نقد و بررسی فیلم واندروومن (Wonder Woman)

نقد و بررسی فیلم واندروومن (Wonder Woman)

فیلمی جدید از دنیای سینمایی دی سی روانه پرده سینماهای جهان شده است. با ما باشید با نقد فیلم "واندروُمن"!

 این نقد اسپویلر ندارد.

شناخته شده ترین ابرقهرمان مونث جهان بلاخره بعد از 75 سال وارد فیلم اختصاصی خودش شد. ولی این فیلم از همان اول بار سنگینی روی شانه های خودش حس میکرد چون نه تنها باید چهره  مقبولی از این مظهر فمینیسم نشان میداد بلکه باید اونقدر از نظر هنری و مالی خوب میبود که طلسم ناکامی فیلم های dc رو بشکنه. فیلم به طور عمده ای موفق میشه این ماموریت رو به انجام برسونه و نقاط ضعف خودش رو پوشش بده و اثری در خور باشه. نقاط ضعف چی هستند؟ 1- نقش آفرینی نه چندان خوب از سوی بازیگر اصلی، برخی افکت های ویژه ضعیف، نبرد پایانی بی رمق و آشفته. ولی در عوض فیلم اونقدر از نظر عاطفی غنی هستش که نقاط ضعف اش رو فراموش میکنید . من را که قانع کرد و در عین حال فرمول جدیدی در اثار سوپر هیرویی شرکت دی سی و وارنز  ارائه داد که قبلا نظیرش رو ندیده بودیم: یک قهرمان واقعی!  

نقد واندرومن

درسته که فیلم اریجین واندرومن را روایت میکند ولی قصه او انقدر از vigilante های خیابانی و ابر سربازانی که به دیدنشان عادت کرده ایم   متفاوت است که باعث میشود حس کنیم فیلم جدیدی را داریم تماشا میکنیم. حتی ثور که از جایگاه فضایی خودش به شهری کوچک در دنیای مارول سفر کرد در مقایسه با دایانا (که بهشت جزیره ای خودش را ترک میکند تا به دنیایی مملو ار مشقت و مرگ قدم بگذارد) فرق دارد .

تمسکیرا

فلسفه این فیلم به طور با طراوتی با دیگر فیلم های دی سی فرق دارد. اگر که فیلم مرد پولادین این سئوال را مطرح کرد که "چی میشد اگه ابرقهرمانان در دنیای واقعی حضور داشتند؟" اما واندرومن خودش رو کاملا در اساطیر غرق و ازشون استقبال میکنه. اصلا هم نگران نیست که اگر کسی بپرسه "در این دنیا چطور امثال زئوس و آرس حاضر هستند؟". اریجین واندرومن در دنیای کمیک بارها و بارها از نو روایت شده تا تلاشی باشه برای بهتر توضیح دادن و توجیه کردن بخش های مضحک اریجین او ولی فیلم اصلا به این موارد توجهی نمیکنه و با قدرت و اعتماد به نفس به پیش میره و اریجینش رو نقل میکنه.

زن شگفت انگیز

اریجین در قالب فلش بک روایت میشه و دایانای جوان رو میبینیم و زنانی که او را بزرگ کردند. ملکه هیپولیتا (کانی نیلسون) و ژنرال آنیتوپ (رابین رایت) هر دو حواسشون به دایانا هست و میخواهند خوب تربیتش کنند اما درباره اینکه چطور میتونند به بهترین نحو ازش محافظت کنند با هم اختلاف نظر دارند (با توجه به اینکه فرهنگ آنها حول و حوش این میجرخه چطور اونقدر آبدیده بشی که در مبارزه دست مردان فیلم 300 را از پشت ببندی!!!)این صحنه ها نقش مهمی در تثبیت شخصیت کله شق دایانا دارند و البته نشان میدهند که چطور اینقدر مبارز قابلی شده است و میتواند اینچنین با سپر و شمشیر و کمند بجنگد. ضمن اینکه این صحنه ها اونقدر قوی و عاطفی هستند که به طور قانع کننده ای آتشی را در وجود دایانا روشن میکنند که برای بقیه فیلم به قدر کافی بهش انگیزه و ماموریت میدهد.

متاسفانه فیلم از نظر تکنولوژیکی اونقدرها قوی نیست و صحنه های اکشن نابی نداره مخصوصا اون نبرد آخر که آدم را یاد boss fight بازی های رایانه ای میندازه ! بازی گل گدوت هم خوبه ولی محشر نیست ولی در نهایت هیچ چیز نیست که تو ذوق بزنه. چرا چون فیلم قلب و روح داره (بر خلاف فیلم های قبلی DCEU).

واندروومن

در واقع بهترین لحظات فیلم واندرومن مربوط به پیچش های داستانی یا نبردهای پر از افکت های ویژه رایانه ای نمیشه بلکه از ذات مهربان خود واندرومن که از بی عدالتی های دنیای اطرف خودش به ستوه آمده نشات میگیره و البته از تلاشی که میکنه برای عدالت. ایده سفید و سیاهی که دایانا از خیر و شر داره باعث میشه کاملا از بخش های خاکستری که استیو ترور و دیگر شخصیت ها هر روز در جامعه باهاش دست و پنجه نرم میکنند متمایز بشه. همین تداخل ایدئولوژی هاست که هسته جذاب عاطفی فیلم رو شکل میده و باعث میشه تا واندرومن اون جنگجویی باشه که در کمیک ها به دنیال صلح و دوستی میگرده.

واندر ومن

بهترین صحنه فیلم اونجایی هستش گه دایانا تصمیم میگیره از گودال های جنگی بیرون بیاد و با بر تن داشتن لباس کامل ابرقهرمانی یک تنه به دل نازی ها بزنه. این صحنه عصاره کل فیلمه و لحظه ای هستش که دایانا کسانی که بهش شک داشتن را نادیده میگیره و در عضو مرد عمل میشه ! ببخشید ... زن عمل! یک صحنه پرشور که در اون او میجنگه، نه به خاطر اینکه یک سکانس اکشن باحال پدید بیاد بلکه به خاطر اینکه به ارزش ها   آرمان هایی که در رگ و قلب خودش جاری میبینه پایبند باشه.

عکس wonder woman

صحنه های اکشن فیلم مثل نفس تازه در کالبد ژانر ابرقهرمانی میمانند . او به اسمان میره و مثل یک کامیون به هدف میخوره! البته با وجود اینکه خیلی قویه ولی نه به حد و اندازه های سوپرمن. بنابراین به طور مداوم داره سوئیچ میکنه بین حمله با شمشیر و کمند و دفاع با سپر و دستبند های خودش. در مجموع سبک مبارزه او عالیه.

نمیشه گفت فیلم همون چیزیه که اونایی که به واندرومن به عنوان سمبل فمینیسم نگاه میکنند ، میخوان باشه ولی در انتها شخصیتی ملموس از دایانا میبینیم که آمال و آرزو داره و بی عیب و نقص نیست. او عاشق میشه و عصبانی میشه ، احساس خوشی میکنه ، احساس غم میکنه ،درست مثل یک انسان معمولی .  شخصیت او در این فیلم بر خلاف دنیای کمیک تک بعدی نیست.

عکس زن شگفت انگیز

و اما بازی ها . نقش آفرینی کلید موفقیت فیلم هایی مثل واندرومن هستند تا تماشاچی بافت فیلم و setting رو باور کنه. کریس پاین عالیه. او کاریزمای ذاتی داره و به خوبی نقش مردی که در جنگ آبدیده شده رو بازی میکنه. واکنش های او به عجایب Themiscarya (زادگاه واندرومن) و پاکی بچه مانند دایانا آمیزه ای صحیح از شگفتی، کنجکاوی و گیجی هستند! (باعث خنده هم ممکنه بشوند) . سه سرباز او نیز عملکرد خوبی دارند و باعث عمق یافتن و انسانی شدن صحنه های تلخ جنگ میشوند. لوسی دیویس هم نقش منشی حاضرجواب استیو رو بازی میکنه  و عملکردش عالیه ولی حضورش در فیلم به طرز اعصاب خرد کنی کمه.

بازیگر زن شگفت انگیز

در Themiscarya هم شاهد بازی های خوبی هستیم. رایت به خوبی نشون میده که آنتیوپ ترسناک ترین بانوی آن سرزمین است . نیلسون هم در نقش مادر دایانا ترکیب متعادلی است از قدرت و احساس. همین بازی های عالی است که باعث میشه متوجه بشیم گل گدوت بازیگر متوسطی است چون در کنار این بزرگان که قرار میگیره ضعف هایش آشکار میشه. بازی گادوت وقتی در بحث دراماتیک دیده میشه یا قراره بانمک و بامزه باشه کم میاره ولی وقتی محبت میکنه یا با جسارت به دل لشگر دشمن میزنه آدم کیف میکنه.

مادر واندرومن

ویلن های فیلم معمولی هستند و فقط قراره برای دایانا و دوستانش تنش و مشکل ایجاد کنند . آنها آدم را به یاد ویلن های مارول میندازند چون هدف خودشون رو دقیق و بی چون و چرا انجام میدهند و تمام! فیلم کاملا قهرمان محور است و به همین دلیل شخصیت های خبیث به نظر ماندگار به نظر نمیرسند.

در واقع خبیث اصلی فیلم جنگ است و وحشتی که ایجاد میکند و فسادی که به بار می آورد. این فیلم پیامش این است که بیانیه ای باشد درباره خباثتی که بشر میتونه باعثش بشه ، نه درباره اینکه چطور به یک خبیث دارای نیروی فوق بشری مشت بزنیم و شکستش دهیم!  به همین دلیل است که گفته شد واندرومن فیلم متفاوتی است. واقعا دوران جنگ جهانی برای شخصیتی مثل واندرومن عالی است . یعنی ارمان های او در این دوره کاملا مورد آزمون قرار میگیره . جایی که واندرومن داره در میدان نبرد راه میره در حالی که اطرافش گاز سمی هستش ولی خودش اسیبی ندیده اما عزادار نفر دیگر است، واقعا صحنه قدرتمندی است.

لباس wonder woman - زن شگفت انگیز - واندروومن

نتیجه گیری:

واندرومن یک سر و گردن بالاتر از دیگر فیلم های دنیای دی سی/وارنر است . فضای دراماتیک، برخی صحنه های نبرد سرگرم کننده و شخصیت های مکمل قوی دست به دست هم داده اند تا روایتگر الهام بخش یک قهرمان باشند . این فیلم درست مثل فیلم های مارول و برخلاف فیلم های زک اسنایدر و دیوید آیر، قلب و روح عاطفه دارد و همین کافیست تا ضعف بازی گل گدوت و اشکالاتی که در جلوه های ویژه و نبرد پایانی به چشم میخورد را فراموش کنید.

 

امتیاز:

7.75 از 10

طاها مشفقی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر واندرومن (WONDER WOMAN)

10 اریجین و شخصیت پردازی متفاوت برای واندر ومن (WONDER WOMAN)

10 شخصیت مونث برتر حال حاضر دنیای كمیك

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك : واند رومن!

10 بازیگری كه چیزی نمانده بود در نقش ابرقهرمان ظاهر شوند!  

10 دشمن برتر واندرومن (TOP 10 WONDER WOMAN VILLAINS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

B81 Spidey
#1 B81 Spidey 1396-03-17 14:49
خیلی خوشحالم که dc تونسنت فیلم خوبی رو ارائه بده که تقریبا مورد پسند همه باشه.این نشون میده که dc داره تجربه بدست میاره و از اشتباهات گذشتش درس میگیره.بی صبرانه منتظر justice league
نقل قول کردن
spider parker
#2 spider parker 1396-03-17 15:27
نقد بسیار خوبی بود...
من فکر میکنم این فیلم یجورایی طراوت و تازگی خاصی در فیلم های دی سی پدید بیاره :-)
خیلی دلم میخواد فیلمو ببینم اما باید تاسه چهارماه برای نسخه بلوری انتظار بکشم :cry:
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#3 Captain Steve Lover 1396-03-17 15:32
خيلي خوب بود. تقريبا با فضاي فيلم اشنا شدم. بنظرم فيلم پر محتوايي هست و اهميت زيادي به ظاهر نميده برعكس فيلماي قبلي وارنر و اين خيلي خوبه كه سعي ميكنه پيام برسونه به بيننده و من هم راضيم...
فيلمنامه كه بسيار هم خوب بود اينطور كه تو نقد گفتيد...
................

در مورد اكشن و جلوه ويژه هم از تريلر هاش مشخص بود ضعيفه...من تو پيج تريلر هاي واندروومن گفتم تنها نقطه ضعفش اكشن و جلوه ويژس...

..........
خلاصه اين فيلم پيشرفت بزرگي بود براي وارنر و منم از اين موفقيتش خيلي خوشحالم ولي فقط اين نقدي كه شما نوشتي يجورايي به كسي كه نقد رو ميخونه ميرسوند كه اين فيلم ((خوبه))...در صورتي كه نمرات فيلم در حد محافظان كهكشان شده. و اين يعني عالي. حالا منم خودم فيلمو كيفيت بهترش بياد ميبينم...
................
اميدوارم پيشرفتي كه واندروومن كرد رو JL تبديل به پسرفت نكنه و دنياي وارنر هم بتونه خودشو خوب حفظ كنه!
نقل قول کردن
superior_iron_man
#4 superior_iron_man 1396-03-17 17:02
ممنون از نقد خوبتون. من که هنوز فیلم رو ندیدم ولی انگار فیلم موفق و قابلی هست.من که شخصا از تمام فیلم های دیسی فقط از سه گانه بتمن خوشم میومد.
نقل قول کردن
Black Bone
#5 Black Bone 1396-03-17 17:17
من دیگه داشتم از فیلمای دیسی قطع امید میکردم اما بر اساس اون نقد ها و این نقد عالی مثل اینکه ارزش دیدن داره و بالاخره دیسی فن ها میتونن یه فیلم خوب از قهرمان محبوبشون ببینن.
امیدوارم این روند برای فیلمای اینده مخصوصا JL و بتمن ادامه پیدا کنه و دوباره شاهد فیلم های ضعیف از دیسی نباشیم.
باز هم تشکر برای این نقد. :roll:
نقل قول کردن
Victor
#6 Victor 1396-03-17 17:28
بی تعارف میگم، من از این نقد اصلا خوشم نیومد.
کوچکترین چیزی که به محتوای داخل فیلم بشه اسپویل محسوب میشه، در حالیکه بالای مقاله گفته شده این نقد اسپویل نداره. تازه اسپویل ها هم خوب نیست. نقدی که توش اسپویل کامل فیلم نباشه نقد نیست. چرا؟ چون فیلمنامه اصلیترین چیزیه که نقد میشه، نه جلوه های ویژه.
تو این نقد تناقض موج میزنه. یه جا بقدری از شخصیت واندروومن تعریف میشه که کلمات برای وصفش کم میاره، یه جا هم میگه واندروومن خودش ضعفه فیلمه.
هرچند من از هرکی که در مورد فیلم پرسیدم گفت که شخصیت واندروومن اونی نیست که باید میبود و این بخاطر شخصیت پردازی بد نیست و در واقع مربوط به سطح بازیگری گال گادوت میشه، ولی گال گادوت تمام سعی خودش رو کرده و این عملش باعث میشه زیاد به چشم نیاد.
چندتا از رفقای من که فیلم رو قبل از اکران عمومی و در اکران ویژه برای طرفداران دیدن میگن که فیلم تا نبرد پایانی مشکل خاصی نداره و به خوبی پیام رو به بیننده منتقل میکنه، ولی وقتی وارد نبرد پایانی میشیم فیلم به بیراهه میره و اون چیزی که سعی در گفتنش داشت رو فراموش میکنه. دقیقا مثل اون صحنه مارتا در فیلم "BvS" که میتونست تبدیل به بهترین صحنه و نقطه عطف فیلم بشه ولی گند خورد بهش. یعنی دقیقا مثل همون جریان مارتاست.
خواهشا هم انقدر فیلم های دی سی رو با فیلم های مارول مقایسه نکنید، یا حداقل اگه مقایسه میکنید تمام و کمال مقایسه کنید.
نقل قول کردن
comic-born
#7 comic-born 1396-03-17 17:33
نقد بسیار خوبی بود. همه چیز رو درست شرح دادید. چیزی رو هم اسپویل نکردید
تبریک به دی سی فنا بابت موفقیت این فیلم.
نقل قول کردن
comic-born
#8 comic-born 1396-03-17 17:34
#6:
من که تناقضی ندیدم. منتقد از شخصیت واندرومن تعریف کرد ولی از بازی گل گدت خوشش نیومده. این تناقض نیست
نقل قول کردن
dc fan
#9 dc fan 1396-03-17 18:00
از نقدهای سایتتون خیلی خوشم میاد. بدون اینکه اسپویل نکنید فضای کلی فیلم رو به ما نشون میدید. به عنوان یه دی سی فن خیلی خوشحالم که این فیلم بلاخره من رو سربلند و راضی کرد :cry:
نقل قول کردن
Nirvana
#10 Nirvana 1396-03-17 18:09
نمی دونم چرا نویسنده این نقد از ابتدا تا انتهای نقد دوست داره بگه این فیلم شبیه فیلمای مارول بود!حقیقت اینه که این فیلم اصلاً شباهتی به فیلم های مارول نداره.به جای این که وقتش را روی اصطلاحات مثلاً علمی(مثل فیلم های ثور و انت من و دکتر استرنج) بزاره مستقیم داستان را همان طور که هست میگه و زمین و زمان را به هم ربط نمیده که بگه اتفاقات این فیلم توی دنیای ما قابل رخ دادن هستن.این فیلم بالانس عالی از اکشن و احساسات و شوخی نشون میده که دقیقا برعکس فیلم های مارول است که وسط مبارزه اصلی،همزمان با مردن افراد بی گناه،قهرمانان دارن با هم شوخی میکنن و کارگردان واسه این که فیلم ''fun'' و مارولی باشه میاد این شوخی ها را قرار میده.(مثالش تو فیلم دکتر استرنج)
من هیچ مشکلی با این کارهای مارول ندارم و اونا سبک خودشون را دنبال میکنن اما این که بخوای بگی این فیلم به خاطر وجود احساسات ’’مارولی’’ هستش اصلا درست نیست.
نقل قول کردن
dc fan
#11 dc fan 1396-03-17 18:21
به نقل از Nirvana:
نمی دونم چرا نویسنده این نقد از ابتدا تا انتهای نقد دوست داره بگه این فیلم شبیه فیلمای مارول بود!حقیقت اینه که این فیلم اصلاً شباهتی به فیلم های مارول نداره.به جای این که وقتش را روی اصطلاحات مثلاً علمی(مثل فیلم های ثور و انت من و دکتر استرنج) بزاره مستقیم داستان را همان طور که هست میگه و زمین و زمان را به هم ربط نمیده که بگه اتفاقات این فیلم توی دنیای ما قابل رخ دادن هستن.این فیلم بالانس عالی از اکشن و احساسات و شوخی نشون میده که دقیقا برعکس فیلم های مارول است که وسط مبارزه اصلی،همزمان با مردن افراد بی گناه،قهرمانان دارن با هم شوخی میکنن و کارگردان واسه این که فیلم ''fun'' و مارولی باشه میاد این شوخی ها را قرار میده.(مثالش تو فیلم دکتر استرنج)
من هیچ مشکلی با این کارهای مارول ندارم و اونا سبک خودشون را دنبال میکنن اما این که بخوای بگی این فیلم به خاطر وجود احساسات ’’مارولی’’ هستش اصلا درست نیست.

شرمنده ولی به نظرم اصلا درک مناسبی از فیلمای مارول نداری. کل این فیلما رو در شوخی خلاصه میکنی. متاسفم برات
و اصلا کی گفته همش با هم شوخی میکنن؟ :o
حالا چون یه جای دکتر استرنج شوخی جواب نداد پس همه فیلمای مارول اینطوری هستن؟
من خودم از فیلم دکتر استرنج زیاد خوشم نیومد چون از جادو خوشم نمیاد ولی از انصاف بدوره چنین تحلیل غلطی ازس داشته باشیم
به نظرم نویسنده منظورش این بود که چون این فیلم به ذات شخصیتش وفاداره و ازش یه "قهرمان" میسازه شبیه فیلمای ماروله
بعدشم مگه شما فیلم واندرومن رو دیدی که داستانش رو دقیقا میتونی شرح بدی؟
به نظرم ادم به نویسنده های جدید سایت کمی مهربانانه تر باشه خیلی بهتره
نقل قول کردن
زینال بندری
#12 زینال بندری 1396-03-17 18:28
طاها جان عزیز ممنون بابت نقدت. من نمیتونم تا فیلمو خودم ندیدم درباره نقدت نظر بدم (برخلاف بعضی ها که از روی نظر دوستشون که فیلم رو دیده تحلیل میکنن!)
ولی درباره نحوه نگارش مقاله به نظرم خیلی خوب و حرفه ای بود. نگران برخی نظرات نباش. اینجا کلا حسود زیاد داره! از جدیدی ها زیاد استقبال نمیکنند(همین برخورد رو با کپ پاتر عنکبوتی و ارش مرادی و ... هم دلشتن) ولی دم استاد ترابی گرم که به جوون تر ها میدون میده
نقل قول کردن
taha_moshfeghi
#13 taha_moshfeghi 1396-03-17 18:31
ممنون از همه دوستانی که به من لطف داشتن و نظر دادن. به هر نظری از بی نظری بهتره حتی اگه منفی باشه. ممنون از وقتی که گذاشتین
نقل قول کردن
taha_moshfeghi
#14 taha_moshfeghi 1396-03-17 18:33
#11: افرین دقیقا زدی تو خال. من از اینکه گفتم شبیه به ماروله دقیقا منظورم وفاداری به ذات شخصیت بود. نه شوخی و این حرفا. این دوستمون به نظرم درک محدودی از فیلم های مارول دارند
نقل قول کردن
Nirvana
#15 Nirvana 1396-03-17 18:35
به نقل از dc fan:
به نقل از Nirvana:
نمی دونم چرا نویسنده این نقد از ابتدا تا انتهای نقد دوست داره بگه این فیلم شبیه فیلمای مارول بود!حقیقت اینه که این فیلم اصلاً شباهتی به فیلم های مارول نداره.به جای این که وقتش را روی اصطلاحات مثلاً علمی(مثل فیلم های ثور و انت من و دکتر استرنج) بزاره مستقیم داستان را همان طور که هست میگه و زمین و زمان را به هم ربط نمیده که بگه اتفاقات این فیلم توی دنیای ما قابل رخ دادن هستن.این فیلم بالانس عالی از اکشن و احساسات و شوخی نشون میده که دقیقا برعکس فیلم های مارول است که وسط مبارزه اصلی،همزمان با مردن افراد بی گناه،قهرمانان دارن با هم شوخی میکنن و کارگردان واسه این که فیلم ''fun'' و مارولی باشه میاد این شوخی ها را قرار میده.(مثالش تو فیلم دکتر استرنج)
من هیچ مشکلی با این کارهای مارول ندارم و اونا سبک خودشون را دنبال میکنن اما این که بخوای بگی این فیلم به خاطر وجود احساسات ’’مارولی’’ هستش اصلا درست نیست.

شرمنده ولی به نظرم اصلا درک مناسبی از فیلمای مارول نداری. کل این فیلما رو در شوخی خلاصه میکنی. متاسفم برات
و اصلا کی گفته همش با هم شوخی میکنن؟ :o
حالا چون یه جای دکتر استرنج شوخی جواب نداد پس همه فیلمای مارول اینطوری هستن؟
من خودم از فیلم دکتر استرنج زیاد خوشم نیومد چون از جادو خوشم نمیاد ولی از انصاف بدوره چنین تحلیل غلطی ازس داشته باشیم
به نظرم نویسنده منظورش این بود که چون این فیلم به ذات شخصیتش وفاداره و ازش یه "قهرمان" میسازه شبیه فیلمای ماروله
بعدشم مگه شما فیلم واندرومن رو دیدی که داستانش رو دقیقا میتونی شرح بدی؟
به نظرم ادم به نویسنده های جدید سایت کمی مهربانانه تر باشه خیلی بهتره

بله من فیلم را دیروز دیدم.اگر فیلم را ندیده بودم،حتی توی این صفحه هم نمی آمدم.نقد من به فیلم های مارول نبود،نقد من به اون قسمت و ویژگی خاص توی تمام فیلم های مارول بود.ولی حقیقت اینه که این فیلم نه از واندروومن قهرمان میسازه و نه از آرس یک ضد قهرمان.این فیلم از خوبی و دوستی یک قهرمان و از جنگ یک ضد قهرمان میسازه.و صد البته به ذاتش وفادار هستش.اما این که بگی به ذاتش وفاداره پس شبیه فیلمای ماروله غلطه.
نقل قول کردن
spider pool
#16 spider pool 1396-03-17 18:36
به نقل از dc fan:
به نقل از Nirvana:
نمی دونم چرا نویسنده این نقد از ابتدا تا انتهای نقد دوست داره بگه این فیلم شبیه فیلمای مارول بود!حقیقت اینه که این فیلم اصلاً شباهتی به فیلم های مارول نداره.به جای این که وقتش را روی اصطلاحات مثلاً علمی(مثل فیلم های ثور و انت من و دکتر استرنج) بزاره مستقیم داستان را همان طور که هست میگه و زمین و زمان را به هم ربط نمیده که بگه اتفاقات این فیلم توی دنیای ما قابل رخ دادن هستن.این فیلم بالانس عالی از اکشن و احساسات و شوخی نشون میده که دقیقا برعکس فیلم های مارول است که وسط مبارزه اصلی،همزمان با مردن افراد بی گناه،قهرمانان دارن با هم شوخی میکنن و کارگردان واسه این که فیلم ''fun'' و مارولی باشه میاد این شوخی ها را قرار میده.(مثالش تو فیلم دکتر استرنج)
من هیچ مشکلی با این کارهای مارول ندارم و اونا سبک خودشون را دنبال میکنن اما این که بخوای بگی این فیلم به خاطر وجود احساسات ’’مارولی’’ هستش اصلا درست نیست.

شرمنده ولی به نظرم اصلا درک مناسبی از فیلمای مارول نداری. کل این فیلما رو در شوخی خلاصه میکنی. متاسفم برات
و اصلا کی گفته همش با هم شوخی میکنن؟ :o
حالا چون یه جای دکتر استرنج شوخی جواب نداد پس همه فیلمای مارول اینطوری هستن؟
من خودم از فیلم دکتر استرنج زیاد خوشم نیومد چون از جادو خوشم نمیاد ولی از انصاف بدوره چنین تحلیل غلطی ازس داشته باشیم
به نظرم نویسنده منظورش این بود که چون این فیلم به ذات شخصیتش وفاداره و ازش یه "قهرمان" میسازه شبیه فیلمای ماروله
بعدشم مگه شما فیلم واندرومن رو دیدی که داستانش رو دقیقا میتونی شرح بدی؟
به نظرم ادم به نویسنده های جدید سایت کمی مهربانانه تر باشه خیلی بهتره

بله به نظر من حق با شماست منتقد تمام سعیش رو کرده و خوب نیست ادم دربارش اینطوری بگه میتونست بگه که از نظرمن به این دلیل به این دلیل خوب نبود ولی ایشون زحمت منتقد رو نادیده گرفت
نقل قول کردن
Nirvana
#17 Nirvana 1396-03-17 18:39
به نقل از taha_moshfeghi:
#11: افرین دقیقا زدی تو خال. من از اینکه گفتم شبیه به ماروله دقیقا منظورم وفاداری به ذات شخصیت بود. نه شوخی و این حرفا. این دوستمون به نظرم درک محدودی از فیلم های مارول دارند

بحث درک محدود نیست.من نظر شخصیم را از اون قسمتی از فیلمای مارول گفتم که همیشه باهاشون مشکل داشتم.به نظرم مارول بعد از این همه فیلم هیچ وقت نتونست شوخی را در فیلماش مثل شوخی ها تویIron Man 1 جا بده.در واقع به نظر من بعد از Iron Man 1 اکثر شوخی ها توی این فیلم هت ببجا شدن.
نقل قول کردن
taha_moshfeghi
#18 taha_moshfeghi 1396-03-17 18:40
به نقل از Nirvana:
به نقل از dc fan:
به نقل از Nirvana:
نمی دونم چرا نویسنده این نقد از ابتدا تا انتهای نقد دوست داره بگه این فیلم شبیه فیلمای مارول بود!حقیقت اینه که این فیلم اصلاً شباهتی به فیلم های مارول نداره.به جای این که وقتش را روی اصطلاحات مثلاً علمی(مثل فیلم های ثور و انت من و دکتر استرنج) بزاره مستقیم داستان را همان طور که هست میگه و زمین و زمان را به هم ربط نمیده که بگه اتفاقات این فیلم توی دنیای ما قابل رخ دادن هستن.این فیلم بالانس عالی از اکشن و احساسات و شوخی نشون میده که دقیقا برعکس فیلم های مارول است که وسط مبارزه اصلی،همزمان با مردن افراد بی گناه،قهرمانان دارن با هم شوخی میکنن و کارگردان واسه این که فیلم ''fun'' و مارولی باشه میاد این شوخی ها را قرار میده.(مثالش تو فیلم دکتر استرنج)
من هیچ مشکلی با این کارهای مارول ندارم و اونا سبک خودشون را دنبال میکنن اما این که بخوای بگی این فیلم به خاطر وجود احساسات ’’مارولی’’ هستش اصلا درست نیست.

شرمنده ولی به نظرم اصلا درک مناسبی از فیلمای مارول نداری. کل این فیلما رو در شوخی خلاصه میکنی. متاسفم برات
و اصلا کی گفته همش با هم شوخی میکنن؟ :o
حالا چون یه جای دکتر استرنج شوخی جواب نداد پس همه فیلمای مارول اینطوری هستن؟
من خودم از فیلم دکتر استرنج زیاد خوشم نیومد چون از جادو خوشم نمیاد ولی از انصاف بدوره چنین تحلیل غلطی ازس داشته باشیم
به نظرم نویسنده منظورش این بود که چون این فیلم به ذات شخصیتش وفاداره و ازش یه "قهرمان" میسازه شبیه فیلمای ماروله
بعدشم مگه شما فیلم واندرومن رو دیدی که داستانش رو دقیقا میتونی شرح بدی؟
به نظرم ادم به نویسنده های جدید سایت کمی مهربانانه تر باشه خیلی بهتره

بله من فیلم را دیروز دیدم.اگر فیلم را ندیده بودم،حتی توی این صفحه هم نمی آمدم.نقد من به فیلم های مارول نبود،نقد من به اون قسمت و ویژگی خاص توی تمام فیلم های مارول بود.ولی حقیقت اینه که این فیلم نه از واندروومن قهرمان میسازه و نه از آرس یک ضد قهرمان.این فیلم از خوبی و دوستی یک قهرمان و از جنگ یک ضد قهرمان میسازه.و صد البته به ذاتش وفادار هستش.اما این که بگی به ذاتش وفاداره پس شبیه فیلمای ماروله غلطه.

چطور" به ذاتش وفاداره پس شبیه فیلمای ماروله" قبول نیست ولی "چون شوخی نداره پس شبیه فیلمای مارول نیست" قبوله؟
کدوم استدلال محکم تریه؟
نقل قول کردن
taha_moshfeghi
#19 taha_moshfeghi 1396-03-17 18:42
به نقل از Nirvana:
به نقل از taha_moshfeghi:
#11: افرین دقیقا زدی تو خال. من از اینکه گفتم شبیه به ماروله دقیقا منظورم وفاداری به ذات شخصیت بود. نه شوخی و این حرفا. این دوستمون به نظرم درک محدودی از فیلم های مارول دارند

بحث درک محدود نیست.من نظر شخصیم را از اون قسمتی از فیلمای مارول گفتم که همیشه باهاشون مشکل داشتم.به نظرم مارول بعد از این همه فیلم هیچ وقت نتونست شوخی را در فیلماش مثل شوخی ها تویIron Man 1 جا بده.در واقع به نظر من بعد از Iron Man 1 اکثر شوخی ها توی این فیلم هت ببجا شدن.

نظرتون کاملا غلطه ولی نظر شخصی شماست !
در ضمن الان بحث فیلم واندرومنه نه شوخی در فیلم های مارول!
نقل قول کردن
spider pool
#20 spider pool 1396-03-17 18:43
معذرت بابت اسپم ولی من یک مقاله برای ثور نوشتم میخواستم بدم ولی ایمیلم به خاطر یک سری دلایل کار نمی کنه راه دیگه ای برای فرستادن وجود نداره
نقل قول کردن
taha_moshfeghi
#21 taha_moshfeghi 1396-03-17 18:43
به نقل از Nirvana:
به نقل از dc fan:
به نقل از Nirvana:
نمی دونم چرا نویسنده این نقد از ابتدا تا انتهای نقد دوست داره بگه این فیلم شبیه فیلمای مارول بود!حقیقت اینه که این فیلم اصلاً شباهتی به فیلم های مارول نداره.به جای این که وقتش را روی اصطلاحات مثلاً علمی(مثل فیلم های ثور و انت من و دکتر استرنج) بزاره مستقیم داستان را همان طور که هست میگه و زمین و زمان را به هم ربط نمیده که بگه اتفاقات این فیلم توی دنیای ما قابل رخ دادن هستن.این فیلم بالانس عالی از اکشن و احساسات و شوخی نشون میده که دقیقا برعکس فیلم های مارول است که وسط مبارزه اصلی،همزمان با مردن افراد بی گناه،قهرمانان دارن با هم شوخی میکنن و کارگردان واسه این که فیلم ''fun'' و مارولی باشه میاد این شوخی ها را قرار میده.(مثالش تو فیلم دکتر استرنج)
من هیچ مشکلی با این کارهای مارول ندارم و اونا سبک خودشون را دنبال میکنن اما این که بخوای بگی این فیلم به خاطر وجود احساسات ’’مارولی’’ هستش اصلا درست نیست.

شرمنده ولی به نظرم اصلا درک مناسبی از فیلمای مارول نداری. کل این فیلما رو در شوخی خلاصه میکنی. متاسفم برات
و اصلا کی گفته همش با هم شوخی میکنن؟ :o
حالا چون یه جای دکتر استرنج شوخی جواب نداد پس همه فیلمای مارول اینطوری هستن؟
من خودم از فیلم دکتر استرنج زیاد خوشم نیومد چون از جادو خوشم نمیاد ولی از انصاف بدوره چنین تحلیل غلطی ازس داشته باشیم
به نظرم نویسنده منظورش این بود که چون این فیلم به ذات شخصیتش وفاداره و ازش یه "قهرمان" میسازه شبیه فیلمای ماروله
بعدشم مگه شما فیلم واندرومن رو دیدی که داستانش رو دقیقا میتونی شرح بدی؟
به نظرم ادم به نویسنده های جدید سایت کمی مهربانانه تر باشه خیلی بهتره

بله من فیلم را دیروز دیدم.اگر فیلم را ندیده بودم،حتی توی این صفحه هم نمی آمدم.نقد من به فیلم های مارول نبود،نقد من به اون قسمت و ویژگی خاص توی تمام فیلم های مارول بود.ولی حقیقت اینه که این فیلم نه از واندروومن قهرمان میسازه و نه از آرس یک ضد قهرمان.این فیلم از خوبی و دوستی یک قهرمان و از جنگ یک ضد قهرمان میسازه.و صد البته به ذاتش وفادار هستش.اما این که بگی به ذاتش وفاداره پس شبیه فیلمای ماروله غلطه.

شما که فیلمو دیدی بهش امتیاز چند میدی؟ نقاط ضعف و قوتش چی بود؟ واقعا نظرت برام مهمه که میپرسم
نقل قول کردن
spider pool
#22 spider pool 1396-03-17 18:45
به نقل از Nirvana:
به نقل از taha_moshfeghi:
#11: افرین دقیقا زدی تو خال. من از اینکه گفتم شبیه به ماروله دقیقا منظورم وفاداری به ذات شخصیت بود. نه شوخی و این حرفا. این دوستمون به نظرم درک محدودی از فیلم های مارول دارند

بحث درک محدود نیست.من نظر شخصیم را از اون قسمتی از فیلمای مارول گفتم که همیشه باهاشون مشکل داشتم.به نظرم مارول بعد از این همه فیلم هیچ وقت نتونست شوخی را در فیلماش مثل شوخی ها تویIron Man 1 جا بده.در واقع به نظر من بعد از Iron Man 1 اکثر شوخی ها توی این فیلم هت ببجا شدن.

نه بابا به قول وانگ چون برای خود تونی کار میکردن به شوخی هاش میخندیدن
نقل قول کردن
Nirvana
#23 Nirvana 1396-03-17 19:53
به نقل از taha_moshfeghi:
به نقل از Nirvana:
به نقل از dc fan:
به نقل از Nirvana:
نمی دونم چرا نویسنده این نقد از ابتدا تا انتهای نقد دوست داره بگه این فیلم شبیه فیلمای مارول بود!حقیقت اینه که این فیلم اصلاً شباهتی به فیلم های مارول نداره.به جای این که وقتش را روی اصطلاحات مثلاً علمی(مثل فیلم های ثور و انت من و دکتر استرنج) بزاره مستقیم داستان را همان طور که هست میگه و زمین و زمان را به هم ربط نمیده که بگه اتفاقات این فیلم توی دنیای ما قابل رخ دادن هستن.این فیلم بالانس عالی از اکشن و احساسات و شوخی نشون میده که دقیقا برعکس فیلم های مارول است که وسط مبارزه اصلی،همزمان با مردن افراد بی گناه،قهرمانان دارن با هم شوخی میکنن و کارگردان واسه این که فیلم ''fun'' و مارولی باشه میاد این شوخی ها را قرار میده.(مثالش تو فیلم دکتر استرنج)
من هیچ مشکلی با این کارهای مارول ندارم و اونا سبک خودشون را دنبال میکنن اما این که بخوای بگی این فیلم به خاطر وجود احساسات ’’مارولی’’ هستش اصلا درست نیست.

شرمنده ولی به نظرم اصلا درک مناسبی از فیلمای مارول نداری. کل این فیلما رو در شوخی خلاصه میکنی. متاسفم برات
و اصلا کی گفته همش با هم شوخی میکنن؟ :o
حالا چون یه جای دکتر استرنج شوخی جواب نداد پس همه فیلمای مارول اینطوری هستن؟
من خودم از فیلم دکتر استرنج زیاد خوشم نیومد چون از جادو خوشم نمیاد ولی از انصاف بدوره چنین تحلیل غلطی ازس داشته باشیم
به نظرم نویسنده منظورش این بود که چون این فیلم به ذات شخصیتش وفاداره و ازش یه "قهرمان" میسازه شبیه فیلمای ماروله
بعدشم مگه شما فیلم واندرومن رو دیدی که داستانش رو دقیقا میتونی شرح بدی؟
به نظرم ادم به نویسنده های جدید سایت کمی مهربانانه تر باشه خیلی بهتره

بله من فیلم را دیروز دیدم.اگر فیلم را ندیده بودم،حتی توی این صفحه هم نمی آمدم.نقد من به فیلم های مارول نبود،نقد من به اون قسمت و ویژگی خاص توی تمام فیلم های مارول بود.ولی حقیقت اینه که این فیلم نه از واندروومن قهرمان میسازه و نه از آرس یک ضد قهرمان.این فیلم از خوبی و دوستی یک قهرمان و از جنگ یک ضد قهرمان میسازه.و صد البته به ذاتش وفادار هستش.اما این که بگی به ذاتش وفاداره پس شبیه فیلمای ماروله غلطه.

چطور" به ذاتش وفاداره پس شبیه فیلمای ماروله" قبول نیست ولی "چون شوخی نداره پس شبیه فیلمای مارول نیست" قبوله؟
کدوم استدلال محکم تریه؟

منظورم اینه که هر فیلم اقتباسی ای میتونه به ذاتش وفادار باشه یا نباشه.حالا اگر این فیلم به ذاتش وفاداره دلیل نمیشه که "مارولی" باشه.اصلا نیازی نیست تو مقاله ای که راجع به یک فیلم DC هستش،چندین بار به فیلمای مارول اشاره بشه.من نقدم بر اینه که شما داری میگی به ذاتش وفاداره پس "مارولی" هستش.
به نقل از taha_moshfeghi:
به نقل از Nirvana:
به نقل از dc fan:
به نقل از Nirvana:
نمی دونم چرا نویسنده این نقد از ابتدا تا انتهای نقد دوست داره بگه این فیلم شبیه فیلمای مارول بود!حقیقت اینه که این فیلم اصلاً شباهتی به فیلم های مارول نداره.به جای این که وقتش را روی اصطلاحات مثلاً علمی(مثل فیلم های ثور و انت من و دکتر استرنج) بزاره مستقیم داستان را همان طور که هست میگه و زمین و زمان را به هم ربط نمیده که بگه اتفاقات این فیلم توی دنیای ما قابل رخ دادن هستن.این فیلم بالانس عالی از اکشن و احساسات و شوخی نشون میده که دقیقا برعکس فیلم های مارول است که وسط مبارزه اصلی،همزمان با مردن افراد بی گناه،قهرمانان دارن با هم شوخی میکنن و کارگردان واسه این که فیلم ''fun'' و مارولی باشه میاد این شوخی ها را قرار میده.(مثالش تو فیلم دکتر استرنج)
من هیچ مشکلی با این کارهای مارول ندارم و اونا سبک خودشون را دنبال میکنن اما این که بخوای بگی این فیلم به خاطر وجود احساسات ’’مارولی’’ هستش اصلا درست نیست.

شرمنده ولی به نظرم اصلا درک مناسبی از فیلمای مارول نداری. کل این فیلما رو در شوخی خلاصه میکنی. متاسفم برات
و اصلا کی گفته همش با هم شوخی میکنن؟ :o
حالا چون یه جای دکتر استرنج شوخی جواب نداد پس همه فیلمای مارول اینطوری هستن؟
من خودم از فیلم دکتر استرنج زیاد خوشم نیومد چون از جادو خوشم نمیاد ولی از انصاف بدوره چنین تحلیل غلطی ازس داشته باشیم
به نظرم نویسنده منظورش این بود که چون این فیلم به ذات شخصیتش وفاداره و ازش یه "قهرمان" میسازه شبیه فیلمای ماروله
بعدشم مگه شما فیلم واندرومن رو دیدی که داستانش رو دقیقا میتونی شرح بدی؟
به نظرم ادم به نویسنده های جدید سایت کمی مهربانانه تر باشه خیلی بهتره

بله من فیلم را دیروز دیدم.اگر فیلم را ندیده بودم،حتی توی این صفحه هم نمی آمدم.نقد من به فیلم های مارول نبود،نقد من به اون قسمت و ویژگی خاص توی تمام فیلم های مارول بود.ولی حقیقت اینه که این فیلم نه از واندروومن قهرمان میسازه و نه از آرس یک ضد قهرمان.این فیلم از خوبی و دوستی یک قهرمان و از جنگ یک ضد قهرمان میسازه.و صد البته به ذاتش وفادار هستش.اما این که بگی به ذاتش وفاداره پس شبیه فیلمای ماروله غلطه.

شما که فیلمو دیدی بهش امتیاز چند میدی؟ نقاط ضعف و قوتش چی بود؟ واقعا نظرت برام مهمه که میپرسم

به نظرم به طور کلی خیلی فیلم قوی بود و یک بار برای همیشه نشون داد که قهرمانان زن هم میتونن توی سینما جدی گرفته بشن.این فیلم از اول تا آخر با برنامه جلو رفت و مثل BvS و Suicide Squad توی زمینه چینی داستان غرق نشد.من تا این فیلم را حداقل 1 بار دیگه کامل نبینم،نظر کلی دیگه ای راجع بهش نمیدم.ولی برای من نمرش یه چیزی بین 8 تا 8.75 هست.
نقل قول کردن
Victor
#24 Victor 1396-03-17 19:59
#8
در این نقدی که خوندید، به غیر از نقش آفرینی نه چندان خوب از سوی بازیگر اصلی، برخی افکت های ویژه ضعیف، نبرد پایانی بی رمق و آشفته، ویلن های معمولی، ضعف دیگه ای مشاهده کردید؟ منکه ندیدم.
وقتی این چهار تا ضعف ذکر میشه یعنی این ها ضعف های بزرگ فیلم هستند که به چشم میان.
حالا، چطوری میشه با شخصیت اصلی یک فیلم در همه زمینه ها (به غیر از صحنه های دراماتیک و بانمک) کیف کرد در حالی که بازیگری شخصیت اصلی فیلم جز ضعف های اصلی به شمار میاد و در راس ضعف های آن فیلم قرار میگیره؟
حالا بماند که گفته میشه بازیگریش تو صحنه هایی که عصبی میشه و میخواد بجنگه خشکه. و الکی گردنش رو تکون میده و به جنگ میره.
در ضمن، یه بازیگر چطوری به شکل فوق العاده از پس محبت ورزیدن ها که از قرار معلوم شامل احساسات هم میشه برمیاد ولی در بحث دراماتیک که دوباره از قرار معلوم شامل احساسات میشه کم میاره؟
یا از پس هیچکدومش برنمیاد، یا در هر دو امر موفق عمل میکنه.
نقل قول کردن
taha_moshfeghi
#25 taha_moshfeghi 1396-03-17 20:04
به نقل از Victor:
#8
در این نقدی که خوندید، به غیر از نقش آفرینی نه چندان خوب از سوی بازیگر اصلی، برخی افکت های ویژه ضعیف، نبرد پایانی بی رمق و آشفته، ویلن های معمولی، ضعف دیگه ای مشاهده کردید؟ منکه ندیدم.
وقتی این چهار تا ضعف ذکر میشه یعنی این ها ضعف های بزرگ فیلم هستند که به چشم میان.
حالا، چطوری میشه با شخصیت اصلی یک فیلم در همه زمینه ها (به غیر از صحنه های دراماتیک و بانمک) کیف کرد در حالی که بازیگری شخصیت اصلی فیلم جز ضعف های اصلی به شمار میاد و در راس ضعف های آن فیلم قرار میگیره؟
حالا بماند که گفته میشه بازیگریش تو صحنه هایی که عصبی میشه و میخواد بجنگه خشکه. و الکی گردنش رو تکون میده و به جنگ میره.
در ضمن، یه بازیگر چطوری به شکل فوق العاده از پس محبت ورزیدن ها که از قرار معلوم شامل احساسات هم میشه برمیاد ولی در بحث دراماتیک که دوباره از قرار معلوم شامل احساسات میشه کم میاره؟
یا از پس هیچکدومش برنمیاد، یا در هر دو امر موفق عمل میکنه.

راستش چند بار این کامنت رو خوندم ولی درست و حسابی متوجه حرف حساب شما نشدم. شاید مدتی در خارج زندگی کردم فارسی یادم رفته است. ولی بازم ممنون که نظر دادید دوست عزیز و گرامی ;-)
نقل قول کردن
Victor
#26 Victor 1396-03-17 20:13
به نقل از زینال بندری:
طاها جان عزیز ممنون بابت نقدت. من نمیتونم تا فیلمو خودم ندیدم درباره نقدت نظر بدم (برخلاف بعضی ها که از روی نظر دوستشون که فیلم رو دیده تحلیل میکنن!)
ولی درباره نحوه نگارش مقاله به نظرم خیلی خوب و حرفه ای بود. نگران برخی نظرات نباش. اینجا کلا حسود زیاد داره! از جدیدی ها زیاد استقبال نمیکنند(همین برخورد رو با کپ پاتر عنکبوتی و ارش مرادی و ... هم دلشتن) ولی دم استاد ترابی گرم که به جوون تر ها میدون میده

من هم کاملا با شما موافقم آقای بندری عزیز
برای اینکه برچسب "حسود" نخوریم باید موافق مقالات و نظرات تمامی دوستان باشیم.
ولی آقای بندری عزیز، میدونید از کدوم ویژگی اون دست از کاربرانی که بخاطر انجام رفتارهایی که ذکر کردید حسود شناخته میشن خوشم میاد؟
اینکه رک و پوست کنده حرف میزنن و در مواقعی هم که طرف مقابلشون به شکل انحرافی به نظراتشون واکنش نشون میدن، اونا هم دوپهلو حرف میزنن. برای همینه که حسودای این سایت معمولا عقده ای نیستن و حرف تو دلشون نمیمونه.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#27 Captain Steve Lover 1396-03-17 20:14
#17
دوست عزيز شما شاهكار بزرگي به نام ((محافظان كهكشان)) رو كامل ديدي؟
فيلم فوقالعاده اي بنام ((مرد مورچه اي ))رو ديدي؟
چطور ميتوني بگي شوخي ها تو فيلماي مارول بعد از اولين فيلمش نشد بجا باشن...شوخي هاي مارول اتفاقا طوري هستن كه كسايي كه كميك فن نيستن هم خيلي ازشون لذت ميبرن...
فان فوقالعاده مرد اهني بخاطر بازي عالي رابرت داوني جونيور بود...وگرنه فان تو تمام فيلماي مارول عاليه...حالا ميخواد شاهكار هايي مثل گاردينز و اونجرز و سيويل وار باشه...فيلم فوقالعاده اي مثل مرد مورچه اي و دوران التران و نخستين انتقام جو باشه...يا فيلم معمولي مثل دنياي تاريكي و مرداهني ٢ باشه...در ضمن تو فيلماي مارول بالانس بين احساسي و فان و اكشن نيست؟! فقط يجا بين احساسي و فان تناقض تو دكتر استرنج بود و من تو كل اين ١٥ فيلم هيچ مشكلي در اين رابطه نديدم...همه چي بالإنس بود...اگر ميخواي محافظان كهكشان ١ و ٢ رو بگي ببين اونا سبكشون اينطوره...بالان س دارن اما يجا هايي يه چيز رومانتيك رو به يه چيز خشن يا يه چيز فان رو به يه چيز احساسي ربط ميدن ولي تناقض احساس نميشه...يكي از دلايل موفقيت فيلمش هم اين بود كه هيچوقت خودشو خيلي جدي نميگرفت...
واندروومن هم منظور اصلي اقا طاها درسته ...داره از فرمول فيلماي مارول پيروي ميكنه...همه عالم و ادم ميدونن چه تو كميك و چه تو سينما و تلويزيون ((وقتي قهرمان كامل نيست و خودشو زياد افسانه اي و جدي نميگيره و ميتونيم باهاش همذات پنداري كنيم)) فرمول ماروليه!
و واندروومن هم اينطوره !
.............

خلاصه بگم مارول فيلماش رو طوري ميسازه كه همه أفراد نه فقط كميكي ها باهاش ارتباط برقرار كنن و عاشقش بشن...واندروومن هم اينطوره...والسل ام
نقل قول کردن
زینال بندری
#28 زینال بندری 1396-03-17 20:15
به نقل از taha_moshfeghi:
به نقل از Victor:
#8
در این نقدی که خوندید، به غیر از نقش آفرینی نه چندان خوب از سوی بازیگر اصلی، برخی افکت های ویژه ضعیف، نبرد پایانی بی رمق و آشفته، ویلن های معمولی، ضعف دیگه ای مشاهده کردید؟ منکه ندیدم.
وقتی این چهار تا ضعف ذکر میشه یعنی این ها ضعف های بزرگ فیلم هستند که به چشم میان.
حالا، چطوری میشه با شخصیت اصلی یک فیلم در همه زمینه ها (به غیر از صحنه های دراماتیک و بانمک) کیف کرد در حالی که بازیگری شخصیت اصلی فیلم جز ضعف های اصلی به شمار میاد و در راس ضعف های آن فیلم قرار میگیره؟
حالا بماند که گفته میشه بازیگریش تو صحنه هایی که عصبی میشه و میخواد بجنگه خشکه. و الکی گردنش رو تکون میده و به جنگ میره.
در ضمن، یه بازیگر چطوری به شکل فوق العاده از پس محبت ورزیدن ها که از قرار معلوم شامل احساسات هم میشه برمیاد ولی در بحث دراماتیک که دوباره از قرار معلوم شامل احساسات میشه کم میاره؟
یا از پس هیچکدومش برنمیاد، یا در هر دو امر موفق عمل میکنه.

راستش چند بار این کامنت رو خوندم ولی درست و حسابی متوجه حرف حساب شما نشدم. شاید مدتی در خارج زندگی کردم فارسی یادم رفته است. ولی بازم ممنون که نظر دادید دوست عزیز و گرامی ;-)

بیخیالش اقا طاها
بعضی از جوجه فن های دیروز احساس خود بزرگ بینی توهمی بهشون دست داده. جای تو بودم اصلا زحمت جواب دادن رو به خودم نمیدادم
نقل قول کردن
Victor
#29 Victor 1396-03-17 20:16
#24
قطعا همینطوره عزیز دل برادر ;-)
نقل قول کردن
Victor
#30 Victor 1396-03-17 20:18
#28
قطعا همینطوره آقای بندری عزیز
ولی خوبه ها، که جوجه فن های دیروز اینطور که گفتین هستن، جوجه فن های امروز که ...
البته من این مورد رو به شما بگم چون شاهدش بودم. جوجه فن های امروز معمولا جوابی ندارن که به جوجه فن های دیروز بدن.
ولی از یه ویژگی جوجه فن های دیروز هم خوشم میاد و اونا در بحثی که بهشون ربطی نداره دخالت نمیکنن. برعکس جوجه فن های امروز که نخود هر آش هستن.
نقل قول کردن
زینال بندری
#31 زینال بندری 1396-03-17 20:19
به نقل از Victor:
به نقل از زینال بندری:
طاها جان عزیز ممنون بابت نقدت. من نمیتونم تا فیلمو خودم ندیدم درباره نقدت نظر بدم (برخلاف بعضی ها که از روی نظر دوستشون که فیلم رو دیده تحلیل میکنن!)
ولی درباره نحوه نگارش مقاله به نظرم خیلی خوب و حرفه ای بود. نگران برخی نظرات نباش. اینجا کلا حسود زیاد داره! از جدیدی ها زیاد استقبال نمیکنند(همین برخورد رو با کپ پاتر عنکبوتی و ارش مرادی و ... هم دلشتن) ولی دم استاد ترابی گرم که به جوون تر ها میدون میده

من هم کاملا با شما موافقم آقای بندری عزیز
برای اینکه برچسب "حسود" نخوریم باید موافق مقالات و نظرات تمامی دوستان باشیم.
ولی آقای بندری عزیز، میدونید از کدوم ویژگی اون دست از کاربرانی که بخاطر انجام رفتارهایی که ذکر کردید حسود شناخته میشن خوشم میاد؟
اینکه رک و پوست کنده حرف میزنن و در مواقعی هم که طرف مقابلشون به شکل انحرافی به نظراتشون واکنش نشون میدن، اونا هم دوپهلو حرف میزنن. برای همینه که حسودای این سایت معمولا عقده ای نیستن و حرف تو دلشون نمیمونه.

تو که خودت استاد دو پهلو حرف زدنی
ولی من رک بهت میگم حالم از رفتار جدیدت بهم میخوره. خیلی ها از دستت ناراحتن ولی به روت نمیارن. شاید به همین خاطره فکر کردی خیلی حالیته. چون کسی به روت نمیاره. بهم یاد دادن احترام بزرگ تر رو داشته باشم (برخلاف شما) پس دیگه حرفی نمیزنم چون شاید بزرگتر از من باشی
نقل قول کردن
زینال بندری
#32 زینال بندری 1396-03-17 20:21
ادم علامه باشه ولی ادب نداشته باشه و حرمت نگه نداره هیچ ارزشی نداره
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#33 Samwel Tarly 1396-03-17 20:31
با تشکر از اقا طاها بابت نقد خوبشون(البته جا داشت بهتر باشه) و در این که این فیلم یکسری نواقص داره شکی نیست ولی همین که نمره اش تو متاکریتیک 76 شده و نسبت به bvs و ss پیشرفت داشت واقعا جای خوشحالی داره چون خیلی ها نسبت به این یونیورس ناامید شده بودن و این فیلم دوباره امید رو برگردوند.حالا من متاسفانه حالا حالا ها نمیتونم این فیلم رو ببینم و احتمالا بلوری اش رو می بینم و سعی می کنم اونموقع نظر جامع تری بدم.
بازم ممنون
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#34 Ultimate Comic Fan 1396-03-17 20:42
من هنوز فیلمو ندیدم ولی احتمالا همین امشب میبینمش بعد میام نظرمو میگم.
ولی به هرحال نقد خوبی بود و خوب به همه چیز پرداخته شد، اما آقا طاها درباره نقش آفرینی نچندان خوب گال گادوت مطمئنین؟ آخه من بیشتر نقد هایی که خوندم میگفتن گادوت خیلی خوب بازی کرد.
ولی بازم مطمئنا شما هم دلیل دارید.
نقل قول کردن
mtm
#35 mtm 1396-03-17 21:02
ممنون از طاها مشفقی عزیز
بسیار نقد خوبی بود. انشاله شاهد نقدهای شما در اینده نزدیک باشیم
من قرار بود فیلمو ببینم ولی راستش مشکلاتی پیش اومد و نشد
ولی نقد شما هم دست کمی از نقد من نداشت
نقل قول کردن
spider parker
+1 #36 spider parker 1396-03-17 21:59
من نمیخام خودمو قاطی کنم ....
ولی حیفم اومد نگم...مشکل اصلی اینجاست که ما نقدو ول کردیم رفتیم چسبیدیم به طرف که چرا گفته این فیلم مارولیه :-|
آقا طاها زحمت کشیدن برامون نقد فیلمو نوشتن از وقتشون مایه گذاشتن حالا تو قسمتی هم گفتن این فیلم مثل فیلم های مارول قلب و روح دارن و...
کار درستی نیست اصل رو رها کنیم بچسبیم به فرع...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#37 Cap-Spider Potter 1396-03-17 22:33
ترکوندی اقا طاها ی عزیز...
الان با این نقدی که شما نوشتین، وسوسه شدم ببینمش...
اما احتمالا تا بلوری صبر کنم...
به هر حال، ممنون بابت نقد و یه تبریک هم به موفقیت و تمامی دست اندرکاران این فیلم بگم که بالاخره تونستن پرچم آثار سینمایی دنیای دی سی رو بعد از مدت ها بالا بکشن...
انشالله که این پیروزی، آغاز کوبنده موفقیت بقیه اثر های دی سی در آیند ءس...
نقل قول کردن
zahed arazi
#38 zahed arazi 1396-03-17 22:37
نقد فیلم خیلی خوب بود بدون اسپویل تقریبا تونست مارو با فضای فیلم اشنا کنه
بنظر باید با همین کیفیت پایین فیلمو دید تا ببینیم چیشده واقعا
نقل قول کردن
علی قدیانی
#39 علی قدیانی 1396-03-18 17:17
سلام نقد خیلی خوبی بود ممنونم. ;-)
خوشحالم بالاخره یکی از فیلمهای دی سی موفق شده.
مجاب شدم برای این فیلم.
عاطفه و روح داشتن این فیلم اشکالات جلوه های ویژه فیلمو کمرنگ تر میکنه
امیدوارم فیلمای بعدی دی سی هم موفق بشن
تشکر
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#40 Ultimate Comic Fan 1396-03-19 13:05
من همین دیشب فیلمو دیدم، باید بگم خیلی خوب بود!
نقد شما هم کاملا راست و کامل بود آقا طاها تمام اون نکات منفی هم که توی نقد ذکر شد رو دیدم.
فیلم واقعا اتموسفر گیرایی داشت و خیلی خوب به کاراکتر ها پردازش شد و من کلا راضی بودم.
درباره نکات منفی هم بگم که، اون مبارزه ی آخر با **** بیشتر به کاتسین یه ویدیو گیم شبیه بود تا مبارزه فایناله یه فیلم کمیک بوکی؛ نقش آفرینی گال گادوت هم یکمی لنگ میزد ولی بازم قابل قبول بود.
نقل قول کردن
taha_moshfeghi
#41 taha_moshfeghi 1396-03-19 15:35
به نقل از Ultimate Comic Fan:
من همین دیشب فیلمو دیدم، باید بگم خیلی خوب بود!
نقد شما هم کاملا راست و کامل بود آقا طاها تمام اون نکات منفی هم که توی نقد ذکر شد رو دیدم.
فیلم واقعا اتموسفر گیرایی داشت و خیلی خوب به کاراکتر ها پردازش شد و من کلا راضی بودم.
درباره نکات منفی هم بگم که، اون مبارزه ی آخر با **** بیشتر به کاتسین یه ویدیو گیم شبیه بود تا مبارزه فایناله یه فیلم کمیک بوکی؛ نقش آفرینی گال گادوت هم یکمی لنگ میزد ولی بازم قابل قبول بود.

خدا رو شکر که شما نقد ما رو تایید کردی ;-)
ماشالا همکاران اونقدر استقبال گرمی از اولین مقاله من انجام دادن که داشتم پاک ناامید میشدم
نقل قول کردن
Ice Man
#42 Ice Man 1396-03-20 04:42
ممنون بابت نقد...؛
همین که فیلم جمع و جور‌ و در خوره این عنوان میشد هم باز خوب بود ، تا الان عالی هم بوده ، البته فقط به صورت کلی ، اگر نه انتظارات منو که اصلا برآورده نکرده
امیدوارم اشتباه کنم اما تا الان که با توجه به همه نقد های فیلم از جمله نقد خوده سایت و تریلر هاش و...اگه از بخش اصلی که درباره چیزی که ساختن رد بشیم ، فقط یه چیز کلی از کمیک های واندرومن اقتباس کردن ، اصلا دنیای اساطیری و یا زادگاه واندرومن رو احیا نکردن ، سبک مناسبی رو برای فیلم با توجه به کمیک های واندرومن انتخاب نکردن ، معلومه شخصیت پردازی و رفتار و اعمال واندرومن رو حداقل تو فرعیات هم با بازیگرش هماهنگ نکردن (تو فیلم های DCEU هیچوقت ورژنی رو از شخصیت مورد نظر که ایجاد کردن بهبود نمیبخشن چون در واقع ورژنی که دارن رو در نظر نداشتن)اگه میکردن بازی گل گدوت هم کمتر سطحی به نظر میرسید یعنی اگر جزئیات درست در نظر بگیرن بازی ها طبیعی تر جلوه میکنه ، چون شخصیتی مثل واندرومن به پیش زمینه بهتری احتیاج داشت‌ برای این که موضوع اتفاقات اولین فیلمش همچین چیزی باشه ، حتی مثلا الان اگه قسمت اولش به درد یک سری فیلم نخوره ولی بعدا فازش تغییر بدن بازم باید مقدمه بهتری میداشت ، در کل همین الانش هم موانع زیادی داشتن و کارشون سخت بود ، اگه میخواستن اون چیزی که باید رو بسازن ممکن بود که وضعیتشون سخت تر هم بشه یا موفق نشن واسه همین یک ژانر و سبک مناسب تر اقتباس کردن ، امیدوارم که تمام فیلم پیوسته و مرتبط و با مفهوم باشه و چند تا خط داستانی نصفه که اگه یکیشون ادامه میدادن بهتر بود نباشه ! در کل بازم خوب بود ، ببینیم DC به کجا میرسه دنیای سینماییش ...!
نقل قول کردن
Devilsnake
#43 Devilsnake 1396-03-20 10:04
من ترجیه میدم اول فیلم و ببینم بعد نظر کاملم رو درباره نقد بدم ولی نقد خوبی بود به خوبی نقاط ضعف و قدرت رو میشه ازش فهمید هرچند که خودم نقدی که با اسپویل باشه بیشتر میپسندم
نقل قول کردن
Devilsnake
#44 Devilsnake 1396-03-20 10:05
به نقل از Ultimate Comic Fan:
من همین دیشب فیلمو دیدم، باید بگم خیلی خوب بود!
نقد شما هم کاملا راست و کامل بود آقا طاها تمام اون نکات منفی هم که توی نقد ذکر شد رو دیدم.
فیلم واقعا اتموسفر گیرایی داشت و خیلی خوب به کاراکتر ها پردازش شد و من کلا راضی بودم.
درباره نکات منفی هم بگم که، اون مبارزه ی آخر با **** بیشتر به کاتسین یه ویدیو گیم شبیه بود تا مبارزه فایناله یه فیلم کمیک بوکی؛ نقش آفرینی گال گادوت هم یکمی لنگ میزد ولی بازم قابل قبول بود.

داداش جوابتو توی اون پست راجب خواستگاری بتمن دادم برو ببین
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#45 Samwel Tarly 1396-04-21 20:53
چند روز پیش نشستم فیلم رو دیدم و حالا میخوام نظر شخصیم رو راجع به فیلم بدم:
اول از همه باید بگم که خیلی خوشحال شدم این فیلم موفق شد و مثل bvs و ss ناامیدمون نکرد و این فیلم یک سر و گردن از فیلم های قبلی dceu بالاتر بود و همین نکته خیلی باارزشیه و فیلم داستان خیلی خوبی داشت و اریجین واندرومن رو خیلی خوب نشون داد و تیم بازیگری خوبی داشت و به شخصه خیلی از دیدن این فیلم لذت بردم و البته چند تا ایراد جزیی هم داشت مثل این که نقش افرینی گال گادوت در بعضی قسمت ها تو ذوق میزد و نبرد پایانی فیلم هم چنگی به دل نمیزد ولی داستان فیلم خوب بود و به نظرم شخصیت پردازی هم مشکلی نداشت.
نقد اقای مشفقی هم به نظرم خوب بود و مشکل خاصی نداشت و همینطور ادامه بدید نقدهای بعدیتون بهتر هم میشه.
نمره من به این فیلم: 8 از 10
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید