10 نسخه عجیب و غریب از کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک !

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم "اونجرز: پایان بازی" و حضور شخصیت "کاپیتان آمریکا" در این فیلم دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

با نسخه های دیگر کاپیتان آمریکا در دنیاها و زمان های مختلف آشنا شوید!

(برای آشنایی بیشتر با شخصیت کاپیتان آمریکا این مقاله و برای آشنایی با داستان برتر او این مقاله را مطالعه کنید).

 

10- دانیله کیج (Danielle Cage)

 دانیله کیج (Danielle Cage)

در بسیاری از آینده های احتمالی دنیای مارول شاهد بوده ایم که فرزندان قهرمانان فعلی این شرکت به قهرمان تبدیل شده اند. به طور مثال دیده شده که فرزندان «استیو راجرز» یعنی «جیمز راجرز» و «امریکن دریم» (American Dream) به جانشین او تبدیل شده اند. اما در دنیای شماره 15061 مارول دیدیم که دختر «لوک کیج» و «جسیکا جونز» به نام «دانیله کیج» بزرگ شده و تبدیل شده به کاپیتان آمریکای دنیای خودش! او قدرت های پدر و مادر خودش رو داشت. سپری هم داشت که به دستورات کلامی او گوش میداد. او همچنین عضو گروه اونجرز دنیای خودشه که اسمش هست A.V.E.N.G.E.R.S. Initiative. با نسخه آینده «الترون» هم جنگیده و دشمن اصلیش هم «اسکال طلایی» (Golden Skull) نام دارد!

گلدن اسکال - golden skull

سرگذشت «اسکال طلایی» در هاله ای از ابهام است ولی حتما یه ربطی به «رد اسکال» داره دیگه!

 

9- کاپیتان آمریکای عصر ایکس (Age of X Captain America)

کاپیتان آمریکای عصر ایکس (Age of X Captain America)

"عصر ایکس" (Age of X) به دنیای شماره 11326 مارول اطلاق میشه که در آن نسل جهش یافته (Mutant) ها تقریبا منقرض شده و هر جهش یافته ای هم که پیدا بشه مورد شکنجه و قتل قرار میگیره چون در این دنیا یک دختر جهش یافته باعث مرگ و تخریب خیلی ها شده . متاسفانه گروه اونجرز هم جهش یافته ها رو شکار میکنند. رهبر این گروه کاپیتان آمریکا بود. از دیگر اعضای گروه میتوان به «زن نامرئی» و «آیرون من» اشاره کرد (همانطور که در این مقاله گفتم آیرون من این دنیا مبتلا به یک بیماری خاص شده که باعث شده برای همیشه به زره خودش پیوند بخوره! او هیچ وقت نمیتونه زره رو دربیاره . ضمن اینکه زره داره ذره ذره گوشت بدنش رو تخریب میکنه!). ماموریت آخر کاپیتان آمریکا و گروهش این بود که عده ای از کودکان جهش یافته را نابود کنند ولی ناگهان به خودش میاد و متوجه اشتباه خودش میشه و از هم تیمی های خودش میخواد تا به کودکان کمک کنند ولی در نهایت در مبارزه با «هالک» کشته میشه.

 

8- کاپیتان آمریکای جنگ انقلاب (Revolutionary War Captain America)

 کاپیتان آمریکای جنگ انقلاب (Revolutionary War Captain America)

کاپیتان استیون راجرز یک سرباز در دوران جنگ های استقلال آمریکا در قرن 18 میلادی بود که در کنار دوستان خودش به نام «والاس ورثینگنتون» و «یولیسس بلاد استون» با استعمارگران انگلیسی و همچنین گروهی خبیث به نام "باشگاه آتش جهنمی" (Hellfire Club) میجنگید. او در نهایت یک افسر انگلیسی به نام «ویلیام توری» را در یک دوئل کشت به پیروزی انقلابیون در جنگ های استقلال آمریکا کمک کرد. گفته میشه او جد «استیو راجرز» است و لباسش هم احتمالا الهام بخش لباس کاپیتان آمریکایی که ما میشناسیم بوده.

 

7- ابرسرباز (Super Soldier)

ابر سرباز - سوپر سولجر

تقریبا در اواخر دهه 90 میلادی مارول و دی سی کمیک جذاب، موفق و پرفروشی به صورت مشترک چاپ کردند به نام Marvel Vs. Dc که خوشبختانه اینجا تو سایتمون ترجمه هم شده است. سپس به صورت انشعابی کمیک هایی چاپ شد تحت عنوان "امالگام" (Amalgam) که در آن شخصیت های مارول و دی سی با هم ترکیب شده بودند! (دنیای امالگام در مارول، دنیای شماره 9602 نام داره) برخی از آنها بسیار جالب بودند. مثل Dark Claw که ترکیبی از ولورین و بتمن بود یا «ابرسرباز» (Super Soldier) که ترکیبی از سوپرمن و کاپیتان آمریکا بود! ابرسرباز سرگذشت و اریجین جالبی هم داشت: یک موشک فضایی در سال 1938 در آمریکا فرود آمد در حالی که کسی نمیدانست از کجا آمده. بعد دانشمندان نمونه های سلولی از داخل جسدی که داخل موشک بود برداشتند و به فرمولی برای خلق ابرسربازان دست یافتند تا در جنگ جهانی بهشون کمک کنه. این فرمول به داوطلبی تزریق شد که اسمش بود کلارک کنت! و بدین ترتیب قهرمانی میهن پرست خلق شد که هم خصوصیات کاپیتان آمریکا را داشت و هم سوپرمن را!

 

6- کاپیتان آمریکای جهش یافته (Mutant Captain America)

 کاپیتان آمریکای جهش یافته (Mutant Captain America)

در دنیای شماره 1298 مارول شاهد بودیم که استیو راجرز در حمله روبات های «سنتینل» کشته شده. بنابراین جهش یافته ای بی نام و نشان جانشین او شده. او سپس به گروهی موسوم به Six ملحق میشه که در واقع گروه دارکی از "مردان ایکس" بود و مثلا یک «استورم» خون آشام داشت! آنها با سازمان "شیلد" مبارزه میکردند چون علیه جهش یافته ها فعالیت میکرد. او بسیار قدرتمند بود و علاوه بر زور بازو و چابکی زیاد، میتونست حجم خودش رو افزایش بده، تله پاتی بکنه، میدان های محافظتی ایجاد کنه و ... خلاصه اینکه تقریبا شکست ناپذیر بود! همین قدرت ها هم در نهایت روی مغزش تاثیر گذاشت و باعث شد دیوانه بشه.

 

5- کاپیتان آمریکای سال 1602

 کاپیتان آمریکای سال 1602

"1602" در واقع نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته دنیای کمیک یعنی «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن 17 میلادی رخ میداد! در این دنیا کاپیتان آمریکا یک بومی آمریکایی به نام «روژاز» (Rojahz) بود که به محافظ دختری به نام «ویرجینیا دِیر» (Virginia Dare) تبدیل شد و البته موهای طلایی هم داشت! (ویرجینیا در واقع اولین دختر انگلیسی تبار است که در قاره آمریکا متولد شد . او در دنیای مارول میتونست خودش رو به شکل حیوانات مختلف دربیاره) اما در واقع روژاز کسی بود که از آینده به این زمان آمده بود . در این آینده «کیل گریو» ملقب به «مرد بنفش» از قدرت های خودش استفاده کرده بود تا به صورت مادام العمر رئیس جمهور بشه. او سپس قهرمانان را از سر راه خودش برداشت و کاپیتان آمریکا را نیز به گذشته فرستاد. ولی حضور کاپیتان آمریکا در سال 1602 تناقض زمانی محسوب میشد و ممکن بود دنیا رو نابود کنه. در نهایت «ویرجینیا در» او را به زمان خودش برگرداند.

(برای آشنایی با مرد عنکبوتی و مرد آهنی 1602، این مقاله و این مقاله رو بخونید)

 

4- کاپیتان آمریکای آهنی!

 کاپیتان آمریکای آهنی!

این کاپیتان آمریکا به کاپیتان آمریکای "بولت پوینتس" (Bullet Points) هم معروف است چون در کمیک Bullet Points که 5 قسمت داشت و سال 2006 چاپ شد، خلق شد. داستان این کمیک در دنیای شماره 70105 جریان داشت. در این کمیک جالب، جای خیلی از شخصیت ها و قهرمانان معروف مارول با هم عوض شد! به طور مثال پیتر پارکر را میبینیم که داره در اطراف محل آزمایش بمب گاما پرسه میزنه. اشعه گاما بهش اصابت میکنه و هالک میشه! سپس دکتر بروس بنر که داره سعی میکنه پیتر را مداوا کنه توسط یک عنکبوت آغشته به اشعه گاما گزیده و تبدیل میشه به اسپایدرمن! همچنین به خاطر قتل دانشمندی که تونسته بود سرم ابرسرباز را درست کنه (به دست جاسوس های نازی)، دولت آمریکا پروژه Rebirth را لغو میکنه و به جای آن پروژه iron Man را راه میندازه . سپس استیو راجرز جوان به طور دائمی با زره آهنی خودش پیوند میخوره و میشه مرد آهنی این دنیا! او از «رید ریچاردز» این دنیا (که قدرت مافوق بشری نداره) کمک میگیره تا از نظر فنی بهش کمک کنه و سپس به متفقین کمک میکنه تا در جنگ جهانی دوم علیه نازی ها پیروز بشوند.

 

3- کاپیتان آمریکای سال 2099

 کاپیتان آمریکای سال 2099

در دهه 90 میلادی مارول کمیک های جالبی چاپ میکرد به نام 2099 که در آینده اتفاق می افتادند. اولین و مهم ترین و ماندگارترین شخصیت های سال 2099 کسی نیست جز «میگل اهارا» ملقب به مرد عنکبوتی 2099 (ما اینجا کمیک های او را ترجمه کرده ایم). ما چندین کاپیتان آمریکا در سال 2099 داشته ایم. اولین آنها کلونی بود از استیو راجرز که خلق شد تا «دووم 2099» را که رئیس جمهور آمریکا شده بود را شکست دهد. او نسبتا زود کشته شد. سپس در کمیک 2099: Manifest Destiny ، کاپیتان آمریکای واقعی در داخل یخ بزرگی پیدا شد. وقتی هم که بیرون آمد چکش ثور را بر دست گرفت و نسل جدیدی از گروه اونجرز را تشکیل داد. اما در کمیک بوک "جنگ های پنهان 2099" (که سایت ما خوشبختانه اینجا به طور کامل ترجمه اش کرده) خانمی را دیدیم به نام «روبرتا مندز» که بعد از اینکه سرم ابرسرباز بهش تزریق شد به کاپیتان آمریکای دنیای خودش تبدیل شد. او بخشی از گروه سازمانی به نام "الکمکس" بود که بهش میگفتند: Alchemax Avengers. او سپس با گروه "مدافعین 2099" همکاری کرد تا با «بارون موردو» مقابله کنند. بعدشم به دنیای اصلی مارول سفر کرد. بعد از اون هم برای «میگل اهارا» (مرد عنکبوتی 2099) کار کرده.

 

2- کاپیتان آمریکای دنیای ایکس (Earth X Captain America)

کاپیتان آمریکای دنیای ایکس (Earth X Captain America)

"دنیای ایکس" (Earth X) نام داستان و کمیک معروفی است که چند سال پیش توسط طراح برجسته «الکس راس» برای مارول خلق شد و در آن آینده ای را میبینیم که هر کسی دارای نیروی فوق بشری است (به خاطر یک ویروس). در این دنیا کاپیتان آمریکا 100 سالشه ولی همچنان آمادگی بدنی خوبی داره. او خیلی درب و داغون شده (حرف A مثل یک زخم روی پیشانی او حک شده) گفته میشه «رد اسکال» نامزد سابقش رو کشته بود و به همین خاطر استیو راجرز هم رد اسکال را میکشه و اونجرز رو ترک میکنه چون حس میکنه دیگه لیاقت رهبری گروه رو نداره. ولی بعدش دوباره به عرصه برمیگرده تا کودکی که اسمش هست «اسکال» و قدرت های تله پاتیک قدرتمندی داره رو شکست بده. در سری Paradise X هم دیدیم که به صورت یک فرشته آبی رنگ در آمده!

 

1- کاپیتان آمریکای گرگینه (Werewolf Captain America)

 کاپیتان آمریکای گرگینه (Werewolf Captain America)

یکی از معروف ترین داستان های کاپیتان آمریکا در دهه 90 میلادی مربوط به قضیه تبدیل شدن او به یک "گرگینه" (werewolf) میشد که شروعش از شماره 402 کمیک Captain America بود که سال 1992 چاپ شد. او در این داستان به دست خبیثی به نام «نایت شید» (Nightshade) اسیر و سپس سرمی بهش تزریق شد که تبدیلش کرد به یک گرگینه و بهش لقب Cap Wolf داده شد! اما بعد از چند شماره دوباره به حالت قبلی خودش بازگشت. ولی سپس در سال 2012 و در شماره 33 از کمیک Secret Avengers ، دنیایی را دیدیم به نام دنیای شماره 666 که در آن کاپیتان آمریکا همچنان یک گرگینه است و همچنین عضو گروهی به نام "انتقام جویان نامردگان" (Avengers of the Undead). در این گروه یک ولورین خون آشام به همراه یک مجازاتگر فرانکشتاینی و ثور مومیایی حضور داشتند!

انتقام جویان نامردگان

سپس هاکای به همراه Beast و کاپیتان بریتانیا به این دنیا سفر کردند تا به دنبال "گوی فال اموات" (Orb of Necromancy) بگردند و مجبور شدند با انتقام جویان نامردگان مبارزه کنند!

  

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

10 نسخه عجیب و غریب از سوپرمن در دنیای کمیک!

10 نسخه عجیب و غریب از هالک در دنیای کمیک !

5 ورژن عجیب برتر بتمن!

10 نسخه عجیب و غریب از پانیشر در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از ثور در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از مرد آهنی در دنیای کمیک !

اولین حضور کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 كمیك برتر كاپیتان آمریكا (CAPTAIN AMERICA)

معرفی 10 دشمن برتر کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spider arad
#1 spider arad 1397-02-16 16:46
خیلی عجیب بودن :o
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1397-02-16 16:57
مقاله خیلی عالی بود...
کاپتان آمریکا جزو شخصیت های محبوب من توی عالم کمیکه...
اون گزینه سوپر سولجر و ترکیب سوپرمن و استیو راجرز خیلی عجیب بود..! :o یا بت من و ولورین !! :o

یه نکته جالبم اینه که کاپتان هم توی دنیای کمیک تا حالا با بت من سرشاخ شده (فک کنم دوبار !)
توی این مقاله گفته شده :
spidey.ir/.../...

یه نسخه هم از کاپتان آمریکا داریم که اونم خیلی عجیب غریبه.
توی مجموعه داستان های Marvel Apes... نه فقط کاپتان، بلکه همه قهرمانان شبیه شامپانزه هستند ..!! :


:D :D :o

توی سری Old Man Logan (که من عاشق داستان و طراحی هاشم) هم دیدیم که رد اسکال بعد از شکست کاپتان آمریکا، لباسشو به تن میکنه (که البته بعدش ولورین انتقام میگیره و سرشو از بدنش جدا میکنه ! 8) ) :


(ای دمش گرم!!)

بازم تشکر میکنم برای مقاله فوق العادتون...
نقل قول کردن
Marc Spector
#3 Marc Spector 1397-02-16 19:35
درود استاد خسته نباشید
چه دنیاییه دنیای 666 مارول!!
من یه گشتی زدم و این اطلاعات رو در مورد جمجه طلایی پیدا کردم:
هویت و منشا جمجمه طلایی در هاله ای از ابهامه.با این حال بعضی ها میگن اون پسر جمجمه سبزه
که از پدرش متنفر بوده.بعضی هام میگن برادر زاده(the Plunderer)
که خصلت غارت کردن و به دست آوردن ثروت های مادی رو از عموش به ارث برده.
پ.ن:مورد 6 خط اول نوشتید (استیور راجرز)
مورد 2 هم نوشتید :رد اسکال نامزد سابق رو کشته بود
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#4 Miguel-OHara 1397-02-16 19:48
مقاله جالبی بود
کلا من از مقاله های نسخه های عجیب غریب خوشم میاد
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#5 Miguel-OHara 1397-02-16 19:56
ببخشید مقاله ایستراگ فیلم بلک پنتر رو نمیزارید؟ البته اگه داشته باشه
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1397-02-16 20:01
کاپیتان آمریکای گرگینه از همش عجیبتر بود :o
البته کاپیتان آمریکای اصلی تو یه مبارزه با ولوورین هم گرگینه شده بود.
نقل قول کردن
m.h.f
#7 m.h.f 1397-02-16 21:57
نسخه های عجیبی بودن بعضی ها ترسناک(مثل نسخه ی گرگینه که امشب میاد تو خوابم :-) ) بعضی ها هم پر ابهت.اما هیچی مثل استیو راجرز اصلی نمیشه.اینا هم به نظرم خیلی جالب هستن.خسته نباشید فراوان استاد ترابی.
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1397-02-16 22:03
به نقل از Miguel-OHara:
ببخشید مقاله ایستراگ فیلم بلک پنتر رو نمیزارید؟ البته اگه داشته باشه

چرا "میزاریم". و البته انصافا میشه مارول فیلمی بسازه و ایستراگ نداشته باشه؟!
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1397-02-16 22:07
# 2 و #3:
ممنون که غلط های تایپی رو گفتید
تصحیح شد
نقل قول کردن
m.h.f
#10 m.h.f 1397-02-16 22:08
من یک سوال اساسی دارم استاد البته میدونم ربطی به این بخش نداره اما میخوام بپرسم آیا کسی در شماره ی 800 مرد عنکبوتی میمیره؟
اگر میدونید.نگید که چه شخصی میمره(چون اسپویل میشه).فقط بگید کسی میمیره؟
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1397-02-16 22:10
به نقل از m.h.f:
من یک سوال اساسی دارم استاد البته میدونم ربطی به این بخش نداره اما میخوام بپرسم آیا کسی در شماره ی 800 مرد عنکبوتی میمیره؟
اگر میدونید.نگید که چه شخصی میمره(چون اسپویل میشه).فقط بگید کسی میمیره؟

اخه هنوز منتشر نشده
واقعا نمیدونم کی میمیره
ولی احتمال میدم نورمن یا هری بمیرن
نقل قول کردن
m.h.f
#12 m.h.f 1397-02-16 22:13
به نقل از mtm:
به نقل از m.h.f:
من یک سوال اساسی دارم استاد البته میدونم ربطی به این بخش نداره اما میخوام بپرسم آیا کسی در شماره ی 800 مرد عنکبوتی میمیره؟
اگر میدونید.نگید که چه شخصی میمره(چون اسپویل میشه).فقط بگید کسی میمیره؟

اخه هنوز منتشر نشده
واقعا نمیدونم کی میمیره
ولی احتمال میدم نورمن یا هری بمیرن

ممنون که پاسخ دادید.من احتمال میدم جیمسون بمیره.
بر هر حال ممنون که پاسخ دادید ببخشید که سوالم مربوط به این قسمت نبود.
نقل قول کردن
spidey force
#13 spidey force 1397-02-16 23:34
  • ممنون از استاد ترابی.واقعا مقاله های جالب و عالی این روز ها مینویسید.منم که مثل همیشه از خوندنشون لذت میبرم.فقط ببخشید که تو همه مقاله ها نظر نمیدم اخه امتحاناته و...ولی کیفیت مقاله و کارای سایت عالیه.بعضی وقت ها مقاله های یکی از بهترین مجله های ایران یعنی دانست...هارو که درباره فیلم های سینمایی کمیک بوکی نوشته میخونم و میبینم که دادن یه بی سواد همشون رو بنویسه.
نقل قول کردن
spidey force
#14 spidey force 1397-02-16 23:34
  • عذر میخوام اقای ترابی شماره اخر کمیک هاکای ترجمه و ادیت نمیشه؟
نقل قول کردن
spidey force
#15 spidey force 1397-02-16 23:38
ولی نسخه های مختلف از ابرقهرمان ها خیلی جذابن!منظورم اینه که باحالن.حالا دنیای التیمت هم برگشته و مردعنکبوتیش...و لی فکر کنم خود خود التمیت نیست؛یه دنیای دیگه یا نسخه و یا خط زمانی دیگر از دنیای التمیت است.
نقل قول کردن
spidey force
#16 spidey force 1397-02-17 11:00
  • روز کمیک بوک مجانی(free comic book day)مبارک!خوش به حال اونایی که به فروشگاه های کمیک دسترسی دارن.
نقل قول کردن
علیرضا سیلور سورفر
#17 علیرضا سیلور سورفر 1397-02-17 18:05
سلام.
مقاله عالی بود .کلا این موضوع خیلی جالبه.
ممنون از سایت و مقاله و اقای ترابی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37