10 دشمن برتر لوک کیج (Luke Cage)

10 دشمن برتر لوک کیج (Luke Cage)

این مقاله به مناسبت پخش فصل دوم سریال Luke Cage از نتفلیکس دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

 برای آشنایی با شخصیت لوک کیج، این مقاله را بخوانید. 10 داستان برتر او هم در این مقاله معرفی شده اند. توصیه میشه حتما مقاله ایستراگ های فصل اول سریال  "لوک کیج" را نیز در اینجا بخوانید.

 

10- بوش مستر (Bushmaster)

بوش مستر (Bushmaster)

 در دنیای مارول دو شخصیت خبیث به نام «بوش مستر» وجود داشته ولی ما در این مقاله روی اولین آنها متمرکز میشویم که بیشتر از هر شخصیتی دشمن لوک کیجه. سال 1977 و در شماره 15 کمیک Iron Fist ، برای اولین بار بوش مستر را دیدیم. او که نام اصلیش  «جان مکلور» (John Mclver) بود، قبلا  از اراذل و اوباش  منطقه کارائیب بود ولی خیلی سریع درجه های ترقی را طی کرده و شعبه ای از خانواده  مافیایی و تبه کاری معروف مارول یعنی Maggia را در اروپا دایر کرد. سپس وقتی به نیویورک آمد یک کارآگاه پلیس به نام «میستی نایت» (که در سریال لوک کیج نقشش را خانم «سیمونه مسیک» بازی میکرد) سعی کرد درباره اش تحقیق کنه.  بنابراین بوش مستر برای اینکه جلوی میستی نایت رو بگیره ، دوستان کیج را دزدید و تهدید کرد که اگه میستی نایت خودش رو تسلیم نکنه، میکشتشون. ولی با دخالت «ایرون فیست» (که آن زمان دوست پسر میستی نایت بود) نقشه های بوش مستر هم نقش بر آب شد و او سر از زندان سیگیت (Seasgate) درآورد.

ولی این پایان کار بوش مستر نبود چون سال 1981 و در شماره 67 کمیک Power Man and Iron Fist سعی کرد همون آزمایشی که باعث شد لوک کیج به نیروهای فرا بشری دست پیدا کنه را روی خودش اجرا کنه و  در نتیجه نیرومند شد. سال 1993 و در شماره 12 از کمیک Cage نیز حادثه ای براش پیش اومد و در نتیجه قادر شد انرژی هم جذب کنه و اسم خودش را گذاشت Power Master . از اون موقع تا به حال هم یکی از قوی ترین دشمنان لوک کیج بوده است.

  

9- گیدئون میس (Gideon Mace)

گیدئون میس (Gideon Mace)

او وحشی و بیرحم است و سابقا در ارتش خدمت میکرده . ضمنا یک توپ فلزی بزرگ به جای دستش دارد! اسمش «گیدئون میس» است و الحق یکی از مرگبارترین دشمنان لوک کیج محسوب میشود (Mace در زبان انگلیسی به معنای "گرز" است. گرز که میدونید چیه؟ همون سلاحی که شبیه چماق است و مثلا رستم در شاهنامه در دست دارد). این شخصیت اولین بار در سال 1972 و در شماره 3 کمیک Luke Cage, Hero For Hire خلق شد . پیشینه او اینه: وقتی در جنگ ویتنام یک افسر ارتش بود به دهکده ای حمله کرد و دست راستش را از دست داد. بعدش معلوم شد سرخود به اون دهکده حمله کرده. بنابراین با بی آبرویی از ارتش اخراج شد. بعد به جای دست قطع شده اش، یک توپ فلزی میخ دار کار گذاشت و گروهی خبیث متشکل از سربازان ناراضی آمریکایی تشکیل داد. او و گروه مزدورانش شروع کردند به قبول سفارشات مختلف مثل ترور ابرقهرمانان یا سرقت از وال استریت. او در تیراندازی و هنرهای رزمی خبره است و از دشمنان قوی و باهوش لوک کیجه. در ضمن یادمون نره که ایشون اون دست فلزی خودش را خیلی وقتها آپگرید کرده تا مثلا ازش گلوله های آتشین یا مایعات خطرناک شیمیایی شلیک بشه.

 

8- بیگ بن داناوان (Big Ben Donovan)

 بیگ بن داناوان (Big Ben Donovan)

گنده، قوی و وکیل! یک تهدید سه جانبه! او بدون شک یکی از دردسرساز ترین دشمنان لوک کیج است. «بنجامین داناوان» ملقب به «بیگ بن»  اولین بار سال 1973 و در شماره 14 کمیک Hero for Hire خلق شد. تو اون کمیک یه خانمی بهش مراجعه کرد تا مساله ارث و میراث شوهرش رو حل کنه ولی بیگ بن سعی کرد بهش تجاوز کنه. اون خانم هم که به شدت ترسیده بود به لوک کیج مراجعه کرد تا بهش کمک کنه. در نتیجه بین لوک کیج و بیگ بن دعوا شد . اما بعدش با هم دوست شدند و لوک حتی چند بار پرونده های حقوقی خودش رو به کمک او حل کرد. اما دوستی آنها زیاد طول نکشید. چون بیگ بن درگیر قاچاق مواد مخدر شد و به لوک خیانت کرد. طوری شد که گروه های مافیایی لوک را زنده به گور کردند و لوک به سختی خودش را از زیر خاک بیرون کشید و باهاشون جنگید. از اون موقع بود که بیگ بن تبدیل شد به وکیل خلافکاران و دیگه خدمات خودش را به اونا ارائه داد. او یک وکیل نابغه است و البته هیکل تنومندی هم داره و بنابراین میتونه از هر نظر موی دماغ لوک کیج بشه. 

