10 دشمن برتر هالک (Hulk)

10 دشمن برتر ثور (THOR)

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم  "انتقام جویان 4" و حضور شخصیت Hulk   در این فیلم بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

 

- برایان بنر (Brian Banner)

برایان بنر (Brian Banner)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 267 از کمیک "هالک باورنکردنی" (ژانویه 1982)

خلق شده توسط: بیل مانتلو، سل بیوسما

«برایان بنر» پدر بروس بنر است و علیرغم اینکه در تاپ لیست ها شاید از او به عنوان یکی از دشمنان اصلی هالک یاد نشود ولی خیلی بلا بر سر پسر خود آورده است و لازم دانستم در این مقاله بهش اشاره کنم. او مردی دائم الخمر بود که مدام پسرش (بروس) و همسرش (ربکا بنر) را کتک میزد و با آنها بدرفتاری میکرد (گفته میشود خشمی که در وجود هالک است از کودکی او نشات گرفته. خود بروس بارها گفته اون ژن هیولایی که در وجودش هست را از پدرش به ارث برده!) .

خانواده بروس بنر

برایان گذشته بد و خشنی داشته و بعد از مدتی به تیمارستان رفت. بعد از سالها برگشت و با پسرش بروس رو در رو شد (آن موقع بروس به هالک تبدیل شده بود) اما کشته شد (بروس در مرگ او بی تقصیر نبود). در داستان The Chaos War، برایان بنر توسط Chaos King دوباره زنده شد و میتونست به هیولایی هالک مانند تبدیل بشه! ولی در نهایت هالک او را شکست داد.

بابای هالک 

  

10- زاکس (Zzzax)

 زاکس (Zzzax)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 166 از کمیک "هالک باورنکردنی" (آگوست 1973)

خلق شده توسط: استیو انگلهارت، هرب تریمپ

«زاکس» انسان یا یک بیگانه  نیست. ماسکی هم بر صورت نداره  بلکه موجودی است که از انرژی خالص تشکیل شده. او وقتی یک انفجار الکتریکی داخل رآکتوری اتمی رخ داد خلق شد و میتونه تمام اشکال و انواع جریان های الکتریکی را به خودش جذب و سپس ساطع کنه. او حتی میتونه سیناپس های الکتریکی داخل مغز انسان ها را جذب کنه و به طور موقتی خودش رو وارد ذهن دیگران بکنه! زاکس در بین دشمنان هالک منحصر به فرد است چون هالک نمیتونه او را به صورت فیزیکی لمس کنه یا با مشت بهش ضربه بزنه. زاکس در طول سالها بارها و بارها با هالک مبارزه کرده . یکی از ماندگارترین مبارزات آنها وقتی بود که ذهن ژنرال «راس» را جذب کرد و بنابراین میل همیشگی راس برای نابود کردن هالک با قدرت نامحدود زاکس ترکیب شد!

  

9- بای – بیست (Bi-Beast)

 بای – بیست (Bi-Beast)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 169 از کمیک "هالک باورنکردنی" (نوامبر 1973)

خالق شده توسط: استیو انگلهارت، هرب تریمپ

«بای – بیست» هیولایی با دو سر است! در سر بالایی او اطلاعات جنگ و نبرد ذخیره شده و در سر پایینی نیز علم و دانش و فرهنگ! بنابراین میتوان او را ترکیبی از دانش بروس بنر با قدرت و خشم هالک دانست! بای – بیست توسط نژادی پرنده مانند از "ناانسان ها" خلق شد تا هر وقت به خواب زمستانی فرو میروند ازشون محافظت کند. آنها شهر خاص خودشان را در آسمان داشتند.  ولی به دلایلی نامعلوم نسل آنها از بین رفت. اولش بای – بیست به نظر موجود پلیدی نمی آمد. او انگار فقط میخواست خالقین خود را برگرداند ولی در این راه با هالک برخورد کرد و باهاش جنگید. اما شکست خورد. سپس بار دیگر برگشت و سعی کرد با خلق مجدد آن نژاد پرنده مانند از ناانسان ها، بر نسل بشر پیروز شود اما باز هم ناموفق بود.  او بعدا به گروه خبیث «16 خبیث» (Sinister Sixteen) ملحق شد.

