معرفی شخصیت: نایت کرالر (Nightcrawler)

به مناسب اکران فیلم ایکس من آپوکالیپس، که شخصیت های جهش یافته زیادی را هم در خود جای داده تصمیم گرفتم تا همانند فیلم ددپول، شخصیت های این فیلم را هم برای شما معرفی کنم.

معرفی شخصیت: نایت کرالر (NIGHTCRAWLER)

اولین شخصیتی که سعی در معرفیش خواهم داشت شخصیت کورت واگنر (Kurt Wagner) یا با نامی که بیشتر با آن شناخته می شود: نایت کرالر (Nightcrawler) است که برای اولین بار در سال 1975 پا به جهان عظیم کمیک بوک گذاشت.

لین وین (Len Wein) و دیوید کاکرام (Dave Cockrum) در زمان خلق این شخصیت، در واقع قصد داشتند تا او را به عنوان یک ابلیس خلق کنند که در نهایت تصمیم گرفتند تا این شخصیت را یک جهش یافته به تصویر بکشند که در همان شماره یک کمیک Giant Size X-Men، که اولین حضورش را در این شماره تجربه کرد این موضوع جهش یافته بودن او را آشکار ساختند و ...


در ادامه با من همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به وضعیت این شخصیت در کمیک بوک ها تا ببینیم: آیا این شخصیت همانند فیلم های ایکس من، فقط و فقط یک جهش یافته است یا نه او هم واقعا همانند بیشتر شخصیت های ایکس من در کمیک بوک هایش از اهمیت و نقش بسزایی برخوردار است؟


همانطور که میدانید، افراد ایکس همیشه از جانب انسان ها به  چشم موجوداتی تنفر برانگیز دیده شده و همیشه از جانب آن ها مورد فشار و بی حرمتی قرار گرفته که همین وضعیت برای کورت، آن هم زمانی که فقط یک پسر بچه بوده صدق میکرده. مادر کورت، میستیک (Mystique) و پدرش ابلیسی به نام ازازل (Azazel) است که ازال در آن زمان با حامله کردن اهالی مونث سیاره زمین، نقشه ای در خصوص فرار از برزخی که درش گرفتار بود داشت. برای همین، متاسفانه برای نایت کرالر که ملیتی آلمانی دارد نمیشه گفت که ثمره عشق واقعی و متقابل بوده. این مقدمه و سرآغاز نا خوشایند، بقیه زندگی کورت رو هم تحت الشعاع خودش قرار داده. ابتدا به خاطر ظاهر و تیپ بی ریختش از محلی که درش زندگی میکرد طرد شد و بعد از سوی مادرش میستیک، به درون دره ای انداخته شد که توسط  پدرش ازازل از اونجا نجات یافت و سپس به لطف و کمک مارگالی زاردوس (Margali Szardos) که یکی از دوست دخترای او بود به عنوان یک بازیگر سیرک بزرگ شد و به بار اومد.
کورت، به لطف مهارت های بالایش در انجام حرکات آکروباتیک شهرتی برای خودش دست و پا کرد و به همین منظور برخی افراد بدنبال آن بودن تا هر طور شده او را به سیرک حیوانات در شهر تگزاس منتقل کنند که کورت با سختی و مشقت هم که شده خودش را از اون مخمصه بیرون کشید و به روستایی بنام وینزلدورف (Winzeldorf) فرار کرد. او عوض سکوت و آرامشی که در مناطق سرسبز و روستایی آلمان جستجو میکرد فقط و فقط کارهای کثیف ناخواهریش دست گیرش شد که مشغول کشتن بچه های کوچک بود. کورت وقتی برای متوقف کردن دیوانگی های ناخواهریش وارد عمل شد به اشتباه گردن خودش را شکمست (که هرگز نفهمیدم چجوری). بعد آن هم مردم او را گناهکار دونستند و بعلاوه به عنوان ابلیس و قاتل بچه های کشته شده معرفی کردن.


ورود به ایکس من


کورت، هنگامی که مورد حمله (به قصد کشتن) انبوهی از افراد که از او بیزار بودند قرار گرفت از سوی پروفسور ایکس جان سالم بدر برد. پرفسور به او تغییر دهنده ظاهر بخشید و اینگونه کورت آبی رنگ که گوش های تیزی هم داشت شبیه به انسان شد. کورت فقط قسمت اول از گفته های پرفسور ایکس: "خیلی داری به چشم میای، خودت رو شبیه انسان کن و زیادی به چشم نیا" رو به گوش هایش گوشواره کرده و خودش رو خوشتیپ تر کرد و به جرگه پسرای هفت خط  پیوست. حتی با ناخواهریش یعنی آماندا سفتان (Amanda Sefton) هم رابطه جدی شکل داد.

