معرفی 10 دشمن برتر بتمن (Top 10 Batman Villains)

معرفی  10  دشمن برتر بتمن (Top 10 Batman Villains)

این مقاله به مناسبت پخش نسخه بلوری فیلم جاستیس لیگ دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد ...

 قطعا شوالیه تاریکی محبوب ترین قهرمان در یونیورس دی سی است و بهترین ویلین های یونیورس دی سی به او اختصاص داده شده است که بعضی از آن ها آنقدر جذاب هستند که با ویلین های جذاب دنیای مارول برابری میکنند. حال به مناسبت اکران نسخه طولانی تر از فیلم  "بتمن علیه سوپرمن" 10 دشمن برتر بتمن را معرفی میکنیم.

 

10-مترسک (Scarecrow)

10-مترسک (Scarecrow)

نام واقعی :جاناتان کرین

دکتر جاناتان کرین روانشناس، روان‌پزشک و شیمیدان از نخستین دشمنان بتمن در دنیای دی‌سی است. وی در سال 1941 توسط باب کین و بیل فینگر خلق شد. او نخستین بار در پاییز سال 1941 در شمارهٔ ۳ از مجموعه کمیک جنایی برترین کمیک‌های دنیا حضور یافت. در اصل قدرتش در هوش او و ماده دیوانه کننده‌اش است که باعث ترس می‌شود، اما در نهایت خودش به آن مسموم می‌شود. ماده او از گیاه سمی خاصی است. مهارت ها و قابلیت های او عبارت هستند از : مهارت در استفاده از داس دسته‌بلند، متخصص در رشته‌های روان‌شناسی و زیست‌شیمی، ضریب هوشی بالا، استفاده از فنون ترسناک شامل دارو و سموم.

  

9-مِستر فریز  (Mr. Freeze)

 میسترفریز(Mr.freeze)

نام واقعی: ویکتور فریز

ویکتور یک دانشمند بود که خواهان جرم و جنایت بود برای همین هم تفنگی یخزا ساخت تا بتواند هر کس و هر چیزی را دلش میخواهد به یخ تبدیل کند. او برای اینکه در جرائمش خودش از یخی که تولید میکند در امان باشد لباسی ضد یخ ساخت. او برای اولین بار در شماره 121 از کمیک های بتمن حضور پیدا کرد که آن موقع Mr. Zero نامیده میشد اما بعدها نام او به Mr. Freeze تغییر کرد. او بسیار سرسخت است و بتمن در شکست دادن او بارها به مشکل برخورده. او اکثرا همواره در کمیک بوک های بتمن یک خلافکار پیش پا افتاده و تک بعدی بود. اما ما در اپیزودی به نام Heart Of Ice در سریال تحسین شده "بتمن مجموعه کارتونی" (که برنده جایزه بسیار معتبر Emmy هم شد) شاهد بودیم که برای مستر فریز یک اریجین بسیار ظریف و هوشمندانه و تراژیک نقل شد و او را تبدیل کردند به یک دانشمند که به دنبال اینه که همسرش رو به نام «نورا» که بیماری مهلکی داره مداوا کنه. بعدش در یک حادثه آزمایشگاهی گیر کرد و در نتیجه فقط در دماهای زیر صفر میتونست زنده بمونه. این اریجین اونقدر عالی که وارد دنیای کمیک هم شد و حتی در فیلم مزخرف "بتمن و رابین" هم برای این شخصیت به کار رفت! در هر حال مستر فریز هوشی در سطح یک نابغه و قابلیت منجمد کردن افراد یا اجسام را دارا میباشد.

 

8- پویزن آی وی (Posion Ivy)

نام واقعی : پاملا آیزلی

پویزن آی‌وی با نام اصلی پاملا لیلیان آیزلی اولین بار در شمارهٔ 181 بتمن (ژوئن 1966 حضور پیدا کرد. او یکی از سرسخت‌ترین دشمنان بتمن است و متعلق به جمعی از دشمنان بتمن است که فهرست جنایتکاران و مجرمین لیست او را تشکیل می‌دهد. پویزن آی‌وی به عنوان یکی از بزرگترین و بدنام‌ترین تروریسم‌های محیط زیست جهان تصویر می‌شود. او در زمینه‌های گیاهان، گیاه‌شناسی، انقراض محیط زیست، بوم‌شناسی و محیط‌زیست‌گرایی سر رشته دارد. او از زهرابه گیاهان و گل‌ها و همچنین کنترل ذهن فرومون به منظور فعالیت‌های مجرمانهٔ خود استفاده می‌کند. دیگر شخصیت ابرشرور دنیای دی‌سی هارلی کوئین، دوست، همکار و شریک جرم (یا حتی معشوقه) او به‌شمار می‌رود و آیزلی مسئول توانایی‌های ابرانسانی هارلی است. آی‌وی، هارلی و زن گربه‌ای بعدها تشکیل تیمی با عنوان زنان عشوه گر گاتهام سیتی (Gotham City Sirens) دادند. پویزن آی‌وی همچنین بعدها در مجموعه باز راه‌اندازی شده نیو 52 دنیای دی‌سی کامیکس، به شکلی غیرمنتظره توسط قناری سیاه برای عضویت در تیم پرندگان شکاری دعوت شد و او نیز پذیرفت. پویزن آی‌وی خود را به عنوان یکی از قدرتمندترین دشمنان شخصیت بتمن ثابت کرده‌است. اما در برخی کمیک‌ها نیز بتمن به او علاقهٔ عاشقانه دارد. بر طبق اظهارات رابرت کانایر خالق این شخصیت، پویزن آی‌وی در اصل از مدل آمریکایی، بتی پیج الگو برداری شده‌است. قابلیت های او از این قرار است: بکارگیری گیاهان زنده ، ترشح سموم گل‌ها از خود، مصونیت در برابر تمامی سموم، باکتری‌ها و ویروس‌ها، دارای مدرک دکترای علم در رشته‌های گیاه‌شناسی و سم‌شناسی، ارتباط اسرار آمیز با گیاهان از طریق نیرویی با عنوان «گرین».

  

7- بِین (Bane)

بین (Bane)

نام واقعی : نامشخص 

بین به سبب جنایات پدرش که محکوم به حبس ابد بود، در زندان زیرزمینی «پنا دورو» زاده و بزرگ شد. او که برای داشتن قدرت حیوانی و هوش استثنایی شناخته شده‌است، تنها شخصیت بدذاتی است که به او عنوان «در هم شکنندهٔ خفاش» نسبت داده‌اند زیرا در داستان معروف "نایت فال" موفق شد کمر بتمن را بشکنه! بین دارای هیکل بزرگ و نیروی وی از یک انسان عادی خیلی بیشتر است. بین از ضریب هوشی و حافظه بالایی برخوردار است و تخصص زیادی در فنون جنگی و ایجاد استراتژی‌های جنگی می‌باشد. او بواسطه سمی به نام ونوم زور بازویی فوق بشری پیدا میکند. بِین در دنیای دی‌سی دارای یکی از حیله‌گرترین و در عین حال منظم‌ترین ذهن‌ها است. او از ضریب هوشی بالایی برخوردار است و به چندین زبان زنده دنیا تسلط دارد. بین همچنین دارای دانش زیادی در زمینه‌های سلاح‌های سنگین و مواد منفجره است. بر خلاف دیگر شخصیت‌های نابغه در دنیای دی‌سی همانند ریدلر و لکس لوثر، بین بدون هرگونه داوری و دیگر گرایش‌های احساسی به شدت بر روی اهداف خود متمرکز است. او با طرز فکر هماهنگ خود، حتی قادر به کشف هویت مخفی شخصیت بتمن با کمترین تحقیق و پشتیبانی بود.

 

6- پنگوئن (Penguin)

 -پنگوئن(Penguin)

نام واقعی : اسوالد چستر کابلپات

اسوالد چسترفیلد کابلپات ملقب به پنگوئن از نخستین دشمنان بتمن است که توسط نویسنده بیل فینگر و طراح باب کین خلق شده‌ است و در شماره 58 کتاب‌های مصور کمیک‌های کارآگاهی، (دسامبر ۱۹۴۱) در اولین حضورش به تصویر کشیده شد. او اغلب قاچاقچی بازار سیاه است و کلوپ‌های شبانه محفلی برای فعالیت‌های غیرقانونی اوست. اسوالد فرزند خانواده ثروتمند کابلپات بود که ثروتمندترین افراد گاتهام بودند. وی موجودی ناقص‌الخلقه بود با بینی بلند و از کودکی به پرندگان علاقه داشت و در آینده نیز دزدی‌هایش را به وسیلهٔ آنان انجام می‌دهد. بعد از مدتی توماس وین پدر بروس وین باعث ورشکستگی آنان می‌شود و اسوالد از خاندان وین متنفر می‌شود و این شاید یکی از دلایل تنفر او از بتمن یا بروس وین باشد. او در بزرگسالی وارد شغل قاچاق می‌شود با وجود ورشکستگی همچنان پولدار است و تبهکاران زیادی را دور خود دارد. قابلیت های او عبارت هستند از: مغز متفکر جنایت‌کاری، استفاده از چتر شعبده‌بازی به عنوان سلاح توانایی مطیع کردن افراد با زبان و سایر تجهیزات و قدرت سازماندهی و رهبری.

  

5- زن گربه ای (Catwoman)

زن گربه ای (Cat-woman)

نام واقعی : سِلینا کایل

زن گربه‌ای یا کت‌ومن این شخصیت توسط باب کین و بیل فینگر خلق شده‌است که برای اولین بار در شمارهٔ 1 مجموعه کمیک «بتمن» (بهار 1940 ) با نام گربه معرفی شد و سالها یک سارق طلا و جواهر بود . زن گربه‌ای هم یکی از دشمنان اصلی بتمن و هم یکی از دوستان و همکاران بتمن و همچنین معشوقه ی بتمن محسوب می شود. در واقع زن گربه ای سالها طول کشید که تکامل پیدا کنه و بشه اون چیزی که ما الان ازش سراغ داریم (تو این مقاله گفتیم که او از شخصیت پردازی "گربه سیاه" در کمیک بوک های مرد عنکبوتی تقلید کرده است). جذابیت رابطه اونا اینه که مثل یک بازی ناتمام میمونه که در آن بتمن سعی داره سلینا را اصلاح کنه و او هم سعی داره از بتمن برای رسیدن به اهداف و مقاصد خودش بهره برداری کنه! البته سلینا کدهای اخلاقی خودش رو داره که باعث میشه گاهی اوقات با بتمن همکاری کنه. او در واقع در اون بخش خاکستری رنگ حرفه بتمن جای داره . بتمن هم بهش علاقه داره چون زن گربه ای نسخه مونث خودشه : شخصیتی دارک که شبها بیرون میاد و گاهی اوقات سعی میکنه مجری عدالت باشه. در هر حال سلینا الان ضد قهرمانیه که اعتقاد داره آدم های فاسدی در این دنیا هستند که نباید این همه چیز باارزش داشته باشند، بنابراین میره و اونا رو ازشون میدزده! توانایی‌ها: سارق حرفه‌ای، ژیمناست و مبارز تن‌به‌تن بسیار ماهر، مجهز به شلاق چرمی و چنگال‌های جمع‌شوندهٔ بسیار تیز و قابلیت ارتباط برقرار کردن با گربه‌ها.

  

4-معماگو (Riddler)

4-معماگو(Riddler)

نام واقعی : ادوارد نیگما

ریدلر با نام اصلی ادوارد نیگما توسط نویسنده بیل فینگر و طراح دیک اسپرنگ خلق شده‌است که برای اولین بار در مجموعه کمیک‌های کارآگاه (اکتبر 1948) حضور پیدا کرد. ریدلر از معماها و چیستان‌های فکری در فعالیت‌های مجرمانهٔ خود استفاده می‌کند، و اغلب آن‌ها را به عنوان سرنخ برای متخصص‌ها یا بتمن باقی می‌گذارد تا به حل آن‌ها بپردازند. او یکی از سرسخت‌ترین دشمنان بتمن محسوب می‌شود و متعلق به جمعی از دشمنان بتمن است که فهرست جنایتکاران و مجرمین لیست او را تشکیل می‌دهد. او بعدها به هویت واقعی بتمن که بروس وین است پی می‌برد، اما هویت وی را فاش نمی‌کند. او هم مثل بسیاری از دشمنان بتمن فاقد قدرت های فوق بشری است ولی مغز متفکر جنایت‌کاری، استراتژیست و کارشناس ماهر محسوب میشود و هوشی در سطح نابغه دارد و در استفاده از معماها و چیستان‌های پیچیده استاد است.

   

3- دو چهره (Two-face)

3-دو چهره (Two-face)

نام واقعی : هاروی دنت

دو-چهره با نام اصلی هاروی دنت یکی از سرسخت‌ترین دشمنان بتمن است و متعلق به جمعی از دشمنان بتمن است که فهرست جنایتکاران و مجرمین لیست او را تشکیل می‌دهد. این شخصیت توسط نویسنده بیل فینگر و طراح باب کین خلق شده‌است؛ که برای نخستین بار در شمارهٔ 66 از مجموعه کمیک‌های کارآگاهی (آگوست 1942) حضور پیدا کرد. هاروی دنت، در 26 سالگی، شش ماه قبل از این که بتمن آغاز به مبارزه به جنایت کاران کند، جوانترین دادستان گاتهام سیتی می‌شود. او به خاطر تلاش وقفه ناپذیرش در مبارزه با جرم و فساد، به آپولون، ایزد روشنایی، ملقب می‌شود. او، کارآگاه جیمز گوردون و بتمن، با همکاری هم اتحاد قدرتمندی علیه سازمان‌های خلافکار تشکیل می‌دهند. تا اینکه در یکی از تلاش‌های آن‌ها برای نابود کردن گروه مافیایی «کارماین فالکونی» و «سالواتوره مارونی»، در دادگاه به چهرهٔ هاروی اسید پاشیده میشود که سبب می‌شود نیمهٔ چپ صورت او، بسوزد. پس از این واقعه، او تبدیل به یکی از خلافکاران گاتهام می‌شود.

 

2-راس الغول (Ra's al Ghul)

2-راس الغول (Raa s al ghul)

راس الغول اغلب به عنوان دشمن شخصیت ابرقهرمان بتمن محسوب می‌شود ولی با دیگر قهرمانان دی سی هم دشمنی کرده است. نام این شخصیت به عربی به معنی سر دیو است,راس(سر) و غول (دیو) البته در زبان انگلیسی تلفظ این کلمه رایش الگول یا راز الگول میباشد. شخصیت ریش الگول توسط دنی اونیل و نیل آدامز خلق شده‌است و برای اولین بار در شمارهٔ 232 مجموعه کمیک بتمن (ژوئن 1971) حضور پیدا کرد. او رهبر گروه لیگ قاتلان، پسر سنسِی و پدر تالیا الگول، نیسا رعتکو و دوسان الگول و پدربزرگ دیمین وین (از سمت مادر) فرزند بتمن است. نام او عربی است و در کمیک‌ها به «سر دیو» ترجمه شده‌است. هنوز سن اصلی راس الغول به‌طور دقیق مشخص نشده اما سن تخمینی این شخصیت بیش از 500 سال تعیین شده‌است. او برای داشتن زندگی جاودانه از چشمه لازاروس که واقع در نانداپاربات یا قلعه رأس‌الغول در عربستان است استفاده کرده. توانایی ها: مهارت زیاد در استفاده از شمشیر و ابزارهای سرد دیگر، هوشی در سطح یک نابغه، دارای حداکثر آمادگی جسمانی، قدرت و استقامت بسیار زیاد، استاد هنرهای رزمی و مبارزات تن‌به‌تن برای قرن‌ها، تقریباً نامیرا، به سبب چاه لازاروس پیت!

 

1-جوکر (Joker)

1-جوکر (Joker The)

نام واقعی : ؟؟؟

جوکر توسط باب کین، جری رابینسون و بیل فینگر خلق شده‌است؛ که برای اولین بار در نخستین جلد کتاب‌های کمیک بتمن (25 آوریل 1940) حضور پیدا کرد. جوکر دارای هیچ توانایی ابرانسانی نمی‌باشد، در عوض از تخصص خود در رشته مهندسی شیمی برای ایجاد ترکیبات سمی یا کشنده و تسلیحات موضوعی شامل ورق‌های بازی بُرنده، زنگ هشدار کشنده، و گل‌های اسیدپاش بر روی جامه خود بهره‌مند می‌شود. جوکر اغلب با دیگر ابرشروران گاتهام سیتی از جمله پنگوئن و دوچهره، و گروه‌هایی مانند لیگ بی‌عدالتی همکاری می‌کند، اما روابط آن‌ها غالباً به واسطه تمایل جوکر به آشفتگی افسار گسیخته از بین می‌رود. در دههٔ 1990 میلادی یک رابطه عاشقانه بین جوکر و روان‌پزشک سابقش هارلی کوئین معرفی شد، که او را تبدیل به همدم ابرشرور وی نمود،این دو زوج بعدها درچند کمیک صاحب بچه ی شدند وهارلی نام دخترش را لوسی کویین گذاشت. اگرچه هدف اصلی جوکر شخصیت بتمن است، اما او با قهرمان‌های دیگری همچون سوپرمن و واندر وومن جنگیده است. درباره گذشته اش میگویند او از شغلش به عنوان یک مهندس کارخانهٔ مواد شیمیایی، استعفاء داد و به شغل دیگری به عنوان که یک مجری نمایش کمدی روی آورد که ناموفق بود و کسی به شوخی‌های او نمی‌خندید. او به همراه یک دسته خلافکار، قصد دزدی از آن کارخانهٔ مواد شیمیایی کرد و در همان شب زن او، جنی، اشتباهی مرد. دزدی نیز ناموفق از آب درآمد و با حضور بتمن، او از ترس خود را به درون مواد شیمیایی انداخت که باعث جنون و وضعیت ظاهری فعلی او شد.

  

نویسنده : پویا صدیف

 

(Magnus)

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت (FACT) مهمی که باید درباره "جوکر" بدانید

10 شخصیت خبیث مارول که از جوکر خفن تر هستند!

10 حقیقت مهمی که باید درباره "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY) بدانید

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

10 سرگذشت (ORIGIN) کمیک بوکی که در دنیای سینما و انیمیشن بهتر شدند!

5 لحظه شوکه کننده برتر تاریخ جوکر!

تاريخچه جوكر (JOKER) در دنیای بتمن

5 مرگ دردناک تاریخ کمیک بوک

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

10 جوکر برتر دنیای سینما، گیم و انیمیشن

كمیك بوك های بتمن (BATMAN) به زبان فارسی

5 داستان تاثیرگذار بتمن و جوکر

10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (DARK KNIGHT) + لینک دانلود

5 داستان مهمی که جف جانز نوشته و در ان بتمن حضور دارد!

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

گرین گابلین و جوكر: كدامیك شخصیت خبیث بهتری است؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Nightwatcher
#1 Nightwatcher 1395-04-06 11:24
آقا پویا ممنون
اگه بگم کمیکهای بتمن برترین ویلن ها رو داره اغراق نکردم (البته ویلن های اسپایدی هم واقعا خوبن).

ترتیب من:
1جوکر
2دوچهره
3ریدلر
4مترسک
5بین
6پنگوئن
7هاش
8راس الغول
9مستر فریز
10پویزن آیوی

نمیشه به کتوومن گفت دشمن. کتوومن هیچوقت از ته دل نمیخواد به بتمن آسیب بزنه. ضد قهرمانه.
هارلی کویین هم دیگه ضد قهرمان شده.
نقل قول کردن
Nightwatcher
#2 Nightwatcher 1395-04-06 11:44
جوکر همیشه آشوب و هرج و مرج ایجاد میکنه و بدترین جنایات رو مرتکب میشه که باعدالت و نظمی که بتمن دنبالشه در تضاده.
ریدلر فکر میکنه هیچکس ازش باهوشتر نیست و میخواد هوش و توانایی کارآگاهی بتمنو به چالش بکشه.
مترسک بدترین ترسهای بروس وین رو به شکل توهم و کابوس جلوی چشماش میاره در حالی که بتمن هم در ترساندن دیگران مهارت داره.
کتوومن سارق ماهر که توی کار بتمن گره میندازه و البته گاهی بهش کمک میکنه.
دوچهره عدالت خاص و بی رحمانه خودش رو اعمال میکنه که با عدالت بتمن خیلی تفاوت داره.
بین از نظر جسه و فیزیک بتمن ورزیده رو حسابی به چالش میکشه.
راس الغول همیشه به دنبال پاکسازی دنیا و کارهای تروریستیه در حالی که استاد بروس بوده و کارو خیلی سخت میکنه.
پنگوئن مافیای گاتهامه و برای تحقق اهدافش و کنار زدن بتمن ممکنه با هر ویلن دیگه ای متحد بشه.
نقل قول کردن
mokhtar
#3 mokhtar 1395-04-06 11:45
عمده جذابيت بتمن و داستان هاش همين دشمنانش هستند. من خيلي دشناي بتمن رو دسوت دارن و در مجموع اونا رو حتي از دشمناي اسپايدرمن هم برتر ميدونم . ولي در كل بتمن و اسپايدرمن بهتريم ويلن هاي دنياي كميك رو دارن چون دشمناشون به بهترين نحو اونا رو به چالش ميكش
نقل قول کردن
mokhtar
#4 mokhtar 1395-04-06 11:47
راستي چرا هارلي كوئين تو اين ليست نبود؟ و البته كيلر كراك هم جاش خاليه
نقل قول کردن
magnus
#5 magnus 1395-04-06 11:54
به نقل از mokhtar:
راستي چرا هارلي كوئين تو اين ليست نبود؟ و البته كيلر كراك هم جاش خاليه

من عقیدتا هارلی کویین رو دشمن برتر نمیدونم (میدونم عجیبه براتون)ولی کیلرکراک میتونست باشه. هاش و دکتر هرت هم بدنبودن. من کلا با انیمیشن ها و بازی های بتمن بزرگ شدم و از همون موقع دشمناشو بیشتر از دشمنای اسپایدی و دیگر قهرمانا دوست داشتم راستی عمو مختار شما گرین گابلین رو بهترین خبیث میدونید ولی دارید میگید دشمنای بتمن کمی بهتراز مال اسپایدین‌ . شما کدوم ویلین های بتمنو قبول دارید؟
نقل قول کردن
Nightwatcher
#6 Nightwatcher 1395-04-06 11:55
بیشتر اوقات ویلن ها هر کدام به نوعی از جنس قهرمان هستند ولی اهدافشون متفاوته.
مثلا ترسناک بودن مترسک یا علاقه ریدلر به حل معماها یا عدالتخواهی دوچهره یا شبیه بودن پنگوئن به نوعی پرنده یا نینجا بودن راس الغول و دارودسته ش همه به نوعی با خصوصیات بتمن ارتباط دارن.
نقل قول کردن
Nightwatcher
#7 Nightwatcher 1395-04-06 11:59
به نقل از mokhtar:
راستي چرا هارلي كوئين تو اين ليست نبود؟ و البته كيلر كراك هم جاش خاليه

جای هاش و زز و پروفسور استرنج خالی بود.
به نظر من مسترفریز و پویزن آیوی خیلی تک بعدی هستن.
نقل قول کردن
magnus
#8 magnus 1395-04-06 12:04
به نقل از Nightwatcher:
به نقل از mokhtar:
راستي چرا هارلي كوئين تو اين ليست نبود؟ و البته كيلر كراك هم جاش خاليه

آره جای کیلرکراک و هاش و هارلی کویین و زز و پروفسور استرنج خالی بود.
به نظر من مسترفریز و پویزن آیوی خیلی تک بعدی هستن.

آره آفرین تک بعدین مثلا من عاشق دوچهره هستم ، ریدلر هم عالیه ، جوکر هم درعین تک بعدی بودن طرفدار زیاد داره ولی این دو شخصیتی که گفتی تک بعدین. شماره های نخست uncanny x-men رو خوندی؟ اگر خونده باشی میفهمی که مگنتو هم چقدر تک بعدیه و فقط میگه میوتانت ها برترنو من قدرتم بیاید به من ملحق شید! ولی بعدها فرق میکنه. متاسفانه مسترفریز و پیچک سمی همینطورین ولی بخاطر دردسرها و مبارزاتی که برای بتمن درست کردن بایستی تو لیست باشن.
نقل قول کردن
shervin 2
#9 shervin 2 1395-04-06 12:05
با تشکر از آقای صدیف
مقاله ی زیبایی بود وبا لیست موافق بودم بجز با مسترفریز که به نظرم هدف کلیشه ای داره و کسی ادم حسابش نمی کنه و یه ذره تو بتمن:مجموعه کارتونی بود که اوریجینش قوی تر شد.
نقل قول کردن
mokhtar
#10 mokhtar 1395-04-06 12:06
به نقل از magnus:
به نقل از mokhtar:
راستي چرا هارلي كوئين تو اين ليست نبود؟ و البته كيلر كراك هم جاش خاليه

من عقیدتا هارلی کویین رو دشمن برتر نمیدونم (میدونم عجیبه براتون)ولی کیلرکراک میتونست باشه. هاش و دکتر هرت هم بدنبودن. من کلا با انیمیشن ها و بازی های بتمن بزرگ شدم و از همون موقع دشمناشو بیشتر از دشمنای اسپایدی و دیگر قهرمانا دوست داشتم راستی عمو مختار شما گرین گابلین رو بهترین خبیث میدونید ولی دارید میگید دشمنای بتمن کمی بهتراز مال اسپایدین‌ . شما کدوم ویلین های بتمنو قبول دارید؟

بله من گفتم در مجموع از از دشمناي مرد عنكبوتي بهتر ميدونمشون (البته فقط يك كمي!). بتمن بي شك بهترين ويلن هاي دنياي كميك بوك رو داره. بعدشم مرد عنكبويت با اختلاف كمي دومه. ولي از نظر من بهترين ويلن تاريخ گرين گابلينه . تو دشمناي بتمن اول از همه از two face خوشم مياد. عاشق اون دو قسمتي هستم كه تو batman animated series معرفي اش ميكنن. بعدشم از ريدلر و پويزن ايوي و مترسك خوشم مياد. متاسفانه از جوكر و راس الغول خوشم نمياد. جوكر كه كاملا برام تك بعديه . الغول رو هم اصلا تو دنياي بتمن نميتونم قبول كنم. ميدونم باعث ميشه داستان هاي بتمن تنوع پيدا كنه ولي در فضاي داستان هاي بتمن نميتونم قبولش كنم. كلا من بتمن رو يه قهرمان خيابوني و مختص گاتام ميدونم. وقتي از گاتام ميره بيرون و يك قهرمان بين المللي ميشه و با امثال الغول ميجنگه برام جالب نيست.
نقل قول کردن
The Laughing Joker
#11 The Laughing Joker 1395-04-06 12:15
دقیقا تو این چند روزه داشتم فکر می کردم چرا مقاله ی بزرگترین دشمنان بتمنو نمی نویسید. :cry: اما حالا عالی شد دستتون درد نکنه. :-)
my top 10 :
10.پیچک سمی
9.مستر فریز
8.مترسک
7.بین
6.زن گربه ای
5.پنگوئن
4.راس الغول
3.ریدلر
2.دو چهره
1.جوکر
نقل قول کردن
Nightwatcher
#12 Nightwatcher 1395-04-06 12:18
به نقل از magnus:
به نقل از Nightwatcher:
به نقل از mokhtar:
راستي چرا هارلي كوئين تو اين ليست نبود؟ و البته كيلر كراك هم جاش خاليه

آره جای کیلرکراک و هاش و هارلی کویین و زز و پروفسور استرنج خالی بود.
به نظر من مسترفریز و پویزن آیوی خیلی تک بعدی هستن.

آره آفرین تک بعدین مثلا من عاشق دوچهره هستم ، ریدلر هم عالیه ، جوکر هم درعین تک بعدی بودن طرفدار زیاد داره ولی این دو شخصیتی که گفتی تک بعدین. شماره های نخست uncanny x-men رو خوندی؟ اگر خونده باشی میفهمی که مگنتو هم چقدر تک بعدیه و فقط میگه میوتانت ها برترنو من قدرتم بیاید به من ملحق شید! ولی بعدها فرق میکنه. متاسفانه مسترفریز و پیچک سمی همینطورین ولی بخاطر دردسرها و مبارزاتی که برای بتمن درست کردن بایستی تو لیست باشن.

درسته ولی مسترفریز دیگه خیلی تک بعدیه. یه شخصیت بی روح که همش میخواد همه چیو منجمد کنه. البته چنین ویلنهایی نمک کامیکها هستن و باید باشن. ولی کاپتان کولد خیلی بهتر از مسترفریز و کیلرفراسته.
نقل قول کردن
magnus
#13 magnus 1395-04-06 12:27
به نقل از The Laughing Joker:
دقیقا تو این چند روزه داشتم فکر می کردم چرا مقاله ی بزرگترین دشمنان بتمنو نمی نویسید. :cry: اما حالا عالی شد دستتون درد نکنه. :-)
my top 10 :
10.پیچک سمی
9.مستر فریز
8.مترسک
7.بین
6.زن گربه ای
5.پنگوئن
4.راس الغول
3.ریدلر
2.دو چهره
1.جوکر

ما همیشه میخوایم مناسبت مطلب بزاریم الان هم چون b v s نسخه طولانیترش اومد گذاشتیمش. این باعث افتخار بود که مدیران سایت به من اجازه نوشتن همچین مقاله مهمیو دادن ولی باور کنید افراد زیادی تو سایت هستن که خیلی بهتر از بنده بتمن و دشمنلش رو انالیز میکنند.
نقل قول کردن
Nightwatcher
#14 Nightwatcher 1395-04-06 12:31
به نقل از magnus:
به نقل از mokhtar:
به نقل از magnus:
به نقل از mokhtar:
راستي چرا هارلي كوئين تو اين ليست نبود؟ و البته كيلر كراك هم جاش خاليه

من عقیدتا هارلی کویین رو دشمن برتر نمیدونم (میدونم عجیبه براتون)ولی کیلرکراک میتونست باشه. هاش و دکتر هرت هم بدنبودن. من کلا با انیمیشن ها و بازی های بتمن بزرگ شدم و از همون موقع دشمناشو بیشتر از دشمنای اسپایدی و دیگر قهرمانا دوست داشتم راستی عمو مختار شما گرین گابلین رو بهترین خبیث میدونید ولی دارید میگید دشمنای بتمن کمی بهتراز مال اسپایدین‌ . شما کدوم ویلین های بتمنو قبول دارید؟

بله من گفتم در مجموع از از دشمناي مرد عنكبوتي بهتر ميدونمشون (البته فقط يك كمي!). بتمن بي شك بهترين ويلن هاي دنياي كميك بوك رو داره. بعدشم مرد عنكبويت با اختلاف كمي دومه. ولي از نظر من بهترين ويلن تاريخ گرين گابلينه . تو دشمناي بتمن اول از همه از two face خوشم مياد. عاشق اون دو قسمتي هستم كه تو batman animated series معرفي اش ميكنن. بعدشم از ريدلر و پويزن ايوي و مترسك خوشم مياد. متاسفانه از جوكر و راس الغول خوشم نمياد. جوكر كه كاملا برام تك بعديه . الغول رو هم اصلا تو دنياي بتمن نميتونم قبول كنم. ميدونم باعث ميشه داستان هاي بتمن تنوع پيدا كنه ولي در فضاي داستان هاي بتمن نميتونم قبولش كنم. كلا من بتمن رو يه قهرمان خيابوني و مختص گاتام ميدونم. وقتي از گاتام ميره بيرون و يك قهرمان بين المللي ميشه و با امثال الغول ميجنگه برام جالب نيست.

منم از جوکر زیاد خوشم نمیاد چون جوکری که تو کمیک ها میبینید اسمون تا زمین تا جوکر فیلمای نولان فرق داره چون تو فیلم بتمن دارک نایت که فیلمش عالی بود جوکر تو زند ان بود ولی کاری کرد که ریچل و هاروی دنت تو دامش بیفتند پ در اخر ریچل مرد و نصف صورت هاروی سوخت و کاری کرد که هاروی از یک قهرمان به یک ویلین ادم کش تبدیل شه. خیلی جوکرش خبیث بود و از کنترل بتمن خارج شده بود و تمام طرفدارای جوکر میگن جوکر اینطوریه در صورتی که جوکر واقعی کمیک ها یک دیوانه ادم کش بیش نیست. من با شما کاملا موافقم و همیشه تو مقاله مقایسه جوکر و گرین گابلین شما رو تحسین میکنم ولی من احساس میکنم مگنتو بزرگترین ویلین تاریخه چون تهدیدی برای کل بشریته البته جوکرفن ها میگن جوکر تهدید تمام بشره در صورتی که اینطور نیست. اون میخواد بتمنو به چالش بکشه و عذابش بده ولی گابلین میخواد ضربه عمیق به پیتر بزنه و پیتر رو از عمق وجود عذاب بده ولی بنظرم بعد از مگنتو گابلین اصلیترین خبیثه و جوکر هم زیاد چنگی به دل نمیزنه. از راس الغول بدم میاد چون زیادی قویه و بتمن تو مبارزات تن ب تن حریفش نمیشه.

میدونید اوج دیوانگی جوکر کجا بود؟
اونجایی که توی فیلم دارک نایت یه عالمه پول که تا سقف رو هم انباشته شده بود رو آتیش زد.
واقعا اگه توی کمیکها هم همیشه از این حرکات انجام بده خیلی باحال تر میشه.
نقل قول کردن
مهرداد کلامی‎
#15 مهرداد کلامی‎ 1395-04-06 12:32
به نقل از magnus:
به نقل از mokhtar:
به نقل از magnus:
به نقل از mokhtar:
راستي چرا هارلي كوئين تو اين ليست نبود؟ و البته كيلر كراك هم جاش خاليه

من عقیدتا هارلی کویین رو دشمن برتر نمیدونم (میدونم عجیبه براتون)ولی کیلرکراک میتونست باشه. هاش و دکتر هرت هم بدنبودن. من کلا با انیمیشن ها و بازی های بتمن بزرگ شدم و از همون موقع دشمناشو بیشتر از دشمنای اسپایدی و دیگر قهرمانا دوست داشتم راستی عمو مختار شما گرین گابلین رو بهترین خبیث میدونید ولی دارید میگید دشمنای بتمن کمی بهتراز مال اسپایدین‌ . شما کدوم ویلین های بتمنو قبول دارید؟

بله من گفتم در مجموع از از دشمناي مرد عنكبوتي بهتر ميدونمشون (البته فقط يك كمي!). بتمن بي شك بهترين ويلن هاي دنياي كميك بوك رو داره. بعدشم مرد عنكبويت با اختلاف كمي دومه. ولي از نظر من بهترين ويلن تاريخ گرين گابلينه . تو دشمناي بتمن اول از همه از two face خوشم مياد. عاشق اون دو قسمتي هستم كه تو batman animated series معرفي اش ميكنن. بعدشم از ريدلر و پويزن ايوي و مترسك خوشم مياد. متاسفانه از جوكر و راس الغول خوشم نمياد. جوكر كه كاملا برام تك بعديه . الغول رو هم اصلا تو دنياي بتمن نميتونم قبول كنم. ميدونم باعث ميشه داستان هاي بتمن تنوع پيدا كنه ولي در فضاي داستان هاي بتمن نميتونم قبولش كنم. كلا من بتمن رو يه قهرمان خيابوني و مختص گاتام ميدونم. وقتي از گاتام ميره بيرون و يك قهرمان بين المللي ميشه و با امثال الغول ميجنگه برام جالب نيست.

منم از جوکر زیاد خوشم نمیاد چون جوکری که تو کمیک ها میبینید اسمون تا زمین تا جوکر فیلمای نولان فرق داره چون تو فیلم بتمن دارک نایت که فیلمش عالی بود جوکر تو زند ان بود ولی کاری کرد که ریچل و هاروی دنت تو دامش بیفتند پ در اخر ریچل مرد و نصف صورت هاروی سوخت و کاری کرد که هاروی از یک قهرمان به یک ویلین ادم کش تبدیل شه. خیلی جوکرش خبیث بود و از کنترل بتمن خارج شده بود و تمام طرفدارای جوکر میگن جوکر اینطوریه در صورتی که جوکر واقعی کمیک ها یک دیوانه ادم کش بیش نیست. من با شما کاملا موافقم و همیشه تو مقاله مقایسه جوکر و گرین گابلین شما رو تحسین میکنم ولی من احساس میکنم مگنتو بزرگترین ویلین تاریخه چون تهدیدی برای کل بشریته البته جوکرفن ها میگن جوکر تهدید تمام بشره در صورتی که اینطور نیست. اون میخواد بتمنو به چالش بکشه و عذابش بده ولی گابلین میخواد ضربه عمیق به پیتر بزنه و پیتر رو از عمق وجود عذاب بده ولی بنظرم بعد از مگنتو گابلین اصلیترین خبیثه و جوکر هم زیاد چنگی به دل نمیزنه. از راس الغول بدم میاد چون زیادی قویه و بتمن تو مبارزات تن ب تن حریفش نمیشه.

جوکر؟شما داری درباره ی جوکر حرف می زنی؟ می دونی چراجوکر بتمنوهدف می گیره وسعی می کنه اوروبه چالش بکشه؟چون اون می دونه که بتمن یعنی امیدودلیل نفس کشیدن گاتهام .درضمن کی گفته که برای به چالش کشیدن بتمن نمی تونه به اوضربات روحی سخت واردکنه؟بله جوکرتهدید بشریت هست چون اوبتمنی روکه ناجی بشریت هست رو هدف گرفته .البته شایدوسعت جهانی نداشته باشه ولی همون طورکه توی بتمن2دارک نایت دیدید جوکرداشت یه شهرکامل رو بازی میدادبه نظرتون نمیتونی بشریت روبازی بده؟
نقل قول کردن
mokhtar
#16 mokhtar 1395-04-06 12:39
اگه جوكر دشمن بشريت هست پس چرا وقتي تو كميك معروف بازگشت شواليه تاريكي ، بتمن بازنشسته شده بود جوكر هم خودش رو تيمارستان بازنشسته كرد؟ و چرا وقتي فهميد بتمن دوباره به عرصه بازگشته او هم برگشت؟
جواب بده لطفا
نقل قول کردن
DarkCat666
#17 DarkCat666 1395-04-06 12:53
خودم فقط جوكرو بخاطر فيلم دارك نايت دوس دارم
ولي از جوكر كميكا بشدت متنفرم
چون جوكر كميكا فقط يك راوني آدمكش بود اما جوكر نولان يك خبيث عالي براي اون فيلم بود شخصيت پردازيش عميقتر بود و نشون ميداد كه جوكر چرا اينجوريه؟ حدفش چيه؟ خواستش چيه؟
نقل قول کردن
DarkCat666
#18 DarkCat666 1395-04-06 13:00
بنظر بنده جوكر كميكا يكم كار ميخواد دشمن بشريت نيس ولي با يكم تغيير ميتونه به بزرگترين تحديد بشر از جنس بشر تو ديسي ورس تبديل بشه
نقل قول کردن
mokhtar
#19 mokhtar 1395-04-06 13:01
به نقل از DarkCat666:

بنظر بنده جوكر كميكا يكم كار ميخواد دشمن بشريت نيس ولي با يكم تغيير ميتونه به بزرگترين تحديد بشر از جنس بشر تو ديسي ورس تبديل بشه

براي اين كار ابزارش رو نداره. جوكر مثل لكس لوثر نيست كه هم نابغه باشه و هم پول و تجهيزات لازم رو داشته باشه
نقل قول کردن
Nightwatcher
#20 Nightwatcher 1395-04-06 13:01
به نقل از DarkCat666:

خودم فقط جوكرو بخاطر فيلم دارك نايت دوس دارم
ولي از جوكر كميكا بشدت متنفرم
چون جوكر كميكا فقط يك راوني آدمكش بود اما جوكر نولان يك خبيث عالي براي اون فيلم بود شخصيت پردازيش عميقتر بود و نشون ميداد كه جوكر چرا اينجوريه؟ حدفش چيه؟ خواستش چيه؟

پس نتیجه میگیریم بستگی داره که چه نویسنده ای به چه نحوی جوکر رو روایت کنه. یعنی دیوانگی و خباثت جوکر میتونه خیلی عمیق باشه و یا میتونه خیلی تک بعدی باشه و چیزی به غیر از جنگولک بازی نداشته باشه.
نقل قول کردن
Scarlet 3pidey
#21 Scarlet 3pidey 1395-04-06 13:03
مقاله خیلی جالبی بود .گلی فیس هم بد نبود تو لیست باشه
اقا یه سوال کسی میدونه دقیقا مادر باکس چیه و چرا انقدر دارک سید دنبالشه ؟
نقل قول کردن
magnus
#22 magnus 1395-04-06 13:04
به نقل از Nightwatcher:
به نقل از magnus:
به نقل از mokhtar:
به نقل از magnus:
به نقل از mokhtar:
راستي چرا هارلي كوئين تو اين ليست نبود؟ و البته كيلر كراك هم جاش خاليه

من عقیدتا هارلی کویین رو دشمن برتر نمیدونم (میدونم عجیبه براتون)ولی کیلرکراک میتونست باشه. هاش و دکتر هرت هم بدنبودن. من کلا با انیمیشن ها و بازی های بتمن بزرگ شدم و از همون موقع دشمناشو بیشتر از دشمنای اسپایدی و دیگر قهرمانا دوست داشتم راستی عمو مختار شما گرین گابلین رو بهترین خبیث میدونید ولی دارید میگید دشمنای بتمن کمی بهتراز مال اسپایدین‌ . شما کدوم ویلین های بتمنو قبول دارید؟

بله من گفتم در مجموع از از دشمناي مرد عنكبوتي بهتر ميدونمشون (البته فقط يك كمي!). بتمن بي شك بهترين ويلن هاي دنياي كميك بوك رو داره. بعدشم مرد عنكبويت با اختلاف كمي دومه. ولي از نظر من بهترين ويلن تاريخ گرين گابلينه . تو دشمناي بتمن اول از همه از two face خوشم مياد. عاشق اون دو قسمتي هستم كه تو batman animated series معرفي اش ميكنن. بعدشم از ريدلر و پويزن ايوي و مترسك خوشم مياد. متاسفانه از جوكر و راس الغول خوشم نمياد. جوكر كه كاملا برام تك بعديه . الغول رو هم اصلا تو دنياي بتمن نميتونم قبول كنم. ميدونم باعث ميشه داستان هاي بتمن تنوع پيدا كنه ولي در فضاي داستان هاي بتمن نميتونم قبولش كنم. كلا من بتمن رو يه قهرمان خيابوني و مختص گاتام ميدونم. وقتي از گاتام ميره بيرون و يك قهرمان بين المللي ميشه و با امثال الغول ميجنگه برام جالب نيست.

منم از جوکر زیاد خوشم نمیاد چون جوکری که تو کمیک ها میبینید اسمون تا زمین تا جوکر فیلمای نولان فرق داره چون تو فیلم بتمن دارک نایت که فیلمش عالی بود جوکر تو زند ان بود ولی کاری کرد که ریچل و هاروی دنت تو دامش بیفتند پ در اخر ریچل مرد و نصف صورت هاروی سوخت و کاری کرد که هاروی از یک قهرمان به یک ویلین ادم کش تبدیل شه. خیلی جوکرش خبیث بود و از کنترل بتمن خارج شده بود و تمام طرفدارای جوکر میگن جوکر اینطوریه در صورتی که جوکر واقعی کمیک ها یک دیوانه ادم کش بیش نیست. من با شما کاملا موافقم و همیشه تو مقاله مقایسه جوکر و گرین گابلین شما رو تحسین میکنم ولی من احساس میکنم مگنتو بزرگترین ویلین تاریخه چون تهدیدی برای کل بشریته البته جوکرفن ها میگن جوکر تهدید تمام بشره در صورتی که اینطور نیست. اون میخواد بتمنو به چالش بکشه و عذابش بده ولی گابلین میخواد ضربه عمیق به پیتر بزنه و پیتر رو از عمق وجود عذاب بده ولی بنظرم بعد از مگنتو گابلین اصلیترین خبیثه و جوکر هم زیاد چنگی به دل نمیزنه. از راس الغول بدم میاد چون زیادی قویه و بتمن تو مبارزات تن ب تن حریفش نمیشه.

میدونید اوج دیوانگی جوکر کجا بود؟
اونجایی که توی فیلم دارک نایت یه عالمه پول که تا سقف رو هم انباشته شده بود رو آتیش زد.
واقعا اگه توی کمیکها هم همیشه از این حرکات انجام بده خیلی باحال تر میشه.

اره دیگه نولان تو اون فیلم از یک ویلین نه چندان قوی یک ویلین تمام عیار ساخت. جوکر تو بانک همرو کشت همه پولا رو برد همه کار کرد اخر همرو اتیش زد یعنی نشون داد به خاطر زجر دادن گاتهام و بتمن همه اینکارا رو میکنه البته تو فیلم دارک نایت هم خیلی از انگیزه های جوکر بچگانه و غیر منطقی بودن و جوکر تا حدی ذات قبلیشو حفظ کرده بود.
نقل قول کردن
magnus
#23 magnus 1395-04-06 13:07
به نقل از Scarlet 3pidey:
مقاله خیلی جالبی بود .گلی فیس هم بد نبود تو لیست باشه
اقا یه سوال کسی میدونه دقیقا مادر باکس چیه و چرا انقدر دارک سید دنبالشه ؟

ممنون بابت نظرتون clay face از دشمنان درجه ۲-۳ بتمنه و بودنش ضرورتی نداره
نقل قول کردن
Nightwatcher
#24 Nightwatcher 1395-04-06 13:07
به نقل از mokhtar:
:
اگه جوكر دشمن بشريت هست پس چرا وقتي تو كميك معروف بازگشت شواليه تاريكي ، بتمن بازنشسته شده بود جوكر هم خودش رو تيمارستان بازنشسته كرد؟ و چرا وقتي فهميد بتمن دوباره به عرصه بازگشته او هم برگشت؟
جواب بده لطفا

راستی در مورد فرمایش شما بگم که جوکر به بتمن مثل یه همبازی نگاه میکنه و همیشه میخواد بتمنو بکشونه توی بازی های دیوانه وار خودش. اون سرگرمی که جوکر میخواد فقط با دخالت بتمن فراهم میشه. جوکر دنبال موش و گربه بازیه و هیچوقت نمیخواد بتمن بمیره.
نقل قول کردن
DarkCat666
#25 DarkCat666 1395-04-06 13:11
به نقل از mokhtar:
به نقل از DarkCat666:

بنظر بنده جوكر كميكا يكم كار ميخواد دشمن بشريت نيس ولي با يكم تغيير ميتونه به بزرگترين تحديد بشر از جنس بشر تو ديسي ورس تبديل بشه

براي اين كار ابزارش رو نداره. جوكر مثل لكس لوثر نيست كه هم نابغه باشه و هم پول و تجهيزات لازم رو داشته باشه

حرف شما كاملا درسته ولي بنده گفتم با تغيير
ميتونه با همكاري بقيه خبيثا اينكارو انجام بده
درضمن جوكر دقيقا با چه وسيله تونس كل گاتمو به بازي بگيره؟
حالا تصور كن با تجهيزات لكس لوثر چه كارايي ميتونه بكنه؟
يادمون نره جوكر در عين ديوانه بودن (بنظر خودم) يك نابغس!
نقل قول کردن
Nightwatcher
#26 Nightwatcher 1395-04-06 13:17
به نقل از DarkCat666:
به نقل از mokhtar:
به نقل از DarkCat666:

بنظر بنده جوكر كميكا يكم كار ميخواد دشمن بشريت نيس ولي با يكم تغيير ميتونه به بزرگترين تحديد بشر از جنس بشر تو ديسي ورس تبديل بشه

براي اين كار ابزارش رو نداره. جوكر مثل لكس لوثر نيست كه هم نابغه باشه و هم پول و تجهيزات لازم رو داشته باشه

حرف شما كاملا درسته ولي بنده گفتم با تغيير
ميتونه با همكاري بقيه خبيثا اينكارو انجام بده
درضمن جوكر دقيقا با چه وسيله تونس كل گاتمو به بازي بگيره؟
حالا تصور كن با تجهيزات لكس لوثر چه كارايي ميتونه بكنه؟
يادمون نه جوكر در عين ديوانه بودن (بنظر خودم) يك نابغس!

درسته
مثلا میتونه ابزار دیگران رو بدزده و یا در ویلن های دیگه طمع ایجاد کنه تا با همکاری به هدفش برسه. جوکر این استعداد رو داره که چندتا ویلن رو رهبری کنه.
از همه مهمتر میتونه همه رو به جون هم بندازه.
از هیچ تهدیدی هم نمیترسه و چیزی برای از دست دادن نداره.
نقل قول کردن
مهرداد کلامی‎
#27 مهرداد کلامی‎ 1395-04-06 13:22
به نقل از mokhtar:
:
اگه جوكر دشمن بشريت هست پس چرا وقتي تو كميك معروف بازگشت شواليه تاريكي ، بتمن بازنشسته شده بود جوكر هم خودش رو تيمارستان بازنشسته كرد؟ و چرا وقتي فهميد بتمن دوباره به عرصه بازگشته او هم برگشت؟
جواب بده لطفا

اگه امیدی برای گاتهام باقی نمونده باشه پس نیازی نیست که جوکرخودش روبه زحمت بندازه درنبودبتمن خودشهر خودبه خودازبین می ره بله جوکردشمن بشریت نیست جوکردشمن امیدبشریت هستش .درضمن اگریک نفرنتونسته شخصیت جوکررودرست دربعضی کمیک هابه تصویربکشه دلیل نمی شه که اصل شخصیت ویلن روزیرسوال ببرید؟نه شیطان سبز چه قدردرفیلم مردعنکبوتی 1 خبیث به نظر می آد؟آیااین درسته که من همین فیلم روبهونه ی ضعف شخصیتش بکنم؟قطعانه پس شماهم دنبال بهونه ی بهتری باش .
نقل قول کردن
mokhtar
#28 mokhtar 1395-04-06 13:24
به نقل از Nightwatcher:
به نقل از mokhtar:
:
اگه جوكر دشمن بشريت هست پس چرا وقتي تو كميك معروف بازگشت شواليه تاريكي ، بتمن بازنشسته شده بود جوكر هم خودش رو تيمارستان بازنشسته كرد؟ و چرا وقتي فهميد بتمن دوباره به عرصه بازگشته او هم برگشت؟
جواب بده لطفا

راستی در مورد فرمایش شما بگم که جوکر به بتمن مثل یه همبازی نگاه میکنه و همیشه میخواد بتمنو بکشونه توی بازی های دیوانه وار خودش. اون سرگرمی که جوکر میخواد فقط با دخالت بتمن فراهم میشه. جوکر دنبال موش و گربه بازیه و هیچوقت نمیخواد بتمن بمیره.

بله اينو كه منم ميدونم. شما اين مساله رو تو اون قسمت به نام the man who killed the bat كه تو كارتون batman animated series بود هم ميتوني ببيني كه جوكر وقتي خيال كرد بتمن مرده چقدر افسرده و بي انگيزه شد
من بحثم اينه كه اگه جوكر دشمن بشريته پس چرا وقتي بتمن بازنشسته شد، بيخيال بشريت شد؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #29 mokhtar 1395-04-06 13:28
به نقل از ژنرال:
به نقل از mokhtar:
:
اگه جوكر دشمن بشريت هست پس چرا وقتي تو كميك معروف بازگشت شواليه تاريكي ، بتمن بازنشسته شده بود جوكر هم خودش رو تيمارستان بازنشسته كرد؟ و چرا وقتي فهميد بتمن دوباره به عرصه بازگشته او هم برگشت؟
جواب بده لطفا

اگه امیدی برای گاتهام باقی نمونده باشه پس نیازی نیست که جوکرخودش روبه زحمت بندازه درنبودبتمن خودشهر خودبه خودازبین می ره بله جوکردشمن بشریت نیست جوکردشمن امیدبشریت هستش .درضمن اگریک نفرنتونسته شخصیت جوکررودرست دربعضی کمیک هابه تصویربکشه دلیل نمی شه که اصل شخصیت ویلن روزیرسوال ببرید؟نه شیطان سبز چه قدردرفیلم مردعنکبوتی 1 خبیث به نظر می آد؟آیااین درسته که من همین فیلم روبهونه ی ضعف شخصیتش بکنم؟قطعانه پس شماهم دنبال بهونه ی بهتری باش .

ببين داري سفسطه ميكني. لحن حرف زدنت هم خيلي بده. پس ادب داشته باش . احترام خودت رو هم داشته باش. اولا اون كسي كه ميگي فرانك ميلره كه خودت ميدوني كم ادمي نيست. دوما اينجا اصلا بحث گرين گابلين نيست. گرين گابلين و جوكر رو مفصلا درباره شون بحث كرديم و كردم. اگه نخوندي ادرس مقاله بدم بري بخوني. سوما شما به جاي اينكه پاي كس ديگه اي رو وسط بكشي براي حرفاي خودت دليل بيار. چهارما بحث ما دنياي كميكه پس لطفا بحث سينما و مرد عنكبوتي 1 و ... رو وسط نكش (البته اونم جاي خودش بحث داره ). به خاطر همين م بود كه من دقيقا از كميك برات مثال زدم
نقل قول کردن
DarkCat666
#30 DarkCat666 1395-04-06 13:31
جوكر تو دنياي سينمايي خيلي از گرين گابلين بهتر بود
گرين گابلينم توي دنيا كميك بهتر بود
حالا اگه مقايسه اي بشه اوناييكه بيشتر تو فاز كميكن ميگن گرين گابلين اوناييهم كه تو فاز فيلمن ميگن جوكر فعلا مقايسه ي اين دو شخصيت كار اشتباهيه مگر اينكه يه اقتباس درست و حسابي از گرين گابلين بشه يا واسه جوكر يه ارك درست و حسابي نوشته بشه
نقل قول کردن
DarkCat666
#31 DarkCat666 1395-04-06 13:38
بنده هم از شما جناب مختار چيز هاي خيلي زيادي يادگرفتم و براتون احترام خاصي قائلم خودم از گرين گابلين فقط يك ديد سطحي داشتم (همين ديدي كه شما از جوكر دارين) ولي شما با مقالاتتون ديدمو باز كردين
هر دو توي ورسشون خبيثاي عالي و بيهمتايي هستن پس:
نتيجه رو مساوي اعلام كنين من برم بخوابم
نقل قول کردن
magnus
#32 magnus 1395-04-06 13:45
به نقل از DarkCat666:
بنده هم از شما جناب مختار چيز هاي خيلي زيادي يادگرفتم و براتون احترام خاصي قائلم خودم از گرين گابلين فقط يك ديد سطحي داشتم (همين ديدي كه شما از جوكر دارين) ولي شما با مقالاتتون ديدمو باز كردين
هر دو توي ورسشون خبيثاي عالي و بيهمتايي هستن پس:
نتيجه رو مساوي اعلام كنين من برم بخوابم

نمیخوام بحثو ادامه بدم ولی مساوی؟!؟
همونطور که گفتم فیلم ها منابع خوبی برای مقایسه نیستن پس باعجله تصمیم نگیرید‌.
نقل قول کردن
DarkCat666
#33 DarkCat666 1395-04-06 13:46
فرانك ميلر كم نويسنده اي نيس ولي من اصلا از نحوه ي پرداختنش به جوكر خوشم نمياد بجاي اينكه كانون خباثتو روي جوكر بزاره بيشتر رو كاراييكه جوكر ميكنه تمركز كرده
مثلا خبيث كميك اعمال جوكرن نه خودش
نقل قول کردن
DarkCat666
#34 DarkCat666 1395-04-06 13:50
واسه اين بحث هنوز زوده
درضمن هيچوقت نميشه به كسيكه روي مسئله اي تعصب داره
خلافشو ثابت كرد
نقل قول کردن
magnus
#35 magnus 1395-04-06 13:54
به نقل از DarkCat666:
واسه اين بحث هنوز زوده

درضمن هيچوقت نميشه به كسيكه روي مسئله اي تعصب داره
خلافشو ثابت كرد

از اونجایی که ما و سایت اسپایدی کارمون با کمیکه و کمتر به فیلم ها میپردازیم نتیجه میگیریم که گابلین بهتره.
درضمن خیلی وقت پیش بحث به نفع عمو مختار تمام شده و اثبات شده که گابلین بهتره پس لازم نیست دوباره همون بحث ادامه پیدا کنه.
نقل قول کردن
Hobbit
#36 Hobbit 1395-04-06 14:01
از مقاله مفیدتون دوست عزیز سپاس گزارم

یه نکته ای رو تا فضا برای بحث درست شده بگم من نمیدونم کجا کشید به جوکر و گرین گابلین ...ربطی هم نداشت به موضوع...ولی با احترام به عمو مختار من فکر میکنم تنها چیزی که جوکر از گرین گابلین کم داره اینه که نورمن آزبورن هم ویلن خوبیه یعنی یه بعضی جا ها من گرین گابلین رو با نورمن آزبورن جدا میدونم چون شرارت این دو با حالی که یک نفرند جدا است...ولی جوکر فقط جوکره با یه گذشته نامعلوم که به لطف هیث لجر و نولان به یکی ترسناکترین و جذابترین ویلنهای سینما تبدیل شده حتی جوری که برای جرد لتو من تقریبا یه عملیات غیرممکن میدونم تا بتونه جوکری به خوبی لجر تحویل بده.


ببینم این دکتر فریز یه همسر نداشت که برای درمانش به این در اون در میزد به نظر یکی ویلین های خوب بتمنه و خیلی میشه باهاش همزاد پنداری کرد.
نقل قول کردن
DarkCat666
#37 DarkCat666 1395-04-06 14:07
درسته اين بحث قبلا تموم شده ولي واسه جوكر خيلي حيف شد واقعا پتانسيل بالايي داره كافيه يكي با درك بهتري از جوكر بياد يك ارك درحد فيلم دارك نايت واسش بنويسه تا ورق برگرده(خودم به شخصه از جوكر كميكا متنفرم)
فك كنم ايشون راس ميگن و لباس دكتر فريز هم واسه اينكه بدنش به گرما عادت نداره همشم يجورايي به همون درمان همسرش ربط داره
نقل قول کردن
Dan-Spidey
#38 Dan-Spidey 1395-04-06 14:09
یعنی از موقعی که جوکر خلق شده گذشته اش هم فاش نشده؟؟؟؟یا حتی اشاره ای هم بهش نشده؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
ADC
#39 ADC 1395-04-06 14:09
به نقل از Nightwatcher:
به نقل از mokhtar:
راستي چرا هارلي كوئين تو اين ليست نبود؟ و البته كيلر كراك هم جاش خاليه

آره جای کیلرکراک و هاش و هارلی کویین و زز و پروفسور استرنج خالی بود.
به نظر من مسترفریز و پویزن آیوی خیلی تک بعدی هستن.

اره مخصوصا توماس الیوت ( هاش ) و پرفسور استرنج
نقل قول کردن
Bruce Wayne
#40 Bruce Wayne 1395-04-06 14:20
اقا مقالت عالی بود..دستت درد نکنه.. :-)
ولی به نظر من catwoman دشمن خونی بتمن نیست و یک شخصیت خاکستری داره...ولی همیشه نفعش رو میسنجه و اگه به نفعش باشه با بتمن هم همکاری میکنه..
جایگاه جوکر کاملا درست و به جا بود..خانواده ی ما کلا عاشق جوکرن..(مخصوصا مادرم که هر موقع شوالیه تاریکی رو میبینه میگه این ادم روان پریشه :lol: )
ولی دلم میخواست پیچک رو در رتبه ی 10 ببینم :-*

کلا مقاله ی عالی بود...درست مثل همیشه
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #41 mokhtar 1395-04-06 14:24
به نقل از Hobbit:

با احترام به عمو مختار من فکر میکنم تنها چیزی که جوکر از گرین گابلین کم داره اینه که نورمن آزبورن هم ویلن خوبیه یعنی یه بعضی جا ها من گرین گابلین رو با نورمن آزبورن جدا میدونم چون شرارت این دو با حالی که یک نفرند جدا است...

اي بابا من اين همه مقاله نوشتم شما اخرش همچين حرفي ميزني. پشت خباثت گرين گابلين ، نورمنه. تو اون مقاله سرگذشت نورمن ازبورن مگه يادت نيست اين رو:


"حتی اگر اون قضیه (انفجار) و به دست آوردن نیروهای فوق بشری براش اتفاق نمی افتاد، اون بازهم یك آدم بد میشد. یعنی ممكن بود اختلاس كنه یا زن ها رو تیكه تیكه كنه. بلاخره خباثتش میزد بیرون.. اون (نورمن) مثل یك حادثه ای بود كه دنبال جایی میگشت كه توش اتفاق بیفته".

اصلا چيزي به نام گرين گابلين وجود نداره. همه چيز نورمنه. گرين گابلين فقط يه ماسكه براي پنهان كردن خباثت نورمن
نقل قول کردن
magnus
#42 magnus 1395-04-06 14:25
به نقل از Dan-Spidey:
یعنی از موقعی که جوکر خلق شده گذشته اش هم فاش نشده؟؟؟؟یا حتی اشاره ای هم بهش نشده؟؟؟؟؟

نه زیاد ولی بزودی تو کمیک های جاستیس لیگ همه چیز معلوم میشه.
نقل قول کردن
arkham knight
+1 #43 arkham knight 1395-04-06 14:32
لیست من :

1. Hush
2. Court of owls
3. Ras'al'ghol
4. Riddler
5. Two face
6. Joker
7. Penguin
8. Scarecrow
9. Mr. Freeze
10. Harly Quinn

به نظرم هاش بین همه اینا خیلی سرتره ، و واقعا جای خالیش احساس میشه... توماس الیوت و بروس وین دو نفر با یک ضریب هوش بالا و البته یک تیپ خانواده بودن... شباهت زندگیشون خیلی زیاده ، اما زندگی تام کمبود هایی در زمینه خانواده داشت ، و تام برای اینکه به اون خانواده برسه حتی پدر و مادرشو به قتل رسوند...
به نظرم هاش واقعا دشمن با لیاقتیه ، توی این لیست نبودنش خیلی عجیبه...
در ضمن بهتر بود دکتر استرنج و بلک ماسکم توی این لیست باشن...
نقل قول کردن
magnus
#44 magnus 1395-04-06 14:47
به نقل از arkham knight:
لیست من :

1. Hush
2. Court of owls
3. Ras'al'ghol
4. Riddler
5. Two face
6. Joker
7. Penguin
8. Scarecrow
9. Mr. Freeze
10. Harly Quinn

به نظرم هاش بین همه اینا خیلی سرتره ، و واقعا جای خالیش احساس میشه... توماس الیوت و بروس وین دو نفر با یک ضریب هوش بالا و البته یک تیپ خانواده بودن... شباهت زندگیشون خیلی زیاده ، اما زندگی تام کمبود هایی در زمینه خانواده داشت ، و تام برای اینکه به اون خانواده برسه حتی پدر و مادرشو به قتل رسوند...
به نظرم هاش واقعا دشمن با لیاقتیه ، توی این لیست نبودنش خیلی عجیبه...
در ضمن بهتر بود دکتر استرنج و بلک ماسکم توی این لیست باشن...

نظرتونو واقعا محترمه ولی از شما که یکی از بزرگترین دی سی فن ها هستید بعید بود همچین رتبه بندی را بکنید. هاش دشمن قدیمی و اصیل بتمن نیست البته درسته کمیک های جدید بتمن:هاش با استقبال روبرو شد ولی هاش لیاقت اول بودنو نداره. حال اون هیچی court of owl یعنی از راس الغول و جوکر بهترن؟! ششم بودن جوکر هم واقعا برام عجیبه چون همه جای دنیا جوکرو دشمن نامبروان بتمن میدونن ولی نظر شخصی هر کی باارشتره منم سعی کردم تعصباتم رو قاطی مقالم نکنم وگرنه الان دوچهره اول بود. بعد شما کت وومن و بین رو هم بهش اشاره نکردین!
اگر top15 تا بود اون مواردی که شما میفرمایید رو هم قرار میدادم.
نقل قول کردن
Hobbit
#45 Hobbit 1395-04-06 14:51
یعنی لیست شما تا نیم ساعت تو شوک منو برد چون از اول مقاله هی میگفتم حتما همچین مقاله ای رو آقای مهری بیرون میده و بعدش...اوف ...خیلی با جوکر بد تا کردیدا ... :-* به عنوان یه دی سی فن با اطلاعات نظرتون فوق العاده عجیب و جنجالیه!
نقل قول کردن
Hobbit
#46 Hobbit 1395-04-06 14:53
عمو مختار به خدا شرمنده حواس برایه آدم نمیمونه :-*
نقل قول کردن
mokhtar
#47 mokhtar 1395-04-06 15:07
اقاي devilsnake نظرت حذف شد چون از منبع ايراني نقل قول كرده بودي. ضمن اينكه ما هيچ نيازي نداريم به ادعاي كسي پاسخ بديم. خودمون يك منبع و مرجع هستيم. ما به دیزنی و سونی هم جواب پس نمیدیم حالا چه برسه به یه کانال تلگرامی دوزاری و ادعاهای یه مشت بچه. براي حرفامون هم مدرك و مقاله ارائه ميديم. يعني وقتي چيزي ميگيم براش دليل مياريم
ثانيا من يا اقاي ترابي هيچ وقت تو مقاله top 10 ابرخبيث ها، گرين گابلين رو نزاشتيم رتبه 1 . اون مقاله رو برو پيدا كن و بخون تا بفهمي نويسنده اش فرد ديگه اي هستش. Spidey.ir هرگز به طور رسمی یا در مقالات اساتید خودش اعلام نکرده گرین گابلین برترین خبیث ماروله
نقل قول کردن
Devilsnake
#48 Devilsnake 1395-04-06 15:11
خیلی ازتون سپاس گذارم که جواب من رو دادید ولی من که اسمش رونگفتم فقط گفتم که چه چیزی گفته
نقل قول کردن
mokhtar
#49 mokhtar 1395-04-06 15:13
به نقل از arkham knight:
لیست من :

1. Hush
2. Court of owls
3. Ras'al'ghol
4. Riddler
5. Two face
6. Joker
7. Penguin
8. Scarecrow
9. Mr. Freeze
10. Harly Quinn

به نظرم هاش بین همه اینا خیلی سرتره ، و واقعا جای خالیش احساس میشه... توماس الیوت و بروس وین دو نفر با یک ضریب هوش بالا و البته یک تیپ خانواده بودن... شباهت زندگیشون خیلی زیاده ، اما زندگی تام کمبود هایی در زمینه خانواده داشت ، و تام برای اینکه به اون خانواده برسه حتی پدر و مادرشو به قتل رسوند...
به نظرم هاش واقعا دشمن با لیاقتیه ، توی این لیست نبودنش خیلی عجیبه...
در ضمن بهتر بود دکتر استرنج و بلک ماسکم توی این لیست باشن...

مهري جون به خاطر همينه كه ازت اينقدر خوشم مياد. خوشم مياد مثل خودم دل و جيگر داري حرف نو و غير كليشه اي بزني و براي نطراتت دليل مياري. دمت گرم داداش.
ليستتم مثل منه تقريبا منتهي اون هاش و كورت آو اولز رو چون من زياد با كميك هاي جديد بتمن اشنا نيستم بنابراين تو ليست تاپ تن شخصي من از دشمناي بتمن نيستند
نقل قول کردن
arkham knight
#50 arkham knight 1395-04-06 15:31
اولا که من اصلا خودمو دی سی فن نمیدونم با وجود یه سری که واقعا دیسیو درک میکنن و ازش اطلاعات دارن ؛ من شاید نهایتش خودمو بتونم به عنوان یه علاقه مند به دیسی نشون بدم...

و در ضمن اشتباه نشه... لیست شخصیه ، در واقع شرورایی که من ازشون خوشم میاد... به دید همه احترام میذارم و مطمئن باشید اگه همچین چیزی رتبه بندیش با من بود رتبه هارو عامه پسند میکردم... ولی خب واقعا همینطوری فکر میکنم ، از شخصیت جوکر چندان لذت نمیبرم ( ۷ میلیارد نوع تفکر‌وجود داره ، مطمئن باشید چندین میلیونش مثل من با جوکر مخالفن )
اما در عوض کاملا با هاش همذات پنداری میکنم... شاید چون فقط آرک دوازده قسمتی هاشو خوندید فکر میکنید چیز خاصی نداره ، در صورتی که میتونید مینی سری هارت آو هاش رو بخونید ، و واقعا متعجب بشید که چقدر این پیشینه دشمنای بتمن میتونن جذاب باشن... حتی توی کمیک قیافه بروس و تام شبیهه ، هر دو پولدارن ، روابط خوبی دارن و هوششون زیاده ، اما کدومشون به طرف تاریکی سقوط میکنه ؟ یجورایی منو یاد آناکین اسکای واکر و دارث ویدر میندازه ، بهم یادآوری میشه که بین روشنایی و تاریکی فقط یک تار مو فاصله اس...

در ضمن من فاصله بین این دشمنا رو خیلی کم میدونم... این که جوکر در رتبه ششه صرفا به این معنا نیست که جوکر خیلی بده... در یه سطح قرار دارن و از نظر من ، جوکر یکذره پایین تر از اینا قرار میگیره...

کورت آو السم کلا یه نوآوری در بتمن بود و واقعا جالبن ، یه دشمن قدیمی هم سن گاتهام... من واقعا از این محفل لذت میبرم...
بینم حقیقتا توی این ده تا جا میگیره ، ولی خب بعضیا شایستگی بیشتری داشتن... و گرنه به شخصه خیلی از پیشینه بین لذت میبرم... کت وومنم بیشتر دوست بتمنه تا دشمن ، یه شخصیت خاکستری توی لیست من جا نداره...

49 #

:lol:
هاش و کورت آو الس شدیدا تازه ان ، ولی با این حال خیلی روشون کار شده... تاریخ گاتهام چیزیه که بهش کم پرداخته شده ، و کورت آو الس بهانه خوبی برای نشون دادن این تاریخ بود... هاشم با اینکه تازه اس ولی خیلی طرفدار برای خودش دست و پا کرده...
نقل قول کردن
magnus
#51 magnus 1395-04-06 15:40
به نقل از arkham knight:


اولا که من اصلا خودمو دی سی فن نمیدونم با وجود یه سری که واقعا دیسیو درک میکنن و ازش اطلاعات دارن ؛ من شاید نهایتش خودمو بتونم به عنوان یه علاقه مند به دیسی نشون بدم...

و در ضمن اشتباه نشه... لیست شخصیه ، در واقع شرورایی که من ازشون خوشم میاد... به دید همه احترام میذارم و مطمئن باشید اگه همچین چیزی رتبه بندیش با من بود رتبه هارو عامه پسند میکردم... ولی خب واقعا همینطوری فکر میکنم ، از شخصیت جوکر چندان لذت نمیبرم ( ۷ میلیارد نوع تفکر‌وجود داره ، مطمئن باشید چندین میلیونش مثل من با جوکر مخالفن )
اما در عوض کاملا با هاش همذات پنداری میکنم... شاید چون فقط آرک دوازده قسمتی هاشو خوندید فکر میکنید چیز خاصی نداره ، در صورتی که میتونید مینی سری هارت آو هاش رو بخونید ، و واقعا متعجب بشید که چقدر این پیشینه دشمنای بتمن میتونن جذاب باشن... حتی توی کمیک قیافه بروس و تام شبیهه ، هر دو پولدارن ، روابط خوبی دارن و هوششون زیاده ، اما کدومشون به طرف تاریکی سقوط میکنه ؟ یجورایی منو یاد آناکین اسکای واکر و دارث ویدر میندازه ، بهم یادآوری میشه که بین روشنایی و تاریکی فقط یک تار مو فاصله اس...

در ضمن من فاصله بین این دشمنا رو خیلی کم میدونم... این که جوکر در رتبه ششه صرفا به این معنا نیست که جوکر خیلی بده... در یه سطح قرار دارن و از نظر من ، جوکر یکذره پایین تر از اینا قرار میگیره...

کورت آو السم کلا یه نوآوری در بتمن بود و واقعا جالبن ، یه دشمن قدیمی هم سن گاتهام... من واقعا از این محفل لذت میبرم...
بینم حقیقتا توی این ده تا جا میگیره ، ولی خب بعضیا شایستگی بیشتری داشتن... و گرنه به شخصه خیلی از پیشینه بین لذت میبرم... کت وومنم بیشتر دوست بتمنه تا دشمن ، یه شخصیت خاکستری توی لیست من جا نداره...

49#

:lol:
هاش و کورت آو الس شدیدا تازه ان ، ولی با این حال خیلی روشون کار شده... تاریخ گاتهام چیزیه که بهش کم پرداخته شده ، و کورت آو الس بهانه خوبی برای نشون دادن این تاریخ بود... هاشم با اینکه تازه اس ولی خیلی طرفدار برای خودش دست و پا کرده...

آقای مهری استدلالاتتون کاملا قابل درک و منطقین ولی یکم منو شک زده کرد. البته منم چندان از جوکر خوشم نمیاد و با شما موافقم راستی اگه میخواستین رتبه بندی رو عام و از دیدگاه کلی میزدین چجوری بود رتبه بندیتون؟
میشه لطفا ایرادات منو تو مقاله بگید تا تو مقاله های بعدی اصلاحشون کنم؟
با تشکر.
نقل قول کردن
mokhtar
#52 mokhtar 1395-04-06 15:42
یه چیز مهم دیگه که تو کامنت شماره 55 جا موند اینه که استاد ترابی تو قسمت اخر مقاله 100 شخصیت برتر مارول و علیرغم اعتراضات من، گرین گابلین رو حتی در رده برترین خبیث مارول هم نزاشت و رتبه های مگنتو و دکتر دووم ازش بهتر بودن. ایناهاش:

spidey.ir/.../...
حالا چطور میتونن ادعا کنند استاد ترابی یا سایت اسپایدی میگه گرین گابلین تو جهان کمیک اوله در حالیکه تو مارول اول نیست؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
arkham knight
#53 arkham knight 1395-04-06 15:50
من توی رتبه بندی های ده تایی خوب نیستم ، مطمئن باش رتبه بندی هایی که میدم از پونزده تا بالاترن...
تقریبا یه لیست اینشکلی می شد :
۱. جوکر
۲. توفیس
۳. ریدلر
۴. راس الغول
۵. پنگوئن
۶. بین
۷. هاش
۸. مستر فریز
۹. هوگو استرنج
۱۰. مترسک
۱۱. پویزن آیوی
۱۲. هارلی کویین
۱۳. ددشات
۱۴. بلک ماسک
۱۵.کورت آو الس

البته بازم این لیستو سریع نوشتم ، اگه عملی می شد رتبه ها یکم ممکن بود تغییر کنه... ضمن اینکه دشمنای بتمن همشون پرداخته شده ان و نمیشه فرق زیادی بین برتریشون گذاشت...

مقاله شما هم مثل همیشه عالی بود و جزو مقالاتی بود که ازش لذت میبرم... هر مقاله ای که میدید بهتر و بهتر میشه ، هر حرکتی بکنید بازم بهتر و بهتر میشه و این روند همیشه ادامه داره... رتبه بندیاتونم یه سری مشکلات کوچیک داشت در مورد اشخاصی مثل کت وومن ، پویزن آیوی و شخصیت هایی که توی لیست حضور نداشتن مثل استرنج و هاش...
به نظرم قبل هر مقاله برید کمیک هایی رو بخونید که مختصر توضیحی درباره کارکتر دادن ( برای مثال برای هاش ، هارت آو هاش و یا برای شرورای مشهور بتمن ، همون شماره های فرعی مثل جلد 23.1 که طی استوری آرک فورور اویل نوشته شدنو بخونید )
نقل قول کردن
Hobbit
#54 Hobbit 1395-04-06 16:12
استاد قربون تواضعتون برم،استدلالتون هم فوق العاده است.
منم باشما تقریبا تو مورد فن بودن هم نظرم...کلمه دی سی فن و مارول فن و کلا کمیک فن خیلی کلمات بزرگین...ولی از نظر من شما یه دی سی فن واقعی هستید ;-)
نقل قول کردن
magnus
#55 magnus 1395-04-06 16:34
به نقل از arkham knight:


من توی رتبه بندی های ده تایی خوب نیستم ، مطمئن باش رتبه بندی هایی که میدم از پونزده تا بالاترن...
تقریبا یه لیست اینشکلی می شد :
۱. جوکر
۲. توفیس
۳. ریدلر
۴. راس الغول
۵. پنگوئن
۶. بین
۷. هاش
۸. مستر فریز
۹. هوگو استرنج
۱۰. مترسک
۱۱. پویزن آیوی
۱۲. هارلی کویین
۱۳. ددشات
۱۴. بلک ماسک
۱۵.کورت آو الس

البته بازم این لیستو سریع نوشتم ، اگه عملی می شد رتبه ها یکم ممکن بود تغییر کنه... ضمن اینکه دشمنای بتمن همشون پرداخته شده ان و نمیشه فرق زیادی بین برتریشون گذاشت...

مقاله شما هم مثل همیشه عالی بود و جزو مقالاتی بود که ازش لذت میبرم... هر مقاله ای که میدید بهتر و بهتر میشه ، هر حرکتی بکنید بازم بهتر و بهتر میشه و این روند همیشه ادامه داره... رتبه بندیاتونم یه سری مشکلات کوچیک داشت در مورد اشخاصی مثل کت وومن ، پویزن آیوی و شخصیت هایی که توی لیست حضور نداشتن مثل استرنج و هاش...
به نظرم قبل هر مقاله برید کمیک هایی رو بخونید که مختصر توضیحی درباره کارکتر دادن ( برای مثال برای هاش ، هارت آو هاش و یا برای شرورای مشهور بتمن ، همون شماره های فرعی مثل جلد 23.1 که طی استوری آرک فورور اویل نوشته شدنو بخونید )

ممنون بابت نظرتون. بار دیگر نشان دادید که یکی از بزرگترین دی سی فن های ایران هستید.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#56 j.jonah jameson 1395-04-06 17:44
یاد یه قسمت از سریال سوپرگرل افتادم !
که میره با یه موجودی میجنگه بعد میگه اون ( ضمیر مذکر ) خیلی سر سخت بود !
بعد هنک هنشا بهش میگه اون ( مونث )
کارا هم این وسط فکر کنم دوباره متحول شد ! چون قیافش یه جوری شد !
الانم من همچین حسی دارم ! از 2 جا دارم میسوزم
1) نیم کره راست مغزم
2) نیم کره چپ مغزم
اگر هم جای دیگه رو فکر کردید متاسفم براتون ! :lol:
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#57 Samwel Tarly 1395-04-06 18:42
اقای صدیف واقعا مقالتون مثل دفعه های قبل عالی بود.اگه اشتباه نکنم اولین مقاله ای که گذاشتید درباره ی۱۰ دشمن برتر لاک پشت های نینجا بود.روز به روز دارید پیشرفت می کنید ;-) .حالا درباره این مقاله,واقعا دشمن های بتمن پتانسیل بالایی دارن و همیشه میشه درباره شون داستان های جذاب ساخت.حالا یه سوال:ایا به زن گربه ای(سلینا کایل)میشه واقعا گفت که شروره؟چون خیلی وقتا به بتمن کمک کرده و حتی تو کمیک بتمن:هاش,بروس وین هویتش بهش گفت.در رابطه با بین هم باید بگم.فقط زورش زیاده و چون یک دفعه کمر بتمن شیکونده جزو ۱۰ تای اول اوردید؟چون اون نمیتونه یک ریئس باشه و فکر نکنم خیلی هم باهوش باشه و فقط یک مزدور معمولیه.من بر عکس خیلی از شما از راش الغول هم خوشم میاد و حضورش تو کمیکای بتمن هم باعث میشه کارهای بتمن سخت تر بشه.یه چیز جالب راش هم اینه که همیشه بتمن رو کاراگاه صدا میزنه.پنگوئن هم واقعا عالیه.یه ادمی که فقط به فکر دزدیه.مهم ترین نقطه قوت سریال گاتهام حضور پنگوئنه یعنی رابین تیلور فوق العاده بوده(البته نیگما هم تو اون سریال عالیه)جوکر هم معلومه که رتبه اول باشه چون جزو محبوب ترین ویلن های تاریخه و همیشه نقطه مقابل بتمنه و فقط میخواد بتمن اذیت کنه یعنی اگه بتمن خودش باز نشست کنه,جوکر هم دیگه میره.تو شوالیه تاریکی بود که جوکر میگفت من هیچ وقت تو رو نمی کشم چون تو من رو کامل می کنی.یه سوال:تو کمیکا هویت بتمن هیچ وقت برای جوکر مهم نبوده یعنی اون هیچ وقت نمی خواسته اونجوری اذیتش کنه؟
نقل قول کردن
StarLord
#58 StarLord 1395-04-06 21:07
ممنون جالب و پرمحتوا بود.
حالا لیست من اگه قابل بدونید:
10:جان کرین
9:پالما آیزلی
8:ویکتور فرایز
7:سلنا کایل که دشمن واقعی بحساب نمیاد ولی آسیب زیادی به بتمن زد
6:راس القول
5:اسوالد چستر کوپلپات
4:هاروی دنت
3:ادوارد نیگما
2:دورانس
1:جوکر
الحق که جوکر یه دشمن عالی و بی نقصه که انحصاری علیه بتمن عمل میکنه!کاش من هم همچین بدمنی داشتم! :D
نقل قول کردن
spider pool
#59 spider pool 1395-04-06 22:42
انتظار می رفت جوکر نفر اول بشه
نقل قول کردن
ADC
#60 ADC 1395-04-07 01:50
ممنون بابت مقاله
راستش من این حرفو میخواستم ظهر بزنم ولی وقت نشد اما مهم نیست
راستش به نظر من باید بعضی چیزارو میگفتی و بعضی چیزها مثل تام هاردی و اینکه جوکر صورتشو گیریم میکنه اشتباه نوشتی که دیگه خودت میدونی و به من مربوط نیست
ولی راستش من با نوعی که شما در مقالتون شخصیت جوکرو تعریف کردید موافق نیستم جوکر شخصیتی نیست که بره توی خیابون و هرکیو که میبینه زرررت بکشه ! این کار مخصوص کارنیجه ( که البته توی کمیک بتمن و اسپایدرمن که در سایت ترجمه شده به این موضوع پرداخته شد ) جوکر شخصیتی غیر قابل پیشبینیه و اگر ببه این شکلی که شما میگید بود در کمیک کیلینگ جوک همون جا کمیسر گوردونو میکشت یا مثلا اگه کمیک یک خانه ی واقعی در یک دنیای واقعی رو خونده باشید جوکر به بتمن وقت برای فرار کردن نمیداد و همون جا در ارکام میکشتش و خیلی جاهای دیگه مثل کمیک batman new 52 که جوکر توش کلی سورپرایزمون کرد .
ولی باز هم ممنون بابت وقتی که برای نکشتن این مقاله گذاشتید
نقل قول کردن
fe
#61 fe 1395-04-07 20:05
ممنون بابت مقاله، فقط یکسری چیزا تصحیح بشه بهتره، مث توضیحاتتون و روایت اوریجین ها مثلاً درباره مستر فریز، یجوری توضیح داده شده که انگار طرف شب خوابیده، صب بلند شده گفته برم یک سلاح یخی بسازم هرکیو دیدم منجمد کنم؛ یا اون تام هاردی و یا گریم کردن جوکر و...
درکل ممنونم، منتظر این مقاله بودم...
.
.
.
من از ریدلر خیلی خوشم میاد. کاش یک ریدلر خوب هم تو سینما داشتیم.
کت وومن هم اگه تو لیست نبود، بهتر بود.به اون صورت ویلین محسوب نمیشه، خاکستریه
منم خیلی با راس الغول حال نمیکنم

حالا با اجازه بزرگان سایت منم یک تاپ تن بدم، بالاخره هر کسی باید از یک جا شروع کنه دیگهههه
۱۰همون خانم سَمیه :lol: (تلفظ اسمش نمیدونم دقیقاً چیه)
۹مستر فریز
۸مترسک
۷بین
۶ریدلر
۵هاش
۴پنگوئن
۳دوچهره
۲راس الغول
۱جوکر
نقل قول کردن
magnus
#62 magnus 1395-04-08 08:32
به نقل از ADC:
ممنون بابت مقاله
راستش من این حرفو میخواستم ظهر بزنم ولی وقت نشد اما مهم نیست
راستش به نظر من باید بعضی چیزارو میگفتی و بعضی چیزها مثل تام هاردی و اینکه جوکر صورتشو گیریم میکنه اشتباه نوشتی که دیگه خودت میدونی و به من مربوط نیست
ولی راستش من با نوعی که شما در مقالتون شخصیت جوکرو تعریف کردید موافق نیستم جوکر شخصیتی نیست که بره توی خیابون و هرکیو که میبینه زرررت بکشه ! این کار مخصوص کارنیجه ( که البته توی کمیک بتمن و اسپایدرمن که در سایت ترجمه شده به این موضوع پرداخته شد ) جوکر شخصیتی غیر قابل پیشبینیه و اگر ببه این شکلی که شما میگید بود در کمیک کیلینگ جوک همون جا کمیسر گوردونو میکشت یا مثلا اگه کمیک یک خانه ی واقعی در یک دنیای واقعی رو خونده باشید جوکر به بتمن وقت برای فرار کردن نمیداد و همون جا در ارکام میکشتش و خیلی جاهای دیگه مثل کمیک batman new 52 که جوکر توش کلی سورپرایزمون کرد .
ولی باز هم ممنون بابت وقتی که برای نکشتن این مقاله گذاشتید

ممنون بابت نظر و انتقاد سازندتون.
با اون یکی دو مورد اشتباه موافقم ولی آیا جوکر غیرقابل پیشبینی. شما درسته دارید از کمیک ها مثال میزنید ولی باید بدونید جوکر بتمنو نمیکشه چون دنبال یکی میگرده که باهاش بازی کنه و هرج و مرج رو بهش بفهمونه‌.
جوکر همیشه به بدترین نحو ممکن قتل انجام میده ولی غیرقابل پیشبینی بودن دور از ذات جوکره.
تصور جوکر از بتمن دقیقا مثل تصور ما از قانونه. جوکر هم نماد هرج و مرج هستش‌.
در هر حال خیلیا جوکر رو بهترین ابرخبیث میدونن ولی باور کنید اکثر طرفدارای جوکر به خاطر بازی تمام عیار هیث لجر در فیلمای نولان اونو تا حد پرستش دوست دارند.
بازم ممنون بابت نظر خوبتون.
نقل قول کردن
magnus
#63 magnus 1395-04-08 08:34
به نقل از fe:
ممنون بابت مقاله، فقط یکسری چیزا تصحیح بشه بهتره، مث توضیحاتتون و روایت اوریجین ها مثلاً درباره مستر فریز، یجوری توضیح داده شده که انگار طرف شب خوابیده، صب بلند شده گفته برم یک سلاح یخی بسازم هرکیو دیدم منجمد کنم؛ یا اون تام هاردی و یا گریم کردن جوکر و...
درکل ممنونم، منتظر این مقاله بودم...
.
.
.
من از ریدلر خیلی خوشم میاد. کاش یک ریدلر خوب هم تو سینما داشتیم.
کت وومن هم اگه تو لیست نبود، بهتر بود.به اون صورت ویلین محسوب نمیشه، خاکستریه
منم خیلی با راس الغول حال نمیکنم

حالا با اجازه بزرگان سایت منم یک تاپ تن بدم، بالاخره هر کسی باید از یک جا شروع کنه دیگهههه
۱۰همون خانم سَمیه :lol: (تلفظ اسمش نمیدونم دقیقاً چیه)
۹مستر فریز
۸مترسک
۷بین
۶ریدلر
۵هاش
۴پنگوئن
۳دوچهره
۲راس الغول
۱جوکر

ممنون بابت نظرتون. دوستان تو نظرات قبلی عارض ایرادات بنده بودند.
با نظراتتون راجع به ریدلر و راس الغول هم کاملا موافقم.
نقل قول کردن
funnyspidey
#64 funnyspidey 1395-12-22 17:37
عالی
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#65 AmirhoseinJafari2005 1399-12-02 12:54
بینظیر بود.. بین ، مسترفریز ، جوکر ، دوچهره و پنگوئن عالین :lol:
نقل قول کردن
Ghost Rider
#66 Ghost Rider 1400-01-18 22:06
10هاش
9 ویکتور زز
8 پانچلاین
7 پنگوئن
6 مستر فریز
5 پویزن آیوی
4 راس الغول،ریدلر(مشترکا)
3 دو چهره
2 بین
1( نمیگفتمم میفهمیدید) جــــــــــــــ ـــــــوکــــــ ــــــــــر
نقل قول کردن
Stormbreaker
#67 Stormbreaker 1402-06-22 01:27
ببخشید آقای ترابی جسارته ولی شما به عنوان کسی که سالها کمیک میخونید و با کمیک های بتمن هم آشنایی دارین می شه سوال کنم به نظر شما از بین این ده تا ویلن بتمن که اینجا اسم برده شده وفادارترین و بهترین اقتباس از هر مدیومی(سینما،ان یمیشن،گیم)کدومه ؟
نقل قول کردن
mtm
#68 mtm 1402-06-22 06:57
به نقل از Stormbreaker:
ببخشید آقای ترابی جسارته ولی شما به عنوان کسی که سالها کمیک میخونید و با کمیک های بتمن هم آشنایی دارین می شه سوال کنم به نظر شما از بین این ده تا ویلن بتمن که اینجا اسم برده شده وفادارترین و بهترین اقتباس از هر مدیومی(سینما،انیمیشن،گیم)کدومه؟

به نظرم قطعا بتمن : مجموعه کارتونیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید