10 ابرقهرمان برتر دنیای كمیك كه به مارول یا دی سی تعلق ندارند

وامپیرلا

10 قهرمان برتری که توسط مارول یا دی سی خلق نشده اند.

مقدمه: وقتی مردم به كمیك بوك و شخصیت های كمیك بوكی فكر میكنند معمولا چیزی كه تو ذهنشون نقش میبنده قهرمانانی مثل مرد عنكبوتی، بتمن، سوپرمن یا هالك هستش. به لطف فیلم های سینمایی، شخصیت هایی مثل ایرون من، ثور، كاپیتان آمریكا، بلك ویدو و هاكای به محبوبیت زیادی دست یافته اند. ولی نقطه مشتركی كه  این اسامی دارند این است كه همگی محصول یكی از دو كمپانی بزرگ كمیك بوك هستند: مارول و دی سی. در حقیقت مارول و دی سی سالهاست كه بازار كمیك بوك دنیا را قبضه كرده اند ولی این بدان معنا نیست كه شركت های دیگری وجود ندارند. در واقع ناشرین كمیك بوكی دیگری نیز هستند كه شخصیت ها ،  ابرقهرمانان و البته  مخاطبین خودشان رو دارند. در این مقاله به معرفی 10 ابرقهرمان برتر دنیای كمیك كه توسط نویسندگان یا طراحان مارول یا دی سی خلق نشده اند و به آنها تعلق ندارند ، میپردازیم.

 

10- دختر تانكی (Tank Girl)

دختر تانكی  - tank girl

نام واقعي: ربكا باك

خلق شده توسط جیمی هولت، الن مارتین در سال 1988

ناشر: Deadline 

«دختر تانكی» یك شخصیت قهرمانانه متعارف نیست ولی انگیزه های بدی نداره منتهی متاسفانه از روش های خشن و غیر اخلاقی استفاده میكنه. خیلی هم بد دهن و بی بند و باره . مثلا یك بار سعی كرد  دنیا را نجات بده ولی چطوری؟ با نجات اونایی كه در معرض خطر قرار داشتن؟ نه! با قتل عام اونایی که میخواستند دنیا را نابود كنند! ولی با این حال شخصیت معركه ای هستش كه اولین بار سال 1988 در مجله كمیك بوكی Deadline  (كه در انگلستان چاپ میشه) خلق شد. او یك شخصیت استرالیایی است كه در یك تانك زندگی میكنه و از دست سازمانی فرار میكنه كه سابقا براش كار میكرده (این سازمان به  خاطر كارهای غیر قانونی و غیر اخلاقی دختر تانکی، او را اخراج كرد) . جالبه كه دوست پسر او یك كانگوروی جهش یافته به نام Booga هستش!!!

سال 1995 فیلمی از روی این شخصیت ساخته شد با نقش آفرینی «لوری پتی» در نقش اصلی حتی بازیگرانی مثل «نائومی واتس»  و «مالكوم مك داول»  هم در آن بودند . ولی این فیلم كه با بودجه ای بالغ بر 25 میلیون دلار ساخته شده بود فقط 4 میلیون دلار فروش كرد كه واقعا باعث تاسفه چون فیلم چندان بدی نبود.

 

9- پیت (The Pitt)

پیت (The Pitt)

خلق شده توسط: دیل كیون در سال 1992

ناشر: Image Comics 

«پیت» ظاهرش شباهت چندانی به قهرمانان نداره چون یه مقدار  ترسناكه ولی واقعا یك قهرمانه! این شخصیت اولین بار در كمیك های Youngblood خلق شد و بعدش به سری اختصاصی خودش وارد شد. او یك موجود دو رگه است كه از تركیب انسان و بیگانه فضایی ساخته شده. پیت توسط نژادی بیگانه به نام Creed خلق شد تا سلاحی باشد علیه انسان ها ولی خودش انتخاب كرد كه بیاد طرف انسان ها و با Creed بجنگه. او در ضمن از برادر ناتنی خودش (Timmy) به شدت محافظت میكنه.

قدرت های او با «هالك» برابری میكنه (حتی سال 1997 یك كراس اور بین او و هالك منتشر شد). ضمن اینكه زخم هاش خوب میشه ، نیروهای ذهنی محدودی هم داره و البته پنجه های تیزی داره مثل «ولورین»!

 

8- اسپريت (The Spirit)

اسپريت

نام واقعی: دنی كولت

خلق شده توسط  ویل ایزنر در سال 1940

ناشر: Eisner & Iger 

قبل از هر چیز باید بگویم كه درسته كه برخی كمیك های اسپریت توسط دی سی چاپ شده ولی او به هیچ وجه یكی از شخصیت های دی سی نیست. اسپریت شخصیتی بسیار مهم و تاثیرگذار در عالم كمیك است كه سالها پیش توسط نابغه ای به نام «ویل ایزنر» خلق شد.

او در اصل مرد جوانی به نام «دنی كولت» است كه مرده پنداشته میشد ولی توسط شخصیت خبیثی به نام Dr. Cobra در حالت زیست تعویقی یا suspended animation   نگه داشته شده بود. وقتی از این حالت خارج شد از مزیت بی نام و نشان بودن خویش استفاده كرد تا با جرم و جنایت مبارزه  كند..

ظاهر منحصر به فرد او باعث شده تا لقب "ابرقهرمان طبقه متوسط" را به خود اختصاص دهد. او در ضمن در فنون رزمی، مبارزات تن به تن و فنون كارآگاهی تبحر دارد. سال 2008 فیلمی براساس او ساخته شد که بازیگران معروفی مثل «اوا مندز»، «اسكارلت جوهانسن» و «ساموئل ال جكسون» در آن حضور داشتند. ولی متاسفانه این فیلم كه توسط «فرانک میلر» معروف ساخته شده بود یكی از بدترین فیلم های تاریخ سینماست!

مطالب مرتبط:

بدترین فیلم های كامیك بوكی تاریخ سینما!

 

7- كلاغ (The Crow)

كلاغ (The Crow)

نام واقعی: اريك دريون

خلق شده توسط  جیمز اوبار در سال 1989

ناشر:  Caliber Comics

«كلاغ» شخصیتی است كه توسط خالقش خلق شد تا بتواند با غم از دست دادن نامزدش به دست یك راننده مست كنار بیاد. تا به حال چندین شخصیت در جلد كلاغ فرو رفته اند ولی كلاغ اصلی مرد جوانی بود به نام «اریك دريون» كه روزی  ماشین شان خراب میشود و به همراه دوست دخترش مورد حمله وحشیانه گروهی از اراذل و اوباش قرار میگبرند . اریك با گلوله ای به سرش فلج میشود ولی دوست دخترش مورد تجاوز جنسی و ضرب و شتم  قرار میگیرد (خودش را هم مجبور میكنند این صحنه را تماشا كند) سپس هر دو به خاطر خونریزی شدید جان میدهند. ولی یك كلاغ اریک را زنده میكند و بدین ترتیب  ماموریت میابد تا قاتلین خودش و دوست دخترش را پیدا كرده و ازشون انتقام بگیره (یك كلاغ هم به عنوان راهنما با او همراه شد) . كلاغ شخصیتی است كه میتواند آینده را ببیند و به نوعی شكست ناپذیر است و هیچ گلوله ای بهش اثر نمیكنه.

سال 1994 فیلم بسیار خوب  و معروفی با شركت پسر «بروس لی» فقید (به نام «براندون لی») ساخته شد . متاسفانه براندون لی سر صحنه همین فیلم جان خودش را از دست داد.  در ضمن يادمون نره كه «استينگ» (كشتي كج كار معروف) ظاهر خودش رو از اين شخصيت الهام گرفته.

مطالب مرتبط:

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت اول

 

6- وامپیرلا (Vampirella)

وامپیرلا (Vampirella)

خلق شده توسط  فارست اكرمن ، ترينا رابينز در سال 1969

ناشر: Warren Publishing، Harris Publications، Dynamite Entertainment

همانطور كه اسمش پیداست، «وامپیرلا» یك خون آشام است ولی برخلاف اكثر خون اشام ها یك ابرقهرمان است. او اولین بار سال 1969 در كمیك های سیاه و سفید و ترسناك شركت Warren Publishing  خلق شد. از آن موقع تا به حال شركت هایی مثل Harris Publications و Dynamite Entertainment كمیك هایی از او چاپ كرده اند.

اریجین و سرگذشت  او چند بار تغییر كرده مثلا یه بار گفته شد كه دختر Lilith است و یه بار هم گفته شد در جهنم به دنیا آمده ولی اریجین كلاسیك او اینگونه است كه از سیاره Drakulon آمده كه ساكنین آن  نژادی از خون آشامان هستند. نیروهای او هم مثل همه خون اشامان است یعنی میتواند به شكل خفاش درآید، قدرت فیزیكی بالایی دارد و البته خون هم میخورد.  سیاره او از كمبود ذخایر خونی رنج میبرد . سپس سفینه ای از كره زمین در سیاره اش سقوط كرد . وقتی وامپیرلا سراغ سفینه رفت، خدمه بهش حمله كردند و مجبور شد اونا رو بكشه و خونش رو بخوره. سپس با اون سفینه به كره زمین آمد و در اینجا یك قهرمان شد.

سال 1996 یك فیلم كم بودجه از روی وامپیرلا ساخته شد كه سر از چرخه ویدئویی درآورد. این فیلم همانطور كه میشه حدس زد بسیار افتضاح بود! در ضمن توصیه میشه هرگز وقتی پدر و مادرتون نزدیک شما هستند، اسم Vampirella رو تو بخش تصاویر سایت گوگل سرچ نکنید چون آنچنان تصاویری روی صفحه مانیتور نقش میبنده که صورتتون تا دو، سه هفته از خجالت سرخ باقی میمونه!!! blush

  

5- ماسك  (The Mask)

ماسك  (The Mask)

نام واقعی: استنلي ایپكس

خلق شده توسط مارك ريچاردسون، مارك بجر، جان اكرودي، داگ مانكه در سال 1989

ناشر:  دارك هورس

«ماسك» یكی از اون شخصیت های غیر دی سی و غیر مارولی هستش كه به معرفی خاصی نیاز نداره چون فیلم باحالی كه سال 1994 با شركت «جیم كری» از روی  او ساخته شد باعث گردید تا عالم و آدم او را بشناسند. هویت واقعی او «استنلی ایپكس» است كه به ماسكی جادویی دست میابد و توانایی جالبی پیدا میكند. این ماسك توسط «لوكی» (خدای شیطنت در افسانه های شمال اروپا)  ساخته شده. البته افراد دیگری هم این ماسك را به صورت زده اند ولی اصلی ترین آنها همان آقای «استنلی ایپکس» است كه یك آدم دست و پا چلفتی است و ماسک را در یك عتیقه فروشی میخرد. او در طول راه ماسك را بر صورت میزند و تبدیل به یك شخصیت كارتون مانند و خل و چل میشود كه میتواند دست به كارهای جالبی بزند. این ماسك باعث میشود تا كسی كه آن را بر صورت میزند از تمام محدودیت ها خلاص شود .

استنلی هم ابتدا وقتی ازش استفاده كرد دست به طغیان زد ولی رفته رفته یاد گرفت چطور كنترلش كنه. به همین دلیل تبدیل شد به یك جور ضد قهرمان (anti-hero). كمیك های ماسك نسبت به فیلمش خشن تر، دارك تر و حتی چندش آورتر هستند . بارها هم از ماسك در كراس اورهایی با حضور شخصیت هایی مثل جوكر، Lobi و Grifter منتشر شده.

مطالب مرتبط:

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت دوم

 

4- ویچ بلید  (Witchblade)

 ویچ بلید  (Witchblade)

نام واقعی: سارا پزینی

خلق شده توسط  مايكل ترنر، مارك سيلوستري، برايان هابرلين، ديويد وهل در سال 1995

ناشر: Image Comics/Top Cow

«ویچ بلید» شخصیت نسبتا جدیدی است و اولین بار سال 1995 در كمیك های انتشارات Top Cow ظاهر شد. خود ویچ بلید در اصل یك وسیله ماورا الطبیعه است كه به صورت یك دستكش درآمده و با یك میزبان مونث پیوند میخورد و به او قدرت هایی میبخشد (مثل قدرت بالا، توانایی پرواز، خوب شدن زخم ها و ...) كسی كه  میزبان ویچ بلید میشود از این توانایی ها علیه پلیدی بهره میگیرد.

معروف ترین میزبان ویچ بلید «سارا پزینی» (Sara Pezzini) است. او یك افسر پلیس نیویورك است كه ابتدا برای كنترل نیروهایش مشكل دارد ولی بعد ابرقهرمانی میشود كه هم با پلیدی ها میجنگد و هم با آن هایی كه میخواهند دستكش ویچ بلید را برای مقاصد شیطانی خود مورد استفاده قرار دهند. از روی ویچ بلید یك سریال تلویزیونی، انیمه ژاپنی و مانگا تولید شده. میگفتند قراره فیلم سینمایی او سال 2009 بیاد كه ازش خبری نشد.

 

3- شكست ناپذیر  (Invincible)

شكست ناپذیر  (Invincible)

نام واقعی: ماركوس سباستین گریسون

خلق شده توسط  رابرت كركمن و كوري واكر در سال 2002

ناشر:  Image Comics

«شكست ناپذیر» (The Invincible) قهرمانی است كه سال 2002  توسط انتشارات Image به چاپ رسید. نام واقعی قهرمان این سری «ماركوس سباستین گریسون» (Markus Sebastian Grayson) است  که البته او را «مارک» صدا میکنند.  مارک قدرت های خودش را از پدرش به نام «نولان گریسون» ملقب به «آمنی – من» (Omni-Man)  به ارث برده که اهل سیاره «ویلتروم» یا «ویلترام» (Viltrum) است (نژادی از بیگانه های فضایی که شبیه به انسان ها هستند ولی قدرت های فوق بشری شگفت انگیزی دارند. قبل از اینکه این سیاره در "جنگ ویلترومی" نابود شود ، بهشت جنگجویان فاتح محسوب میشد).  ولی مادر مارک اهل زمین است. مارک  واقعا از داشتن این قدرت های فوق بشری لذت میبرد و خیلی هم خوشحال بود که میتونست راه پدرش را ادامه بده و به پدرش به عنوان قهرمان نگاه میکرد.  پس ببینید که چقدر شوکه کننده است وقتی که فاش میشه آمنی – من در واقع ماموریت داشته تا به زمین بیاید تا زمینه را برای تهاجم هم نوعان خود فراهم سازد! (آمنی - من به مارک پیشنهاد میکند تا در کنارش باشد ولی او که در میان مردمان زمین بزرگ شده، قبول نمیکند. در نتیجه  نبردی ماندگار بین آنها در میگیرد که در این مقاله بهش اشاره شده). در واقع معلوم شد پدرش وقتی به زمین آمد داستانش را عوض کرده بود تا چهره یک  صلح طلب را به خودش بگیرد (البته او بعدا سعی کرد یک قهرمان باشد). در هر حال توانایی های فوق بشری مارک به سوپرمن شباهت دارد ولی حال و هوا و شخصیت او بسیار شبیه به پیتر پاركر است. «رابرت كركمن» (خالق این شخصیت كه كمیك های Walking Dead را هم خلق كرده) بارها گفته چون اسپایدرمن شخصیت محبوب تمام زندگی اش بوده، این شخصیت را از او الهام گرفته.  البته کرکمن گفته برای خلق کمیک های Invincible از آثار «استیون اسپلیبرگ» و «کوئنتین تارانتینو» به طور همزمان تاثیر گرفته! یعنی درام خانوادگی این سری و ارتباطات بین شخصیت ها را از فیلم های اسپیلبرگ و خشونت گرافیکی و تم های بزرگسالانه اش را از آثار تارانتینو یاد گرفته! برای آشنایی کامل با این شخصیت این مقاله را بخوانید. دشمنانش هم در اینجا معرفی شده اند.

مطالب مرتبط:

کمیک مشترک مرد عنکبوتی و شکست ناپذیر ترجمه شد+ لینک دانلود

15 حقیقت مهمی که باید درباره "شکست ناپذیر" (INVINCIBLE) بدانید

معرفی 15 دشمن برتر «شکست ناپذیر» (INVINCIBLE)

شوکه کننده ترین لحظات در کمیک بوک های شکست ناپذیر

 

2- اِسپان (Spawn)

 اسپان (Spawn)

نام واقعی: البرت فرانسیس سیمونز

خلق شده توسط  تاد مك فارلين در سال 1992

ناشر:  Image Comics

«اسپان» هم از آن شخصیت های معروفی است كه خیلی درباره اش شنیده اند چون فیلم مطرحی ازش در سال 1997 ساخته شد و همینطور كارتون معروف و جنجالی شبكه HBO . خالق او «تاد مك فارلین» مشهور است كه اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی یك طراح سوپراستار بود و كمیك های مرد عنكبوتی را بسیار پرفروش كرد. گفته میشه ایده اسپان مدتها پیش و وقتی برای مارول کار میکرد به ذهنش خطور كرده بوده ولی از مسئولین مارول مخفی اش کرد  تا تصاحبش نکنند! بلاخره زمانی كه مک فارلین با همراهی چند طراح دیگر شركت "ایمج كامیكس" را تاسیس كرد، اسپان را هم خلق کرد. در نتیجه اسپان به عنوان محبوب ترین شخصیت كمپانی ایمج شناخته میشود.

او یك مامور ویژه بود با نام «اَل سیمونز» و حتی یك بار جان رئیس جمهور آمریكا را در عملیاتی پیچیده نجات داد ولی همكارانش بهش خیانت و او را كشتند. روح او به جهنم رفت (به خاطر اینكه آدم های زیادی را وقتی زنده بود كشته بوده) او در جهنم با موجودی شیطانی به نام Malebolgia قرارداد بست كه طبق آن اجازه پیدا كرد به زمین برگرده و زنش رو ببینه. با این حال وقتی برگشت، تصمیم گرفت به Malebolgia پشت كنه و از قدرت هایی كه بهش داده بود برای كارهای خوب استفاده كنه (اریجین اش شباهت زیادی به «روح سوار» داره!)  البته اسپان بیشتر یك ضد قهرمان است تا یك ابرقهرمان تمام عیار. او قدرت های فراوانی دارد و شكست دادنش تقریبا غیر ممكن است.

مطالب مرتبط:

آشنايي با تاد مك فارلين

10 كاور برتر طراحی شده توسط «تاد مك فارلین»

10 فيلم نااميد كننده قهرماني: اسپان

 

1- پسر جهنمی (Hellboy)

 پسر جهنمی (Hellboy)

نام واقعی: Anung un Rama

خلق شده توسط  مايك مينولا در سال 1993

ناشر: دارك هورس

بدون شك بهترین شخصیت غیر مارولی یا غیر دی سی كسی نیست جز «پسر جهنمی» (Hellboy) . او سال 1993 و توسط طراح معروف «مایك مینولا» (Mike Mignola) خلق شد . مادر او یك ساحره بود به نام «سارا هیوز» كه در جهنم او را به دنیا آورد. وقتی به دنیا آمد دست راستش توسط یکی از اربابان جهنم به نام «ازائیل» (Azzaelقطع شد و به جای آن یك شی قدرتمند به نام "دست راست نابودی" (Right Hand of Doom) قرار گرفت.

سپس زمانی كه نازی ها در جنگ جهانی دوم میخواستند دریچه ای به دنیاهای تاریك باز كنند، پسر جهنمی به دنیای ما آمد ولی در نهایت توسط پرفسور «براتن هولم» بزرگ شد و به عضویت "اداره تحقیقات درباره و دفاع از پدیده های فراهنجار" (كه به صورت مخفف BPRD نامیده میشود) درآمد. او بزرگ شد و در كنار همكاران عجیب و غریب خود یاد گرفت تا چطور با تهدیدات باستانی و ماورا الطبیعه مبارزه كند. در سال 2004 فیلمی بسیار خوب و عالی با شركت «ران پرلمن» از روی پسر جهنمی ساخته شد (توسط کارگردان بزرگ و صاحب سبکی به نام «گی‌یرمو دل تورو»). سال 2008 قسمت دومش آمد كه خوب بود ولی نه به خوبی قسمت اول. مدتها شایعاتی مبنی بر ساخت قسمت سوم هم به گوش میرسید که متاسفانه به نتیجه نرسید . تا اینکه سال 2019  فیلمی جدید با شرکت «دیوید هاربور» از روی این شخصیت ساخته شد که از هر نظر گند و افتضاح بود! و البته چندین كارتون دیدنی هم از روی این شخصیت ساخته شده. 

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر هِل بوی (HELLBOY)

15 حقیقت مهمی که باید درباره "پسر جهنمی" بدانید

10 کمیک برتر "پسر جهنمی" 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amazing-armin
#1 amazing-armin 1394-08-29 01:45
WOW
بیشتر شخصیتای این مقاله برای ایماژ کامیکس برای دوره ای بوده که مارول ورشکست داشت میشد
خودم با hell boy خیلی حال میکنم یه فضای خاصی داره
حیف که از اسپان فیلمی ساخته نمیشه خیلی پتانسیل داره برای یه فیلم دارک و ترسناک
خیلیم دوست دارم راجب کاراکتر sand man بدونم میدونم خیلی باحاله :-)
نقل قول کردن
Fantasy spider
+3 #2 Fantasy spider 1394-08-29 01:50
مقاله ی خیلی مفیدی بود !
این شخصیت ها شاید گمنام باشن اما واقعا باحالن مخصوصا پسر جهنمی که به نظرم یه ریبوت فیلمی نیاز داره.
اوه راستی من عضو جدید هستم! امید وارم ازم راضی باشید!
نقل قول کردن
ADC
-5 #3 ADC 1394-08-29 01:56
پس کیک اس چی ؟!؟!؟! :sad:
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #4 mokhtar 1394-08-29 02:02
به نقل از ADC:
پس کیک اس چی ؟!؟!؟! :sad:

کیک اس که اصلا شخصیت خاصی نیست
بیشتر به خاطر فضای داستان هاش مشهوره
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #5 mokhtar 1394-08-29 02:06
مقاله عالی بود
به نظرم invincible باید در رتبه اول میبود چون داستان هاش و شخصیت اش حرف نداره
شخصیت gunslinger تو سری dark tower هم عالیه
ولی اول تو یه رمان خلق شده
پس تو این لیست نمیتونست قرار بگیره
فانتوم هم شخصیت مهمیه ولی سالهاست که دیگه خبری ازش نیست
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #6 mokhtar 1394-08-29 02:08
به نقل از amazing-armin:
WOW
بیشتر شخصیتای این مقاله برای ایماژ کامیکس برای دوره ای بوده که مارول ورشکست داشت میشد
خودم با hell boy خیلی حال میکنم یه فضای خاصی داره
حیف که از اسپان فیلمی ساخته نمیشه خیلی پتانسیل داره برای یه فیلم دارک و ترسناک
خیلیم دوست دارم راجب کاراکتر sand man بدونم میدونم خیلی باحاله :-)


اسپان شخصیت باحالیه
جون میده واسه یه سریال ترسناک ولی پتانسیل بالایی نداره
خود مک فارلن هم گفته اگه فیلم جدیدی ازش ساخته بشه بهتره نقش فرعی و یک شخصیت "در سایه" باشه تا یک اینکه نقش اصلی باشه
نقل قول کردن
mokhtar
#7 mokhtar 1394-08-29 02:13
به نقل از Fantasy spider:
اوه راستی من عضو جدید هستم! امید وارم ازم راضی باشید!

خوش اومدی
ایشالا نظرات خوب بدی تا ازت راضی باشیم ;-)
نقل قول کردن
mokhtar
#8 mokhtar 1394-08-29 02:23
اهای "اسپایدرمن باکره"! مگه نمیبینی مقاله تخصصی اومده؟ پس چرا نظر نمیدی؟
نقل قول کردن
the punisher
#9 the punisher 1394-08-29 02:28
مرسی مقاله عالی بود
والا نمیتونم بگم مثلا فلان شخصیت نباشه چون هر کدوم خصوصیت خیلی خوبی دارن ولی به شدت جای خالی لاکپشتارو حس کردم
والا شخصیتایی مثل دختر تانکی خیلی عجیبن برای همین درکشون برای هر کسی راحت نیست
اونا خودشونو وقف مردم کردن
یعنی براشون مهم نیست که مثلا از فردا اگه مردم منو نخواستن منم بیخیال قهرمان بازیام بشم!!
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#10 Samwel Tarly 1394-08-29 09:14
تو بین این شخصیت ها من فقط پسر جهنمی و ماسک می شناختم.
خیلی سال پیش هم فیلم کارتونی ماسک اومد و یک بچه نوزاد هم اون ماسک به صورتش زد و سر همین موضوع صاحبش ماسک انداخت دور.
وقتی عکس کلاغ دیدم خیلی یاد استینگ افتادم خیلی شبیه بودن.
من پسر جهنمی فیلماش ندیدم اما یک دفعه تبلیغ فیلم دیدم می گفت مردی که از جهنم امده و با خودم می گفتم مگه کسی از جهنم میاد میتونه ادم خوبی باشه(اونموقع سنم خیلی پایین بود)
نقل قول کردن
SPIDERTOXIN
#11 SPIDERTOXIN 1394-08-29 09:22
خیلی مقاله خوبی بود! ولی استنلی ایپکیس توی شماره چهار یا سه کمیک ماسک کشته می شه! نمی تونه شخصیت اصلی ماسک باشه!
نقل قول کردن
2m-had
#12 2m-had 1394-08-29 10:31
یک قهرمان هستش که هم من حالم ازش به هم میخوره هم شما...
از کمیک زاده شده و با سریال معروفیت بسیار بسیار زیادی بین کودک و خرد سالان پیدا کرد!
یک قهرمان که همه داستاناش آبدوغ خیاری بوده!
شعارشم که نگو آدم یاد موقعی میوفته که اقدام ناهار خوردن میکنه!
این شخصیت مضخرف اما در عین حال محبوب کسی نیست جزء
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
وقت قهرمان بازیه!
بن تن!
:-x :-x :-x :-x :-x
نقل قول کردن
real spidey
#13 real spidey 1394-08-29 10:32
ممنون آقای ترابی مقاله بسیار به جایی بود من همیشه در این باره عصابم خورد میشه که هیچ کس نیس که در مورد شخصیت هایی که غیر از مارول و دی سی کمیک خونده باشه و یا از جوهره شخصیتش دانشی نداشته باشه در حالی که این کاراکتر ها و کمیک هاشون غنای شخصیتی بهتری نسبت به خیلی از کمیک های منتشر شده توسط مارول و دیسی دارن....راستش الان که در طی این سال ها کمپانی دارک هورس در مرز ورشکستگی به سر میبره(شایدم ور شکسته شده ما نمیدونیم :-? )کمیک های زیاد خوبی ازش منتشر نشده ولی امیج هنوز هم کمیک های خوبی منتشر میکنه
پ.ن: عمو ماجرای اسپادرمن باکره چیه؟؟؟؟
نقل قول کردن
real spidey
#14 real spidey 1394-08-29 10:34
#12
زدی تو خال :-x :-x
البته من چند سال پیش ازش خوشم میومد ولی از فصل4 :-x
نقل قول کردن
M. goblin
#15 M. goblin 1394-08-29 10:45
تنها یک دقیقه تا
جسکا جونز!!!!
نقل قول کردن
young spider
#16 young spider 1394-08-29 10:49
تیزر تریلر ایکس من اپوکالیپس منتشر شده ، یکی آپلود کنه
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #17 j.jonah jameson 1394-08-29 10:55
پس اسم این مقاله این بود!
ممنون آقای ترابی . یک سری از این شخصیت ها رو میدونستم که کمیک بوکی هستند (1 و 2 و 5 و 9) ولی تا حالا برام سوال نشده بود که از چه گروهی هستند !
پسر جهنمی همیشه برام شخصیت جذابی بوده و چندین جا هم دیدم که با مرد عنکبوتی بوده! (به جان خودم ) حالا اونم نه با شخصیت های مارول زیاد دیدمش


بازم ممنون اطلاعاتم رفت بالا
پ.ن: عمو مختار دوباره کسی برای سایت مزاحمت درست کرده؟ نبینم غم اعضا رو !
نقل قول کردن
North-wolf
+1 #18 North-wolf 1394-08-29 11:08
واو

شدیدا بخاطر اسپم عذر خواهی میکنم

کیا قسمت جدید مامورین شیلد رو دیدن؟
هرکی ندیده خیلی عقبه
واقعا عالی بود
ینیفک کنم همه اونایی که به mcu علاقه دارن باید ببینن این قسمت رو
مخم سوت کشید
نقل قول کردن
Si@Vash
+1 #19 Si@Vash 1394-08-29 11:34
خیلی عالی بود.
حدس میزدم اسپان اول باشه ولی غافلگیر شدم.
یه فیلم از هل بوی ساخته بودن البته خیلی وقت پیس دیدم چیز زیادی یادم نیست ازش ولی یادمه خوشم اومده بود
نقل قول کردن
Agent Marvel
+4 #20 Agent Marvel 1394-08-29 11:59
مقاله عالی و رتبه بندی هم دقیق بود.بین این ها من به شکیت ناپذیر علاقه بیشتری دارم چون شخصیت پردازی و فضای داستان ها و شعارهایش من رو به شدت یاد پیتر پارکر خودمون میندازه ! به نظرم این شخصیت ها جزو شخصیت های برتر انتشارات کمیک (غیر از مارول و دی سی) هستند.

1-آستریکس و اوبلیکس

شخصیت های دوست داشتنی مصور که سالهاست از دهکده کوچکشان دفاع میکنند.ماجراهای آستریکس و اوبلیکس حول دو دوست جدا نشدنی میگرده که با خوردن معجون نیرو زا علیه رومی ها که همه جای فرانسه (گل) رو فتح کرده اند به جز دهکده کوچک آستریکس و مردمش میجنگند و همیشه هم پیروزن ! آلبرتو دوزارو و رنه گوسینی خالق این شخصیت ها هستن.اقتباس های مختلفی از این دو کاراکتر شده است که جدید ترین آن انیمیشن فوق جذاب آستریکس و اوبلیکس : خدایان و پادشاهان هستش.

2-ریک گریمز

شخصیت اصلی کتاب های کامیک که طرفدارن زیادی داره و همیشه یک سر و گردن از سایر شخصیت های WD بهتره.به دست رابرت کرکمن خلق شده و نقشش را هم در سریال محشر Walking Dead اندرو لینکلن بازی میکنه.

3-تن تن

این شخصیت محبوب قهرمان دوران بچگی همه ماها محسوب میشه و به شخصه از همه قهرمانان بر رنگ و لعاب کمیک بیشتر دوسش دارم.شخصت محشری که به دست استاد ژرژ رمی خلق شد و این روز ها در دنیای کمیک مرده ولی ماجراهایش سال ها قلب جهانیان را ربوده و میبرد.

4-فانتوم

فانتوم ابرقهرمان محبوبی هیتش که Origin عالی ای داره.یک نوجوان که بعد از دیدن قتل پدرش توسط دزدان دریایی به یک جزیره سفر میکنه و در آنجا سوگند میخوره که باقی زنگیش را صرف مبارزه با جرم و جنایت کنه.این شخصیت فوق محبوب توسط لی فالک خلق گشته و البته این روز ها کمرنگ شده

5-لاک پشت های نینجا

این ها رو دیگه کمتر کسی هست که نشناسه.چهار لاک پشت نینجای نوجوان جهش یافته که مانند مرد عنکبوتی از مردمان نیویورک علیه دشمنان حفاظت میکنند و از راهنمایی های استادشان اسپیلینتر و دوستانشان،کیسی جونز و اپریل اونیل برای ماجراهایشان استفاده میکنند.کوین ایستمن و پیتر لایر برای خلق این شخصیت ها اول از فامیلشان پول قرض,کردن و بعدا برکت لاک پشت ها میلیونرشان کرد !

بازم ممنون برای این مقاله عالی.
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
#21 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-08-29 12:06
لاک پشتای نینجا
ترنسفورمرز
تن تن
V

اینا چرا نبودن؟
در کل عالی بود
اطلاعاتم رو خیلی زیاد کرد
فقط شماره 1 و 2 رو میشناختم
نقل قول کردن
parker
#22 parker 1394-08-29 12:19
تن تن به این دلیل تو مقاله نیست چون که این راجع به قهرمان های قدرتمند اینجور حرف هاست. وگرنه کم کم باید سه تا از شخصیت های کمیک ها ی تن تن میومدن تو این لیست.
نقل قول کردن
parker
#23 parker 1394-08-29 12:21
ارشیا !!!!!!!!!! از دستت نا امید شدم. تن تن سوم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لیست باید به این تغییر کنه:
1-تن تن
2-کاپیتان هادوک
3-تورنسل
4-تامسون و تامپسون
5-sand-man
نقل قول کردن
حميد رضا فرهادي
#24 حميد رضا فرهادي 1394-08-29 12:35
مقاله فوق العاده ای بود آقای ترابی من بین این لیست
اسپان
پسرجهنمی
ماسک
را بیشتر از همه دوست دارم
بعد آقای ترابی یک سوال شما قسمت شش فلش را چجور ارزیابیش می کنید؟لیاقت این همه تعریف را داره؟
از نظر واقعا قسمت فوق العاده ای بود
می خواستم نظر شما را هم بدانم
نقل قول کردن
2m-had
#25 2m-had 1394-08-29 12:37
درسته v lمال دیسیه!
حالا که بحث v شد نمیدونم چرا کلاغ منو یادش میندازه!همینطور یاد جوکر هم آدم میوفته!
یه گروه خوانندگی هم تو امریکا هست که صورتشونو گریم میکنن!
کلاغ گریمش عین مال اوناس!
نقل قول کردن
spidey.boy
+1 #26 spidey.boy 1394-08-29 13:17
درباره ی شخصیت جالب the crow یا همون کلاغ بگم که یه فیلم دیگه محصول سال 2000 با نقش اصلی اریک مابیوس که جای براندون لی که همونطور که گفته شد توی فیلم اول محصول 1994 کشته شد بازی کرد.نکته ی جالب این فیلم دوم اینه که یکی از بازیگرای اصلیش کسی نبود جز کریستن دانست معشوقه ی پیتر پارکر در تریلوژی اسپایدرمن . که البته توی این یکی فیلم یکم اوریجین کلاغ دست کاری شده و اون اولش به جرم قتل نامزدش اعدام میشه و بعدش توی سرد خونه کلاغ زندش میکنه و کریستن دانست هم فک کنم خواهر زنِ کلاغ هستش. همین دیگه :D واسه اطلاعات :-* فیلم قشنگی ه هس هم اولی هم دومی پیشنهاد میدم ببینیدش
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1394-08-29 13:40
به نقل از mokhtar:
فانتوم هم شخصیت مهمیه ولی سالهاست که دیگه خبری ازش نیست


اره درست میگی
من میخواستم هم فانتوم رو تو لیست بزارم و هم فلش گوردون رو ولی به 2 دلیل این کار رو نکردم
1- فلش گوردون و فانتوم در کمیک استریپ های روزنامه ای خلق شدن ، نه در کمیک بوک

2 سالهاست که این 2 شخصیت در عرصه کمیک تقریبا محو شده اند!
نقل قول کردن
alibax25
#28 alibax25 1394-08-29 13:44
اول از همه از آقای ترابی بابت مقاله تشکر میکنم.خیلی خوب بود ;-)

اسپریت : اسمشو چندین بار تو این سایت شنیدم ولی فیلمشو ندیدم

کلاغ : قبلاً اسمشو شنیده بودم و البته خلاصه ی داستان فیلمش رو خونده بودم :lol:

ماسک : فیلمش با بازی جیم کری رو دیدم که خوشم اومد سال 2005 یه فیلم دیگه با اسم پسر ماسک اومد که افتضاح بود :-x

اسپاون : قبلاً یه چیزایی راجع بهش تو ویکی پدیا و البته دو تا ازکمیک هاش رو خونده بودم که زیبا بود.

پسر جهنمی : هر دو تا فیلمش رو دیده بودم، از هردو قسمتش خوشم اومد امیدوارم نسخه ی سومش ساخته بشه.

اسم بقیشونو اولین باره که میشنوم.

شخصیت های زیر هم میتونستند تو لیست قرار بگیرند:

ریک گرایمز : فقط از رو سریال میشناسمش که خیلی خوب بهش پرداخته شده.

لاکپشت های نینجا : یادش بخیر بچه که بودم یکی از شبکه های تلویزیون هر دفعه موقع ظهر یه قسمتشو پخش میکرد من هم میدیدمش.
نقل قول کردن
mtm
+1 #29 mtm 1394-08-29 13:46
یه توضیح هم بدم ...
همونطور که تیتر مقاله نشون میده این لیست 10 "ابرقهرمان" غیر دی سی، غیر مارولیه
منظور ما ابرقهرمانه، نه صرفا شخصیت کمیک
بنابراین شخصیت هایی مثل تن تن و ... در این لیست قرار نمیگیرن
ایشالا عمری باشه یه لیست هم مینویسم به نام "10 شخصیت برتر غیر امریکایی دنیای کمیک"
تو اون لیست قطعا تن تن اوله!
نقل قول کردن
young spider
#30 young spider 1394-08-29 13:48
به نقل از mtm:
یه توضیح هم بدم ...
همونطور که تیتر مقاله نشون میده این لیست 10 "ابرقهرمان" غیر دی سی، غیر مارولیه
منظور ما ابرقهرمانه، نه صرفا شخصیت کمیک
بنابراین شخصیت هایی مثل تن تن و ... در این لیست قرار نمیگیرن
ایشالا عمری باشه یه لیست هم مینویسم به نام "10 شخصیت برتر غیر امریکایی دنیای کمیک"
تو اون لیست قطعا تن تن اوله!


یه سوال اونجوری ثور هم آمریکایی حساب میشه ؟؟ بلک پنتر و ولورین چی تو لیست میاریدش ؟؟ لطفا پاک بشه
نقل قول کردن
ELEGANT
+1 #31 ELEGANT 1394-08-29 13:50
منظور استاد ترابی کمیک های چاپ شده خارج از امریکاست
نقل قول کردن
mtm
+2 #32 mtm 1394-08-29 13:55
به نقل از mokhtar:
به نقل از amazing-armin:
WOW
بیشتر شخصیتای این مقاله برای ایماژ کامیکس برای دوره ای بوده که مارول ورشکست داشت میشد
خودم با hell boy خیلی حال میکنم یه فضای خاصی داره
حیف که از اسپان فیلمی ساخته نمیشه خیلی پتانسیل داره برای یه فیلم دارک و ترسناک
خیلیم دوست دارم راجب کاراکتر sand man بدونم میدونم خیلی باحاله :-)


اسپان شخصیت باحالیه
جون میده واسه یه سریال ترسناک ولی پتانسیل بالایی نداره
خود مک فارلن هم گفته اگه فیلم جدیدی ازش ساخته بشه بهتره نقش فرعی و یک شخصیت "در سایه" باشه تا یک اینکه نقش اصلی باشه


دقیقا درست میگی مختار
اتفاقا تاد مک فارلین خیلی علاقمنده فیلمی ساخته بشه از روی دو شخصیت sam و twitch
چون اینا تو کمیک های اسپان خلق شدن و دو کاراگاه هستن که به جنایت ها و قتل هایی که به نوعی به اسپان مربوط میشن رسیدگی میکنن

مک فارلین میگه تو همچین فیلمی دوست داره اسپان یه شخصیت فرعی باشه
کسی که یه مثل یه "افسانه شهری" میمونه یا یه boogyman (لولو) که معلوم نیست ایا واقعیت داره یا یک شایعه است و بابا و مامان ها با اون بچه هاشون رو میترسونن و مثلا میگن: اگه غذاتو نخوری اسپان شب میاد به خوابت!
نقل قول کردن
young spider
#33 young spider 1394-08-29 13:55
استاد این دختر تانکی خیلی فراماسونی میزنه . علامت دست و ۶۶۶ روی کلاهش. بعد واقعا ربطی بین ایلومینات و گروهی ایلومیناتی مارول هست ؟؟! :-* الان یه چند وقتیه معلم ها دارن درباره ایلومینات و فراماسون و نشانه هایش می گویند. اون روزی گفت نوع تار زدن اسپایدرمن ، شیطان پرستی هست و منم در جواب معلم قضیه وب شوتر رو بهش گفتم. نظر شما چیه ؟؟ فراماسون تو کمیک !!!
نقل قول کردن
mtm
+1 #34 mtm 1394-08-29 13:57
به نقل از ELEGANT:

منظور استاد ترابی کمیک های چاپ شده خارج از امریکاست

بله ، درسته
نقل قول کردن
mtm
#35 mtm 1394-08-29 13:58
به نقل از young spider:
استاد این دختر تانکی خیلی فراماسونی میزنه . علامت دست و ۶۶۶ روی کلاهش. بعد واقعا ربطی بین ایلومینات و گروهی ایلومیناتی مارول هست ؟؟! :-* الان یه چند وقتیه معلم ها دارن درباره ایلومینات و فراماسون و نشانه هایش می گویند. اون روزی گفت نوع تار زدن اسپایدرمن ، شیطان پرستی هست و منم در جواب معلم قضیه وب شوتر رو بهش گفتم. نظر شما چیه ؟؟ فراماسون تو کمیک !!!


من نمیدونم
ولی تو رو خدا این بحث مزخرف و مضحک فرامسون و شیطان پرستی و ... تو سایت راه ننداز
چون شخصا به نظرم هر کی دنبال این چرندیاته ادم نرمالی نیست
نقل قول کردن
young spider
#36 young spider 1394-08-29 14:01
به نقل از mtm:
به نقل از young spider:
استاد این دختر تانکی خیلی فراماسونی میزنه . علامت دست و ۶۶۶ روی کلاهش. بعد واقعا ربطی بین ایلومینات و گروهی ایلومیناتی مارول هست ؟؟! :-* الان یه چند وقتیه معلم ها دارن درباره ایلومینات و فراماسون و نشانه هایش می گویند. اون روزی گفت نوع تار زدن اسپایدرمن ، شیطان پرستی هست و منم در جواب معلم قضیه وب شوتر رو بهش گفتم. نظر شما چیه ؟؟ فراماسون تو کمیک !!!


من نمیدونم
ولی تو رو خدا این بحث مزخرف و مضحک فرامسون و شیطان پرستی و ... تو سایت راه ننداز
چون شخصا به نظرم هر کی دنبال این چرندیاته رو ادم نرمالی نمیدونم


منم دقیقا همینطور. اون روزی یکی از بچه ها اومد گفت فلان و فلان و منم باهاش مخالفت کردم. اولش داشتیم بحث می کردیم ولی کم کم دعوا شد . من یه چیزی و اون هم هی می گفت فلان فلان. بدیشم هم اینه که خیلی آدم های زبون نفهمی هستند. یه هفته طول کشید قضیه وب شوتر رو بهش بفهمونم.
نقل قول کردن
حميد رضا فرهادي
#37 حميد رضا فرهادي 1394-08-29 14:14
به نقل از Ghost rider:
مقاله فوق العاده ای بود آقای ترابی من بین این لیست
اسپان
پسرجهنمی
ماسک
را بیشتر از همه دوست دارم
بعد آقای ترابی یک سوال شما قسمت شش فلش را چجور ارزیابیش می کنید؟لیاقت این همه تعریف را داره؟
از نظر واقعا قسمت فوق العاده ای بود
می خواستم نظر شما را هم بدانم


آقای ترابی ممنون میشم به سوالم جواب بدید.
ممنون
نقل قول کردن
mtm
+1 #38 mtm 1394-08-29 14:18
به نقل از Ghost rider:
به نقل از Ghost rider:
مقاله فوق العاده ای بود آقای ترابی من بین این لیست
اسپان
پسرجهنمی
ماسک
را بیشتر از همه دوست دارم
بعد آقای ترابی یک سوال شما قسمت شش فلش را چجور ارزیابیش می کنید؟لیاقت این همه تعریف را داره؟
از نظر واقعا قسمت فوق العاده ای بود
می خواستم نظر شما را هم بدانم


آقای ترابی ممنون میشم به سوالم جواب بدید.
ممنون

من کامل ندیدمش
ببینم میگم
ولی در کل من سیزن 2 فلش رو زیاد دوست ندارم
ایده عالی داره ولی درست و کامل ازش بهره نمیگیره
نقل قول کردن
batspider
+1 #39 batspider 1394-08-29 14:18
ممنون آقای ترابی .مقاله خیلی خوبی بود
مثل اینکه درست حدس زدم :lol:

آقای ترابی شما که فن استینگ هستید می خواستم ازتون بپرسم استینگ چطور شد که مدل لباس پوشیدن و قیافه خودش را عوض کرد و شبیه clow شد؟

چون اون اوایل چهرش و استایلش خیلی فان بود.
نقل قول کردن
mtm
+2 #40 mtm 1394-08-29 14:51
به نقل از batspider:

آقای ترابی شما که فن استینگ هستید می خواستم ازتون بپرسم استینگ چطور شد که مدل لباس پوشیدن و قیافه خودش را عوض کرد و شبیه clow شد؟

چون اون اوایل چهرش و استایلش خیلی فان بود.

اون مال دوره ای بود که wcw خیلی دارک شد
کوین نش ، هوگان و اسکات هال گروه nwo رو راه انداختن
استینگ هم باید overhaul میشد
یعنی میخواستن یه جور ناجی باشه که میاد و wcw رو نجات میده
این پرسونای استینگ هم خیلی بهش میومد
راستی در حال حاضر استینگ تو wwe چیکارست؟
Storyline خاصی هست که توش باشه؟
نقل قول کردن
Agent Marvel
#41 Agent Marvel 1394-08-29 15:21
آقای ترابی یک سوال دریاره فیلم های هل بوی داشتم.تو فیلم اول یه کاراکتر به اسم جان مایر بود که همکار هل بوی بود و به لیز علاقه داشن ولی به طرز غیر منتظره ای تو فیلم دوم نبود ! شما دلیلش رو میدونید؟
نقل قول کردن
Human Torch
#42 Human Torch 1394-08-29 15:58
آقاى ترابى منظورتون از اين كه از أيده ى خوبى كه داره به خوبى بهره نميگره نحوه نشون دادن جى گريك و دنياهاى مالتيورس و يا همون earth 2 هست و همچنين نشان دادن احتمالا جسى كوئيك(تو اين مورد مطمئن نيستم)هست ؟ چون به نظر من هم ميتونستم به earth2 و فضاى متفاوت و مدرن آن بيشتر ببپردازن جى گريگ درست بهش پر داخته نشد.\ البته جالب ترين سكانس سكانسى بود عينا مثل كميك ها بود و فلش و جى گريك اومدن پتى(اسم زنه همين بود؟!!) كه رو به روى ديوار نشسته بود رو نجات دادن البته فك كنم تو كميك يه مرد بود :-*
نقل قول کردن
Human Torch
#43 Human Torch 1394-08-29 16:05
راستى تو اين كاراكتر ها ماسك از همشون أيده جا لبترى داره و هل بوى هم خيلى خوبه فقط يه سوال مگه جان كنستا نتين براى دارك هورس نبود؟! :o اگه هست چرا تو اين مقاله نيس؟
نقل قول کردن
batspider
+1 #44 batspider 1394-08-29 16:48
به نقل از mtm:
به نقل از batspider:

آقای ترابی شما که فن استینگ هستید می خواستم ازتون بپرسم استینگ چطور شد که مدل لباس پوشیدن و قیافه خودش را عوض کرد و شبیه clow شد؟

چون اون اوایل چهرش و استایلش خیلی فان بود.

اون مال دوره ای بود که wcw خیلی دارک شد
کوین نش ، هوگان و اسکات هال گروه nwo رو راه انداختن
استینگ هم باید overhaul میشد
یعنی میخواستن یه جور ناجی باشه که میاد و wcw رو نجات میده
این پرسونای استینگ هم خیلی بهش میومد
راستی در حال حاضر استینگ تو wwe چیکارست؟
Storyline خاصی هست که توش باشه؟


خبری ازش نیست .بعد از مسابقه سر کمربند خبری ازش نشد.
ولی اندرتیکر برای p.p.v بعدی مسابقه داره.با توجه به اینکه چند وقتیه داره غیر
از راسلمنیا تو شو های دیگه حاضر می شه.احتماش هست دارن برنامه چینی میکنند
که تو راسلمنیا با استینگ مسابقه بده.
نقل قول کردن
mokhtar
#45 mokhtar 1394-08-29 16:54
به نقل از Human Torch:
(دو بار نقل قول شده !! :o :oops: ) راستى تو اين كاراكتر ها ماسك از همشون أيده جا لبترى داره و هل بوى هم خيلى خوبه فقط يه سوال مگه جان كنستا نتين براى دارك هورس نبود؟! :o اگه هست چرا تو اين مقاله نيس؟

کنستانتین مال ورتیگو است
ورتیگو هم مال دی سیه
نقل قول کردن
mokhtar
#46 mokhtar 1394-08-29 17:03
اون دوستانی هم که از سندمن اسم میبرن باید بدونن که سندمن هم مال شرکت ورتیگو است
پس اونم مال دی سیه
نقل قول کردن
mokhtar
#47 mokhtar 1394-08-29 17:08
به نقل از Agent Marvel:
آقای ترابی یک سوال دریاره فیلم های هل بوی داشتم.تو فیلم اول یه کاراکتر به اسم جان مایر بود که همکار هل بوی بود و به لیز علاقه داشن ولی به طرز غیر منتظره ای تو فیلم دوم نبود ! شما دلیلش رو میدونید؟


اون شخصیت از کمیک ها نبود
مختص فیلم خلق شد
تو قسمت دوم هم تو یکی از دیالوگ ها میشنویم که "لیز" میگه: "هل بوی کاری کرد تا جان منتقل بشه به قطب شمال"!
نقل قول کردن
Omid.J
+1 #48 Omid.J 1394-08-29 17:42
چه دقیق حدس زدم!
spidey.ir/.../...
من خیلی کمیک غیر مارول/دیسی نخوندم، ولی کمیکای Invincible رو خیلی دوست دارم. از نظر شخصیتی هم به پیتر کم شباهت نیست.
نقل قول کردن
DAREDEVIL
+1 #49 DAREDEVIL 1394-08-29 17:58
ممنون آقای ترابی بابت مقاله مثل همیشه عالی بود!
بعضی از شخصیت های این لیست رو میشناختم توی این لیست invincible رو خیلی دوست دارم ( با اینکه تا حالا یک کمیک هم ازش نخوندم!) فقط به خاطر اینکه شخصیتش شبیه اسپایدرمنه. بعد از اون hell boy رو خیلی دوست دارم یادمه وقتی کوچیک بودم دایی ام یدونه از کارتون هاش رو برام خرید واقعا زیبا بود.
امیدوارم روزی از ابرقهرمانان دیگر شرکت ها هم یک فیلم و سریال خوب بسازند مثلا همین invincble خیلی دوست دارم که یک فیلم سینمایی ازش ساخته بشه.
نقل قول کردن
Victor
#50 Victor 1394-08-29 17:59
مرسی استاد مقاله مثل همیشه عالی بود
تو بین اینا بشخصه از هلبوی خوشم میاد فیلم هاشم خوب بود مخصوصا اولی امیدوارم سومی که ساخته شد بهتر از هر دوتاش باشه
به نقل از mtm:

ایشالا عمری باشه یه لیست هم مینویسم به نام "10 شخصیت برتر غیر امریکایی دنیای کمیک"
تو اون لیست قطعا تن تن اوله!

پس استاد منتظر آستریکس و اینا هستیم
مطمئنم بیشترش از مکتب فرانکو بلژیکیخواهد بود
البته انتظار دارم کاراکترایی از ایتالیا هم تو لیست باشه یکی دو تا هست که مطمئنم میشناسید :roll:
نقل قول کردن
Agent Marvel
#51 Agent Marvel 1394-08-29 18:26
به نقل از mokhtar:
به نقل از Agent Marvel:
آقای ترابی یک سوال دریاره فیلم های هل بوی داشتم.تو فیلم اول یه کاراکتر به اسم جان مایر بود که همکار هل بوی بود و به لیز علاقه داشن ولی به طرز غیر منتظره ای تو فیلم دوم نبود ! شما دلیلش رو میدونید؟


اون شخصیت از کمیک ها نبود
مختص فیلم خلق شد
تو قسمت دوم هم تو یکی از دیالوگ ها میشنویم که "لیز" میگه: "هل بوی کاری کرد تا جان منتقل بشه به قطب شمال"!

ممنون عمو.یکی از دلایلی که از فیلم دوم هم دلخور شدم نبودن جان بود.خیلی ازش خوشم میومد.لحظه های ماندگاری هم با هل بوی و لیز تو فیلم اول خلق کرد.
نقل قول کردن
Agent Marvel
+2 #52 Agent Marvel 1394-08-29 18:42
به نقل از mokhtar:
اون دوستانی هم که از سندمن اسم میبرن باید بدونن که سندمن هم مال شرکت ورتیگو است
پس اونم مال دی سیه

البته کاملا درسته و من تو نظری که تو کامنت سی ام دادم گفتم که برای ورتیگو و در اصل دی سیه.ولی چون غلط بود کامنتم رو تغییر دادم و آستریکس و اوبلیکس رو گذاشتم.
نقل قول کردن
حميد رضا فرهادي
#53 حميد رضا فرهادي 1394-08-29 19:59
آقای ترابی ببخشید یک سوال در مورد مرد مرد مورچه ای داشتم
خطراسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
مرد مورچه ای دشمنش را کشت از نظر شما این شبیه مرد فولادین نیست؟
اما چرا هوادارا صداشون در نیامده که یک قهرمان یک نفر را کشته؟
نقل قول کردن
young spider
#54 young spider 1394-08-29 20:09
به نقل از Ghost rider:
آقای ترابی ببخشید یک سوال در مورد مرد مرد مورچه ای داشتم
خطراسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
مرد مورچه ای دشمنش را کشت از نظر شما این شبیه مرد فولادین نیست؟
اما چرا هوادارا صداشون در نیامده که یک قهرمان یک نفر را کشته؟


اسپویل
انت من تو کمیک ها اصلا آدم نورمالی نیست. زنش رو میزنه و خیلی چیزا. سوپرمن و انت من رو مقایسه نکن. سوپرمن یه قهرمان آمریکایی نیست بلکه جهانی هست ( تو داستان ها ) محبوبیت و معروفیت سوپرمن کجا و انت من کجا. انت من واسه خیلی ها هنوز هم چیزی خاصی نیست و مهم نیست ولی البته فیلمش ترکوند ولی سوپرمن یه چیز دیگس. شماره ۱ جاستیس لیگ و دنیا سینمایی. سوپرمن کسی رو نمی کشه. تو کمیک های « injustice : نا اعدالتی » وقتی سوپرمن ، جوکر رو کشت خیلی سر و صدا کرد
نقل قول کردن
Omid.J
#55 Omid.J 1394-08-29 20:30
چند تا نکته هست، اولا انت من ابرقهرمانه ولی شخصیت پاک و بی نقصی نیست ولی سوپرمن یه جورایی سمبل شخصیت کامل و بزرگه.
اگه دقت کنی کاپیتان آمریکا، آیرن من و ... هم تو فیلماشون آدم می‌کشن ولی بحث سوپرمن جداست.
یه مسئله دیگه هم اینه که بعضی کشتن‌ها خیلی به چشم نمیان، مثلا چند وقت پیش یه ویدیو تو سایت قرار گرفت که نشون می‌داد لوک اسکای واکر، بتمن و خود سوپرمن (تو فیلمای قبلی) چقدر آدم کشتن. در مورد انتمن هم همینطور بود، برعکس سوپرمن که گردن زاد رو شکوند که خیلی قتل واضح و کثیفی بود.
در ضمن انتمن برای نجات دخترش این کارو کرد و تقریبا خودش رو هم به کشتن داد که کاملا قابل درک و حتی قابل احترامه. اگه یادت باشه تو کمیک تجدید عهد هم پیتر به همین دلیل ونوم رو کشت.
نقل قول کردن
captain alireza
-1 #56 captain alireza 1394-08-29 20:57
دوست عزیزی که کامنت من رو حذف کردی ممنونم که به شعور من کاربر احترام گذاشتی!
گاهی وقتا دلیل این کار رو گفتن هم بد نیست
نقل قول کردن
mtm
#57 mtm 1394-08-29 21:02
به نقل از captain alireza:
دوست عزیزی که کامنت من رو حذف کردی ممنونم که به شعور من کاربر احترام گذاشتی!
گاهی وقتا دلیل این کار رو گفتن هم بد نیست

من حذفش کردم
سایت ما جای این مزخرفات نیست
تکرار نشه لطفا
نقل قول کردن
captain alireza
#58 captain alireza 1394-08-29 21:19
به نقل از mtm:
به نقل از captain alireza:
دوست عزیزی که کامنت من رو حذف کردی ممنونم که به شعور من کاربر احترام گذاشتی!
گاهی وقتا دلیل این کار رو گفتن هم بد نیست

من حذفش کردم
سایت ما جای این مزخرفات نیست
تکرار نشه لطفا

چشم استاد ولی نظر قلبی خودتون واقعا چیه ؟
نقل قول کردن
Ice Man
#59 Ice Man 1394-08-29 23:06
دختر تانکی خیلی باحاله ؛ این که تو تانک زندگی میکنه ایده جالبیه ، از این که اسلحش میبوسید یاد ددپول افتادم ، ولی چرا دوست پسرش کانگورو گذاشتن ؟ اگه مارول بود فقط میذاشت میوتانت.
نقل قول کردن
Ice Man
#60 Ice Man 1394-08-29 23:21
#75 آره این فقط یه علامت خیالی جادوگریه ، حتی کنستانتینم میکنه ، و توی فیلم اسپایدرمن هم که اون همه چی رو کلی امتحان میکنه تا یکیش انتخاب کنه حتی لباسش .
نقل قول کردن
mirabilis
+2 #61 mirabilis 1394-08-29 23:42
به نقل از young spider:
به نقل از Ghost rider:
آقای ترابی ببخشید یک سوال در مورد مرد مرد مورچه ای داشتم
خطراسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
مرد مورچه ای دشمنش را کشت از نظر شما این شبیه مرد فولادین نیست؟
اما چرا هوادارا صداشون در نیامده که یک قهرمان یک نفر را کشته؟


اسپویل
انت من تو کمیک ها اصلا آدم نورمالی نیست. زنش رو میزنه و خیلی چیزا. سوپرمن و انت من رو مقایسه نکن. سوپرمن یه قهرمان آمریکایی نیست بلکه جهانی هست ( تو داستان ها ) محبوبیت و معروفیت سوپرمن کجا و انت من کجا. انت من واسه خیلی ها هنوز هم چیزی خاصی نیست و مهم نیست ولی البته فیلمش ترکوند ولی سوپرمن یه چیز دیگس. شماره ۱ جاستیس لیگ و دنیا سینمایی. سوپرمن کسی رو نمی کشه. تو کمیک های « injustice : نا اعدالتی » وقتی سوپرمن ، جوکر رو کشت خیلی سر و صدا کرد


الان یه سوال برام پیش اومد ، تو فیلم رو دیدی اصلا ؟
کمیک چی ؟ کمیک از انت من خوندی ؟
هر طوری خواستیم نگاه کنیم ، نشد متوجه بشیم چرا همچین جواب غیر تخصصی و عجیبی دادی .
انت منی که تو فیلم میبینیم ، اسکات لنگ هستنش نه هنری هنک پیم ، اسکات لنگ یه آدمه دیگست ، تا حالا زنش رو هم نزده !!!!
یه نکته ای رو هم بگیم ، توی فیلم هم اذعان شدش که دلیل بعضی از این رفتارای هنک ، ریشه در همین انت من شدن داره ، ذره پیم ، روی مواد شیمیایی مغز ، اثر نامناسبی میذاره .
نکته ی آخر هم اینکه انت من با سوپرمن قابل قیاس نیست ، قبول ، ولی اینکه میگی یه ابرقهرمان محبوبه ، برای همین سر و صدا کرده قتل زاد ، اصلا دلیل محکمی نیستش ، باید این رو مد نظر بگیری که کاراکتری مثل سوپرمن ، برای جون آدما ارزش قائله و کسی رو نمیکشه ، یه ابرقهرمان همینه ، اگه بکشه و برای جون آدما ارزشی قائل نشه ، میشه anti-hero ، دیگه super hero نمیشه خطابش کرد ، هر چند باز این بستگی داره به شخصیت پردازی ، الان ولورین ، یه قهرمان محسوب میشه ، با اینکه ممکنه خیلی ها رو هم بکشه ، ولی دلیلش اینه که از اول ، توی شخصیت پردازیش این لحاظ شده ، هدفش ، کارش رو ، در واقع مسیر دستیابی به اون هدف رو براش توجیه میکنه ، ولی اگه مثلا پیتر پارکر توی فیلمش آدم بکشه یا توی دنیای کمیک ، همه شاکی میشن ، چرا ؟ چونکه پیتر پارکر و قتل ، هر چند یه ابر شرور ، سنخیتی با هم ندارن ، پیتر هرگز کسی رو نمیکشه ، چون هدف که متوقف کردن یه شروره ، قتل اون رو براش توجیه نمیکنه ، به قول معروف کمیک ها ، اگه آدم بکشن ، فرقی با اون شروری که باهاش مقابله میکنن ندارن .
بتمن هم همین نظر براش صدق میکنه .
سوپرمن هم به همین شکل ، حالا وقتی سوپرمن کسی مثل زاد رو ، به اون شکل که از روی عمد و با قصد و هدف کشتن زاد ، گردنش رو میشکنه و اونو میکشه ، مطمئنا همه صداشون در میاد .
تو این فیلم ما میبینیم که اسکات برای نجات دخترش ، سعی کرد سیستم مرکزی لباس دارن رو از کار بندازه که ناخود آگاه سبب مرگش شد و از عمد نخواست که اون رو بکشه و هدفش قتل اون نبود. ( بر فرض اینکه مرده باشه و وارد دنیای ذرات کوانتومی نشده باشه ) .
در نتیجه ، کسی هم هیچ اعتراضی نداره !!!
باید اینطوری دلیل بیاری .
ببین یانگ اسپایدار ، ما قبلا هم ذکر کردیم ، مدیرای سایت باید نظرات درست درمون بدن وگرنه خودم شخصا باهاشون بحث خواهم کرد ، نظرای تو در حد معمولی و متوسطه ، شاید بعضی اوقات سطحشون پایین تر از حد معمول هم بیاد .
مثلا تو این نظری که دادی ، نشون دادی هیچی در مورد انت من نمیدونی ، چون استدلالت و پاسخت ، یه جاهاییش از پایه اشتباه بود ، میگی کلا انت من شخصیت نرمالی نیست ، اولا باید ببینی توی فیلم ، کی انت من شده و کی بوده اون عمل رو مرتکب شده ، بعد توی دنیای کمیک ، ما ورژن هایی مختلف از انت من داریم ، باید بدونی داری در مورد کی حرف میزنی ، اسکات لنگ شاید سابقا یه دزد باشه ولی قاتل نیست ؛ این نکته ی مهمی هستش که باید در نظر میگرفتی .
در هر صورت قبل نظر دادنات یا حتما تحقیق کن یا جواب مسائلی که نمیدونی رو نده .
امیدواریم جنبه انتقاد رو داشته باشی .
نقل قول کردن
young spider
-1 #62 young spider 1394-08-30 18:00
استاد میرابیلیس

من هم می دونم هنک پیم کیه ( اولین انت من و مخترع التران و یه زمانی یلو جکت و اون بود که زنش رو زد و یکی از اعضای اریجین و اولیه اونجرز تو فیلم هم پیر شده و هم بازنشسته ) و هم اسکات لنگ ( یه دزد حرفه ای که محبوب ترین انت من هستش و ..... تو فیلم هم اسکات انت من هست ) بعد قاتل قاتل هست. جوکر و لورین و پانیشر و ددپول و آیرون من و ایکس ۲۳ و مگنتو و اپوکالیپس و فلش هم آدم کشتند ، انت من تو فیلمش کشت ، سوپرمن هم کشت. الان پیتر پارکر یه کسی ( الخصوص نورمن ) رو بکشه ، چه فرقی با قاتل پدر و مادر بروس وین بیچاره و قاتل عمو بن و ددپول و پانیشر داره. قاتل قاتله. سوپرمن هم شماره ۱ ابرقهرمان ها است. الان کی انت من رو می شناسه ؟؟ اما سوپرمن که خب . پس اگه انت من ادم کشت ، خب که چی شخصیت پردازی و اهمیت انت من کجا و شخصیت پردازی سوپرمن کجا. بنده جنبه نقد هم دارم. ممنون از انتقادتون. نقد کردید تا ما خودمون رو ویرایش بدیم. سعی هم بر این دارم کامنت های تخصصی تر بدم.
نقل قول کردن
quick black
#63 quick black 1395-06-09 15:11
این شخصیت کلاخ خوراک جانی دپه عالی میشه اگه فیلمی ازش ساخته بشه
نقل قول کردن
amazing_amir
#64 amazing_amir 1395-11-04 22:49
جالب بود !
شخصیت max steel هم شبیه ویچ بلیده
مقاله ی جالبی بود سپاس ;-)
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#65 ادریس نصراللهی 1402-05-14 20:53
به نقل از young spider:
استاد میرابیلیس

من هم می دونم هنک پیم کیه ( اولین انت من و مخترع التران و یه زمانی یلو جکت و اون بود که زنش رو زد و یکی از اعضای اریجین و اولیه اونجرز تو فیلم هم پیر شده و هم بازنشسته ) و هم اسکات لنگ ( یه دزد حرفه ای که محبوب ترین انت من هستش و ..... تو فیلم هم اسکات انت من هست ) بعد قاتل قاتل هست. جوکر و لورین و پانیشر و ددپول و آیرون من و ایکس ۲۳ و مگنتو و اپوکالیپس و فلش هم آدم کشتند ، انت من تو فیلمش کشت ، سوپرمن هم کشت. الان پیتر پارکر یه کسی ( الخصوص نورمن ) رو بکشه ، چه فرقی با قاتل پدر و مادر بروس وین بیچاره و قاتل عمو بن و ددپول و پانیشر داره. قاتل قاتله. سوپرمن هم شماره ۱ ابرقهرمان ها است. الان کی انت من رو می شناسه ؟؟ اما سوپرمن که خب . پس اگه انت من ادم کشت ، خب که چی شخصیت پردازی و اهمیت انت من کجا و شخصیت پردازی سوپرمن کجا. بنده جنبه نقد هم دارم. ممنون از انتقادتون. نقد کردید تا ما خودمون رو ویرایش بدیم. سعی هم بر این دارم کامنت های تخصصی تر بدم.


واقعا که تاسف برانگیزه این حرف ها
قاتل قاتله ها !!!؟؟؟
اگه یه روز مجبور بشی واسه نجات جون خودت یا عزیزت آدم بکشی وقتی گزینه دیگه ای وحود نداره پس اونموقع خودتو با یه روانی تمام عیار که به عشق کشتن زندگی میکنه یکی میدونی آره ؟؟؟
اسپایدرمن و سوپرمن آدم نمیکشن چون خیلی مثبت و پاکن
ولورین و پانبشر آدم میکشن تا عالم رو از شرشون راحت کنن و در خصوص اونها ابن مسئله توجیه شدنی هست
امثال آیرون من و انت من هم میانه رو هستن و هر وقت لازم باشه برای صلاح خودشون و دیگران دست به کشتن میزنن
هیچ کدوم با یه قاتل پست قابل مقایسه نیستن
لطف کن کلا چیزی ننویس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید