بررسی و تحلیل تریلر دوم فیلم "مرد مورچه ای و واسپ"

بررسی و تحلیل تریلر دوم فیلم "مرد مورچه ای و واسپ"

باید این تریلر رو زیر ذره بین برد!

مقدمه: سنگینی فیلم "انتقام جویان : جنگ بینهایت" هنوز روی ذهن و قلب ما حس میشه و تنها راه درمان آن تریلر جدید فیلم "مرد مورچه ای و واسپ" بود که از راه رسید چون پر است از اکشن، شوخی و جوک های بصری و ... (یه مورچه هم داره که داره طبل میزنه!). و البته در این میان یک سری مسائل است که باید بهش رسیدگی بشه! به طور مثال این دفعه صحنه های زیادی از خبیث فیل یعنی «گوست» دیدیم یا دنیای کوآنتومی و البته با شخصیت «بیل فاستر» هم آشنا شدیم که به احتمال قوی قراره شاهد رقابتی بین او و اسکات لانگ باشیم! پس با ما باشید تا این تریلر رو براتون آنالیز کنیم. راستی اگه هنوز تریلر رو ندیده اید بروید اینجا.

 

- "الان چند وقته که مرد مورچه ای هستی؟"

"الان چند وقته که مرد مورچه ای هستی؟"

این جمله ابتدایی تریلر هستش که بین اسکات و دخترش انجام میشه. این جمله بیش از پیش نشون میده که اسکات باید مثل همیشه بین خانواده و کمک به دیگران یکی رو انتخاب کنه. همچنین تایید میکنه که او به احتمال خیلی زیاد بعد از وقایع فیلم "جنگ داخلی" برای مدتی لباس مرد مورچه ای رو کنار گذاشته بوده. و یک جمله ای هست که ممکنه ربطی داشته باشه به انتقام جویان 4! در این صحنه کیسی (دختر اسکات لانگ) به باباش میگه: "کاشکی میتونستم مثل تو با آدم بدا مبارزه کنم". ما اخیرا خبری داشتیم که «اما فهرمان» انتخاب شده تا نقش کیسی نوجوان را در فیلم "اونجرز 4" بازی کنه:

دختر مرد مورچه ای

این شخصیت در دنیای کمیک سابقه قهرمان شدن رو داره (به عنوان «استینگر» و Stature) و پس احتمال داره در اونجرز 4 شاهد سفرهای زمانی به اینده هم باشیم و در اون موقع دختر اسکات لانگ میتونه تبدیل شده باشه به یک قهرمان! بنابراین این جمله ای که الان بهتون گفتم احتمال داره اشاره ای داشته باشه به این قضیه!

ضمنا ما در این صحنه یا در کل تریلر اثری از مادر و ناپدری کیسی نمیبینیم. پس آیا ممکنه به خاطر اتفاقات انتهایی فیلم جنگ بینهایت پودر شده باشند؟

 

- به این میگن اسکوتر!

به این میگن اسکوتر!

مثل تریلر قبلی که اینجا نقدش کردیم، در این تریلر هم شاهد جوک ها و شوخی های بضری زیادی هستیم (آقای «پل راد» بازیگر نقش مرد مورچه ای یک کمدین قهاره و در نوشتن فیلمنامه هم کمک کرده!). مشخصه که در فیلم قراره با قضیه بزرگ شدن مرد مورچه ای شوخی های زیادی بشه. مثل اون نمکدون بزرگ یا اون شکلات Hello Kitty که در تریلر اول دیدیم و... در اینجا هم میبینیم که مرد مورچه ای در قالب جاینت من از یک کامیون به عنوان اسکوتر استفاده میکنه تا به تعقیب آدم بدا بره! اما به زودی میفهمه که اونقدر سرعت پیدا کرده که نمیتونه اسکوتر خودش رو متوقف کنه!

 

- آزمایشگاه پر دردسر!

آزمایشگاه پر دردسر!

تصویری که در بالا دیدید مربوط به میشه به آقای «والتون گاگینز» در نقش «سانی برچ» که گفته میشه در فیلم نقش یک خلافکار خرده پا رو داره . البته در دنیای کمیک نقش یک خبیث درجه 3 رو در کمیک های مرد آهنی داشته که برای شرکت "کراس" (Cross) کار میکرد.

سانی برچ

 

در دست او کل آزمایشگاه «هنک پیم» (مرد مورچه ای اریجینال) دیده میشه (در تریلر قبلی دیدیم که هنک اون رو کوچک کرد تا راحت تر بشه حملش کرد). در این تریلر چند بار دیگه هم این آزمایشگاه رو میبنیم . مثلا وقتی دست « لوئیز » (مایکل پینا) هستش و یهو وسط خیابان به سایز اصلی خودش برمیگرده.

 

پس قراره مهم باشه و خیلی ها دنبالش هستند.

 

- قراره لوئیز و رفقا به هنک پیم کمک کنند!

- قراره لوئیز و رفقا به هنک پیم کمک کنند!

حالا که صحبت از لوئیز شد باید بگم که در یک صحنه کوتاه او توضیحات خوبی به هنک پیم میده که به نوعی خلاصه قسمت قبله: هنک پیم تونست به دنیای کوآنتومی دسترسی پیدا کنه، همون جایی که همسرش  (ژانت ون داین) گم شده. ولی انگار همین کار باعث شده تا خبیث فیلم (گوست) بتونه فن آوری او را بدزده. حالا گوست میخواد دنیا رو تسخیر کنه یا یه همچین چیزی. همین باعث شده تا هنک پیم برای گرفتن کمک بیاد سراغ لوئیز و همکارانش!!!

 

- بازگشت به دنیای کوآنتومی

- بازگشت به دنیای کوآنتومی

سفر اسکات به دنیای کوآنتومی در فیلم "انت من" به هنک نشون داد که میشه به مایکرو ورس دسترسی داشت. او دهه ها قبل خودش رو از حرفه ابرقهرمانی بازنشسته کرد تا زندگی خودش رو وقف نجات جان همسرش، ژانت ون داین بکنه (همونی که جون خودش رو داد تا اون موشک شوروی سابق رو نابود کنه ولی در دنیای کوآنتومی گرفتار شد. گفته میشه نقش ژانت (میشل فایفر) قرار نیست محدود بشه به فلش بک پس میشه انتظار داشت که هنک (به کمک اسکات و هوپ) موفق بشه که او را پیدا کنه . ولی احتمالا برای این کار اولش باید فن آوری مسروقه خودش رو از گوست پس بگیره.

راستی حالا که صحبت از ژانت و واسپ اریجینال هستش به نظرتون این واسپ قرمز رنگی که در تریلر دیدیم میتونه خودش باشه؟

واسپ قرمز

 

- "دنبال من بیا"

- "دنبال من بیا"

همانطور که در تریلر قبلی دیدیم و در این تریلر هم میبینیم، هوپ ون داین (واسپ) نه تنها از اسکات مجهز تره بلکه کلا قهرمان بهتری هم هست!یعنی اسکات به عنوان مرد مورچه ای شاید تخیل بهتری داشته باشه یا خوش شانس تر باشه ولی هوپ قطعا مبارز بهتریه و در رهبری استاده. بنابراین حتما در فیلم قراره سر اینکه کی باید به حرف اون یکی گوش بده کلی جر و بحث و صحنه کمدی بین اونا پیش بیاد.

و البته جا داره به صحنه های اکشن خلاقانه اشاره کنیم که کاملا معلومه قراره نقطه قوت فیلم باشه و کلی هم قراره با قضیه کوچک و بزرگ شدن صحنه های جذاب ببینیم:

مرد مورچه ای 2

 

- اون مورچه بزرگ طبل زن!

- اون مورچه بزرگ طبل زن!

"دنیای ژوراسیک 2" پر است از دایناسور ولی آیا میتونه یه مورچه عظیم الجثه درامر بهمون نشون بده؟ البته که نه! درسته که اسکات و هواداران مارول هنوز عزادار (!) مرگ اون مورچه (آنتونی) تو قسمت اول هستند ولی مارول این دفعه میخواد ما رو عاشق یه مورچه دیگه بکنه. بیایید اسمش رو بذاریم «رینگو»! آره فعلا بهش میگیم رینگو تا ببینیم تو فیلم چی صداش میکنن. رینگو، مورچه ی طبل زن!

 

- گوست واقعا دنبال چیه؟

- گوست واقعا دنبال چیه؟

درسته که لوئیز میگه گوست میخواد "دنیا رو بگیره یا یه همچین چیزی" ولی به نظر بعید میاد او نقشه تصرف دنیا رو داشته باشه. حس میکنم خصومت او شخصی تر از این حرفا باشه. ولی تقریبا میشه مطمئن بود که تمام یا بخشی از فن آوری که دزدیده برای رفتن به دنیا کوآنتومی یا نجات ژانت ون داین ضروری است. البته شاید هم ارتباطی بیشتر بین گوست و دنیای کوآنتومی باشه. اصلا شایدم از اونجا اومده باشه! ولی چیزی که مشخصه اینه که او قدرت های خودش رو انگاری تازه به دست آورده یا شایدم بخشی از اون رو:

گوست

 

- اون چیه پشت مرد مورچه ای؟

لباس مرد مورچه ای

یک صحنه کوتاهی هست که داخل دنیای کوآنتومی رخ میده که چند تا هم سئوال مطرح میکنه: 1- اون هنک پیمه یا اسکات لانگ که لباس مرد مورچه ای رو پوشیده؟ 2- اون کیه که انگار سریع حرکت کرده (مثل فلش)؟ من که حس میکنم ژانت ون داین باشه یا شایدم امکان داره گوست باشه!

 

- کی گنده تره؟!

بیل فاستر

در این صحنه ما یا شخصیتی که نقشش رو «لارنس فیشبورن» بازی میکنه آشنا میشیم : دکتر بیل فاستر. در دنیای کمیک او به «گولیات» (Goliath) مشهور بود و میتونست سایز خودش رو بزرگ کنه:

بیل فاستر 

ولی همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم در رویداد "جنگ داخلی" کشته شد. اینجا هم میگه که به پروژه گولیات ربط داره و قطعا او هم تونسته سایزش رو بزرگ کنه و در صحنه ای بامزه با اسکات کل کل میکنه سر اینکه کدومشون تونستن با استفاده از ذره پیم بزرگتر بشن! میگه من تا 21 فوت بزرگ شدم ولی اسکات میگه من تا 65 فوت هم رفتم! (البته در دنیای کمیک بیل فاستر تا حد 21 فوت بزرگ شده فقط!)

 

- خروج از اعماق!

- خروج از اعماق!

در پایان سکانس طولانی تری رو میبینیم از آنچه در تریلر اول دیده بودیم (ادای احترام به فیلم "گودزیلا"!) . یعنی جاینت من از خلیج سان فرانسیسکو بیرون میاد و روبروی یک کشتی ظاهر میشه. اینجا همون جایی که اسکات 65 فوتی شده. اسکات ابله با اون خنده اش مثلا میخواد با مزه بازی در بیاره ولی در اصل داره آدم های روی کشتی رو میترسونه!

 

خب این بود از آنالیز من. شما به چه نکات دیگری در این تریلر دست پیدا کردید؟

 

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی هویت های مختلف «هنک پیم» (مرد مورچه ای) در دنیای کمیک

10 دشمن برتر مرد مورچه ای (ANT-MAN)

شماره آخر کمیک مقدمه فیلم "مرد مورچه ای و واسپ" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 کمیک مهم "مرد مورچه ای" (ANT-MAN)

معرفی کمیک بوک های مهم "مرد مورچه ای" (ANT-MAN)

معرفی شخصیت: مرد مورچه ای

معرفی شخصیت: واسپ

قسمت آخر از کمیک "مقدمه جنگ بینهایت" (INFINITY WAR) ترجمه شد + لینک دانلود

بررسی و تحلیل اولین تریلر منتشر شده از فیلم "مرد مورچه ای و واسپ"

نقد و بررسی فیلم مرد مورچه ای (ANT-MAN)

ایستراگ (EASTER EGG) های جالب فیلم انت من

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ghasem
#1 ghasem 1397-02-12 10:35
سلام تحلیل عالی بود واقعا بعد جنگ بی نهایت که دل هوادار ها خون همچین فیلمی نیازه احتمالا در آخر فیلم میفهمیم که چی کسایی پودر میشن
اون مورچه هم بامزس :D
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1397-02-12 12:05
واقعا این واسپ محشره! خیلیم عالی! حرکات اکشنش، کوچیک و بزرگ شدنش، پرواز کردنش، بزرگ کردن اشیاهای .

اسکات لنگ هم که همه چیزش عالیه :D
نقل قول کردن
alispider
#3 alispider 1397-02-12 13:04
به نظرم داخل تریلر صحنه های فلش بکی نشون دادن که توش میشد هنک پیم و مادر هوپ رو در لباس مردمورچه ای و واسپ دید.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#4 Captain Steve Lover 1397-02-12 13:11
نقد و بررسی خیلی خوب بود...
خوب ؛چی میشه از تریلر گفت؟؟؟ موسیقی محشر بود؛چیز خاصی رو اسپویل نکرد...اکشن و فانش عالی بود...فقط دوست داشتم واسپ اوریجینال رو نشون بدن دیگه :sigh:
در مجموع تریلر ایده الی بود...
رینگو جذاب ترین قسمت تریلر بود ;-)

مارول استودیوز تا اینجا بهترین سال خودش رو داشته...جنگ بینهایت که توی راه دو میلیارد هست(۴ روز ؛۷۳۰میلیون)
پلنگ سیاه هم که فروشش رو با ۱/۳۳۵میلیارد تموم کرد...
میمونه این فیلم که امیدوارم اینم بتونه اندازه ی اونا موفق بشه
نقل قول کردن
Tara
#5 Tara 1397-02-12 18:36
سلام مقاله عالی بود مثل همیشه واقعا استاد ترابی ریزبینی و اطلاعاتتون تحسین بر انگیزه
فقط ببخشید زیرمورد " کی گنده تره ؟ " یه اشتباه تایپی کوچیک وجود داره جنگ داخلی رو " چنگ داخلی " تایپ کردید
بازم ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Spider-Fan
#6 Spider-Fan 1397-02-12 18:38
آقا یه سوال (ببخشید بابت اسپم):

توی کانال ۲ تا فایل از اونجرز: اینفینیتی وار گذاشته بودین که
یکی‌ش حجمش کم بود
یکی هم ۲ ساعت و ۲۸ دقیقه بود، حجمش هم ۳.۵ گیگ


تفاوت خاصی بین کیفیت‌شون هست؟!
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#7 Samwel Tarly 1397-02-12 19:28
تریلر خیلی بامزه ای بود و به شخصه خیلی لذت بردم.
نکته جالب این تریلر این بود که کوچک ترین اشاره ای به وقایع فیلم جنگ بینهایت نداشت چون ممکن بود خیلی ها وقت نکردن دیده باشن.
صحنه های اکشن این تریلر عالی بود مخصوصا اولین صحنه که از کامیون به عنوان اسکوتر استفاده کرده بود عالی بود :lol:
پال راد هم بازیش عالیه واقعا این بشر خیلی باحال بازی می کنه. من فیلم اول مردمورچه ای هم خیلی دوست داشتم و فضاش واقعا عالی بود برای قسمت دوم هم خیلی هایپم.
خداروشکر جنگ بینهایت هم دو روز پیش تماشا کردم و خیلی حال کردم. بعدا زیر نقد استاد نظر کاملم رو راجع بهش میدم. از اقایان قدیانی, فقیه و حیاتی هم بابت مقالاتی که به مناسبت جنگ بینهایت نوشتن تشکر می کنم.
نقل قول کردن
Marc Spector
#8 Marc Spector 1397-02-12 20:13
به نقل از Spider-Fan:
آقا یه سوال (ببخشید بابت اسپم):

توی کانال ۲ تا فایل از اونجرز: اینفینیتی وار گذاشته بودین که
یکی‌ش حجمش کم بود
یکی هم ۲ ساعت و ۲۸ دقیقه بود، حجمش هم ۳.۵ گیگ


تفاوت خاصی بین کیفیت‌شون هست؟!

والا من نسخه بلندش رو دانلود نکردم ولی با توجه به نمونه کیفیت هایی که قرار گرفته بود اون نسخه کم حجمه از لحاظ کیفیتی بهتره ولی یه بخشاییش کلاً کات میشه(البته بخشای بزرگی نیست ولی حس فیلم رو میگیره)مخصوصاً صحنه بعد از تیتراژ رو نداره.ولی در کل اگر میخوای فیلم رو کامل ببینی اون 2ساعت و 28 دقیقه ایه بهتره.
نقل قول کردن
ali.shahruei
#9 ali.shahruei 1397-02-12 21:29
عجب تحلیل توپی بود
بنظر فیلم خیلی خوبی میاد
۲۱فوت تقریبا مساوی ۶,۷ متره
۶۵فوت تقریبا مساوی ۱۶,۱۷ متره
نقل قول کردن
the amazing deadpool
#10 the amazing deadpool 1397-02-12 23:34
به نقل از Spider-Fan:
آقا یه سوال (ببخشید بابت اسپم):

توی کانال ۲ تا فایل از اونجرز: اینفینیتی وار گذاشته بودین که
یکی‌ش حجمش کم بود
یکی هم ۲ ساعت و ۲۸ دقیقه بود، حجمش هم ۳.۵ گیگ


تفاوت خاصی بین کیفیت‌شون هست؟!

بله اون نسخه 3.5 گیگ به شدت بهتره
نسخه کم حجم تر رو من نتونستم ببینم چون دوربین هی تکون میخورد و یه تیکه هایی از صفحه خورده میشد
ولی اونیکی دوربین رو کاشتن که خیلی بهتره
نقل قول کردن
LORD
#11 LORD 1397-02-13 13:17
صحنه ی پس از تیتراژ این فیلم مربوط به اونجرز هستش.
نقل قول کردن
Amirhossein8888
#12 Amirhossein8888 1397-02-14 01:52
مطمئنم آخر فیلم یا واسپ یا خود انت من پودر میشن :cry:
نقل قول کردن
winter-soldier-911
#13 winter-soldier-911 1397-02-14 13:21
به نظر من این فیلم قبل از اونجرز ۳ اتفاق افتاده و آخر فیلم واسپ و بعضی ها به فرزندان تانوس تبدیل میشن :lol:
و صحنه بعد از تیتراژ امکان داره کاپیتان مارول رو ببینیم.
راستی آقای ترابی رینگو تو قسمت اول هم بود اگه یادتون باشه
حیوون خونگیه دختره اسکاته :roll:
-------------
منتظرم زک اسنایدر واسه این فیلم بد بگه تا سباستین استن بشورتش ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45