بعد اینکه ولورین آمد و بهش گفت: " از ظاهر خودت خجالت میکشی سرخورده!" دیگه دوره تغییر ظاهری کورت تمام شد و به این ترتیب دوباره همان نایت کرالر اول شد البته با کمی اعتماد به نفس تر از قبل.
نایت کرالر، در پس حوادث داستان روزهای سپری شده آینده (Uncanny X-Men #141- #142) (منبع اقتباس فیلم قبلی ایکس من) که نقش فعالی هم درش داشت با میستیک دیدار کرد و بخاطر تشابه رنگی جسمش با اون سعی کرد تا ازش سوالاتی بپرسه ولی قبل آنکه اطلاعاتی ازش گیر بیاره میستیک ناپدید شد و در طول سالیان سال هم موفق به فهمیدن واقعیت نشد.
سال ها بعد، بمانند همه ابرقهرمان ها او هم قرار بود طعم از دست دادن قدرت هایش را بچشد. او در طول رودروریی که با ابرسنتینل یعنی نیمراد (Nimrod) داشت به سختی تونست از دست آخرین حمله مرگبار نیمراد جان سالم بدر ببره و خودش رو به سواحل نیویورک برسونه، در اونجا کتکی که از جانب یه گروه میل میکنه نقش نمک و فلفل روی حمله مرگ بار نیمراد بازی میکنه و نایت کرالر رو در وضعیت بسیار بدی قرار میده جوری که او فقط قادر میشه تنها دو سه بار در روز تله پورت کنه.


خروج از ایکس من


نایت کرالر، بخاطر مشکلی که بر سر قدرت تله پورت کردنش آمده بود در طول تراژدی تاریخی ایکس من یعنی قتل عام جهش یافته ها کمک شایان که نمیکند هیچ، از سوی ریپتاید (Riptide) زخمی مرگ بار به جون میخره و در جزیره مویر (Muir) برای مدت زیادی در کما میمونه و بعد اینکه به خودش میاد متوجه میشه که قدرت انجام تله پورت کردنش در یک روز کم تر از قبل شده و دیگر فقط یکبار در روز قادر به تله پورت کردن میباشد. در اینجا بود که کورت مهارت های آکروباتیک و تکنیک های مبارزه اش رو به شکل باورنکردنی تقویت کرد.
در داستان مهمی بنام "Fall of the Mutants" کورت بعد اینکه با خبر میشه همه ایکس من در طول مبارزه ای که با ابلیسی بنام "Adversary" داشته اند کشته شدن، به شعبه ایکس من در اروپا یعنی اکسکالیبور (Excalibur) میپیونده و با ریچل سامرز (Rachel Summers)، کاپیتان بریتانیایی (Captain Britain)، کیتی پراید (Kitty Pryde)، مگان (Meggan) و لاکهید (Lockheed) هم تیمی میشه. او به خاطر اینکه به شکل محدودی قادر به استفاده از توانایی تله پورت کردنش بود در اکسکالیبور بیشتر از قبل به انجام و استفاده از حرکات و مهارت های رزمی میل میکنه. نایت کرالر با گذشت زمان حتی به مقام رهبری اکسکالیبور هم نائل میشه.
با پخته تر و با تجربه تر شدن اعضای ایکس من، مارول که بازگشت نایت کرالر را الزامی میدانست آروم آروم کار اکسکالیبور رو یکسره میکنه و میزان فروش کمیک های اکسکالیبور که قرار بود چند تا از اعضای مهمش رو از دست بده (کورت، کیتی و کلاسوس) روند نزولی به خود میگیره. با از دور خارج شدن کمیک های اکسکالیبور، نایت کرالر به ایالات متحده آمریکا باز میگرده و در تیم جدید ایکس من با دوستان قدیمی خویش و ولورین و استورم دوباره هم تیمی میشه.
نایت کرالر کاتولیک بود و برای همین در یک دوره ای برای اینکه احساسات دینی اش فشار زیادی روش میاورد تصمیم میگره تا خودش رو از عالم و آدم جدا کند و فقط مشغول اخذ آموزش های راهبی شود و بعد اینکه در این امر موفق میشود برای مدت طولانی با زندگی در یک کلیسا به کتر راهبی مشغول میشود. مارول که همه چیز بر وفق مرادش پیش میرفت طبیعی بود که یکی از شخصیت های ریشه دار و محبوبش رو به این سادگیا از دور خارج نمیکنه و به همین منظور کاری میکند تا گروه خبیثی بنام نئو (Neo) که متشکل از جهش یافته ها بود به کلیسایی که نایت کرالر راهبش بود حمله کنند. نایت کرالر در برابر این دشمن قسم خورده ایکس من به خوبی از خود دفاع میکند و سپس از سوی میوتانتی بنام دکتر سیسیلیا ریوز (Dr. Cecilia Reyes) نجات داده میشود. وقتی او از ریوز (که خودش هم از اعضای ایکس من بود) خبر مرگ کلاسوس رو میشنود شروع میکند به زیر سوال بردن باور هایش میکند و دقیقا از اون لحظه به بعد، دوره تیره و تار برای کورت و ایکس من اغاز میشود.

افراد ایکس غیر طبیعی (Uncanny X-Men)


کورت برای مدتی نقش فعالی در کمیک های افراد ایکس غیر طبیعی بازی میکنه و حتی به مقام رهبری در اون کمیک ها هم دست میابه. در همان عرفه کمیک های افراد ایکس غیر طبیعی، نایت کرالر که گفته شده بود کاتولیک است و در آن زمان مشغول زیر سوال بردن باور هایش بود با اتفاقات و حوادث هایی روبرو میشود که باور هایش رو بیشتر و بیشتر زیر سوال میبرد و او رو از آن ها دور میسازد. او در طول مجادله با دکتری که قاتل یک بچه بود با ابلیس ها همکاری میکند و در دفتر متروی نیویورک با یک سری از ارواح ارتباط برقرار میکند و به لطف این روح ها چیزهای بسیار مهمی از گذشته در ذهنش تصویر میابد و بعلاوه حتی دلیل دیوانه بودن ناخواهریش و اینکه چرا بچه ها رو میکشت را در حافظه اش کشف میکند. در نهایت وارد نبردهای ذهنی با ابلیس ها میشود و حتی در باغچه پشتی خانه اش با زامبی ها و ابلیس ها میجنگد.
در طی کمیک های افراد ایکس غیر طبیعی و البته ماجراهای اختصاصی، شاهد وجه تاریک ایکس من و نبردهای روحانی نایت کرالر میشویم.


نقش های اصلی در داستان های مهم
با وجود اینکه وقتی ایکس من گفته میشود ولورین (و البته به لطف فیلم های ایکس من میستیک) در ذهن ادم ظاهر میشود نایت کرالر هم در بسیار از داستان های مهم ایکس من نقشی اصلی رو بر عهده داشته برای مثال: در طول رویداد "M-Day" وقتی پروفسور ایکس اکیبی برای دنبال کردن جهش یافته ای بنام وولکان (Vulcan) (که در کلاس امگا قرار داشت) فرستاد بیخودی نبود که نایت کرالر هم جز افراد اون اکیب بود. نایت کرالر که از جمله کسایی بود که موفق شده بود از این اتفاقات جان سالم بدر ببره نقشی اصلی رو در بازگرداندن قدرت جهش یافته های چون پروفسور ایکس (Professor X)، داروین (Darwin)، وارپث (Warpath) و هپزیبا (Hepzibah) ایفا کرد. در طول اتفاقات "Messiah Complex" شخصی که موفق شد جلوی اکسودوس (Exodus)، امگا سنتینل (Omega Sentinel)، مسترمایند (Mastermind)  و کسی که مارائودرز (Marauders) رو برای حمله به ایکس من سوق میداد رو بگیره همین نایت کرالر بود.

هر ابرقهرمانی میمیرد

مرگ نایت کارلر
کدام ابرقهرمان در کمیک ها برای یک بار هم که شده نمرده؟ نایت کرالر هم در زمان خودش مرگ رو تجربه کرده، اون هم به شکلی که لایق قلب و روح مهربانش، و در خور کارهای او باشد. در لحظه ای که سنتینلی فوق قدرتمند بنام باستیان (Bastion) به طرف هوپ سامرز (Hope Summers) شلیک میکنه، نایت کرالر با تله پورت کردن خودش جلوی شلیک باستیان زخم عمیق و بزرگی برمیداره و در لحظه ای که داشت اخرین نفش هایش رو میکشید از خداوند طلب قدرت میکند و بعد اینکه هوپ رو به یک جایی امن تله پورت میکند چشمانش را بسته و جان به جان آفرین تسلیم میکند.
عکس العمل و واکنش ها به مرگ نایت کرالر کاملا متفاوت تر از واکنش هایی که به مرگ دیگر ابرقهرمان ها شده بود میشود برخلاف مرگ هایی که برای شخصیت های مهم برای بالا رفتن میزان فروش و یا جلب دقت مخاطبان صورت میگیرد مرگ نایت کرالر هم از نظر اتفاقات و هم از نظر زمان بندی کاملا مناسب بود و حتی آن حرکت آخری که نایت کرالر برای نجات جان هوپ زد کاملا از سوی طرفدران قابل درک است چرا که اخلاق و ارزش هایی که کورت وگنر به انها باور داشت آن کار رو ایجاب میکرد.
بعد مرگ نایت کرالر فضا و حال و هوای مرموز وعرفانی روی داستان های ایکس من چادر زد. نایت کرالر ابتدا در جهنم سعی میکند تا ولورین رو از دست یک ابلیس نجات دهد و بعدش خودش به بهشت میرود ولی خودش رو متعلق به بهشت نمیداند. کورت در حالی که فکر میکرد گم شده با پدرش ازازل مواجه میشود و نبردی طولانی بین آنها اشکل میگیرد. در طول این نبرد با بنفلر (Bamfler) آشنا شده و از نقشه و برنامه هایی که آنها برای مدرسه جین گری کشیده بودن با خبر میشود و به این ترتیب بهشت را حتی با وجود اینکه روحش را هم از دست میداد صرفا برای اینکه بتواند جلوی انها رو بگیرد ترک میکند و ...



سکرت وارز و افراد ایکس شگفت آور (Extraordinary X-Men)


بعد ماجراهای سکرت وارز نایت کرالر که از سوی میستر سینیستر (Mister Sinister) گروگان گرفته شده بود از سوی ایکس من نجات داده میشود ولی بخاطر بعضی از ضربه های روحی که متحمل شده بود فعلا قادر به سخن گفتن و حرف زدن نیست.

قدرت و توانایی ها
قدرت اصلی او تله پورت کردن تا حدود 4 کیلومتر آن طرف تر میباشد. او در همان جایی که ایستاده با ایجاد یک بعد، هم خود و هم هرکس و یا هرچیز که لمس کرده باشد تله پورت میکند. جایی که او میخواهد به اونجا تله پورت کند یا باید قادر به دیدنش باشد و یا قبلا در انجا بوده باشد چرا که در صورت رفتن به جاهایی که هیچ معلوماتی از انجا در دستش نیست ریسک بزرگی چون از دست دادن زندگی اش به جان میخرد.
کسی که هیچ گونه آشنایی با تله پورت نداشته باشد احتمال دارد در نتیجه تجربه تله پورت حتی قادر به راه رفتن هم نباشد
در زمان انجام تله پورت "جهت" چیزیه که میتونه فایده هایی برای نایت کرالر داشته باشه. مثلا اون میتونه در جهت خط نصف النهار 2 کیلومتر بیشتر از حالت عادی تله پرت کنه.
کورت میتونه از همین توانایی تله پرورت کردنش به عنوان یه سلاح هم استفاده کنه مثلا اگه سر یکی رو با تمرکز بیشتر بگیره و بعدش تله پورت کنه میتونه سر اون شخص رو از بدنش جدا کنه (نمونه بارز: ددپول)
ولی نایت کرالر دنیای اصلی بخاطر تعامل و احساس همدردی که با انسان ها دارد هرگز دست به چنین کاری نزده (برای این گفتم دنیای اصلی چون یکبار نایت کرالر دنیای دیگر اینکار رو با ددپول کرد)
در کنار توانایی تله پورت کردن نایت کرالر دارای چابکی مافوق انسانی است و رفلکس های بسیار سریعی هم دارد، مهارت های آکروباتیکش که در نوع خودش ما فوق انسانیه. دم دراز و قدرتمندش میتونه وزن کورت رو تحمل کنه، حتی با اون میتونه با افراد شمشیر بدست مبارزه کنه. در کنار اینکه از طرفدران پروپا قرص ارول فلین (Errol Flynn) هستش در سطح بسیار بالایی میتونه عمل شمشیر بازی انجام بده. به لطف پنجه هایش میتونه به هر چیزی با هر درجه ای که باشد بالا رفته و یا بچسبد. در ضمن حس بویایی بسیار بالایی هم دارد.

و در آخر ...
میدانیم که ایکس من چندان هم در کشورمون شناخته شده نیست و بعلاوه اینکه متاسفانه نایت کرالر در سایه شخصیت هایی چون ولورین مانده (که ولورین هم خودش رفته زیر سایه میستیک). به امید اینکه کورت واگنر که یکی از ریشه دارترین شخصیت های ایکس من است بمانند بسیاری از شخصیت های جهش یافته در فیلم های ایکس من به شکل کاملا صحیحی اقتباس شود.

نویسنده: علی آقا

ولورین

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد) 

 

مطالب مرتبط:

10 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک که میتوانند تله پورت کنند

100 شخصیت برتر مارول: نایت کرالر

20 قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

captain spidey
#1 captain spidey 1395-03-04 00:01
مقاله فوق‌العاده بود از علی آقا بسیار متشکرم :lol:
نقل قول کردن
Doc Strange
#2 Doc Strange 1395-03-04 00:07
فکر کنم مقاله مال علی آقا بود؟ آخه مگه خودش نگفته بود داره مقاله معرفی شخصیت مینویسه؟ اونم در مورد نایت کراولر
نقل قول کردن
M. goblin
#3 M. goblin 1395-03-04 00:32
اوپس!! اره اشتباه شد! :lol:
یادم رفت اسم علی رو بزارم! :-*
نقل قول کردن
arkham knight
#4 arkham knight 1395-03-04 07:41
علی آقا عالی بود..... نایت کرالر جزو شخصیت های محبوبم توی ایکس منه... یعنی تقریبا بعد از گمبت محبوب ترینه ، خیلی کاریزمای عجیبی تو این دوتا میبینم...
نقل قول کردن
magnus
#5 magnus 1395-03-04 10:34
یک بار دیگه گل کاشتید علی اقا. معرفی بسیار جامعی بود معلومه شناخت بسیار خوبی از اعضای ایکس من دارید راستی یه سوال اولین کسی که اگزاویر آورد تو ایکس من کی بود؟ فکر کنم سایکلاپس بود نه؟
نقل قول کردن
Nightwatcher
#6 Nightwatcher 1395-03-04 13:51
بازهم اکس من و استاد علی آقا

من با نایت کرالر خیلی حال میکنم

ممنون خسته نباشید
نقل قول کردن
کیفردهنده
#7 کیفردهنده 1395-03-04 16:19
دستتون درد نکنه.
کنترل نایت کرالر تو بازی xmen 3 از لذت بخش ترین کاراهای بازی بود .
نقل قول کردن
Qeiji
#8 Qeiji 1395-03-04 23:01
بسیار بسیار عالی بود.
ممنون بابت این مقاله. من کلا شخصیت های عجیب و خاص رو خیلی دوست دارم مخصوصا اگه آدم دین داری باشه.
تو فیلم X2 خیلی باهاش حال کردم ولی کلا از بس بچه ها بد گفتن از این فیلم جدیده، دلم نمیخواد ببینمش.
نقل قول کردن
Agent of Darknes
#9 Agent of Darknes 1395-03-05 01:55
نایت کراولر شخصیتی بود که هیچی ازش نمیدونستم و بدجوری هم علاقه داشتم که راجع بهش اطلاعات جمع کنم. دست گلتون درد نکنه علی اقا
عاشق یه همچین کاراکتر هایی ام، یعنی ظاهر ابلیس گونه و باطن پر از انسانیت. کلا این تضاد خیلی برام جالبه
فقط یه سوال، شما گفتین که میستیک نایت کراولر رو انداخت توی دره و پدرش نجاتش داد. بعدا که نایت کراولر کشته شد رفت بهشت و با پدرش جنگید، میشه دلیل اختلاف با پدرش رو توضیح بدین؟
یه جای دیگه هم گفتین خودشو متعلق به بهشت نمیدونست چرا؟ خیلی عذر میخوام ولی مگه خر مغز این دوستمونو لگد زده بود؟ :-*
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

تولد مجدد قهرمانان

گرین گابلین

تاپ 20 - سایت spidey.ir

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

51

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

35

46

45

44