بن داناوان هم در سریال لوک کیج بود و وکیل  کاتن ماوث بود.

بن داناوان

 جالبه که او در سریال دردویل هم وکیل ویلسون فیسک بود!

 

7- موزز مگنوم (Moses Magnum)

موزز مگنوم (Moses Magnum)

اکثر دشمنان لوک کیج خلافکاران خیابانی هستند که معمولا روی شهر یا محله خاصی تمرکز میکنند . اما قضیه «موزز مگنوم» فرق داره چون همیشه اهداف و نقشه های پلید جهانی داره! او از بچه گی شیفته سلاح بود و در نهایت یک کمپانی به نام Deterrence Research Corporation تاسیس کرد که تبدیل شد به یکی از بزگترین کارخانه های تولید سلاح در جهان. اولین حضور او در دنیای کمیک در یک کمیک اسپایدرمن بود (!) ، یعنی در شماره 4 از کمیک Giant-Size Spider-Man که سال 1975 چاپ شد. در این داستان «بوش مستر» به دستور او یک سری آدم بیگناه را گروگان گرفت تا یک گاز سمی را رویشان تست کنه . اسپایدرمن و پانیشر هم حسابشون رو رسیدند. اما به زودی موزز مگنوم گذرش به کمیک های لوک کیج افتاد و به یکی از دشمنان اصلیش تبدیل شد.

به طور مثال در کمیک Power Man Annual ، کیج به ژاپن سفر کرد تا درباره ناپدید شدن مرموز یک دانشمند تحقیق کنه اما با موزز مگنوم مواجه شد . او تصمیم داشت از هسته کره زمین برای مقاصد خودش بهره برداری کنه اما این کارش باعث شده بود تا زمین لرزه های زیادی رخ بده. کیج هم جلوش رو گرفت . سپس «آپوکالیپس» (که از دشمنان درجه یک مارول و مردان ایکسه و اینجا میتونید درباره اش اطلاعات بگیرید) به مگنوم قدرتی داد تا بتونه خودش زمین لرزه های قوی ایجاد کنه. از این به بعد بود که به یکی از دشمنان نیرومند اونجرز و ایکس من هم تبدیل شد. ولی در هر حال او همیشه خودش رو دشمن شماره یک لوک کیج میدونه.  

 

6- شیدز (Shades)

شیدز (Shades)

Shades در زبان عامیانه انگلیسی به معنی "عینک دودی" است. این آقا هم به این خاطر Shades نامیده میشه چون همیشه و در همه حال عینک آفتابی به چشم میزنه! او مربوط به گذشته لوک کیج میشه و اولین بار در شماره 1 از کمیک Luke Cage: Hero For Hire خلق شد. شیدز متولد و بزرگ شده محله سیاه پوستان شهر نیویورک یعنی "هارلم" است و به گروه خلافکاران خیابانی Rivals  پیوست . بعدش دستگیر و به زندان "سیگیت" (Seagate) فرستاده شد. اما سریعا از آنجا فرار کرد و به همراه یک محکوم سابق به نام «کومانچی» (Comanche) گروهی را تشکیل داد که نقطه مقابل گروه لوک کیج بود و "اراذل و اوباش اجاره ای" نام داشت.

با وجود اینکه نیروی فوق بشری نداشت اما به یکی از اصلی ترین دشمنان لوک کیج تبدیل شد که خیلی در داستان هایش حضور داشته. البته سال 1983 و در شماره 98 از کمیک Power Man and Iron Fist ، شیدز دارای یک آپگرید شد چون تاجری بیرحم به نام Ward Meachum عینک هایی بهش داد که ازشون اشعه های خطرناک و قدرتمندی ساطع میشد . در هر حال شیدز بارها و بارها به شکل های مختلف رو در روی لوک کیج و دوستانش قرار گرفته.

در سریال لوک کیج نقش شیدز را «تئو روسی» بازی میکرد .

او نقش زیادی هم داشت و گذشته اش را در زندان سیگیت به گذشته لوک کیج در این زندان ربط داده بودند. شیدز در این سریال دستیار باوفای «دایموند بک» بود ولی در نهایت به «ماریا دیلارد» پیوست.

 

5- مستر فیش (Mr. Fish)

مستر فیش (Mr. Fish)

در این لیست تنها یکی هستش که تونسته لوک کیج رو تو مبارزه تن به تن شکست بده  در حالی که مسخره ترین شکل و شمایل رو داره! او کسی نیست جز «مستر فیش»! نام اصلی ایشون «مورتیمر نوریس» (Mortimer Norris) است که از اعضای رده پایین گروه تبه کاری Maggia بود . در شماره 29 از کمیک Power Man سعی کرد برای رئیس خودش مقداری ماده رادیو اکتیو سرقت کنه اما طور ناشیانه ای بهش دست زد  و به درون رودخانه پرت شد.  ترکیب مواد رادیو اکتیو و ماهی های داخل رودخانه باعث شد به موجودی نیمه انسان نیمه ماهی تبدیل بشه. بعدش هم بهش لقب مستر فیش دادند و تونست  کنترل بخشی از Maggia را به دست بگیره. بعدش اما به سد مستحکمی به نام لوک کیج برخورد کرد چون سعی کرد کامیون هایی را بدزده که  لوک کیج استخدام شده بود تا ازشون محافظت کنه. سپس نبردی بین آنها در گرفت ولی مستر فیش چنان ضرباتی به لوک کیج وارد کرد که بیهوش شد اما خوشبختانه لوک را زنده گذاشت. همین باعث شد تا لوک قوای خودش را دوباره به دست بیاره و مستر فیش را شکست بده . آخرش هم مستر فیش از بالای ساختمون پرت شد ولی بعدا دوباره برگشت. البته معلوم نشد خودشه یا برادرش. ولی در هر حال مستر فیش یکی از وحشی ترین و البته عجیب ترین دشمنان لوک کیجه.

 

4- کمیسترو (Chemistro)

کمیسترو (Chemistro)

تا به حال سه نفر در کمیک های مارول با نام «کمیسترو» وجود داشته اند و هر سه هم یک قدرت داشته اند. ولی در هر حال هر کی که تا به حال زیر ماسک کمیسترو بوده جزو دشمنان درجه یک لوک کیج به حساب اومده. اولین کمیسترو سال 1973 و در شماره 12 کمیک Luke Cage, Hero for Hire خلق شد . او «کرتیس کار» (Curtis Carr) نام داشت؛ دانشمندی که نوعی "تفنگ کیمیاگری" خلق کرد که میتونست موادی مثل چوب را به فلز تبدیل کنه. اما وقتی شرکتی که برایش کار میکرد اختراعش رو ازش دزدید، او هم شخصیت خبیثی شد تا انتقام بگیره.  اما لوک کیج تونست شکستش بده. وقتی در زندان بود ، هم سلولی اش به نام «آرچیبالد مورتون» مجبورش کرد یک تفنگ جدید براش بسازه ولی وقتی خواست ازش استفاده کنه، تو دستش منفجر شد و بنابراین تونست هر وقت به اشیا دست میزنه تغییرشون بده! بنابراین به کمیسترو شماره دو بدل گشت (اولین بار هم در شماره 37 از کمیک Power Man حضور یافت ) . ولی لوک کیج حساب او را هم رسید.

در شماره 93 از کمیک Power Man and Iron Fist که سال 1983 منتشر شد دیدیم که این بار برادر کوچک تر «کرتیس کار» به نام «کالوین کار» کمیسترو شده! کالوین تونسته بود به کمک شخصیت خبیثی به نام «ویزارد» (که از دشمنان "چهار شگفت انگیز" هستش و اینجا میتونید درباره اش اطلاعات کسب کنید) تفنگ برادرش رو به سلاح هایی مچی تبدیل کنه و باهاش با کاپیتان آمریکا و آیرون من بجنگه. در حال حاضر هم خبری از کمیسترو در دنیای کمیک نیست ولی مطمئن باشیم یک نسخه جدید ازش به زودی رونمایی میشه!

 

3- دایموند بک (Diamondback)

 دایموند بک (Diamondback)

چیزی که باعث میشود «ویلیس استرایکر» (Willis Stryker) به یکی از برترین و خطرناک ترین دشمنان لوک کیج تبدیل شود، مهارتش در مبارزه یا میل زیادش به کشتن نیست بلکه این است که  قبل از اینکه به جنایت روی بیاورد ، یکی از بهترین رفقای لوک کیج در دوران کودکی بود.

او اولین بار سال 1972 و در شماره نخست از کمیک Luke Cage, Hero for Hire خلق شد . او و لوک کیج با هم در منطقه هارلم بزرگ شدند و رهبران گروه اراذل و اوباش خیابانی Bloods بودند. متاسفانه هر دو عاشق یک زن شدند و بنابراین استرایکر برای اینکه از شر رقیب عشقی خودش خلاص بشه ، برای لوک کیج پاپوش دوخت (مواد مخدر تو خانه اش  جاسازی کرد) تا دستگیر بشه. بنابراین لوک به ناحق به زندان فرستاده شد و در همان جا بود که مورد آزمایش منحصر به فردی قرار گرفت و به نیروهای فوق بشری خودش هم دست یافت. بنابراین باید گفت که استرایکر مسئول تمام بدبختی های لوک کیج است. پس از مدتی به استرایکر به خاطر مهارت های خاصی که در استفاده از چاقو داشت و همچنین چون لباس سبز فلس مانند داشت، لقب «دایموند بک» دادند (Diamondback در واقع نوعی مار زنگی سبز رنگ بسیار زهرآگین است که در جنوب شرقی آمریکا پیدا میشود) . دایموند بک چاقوهای مختلفی هم در اختیار دارد مثلا چاقوهای انفجاری، شیمیایی یا حتی چاقوهایی که امواج صوتی تولید میکنند.  

در فصل اول سریال لوک کیج، دایموند بک یکی از شخصیت های خبیث اصلی و کلیدی بود و نقشش را «اریک لاری هاروی» به زیبایی ایفا کرد.

منتهی تغییراتی در گذشته اش داده بودند و دیدیم که او برادر ناتنی لوک کیج هستش و از لوک متنفره چون پدرش همیشه به لوک بیشتر توجه میکرده. ضمنا در قسمت های انتهایی دیدیم که او لباسی سبز رنگ که شرکت "هامر" برایش درست کرده بر تن داره که باعث میشد قدرتش به سطح لوک کیج برسه. این لباس باعث شد تا ظاهرش خیلی به کمیک ها شبیه بشه. همچنین او توانست به کمک صنایع "هامر" گلوله هایی ویژه به نام Judas بسازه که میتونست وارد پوست ضد گلوله لوک کیج بشه.

  

2- بلک ماریا (Black Mariah)

بلک ماریا (Black Mariah)

فکر کردید همه دشمنان لوک کیج مرد هستند؟ نخیر! یکیشون زنه و اونم عجب زنی! در شماره 5 کمیک Hero for Hire (1973)، کیج با خانم «ماریا دیلارد» مواجه شد که در خیابان بهش لقب «بلک ماریا» داده بودن. در واقع او رئیس باندی بود به نام Rat Pack . اعضای این گروه  با استفاده از آمبولانس های مسروقه جسد افراد متوفی را به سردخانه منتقل میکردند ولی در راه اشیا باارزش آنها را به سرقت میبردند!  تا اینکه بیوه یکی ازقربانیان او، لوک کیج را استخدام کرد تا به این قضیه رسیدگی کنه. آخرش هم لوک تونست بلک ماریا رو بندازه زندان. اما همونطور که میشه حدس زد از زندان گریخت و بارها و بارها دست به اعمال خلاف زد (مثلا یک بار داروی مخدری تولید کرد و در سطح شهر به فروش رساند به نام Acid Z که هرکی مصرفش اش میکرد ، دیوانه میشد) . او قدرت فوق بشری یا لباس خاصی نداره ولی خیلی حجیم (!) هستش و بنابراین ضربات محکمی وارد میکنه (میشه گفت یه چیزی تو مایه های «کینگ پین» هستش منتهی نسخه مونث اش!). ضمن اینکه خیلی هم بیرحمه.

بلک ماریا از شخصیت های خبیث و بسیار مهم فصل اول سریال لوک کیج بود که نقشش را خانم «آلفره وودارد» بازی کرد.

الفره وودارد

کلی هم نسبت به کمیک ها تغییر کرده بود. یعنی تو این سریال ایشون یک زن سیاستمدار با نفوذ، حیله گر و مکار بود که دختر خاله (شاید هم دختر عمه) «کورنل استوکس» (کاتن ماوث) محسوب میشد و در اواسط سریال هم کورنل را کشت و با سپس با متحد شدن با دایموند بک و شیدز توانست کاباره پسر خاله خودش را صاحب بشه.

  

1- کاتن ماوث (Cottenmouth)

 کاتن ماوث (Cottenmouth)

«کورنل استوکس»  (Cornell Stokes) ملقب به «کاتن ماوث» اولین بار سال 1974 و در شماره 19 کمیک Power Man خلق شد. در کمیک ها کسی زیاد درباره گذشته او اطلاعاتی نداره . اما میدونیم که وقتی به نیویورک رفت تبدیل شد به بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر و هر جوری بود توزیع هروئین را به صورت انحصاری به دست آورد. او در افتادن لوک کیج به زندام هم نقش داشت چون دایموند بک از هروئین او استفاده کرد تا برای لوک پاپوش بدوزه. پس از اینکه لوک کیج قدرت های خودش را بدست آورد و به محله هارلم برگشت، کاتن ماوث سعی کرد استخدامش کنه . لوک هم ظاهرا به استخدامش درآمد ولی میخواست با این کارش ازش اطلاعات جمع کنه تا به پلیس تحویلش بده.

در هر حال کاتن ماوث همیشه برای لوک کیج دردسر درست کرده و انواع و اقسام کارهای خلاف را هم مرتکب شده. او شاید شبیه به یک پیرمرد به نظر برسه ولی به شدت قویه و مشت های مرگباری را هم میزنه. در ضمن دندان های تیزی داره که از طلا ساخته شده و باهاشون حریفانش رو گاز میگیره!

کاتن ماوث شخصیت خبیث اصلی سریال لوک کیج بود و نقشش را به زیبایی هر چه تمام «ماهرشالا علی» بازی کرد.

ماهر شالا علی

در این سریال هم دیدیم که رئیس خلافکاران شهره . او در ضمن از کودکی  به موسیقی علاقه داشت و صاحب کاباره ای بود به Harlem’s Paradise . در ضمن اصلا دوست نداشت کسی کاتن ماوث صداش کنه. اونایی که سریال رو دیدن میدونن که توسط دختر خاله اش، ماریا دیلارد (بلک ماریا) کشته شد.

  

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

25 ایستراگ سریال لوک کیج

10 کمیک برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

100 شخصیت برتر مارول: لوک کیج

اگر از جسیکا جونز خوشتون میاد پس عاشق این کمیک ها میشید!

5 کمیک مهم لوک کیج

معرفی شخصیت: جسیکا جونز (Jessica Jones)

15 صحنه برتر سریال جسیکا جونز 

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: لوک کیج

کمیک انتقام جویان جدید (New Avengers) ترجمه شد + لینک دانلود 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amazing_amir
#1 amazing_amir 1395-10-01 16:48
عالييي بود
بيشتر دشمناي لوك سياه پوستن
(البته توي اين مقاله ك انجوري نشون ميده)
بيشتر از مستر فيش خوشم اومد ي جورايي با حاله ولي در
عين حال مزخرف
نقل قول کردن
sajjad.spidey
#2 sajjad.spidey 1395-10-01 16:52
توهین نباشه ها ولی بوش مستر شبیه استنلی نیست؟ :-*
نقل قول کردن
spidey_ali7878
#3 spidey_ali7878 1395-10-01 16:53
مقاله خیلی خوبی بود.من سریال لوک کیج رو دیدم راستش
بنظرم زیاد در حد دردویل و جسیکا جونز نبود.ای کاش
کاتن ماوث رو ادامه میدادن و دایموندبک رو میذاشتن برا فصل بعد
نقل قول کردن
comic-born
#4 comic-born 1395-10-01 17:05
عالی بود استاد. بهترین مقاله ای بود که اخیرا خوانده بودم. واقعا چه دشمنان باحال و جالبی داره لوک کیج. سریالش هم فوق العاده بود. کلا مگه میشه نتفلیکس و مارول سریال بد بسازن. انصافا سریالاشون یک سر و گردن از دیگر سریال های کمیک بوکی بالاترن. من واقعا جا خوردم و خیلی هم حرص خوردم بلک ماریا اخرش قصر در رفت. در ضمن الان که مقاله رو خوندم فهمیدم چه تغییرات خوب و به جایی در دشمنان لوک در سریالش به وجود اوردن. راستی دقت کردین سریال های مارول چه ویلن های معرکه ای دارن؟ از کینگ پین گرفته تا کیل گریو و کاتن ماوث. من از دیاموند بک هم خیلی خوشم اومد. چه قدر بیرحم بود لامصب. شیدز هم عالی بود. اصلا همه ویلنای این سریال محشر بودن
نقل قول کردن
mysterio
#5 mysterio 1395-10-01 17:08
عالی
ممنون از مقالتون
نقل قول کردن
Nightwatcher
#6 Nightwatcher 1395-10-01 17:09
فوق العاده بود! لذت بردم!

به غیر از مستر فیش(!) بقیه دشمنان با حال و هوای شخصیت لوک کیج و تم گنگستری همخوانی دارن.
از کاتن ماوث و بلک ماریا و بیگ بن داناوان خوشم میاد. این سه نفر جذبه بیشتری دارن.

جناب ترابی مثل همیشه عالی عالی بود. ممنون و خسته نباشید.
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #7 mokhtar 1395-10-01 19:30
مرسی ! منم به زودی ایستراگ های سریال لوک کیج رو درمیارم
چیزای جالبی داره
مثلا میدونستید بازیگر نقش ماریا دیلارد همونیه که تو فیلم جنگ داخلی هم بود؟!!! همون خانومه که به تونی میگه مقصر مرگ پسرم تویی؟!!!
:eek:
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1395-10-01 20:00
همین الان فهمیدم که "بیگ بن داناوان" هم در سریال لوک کیج بوده! او وکیل کاتن ماوث بود . جالبه که قبلا تو سریال دردویل هم وکیل ویلسون فیسک بود
بنابراین همین الان مقاله رو ویرایش کردم
ممنونم از مختار که این نکته رو بهم گفت ;-)
نقل قول کردن
Sentry
#9 Sentry 1395-10-01 20:04
به نقل از mokhtar:
مرسی ! منم به زودی ایستراگ های سریال لوک کیج رو درمیارم
چیزای جالبی داره
مثلا میدونستید بازیگر نقش ماریا دیلارد همونیه که تو فیلم جنگ داخلی هم بود؟!!! همون خانومه که به تونی میگه مقصر مرگ پسرم تویی؟!!!
:eek:

من قبلا شک کرده بودم که این دو نقش یه نفر بازی میکنه :eek:
چون سریالا و فیلم های سینمایی به هم مرتبط هستند یعنی اون پسر پسر بلک ماریاست؟
نقل قول کردن
Rubiker81
#10 Rubiker81 1395-10-01 21:06
یه سوال: یعنی کمیسترو به هر شیعی دست بزنه، فلزی میشه؟

اگه این طوره، یه تیم آپ با مگنتو بزنه، هیشکی حرفشون نمیشه که!! :eek: :D
نقل قول کردن
Archangel
#11 Archangel 1395-10-01 21:26
نمی دانم میدونستین یا نه ولی بازیگرای فرعی agents of S.H.I.E.L.D. برای سی دابلیو نقش های اصلی دنیای دی سی رو بازی کردن مثه ولی وست سریال فلش (مراجعه شود به سریال ایجنتس قسمت 13 فصل دو دقیقه 27) یا نقش هاک من در لجندز آف تومارو هم همینطور :lol:
نقل قول کردن
Root
#12 Root 1395-10-01 21:36
به نقل از mokhtar:
مرسی ! منم به زودی ایستراگ های سریال لوک کیج رو درمیارم
چیزای جالبی داره
مثلا میدونستید بازیگر نقش ماریا دیلارد همونیه که تو فیلم جنگ داخلی هم بود؟!!! همون خانومه که به تونی میگه مقصر مرگ پسرم تویی؟!!!
:eek:

آره.من اولش گیج شده بودم فکر کردم هردو یه نفرن.بعد فهمیدم هیچ ربطی جز یکی بودن بازیگر ندارن!
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #13 Samwel Tarly 1395-10-01 21:53
واقعا لوک کیج هم دشمنان بسیار جالبی داره و هر کدومشون یک ویژگی خاص یا یک پیشینه ای با لوک داشتن.
در بین دشمان لوک من دایمندبک رو بیشتر از بقیه دوست دارم و همونطور هم که استاد تو مقاله گفتن باعث شد که لوک به زندان بره و در اخر هم که اون قدرت ها رو به دست اورد.
بیگ بن داناوان هم شخصیت جالبی داره و نت فلیکس میتونه از این شخصیت در اینده استفاده های بیشتری بکنه چون پتانسیل بالایی داره.
شیدز ویلن مورد علاقه من تو سریال لوک کیجه و واقعا استیل منحصر به فردی داشت و هر وقت تو سریال میدیدمش لذت میبردم و چه نکته ی جالبی تو این مقاله فهمیدم درباره این که عینک هایی میتونه به چشم بزنه تا لیزر بزنه بیرون!
گیدئون میس هم داستان جالبی داشت و هم چنین اسلحه جالبی! و از این شخصیت هم خیلی خوشم اومد و امیدوارم بتونیم تو فصل دوم لوک کیج این شخصیت رو ببینیم.
از استاد ترابی هم بابت نوشتن این مقاله تشکر می کنم و اتفاقا من هم قصد نوشتن همچین مقاله ای رو داشتم ولی همون بهتر که ننوشتم چون اصلا نمیتونستم مثل ایشون خیلی جامع و کامل بنویسم.
نقل قول کردن
makan
#14 makan 1395-10-02 19:17
من فک کنم dimondback باید اولی میبود البته من هیچکدوم از کمیک هاشو نخوندم اما سریالشو دیدم
نقل قول کردن
amazing batman
#15 amazing batman 1395-10-12 14:27
ببخشید قدرت های لوک کیج چه جوری به وجود اومدن؟
آیا لوک کیج جهش یافتست؟
نقل قول کردن
mokhtar
#16 mokhtar 1395-10-12 14:49
به نقل از amazing batman:
ببخشید قدرت های لوک کیج چه جوری به وجود اومدن؟
آیا لوک کیج جهش یافتست؟

جهش یافته نیست
قدرت هاشم اینجا نوشته:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
mokhtar
#17 mokhtar 1395-10-12 14:50
به نقل از makan:
من فک کنم dimondback باید اولی میبود البته من هیچکدوم از کمیک هاشو نخوندم اما سریالشو دیدم

این لیست براساس کمیک بوک هستش ، نه سریال
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#18 CAPTAIN DIAR 1395-10-16 18:53
دوستان لوک کیج از چه شبکه ای پخش میشه؟؟؟؟ :-|
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#19 S.T.A.R.K 1395-10-16 19:29
به نقل از diarcap:
دوستان لوک کیج از چه شبکه ای پخش میشه؟؟؟؟ :-|

این سریال و سریالهای دردویل و جسیکا جونز و ایرون فیست توسط شبکه اینترنتی نتفلیکس و به صورت یک فصل کامل شامل 13 قسمت منتشر میشن. این شبکه سالی 2 سریال از مارول پخش میکنه که پس از انتشار هر فصل در وبسایت های دانلود ایرانی قابل دریافت هستن
نقل قول کردن
Ice Man
+1 #20 Ice Man 1395-10-16 22:31
با تشکر از آقای ترابی بخاطر مقاله که مثل همیشه عالی بود ؛ بدون شک لوک کیج به عنوان یکی از ابرقهرمان های مطرح و برتره کمیک بوک ها و مارول برای خودش دشمن های قدرتمند و سرسختی که ویلن های برتری هم هستن داره
10.بوش مستر (Bush Master)
غیر از این که بعدا قدرت هایی مشابه لوک کیج پیدا کرد یا بعدا پاور مستر شد ، کلا خیلی به لوک کیج شباهت داره و تقریبا براش دشمن قدرتمند و سرسختیه
9.گیدئون میس (Gideon Mace)
ویژگی های داره که از یک ویلن سطح پایین و معمولی به دشمن سرسختی برای لوک کیج تبدیلش میکنه و همینطور خیلی خطرناکه و لوک کیج باید به سختی حریفش بشه
8.بیگ بن داناوان (Big Ben Donovan)
نسبت به بقیه دشمنه خیلی متفاوتیه اما در کل اگه وکیل نبود ، بخاطر هیکلش و قدرتمندیش در برابر لوک کیج هیچی نبود اما حالا که هست ؛ دشمن خطرناک و قدرتمندیه
7.موزز مگنوم (Moses Magnum)
یکی از قدرتمند ترین و مهم ترین و واجب ترین دشمن های لوک کیجه و میتونه به کمیک های لوک کیج عمق جدید و بزرگتری اضافه کنه
6.شیدز (Shades)
شخصیت خیلی جالب و خاصی داره (البته بیشتر تو سریال) و دشمن جالبیه ، اما استفاده از عینک لیزری هاش ایده جالبی نبود
5.مستر فیش (Mr.Fish)
اسم و ظاهره مسخره ای داره اما ویلن خوبیه فقط احتیاج به احیا شدن داره و اگه اریجینش بهتر بود ؛ ظاهرش مشکلی نبود ، هرچند اگه تو سری جدید کمیک های لوک کیج ازش استفاده کنن ظاهرش رو هم آپدیت میکنن
در کل قدرتمند ترین دشمن لوک کیج خودشه البته هر ویلنی یک برگ برنده ای داره و مستر فیش فقط از لحاظ قدرت فیزیکی برتره
4.کمیسترو (Chemistro)
اول بگم که نکته جالبی که هست اینه که شخصیت هایی که قدرتشون رو از یک وسیله یا اختراع یا سلاح مثله تفنگ کمیسترو دارن معمولا به دست شخصیت های مختلفی میفته و جاشون رو میگیرن اما اون هایی که قدرت های طبیعی دارن یا چیزی منحصر به شخصیت خودشون دارن (مثل بیشتره دشمن های لوک کیج) شانش بیشتری دارن و فکر کنم همون ورژن آخریه کمیسترو از همشون بهتره و امیدوارم که ورژن بعدی از اونم بهتر باشه
3.دایموند بک (Diamond Back)
دایموند بک برترین و فوق العاده ترین دشمنه لوک کیجه و اریجین و شخصیت پردازی و شخصیتش حرف نداره و هم تو کمیک ها عالیه و هم تو سریال و به نظر من که از کاتن ماوث هم بهتره اما خب به هر حال تو کمیک بوک ها و حتی در سریال ؛ کاتن ماوث برترین دشمنه لوک کیجه ولی دشمن شماره 1 و واقعی و اصلیه لوک کیج همون دایموند بکه
2.بلک ماریا (Black Mariah)
خب یکی از دشمن های اصلی و مهمه لوک کیجه و دردسر های زیادی هم برای لوک کیج به وجود اورده البته هرچند من که خیلی ازش خوشم نمیاد
1.کاتن ماوث (Cotten Mouth)
توی کمیک ها که به بقیه دشمن های لوک کیج نمیرسه ، هرچند از دشمن های اصلی و مهمه لوک کیجه اما تو سریالش معرکه بود و اقتباس عالی به این میگن که حتی از منبعت هم بهتر باشی و امیدوارم که تو فصل 2 برگرده
دیگه اسم های خیابونیه بیشتره دشمن های لوک کیج هم از نکته های باحالشونه و همینطور خودشون و خوده لوک کیج که از همشون باحال تر و خفن تره ، من همه شخصیت های این مدلی رو دوست دارم و مثلا دردویل رو از قبله سریالش هم دوست داشتم اما بعد سریال هاشون تو نتفلیکس ، عاشقه این شخصیت ها شدم و همینطور عاشقه خوده نتفلیکس
دنیای لوک کیج و همه شخصیت ها و دشمن هاش عالی و بی نظیرن و واقعا از برترین شخصیت های کمیک بوکیه مثل بیشتره شخصیت های دیگه مارول
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#21 ادریس نصراللهی 1402-09-07 18:01
باید اعتراف کنم اولین بار که عنوان این مقاله رو دیدم خنده ام گرفت !
چون سطح آشنایی ام با لوک کیج خیلی خیلی پایین بود و کل شناختم فکر کنم از حضورش توی سریال انیمیشنی مزخرف اسپایدرمن نهایی بود
یه شخصیت تک بعدی ، کسل کننده ، تهی از کاریزما و جذابیت و ..‌..
بخاطر همین با خودم گفتم مورچه چی باشه که کله پاچه اش چی باشه ؟ لوک کیج مگه اصلا ویلن اختصاصی داره که حالا ۱۰ تای برترش هم رتبه بندی بشن ؟
از وقتی مقاله رو خوندم و سریال دوک کیج رو دیدم روزی هزار بار دارم توبه میکنم !
لوک کیج نه تنها در سطح یک ابرقهرمان درجه ۲ یکی از بهترین هاست بلکه ویلن هاش از ویلن های خیلی ابرقهرمان های دیگه بهترن که شاید حتی واسه خودشون شخصیت های درجه ۱ و شناخته شده ای باشن
من ویلن های لوک کیج رو خیلی بهتر از ویلن های شخصیت هایی مثل واندروومن و هالک میدونم
توی سریال لوک کیج هم که با تغییراتی کاملا به جا و درست به بهترین شکل ( در اغلب موارد ) به تصویر کشیده شدن
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#22 ادریس نصراللهی 1402-09-08 01:21
۱۰ - بوش مستر : مورد جالبیه بنظرم و توی فصل دوم لوک کیج هم ازش خوشم اومد
قدرتمند ، خشن و تهدید آمیز بود ، همچنین ملموس و همدلی برانگیز ، بازیگرش هم کاریزما و لهجه جالب توجهی داشت همچنین سبک مبارزه ترکیبی / رزمی هم که داشت در تضاد با سبک مبارزه خیابانی لوک کیج بود
نویسنده های سریال با سرنوشت این ویلن بهمون نشون دادن که مصرف مواد مخدر یا نیرو زای اعتیاد آور به هر دلیلی آخر و عاقبت نداره و از این مورد هم خوشم اومد
۹ - گیدئون میس : از ایده ای که پشت خلقت اش هست ( اون بخش جمع کردن نظامی های بازنشته ناراضی و تبدیل کردنشون به آدمکش های اجاره ای ) خوشم میاد و به نظرم باید بیشتر روش مانور بدن
ای کاش توی سریال لوک کیج هم بکار میرفت
۸ - بیگ بن داناوان : توی سریال های نت فلیکس مارول خیلی آدم فاسدی بود و به شدت ازش متنفر بودم ، هر وقت وارد صحنه میشد دوست داشتم خفش کنم !
ولی خوب به کار رفته بود و ویژگی های زائد اش ( مثل هیکل خیلی گنده و قدرت بدنی زیاد ) رو حذف کرده بودن که بنظرم خیلی بهتر شده بود
البته قد و هیکل خوبی داشت ولی نه غیر طبیعی و ندیدیم هم که با کسی درگیری فیزیکی داشته باشه
۷ - موزز مگنوم : اسم اش یکم خنده داره ولی قدرت هاش شوخی بردار نیستن ، واقعا جالبه که با آپوکالیپس رابطه داشته و جز دشمنان انتقام جویان و ایکس من هم هست !!!
بایدم خودش رو قوی ترین دشمن لوک کیج بدونه چون از هما خطرناک تره و بر خلاف بقیه ویلن های این لیست به اصطلاح جهانی فکر میکنه
دلم خواست یه کمیک بخونم که توش لوک با اسپایدی و کپ و لوگان تیم آپ کنه و برن باهاش مبارزه کنن !
۶ - شیدز : خداروشکر ! یه ویلن غیر سیاه پوست هم هست !
شوخی کردم ، توی سریال لوک کیج عالی بود و به نظرم همه با همون سریال میشناسنش
فرصت طلب ، نون به نرخ روز خور ، مارمولک و آب زیر کاه
البته باهوش ، مکار و کثافت هم بود !
تمام شخصیت های خبیث سریال در نوع خودشون کاریزماتیک بودن و شیدز هم مستثنا نبود و آدم حس میکرد قبلا مثل اش رو ندیده
خوب بود وقتی با ماریا بخاطر کشتن بی گناه ها مخالفت کزد و همچنین صمیمی ترین دوستش رو کشت و براش عزاداری هم میکرد !!
البته از اون بخش های صمیمیت کردنش با ماریا اصلا خوشم نمیومد
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#23 ادریس نصراللهی 1402-09-09 01:03
۵ - مستر فیش : بی تعارف اسم و ظاهر مسخره ای داره
تنها مورد جالب در مورد اش اینه که به راحتی میتونه لوک رو توی نبرد تن به تن بخاطر قدرت بدنی بسیار بالایی که داره شکست بده
منو یاد fish face توی سریال انیمیشنی لاکپشت های نینجا ( سری ۲۰۱۲ ) میندازه ...
میگن تو فصل دوم سریال لوک کیج بوده ( البته در حالت انسانی ) کسی میدونه کجا بوده ؟
۴ - کمیسترو : مورد جالبیه بخصوص قدرت هاش ولی بنظرم باید از یه ورژن جدید ازش توی کمیک های لوک کیج رونمایی بشه و از هر جهت ( کاستوم ، شخصیت پردازی ، اریجین ، قابلیت ها و .... ) توسط یه نویسنده کار بلد به بهترین شکل ارتقا پیدا کنه
۳ - دایموند بک : توی دنیای کمیک از هر جهت به نظر خوب میاد و انگار اون قول مرحله آخریه که لوک باید توی زندگی شکستش بده ولی نمیدونم چرا با ورژن سریالی اش زیاد حال نکردم البته فقط من اینجوری نیستم
نتونست خوب جای کرنل استوکس رو پر کنه ، نفرت اش از لوک به شدت بی منطق بود و در واقع باید از پدرشون متنفر میبود نا از لوک بیچاره
دیالوگ های مذهبی چرتی داشت ، با ابن موضوع که برادر ناتنی لوک شده بود هم اصلا حال نکردم چون به اندازه کافی خواهر و برادر خبیث توی دنیای کمیک هست و هیج نیازی به مورد جدید نیست اونم وقتی مثلا " ثور و لوکی " هستن
کاستوم دیزاین اش توی قسمت آخر جای ذوق کردن نداشت چون اون کلاه محافظ روی سرش به شدت مزحک ( و البته کاربردی ) بود
با وجود اینکه ذات و جوهره اش همونی بود که باید باشه و بازی‌کردن هم به زیبایی نقش آفرینی کرده بود ولی متاسفانه مواردی که ذکر کردم مانع این شد که به اصطلاح به دل طرفداران بشینه
۲ - بلک ماریا : از نسخه کامیک بوکی اش اصلا خوشم نمیاد ولی در سریال لوک کیج به بهترین شکل ممکن به کار رفت
خیلی ها عاشق اش شدن ولی با این موضوع که بهترین ویلن mcu هست به شدت مخالف هستم
در واقع من عاشق سینه سوخته ی کینگ پین سریال دردویل و مرد بنفش در سریال جسیکا جونز هستم ولی نسبت به ماریا دیلارد / استوکس به حس نفرتی ( از نوع مثبت اش ) داشتم چون به معنای واقعی کلمه یه هیولا بود
درسته در دوران کودکی تجربیات به شدت تلخی رو پشت سر گذاشته بود و توی محیط نامناسبی بزرگ شده بود ولی این موارد اقدامات هیولا گونه اونو توجیه نمیکردن و بخاطر همین من ازش متنفر بودم بخصوص بعد از اینکه گفت دخترش " تیلدا " رو دوست نداره
بلک ماریا بهترین ویلن این سریال یود چون هم بازیگر معرکه ای داشت ، هم با بقیه ویلن های آثار کمیک بوکی متفاوت بود ، هم ذات و جوهره اون به دنیای کمیک وفادار بود و در عین حال هم به بهترین شکل ممکن بروز رسانی شده بود
هر چه داستان دو فصل سریال بیشتر پیش میرفت ما شاهد بودیم که بیشتر و بیشتر به تبدیل شدن به یک خلافکار تمام عیار نزدیک و نزدیک تر میشه و اون روی دیوانه و زنجیر پاره کن خودش رو نشون میداد و اینکه یک خبیثه بیرحم و سنگ دله رو می‌پذیرفت
دیگه بیشتر از این چیزی نمیشه گفت ....
۱ - کاتن ماوف : یکی از ویلن های محبوب من !
هم نسخه کامیک بوکی اش جذابه و هم نسخه سریالی اش که دیگه نگو و نپرس
واقعا دست مریزاد به بازیگرش که در آینده نه چندان دور اون رو در قامت یکی از ضد قهرمان های باحال مارول یعنی بلید هم خواهیم دید ، واقعا ویلن متفاوتی بود
یه امپراتور زخم خورده ، درنده و کاریزماتیک که بخاطر دوران کودکی وحشتناکی که پشت سر گذاشته حس ترحم مخواطب رو برمی‌انگیزه و ما نمیتونیم ازش متنفر باشیم چون شرایط محیطی اونو به یه هیولا تبدیل کرده
اون میتونست آدم خوبی باشه و یه موسیقی دان مشهور و پر آوازه بشه ولی شد یه گانگستر گردن کلفت که با دست خالی هم قادره آدم بکشه
اون امپراتوریه که خورشید بخت و اقبالش داره غروب میکنه و با سقوط اجتناب ناپذیر فرمانروایی خودش مواجهه و خیلی زود از یه رئیس ترسناک که همه ازش حساب میبرن تبدیل یه شیر بی یال و کوپالی میشه که هر کفتاری به خودش اجازه میده واسش خط و نشون بکشه ولی اون ثابت میکنه که شیر بدون یال بازم شیره ( اونجایی رو میگم که فقط با حرف هاش لوک رو به حدی می‌ترسونه که میخواد از هارلم فرار کنه ! ) و باید ازش حساب برد تا نفله نشی
دیالوگ ها ، طرز رفتار و حرکات جالی هم داشت به خصوص اونجایی که خطاب به لوک میگه : منجی بودن بها داره ، اگه باور نمیکنی از عیسی بپرس
با وجود تمام بدی هایی که مرگ بی موقع اش داشت ولی به نظرم یه نکته مثبت هم داشت !
اونم اینه که اگه تا آخر فصل ویلن اصلی میموند قصه دایموند بک طبیعتا میرفت واسه فصل دوم سریال و از آنجایی که قصه چندان جذاب و پر کششی نبود پس سریال لوک کیج هم به سرنوشت سایر سریال های نت فلیکسی مارول دچار میشد که فصل دوم اونها در اکثر موارد به خوبی فصل اول نبوده
در ضمن از اوجایی که دو فصل بیشتر از این سریال ساخته نشد پس ما فصل سومی نداشتیم که طبیعتا قصه بوش مستر میرفت تا اوجا روایت بشه و همگی از دیدنش محروم میشدیم
پس به این بخش ماجرا هم فکر کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید