10 كمیك برتر «گرین ارو» (Green Arrow)

10 كمیك برتر «گرین ارو» (Green Arrow)

 گرین ارو شخصیت محبوب من نیست و جذابيتي برام نداره احساس ميكنم هر چيزي كه داره را به صورت خيلي بهتر ميتونم در شخصيت هاي ديگر پيدا كنم . ولی این مقاله را مینویسم فقط و فقط به خاطر قولی كه به بهترین دوستم دادم چون قراره  لیست های top 10  برای شخصیت های كمیك بنویسم ...

 

10- شماره های 9 تا 12 سری دوم كمیك Green Arrow

كميك گرين ارو

این اولین كمیك annual گرین ارو بود كه Shado در آن حضور پیدا كرد و «مایك گرل» آن را نوشت . البته Shado را قبلا در داستان "شكارچیان كمان بلند" (the Longbow Hunters) دیده بودیم و با این كماندار مرموز عضو یاكوزا آشنا بودیم ولی او در این داستان علیه یاكوزا شده بود و از گرین ارو (كه داشت تولد خودش را جشن میگرفت) كمك خواست . «اد هانیگان» هم طراح داستان بود.

 

9- شماره 85  كمیك The Brave and the Bold

كميك green arrow

در این كمیك كه طراحش «نیل آدامز» افسانه ای بود، گرین ارو دارای یك ظاهر جدید شد كه خیلی هم معروف شد. 

 

8- شماره های 21 تا 24 سری دوم كمیك Green Arrow

كميك بوك اليور كوئين

«مایك گرل» اغلب سعی میكرد داستان های مهم «گرین ارو» را حول و حوش روز تولد الیور كوئین بنويسه و در این داستان هم كه دنباله دنباله داستانی بود كه سال قبل نوشته بود (و در شماره 10 اين مقاله بهش اشاره كردم)  میبینیم كه Shado در روز تولد الیور كوئین برمیگرده تا ازش كمك بگیره تا بتونه بچه نوزاد خودش را كه توسط رئیس سابق اش ربوده شده، نجات بده (رئیس Shado با این كار میخواد وادارش كنه تا یكی را براش به قتل برسونه). «دن جرگنز» هم طراح این داستان بود. 

 

7- شمار های 16 تا 21 سری سوم كمیك Green Arrow

كميك بوك دي سي

«برد ملتزر» معروف با این داستان وارد عالم كمیك شد. الیور كه تازه از مرگ بازگشته بود به سفری در سرتاسر كشور میره تا تمام اشیا و چیزهایی كه ممكنه هویت مخفی اش رو لو بده جمع آوری كنه چون میترسه دوباره بمیره و خانواده اش تحت فشار قرار بگيره. «فیل هستر» طراح این داستان نوآورانه بود. 

 

6- كمیك Green Arrow Year On

 كمیك Green Arrow Year On

در این كمیك «اندی دیگل» اریجین الیور كوئین را از نو روایت كرد. او موفق شد ذات اریجین اصلی الیور كوئین را حفظ و در عین حال آن را اپدیت كنه. طراحی های اقای Jock  هم شگفت انگیزه. 

 

5- شماره های 8 تا 9 كمیك JLA

 كمیك JLA

در این داستان دو قسمتی دیدیم كه پسر الیور كوئین به گروه جاستیس لیگ ملحق میشه و تبدیل میشه به گرین ارو جدید. او باید با شخصیتی به نام Key كه اعضای جاستیس لیگ را در فانتزی های خودش گرفتار كرده، بجنگه. نویسنده داستان «گرنت موریسون» معروفه. «فیل خیمنز» هم طراحیش كرده. 

 

4- شماره 76 تا 82 كمیك Green Lantern/Green Arrow

كمیك Green Lantern/Green Arrow

این شروع run تحسین شده و تاریخی «دنی اونیل» و «نیل آدامز» است كه با داستان هایی كه برای كمیك مشترك گرین ارو و گرین لنترن خلق كردند باعث شدند تا بلوغ بیشتری وارد كمیك های ابرقهرمانی شود و ما شاهد باشیم كه قهرمانان كميك بوكی بیش از پیش به موضوعات و معضلات اجتماعی توجه نشان میدهند (استاد ترابی در كتاب خودش مفصلا درباره اهمیت این داستان ها توضیح داده است). 

 

3- شمار های 1 تا 10 از سری سوم كمیك Green Arrow

كمیك Green Arrow

«كوین اسمیت» معروف با این داستان كمیك های گرین ارو را ربیوت كرد و دیدیم كه او دوباره زنده شده است. این كمیك خیلی هم پرفروش و موفق از آب درآمد.

 

2- شمار های 83 تا 89 كمیك Green Lantern/Green Arrow

http://spidey.ir/images/img/content/greatest-green-arrow-comics/greenarrowgreatest3.jpg

این هم همون داستان معروفی كه در آن معلوم میشه دستیار گرین ارو ( به نام Speedy) به هروئین معتاد شده! 

 

1- كمیك Green Arrow: The Longbow Hunters

1- كمیك Green Arrow: The Longbow Hunters

در این كمیك بود كه برای اولین بار گرین ارو را در نقش یك Vigilante دیدیم تا یك ابرقهرمان  ( Vigilante كسی است كه خودش مستقیما در جامعه دست به اجرای عدالت میزد) . خشونت هم در آن موج میزد (حتی معشوقه الیور كوئین یعنی "قناری سیاه" تا حد مرگ در این كمیك شكنجه شد و حتی نیروهای فوق بشری خودش را از دست داد) . در همین داستان بود كه با مامور سابق دولت یعنی آقای Eddie Fyers و همچنین گروه یاكوزا و شخصیت مرموزی مثل Shado آشنا شدیم. پس از موفقیت این سری بود كه مایك گرل نویسنده كمیك های اختصاصی گرین ارو شد و به تنهایی 80 شماره از آن را نوشت!

 

نویسنده: عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر گرین آرو (GREEN ARROW)

معرفی دشمنان تایتان های نوجوان 

10 شخصیت برتر دنیای کمیک که نمیمیرند!

5 شخصیتی که میخواهیم در بازی INJUSTICE 2 ببینیم !

10 كمیك برتر «گرین ارو» (GREEN ARROW)

15 شخصیت دنیای کمیک که یادتون رفته قبلا هم در تلویزیون دیده شده بودند!

15 دفعه ای که سریال های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

zuko
#1 zuko 1394-09-29 14:05
ممنون عمو خیلی مقاله ی خوبی بود. گرچه من اصلا از گرین ارو خوشم نمیاد. احساس میکنم ترکیبی مصنوعی از چند تا سوپر هیروی دیگست
نقل قول کردن
Odyssey
#2 Odyssey 1394-09-29 14:21
به به !
واقعا اين سري خسته نباشيد داره !
ولي من يه داستان مهم هم از گرين ارو داشتم كه هيچوقت نخوندمش اسمشم فك كنم نوش ارچر يا يه چيزى تو همين مايه ها بود
توش فك كنم اليور ثروتشو از دست ميده !
كسي دارتش ؟!
نقل قول کردن
Human Torch
#3 Human Torch 1394-09-29 15:12
ممنون از مقاله عمو مختار،فكر ميكنم براى فصل ١ سريال arrow از كميك green arrow:the longbow hunters اقتباس شده،درسته؟چون ما تو فصل يك ديديم كه اليور كويين ابتدأ اينگونه بود و يك vigilante بود وبعد كم كم در فصل بعدى شخصيتش به بلوغ رسيد،البته arrow تو سريال شبيه بتمن شده و اصلا شوخى نميكنه و fun نيست و تازه تو فصل ٤ داره كم كم به يك اليور كويين كه sense of humer (حس شوخ طبعى)داره و شبيه كميك هاى خودشه نزديك ميشه
نقل قول کردن
beast boy
#4 beast boy 1394-09-29 15:58
عمو مختار کارت خداوکیلی خیلی درسته نه مقالات تخصصی می نویسی بلکه تبعیضی هم بین شخصیت ها قائل نمیشی خیلی کارت درسته ;-)
شخصیت گرین ارو به لطف سرسالش الان یه محبوبیت کاملی رسیده عمو از نظر شما استیفن آمل خوب این نقش را بازی می کنه؟
از نظر من واقعا کارش توی نقش الیور عالی است
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#5 j.jonah jameson 1394-09-29 16:07
ممنون عمو ! :lol:
گرین آرو چه کمیک های جالبی داشته اما سریالش خیلی با نسخه کمیک تفاوت داره ( مثلا : قناری سیاه خودش قدرت فوق بشری داشته اما در سریال او به کمک نوعی وسلیه توانایی استفاده از امواج صوتی رو داره )
من خیلی هم از چهره ی گرین آرو در کمیک ها خوشم میاد یه جورایی شکل شکسپیر شده بود یکی از دلایلی که من از گرین آرو خوشم میاد ریشش است ( ریشش خیلی برام جالب بود)
#3
با نظرت کل چیز هایی که میخواستم بگم رو گفتی ! ممنونم از این بابت. :D
دم شما هم گرم عمو . خسته نباشید! :-)
نقل قول کردن
young spider
#6 young spider 1394-09-29 19:52
لطفا حمله نکنید ( سوی سخن من با عمو مختار است )
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
مقدمه : کدوم مارول فن ایرانی هست که با حرف های عمو مختار راضی و خشنود نشود؟؟؟ کدوم مارول فنی هست که مقالات عمو درباره نورمن یا اسپایدرمن رو دوست نداشته باشد؟؟ کی حرف های جالب و کوبنده عمو مختار رو دوست ندارد؟؟؟ من به شخصه تمامی مقالات عمو و استاد ترابی رو حفظ هستم و اینکه همه مقالات عمو مختار در حد عالی و خیلی عالی هستند ولی ...........
این مقاله ، مقاله متوسطی بود. مقاله خیلی سطحی. واقعا وقتی مقاله رو خوندم و بعدش فهمیدم که عمو نوشته ، تا ۵ دقیق باورم نمی شد.!!!!!!!!!!!! !! :o
همه ما از نوع نگارش و اطلاعات عمو مختار با خبر هستیم ولی این مقاله رو عمو مختار ننوشته. چون اصلا اینطوری عمو نمی نویسه؟؟؟ برای بعضی از شماره ها ۱ یا ۲ خط!!!!!!!!!!!!! !!!!!؟!؟!؟!!!؟! ! من اصلا کسی نیستم و حق ندارم از استاد خودم ، کسی که هر چی درباره اسپایدرمن و نورمن دارم ، ایراد بگیرم ولی بازم می گم ببخشید.
ولی این مقاله خیلی سطحی بود. به نظر من وقتی یه کاربر عادی ( من می دونم الیور کویین کی هست ) میاد و این مقاله رو می خونه کاملا گیج میشه. ای کاش یه اریجین کوتاه از الیور کویین می گفتید و یا ای کاش بلک کنری رو آشنا می کردید. ( بلک کنری هم می دونم کی هست ) یا بیشتر درباره سری ها می نوشتید. خلاصه هر سری رو می نوشید. حتی بعضی از کمیک ها که آشنا کردید ، مهم و معروف بودند تا آنجایی که برتر باشند. ای کاش بیشتر درباره هر سری و شماره می نوشتید.
ببخشید که از یکی از بزرگترین کمیک فن ها ایرانی ایراد گرفتم. ببخشید. به هر حال منم یه نقدی کردم.
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1394-09-29 20:00
#6:
مختار كه خودش گفته اين مقاله رو "زوري" نوشته اون وقت انتظار داشتي برات اندازه شاهنامه بنويسه! :-*
نقل قول کردن
Ice Man
#8 Ice Man 1394-09-29 22:00
کسی که ارو دوست داره حتی وقتی یه کمیک ازش بخونه ، میتونه از همون چند صفحه مقاله بنویسه یا توی 10 کمیک برتر......کلی توضیح بده ؛ اما وقتی عمو مختار گفت که از ارو خوشش نمیاد ، پس اتفاقات کمیک ها هم براش جالب نبوده و نمیتونه که خیلی توضیح بده و شایدم اگه خوشش نمیاد اصلا نخونده که خوشش نمیاد و متوجه دنیای ارو نیست (البته داستان های ارو پیچیده نیستن ) و یا شایدم اگه اشتباه نکنم عمو مختار از بتمن خوشش نمیاد و ارو هم یکم شبیه بتمنه. اینا رو گفتم چون آخه منم وقتی مقاله رو دیدم یکم فکر یانگ اسپایدر کردم (البته فقط یکمش نه همش بقیش نظرم همینیه که گفتم)
نقل قول کردن
beast boy
#9 beast boy 1394-09-29 22:09
من به عنوان یک دی سی فن هم با حرف یانگ اسپایدر موافقم و هم با آیس من اما شاید عمو مختار چون اولین مقاله اش در مورد یک شخصیت دی سی به خاطر همین این طوری نوشته است. یا مثل مقاله ی بتمن از چه کسایی تقلید کرده را نوشته بعد مجبور شده واسه مردعنکبوتی هم بنویسه این قضیه هم اینجا سنخیت داره اول هاکای را نوشته بعد گرین ارو را نوشته است.
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1394-09-29 22:33
بله درسته
درست مثل مقاله "بتمن از چه کسانی تقلید کرده" که بعدش به مختار گفتم همین مقاله رو باید برای مرد عنکبوتی هم بنویسی اینجا هم وقتی مقاله هاکای رو نوشت گفتم باید مقاله گرین ارو را هم بنویسی
کلی غر زد و فکر کنم چند تا فحش هم تو دلش بهم داد و بلاخره قبول کرد :lol:
نقل قول کردن
beast boy
#11 beast boy 1394-09-29 22:55
دیدید دوستان حق با من است پس به عمو مختار حق بدید که چنین مقاله ای بنویسه
عمو مختار یک کامیک هست که الیور از لارل خواستگاری می کنه اون کامیک هم می توانست توی لیست باشه
نظرتون در این کامیک چیه؟
نقل قول کردن
Human Torch
#12 Human Torch 1394-09-29 23:01
به نقل از Ice Man:
کسی که ارو دوست داره حتی وقتی یه کمیک ازش بخونه ، میتونه از همون چند صفحه مقاله بنویسه یا توی 10 کمیک برتر......کلی توضیح بده ؛ اما وقتی عمو مختار گفت که از ارو خوشش نمیاد ، پس اتفاقات کمیک ها هم براش جالب نبوده و نمیتونه که خیلی توضیح بده و شایدم اگه خوشش نمیاد اصلا نخونده که خوشش نمیاد و متوجه دنیای ارو نیست (البته داستان های ارو پیچیده نیستن ) و یا شایدم اگه اشتباه نکنم عمو مختار از بتمن خوشش نمیاد و ارو هم یکم شبیه بتمنه. اینا رو گفتم چون آخه منم وقتی مقاله رو دیدم یکم فکر یانگ اسپایدر کردم (البته فقط یکمش نه همش بقیش نظرم همینیه که گفتم)

شما اگه كميك هاى arrow رو خونده باشى ميدونى كه اليور كويين هيچ شباهتى به بتمن نداره و بسيار شوخ طبعه ولى تو سريال براى فصل هاى اوليه مثل بتمن بود و با دشمنان بتمن هم ميجنگيد ولى الان تو فصل ٤ حس شوخ طبعى رو در اليور ميبينيم،دوست عزيز با اطلاعات نظر بده ;-)
نقل قول کردن
Ice Man
#13 Ice Man 1394-09-29 23:07
بعد من یه چیزی بگم ؛ شاید arrow شخصیتی که از شخصیت هایی مثل بتمن یا رابین هود تقلید شده یا کپی شده اما در طول سالها تونسته به شخصیتی مجزا تبدیل بشه و ویژگی های مخصوص خودش داشته باشه ، خیلی ها بودن که اول اینطوری بودن ولی بعدا شکل گرفتن هر چند اونایی که از اول عالی بودن بهترن تا اونایی که کلی تغییر کردن.
نقل قول کردن
Ice Man
#14 Ice Man 1394-09-29 23:31
من با اطلاعات نظر دادم من هم کمیک های ارو خوندم ، هم تاریخچه ارو ؛ ارو اول شبیه بتمن بوده در طول سالها تغییر کرده. فکر کنم تو کمیک های جدید جدیدشو خوندی ، اول خودت مطمئن شو بعد نظر بده و الان مثلا گفتی ارو شبیه بتمن نیست چون ارو شوخ طبع ، بتمن نیست !؟ زرنگی مثلا !؟ این تنها فرقشون بوده ، ارو شبیه بتمن بوده اگه اشتباه نکنم خود خالقشم گفته بود. بعدش از اینکه روزا مثل بتمن عادی و شب به کارش مشغول و گرین ارو میشه گرفته تا غارش و اسم زایه غارش کپی بتمن بود .(البته من کپی رو قبول ندارم ، بیشتر تقلید بود)یه جوری میگی انگار همین جوری یه چیزی پروندم :oops:
نقل قول کردن
Ice Man
#15 Ice Man 1394-09-29 23:34
راستی شکلکم اشتبایی فرستادم ، منظورم این بود: :-* :-* :-* :-* :-* :-*
نقل قول کردن
beast boy
#16 beast boy 1394-09-29 23:41
به نقل از Ice Man:
#14من با اطلاعات نظر دادم من هم کمیک های ارو خوندم ، هم تاریخچه ارو ؛ ارو اول شبیه بتمن بوده در طول سالها تغییر کرده. فکر کنم تو کمیک های جدید جدیدشو خوندی ، اول خودت مطمئن شو بعد نظر بده و الان مثلا گفتی ارو شبیه بتمن نیست چون ارو شوخ طبع ، بتمن نیست !؟ زرنگی مثلا !؟ این تنها فرقشون بوده ، ارو شبیه بتمن بوده اگه اشتباه نکنم خود خالقشم گفته بود. بعدش از اینکه روزا مثل بتمن عادی و شب به کارش مشغول و گرین ارو میشه گرفته تا غارش و اسم زایه غارش کپی بتمن بود .(البته من کپی رو قبول ندارم ، بیشتر تقلید بود)یه جوری میگی انگار همین جوری یه چیزی پروندم :oops:


دوست عزیز یکم آروم تر می توانی با آرامش بحث کنی خشمگین نشو و یکم از لحن بهتری استفاده کن
من به غیر از اینکه ارو پولداره بتمن هم پولداره
الیور جذابه بروس هم جذابه شباهت دیگه ای نمی بینم :-*
نقل قول کردن
Ice Man
#17 Ice Man 1394-09-30 00:48
#18باشه اصلا چه بهتر چون تو اولین کسی هستی که میبینم این میگه ، بعد من دیگه نمیدونم چی بگم ، فقط همین میتونم بگم که در ظاهر مثل شخصیتی مثل هاکای اما تقلید از رابین هود و...(حالا بتمنم بوده ولی اون ولش کن )که باز مثل همین رابین هودم نیست و برای خودش یه شخصیت کامل یعنی آرو مثل گرین آرو 8) راستی ببخشید یکم زیاده روی کردم حواسم نبود ، آخه چون از حرفت خیلی تعجب کردم ، کلی چیز بود میخواستم همه رو بهت بگم اینطوری شد. :-) :oops: :-) :oops: ;-)
نقل قول کردن
Mr.fantastic
#18 Mr.fantastic 1394-09-30 11:24
عالی بود عمو مختار....
تو این مدت کم که اینجا بودم دیدم کم مقاله مینویسی ولی خوب مینویسی...با گرین ارو هم بیشتر در سریال حال میکنم...تو این کمیکا ظاهرش خیلی شبیه رابین هوده :roll:
اون کمیک شماره 9 که بتمن هم توش بود به نظرم خوبه...
ایا امکان ترجمش هست؟؟؟
نقل قول کردن
Emerald Archer
#19 Emerald Archer 1395-09-08 15:12
دنیا دیگه مثل ارو نداره...نه داره نه می تونه بیاره
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#20 Captain Steve Lover 1395-09-18 16:04
راستش من هم علاقه ای به ارو ندارم(یعنی از هیچکدوم از شخصیتای دیسی خوشم نمیاد)

و مقاله هایی که ببینم تو سایت گزاشتین و از یه شخصیت دیسی هست رو نمیخونم یا خیلی کم میخونم .ولی این یکی رو دیدم نویسندش خوبه گفتم بخونم.


دستتون درد نکنه عمو مختار عالی نوشتی . مقاله های شما و استاد ترابی همیشه عالی هست. خسته نباشید.
نقل قول کردن
spider parker
#21 spider parker 1395-09-18 19:36
من نمیتونم نظر تخصصی بدم درباره گرین ارو چون باهاش آشنایی زیادی ندارم اما بنظرم مقاله خوب و جالبی بود..... :-)
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#22 TMNT - FAN 1402-12-28 20:41
خیلی عذر میخوام ، ولی وقتی علاقه ای به شخصیتی ندارید نوشتن مقاله اختصاصی براش خیلی اشتباهه
این مقاله جوری نوشته شده که انگار جناب آقای مختار نه تنها از اولیور کوئین خوشش نمیاد بلکه بدش هم میاد !
حداقل کسی مثل آقای ترابی قبول زحمت میکردن که اگه عاشق شخصیت نیستن ازش بدشون هم نیاد ، آخه فقط دو خط توضیح راجب هر مورد ؟؟؟!!!
یکی مثلا طرفدار دو آتیشه شخصیته و وقتی با کلی ذوق وارد مقاله میشه و میبینه مطلب اصلا براش کافی نیست چه حالی میشه ؟
این دست مقالات یا باید به دست علاقه مندان به کاراکتر نوشته بشه یا حداقل کسی که هر مورد رو با ده کلمه تموم نکنه
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1402-12-29 02:19
به نقل از TMNT - FAN:
خیلی عذر میخوام ، ولی وقتی علاقه ای به شخصیتی ندارید نوشتن مقاله اختصاصی براش خیلی اشتباهه
این مقاله جوری نوشته شده که انگار جناب آقای مختار نه تنها از اولیور کوئین خوشش نمیاد بلکه بدش هم میاد !
حداقل کسی مثل آقای ترابی قبول زحمت میکردن که اگه عاشق شخصیت نیستن ازش بدشون هم نیاد ، آخه فقط دو خط توضیح راجب هر مورد ؟؟؟!!!
یکی مثلا طرفدار دو آتیشه شخصیته و وقتی با کلی ذوق وارد مقاله میشه و میبینه مطلب اصلا براش کافی نیست چه حالی میشه ؟
این دست مقالات یا باید به دست علاقه مندان به کاراکتر نوشته بشه یا حداقل کسی که هر مورد رو با ده کلمه تموم نکنه

این که ایشون علاقه ای به این شخصیت ندارن کاملا درسته . منم راستش هیچ علاقه ای بهش ندارم و در عوض کلینت بارتون تو مارول رو خیلی از شخصیتش خوشم میاد
و اینم اصلا قبول ندارم که فقط وقتی باید مقاله بنویسیم که به شخصیتی علاقه داریم چون اینطوری ممکنه مقاله مون آمیخته به تعصب باشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید