10 كمیك برتر شزم (Shazam)

5 كمیك برتر شزم (Shazam)

این مقاله به مناسبت اکران جهانی قسمت دوم فیلم سینمایی "شزم" بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار می گیرد.

مقدمه: شزم یكی از پیچیده ترین تاریخچه ها را در عرصه چاپ و صنعت كمیك های ابرقهرمانی دارد. نام اصلی و اریجینال این شخصیت «كاپیتان مارول» (Captain Marvel) بود كه كمیك هایش در دهه 40 میلادی توسط انتشارات فاست كامیكس چاپ میشد. خالقش آقای «سی. سی. بک» (C. C. Beck) بود که سال 1989 درگذشت. این شخصیت خیلی هم محبوب شد و كار به جایی كشید كه از سوپرمن هم محبوب تر شد و كمیك هایش از كمیك های سوپرمن بیشتر میفروخت! تا اینكه سال 1953 دی سی از فاست كامیكس به دادگاه شكایت كرد و ادعا كرد كه كاپیتان مارول قدرت هایی دارد كه خیلی شبیه به قدرت های سوپرمن است !!! تا اینكه در دهه 70 میلادی دی سی توانست رایت این شخصیت را به دست آورد. اما اینجا بود كه مشكلی بزرگ بر سر راه دی سی قرار گرفت! در واقع در این گیر و دار كه دی سی و فاست با هم مشغول دعواهاي حقوقي بودند، مارول از فرصت استفاده كرده و از نام "كاپیتان مارول" برای یكی از شخصیت های جدید خودش استفاده كرده بود. بدین ترتیب دی سی دیگر نتوانست از این نام استفاده كند و مجبور شد از نام «شزم» برای این شخصیت بهره بگيرد (شزم در واقع كلمه ای بود كه كاپیتان مارول ازش استفاده میكرد تا از نوجوانی به نام «بیلی بتسون» به كاپیتان مارول تبیل شود). در هر حال در سالها و دهه های گذشته دی سی بارها و بارها كميك های شزم را ریبوت كرده ولي بايد اعتراف كرد كه اين شخصيت از آن دوران اوج خود در دهه های 40 و 50 میلادی فاصله گرفته است. ولی این دلیل نمیشود داستان های خوبی از روی او نوشته نشده باشد. این شما و این هم 5 داستان برتر شزم!

(پیشنهاد میشود قبل از خواندن این مقاله ، به اینجا بروید تا بیشتر با اُریجین و پیشینه شخصیت شزم آشنا شوید)

 

10- شماره های 22 تا 46 از کمیک Captain Marvel Adventures

 شماره های 22 تا 46 از کمیک Captain Marvel Adventures

در دهه 40 میلادی، شزم (که اون موقع هنوز اسمش «کاپیتان مارول» بود) محبوب ترین ابرقهرمان در آمریکا به شمار می آمد و در دو کمیک اصلی به نام های Whiz Comics و Captain Marvel Adventures حضور داشت. چند تا عنوان انشعابی هم براساس شخصیت های دیگر داستان های او چاپ میشد مثل Wow Comics، Mary Marvel، Marvel Family و ... جالبه که بدونید Captain Marvel Adventures تیتراژی میلیونی داشت و هنوز هم پرتیراژ ترین کمیک تاریخ به حساب میاد. اون دوران واقعا طلایی بود و بهترین و مهم ترین داستان شزم در آن زمان در همین سری چاپ شد (بین شماره های 22 تا 46) . این داستان بسیار مهمه چون میگن یکی از اولین داستان های تاریخ کمیکه که حالت آرک داشت. یعنی اون موقع که داستان ها همیشه تک قسمتی بودند ولی این داستان در چندین و چند شماره ادامه پیدا کرد و به سرانجام رسید. یعنی دو سال طول کشید که واقعا هنوزم اگر نگوییم بی سابقه ولی واقعا کم سابقه است. این داستان از یک نظر دیگر هم تاریخی است و اونم اینه که برای اولین بار در دنیای کمیک دیدیم که ابرشرورهایی که قبلا به صورت مجزا و مستقل دیده بودیم، با هم تیم تشکیل دادند و بدین ترتیب اولین گروه خبیث تاریخ کمیک شکل گرفت که اسمش بود "جامعه بزرگ شرارات" (The Monster Society of Evil).

 "جامعه بزرگ شرارات" (The Monster Society of Evil).

رهبر این گروه هم «مستر مایند» بود که از بزرگترین دشمنان شزم به حساب میاد. البته متاسفانه این داستان درست مثل خیلی از کمیک های آن دوران پر است از یک سری کلیشه های نژاد پرستانه درباره سیاه پوستان و ژاپنی ها!

 

9- شماره 148 از کمیک Captain Marvel Adventures

 شماره 148 از کمیک Captain Marvel Adventures

درست مثل همه کمیک بوک های ابرقهرمانی، پس از اتمام جنگ جهانی دوم از محبوبیت شزم (که اون موقع هنوز کاپیتان مارول صدا زده میشد) هم کاسته شد. اما بدتر اینکه انتشارات فاست (صاحب این شخصیت) با شکایت های متعددی از سوی دی سی مواجه شد (همانطور که در مقدمه این مقاله گفتم، دی سی ادعا میکرد که شزم از روی سوپرمن تقلید کرده است!) . در نهایت دی سی برنده شد و فاست کامیکس دیگر اجازه انتشار کمیک های شزم را پیدا نکرد. شماره 148 از Captain Marvel Adventures یکی از آخرین کمیک بوک هایی بود که فاست از روی شزم چاپ کرد و تیم کلاسیک « سی. سی بک» و «اتو بایندر» روی آن کار کردند. اسمش هم بود" کاپیتان مارول با جهان نبرد میکند". در این داستان به یاد ماندنی سیاره زمین عصبانی شده (به خاطر آسیب هایی که انسان ها بهش میزنند) بنابراین سعی میکنه از طریق گرمایش جهانی (Global Warming) انتقام بگیره! پس شاهد نبرد شزم با کره زمین هستیم! این کمیک یکی از بهترین طراحی های تاریخ رو داره و یکی از اولین نمونه ها در کمیک بوک های ابرقهرمانی است که در آن به مسائل زیست محیطی اشاره شد.

  

8. All-New Collectors' Edition Vol#1 C-58

All-New Collectors' Edition

در دهه 70 میلادی میلادی شاهد بازگشت کاپیتان مارول اریجینال بودیم! یعنی گفتم که دی سی از فاست شکایت کرد و این شرکت ورشکسته شد و دیگر نتوانست از روی کاپیتان مارول کمیک منتشر کنه ولی دی سی همانطور که در این مقاله گفتیم، رایت این شخصیت را خرید و به جمع ابرقهرمانان خودش اضافه نمود. منتهی یه مشکلی بود. کمپانی مارول قبل از این اتفاق یعنی در سال 1967 شخصیت جدیدی را خلق کرده بود به نام «کاپیتان مارول»! (این مقاله را بخوانید) . بنابراین دی سی دیگر نمیتوانست از اسم کاپیتان مارول استفاده کند و در نتیجه به ناچار از اسم شزم استفاده و شروع کرد به چاپ کمیک های جدید این شخصیت. میتونید روی جلد اولین کمیک دی سی از شزم رو اینجا تماشا کنید.این سری را خالقین اصلی شزم طراحی و نویسندگی میکردند ولی راستش سبک آنها دیگر برای دهه 70 میلادی مناسب نبود. یعنی قدیمی به نظر می آمد. بنابراین «سی سی بک» پس از 10 شماره این عنوان را ترک کرد. بعدش هم این سری فقط تا شماره 35 دوام آورد و کنسل شد. اما شخصیت شزم در کمیک های دیگر دی سی حضور میافت. مهم ترین آنها در این کمیک بود که حالت قطور و رمان گرافیکی داشت و اولین نبرد تمام عیار بین سوپرمن و شزم در آن رقم خورد  و این نبرد چیزی بود که هواداران سالها بود منتظرش بودند. البته سوپرمن و شزم بعدش با هم همکاری کردند تا دنیاهای خود را از دست یک جادوگر مریخی نجات دهند!

و حالا که بحث تیم آپ بین سوپرمن و شزم است این رو هم بگم که  بین سالهای 2005 تا 2006 یک كمیك 4 قسمتی چاپ شد به نام Superman/Shazam: First Thunder که اونم داستان معرکه ای داشت :

كميك سوپرمن و شزم

در این کمیک شاهد یك team-up معركه بین سوپرمن و شزم هستیم. در حقیقت اولین برخورد بین این دو قهرمان از نو روایت میشود. نقطه قوت اصلی این داستان این است كه به خوبی موفق میشود دشمنان كلاسیكی مثل Lord Sabbac و لكس لوثر را وارد داستان كند و در پایان با نبردی با Doctor Sivana  به اوج میرسد. این كمیك به خوبی تفاوت بین سوپرمن و شزم را نشان میدهد ، به خصوص در فصل پایانی تراژیك خود كه در آن بیلی بتسون پس از اینكه یكی از دوستان نزدیك اش به قتل میرسه دچار فروپاشی عصبی میشه.

 

7- شماره 3 از کمیک DC Comics Presents Annual

شماره 3 از کمیک DC Comics Presents Annual

شزم برای مدتی به عنوان شخصیت میهمان در کمیک World's Finest حضور پیدا میکرد و بعدش هم در کمیک Adventure Comics. تا اینکه رویداد مهم "بحران در دنیاهای نامحدود" (Crisis on Infinite Earths) از راه رسید و دی سی و دنیاهایش را دگرگون کرد . شزم هم صاحب یک کمیک به نام The New Beginning شد که سعی کرد منشا و Origin او را به روز تر کند (یعنی دیگر معلوم شد که وقتی «بیلی بتسون» به شزم تبدیل میشه، شخصیت نوجوان او همچنان حفظ میشه در حالی که قبلا اینطور نبود. این موضوع را ما در فیلم "شزم" نیز که سال 2019 اکران شد شاهد بودیم و  دیدیم که وقتی بیلی به شزم تبدیل میشد فقط هیکلش بزرگ میشد ولی شخصیتش به صورت نوجوان باقی میماند) و پس از آن دیدیم که حضور شزم در دنیای اصلی دی سی پررنگ تر از قبل شده. بعد از داستان Legends هم شاهد بودیم که شزم به یکی از اعضای گروه "جاستیس لیگ" تبدیل شد. این کمیک شماره 3 DC Comics Presents Annual از  نیز یکی از بهترین های شزم در آن دوران است که شاهد تیم آپ ماندگاری بین او و سوپرمن بودیم. در این داستان «دکتر سیوانا» به عنوان بزرگترین دشمن شزم ، قدرت های او را دزدید تا با سوپرمن مقابله کنه!

 

6. Shazam! The Monster Society of Evil

كميك شزم - shazam

این رمان گرافیكی سال 2009 و توسط «جف اسمیت» خلق شد. جف اسمیت كسی است كه با كمیك های مستقل Bone به موفقیت خارق العاده ای دست یافته. این كمیك به خوبی همه مخاطبین را در رده های سنی مختلف با سرگذشت و حال و هوای داستان شزم آشنا میسازد. یعنی شما عصاره و جوهره داستان های كلاسیك شزم را در دهه 40 میلادی میتوانید در این كمیك بخوانید و با سرگذشت و اریجین او آشنا شوید. صحنه های اكشن خوبی هم دارد. جف اسمیت در این داستان بیشتر روی شخصیت بیلی بتسون و خواهرش مری تمركز میكند. شاید نقطه ضعف اصلی این كمیك این باشد كه دشمن اصلی شزم یعنی «بلك آدام» در آن نیست و از شخصیت خبیث Mister Mind استفاده كرده. در هر حال این كمیك لحظات ماندگار و فكاهی بسیار خوبی دارد.

 

 5. Shazam! Power of Hope

كميك Shazam! Power of Hope

این كمیك تك قسمتی از مجموعه كمیك های World’s Greatest Superheroes است كه الكس راس برای دی سی خلق كرد و فرمتی بزرگتر از حد معمول داشتند. در این كمیك های قهرمانان مشهور دی سی سعی میكردند با مشكلات و چالش هایی كه در دنیای واقعی وجود دارند، روبرو شوند. طراحی های این كمیك مشخصه كه عالیه چون الكس راس افسانه ای اون رو خلق كرده ولی داستانی كه «پل دینی» هم نوشته خوبه و بهتر از اون چیزیه كه تصور میشه. ما میبینیم كه شزم نامه یك كودك مریض را در بیمارستان میخونه و تصمیم میگیره بهش در بیمارستان سر بزنه و اینجاست كه متوجه میشه میتونه با انجام چنین كارهایی به بچه ها اميد  زندگي بده (البته ناگفته نماند كه نویسنده انگار ایده این كميك را از بهترین داستان مرد عنكبوتی كه اینجا میتونید با ترجمه فارسی بخونیدش، الهام گرفته!)

 

4- شماره های 1 تا 12 از کمیک The Trials of Shazam

شماره های 1 تا 12 از کمیک The Trials of Shazam

پس از وقایع رویداد Infinite Crisis شاهد بودیم که «فردی فریمن» که قبلا به عنوان «کاپیتان مارول جونیور» شناخته میشد و او را یکی از دستیاران شزم حساب میکردند ، نقش اصلی را پیدا کرد . بنابراین در این کمیک 12 قسمتی شاهد هستیم که قهرمانی جوان و بی تجربه باید با مشقات و چالش های فراوانی روبرو بشه تا بتونه خودش رو به عنوان یک قهرمان بزرگ معرفی کنه. یک داستان فوق العاده درباره قهرمان شدن و به بلوغ رسیدن.

 

3. The Multiversity: Thunderworld #1

The Multiversity: Thunderworld

یک داستان تک قسمتی که سال 2014 به دست توانمند «گرنت موریسون» نوشته شد و البته مربوط میشد به رویداد بزرگ Multiversity. با این حال به طور مستقل هم داستان بسیار جذاب ، قابل فهم و مدرنی از شزم ارائه میکنه. موریسون ادای احترامی جانانه به تاریخ شزم میکنه و در 40 صفحه به شخصیت های کلاسیک مختلف کمیک بوک های شزم اشاراتی را داره. این داستان به خواننده کمک میکنه تا ارزش ریشه های این شخصیت را که به دوره طلایی کمیک بوک در دهه 40 میلادی برمیگرده، بهتر درک کنند.

  

2. Shazam! New 52

كميك شزن new 52

جف جانز و گری فرنك توانستند شزم را به خوبی در ربیوت گسترده دی سی یعنی New 52 به روز كنند . داستان های آنها در قالب یك رمان گرافیكی به نام Shazam! گردآوری شده است. در این داستان لباس شزم دچار تغییر شد. ضمنا آنها بیلی بتسون را نسبت به قبل تغییر دادند و همچون نوجوانی به تصویر كشیدند كه دغدغه های بیشماری دارد. در واقع آنها سعی كردند چهره و نسخه واقع تری برای شخصیتی كه 15 ساله اش هست و یتیم شده ترسیم كنند و معلومه كه همچین نوجوانی مشكلات و دغدغه های فراوانی داره. به همین خاطر او نمیتونه به اطرافیانش اعتماد كامل داشته باشه. نقطه قوت اصلی داستان در نبرد واقعا حماسی بین شزم و دشمن شماره یك او یعنی بلك آدام است. در ضمن شاهد هستیم كه كل اعضای خانواده شزم درگیر ماجرا میشوند كه در نوع خودش جالبه. برای خواندن این کمیک به زبان فارسی به اینجا بروید.

 

1. The Power of Shazam!

كميك بوك The Power of Shazam!

اگر دنبال یك داستان كامل و سرراست از شزم هستید و میخواهید با خوندن آن كاملا با دنیای این قهرمان آشنا شوید حتما باید اینو بخونید! این رمان گرافیكی سال 1994 توسط گری اردوی طراحی و نوشته شد، يعني زماني كه  دی سی موفق شد تمام شخصیت های مرتبط با شزم را از فاست كامیكس خریداری كند. بنابراین اریجینی كه اینجا از شزم روایت میشود همانی است كه غالبا در كمیك های فاست دیده بودیم. ولی نویسنده موفق شده خصومت بین شزم و بلك ادام را عمیق تر و شخصی تر كنه . در ضمن در اینجا میبینیم آن مرد مرموزی كه بیلی را راهنمایی میكنه تا به ایستگاه متروی شهر بره و در آنجا با جادوگر اعظم ملاقات كنه و قدرت هایش رو به دست بیاره، كسی نیست جز روح پدر مرحومش! این كمیك آنقدر قوی بود كه باعث شد دی سی ترغیب بشه سری جدیدی از كمیك های شزم تحت عنوان Power of Shazam! به صورت ماهانه چاپ كنه.

  

 مهدی ترابی مهربانی

 

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مطالب مرتبط:

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه جاستیس لیگ (JUSTICE LEAGUE)

15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

نقد و بررسی فیلم شزم (SHAZAM)

15 ناشر کمیک بوکی که دیگر وجود ندارند

کمیک کان 2018 : نقد و بررسی اولین تریلر فیلم سینمایی "شزم" (SHAZAM)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

15 شخصیت دنیای کمیک که یادتون رفته قبلا هم در تلویزیون دیده شده بودند!

15 نبردی که دوست داریم بین کاراکترهای سرشناس دنیای سرگرمی ببینیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Samwel Tarly
#1 Samwel Tarly 1394-11-13 15:40
شزم واقعا شخصیت خاصی داره و نحوه تبدیل شدنش به شزم سبب شده که انقدر محبوب بشه چون فقط با گفتن یک کلمه قدرتمند میشه یعنی خیلی اسون و بدون هیچ تلاشی(نه متل بتمن که سال ها تمرین کرد یا سوپرمن که اصن زمینی نیست)
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #2 mokhtar 1394-11-13 15:55
به نقل از agh:
شزم واقعا شخصیت خاصی داره و نحوه تبدیل شدنش به شزم سبب شده که انقدر محبوب بشه چون فقط با گفتن یک کلمه قدرتمند میشه یعنی خیلی اسون و بدون هیچ تلاشی(نه متل بتمن که سال ها تمرین کرد یا سوپرمن که اصن زمینی نیست)


شزم در دوران خودش يعني اون موقع كه كاپيتان مارول نام داشت، خيلي خوب بود. كميك هاش خلاقيت بيشتري نسبت به سوپرمن داشتند و در حالي كه سپورمن اكثر اوقات با روبات و دانشمندان ديوانه در حال مبارزه بود، اما دشمنان شزم خلاقانه تر بودن. ضمن اينكه شزم اون سالها يك سريال سينمايي هم داشت به نام the adventures of captain marvel كه هنوز هم ازش به عنوان يكي از بهترين هاي تاريخ ياد ميشه و ميگن شاهكاري بود در زمان خودش:


ولي متاسفانه به نظر ميرسه شزم ديگر نميتونه در دنياي مدرن و در بين خيل عظيم شخصتي هاي كميك بوكي مثل قبل موفق باشه. الان دي سي چند بار سعي كرده ريبوتش كنه ولي موفقيت خاصي دستش نيومده. من خيلي از خوشم مياد ولي دوست دارم داستان هاش رو تو همون حالت retro ببينم. از اين تغييراتي كه دي سي تو شخصيت اش ميده تا به روز بكنه اين شخصيت رو، خوشم نمياد
نقل قول کردن
captain bat
#3 captain bat 1394-11-13 18:04
آقا یه سوال
اینکه میگن دیسی فیلم شرم رو سال 2019 میسازه درسته؟؟؟
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#4 amir a. ghaderi 1394-11-13 18:09
به نقل از captain bat:
آقا یه سوال
اینکه میگن دیسی فیلم شرم رو سال 2019 میسازه درسته؟؟؟

سالش رو دقیقا نمیدونم ولی قطعا میسازه
دواین جانسون هم نقش بلک ادام رو بازی میکند
نقل قول کردن
DAREDEVIL
#5 DAREDEVIL 1394-11-13 19:30
از آقای ترابی بابت مقاله متشکرم.
با این که حتی یک کمیک هم از شزم نخوندم ولی همیشه برام یک شخصیت جذاب بوده از قدرت هاش هم خیلی خوشم میاد با این مقاله هم به اطلاعاتم در باره ی این شخصیت اضافه شد واقعا متشکرم.
نقل قول کردن
Scarlet 3pidey
#6 Scarlet 3pidey 1394-11-13 20:20
مقاله عالی بود.
یه سوال ذهن منو مشغول کرده.بلک ادم کیه و از کجا اومده.اوریجینش چی بوده؟
نقل قول کردن
Dr.Mehdi
#7 Dr.Mehdi 1394-11-14 01:48
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از captain bat:
آقا یه سوال
اینکه میگن دیسی فیلم شرم رو سال 2019 میسازه درسته؟؟؟

سالش رو دقیقا نمیدونم ولی قطعا میسازه
دواین جانسون هم نقش بلک ادام رو بازی میکند


تو از کجا میدونی یعنی منبعت کجاست؟
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1394-11-14 13:45
به نقل از Dr.Mehdi:
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از captain bat:
آقا یه سوال
اینکه میگن دیسی فیلم شرم رو سال 2019 میسازه درسته؟؟؟

سالش رو دقیقا نمیدونم ولی قطعا میسازه
دواین جانسون هم نقش بلک ادام رو بازی میکند


تو از کجا میدونی یعنی منبعت کجاست؟

راست ميگه سال 2014 تاييد شد براي سال 2019 فيلم شزم رو ميسازن. راك هم قراره نقش بلك ادام رو بازي كنه
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1394-11-14 13:49
به نقل از Scarlet 3pidey:
یه سوال ذهن منو مشغول کرده.بلک ادم کیه و از کجا اومده.اوریجینش چی بوده؟

بلك آدام در كميك هاي اصلي و كلاسيك شزم اريجين اش اينجوري بود كه در واقع نسخه پليد شزم به شمار مي آمد. يعني نيروهاش شبيه شزم بود و توسط همون جادوگري بهش داده شده بود كه بعدا نيروهاي شزم رو بهش ميده ولي از اونا براي اعمال پليد استفاده ميكرد.


او در مصر باستان به نيروهايش دست يافته بود و تا زمان حال عمر كرده بود تا با شزم بجنگد ولي پس از اينكه دي سي شخصيت هاي فاست كاميكس را خريداري كرد، بلك ادام رو هم احيا كرد و اريجين شا رو هم تغيير داد. يعين ما ديديم كه باستان شناس پليدي بود كه در قتل پدر و مادر بيلي بتسون نقش داشت . از مون موقع به بعد بلك ادام يه جورايي يك ضد قهرمان بوده كه سعي داشته گذشته خودش را جبران كند.
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1394-11-14 15:18
به نقل از mokhtar:

شزم در دوران خودش يعني اون موقع كه كاپيتان مارول نام داشت، خيلي خوب بود. كميك هاش خلاقيت بيشتري نسبت به سوپرمن داشتند و در حالي كه سپورمن اكثر اوقات با روبات و دانشمندان ديوانه در حال مبارزه بود، اما دشمنان شزم خلاقانه تر بودن.

كاملا درسته
يك دليل ديگه براي اينكه شزم اون سالها از سوپرمن محبوب تر شد اين بود كه داستان هاي ابرقهرماني را با اساطير قديمي پيوند ميزد
ضمن اينكه شزم خيلي هم نوآوري داشت مثلا اولين داستان سريالي و طولاني در عالم كميك در كميك هاي او چاپ شد و در حالي كه اكثر قهرمان ها داستان هاشون در يك شماره تموم ميشد ولي در دهه 40 ميلادي داستاني چاپ شد كه از شماره 22 تا 46 كميك adventures of captain marvel طول كشيد.
ضمنا در اين داستان براي اولين بار در تاريخ كميك شاهد تشكيل گروهي خبيث بوديم به نام The Monster Society of Evil


همه اينا باعث شد تا شزم (يا همون كاپيتان مارول اريجينال) تبديل بشه به محبوب ترين قهرمان در دوران طلايي كميك. يك عالمه هم كميك فرعي از داستان هاي او چاپ ميشد.
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#11 amir a. ghaderi 1394-11-14 16:47
#9 و #10:
مرسی استاد بابت اطلاعات تکمیلی شما درباره شزم
شما یک دایره المعارف کامل و متحرک کمیک بوک هستید و این سایت بهترین و تخصصی ترین مرجع کمیک بوک ایران است
کاش من نیز روزی مثل شما شوم
نقل قول کردن
Freakazoid
#12 Freakazoid 1394-11-16 00:00
چقدر خوبه صاحب سایت اسپایدی اینقدر درباره شزم اطلاعات داره. برام خیلی عجیبه بزرگترین fan مرد عنکبوتی در ایران از مجموع fan های دی سی در ایران معلومات بیشتری درباره شخصیت های دی سی داره :-*
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1394-11-18 12:07
لينك دانلود كميك "75 سال با شزم".
اين كميك حاوي مهم ترين و بهترين داستان هاي شزم در 75 سال گذشته است:

llink.ir/8fgj

لينك دانلود كميك the power of shazam:




llink.ir/8fgi
نقل قول کردن
Amir spidey
#14 Amir spidey 1394-11-18 15:35
به نقل از mtm:

لينك دانلود كميك the power of shazam:


spidey.ir/.../...

trainbit.com/.../...

واقعا این کمیک قشنگ بود یعنی یکی مثل من که تا حالا یه کمیک از شزم نخونده با کل دنیاش آشنا می شه.الان هر کی اینو بخونه از سرنوشت پدر و مادر بیلی تا شزم شدنش و اولین مبارزش با black adam رو میفهمه.خوبیش این بود که صحنات طنز هم کم نداشت مانند این uplooder.net/.../... فقط چند تا سوال برام پیش اومد:1 _ مگه مارول زمانی که دی سی با فاست کمیک با هم مشکل داشتن اسم کاپیتان مارول رو برای خودش نکرد؟ 2 _black adam چرا تو بقیه کمیک ها این گردنبند نداره؟تو این کمیک: uplooder.net/.../... تو کمیک های دیگه: uplooder.net/.../blackadam.jpg
ممنون میشم اگه جواب بدید
نقل قول کردن
Amir spidey
#15 Amir spidey 1394-11-18 15:42
اینم بلک ادام دنیای سینمایی دی سی uplooder.net/.../...
نقل قول کردن
Freakazoid
#16 Freakazoid 1394-11-18 19:39
#14:
1- سئوال اولت که نامفهومه. من که نفهمیدم سئوالت چیه
2- این سئوالت هم سطحیه. هر طراحی ممکنه به سلیقه خودش لباس شخصیت ها رو عوض کنه. این که چیز مهمی نیست
نقل قول کردن
Amir spidey
#17 Amir spidey 1394-11-18 19:50
به نقل از Freakazoid:
#14:
1- سئوال اولت که نامفهومه. من که نفهمیدم سئوالت چیه
2- این سئوالت هم سطحیه. هر طراحی ممکنه به سلیقه خودش لباس شخصیت ها رو عوض کنه. این که چیز مهمی نیست

تو سوال اول منظورم اینه که بعد به وجود اومدن کاپیتان مارول تو مارول کس دیگه ای نمی تونه از اسم کاپیتان مارول استفاده کنه پس چرا تو این کمیک اسم شزم کاپیتان مارول هست؟
در مورد سوال دوم هم ما تو این کمیک دیدیم که ادام در حالت عادی نمیتونه مثل بیلی کلمه شزم رو بگه و به قدرت دست پیدا کنه و با او گردنبد تونست قدرتش رو بدست بیاره، تو صحنه آخر مبارزه هم دیدیم که وقتی بیلی از گردن بلک ادام گردنبند رو کند ادام دوباره به حالت انسانی و ضعیفش برگشت در حالتی که تو کمیک های دیگه گردنبند منشا قدرت ادام نیست
نقل قول کردن
Freakazoid
#18 Freakazoid 1394-11-18 20:07
درباره سئوال اولت باید بگم که فکر کنم دی سی میتونه از اسم کاپیتان مارول استفاده کنه ولی فقط تو داخل کمیک ولی نمیتونه از این اسم برای عنوان کمیک استفاده کنه
درباره سئوال دومت باید بگم که درست میگی . چون تو سالهای اخیر اونقدر کمیک های دی سی ریبوت شدن که شخصیت ها هم عوض شدن. حتما تو new 52 دیگه بلک ادام به اون گردنبند نیاز نداره
نقل قول کردن
THE END
#19 THE END 1394-11-19 21:34
ازش خوشم میاد باحاله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید