد شد، نظرات خود را با ما در میان بگذارید...

 

      مخلص شما... ;-)

 

امیرعلی آصفی ( A god name sparkles )

امير علي آصفي

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت: نسخه های مختلف گرین لنترن های زمینی ! 

کمیک "فانوس سبز: آخرالزمان"  ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ali Faramarzpour
#1 Ali Faramarzpour 1394-08-15 23:22
اقای اصفی کلا قراره یه سری مقاله توپ در مورد لنترن ها ببینیم نه؟
من عاشق دفی دک و اون دافی داک لونی تونز هستم خیلی باحاله چون خول وعضه ولی کارای قشنگی میکنه (کلا نمیشه توصیفش کرد)
نقل قول کردن
A god name sparkles
#2 A god name sparkles 1394-08-15 23:46
#1 من که اول مقاله ی دیروز هم گفتم "پیرو سری مقالاتی که این هفته راجع به گرین لنترن ها برایتان منتشر خواهم کرد ..." پس یعنی اینکه یه برنامه طولانی مدت دارم دیگه ;-)
نقل قول کردن
Victor
+1 #3 Victor 1394-08-15 23:50
امیر علی دستت طلا
مثل اینکه میخوای پدر لنترن هارو داری ها :-*
ماشالا همه هستن اردک سنجاب
مرسی خیلی خوب بود
نقل قول کردن
Doc Strange
+1 #4 Doc Strange 1394-08-15 23:51
آقای آصفی دیگه ماشالله مقاله های تخصصی سایت زیاد شده من دیگه نمیدونم برا تعریف چی بگم :sad: :oops:
ولی واقعا شما دارید تخصصی،زحمت بار دی سی سایتو میکشید ... واقعا خسته نباشید. ( البته علی آقا هم دارن کمک میکنن.)
همشونو دوست دارم مخصوصا اون چیپ و جی نورث ! :lol:
جی نورثو به لطف سریال بتمن Brave and Bold میشناسم،خیلی شخصیت خنگ و جذابیه ! :lol:
بهتون پیشنهاد میکنم حتما دوبله فارسی اون قسمتم ببینید،اون قسم خوردن معروف گرین لنترن هارو خیلی جالب دوبله کرده بودن :D
نقل قول کردن
Doc Strange
#5 Doc Strange 1394-08-15 23:54
یعنی تو "تاریک ترین شب" موگو هم بلک لنترن شد؟
نقل قول کردن
Victor
#6 Victor 1394-08-15 23:55
#2
خب بگو هفته ی لنترنی دیگه
راستی شخصیت هال جوردن و فعلا دو مقاله از لنترن ماله منه :zzz
راستی خیلی خوبه که هستی و داری شخصیت های دی سی معرفی میکنی
نقل قول کردن
A god name sparkles
#7 A god name sparkles 1394-08-16 00:23
#5 یه بلک لنترن پر قدرت!!!!! یه نگاه به قیافه جان استوارت بنداز، بیچاره از ترس قالب تهی کرده :lol:
نقل قول کردن
A god name sparkles
#8 A god name sparkles 1394-08-16 00:26
#6 علی اگه یه لطفی بکنی و قضیه ی پارالاکس شدن هال جوردن رو یا آرک داستانی blackest night رو توضیح بدی خیلی خوب میشه، چون من یه سری توضیحات تکمیلی دادم ولی تو کمیک ها رو خوب روایت میکنی برای همین اینجوری خیلی خوب میشه، نظرت چیه؟ ;-)
نقل قول کردن
Ali Faramarzpour
#9 Ali Faramarzpour 1394-08-16 00:36
من با خوندن این مقاله ها به گرین لنترن ها علاقه مند شدم چون برخلاف اینه که میگن شخصیت های دی سی خدا مانند هستن(البته تعداد زیادی شون هستن و فقط تعداد کمی عادی به نظر میرسن و اون جذابیتو دارن)
نقل قول کردن
A god name sparkles
#10 A god name sparkles 1394-08-16 04:11
#9 آخیییششش! ، خستگیم واقعا در رفت! ;-)
بزرگترین هدف همینه که شما شخصیت های دیسی رو بشناسید و بهشون علاقمند بشید، من با این سری مقالات بهتون ثابت خواهم کرد که تنها شخصیت دیسی که خدا ماننده فقط واندر وومنه!

همون آقای سوپرمن به اندازه ی اسپایدرمن شخصیت خاکی ای داره و اینو به مرور بهتون ثابت خواهم کرد :-)
نقل قول کردن
Victor
#11 Victor 1394-08-16 08:52
#8
یادته گفتم حجیم ترین مقاله ی من از دی سی؟ یدونه از محتواشو پیدا کردی همین پارالاکس شدن هال جوردن
راستی اگه اجازه بدی میخوام شخصیت هال جوردن رو معرفی کنم که تو اون هم احتمالا از این موضوع خواهم گفت
نقل قول کردن
n.goblin
#12 n.goblin 1394-08-16 13:28
اقای آصفی ترکوندیا.انگار این مدت فضا گرین لنترنیه.من خیلی از گرین لونترن خوشم میاد
نقل قول کردن
Doc Strange
#13 Doc Strange 1394-08-16 13:49
آقای آصفی میشه درباره گالیوس زد هم یه توضیحاتی بدید؟
آخه خیلی وقتا شده تو انیمیشنا یا ... ببینمش.
شخصیت مهمیه؟
تومار-ره چطور؟
نقل قول کردن
A god name sparkles
+1 #14 A god name sparkles 1394-08-16 17:51
#13 گالیوس زد خیلی گرین لنترن تاپی نیست ولی اگه خیلی کنجکاوی اولین حضورش توی شماره 2 کمیک های tales of green lantern corp بود و خالق اصلی اش هم Mike W. Barr بود.

ولی تومار-ره رو خیلی دوست دارم شخصیت جالب خوش شخصیتیه، همونطور هم که احتمالا میدونی اولین گرین لنترنی بود که هال جوردن باهاش توی فیلم گرین لنترن توی oa روبرو میشه، ولی خب زیاد بهش بها داده نمیشه و البته این بها ندادن بهش هم دلیل داره و دلیلش اینه که با وجود کارکتر های این مقاله دیگه همه ی خواننده ها امثال تومار-ره رو کارکتر فرعی میدونن، ولی با این وجود من هنوزم دوستش دارم ;-)
نقل قول کردن
young spider
#15 young spider 1394-08-16 17:57
ممنون از امیر علی. فقط امیر علی فکر نکنم حضور دافی داک هم زیاد الزامی بوده باشه !!! مثلا الان خوک عنکبوتی !؟!؟ مثلا اگه مارول و دیزنی خیلی با هم خوب هستند و سیاست دو طرفه دارن ، وارنر و دی سی که خیلی وقته رفاقت دارن. الان همین کمیک marvel vs DC پر بود از ایستراگ وارنر . یادمه تو یه کمیکی ( اگه اشتباه نکنم زاتانا هم بود) هرماینی گرینجر حضور داشت. الان هم تام هاردی و هم نولان با دی سی و وارنر خیلی کار می کنن پس حتما یه جاده دو طرفس. پس اونقدرها هم دافی داک گرین لونترن معروفی و مهمی نیست و انصافا از جی نورث دست و پا چلفتی تره. بعد باید یه کسایی رو معرفی کنیم که زیاد حضور دارن و فردا نگیم این کیه.
نقل قول کردن
Si@Vash
#16 Si@Vash 1394-08-16 19:27
من واقعا این سیستم لنترن ها رو دوست دارم.با اینکه اطلاعاتم کمه ولی کلا از دی سی green lantern corps رو دوست دارم.
ولی این سیاره برام از همه جالب تر بود...کلا از ایده alive planets خوشم میاد.مارول هم یه چندتا از اینا داره
نقل قول کردن
A god name sparkles
#17 A god name sparkles 1394-08-16 20:03
#16 اتفاقا اگه یه نگاه به کمیک های نیو 52 بندازی دیسی خیلی روی گرین لونترن مانور میداد چون خیلی طرفدار داره!
اصلا چرا راه دور بریم اگه گرین لونترن طرفدار نداشت که توی لگو بتمن 3 نمی آوردنش، شخصیت مهم و پر طرفداریه دست کمش نگیر...
نقل قول کردن
young spider
#18 young spider 1394-08-16 21:29
به نقل از A god name sparkles:
#16 اتفاقا اگه یه نگاه به کمیک های نیو 52 بندازی دیسی خیلی روی گرین لونترن مانور میداد چون خیلی طرفدار داره!
اصلا چرا راه دور بریم اگه گرین لونترن طرفدار نداشت که توی لگو بتمن 3 نمی آوردنش، شخصیت مهم و پر طرفداریه دست کمش نگیر...


تو لگو که همه میان. مری جین و گوئن و گوست رایدر و خیلیا بودن. بعد یعنی اهمیتش و محبوبیتش اندازه کدوم شخصیته؟؟ اگه بخوام بگم درجه ۳ هم نیست. شاید تو نیو ۵۲ یه ذره بهتر شد ولی در کل مثلا تو خودت هال و بری و بروس رو ول می کنی و میری گرین لونترن ببینی ؟؟؟ من خودم خیلی لونی تونز و دافی داک و باگزبانی و رودرانر رو دوست دارم ولی در همون قالب خودشون.
نقل قول کردن
A god name sparkles
#19 A god name sparkles 1394-08-16 21:59
#20 میدونم منم نگفتم در حد یه شخصیت درجه یک میدونمش، اصلا هیچ کدوم از گرین لنترن ها بجز اونایی که توی این مقاله: spidey.ir/.../...

گفتم، شخصیت درجه دو و سه اند. نه درجه ی یک! :-)
نقل قول کردن
i-safe
#20 i-safe 1395-03-18 20:53
آقا یه پیشنهاد.
لطفا این لیست مقالات رو عدد هاشو به صورت نزولی بنویسید اینطوری آدم هیجناش و شوقش واسه اینکه بفهمه نفر اول کیه بیشتر میشه
نقل قول کردن
A god name sparkles
#21 A god name sparkles 1395-03-19 08:44
#22 البته این عدد ها منظور خاصی نداشتن بر اساس هیچ معیار خاصی قرار گرفته نشده اند و شما از این اعداد برداشت نکنید که جید (Jade) تاثیر گذار ترین گرین لنترن غیر زمینی Oa هستش!

پ.ن: در ضمن همینجا هم باید بازگشت خودم به سایت رو بعد از یک وقفه ی طولانی اعلام کنم ;-)
نقل قول کردن
iranian spidey
#22 iranian spidey 1395-06-14 04:26
خیلی جالب بود مخصوصا اون سیاره.دیدمش یه ترس ناشناخته ای گرفت من رو فرض کن:| یه سیاره فانوس سبز.حالا ولش کن با دافی خیلی کیف کردم ی تنه سپاه شکست داده فک کنم هرچی به ذهنش میرسیده درست کرده همشون رو به شهر معروفی داده.ولی اصن انتظارم به دافی نمیرفت :|
نقل قول کردن
Captain.shiraz
#23 Captain.shiraz 1399-03-03 17:09
«آبین سور» درستشه
نقل قول کردن
HellBoy
#24 HellBoy 1400-02-25 16:48
مقاله خوبی بود ولی ی سوال موگو تا حالا با حلقه اش چیزی ساخته ؟؟؟ من تو بیشتر کمیک ها ویا انیمیشن ها ندیدم .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید