معرفی شخصیت های مكمل (supporting characters) كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت دوم

معرفی-شخصیت-های-مكمل-supporting-characters-كمیك-های-مرد-عنكبوتی-–-قسمت-دوم

كارشناسان و منتقدین دنیای كمیك بوك های  ابرقهرمانی همگی متفق القول بر این باور هستند كه مرد عنكبوتی از بهترین ،  موثر ترین و جذاب ترین شخصیت های مكمل (supporting characters/cast) در میان همه كاراكترهای دنیای داستان های مصور برخودار است.

این شخصیت ها در بیش از 50 سال گذشته به خوبی به نویسندگان داستان های مرد عنكبوتی كمك كرده اند تا ماجراهای جذابی برایش بنویسند. برخی از این شخصیت ها در ضمن از چنان شهرت و محبوبیتی برخوردار شده اند كه به سختی میتوان اسپایدرمن را بدون آنها تصور كرد. 

معرفی شخصیت های مكمل (SUPPORTING CHARACTERS) كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

معرفی شخصیت های مكمل (SUPPORTING CHARACTERS) كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

 

توضیح: در این مقاله به آن دسته از شخصتی های مكملی كه با پیتر پاركر رابطه رومانتیك داشته اند اشاره نخواهد شد چون قبلا در مقاله "تمام عشق های پیتر پاركر" كاملا معرفی شده اند.

 

- آنا ماریا مارکونی (Anna Maria Marconi)

انا ماریا مارکونی

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 5 كمیك مرد عنكبوتی برتر (می سال 2013)

خلق شده توسط: دان اسلات، جوزپه کامیونکولی

«آنا ماریا مارکونی»  دانشجوی دانشگاه امپایر استیت بود و در آنجا با «اتو اکتاویس» ملاقات کرد. در واقع آن موقع دکتر اختاپوس وارد جسم و ذهن پیتر پارکر شده بود. سپس بین آنها رابطه عاشقانه ای در گرفت (آنا فکر میکرد به پیتر پارکر علاقمند شده و نمیدانست که اکتاویس در جلد پیتر فرو رفته!)  رابطه آنها آنقدر صمیمی شد که اکتاویس تصمیم گرفت از آنا خواستگاری کند. او حتی آنا را پیش زن عمو می برد ولی زن عمو می به آنها گفت که با این ازدواج مشکل دارد چون آنا قد و هیکل بسیار کوچکی دارد در واقع یک کوتوله است. تا اینکه در هنگام تهاجم گابلین ها ، آنا ماریا گروگان گرفته شد و اکتاویس (که خودش را "مرد عنکبوتی برتر" خطاب میکرد) مجبور شد برای نجات او به پیتر پارکر حقیقی اجازه دهد تا جسمش را از او پس بگیرد. پیتر هم آنا را نجات داد و بعد تمام ماجرا را به او گفت و برایش توضیح داد کسی که عاشقش شده اکتاویس بوده، نه پیتر پارکر.  در نتیجه او مجبور شد هویت مخفی اش را برای آنا  فاش کند . البته پیتر آنا را به عنوان دستیار ارشد خود در شرکتش ("صنایع پارکر") استخدام کرد. آنا هم همیشه سعی میکرد  تا جای ممکن به پیتر کمک کند و حتی چند بار برایش بهانه آورد تا بتواند به راحتی در قالب مرد عنکبوتی ظاهر شود. لازم به ذکر است که آنا دختر بسیار باهوش و فهمیده ای است و در آشپزی تخصص ویژه ای دارد. او به شهر سان فرانسیسکو رفت و در دانشگاه هورایزن مشغول به کار شد و دوباره زندگی اش با دکتر اختاپوس (که خودش را در بدنی کلون شده از پیتر پارکر منتقل کرده  و اسم خودش را نیز «الیوت تالیور» گذاشته بود) گره خورد!

مقالات مرتبط:

نقد و بررسی شماره 30 از كمیك "مرد عنكبوتی برتر" (Superior Spider-Man)

 

- دِنیس کاراداین (Dennis Carradine)

قاتل عمو بن

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 15 كمیك فانتزی شگفت انگیز (اگوست سال 1962)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتکو

او همان قاتل معروف «عمو بن» است (برای آشنایی کامل با قاتل عمو بن، این مقاله را بخوانید).  جالبه که نام واقعی او تا سال 1996 هرگز فاش نشده بود (ما حتی کاملا مطمئن نیستیم نام کوچکش «دنیس» باشد!!!) از گذشته او هم اطلاعات خاصی در دسترس نیست ولی گفته میشه در جوانی به زندان افتاده و در آنجا هم بند یک خلافکار با سابقه به نام «داچ مالون» شده. او فهمید که مالون ثروت زیادی را در یکی از خانه های معمولی محله کوئینز نیویورک پنهان کرده است. سپس متوجه شد که این ثروت بزرگ در خانه بن پارکر (عموی پیتر)  است. او به انجا میرود و با عموی پیتر درگیر میشود و در نهایت عمو بن میمیرد. سپس مرد عنکبوتی او را در یک انبار متروکه گیر می اندازد و در کمال تعجب متوجه میشود همان سارقی است که چند روز پیش میتوانست جلویش را بگیرد ولی نگرفت. مرد عنکبوتی دنیس را تحویل پلیس داد و درس مسئولیت پذیری یاد گرفت. سالها بعد دنیس از زندان آزاد شد و سعی کرد به کمک «میستریو» دوباره دنبال ثروت مالون بگردد ولی در خانه زن عمو می چیزی پیدا نکرد. به همین دلیل سعی کرد زن عمو می را زندانی و از او بازجویی کند. در نهایت پیتر او را در شماره 200 کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"  پیدا کرد و حتی بهش گفت که مرد عنکبوتیه و سالهاست که دنبالشه. اما در لحظه آخر دنیس (که فکر میکرد پیتر حتما به خاطر قتل عمو بن میکشتش)، از ترس سکته قلبی کرد و مرد.

دنیس کارداین به جز "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی جدید" در تمام انیمیشن های مرد عنکبوتی حاضر شده است (البته گاهی اوقات در فلش بک یا فقط در تیتراژ ابتدایی).

البته در سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" تغییرات زیادی در او ایجاد شد . در واقع معلوم شد که نامش «والتر هاردی» و در واقع پدر واقعی «فلیشیا هاردی» (گربه سیاه) است.

والتر هاردی

همچنین مشخص شد که او به طور تصادفی عمو بن را به قتل رسانده و از کار خودش پشیمان است. در نهایت دست به اقدام فداکارانه ای زد و باعث شد تا مرد عنکبوتی و دخترش بتوانند از دست زندانیانی که دنبالشان بودند فرار کنند.

در سری فیلم های مرد عنکبوتی ساخته «سم ریمی» نقش دنیس کارداین را «مایکل پاپاجان» ایفا کرد ، هر چند در "مرد عنکبوتی 3" معلوم شد که او قاتل واقعی عمو بن نبوده و شریکش «فلینت مارکو» (مرد شنی) این کار را کرده!

مایکا پاپاجان

در فیلم  مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم نقش او را Leif Gantvoort  ایفا میکرد. در این فیلم او عمو بن را در خیابان و در حالیکه سعی داشت پس از سرقت از یک سوپرمارکت فرار کند، به قتل برساند. مرد عنکبوتی در این فیلم یا قسمت دوم آن، موفق به دستگیری او نشد!

دنیس کاراداین در بازی که سال 2002 براساس فیلم مرد عنکبوتی 1 ساخته شد حاضر و غول (boss) اول بازی بود. در بازی گفته شد که او رهبر یک  گروه خلافکاران به نام Skulls Gang است .

او در بازی کرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 که  سال قبل به بازار آمد هم بود . در بازی گفته شد که در کار فروش سلاح به خلافکاران است. او قبل از اینکه توسط مرد عنکبوتی دستگیر شود به دست «کلتوس کسدی» (کارنیج) کشته شد.

مقالات مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره قاتل عمو بن («سارق») بدانید

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مرگ عمو بن

 

- جسیکا کاراداین (Jessica Carradine)

جسیکا کاراداین

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 4  كمیك Sensational Spider-Man (می سال 1996)

خلق شده توسط: دن جرگنز، کلاوس جنسن

«جسیکا کاراداین» دختر دنیس کاراداین (همان قاتل «عمو بن») است و برای مدتی نوعی رابطه رومانتیک بین او و بن رایلی  برقرار شد ، یعنی در دوران داستان Clone Saga در دهه 90 میلادی که بن رایلی به اشتباه فکر میکرد مرد عنکبوتی واقعی است و پیتر کلون است. جسیکا یک عکاس است و هویت مخفی بن رایلی را فهمید. جسیکا از اسپایدرمن متنفر بود (چون او را قاتل پدرش میدانست) و پس از فهمیدن هویت بن رایلی رابطه آنها بسیار پرتنش شد ولی خیلی زود نظرش نسبت به مرد عنکبوتی عوض شد و فهمید درباره پدرش نیز اشتباه میکرده است. در نتیجه عکس هایی که از بن رایلی هنگام عوض کردن لباس مردعنکبوتی گرفته بود را بهش تحویل داد و از زندگی او خارج شد. 

مقاله مرتبط:

معرفی كلون های اسپایدرمن!

 

- بِنِت برانت (Bennet Brant)

بنت برانت

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 11  كمیك عنکبوتی شگفت انگیز (آوریل سال 1964)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتکو

او برادر «بتی برانت» (منشی «جی جونا جیمسون» و اولین دختری که پیتر پارکر بهش علاقمند شد) بود. در کمیک های اولیه اسپایدرمن دیدیم که برای پرداخت هزینه های درمان مادرش به قمار باز شد ولی خیلی زود کلی قرض به بار آورد و مجبور شد با خلافکاری به نام «بلکی گکستون» همکاری کند. تا اینکه در حین تیراندازی بین یک سری خلافکار ، دکتر اختاپوس و مرد عنکبوتی ، تیر خورد و کشته شد (بتی مدتها مرد عنکبوتی را به خاطر مرگ برادرش مقصر میدانست). او سالهای سال در کمیک های مرد عنکبوتی مرده پنداشته میشد تا اینکه در سال 2012 و در کمیک های "مامور ونوم" معلوم شد که بنت این همه مدت زنده بوده و توسط یک سازمان جنایتکاری به شخصیت خبیثی به نام Crime Master تبدیل شده!!! (در کمیک های مرد عنکبوتی تا به حال چندین نفر به اسم Crime Master حضور داشته اند . به نظر میرسد  سازمانی مخوف و مرموز هر وقت Crime Master کشته میشود، برایش جانشین جدیدی تعیین میکند).

عکس crime master

بنت برانت در قالب Crime Master گروهی موسوم به "شش وحشی" (Savage Six)  تشکیل داد تا مامور ونوم را شکست دهد . او حتی خواهرش بتی را ربود و بهش گفت که این همه مدت زنده بوده. اما بتی مجبور شد برادرش  را بکشد تا جان نامزدش «فلش تامپسون» (مامور ونوم) را نجات دهد.

مقاله مرتبط:

معرفی شخصیت: ارباب جنایت (CRIME MASTER)

 

- هَری آزبورن (Harry Osborn)

هری ازبورن

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 31 كمیك مرد عنکبوتی شگفت انگیز (دسامبر سال 1965)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتکو

«هری آزبورن» (که نام اصلیش «هارولد آزبورن» است)  دوست صمیمی پیتر پارکر است . وقتی برای اولین بار در کمیک های مرد عنکبوتی حضور یافت یک پسر لوس و دوست نداشتنی بود. او با پیتر رفتار خوبی نداشت ولی به مرور به دوستان خوبی برای هم تبدیل شدند. پدرش (نورمن آزبورن) همیشه او را در ناز و نعمت بزرگ کرده بود ولی معلوم بود هری از پدرش خوشش نمی آید چون نورمن همیشه پسرش را تحقیر میکرد چون عقیده داشت  بسیار ضعیف است و نمیتواند میراث دار خوبی برای خانواده آزبورن باشد. هری خودش میدانست که چقدر پدرش را نا امید کرده. همین موارد باعث شد برای مدتی به مواد مخدر معتاد و به مشکلات روحی دچار شود. وقتی پدر هری کشته شد (و معلوم شد گرین گابلین بوده) مشکلات روحی و جسمی او بدتر شد. هری تصمیم گرفت برای مدتی راه پدر را برود و گرین گابلین شود تا انتقام خودش را از پیتر پارکر/مرد عنکبوتی بگیرد.

گابلین دوم هری ازبورن

او با همکلاسی قدیم پیتر پارکر یعنی «لیز آلن» ازدواج کرد و صاحب پسری به نام «نورمی» شد . سپس در حین مبارزه ای با مرد عنکبوتی کشته شد در حالیکه معلوم شد هیچ وقت واقعا با پیتر مشکل خاصی ندارد و همیشه او را دوست میداشته (داستان مرگش اینجا ترجمه شده است).

11- مرگ «هری آزبورن»

 چند سال پیش گفته شد که هری نمرده است و درست مثل پدرش چون از فرمول نیروزای گابلین استفاده کرده ، توانسته بوده از مرگ نجات پیدا کند (این مقاله را بخوانید). پیتر و هری دوباره با هم دوستان خوبی شدند (البته هری زنش را طلاق داده بود ولی دوباره با هم زندگی میکردند تا در کنار فرزند خودشان یعنی «نورمی آزبورن» باشند) . او سعی میکرد تا جای ممکن از پدرش فاصله بگیرد و زندگی مستقل خودش را داشته باشد و نام فامیلی خودش را نیز از آزبورن به «لِیمَن» تغییر داد. تا اینکه در سال 2021 و در اواخر run آقای نیک اسپسنر در کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" حقایق عجیبی درباره هری آزبورن فاش شد و فهمیدیم که نورمن سالها پیش در ازای موفقیت تجاری روح پسرش هری را به «مفیستو» فروخته بوده و همین باعث شده بود تا وقتی هری آزبورن مرده بود روحش در جهنم به تسخیر مفیستو دربیاد. آن نسخه ای که چند سال پیش به زندگی برگشته بود هم معلوم شد کلونی بیش نبوده است که کشته شد. اما در نهایت در چالش بین مفیستو و دکتر استرنج ، روح هری آزبورن واقعی آزاد شد (توصیه میشه این مقاله را بخوانید).

نقش هری آزبورن را در سه گانه معروف سم ریمی «جیمز فرانکو« بازی کرد. او در نهایت به گرین گابلین تبدیل شد و با پیتر جنگید ولی تغییر عقیده داد و به او در مبارزه با «ونوم» و «مرد شنی» کمک کرد. او توسط ونوم کشته شد.

  

هری آزبورن در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" هم بود (نقش او را «دین دیهان» بازی کرد) . شخصیت پردازی او در این فیلم دستخوش تغییرات زیادی شد. هری فهمید که مثل پدرش به بیماری نادری دچار است و به زودی خواهد مرد. او نزد اسپایدرمن رفت و ازش خواست تا نمونه ای از خونش را بهش بدهد تا مداوا شود ولی مرد عنکبوتی از ترس اینکه شاید هری به هیولایی مثل «لیزارد» تبدیل شود ، این کار را نکرد. در نهایت هری فرمول مخفی ازکورپ را روی خودش امتحان کرد و به گرین گابلین تبدیل شد و به نشانه انتقام «گوئن استیسی» را کشت تا از مرد عنکبوتی انتقام  گرفته باشد.

هری آزبورن اولین بار در دنیای انیمیشن در "مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی" ظاهر شد.  هری از دوستان پیتر بود به مری جین علاقه داشت. او بعد از مرگ پدرش برای مدتی گرین گابلین شد.

در کارتون "مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی جدید"، موهای هری بلوند شده بود . او که رفیق و هم اتاقی پیتر بود، اسپایدرمن را مقصر قتل پدرش میدانست در این کارتون حضور مهم و چشمگیری داشت.

در کارتون مرد عنکبوتی خارق العاده هم هری همکلاسی پیتر بود. او برای بدست آوردن رضایت اطرافیانش، به طور مخفیانه از فرمول نیرو افزای ازکورپ استفاده کرد. پدرش برایش پاپوش دوخت تا مرد عنکبوتی خیال کند گرین گابلین شده. او در این کارتون به «گوئن استیسی» علاقمند شد.

در سریال Ultimate Spider-Man هم هری نقش مهمی داشت. او در ضمن چندین بار با سیمبیوت ونوم ترکیب شد (این مقاله را بخوانید).

هری آزبورن در جدیدترین سریال مرد عنکبوتی که پخش آن از سال 2017 تا به حال ادامه داشته نیز حاضر بوده.

 هاب گابلین در دنیای شماره TRN633

در این سریال، نورمن آزبورن (با صدا پیشگی «جاش کیتون») مدیرعامل شرکت صنایع آزکورپ است که تولید کننده اول قطعات الکترونیکی  و همچنین دارنده بهترین مرکز تحقیقاتی شیمیایی در دنیا به حساب میاد. او تجهیزات هاب گابلین را به پسرش هری داد تا اسپایدرمن را نابود کند ولی او قبول نکرد. بنابراین خودش هاب گابلین شد و سعی کرد اسپایدرمن را نابود کنه ولی موفق نشد و ظاهرا مرد.  

هری آزبورن در بازی های مرد عنکبوتی هم دیده شده. او در بازی که سال 2002 براساس فیلم مرد عنکبوتی ساخته شد حاضر بود و جالبه که «جاش کیتون» به جای او حرف زد. در ضمن در ابن بازی میشد هری آزبورن را به صورت یک شخصیت قابل بازی (playable) آزاد کرد و کل مراحل بازی را با او که لباس گرین گابلین را بر تن داشت و میخواست پدرش را تبرئه کند، بازی کرد!

در بازی Spider-Man 2  هم جاش کیتون دوباره جای هری حرف زد . هری در این بازی هم درست مثل فیلم مرد عنکبوتی دنبال گرفتن انتقام از مرد عنکبوتی به خاطر قتل پدرش بود و از «دکتر اختاپوس» خواست تا اسپایدرمن را بکشد.

در بازی مرد عنکبوتی 3 هم «جیمز فرانکو» خودش جای هری حرف زد. او در این بازی از شخصیت های playable بود.

هری در بازی Spider-Man: Friend or Foe  بود (در نقش New Goblin) . بار دیگر جاش کیتون برای او صحبت کرد. او در این بازی روحیه دوستانه و بذله گو داشت. هری در ابتدای بازی به یاری اسپایدرمن می آید ولی اگر بازی را تکمیل میکردید آنوقت هری هم آزاد (unlock) میشد.

هری در بازی که براساس فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 ساخته شد هم بود و تبدیل به گرین گابلین شد

بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

ولی داستان بازی با فیلم فرق داشت و هری با «کینگ پین» در ارتباط بود.

به هری آزبورن در بازی "مرد عنکبوتی کنسول ps4"  هم اشاره شد.

هری ازبورن

این بازی هم درست مثل فیلم های مارول دارای صحنه پس از تیتراژ بود (دو صحنه هم داشت). در یکی از این صحنه شاهد بودیم که نورمن داره با پسر خودش هری که بیماره و احتمالا داره میمیره، صحبت میکنههری داخل یک مخزنه و اطرافش چیزیه که به نظر سیمبیوت میاد! نورمن بهش میگه که حتما برایش راه علاجی پیدا خواهد کرد. بنابراین از همان سال 2018 میشد پیش بینی کرد در قسمت دوم بازی روی سیمبیوت ونوم تمرکز بشه که با انتشار تیزر قسمت دوم و حضور ونوم این مساله تایید شد و البته در دنیای انیمیشن و کارتون Ultimate Spider-Man هم سابقه داشته که هری آزبورن به ونوم تبدیل بشه. پس حدس ما اینه که در این بازی هری آزبورن را در قالب ونوم میبینیم. یا شایدم او به عنوان اولین میزبان سیمبیوت مطرح بشه و سپس سیمبیوت بر تن فردی دیگر بره ...

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره «هری آزبورن» (HARRY OSBORN) بدانید

معرفی تمام گابلین ها: هری آزبورن

مرگ "هری آزبورن" ترجمه شد ! + لینک دانلود

مهم ترین داستان های کمیک بوکی مرد عنکبوتی + لینك دانلود مستقیم

 

- ریموند وارن (nRaymond Warre)

(Raymond Warren) عکس

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 15   كمیك فانتزی شگفت انگیز (آگوست سال 1962)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتکو

«ریموند وارن»  معلم علوم پیتر پارکر در دبیرستان بود. او در ضمن برادر «مایلز وارن» است. (مایلز وارن همان استاد معروف دانشگاه پیتر در دانشگاه است که شیفته گوئن استیسی بود و بعد از مرگش تبدیل شد به «شغال» و از روی پیتر و گوئن کلون ساخت). در حال ریموند در داستان های اولیه مرد عنکبوتی حضور داشت و مدتهاست خبری از اون نیست.

ریموند وارن تا به حال فقط در کارتون "مرد عنکبوتی خارق العاده" ظاهر شده است (البته نام کوچک او در این کارتون از «ریموند» به «آرون» تبدیل شده بود)

او پیتر را باهوش ترین دانش آموز خود میداند و معرفی اش میکند تا نزد «دکتر کانرز» کارورزی کند.

مقاله مرتبط:

"سرگذشت كلون" – قسمت اول: معرفی «شغال» (The Jackal)

 

- تیبریوس اِستون (Tiberius Stone)

تیبریوس استون (Tiberius Stone)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 37 از سری سوم کمیک مرد آهنی  (فوریه سال 2001)

خلق شده توسط: فرانک تیری، الیتا مارتینز

«تیبریوس  استون» از دوستان دوران کودکی «تونی استارک» بوده و با رقابت داشته (گفته میشه حتی پدر تیبریوس با پدر تونی استارک رقابت تجاری داشته) . تیبریوس همیشه میخواسته از تونی استارک پولدار تر شود.  او سپس به شرکت "هورایزن لابز" (جایی که پیتر پارکر در آنجا کار میکرد) پیوست و از  آنجا وسایلی میدزدید که به خلافکارانی مثل «کینگ پین» میفروخت (مثل spider jammer که میتوانست حس عنکبوتی اسپایدرمن را مختل کند) . ولی دستش رو شد و «مکس مادل» (رئیس و موسس هورایزن) او را اخراج کرد. تیبریوس هم به «مخترع مخوف» (Tinkerer) پیوست تا برایش وسایل بسازد. او سپس با «لیز آلن» همکاری کرد تا شرکت "الکمکس" را پای گذاری کند. بدین ترتیب معلوم شد او پدر «تایلور استون»  است (همان کسی که در کمیک های مرد عنکبوتی 2099 صاحب شرکت خبیث الکمکس است) . در نتیجه او پدر بزرگ «میگل اهارا» (مرد عنکبوتی 2099) میباشد. بدین ترتیب میگل چند بار به زمان گذشته برگشته تا اجازه ندهد تیبریوس کشته شود (جون اگر کشته شود، خودش هم دیگر وجود نخواهد داشت)

مطالب مرتبط:

معرفی مکس مادل (موسس هورایزن لابز)

 

- گرادی اِسکراپس (Grady Scraps)

گرادی اسکراپس (Grady Scraps)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 648  كمیك مرد عنکبوتی شگفت انگیز (ژانویه سال 2011)

خلق شده توسط: دان اسلات، هامبرتو راموس

او همکار پیتر پارکر در شرکت "هورایزن لابز" بود و با اختراع خود به اسپایدرمن این امکان را داد  تا برای لحظه ای به آینده سفر کند و متوجه شود که ممکن است فاجعه ای بزرگ رخ دهد. او بسیار باهوش است و یک نابغه محسوب میشود. شوخ طبعی خوبی هم دارد.

 

- ساجانی جافری (Sajani Jaffrey)

ساجانی جافری (Sajani Jaffrey)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 648  كمیك مرد عنکبوتی شگفت انگیز (ژانویه سال 2011)

خلق شده توسط: دان اسلات، هامبرتو راموس

ساجانی همکار پیتر پارکر در "هورایزن لابز" بود. پس از فروپاشی این شرکت او در"صنایع پارکر" شریک پیتر شد. ساجانی ذاتا شخصیت بداخلاقی است و بیش از هر چیز به پیشرفت در کارش فکر میکند. او معمولا از دست پیتر شاکی است چون زیاد به آینده صنایع پارکر اهمیت نمیدهد. در ضمن ساجانی به شدت از اینکه پیتر با اسپایدرمن ارتباط دارد و برایش تجهیزات میسازد ، ناراحت است. در سری قبلی کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز، او به نوعی با شخصیت های خبیثی مثل «بلک کت» و «گوست» همکاری کرد تا پروژه های مورد علاقه پیتر را نابود کند چون فکر میکند این پروژه ها به درد شرکت نمیخورد. همچنین او از مدت ها پیش به همراه آنا ماریا مارکونی و بدون اطلاع پیتر در حال کار روی پروژه شخصی خودش است. لازم به ذکره که ساجانی مخترع فلزی مصنوعی به نام "روربیوم" (Reverbium) نیز میباشد.

 

- فلش تامپسون (Flash Thompson)

فلش تامپسون (Flash Thompson)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 15   كمیك فانتزی شگفت انگیز (آگوست سال 1962)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتکو

«یوجین تامپسون» ملقب به «فلش»،  همکلاسی پیتر پارکر در دبیرستان بود و هیچ  فرصتی را برای اذیت كردن او از دست نمیداد! در حقیقت کشمکش میان آنها از اتفاقات رایج کمیک های اولیه اسپایدرمن محسوب می‌شد. جالب اینكه، فلش با وجود دشمنی با پیتر، خودش را طرفدار درجه یك اسپایدرمن میدانست و در همه حال از او حمایت و دفاع میكرد!!! (البته او نمیدانست كه اسپایدرمن و پیتر پاكر، یك نفر هستند) . بعدها فاش شد که پدر فلش یک پلیس بوده و مشروبات الکی زیاد استفاده میکرده و به همین دلیل او را در دوران کودکی زیاد کتک میزده. در هر حال  او و پیتر اختلافات خود را كنار گذاشتند و به دوستان خوبی برای یكدیگر بدل شدند. فلش سرباز شد و  به جنگ ویتنام رفت تا خدمت کند (البته مارول دیگر به این قضیه رفتن فلش به ویتنام اشاره نمیکند چون  در کل وقایع واقعی تاریخی مشکل ساز هستند و باعث گیج شدن خوانندگان میشوند و آنها ممکن است از خود بپرسند "اگه فلش در جنگ ویتنام بوده، پس چرا اینقدر جوان مانده؟ آیا او الان نباید حداقل 50 سال داشته باشد؟"). سالها بعد فلش در جنگ عراق شرکت کرد و در حین انجام عملی فداکارانه پاهایش را از دست داد و معلول شد. (او به خاطر این کارش مدال شجاعت دریافت کرد) سپس دولت امریكا تصمیم گرفت تا سیمبیوت «ونوم» را به فلش پیوند بزند تا یك ونوم قهرمان درست كند! در نتیجه «مامور ونوم» (Agent Venom) متولد شد.

مامور ونوم - ایجنت ونوم

در ضمن فلش تامپسون اولين ونومي بود كه در مبارزه از سلاح ها و تجهيزات نظامي بر عليه دشمنان خود استفاده میکرد. هر وقت فلش سیمبیوت فضایی را بر تن داشت میتوانست به كمك او، راه برود. در كل به نظر میرسید فلش تامپسون موفق شده كاملاً سیمبیوت را تحت كنترل خود دربیاورد. البته دولت امريكا نوعي سيستم اطمينان در سيمبيوت كار گذاشته تا اگر ياغي شد و دست به اعمال شريرانه زد، آن را غير فعال كند. اين ونوم مدتها عضو گروه "محافظین كهكشان" بود (خبرش اینجاست). اما در نهایت سیمبیوت ونوم نزد ادی براک برگشت. فلش تامپسون هم برای مدتی تبدیل شد به "مامور آنتی ونوم" و در داستان "شکست جانانه" به دست «گابلین سرخ» کشته شد (این مقاله را بخوانید).

 

با این حال بعدا فاش شد که فلش همچنان در ذهن کندویی سیمبیوت ها زنده است و وقتی ادی براک در رویداد "پادشاه سیاه پوش" مرد، او را ملاقات کرد. فلش داوطلب شد تا سیمبیوت های زندانی شده را آزاد کنه و خودش را به درون یکیشون "دانلود" کنه. سپس او در دنیای واقعی به صورت یک اژدهایی که شبیه به آنتی ونوم بود ، ظاهر شد. در نهایت در شماره 34 از کمیک ونوم (اینجا ترجمه شده) دیدیم که این اژدها به محل دفن فلش تامپسون رفت و در آنجا سقوط کرد و در نتیجه فلش تامپسون زنده شد و از قبر خود بیرون آمد! او سپس به شکل مامور آنتی ونوم در رویداد "نهایت کارنیج" که اینجا ترجمه میشه حضور یافت:

اولین حضور فلش تامپسون در عالم انیمیشن برمیگردد به سریال "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" . صداپیشه او «فرانک ولکر» افسانه ای بود. فلش به جز یکی ، دو قسمت نقش خاصی در این سریال نداشت و اکثر مواقع به پیتر متلک می انداخت ولی خیلی زود اتفاق بامزه ای برایش رخ میداد!

فلش در سریال "مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی" و مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی جدید هم از شخصیت های فرعی ولی مهم بود .

قطعاً بیشترین و بهترین حضور او مربوط میشود به سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده". او در این سریال درست مثل کمیک ها فوتبال (آمریکایی) بازی میکند و در مدرسه محبوب است.

او  ابتدا دوست پسر «لیز الن» بود ولی بعد از مدتی رابطه آنها بهم خورد. به مرور معلوم شد که فلش شخصیت چندان بدی هم نیست و حتی وقتی زن عمو  می مریض بود، به پیتر نصیحت خوبی کرد تا مشکلاتش حل شود.

فلش در سریال Ultimate Spider-Man هم حاضره و اخیرا به "مامور ونوم" تبدیل شده. فلش در اواخر فصل سوم این سریال از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد.

کارتون ultimate spiderman

نقش فلش تامپسون را در فیلم مرد عنکبوتی 1 ، «جو منگلینو» بازی کرد. او در ابتدای فیلم دوست پسر «مری جین» بود و البته در اوایل فیلم کتک مفصلی از پیتر خورد!

او در فیلم مرد عنکبوتی 3 هم یک حضور بسیار کوتاه و افتخاری (cameo) داشت و باحالتی غم زده در مراسم به خاک سپاری هری ازبورن شرکت کرد.

در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" هم فلش را دیدیم. نقش او را «کریس زیلکا» ایفا کرد. در این فیلم فلش یک بازیکن بسکتبال بود که پیتر خیلی خوب او را ضایع کرد و انتقام همه بلاهایی که سرش آورده بود را گرفت!

کریس زلکا

پس از مرگ عمو بن فلش سعی کرد با پیتر دوست شود. در پایان صحنه ای را دیدیم  که فلش را با لباس منقش به مرد عنکبوتی نشان میداد و معلوم بود که طرفدار او شده است. در مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 هم فلش حضور یافت ولی صحنه های مربوط به او از نسخه سینمایی حذف شد.

"مامور ونوم" هم در بازی فیس بوکی     Marvel: Avengers Alliance  و بازی Marvel Super Hero Squad Online حضور دارد.

ضمنا فلش تامپسون با بازی «مت کاپلان» در تئاتر معروف Spider-Man: Turn Off the Dark در برادوی نیویورک حضور داشت.

مقالات مرتبط:
 
 

- شا شان Sha Shan))

شا شان Sha Shan))

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 108    كمیك مرد عنکبوتی شگفت انگیز (می سال 1972)

خلق شده توسط: استن لی، جان رومیتا

«شا شان»  دختری است که «فلش تامپسون» وقتی در ویتنام مشغول خدمت بود باهاش آشنا شد. بعد از آن شا شان به عضویت فرقه "لژیون روشنایی" درآمد و نام خودش را Sister Sun گذاشت و به اعمال غیرقانونی دست زد ولی متوجه اشتباهش شد و در نهایت با فلش ازدواج کرد. البته بعد از مدتی رابطه آنها خراب شد چون شا شان فهمید فلش بهش خیانت میکنه و با «بتی برانت» رابطه مخفیانه دارد. سپس او عمدا توسط مارول از داستان های مرد عنکبوتی کنار گذاشته شد چون گذشته اش مربوط میشد به یک واقعه تاریخی واقعی (جنگ ویتنام ) بنابراین باعث ایجاد اختلالات زمانی میشد. البته دو، سه سال پیش او دوباره به کمیک های مرد عنکبوتی بازگشت و معلوم شد که یک مختصص فیزیوتراپی  شده. ظاهرش هم خیلی جذاب تر شده بود:

شاشان

شاشان در کارتون مرد عنکبوتی خارق العاده حضور داشته .در این کارتون نام فامیلی او «نگوین» (Nguyen) بود. او در همان دبیرستانی درس میخواند که پیتر ، فلش تامپسون، هری ازبورن و ... درس میخواندند.  

فلش تامپسون در این کارتون به شاشان علاقمند شد ولی شاشان بهش کم محلی میکرد. فلش برای بدست آوردن دل شاشان حتی حاضر شد نقش یک الاغ را  نمایش مدرسه بازی کنه (!)  و پس از مدتی دل شاشان را بدست آورد. شاشان در این کارتون خیلی در تغییر خلق و خوی فلش تاثیر مثبت داشت.

مطالب مرتبط:

زیرنویس فارسی تمام قسمت های كارتون Spectacular Spider-Man + لینك دانلود مستقیم

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

j.jonah jameson
+1 #1 j.jonah jameson 1394-07-29 23:19
استاد ترابی ممنون که سعی میکنید کل شخصیت های مهم و یا حتی جزئی رو برای علاقه مندان به نمایش بگذارید
واقعا خسته نباشد
و خیلی ممنون که شخصیت ها رو در کمیک / کارتون ها / فیلم ها به تصویر کشیدید
خدا قوت و چند سوال:
1) سری 3 این مقاله رو خواهیم دید؟
2) شما کدوم یک از این شخصیت ها رو دوست دارید؟(راجب همه دوستان هم میشه)
3) مانور بعدیتون روی مرد عنکبوتی چیه؟
شرمنده اگه زیاد سوال میپرسم آخه خیلی برام جالبه و هم مهم
نقل قول کردن
mtm
+1 #2 mtm 1394-07-29 23:25
به نقل از j.jonah jameson:

خدا قوت و چند سوال:
1) سری 3 این مقاله رو خواهیم دید؟
2) شما کدوم یک از این شخصیت ها رو دوست دارید؟(راجب همه دوستان هم میشه)
3) مانور بعدیتون روی مرد عنکبوتی چیه؟


1- بله. در قسمت سوم بیشتر به شخصیت هایی که در دیلی بیوگل کار میکنند مثل جیمسون و ... میپردازم
این مقالات واقعا کار زیاد میبره . بنابراین نمیدونم کی اماده میشه

2- من همشون رو به نوعی دوست دارم.

3- مانور؟ چی بگم ... میتونم قسم بخورم که هیچ سایتی در جهان نیست که اینقدر مقاله تخصصی درباره مرد عنکبوتی نوشته باشه ولی هنوز کلی مقاله هست که میشه درباره مرد عنکبوتی نوشت
ولی مدتیه مختار داره روی مقالات "10 بلایی که نورمن ازیورن سر مرد عنکبوتی آورده" و همچنین "10 داستان برتر گرین گابلین کار میکنه"

خانم ساداتی فر هم به زودی مقاله "10 داستان برتر با حضور مری جین" رو مینویسه

همه اینا مقالات مفصل و بسیار مهمی خواهند بود
خودمم که بیشتر میخوام تمرکز کنم روی ترجمه کمیک های برتر و کلاسیک مرد عنکبوتی مثل مرگ جین دی ولف و ...

یه سری مقالات هم خواهم نوشت

در هر حال مقالات زیاده و سوژه های زیادی تو ذهنم دارم. اگه مشغله زندگی و کاری بزاره و اگه خدا یاری کنه و عمری باشه همشون رو مینویسم
نقل قول کردن
mtm
+1 #3 mtm 1394-07-29 23:52
البته این رو هم یادم رفت بگم که من از ساجانی اصلا خوشم نمیاد. خیلی اعصاب خرد کنه. ولی حضورش تو داستان لازمه تا تفاوت تفکر او با تفکرات پیتر برجسته بشه


به نظرم حضور دختر قاتل عمو بن هم تو داستان های بن رایلی غیر ضروری بود. اصلا ایجاد پیشینه و backstory برای قاتل عمو بن اشتباهه. او باید یک ادم کاملا معمولی و پیش پا افتاده باشه چون خودش مهم نیست، عملی که انجام داده مهمه. شما فکر میکنی بی دلیل بود که استن لی و دیگران تا سالها حتی اسم این اقا رو فاش نکردن؟ چون هر چی کمتر ازش بدونیم بهتره
درست مثل جو چیل (قاتل پدر و مادر بروس وین). نولان خیلی کار خوبی کرد که اونو یه خلافکار عادی نشون داد. اینجوری انگار سمبل یک جنایت عمومیه که میتونه برای هر کس دیگه ای هم در گاتام اتفاق بیافته
ولی برتون اشتباه کرد که جک نپیر (جوکر) را کرد قاتل پدر و مادر بروس . خیلی هم اشتباه کرد! این شخصیت های قاتل خودشون مهم نیستند ، عملشون مهمه چون باعث به وجود امدن قهرمان میشن. هر چی بیشتر بهشون پرداخته بشه و به قهرمان ربط پیدا کنن ، تمرکز رو از اصل قضیه دور میکنن
متاسفانه این اشتباه رو تو سریال گاتام هم کردن و قتل والدین بروس رو یک عمل از پیش طراحی شده کردن
نقل قول کردن
captain alireza
+1 #4 captain alireza 1394-07-30 00:53
با سلام خدمت استاد و خسته نباشید خدمت شما و چند تا سوال:
1- تمام کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز{ از شماره 1 تا 700 } از چه سالی شروع به انتشار کرد و در چه سالی پایان یافت؟
2- به نظر شما اگر در کمیک تجدید عهد ریجنت میتونست حتی قدرت پیتر رو هم به دست بیاره بازم شانسی برای پیروزی علیه دووم داشت یا نه؟
3- چرا ما شاهد حضور چندین پیتر پارکر با خصوصیات مشابه هستیم ولی بطور مثال چرا ما اثری از یک نسخه ی دیگر از دکتر استرنج در بقیه کمیک ها نمیبینیم مثلا در جنگ داخلی 2007 دیدیم که استفان در جنگ شرکت نکرد ولی حتی بعد از اون هم در موردش صحبتی نشد یا حتی ما در این سری از کمیک جنگ داخلی از سرگذشت بلک پنتر واقعی یا حتی خانواده چهار شگفت انگیز بی اطلاعیم و حتی صحبتی هم در موردشون نمیشه شما نظری در این رابطه ندارید؟
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1394-07-30 00:57
#4:
1- از سال 1962 بود تا فکر کنم 2012
2- نه، نداشت
3- برای اینه که مرد عنکبوتی از اونایی که گفتی محبوب تره ، پس طبیعیه چند نسخه ازش ببینیم
نقل قول کردن
captain alireza
+1 #6 captain alireza 1394-07-30 01:02
به نقل از mtm:
#4:
1- از سال 1962 بود تا فکر کنم 2012
2- نه، نداشت
3- برای اینه که مرد عنکبوتی از اونایی که گفتی محبوب تره ، پس طبیعیه چند نسخه ازش ببینیم

استاد کمیک هاش هفته ای بود یا ماهانه؟ چون تعداد هفتصد شماره خیلی زیاده
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1394-07-30 01:06
#6:
اکثرا ماهانه بود
ولی یادمه در چند مقطع زمانی 2 بار در ماه چاپ میشد
نقل قول کردن
captain alireza
#8 captain alireza 1394-07-30 01:09
استاد شما حراجی خارجی ای میشناسید که حاضر باشه نسخه های فیزیکیش رو کامل بفروشه یا باید خودم تو اینترنت بگردم؟ :-?
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1394-07-30 01:11
به نقل از captain alireza:
استاد شما حراجی خارجی ای میشناسید که حاضر باشه نسخه های فیزیکیش رو کامل بفروشه یا باید خودم تو اینترنت بگردم؟ :-?


نه
نمیشناسم
نقل قول کردن
Hamid_k
#10 Hamid_k 1394-07-30 08:38
بی ربطه ولی ممنون میشم جواب بدید
قیمت کمیکا تو خارج 12 سنته؟ اصلا چقدره؟
بعد به پول ما میشه چقد؟
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+2 #11 Samwel Tarly 1394-07-30 09:19
از اطلاعاتی که درباره فلش و هری دادین خیلی خوشحال شدم مخصوصا هری چون اطلاعاتم کم بود.
به نظر من بهترین حضور هری تو کارتون The Spectacular Spider-Man بود و اونجایی بود که هری می خواست و موفق شده بود به کمک پیتر وارد تیم بشه خیلی قشنگ بود.
بعد که هری پیش باباش رفت و اون بی اعتنایی کرد نشون میده که همه چیز پول و بهترین امکانات نیست.
نقل قول کردن
nima_tehrani
+1 #12 nima_tehrani 1394-07-30 09:26
از استادم بابت مقاله ممنونم
بدون شک اسپایدرمن بالاتر از هر قهرمان دیگه ای به کارکترهای فرعیش پرداخته شده .
شما ببینید حتی تا برادر و خداهر یک کارکتر ( برای مثال عشق اسپایدرمن ) پیش میره ولی قهرمانایی مثل بتمن و سوپرمن هیچ وقت عشق هاشون حتی اون درجه یک هاشون انقد کامل و مفصل بهشون پرداخته نشده .
بغیر از ساجانی هم همشون رو دوست دارم چون واقعا تک تکشون تو پیشبرد و بالا رفتن کیفیت کمیک های اسپایدرمن تاثیر داشتن .
اگه به یه نکته دقت کنید خیلی از این کارکتر ها تو اقتباس فوق العاده اسپایدرمن خارق العاده بودن و همشونم تاثیر گذار بودن !
به این میگن یه اقتباس عالی و فوق العاده که کرکتر های فرعی خوب و دقیق شخصیت پردازی بشن و تعامل ها خوب باشه نه man of steel ای که میاد و شخصیت سوپرمن 180 درجه تغییر میده .
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1394-07-30 09:59
به نقل از Hamid_k:
بی ربطه ولی ممنون میشم جواب بدید
قیمت کمیکا تو خارج 12 سنته؟ اصلا چقدره؟
بعد به پول ما میشه چقد؟


نه، الان 4 دلاره
من خودم چند هفته پیش از فروشگاه های خارج از کشور کلی کمیک خریدم
به پول ما میشه تقریبا 15 هزار تومان
نقل قول کردن
Radioactive
#14 Radioactive 1394-07-30 10:57
خیلی مقاله جالبی بود ممنون... اما توی این مقاله نوشته شده که در مرد عنکبوتی 3 مشخص شد که دنیس کاراداین مسئول قتل عمو بن نبوده و در واقع سندمن اینکارو انجام داده!
خب تا اونجایی که من حداقل یادمه توی فیلم مشخص میشه که فلینت مارکو در واقع قاتل نیست و دقیقا همون کسی که پیتر توی مرد عنکبوتی 1باعث مرگش میشه یا یجورایی میکشتش یعنی همون دنیس قاتل عمو بن بوده نه فلینت مارکو... این قسمتش فکر کنم باید ویرایش شه
بازم ممنون :)
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #15 mokhtar 1394-07-30 11:56
به نقل از Radioactive:
ممنون... اما توی این مقاله نوشته شده که در مرد عنکبوتی 3 مشخص شد که دنیس کاراداین مسئول قتل عمو بن نبوده و در واقع سندمن اینکارو انجام داده!
خب تا اونجایی که من حداقل یادمه توی فیلم مشخص میشه که فلینت مارکو در واقع قاتل نیست و دقیقا همون کسی که پیتر توی مرد عنکبوتی 1باعث مرگش میشه یا یجورایی میکشتش یعنی همون دنیس قاتل عمو بن بوده نه فلینت مارکو... این قسمتش فکر کنم باید ویرایش شه
بازم ممنون :)


اشتباه میکنی
چون تفنگ دست فلینت مارکو بود که به عمو بن شلیک شد
در کل، خیلی خیلی تصمیم بدی بود که سند من رو ربط دادن به قتل عمو بن :-x
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #16 mokhtar 1394-07-30 11:58
مقاله هم عالی بود
از اون مقالات ماندگار و ضروری برای سایت
خیلی هم خوب شد ساجانی و scarps رو معرفی کردی چون مشخصه از این به بعد در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز قراره نقش زیادی داشته باشن
نقل قول کردن
Radioactive
#17 Radioactive 1394-07-30 12:16
به نقل از mokhtar:
به نقل از Radioactive:
ممنون... اما توی این مقاله نوشته شده که در مرد عنکبوتی 3 مشخص شد که دنیس کاراداین مسئول قتل عمو بن نبوده و در واقع سندمن اینکارو انجام داده!
خب تا اونجایی که من حداقل یادمه توی فیلم مشخص میشه که فلینت مارکو در واقع قاتل نیست و دقیقا همون کسی که پیتر توی مرد عنکبوتی 1باعث مرگش میشه یا یجورایی میکشتش یعنی همون دنیس قاتل عمو بن بوده نه فلینت مارکو... این قسمتش فکر کنم باید ویرایش شه
بازم ممنون :)


اشتباه میکنی
چون تفنگ دست فلینت مارکو بود که به عمو بن شلیک شد
در کل، خیلی خیلی تصمیم بدی بود که سند من رو ربط دادن به قتل عمو بن :-x

تفنگ دسته فلینت بود اما در واقع دنیس عمو بن رو کشت برای همین آخر فیلم پیتر یجورایی دلش برای سندمن میسوزه و میگه من میبخشمت (چون قاتل اون نبوده اما میتونیم بگیم باعثش بوده.)
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #18 mokhtar 1394-07-30 12:23
به نقل از Radioactive:
به نقل از mokhtar:
به نقل از Radioactive:
ممنون... اما توی این مقاله نوشته شده که در مرد عنکبوتی 3 مشخص شد که دنیس کاراداین مسئول قتل عمو بن نبوده و در واقع سندمن اینکارو انجام داده!
خب تا اونجایی که من حداقل یادمه توی فیلم مشخص میشه که فلینت مارکو در واقع قاتل نیست و دقیقا همون کسی که پیتر توی مرد عنکبوتی 1باعث مرگش میشه یا یجورایی میکشتش یعنی همون دنیس قاتل عمو بن بوده نه فلینت مارکو... این قسمتش فکر کنم باید ویرایش شه
بازم ممنون :)


اشتباه میکنی
چون تفنگ دست فلینت مارکو بود که به عمو بن شلیک شد
در کل، خیلی خیلی تصمیم بدی بود که سند من رو ربط دادن به قتل عمو بن :-x

تفنگ دسته فلینت بود اما در واقع دنیس عمو بن رو کشت برای همین آخر فیلم پیتر یجورایی دلش برای سندمن میسوزه و میگه من میبخشمت (چون قاتل اون نبوده اما میتونیم بگیم باعثش بوده.)

:o
نقل قول کردن
parker
#19 parker 1394-07-30 15:36
یکی دیگه از مقاله های بی نقص آقای ترابی.
این نمونه مقاله ها خیلی برای بالا رفتن اطلاعات کمیکی اعضای سایت مفیده.
من که خستگیم در اومد.
نقل قول کردن
m.y.m.d
#20 m.y.m.d 1399-02-14 18:50
مقاله خوبی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید