مدیران و نویسندگان spidey.ir فیلم "مردان ایكس: آپوكالیپس" را نقد میكنند

مدیران و نویسندگان spidey.ir فیلم "مردان ایكس: آپوكالیپس" را نقد میكنند

سایت spidey,ir به عنوان مرجع اصلی و پرطرفدارترین سایت كمیك بوكی در ایران از نویسندگان و مدیران خود خواسته است تا نقد كوتاهی بر فیلم "مردان ايكس: آپوكاليپس داشته باشند.

 

واقعا سالها منتظر این فیلم بودم سومین ویلیان محبوبم قرار بود بیاد گروه جدید ایکس منا لت و پار کنه ولی ولی اصلا ندیدمش اسمش فقط تو فیلم بود خودش وجود خارجی تو فیلم نداشت یه نیمه خدای مصری تو فیلم با اسمش میپلکید که اصلا جالب نبود. غر زدنا ول کنم بچسبم به فیلم فیلم اصلا در حدش نبود خیلی بد شروع میشه خیلی بد ادامه پیدا میکنه و بازم از اون بدتر تموم میشه اه نشد که باز. فیلم مشکلش ویلیانه خیلی بی معنیه اصلا به وفاداری اصلا اهمیت ندید به صورت عادی هم نقش منفی فیلم خوب نیست اپوکالیپس یه سایبورگی هستش از زمان قدیم اومده یه معجون عجیب غریب ولی سینگر کلشا دور ریخته و فرمول خداگونه مصری را به راه انداخته این اپوکالیپس همه کار میکنه مسخره ترینشون ساختن کلاه مگنتو از خاکه یعنی چی بخدا حالم بد شد. 

 فیلم اصلا به شخصیتای جدیدش نمیپردازه مثلا انجل و سای لاک اصلا دیالوگ خاصی ندارن داستان در دهه 80 میلادی به سر میبره ولی اصلا نشونمون نمیده فیلم روزهای سپری شده ی آینده در بستر تاریخ اتفاق می افتاد ولی این ایکس من در جهان ما گویا اتفاق نمیفته  شخصیتهای جدید اصلا کاراکتر ندارن فاجعه بارتریناشون سواران اپوکالیپس البته غیر مگنتو که ساخته شده وگرنه این فیلم کمکی بهش نمیکنه  و نایت کرالر که اصلا با شخصیتش تو کمیک تظابق رفتاری نداره  واز نظر طراحی اکشن و رفتار سقوط آزاد کیفیت داشته

 داستان و ایده تغییر بدن اپوکالیپس فاجعه است و توهین به کمیک هاست کلیت داستان اصلا کشش نداره شخصیت های فیلم به غیر مگنتو فاقد داستنک خودشونن در کل فیلم چیز جدیدی به شخصیت ها اضافه نمیکنه و اکشن و اکشن فیلم تموم شد واقعا نشستم و گفتم همین برایان همین حوصله نداشتی نمیساختیش اصلا اکشنا جذابیت ندارن نماها به ندرت خاص میشن نبرد اخری به کل قدیمی و از مد افتادست دیالوگ خاصی و به یا ماندنی مثل سخنرانی ولویرین در آخر فیلم قبلی نداره. دیگه حوصله نوشتن ندارم ولی حیفه نکات مثبتی از فیلم نام نبرم. صحنه های اکشن کوییک سیلور تکرارین ولی بازم در نوع خود جالبن صحنه ضحور ولویرین حس خوبی داره صحنه قدرت فونیکس و جین گری خاص و خوبه  سایکلوپس و جینم رابطه خوبی دارن البته تا حدودی. در کل فیلم ایکس من آخر زمان یک نمونه کار نشده کپی شده و پس رفت کامل نسبت به نسخه قبلیه  برایان سینگر رسما فیلم بدی ساخته تنها چیزی که فیلم را از فاجعه شدن دور کرده ذات فوق العاده کمیک ایکس منه

 فیلم فیلم خوبی نیست و آرزوی منا بر باد داد. در آخر لازم میدونم از تمام کسانی که به من تسلیت گفتن تشکر کنم ممنون ولی به خدا حاضرم یک میلیون بار بتمن و سوپرمن و این ایکس منا ببینم ولی اینجا بود

 ببخشید انقدر غر زدم کلا هیچ چیز نمیچسبه کاش دلم شنیده بود خاک سرده 

 امتياز : از یک تا 10 میدم 5 به احترام نام ایکس من

  حسن ریاحی (Bad Joke)

  

 

تو کل مدتی که داشتم فیلم رو تماشا میکردم ، همش به این فکر میکردم که این فیلم چرا اینقدر حوصله سر بره ؟ خب بعد از مدتی فکر کردن بالاخره به جوابم رسیدم . به نظرم فیلم سعی داشت با حوادث گوناگون ، وارد کردن شخصیت های جدید و اضافه کردن مقداری اکشن بیننده رو تحت تاثیر قرار بده و به هیچ وجه هم موفق نشد . شاید اگه حضور کوتاه وولورین مقداری بیش تر بود و داستان جذابیت بیش تری داشت به فیلم نمره بهتری میدادم.

 امتياز  : 10/4

 صادق مرادی (Goblin.s)

 

 

خیلی منتظر این فیلم بودم حتی با فیلم های ابرقهرمانی که امسال دیدم اشتیاقم برای دیدن یه اثر خوب بیشتر شد اما فیلم در حد انتظارم نبود و نسبت به فیلم قبلی خیلی افت داشت فیلم داستانش خیلی سطحی شروع میشه و زیاد چنگی به دل نمیزنه اما از جایی که دختر مگنیتو رو میکشن انگار یکم داره قوی میشه و با ورود کوئیک سیلور فیلم به نقطه اوجش میرسه اما با ورود بی سر و ته هیو جکمن در نقش ولوورین(ای کاش نمیاوردنش) یهو فیلم دوباره تو سرازیری میره و دوباره کیفیت فیلم افت پیدا میکنه و نبرد پایانی فیلم هم اصلا خوشم نیومد. به نظرم بهترین بازیگران فیلم ایوان پیترز و مایکل فسبندر بودن و حسابی توی نقش های خودشون رفتن

امتياز : 7.5 از 10

Mehrab


تکاپویی بی نتیجه برای رسیدن به نهایت موفقیت...

 فیلم ایکس من : آپوکالیپس باز هم از نمودار پیشین پیروی کرد... برخلاف مارول که تمامی کارهایش قابل قبول است ، سری ایکس من عادت دارد که بعد از یک یا دو فیلم فوق العاده ، یک افتضاح هنری تحویلمان بدهد.

 داستان فیلم پر از حفره های مختلف بود ، جدای اقتباس ضعیفش ، روندی مضحک و در عین حال جذاب را دنبال میکرد... برای مثال نحوه مردن خانواده مگنیتو ، خراب شدن مدرسه میتونت ها ، مرگ الکس سامرز و.... بینهایت مسخره و غیر منطقی بودند. برایان سینگر در این فیلم تمامی جذابیت را سوزانده ، هر صحنه که به اوج هیجان می رسید ، سریعا در آن دست میبرد و هیجان ناشی از آن را از بین میبرد ( مثل سکانسی که اریک لنشر قصد کشتن کارگران را داشت )... فیلم عملا حرف خاصی ندارد ، همانند گذشته شروری جهان را تهدید میکند و در آخر هم خنثی میشود. اگر فیلم کمی پیچش های غیر معمول همانند فیلم قبلی ( days of future past ) داشت ، قطعا جذابیتش دوبرابر می شد... به شخصه دوست داشتم جمع آوری چهار سوار آپوکالیپس حداقل بیشتر از چند دقیقه طول میکشید.

 جلوه های ویژه فیلم کمی آزاردهنده بود و اگر به فیلم توجه می شد ، مصنوعی بودن آن به شدت واضح می بود.

 البته فیلم به اندازه ضعف هایش ، نکات قوت نیز دارد... شخصیت پردازی های درست ، نقش آفرینی های حرفه ای بازیگران ، و مثل همیشه روایت های فرعی و زیبا که همیشه در سری ایکس من جای داشته اند ( همانند ماموریت مقر استرایکر )... اشکار آیزاک در نقش آپوکالیپس ، همانند گذشته عالی ظاهر شد ، اما اگر داستان اینچنین حفره های شدیدی را نداشت ، قطعا میتوانست به یک شاهکار بدل شود.

 فیلم ایکس من : آپوکالیپس ، میتواند برای یک و یا دوبار شما را سرگرم کند ، اما قطعا نمیتواند همانند فیلم قبلی ، به یک اثر ماندگار تبدیل شود.

 امتياز : ۶.۴ از ۱۰

 مهراب مهری (arkham knight)

 

 

من نمیدونم چرا همیشه قبل از هر چیز تو هر فیلم ابرقهرمانی كه تماشا میكنم نیگا میكنم به شخصتی های مونث و نقشی كه توی اون فیلم دارند. ابتدا وقتی دیدم خانم جنیفر لارنس یكی از نقش های محوری فیلم رو در نقش میستیك داره خیلی خوشم اومد ولی بعدش خیلی از نقشش خوشم نیومد. چون ایشون در فیلم به نوعی تبدیل شده به رهبر گروه مردان ایكس. ولی باید از خودمون بپرسیم كه میستیك چكار كرده كه لیاقت رهبری مردان ایكس رو پیدا كرده؟ واقعا با بودن این همه شخصیت مهم مثل ولورین چرا مستیك باید این افتخار نصیبش بشه؟ البته تو فیلم به صورت گذرا و در قالب چند دیالوگ نصف و نیمه سعی میشه این نقش او را توجیه كنند ولی بازهم قابل قبول نیست. از میستیك كه بگذریم واقعا استورم و سایلوك اصلا حضور مهم و تاثیرگذاری تو فیلم ندارن و بود و نبود آنها تفاوتی ایجاد نمیكنه اما بدون شك ستاره مونث فیلم جین گری هستش كه اتفاقا یكی از آرك های خوب فیلم به او تعلق داره. او در ضمن شیمی خوبی هم با سایكلاپس برقرار میكنه.

امتیاز: 5.5 از 10

سونیا ساداتی فر (sonya)

 

 

اگر تا حالا بلد نبودید که چطوری میشه یه شاهکارو به فاجعه تبدیل کرد دیگه نگران نباشید!فقط کافیه فیلم آخرالزمان مردان ایکس: رو ببنید و بهترین راه رو یاد بگیرید!

 فیلم شروع طوفانی داره و بخش اول فیلم از انتقال روح و قیام سربازان بر علیه خدای دروغین و جانفشانی سوارکاران همه و همه عالی بودن و بعد از اون فیلم با ریتم خاصی پیش میره و شخصیتای فیلمو به خوبی به ما معرفی میکنه،بدون شک ستاره این بخش داستان اریک(مگنتو)بود که هیچوقت مشکلات از سر اون دور نمیشه و همیشه دلیلی برای تنفر از انسان ها براش به وجود میاد،حتی اگه اون دلیل پرتاب تیری اشتباه باشه!

  از اونجا که فرصتی برای باز کردن بیشتر داستان ندارم مستقیم به نقطه عطف داستان میرم!جایی که از اون لحظه به بعد همه چی عوض شد و به افتضاح ترین شکل ممکن فیلمو به لجن کشید!بعد از نابود شدن مدرسه اگوایز و عمل قهرمانانه کوییک سیلور ناگهان سر و کله دو شخصیت کاملا اضافی در داستان پیدا میشه،استرایکر و ولورین!زمانی که باید به جین گری و نیروی فونیکس پرداخته میشد و یه اکشن بین سوارکارا و جهش یافته ها میدیدیم تا بلکه بتونیم فقط یه ذره با سایلاک و آنجل ارتباط برقرار کنیم کاملا به هدر رفت تا به مسخره ترین حالت ممکن ولورین رو ببینیم!چرا ما باید بازم استرایکر رو ببینیم اونم درحالی که هر روز داریم صحبت از شخصیت ها با پتانسیل بالا میکنیم که دست فاکسه؟!

 بعد از تمام این ماجرا ها دلمون به یه اکشن خیلی خیلی خفن با شخصیت اکشن پذیر آپوکلایپس خوش بود ، ولی اکشن پایانی به اندازه داستان بد بود!تنها جایی که ما انتظار داشتیم یه مبارزه تمام عیار ببینیم ولی به مسخره ترین حالت ممکن ویلان با عظمت ما جنگ رو رها کرد و به دنبال قدرت رفت!طوری که من فکر میکنم نویسنده موقع نوشتن این فیلمنامه بجای کمیکای مردان ایکس داشته تجدید عهد میخونده و قسمت دوم انتقام جویان رو میدیده!چون این شخصیت بیش از حد به اولتران و ریجنت شبیه شدن!اکشن باقی شخصیت هام که پر بود از صحنه آهسته و ژست های بیخودی که فقط موجب آزار و اذیت روح و روان بود!

  بازم به دلیل محدودیت در نوشتن نمیتونم ادامه بدم ولی باید بگم دو سکانس نجات شاگردا از مدرسه و سکانس اهرام ثلاثه و بازیگرای عالی (به استثنا سوفی ترنر) و شخصیت پردازی زیبای پروفسور ایکس و پرداخت کافی برای شخصیتای مگنتو و بیست و میستیک و نایتکرالر و سایکلاپس میدونم ولی در بقیه موارد و بقیه شخصیتا به شدت ضعیف عمل شد

 امتياز: 5 از 10

  امید تقوی (punisher)

 

 

 اکس من آپوکالیپس فیلمی بود که به علت حضور هنرپیشه محبوبم جنیفر لارنس و همچنین قسمت قبلی خارق العاده(Days of Future Past) به شدت منتظرش بودم و تریلر های این فیلم بیش از پیش منو مشتاق میکردن و بعد دیدن این فیلم این سوال برام بوجود اومد که آیا ارزش صبرم رو داشت؟پاسخ تا حدودی بله است ولی نه کاملا.

  فیلم با معرفی عجله ای و تا حدودی هیجانی آپوکالیپس شروع میشود و بعد از آن به اینکه جهش یافته ها بعد از فیلم قبلی در چه وضعیتی هستند میپردازد.در این بین زندگی اریک لنشر یا همون مگنیتو از همه برای ما جالبتر و دردناک تر است و اتفاق تراژیکی که برای خانواده او افتاد شخصا من را به گریه انداخت و مایکل فسبندر هم فوق العاده بازی کرد.جیمز مک آووی همچنان در نقش چارلز اگزویر خیلی خوب است و پروفسور X جوان بسیار خوبی تحویل ما میدهد. و اما 4 سوار فیلم غیر از مگنیتو اصلا هیچ پرداختی ندارند و معلوم نیست چرا با دو کلمه حرف آپوکالیپس فوری با او متحد شده و از آن مضحک تر در پایان فیلم بر علیه او میشوند.همچنین آپوکالیپس با وجود اینکه بی رحمی هایش به خوبی به تصویر کشیده شده ولی اصلا انگیزه اش از خباثت و نابودی دنیا منطقی نیست و نکته منفی جدی محسوب میشود. در طول فیلم وقایع گذشته به خوبی به مخاطب یاد آوری میشود که امری جالب توجه است.  

 بهترین سکانس این فیلم توسط جذاب ترین شخصیت این فیلم یعنی کوییک سیلور رقم میخورد!واقعا از سکانس تایم فریزش لذت بردم و حتی به نظرم از فیلم قبلی هم بهتر بود و به قول دوستان خارجی سلیقه خوبی در انتخاب موزیک دارد!ولورین نیز حضوری کوتاه ولی جذاب و خشن در فیلم دارد.

 نبرد نهایی نه به اندازه فیلم های قبل ولی در کل خوب است.  نقاط مثبت:بازی بسیار خوب بازیگران فیلم اعم از مایکل فسنبدر،جنیفر لارنس،سوفی ترنر،جیمز مک آووی و ...

 سکانس تایم فریز،پرداخت خوب شخصیت هایی چون مگنیتو یا کوییک سیلور

  نقاط منفی:منطقی نبودن انگیزه آپوکالیپس از خباثت-3 سوار آنجل و استورم و سایلاک اصلا قابل درک نیستند-قرار گرفتن میستیک به عنوان رهبر گروه اکس من

  امتیاز 6.75 از 10

 بیخیال 7 از 10

  وحید رضا اویسی (New Goblin)

 

 

 انتظار و توقع زیاد از یک فیلم ، شاید نظر شما را ۱۸۰  درجه تغییر دهد . براین سینگر با فیلم « روزهای گذشته و آینده » به ما نشان داد به روزهای اوجش بازگشته ولی این دوران خیلی کوتاه بود . فعلا پدر دنیا سینمایی ایکس

 من سینگر است ولی این به این معنی نیست که او فقط بلد است که فیلم مردان ایکس بسازد . شاید اگر متیو وان فیلم اپوکالیپس را می ساخت ، شاید شاید بهتر می شد .

 فیلم ایکس من اپوکالیپس جزء سه فیلم برتر ایکس من است ولی از آخر .  ایکس من اریجینز و آخرین ایستادگی به ترتیب بدترین فیلم های ایکس من هستند و الان اپوکالیپس به آنها پیوسته . اپوکالیپس پر از شخصیت های محبوب و غیر معروف و باحال هست . سینگر هر شخصیتی که بود را در این مخلوط کن ریخته . از بلاب گرفته تا ولورین . بله کمیک های ایکس من می تواند جوابگوی این تعداد شخصیت باشد ولی یک فیلم سینمایی خیر . اپوکالیپس اونی نبود که باید باشد . اپوکالیپس باید اندازه دارث ویدر ترسناک باشد ولی این اپوکالیپس از هر ویلنی که فکر می کنید ضعیف تر است . برایان سینگر به بیشتر ذات شخصیت ها احترام گذاشته بود ولی همه نه . یکی از ضعیف ترین اکشن های فیلم های سینگر . همانطور که جین گفت : همیشه قسمت سوم ضعیف ترین است . بازیگری ها خوب بود ولی چند تا شخصیت بسیار کم ، بدلیل فیلنامه , بازی آنها چشگیر نبود. این فیلم از ددپول و جنگ داخلی بسیار ضعیف تر بود ولی از BvS  کمی قابل تحمل تر بود . من هنوز BvS را کامل ندیدم چون به ذات بتمن و سوپرمن و لکس لوتر و .... احترام نگذاشته بود ولی این فیلم حداقل شخصیت های خوب فیلم

 را به ذاتشون وفا کرده بود . تنها نکته ای که باعث می شه دیگه حالا حالا ( حداقل تا پاییز امسال ) این فیلم رو نببینم ، اپوکالیپس است .

امتياز: اگر به bvs نمره ۴ بدم به این فیلم ۵ از ۱۰ می دهم

  یانگ اسپایدر (Young Spider)

 

 

 یکی دیگر از فیلم های مورد انتظار سال 2016 فیلم ایکس من اپوکالیپس بود فیلمی که از همان اول برای خیلی ها با شنیدن نام یکی از بزرگترین دشمنان افراد ایکس یعنی اپوکالیپس امیدوار کننده بود. اما  این فیلم نتوانست در به خوبی بدرخشد و به اصطلاح یک فیلم ماندگار برای طرفداران کمیک بوک ها باشد. یکی از اولین نکات منفی بارزی که به چشم مخاطبان می آید نقش بیش از حد شخصیت میستیک هست که به نوعی در نقش رهبر گروه قرار گرفته و به نوعی نقشی را که ولورین در فیلم های قبلی برعهده داشت را برعهده می گیرد میستیکی که در کمیک ها جزو شخصیت های تقریبا درجه دوم به حساب می اید در این فیلم تقریبا بیشتر تمرکز در تیم بر روی اوست و حتی در تبلیغات قبل اکران فیلم هم تمرکز بیش از حد بر روی میستیک به وضوح قابل دیدن بود، از دیگر نکات منفی فیلم شخصیت اپوکالیپس و ظاهر اوست که در طی فیلم شخصیت پردازی و ظاهر او به شدت ضعف دارد و شخصا در لحظه های حضور اپوکالیپس درفیلم  هر لحظه به فکر آن شخصیت و ظاهر فوق العاده اپوکالیپس در فیلم ها می افتادم و فقط افسوس می خوردم برای این پتانسیل از دست رفته. فیلم باز هم نکاتی منفی در خود دارد ولی کمی هم از نکات مثبت فیلم بگوییم شخصیت کوییک سیلور واقعا همانند یک ستاره در فیلم می درخشد و یک صحنه فوق العاده هم در فیلم باحضور او رقم می خورد که واقعا تا خودتان فیلم را نبینید پی به زیبایی این صحنه نمی برید. مایکل فسبندر همچنان در نقش مگنتو فوق العاده است و همچنین جیمز مک اووی هم درنقش پروفسور ایکس به خوبی کار خود را انجام می دهد فیلم واقعا جای صحبت بسیاری دارد از حضور ولورین تا فونیکس و ... اما به همین اندازه بسنده میکنم.  

  امتياز: /6 از 10

 محمد حسین علیجانی (Iron Man)

 

 

یه جایی تو فیلم مردان ایكس اپوكالیپس هست كه به عنوان یك ایستراگ جالب تو مقاله خودم آورده بودمش. منظورم اونجاییه كه جین گری و دوستانش از سالن سینمای نمایش دهنده "بازگشت جدای" میان بیرون و به هم میگن كه همیشه قسمت سوم ها بی خود از آب در میان. این شوخی رو احتمالا برایان سینگر خواسته با "مردان ایكس: آخرین مقاومت" بكنه كه واقعا فیلم خوبی نبود. ولی حواسش نبوده كه میتونه درباره فیلم خودش هم به كار بره چون اپوكالیپس هم از first class بدتره و هم از days of future past. مشكل اصلی فیلم دو چیزه:1- ویلن درب و داغون 2- تعداد زیاد شخصیت ها

واقعا نمیدونم سینگر چرا این اپوكالیپس رو اینقدر كم رمق و غیر قابل قبول درآورده؟ برخی شخصیت ها هم واقعا تو فیلم اضافی هستند. واقعا چه لزومی داشت این همه شخصیت تو فیلم بذارن در حالی كه حتی یه دیالوگ درست و درمون هم از دهانشون بیرون نمیاد؟در هر حال من چیز زیادی درباره این فیلم ندارم كه بگم جز از سینگر انتظارات خیلی بالاتری داشتم. البته این فیلم هنوز هم از BVS یك سر و گردن بالاتره چون لااقل fun هستش و چندین و چند سكانس دیدنی داره كه BVS اون رو هم نداشت .

امتیاز: 6 از 10

مختار (Mokhtar)

 

 

آخرین فیلم ایکس من بیش از هر حسی به من حس شگفت زدگی داد.البته نه شگفت زدگی خوب بلکه نوع بد آن.در واقع این فیلم برای برایان سینگر یک عقب گرد بزرگ محسوب میشود.کسی که توانسته بود در مظنونین همیشگی و فیلم های قبلی همین سری ایکس من به خوبی از پس تعدد شخصیت ها بربیاید در این فیلم گرفتار همین موضوع شده.به طور کلی مشکل اصلی فیلم فیلم نامه ی آن بود.در این فیلم نامه شخصیت های جدید به خصوص خبیث ها به درستی پرداخته نشده بودند به طوری که سایلاک و انجل فاجعه بودند.همچنین نقشه های اپوکالیپس بسیار کلیشه ای بود.منظورم این است که همه میدانیم که بلااستثنا در پایان یک فیلم ابر قهرمانی شخصیت های مثبت بلااستثنا پیروز میشوند پس کش دادن بدون پیچش نقشه ی اپوکالیپس در حالی که پایانش مشخص است تنها باعث خسته کننده شدن فیلم برای تماشاچی میشود.نکته ی منفی دیگر که گمان کنم آقای ترابی قبلا به آن اشاره کرده بودند تغییر قطبیت ایکس من از ولورین به میستیک است.شاید میستیک در کلاس اول جذاب بود اما به مرور آن را از دست داد چون پتانسیل این قطبیت را نداشت.البته میزانسن های سینگر مطلوب بود و البته بازی بازیگران هم ایرادی نداشت.فیلم البته ایراد فنی خاصی هم نداشت و از نظر تدوین و فیلم برداری صدا در حد قابل قبولی بود.ولی جلوه های بصری فیلم بیش از حد غلو شده بود و در مواردی کارتونی و غیر قابل باور میشد.در مجموع ایس من اپوکالیپس فیلمی نیست که بتواند مخاطب باهوش را با خود همراه کند.

 امتياز : 4 از 10

  فرزان صدیقی (Farzan003)

 

 

 اولش كه می خواستم بلیط فیلمو بخرم یه حسی بهم گفت "این یكی ارزش بلیط IMAX رو نداره، همون معمولیشو بخر" منم به حرفش گوش دادم. و حالا باید بهتون بگم این حس كاملاً درست بود. یك داستان تكراری دیگر از مردان ایكس، دستبخت برایان سینگر. این فیلم نسبت به دو فیلم قبلی یك پسرفت به حساب میاد. شخصیت پردازی ها بسیار ضعیف هست تا جایی كه حضور بعضی از كاراكتر ها كاملاً بی فایده هست. داستان باز هم روی شخصیت میستیگ به عنوان قهرمان اصلی و رهبر مردان ایكس تمركز میكنه. چرا؟ چون جنیفر لارنس عزیز دوست داره همیشه نقش اصلی باشه. احتمالاً هم خواسته كمتر تو فیلم آبی باشه چون در بیشتر فیلم گریم ابی به صورت نداره. در ضمن اگه برای حضور ولورین تو فیلم هیجان زده اید، بهتره نباشید. ولی بجاش با یه كوئیك سیلور باحال طرفید.

 حالا برسیم به شخصیت های منفی. میشه گفت شخصیت اپاكلیپس در این فیلم كاملاً به گند كشیده شد. ایشون هر بار پیش یكی از "چهار اسب اپاكلیپسً" میره و با یه سخنرانی مشابه سعی میكنه اونا رو به خودش ملحق كنه. چهار اسب هم كه از خود اپاكلیپس بی مصرف ترند و به هیچ وجه به روند داستان كمك نمی كنند . بهترینشون مگنتو بود كه اون هم یك داستان تكراری رو دنبال می كرد، دوباره مرگ پدر مادرش...

 مردان ایكس: اپاكلیپس فیلمیست كه می توانست بسیار جالب و هیجان انگیز باشد ولی  موقعیت های خوبش را از دست می دهد و  درنهایت به یك داستان خسته كننده و تكراری تبدیل می شود..

 امتیاز: 5.5/10

 امیررضا (Furious)

 

 

اگر مانعی بر سر فروش فیلم مردا ایکس : آپوکالیپس وجود دارد آن مانع چیزی نیست جز اشباع جدول فروش از اکران فیلم های قهرمانانه، با به حساب آوردن ددپول این فیلم چهارمین فیلم قهرمانانه در سه ماه اخیر است. این فیلم، فیلمی شایسه در میان فیلم های ابر قهرمانی است اما یک فیلم تعیین کننده که همه برای مدت ها درباره ش صحبت کنند نیست. پایان این فیلم احساسی مثل "این پایان رو دیدم و این پایان را انجام دادم" را دارد. بسیاری از صحنه های مبارزه و جلوه های ویژه به طور مناسبی اجرا شده اند و سکانس مورد علاقه من در این فیلم نجات افراد داخل مدرسه توسط کوییک سیلور است که بسیار زیبا اجرا شده است. جنگ های کوچکی هم که میان مردان ایکس و چهار سوار شخصیت منفی انجام میشود بسیار با هیجان تر از رویارویی نهایی شخصیت منفی و پرفسور اگزاویر هستند. در فیلمنامه سوراخ و رخنه های زیادی وجود دارد و خرده داستان ها به زیبایی ای که در فیلم قبلی با نام آخرین ایستادگی بسط داده شدند ادا نشده اند. در این فیلم شاهد پشتوانه سازی کمپانی با اضافه کردن شخصیت های جدید برای فیلم های آینده هستیم یعنی کسانی که بتوانند جای خالی هیو جکمن و جنیفر لارنس رو در آینده پر کنند.در کل به عنوان یک فیلم ابرقهرمانانه و یک فیلم مردان ایکسی، آپوکالیپس به تماشاگر هر چیزی را که از لحاظ منطقی توقع دارد ارائه می دهد. اگر در این مورد نا امید شدید به این خاطر است که بر خلاف بتمن کریستوفر نولان و ددپول این فیلم تکلیفش از لحاظ درجه سنی با  خودش معلوم نیست. این فیلم در کل هر دو دسته (طرفداران کشته مرده و طرفدران عادی) را راضی نگه میدارد اما چیز ویژه ای ارائه نمی دهد و وقتی از سالن سینما بیرون می آیید میگویید : "اینم یه فیلم کیمک بوکی دیگه بود." همین !!

 امتياز 7.5 از  10

 بهزاد صادقی (Benjamin.s)

 

 

این فیلم معنای کاملا متفاوتی نسبت به کاراکتر ها و داستانش داره . داستان ، چالش ها و معضلاتِ متفاوت بودنِ انسان ها رو نسبت به همدیگر نشان میده .جای گرفتن کسانی که توانایی فوق بشری دارند در بین مردم عادی واقعا سخت است ! ما شاهد هستیم که کسانی که از مردم عادی متنفر هستند ( اریک لنشر/مگنیتو ) حاضر میشند جان آنها رو نجات بدند ! اما ...... آیا واقعا انسان های عادی لایق این لطف هستند ؟ در کمال ناباوری باید گفت: خیر !!

 چرا که انسان ها همچنان درگیری بر سر مسائل مختلفی دارند و ابر قدرت ها زندگی افراد با درجات پایین رو سخت کردند ، در این بین میوتنات ها سعی میکنند خودشان را اشکار کنند و نشان دهند که انها نیز لایق زندگی هستند ،میوتنات ها رهبری میخواند که بهشون راهی نشان بده برخی میستیک رو الهام گر خود میدانند اما غافل از اینکه کسی که انها میبایست بهش باور داشته باشند خودشان هستند .

 عملکرد بازیگرانی همچون جیمز مک‌آووی ، مایکل فاسبندر و ایوان پیترز به ترتیب در نقش های پروفسور ، مگنیتو و کوئیک سیلور خوش درخشیدند. بار کمدی فیلم سعی شده بود بر روی تمامی شخصیت ها باشد ولی کوئیک سیلور در انجام این عمل موفق تر بود . داستان متاسفانه به کمیک ها وفادار نبود ولی تغیراتی که حاصل شده بود هم چندان بد نبود( یادمان نرود که داستان فیلم وقتی که ولورین گذشته رو تغیر داد تغیر کرد و شخصیت ها نیز منشا های مختلفی پیدا کردند . ) موسیقی این فیلم یک شاهکار بی نظیر است که X-Men  با آن شناخته شد و همیشه یادش با آن تداعی میشود . این فیلم انتظارات رو برآورده نکرد اما نکاتی را با خود همراه داشت که ممکن است در قسمت های بعدی شاهکاری تمام ساخته بشود .

 امتياز : 8 از 10

  محمد مسیح نیا (J. Jonah Jameson)

 


 قسمت آخر از سه گانه ی برایان سینگر هم بالاخره اکران شد ولی اون چیزی که همه انتظارش رو داشتند،نبود.بعد گذشته ی روز های آینده دیگر توقع هواداران ایکس منی تا حد زیادی از این سری بالارفته بود و دوست داشتند پایان و البته شروع خوبی رو بر مردان ایکس ببینند.منتها خیلی از عوامل این اجازه را نداد. شلوغ بودن بیش ازحد فیلم و همینطور استفاده نکردن به موقع و موثر از شخصیت های داستان ضعف اصلی این است.اصلا حضورخیلی از شخصیت ها در فیلم هیچ فایده ای نداشته و ندارد و موستیک شخصیتی است بی هیچ دلیل قانع کننده ای پررنگ و موثر جلوه داده شده است.اکشن فیلم نیز چنگی به دل نمیزند و اون چیزی که باید باشد نیست.در نهایت باید گفت که این فیلم دارای ایرادات بسیار زیادی فیلم سازی و کمیک بوکی و همیطور شخصیت پردازی است که اصلا از کارگردان فیلم های همچنون کلاس اول و گذشته ی روزهای آینده انتظار نمیرفت.

 امتياز: 6  از 10

 علیرضا محمدی  (As Responsible as Spider-Man)

 

 

وقتی داشتم فیلم مردان ایكس اپوكالیپس را میدیدم مدام به عدم موفقیت كافی این فیلم در نزد منتقدین و گیشه فروش فكر میكردم و سعی میكردم دلیلش رو پپدا كنم. درسته كه فیلم حفره های داستانی زیاد داره و یا اینكه از تعدد حضور شخصیت های مختلف و بعضا بی هدف رنج میبره ولی قطعا فیلم بدی نیست. یعنی به قدر كافی اكشن سرگرم كننده داره (مثلا سكانس های كوئیك سیلور واقعا تماشایی هستند) ، فضای اگزجره و كمیك بوكی چشمگيري داره، بازیگران مستعد داره، باز یهای خوبی داره كه گل سر سبد اونا مایكل فسبندر در نقش مگنتو هستش، برخی از تعاملاتش بین شخصتی ها واقعا خوب هستند (مثل تعاملات بین جین گری و سایكلاپس)، پیچش های داستانی جالب داره، لحظات fun و باحال داره ، یك سكانس تاثیرگذار مرگ خانواده مگنتو رو داره  و ... پس چرا واقعا اینقدر نا امید كننده ظاهر شده؟ راستش به این نتیجه رسیدم كه تماشاچی امروز خیلی عاقل تر از قبل شده و دیگه اون چیزهایی كه تو فیلم های كمیك بوكی ارضاش میكردن براش كافی نیستن. دیگه گذشت دورانی كه استودیوها فقط با چند بازیگر مشهور و جلوه های ویژه خفن و سكانس های اكشن نفس گیر به موفقیت دست میافتند . الان تماشاچی تو فیلم های كمیك بوكی دنبال بلوغ میگرده و البته دوست داره به شعورش احترام گذاشته بشه. و این دقیقا چیزیه كه مردان ایكس" اپوكالیپس از انجامش عاجزه. شما شك نكنید اگر این فیلم 5، 6 سال پیش ساخته میشد قطعا هم فروش سرسام آوری میكرد و هم اینكه منتقدین بیشتر قربون صدقه اش میرفتن. ولی تماشاچی الان با 5، 6 سال پیش خیلی فرق كرده.

امتیاز: 6.5 از 10

مهدی ترابی مهربانی (mtm)

 

فیلم X-Men: Apocalypse به عنوان سومین فیلم از دومین سه گانه اکس من، بد ترین فیلم این سه گانه بود. (البته به قول جین گری معمولا همینطوری می‌شه!) البته فیلم نکات مثبتی هم داشت، مثل شخصیت پردازی کوئیک سیلور که به نظر من ستاره‌ی فیلم بود، یا شیمی بین سایکلاپس و جین گری و این که بالآخره بعد از مدت‌ها مدرسه پروفسور اکس رو به صورت فعال دیدیم، ولی نقاط ضعف فیلم هم خیلی زیاد بودند، برای مثال برعکس سیویل وار کلی شخصیت تو فیلم بودن که به اندازه کافی بهشون پرداخته نشد، مثل جوبیلی، سایلاک و آنجل که به معنی واقعی هدر رفت، یعنی به جای اون داستان فوق‌العاده تبدیل شدنش به آرکانجل تو کمیک‌ها فقط تو یه صحنه دیدیم که آپوکالیپس بال‌هاشو فلزی کرد. استورم هم شخصیت پردازی بی‌اهمیت و ضعیفی داشت، برعکس استورم سه گانه اول که فوق‌العاده بود، اما مهم تر از همه حضور ولورین فقط در حد حضور افتخاری بود که اصلا قابل قبول نیست! تو فیلمای جدید اکس من می‌بینیم که تمرکز روی ولورین انقدر کم شده که تو داستانی مثل X-Men: Apocalypse فقط حضور افتخاری داره! درحالی که ولورین بی‌شک بهترین و مهم ترین میوتانت دنیای ماروله و فاکس کاملا داره هدرش می‌ده، تو  صحنه بعد تیتراژ هم دیدیم که دارن نمونه خون ولورین رو برمی‌دارن و حدس من اینه که قراره X23 رو بسازن و در این صورت شایعات جایگزین شدن ولورین با کلون مونثش حقیقت خواهد داشت و این مسئله دیر یا زود باعث شکست فیلم‌های اکس من می‌شه. حضور بیش از حد پر اهمیت میستیک تو این سه گانه هم باعث شده که حال و هوای فیلم شبیه فیلمای تینیجری بشه. علاوه بر این مسائل یکی از بزرگترین مشکلات فیلم هم خبیث فیلم یعنی آپوکالیپس بود، که اصلا قابل مقایسه با نسخه کمیک بوکی خودش نبود، و به طور کلی داستان فیلم هم از نسخه کمیک بوکی خودش ضعیف تر بود.

 امتياز: ۵ از ۱۰

  امید جابری (Omid.J)

 

از وقتی که اپوکالیپس رو توی تیتراز میانی روز های گذشته و آینده دیدم ، تا همین چند روز پیش که فیلم رو دیدم ، انقدر ذوق داشتم که نمی دونستم موقع دیدن فیلم باید چی کار کنم !!! با کلی هیجان نشستم برای دیدن فیلم ولی مثل اینکه اشتباه کردم. این اصلا اون فیلمی نبود که من می خواستم !!! راستش من منتظر راستش من منتظر فیلمی مثل اون بازی عالی خیزش اپوکالیپس بودم. ولی برایان سینگر من رو خیلی نا امید کرد. اپوکالیپسی که در فیلم می بینیم اصلا حس کمیک ها یا آن حس ویرانگری رو نداره. مردان ایکس هم اونطور که باید نیستند . و مخصوصا حضور مضحکی که برای ولورین در نظر گرفته بودن واقعا من رو ناراحت کرد . ای کاش سینگر یه سری هم به سایت ما میزد . چون ایده های بچه های سایت ما واقعا بهتر از فیلم بود.

  امتیاز : 4 از 10

 عرفان صالحی  (Parker)

 

  امتياز spidey.ir به اين فيلم: 5.7 از 10

All rights reserved © Spidey.ir 2016

       (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد) 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

magnus
#1 magnus 1395-03-26 18:55
باری دیگر مدیران spidey.ir کولاک میکنند....
خسته نباشید نمراتتون انصافا منصفانه بود.
نقل قول کردن
امیر رضا
#2 امیر رضا 1395-03-30 13:49
من هم 10 به 10 فیلم میدم واقعا خوشم اومد تو فیلم شخصیت وب برای من اول کوعیک سیلور بعد شبگرد رو وئست دارم
راستی من همین امروز لگو انتقام جویان رو دانلود کردم چقدر الکی مرحله اول از فیلم اونجرز2 مرحله دوم از اونجرز1
نقل قول کردن
StarLord
#3 StarLord 1395-03-30 13:59
عالی بزرگان ;-) ... و
از نظر بزرگان بهترن فیلم کمیک بوکی کدومه؟برام سوال بود
البته یه چیزی که روش توافق نظر داشته باشد
نقل قول کردن
parker
#4 parker 1395-03-30 14:10
خب . مثل اینکه جنگ داخلی امسال واقعا بی رقیبه . فکر نکنم جوخه انتحار بتونه در حد جنگ داخلی خوب و موفق جلوه کنه . تنها رقیب واقعی که جنگ داخلی داره دکتر استرنجه . نمی دونم چرا ولی یه حسی بهم میگه دکتر استرنج واقعا عالی از آب در میاد . تنها چیزی که الان منتظرشم دکتر استرنجه .
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#5 Cap-Spider Potter 1395-03-30 14:16
ممنونم

جالب بود

هنوز فیلمو ندیدیم ، امیدوارم بتونه منو راضی کنه و اثر موفق دیکری از مردان ایکس رو به نمایش بزاره


راستی اون 6.5 اقای ترابی خیلی باحال بود
نقل قول کردن
beast boy
#6 beast boy 1395-03-30 14:17
به نقل از parker:
خب . مثل اینکه جنگ داخلی امسال واقعا بی رقیبه . فکر نکنم جوخه انتحار بتونه در حد جنگ داخلی خوب و موفق جلوه کنه . تنها رقیب واقعی که جنگ داخلی داره دکتر استرنجه . نمی دونم چرا ولی یه حسی بهم میگه دکتر استرنج واقعا عالی از آب در میاد . تنها چیزی که الان منتظرشم دکتر استرنجه .


آخه از یک طرف جوخه انتحار با جنگ داخلی از زمین تا آسمان فرق می کنه کلا با هم متفاوت هستند البته امکان داره جوخه انتحار هم موفق از آب دربیاد و تا مرز یک میلیارد بریه البته میگم امکان داره و فقط فروش بالاش هم می توانه به خاطر شخصیت هایی داخلش هستند باشه
نقل قول کردن
beast boy
#7 beast boy 1395-03-30 14:23
به نقل از StarLord:
عالی بزرگان ;-) ... و
از نظر بزرگان بهترن فیلم کمیک بوکی کدومه؟برام سوال بود
البته یه چیزی که روش توافق نظر داشته باشد


محافظین کهکشان :-*
نقل قول کردن
2m-had
#8 2m-had 1395-03-30 14:31
به نقل از beast boy:
به نقل از StarLord:
عالی بزرگان ;-) ... و
از نظر بزرگان بهترن فیلم کمیک بوکی کدومه؟برام سوال بود
البته یه چیزی که روش توافق نظر داشته باشد


محافظین کهکشان :-*

واقعا...
محافظین کهکشان یه فیلم کاملا بی نقض بود
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#9 j.jonah jameson 1395-03-30 14:32
عالی بود !!
کلی چیز یاد گرفتم ، مثل اینکه خیلی خوشبینانه به فیلم نگاه کردم ...... :lol: :-*
مردان ایکس بعد از 4شگفت انگیز دومین تیمی است که با کار گروهی به نتیجه میرسه و با کمک هم به سوی یه هدف میرند ، من بیشتر روی این فکر کردم و لذت بردم ، داستان فیلم هم هرچند که به شخصیت ها وفدار نبود و واقعا آدم رو کفری میکرد ولی باز هم لایق 2 از5 بود عملکرد بازیگرا به خصوص ایوان پیترز در نقش کوئیک سیلور واقعا عالی بود ( 4 از 5 ) 2 نمره باقی هم به اون معضلات میوتنات بودن دادن چون یکی از عمده مشکلات مردان ایکس همینه

نقد اول رو که خوندم حال کردم ، اونقدر که برای بقیه نقد ها مشتاق شدم !
همه نقد ها رو خوندم و به این نتیجه رسیدم :
وقعا هر کدوم از کسایی که دارند نقد میکنند روی یه هدف جدا نمرکز دارند !!
مثلا خانم ساداتی فر روی شخصیت های مونث !
جناب مرادی روی جذابیت و حوصله ی فیلم
جناب مهری روی داستان و جزئیات اش
جناب تقوی بر روی اکشن فیلم ها واقعا تخصص دارند .
جناب اویسی هم روی شخصیت ها خیلی خوب صحبت میکنند مخصوصا جنیفر لارنس :-*
جناب یانگ اسپایدر هم روی گارگردان ها واقعا حرفی برای گفتن نمیذارند و قشنگ راجبشون بحث میکنند .
جناب علیجانی هم روی تمرکز های فیلم مانور های خیلی خوبی میدند .
جناب صدیقی با نگاهی به تاریخچه فیلم جمع بندی خیلی خوبی میکنند !
آقا امیر رضا هم نحوه بازی بازیگران از نظر من خیلی خوب اشاره کرد !
آقا بهزاد ، اولا سلـام یه مدتی نبودید ! دلمون برای مقالاتتون تنگ شده ! شما هم به خوبی به زوایای فیلم اشاره میکنی !
جناب محمدی به باید ها نباید های فیلم اشاره کردند که ای کاش بیشتر مینوشتند چون خوب داشتند مطلب رو می فهموندند !
آقا امید هم روی کراکتر های فیلم و چگونه به تصویر کشیدنششون وقعا ماهر هستند !
آقا عرفان هم ضعف های کارگردان اشاره میکنند !
اآگر آقای ترابی و عمو مختار و آقای ریاحی و علی آقا رو نگفتم بری این بود که سبک نوشتارشون چکیده کلیه ایناست ! و همه این رو میدونند !
جای نقد هیومن تورچ خالیه !! :sad:

واقعا لذت بردم !
دست همشون درد نکنه !
نقل قول کردن
2m-had
#10 2m-had 1395-03-30 14:35
به نقل از parker:
خب . مثل اینکه جنگ داخلی امسال واقعا بی رقیبه . فکر نکنم جوخه انتحار بتونه در حد جنگ داخلی خوب و موفق جلوه کنه . تنها رقیب واقعی که جنگ داخلی داره دکتر استرنجه . نمی دونم چرا ولی یه حسی بهم میگه دکتر استرنج واقعا عالی از آب در میاد . تنها چیزی که الان منتظرشم دکتر استرنجه .

جوخه انتحار مسلما با جنگ داخلی رغیب نمیشه و لی این قول رو بهت میدم که یه فیلم فرا موفق تر از b.v.s ـه!
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#11 j.jonah jameson 1395-03-30 14:37
به نقل از beast boy:
به نقل از StarLord:
عالی بزرگان ;-) ... و
از نظر بزرگان بهترن فیلم کمیک بوکی کدومه؟برام سوال بود
البته یه چیزی که روش توافق نظر داشته باشد


محافظین کهکشان :-*


داداش شما نمیخوای مقاله ات رو معرفی کنی ؟
پوسیدم از بس صفجه سایت رو رلود کردم ! دست بجنبون جوون !! :-)
نقل قول کردن
frost
#12 frost 1395-03-30 14:37
با سلام
بنظر من فیلم اینقد بد نبود کخ 5.7 بگیره.البته سوتی زیاد داشت و البته همه فیلم ها سوتی دارن ولی مال این یه خورده بیشتر بود.تو فیلم شخصیت های مگنیتو و کویک سیلور خوب نمایش داده بود البته نحوه ارتباط بین اونا جالب نبود دیگه از بقیه فیلم بهتر چیزی نگم
امتیار:7از 10
نقل قول کردن
Ali Khodabandeh
#13 Ali Khodabandeh 1395-03-30 14:39
به نام خدا
این نقد ممکنه حاوی اسپویل باشد







مردان اکس: آپوکالیپس (به انگلیسی: X-Men: Apocalypse) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی به کارگردانی برایان سینگر، که بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور مردان اکس کمپانی مارول کامیکس ساخته شده است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم‌های مردان ایکس: کلاس اول و مردان اکس: روزهای گذشته آینده است و به عنوان هشتمین قسمت در سری فیلم‌های مردان اکس به شمار می‌رود. در این فیلم بازیگرانی همچون جیمز مک‌آووی، مایکل فاسبندر، رز بیرن، نیکولاس هولت، جنیفر لارنس، اولیویا مون، ایوان پیترز، لوکاس تیل، اسکار آیزاک، سوفی ترنر، الکساندرا شیپ، تای شرایدن و کدی اسمیت-مک‌فی ایفای نقش کرده‌اند
وقایای این فیلم ده سال بعد از فیلم قبلی است
اوایل فیلم با زنده کردن آپوکالیپس شروع میشه و در یکی از اهرام مصر این اتفاق میافته
بر خلاف کسانی که دارند آپوکالیپس رو زنده میکنند ما شاهد مخالفانی نیز هستیم که خواستارمرگ آن هستند ولی کار آنها به ثمر نمیرسد و محافظان آپوکالیپس با جان فشاری و فدا کردن خودشان بالاخره جسم تازه ای به او میدهند
در ادامه ما شاهد مدرسه ای هستیم که در آن اسکات از درد چشم رنج میبرد و ما در ادامه شاهد ظاهر شدن قدرت او هستیم
معرفی شخصیت ها همچنان ادامه دارد مانند مبارزه آنجل با نایت کرالر که با دخالت میستریو این مبارزه پایان میابد
اوایل فیلم خوب پیش میرود و همه با آرامش هستند و ما حتی شاهد مگنتیوی هستیم در یک کارخانه کار میکند و تبدیل به مردی خانواده دار شده وگویی انگار خواهان نابودی نژاد انسان نیست
بازیگران این فیلم اکثرا جوان هستند واین حال و هوای تین ایجری به فیلم میده
با زنده شدن آپوکالیپس تازه داستان فیلم شروع میشه موجودی که اولین میوتانت جهان است برای تبدیل کردن جهان به جایی برای حکومت خودش از بعد از مدت ها بیدار میشه
با پیدایش اون کابوس جین گری جوان هم رخ میده وخبر از نابودی جهان میده
در ادامه به علت لو رفتن هویت مگنیتو شاهد مرگ خانواده او هستیم و این نقطه شروع دوباره مگنیتو برای خبیث شدنه
آپوکالیپس بعد از بیداری دنبال چهار سوار خود میره و براحتی آنهارا در اختیار میگیره بدون هیچ دغدغه ای حتی آدمی به قدرتی مگنیتو رو بدون حتی گفتن کلمه جذاب به سمت خودش میکشونه
به اونها قدرت واقعی شون رو نشون میده و بعضی شون رو هم قوی تر میکنه مثل دادن بال های فلزی به آنجل
در ادامه پروفسور ژاویر برای جلوگیری از مگنیتو به خبیث شدن سعی در پیدا کردن اون داره اما با این حال که پروفسور از مغز قوی بهره من است آپوکالیپس از راه دور اون رو کنترل میکنه
و از این طریق میخاد جهان را نابود کند با کنترل ذهن فرنتدهان و آزاد کردن موشک و پرتاب آنها
اما به کمک الکس سامرز و خراب کردن دستگاه آنها از کار آپوکالیپس جلوگیری میکنند ولی آپوکالیپس برای گرفتن پروفسور به مدرسه او میاید و الکس برای جلوگیری از بردن پروفسور باعث میشود تمام مدرسه منفجر شود
در تمام طول داستان تا اینجا ما شاهد سیر جدی بودن فیلم بودیم ولی در این لحظه و با اومدن کوییک سیلور به یک واره تبدیل طنز میشود و این نقطه قوتی است برای فیلم و در این لحظه به نظر من کوییک سیلور از همه بهتر درخشید
و بعد از این صحنه فیلم یه تکونی به خودش میده واسترایکر وارد ماجرا میشه
با گرفتن بعضی از میوتانت ها و انتقال آنها به آرمایشگاه باعث میشه که اسکات . جین و نایت کرالر برای نجات آنها بروند
فیلم همچنان به خوبی داره پیش میره و ما شاهد باز کردن یک محفظه بزرگ توسط جین هستیم و وقتی که شخص مورد نظر میاد بیرون میبینیم کسی نیست جز ولورین
واقعا با دیدن این صحنه اگرطرفدار مردان ایکس باشید مخصوصا ولورین خیلی خوشحال خواهید شد
ولورین مانند یک ماشین کشتار هر کسی که سر راهش باشه رو تکه تکه میکنه ولی این خوشحالی فقط چند دقیقه دوام میاره چون وقتی جین ذهن ولورین رو آروم میکنه و اون کلاه فلزی رو از سرش بر میداره ولورین حتی بدون هیچ تشکری فرار میکنه همش همین
من به شخصه خیلی منتظر این فیلم بودم و حتی بعد از دیدن تریلری که داخلش ولورین بود شوقم برای این فیلم بیشتر شد و من حتی انتظار داشتم حضور ولورین حد اقل به اندازه حضور اسپایدی باشه ولی چرا برایان سینگر از ولورین به درستی استفاده نکرد باید از خودش پرسید!حتی ولورین میتونست سلاح مخفی مردان ایکس باشه و یا باعث فراری شدن آنها از دست اسرایکر بشه ولی هیچ
مبارزه نهایی بین افراد ایکس و آپوکالیپس جالب بود واز جلوه های خوبی بهره مند بود
و در آخر ما شاهد پیروزی ذهنی جین بر آپوکالیپس هستیم و با کمک مگنیتو که در آخر مخالف آپوکالیپس میشه باعث پیروزی بر آپوکالیپس واز بین بردن اون هستیم
و در آخر ما میبینیم که در آزمایشگاه استرایکر عکس های ولورین به علاوه دی ان ای اون رو دارند پس شاید ما در قسمت شاهذ ایکس 23 باشیم
این فیلم دارای جلوه های ویژه خوبی هست ولی از نظر داستانی میتونست خیلی بهتر بشه ولی این فیلم یجورایی من رو نا امید کرد و آنچه که انتظار داشتم نبود ویجورایی اون همه صبر بیهوده شد
نمره من به این فیلم :6از 10
نقل قول کردن
2m-had
#14 2m-had 1395-03-30 14:39
7#
حالا که بحث محافظین کهکشان شد،زو سالدانا امروز 38 ساله شد!
نقل قول کردن
batspider
#15 batspider 1395-03-30 14:42
با تشکر از دوستان بابت نقد های خوبشون

من از این فیلم خوشم نیامد و نتونستن کامل ببینمش
اول رفتم سکانس لوگان را دیدم تا ببینم نقشش در چه حد هست بعد شروع کنم به دیدن فیلم .هر چی هم جلو زدم که پیدا نمی شد لامصب :-*

تو همین حلو زدن ها سکانس سیلور قشنگ بود و بهم چسبید.به سکانس وولورین هم رسیدم اما واقعا جالب نبود بی تعارف گند زدن به ایکس من ۲ انگار ن انگار که این فیلم وجود داشته :-|

به هر حال چون فیلم رو کامل ندیدم و مطمئنا در آینده هم نخواهم دید با خودم گفتم حق نقد ندارم اینم یجورایی دلنوشته است.

البته از زمانی که فهمیدم مستیک قراره نقش لیدر را بازی کنه نمی خواستم طرف فیلمش برم

به قول آقای ترابی هر فیلمی که به منبع خودش وفادار باشه موفق هستش .یک باره دیگه ثابت شد ;-)
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#16 amir a. ghaderi 1395-03-30 14:47
مرسي بابت نقدها. من به نظرم از اون وقتي كه فاكس دست و بال خودش رو بست و فيلماي ايكس من رو به صورت پيش درامد يا prequel دراورد، اين فيلما هم به بن بست رسيدند. اون حس هميشگي اين فيلما از بين رفت چون ادم ميدونه اينا همشون قبلا اتفاق افتادن و نهايتا ميرسن به فيلم ايكس من 1
نقل قول کردن
beast boy
#17 beast boy 1395-03-30 14:47
به نقل از j.jonah jameson:
به نقل از beast boy:
به نقل از StarLord:
عالی بزرگان ;-) ... و
از نظر بزرگان بهترن فیلم کمیک بوکی کدومه؟برام سوال بود
البته یه چیزی که روش توافق نظر داشته باشد


محافظین کهکشان :-*


داداش شما نمیخوای مقاله ات رو معرفی کنی ؟
پوسیدم از بس صفجه سایت رو رلود کردم ! دست بجنبون جوون !! :-)


به خدا منم مثل شما هستم دیشب خواب دیدم قرار گرفته بعد همه کامنت منفی گذاشتند می گویند این دیگه چه مقاله ایه؟ جمع کن کاسه و کوزه تو :eek: :-| :lol:
اصلا یک وضعیته اما اگه خدا بخواد ایشالا امروز شاید قرار بگیره
نقل قول کردن
beast boy
#18 beast boy 1395-03-30 14:49
عالی بود
نقل قول کردن
Dark spidey
#19 Dark spidey 1395-03-30 14:51
ممنو بابت نقدا منکه هنوز ندیدم فیلمو راستش هیچ اشتیاقی از اولشم نداشتم برا این فیلم برا همین صبر میکنم تا بلوری(شاید).
نقل قول کردن
2m-had
#20 2m-had 1395-03-30 14:52
عالی بود
نقل قول کردن
batspider
#21 batspider 1395-03-30 14:55
به نقل از beast boy:
به نقل از StarLord:
عالی بزرگان ;-) ... و
از نظر بزرگان بهترن فیلم کمیک بوکی کدومه؟برام سوال بود
البته یه چیزی که روش توافق نظر داشته باشد


محافظین کهکشان :-*


آقا من نمی دونم چرا برا هرکس محافظین کهکشان رو گذاشتم نصف اول فیلم نشده خوابش برده.البته این قضیه برای کمیک فن ها صدق نمی کنه.یعنی واقعا این فیلم یه فیلم کمیک فن پسنده

اما از اونطرف کاپیتان ۲ را برای هر شخصی گذاشتم از بچه تا پیرمرد تا آخرش بدون پلک زدن نگاهش کردن ...
نقل قول کردن
VENOM-ZOMBIE
#22 VENOM-ZOMBIE 1395-03-30 15:09
به نقل از batspider:
به نقل از beast boy:
به نقل از StarLord:
عالی بزرگان ;-) ... و
از نظر بزرگان بهترن فیلم کمیک بوکی کدومه؟برام سوال بود
البته یه چیزی که روش توافق نظر داشته باشد


محافظین کهکشان :-*


آقا من نمی دونم چرا برا هرکس محافظین کهکشان رو گذاشتم نصف اول فیلم نشده خوابش برده.البته این قضیه برای کمیک فن ها صدق نمی کنه.یعنی واقعا این فیلم یه فیلم کمیک فن پسنده

اما از اونطرف کاپیتان ۲ را برای هر شخصی گذاشتم از بچه تا پیرمرد تا آخرش بدون پلک زدن نگاهش کردن ...


چی؟؟؟ من 30 بار با مامان و بابام دیدم محافظین کهکشان و 100 بارم تنهایی :lol:
نقل قول کردن
StarLord
#23 StarLord 1395-03-30 15:25
به نقل از VENOM-ZOMBIE:
به نقل از batspider:
به نقل از beast boy:
به نقل از StarLord:
عالی بزرگان ;-) ... و
از نظر بزرگان بهترن فیلم کمیک بوکی کدومه؟برام سوال بود
البته یه چیزی که روش توافق نظر داشته باشد


محافظین کهکشان :-*


آقا من نمی دونم چرا برا هرکس محافظین کهکشان رو گذاشتم نصف اول فیلم نشده خوابش برده.البته این قضیه برای کمیک فن ها صدق نمی کنه.یعنی واقعا این فیلم یه فیلم کمیک فن پسنده

اما از اونطرف کاپیتان ۲ را برای هر شخصی گذاشتم از بچه تا پیرمرد تا آخرش بدون پلک زدن نگاهش کردن ...


چی؟؟؟ من 30 بار با مامان و بابام دیدم محافظین کهکشان و 100 بارم تنهایی :lol:

واقعا این قضیه بین اونایی که اهل کمیک هستن و نیستن متفاوته.خیلی از فیلم های کمیکی برای عموم (افراد نااهل)اصلا جذاب نیست.بجز اندکی از اونها
من خودم هم که از پورفایلم معلومه طرفدار کدوم فیلم هستم کلا عیان است.ولی ازسه گانهء آیرون من هم خیلی لذت بردم.با این حال انصافا محافضان کهکشان یه چیز دیگست.یه اثر فانتزی و تاثیرگذار که میشه بارها و بارها تماشاش کرد و به کارگردان جسور(با کاری که میخواد با قسمت دوم فیلم بکنه) و خلاقش آفرین گفت که کاری کرد فیلمی تا این حد فانتزی ضایع نشه و تا این حد بین بزرگ و کوچیک طرفدار پیدا کنه!
نقل قول کردن
Sherlock Holmes
#24 Sherlock Holmes 1395-03-30 16:02
شرمنده این دفعه نقد ننوشتم.آنچنان اشتیاقی برای فیلم نداشتم که بخوام الان ببینمش.من حتی تمام جنگ داخلی یا بتمن علیه سوپرمن رو هم ندیدم.اون نقدی هم که قبلا نوشتم تحلیل فیلم نبود برای همین نیازی نبود کل فیلمو ببینم.دیگه بزرگان به بزرگی خودشون ببخشن.
نقل قول کردن
young spider
#25 young spider 1395-03-30 16:31
سایت های گیم ایرانی امسال برای E3 سنگ تموم گذاشتند

مدیران سایت Spidey برای کمیک کان سن دیگو امسال هم سنگ تموم میزارند
نقل قول کردن
New Goblin
#26 New Goblin 1395-03-30 16:44
زنده باشی جیمسون جان!
نه آخه من اعصابم خورد میشه همچین بازیگری میارن،همچین نقشی بهش میدن!خب نمیخونه با هم!

نتیجش میشه این که میستیک میشه رهبر اکس من :o

من حاضرم جنیفر دیگه فیلم سوپرهیرویی نداشته باشه تا اینکه تو این نقش باشه و کلیت اکس من به هم بریزه و اینقدر به خاطر این نقشش ایراد بگیرن بهش که آره جنیفر لارنس گند زد به اکس من!!!!!!!!!!!!! !!
نقل قول کردن
New Goblin
#27 New Goblin 1395-03-30 16:47
اتفاقا من دو سال پیش تو روزای آخر مدرسه یه زنگ آزاد گیر آوردم و گاردینز رو برای بچه های کلاسمون پخش کردم.

باورت نمیشه نه تنها با ذوق و شوق نگاه کردن بلکه بعضیاشون گفتن از تخیلی خوشمون نمیاد ولی این خییییلی باحال بود.

چرا چون فیلم درسته کمیکی بود و کمیک فن تو ایران به اونصورت زیاد نیست مخصوصا شهر من ولی توانایی جذب مخاطبو به صورت 100% داشت
نقل قول کردن
magnus
#28 magnus 1395-03-30 17:00
همه نقدها عالی بود ولی تو این نقد ها نقد آقای ریاحی و استاد ترابی برام یه چیزه دیگه بودن. اگه دقت کنید تو جنگ داخلی اکثرنقد ها درباره ی این بودن که بلک پنتر و اسپایدی نقطه قوت فیلم هستند و نقطه ضعفذفیلم بارون زیمو هستش. ولی تو این نقد بیشتر به ستاره بودن کوییک سیلور و نقطه ضعف هم رهبری میستیک و تمرکز بیش از حد بر روی فیلم بودش. راستشراستشو بخواید کسانی که این فیلمو نقد کردند در واقع بهتره بگیم موشکافی کردند و همه جزییات رو گفتند.
#9
راستش نقد شما عالی بود و به جزئیاتی پرداختید که دیگر مدیران سایت نپرداختند ولی نمره که تو نقدتون به جنگ داخلی دادید فقط ۱ نمره با نمرتون به این فیلم فرق داره.البته من هنوز خودم فیلمو ندیدم و حتی اگر فیلم رو هم میدیدم در حدی نیستم که بخواهم از نمره شما ایراد بگیرم.
نقل قول کردن
magnus
#29 magnus 1395-03-30 17:07
به نقل از امیر رضا:
من هم 10 به 10 فیلم میدم واقعا خوشم اومد تو فیلم شخصیت وب برای من اول کوعیک سیلور بعد شبگرد رو وئست دارم
راستی من همین امروز لگو انتقام جویان رو دانلود کردم چقدر الکی مرحله اول از فیلم اونجرز2 مرحله دوم از اونجرز1

اگر. به این فیلم ۱۰ میدید به جنگ داخلی چند میدید؟ :o
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#30 Cap-Spider Potter 1395-03-30 17:58
محافظان کهکشان فیلم فوق العاده ای بود و لذتی فراوان ازش بردم
در رتبه بندی فیلم های کمیک بوکی از نظر من این فیلم تقریبا در رتبه سوم چهارم قرار میگیره
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#31 amir a. ghaderi 1395-03-30 18:11
به نظر من محافظين كهكشان بعد از جنگ داخلي بهترين فيلم مارول استوديوز هستش
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#32 amir a. ghaderi 1395-03-30 18:13
به نقل از StarLord:
عالی بزرگان ;-) ... و
از نظر بزرگان بهترن فیلم کمیک بوکی کدومه؟برام سوال بود
البته یه چیزی که روش توافق نظر داشته باشد

استاد ترابي تو اين مقاله شون مرد عنكبوتي 2 رو گفتن. به نظرم من هم بهترين فيلم كميك بوكي تاريخ سينماست. هيچ ايرادي نميشه بهش گرفت

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Victor
#33 Victor 1395-03-30 18:53
شرمنده من باز دیر کردم
من این فیلم رو عرض نیم ساعت با اولین کیفیتی که ازش منتشر شد دیدم و هنوز هم که کیفیت های قابل قبولش اومده سراغش نرفتم تا دوباره ببینمش. چیز زیادی ندارم که در مورد این فیلم بگم چون واقعا آشغال به تمام معنا بود. هیچ تعارفی هم نداریم
فیلم از بیخ و بن اشتباهه، یعنی از شخصیت بدش که آپوکالیپسه تا رهبر شخصیت های خوبش که میستیکه.
این فیلم بنظر قسمت دوم یه فیلم دو پارتی هستش، انگار که آپوکالیپس در قسمت اول شکست خورده و حالا اومده انتقام بگیره. وقتی فیلم رو میدیدم هی یاد اونجرز عصر اولتران میافتادم مثلا اونجایی که استراکر میستیک و دیگر اعضای ایکس من رو میندازه زندون دقیقا یچیزی بود مثل زندونی شدن بلک ویدو توسط اولتران که هر دوتاش آخر نفهمیدم اصلا واسه چی تو فیلم گذاشته شدن. صحنه مبارزه آخر هم شبیه به مبارزه آخر فیلم عصر اولتران بود همونجایی که تونی و ویژن و ثور سه تایی اولتران رو ذوب مکردن اینجا هم مگنتو و استورم و سایکلاپس اینکار رو کردن
در نگاه کلی فیلم انگار تو یه جهان alternative جریان داره جهانی که درش فقط جهش یافته ها حضور دارن. یکی دو تا پلیس و اون دوست دختر خاویر هم ک اگه مجبور نبودن تو فیلم جای نمیدادن. فیلم شخصیت های جدیدیشو به کل نادیده میگیره و باز روی شخصیت بی خود میستیک مانور میده
شخصیت هایی مثل جوویلی کاملا برگ چغندر هستن و همینجوری مجبوری تو فیلم جای گرفتن.
اکثر شخصیت ها فقط برای اینکه اسمشون مثلا استورم و یا سایلاک بود تو فیلم حضور داشتن
صحنه های مبارزه چرت بود. هدف آپوکالیپس خیلی کوچیک و ناامیدکننده بود
مجموعه ایکس من با این فیلم کاملا به بی راهه رفت و از این پس باید شاهد کلی تفاوت ها با کمیک بوک هاش باشیم
من به این فیلم به عنوان یه فیلم تکی و انفرادی 3 از 10 میدم
ولی به عنوان یه فیلمی که مثلا دنیای ایکس من رو ریبوت کرد و نام آغازگر رو یدک کشید 2 از 10 میدم
نقل قول کردن
alishojae
#34 alishojae 1395-03-31 01:05
اول دستتون درد نکنه بابت قالب عالی شده...دوم بسیار نقد به جایی بود شخصا به عنوان یه طرفدارx-manهم نقاط خوشحال کننده دیدم هم بد...اما در کل عالی بود...ممنون بابت نقد بسیار عالیتون
نقل قول کردن
امیر رضا
#35 امیر رضا 1395-03-31 12:39
به نقل از magnus:
به نقل از امیر رضا:
من هم 10 به 10 فیلم میدم واقعا خوشم اومد تو فیلم شخصیت وب برای من اول کوعیک سیلور بعد شبگرد رو وئست دارم
راستی من همین امروز لگو انتقام جویان رو دانلود کردم چقدر الکی مرحله اول از فیلم اونجرز2 مرحله دوم از اونجرز1

اگر. به این فیلم ۱۰ میدید به جنگ داخلی چند میدید؟ :o

20 ولی من مردان ایکس رو بیشتر دوست دارم
راستی کسی نمیدونه چگونه اپدیت +DLCرو به بازی لگو انتقم جویان اضافه کرد تازه نصبش کردم اگر کسی میدونه بگه
نقل قول کردن
magnus
#36 magnus 1395-03-31 12:57
به نقل از امیر رضا:
به نقل از magnus:
به نقل از امیر رضا:
من هم 10 به 10 فیلم میدم واقعا خوشم اومد تو فیلم شخصیت وب برای من اول کوعیک سیلور بعد شبگرد رو وئست دارم
راستی من همین امروز لگو انتقام جویان رو دانلود کردم چقدر الکی مرحله اول از فیلم اونجرز2 مرحله دوم از اونجرز1

اگر. به این فیلم ۱۰ میدید به جنگ داخلی چند میدید؟ :o

20 ولی من مردان ایکس رو بیشتر دوست دارم
راستی کسی نمیدونه چگونه اپدیت +DLCرو به بازی لگو انتقم جویان اضافه کرد تازه نصبش کردم اگر کسی میدونه بگه

خودتون دارید میگید از ۱۰ نمره به فیلمدادید ۱۰ بعدالان میگید ۲۰!
مگه میشه...
مگه داریم...
نظرتون محترمه ولی جنگ داخلی بهترین فیلم سال ۲۰۱۶ بود.
نقل قول کردن
iron mard
#37 iron mard 1395-03-31 18:36
به نظر من از یک جهت خوب بود که وولورین فقط حضور افتخاری داشت (تازه به نظرم کلا تو فیلم نبود، بهتر میشد چون حداقل اوریجینش تغییر نمیکرد) به خاطر اینکه فرصت به باقی افراد گروه مردان ایکس داده میشه تا خودشونو نشون بدن و ما بیشتر با قابلیت ها و توانایی های اونا آشنا بشیم. هر چند که ما باز هم چنین چیزی را در این فیلم ندیدیم. :lol:
این میستیک هم زیادی تو فیلم نقش پر رنگی داره و فقط هم به خاطر بازیگرشه. چون جنیفر لارنس جزو هنرپیشه های مشهور هالیووده، زورکی هم که شده میخوان نقش میستیک تو فیلم بیشتر دیده بشه. بابا بسه دیگه! کل مردان ایکس شدن وولورین و میستیک! :-x
نقل قول کردن
Assassin Of Die
#38 Assassin Of Die 1395-04-03 23:20
نظرات کاما به فیلم میخورد
این فیلم ضعیف بود بالا ترین بخش فیلم از لحاظ محتوا
بخشی بود که کوئیک سیلور و ولوورین اضافه شدند
نقل قول کردن
پوریا پژمان
#39 پوریا پژمان 1395-04-19 17:56
خیلی با شکوه بود!!! :sad:
خدا میدونه برای فیلم جنگ بی نهایت چه گلی خواهید کاشت!!!

خسته نباشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

تولد مجدد قهرمانان

گرین گابلین

تاپ 20 - سایت spidey.ir

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

51

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

35

46

45

44