 

8- وندیگو (Wendigo)

وندیگو (Wendigo)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 162  از کمیک "هالک باورنکردنی" (1973)

خلق شده توسط: استیو انگلهارت، هرب تریمپ

«وندیگو» هیولایی سفید رنگ است که در کمیک های مارول بارها و  بارها با هالک جنگیده (و گاهی هم با گروه "مردان ایکس". او در واقع در نتیجه نفرینی قدیمی به وجود آمده. طبق این نفرین هر انسانی که در بیابان گوشت انسان دیگر را بخورد به این هیولا تبدیل میشود. افراد گوناگونی مثل «پل کارتیر»، «جورج باپتیسته» و اخیرا هم جادوگری به نام Mauvais دچار این نفرین شده اند. هر کی وندیگو میشه دیگه اثری از انسانیت درش باقی نمیمونه و دیگه یادش نمیاد قبلا کی بوده و قدرت تکلم رو هم از دست میده. البته اون جادوگری که بهتون گفتم تونست وقتی وندیگو میشه، هوش و خاطرات قبلی خودش رو حفظ کنه. قبلا در آن واحد فقط یکی به وندیگو تبدیل میشد ولی الان در کمیک های مارول به نظر میرسه نوعی اپیدمی شده و چندین وندیگو در کنار هم دیده ایم.

 

7- یو- فوز (U-Foes)

- یو- فوز (U-Foes)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 254 از کمیک "هالک باورنکردنی" (دسامبر 1980)

خلق شده توسط: بیل مانتلو، سل بیوسما

گروهی 4 نفره سعی کردند آن حادثه ای که باعث به وجود آمدن گروه "چهار شگفت انگیز" شد را از نو بازخلق کنند. آنها خودشان را به وسط اشعه های کیهانی انداختند و به گروه «یو – فوز» تبدیل شدند! اعضای این گروه از این قرار بودند:

1- «وکتور» (Vector) که میتونه ماده را دفع کنه و با ذهنش اجسام را حرکت بده. 2- «ویپور» (Vapor): خانمی که میتونه بدنش رو به شکل مه دربیاره و یا به اشکال مختلف گاز دربیاد. 3- «اشعه ایکس» (X-Ray): میتونه تمام انرژی های تشعشعی را کنترل و باهاشون به بقیه حمله کنه. 4- «آیرون کلد» (Ironclad): پوستی فلزی دارد  و میتونه قدرت بازوی زیادی در حد هالک داشته باشه و چگالی بدنش رو افزایش بده. بنابراین گروهی خبیث و مشابه با چهار شگفت انگیز خلق شد که دشمن هالک بوده و هست (هر چند که اعضای گروه به صورت جداگانه هم با هالک دست و پنجه نرم کرده اند). آنها چند بار تا مرز کشتن هالک پیش رفته اند. یک بار هم «اشعه ایکس» با استفاده از اشعه منفی گاما داشت کل قدرت هالک رو ازش میگرفت! یا مثلا «وکتور» گوشت بدن هالک را از بدنش جدا کرد! یو – فوز دشمن قهرمانان دیگر مارول هم بوده اند ولی بیش از هر کسی به هالک/بروس بنر ضربه زده اند.

 

6- مد من (Madman)

مد من (Madman)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 363 از کمیک "هالک باورنکردنی" (دسامبر 1989)

خلق شده توسط: پیتر دیوید، جف پروز

«فیلیپ استرنز» از همکلاسی های سابق «بروس بنر» بود که شیفته هالک شد و او را الگوی خودش میدانست . یعنی میخواست هر طور شده خودش هم یک هالک بشه. بنابراین چندین آزمایش با اشعه گاما روی خودش انجام داد که در نهایت باعث شد به هیولایی به نام Madman تبدیل بشه که از بیماری "اختلال تجزیه هویت" (multiple personality disorder) رنج میبرد. همین مساله باعث شد یک هویت خبیث بر وجود او غلبه کنه.  بعدش هم سعی کرد تا هالک را شکار کند و بکشد. موفق هم شد . یعنی تونست به هالک ماده ای سمی تزریق کنه که باعث شد خیلی ضعیف بشه و نتونه با دشمنانش بجنگه. جالب اینه که Madman در واقع برادر دشمن شماره یک هالک یعنی «لیدر» (با نام اصلی «ساموئل استرنز») هستش و لیدر بود که در این قضیه به کمک هالک آمد تا بتونه Madman رو پیدا کنه و پادزهر اون ماده سمی رو پیدا کنه و دوباره قوی بشه. لیدر به هالک گفت که Madman باعث میشه بترسه ولی نمیتونه او را بکشه چون برادرشه. سپس با کمک هالک تونستند Madman رو شکست دهند ولی در هر حال او بارها برگشته و دوباره با هالک جنگیده.

 

5- تیرانوس (Tyrannus)

تیرانوس (Tyrannus)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 5  از کمیک "هالک باورنکردنی" (ژانویه 1963)

خلق شده توسط: استن لی، جک کربی

یکی از قدیمی ترین دشمنان هالک! «راملوس آگوستوس» (Romulus Augustulus) آخرین امپراتور روم بود (قبل از اینکه این امپراتوری سقوط کنه) تا اینکه به سرزمین زیرزمینی Subterranea تبعید شد (در کمیک های مارول، Subterranea به جایی گفته میشه که شخصیت خبیثی به نام Moleman که از دشمنان کلاسیک "چهار شگفت انگیز" است در آن زندگی میکنه که در اعماق کره زمین قرار داره و هر از گاهی با هیولاهای خود به سطح زمین حمله میکنه). در هر حال آگوستوس در آنجا چشمه آب حیات را یافت و تونست تا زمان حال خودش رو زنده نگه داره و در واقع نامیرا بشه. به علاوه، او در Subterranea تونست به فن آوری های موجوداتی به نام Deviants دست پیدا کنه (Deviants موجوداتی بودند که سالها پیش توسط خدایانی موسوم به «سلستیال ها» روی کره زمین خلق شدند). بنابراین او بارها به سطح زمین آمده تا بتونه با ارتش خودش بار دیگر امپراتوری جدیدی بر پا کنه ولی همیشه از دست هالک شکست خورده. او بسیار باهوش و جاه طلب است . یکبار هم تونست شهر افسانه ای "الدورادو" را فتح کنه و با استفاده از فن آوری های آنجا به موجودی از انرژی خالص تبدیل بشه. یک بار هم با دیگر دشمن اصلی هالک یعنی «ابامینیشن» ترکیب شد (ابامینیشن در همین مقاله معرفی شده است). اما شاید بزرگترین ضربه ای که تا به حال به هالک/بروس بنر وارد کرده، اغوا کردن معشوقه بنر یعنی «بتی راس» بوده!

  

4- مایسترو (Maestro)

 مایسترو (Maestro)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1  از کمیک The Incredible Hulk: Future Imperfect (دسامبر 1992)

خلق شده توسط: پیتر دیوید، جورج پرز

«مایسترو» در واقع خود هالکه! یعنی نسخه ای از هالکه در آینده ای احتمالی. او از هوش بروس بنر برخورداره و بدنش هم ترکیبی از هالک سبز و خاکستری است! ولی مشکل اینه که کاملا خبیث و فاسده! ما در دنیای او که در آینده جریان داره میبینیم که تمام قهرمانان مارول در اثر نزاعی هسته ای کشته شده اند و مایسترو بقایای آنان را نیز کشته یا شکست داده و دنیا را هم به ویرانه ای تبدیل کرده. فقط شهری به نام Dystopia باقی مونده که مایسترو با خشونت و بیرحمی تمام در آن حکومت میکند.

در کل بروس بنر همیشه ترسیده که اگر خشم هالک کاملا وجودش را تحت کنترل خودش دربیاورد چی میشه . ولی جالب اینه که مایسترو در واقع تجسم هوش زیاد بروس بنره که با قدرت هالک جسمانی آمیخته شده! در هر حال در کمیک شگفت انگیز The Incredible Hulk: Future Imperfect دیدیم که جنگجویان نیروی مقاومت از آینده به حال آمدند تا تنها کسی که میتونه این ظالم رو شکست بده را با خود به آینده ببرند: بروس بنر! او وقتی با نسخه پلید خودش در آینده روبرو شد واقعا وحشت کرد و از آن موقع به بعد خیلی حواسش هست که به همچین موجودی در آینده تبدیل نشه!

 

3- ژنرال راس (General Ross)

 ژنرال راس (General Ross)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1  از کمیک "هالک باورنکردنی" (می 1962)

خلق شده توسط: استن لی، جک کربی

«ژنرال راس» ملقب به "تاندربولت" (Thunderbolt) از شخصیت هایی است که نقش بسیار مهم و حیاتی در داستان های هالک ایفا نموده. او رئیس پروژه Gamma Bomb بود که باعث شد بروس بنر در نتیجه آن با اشعه گاما برخورد کنه و به هالک تبدیل بشه. راس یک نظامی است و حاضره هر کاری بکنه تا کشورش در امنیت باشه. منابع نامحدودی هم در اختیارش است که همیشه از اونا استفاده کرده تا هالک را دستگیر و زندانی کنه. ژنرال راس را میتوان پیگیرترین دشمن هالک لقب داد! ضمن اینکه ایشون پدر همسر و معشوقه هالک یعنی «بتی راس» نیز میباشد و هیچ وقت راضی به این نبوده که دخترش با بروس بنر باشه. راس همانطور که گفته شد حاضره هر کاری بکنه تا جلوی هالک رو بگیره و بنابراین با خیلی از دشمنان او متحد شده . او تا آنجا پیش رفت که خودش رو به "هالک قرمز" (Red Hulk) تبدیل کرد!

هالک قرمز 

  

2- ابامینیشن (Abomination)

 ابامینیشن (Abomination)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 90  از کمیک Tales to Astonish (آوریل 1967)

خلق شده توسط: استن لی، گیل کین

«امیل بلانسکی» (Emil Blonsky) یک مامور روس بود که جاسوسی پروژه های ژنرال راس را میکرد. بعدش یک ماشین گاما پیدا کرد و خودش رو در معرض اشعه گاما قرار داد (میزان تشعشعاتی که دریافت کرد بسیار بیشتر از چیزی بود که باعث شد بروس بنر به هالک تبدیل بشه). همین باعث شد به هیولایی زشت تبدیل بشه که زورش دو برابر هالک بود! هوش اولیه اش رو هم داشت ولی برخلاف هالک نمیتونست به حالت انسانی خودش برگرده. او به «ابامینیشن» شهرت پیدا کرد و به یکی از قوی ترین خبیث های مارول تبدیل شد. در اولین نبرد با هالک، تونست بکشتش (!) و حتی بتی راس را بدزده . بنابراین ژنرال راس مجبور شد هالک را با دادن شوک قلبی احیا کنه تا دخترش رو برگردونه . سپس هالک و راس توانستند با استفاده از دستگاهی قدرت های ابامینیشن را به حد قدرت هالک کاهش بدهند و اینجوری بود که شکست خورد. در هر حال ابامینیشن از دشمنان قدیمی و اصلی هالک است و قدرتش باهاش  برابری میکنه و چند بار هم هالک را شکست داده. ضمنا او همسر هالک/بروس بنر یعنی بتی راس را هم به قتل رساند!

 

1- لیدر (The Leader)

 لیدر (The Leader)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 62  از کمیک Tales to Astonish (دسامبر 1964)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتکو

دشمن اصلی و شماره یک هالک کسی نیست جز «ساموئل استرنز» (Samuel Sterns) ملقب به «لیدر»! جالبه که «استیو دیتکو» نابغه ای که مرد عنکبوتی را به همراه «استن لی» خلق کرد، وقتی برای مدت کوتاهی طراح کمیک های هالک بود، لیدر را نیز خلق کرد! در هر حال او نیز مثل بروس بنر در معرض اشعه گاما قرار گرفت ولی تاثیر کاملا متفاوتی روی او گذاشته شد . یعنی اشعه گاما به جای اینکه قدرت بازویش را افزایش دهد، هوش او را بالا برد تا یک نابغه تمام عیار شود. او سعی کرد از نبوغ خودش برای مقاصد پلید استفاده بکنه. بعد از اینکه هالک سد راه نقشه های خبیثش شد، لیدر زندگی خودش را وقف این کرد که هر طور شده هالک را نابود کنه. لیدر از هر نظر نقطه عکس هالک است و به همین خاطره که اینقدر جذابه و به دشمن شماره 1 هالک تبدیل شده است. بارها و بارها چیزهایی را اختراع کرده و فرستاده تا هالک را شکست دهند ولی موفق نشده چون خیلی وقتها این بروس بنر بوده که سعی کرده با هوش خودش بر نقشه های لیدر غلبه کنه. شاید بزرگترین موفقیت لیدر در داستان Ground Zero   بود که بمب گامایی منفجر کرد و نه تنها تونست هالک رو تجزیه کنه بلکه کل مردم یک شهر را به موجوداتی گامایی تبدیل کرد! 

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

75 لحظه ماندگار تاريخ مارول: بروس بنر به هالك تبديل ميشود!

معرفی هالک

10 ابرقهرمان قدرتمند كميك بوكي

قسمت آخر كمیك مرد عنكبوتی و هالك قرمز ترجمه شد + لینك دانلود

چندتا هالک داریم؟

بزرگان تاریخ كمیك : پیتر دیوید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

marshal2020
#1 marshal2020 1396-08-01 16:10
نفرات 1 تا 3 رو درست حدس زدم 8)
استاد بابت مقاله ممنون
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1396-08-01 16:23
مقاله عالی بود...
ولی راستش من زیاد از تریپ ویلین های هالک خوشم نمیاد ! هیچ کدومشون هیچ چیز خاصی ندارن که جذبش بشم.. یعنی بقیه ویلین ها یا ویژگی های اینارو به صورت تقویت شده تو خودشون دارن یا دارای ویژگی هایین که اونارو منحصر به فرد میکنه ولی دشمنای هالک نه.. (به استثنا لیدر ...اون از بقیه یکم بهتره!)
نه اینکه دنیای هیولا های مارول برام غیر جذاب باشه، نه؛ منتها به عقیده من هالک بین قهرمان ها از پایین ترین سطح ویلین برخورداره... برای همینه که زیاد از دشمناش نسبت به بقیه شخصیت ها چیزی نمیدونم چون نه داستانی ازشون میخونم و نه دنبالشون میکنم... مثلا نبرد هالک با ولورین یا با قهرمان ها (وقتی از کوره در میره) خیلی بیشتر برام هیجان انگیزه تا نبردش با دشمنای خودش !

ممنون بابت مقاله...
جالب بود، بعضیاشونو درست نمیشناختم که حالا آشنا شدیم..
نقل قول کردن
Mr. Sinister
#3 Mr. Sinister 1396-08-01 17:43
ممنون بابت مقاله
هالک از نظر ویلن واقعا ضعف داره و تعداد زیادی نیستند که بشه ادعا کرد از ویلن های جذاب او هستند
به همین دلیله که ویلن های دیگر قهرمان ها مثل راینو، مرد شنی و حتی مرد جذب کننده (که دیروز استاد در مقاله 10 دشمن برتر ثور معرفیش کرد) به عنوان دشمنان هالک هم به کار رفته اند.
راستی یادتونه چطور در فیلم هالک ساخته انگ لی پدر بروس رو تبدیل کردن به مرد جذب کننده؟ :-x
نقل قول کردن
Mr. Sinister
#4 Mr. Sinister 1396-08-01 17:52
یک سئوال هم داشتم.
اون خبیث کوچوله که واسه لیدر در کارتون دهه 90 میلادی هالک کار میکرد ایا در کمیک ها هم بوده؟

ممنون میشم پاسخ بدید
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#5 CAPTAIN DIAR 1396-08-01 18:16
استاد دستتون درد نکنه.خیلی لذت بردیم.لیدر همیشه جزو اون دسته از شخصیت های منفی بوده که من خودم به شخصه ازش خوشم اومده!یعنی هر داستانی که لیدر توش باشه انصافا ارزش خوندن داره!
حالا که بحث هالک شد،میخواستم جهت اطلاع دوستان عرض کنم که قوی ترین جسم دنیای کمیک نه چکش ثوره و نه حلقه گرین لنترن.بلکه شلوار هالکه!آخه این چرا پاره نمیشه هیچوقت؟ :D :D :D :D
نقل قول کردن
V.A.A
#6 V.A.A 1396-08-01 18:21
اقای ترابی خییییییلی ممنون بخاطر مقاله یکی از بهترین top 10 ها بودش
نقل قول کردن
22x5
#7 22x5 1396-08-01 19:57
سلام اگه میشه یه نفر جوابمو بده
اگه نتونم مطلب بذارم تو سایت چون فقط ادمینا میتونن پس از چه روشی میتونم؟
لطفا یکی بگه
نقل قول کردن
a.v.s
#8 a.v.s 1396-08-01 20:52
بسیار بسیار عالی
من بسیار لذت بردم و ممنونم از شما آقای ترابی که این مقاله را نوشتید
بسیار مقاله عالی بود چون من با بسیاری از این شخصیت ها در بازی هایی که هالک در آن حضور داشت خاطره نزدیکی دارم و بسیار خوشحالم که بسیاری از آن شخصیت ها در لیست حضور داشتند
ولی بیشتر از همه توی این لیست از تیرانوس متنفر شدم. بخاطر اینکه بتی راس را اغوا کرده بود
نقل قول کردن
mahsa520
#9 mahsa520 1396-08-01 21:08
به نقل از 22x5:
سلام اگه میشه یه نفر جوابمو بده
اگه نتونم مطلب بذارم تو سایت چون فقط ادمینا میتونن پس از چه روشی میتونم؟
لطفا یکی بگه

جوابت مشخصه. این پایین نوشته سایت نویسنده و مترجم و ادیتور نمیخواد. فقط ادمین ها میتونن. روش دیگری هم نیست. هر وقت درباره موضوعی نیازمند مطلب و مقاله بود تو سایت اعلام میشه . این سایت با سایت های دیگه فرق میکنه. برای اینکه نویسنده بشی خیلی باید زحمت بکشی
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1396-08-02 00:13
مقاله عالی بود، لیدر واقعا یکی از بهترین ویلن هاست حتی من تو سریال انیمیشنی دیدم که ویلن درجه یک برای اونجرزه. ویلن رومی هم برا جالب بود.
نقل قول کردن
Mr. Sinister
#11 Mr. Sinister 1396-08-02 18:23
به نقل از Mr. Sinister:
یک سئوال هم داشتم.
اون خبیث کوچوله که واسه لیدر در کارتون دهه 90 میلادی هالک کار میکرد ایا در کمیک ها هم بوده؟


ممنون میشم پاسخ بدید

کسی نمیدونه؟
استاد ترابی فکر کنم کار خودتونه. لطفا جواب این سئوال رو به من بگویید :-)
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1396-08-03 15:59
به نقل از Mr. Sinister:
به نقل از Mr. Sinister:
یک سئوال هم داشتم.
اون خبیث کوچوله که واسه لیدر در کارتون دهه 90 میلادی هالک کار میکرد ایا در کمیک ها هم بوده؟

ممنون میشم پاسخ بدید

کسی نمیدونه؟
استاد ترابی فکر کنم کار خودتونه. لطفا جواب این سئوال رو به من بگویید :-)


این شخصیت "گارگویل" نام داره و اولین دشمن هالکه چون در اولین کمیک هالک خلق شد. یک جاسوس روس بود و اسم واقعیش هم "یوری توپولوف" بود!

اصلا شخصیت مهمی در دنیای کمیک نیست ولی تو اون کارتون هالک حضور مستمری داشت!
نقل قول کردن
S. Mahdi
#13 S. Mahdi 1396-08-03 20:49
مثل همیشه، یک مقاله عالی دیگه از آقای ترابی. از نظرم با وجود تمام نقاط قوتی که کاراکتر هالک داره و واقعا از کاراکتر های دجه یک ماروله، ولی از لحاظ ویلین ضعف داره و ویلین داستان هاش عمق چندانی ندارن و من رو به خودشون جذب نمیکن. اما فقط دو تا استثنا وجود داره : لیدر که همونطور که استاد تو مقاله گفت کاملا نقطه مقابل هالکه و از این رو خیلی منو به خودش جذب میکنه و ژنرال راس که کاملا دشمنیش با هالک قابل درک و منطقیه، و همونطور که استاد ترابی در میگه : راس نمونه بارز یک نظامی کله شقه که دوست داره همه چیز در کنترلش باشه ولی هالک رو نمیتونه "کنترل" کنه. خیلی ممنون بابت مقاله آقای ترابی، خسته نباشید :-)
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#14 Pooyan mirzahosseini 1400-04-26 19:59
سلام استاد ممنون بابت مقاله خیلی عالی بود ( یکی از هزاران مقاله عالیتون ) استاد ببخشید میخواستم بپرسم به نظرتون انیمیشن هالک اسمش بهتر هست یا مردعنکبوتی نهایی البته از نظر من هیچ کدومشون خوب نیستن اما خب خواستم به نوعی بدونم کدومشون بدتره میشه بگین از نظر شما کدومشون بهتره ؟ راستش من که هالک اسمش نگاه کردم خیلی خوشم نیومد عمق شخصیتی خیلی خاصی نداره من بیشتر انتظار اینو داشتم از همون اول هالک و بروس رو باهم نشون بدن و تفاوت شخصیت و چیز های دیگه درباره رابطه اونا رو نشون بدن بنظرم تنها چیز هایی دارن که نظر مثبت من رو جلب کرد کمدی و اکشن بود که راستش من انتظار یک اکشن مثل هالک علیه ولورین رو داشتم به غیر از اون کمدی خوبی داشته طراحی جالبی هم داشت در مورد مردعنکبوتی نهایی هم باید بگم طراحی خیلی خوبی داره اما اقتباس خیلی خوبی نداره مثلا یه جا بود که هالک داشت با مرد انرژی مبارزه میکرد و خب پیتر با وجود خطر باز به ام جی می‌گفت که به فیلم گرفتن ادامه بده یا مثلاً در یه سری شرایط خیلی جدی هست و اون حالت شوخ طبعی اسپایدی رو نداره یا بعضی وقت ها بیش از حد شوخی می‌کنه و بی‌مزه میشه بعضی از کارکتر ها بنظرم بعضی جاها شخصیت پردازی خوبی ندارن مثلاً من اکثر جاها توش عمه می رو به جای یه پیرزن پخته یه پیرزن که هرروز میره کنسرت راک گذاشتن البته بنظرم میخواستن به نوعی امروزی تر و جوون پسند تر بکنن که خراب کردن یا ما فقط جی جونا جیمسون رو یه پیرمرد دیدیم که همش داره داد میزنه یا بعضی جاها پیتر با بیننده صحبت می‌کنه که اینکار رو ددپول هم میکرد این بد نیست اما اصلاً با پیتر همخونی نداشت و اینکه اصلاً پیتر رو درحال مبارزه با دشمن های شخصی خودش ندیدیم و اینکه اکثراً فیلم انگار تبلیغ برای ابرقهرمان های دیگه بود مثل آیرون فیست و نووا و... از اون بگذریم ما هیچی هم در مورد زندگی شخصی پیتر ندیدیم خیلی خیلی کم بود انگار هروقت ماسک از روی صورت برمیداشت به یک ساعت نمی‌کشید یه اتفاقی می‌افتاد اما بعد از یه مدتی تاحدودی بهتر شد




این نظر من در مورد این انیمیشن ها بود برام سوال پیش اومد که کدوم بهتر هست اگر میشه لطف کنید و بگید
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1400-04-26 20:24
#14:
به نظرم هالک اسمش سطح پایین ترین انیمیشن مارول در دیزنی اکس دی بوده
بقیه ازش بهترن!
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#16 Pooyan mirzahosseini 1400-04-26 20:52
به نقل از mtm:
#14:
به نظرم هالک اسمش سطح پایین ترین انیمیشن مارول در دیزنی اکس دی بوده
بقیه ازش بهترن!

بله واقعاً هم سطح پایینی داشت ممنون
نقل قول کردن
Renaldo
#17 Renaldo 1402-12-13 05:40
Aw, this was an exceptionally good post. Spending some time and actual effort to make
a good article… but what can I say… I put things off a lot and never manage to get anything done.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید