10 فرنچایز شکست خورده که قرار بود سه گانه باشند!

اینها قرار بود استودیوها را خوشبخت کنند ولی ..

مقدمه: روز به روز اعتماد به نفس کمپانی های هالیوودی زیاد میشه به گونه ای که شروع ساخت یه فیلم رو کلید میزنن و طوری طرح و برنامه ریزیشون رو انجام میدن که این فیلم دارای یک سه گانه بشه اما متاسفانه این طرح ها و برنامه ریزی ها گاهی اوقات خیلی خوشبینانه هستند و حتی قبل از اینکه فیلم برای عموم نمایش داده بشه و نظر طرفداران رو ببیند برنامه ریزی خودشون رو انجام میدن اما ای دل غافل ...

تو این موقعیته که بعد از نمایش و عدم استقابل تماشاگران تازه متوجه اوضاع وخیم فیلم میشن و تمامی طرح ها و برنامه ریزی هاشون رو دور میریزند.

با این مقدمه میریم به معرفی 10 فیلمی که برای یک سه گانه برنامه ریزی شده بودند اما بعد از اکران فیلم اول یا دوم تمام برنامه ریزی‌ها رو به هم زدند.

 

1. فانوس سبز (2011)

 

رایان رینولدز ممکنه بازی بسیار خوبی در نقش ددپول ارائه داده باشه اما طرفداران فانوس سبز بازی نا امید کننده ش رو در این فیلم هرگز از یاد نخواهند برد. کمپانی برادران وارنر به کارگردان این فیلم مارتین کمپبل بودجه 200 میلیون دلاری داد با این امید که یک سری و سه گانه از این فیلم ساخته بشه و همچنین آغازی بر دنیای سینمایی دی سی در مقابل مارول رو رقم بزنه.

اما وقتی که فیلم به سختی تونست بودجه خودش رو برگردونه و همه طرفداران رو هم ناامید کرد و داد و هوار تماشاگران دیگه رو هم در آورد کمپانی برادران وارنر زد همه برنامه ریزی هاشو ریخت تو آشغال دونی پشت خونه ما (اگه کسی خواست میتونه بیاد نقشه ها و فیلم نامه هاشونو ببینه اینجا خخخخ).

البته شاید استودیو از این سری فیلم دست کشید اما نقشه های خود رو برای آوردن سایر قهرمانان دنیای دی سی رو ادامه داد تا شاید از طریق اونها بتونه دنیای سینمایی خودش رو گسترش بده.

این فیلم همون طور که گفته شد با بودجه 200 میلیون دلاری به سختی توانست در بازار جهانی 219 میلیون دلار کسب کنه (فاجعه س )!

 

 

2. میدان جنگ زمین (2000)

 بتل فيلد ارث

براساس کتابی به همین نام از L.Ron Hubbard ساخته شد. این فیلم از جان تراولتا فقط تونست قسمتای ابتدایی کتاب رو پوشش بده و استودیو برادران وارنر قصد داشت که نیمه دوم کتاب رو در قسمتای بعدی فیلم ارائه کنه اما بازم طبق انتظار این لیست، همه برنامه ریزی ها وقتی فیلم با ضرر 40 میلیون دلاری به اکران در اومد به هم خورد و این کار انجام نشد.

البته قابل ذکره خود تراولتا نیز در فرآیند تهیه کنندگی شرکت داشت و میشه گفت اون هم در این میون خیلی ضرر کرد، هم چنین به خاطر این شکست در گیشه و صحبت هایی از شکست اون فیلم میدان جنگ زمین لقب بدترین فیلم در تاریخ رو گرفت.(حداقل آخرش یه لقب گرفت)

این فیلم با بودجه 73 میلیون دلاری و فروش نزدیک به 30 میلیون دلار شکست سختی در گیشه خورد.

 

3. بازگشت سوپرمن (2006)

 

قبل از بازسازی فیلم man of steel زک اشنایدر فیلمی با عنوان بازگشت سوپرمن با کارگردانی برایان سینگر و بازیگری براندون روث به پرده سینماها روانه شد هر چند که در نقدهای فیلم بهش گفته شده که بیشتر به بخش احساسی و روانی کاراکتر سوپرمن پرداخته تا به جنبه های اکشن و مقابله سوپرمن با آدم بدها اما در کل نقدهای مثبتی رو دریافت کرد.

در نتیجه این نقدها استودیو برادران وارنر دوشاخه فیلم رو از برق کشید و ادامه ای که براش در نظر داشت رو نساخت البته از اون زمان به بعد برایان سینگر همیشه تو مصاحبه هاش از برنامه های خود که برای ساختن ادامه فیلم داشته گفته از جمله آوردن شخصیت Darkseid و تغییر عنوان در فیلم بعدی به عنوان man of steel (که این افتخارش به زک خودمون رسید) که البته با تغییر بازیگر و کارگردان فیلم دیگه ادامه و سه گانه ای برای این فیلم متصور نیستیم.

این فیلم با بودجه 270 میلیون دلاری تونست 391 میلیون دلار در گیشه به دست بیاره

 

4. قطب نمای طلایی

 

فیلم براساس اولین کتاب فیلیپ پولمن از مجموعه سه کتاب اون که فضایی تاریک داره ساخته شد. ابتدا برنامه ریزی ها به گونه ای بود که این مجموعه سری محبوب دیگری رو برای نوجوان ها و بزرگسالان در دنیای فیلمسازی به وجود بیاورد. مجموعه ای که فضایی مابین سری محبوب هری پاتر و ارباب حلقه ها داشته باشد.

اما به دلیل نمایش ضعیف و فروش کم فیلم در بازار آمریکای شمالی استودیو آنچنان که انتظارش میرفت با بودجه 180 میلیون دلاری ای که به فیلم اختصاص داد از فروش راضی نبود. در نتیجه استودیوی New Line از اقتباس قسمت دوم کتاب پشیمان شد و درسته که طرفداران هیچوقت ادامه این فیلم رو نخواهند دید اما خوشبختانه کسانی که خیلی به فیلم علاقه مندند این فرصت رو خواهند داشت که این سری رو در قالب یک مجموعه تلویزیونی از BBC ببینند.

این فیلم با بودجه 180 میلیون دلاری توانست در سطح بین المللی فروش 372 میلیون دلاری رو تجربه کنه.

 

 

5. چهار شگفت انگیز : قیام موج سوار نقره ای (2007)

 

هر چند که فیلم سال 2005 چهار شگفت انگیز فیلم مسخره و پر از حفره های داستانی بود اما فروشش به اندازه ای بود که مقدمات ساخت فیلم دوم رو فراهم کنه اما این مورد درباره قیام موج سواره نقره ای صدق نمی کنه و این فیلم به اندازه ای فروش نکرد که ساخت قسمت سوم رو تضمین کنه.

اگر چه بازیگران این مجموعه از ابتدا برای سه فیلم قرارداد امضا کردند و خیلی از فیلسمازان این مجموعه آماده بودند که برای ساخت ادامه برگردند اما بر خلاف انتظارات فاکس دوشاخه فیلم را برای قسمت سوم کشید.

به جای ساخت قسمت سوم استودیو یک باسازی به نظر من خنده دار و ضایع از فیلم رو در سال 2015 ارائه کرد که جایگاه فیلم رو به یک فاجعه تنزل داد. به گونه ای که الان طرفداران ترجیح میدند که فیلمی از مجموعه ساخته نشه که آبروی شخصیت ها رو هم ببره.

این فیلم با بودجه 130 میلیون دلاری توانست در سطح بین المللی فروش 289 میلیون دلاری رو تجربه کنه.

 

6. چهار شگفت انگیز (2015)

 

بعد از اجرای فرا نا امید کننده‌ی قسمت دوم چهار شگفت انگیز 2007 فاکس سکان هدایت کارگردانی نسخه بازسازی چهار شگفت انگیز رو به عهده جاش ترانک کارگردان Chronicle سپرد با این تغییر قصد داشت که فضای فیلم رو با یکسری دست اندرکار جوان و تازه نفس دارک تر کرده و فیلم بهتری رو عرضه کنه.

اما اختلافات بین فاکس و ترانک در زمان تولید افزایش یافت و باعث شد که کل نیمه دوم فیلم دوباره فیلمبرداری بشه که اینکار ضربه ای هولناک به فیلم زد و موجبات بدترین نقدها برای فیلم رو متوجه کمپانی فاکس نمود. در نتیجه حتی در پایان و اکران فیلم ترانک نسخه نهایی را محکوم کرد و این نسخه را به کمپانی نسبت داد.

با توجه به این بازخوردهای وحشتناک و اختلافات و فروش فیلم فاکس زمان های اعلام شده برای قسمت های بعدی چهار شگفت انگیز جدید رو کنسل کرد و بار دگر دوشاخه مجموعه رو از برق کشید.

این فیلم با بودجه 120 میلیون دلاری توانست در سطح بین المللی فروش 167 میلیون دلاری رو تجربه کنه.

 

7. دِرِد (2012)

 

براساس کمیک هایی به نام قاضی درد این نقش توسط کارل اوربن بازی شد. این فیلم علمی تخیلی یک شکست در گیشه رو تجربه کرد. و مقداری نقد مثبت فیلم هم به خاطر اکشن متوسط فیلم بود که امتیاز 59 رو برای اون به ارمغان آورد.

دِرِد پس از فیلم اولی که از اون اکران شد طرفداران خاص خودش رو پیدا و حتی بنیان فرقه ها و گروهای متعصبی رو به خودش اختصاص داد که پس از اکران قسمت اول با نام قاضی دِرِد 1995 این طفداران با تشکل های مختلف درخواست های زیادی جهت ساخت قسمت دوم ارائه کردند.

براساس گفته های کارل اوربن و آدی شانکار صحبت در مورد ساخت قسمت دوم  دِرِد (2012) در سال 2014 انجام شد اما نویسنده فیلم الکس گارلند با طرفداران از اون زمان تا حالا کلنجار میره که ادامه ای برای دِرِد وجود نداره و چنین ادامه ای رو نخواهد نوشت حتی اگر دِرِد لایق یک ادامه باشد.

این فیلم با بودجه 50 میلیون دلاری توانست در سطح بین المللی فروش 35 میلیون دلاری رو تجربه کنه.

 

8. مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 (2014)

 

حتی قبل از اکران قسمت اول سونی قصد ساخت دو ادامه با بازی اندرو گارفیلد به عنوان قهرمان داستان برای این سری رو داشت و تا حدودی هم اینکار رو کرد. از قسمت دوم فیلم قرار بود که این سری به عنوان رقیب مارول در دنیای سینمایش در گیشه عمل کنه و برنامه با آوردن شش خبیث و Spin-Off ای از ونوم جنبه ای دیگر به خود گرفت.

اما بعد از اکران قسمت دوم فیلم نقدها چندان به مزاق استودیو خوش نیومد و همچنین فیلم در گیشه نیز وضعیت خوبی از نظر استودیو نداشت(شاید ما بگیم خوب بوده ولی برای استودیو کافی نبوده). این امر باعث شد که استودیو در مورد کارهایی که میخوان انجام بدند دوباره فک کنند. این وضعیت خودش بد بود اما با هک شرکت سونی در سال 2014 اوضاع رو به وخامت گذاشت در این هک ها ایمیل های مراوده شده بین سونی و مارول هم قرار داشت که با سونی بر سر بازگشت مرد عنکبوتی به خونه بحث هایی داشتند.

چند ماه بعد بود که طی خبری اعلام شد که سونی و مارول برای بازسازی مرد عنکبوتی قرار است که با هم همکاری داشته باشند، بازیگر مرد عنکبوتی جدید نیز به انتخاب دو کمپانی تام هالند نام گرفت در ادامه این بازیگر برای بازی در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی به کار گرفته شد.

این حرکت به طور کل هر حرکت و برنامه ای برای ساخت ادامه بر مرد عنکبوتی شگفت انگیز را لغو کرد.

این فیلم با بودجه نامعلوم توانست در سطح بین المللی فروش 708 میلیون دلاری رو تجربه کنه.

 

9. بتمن و رابین

 

پس از موفقیت های دو فیلم کارگردانی شده بتمن توسط تیم برتون ، جوئل شوماخر جای پای تیم برتون برای کارگردانی Batman Forever و ادامه آن Batman & Robin گذاشت. در طول زمان ساخت Batman & Robin کمپانی برادران ورانر برای کارگردانی یک فیلم دیگر به جوئل شوماخر به عنوان کارگردان چراخ سبز نشون داد

این فیلم قرار بود با نام Batman Triumphant با بازی جرج کلونی، کریس اودانل و آلیشیا سیلوراستون که قرار بود نقش های بتمن، رابین و بت گیرل رو تکرار کنند. هم چنین با صحبت های شوماخر با نیکلاس کیج قرار بود که از او به عنوان نقش منفی در این فیلم در نقش مترسک استفاده بشه.

اما با توجه به نقدهای منفی دریافت شده از فیلم بتمن و رابین و همچنین عملکرد ضعیفش در گیشه کمپانی ادامه بتن رو کنسل کرد.

در نتیجه این کنسل شوالیه تاریکی تا بازسازی کریستوفر نولان دیگر در صحنه سینما دیده نشد

این فیلم با بودجه 125 میلیون دلاری توانست در سطح بین المللی فروش 238 میلیون دلاری رو تجربه کنه.

 

10. Mortal Instruments : City Of Bones (2013)

 

بعد از موفقیت های دیگر فیلم های اقتباس شده از رمان های نوجوانانه مانند بازی های گرسنگی کمپانی کنستانتین اولین کتاب از مجموعه Mortal Instruments کاساندرا کلیر را به صحنه سینما آورد. چند ماه قبل از اکران فیلم در سینماها کمپانی تولید کننده اعلام کرد که فیلم دوم با نام City Of Ashes در سپتامبر 2013 شروع به تولید خواهد شد.

پس از اکران فیلم و فروش به نسبت کم و ظاهر نشدن در سطح توقعات کمپانی در ماه اول فروش شرکت تهیه کننده به اقتباس از کتاب دوم به خاطر افزایش فروش کتاب و آهنگ آن اصرار ورزید اما با ادامه روند فروش نامناسب خود قسمت دوم دچار تاخیر در اکران شد.

تنها امیدهای باقی مانده برای اکران قسمت دوم پس از اعلام کمپانی مبنی بر ادامه مجموعه به صورت اقتباس آزاد در قالب یک سریال از بین رفت .

این فیلم با بودجه 60 میلیون دلاری توانست در سطح بین المللی فروش 90 میلیون دلاری رو تجربه کنه.

 

نویسنده: بهزاد صادقی

 Benjamin.s

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

20 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

رتبه بندی فیلم های دنیای ایکس من (X-MEN FILMS)

10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما

20 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

10 فیلم ناامید كننده ابرقهرمانی  

بدترین فیلم های كامیك بوكی تاریخ سینما!

بدترین بازی های ابرقهرمانی  

10 فیلم ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده سینما

10 فیلم و مجموعه برتر ابرقهرمانی که هواداران ساخته اند + لینک دانلود

10 بازی کمیک بوکی برتر تاریخ

20 خبیث برتر فیلم های کمیک بوکی مارول

10 نقش آفرینی برتر فیلم های کمیک بوکی

برترین خبیثان فیلم های کمیک بوکی

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

j.jonah jameson
#1 j.jonah jameson 1394-12-12 18:46
به به آقا بهزاد ! :-)
آفرین پسر خوب ! :D
خیلی هم خوب جمله ها رو کارکرده بودی ! :P
پیشترفت چشم گیری داشتی ! ولی هنوز هم میتونه بهتر از این بشه !
میدونم داری میگی عجب پیله ای هستی ها !
ولی من پیشرفت دیگران رو خیلی دوست دارم و خیلی هم خوشحال میشم در بهتر شدنش کمک کنم !
واقعا موضوع خیلی خوبی رو انتخاب کردی !
ولی اگر اشکال نداره میشه یه نصیحت هم بکنم ؟
.
.
.
.
.
مثلا گفتی بله ! :-*
بهتره شما شماره هایی که برای موضوعاتون میگذارید از 10 شروع بشه ! به 2 دلیل :
1. اینطوری خواننده مجبور میشه تمام جزئیات رو بخونه و بفمه که رتبه ای که برای فلان موضوع انتخاب شده کاملا درست و بجا بوده !
2. اگر دقت کرده باشی ( که حتما دقت کردید ) اکثر مقاله های این سایت از شماره ی 10 شروع میشه تا شماره 1 اینطوری هم کلاسش بیشتره هم نظم خاصی روی سایت پابرجا میمونه !
البته بازم میگم این سلیقه ی خودتون هست و من کسی نیستم که در کار دیگری دخالت کنم مگر اینکه صحبت پولی ، خونه ای ، ماشینی چیزی بیاد وسط :-*
نقل قول کردن
Benjamin.s
#2 Benjamin.s 1394-12-12 19:34
به نقل از j.jonah jameson:
به به آقا بهزاد ! :-)
آفرین پسر خوب ! :D
خیلی هم خوب جمله ها رو کارکرده بودی ! :P
پیشترفت چشم گیری داشتی ! ولی هنوز هم میتونه بهتر از این بشه !
میدونم داری میگی عجب پیله ای هستی ها !
ولی من پیشرفت دیگران رو خیلی دوست دارم و خیلی هم خوشحال میشم در بهتر شدنش کمک کنم !
واقعا موضوع خیلی خوبی رو انتخاب کردی !
ولی اگر اشکال نداره میشه یه نصیحت هم بکنم ؟
.
.
.
.
.
مثلا گفتی بله ! :-*
بهتره شما شماره هایی که برای موضوعاتون میگذارید از 10 شروع بشه ! به 2 دلیل :
1. اینطوری خواننده مجبور میشه تمام جزئیات رو بخونه و بفمه که رتبه ای که برای فلان موضوع انتخاب شده کاملا درست و بجا بوده !
2. اگر دقت کرده باشی ( که حتما دقت کردید ) اکثر مقاله های این سایت از شماره ی 10 شروع میشه تا شماره 1 اینطوری هم کلاسش بیشتره هم نظم خاصی روی سایت پابرجا میمونه !
البته بازم میگم این سلیقه ی خودتون هست و من کسی نیستم که در کار دیگری دخالت کنم مگر اینکه صحبت پولی ، خونه ای ، ماشینی چیزی بیاد وسط :-*



ممنونم بازم از لطف شما به من

و در مورد پیله بودن هم بگم همین پیله بودنه که باعث پیشرفت من میشه چه شما باشین چه کسی دیگه ای از هر نظر و انتقادی استقبال میکنم.
نقل قول کردن
kaito
#3 kaito 1394-12-12 20:01
مقاله هاتون خوبن جناب بهزاد. امیدوارم موفق تر شید با همین سرعت الان پیشرفت کنید
نقل قول کردن
Amir spidey
#4 Amir spidey 1394-12-12 20:24
آقای صادقی واقعا دارین خوب پیشرفت می کنین.امیدوارم همینطوری ادامه بدید.یک خوبی هم که مقالات شما دارن منبعشون هستند یعنی شما اگرنصف بیشتر مطالب سایت رو ببینید ترجمه از یک سایت هستند ولی شما دارید از خودتون می نویسید و این عالیه.به امید اینکه شما هم بتونین روزی مثل عمو مختار و آقای ترابی مقالات تپل و آبدار بنویسید
نقل قول کردن
Benjamin.s
#5 Benjamin.s 1394-12-12 21:19
به نقل از kaito:
مقاله هاتون خوبن جناب بهزادی. امیدوارم موفق تر شید با همین سرعت الان پیشرفت کنید


چشم با این همه انرژی مثبت صد در صد انرژی من دو برابر خواهد شد.
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1394-12-12 21:19
شما اشتباه میکنید
نصف بیشنتر مقالات سایت ما تالیفی هساش نه ترجمه
مخصوصا مقالات من، مختار، خانم ساداتی فر، اقای ریاحی و میرابیلیس
نقل قول کردن
Benjamin.s
#7 Benjamin.s 1394-12-12 21:21
به نقل از Amir spidey:
آقای صادقی واقعا دارین خوب پیشرفت می کنین.امیدوارم همینطوری ادامه بدید.یک خوبی هم که مقالات شما دارن منبعشون هستند یعنی شما اگرنصف بیشتر مطالب سایت رو ببینید ترجمه از یک سایت هستند ولی شما دارید از خودتون می نویسید و این عالیه.به امید اینکه شما هم بتونین روزی مثل عمو مختار و آقای ترابی مقالات تپل و آبدار بنویسید


ممنون لطف دارید.
عمو مختار و آقای ترابی که سروران سایتند و ما هیچوقت نمیتونیم ادعای خوب بودن به اندازه ی اونا بکنیم.
این دو عزیز تک و خاص هستن
نقل قول کردن
infinity gauntlet
#8 infinity gauntlet 1394-12-12 21:23
چهارشگفت انگیز و اسپایدرمن اگه دست مارول بودن شاهکار میشدن البته خوشبحال سونی که داره با مارول همکاری میکنه مطمن هستم مارول اسپایدی رو شاهکار میکنه امیدوارم فاکس هم سر عقل بیاد
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1394-12-12 21:36
اقای صادقی منم از شما کمال تشکر را دارم به خاطر مقالات خوبتون
البته یکی، دو نکته کوچک هست که ایمیلی بهتون عرض میکنم
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#10 j.jonah jameson 1394-12-12 21:46
سلام آقای ترابی ! :D
چاکرم ! :lol:
قربان ما یه تشکر به شما بدهکاریم !
spidey.ir/.../...
البته شرمنده اینجا گفتم !
آخه خودم حس کردم اگر نگم بی احترامی میشه به لطفی که کردید ! :oops:
آقا بازم ممنونم ! :D
از عمو هم دوباره تشکر میکنم که این کمیک رو به ما اعضا معرفی کردند !
نقل قول کردن
Benjamin.s
#11 Benjamin.s 1394-12-12 22:27
به نقل از mtm:
اقای صادقی منم از شما کمال تشکر را دارم به خاطر مقالات خوبتون
البته یکی، دو نکته کوچک هست که ایمیلی بهتون عرض میکنم


خواهش میکنم
بسیار لطف دارید.
نقل قول کردن
new spidey
#12 new spidey 1394-12-12 22:40
اقای صادقی بهتون تبریک میگم واقعا مقالات خیلی خوبی رو مینویسن با نگارش خیلی خوب راستی دست به قلمتونم خیلی خوبه خلاصه که منتظر مقالات بعدی هستیم ;-)
خب بریم سره گزینه ها :
۱. فیلم فانوس سبز فکر کنم فقط در بخش جلوه ویژه اونم فقط در سیاره ای که فانوس های سبز در اونجا بودن توفیقی به دست بیاره و گرنه در اکثر بخش ها از قبیل فیلمنامه و داستان مشکلاتی داشت. فانوس سبز بسیار پتانسیل دار بود که این پتانسیلو به باد دادند فقط اگر کارگردان میتونست بر روی پروژه مسلط باشه میتوست یک فیلم عالی تحویلمون بده مخصوصا اگر از روی یکی از برترین داستان های فانوس سبز اقتباس کرده باشه.
۲. این فیلمو ندیدم راستیتش اسمشم نشنیده بودم مثله اینکه اینم گند گاریه خیلی بدی کرده باشه تقریبا از روی پوسترش مطمعن شدم یه افتضاحه.
۳.بازگشت سوپرمن بنظر من فیلم خوبی بود من از وقتی که براش گذاشتم راضی بودم و پشیمونم نکرد هرچند بنظرم یکی از ضعیفترین کارهای برایان سینگر هست بلاخره فردی که فیلم های مثله اکس من ۲ . روز های گذشته سپری شد و .. رو کارگردانی کرده انتظاری بیشتری ازش میرفت.
۴. اینم ندیدم و اسمشم نشنیدم ( :lol: ) ولی بنظر فیلم خیلی بدی نبوده و فقط بخاطر فروش کمش بوده که ساخت قسمت دومشو کنسل کردن راستی اقای صادقی و یا دوستانی که میدونن نام سریال شبکهBBC که از روی این مجموعه بوده با همین اسمه یا اسم متفاوتی داره؟؟ ممنون میشم جواب بدین.
۵. کلا در رابطه با فاکس و چهار شگفت انگیزی که ارایه کرد بهتره حرفی در میون نباشه. واقعا این استودیو به بدترین شکل ممکن چهار شگفت انگیز رو به مردم مخصوصا کسایی که با فیلم با این گروه اشنا شدند معرفی کرد. گروهی اولین خانواده در دنیای کمیک هستند .. خانواده ای که اعضاشون شخصیت پردازی بسیار عالی دارند واقعا حیف و حیف که به دست استودیویی مثله فاکس افتادند و پتانسیلشون داره هر روز بیشتر و بیشتر نابود میشه اگر رایت این گروه به دست مارول بیوفته میشه باهاش چنان حماسه ای خلق کرد که در بین فیلم های کمیک بوکی سرزنده باشه فکر کنین دکتر دووم - کنگ - گالاکتوس و نوچه هاش - داستان های کیهانی و بزرگ و... در هرحال ارزوم بر اینکه این گروه رو همراه با دیگر شخصیتا توی فیلم جنگ بینهایت ببینیم.
۶. هرچی لازم به گفتن بوده اون بالا گفتم ولی یه چیزی باید گفت : صد رحمت به فیلمای قبلی حداقل اونا رو میشد یه جوری تحمل ولی این دیگه نوبره نه چیزی برای جذب کردن بیننده داره نه داستان درست حسابی نه حتی شخصیت پردازی درست حسابی شاید اگر دخالت فاکس نبود و فقط کارگردانی جاش ترنک بود میتونست تبدیل به فیلم متوسط یا حتی خوب بشه ولی با اومدن فاکس گند زده شد به کل پروژه .
۷. این فیلمو فرصت نشد ببینم ولی مصله اینکه اقتباس بسیار بدی از روی شخصیتش کردن. ولی بنظرتون میشه از روش یک سریال ساخت؟؟
۸.مرد عنکبوتی شگفت انگیز شاید زیاد خوب نبود اما صحنه ماندگار داشت و بنظر من فیلم خوبی بود مخصوصا با بازیگرایی که داشت و هرگز فراموش نمیشن ایرادات از شخصیت پردازی و یکسری صحنهای اضافی و.. بود که اقای ترابی در نقدشون اشاره کردن که لازم به بازگو کردن نیست ولی بهترین فایده ای که این فیلم داشت برگشتن رایت مردعنکبوتی به مارول بود که واقعا جای خالیش احساس میشد.
۹. در رابطه با شاهکار استاد شوماخر کارگردان با استعدادم که نمیشه چیزی گفت :lol: :D یعنی فاجعه بود این فیلم حتی فراتر از فاجعه شخصیت پردازیای افتضاح - بازیگری های بد و حروم کردن شخصیت ها انگار کارگردان برداشته چهار تا تیکه فیلمبرداری کرده اونم به بدترین شکل ممکن و بعد اونا رو به هم چسبونده و تشکیل یک فیلم رو داده بدون ذره ای فکر و منطق.
۱۰. این فیلمو ندیدم و نظری دربارش ندارم فقط امیدوارم اگر سریال تلویزیونی قراره از روش بزنن چیزه خوبی از اب در بیاد و اقتباس درست حسابی باشه.
نقل قول کردن
Benjamin.s
#13 Benjamin.s 1394-12-12 22:58
به نقل از new spidey:
اقای صادقی بهتون تبریک میگم واقعا مقالات خیلی خوبی رو مینویسن با نگارش خیلی خوب راستی دست به قلمتونم خیلی خوبه خلاصه که منتظر مقالات بعدی هستیم ;-)
خب بریم سره گزینه ها :
۱. فیلم فانوس سبز فکر کنم فقط در بخش جلوه ویژه اونم فقط در سیاره ای که فانوس های سبز در اونجا بودن توفیقی به دست بیاره و گرنه در اکثر بخش ها از قبیل فیلمنامه و داستان مشکلاتی داشت. فانوس سبز بسیار پتانسیل دار بود که این پتانسیلو به باد دادند فقط اگر کارگردان میتونست بر روی پروژه مسلط باشه میتوست یک فیلم عالی تحویلمون بده مخصوصا اگر از روی یکی از برترین داستان های فانوس سبز اقتباس کرده باشه.
۲. این فیلمو ندیدم راستیتش اسمشم نشنیده بودم مثله اینکه اینم گند گاریه خیلی بدی کرده باشه تقریبا از روی پوسترش مطمعن شدم یه افتضاحه.
۳.بازگشت سوپرمن بنظر من فیلم خوبی بود من از وقتی که براش گذاشتم راضی بودم و پشیمونم نکرد هرچند بنظرم یکی از ضعیفترین کارهای برایان سینگر هست بلاخره فردی که فیلم های مثله اکس من ۲ . روز های گذشته سپری شد و .. رو کارگردانی کرده انتظاری بیشتری ازش میرفت.
۴. اینم ندیدم و اسمشم نشنیدم ( :lol: ) ولی بنظر فیلم خیلی بدی نبوده و فقط بخاطر فروش کمش بوده که ساخت قسمت دومشو کنسل کردن راستی اقای صادقی و یا دوستانی که میدونن نام سریال شبکهBBC که از روی این مجموعه بوده با همین اسمه یا اسم متفاوتی داره؟؟ ممنون میشم جواب بدین.
۵. کلا در رابطه با فاکس و چهار شگفت انگیزی که ارایه کرد بهتره حرفی در میون نباشه. واقعا این استودیو به بدترین شکل ممکن چهار شگفت انگیز رو به مردم مخصوصا کسایی که با فیلم با این گروه اشنا شدند معرفی کرد. گروهی اولین خانواده در دنیای کمیک هستند .. خانواده ای که اعضاشون شخصیت پردازی بسیار عالی دارند واقعا حیف و حیف که به دست استودیویی مثله فاکس افتادند و پتانسیلشون داره هر روز بیشتر و بیشتر نابود میشه اگر رایت این گروه به دست مارول بیوفته میشه باهاش چنان حماسه ای خلق کرد که در بین فیلم های کمیک بوکی سرزنده باشه فکر کنین دکتر دووم - کنگ - گالاکتوس و نوچه هاش - داستان های کیهانی و بزرگ و... در هرحال ارزوم بر اینکه این گروه رو همراه با دیگر شخصیتا توی فیلم جنگ بینهایت ببینیم.
۶. هرچی لازم به گفتن بوده اون بالا گفتم ولی یه چیزی باید گفت : صد رحمت به فیلمای قبلی حداقل اونا رو میشد یه جوری تحمل ولی این دیگه نوبره نه چیزی برای جذب کردن بیننده داره نه داستان درست حسابی نه حتی شخصیت پردازی درست حسابی شاید اگر دخالت فاکس نبود و فقط کارگردانی جاش ترنک بود میتونست تبدیل به فیلم متوسط یا حتی خوب بشه ولی با اومدن فاکس گند زده شد به کل پروژه .
۷. این فیلمو فرصت نشد ببینم ولی مصله اینکه اقتباس بسیار بدی از روی شخصیتش کردن. ولی بنظرتون میشه از روش یک سریال ساخت؟؟
۸.مرد عنکبوتی شگفت انگیز شاید زیاد خوب نبود اما صحنه ماندگار داشت و بنظر من فیلم خوبی بود مخصوصا با بازیگرایی که داشت و هرگز فراموش نمیشن ایرادات از شخصیت پردازی و یکسری صحنهای اضافی و.. بود که اقای ترابی در نقدشون اشاره کردن که لازم به بازگو کردن نیست ولی بهترین فایده ای که این فیلم داشت برگشتن رایت مردعنکبوتی به مارول بود که واقعا جای خالیش احساس میشد.
۹. در رابطه با شاهکار استاد شوماخر کارگردان با استعدادم که نمیشه چیزی گفت :lol: :D یعنی فاجعه بود این فیلم حتی فراتر از فاجعه شخصیت پردازیای افتضاح - بازیگری های بد و حروم کردن شخصیت ها انگار کارگردان برداشته چهار تا تیکه فیلمبرداری کرده اونم به بدترین شکل ممکن و بعد اونا رو به هم چسبونده و تشکیل یک فیلم رو داده بدون ذره ای فکر و منطق.
۱۰. این فیلمو ندیدم و نظری دربارش ندارم فقط امیدوارم اگر سریال تلویزیونی قراره از روش بزنن چیزه خوبی از اب در بیاد و اقتباس درست حسابی باشه.



ممنون از تعرفاتی که کردین
اما در مورد کامنت هم باید بگم ماشالله شما هم دست به قلم و نقدتون خوبه :) ایول
نقل قول کردن
Amir spidey
#14 Amir spidey 1394-12-13 10:53
به نقل از mtm:
:
شما اشتباه میکنید
نصف بیشنتر مقالات سایت ما تالیفی هساش نه ترجمه
مخصوصا مقالات من، مختار، خانم ساداتی فر، اقای ریاحی و میرابیلیس

خب آقای ترابی شما همین صفحه اول سایت رو ببینید.حد اکثر 6 تا از مطالب نوشته شده توسط سایت هست.بقیه ترجمه از سایت های دیگر هست.البته مطالب سایر سایت ها در این سایت کاملا کپی نمیشه و مطالبی هم بهش اضافه می شه ولی در کل بیشتر مطالب صفحه اول از جا های دیگر هست.ولی باید می گفتم نصف چون به ازای همون قدر خبر هایی که در صفحه اول هست در صفحه دوم مطالب بیشتر نوشته شده توسط نویسندگان سایت هستند.
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1394-12-13 11:00
به نقل از Amir spidey:
به نقل از mtm:
:
شما اشتباه میکنید
نصف بیشنتر مقالات سایت ما تالیفی هساش نه ترجمه
مخصوصا مقالات من، مختار، خانم ساداتی فر، اقای ریاحی و میرابیلیس

خب آقای ترابی شما همین صفحه اول سایت رو ببینید.حد اکثر 6 تا از مطالب نوشته شده توسط سایت هست.بقیه ترجمه از سایت های دیگر هست.البته مطالب سایر سایت ها در این سایت کاملا کپی نمیشه و مطالبی هم بهش اضافه می شه ولی در کل بیشتر مطالب صفحه اول از جا های دیگر هست.ولی باید می گم نصف چون به ازای همون قدر خبر هایی که در صفحه اول هست در صفحه دوم مطالب بیشتر نوشته شده توسط نویسندگان سایت هستند.

یعنی چی؟ اصلا چی میگی شما؟ یعنی خبر رو هم باید از خودمون بنویسیم؟ اصلا متوجه حرفای شما نمیشم
مقاله هم که ترجمه شده باشه میگیم منبعش فلان جاست

اگر هم که تالیفی باشه میگیم نویسنده اش فلانیه
بعدشم ، کیفیت ترجمه مهمه. مقالاتی هم که از سایت های دیگه انتخاب میشن همگی از سایت ها و نویسندگان معتبره . همه مقالات هم عنوان و محتواشون باید توسط خود من شخصا تایید بشه و بعد ترحمه بشن

در هر حال مقالات spidey.ir بهترین و تخصصی ترین و پرمحتوا ترین در ایران و حتی میتونم بگم از بهترین ها تو دنیا هستند، چه ترجمه باشه چه تالیفی

شما هم به نظرم از این به بعد نظر میخوای بدی کمی بیشتر بهش فکر کن
نقل قول کردن
Amir spidey
#16 Amir spidey 1394-12-13 11:16
به نقل از mtm:
به نقل از Amir spidey:
به نقل از mtm:
:
شما اشتباه میکنید
نصف بیشنتر مقالات سایت ما تالیفی هساش نه ترجمه
مخصوصا مقالات من، مختار، خانم ساداتی فر، اقای ریاحی و میرابیلیس

خب آقای ترابی شما همین صفحه اول سایت رو ببینید.حد اکثر 6 تا از مطالب نوشته شده توسط سایت هست.بقیه ترجمه از سایت های دیگر هست.البته مطالب سایر سایت ها در این سایت کاملا کپی نمیشه و مطالبی هم بهش اضافه می شه ولی در کل بیشتر مطالب صفحه اول از جا های دیگر هست.ولی باید می گم نصف چون به ازای همون قدر خبر هایی که در صفحه اول هست در صفحه دوم مطالب بیشتر نوشته شده توسط نویسندگان سایت هستند.

یعنی چی؟ اصلا چی میگی شما؟ یعنی خبر رو هم باید از خودمون بنویسیم؟ اصلا متوجه حرفای شما نمیشم
مقاله هم که ترجمه شده باشه میگیم منبعش فلان جاست

اگر هم که تالیفی باشه میگیم نویسنده اش فلانیه
بعدشم ، کیفیت ترجمه مهمه. مقالاتی هم که از سایت های دیگه انتخاب میشن همگی از سایت ها و نویسندگان معتبره . همه مقالات هم عنوان و محتواشون باید توسط خود من شخصا تایید بشه و بعد ترحمه بشن

در هر حال مقالات spidey.ir بهترین و تخصصی ترین و پرمحتوا ترین در ایران و حتی میتونم بگم از بهترین ها تو دنیا هستند، چه ترجمه باشه چه تالیفی

شما هم به نظرم از این به بعد نظر میخوای بدی کمی بیشتر بهش فکر کن

ببخشید فکر کنم که که نظرم رو یکم بد بیان کرد.مطمئنن خبر ها از تو هوا نمیاد که یکی بیان کنه.درباره مقالات هم که من ایرادی نگرفتم یعنی غلط بکنم که غلط بگیرم.
حالا که یکم فکر می کنم به نظرم نباید از اول می گفتم که نصف بیشتر مطالب سایت ترجمه شده هستند.
معذرت می خوام
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1394-12-13 11:30
نیازی به معذرت خواهی نیست. ولی یه نکته فقط بگم: ترجمه بودن یک مقاله دلیل بر بد بودن نیست (البته شما منظورت این نبود ولی من کلی دارم میگم). ما الان مقالاتی تو سایت داریم که ترجمه شدن ولی به جرات میتونم بگم از منبع اصلی هم بهترن.
و یک نکته دیگه، کمیک بوک عرصه نسبتا جدیدی در ایرانه و ما حالا حالا ها نیاز داریم مقالات کمیک بوکی ترجمه کنیم تا جامعه مون با کمیک اشنا بشن. ضمن اینکه کیفیت ترجمه مهمه و اینکه از کدوم منبع انتخاب میشن.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#18 Samwel Tarly 1394-12-13 16:05
اقای صادقی این مقالتون از قبلیه قشنگ تر بود و خیلی خوشم اومد حالا بریم سراغ مقاله:
خیلی خوب شد که مردعنکبوتی شگفت انگیز 2 فیلم خوبی از اب درنیومد چون دیگه مردعنکبوتی رو تو استودیو مارول نمی دیدیم و باید چقدر حسرت می خوردیم اما اون سری خیلی هم بد نبود یعنی به نظر من تنها نقطه قوت فیلم خوب بازی کردن اندرو و اما استون بود.
نقل قول کردن
Benjamin.s
#19 Benjamin.s 1394-12-13 20:31
به نقل از agh:
اقای صادقی این مقالتون از قبلیه قشنگ تر بود و خیلی خوشم اومد حالا بریم سراغ مقاله:
خیلی خوب شد که مردعنکبوتی شگفت انگیز 2 فیلم خوبی از اب درنیومد چون دیگه مردعنکبوتی رو تو استودیو مارول نمی دیدیم و باید چقدر حسرت می خوردیم اما اون سری خیلی هم بد نبود یعنی به نظر من تنها نقطه قوت فیلم خوب بازی کردن اندرو و اما استون بود.


خوشحالم که مورد پسند واقع گرفته
درست میفرمایید فیلم بدی نبود اما خوب استانداردهای مارول رو نداشت و طفداران به همین خاطر زیاد با فیلم راحت نبودند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید