نقد حسام رنجبر برای فیلم جوخه خودکشی (Suicide Squad)

نقد حسام رنجبر  برای فیلم جوخه خودکشی  (Suicide Squad) جوخه انتحار سومین فیلم دنیای سینمایی دی سی و یکی از مورد انتظارترین فیلم های تابستان بود که پس عمکلرد نه چندان خوب بتمن علیه سوپرمن امید بزرگی برای مردم به شمار می آمد .

 

 

جوخه انتحار هفته گذشته اکران خود را در سینماها آغاز کرد و همچنین از سوی منتقدین نمرات نه چندان خوبی را کسب کرد . حال میخواهیم نگاهی به این فیلم بی اندازیم تا ببینیم حرف منتقدین در رابطه با فیلم تا چقدر صحت داشته است.

توجه : متن نقد دارای اسپویل میباشد پس اگر هنوز فیلم را ندیدی پیشنهاد میشود این متن را نخوانید

http://www.uplooder.net/img/image/91/14abf7d1b1c403904523f983430582e1/1.jpg

جوخه انتحار به کارگردانی دیوید آیر روایتگر گروهی از تبهکاران میباشد که به دستور آماندا والر و رهبری فردی به نام ریک فلگ دور هم جمع شده اند تا دنیا را از دست موجوداتی باستانی و خطرناک نجات دهند تا بلکه در دوران حبسشان تخفیفی قائل شود...

مشکل اصلی جوخه انتحار در تعداد شخصیت هایش است که تقریبا تمامی آنها برای بار اول حضور خود را در فیلم تجربه میکنند . در واقع تنها اطلاعاتی که درباره اکثر آنها به مخاطب ارائه میشود نوع روایتی خطی است که فقط در ابتدای فیلم و یا در طی صحبت های آماندا والر روشن میگردد و در ادامه نه حرفی از آنها میشنویم و نه اشاره ای به آنها میشود . در نتیجه این پرداخت کم باعث میشود تا شخصیت ها هرگز نتوانند به چیز بزرگی برای مخاطب تبدیل شوند و نقش مهمی را برای او ایفا کنند . اما در بین این شخصیت ها استثناهایی از جمله هارلی کویین – ددشات و تا حدودی دیابلو نیز وجود دارد که از پرداخت بهتر و کامل تری برخوردار میباشند و البته بهترین شخصیت های فیلم نیز میباشند . چیزی که شخصیت پردازی این سه شخصیت را بالاتر از بقیه قرار میدهد این است که علاوه بر تمرکز بیشتر بر داستان آنها در ابتدای فیلم در ادامه آن نیز شاهد اشاره های بسیار به آنها میباشیم

کیلر کراک

نکته مثبت دیگر شخصیت پردازی این سه شخصیت این است که با تمام اشارات مرتبط با آنها در طول فیلم وقتی که در نهایت ددشات دخترش را میبیند و یا هارلی کویین بلاخره به جوکر میرسد بیننده برای این اتفاقات ارزش قائل شود و حال و هوای آنها را در آن لحظه به خوبی درک کند . نکته منفی دیگر جوخه انتحار شخصیت ( های ) خبیث فیلم میباشد که نه تنها از پرداخت خوبی برخوردار نمیباشد بلکه برای بیننده تنها یک غول و ساحره باستانی و شیطانی بنظر میرسند که سعی دارند دنیا را نابود کنند و دلیلی منطقی و قابل درکی برای اهداف پشت سرشان وجود ندارد . در نتیجه آنها در برابر بیننده ارزش واقعی خود را از دست میدهند و در نهایت او را مجاب میکنند تا بجای دیدن آنها هرچه زودتر به سراغ دیدن قهرمانان داستان برود و آنها را فراموش کند و یا اهمیت زیادی به آنها ندهد .

جراد لتو - جوکر

اما جوخه انتحار نکات مثبت کم ندارد . فیلم دارای گروه بازیگری بسیار خوبی میباشد که اگرچه اکثر آنها شخصیت هایشان از پرداخت غیر مناسب و کمی برخوردار هستند اما با بازی خوبی که از خود به نمایش میگذارند برای بیننده تبدیل به شخصیتی سرگرم کننده میشوند . یکی از نمونه های بارز این شخصیت ها مربوط به شخصیت کاپیتان بومرنگ میباشد که اگرچه زمان پرداخت به داستانش در فیلم تنها ۳۰ثانیه میباشد اما با بازی خوب جی کورتنی تبدیل به یکی از سرگرم کننده ترین به قول خودمان باحال ترین شخصیت های فیلم میشود . گل سر سبد گروه بازیگری فیلم مربوط به مارگوت رابی در نقش هارلی کویین و ویل اسمیت در نقش ددشات میباشد که بازی بسیار بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند و اتفاقا به همین دلیل است که در کنار پرداخت بهتری نسبت به دیگر شخصیت ها تبدیل به بهترین آنها نیز میشوند .

مارگارت رابی

شاید مورد انتظار ترین شخصیت در فیلم جوخه انتحار برای مردم و طرفداران شخصیت جوکر بود که بلاخره قرار بود پس از ۸ سال و آخرین حضورش در فیلم شوالیه تاریکی به کارگردانی کریستوفر نولان اینبار با بازیگری جدید و در دنیای جدیدی بر روی پرده های سینما ها ظاهر شود . جوکری که در فیلم جوخه انتحار شاهد آن هستیم متفاوت ترین جوکری است که تا بحال در فیلم های دی سی دیده ایم . در واقع جرد لتو با بازی نسبتا عالی خود ورژنی شبیه به رییس گنگ های جنایتکارانه و صد البته بسیار دیوانه از جوکر به نمایش گذاشته است که البته رابطه و شیمی بسیار عالی نیز با هارلی کویین برقرار میکند و بیننده را تا لحظه آخر فیلم با داستان خود همراه میکند . البته نکته ای که شاید در نظر بسیاری از مردم و طرفداران در رابطه با حضور جوکر جدید در فیلم ناامیدانه حضور تقریبا کم او است که در صورت افزایش مدت زمان فیلم میتوانست حداقل مقداری دیگر از صحنه های حذف شده خود را به نمایش بگذارد

نکته مثبت دیگر جوخه انتحار مربوط به صحنه های اکشن آن است که بخش اعظمی از فیلم را به خود اختصاص داده اند و با موسیقی متن بسیار عالی و فیلمبرداری مناسب هرگز برای بیننده تکراری و یا کسل کننده نمیشوند . جوخه انتحار در صحنه های اکشنش از جلوه های ویژه بیش از حد استفاده نمیکند و باعث نمیشود تا بیننده پس از مدتی دیدن آن ها دچار سردرد شود . به عنوان مثال اولین صحنه مبارزه گروهی در خیابان تماما توسط بازیگران و پس از ماه ها تمرین به اجرا در آمده است و شاید هیچگونه جلوه های ویژه ای در آن بکار نبرده باشند . حتی در نبرد پایانی فیلم هم نیازمند جلوه های ویژه میباشد کارگردان مقدار آن را کنترل میکند و نمیگذارد تماما شبیه به مبارزه ای کامپیوتری شود که حکم انیمیشن را برای بیننده دارد !!!!

موسیقی متن فیلم سرشار از ترک های گوناگون – متفاوت و بسیار زیبا میباشد که نه تنها در صحنه های اکشن بلکه در صحنه های فلش بک شخصیت ها نیز مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین یکی از دلایل جذابیت فیلم برای بیننده میباشد که اگر در سینما میتوانست فیلم را عقب و جلو ببرد پس از اتمام آن یکبار دیگر تمام صحنه هایی که موسیقی متن به بهترین حالت خود تبدیل میشود برمیگشت و دوباره آنها را تماشا و به موسیقی دلنواز آنها گوش فرا میداد

کاپیتان بومرنگ

جوخه انتحار بر خلاف امتیازات و نظراتی که از منتقدین گرفته اگرچه در بخشی از موارد ناامیدانه عمل کرده است اما همچنان فیلمی خوب و سرگرم کننده ای برای بیننده میباشد که تا لحظه آخر جذابیت خود را از دست نمیدهد و در مقایسه فیلم بتمن علیه سوپرمن چندین و چند پله بالاتر قرار میگرد.

 امتیاز: 7.75 از 10

نویسنده : امیرحسام رنجبر

Hesam avenger

All rights reserved © Spidey.ir 2016

      (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

#1 Goblin.S 1395-05-18 21:38
نمیخواید خبر فروششو کار کنید ؟
#2 Nightwatcher 1395-05-18 22:12
نقدتون عالی بود. ممنون
نقد شما با نقد آقای آریامنش تفاوت داشت. از نظر شما فیلم نسبتا خوبیه. اما توی اون یکی نقد فیلم ضعیف توصیف شده.
پس متاسفانه باز هم مخاطبان به دو دسته تقسیم شدن.

ولی قبلا هم گفتم به نظر من خیلی سرگرم کننده تر از bvs هستش.

راستی این فیلم هم سکانسهای حذف شده داشته؟
#3 agh 1395-05-18 22:33
پس دیگه نباید خیلی به این فیلم نا امید شد و همین که میتونه ما رو سرگرم کنه تا حدود زیادی راضی کننده است اما به نظر میاد که این فیلم هم مشکل دیگر فیلم های دی سی رو داره و اون هم این هست که هیچی درباره گذشته شخصیت های اصلی نمیدونیم و میخوان که خیلی سریع گذشته شون رو روایت کنن ولی بخاطر کمبود وقت نمیتونن درست نشون بدن.در رابطه با جوکر خیلی تعجب کردم که چرا انقدر نقشش باید کوتاه باشه چون خیلی ها منتظر دیدن جوکر بودن و وارنر خیلی راحت بیشتر صحنه های مربوط به جوکر رو حذف کرد!!!!
میگن که این فیلم fun هست و ادم از بعضی از صحنه هاش لذت می بره.
برای من bvs اصلا فان نبود و من اصلا از مبارزه بتمن و سوپرمن لذت نبردم چون سوپرمن که با میل خودش نمی خواست بجنگه و بتمن نفهمیدیم که چی شد بعد این همه تلاش و درست کردن اسلحه وقتی که اسم مادر سوپرمن رو شنید باهاش پسر خاله شد!!!تا یادم نرفته بگم که نسخه 3 ساعته از سینمایی بهتر بود و راحت تر میشد تماشا کرد.
#4 Mister J 1395-05-18 22:35
سپاسگزار از نقدتون

متاسفانه نقدها در مورد این فیلم ضد و نقیضه و کسایی که هنوز فیلمو ندیدن دچار یه جور سردرگمی میشن..

ولی تنها چیزی که تقریبا مشخصه اینه که با هارلی کویین خوبی سر و کار داریم..
#5 S.T.A.R.K 1395-05-18 22:40
به نقل از agh:
پس دیگه نباید خیلی به این فیلم نا امید شد و همین که میتونه ما رو سرگرم کنه تا حدود زیادی راضی کننده است اما به نظر میاد که این فیلم هم مشکل دیگر فیلم های دی سی رو داره و اون هم این هست که هیچی درباره گذشته شخصیت های اصلی نمیدونیم و میخوان که خیلی سریع گذشته شون رو روایت کنن ولی بخاطر کمبود وقت نمیتونن درست نشون بدن.در رابطه با جوکر خیلی تعجب کردم که چرا انقدر نقشش باید کوتاه باشه چون خیلی ها منتظر دیدن جوکر بودن و وارنر خیلی راحت بیشتر صحنه های مربوط به جوکر رو حذف کرد!!!!
میگن که این فیلم fun هست و ادم از بعضی از صحنه هاش لذت می بره.
برای من bvs اصلا فان نبود و من اصلا از مبارزه بتمن و سوپرمن لذت نبردم چون سوپرمن که با میل خودش نمی خواست بجنگه و بتمن نفهمیدیم که چی شد بعد این همه تلاش و درست کردن اسلحه وقتی که اسم مادر سوپرمن رو شنید باهاش پسر خاله شد!!!تا یادم نرفته بگم که نسخه 3 ساعته از سینمایی بهتر بود و راحت تر میشد تماشا کرد.

اره ultimate edition بهتر از نسخه سینمایی بود حیف suicide squad یه نسخه 3 ساعته نداره
#6 DC Knight 1395-05-18 22:45
7.75؟ شما اصلا خودت فیلمو دیدی؟ به خدا ندیدی. اگه دیده بودی به فیلم اشغال 2 هم نمیدادی چه برسه به 7.75. افتضاح بود. فقط هارلی کوئینش خوب بود. bvs از این بهتر بود. من او استیل هم بهتر بود. لااقل خبیث باحال و جذابی مثل zod داشت. ولی این حتی ویلن درست و درمون هم نداشت. یه اشغال به تمام معنا بود. ابرومون رو بردی وارنر با این فیلم ساختنت
#7 DC Knight 1395-05-18 22:46
حالم دیگه از فیلمای دی سی بهم میخوره. من با خودم قسم خوردم دیگه به جز کمیک و انیمیشن هیچ کاری با دی سی نداشته باشم . اعصابم رو خط خطی کردن
#8 Hesam avenger 1395-05-18 22:57
#6 نکته ای که باید بهش توجه کنین اینه که سلیقه همه افراد دنیا مثله هم نیست . حتی اگر 99 درصد مردم جهانم از یه چیز بدشون بیاد بازم افرادی هستن که ممکنه از اون چیز خوششون بیاد . دلیل نمیشه چون و شما منتقدا و ... از فیلم خوشتون نیومده منم بدم میاد نمره کم بدم .
#9 DC Knight 1395-05-18 23:04
به نقل از Hesam avenger:
#6 نکته ای که باید بهش توجه کنین اینه که سلیقه همه افراد دنیا مثله هم نیست . حتی اگر 99 درصد مردم جهانم از یه چیز بدشون بیاد بازم افرادی هستن که ممکنه از اون چیز خوششون بیاد . دلیل نمیشه چون و شما منتقدا و ... از فیلم خوشتون نیومده منم بدم میاد نمره کم بدم .

شما نباید نظر شخصی خودت رو میزاشتی. به نظرم خیلی بیشتر از حد لیاقت این فیلم بهش نمره دادی. من بهش 2 میدم از 10
به نظرم از فنتستیک فور جاوش ترنک هم بدتر بود
#10 Nightwatcher 1395-05-18 23:07
به نقل از DC Knight:
7.75؟ شما اصلا خودت فیلمو دیدی؟ به خدا ندیدی. اگه دیده بودی به فیلم اشغال 2 هم نمیدادی چه برسه به 7.75. افتضاح بود. فقط هارلی کوئینش خوب بود. bvs از این بهتر بود. من او استیل هم بهتر بود. لااقل خبیث باحال و جذابی مثل zod داشت. ولی این حتی ویلن درست و درمون هم نداشت. یه اشغال به تمام معنا بود. ابرومون رو بردی وارنر با این فیلم ساختنت

به نظر من این فیلم نیازی به خبیث آنچنانی نداره. چونکه اعضای جوخه خودشون خبیث هستن و با زور این ماموریتها رو انجام میدن.
این فیلم بیشتر هدفش دورهم جمع کردن چندتا خلافکار درب و داغون و خل و چل و مشنگ و به وجود آوردن لحظات فان هست و شاید حضور یه ابرخبیث کله گنده زیاد ضروری نباشه.
البته این نظر شخصی من بود. درضمن نمیخوام زیاد از این فیلم دفاع کنم. چون با توصیفاتی که شنیدم مسلما ضعف هم داره.
#11 Nightwatcher 1395-05-18 23:16
به نقل از DC Knight:
به نقل از Hesam avenger:
#6 نکته ای که باید بهش توجه کنین اینه که سلیقه همه افراد دنیا مثله هم نیست . حتی اگر 99 درصد مردم جهانم از یه چیز بدشون بیاد بازم افرادی هستن که ممکنه از اون چیز خوششون بیاد . دلیل نمیشه چون و شما منتقدا و ... از فیلم خوشتون نیومده منم بدم میاد نمره کم بدم .

شما نباید نظر شخصی خودت رو میزاشتی. به نظرم خیلی بیشتر از حد لیاقت این فیلم بهش نمره دادی. من بهش 2 میدم از 10
به نظرم از فنتستیک فور جاوش ترنک هم بدتر بود

خب هر منتقدی نظر شخصی خودشو داره. مثلا یکی میگه حضور جوکر کم بود پس 4 نمره از فیلم کم میکنم ولی از نظر یکی دیگه حضورش کافی و مفیده.
این بحث مثل علوم تجربی نیست که بگیم فلان چیز مطلقا غلطه.
البته باز هم توی بعضی چیزا اتفاق نظر وجود داره ولی بعضی نکات سلیقه ایه.
#12 S.T.A.R.K 1395-05-18 23:18
به نقل از DC Knight:
به نقل از Hesam avenger:
#6 نکته ای که باید بهش توجه کنین اینه که سلیقه همه افراد دنیا مثله هم نیست . حتی اگر 99 درصد مردم جهانم از یه چیز بدشون بیاد بازم افرادی هستن که ممکنه از اون چیز خوششون بیاد . دلیل نمیشه چون و شما منتقدا و ... از فیلم خوشتون نیومده منم بدم میاد نمره کم بدم .

شما نباید نظر شخصی خودت رو میزاشتی. به نظرم خیلی بیشتر از حد لیاقت این فیلم بهش نمره دادی. من بهش 2 میدم از 10
به نظرم از فنتستیک فور جاوش ترنک هم بدتر بود

داداش بیخیال دیگه. ناموسا مقایسه این فیلم با ff رو بزارید کنار suicide squad نسبت به ff خیلی بهتره. فیلم جاش ترانک افتضاحی بود که فکر نکنم هیچوقت تکرار بشه. لقب بدترین فیلم کمیک بوکی واقعا لیاقت این فیلمه.درسته که جوخه انتحار ضعیف عمل کرده ولی حقش نیست با فیلمایی مثل ff مقایسه بشه
#13 DC Knight 1395-05-18 23:21
به نقل از Nightwatcher:
به نقل از DC Knight:
به نقل از Hesam avenger:
#6 نکته ای که باید بهش توجه کنین اینه که سلیقه همه افراد دنیا مثله هم نیست . حتی اگر 99 درصد مردم جهانم از یه چیز بدشون بیاد بازم افرادی هستن که ممکنه از اون چیز خوششون بیاد . دلیل نمیشه چون و شما منتقدا و ... از فیلم خوشتون نیومده منم بدم میاد نمره کم بدم .

شما نباید نظر شخصی خودت رو میزاشتی. به نظرم خیلی بیشتر از حد لیاقت این فیلم بهش نمره دادی. من بهش 2 میدم از 10
به نظرم از فنتستیک فور جاوش ترنک هم بدتر بود

خب هر منتقدی نظر شخصی خودشو داره. مثلا یکی میگه حضور جوکر کم بود پس 4 نمره از فیلم کم میکنم ولی از نظر یکی دیگه حضورش کافی و مفیده.
این بحث مثل علوم تجربی نیست که بگیم فلان چیز مطلقا غلطه.
البته باز هم توی بعضی چیزا اتفاق نظر وجود داره ولی بعضی نکات سلیقه ایه.

وقتی نمره اش هم در متاکریتیک و هم در راتن تومیتوز از bvs پایین تر میاد یعنی در موردش اتفاق نظر وجود داره: این فیلم تا اینجا ضعیف ترین فیلم دی سی/وارنره. یعنی از هم از mos بدتره و هم از bvs
#14 Nightwatcher 1395-05-18 23:26
راستی جرد لتو توی یه مصاحبه گفته که "توی این فیلم از جوکر به اندازه یک فیلم صحنه حذف شده داشته."
فکر کنم جوکر یک سری صحنه دارک و خشن داشته که به خاطر فان شدن فیلم حذفشون کردن.
این یکی از مشکلاتیه که وارنر برای سازنده فیلم ایجاد میکنه. هی میاد دستکاری میکنه. یه روز میگه دارک میسازیم یه روز میگه لایت میسازیم.
#15 Nightwatcher 1395-05-18 23:32
ولی من موندم منتقدا درباره bvs میگفتن که شخصیت پردازی درستی نداره یا فان نیست و خسته کنندس و تدوینش خوب نیست و...
حالا که جوخه مشکلاتش کمتره امتیازش کمتر از bvs شد.
من واقعا نمیدونم چی بگم.
#16 Hesam avenger 1395-05-18 23:34
به نقل از DC Knight:
به نقل از Hesam avenger:
#6 نکته ای که باید بهش توجه کنین اینه که سلیقه همه افراد دنیا مثله هم نیست . حتی اگر 99 درصد مردم جهانم از یه چیز بدشون بیاد بازم افرادی هستن که ممکنه از اون چیز خوششون بیاد . دلیل نمیشه چون و شما منتقدا و ... از فیلم خوشتون نیومده منم بدم میاد نمره کم بدم .

شما نباید نظر شخصی خودت رو میزاشتی. به نظرم خیلی بیشتر از حد لیاقت این فیلم بهش نمره دادی. من بهش 2 میدم از 10
به نظرم از فنتستیک فور جاوش ترنک هم بدتر بود

من نظر شخصیمو نزاشتم برادر .
یه عده با یه چیزای فیلم مشکلی نداشتن یه عده داشتن . اگر قرار بود همه با یه سری نکات یه فیلم مشکل داشته باشن و با یه سریش مشکل نداشته باشن که اینجوری همه نمرات مثله هم میشد .
#17 S.T.A.R.K 1395-05-18 23:35
به نقل از Nightwatcher:
ولی من موندم منتقدا درباره bvs میگفتن که شخصیت پردازی درستی نداره یا فان نیست و خسته کنندس و تدوینش خوب نیست و...
حالا که جوخه مشکلاتش کمتره امتیازش کمتر از bvs شد.
من واقعا نمیدونم چی بگم.

تا خودت فیلمو نبینی درست متوجه مشکلاتش نمیشی. تا بلوری صبر میکنی؟؟
#18 Nightwatcher 1395-05-18 23:40
به نقل از S.T.A.R.K:
به نقل از Nightwatcher:
ولی من موندم منتقدا درباره bvs میگفتن که شخصیت پردازی درستی نداره یا فان نیست و خسته کنندس و تدوینش خوب نیست و...
حالا که جوخه مشکلاتش کمتره امتیازش کمتر از bvs شد.
من واقعا نمیدونم چی بگم.

تا خودت فیلمو نبینی درست متوجه مشکلاتش نمیشی. تا بلوری صبر میکنی؟؟

آره صبر میکنم. من این جور فیلما رو فقط کیفیت بلوری میبینم.
شاید باورت نشه هنوز سیویل وار و اکس من ندیدم.
باید خودم برم ببینم.
#19 S.T.A.R.K 1395-05-18 23:45
به نقل از Nightwatcher:
به نقل از S.T.A.R.K:
به نقل از Nightwatcher:
ولی من موندم منتقدا درباره bvs میگفتن که شخصیت پردازی درستی نداره یا فان نیست و خسته کنندس و تدوینش خوب نیست و...
حالا که جوخه مشکلاتش کمتره امتیازش کمتر از bvs شد.
من واقعا نمیدونم چی بگم.

تا خودت فیلمو نبینی درست متوجه مشکلاتش نمیشی. تا بلوری صبر میکنی؟؟

آره صبر میکنم. من این جور فیلما رو فقط کیفیت بلوری میبینم.
شاید باورت نشه هنوز سیویل وار و اکس من ندیدم.
باید خودم برم ببینم.

خیلی سخته. بخدا خیلییییییی سخته من سر ددپول تونستم صبر کنم. سیویل وار هم میخواستم وایسم تا بلوری ولی نشد. suicide squad رو تا دو روز بعد از اکران داشتم دنبال نسخه cam میگشتم :lol: بالاخره دیروز پیداش کردم. ولی infinity war رو صبر میکنم خیلی سخته ولی این فیلمو عمرا cam ببینم
#20 Nightwatcher 1395-05-18 23:49
به نقل از S.T.A.R.K:
به نقل از Nightwatcher:
به نقل از S.T.A.R.K:
به نقل از Nightwatcher:
ولی من موندم منتقدا درباره bvs میگفتن که شخصیت پردازی درستی نداره یا فان نیست و خسته کنندس و تدوینش خوب نیست و...
حالا که جوخه مشکلاتش کمتره امتیازش کمتر از bvs شد.
من واقعا نمیدونم چی بگم.

تا خودت فیلمو نبینی درست متوجه مشکلاتش نمیشی. تا بلوری صبر میکنی؟؟

آره صبر میکنم. من این جور فیلما رو فقط کیفیت بلوری میبینم.
شاید باورت نشه هنوز سیویل وار و اکس من ندیدم.
باید خودم برم ببینم.

خیلی سخته. بخدا خیلییییییی سخته من سر ددپول تونستم صبر کنم. سیویل وار هم میخواستم وایسم تا بلوری ولی نشد. suicide squad رو تا دو روز بعد از اکران داشتم دنبال نسخه cam میگشتم :lol: بالاخره دیروز پیداش کردم. ولی infinity war رو صبر میکنم خیلی سخته ولی این فیلمو عمرا cam ببینم

جالبه من برای ددپول نتونستم صبر کنم. نزدیک سه چهار هفته بعد از اکرانش دیدم.
ولی جنگ بینهایت یا جاستیس لیگ غیر از بلوری راه نداره.
#21 ADC 1395-05-18 23:55
به نقل از DC Knight:
7.75؟ شما اصلا خودت فیلمو دیدی؟ به خدا ندیدی. اگه دیده بودی به فیلم اشغال 2 هم نمیدادی چه برسه به 7.75. افتضاح بود. فقط هارلی کوئینش خوب بود. bvs از این بهتر بود. من او استیل هم بهتر بود. لااقل خبیث باحال و جذابی مثل zod داشت. ولی این حتی ویلن درست و درمون هم نداشت. یه اشغال به تمام معنا بود. ابرومون رو بردی وارنر با این فیلم ساختنت

خب معمولا توی این موارد یه خسته نباشید و تشکر خیلی برای فردی که نقدو نوشته لذت بخشه ولی خب ...
این فیلم قرار نبود که ابرقهرمانی داشته باشه که ویلین هم داشته باشه !
درواقع این فیلم درباره ی مبارزه ی شخصیت بد و بدتره .
البته نیازی به این حرفا نیست چون که من شما رو قبول دارم و شما قطعا از کارگردان و هنرپیشه ها و حتی بزرگان وارد بیشتر میدونید و قطعا میتونید یه فیلم بهتر از اینو به تنهایی خودتون بسازید مگه نه ؟
#22 DC Knight 1395-05-19 10:39
به نقل از ADC:
به نقل از DC Knight:
7.75؟ شما اصلا خودت فیلمو دیدی؟ به خدا ندیدی. اگه دیده بودی به فیلم اشغال 2 هم نمیدادی چه برسه به 7.75. افتضاح بود. فقط هارلی کوئینش خوب بود. bvs از این بهتر بود. من او استیل هم بهتر بود. لااقل خبیث باحال و جذابی مثل zod داشت. ولی این حتی ویلن درست و درمون هم نداشت. یه اشغال به تمام معنا بود. ابرومون رو بردی وارنر با این فیلم ساختنت

خب معمولا توی این موارد یه خسته نباشید و تشکر خیلی برای فردی که نقدو نوشته لذت بخشه ولی خب ...
این فیلم قرار نبود که ابرقهرمانی داشته باشه که ویلین هم داشته باشه !
درواقع این فیلم درباره ی مبارزه ی شخصیت بد و بدتره .
البته نیازی به این حرفا نیست چون که من شما رو قبول دارم و شما قطعا از کارگردان و هنرپیشه ها و حتی بزرگان وارد بیشتر میدونید و قطعا میتونید یه فیلم بهتر از اینو به تنهایی خودتون بسازید مگه نه ؟

تشکر که یه امر فرمالیته است . میشه انجام داد یا نداد. شما حق نداری کسی رو به خاطر تشکر نکردن مورد انتقاد قرار بدی. درباره ویلن نداشتن این فیلم حرفتون کاملا بی مورده. ویلن یعنی کسی در روبروی شخصیت اصلی قرار میگیره.اینجا هم شخصیت اصلی هر کی میخواد باشه . مهم اینه که اونی که روبروش قرار میگیره شخصیت ش خوب توسعه یافته باشه. بعدشم مگه من قراره از بازیگر و کارگردان ها بیشتر بدونم تا نظر بدم؟! :lol:
#23 captain bat 1395-05-19 12:30
خب یه خسته نباشید هم میگیم به آقای حسام
با این نقد یکمی بیشتر امیدوار شدم به این فیلم به نظر من این فیلم میتونه یه فیلم متوسط رو به بالا باشه به هر حال هر کسی هم نظر خودشو داره
در مورد اینکه منتقدین کم لطفی کردن یا نه باید فیلم دید ولی به هر حال هرکسی نظر شخصی خودشو داره مثلا من خودم به عنوان یه فن وارکرفت اصلا فیلم به دلم ننشست گرچه که بعضی از جاهایش واقعا خوب کار شده بود ولی خب همین دیروز بود فکر کنم که آقای مختار در یکی از پستاشون اعلام کردن که به نظرشان در حق این فیلم منتقدین کم لطفی کردن
به هر حال بهتره که در مرحله اول از فیلم که میبینیم لذت ببریم نه با دید منفی به سراغش بریم چون هدف اصلی دیدن فیلم تفریح نه چیز دیگه
#24 Nightwatcher 1395-05-19 12:38
به نقل از captain bat:
خب یه خسته نباشید هم میگیم به آقای حسام
با این نقد یکمی بیشتر امیدوار شدم به این فیلم به نظر من این فیلم میتونه یه فیلم متوسط رو به بالا باشه به هر حال هر کسی هم نظر خودشو داره
در مورد اینکه منتقدین کم لطفی کردن یا نه ولی به هر حال هرکسی نظر شخصی خودشو داره مثلا من خودم به عنوان یه فن وارکرفت اصلا فیلم به دلم ننشست گرچه که بعضی از جاهایش واقعا خوب کار شده بود ولی خب همین دیروز بود فکر کنم که آقای مختار در یکی از پسراشون اعلام کردن که به نظرشان در حق این فیلم منتقدین کم لطفی کردن
به هر حال بهتره که در مرحله اول از فیلم که میبینیم لذت ببریم نه با دید منفی به سراغش بریم چون هدف اصلی دیدن فیلم تفریح نه چیز دیگه

واقعا گل گفتی...
دقیقا حرف دل منو زدی. مخصوصا اون قسمت آخرش.
#25 ADC 1395-05-19 13:13
به نقل از DC Knight:
به نقل از ADC:
به نقل از DC Knight:
7.75؟ شما اصلا خودت فیلمو دیدی؟ به خدا ندیدی. اگه دیده بودی به فیلم اشغال 2 هم نمیدادی چه برسه به 7.75. افتضاح بود. فقط هارلی کوئینش خوب بود. bvs از این بهتر بود. من او استیل هم بهتر بود. لااقل خبیث باحال و جذابی مثل zod داشت. ولی این حتی ویلن درست و درمون هم نداشت. یه اشغال به تمام معنا بود. ابرومون رو بردی وارنر با این فیلم ساختنت

خب معمولا توی این موارد یه خسته نباشید و تشکر خیلی برای فردی که نقدو نوشته لذت بخشه ولی خب ...
این فیلم قرار نبود که ابرقهرمانی داشته باشه که ویلین هم داشته باشه !
درواقع این فیلم درباره ی مبارزه ی شخصیت بد و بدتره .
البته نیازی به این حرفا نیست چون که من شما رو قبول دارم و شما قطعا از کارگردان و هنرپیشه ها و حتی بزرگان وارد بیشتر میدونید و قطعا میتونید یه فیلم بهتر از اینو به تنهایی خودتون بسازید مگه نه ؟

تشکر که یه امر فرمالیته است . میشه انجام داد یا نداد. شما حق نداری کسی رو به خاطر تشکر نکردن مورد انتقاد قرار بدی. درباره ویلن نداشتن این فیلم حرفتون کاملا بی مورده. ویلن یعنی کسی در روبروی شخصیت اصلی قرار میگیره.اینجا هم شخصیت اصلی هر کی میخواد باشه . مهم اینه که اونی که روبروش قرار میگیره شخصیت ش خوب توسعه یافته باشه. بعدشم مگه من قراره از بازیگر و کارگردان ها بیشتر بدونم تا نظر بدم؟! :lol:

من شما رو مورد انتقام قرار ندادم . فقط گفتم که یاداوری بشه و البته درباره ی ویلین یا به قول خودتون کاراکتری که مقابله شخصیت های اصلی قرار میگیره : اگر واقعا فیلم رو دیده بودید هیچوقت یک همچین حرفی نمیزدید و اگر هم که فیلمو دیدید پس قطعا خودتون میونید که حرف شما بی مورده نه حرف من .
و اما درباره سوال اخرتون
منظور من از این حرفم اسن بود که فیلم ساختن همچین کار ساده ای هم نیست و چندین نفر سر این فیلم عرق ریختن و وقتی که شما به این فیلم میگید اشغال همه ی اینها رو زیر سوال میبرید . اصلا خود من . من هم سر فیلم ffکلی فحش دادم و توهین کردم ولی دیگه از اون به بعد تصمیم گرفتم اینکارو نکنم .
اما نه
قرار نیست که بیشتر بدونید . چون که هرکسی نظر خودش رو داره . شاید از نظر یک منتقد یا حتی یک بچه که تنها چیزی که دیده باب اسفنجی بوده این فیلم اشغال به نظر بیاد و به نظر من و بقیه ی افراد معمولی و یا حتی اگر هم که شده از نظر یک فرد دیوانه که دارای مشکل عقلی است خوب به نظر بیاد .
ولی چه خوب میشه که حتی اگر دیوانه و یا اگر بچه هستیم با فکر نظر بدیم . هان ؟
میفهمید که چی میگم ؟
و یادم میاد شما توی کامنت قبلیتون از حسام پرسیدید که فیلمو دیده ؟ راستش منم شک کردم !
مگه کسی توی این سایت بدون دیدن فیلمی اون رو نقد هم میکنه ؟
#26 fe 1395-05-19 17:10
ممنون بابت نقد، یکم امیدوارمون کردید
#27 arkham knight 1395-05-20 00:39
نقدت خیلی خوب بود حسام، هرچند کامل پرداخته نشده بود ولی به نظرم با توجه به تمام اون مشکلاتی که ذکر کردن، فیلم باید نزدیک به همین مقدار نمره دریافت میکرد.
اکثر فیلما یه بودجه بندی خاصی برای نمره دارن، یعنی هر ۰/۲۵ درصد هم باید حساب شده باشه و واقعا با توجه به مشکلات و قوت های فیلم، فاز اون آدمایی که به فیلم زیر ۶ دادن قابل درک نیست... اغلب مشکلات فیلم سر نیمه نهایی فیملنامه و شخصیت پردازیا بوده که یکی از متتقدا با همین بهانه ها به فیلم ۰ داده بود :lol:
با توجه به کارای دیوید آیر میشه گفت فیلم نسخه آلتیمیت کات نداره، ولی خب واقعا نیازه همچین کاری... حاضرم بلوری این فیلمو بخرم تا حداقل اون صحنه های جوکر، پیشینه هارلی کویین و جوکر، یه سری صحنه های دیگه از کارکترا که همه به گفته عوامل حذف شدن رو ببینم...
#28 spider pool 1395-05-20 02:08
ای بابا اونقدری که وارنر لونی توونز رو خوب ساخته بود اینم مثل اون می ساخت به جای یه غذای معمولی قرمه سبزی می داد دستمون
(این وارنر هم اگر ترشی نخوره یه چیزی میشه ها)

برای نظر دادن باید عضو سایت شوید