10 نسخه عجیب و غریب از مرد آهنی در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از مرد آهنی در دنیای کمیک !

این مقاله به بهانه انتشار نسخه بلوری فیلم "انتقام جویان 4" و حضور شخصیت مرد آهنی در آن بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

با نسخه های دیگر مردان آهنی در دنیاها و زمان های مختلف آشنا شوید!

(برای آشنایی بیشتر با شخصیت مرد آهنی این مقاله و برای آشنایی با داستان برتر او این مقاله را مطالعه کنید).

 

10- مرد آهنی نوآر (Noir Iron Man)

مرد آهنی نوآر (Noir Iron Man)

دنیای نوآر در واقع دنیای شماره 90214 مارول است که ما قبلا این دنیا را در کمیک های مرد عنکبوتی نوآر دیده ایم (کمیک هاش در اینجا ترجمه شده است). در مجموع دنیایی است که در دهه 30 قرن بیستم آمریکا جریان داره. حالتی تیره و تار هم داره و آدم رو یاد فیلم های جنایی/گانگستری میندازه. در این دنیا تونی استارک یک کارخانه دار ماجراجو است. قلب او هم در یکی از ماجراجویی های او آسیب دیده و به لطف فن آوری  یکی از مهندسین شرکتش به نام «ادوین جارویس» زنده است. یک دستیار به نام «رودی رودز» داره و یک خانم هم زندگی نامه او را مینویسه به نام «پپر پاتس»! سپس وقتی پپر داره منبع انرژی مرموزی را در آتلانتیس بررسی میکنه توسط نازی ها ربوده و به مقرشون در نروژ برده میشه. بعدش تونی و رودی زره های ساخت جارویس رو میپوشند تا او را نجات دهند. سپس تونی در کمال ناباوری متوجه میشه که رئیس نازی ها یعنی «بارون زیمو» در واقع همون پدر خودشه که مدتیه گم شده بود! او را شستشوی مغزی داده اند  تا به نازی ها خدمت کنه!

 

9- مرد آهنی عصر ایکس (Age of X Iron Man)

مرد آهنی عصر ایکس (Age of X Iron Man)

"عصر ایکس" (Age of X) به دنیای شماره 11326 مارول اطلاق میشه که در آن نسل جهش یافته (Mutant) ها تقریبا منقرض شده و هر جهش یافته ای هم که پیدا بشه مورد شکنجه و قتل قرار میگیره چون در این دنیا یک دختر جهش یافته باعث مرگ و تخریب خیلی ها شده . متاسفانه گروه اونجرز هم جهش یافته ها رو شکار میکنند. تونی استارک این دنیا ترجیح میده که با نام "جسد پولادین" (Steel Corpse) صداش کنند چون مبتلا به یک بیماری خاص شده که باعث شده برای همیشه به زره خودش پیوند بخوره! او هیچ وقت نمیتونه زره  رو دربیاره . ضمن اینکه زره داره ذره ذره گوشت بدنش رو تخریب میکنه! پس یعنی یه روزی او کاملا نیست و نابود خواهد شد. ماموریت نهایی او و گروهش این بود که عده ای از کودکان جهش یافته را نابود کنند. اما کاپیتان آمریکا به خودش اومد و سعی کرد ازشون دفاع کنه. همین باعث شد آیرون من هم نظرش عوض بشه و بخواد از بچه ها دفاع کنه ولی زرهش از دستوراتش سرپیچی کرد. به همین دلیل مجبور شد از کاپیتان آمریکا بخواد که از پشت با تیر او را بزنه. 

 

8- دیوانه آهنی (Iron Maniac)

 دیوانه آهنی (Iron Maniac)

در دنیای شماره 5012 مارول ما یک مرد آهنی دیوانه و خبیث داریم! در این دنیا شاهد بودیم که اکثر قهرمانان دنیا به خاطر مبارزه با خبیثی نیرومند به نام «تیتانوس» (Titannus) کشته شده اند و همین باعث شده تا تونی استارک هم دیوانه بشه! سپس او با «رید ریچاردز» (رهبر چهار شگفت انگیز) مخالفت کرد چون او را مسئول قتل هم تیمی های خودش میدانست. بعدش «هیومن تورچ» بهش حمله کرد و صورتش را سوزاند! تونی هم برای انتقام او را کشت! سپس به "لاتوریا" رفت و با بر تن کردن زرهی شبیه به زره «دکتر دووم» ، خودش رو دیوانه آهنی (Iron Maniac) نامید! پس میبینید که در کل خیلی شبیه به دکتر دووم هستش. ضمنا او به دنیای اصلی مارول هم تله پورت شده است!

 

7- مرد آهنی دنیای شماره 2020

مرد آهنی دنیای شماره 2020

باز هم یک مرد آهنی بیرحم و خبیث! او عضو گروهی بود به نام Weapon x که اعضایش از دنیاهای مختلف بودند و ماموریت های خطرناک و مشکوکی را در مالتی ورس به انجام میرساندند. تا اینکه با گروه Exiles (که آنها هم ماموریت داشتند ماموریت هایی را در مالتی ورس انجام دهند) روبرو شدند و شکست خوردند. سپس این مرد آهنی به دنیای خودش برگردانده شد تا محاکمه بشه (چون در دنیای خودش جنگ جهانی به راه انداخته بود!)

 

6- مرد آهنی سال 1602

 مرد آهنی سال 1602

"1602" در واقع نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن 17 میلادی رخ میداد! ما با یک مرد اسپانیایی آشنا شدیم به نام «لرد آیرون» (Lord Iron) که در جنگ های صلیبی اسیر و مجبور شد برای کسانی که اسیرش کرده بودند سلاح بسازد! جالبه که «دیوید بنر» (که در واقع هالک این دنیاست) او را شکنجه داد! لرد ایرون برای زنده ماندن زرهی برای خودش ساخت که با الکتریسیته کار میکرد. سپس شاه جیمز ازش خواست برود به آمریکا و خائنین و جادوگر زاده های آنجا را بکشد ولی او این کار رو نکرد. در ضمن او در آخر با بنر دوست شد!

(برای آشنایی با مرد عنکبوتی 1602، این مقاله رو بخونید)

 

5- مرد آهنی دنیای ایکس (Earth X Iron Man)

مرد آهنی دنیای ایکس (Earth X Iron Man)

"دنیای ایکس" (Earth X) نام داستان و کمیک معروفی است که چند سال پیش توسط طراح برجسته «الکس راس» برای مارول خلق شد و در آن آینده ای را میبینیم که هر کسی دارای نیروی فوق بشری است (به خاطر یک ویروس). تونی استارک در این دنیا برای خودش مقری ساخته تا در مقابل این ویروس در امان باشد. بعدش معلوم میشه مقر او در واقع یک زره عظیم است! او سپس از اعضای قدیمی گروه اونجرز روبات میسازه و اسمشون رو میزاره Iron Avengers. در نهایت جان خودش رو در نبرد با "سلستیال ها" از دست داد. سپس در سری کمیک های Paradise X تبدیل به فرشته ای انتقام جو شد.

 

4- مرد آهنی سال 1872

 مرد آهنی سال 1872

در دنیای شماره 51920 مارول شاهد یک تونی استارک در غرب وحشی بودیم! پس طبیعیه که این دنیا حالت فیلم های وسترن رو داشته باشه! تونی زمانی یک مخترع محترم بوده که در شهری به نام "تایملی" زندگی میکنه. تا اینکه فهمید دولت داره از اسلحه های او برای کشتار آدم های بیگناه استفاده میکنه. این باعث شد افسرده بشه و به مشروبات الکلی روی بیاره. سپس کلانتر استیو راجرز به دست شهردار «ویلسون فیسک» و دار و دسته اش کشته میشه و تونی هم یک زره بزرگ میسازه و به «رد ولف» کمک میکنه تا او را شکست دهند. او بعد از شکست خوردن فیسک هم همچنان به مردم شهر تایملی کمک میکنه.

  

3- آیرون لنترن (Iron Lantern)

 آیرون لنترن (Iron Lantern)

در اواخر دهه 90 میلادی مارول و دی سی خیلی علاقه داشتند شخصیت های خود را با هم ترکیب کنند! بنابراین شخصیت های ترکیبی زیادی از آنها درست شد که بهشون "امالگام" میگفتند. ما در سایت spidey.ir هم بهترین و مهم ترین سری از این کمیک ها را در اینجا ترجمه کرده ایم. «هال استارک» هم ترکیبی بود از «آیرون من» و «گرین لنترن» که بهش میگفتن "آیرون لنترن"! او یک میلیاردر بود که در صنعت هوایی فعالیت میکرد. روزی داشت روی یک شبیه ساز پرواز کار میکرد که ناگهان دچار نقص فنی شد و به سمت سیاره ای دور راه افتاد و در آنجا سقوط کرد. در حالی که به شدت صدمه دیده  و در سینه اش ترکش فرو رفته بود، به سمت یک سفینه تخریب شده رفت و در آنجا بیگانه ای را دید که قبل از مردن پیامی بهش داد. او سپس از بقایای سفینه فضایی برای خودش زرهی ساخت که با انرژی مرموز سبز رنگی کار میکرد.

   

2- زن آهنی (Iron Woman)

 زن آهنی (Iron Woman)

در دنیای شماره 3490 مارول، تونی استارک زن بود!!! اسمش هم شده بود: «ناتاشا استارک»! او به قهرمانی تبدیل شد به نام "زن آهنی" (Iron Woman). جالبه که در این دنیا رویداد "جنگ داخلی" هرگز رخ نداد. چرا؟ چون ناتاشا استارک و استیو راجرز عاشق هم بودند و با هم ازدواج هم کردند! البته ما در دنیای شماره 4162 هم یک زن آهنی داشتیم:

ایرون وومن

 او عضو گروه اونجرز دنیای خودش بود و با دکتر دووم متحد شدند بر علیه Anti-bodies ولی در نهایت همگی کشته شدند.

 

1- مرد آهنی جادوگر اعظم (Sorcerer Supreme Iron Man)

مرد اهنی جادوگر

در دنیای شماره 9810 مارول، تونی استارک و «استفن استرنج» با هم در یک میهمانی آشنا شدند.بعد از میهمانی تونی سعی کرد او را با ماشین برساند که در راه خودروی آنها دچار حادثه شدیدی شد که در نتیجه آن دستان استفن برای همیشه آسیب دید. تونی قسم خورد که راهی برای درمان دستان او پیدا میکند . آنها به تبت رفتند تا از «اینشنت وان» کمک بگیرند ولی او قادر به انجام این کار نبود چون تونی فهمید که «بارون موردو» او را نفرین و طلسم کرده است . پس باهاش مقابله کرد. سپس به شاگرد اینشنت وان تبدیل شد و اونقدر تعلیم دید که موردو را شکست داد. در نهایت هم به عنوان "جادوگر اعظم" دست یافت.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کاور برتر مرد آهنی (IRON MAN)

10 كمیك برتر آیرون من (IRON MAN)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

اولین حضور مرد آهنی در دنیای کمیک ترجمه شد

شماره آخر کمیک "مرد آهنی شکست ناپذیر"  ترجمه شد

معرفي دوستان مرد عنكبوتي: ايرون من

75 لحظه ماندگار مارول: ايرون من خلق ميشود!

  شماره آخر جنگ داخلی (Civil War) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (IRON MAN)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

beyonder
#1 beyonder 1397-02-11 15:38
نویسنده ها ، هر چی تو ذهنشون بوده ریختن توی کمیک های مرد اهنی :lol:
مرد اهنی دنیای ایکس که دیگه تهشه... :-|
نقل قول کردن
Marc Spector
#2 Marc Spector 1397-02-11 17:36
مرد اهنی 3490 (یا بهتر بگم زن اهنی)خیلی جالب بود اگر اشتباه نکنم یه صحنه رومانتیک با کپ داشتن که اخر اونجرز 2012 هم تونی استارک باهاش شوخی کرد.
مرد اهنی 1872 هم خیلی خوب بود من اگر اشتباه نکنم یه قسمت از این کمیک رو خوندم ولی بقیش رو ادامه ندادم(باید ادامه بدمش).
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1397-02-11 20:12
:o :o :o :o :o :o :o :o :o

واقعا خیلی عجیبن :o
به قول دستمون نویسنده ها هر چی تو چنته داشتن رو کردن :lol:
چنتاشون که مجنون بودن و خبیث شده بودن و چنتاشون هم بعد از قرون وسطا بودن :D یکیشونم که زن بود :o آخری خیلی جالب بود ترکیب علم و جادو. البته آیرون لانترن هم جالب بود.
نقل قول کردن
Rubiker81
#4 Rubiker81 1397-02-11 20:33
ممنون آقای ترابی
اما میتونستید به نسخه های جالب دیگه مثل iron man 3030(rhodey stark), iron man bullet points (steve rogers), iron man earth 616 (anthony stark), و حتی superior iron amn که به رویداد جذاب avengers and x-men: AXIS مربوط میشد رو توی مقاله می آوردید
نقل قول کردن
spider arad
#5 spider arad 1397-02-11 21:06
جالب بود خیلی عجیب بودن!
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1397-02-11 21:40
به نقل از Rubiker81:
ممنون آقای ترابی
اما میتونستید به نسخه های جالب دیگه مثل iron man 3030(rhodey stark), iron man bullet points (steve rogers), iron man earth 616 (anthony stark), و حتی superior iron amn که به رویداد جذاب avengers and x-men: AXIS مربوط میشد رو توی مقاله می آوردید

بله خیلی نسخه ها هست ولی این 10 تا از همه متنوع تر و جذاب تر بودن
نقل قول کردن
iron_thor
#7 iron_thor 1397-08-23 19:32
زن آهنی دیگه آخرشه مارول تو این دنیا ایرون من یا بهتره بگم ایرون زن (خخخخخخخخخ :lol: :-| ) رو به گند کشید خصوصا دلیل شکل نگرفتن جنگ داخلی واقعا رو اعصاب بود. :-|
نقل قول کردن
capitan tony stark
#8 capitan tony stark 1398-10-06 16:24
عالی این همان نسخه ی جادوگر است که دکتر استرنج با تونی استارک لباس های خود را عوض کرده اند
نقل قول کردن
spidersam
#9 spidersam 1400-01-12 07:15
شماره 2 خیلی حال بهم زن بود :-x
زن و شوهر بودن؟ :-x
چطور اینکه ددپول با همزاد خودش باشه بده ولی اگه همچین چیزی باشه خوبه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید