معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (Iron Man)

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (Iron Man)

این مقاله به بهانه انتشار نسخه بلوری فیلم "انتقام جویان 4" و حضور شخصیت Iron Man در آن بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

 

(برای آشنایی بیشتر با شخصیت مرد آهنی این مقاله و برای آشنایی با داستان برتر او این مقاله را مطالعه کنید).

 

10 – گوست (Ghost)

 گوست (Ghost)

نام واقعی: ؟

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 219 كمیك های ایرون من (ژوئن 1987)

شخصیت خبیث مرموزی كه از شركت های بزرگ جاسوسی میكند. او ابتدا مهندسی بود كه قدرت "لمس ناپذیری" (intangibilityرا اختراع كرد ولی پس از اینكه شركتی كه برایش كار میكرد همكارش را كشت و بهش خیانت كرد از اختراع خود به عنوان سلاح استفاده كرد . گوست در قالب یك جاسوس یا خرابكار در سالیان گذشته خیلی برای ایرون من و تونی استارك دردسر ساز شده است و حتی  وقتی مغز نانوی  تونی استارك  ریبوت شد و او به كما رفت، سعی كرد كه بكشتش. البته گوست چندی پیش به نوعی اصلاح شد و به گروه تاندربولتس به رهبری «لوك كیج» پیوست . ولی در كمیك های مرد عنكبوتی شگفت انگیز دیدیم كه دوباره خبیث شده و سعی كرد به شركت "صنابع پاركر" نفوذ و آن را نابود كنه. اگر این كمیك ها را به زبان فارسی نخوانده اید اینجا ، اینجا، اينجا را كلیك كنید)

 

9- فین فنگ فوم (Fin Fang Foom)

فین فنگ فوم (FIN FANG FOOM)

نام واقعی: -

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 89 كمیك Strange Tales (اكتبر 1961)

درسته كه «فین فنگ فوم» شبیه یك اژدها است ولی در واقع یك بیگانه فضایی از نژاد Makluan است كه میتونه ظاهرش رو تغییر بده. هم نژادان او كسانی بودند كه 10 انگشتر قدرت دشمن اصلی ایرون من یعنی «ماندارین» را درست كردند. فینگ فن فوم بارها سعی كرده كره زمین رو فتح كنه. تهدید او و هم نژادان او آنقدر بزرگ بوده و هست كه گاهی وقتها ایرون من مجبور شده با ماندارین متحد بشه تا اونا رو شكست بده. البته فین فنگ فوم اصلی شخصیت خوبی شده و به دین بودایی روی آورده (!) ولی كسانی دیگر بوده اند كه با استفاده از نام و ظاهر او خباثتش را ادامه داده اند.

 

8- كنترل كننده (The Controller)

 كنترل كننده (The Controller)

نام واقعی: بازیل سندهرست

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 12 كمیك  ایرون من (آوریل 1969)

كنترل كننده بچگی سختی داشت و بیماری های زیادی را در این دوران تجربه كرد. این بیماری ها باعث شد تا وقتی بزرگ میشه وقتش رو صرف تحقیق درباره ذهن انسان بكنه. بدین ترتیب توانست راهی برای تبدیل كردن قدرت ذهنی به قدرت فیزیكی پیدا كنه. همچنین از قربانیانی استفاده كرد تا به عنوان باتری ذهنی قدرت های او عمل كنند. او در طی سالها بارها و با استفاده از تكنیك های مختلف كنترل ذهن با ایرون من جنگیده . او همچنین از قربانیان خود به عنوان لشگری از بردگان استفاده كرده كه كاملا از نظر ذهنی در اختیار او هستند. همچنین با  «ثانوس» همكاری کرده تا فن آوری های خودش رو ارتقا بده.

 

7- A.I.M

a.i.m

نام واقعی: -

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 146 كمیك Strange Tales (جولای 1966)

A.I.M. یك گروه مهندسی مخوف و تروریستی است كه نامش مخفف Advanced Idea Mechanics ("مكانیك های ایده پیشرفته") میباشد. این گروه بارها موی دماغ قهرمانان مختلف مارول شده است ولی انگار با ایرون من خصومت عمیق تری دارد. این گروه و اعضای آن یونیفرم های متحد الشکل و زرد رنگ بر تن دارند و شیفته استفاده از علم برای رسیدن به قدرت هستند و بارها سعی كرده اند با دزدیدن تكنولوژی های استارك آنها را به سلاح های خطرناكی تبدیل كنند و در این راه هم موفق بوده اند. A.I.M. سازنده موجود خبیث غریب اما خطرناكی به نام «موداك» (M.O.D.O.Kمیباشد و گفته میشه وسیله خطرناكی به نام "مكعب كیهانی" (Cosmic Cube) را هم ساخته كه معمولا مورد استفاده دشمن شماره یك كاپیتان آمریكا یعنی «رد اسكال» قرار میگیرد. نكته مخوف درباره این گروه اینه كه دارای كشور مستقل خود هستند و به همین دلیل مصونیت دیپلماتیك دارند!

 

6- مرد تیتانیومی (The Titanium Man)

http://spidey.ir/images/img/content/iron-man/villians/AIMmodok.jpg

نام واقعی: بوریس بولسكی

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 69 از كمیك ایرون من (سپتامبر 1965)

مرد تیتانیومی اصلی در واقع یك لباس زرهی بود كه توسط داشمندان شوروی سابق ساخته شد. سپس یك سرباز روس به نام «بوریس بولسكی» (Boris Bullskiاین زره را بر تن كرد و سعی كرد با شكست دادن مرد آهنی باعث شرمساری و خجالت او و ایالات متحده آمریكا بشه. ولی مرد آهنی در نبرد پیروز شد و این بولسكی بود كه شرمنده شد! در طول سالیان گذشته بارها و بارها با زره ها و سلاح های جدید برگشته و گاهی در استخدام دولت بوده و گاهی هم به عنوان یك مزدور عمل كرده است.

  

5- زكه استین (Zeke Stane)

زكه استین (Zeke Stane)

نام واقعی: ازكیل استین

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 8 از سری دوم كمیك های The Order (آوریل 2008)

او پسر رقیب قدیمی تونی استارك یعنی «اوبادیا استین» است. خیلی ها سعی كرده اند فن آوری های استارك را بدزدند و با آنها سلاح بسازند ولی هیچ كدام در این امر به اندازه او موفق نبوده اند. در واقع  زكه استین با دزدیدن فن آوری repulsor توانست مردم عادی را به بمب های زنده تبدیل كند! او با این كار اقدامات تروریستی فراوانی در سرتاسر دنیا انجام داد. زكه سپس خودش را نیز به یك سلاح زنده تبدیل كرد و حتی مقر استارك را نابود كرد (در این حمله «پپر پاتس» چیزی نمانده بود كه كشته بشه).

 

4- دیناموی ارغوانی (Crimson Dynamo)

دیناموی ارغوانی (Crimson Dynamo)

نام واقعی: انتون وانكو

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 16 از كمیك Tales of Suspense (اكتبر 1963)

دیناموی ارغوانی هم در اصل یك زره ساخت شوروی سابق بود. ابتدا قرار بود با استفاده از فن آوری میدان های مغناطیسی در مقابل تكنولوژی repulsor به كار رفته در زره ایرون  قرار بگیره ولی در طی سالیان گذشته سیستم ها و تجهیزات مختلفی در آن به كار رفته. افراد متعددی این زره را برتن كرده اند ولی اولین آنها «انتون وانكو» بود و حتی برخی از انها به متحد ایرون من تبدیل شده اند ولی در هر حال او یكی از شخصیت های خبیث تقریبا ثابت كمیك های ایرون من است.

 

3- مادام مسك (Madame Masque)

مادام ماسك

نام واقعی: كریستینا نفاریا

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 97 از كمیك Tales of Suspense (ژانویه 1968)

«مادام ماسك» نمونه كامل یك زن خبیث و افسونگر (femme fatale) در عالم مارول است. او دختر یكی از شخصیت های خبیث نیرومند مارول به نام «كنت نفاریا" (Count Nefaria) است . البته كنت نفاریا از رهبران   گروه تروریستی «مگیا» (Maggiaهم هست . ناگفته نماند كه مادام مسك گاهی هم یك قهرمان شده و معمولا در ماجرا های پر از دسیسه و جاسوسی تونی استارك دخیل است. او ابتدا یكی از معشوقه های تونی بود ولی بعدش سعی كرد فن آوری های استارك رو برای پدرش بدزده. هنگام فرار صورتش آسیب دید و باعث شد از ماسك طلایی رنگ معروف خودش استفاده كنه و برای همیشه تبدیل بشه به یكی از دشمنان تراژیك ایرون من.

 

2- ایرون مانگر (Iron Monger)

ایرون مانگر (Iron Monger)

نام واقعی: اوبادیا استین

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 163 از كمیك ایرون من (اكتبر 1982)

البته ما چند تا ایرون مانگر داشته ایم ولی اولین و موثرترین آنها همان «اوبادیا استین» است كه همواره از رقبا و دشمنان تونی استارك محسوب میشده (او در فیلم "ایرون من 1" هم دشمن استارك بود) . او صاحب شركت Stane International هست و با شركت استارك رقابت زیادی دارد. یك بار هم با هوشمندی بالای خودش كاری كرد كه شركت استارك از دستش در بره و به شركت خودش ملحق بشه. سپس زره ایرون مانگر را ساخت تا با آن بر دنیا حكمرانی كنه ولی استارك هم زره جدیدی برای خودش ساخت و باهاش مقابله كرد. البته او كه نمیخواست تسلیم بشه، دست به خودكشی زد.

 

1- ماندارین (Mandarin)

ايرون مانگر

نام واقعی: ؟

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 50 كمیك Tales of Suspense (فوریه 1964)

بدون شك «ماندارین» بزرگترین دشمن ایرون من هستش. او 10 انگشتر قدرت داره كه توسط فن آوری بیگانگان فضایی ساخته شده اند . بنابراین به 10 قدرت باورنكردنی دسترسی داره. ماندارین سمبل همه آن چیزهایی است كه ایرون من باهاشون مقابله میكنه: سو استفاده از آدم های مظلوم برای رسیدن به قدرت و فتح و كنترل دنیا. ماندارین بارها و بارها با ایرون من جنگیده و همیشه دشمن نیرومندی بوده. در كمیك های سری اول Invincible Iron Man (نوشته «مت فركشن») او سعی كرده نقش كسی رو بازی كنه كه دیگر دشمنان ایرون من و حتی خود آیرون من رو فریب میده تا دنیا را نابود كنند (او سپس ظاهرا توسط «زكه استین» كشته شد).

 

 امیرحسام رنجبر

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «ماندارین» (MANDARIN) بدانید

15 نفری که تا به حال زره مرد آهنی را بر تن کرده اند!

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (IRON MAN)

10 نسخه عجیب و غریب از مرد آهنی در دنیای کمیک !

شماره آخر کمیک "مرد آهنی شکست ناپذیر"  ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 کاور برتر مرد آهنی (IRON MAN)

10 كمیك برتر آیرون من (IRON MAN)

20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی (MCU)

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت اول

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت دوم

اولین حضور مرد آهنی در دنیای کمیک ترجمه شد

شماره آخر کمیک "مرد آهنی شکست ناپذیر"  ترجمه شد

معرفي دوستان مرد عنكبوتي: ايرون من

75 لحظه ماندگار مارول: ايرون من خلق ميشود!

  شماره آخر جنگ داخلی (Civil War) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...    

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Human Torch
#1 Human Torch 1395-02-17 10:26
ممنون بابت مقاله امير حسام رنجبر
اين روز ها رفتى كه هرچى مربوط به فيلم جنگ داخلى ميشه پوشش بدى و واقعا تركوندى ،ممنون
استاد ترابى من يك سوال داشتم،iron man نماد چه جور شخصيتى براى آمريكاست؟
منظورم اينه كه آيا نماد تكنولوژى و فناوريه؟
راستى با دشمنان iron man به جز آيرون مانگر،ماندرين و گوست آشنايى نداشتم
و الان حداقل با ١٠ تا از دشمن هاش آشنام
ممنون دوست عزيز
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1395-02-17 10:30
#1:
بله نماد فن اوریه
ضمن اینکه نماد یک futurist هم هست
نقل قول کردن
mehran spidey
#3 mehran spidey 1395-02-17 10:31
مقاله ی عالی بود باور نمیشه این همه واسه جنگ داخلی صبر کردم الان داره اکران میشه دارم میترکم
نقل قول کردن
Tony Stark
#4 Tony Stark 1395-02-17 10:33
میشه یه مقاله درباره ی کارتون ultimate spider man بزارید
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#5 j.jonah jameson 1395-02-17 10:39
آقا حسام همیشه کارهای عالی انجام میده !
الان 3 روزه مقالات ایشون رو روی سایت میبینم حال میکنم !
معرفی بارون زیمو ها ! :P
با 5 کمیک برتر Cap ! :P
واقعا این تلاش و پشتکارتون رو دوست دارم ! :lol:
از بین اینها 4 ، 6 ،8 رو نمیدونستم ! :-*
و از فهمیدنشوم خوشحالم . :D
ممنونم آقای رنجبر .
نقل قول کردن
Human Torch
#6 Human Torch 1395-02-17 10:44
به نقل از Tony Stark:
میشه یه مقاله درباره ی کارتون ultimate spider man بزارید

spidey.ir/.../...
با يك سرچ ساده راحت ميتونى به جاى پرسيدن پيدا كنى
و الكى اسپم ندى
اينم ١٠ ايراد اساسى اين كارتون
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#7 j.jonah jameson 1395-02-17 10:56
راستی دوستان ممکنه در این هفته ای که میاد دیگه در سایت نظر ندم ! ( انگار حالا مگه کی هستم )
دلیل اش هم که کل عالم میدونند !
فصل بهار = فصل امتحانات
در کل اگر خوبی دیدید که هیچی اگر بدی دیدی از دستم در رفته و منظوری نداشتم !
یه وقت فکر نکنید من میرم بازم بر میگردم ها .....
نخیر جمسون هیچوقت رو حرفش حرف نمیزنه !! ( :-* )
البته نمیدونم سایت براش برنامه داره یا نه !
لپ کلام اینکه تو تابستون یه کلاس جیمسون شناسی براتون میزارم که کلا با این داداشمون آشنا شید !
نقل قول کردن
Tony Stark
#8 Tony Stark 1395-02-17 11:14
در این سایت سوال ها را باید کجا پرسید تا اسپم نشه؟
نقل قول کردن
captain bat
#9 captain bat 1395-02-17 11:18
ببخشید یه سوال ماندارین مگه مهمونی نیست که در ایرون من دو بود پس چرا اون ده انگشتر و... نداشت
بعد یه سوال دیگه تو ایرون من سه دشمن ایرون من اسمش چی بود؟؟؟
نقل قول کردن
Human Torch
#10 Human Torch 1395-02-17 11:26
به نقل از Tony Stark:
در این سایت سوال ها را باید کجا پرسید تا اسپم نشه؟

خيلى ساده و با يك سرچ به سوالاتت ميرسى
سايت ما كه تخصصى ترين سايت كميك بوك در آسيا هم هست
جاى اينجور سوال ها نيست
بهت پيشنهاد ميكنم بيش از ٥٠٠ مقاله سايت رو بخونى
كه حداقل ٤ سال طول ميكشه :-*
انقدر اسپم نده،به خاطر خودت ميگم دوست عزيز
نقل قول کردن
Marvel khafan
#11 Marvel khafan 1395-02-17 11:58
خیلی عالی بود با اینکه همشونو میشناختم ولی عالی
نقل قول کردن
Human Torch
#12 Human Torch 1395-02-17 12:12
spidey.ir/.../...
تو نظر سنجی این قسمت نظر بدن همه چون باید برنامه قسمت بعد معلوم بشه
ممنون
نقل قول کردن
captain bat
#13 captain bat 1395-02-17 13:45
دوستان یکی سوال مارو جواب نمبده
نقل قول کردن
Bullseye
#14 Bullseye 1395-02-17 16:04
مقاله عالی و جامعی بود.اوبادیا استین که تو ایرون من 1 بود عالی بود.ولی من اخرشم تو فیلم ایرون من 3 نفهمیدم ماندارین اصلی کی هست
نقل قول کردن
mokhtar
#15 mokhtar 1395-02-17 17:26
به نقل از Bullseye:
مقاله عالی و جامعی بود.اوبادیا استین که تو ایرون من 1 بود عالی بود.ولی من اخرشم تو فیلم ایرون من 3 نفهمیدم ماندارین اصلی کی هست

تو فیلم گفتن ماندارین اون یارو شارلاتانه است که بازیگره و الکی نقش ماندارین دروغین رو بازی میکنه
ولی بعد هوادارای مارول خشمگین شدن و مارول به غلط کردن افتاد
به همین دلیل یه فیلم کوتاه ساخته شد که تو اون نشون دادن که ماندارین واقعی هنوز رونمایی نشده
نقل قول کردن
mokhtar
#16 mokhtar 1395-02-17 17:26
به نقل از captain bat:
دوستان یکی سوال مارو جواب نمبده

سوالت چیه؟
نقل قول کردن
captain bat
#17 captain bat 1395-02-17 17:37
به نقل از mokhtar:
به نقل از captain bat:
دوستان یکی سوال مارو جواب نمبده

سوالت چیه؟

به نقل از captain bat:
ببخشید یه سوال ماندارین مگه مهمونی نیست که در ایرون من دو بود پس چرا اون ده انگشتر و... نداشت
بعد یه سوال دیگه تو ایرون من سه دشمن ایرون من اسمش چی بود؟؟؟

ایناهاش
نقل قول کردن
mokhtar
#18 mokhtar 1395-02-17 18:32
به نقل از captain bat:
به نقل از mokhtar:
به نقل از captain bat:
دوستان یکی سوال مارو جواب نمبده

سوالت چیه؟

به نقل از captain bat:
ببخشید یه سوال ماندارین مگه مهمونی نیست که در ایرون من دو بود پس چرا اون ده انگشتر و... نداشت
بعد یه سوال دیگه تو ایرون من سه دشمن ایرون من اسمش چی بود؟؟؟

ایناهاش

مارول میخواست مانداربن رو تو ایرون من 3 تغییر بده و دگرگون کنه. به خاطر همین اونی که فکر میکردیم ماندارینه معلوم شد یه بازیگر شارلاتانه که پول گرفته نقش ماندارین رو بازی کنه.
بعد killian معلوم شد که ماندارینه

این تغییر اصلا به مذاق هواداران مارول خوش نیومد. مارول هم افتاد به غلط کردن و یه فیلم کوتاه منتشر کرد به نام all hail the king که در اون نشون داد، ماندارین واقعی یکی دیگست !
نقل قول کردن
Hobbit
#19 Hobbit 1395-02-17 18:36
واقعا گندی که مارول به ماندرین زد رو هیچ وقت فراموش نمیکنم
نمیدونم این فیلم چطور اینقدر فروخت؟(آیرونمن3 )
نقل قول کردن
mokhtar
#20 mokhtar 1395-02-17 18:39
به نقل از captain bat:
به نقل از mokhtar:
به نقل از captain bat:
دوستان یکی سوال مارو جواب نمبده

سوالت چیه؟

به نقل از captain bat:
ببخشید یه سوال ماندارین مگه مهمونی نیست که در ایرون من دو بود پس چرا اون ده انگشتر و... نداشت
بعد یه سوال دیگه تو ایرون من سه دشمن ایرون من اسمش چی بود؟؟؟

ایناهاش

مارول میخواست مانداربن رو تو ایرون من 3 تغییر بده و دگرگون کنه. به خاطر همین اونی که فکر میکردیم ماندارینه معلوم شد یه بازیگر شارلاتانه که پول گرفته نقش ماندارین رو بازی کنه.منظورم اینه که معلوم شد یه بازیگره به نام ترور اسلیتری


بعد killian معلوم شد که ماندارینه

این تغییر اصلا به مذاق هواداران مارول خوش نیومد. مارول هم افتاد به غلط کردن و یه فیلم کوتاه منتشر کرد به نام all hail the king که در اون نشون داد، ماندارین واقعی یکی دیگست !

ما در این فیلم کوتاه دیدیم که یه مستند ساز میره به زندان و با اسلیتری مصاحبه میکنه. اخر مصاحبه این فیلمساز بهش میگه ماندارین واقعی و گروهش خیلی عصبانیه که اسلیتری نقشش رو بازی کرده! این یعنی اینکه ماندارین واقعی هنوز رونمایی نشده
نقل قول کردن
mokhtar
#21 mokhtar 1395-02-17 18:41
به نقل از Hobbit:
واقعا گندی که مارول به ماندرین زد رو هیچ وقت فراموش نمیکنم
نمیدونم این فیلم چطور اینقدر فروخت؟(آیرونمن3)

اتفاقا ایرون من 3 فیلم خوب و خلاقانه ای بود
ماندارین رو قبول دارم گند زدن
ولی خود فیلمش خیلی خوب بود
نقل قول کردن
Hobbit
#22 Hobbit 1395-02-17 18:46
#21آره متفاوت بود ولی به قیمت چی؟
به نظر من به خاطر اینکه هزینه فیلم زیاد نشه از ماندرین واقعی استفاده نکردن؟
البته میتونیم امیدوار باشیم آیرونمن4 ساخته بشه و جبران کنه :D
راستی عمو من یه سوال فنی داشتم میخواستم ببینم اجازه دارم بپرسم؟
نقل قول کردن
mokhtar
#23 mokhtar 1395-02-17 18:47
البته من کلا ماندارین برام تو دنیای ایرون من غیر قابل توجیه
هیچ وقت هم ازش خوشم نیومده
دشمنای ایرون من همه ریشه تکنولوژیکی و علمی دارن ولی مانداربن جادوییه
انگشترهای قدرتش هم توجیه علمی ندارن
به نظرم باید حتما تو فیلمای ایرون من دچار تغییر میشد
نقل قول کردن
mokhtar
#24 mokhtar 1395-02-17 18:50
به نقل از Hobbit:
#21آره متفاوت بود ولی به قیمت چی؟
به نظر من به خاطر اینکه هزینه فیلم زیاد نشه از ماندرین واقعی استفاده نکردن؟
البته میتونیم امیدوار باشیم آیرونمن4 ساخته بشه و جبران کنه :D
راستی عمو من یه سوال فنی داشتم میخواستم ببینم اجازه دارم بپرسم؟

چه ربطی به هزینه داره؟! :o
تو کامنت قبلی گفتم که چرا باید اریجین اش اپدیت میشد
من که حتی با اون ماندارین قلابی هم مشکل نداشتم. ایده هوشمندانه ای داشت
در ضمن مگه ماندارین چه تحفه ای است؟ یه ویلن معروف اما تو خالی
هیچ وقت هم تو هیچ لیستی جزو ویلن های برتر مارول نبوده
نقل قول کردن
Hobbit
#25 Hobbit 1395-02-17 18:55
اینم نظر شماست تو فیلم آیرون من 3 یه جورایی خواستن تونی رو دربرابر دشمناش حسابی آسیب پذیر نشون بدن من فکر کردم ماندرین میتونه مثل کمیکا خوب این کارو انجام بده
-------------------------
عمو مختار حتما از خاصیت فصل بهار خوب اطلاع دارید (درس و امتحان)میخواستم بدونم با 2 هفته غیبت تو سایت عضویت هم لغو میشه؟
نقل قول کردن
mokhtar
#26 mokhtar 1395-02-17 18:57
به نقل از Hobbit:

عمو مختار حتما از خاصیت فصل بهار خوب اطلاع دارید (درس و امتحان)میخواستم بدونم با 2 هفته غیبت تو سایت عضویت هم لغو میشه؟

نه نمیشه
نقل قول کردن
Hobbit
#27 Hobbit 1395-02-17 19:00
#26
خیالم راحت شد
راستی عمو مختار چرا اون شخصیت خبیث فیلم دوم تو لیست نیست؟ یا من اشتباه میکنم؟
نقل قول کردن
mokhtar
#28 mokhtar 1395-02-17 19:03
به نقل از Hobbit:
#26
خیالم راحت شد
راستی عمو مختار چرا اون شخصیت خبیث فیلم دوم تو لیست نیست؟ یا من اشتباه میکنم؟

نمیدونم
در ضمن اون شخصیت تو ایرون من 2 یه جورایی اریجین اش ترکیبی از مرد تیتانیومی و whiplash بود
نقل قول کردن
Hobbit
#29 Hobbit 1395-02-17 19:10
#28
آره درسته الان که با دقت به متن نگاه کردم متوجه شدم
اما فیلمای مارول انگار قصد حذف هیچ یک از کارکترا رو تو فیلماشون ندارن!مثلا من انتظار داشتم حداقل یکی از شخصیتهای اصلی یه مرگ تاثیر برانگیز داشته باشن ولی تا اینجا که انگار حالا حالا ها باید صبر کنیم و همینطور به اعضای اونجرز تو فیلما انگار قراره اضافه بشه! حتی ما نمیتونیم به رویای تونی(رویایی که تو عصر الترون دیدیم)اعتماد کنیم این وضع تا کجا ادامه پیدا میکنه؟
نقل قول کردن
mokhtar
#30 mokhtar 1395-02-17 19:29
#29
این وضع تا پایان جنگ بینهایت تغییر میکنه
نقل قول کردن
Amazing Mokhtar
#31 Amazing Mokhtar 1395-02-18 00:16
ممنون بابت این مقاله عالی
blizzard و justin hammer هم میتونستن باشن
نقل قول کردن
mirabilis
#32 mirabilis 1395-02-18 09:41
به نقل از mokhtar:
البته من کلا ماندارین برام تو دنیای ایرون من غیر قابل توجیه
هیچ وقت هم ازش خوشم نیومده
دشمنای ایرون من همه ریشه تکنولوژیکی و علمی دارن ولی مانداربن جادوییه
انگشترهای قدرتش هم توجیه علمی ندارن
به نظرم باید حتما تو فیلمای ایرون من دچار تغییر میشد

مختار از یه جهت دیگه هم به قضیه نگاه کن ، آیرون من نماد علم و تکنولوژی و دموکراسی غربیه ولی ماندارین نماد جادو و سحر و دیکتاتوریه ، آیرون من نماد غربه جدیده و ماندارین نماد شرقی که غرب معرفی میکنه !!!
یاد رید ریچاردز بیفت و دکتر دووم ، رید نماد علم و دانشه ، دووم نماد جادو و شاید مذهب ، درسته که دووم هم عین رید توی علم و دانش ید طولایی داره ولی در هر حال این تقابل شخصیتی هست ، ماندارین و آیرون من هم به همچنین ، دلیلی نداره چون یه شخصیت خاستگاه علمی داره ، مثل آیرون من ، مدام با چهارتا روبات و دانشمند دیوونه بجنگه ، طیف وسیعی از کاراکترها برای قهرمان ها خلق میشن تا اونایی که بهترن ، باقی بمونند ، به نظرم اینکه یه کاراکتر با یه خاستگاه فقط باید با دشمنانی شبیه به خودش رو به رو بشه ، درست نیست ، وگرنه یه کاراکتری مثل فلش ، مدام باید با تندرو ها و کسایی که اسپید فورس در بدنشون بود ، مبارزه میکرد .
البته منظورت رو متوجهم ، ولی با اینحال از یه زاویه دیگه هم نگاه کن به این قضیه .
نقل قول کردن
Goblin King
#33 Goblin King 1395-02-18 10:57
به نقل از mirabilis:
به نقل از mokhtar:
البته من کلا ماندارین برام تو دنیای ایرون من غیر قابل توجیه
هیچ وقت هم ازش خوشم نیومده
دشمنای ایرون من همه ریشه تکنولوژیکی و علمی دارن ولی مانداربن جادوییه
انگشترهای قدرتش هم توجیه علمی ندارن
به نظرم باید حتما تو فیلمای ایرون من دچار تغییر میشد

مختار از یه جهت دیگه هم به قضیه نگاه کن ، آیرون من نماد علم و تکنولوژی و دموکراسی غربیه ولی ماندارین نماد جادو و سحر و دیکتاتوریه ، آیرون من نماد غربه جدیده و ماندارین نماد شرقی که غرب معرفی میکنه !!!
یاد رید ریچاردز بیفت و دکتر دووم ، رید نماد علم و دانشه ، دووم نماد جادو و شاید مذهب ، درسته که دووم هم عین رید توی علم و دانش ید طولایی داره ولی در هر حال این تقابل شخصیتی هست ، ماندارین و آیرون من هم به همچنین ، دلیلی نداره چون یه شخصیت خاستگاه علمی داره ، مثل آیرون من ، مدام با چهارتا روبات و دانشمند دیوونه بجنگه ، طیف وسیعی از کاراکترها برای قهرمان ها خلق میشن تا اونایی که بهترن ، باقی بمونند ، به نظرم اینکه یه کاراکتر با یه خاستگاه فقط باید با دشمنانی شبیه به خودش رو به رو بشه ، درست نیست ، وگرنه یه کاراکتری مثل فلش ، مدام باید با تندرو ها و کسایی که اسپید فورس در بدنشون بود ، مبارزه میکرد .
البته منظورت رو متوجهم ، ولی با اینحال از یه زاویه دیگه هم نگاه کن به این قضیه .

باهاتون موافقم اقاي ميرابيليس
البته قبول داريد اون موقعي كه ماندارين خلق شد تب شخصيت هاي اون تيپي كه شبيه "فو مانجو" يا "مينگ" و Lo Pan بودن، بالا بود؟


ميخوام بگم كه ماندارين اون ابتدا شبيه به يك شخصيت كاريكاتور گونه بود كه مايه هاي نژاد پرستي در آن ديده ميشد و به نظرم در اين سالها بايد مارول او را اپديت ميكرد. مخصوصا براي فيلم هاي ايرون من

به نظرم ايده تبديل كردن ماندارين به يك تروريست افراطي خيلي خوب بود و ماندارين خيلي خوب يادآور اسامه بن لادن شده بود ولي نميدونم چرا يهو معلوم شد كه همه چيز جعلي بوده و بن گينگزلي فقط داشته نقش ماندارين رو ايفا ميكرده!


نظر شما چيست؟
نقل قول کردن
Mr Monster
#34 Mr Monster 1395-02-30 12:08
ای کاش بیشتر از این مقاله ها بذارید.
میتونید دشمن های شخصیت های دیگه رو هم بزارید؟مثل نیمور ،مون نایت،هاکای یا بلک ویدو.
نقل قول کردن
The Laughing Joker
#35 The Laughing Joker 1395-04-04 13:26
خیلی ممنون بابت مقاله. از بین اینا گوست رو تو کمیک دیده بودم و ماندارین رو تو بازی لگو مارول. بقیه رو که تا بحال تو عمرم ندیده بودم. :roll:
نقل قول کردن
Mohsenrokhgar
#36 Mohsenrokhgar 1398-04-26 23:07
سلام.خیلی مقاله عالی بود.
به نظرتون مارول تو mcu واقعا از ظرفیت این کرکتر ها استفاده کرده؟
به نظر من خیلی بهتر میتونست استفاده بشن.مثل ویلن های captain america یا اسپایدرمن
نقل قول کردن
Mohsenrokhgar
#37 Mohsenrokhgar 1398-04-26 23:15
ماندارین همونجور که از اسمش پیداست مربوط به شرق دوره.به زبان چینی هم ماندارین میگن و اسمش به این دلیل ماندارینه.البته احتمالا .در کمیک ها هم بیشتر چینی میخوره.اما واقعا این چهره ای که از ماندارین تو فیلم ایرونی من 3 نشون دادن کاملا هم سو با خباثت هالیوود بود ک سیاست اسلام هراسی و مسلمان هراسی داره دقیقا تروریست های فیلم اول افاغنه بودن و تو فیلم سه ماندارین جای این که چینی باشه ارتباط به خاور میانه داره ک ازظاهرش و لهجش معلومه.به نظرم کار نامربوط و همسو با سیاستای مسلمان سایزی آمریکا بود.حیف که چنین کرکترایی ک زحمت ها براشون کشیده شده و طرفدارانی هستن ک دوستشون دارن رو به سیاست آلوده میکنم که البته برا هر مغز سلیمی واضحه و نیاز به گفتن منم نداشت در هر صورت وظیفه خودم دونستم بگم
اگرم اشتباه میکنم خوشحال میشم بهم بگین
با تشکر
نقل قول کردن
Mohsenrokhgar
#38 Mohsenrokhgar 1398-04-26 23:17
به نقل از captain bat:
ببخشید یه سوال ماندارین مگه مهمونی نیست که در ایرون من دو بود پس چرا اون ده انگشتر و... نداشت
بعد یه سوال دیگه تو ایرون من سه دشمن ایرون من اسمش چی بود؟؟؟

آلدریچ گیلیان بود.کلدبلاد هم در کنارش بود
نقل قول کردن
ngh
#39 ngh 1398-05-19 12:08
مقاله خوبی بود هرچند که من زیاد از مرد آهنی کمیک نخوندم ولی اگه به من بود ماندارینو مینداختم شماره دو به جاش اعتیاد مفرط تونی استارکو به شراب میذاشتم یک توی شیطانی در بطری هم دیدیم که چه اتاقی افتاده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

تولد مجدد قهرمانان

گرین گابلین

تاپ 20 - سایت spidey.ir

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

51

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

35

46

45

44