معرفي شخصيت: اسپكتر (Spectre)

معرفي شخصيت اسپكتر spectreاسپکتر ( specter ) یا شبح، یکی از اولین شخصیت های دی سی کامیکس است، اما براي بسیاری این شخصیت گمنام و کم اهمیت جلوه میکند.

با اینکه او از کلیدی ترین شخصیت های دی سی است، اما در طی چند سال اخیر حضور کمتری در داستان های مهم دی سی داشته و به همین دلیل نقش کم رنگ تری پیدا کرده است.

به همین سبب، قصد داریم تا نگاهی کوتاه به پیشینه این شخصیت داشته باشیم و اسپکتر را بیشتر از پیش بشناسیم.


بیوگرافی

نام : اسپکتر

 القاب : روح انتقام، روح رستگاری، خشم انتقامجوی خدا، روح نگهبان، مرد تاریکی، راگویل

 خالقان : برنارد بیلی ( Bernard Baily ) و جری سیگل ( jerry seigel )

 وابستگی : جامعه عدالت آمریکا ( justice society of america ) ، فرشتگان مقرب ( Archangels )

 توانایی ها : قدرت مطلق مجازی، حضور در هر مکانی، منحرف کردن واقعیت، جاودانگی، دانش لاینتاهی

 میزبان ها : جیم کوریگان ( jim corrigan ) ، مادام ژانادو ( madame Xanadu ) ، هال جوردن ( hal Jordan )

*** *** ***

پیشینه

اسپکتر یا شبح، تجسمی از خشم خداوند و فرشته ای بدون جسم است كه محكوم به مجازات خطاكاران و انتقام گیری از آن هاست... وظیفه اسپکتر این است که تا ابدیت به مجازات و انتقام گیری از گناهکارانی بپردازد که جهان را با اعمالشان تاریک تر کرده اند.

اسپکتر اولین بار در قالب كاراگاه مرحوم نيويورکی ، جيم كوريگان ظاهر شد... اسپکتر همیشه برای حضور در زمین، به یک میزبان نیاز داشته و جیم کوریگان، اولین میزبانی بود که اسپکتر از آن استفاده کرد.

جیم کوریگان

در طى جنگ داخلى آمریکا، اسپکتر به سراغ تعدادى از سربازان نظامی رفت که يك گروه از چروكى ها را سلاخى كرده بودند... اسپکتر تمامی آنها را مجازات کرد و به قتل رساند. در نهایت او فقط يک سرباز تقریبا بیگناه را زنده گذاشت و به او بخشش نشان داد. اسپکتر به آن مرد گفت : ای  مرد حقير، اگر از مرگ گريختى، شک نداشته باش كه بخاطر ان است كه به تو اجازه دادم كه بگريزى، چون تو ان ها را نكشتى... نه. تو تنها از ان ها دزدى كردى! زندگى كن و فكر كن كه من از تو، چه خواهم دزديد .

  اینن مرد پسرى داشت به اسم جِبِديا و همسری افراطی و مذهبی...  مادر جبدیا با تنبیه های سخت، ترس از خدا را در دل جبدیای جوان نهاده بود . او پس از رسيدن به بزرگسالى تبديل به کشیش جبديا كوريگان مى شود .

  جيم كورگيان، پسر  كشيش جبدیا كوريگان بود واعظِ مسافرى كه در كشور سفر مى كرد و وعده ى اتش و گوگورد ( كنايه از دوزخيان ) مى داد .

در دوران كودكى بهترين دوست جيم ، رافه بود . رافه پسر رُز ، خدمتكار خانه شان ، بود .

جبديا با رُز ، روابط مخفيانه داشت ، و وقتى مادر جيم از موضوع مطلع شد ، رافه و رُز مجبور شدند كه خانه را ترك كنند . رافه ، جيم را مقصر مطلع شدن مادرش مى دانست .

  پس از مدت كوتاهى ، رافه در يك طوفان كشته شد و جيم با قبول نكردن محبوب ترين شخصيت زندگى پدرش يعنى خدا ، در برابر تعليمات سخت ، ضرب و شتم هاى پدرش واكنش نشون داد . به بيان ديگرى ، با ضرب و شتم ، ترس از خدا از دل او رهانده شد .

  چند سال بعد که او بزرگ شد و به پلیسی در نیویورک سیتی تبدیل شد و عاشق کلاریس وینستون شد.پس از قرار ها و آشنا شدن با یکدیگر ، جیم و کلاریس تصمیم به ازدواج گرفتند.

عصر طلایی

  اسپکتر برای اولین بار در جلد 52 سری کامیک more fun comics ظاهر شد... وقتی که کارآگاه جیم کوریگان و کلاریس در راه جشن ازدواجشان بودند، در طی سانحه ای جیم درون بشکه ای از سیمان غرق شد و جانش را از دست داد... بعد ها معلوم شد که این سانحه توسط چند نفر برنامه ریزی شده بود و آنهادقصد کشتن جیم کوریگان را داشتند.

 عكس fun comics

در نهایت روح جیم کوریگان نتوانست وارد زندگی پس از مرگ بشود... روح او مورد عنایت خداوند ( که در دنیای دی سی پرزنس نام دارد ) قرار گرفت و به سمت زمین برگشت. روح جیم کوریگان با اینکه به جسمش برنگشت، اما به یک ماهیت و جسم تازه ای دست پیدا کرد و توانایی های زیادی را به دست آورد.

 اسپکتر انتقام خونینش رو علیه قاتلای کوریگان بسیار دردناک و به صورت ماورا الطبیعی انجام داد.

مثلا یکی از قاتلین را هنگامی که میخواست به اسپکتر حمله کند او را خشک کرد سپس او را تبدیل به اسکلتی کرد!

طولی نکشید که جیم کوریگان نیز به فکر لباس مبدلی برا خود افتاد و رابطه عاشقانه اش رابا کلاریس قطع کرد وبه جیم کوریگان بودن و در باقی وقت ها به اسپکتر بودن ادامه داد.

البته لازم به ذکر است که اسپکتر فرشته ای به نام  آزتار است که مسئول مجازات کردن گناهکاران است.

كميك spectre

  در دهه هفتاد میلادی اسپکتر دچار تغیراتی شد و دی سی کامیکس اورا در رده ابرقهرمانان جای داد و با انتشار کمیک دوازده صفحه ای از سری Advantages comic  با اسم "The Wrath of ... the Spectre"به نویسندگی میشل فلیشر و طراحی جیم آپارو انتشار داد.

اما دی سی بعد از چند سال باز هم دست به تغیراتی در پیشینه این شخصیت انجام داد.

و سرانجام روح کوریگان به آرامش رسید!!

  او اسپکتر را رها کرد و به دنیای پس از مرگ وارد شد.اولویت اسپکتر نیز بعد از رفتن کوریگان این بود که جسم دیگری رو برای میزبانی پیدا کند،وبعد از مدتی با خود گفت چه کسی بهتر از هال جوردن گرین لنترن سابق میتواند باشد.

درطول خط داستانی "pay of judgment"(داستان اصلی این کمیک درباره اسپکتر است کسی که میزبان قبلی او جیم کوریگان بوده ولی هنگامی که به بهشت راه یافت او را ترک کرد.و اسپکتر مجبور شد تا به دنبال میزبان جدیدی بگردد و در نهایت هال جوردن را انتخاب کرد)این کمیک توسط جف جانز نوشته شده است.

اسپكتر - هال جوردن

در طول این داستان فرشته ای رانده شده قصد داشت که قدرت اسپکتر را  دست بیاورد،اسپکتر نیز از کوریگان درخواست بازگشت کرد اما با مخالفت او مواجه شد چون در بهشت به آرامش رسیده بود

 اسپکتر هال جوردن را به این دلیل انتخاب کرد که او در تلاش آن بود  که کارای شرورانه ای که به عنوان پارالکس انجام داده بود که دنیا رو تهدید میکرد رو جبران کنه (برا اطلاعات بیشتر میتوانید کمیک Green Lantern: Rebirth منتشر شده در سال ۲۰۰۴ را مطالعه کنید) اما تلاشش با شکست مواجه شد.

  اسپکتر بدون هیچ میزبانی بی ثبات شد و حس انتقام باری دیگر بر او غلبه کرد نه تنها او قاتلان را میکشت بلکه مردم را برای جرائم جزئی مانند دزدیدن یک نوشیدنی نیز میکشت.

 باری دیگر خط داستانی دیگری در رابطه با اسپکتر با نام Day of vengeance بوجود آمد(کمیکی ۶جلدی نوشته شده توسط  بیل ویلینگام (bill willingnam ) در سال ۲۰۰۵ توسط دی سی کامیکس منتشر شد.

بعضی از قهرمانان که دارای قدرت جادویی بودند علیه اسپکتر شدند اما او ضربه بسیار سهمگینی بر آنها وارد کرد.

 برای مثال او فانتو استرنج را به موش تبدیل کرد.

چشم های مادام ژاندائو را نابود کرد.

دکتر فیت را در ابعاد کلاه خودش زندانی کرد.

ریون دیگر نمیتوانست قدرت هایش را کنترل کند.

شزم توسط او به قتل رسید.

همچنین او مخزن جادو  پادشاهی آتلانتیس را نیز نابود کرد.

خط داستانی بی عدالتی:

اينجاستيس - اسپكتر

  اسپکتر برای اولین  بار در جلد اخر سال سوم کمیک بی عدالتی خدایان میان ما ظاهر شد،درحالی که او داشت به خانه جیسون بلاد حمله میکرد جایی که جان کانستانتین و بتمن و هم پیمانهاشون جمع شده بودند و ظاهرا اسپکتر در حال کشتن کارگاه هاروی بولاک بود،بتمن مدت کوتاهی با او روبه رو شد تا اعتماد به نفس  از دست رفته خود را پس از شکست مقابل سوپرمن بدست بیاورد.

بعدا معلوم شد که کسی به زور پوشش اسپکتر را از جیم کوریگان ربوده است. زیرا ددمن تلاش کرد  تا با او صحبت کند ولی از او جوابی دریافت نکرد.

دیک گریسون مرحوم که قدرت های ددمن رو به ارث برده بود،در برابر بتمن ظاهر شد و اورا از اینکه کوریگان در آرکام پیدا شده و توسط نوعی از جادو تبدیل به جوکر شده،مطلع ساخت.

نقطه ضعف های او:

او دربرابر جادو بسیار زیاد شکننده است و زخمی میشود.

محدودیت های الهی اگر صدایی به او وحی شود او از انجام کاری که میخواهد انجام بدهد منصرف میشود

در تلویزیون

او در انیمیشن Batman: The Brave and the Bold در قسمت"Chill of the Night! حضور داشت و صداپيشگي این شخصیت توسط Mark Hamill انجام شده بود.

 كارتون brave and bold

امیدوارم که اطلاعات لازم رو درباره این شخصیت بدست آورده باشید.

 

نویسنده: بردیا طالبیان

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای دی سی

10 ابر قهرمان برتر DC

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

magnus
+1 #1 magnus 1395-04-23 14:44
یه شناخت جزئی ازشداشتم اما با این مقاله اطلاعاتم چند برابر شد ممنون.
نقل قول کردن
captainiron
#2 captainiron 1395-04-23 15:15
یکبار هم خود جوکر میزبانش بوده توی یکی از کمیک ها بعد از اینکه جوکر مرد اسپکتر برای مجازات گناه هایی که انجام داده سراغش میاد ولی به خاطر اینکه جوکر هیچ رحم و وجدانی نداره اسپکتر قدراتشو از دست میده (البته مطمئن نیستم چون توی یکی از فکت های اینستاگرام خوندم)
نقل قول کردن
Bardia
#3 Bardia 1395-04-23 15:33
دوستان شرمنده تجربه اولم در مقاله نویسی بود کمی گنگ شده بود ایشالا دفعات بعد با استفاده از تجربه دیگران معرفی بهتری انجام میدم .
نقل قول کردن
Avenger
#4 Avenger 1395-04-23 16:02
ممنون بابت مقاله
ببخشید واسه اسپم ولی کسی میدونه سریال آرو قشنگه یا نه؟
نقل قول کردن
Hobbit
#5 Hobbit 1395-04-23 19:33
همیشه از این دست مقالات خوشم میاد و واقعا ممنونم...من فقط تو کمیک دی سی بر علیه مارول یه تصویر ازش داشتم :-*

میگم بی زحمت اگه میشه یه مقاله شبیه معرفی نیروهای کیهانی(اگه درست گفته باشم :sigh: )مارول برای دی سی هم بزارید ;-)
نقل قول کردن
Goblin.S
#6 Goblin.S 1395-04-23 19:38
به نقل از Avenger:
ممنون بابت مقاله
ببخشید واسه اسپم ولی کسی میدونه سریال آرو قشنگه یا نه؟

اگه کمیک ارو نخونده باشی و هیچ آشنایی از شخصیتش تو کمیکاش نداشته باشی ، به عنوان ی سریال تین ایجری سرگرم کنندس.
نقل قول کردن
mokhtar
#7 mokhtar 1395-04-23 19:54
ممنون بابت مقاله
اسپکتر از شخصیت های مختص دی سیه
از اون کلاسیک ها که typical دی سی هستند. یعنی از اون دسته شخصیت هایی که چون خیلی قوی هستند و نامیرا نمیشه باهاشون ارتباط برقرار کرد
البته تو سالهای گذشته خیلی سعی کردن تغییرش بدن ولی دو عصر ظلایی و نقره ای واقعا نمیشد باهاش ارتباط برقرار کرد
ولی من از شخصیتش خوشم میاد
نقل قول کردن
captain bat
#8 captain bat 1395-04-23 20:45
به نقل از mokhtar:
ممنون بابت مقاله
اسپکتر از شخصیت های مختص دی سیه
از اون کلاسیک ها که typical دی سی هستند. یعنی از اون دسته شخصیت هایی که چون خیلی قوی هستند و نامیرا نمیشه باهاشون ارتباط برقرار کرد
البته تو سالهای گذشته خیلی سعی کردن تغییرش بدن ولی دو عصر ظلایی و نقره ای واقعا نمیشد باهاش ارتباط برقرار کرد
ولی من از شخصیتش خوشم میاد

جدا؟!! :eek: :eek:
شما مگه از شخصیت های دی سی خوشتون میاد!!!
لحن شوخی امیدوارم ناراحت نشید
جدا اصلا از وجود همچین شخصیتی خبر نداشتن واقعا عالی بود
نقل قول کردن
Rorschach
#9 Rorschach 1395-04-23 21:13
واقعا عالی و کامل و مختصر بود
حالا که صحبت از این شد خواهش میکنم مقاله ای درباره ی رورشاک (Rorschach) بنویسید چون تا جایی که من مرس و جو کردم تعداد کمی اون رو میشناسن، اون هم به اسم
و نقش بزرگی تو عالیم دی سی داره، مخصوصا به مساءل مربوط به دکتر منهتن، یا لیگ عدالت آمریکا...
خیلی ممنون
نقل قول کردن
Count Dracula
#10 Count Dracula 1395-04-23 22:23
دمت جیز بردیا بازم بنویس ;-)
خیلی خوب بود
نقل قول کردن
Count Dracula
#11 Count Dracula 1395-04-23 22:25
به نقل از mokhtar:
ممنون بابت مقاله
اسپکتر از شخصیت های مختص دی سیه
از اون کلاسیک ها که typical دی سی هستند. یعنی از اون دسته شخصیت هایی که چون خیلی قوی هستند و نامیرا نمیشه باهاشون ارتباط برقرار کرد
البته تو سالهای گذشته خیلی سعی کردن تغییرش بدن ولی دو عصر ظلایی و نقره ای واقعا نمیشد باهاش ارتباط برقرار کرد
ولی من از شخصیتش خوشم میاد

ذات چنین شخصیتی نیرو زیاد می طلبه
معلومه ما نمیتونیم با یه فرشته ارتباط برقرار کنیم :-) همون طور که نمیتونیم با دادگاه زندگی مارول ارتباط برقرار کنیم :-)
نقل قول کردن
Spidey
#12 Spidey 1395-04-24 01:07
من اصن نمیدونستم همچین شخصیتی وجود داره :-?
مقاله عالی بود
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#13 Cap-Spider Potter 1395-04-24 03:42
مقاله مفید و خوبی بود ............ ممنون .


اقا میگم کسی نیست مقاله ای درباره معرفی یا ... چمدونم هر نوعی درباره خدایانی مثل زئوس و پوسایدون و ارس و هیدیز و ... بنویسه ؟؟؟؟ خیلی جالب میشه ها ؟!؟! مثلا مقالاتی قبلا در سایت بودن که ربطی به مارول و دی سی نداشتن و خیلی خوب یودند ..... الان کسی نیست راجب اینا بنویسه ؟!؟!؟ اقای بیست بوی ؟؟ اقای اصفی ؟؟

من خودمم میتونستم بنویسم اگه جز نویسندگان بودم ولی حالا اگه شد یکی بنویسه .... خوشحال میشیم .


ضمنا مقاله معرفی شخصیت مگنیتو (( اریک لنشر )) در سایت نداریم ؟ من گشتم نبود ... اگه کسی تونست اینو بنویسه جالب میشه .... علی اقا وولورین اگه شما تونستین یه همچین مقاله ای بنویسین (( یا کلا مقالاتی جدیدی راجب ایکس من با هر عنوانی بنویسین ... رفته یودم مقاله های قدیمی تونو میخونم خیلی خوب بودند اگه تونستین یکی دیگه بنویسین ))




این مقاله هم خیلی خوب بود .





(( دوستانتو نزدیکت نگه دار .... دشمناتو نزدیک تر !!! ))

Godfather
نقل قول کردن
AmirM. IX9
#14 AmirM. IX9 1395-04-24 03:43
واقعا شخصیت جذابی داره، من به واسطه سریال کنستانتین هم کمی بیشتر باهاش آشنا شدم. البته بیشتر تو تحقیقاتم درمورد لیگ عدالت تاریک بهش برخوردم که واقعا فوق قدرتمنده. چی میشه روزی این شخصیتو در تعامل با اعضای JLD در سینما یا تلویزیون ببینیم!
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#15 Cap-Spider Potter 1395-04-24 03:48
#4

خوبه ........ هر چند من اصلا اهل سریال نیستم ولی به هر حال خوبه


The Wllking Dead و Game of Thrones بهترین سریال ها هستن

رقیب ندارن ....... هر چند هیچ کدومشونو ندیدم .....

(( نظر منو میخوای جای سریال برو بشین هشت گانه هری پاترو ببین از همشون بهتره 8) ))




(( فقط زمانی از گشتن هیولای زیر تختت دست برمیداری ....که درک کرده باشی هیولا درون خودته ! ))


شوالیه تاریکی Joker
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#16 Cap-Spider Potter 1395-04-24 03:56
#9


بله مقاله مفیدی میشه چون اطلاعات تقریبا زیادی ازش ندارم ..... هر چند مقاله درباره خدایانی مثل زئوس و اینا خیلی جالب میشن ..... که تو دو سه کامنت قبلم گفتم .






(( جن وجود دارد ...... روح وجود دارد .... شیطان وجود دارد .... خدا وجود دارد ...... ما باید انتخاب کنیم {{ انتخاب درست باید کنیم }} ))


اد وارن
نقل قول کردن
Amazingamir1
#17 Amazingamir1 1395-04-24 21:17
عالییی بود اقا بردیا بی نظیر بود حتما ادامه بدید احسنت
نقل قول کردن
beast boy
#18 beast boy 1395-04-24 21:38
وای پسر!!!
عجب معرفی کاراکتری بود
من خدایی خیلی خیلی خوشم اومد
یعنی من هیچ شناختی از این شخصیت نداشتم
اما با معرفی فوق العادتون اطلاعاتم به شدت زیاد شد
با اینکه اولین مقالتون بود اما خیلی خوب و حرف نداشت
امیدوارم کارتون ادامه داشته باشه و به این شخصیت محدود نشه
اما بازم ممنون
نقل قول کردن
Bardia
#19 Bardia 1395-04-25 12:59
#10 #12 #17 #18
خیلی ممنون بابت کامنتاتون ;-) انرژی میدن به آدم :lol:
نقل قول کردن
BLACKKNIGHT
#20 BLACKKNIGHT 1402-06-11 13:47
خیلی ممنون از مقاله بسیار مفید بود
در کمیک Batman Damned دیدمش و اصلا هیچ ایده ای نداشتم که کیه ولی با خوندن این مقاله کارم راه افتاد
نقل قول کردن
Monark
#21 Monark 1402-11-29 00:08
یک سوال داشتم الان
اسپکتر قوی تره یا دارک ساید
سوپرمن 1میلیون قوی تره با درکتر منهتن
پرزنس قوی تره یا لوسیفر
ممنون میشم جواب بدید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید