10 حقیقت مهمی که باید درباره مجازاتگر (Punisher) بدانید

10 چیز مهمی که باید درباره مجازاتگر (Punisher) بدانید

به مناسبت پخش فصل دوم سریال اختصاصی پانیشر از شبکه نتفلیکس بهتر است بیشتر با این شخصیت آشنا شویم!

 

 1- شروری به نام Punisher

شروری به نام Punisher

Frank Castle در اولین حضورش در صفحات کمیک بود به عنوان یه شرور در کمیک The Amazing Spider-Man #129 در سال 1974 حضور پیدا کرد. فرانک در این کمیک توسط شغال استخدام شد تا مرد عنکبوتی را که بخاطر قتل نورمن آزبورن برایش پاپوش دوخته شده بود را دستگیر کند. اما فرانک به زودی متوجه شد که سرش کلاه رفته و در کنار مرد عنکبوتی به جنگ شغال رفت.

در این کمیک، ما تبدیل شدن فرانک کسل شرور به ضد قهرمانی که همه میشناسیم و عاشقش هستیم را شاهد بودیم. گرگ کانوی سازنده تصمیم داشت در ابتدا فرانک را به یک شرور تبدیل کند، اما وقتی او را به صفحات شماره #129  کمیک مرد عنکبوتی منتقل کرد، مجازات گر تبدیل به یک ضد قهرمان شد. 

  

2- مرگ خانواده Frank Castle

اتفاقات مهمی در گذشته فرانک کسل وجود دارد که او را مستقیما به تبدیل شدن به مجازاتگر هدایت میکنند. برخی از آنها به اندازه مرگ همسر و فرزندانش به دست خانواده مافیایی Costa اهمیت دارند.

در کمیک Punisher: Year One ما به شکلی که تابحال نظیرش را ندیده ایم وارد روان مجازاتگر میشویم. واکنش فرانک به مرگ خانواده اش واقعا تراژدیک است. در همین کمیک است که ما تولد شخصیت مجازاتگر را مشاهده میکنیم. فرانک در ابتدا به دنبال خودکشی است، در همان حال به دنبال از بین بردن جرم و جنایت از درگاه قانون است. به هر حال، خانواده Costa ارتباطات بسیار زیادی دارند و نمیشود به راحتی از طریق دادگاه آنها را شکست داد. وقتی سیستمی که فرانک در ویتنام برای محافظت از آن تمام تلاشش را کرد، او را ناامید میکند، او تصمیم میگیرد عدالت، انتقام و مجازات را با دستان خودش به خانواده مافیایی Costa نشان دهد. 

  

3- وقتی پای Frank Castle به میان می آید، همیشه قضیه شخصی است

پانیشر

برای مردی که در ارتش خدمت کرده و چیزهای زیادی را برای کشورش فدا کرده، شاید اینکه ببینیم به یک Vigilante (یا به قول آقای ترابی "نگهبان خودگمارده قانون") تبدیل شده عجیب باشد. جدا از مهارت هایش در ارتش، فرانک همیشه بالای همه چیز یک مرد خانواده بوده. گرچه، وقتی که خانواده را از او گرفتند، اون نتوانست ضعف های سیستم را تحمل کند.

وقتی که ایده مجازاتگر به ذهنش رسید، فرانک به خودش قول داد همیشه در مقابل جرم و جنایت و بی عدالتی بایستد. چیزی که او را از بقیه قهرمانان یا حتی شرورها جدا میکند نه تنها میل او به قتل، بلکه شخصی بودن تمامی نبردهایش است. این موضوع به این دلیل است که وقتی خانواده اش کشته شدند، فرانک نتوانست کسانی را که چنین آسیبی به او رساندند را ببخشد. این انگیزه برای اجرای عدالت به شیوه خودش بود که آن را وارد این راه پر پیچ و خم کرد.

 

4- فرانک کسل یک سرباز سابق جنگ ویتنام است

فرانک کسل یک سرباز سابق جنگ ویتنام است

یکی از جالب ترین جنبه های شخصیت فرانک حضور او در جنگ ویتنام است. زمانی که او در جنگ سپری کرد جزو ضروری ترین دوره های زندگی او است. در آنجا بود که فرانک مهارت ها و غریزه آدمکشی اش را پیدا کرد. فرانک دراین جنگ تاکتیک های مبارزه، استفاده از وسایل نقلیه مختلف و آموزش استفاده از سلاح گرم را یاد گرفت.

از همه مهم تر، فرانک از زمانی که در ویتنام بود هیچ خاطره خوشی ندارد، درست مثل تمام مردانی که در آن جنگ حضور داشتند. حتی با این وجود او مهارت های خود را از نیروی دریایی، مدرسه هوایی، و خدمات هنگ هوایی ویژه استرالیا آموزش دید.

مهارت هایی که در ویتنام یاد گرفت به او کمک کرد تا بتواند به جنگ یک نفره در مقابل قهرمانان، ابرشرورها و خانواده های مافیایی ادامه دهد.

  

5- خالق Punisher از Mack Bolan’s The Executioner الهام گرفته

مک بولان شخصیت معروفی است که توسط دان پندلتون خلق شده و در صدها کتاب مختلف حضور داشته است. تمام این کتاب ها درباره جنگ مک بولان علیه مافیا و ماجراجویی هاش در این راه هستند. بولان یک سرباز سابق جنگ ویتنام است که بخاطر توانایی های مرگبارش معروف است. بولان بخاطر اینکه یکی از تک تیراندازهای مرگبار جنگ بوده است لقب جلاد (The Executioner) را بدست آورده. او همچنین در حین یکی از تمرینات گروه های مافیایی خانواده خود را از دست داده و زندگی خود را وقف نابودسازی گروه های مافیایی کرده است.

شباهت های بین فرانک کسل و مک بولان مشخص هستند و تقریبا تمام آنها از دل رمان هایش برداشته شده اند. به عنوان مثال فرانک یک سرباز سابق جنگ ویتنام است. او هم خانواده خود را در یکی از تمرینات گروه های مافیایی از دست داده. فرانک مهارت های ویژه ای در کشت و کشتار دارد و به این دلیل معروف است اما برخلاف مک بولان در حین جنگ ویتنام معروف نشد، او شهرت خود را هنگام جنگ با مافیا بدست آورد.

 

6- پانیشر یک ضد قهرمان است

همانطور که قبل تر هم گفته شد، فرانک کسل برای کشتن کسانی که سزاوار مجازات میداند درنگ نمیکند. استفاده مجازاتگر از قتل و دیگر فعالیت های غیر قانونی برای برقراری عدالت باعث شده اند تا او یک ضد قهرمان باشد.

بیشتر از اکثر ضدقهرمانان دیگر، فرانک سابقه زیادی در ایستادن مقابل قانون برای اجرای اهدافش دارد. در اولین عمل اش به عنوان مجازاتگر، او مقابل دادگاه ها می ایستد و عدالت را با دستان خودش برقرار میکند. فرانک معتقد است تنها راهی که میشود از طریق آن جلوی یک جنایتکار از انجام جنایت را گرفت، پایان دادن به زندگی آنهاست.

  

7- او دیوانه انواع سلاح است

 تفنگ punisher 

قهرمانان و شرورهای زیادی وجود دارند که دارای یک اسلحه خانه مرگبار هستند. برخی از معروفترین آنها بتمن، گرین گابلین، و مرد آهنی هستند. گرچه، سلاحی که مجازاتگر در اختیار دارد با آنها غیر قابل مقایسه است. حتی آنهایی که معمولا با اسلحه دیده میشوند، مثل ددپول، ددشات، کیبل، یا جیسون تاد، نمیتوانند به گردپای اسلحه های فرانک کسل برسند. فرانک همیشه صدها نوع مختلف اسلحه دارد. او سلاح گرم، چاقو و تجهیزات مختلف دارد که در شرایط مختلف به او کمک میکنند.

در یکی از عکس های پشت صحنه ای که توسط جان برنتال در اینستاگرام منتشر شد، او در مقابل اسلحه خانه ای پر از تیربار و سلاح مختلف ایستاده، درست مانند کمیک Punisher MAX. در کمیک ها، فرانک عاشق اسلحه M60 که در جنگ ویتنام استفاده کرده است. او همچنین از M16A1 مجهز به یک نارنجک انداز M203 و یک چاقوی Gerber Mk2 در نبردهایش استفاده میکند.

  

8- دو Origin مختلف برای جمجمه معروف وجود دارد

http://www.spidey.ir/images/img/content/john-romita-sr/punisher.jpg

اگر بخواهیم به یک چیز به عنوان نماد مجازاتگر اشاره کنیم، باید از جمجمه ای که همیشه روی سینه او قرار دارد یاد کرد. از اولین کمیک های مجازاتگر ما شاهد این نماد روی سینه فرانک بوده ایم.

در پانیشر اصلی نوشته شده توسط انتشارات مارول کمیکس این جمجمه از زمان جنگ ویتنام توسط فرانک انتخاب شد. وقتی فرانک داشت با یک تک تیرانداز دشمن به نام The Monkey مقابله میکرد، دستگیر شد. پس از فرار از دست او، فرانک تصمیم گرفت پیغامی برای Monkey  بگذارد و آن جمجمه معروف را روی سینه یک زندانی کشید. بعد از اینکه فرانک توانست Monkey را شکست دهد و به خانه بازگشت، فرانک از این نماد استفاده کرد تا به دشمنانش بفهماند چه کسی به سراغشان آمده و چه سرنوشتی در انتظارشان است.

در Punisher MAX، جمجمه سفید روی یک دیوار در خوابش می آید. جمجمه به خوابش می آید و به یادش می آورد که وارد جنگی شده که پایان ندارد. با ذهن تاکتیکی فرانک که در کمیک های MAX  به اوج خود می رسند، او این جمجمه را روی سینه خود نقاشی میکند تا جنایتکاران به جای سر او، آن را هدف بگیرند.

 

9- پانیشر یک بار مرده و دوباره به زندگی بازگشته است

 

درست مثل تمامی شخصیت های کمیک بوکی دیگر، فرانک کسل در کمیک ها کشته شده. همچنین مانند اکثر شخصیت های کمیک بوکی، به زندگی بازگشته است. برخلاف خیلی شخصیت های دیگر، وقتی فرانک به زندگی برگشت با قبل از مرگش فرق داشت.

وقتی که فرانک کسل به خودکشی دست زد، او به عنوان فرشته مجازاتگر (Angel Punisher) به زندگی بازگشت. فرانک مدتی بعد از فرشته بودن خسته میشود و از بقیه فرشته ها میخواهد او را رها کنند.

دفعه بعدی که مجازاتگر کشته شد در داستان Dark Reign بود. در این کمیک Daken، پسر Wolverine فرانک را به قتل میرساند. البته این پایان کار فرانک نبود چرا که Morbius  و Man-Thing او را دوباره احیا کردند و در آرک Franken-Castle با بقیه هیولاها به شکل یک هیولای عظیم با سلاح عظیم الجثه نمایان شد.

در پایان آرک Franken-Castle او کاملا احیا شد و مثل سابق به دنیای زندگان بازگشت.

 

10- پانیشر یک بار تمام دنیای Marvel را به قتل رساند

punisher kills and admires cap

به عنوان یک ضد قهرمان، همه انتظار دارند تا مجازاتگر خود را مثل هیچ قهرمان یا شروری نداند، اما فرانک کسل همیشه یه قدم بیشتر میرود. مجازاتگر همیشه دشمنان قدرتمندی بین بزرگترین قهرمانان مارول داشته است. قهرمانان خاصی هستند که او همیشه ستایش میکند، مانند کاپیتان آمریکا، در حالت عادی او با بقیه قهرمانان مشکل دارد. خیلی از قهرمانان بخاطر روش های خشونت بارش از او خوششان نمی آید اما بالاتر از آن معمولا فرانک بقیه را تهدید میکند.

یکی از معروف ترین نسخه های مجازاتگر، فرانک را مقابل تمامی دنیای مارول قرار میدهد. نام این کمیک مجازاتگر تمام ابرقهرمانان مارول را می کشد (Punisher Kills The Marvel Universe) است. در این داستان او هر قهرمان و شروری که میشناسد را می کشد و این کار را با کشتن سایکلاپس شروع میکند. در این نسخه، خانواده فرانک وسط یک نبرد بین انتقام جویان و مردان ایکس گیر میافتند و کشته میشوند. فرانک پس از مرگ خانواده اش هیچ چیز به جز خشم را حس نمیکند و شروع میکند و کشتن همه در هر دو سمت قانون. او در آخر به کشتن بهترین دوست خود مت مورداک، دردویل میرسد.

امیدوارم حالا مقداری بیشتر درباره این ضد قهرمان بدانید و بیشتر برای فصل دوم سریال Daredevil آماده باشید. Jon Bernthal  قطعا مجازاتگر شگفت انگیزی خواهد بود، و مارول به اندازه ای باهوش است تا بهترین بخش های تاریخچه فرانک را به داستان جدیدشان اضافه کنند. ممنونم که این مقاله را خواندید و لطفا در کامنت ها نظر خود درباره مجازاتگر را بیان کنید.

 

نویسنده و مترجم: محمد شیرزاده  

(Banshee)

All rights reserved © Spidey.ir 2017

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

2m-had
#1 2m-had 1394-09-17 20:03
این آخریه یکم برام جالب و اما ناراحت کننده بود!
رفیقم همین امروز بهم گفتا که دردویل یه بار به دست پانیشر به قتل رسیده ها اما من باور نکردم!
جالب اینجاست که بهم گفت منبعم اسپایدیه!! :-|
یکی از دلایلی که حرفشو باور نمیکردم این بود که نمیدونستم پانیشر زد قهرمانه!
خیلی هم دوسش دارم و از اولین بازی تا آخرین بازیش دونبالش کردم!
و در آخر مقاله بسیار خوب و مفیدی بودش...
نقل قول کردن
parker
#2 parker 1394-09-17 20:04
خیلی عالی بود آقای شیرزاده.
فرانک کسل از شخصیت های محبوب منه. سطح کمیک هاش خیلی خشن تر از بقیه کمیک های مارول و همین کله خرابی اش وقاعا ازش یک شخصیت معرکه ساخته. کمیک هایی هم که با دردویل داره عالیه . اما اصل جالب بودن کمیک هاش به تنفر و خشمی هست که داره (از اسمش معلومه ،مجازاتگر)
امیدوارم حضورش تو سیزن 2 دردویل هم در شائنش باشه .خدا میدونه قراره چه بلاهای سر دردویل بیاره!!!
نقل قول کردن
Doc Strange
#3 Doc Strange 1394-09-17 20:27
وای من عاشق پانیشرم یعنی کلا زیاد از شخصیتای خشن مارول خوشم میاد!
امیدوارم جان بتونه از پس نقشش بر بیاد :sigh:
( حالا چرا نگرانم؟ من که در آخر سریالو نمیبینم :lol: )
همه چیزای فرانک به کنار، اون اسلحه و جمجمه خوف رو لباسش منو دیوونش کرده! :eek:
نقل قول کردن
Doc Strange
#4 Doc Strange 1394-09-17 20:29
یه سوال:
چرا تو این عکس:
uplooder.net/.../...
کلاهخود مرد مورچه ای رو میز سمت چپ هست؟
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#5 Samwel Tarly 1394-09-17 20:31
من برای اولین بار پانیشر تو کارتون مجموعه کارتونی دیدم(همون قسمتی که 4 دست دراورده بود و بعد به یک عنکبوت غول اسا تبدیل شد)
پانیشر پتانسیل اینو داره که تو دنیای سینما موفق بشه چون یک سبک منحصر به فرد داره
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#6 j.jonah jameson 1394-09-17 20:38
آخ جون!
خسته نباشید جناب شیرزاده واقعا به این اطلاعات نیاز داشتم چون از فیلمش زیاد چیزی نمیفهمیدم !
اورجین متفاوت punisher یکی از جذابیت های این شخصیت است که بیشترین چیز جالب آن در نوع نگرش این فرد نسبت به مجازات است : مرگ ( در بیشتر حالات).
بخش داشتن اسلحه های فراوان اش هم خیلی جالب بود یه
#5 آفرین
بله! درست دیدید کلاه انت من / کمان هاکای/ کلاه مگنتو و بازوی دکتر اختاپوس ( 2 تای اخر رو اگه اشتباه میکنم بگید )
اون زرد ها رو هم هیچ ایده ای براش ندارم اگه میدونید وجدانا بگید! (فقط اون زرد اولیه یکم رنگ قرمز قاطیش داره که یکم شکم رو به لباس مرد عنکبوتی جلب کزد)
این دیالوگ Punisher موقع کشتن کاپیتان هم خیلی دردناکه ( همون کمر شکن همیشگی)
تو همیشه قهرمان من بودی!
به کشش حروف این کلمه قسم واقعا
مــــــــــمـــــــــــنــــــــــونم !! :-)
#2 خدا کنه همون هنک شاو باشه (چی میشه ) ممنون که خبر دادید
نقل قول کردن
Superior avenger
#7 Superior avenger 1394-09-17 20:39
خسته نباشید مقاله ی کامل و جالبی بود. برای من که مفید بود چون همیشه می خواستم بیش تر درباره ی این شخصیت بدونم.
ببخشید یه درخواستی داشتم، میشه یکی درباره ی من تینگ به من توضیح بده؟
نقل قول کردن
mirabilis
#8 mirabilis 1394-09-17 21:27
#2 : پسر خوب ، تا حالا مارشن من هانتر رو دیدی ؟ من حدس میزنم دیدیش و اگه دیدیش ، میدونی چه شکلیه ، ولی چیزی رو که مطمئنم اینه که چندتا چیز رو در نظر نگرفتی :
یک اینکه ظاهر کلی مارشن ، برای دنیای کمیکه ، خارج از دنیای کمیک ، نیاز به تغییر داره تا بتونه با اون مدیا ، سازگار بشه و مورد قبول واقع بشه .
دو اینکه ما با یه فیلم سینمایی و بودجه بالا و زمان کافی ، طرف نیستیم ، توی سریال ، مدت زمان ساخت و پرداخت ، کمه ، در نتیجه ، نتیجه قرار نیست یه چیز Ideal باشه !!
سه اینکه اگه دقت کنی ، سعی کردن ظاهر کلی کاراکتر ، در عین حالیکه به سایر بیگانگان موجود در سریال نزدیک باشه ، تا اونجاییکه میشه ، به منبع اقتباس هم شبیه بمونه و دینش رو ادا کنه به منبع اتخاذش . انصافا هم بد نشده .
خلاصه اینکه لطفا قبل از اینکه در مورد خوب بودن یا بد بودن یه چیزی قضاوت کنید ، جنبه های مختلفش رو هم مد نظر بگیرید .
نکته ی مهم تر اینکه قبل کامنت دادن فکر کنید ، و اگه قراره بگید یه چیزی خوبه یا بد ، با دلیل و مدرک حرف بزنید ، نه یه عکس بذارید ، بگید شاهکاری دیگر از فلان ناشر !!
اون دوستی هم که در کامنت شماره چهار فقط چندتا اسمایلی گذاشته بود بدون دلیل ، دیدگاهش رو عدم انتشار زدم ، دفعه بعد اگه لازم باشه ، تمام نظرات رو عدم انتشار میزنم تا یاد بگیرید دلیل بیارید و تخصصی نظر بدید ، اصلا یاد بگیرید نظر بدید ، چهارتا شکلک گذاشتن اصلا نظر نیست، خسته شدیم واقعا .
در هر صورت بماند که این نظر رو اینجا گذاشتن ، خودش اسپم میشد محسوبش کرد علاوه بر دلیل نیاوردنه ولی چون ضمیمه ی یه کامنت مرتبط بود ، مهم نیستش .
نقل قول کردن
VENOM-ZOMBIE
#9 VENOM-ZOMBIE 1394-09-17 21:47
دوستان لطفا شماره ۲۲ کامنت لباس دکتر اسرنج رو بخونید.
نقل قول کردن
parker
#10 parker 1394-09-17 21:50
#8
از نظر شما واقعا ظاهر مارشن من هانتر خوب شده؟؟
یه دقیقه تصور کن توی فیلم این لباس رو ، دقیقا حالت برنامه کودک رو داره.
ظاهر کلی اش بد نیست ولی از نظر من این شخصیت نباید با لباس درست بشه، باید جلوه های ویژه داشته باشه.
شما رو نمی دونم ولی من حس می کنم که خوب نشده.
نظر شما هم قابل احترامه.
نقل قول کردن
Agent Marvel
#11 Agent Marvel 1394-09-17 22:00
مقاله عالی بود.مرسی بابت ترجمه.خب یک اشکال اینکه جان برنتال ستاره The Walking Dead نیست.(جدا از اینکه سه ساله از سریال حذف شده کی در کنار شاندلر ریگز و اندرو لینکلن میتونه ستاره باشه ؟و البته نورمن ریداس.)
با اینکه خیلی با فیزیک ظاهری وبدنی جان برای پانیشر مشکل دارم ولی ترجیح میدم تا پخش سریال صبر کنم و زود قضاوت نکنم.جان بازیگر با استعدادیه و شاید بتونه مخالفانش رو راضی کنه.
نقل قول کردن
VENOM-ZOMBIE
#12 VENOM-ZOMBIE 1394-09-17 22:01
اگه میشه لطفا کامنت ۲۲ لباس دکتر استرنج رو بخونید.
نقل قول کردن
Banshee
#13 Banshee 1394-09-17 23:04
به نقل از young spider:

یکی از صحنه های بسیار زیبا ( البته کتک خوردن اسپایدرمن زیبا نیست ) سری civil war . هر دفعه کی به این پانل نگاه می کنم نمی دونم شاد باشم یا ناراحت!!؟

میدونی چه صحنه ای با حضور پانیشر در جنگ داخلی هست که حتی از اون هم بهتره؟
صحنه ای که پانیشر دو تا شرور رو در حضور کاپیتان آمریکا و بقیه قهرمانان جبهه ـش میکشه و بعدش کاپیتان آمریکا شروع به کتک زدن پانیشر میکنه و پانیشر هم هیچ عکس العملی از خودش نشون نمیده.
نقل قول کردن
White Lantern
#14 White Lantern 1394-09-20 16:47
عالی بود.
خسته نباشید.

یکی از شخصیت های مورد علاقمه،همیشه دوست داشتم بیشتر دربارش اطلاعات داشته باشم.

امیدوارم که جان برنثال بتونه پانیشر خوبی ارائه بده.
نقل قول کردن
peyman
#15 peyman 1394-12-29 10:56
هووها!کلا یه روز نبودم ببین چقد سایت ترکونده!!نمیدون ستم از کجا شرو کنم!بگذریم:اقای شیرزاده ممنون واقعا به این اطلاعات نیاز داشتم خیلی.تقریبا هیچی از پنیشر نمیدونستم جز اوریجینش و سبکش!اونم به طور کامل نمیدونستم!
جالبه که خانواده فرانک بین انتقام جویان و مردان ایکس گیر میکنند و فرانک تصمیم میگیره همه ی شخصیت هارو بکشه تا دیگه کسی بین این جور مبردا گیر نکنه و کشته نشه!واقعا شیوه ی پانیشر خیلی جالبه در کل رحم اینا یوخته!اون عکس اسلحه خونه ی پانیشر هم خیلی جالبه!بازم ممنون
#18 بنظر من که بیشتر ترکیبی از کاپ و بیلزآیه
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#16 CAPTAIN DIAR 1395-12-26 09:53
واقعا یک ابر ضد قهرمان قابل احترامه!
نقل قول کردن
Amirali_Pimax
#17 Amirali_Pimax 1396-08-29 00:44
به قول ددپول شاید ابر باشم ولی قهرمان نیستم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید