10 اریجین و شخصیت پردازی متفاوت برای واندر ومن (Wonder Woman)

10 اریجین و شخصیت پردازی متفاوت برای واندر ومن (Wonder Woman)

به مناسبت اکران فیلم "زن شگفت انگیز 84" این مقاله بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

این مقاله اصلا در فهرست مقالاتی كه قصد داشتم برای سایت بنویسم قرار نداشت ولی دیشب مسئله ای در سایت پیش آمد (در اینجا) كه من رو مجبور كرد این مقاله را بنویسم.

بنابراین علت اصلی نوشته شدن این مقاله كاربری به نام «آرش احمدي» هستند كه با نام Cap در سایت نظر میدهند و به يكي از نويسندگان خوب و با معلومات سايت ما به نام «امير علي قادري» تهمت زدند كه به خاطر تعصب به واندر ومن گفته "شخصيتي كه مدام اريجين عوض ميكند". حالا من در اين مقاله ثابت ميكنم كه واندر ومن بارها اريجين و شخصيت اش عوض شده.

 شخصیت واندر ومن (Wonder Woman) اریجینی دارد كه در طول سالیان گذشته بارها و بارها تغییر كرده یا به آن شاخ و برگ داده اند. حتی اخیرا هم گفته شد كه در فیلم اختصاصی واندر ومن هم قراره تغییراتی را شاهد باشیم و حضور دایانا در دنیای انسان ها در طول جنگ جهانی اول انجام شود. در هر حال این 10 تغييري است كه تا به حال در اریجین و شخصيت پردازي این شخصیت ديده شده.

 

1- Sensation Comics (1942)

كميك وندرومن

 ویلیام مولتون مارستون  ایده جدیدی داشت بر پایه یك شخصیت مونث ابرقهرمان كه سعی میكنه از طریق عشق و ترحم به موفقیت دست پیدا كنه. او سعی كرد از اساطیر یونانی برای واندر ومن الهام بگیره و او را در جامعه ای از زنان رشد داد كه بهش عشق میورزیدند و حمایتش میكردند. در این اُریجین (origin)، دایانا بر خلاف میل مادرش جنگید تا حق برگرداندن استیو تِرِوِر  (Steve Tevor) به دنيا خارج را بدست بياره (ترور خلبانی بود كه هواپیمایش در زادگاه واندرومن یعنی "تمیسکیرا" که قبلا "پارادایس آیلند" نامیده میشد، سقوط كرده بود). ولی بعدا فهمید كه به نیروهای او در جنگ جهانی دوم نیاز است و تصمیم گرفت در دنیا مردها بماند. او از یك خاك یا گِل خاص ساخته شده است و معلومه از افسانه Galatea برای این اریجین الهام گرفته شده است.

 

2- Wonder Woman  (1965)

كميك wonder woman

در آوریل سال 1958، نویسنده ای به نام رابرت كانیگر  سعي كرد سرگذشت واندر ومن را تغییر بده. او در شماره 105 از كمیك wonder woman نشان داد كه او  از خاك رس خلق نشده و تولد او برمیگردد به قبل از از اینكه زنان آمازونی در جزیره پارادایس سكنی گزیدند. ضمنا كانیگر نشان داد كه قدرت های واندر ومن مستقیما از سوي خدایان المپوس به او داده شده اند و این چیزی بود كه قبلا هرگز در اریجین اصلی واندر ومن به آن اشاره  نشده بود (در حقيقت خدايان يونان باستان قدرت هاي او را به عنوان هديه بهش داده بودند).

 

3- Wonder Woman (1974)

سريال واندر ومن

اولین فیلم  تلویزیونی  واندر ومن سال 1974 ساخته شد كه از كانال ABC پخش شد و كتی لی كراسبی نقش واند رومن را بازی كرد. در این فيلم واندر ومن قدرت ها و لباس همیشگی خودش را نداشت و به یك جاسوس تبدیل شده بود كه در واقع دستیار استیو ترور بود و كمك میكرد تا او با كسانی كه میخواستند اسرار دولتی را بدزدند، مقابله كند. البته این فیلم تلویزیونی  دقیقا از كمیك های واندر ومن در انتهای دهه 60   میلادی و ابتدای دهه 70 میلادی الهام گرفته بود. یعنی با افزایش محبوبیت سریالها و فیلمهای جاسوسی واندر ومن معروف هم بی نصیب نماند! او قدرت هایش را تسلیم كرد و تصمیم گرفت یك زن عادی باشد كه صاحب یك بوتیك است!  او سپس سعی كرد هنرهای رزمی یاد بگیرد و ... ولی هوادارانش میگفتند شخصیت او دارد از شخصیت Emma Peel در سریال تلویزیونی "اونجرز" تقلید میكند و خیلی دلشان برای داستان های كلاسیك واندر ومن تنگ شده بود. بدتر اینكه دی سی مدام نویسندگان و طراحان كمیك های Wonder Woman را در ان دوره عوض میكرد و واقعا نمیشد شخصیت ثابتی برای او در نظر گرفت.  سپس در واقع یك فمینیست معروف و ژورنالیست به نام  «گلوریا استاینم» به دی سی نامه نوشت كه با این تغییرات شخصیت مونث نامبر وان خودش را تضعیف كرده و نباید قدرت های او را میگرفته.

اين دو كاور از كميك هاي واندر ومن را ببينيد تا متوجه شويد آن زمان كميك هاي  واندر ومن چه حال و هواي غريبي داشتند:

 

 

4- Wonder Woman (1987)

«جورج پرز» و «لن وین» پس از رویداد مهم و عظیم "بحران در دنیاهای نامحدود"  بار دیگر اریجین واندر ومن را اپدیت كردند و كلا ارتباط او را با جنگ جهانی قطع كردند! آنها هم قدرت های دایانا را مرتبط كردند به خدایان المپوس. انها در ضمن زنان آمازونی را هم تغییر دادند و آنها دیگر جنگجویان مونث به جا مانده از زمان های قدیم نبودند بلكه زنانی بودند كه روح زنانی كه در طول تاریخ به دست مردان كشته شده بودند در وجود آنها دوباره زنده شده بود. بدین ترتیب ریشه های واندر ومن تغییر كرد یعنی او كسی بود كه در میان كسانی رشد كرده بود كه با بی عدالتی های زیادی روبرو شده بودند.

 

5- Justice League (2001)

كارتون جاستيس ليگ

اریجین واندر ومن در سریال كارتونی تحسین شده "جاستیس لیگ" تقریبا با اریجین او مطابقت داشت منتهی با یك فرق اساسی! در این نسخه دایانا خودش و به میل خودش میاد به دنیا مردها تا بهشون كمك كنه. در واقع تهاجمی از سوی دنیای بیرون صورت نمیگیره. یعنی وقتی Imperium (یك نژاد متخاصم فضایی) به كره زمین حمله میكنه ، دایانا لباس و سلاح های معروف خودش را بر تن میكنه و بر خلاف میل مادرش به قهرمانان دیگر ملحق میشه.

 

6- Wonder Woman (2001)

فیل خیمنز (Phil Jimenez) طراح و نویسنده معروف در run تحسین شده ای كه برای واندر ومن نوشت، او را از جنبه های اساطیری جدا كرد و تبدلیش كرد به یك دانشمند، دیپلمات و فعال سیاسی كه به دور دنیا میرفت تا به زنان كمك كنه.

 

7- The New 52 (2011)

کمیک wonder woman new 52

در سال 2011 شاهد ریبوت بزرگ و جنجالی در كمیك های دی سی بودیم كه به نام New 52 معروف شد. یكی از بیشترین تغییرات شامل حال واندر ومن شد. در حقیقت ، در این سری كه توسط برایان آزارالو نوشته شد واندر ومن دیگر یك قهرمان دلسوز كه از خاك رس خلق شده بود، نبود. او یك نیمه خدا بود كه پدرش زئوس بود و در میان كسانی زندگی میكرد كه بیش از پیش متخاصم بودند (در واقع دایانا حاصل رابطه نامشروع بین زئوس و مادرش بود). دایانا حتی تحت آموزش های خدای جنگ یعنی Ares قرار داشت. و اینگونه واندر ومنی كه همیشه به عنوان یك شخصیت دلسوز، آرام و مهربان میشناختیم تبدیل شد به الهه جنگ!

نكته بسیار جنجالی درباره این كمیك و این اریجین این بود كه در آن زنان آمازونی هر از گاهی به دریا میرفتند و ملوانان را مجبور میكردند تا با آنها هم بستر شوند. ولی بعدش آنها را میكشتند!  سپس پس از 9 ماه اگر بچه آنها دختر بود كه نگه شان میداشتند ولی اگر پسر بود او را به عنوان برده به خدایی به نام Hephaestus میفروختند!!!!!!!!!!!!!

 

8- Wonder Woman (2011)

سريال واند رومن

سریال جدیدی قرار بود برای واندر ومن ساخته بشه كه هرگز پخش نشد (البته قسمت pilot آن ساخته شد)! در این نسخه واندر ومن تبدیل شده بود به مدیر عامل یك شركت بزرگ كه اریجین اش هیچ ربطی به آمازون و ... نداشت . او بیشتر نگران این بود كه چزا مجرده تا اینكه قهرمان باشه! در ضمن او بسیار بسیار خشن بود و دست به قتل میزد و هیج تشابهی با شخصیت خود در كمیك ها نداشت.

 

9- The Legend of Wonder Woman (2015)

كميك The Legend of Wonder Woman

در این سری از كمیك های دیجیتالی دیدیم كه اریجین واندر ومن بار دیگر تغییر كرده و دایانا به نوعی در میان هم نوعان خودش یك فرد طرد شده میباشد و در حقیقت او یك فرد  فنا پذیر است كه در میان افرادی فنا ناپذیر زندگی میكند. ولی همچنان شاهزاده است و میخواهد بین مسئولیت های خویش و میل و اشتیاقش برای دانستن بیشتر و رفتن به خارج از زادگاه خود تلاش كند.

 

10- Wonder Woman Earth one (2016)

كميك واند رومن earth one

این دیگه جدیدترین گرافیك نوول واندر ومن هستش كه «گرنت موریسون» نوشته و تازه چند روزه منتشر شده و خیلی هم جنجالی بوده و بسیار هم صجنه های جنسی زشتی هم داره. در این كمیك دیدیم كه هركول (با اون پوست شير معروفي كه بر سر دارد) و افرادش به زنان آمازونی حمله و به آنها تجاوز كردند (هركول خودش شخصا به مادر دایانا تجاوز كرد). و این شد دلیل نفرت آنها از دنیای مردان و دایانا در چنین فضایی بزرگ شد. بدتر اینكه معلوم میشه هركول پدر دایانا است . در ضمن  كلا سعی شده در این اریجین المان های جادویی و اساطیری به چشم نخوره و خیلی چیزها پایه علمی پیدا كرده اند.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر واندرومن (WONDER WOMAN)

10 اریجین و شخصیت پردازی متفاوت برای واندر ومن 

10 بازیگری كه چیزی نمانده بود در نقش ابرقهرمان ظاهر شوند!

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

10 دشمن برتر واندرومن

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Sin-Eater
+1 #1 Sin-Eater 1395-01-30 18:19
من خودم طرفدار دي سي ام
ولي به خدا اصلا از واندر ومن خوشم نمياد
شخصيت اش هيچ جذابيتي برام نداره
اصلا نميدونم چرا تو دنياي كميكه؟
موضوع و تمي كه داره برام خيلي گنگه.
ولي به هر حال ممنون بابت مقاله خيلي به اطلاعاتم افزود
نقل قول کردن
Sin-Eater
+1 #2 Sin-Eater 1395-01-30 18:19
يه چيزي هست در وجود اقاي ترابي كه خيلي خوشم مياد
خيلي نسبت به نويسندگان و دست اندر كاران سايتش تعصب داره
خوشم اومد واقعا
حالا منتظر معذرت خواهي اقاي احمدي هستيم
نقل قول کردن
Ice Man
#3 Ice Man 1395-01-30 18:46
من در اون مقاله کاملا با نظر امیر علی موافق بودم و باهاش هم عقیده بودم و خیلی هم از این که حرفش کاملا درست و منطقی بود و بعضی ها خیلی بیخودی ازش ایراد گرفتن و بهش گفتن متعصبی و... ناراحت بودم چون امیر علی یکی از کاربرا و مدیرای خوبه سایته که کاملا با دلیل و مدرک حرفش میزنه
اما حالا خوشحالم که آقای ترابی این مقاله رو نوشت که ثابت کرد حرفش درست بود و همچنین این مقاله میتونه برای نمونه هم باشه برای حرف اصلی ای که در اون مقاله آقای ترابی و امیر علی میگفتن
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#4 amir a. ghaderi 1395-01-30 18:46
مرسی استاد
شرمنده کردید من رو
:cry:
نقل قول کردن
Logan Rogers
#5 Logan Rogers 1395-01-30 18:48
چه جالب!من كميكاي واندروومنو نخوندم ولي فكر ميكردم چون ريشش به اسطوره شناسي ربط داره حتما اورجينشم زياد تغيير ندادن :sigh:
ولي اون مورد ٧ تا حدي درسته چون تو كتاباي اسطوره شناسي هم اشاره شده ولي با ٢تفاوت،يكي اين كه اشاره نشده دقيقا با چه كسايي رابطه داشتن،مورده بعديشم اين كه فرزندان پسررو يا ميكشتن يا بعضا به پدرشون بر ميگردوندن.
بازم تشكر بابت مقاله،خيلي جالب بود
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#6 amir a. ghaderi 1395-01-30 18:51
مرسی استاد
شرمنده کردید من رو
:cry:
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#7 amir a. ghaderi 1395-01-30 19:02
به نقل از Ice Man:
من در اون مقاله کاملا با نظر امیر علی موافق بودم و باهاش هم عقیده بودم و خیلی هم از این که حرفش کاملا درست و منطقی بود و بعضی ها خیلی بیخودی ازش ایراد گرفتن و بهش گفتن متعصبی و... ناراحت بودم چون امیر علی یکی از کاربرا و مدیرای خوبه سایته که کاملا با دلیل و مدرک حرفش میزنه
اما حالا خوشحالم که آقای ترابی این مقاله رو نوشت که ثابت کرد حرفش درست بود و همچنین این مقاله میتونه برای نمونه هم باشه برای حرف اصلی ای که در اون مقاله آقای ترابی و امیر علی میگفتن

مرسی دوست من
به نظرم ادم روی یه ایده درست و بحق تعصب داشته باشه بهتره تا ابوجهل باشه و بی حساب و کتاب حرف بزنه
نقل قول کردن
Rock star
#8 Rock star 1395-01-30 19:03
خب مشخصاََ با یک شخصیت اساطیری خیلی سخت میشه همذات پنداری کرد ، مخصوصاََ وقتی که همه چی هم بر پایه ی جادو و... باشه که آدم رو گیج میکنه و برای همین هم هست که مدام داره اریجینش تغییر پیدا میکنه ، من خودم دوست دارم یک ترکیبی از این 10 تا اریجین ببینم یعنی ببینم واندروومن فنا پذیره و جوانه که بهش نارو میزنند که اصلاََ لیاقت پرنسس بودن رو نداره(مخصوصاََ اگه از طرف فامیل و... باشه) و به دنیای انسان ها طرد شده ، به دلایلی نمی تونه با مرد ها کنار بیاد (مخصوصاََ با مشکلات جنسی عصر حاضر و ...) و دوست داره ساده زیست(مینیمالیست) باشه، یه کلوب یا مغازه ی فشن و مد هم داشته باشه(برای خانم ها) که بخش اجتماعی زندگیش هم پر رنگ بشه و ما ببینیم که مدام در تلاشه تا خودش رو اثبات کنه و لایقِ جایگاه پرنسس باشه تا روزی به هدف والایی که داره برسه و تبدیل به ملکه آمازون بشه و عدالت و درستکاری رو ترویج بده (و هم چنین مدافع حقوق زنها هم باشه)، البته اگر هم مادرش در طی اتفاقاتی بمیره میتونه در انگیزه اش هم تاثیر مثبت بذاره و حتی در آینده یک مادر نمونه بشه( با سوپرمن هم ازدواج نکنه بهتره با یک انسان فنا پذیر و مدافع حقوق زن ازدواج کنه ، روابط جالب تری در میاد) و این مادر بودن نشان دهنده ی گذشت زمان و بزرگ شدنش هم باشه(چون آمازونی ها خیلی عمر میکنند و زمان معنایی نداره) اینطوری به یک شخصیتِ خوب و باور پذیر تبدیل میشه و ویژگی هاش خاکی تر و ملموس تر میشه
خدا وکیلی هیچ کسی از یک شخصیت خدا مانند و مغرور خوشش نمیاد و واندروومن هم خیلی پتانسیل داره تا تبدیل به یکی از بهترین شخصیت ها بشه ، باور کنید به عنوان یک دی سی فن میگم ، دی سی واقعاََ بلد نیست از واندر وومن استفاده کنه یعنی دی سی ارزش واندروومن رو هنوز پیدا نکرده این شخصیت خیلی میتونه متفاوت تر و بهتر از این بشه و همانطور که گفتم یکی از بهترین شخصیت های دنیای کیمک بشه ، مخصوصاََ با اریجین ها و ویژگی هایی که داره میتونه تبدیل به یک شخصیت نمادین بشه(مثل زنان بزرگواری که در تاریخ با عظمت و بزرگی ازشون یاد میشه) مدافع حق زن ها باشه یه جور نماد عدالت طلبی برای زن ها مخصوصاََ که الان خیلی مشکلات جنسی داره رو به افزایش میره و یک شخصیت متفاوتی با دیگر شخصیت های زن صنعت کمیک داشته باشه...
--------------------------
پ.ن: بچه ها حالا نریزید سرم بخاطر دی سی فن بودن ، من مارول فن هم هستم یعنی یک فن کمیک بوک هستم نه فقط مارول یا فقط دی سی بلکه تمام عرصه ی کمیک بوک که مسلماََ هم میتونید حدس بزنید مورد علاقه ام چیه( BAT , SPIDER ) واقعاََ خوبه که فقط پیرو یک کمپانی نباشیم ، این رو بر اساس تجربه ی شخصی ام میگم خیلی خوبه که پیرو تمام این عرصه باشید.
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#9 amir a. ghaderi 1395-01-30 19:05
به نقل از JLA:
يه چيزي هست در وجود اقاي ترابي كه خيلي خوشم مياد
خيلي نسبت به نويسندگان و دست اندر كاران سايتش تعصب داره
خوشم اومد واقعا
حالا منتظر معذرت خواهي اقاي احمدي هستيم

استاد خیلی هوای اطرافیان خودش رو داره
ضمنا خوشم میاد. حرفاش رو با دلیل و مدرک و مقاله میزنه نه اینکه مثل بقیه روی یه حرف بیمنطق وایسه و الکی شعار بده
نقل قول کردن
mehran spidey
#10 mehran spidey 1395-01-30 19:08
کلا من از واندر وومن خوشم نمیاد نمی دونم چرا ولی حس می کنم دی سی از تور تقلید کرده چون تور هم یه خداست و پسر خدای وایکینگ ها که افسانه ها میگن اسب اودین هشت تا پا داشت :o والا دقت می کنم میبینم که قبل از این که از کتاب ما مسلمان ها استفاده کنند تخیل زیادی داشتند :lol: به همین دلیله تو ساخت کمیک ماهر هستند :-*
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#11 amir a. ghaderi 1395-01-30 19:11
#8:
حرف شما درسته
ولی ایا ثور هم اساطیری نیست؟ ایا مارول اینقدر تغییرش داده؟
من خودم جواب میدم البته با استناد به چیزی که استاد گفت چون
دیشب اقای ترابی یه حرفی زد که باید در تاریخ ماندگار بشه
:


نقل قول:

من یه چیزی بگم و دیگه بحث مارول و دی سی رو تمومش کنید
ببینید دوستان
نوعی هماهنگی و انسجام در شخصیت های مارول به چشم میخوره که در شخصیت های دی سی به چشم نمیخوره
میدونید برای چی؟
برای اینکه شخصیت های مارول عمدتا توسط دو، سه نفر خلق شدن به نام های استن لی، جک کربی و استیو دیتکو
ضمن اینکه همه اونا در یک دوره زمانی 2 تا 3 سال خلق شدن
یعنی چهار شگفت انگیز، مرد عنکبوتی، هالک، مردان ایکس، اونجرز، دکتر استرنج، ثور، دردویل و .... همه تقریبا ظرف یکی ، دو سال خلق شدن
بنابراین وقتی شخصیت ها توسط یک گروه مشخص و محدود و بلافاصله پشت سر هم خلق میشن نوعی انسجام در اونا به چشم میخوره

ولی شخصیت های دی سی در دوره طلایی خلق شدن ، دوره ای که شخصیت پردازی کمتر مورد توجه قرار میگرفت و پراکندگی زیادی در شخصیت ها بود
ضمن اینکه تقریبا هر شخصیت مهم دی سی توسط یک نویسنده یا طراح متفاوت خلق شده
بنابراین انسجام لازم رو ندارن. به عبارت دیگر، اون موقع هر کی یه ایده جالب به سرش میزد میرفت و قهرمان خلق میکرد! اون موقع تازه اولش بود و مردم با دیدن قدرت های فوق بشری ابرقهرمانان اونقدر ذوق زده میشدن که دیگه شخصیت پردازی براشون اهمیت نداشت.
یادتونه یه بار بهتون گفتم که اون موقع شخصیت ها تقریبا همشون یه جور برخورد میکردن؟ مثلا تو گروه جاستیس لیگ شخصیت پردازی ها همه یه جور بود

ولی شخصیت های مارول در دوره ای خلق شدند که دیگه این فاز تموم شده بود و بیشتر به شخصیت پردازی ها توجه شد و تعامل اونا
استن لی اولین کسی بود که با خلق چهار شگفت انگیز کمیکی خلق کرد که در اون شخصت ها هر کدوم شخصیت پردازی خاص خودشون رو داشتم و برای اولین بار دیدیم که با هم دعوا و جر و بحث میکردن
نقل قول کردن
mehran spidey
#12 mehran spidey 1395-01-30 19:18
به نقل از amir a. ghaderi:
#8:
حرف شما درسته
ولی ایا ثور هم اساطیری نیست؟ ایا مارول اینقدر تغییرش داده؟
من خودم جواب میدم البته با استناد به چیزی که استاد گفت چون
دیشب اقای ترابی یه حرفی زد که باید در تاریخ ماندگار بشه
:


نقل قول:

من یه چیزی بگم و دیگه بحث مارول و دی سی رو تمومش کنید
ببینید دوستان
نوعی هماهنگی و انسجام در شخصیت های مارول به چشم میخوره که در شخصیت های دی سی به چشم نمیخوره
میدونید برای چی؟
برای اینکه شخصیت های مارول عمدتا توسط دو، سه نفر خلق شدن به نام های استن لی، جک کربی و استیو دیتکو
ضمن اینکه همه اونا در یک دوره زمانی 2 تا 3 سال خلق شدن
یعنی چهار شگفت انگیز، مرد عنکبوتی، هالک، مردان ایکس، اونجرز، دکتر استرنج، ثور، دردویل و .... همه تقریبا ظرف یکی ، دو سال خلق شدن
بنابراین وقتی شخصیت ها توسط یک گروه مشخص و محدود و بلافاصله پشت سر هم خلق میشن نوعی انسجام در اونا به چشم میخوره

ولی شخصیت های دی سی در دوره طلایی خلق شدن ، دوره ای که شخصیت پردازی کمتر مورد توجه قرار میگرفت و پراکندگی زیادی در شخصیت ها بود
ضمن اینکه تقریبا هر شخصیت مهم دی سی توسط یک نویسنده یا طراح متفاوت خلق شده
بنابراین انسجام لازم رو ندارن. به عبارت دیگر، اون موقع هر کی یه ایده جالب به سرش میزد میرفت و قهرمان خلق میکرد! اون موقع تازه اولش بود و مردم با دیدن قدرت های فوق بشری ابرقهرمانان اونقدر ذوق زده میشدن که دیگه شخصیت پردازی براشون اهمیت نداشت.
یادتونه یه بار بهتون گفتم که اون موقع شخصیت ها تقریبا همشون یه جور برخورد میکردن؟ مثلا تو گروه جاستیس لیگ شخصیت پردازی ها همه یه جور بود

ولی شخصیت های مارول در دوره ای خلق شدند که دیگه این فاز تموم شده بود و بیشتر به شخصیت پردازی ها توجه شد و تعامل اونا
استن لی اولین کسی بود که با خلق چهار شگفت انگیز کمیکی خلق کرد که در اون شخصت ها هر کدوم شخصیت پردازی خاص خودشون رو داشتم و برای اولین بار دیدیم که با هم دعوا و جر و بحث میکردن
من که از همون موقع وا داده بودم ولی یه سوال دارم جسارت نباشه ولی تو از کی با این سایت آشنا شدی؟
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#13 amir a. ghaderi 1395-01-30 19:20
به نقل از mehran spidey:
کلا من از واندر وومن خوشم نمیاد نمی دونم چرا ولی حس می کنم دی سی از تور تقلید کرده چون تور هم یه خداست و پسر خدای وایکینگ ها که افسانه ها میگن اسب اودین هشت تا پا داشت :o والا دقت می کنم میبینم که قبل از این که از کتاب ما مسلمان ها استفاده کنند تخیل زیادی داشتند :lol: به همین دلیله تو ساخت کمیک ماهر هستند :-*

دی سی از ثور تقلید نکرده
واندر ومن کلی از ثور قدیمی تره
ولی هدف خالق واندرومن این بوده که بگه زنها هم میتونن سوپرهیرو باشن
بنابراین شخصیت پردازی و اریجین در هم برهمی داره
ایده های مسخره مثل جت نامریی هم زیاد تو کمیکای واندرومن بوده

در ضمن خالفش اصلا نویسنده نبوده، مخترع بوده
خالق دستگاه دروغ سنجه ! (جدی میگم)
اون طنابی که واندرومن میندازه گردن بقیه تا حقیقت رو بگن از همین ایده دستگاه دروغ سنج گرفته شده
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#14 amir a. ghaderi 1395-01-30 19:21
#12
یک سال و نیم پیش
نقل قول کردن
Rock star
#15 Rock star 1395-01-30 19:23
خیلی دیگه اسطوره ای کرده بود بریان آزارالو و خیلی هم غلط اریجین واندروومن رو ساخته است ( در شماره ی 7)
ببینید طبق افسانه ها این پریان دریای بودند که میرفتند و برای ملوانا آواز میخوندند تا باهاشان هم بستر شوند و پس از مدتی که بچه ی آنها دختر بود آنها را با خود به اقیانوس می بردند و ملوانان(و دزدان دریای) رو میکشتند البته جالبه بدونید با هر ملوانی هم بستر نمیشدند و فقط با کسانی که لایق و شایستگی لازم را داشتند وارد به انجام این کار میشدند و در نهایت هم پس از بچه دار شدن با ملایمت آنها را به قتل میرسوندن جوری که خود طرف هم راضی بوده باشه و ملوانان و دزدان دریای فاسد رو به بدترین شکل ممکن با تیکه تیکه کردنشون میکشتند.
خب توضیح دادم حالا پریان دریایی چه ربطی به بانوان مبارز آمازون و زیؤس داره و از نظر تاریخ اساطیری هم با یکدیگر فاصله ی زیادی دارند و دوره های تاریخیشون کاملاََ متفاوت هست یعنی زیوس اصلاََ به آمازون ربطی نداره و پریان دریایی هم برای زمان دزدان دریایی هست پس چی شده این وسط؟!؟! آها مثلِ اینکه آزارالو یا خیلی دزدان دریایی کاراییب و هرکول رو با هم دیده یا همین طوری خواسته یه چیزی برای رفع مسولیت بده بیرون... به این چی میگن؟!؟! کمبود شعور کمیک بوکی و تاریخی (شرمنده واضح تر نمیشد گفت)
شماره 10 هم مشکل خیلی داره گرنت موریسون هم حتماََ رفته بوده God of War بازی کرده اصلاََ هرکول یک شخصیت نمادینه و درون مایه ی زیبا و خوبی داره(یه چیزی تو مایه های سوپرمن) مگه میشه بیاد به یک قوم تجاوز کنه اونم قومی که از خاندان خودش اند؟!؟!؟! ضمن اینکه از نظر تاریخ اساطیری با هم فرق دارند
پی نوشت: بذارید یه مثال خوب بزنم تا متوجه بشید، در افسانه های یونانی و رمان های اساطیری ، دوره ی زمانی زیوس و آمازون ، پری دریایی( که از افسانه های دزدان دریایی هست) مثلِ دوره ی زمانی آرش کمان گیر و رستم و سمک عیّار میمونه که کاملا از لحاظ دوره ی زمانی با هم فرق دارند.
نقل قول کردن
mehran spidey
#16 mehran spidey 1395-01-30 19:24
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از mehran spidey:
کلا من از واندر وومن خوشم نمیاد نمی دونم چرا ولی حس می کنم دی سی از تور تقلید کرده چون تور هم یه خداست و پسر خدای وایکینگ ها که افسانه ها میگن اسب اودین هشت تا پا داشت :o والا دقت می کنم میبینم که قبل از این که از کتاب ما مسلمان ها استفاده کنند تخیل زیادی داشتند :lol: به همین دلیله تو ساخت کمیک ماهر هستند :-*

دی سی از ثور تقلید نکرده
واندر ومن کلی از ثور قدیمی تره
ولی هدف خالق واندرومن این بوده که بگه زنها هم میتونن سوپرهیرو باشن
بنابراین شخصیت پردازی و اریجین در هم برهمی داره
ایده های مسخره مثل جت نامریی هم زیاد تو کمیکای واندرومن بوده

در ضمن خالفش اصلا نویسنده نبوده، مخترع بوده
خالق دستگاه دروغ سنجه ! (جدی میگم)
اون طنابی که واندرومن میندازه گردن بقیه تا حقیقت رو بگن از همین ایده دستگاه دروغ سنج گرفته شده

آره جت نا مرئی دیگه خیلی مسخرس والا خواهر کوچولو ی منم که توراه هستش ازش خوشش نمیاد ولی من سعی میکنم هر دو طرف رو دوست داشته باشه ولی اوریجین new 52 شبیه تور هستش یه کوچولو فقط یکم (قسمت خدا بودنش)
نقل قول کردن
redmonster
#17 redmonster 1395-01-30 19:31
استاد واقعا دستتون درد نکنه، اون کانال ها میتونن مثل دیشب اعضای خودشونو بفرستن اینجا چرت بگن و دوستان رو به تعصب متهم کنن، ولی با پاسخ کوبنده از جانب شما و عمو مختار و بقیه ی دوستان روبرو میشن

در مورد مقاله هم، کلا از واندروومن به عنوان شخصیت جداگونه خوشم نمیاد، ولی در قالب jl حضورش جالبه
نقل قول کردن
Bat-Flash
#18 Bat-Flash 1395-01-30 19:38
مقاله خوبی بود 5 تاشو میدونستم ولی فکر نمیکردم 10 تا باشه :-| دوست عزیز امیر علی قادری یه سوال ازت دارم اگه مارول شخصیتاشو هی تغییر نمیده پس بگو چرا ثور به جای این که اودین سان باشه جین فاستره؟چرا کاپتان آمریکا به اون خوبی رو کشت و سم ویلسون که به نظر من اصلا به پای استیو نمیرسید رو آورد؟وچرا دوباره تازگیا دوباره جوان شد؟چرا هالک این همه تغییر داشته و الان بروس بنر هالک نیست؟چرا مایلز مورالز الان به همراه پیتر اسپایدر منه؟
باور کن نمیخوام به چالش بکشمت ولی اگه جواب بدی اطلاعاتمون بره بالا خوب میشه
نقل قول کردن
redmonster
#19 redmonster 1395-01-30 19:42
به نقل از BatFlash:
مقاله خوبی بود 5 تاشو میدونستم ولی فکر نمیکردم 10 تا باشه :-| دوست عزیز امیر علی قادری یه سوال ازت دارم اگه مارول شخصیتاشو هی تغییر نمیده پس بگو چرا ثور به جای این که اودین سان باشه جین فاستره؟چرا کاپتان آمریکا به اون خوبی رو کشت و سم ویلسون که به نظر من اصلا به پای استیو نمیرسید رو آورد؟وچرا دوباره تازگیا دوباره جوان شد؟چرا هالک این همه تغییر داشته و الان بروس بنر هالک نیست؟چرا مایلز مورالز الان به همراه پیتر اسپایدر منه؟
باور کن نمیخوام به چالش بکشمت ولی اگه جواب بدی اطلاعاتمون بره بالا خوب میشه

اینایی که شما داری میگی یکی دیگه جایگزیشون شده مثل بتمن که جیمز گوردون جاشو گرفت ولی این مقاله در مورد تغیر اوریجینه. ایا اوریجین مرد عنکبوتی تو دنیای اصلی تغیر کرده؟
نقل قول کردن
Bat-Flash
#20 Bat-Flash 1395-01-30 19:44
نه منظورم به اوریجین نیست آخه ایشون گفته بود که چند تا فلش تو دنیای اصلی داریم و انسجام ندارن خواستم ببینم این تغییرات چی هستن دقیقا
نقل قول کردن
Rock star
#21 Rock star 1395-01-30 19:48
به نقل از mehran spidey:
کلا من از واندر وومن خوشم نمیاد نمی دونم چرا ولی حس می کنم دی سی از تور تقلید کرده چون تور هم یه خداست و پسر خدای وایکینگ ها که افسانه ها میگن اسب اودین هشت تا پا داشت :o والا دقت می کنم میبینم که قبل از این که از کتاب ما مسلمان ها استفاده کنند تخیل زیادی داشتند :lol: به همین دلیله تو ساخت کمیک ماهر هستند :-*


شما حالت خوبه ، واندروومن اصیل تر و قدیمی تر از ثوره ، بعد شما میگی از ثور تقلید کرده !!! برعکس مارول با الهام گرفتن از شخصیت های اساطیری وایکینگ ها ثور رو خلق کرد و هم چنین از نظر زمانی و مکانی هم این شخصیت های اساطیری(واندروو من و ثور) با هم از ریشه فرق دارند.
ثور افسانه ی وایکینگ هاست در منطقه ی اروپای شمالی و میانه (دانمارک و نروژ و اسکاندیناوی) هست و از نظر زمانی هم برای بعد از مسیحیت هست حتی برای اولین بار هم به کلیسا های لیندسفارن حمله بردند و اروپایی ها از آغاز دوره ی وایکینگی اطلاع پیدا کردند.
ولی واندروومن برای افسانه های شهر آمازون هست که برای یونانه!!!! و از نظر زمانی هم به پیش از مسیحیت برمیگرده که به عبارتی همان عصر یونان باستان هست.(800-900 سال پیش از میلاد)
#10
یعنی یک چیزی گفتی کاملاََ بی اساس و غیر منطقی و بعد مینویسی من از منطق خوشم میاد در صورتی که حرف های غیر منطقی میزنی ، خواهشاََ وقتی که مطالعه ای درباره ی چیزی ندارید اظهار فضل نکنید که به ضررتون هست و از شما که میگید طرفدارِ منطق و علم و مقاله هستید خیلی بعیده...
#15
ببخشید اشتباه شد از نظر زمانی آمازون و زیوس در یک عصر اند ولی از نظر موقعیتی با هم اصلاََ نمیخونند و هم چنین زیوس دختری بنام دیانا هم نداشت و ضمن اینکه الهه های جنگ در اصلا الهه های انتقام بودند.(یعنی خواسته بود یه چیزی رو الکی ربط بده بزنه بره)
نقل قول کردن
redmonster
#22 redmonster 1395-01-30 19:51
#20: شما که دی سی فنی باید بهتر از من بدونی، تو طول تاریخ یه فلش نداشتیم، چندین فلش داشتیم، چندین رابین داشتیم، چندین گرین لنترن داشتیم. انسجام هم اقای ترابی گفتن که گفتن اعضای لیگ عدالت به عنوان تیم انسجام ندارن نه به عنوان شخص
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1395-01-30 19:55
#11:
اتفاقا سوال خوبی کردی
واقعا چرا ثور که اساطیری تر از واندرومنه، ثبات شخصیتی بیشتری داره؟
چون استن لی و جک کربی خاستگاه ثور یعنی ازگارد رو غنی کردند و با اون 9 دنیا (9 realms) کلی ایده برای داستان های اینده ثور رو کردن
یعنی دنیای ازگارد اونقدر جذابه و اونقدر شخصیت ها و تعاملات جذاب و پبچیده اونجا هست که نیازی نیست ثور و محیط پیرامونی اش رو تغییر بدن تا کمیک هاش جون بگیره
این مزیت ثور نسبت به سوپرمن هم هست
چون ثور همیشه یه پاش در ازگارده و یه پاش در کره زمین
همین رفت و امد خودش جذابه و تنوع داره
ولی ایا سوپرمن میتونه بره کریپتون؟
همینه که میگم بزرگترین دلیل برتری مارول اینه که شخصیت هاش توسط 2یا 3 نفر خلق شدن که دیگه اون دوران لوس golden age رو پشت سر گذاشته بودن و از اشتباهات و اختلالات شخصیتی قهرمانان قبلی درس گرفته بودن
نقل قول کردن
Rock star
#24 Rock star 1395-01-30 19:55
#16
اصلاََ همون بهتر که خدا نباشه چیِ یک خدا جذابیت داره Man of Steel و BvS که توش سوپرمن یک خدا بود چیش خوب بود افتضاح بود یا همین ثور اگه بخاطر شخصیت پردازیش نبود اصلاََ نمی تونست پیشرفت کنه و در ضمن خدا بودنِ واندروومن (در صورتی که زیوس پدرش باشه) و ثور کاملاََ منشا متفاوتی داره.
یکی خدای یونان باستانِ ، یکی خدای وایکینگ ها اصلاََ هم به هم دیگه ارتباط ندارند ، به کل از منشا متفاوت هستند
پ.ن: دوستان خواهشاََ به جای اینکه یک نفر رو quote کنند از هشتگ شماره استفاده کنند ، اینجوری خیلی بهتره و فضای کمتری اشغال میشه(والا اینقدر quote میشند آدم گل گیجه میگیره)
نقل قول کردن
Bat-Flash
#25 Bat-Flash 1395-01-30 19:56
به نقل از redmonster:
#20: شما که دی سی فنی باید بهتر از من بدونی، تو طول تاریخ یه فلش نداشتیم، چندین فلش داشتیم، چندین رابین داشتیم، چندین گرین لنترن داشتیم. انسجام هم اقای ترابی گفتن که گفتن اعضای لیگ عدالت به عنوان تیم انسجام ندارن نه به عنوان شخص
دوست عزیز اینارو میدونم خودمم که گفتم چند تا فلش داشتیم اصلا نام میبرم:(بری الن والی وست بارت الن)من میگم این تغییرات در مارولو به من توضیح بدی ممنون میشم چون من فقط دی سی فن نیستم و عاشق بعضی شخصیتای مارول هم هستم من جمله همین کپ
نقل قول کردن
mehran spidey
#26 mehran spidey 1395-01-30 20:01
به نقل از Rock star:
به نقل از mehran spidey:
کلا من از واندر وومن خوشم نمیاد نمی دونم چرا ولی حس می کنم دی سی از تور تقلید کرده چون تور هم یه خداست و پسر خدای وایکینگ ها که افسانه ها میگن اسب اودین هشت تا پا داشت :o والا دقت می کنم میبینم که قبل از این که از کتاب ما مسلمان ها استفاده کنند تخیل زیادی داشتند :lol: به همین دلیله تو ساخت کمیک ماهر هستند :-*


شما حالت خوبه ، واندروومن اصیل تر و قدیمی تر از ثوره ، بعد شما میگی از ثور تقلید کرده !!! برعکس مارول با الهام گرفتن از شخصیت های اساطیری وایکینگ ها ثور رو خلق کرد و هم چنین از نظر زمانی و مکانی هم این شخصیت های اساطیری(واندروومن و ثور) با هم از ریشه فرق دارند.
ثور افسانه ی وایکینگ هاست در منطقه ی اروپای شمالی و میانه (دانمارک و نروژ و اسکاندیناوی) هست و از نظر زمانی هم برای بعد از مسیحیت هست حتی برای اولین بار هم به کلیسا های لیندسفارن حمله بردند و اروپایی ها از آغاز دوره ی وایکینگی اطلاع پیدا کردند.
ولی واندروومن برای افسانه های شهر آمازون هست که برای یونانه!!!! و از نظر زمانی هم به پیش از مسیحیت برمیگرده که به عبارتی همان عصر یونان باستان هست.(800-900 سال پیش از میلاد)
#10
یعنی یک چیزی گفتی کاملاََ بی اساس و غیر منطقی و بعد مینویسی من از منطق خوشم میاد در صورتی که حرف های غیر منطقی میزنی ، خواهشاََ وقتی که مطالعه ای درباره ی چیزی ندارید اظهار فضل نکنید که به ضررتون هست و از شما که میگید طرفدارِ منطق و علم و مقاله هستید خیلی بعیده...
#15
ببخشید اشتباه شد از نظر زمانی آمازون و زیوس در یک عصر اند ولی از نظر موقعیتی با هم اصلاََ نمیخونند و هم چنین زیوس دختری بنام دیانا هم نداشت و ضمن اینکه الهه های جنگ در اصلا الهه های انتقام بودند.(یعنی خواسته بود یه چیزی رو الکی ربط بده بزنه بره)

من فقط گفتم از لحاظ خدا بودن و جواب دیگرت من که منطقی نیستم خیلیم شوخ طبعم اگه می خوای شوخ طبعی من رو ببینی سه چهار تا مقاله ی قبل رو ببینی متوجه میشی و سوما از من بعیده چاکریم بابا بالاخره یکی از ما تعریف کرد در ضمن تو هوادار GTA. هستی اخه اسمت اسم کمپانی بازی سازی GTA هستش :-* و ربعا (مثلا من فیلسوفم) فوضولی نباشه تو از کی تو این سایت اومدی من اون قدیما ندیدمت منظورم تو سال 2012 هستش
نقل قول کردن
North-wolf
#27 North-wolf 1395-01-30 20:04
یعنی جوابی برای این پست نیست
اصلا نمیخواستم از این جمله استفاده کنم ولی مجبور شدم:
"یه تو دهنی درست حسابی"

حالا اون بابا کجاس؟ چرا نمیاد حرفی بزنه؟

افتخار میکنم عضو این سایتم
و افتخار میکنم این همه بدخواه داره
چون کارش رو بلده که بدخواه داره
چون تو مسیر درسته
چون حرفه ایه
چون فقط به دو نفر بند نیست و نویسنده های حرفه ای و کمیک فن واقعی داره
دست همه نویسنده ها و مخصوصا استاد ترابی و عمو مختار رو میبوسم

بازم تکرار میکنم :
"افتخار میکنم عضو کوچیکی از این سایتم"
نقل قول کردن
Rock star
#28 Rock star 1395-01-30 20:05
#23
آقای ترابی شخصیت پردازی ثور از همون اول در حال رشد بود و داشت پیشرفت میکرد ولی همانطور که قبلاََ هم گفته بودید در دهه های 40-50 که همه چی زیادی تخیلی و فانتزی بودند ، واندروومن پیشرفت آنچنانی نکرد و شخصیتش رشد نکرد ولی ثور خیلی قابل باور تر و بهتر از گذشته شده و داره بهتر از این هم میشه ، مخصوصاََ وقتی که از دربار ازگارد طرد شد تا به لیاقت لازم برای بدست گرفتنِ چکش برسه و...
ولی واندروومن نه و همانطور که در کامنت 10 اشاره کردم واندروومن خیلی پتانسیل بالایی داره با کمال احترام به نظراتتون حتی بیشتر از ثور (از لحاظ شخصیتی نه دنیا) ولی دی سی واقعاََ بلد نیست ازش استفاده کنه و این شخصیت رو مصنوعی و پوشالی کرده که زیاد دلنشین نیست ولی در حالِ حاضر ثور و جین فاستر بهتر هستند و دنیای ازگارد هم صدبرابرِ از آمازون بهتره ولی واقعاََ اگه از پتانسیل شخصیتی پرنسس دایانا استفاده بشه طوری که شخصیتی کاملاََ باور پذیر و ملموس داشته باشه و این توانایی رو هم داره که بتونه تبدیل به چنین شخصیت قویی بشه، در اینصورت از جین فاستر و ثور هم بهتر میشه ولی در حا حاضر چنین چیزی موجود نیست و ثورِ مارول فعلاََ در شخصیت های اسطوره ای بهترینه
نقل قول کردن
Bat-Flash
#29 Bat-Flash 1395-01-30 20:08
آقای ترابی کسی که جواب نداد بازم خودتون زحمت جوابو بکشید ;-)
نقل قول کردن
Rock star
#30 Rock star 1395-01-30 20:13
#23
آقای ترابی شخصیت پردازی ثور از همون اول در حال رشد بود و داشت پیشرفت میکرد ولی همانطور که قبلاََ هم گفته بودید در دهه های 40-50 که همه چی زیادی تخیلی و فانتزی بودند ، واندروومن پیشرفت آنچنانی نکرد و شخصیتش رشد نکرد ولی ثور خیلی قابل باور تر و بهتر از گذشته شده و داره بهتر از این هم میشه ، مخصوصاََ وقتی که از دربار ازگارد طرد شد تا به لیاقت لازم برای بدست گرفتنِ چکش برسه و...
ولی واندروومن نه و همانطور که در کامنت 10 اشاره کردم واندروومن خیلی پتانسیل بالایی داره با کمال احترام به نظراتتون حتی بیشتر از ثور (از لحاظ شخصیتی نه دنیا) ولی دی سی واقعاََ بلد نیست ازش استفاده کنه و این شخصیت رو مصنوعی و پوشالی کرده که زیاد دلنشین نیست ولی در حالِ حاضر ثور و جین فاستر بهتر هستند و دنیای ازگارد هم صدبرابرِ از آمازون بهتره ولی واقعاََ اگه از پتانسیل شخصیتی پرنسس دایانا استفاده بشه طوری که شخصیتی کاملاََ باور پذیر و ملموس داشته باشه و این توانایی رو هم داره که بتونه تبدیل به چنین شخصیت قویی بشه، در اینصورت از جین فاستر و ثور هم بهتر میشه ولی در حا حاضر چنین چیزی موجود نیست و ثورِ مارول فعلاََ در شخصیت های اسطوره ای بهترینه
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1395-01-30 20:14
#28:
البته قوت یک شخصیت به supporting character هاش و دشمنانش هم هست
شما انصافا دشمنان و کاراکترهای فرعی ثور رو با واندرومن حتی مقایسه هم میتونی بکنی؟
ما که همیشه و هر جا فقط چیتا رو دیدیم و اون یارو استیو ترور
نقل قول کردن
mtm
#32 mtm 1395-01-30 20:15
به نقل از BatFlash:
آقای ترابی کسی که جواب نداد بازم خودتون زحمت جوابو بکشید ;-)

سوالت چیه؟
نقل قول کردن
Ice Man
#33 Ice Man 1395-01-30 20:15
#20بذار من بگم این تغییرات چی هستن :
در این تغییرات داستان ها و ویژگی های شخصیت اصلی کاملا سرجاشون و دست نخورده هستن و بعد یکی از شخصیت ها مکمل داستان هاشون گاهی وقت ها برای مدتی جاشون میگیره و دوباره بعد برمیگردن که اتفاقا این همیشه برای اینه که بیشتر از قبل به ما بفهمونن که چقدر اون شخصیت اصلی که در قالب ابر قهرمان ظاهر میشده و اصلیه و چقدر مهمه ...
و به جذابیت بیشتر داستان هاش اضافه کنند
مثال : وقتی که استیو راجرز مرد و سم ویلسون کاپیتان شد و بعد دوباره استیو برگشت
چقدر ما منتظر استیو شدیم !...چقدر از بازگشتش خوشحال شدیم ...! خلاصه چقدر از این که کلا هر کسی نمیتونه جز اون فرد اصلی که ابرقهرمان مورد نظر بوده بشه رو احساس کردیم ...!
تو دنیا ها موازی برای شخصیت های اصلی همچین چیزی نیست ، فقط تو دنیای اصلی برای شخصیت اصلی به مدتی (تازه اونم یکی از شخصیت های مکملش که شناخته شده)
نه این که شخصیت های شناخته نشده و به تعداد زیاد ، اونم تو دنیای اصلی و به مدت طولانی مثل بعضی از شخصیت های DC
البته DC هم شخصیت های برترش از این نظر مثل مارولن

یادمه تو مقاله قبلی امیر علی چند بار از تو سوال پرسید و جواب ندادی ، چرا الان امیر علی باید به تو جواب بده ؟
در ضمن یادمه آقای ترابی گفت که اگه این مقاله رو بنویسه و حرف های امیر علی درست باشه باید ازش معذرت خواهی کنی ، و تو هم قبول کردی که این کار رو انجام میدی
پس چرا الان به جای معذرت خواهی اومدی و چند تا سوال پرسیدی ؟
نقل قول کردن
Bat-Flash
#34 Bat-Flash 1395-01-30 20:21
به نقل از mtm:
به نقل از BatFlash:
آقای ترابی کسی که جواب نداد بازم خودتون زحمت جوابو بکشید ;-)

سوالت چیه؟

18# , 20#
نقل قول کردن
Rock star
#35 Rock star 1395-01-30 20:23
#26
اولاََ که من از نظر کمپانی GTA این نام رو انتخاب نکردم و بخاطر همون خوانندگی راک این اسم رو برگزیدم و خیلی هم بار معنایی خاصی واسم داره
من تقریبا حدود 2 سال میشه که در سایت به صورت میهمان میومدم و مقالات عالی این سایت رو میخوندم و خیلی هم به سایت کمیک بوکی اسپایدی افتخار میکنم و خیلی هم خوشحالم که ما ایرانی های کمیک فن چنین سایت شاهکاری داریم و چشم تمامی بدخواهان هم کور...
از حدود سه ماه پیش اواخر بهمن به صورت کاربر وارد سایت شدم ، جمعاََ 2 سال و خورده ای در نظر بگیرید و من هم به خاطرِ پیشرفت خودتون گفتم که بدون مطالعه نظر ندید من یه زمانی یه چوب سنگینی از این موضوع خوردم و غیر از اون هم دوباره تو همین سایت هم دچار مشکل شدم (در پست حذف شدنِ کمیک جوک کشنده) که واقعاََ شرمسارم ، واسه همین گفتم که شما این مشکل رو پیدا نکنید ، امیدوارم ناراحت نشده باشید
--------------------- -
راستی یادم رفت که به آقای ترابی و مدیران سایت تبریک بگم به خاطر موفقیتی که بدست آوردند و به رتبه ی زیر 3000 رسیدند ، واقعاََ مایه افتخار تمامِ ایرانیان اصیلِ کمیک فن هستید و به کاربرا هم میگم که باید افتخار کنند که دارند در چنین سایتی نظر میدهند.
نقل قول کردن
mehran spidey
#36 mehran spidey 1395-01-30 20:26
به نقل از Rock star:
#26
اولاََ که من از نظر کمپانی GTA این نام رو انتخاب نکردم و بخاطر همون خوانندگی راک این اسم رو برگزیدم و خیلی هم بار معنایی خاصی واسم داره
من تقریبا حدود 2 سال میشه که در سایت به صورت میهمان میومدم و مقالات عالی این سایت رو میخوندم و خیلی هم به سایت کمیک بوکی اسپایدی افتخار میکنم و خیلی هم خوشحالم که ما ایرانی های کمیک فن چنین سایت شاهکاری داریم و چشم تمامی بدخواهان هم کور...
از حدود سه ماه پیش اواخر بهمن به صورت کاربر وارد سایت شدم ، جمعاََ 2 سال و خورده ای در نظر بگیرید و من هم به خاطرِ پیشرفت خودتون گفتم که بدون مطالعه نظر ندید من یه زمانی یه چوب سنگینی از این موضوع خوردم و غیر از اون هم دوباره تو همین سایت هم دچار مشکل شدم (در پست حذف شدنِ کمیک جوک کشنده) که واقعاََ شرمسارم ، واسه همین گفتم که شما این مشکل رو پیدا نکنید ، امیدوارم ناراحت نشده باشید
-----------------
راستی یادم رفت که به آقای ترابی و مدیران سایت تبریک بگم به خاطر موفقیتی که بدست آوردند و به رتبه ی زیر 3000 رسیدند ، واقعاََ مایه افتخار تمامِ ایرانیان اصیلِ کمیک فن هستید و به کاربرا هم میگم که باید افتخار کنند که دارند در چنین سایتی نظر میدهند.

نه بابا ناراحتی چیه من فقط اینا رو‌گفتم تا بهت بگم من شوخ طبع هستم کلا تمام پسرا اینجورین من از تو‌معذرت خواهی میکنم برادر
نقل قول کردن
Devilsnake
#37 Devilsnake 1395-01-30 20:31
استاد دستتون درد نکنه من خیلی دوست داشتم در مورد اوریجین های مختلف واندروومن اطلاعات کیب کنم به نظرم درسته که شخصیت واندروومن تا حد زیادی شبیه ثوره ولی شخصیت پردازی به خوبی ثور نداشته من به شخصه اوریجین انیمیشن جاستیس لیگ رو بیشتر میپسندم
نقل قول کردن
mtm
#38 mtm 1395-01-30 20:31
یه چیزی بهتون بگم که حال کنید؟!
از اون نکات جالب باحاله
مارول در دوران طلایی هم ثور داشته!!!! بله درست شنیدید
در واقع در شماره 1 کمیک weird comics که اوریل سال 1940 چاپ شد (یعنی یک سال قبل از خلق شدن کاپیتان امریکا)
!!!!!!!


در این کمیک ثور با صاعقه یک انسان را بهش نیروی فوق بشری میداده


جالبه که چکشش مثل بومرنگ عمل میکرده!
نقل قول کردن
Rock star
#39 Rock star 1395-01-30 20:34
#31
بله ، خودم هم گفتم آزگارد اصلاً قابل مقایسه با آمازون نیست و هم چنین شخصیت های مکمل ثور ( مثلِ لوکی و پدرش و ...) به پای شخصیت های مکمل واندروومن نمیرسند ولی فقط خودِ شخصیت واندروومن مد نظر من هست از نظر شخصیتی واندروومن اگر از تمامی ارزش هاش استفاده بشه و پیشرفت فوق العاده زیادی داشته باشه میتونه بهتر از ثور هم بشه چون خیلی پتانسیل داره و میتونه یک جور شخصیت نمادین هم باشه و شخصیت های جدید هم به شخصیت های مکملش اضافه بشه ، ثور این پتانسیل های یک شخصیت زن مثلِ واندروومن رو نداره ولی در حال حاضر مارول خیلی بهتر از دی سی عمل کرده(دی سی اصلاََ بلد نیست از شخصیت هاش استفاده کنه) و ثور هم خیلی بهتر از واندروومن هست. تازه مارول کلی برنامه هم مثلِ اینکه برای ثور چیده چون هنوز زنده نشده و مطمعناََ نقشه های بزرگی مارول در سر داره که به زودی ازش رونمایی میکنه
پ.ن:خب مسلماََ اگه واندروومن شخصیت خیلی خوب و مستحکم و کاملی داشت که اینقدر اریجینش عوض نمیشد پس خیلی شخصیتش مشکل داره و دچار افت شدیدی هست مخصوصاََ در سری the new 52 که اصلاََ نمیتونید یک کمیکش رو با ذوق و شوغ بخونید و در نهایت لذت ببرید ، کمیک های واندروومن در حال حاضر خیلی ضعیف هستند و ذات کاراکتر رو دارند خراب میکنند و اصلاً پیشرفتی در شخصیت دیده نمیشه.
نقل قول کردن
Rock star
#40 Rock star 1395-01-30 20:38
در نهایت بحث رو خاتمه میدیم و راستی یادم رفت از آقای ترابی به خاطر مقاله ی حرفه ایشون تشکر کنم ، واقعاََ دمن گرم آقای ترابی این جور مقاله نوشتن ها کار هر کسی نیست ، خیلی پیچیده و گنگ در سایت های دیگه نوشته میشه ولی شما با حوصله و به راحتی توضیح دادید که جایِ یک سپاسگزاری ویژه از شما استاد عزیز رو داره.(بی خود نیست که سایت رفته به زیر 3000 ،نه؟ آقای ترابی و مدیران محترم سایت واقعاََ کارشون تخصصی و حرفه ایه دم همه تون گرم ، خدا قوت)
نقل قول کردن
mtm
#41 mtm 1395-01-30 20:46
به نقل از BatFlash:
دوست عزیز امیر علی قادری یه سوال ازت دارم اگه مارول شخصیتاشو هی تغییر نمیده پس بگو چرا ثور به جای این که اودین سان باشه جین فاستره؟چرا کاپتان آمریکا به اون خوبی رو کشت و سم ویلسون که به نظر من اصلا به پای استیو نمیرسید رو آورد؟وچرا دوباره تازگیا دوباره جوان شد؟چرا هالک این همه تغییر داشته و الان بروس بنر هالک نیست؟چرا مایلز مورالز الان به همراه پیتر اسپایدر منه؟
باور کن نمیخوام به چالش بکشمت ولی اگه جواب بدی اطلاعاتمون بره بالا خوب میشه

اینا قضیه شون فرق میکنه
به خاطر این نیست شخصیت هاشون ضعیفه
نه
به خاطر اینه که میخوان اشتیاق به وجود بیارن که خواننده ها برن و کمیک ها رو بخونن
الان شما واقعا فکر میکنی سم ویلسون از استیو محبوب تر بوده؟!!!''
بعدشم، شما میگی مایلز مورالز ولی چه ربطی داره؟ مگه مایلز جای پیتر رو گرفته؟!!!!
ضمن اینکه همزمان شما ببین که ثور ادین سان هم در کمیک های ثور جین فاستر هست
ایا این بده که مارول تا میتونه کمیک بفروشه؟ اتفاقا این نشون میده که چقدر اسپایدرمن قویه که این همه شخصیت از کنارش خلق شدن
ولی این درباره دی سی در اکثر مواقع صدق نمیکنه
مثلا دهه 90 والی وست اومد کاملا جایگزین بری الن شد چون دی سی حس میکرد بری الن جوابگو نیست
برای گرین لنترن و گرین ارو هم اتفاق بارها افتاده
یا برای رابین
نقل قول کردن
Bat-Flash
#42 Bat-Flash 1395-01-30 20:46
مرسی حالا راجع به اون دهه نمیدونم ولی به نظرم الان این شخصیتایی که گفتین محبوبیت خوبی دارن مخصوصا گرین ارو و فلش با توجه به این که سریال مخصوص خودشونو دارن و احتمالا فیلماشون در راهه
آقای ترابی میخواستم کمیک ترجمه و ادیت کنم میه بگید از کجا شروع کنم؟
نقل قول کردن
mtm
#43 mtm 1395-01-30 20:51
به نقل از BatFlash:
مرسی حالا راجع به اون دهه نمیدونم ولی به نظرم الان این شخصیتایی که گفتین محبوبیت خوبی دارن مخصوصا گرین ارو و فلش با توجه به این که سریال مخصوص خودشونو دارن و احتمالا فیلماشون در راهه
آقای ترابی میخواستم کمیک ترجمه و ادیت کنم میه بگید از کجا شروع کنم؟

بله الان اینطوره
ولی باور کنید اون موقع اینجوری بود
درباره سوالت باید ایمیل بزنی
نقل قول کردن
mtm
#44 mtm 1395-01-30 20:52
حالا شانس بیاریم مختار پیداش نشه
چون از هیچ شخصیت کمیکی و غیرکمیکی مثل واندرومن بدش نمیاد :-*
نقل قول کردن
Bat-Flash
#45 Bat-Flash 1395-01-30 20:55
من هم اتفاقا ازش خوشم نمیاد هیچ داستان و فلسفه جالبی پشتش نیست
باید به سایت ایمیل بزنم؟
نقل قول کردن
Ice Man
#46 Ice Man 1395-01-30 21:09
#45آره منم ازش خوشم نمیاد ، هرچند که شخصیت های برتر DC همشون عالین :-* :-* :-*
نقل قول کردن
قربانعلی
#47 قربانعلی 1395-01-30 22:18
اقا مرسی
اطلاعات جدید بدست آوردم
بعدشم من همچین توهینم نکردما !
بارها خودتون دی سی فنای سایت رو مسخره کردسن و بهشون گفتین بی اطلاعات کسی هیچی نگفت و اگر هم اعتراضی شد شما گفتید انتقاده !!!!!!!!!!!!!!!!
من هم همین کار رو در قبال امیر علی انجام دادم (نه به اون شدت)
الانم معذرت خواهی میکنم ازش
امیدوارم که منو ببخشه
ولی خب خودتون قضاوت کنید ... 3 تا موردش که مربوط به اقتباس ها میشد ... تو اقتباس ها حتی مارول رو هم دیدم که عوض کرله اورجین هارو
تو همین یونیورس سینمایی اورجین ایرون من و هالک و ثور عوض شده
بحرحال من گفتم 5 تا که شما 7 تاشو گفتین
راضی شدم و شرمنده ام بخاطر انتقادی (!) که از امیر علی کردم .
نقل قول کردن
mtm
#48 mtm 1395-01-30 22:38
#53:
نرود میخ اهنی در سنگ!
شما بهتر بحث دیگه رو باز نکنید چون به ضرر خودتونه
دیشب میگفتن اربجین واندرومن "ناموسا" تغیبر کرده؟
حالا میگید اره تغیبر کرده ولی فلان شخصیت هم تغییر کرده!!!!' :o
کلا شما دی سی فن ها (بعضی هاتون) تا اخر عمر باید در موضع تدافعی باشید
در ضمن،
اریجین هالک و ایرون من عوض نشدن
فقط ممکنه ار نظر زمانی متناسب شده باشن
یعنی تونی دهه 60 جنگ ویتنام بود ولی الان میگن پس چرا اگه ویتنام بوده اینقدر جوان مونده؟ بنابراین اومدن وبتنام رو تبدیل کردن به مثلا جنگ خلیج فارس
هالک هم همینطور
مثلا اشعه گاما رو شاید تبدیل کرده باشن به دستکاری ژنتیکی
شخصیت پردازیشون فرق نکرده
شب خوش
فکر کنم وقتشه به دوستانتون گزارش روزانه بدین
;-)
نقل قول کردن
a.v.s
#49 a.v.s 1395-01-30 22:54
سلام بر دوستان گلم و فعالان کمیک بوکی و اعضای عزیز سایت ما و همچینین : بچه های آبادان


من الان تو کف اینام . ( دهمیه منو کشته :-| )
هم اریجینا مزخرفن هم باعث تاسفه که چرا دی سی نتونسته خیلی خوب شخصیتش (واندرومن) رو تقویت کنه (اگه اشتباه میگم به من بگید چون زیاد اطلاعات کمیک بوکی درباره ی این موضوع ندارم )
به نظر من اریجین های 5 و 9 بهترینشون بودن .
الان دارم می فهمم که واندرومن خیلی ضعف شخصیتی داره و زیاد شخصیت جذابی نیست (به لطف سایت و بچه ها از این موضوع آگاه شدم) . اخه اریجین عوض کردن هم یه حدی داره به حق علی مولا

نظرتون چیه خودمون کمیک بسازیم واسه واندرومن و واسش یه اریجین قشنگ و آبدار درست کنیم ( که زیاد هم امکانش نیست به نظر من)
نقل قول کردن
Tchalla
#50 Tchalla 1395-01-30 23:52
ممنون استاد خیلی عالی بود
نقل قول کردن
the punisher
#51 the punisher 1395-01-30 23:57
من قبل اینکه یه طرفدار کمیک باشم یه طرفدار افسانه هستم و با خوندن مورد 10شدیدا قاطی کردم!
اصلا واندرومن مال شماست هرکاری دوست دارید بکنید این سه تا هرکول مضخرف 2014 بس نبود؟!حتما باید بیاید شخصیت پردازیشو بکل خراب کنید؟!
البته من ازهرکولی که تو کمیک 2099 خوندمم راضی نیستم ولی مارول اون هرکولو تو دنیایی ساخته بود که هیچی اونطور که باید باشه نیست که اخلاق عجیب هرکولو توجیه میکنه ولی این پیشینه از واندرومن عملا داره میگه هرکول باستانی و نیمه خدا و فرزند زئوس و ناجی خدایان یه متجاوز و مبتکره!!
به جز این پیشینه که حالمو بهم زد یه پیشینه به انتخاب خودتون بدید بمن میشینم 10تا داستان ارجینال خوب با پیشینه مربوط مینویسم!!
اصلا نیازی به اینهمه تغییرات عجیب تو واندرومن نبود فقط کافی بود شخصیتشو غنی کنن و بیشتر بهش بپردازن
نقل قول کردن
The Rock
#52 The Rock 1395-01-31 00:27
مرسی استاد حداقل با ارجین(های)!واند ومن آشنا شدم
من واندرومن رو نمیشناسم ولی وقتی یه شخصیتی رو 10 بار اریجینش رو عوض میکنن من دیگه طرف همچین شخصیتی نمیرم آخه یعنی چی آقا امید تقوی هم راست میگه ها به جای این همه تغییر یه خورده رو شخصیتش کار میکردن غنی ترش میکردن بهتر بود
تازه من حالم از این اریجین آخری(همین شماره 10)بهم خورد
آخه من نمیدونم اریجین قحط بود؟چه داستانیه آخه؟اینم شد اریجین؟
نقل قول کردن
beast boy
#53 beast boy 1395-01-31 00:37
وای چه بحث ها و چه مقالاتی من نبودم آمده خوب شد این چند وقت اینترنتم قطع شده بود وگرنه یک بلا سر خودم میاوردم

راستیتش منم از همان اول از واندرومن خوشم میامد نه به خاطر شخصیتش یا نوع اورجین یا چیز دیگه ایش به خاطر نحوه مبارزه اش و اینکه هیچوقت تسلیم نمیشه و اینکه تا پای جونش می جنگه که تا حد ممکن اطرافیانش صدمه نمی بینند اما یک سوال برام پیش اومد که چرا دی سی توی این سال ها انقدر به واندرومن بها داده؟ و انقدر آدم حسابش کرده؟ آخه هرجور که شما فکر کنی اون قدر ها هم شخصیت خاصی نیست درسته پتانسیل بالایی داره اما می توانست شخصیت درجه دوم دی سی باشه نه درجه یک درجه یک.
عذر می خوام آقای ترابی شما دلیلش را میدانید؟
نقل قول کردن
Qeiji
+1 #54 Qeiji 1395-01-31 02:34
عجب شیر توشیریه :o خوشم نمیاد حرف تکراری بزنم. همین اولین جمله م هم شبیه حرفاییه که بقیه زدن پس یخورده باز میکنم مسئله ای رو که فعلا کسی بهش نپرداخته و هنوز تو به به و چه چه و کل کل گیر کردن:
1. خوب این اوریجین خیلی خوب و قشنگیه. زن هم نماد زندگی و عشق و محبته، خیلی هم قشنگه یه همچین قهرمانی نماینده زنان باشه. نمیدونم کسی انیمیشن سینمایی Wonder woman2008 رو دیده یا نه (چیز باحال و قشنگیه) ولی این اوریجین خیلی به اون چیزی که تو اون انیمیشن دیدم، شبیه بود البته نمیدونم آقای ترابی تا چه حد قضیه رو باز کردن، مثلا نمیدونم تو اوریجین اصلیش هم قضیه اریس و اینا بود یا نه ولی در کل مشخصه که نویسنده میدونسته چی میخواد و چرا یه زن رو باید بیاره ابرقهرمان کنه.

2.زیاد خرابکاری نکردن فقط داستانش بازتر شده یه حالت خداگونه دادن بهش البته من ترجیح میدادم همون حالت اولیش باقی میموند ولی خب اینکه قدرتش رو از خدایان المپ گرفته هم بدک نیست و حالا مثلا میشه نماینده اونا روی زمین. یه جور حکم پیامبر رو داره مثلا. در کل با توجه به چیزی که آقای ترابی نوشته، زیاد هم بد نیست این اوریجین.

3.خب دیگه از اینجا سیل WTFها شروع میشه :lol: این قضیه ش عین این میمونه که ثور بیاد زمین چکش رو بندازه یه گوشه و بره بشه دستیار نیک فیوری :D به نظرم اینا میخواستن یه شخصیت جاسوس خلق کنن مثل Black Widow یا همین Emma peel که گفتین ولی چون میترسیدن داستانش نگیره یا شاید حوصله نداشتن براش اوریجین طراحی کنن و...، از واندروومن و شهرتش سوءاستفاده کردن که خب همونطور که از اولش هم میشد حدس زد، گند زدن.

4.نه خیلی خوبه، نه خیلی بد، این مسئله بی عدالتی صورت گرفته شده علیه این آمازونی ها هم فکر کنم تو اون انیمیشنی که گفتم، مطرح شده بود و فکر کنم کلا داستان اون انیمیشن ترکیبی از اوریجین شماره 1و2و4 بوده.
اینم بدک نیست، اینکه خب این زن شگفت انگیز نماینده زنانیه که بهشون ظلم شده و حقوقشون پایمال شده، اینم قشنگه ولی خب اگه اون بخش نماینده عشق و مهربانی و محبت بودنش تو این اوریجین، حذف شده، به نظرم ضعیف تر از دوتای اولیه که خب نمیدونم دقیقا و خوشحال میشم آقای ترابی بیشتر توضیح بده که چقدرش تو این آپدیت تغییر کرد. در کل اینم چیز جالبیه و به نظرم با هدف اصلیشون همخوانی داره.

5. خب در کل حرف زیادی در این مورد نیست چون کلا همون اصلیه س البته من بازم 1 رو ترجیح میدم چون نمیشه که الکی الکی جوگیر بشه خودمختار برخلاف رضایت مادرش پاشه بره کمک انسانها. درضمن زیبایی اوریجین1 به این بود که از روی مهربانی و دلسوزی سعی میکنه به اون سرباز بدبخت کمک کنه. در کل اینم احتمالا فقط خواستن یه چیزی بسازن و جمعش کنن بره و حوصله نداشتن خیلی وارد جزئیات بشن واسه همین اینجوریش کردن تو کارتون

6.والا کاری ندارم تحشین شده هست یا نه ولی در کل به نظرم «کاملا مسخره س». چه معنی داره اینجوری اوریجین شخصیت رو بدن؟ خب برن یه شخصیت جدید بسازن، مگه سخته؟ گیریم سخت باشه، بهتر از اینه که گند بزنن به شخصیت شناخته شده ی کمپانی. بد میگم؟
به نظرم بازم خواستن یه داستان جدید خلق کنن اما جراتش رو نداشتن و بازم از اسم و شهرت و محبوبیت WW سوءاستفاده کردن. (حالا اصلا محبوبیت داشت؟ :lol: )

7. خب اینو یکی از دوستان توضیح دادن و نیازی تکرار من نیست در کل انگار حس میکردن دیگه اون زن سمبلیک و کلاسیک جواب نمیده و باید بزنن از بیخ و بن «امریکن لایف استایل»ـش کنن. دیگه بی بند و باری رو خواستن به نهایت برسونن قهرمان اصلی رو هم تبدیلش کردن به یه ح.ر.و.م زاده. واقعا احساس میکنم نویسنده (ها) ش داشته تخیلات منحرفانه دوران نوجوانیش رو پیاده میکرده اونم به عنوان یه داستان اصلی که دیگه باید همه با همین کنار بیان به عنوان اوریجین اصلی. واقعا ?!WTF

8. یکی دیگر از WTFها. (البته به حماسه شماره 10 نمیرسه) چی بگم والا، احتمالا ایده ش هم از زک اسنایدر بوده یا یکی از نزدیکانش. در کل با توجه به گندی که تو مردپولادین زد، اینم چندان اوریجینش بی تشابه به اون نیست. همین مونده واندروومن راه بیفته تو خیابون ملت رو گردن بزنه.
والا!!!

9. Most cliche story ever made. Did the Writer's know we are in freaking 2015? not 80s or 90s
واقعا لازم بود به سبک اونایی که تو فروم های خارجی نظر میدن، بنویسم. خداییش نهایت خلاقیت نویسنده هاش همین بوده؟

10. اینجا دیگه WTF جواب نمیده :lol: باید بنویسم FTW :-x
یکی بیاد به اینا بگه «دوست خوب من، به کجا چنین شتابان؟»
آقای ترابی مطمئنید اینو واسه اوریجینش نوشتن؟ شاید میخواستن یه فیلمنامه p.o.r.n parody بنویسن. والا بیشتر به اونجور فیلما میخوره تا داستان پیدایش یه قهرمان.
در پایان ممنون بابت این مطلب جالبتون.
موفق باشید
نقل قول کردن
Sentinel
+1 #55 Sentinel 1395-01-31 18:04
مقاله خوبی بود ، ولی آقای ترابی فکر میکنم بهتر بود به جای ده تا ۵ تا مورد نوشته میشد...
چون که چهار مورد رو به شدت قبول ندارم... ارث وان ، یه کمیک از یه جهان توی مولتیورسه دیسیه که ساختار خاص خودشو داره... طبیعیه که مثل هر جهان دیگه ای تغییراتی توی شخصیت داده بشه ، اصل این کمیک ها هم به همین تغییراته...
سریال کنسل شده واندروومن هم که کلا پخش نشد و بعد از پیلوتش لغو شد و کلا به حساب نمیاد...
انیمیشن جاستس لیگم باز در دوره خاصی پخش میشد و محدودیت های خاصی رو داشت که مجبور شدن یه مقدار تغییر در ساختار بدن... سری کمیک لجند آو واندروومن هم که کلا جزو سری های دیجیتالی نامربوط دیسیه که اکثرا در جهان های فرعی ( خارج از مولتیورس ) شکل میگیرن...
نقل قول کردن
mtm
#56 mtm 1395-01-31 20:06
به نقل از Qeiji:
عجب شیر توشیریه :o خوشم نمیاد حرف تکراری بزنم. همین اولین جمله م هم شبیه حرفاییه که بقیه زدن پس یخورده باز میکنم مسئله ای رو که فعلا کسی بهش نپرداخته و هنوز تو به به و چه چه و کل کل گیر کردن:
1. خوب این اوریجین خیلی خوب و قشنگیه. زن هم نماد زندگی و عشق و محبته، خیلی هم قشنگه یه همچین قهرمانی نماینده زنان باشه. نمیدونم کسی انیمیشن سینمایی Wonder woman2008 رو دیده یا نه (چیز باحال و قشنگیه) ولی این اوریجین خیلی به اون چیزی که تو اون انیمیشن دیدم، شبیه بود البته نمیدونم آقای ترابی تا چه حد قضیه رو باز کردن، مثلا نمیدونم تو اوریجین اصلیش هم قضیه اریس و اینا بود یا نه ولی در کل مشخصه که نویسنده میدونسته چی میخواد و چرا یه زن رو باید بیاره ابرقهرمان کنه.

2.زیاد خرابکاری نکردن فقط داستانش بازتر شده یه حالت خداگونه دادن بهش البته من ترجیح میدادم همون حالت اولیش باقی میموند ولی خب اینکه قدرتش رو از خدایان المپ گرفته هم بدک نیست و حالا مثلا میشه نماینده اونا روی زمین. یه جور حکم پیامبر رو داره مثلا. در کل با توجه به چیزی که آقای ترابی نوشته، زیاد هم بد نیست این اوریجین.

3.خب دیگه از اینجا سیل WTFها شروع میشه :lol: این قضیه ش عین این میمونه که ثور بیاد زمین چکش رو بندازه یه گوشه و بره بشه دستیار نیک فیوری :D به نظرم اینا میخواستن یه شخصیت جاسوس خلق کنن مثل Black Widow یا همین Emma peel که گفتین ولی چون میترسیدن داستانش نگیره یا شاید حوصله نداشتن براش اوریجین طراحی کنن و...، از واندروومن و شهرتش سوءاستفاده کردن که خب همونطور که از اولش هم میشد حدس زد، گند زدن.

4.نه خیلی خوبه، نه خیلی بد، این مسئله بی عدالتی صورت گرفته شده علیه این آمازونی ها هم فکر کنم تو اون انیمیشنی که گفتم، مطرح شده بود و فکر کنم کلا داستان اون انیمیشن ترکیبی از اوریجین شماره 1و2و4 بوده.
اینم بدک نیست، اینکه خب این زن شگفت انگیز نماینده زنانیه که بهشون ظلم شده و حقوقشون پایمال شده، اینم قشنگه ولی خب اگه اون بخش نماینده عشق و مهربانی و محبت بودنش تو این اوریجین، حذف شده، به نظرم ضعیف تر از دوتای اولیه که خب نمیدونم دقیقا و خوشحال میشم آقای ترابی بیشتر توضیح بده که چقدرش تو این آپدیت تغییر کرد. در کل اینم چیز جالبیه و به نظرم با هدف اصلیشون همخوانی داره.

5. خب در کل حرف زیادی در این مورد نیست چون کلا همون اصلیه س البته من بازم 1 رو ترجیح میدم چون نمیشه که الکی الکی جوگیر بشه خودمختار برخلاف رضایت مادرش پاشه بره کمک انسانها. درضمن زیبایی اوریجین1 به این بود که از روی مهربانی و دلسوزی سعی میکنه به اون سرباز بدبخت کمک کنه. در کل اینم احتمالا فقط خواستن یه چیزی بسازن و جمعش کنن بره و حوصله نداشتن خیلی وارد جزئیات بشن واسه همین اینجوریش کردن تو کارتون

6.والا کاری ندارم تحشین شده هست یا نه ولی در کل به نظرم «کاملا مسخره س». چه معنی داره اینجوری اوریجین شخصیت رو بدن؟ خب برن یه شخصیت جدید بسازن، مگه سخته؟ گیریم سخت باشه، بهتر از اینه که گند بزنن به شخصیت شناخته شده ی کمپانی. بد میگم؟
به نظرم بازم خواستن یه داستان جدید خلق کنن اما جراتش رو نداشتن و بازم از اسم و شهرت و محبوبیت WW سوءاستفاده کردن. (حالا اصلا محبوبیت داشت؟ :lol: )

7. خب اینو یکی از دوستان توضیح دادن و نیازی تکرار من نیست در کل انگار حس میکردن دیگه اون زن سمبلیک و کلاسیک جواب نمیده و باید بزنن از بیخ و بن «امریکن لایف استایل»ـش کنن. دیگه بی بند و باری رو خواستن به نهایت برسونن قهرمان اصلی رو هم تبدیلش کردن به یه ح.ر.و.م زاده. واقعا احساس میکنم نویسنده (ها) ش داشته تخیلات منحرفانه دوران نوجوانیش رو پیاده میکرده اونم به عنوان یه داستان اصلی که دیگه باید همه با همین کنار بیان به عنوان اوریجین اصلی. واقعا ?!WTF

8. یکی دیگر از WTFها. (البته به حماسه شماره 10 نمیرسه) چی بگم والا، احتمالا ایده ش هم از زک اسنایدر بوده یا یکی از نزدیکانش. در کل با توجه به گندی که تو مردپولادین زد، اینم چندان اوریجینش بی تشابه به اون نیست. همین مونده واندروومن راه بیفته تو خیابون ملت رو گردن بزنه.
والا!!!

9. Most cliche story ever made. Did the Writer's know we are in freaking 2015? not 80s or 90s
واقعا لازم بود به سبک اونایی که تو فروم های خارجی نظر میدن، بنویسم. خداییش نهایت خلاقیت نویسنده هاش همین بوده؟

10. اینجا دیگه WTF جواب نمیده :lol: باید بنویسم FTW :-x
یکی بیاد به اینا بگه «دوست خوب من، به کجا چنین شتابان؟»
آقای ترابی مطمئنید اینو واسه اوریجینش نوشتن؟ شاید میخواستن یه فیلمنامه p.o.r.n parody بنویسن. والا بیشتر به اونجور فیلما میخوره تا داستان پیدایش یه قهرمان.
در پایان ممنون بابت این مطلب جالبتون.
موفق باشید

به به چه نظری ! واقعا شما کجا بودی تا به حال؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی با نظرت حال کردم
بیشتر نظر بده لطفا
نقل قول کردن
mtm
#57 mtm 1395-01-31 20:08
به نقل از Sentinel:
مقاله خوبی بود ، ولی آقای ترابی فکر میکنم بهتر بود به جای ده تا ۵ تا مورد نوشته میشد...
چون که چهار مورد رو به شدت قبول ندارم... ارث وان ، یه کمیک از یه جهان توی مولتیورسه دیسیه که ساختار خاص خودشو داره... طبیعیه که مثل هر جهان دیگه ای تغییراتی توی شخصیت داده بشه ، اصل این کمیک ها هم به همین تغییراته...
سریال کنسل شده واندروومن هم که کلا پخش نشد و بعد از پیلوتش لغو شد و کلا به حساب نمیاد...
انیمیشن جاستس لیگم باز در دوره خاصی پخش میشد و محدودیت های خاصی رو داشت که مجبور شدن یه مقدار تغییر در ساختار بدن... سری کمیک لجند آو واندروومن هم که کلا جزو سری های دیجیتالی نامربوط دیسیه که اکثرا در جهان های فرعی ( خارج از مولتیورس ) شکل میگیرن...

حرفت درسته
و معلومه معلوماتت خیلی خوبه
منم اولش میخواستم 5 تا بنویسم
ولی کلا اینا رو نوشتم تا روند کلی رو نشون بدم
یعنی اینکه دی سی با این شخصیت واقعا نمیدونه چیکار کنه
به عبارت دیگه بحث این بود که وقتی یک شخصیت مشکل داره بنابراین هر کی از راه میرسه دوست داره شخصیت پردازی و اریجین اش رو عضو کنه
ممنون بابت نظرت
نقل قول کردن
Ice Man
#58 Ice Man 1395-01-31 20:28
آقای ترابی ، میگم میشه یه کمیک از اون دهه که شخصیت های DC همشون یک جور شخصیت پردازی داشتن رو بگید که بخونم
چون هر کاری میکنم اصلا نمیتونم این که شخصیت همه یه جور باشه رو درک کنم ، تا حالا همچین چیزی ندیدم
نقل قول کردن
mtm
#59 mtm 1395-01-31 20:36
کمیک های JSA که مخفف justice society of america هستند
باید البته سری های دهه 40 و 50 میلادی رو بخونی
تو سرچت به نظرم بهتره بزنی: golden age
نقل قول کردن
Imperial King
#60 Imperial King 1395-02-02 21:00
میگم اگه اینجوری که مولتیورس ها هم حساب شده اینجوری اسپایدرمنم بیشتر از 50 بار اوریجینش عوض شده؟مثلا مردعنکبوتی هندی یا مانگا و...
نقل قول کردن
mtm
#61 mtm 1395-02-02 23:01
به نقل از Imperial King:
میگم اگه اینجوری که مولتیورس ها هم حساب شده اینجوری اسپایدرمنم بیشتر از 50 بار اوریجینش عوض شده؟مثلا مردعنکبوتی هندی یا مانگا و...

نه. منظور ما دنياي اصليه (منظور از دنياي اصلي هم دنيايي هستش كه كميك هاي اصلي شركت مارول و دي سي در اون رخ ميدن) شما بگو كي و كجا اريجين پيتر پاركر دنياي اصلي تغيير كرده؟ حتي در كميك هاي التميت هم اريجين اش تغيير نكرد
به علاوه مرد عنکبوتی هندی و مانگا ... اسمش پیتر پارکر نیست . براي دنياي ديگه هم هستن. ربطي به سري اصلي مرد عنكبوتي ندارن
خيلي از اينا محیط و خاستگاه دیگه ای پیدا کرده
ضمن اینکه تو این مقاله فقط بحث اریجین نیست. بحث تغییر شخصیته
نقل قول کردن
mokhtar
#62 mokhtar 1395-02-03 23:16
چه جالب
من تازه این مقاله رو دیدم
ولی حرفی ندارم که بزنم چون گفتنی ها رو گفتن
فقط اینکه این ارش احمدی بدجور ضایع شد
من جای تو بودم اسم کاربریمو عوض میکردیم
یعنی کلا حالا حالا ها دور و بر سایت پیدات نشه بهتره
نقل قول کردن
Hosein D
#63 Hosein D 1395-03-19 20:45
وااااو ! فوق العاده بود دمتون گرم !
بهترین مرجع کمیک بوکی تو دنیا هستید که با اسم اسپایدی (!) واسه کل عالم مارول و دی سی مقاله مینویسین و کمیک ترجمه میکنین . یه سوال داشتم .
اریجینی که الان برای کمیک های جدیدش استفاده میشده شماره چنده ؟ همون 10هه ؟
و اینکه تو فیلم BvS کدوم اریجینش مورد اقتباس قرار گرفته ؟
نقل قول کردن
A god name sparkles
#64 A god name sparkles 1395-03-19 21:00
#62 عمو مختار منم با وجود اینکه 50% دیسی فن هستم و از کمیک های دیسی هم خیلی لذت میبرم، ولی به نظرم واندر وومن اگه یه داستان غنی و خوب داشته باشه داستان spirit of truth هست (که اخیرا این توی این کانالای تلگرامی بدون اینکه حتی یک خطش رو هم خونده باشند دارن فقط برای کوبوندن نظرات سایت ازش تعریف میکنند) من این داستان رو خیلی وقت پیش خوندم، شما هم این داستان رو خوندید؟ طراحی اش هم با الکس راس کبیر بوده! اصلا چطوره ترجمه اش کنید! من حتی ادیتش رو هم به عهده خواهم گرفت! :-)
نقل قول کردن
mokhtar
#65 mokhtar 1395-03-19 21:31
به نقل از A god name sparkles:
#62 عمو مختار منم با وجود اینکه 50% دیسی فن هستم و از کمیک های دیسی هم خیلی لذت میبرم، ولی به نظرم واندر وومن اگه یه داستان غنی و خوب داشته باشه داستان spirit of truth هست (که اخیرا این توی این کانالای تلگرامی بدون اینکه حتی یک خطش رو هم خونده باشند دارن فقط برای کوبوندن نظرات سایت ازش تعریف میکنند) من این داستان رو خیلی وقت پیش خوندم، شما هم این داستان رو خوندید؟ طراحی اش هم با الکس راس کبیر بوده! اصلا چطوره ترجمه اش کنید! من حتی ادیتش رو ه.م به عهده خواهم گرفت! :-)

بالا برن ، پایین بیان واندر ومن شخصیت اش خیلی سطح پائینه. ولی دلیل نمیشه که داستان خوب نداشته باشه. واندر ومن های جرج پرز و گیل سیمون رو خوندی؟ خیلی خوبن. این داستانم رو اگه تو میگی دوست دارم ترجمه کنم (نه به این خاطر که فلان کانال فلان زر مفت رو میزنه)
نقل قول کردن
captain bat
#66 captain bat 1395-03-19 21:34
به نقل از A god name sparkles:
#62 عمو مختار منم با وجود اینکه 50% دیسی فن هستم و از کمیک های دیسی هم خیلی لذت میبرم، ولی به نظرم واندر وومن اگه یه داستان غنی و خوب داشته باشه داستان spirit of truth هست (که اخیرا این توی این کانالای تلگرامی بدون اینکه حتی یک خطش رو هم خونده باشند دارن فقط برای کوبوندن نظرات سایت ازش تعریف میکنند) من این داستان رو خیلی وقت پیش خوندم، شما هم این داستان رو خوندید؟ طراحی اش هم با الکس راس کبیر بوده! اصلا چطوره ترجمه اش کنید! من حتی ادیتش رو هم به عهده خواهم گرفت! :-)

به به آقای اصفی مقاله تازه چه خبر؟؟؟
نقل قول کردن
A god name sparkles
#67 A god name sparkles 1395-03-19 21:47
#65 عمو شک نکنید داستان فوق العاده ای هست! هر چی باشه پای الکس راس وسطه ولی در کل در بین داستان های فوق العاده ای که الکس راس نوشته که 90% اش هم مال مارول بوده این داستان جزو اون 10% ـه که مال دیسیه! پس راجع به ترجمه و ادیتش توی ایمیل صحبت خواهیم کرد! (زوج مترجم و ادیتور جالبی میشیم ;-) (برای من که افتخاری خواهد بود))

#66 مقاله تازه که زیاده ولی گذاشتیم طی تابستون منتشر کنیم ولی خدا رو چه دیدی شاید ساعت 4 صبح یهو زد به سرم راجع به یه موضوعی مقاله مفصل نوشتم! من کلا واسه خودم قابل پیش بینی نیستم :lol: :-*
نقل قول کردن
Victor
#68 Victor 1395-03-19 22:06
#64
#67
به به ببین کی اینجاست امیر علی خان
یعنی اینطرفا هم میومدی؟
:-)
خوش برگشتی
در مورد کمیک های واندروومن:
خب واندروومن یکی دو تا داستان خوب داره مثل همین سری نیو 52 برایان ازارلو، مثل گرافیک نوول Hiketeia و کمیک Circle یا جاستیس لیگ کریستوفر مولر که واندروومن توش نقشی شبیه به نقش بتمن کمیک برج بابل مارک وید داشت
کلا هر شخصیتی داستان خوب داره و این به نظر و سلیقه خود خواننده بر میگرده که کمیک خوبه یا بد
نقل قول کردن
Rorschach
#69 Rorschach 1395-03-20 13:20
پس اون اورقجینی که توی فیلم justice league: gods and monsters هست کو?اونم توضیح بدین لطفا اونی که سوپرمن ریش داشت و بتمن خون آشام بود
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#70 The Red Spider Skull 1395-03-20 13:45
#67: ولی اقای اصفی این کمیک واندر ومن که شما میگی خیلی مشکل داره. همش بر علیه اصول نظام و حجابه . برای سایت مشکل ایجاد میشه. هیچ جیز خاصی هم نداره. هیچ جایی هم ندیدم ازش تعریف بشه. فکر کنم تو ایران فقط به خاطر متفاوت بودنش بهش توجه شده یا شایدم به خاطر اینکه تو یه کمیک واندر وومن بلاخره یه حرف زده شده! :-*
نقل قول کردن
ironspider
#71 ironspider 1399-10-04 19:03
شماره 10 هم مشکل خیلی داره گرنت موریسون هم حتماََ رفته بوده God of War بازی کرده اصلاََ هرکول یک شخصیت نمادینه و درون مایه ی زیبا و خوبی داره(یه چیزی تو مایه های سوپرمن) مگه میشه بیاد به یک قوم تجاوز کنه اونم قومی که از خاندان خودش اند؟!؟!؟! ضمن اینکه از نظر تاریخ اساطیری با هم فرق دارند
داداش باهات موافقم
کساییکه با ارجین جدید واندروومن مشکل دارن میتونن برن داخل GOW 3 انتقام آمازون هارو از هرکول بگیرن
نقل قول کردن
دوست خوب محله
#72 دوست خوب محله 1399-10-06 11:03
به نقل از Logan Rogers:
چه جالب!من كميكاي واندروومنو نخوندم ولي فكر ميكردم چون ريشش به اسطوره شناسي ربط داره حتما اورجينشم زياد تغيير ندادن :sigh:
ولي اون مورد ٧ تا حدي درسته چون تو كتاباي اسطوره شناسي هم اشاره شده ولي با ٢تفاوت،يكي اين كه اشاره نشده دقيقا با چه كسايي رابطه داشتن،مورده بعديشم اين كه فرزندان پسررو يا ميكشتن يا بعضا به پدرشون بر ميگردوندن.
بازم تشكر بابت مقاله،خيلي جالب بود

منم همینطور فکر میکرد
آقای ترابی ممنون مقاله خوب بود
نقل قول کردن
hassan91
#73 hassan91 1399-10-06 12:14
یه چیز عجیبی هست تو دی سی که تو همه شخصیتها موج میزنه اونم اینه که شما همه اعضای اصلی جاستیس لیگ رو بگردی، رنگ چشماشون همه به رنگ آبیه :-| :-?
یعنی بتمن و سوپرمن و واندوومن و فلش بری آلن و اکوامن و گرین لانترن و شزم و جان کانستانتین. حتی رنگ چشای فلش والی وست سبزه. من چنتا کمیک از جاستیس لیگ خوندم این موضوع خیلی به چشم اومد.
نمیدونم شاید این همه چشم آبی یه جا ندیدم، برام خیلی عجیبه. تنها رنگ چشمای سایبورگ (ویکتور استون) که به رنگ قهوه ایه.
نقل قول کردن
Captain_rogers
#74 Captain_rogers 1399-10-06 20:43
واقعا امروز سایت با مقالات و شخصیت پردازی واندروومن ترکوند ;-) 8)
نقل قول کردن
Captain_rogers
#75 Captain_rogers 1399-10-06 20:45
به نقل از hassan91:
یه چیز عجیبی هست تو دی سی که تو همه شخصیتها موج میزنه اونم اینه که شما همه اعضای اصلی جاستیس لیگ رو بگردی، رنگ چشماشون همه به رنگ آبیه :-| :-?
یعنی بتمن و سوپرمن و واندوومن و فلش بری آلن و اکوامن و گرین لانترن و شزم و جان کانستانتین. حتی رنگ چشای فلش والی وست سبزه. من چنتا کمیک از جاستیس لیگ خوندم این موضوع خیلی به چشم اومد.
نمیدونم شاید این همه چشم آبی یه جا ندیدم، برام خیلی عجیبه. تنها رنگ چشمای سایبورگ (ویکتور استون) که به رنگ قهوه ایه.

واقعا خیلی جالب بود برام :D
نقل قول کردن
mtm
#76 mtm 1399-10-06 20:46
به نقل از Captain_rogers:
واقعا امروز سایت با مقالات و شخصیت پردازی واندروومن ترکوند ;-) 8)

ولی چه فایده که ضد دی سی هستیم مگه نه؟ :-*
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#77 AmirhoseinJafari2005 1399-10-07 00:52
به نقل از mtm:
به نقل از Captain_rogers:
واقعا امروز سایت با مقالات و شخصیت پردازی واندروومن ترکوند ;-) 8)

ولی چه فایده که ضد دی سی هستیم مگه نه؟ :-*

شما ضد دی سی نیستید ، فقط حرف حق رو درباره فیلم های ضعیف دی سی مثل فیلم های زک اسنایدر میزنید. من خودم دی سی فن هستم ولی از ایرادات شما اصلا ناراحت نمیشم چون حرف راست رو میزید... ;-) بنظر من بهترین فیلم دی سی در سال های اخیر ، فیلم جوکر ۲۰۱۹ بود. بقیه اش مزخرف... موفق باشید.
نقل قول کردن
Captain_rogers
#78 Captain_rogers 1399-10-07 11:06
به نقل از mtm:
به نقل از Captain_rogers:
واقعا امروز سایت با مقالات و شخصیت پردازی واندروومن ترکوند ;-) 8)

ولی چه فایده که ضد دی سی هستیم مگه نه؟ :-*

دی سی خودش داره عقب میمونه منم که طرفدار دی سی هستم اونم دو اتیشه ولی چون دیسی خودش دوست داره داستان های دارک الکی بسازه، زیاد ازش خوشم نمیاد و مجبور میشم چون دیگه خبری جالبی ازش نمیشه به مارول بپیوندم
(حتی اگه مارولم داستان دارک میسازه حتما یک رویداد بزرگ و
از قبلش مقدمه چینی کرده و یک داستان عالی از اب در میاد نه این که "فقط" عین دیسی بخواد دارک بنویسه)
باور کنید این واقعا حقیقت بین مارول و دی سی کاریش نمیشه کرد :-*
نقل قول کردن
mtm
#79 mtm 1399-10-16 09:12
به نقل از Captain_rogers:
به نقل از mtm:
به نقل از Captain_rogers:
واقعا امروز سایت با مقالات و شخصیت پردازی واندروومن ترکوند ;-) 8)

ولی چه فایده که ضد دی سی هستیم مگه نه؟ :-*

دی سی خودش داره عقب میمونه منم که طرفدار دی سی هستم اونم دو اتیشه ولی چون دیسی خودش دوست داره داستان های دارک الکی بسازه، زیاد ازش خوشم نمیاد و مجبور میشم چون دیگه خبری جالبی ازش نمیشه به مارول بپیوندم
(حتی اگه مارولم داستان دارک میسازه حتما یک رویداد بزرگ و
از قبلش مقدمه چینی کرده و یک داستان عالی از اب در میاد نه این که "فقط" عین دیسی بخواد دارک بنویسه)
باور کنید این واقعا حقیقت بین مارول و دی سی کاریش نمیشه کرد :-*

البته حرف من کاملا کنایه آمیز بود! :-*
نقل قول کردن
mobin rz
#80 mobin rz 1399-10-16 11:19
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
به نقل از mtm:
به نقل از Captain_rogers:
واقعا امروز سایت با مقالات و شخصیت پردازی واندروومن ترکوند ;-) 8)

ولی چه فایده که ضد دی سی هستیم مگه نه؟ :-*

شما ضد دی سی نیستید ، فقط حرف حق رو درباره فیلم های ضعیف دی سی مثل فیلم های زک اسنایدر میزنید. من خودم دی سی فن هستم ولی از ایرادات شما اصلا ناراحت نمیشم چون حرف راست رو میزید... ;-) بنظر من بهترین فیلم دی سی در سال های اخیر ، فیلم جوکر ۲۰۱۹ بود. بقیه اش مزخرف... موفق باشید.

یعنی واقعا فیلم جوکر2019 رو خوب میدونی؟فیلمی که گند زد به یه همچین ابر شرور محبوبی؟ بقیه رو نمیدونم ولی من وقتی شنیدم یه فیلم اختصاصی در مورد جوکر قراره ساخته شه از ذوق داشتم بال در میاوردم یادمه وقتی میخواستم ببینم چه هیجانی داشتم ولی وقته که دیدمش تا سه چهار ساعت شوکه بودم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید