نقد و بررسی جدیدترین بازی مردعنکبوتی (Marvel’s Spider-man PS4)

نقد و بررسی بازی جدید مردعنکبوتی

در این مقاله به نقد و بررسی جدیدترین بازی مردعنکبوتی پرداخته ایم. با ما همراه باشید!

 

 

هشدار! نقد حاوی اسپویل‌های داستانی می‌باشد.

مقدمه: همونطور که می‌دونید، بازی Marvel’s Spider-Man بصورت رسمی در سال 2016 در نمایشگاه E3  معرفی شد. سازنده این بازی، استودیو Insomniac Games هستش که با ساخت عناوینی چون Ratchet and Clank و Sunset overdrive شناخته میشه. این بازی بالاخره پس از دو سال، در روز جمعه 16 شهریور منتشر شد. این بازی توانست نمره 87 را از وب‌سایت متاکریتیک کسب کند و به سریع‌ترین فروش در سال 2018 تبدیل شود. یعنی این عنوان در هفته اول توانست دو برابر عنوان God of War بفروشد.

بازی مردعنکبوتی

خب اول می‌خوام از داستان و شخصیت پردازی این بازی شروع کنم.احتمالا همه ما با دیدن اسم دن اسلات به عنوان یکی از نویسندگان این بازی، ترسی تو دلمون افتاد. اما داستان این بازی به بهترین شکل ممکن نوشته شده و به بهترین شکل ممکن روایت میشه. با وجود اینکه رد پای دن اسلات در داستان این بازی حس میشه و دن اسلات شخصیت منفی و مورد علاقه اش یعنی دکتر اختاپوس و شخصیت منفی‌ای که خودش خلق کرده یعنی میستر نگاتیو رو شخصیت‌های منفی اصلی داستان کرده، اما این شخصیت‌ها در بازی عمق بیشتری پیدا کردن. در یکی از نقدهای منتشر شده از بازی، نوشته شده بود که شخصیت‌های منفی فارغ ازاهداف شرورانه‌شان، عمق بیشتری پیدا کرده‌اند و نیمه انسانی اون‌ها تو بازی کاملا به چشم میاد. شخصیت میستر نگاتیو عمق بیشتری پیدا کرده و یه آدم واقعا خوبه که حس انتقام قدرتشو بیشتر میکنه و باعث میشه اون نیمه بدش بر اون غلبه پیدا بکنه. شخصیت دکتر اختاپوس نیز از اینکه همیشه به عنوان یه بازنده بوده و همیشه شکست میخورده خسته میشه.

شخصیت پردازی‌های شخصیت‌های اصلی داستان نیز عالی کار شدن. پیتر پارکر/اسپایدرمنی که در این بازی شاهد هستیم، یکی از بهترین پیتر پارکر/اسپایدرمن‌هایی هستش که در دنیای سرگرمی دیدیم. در یکی از قسمت‌های بازی، مری جین به پیتر میگه که چرا به شرکت آزکورپ نرفتی؟ آزبورن پول بیشتری بهت میده و قطعا استخدامت میکنه. اما پیتر در جواب بهش میگه که درسته که آزبورن پول بیشتری به من میده اما دکتر اکتاویوس هدفش کمک کردن به دنیا است و این چیزیه که من میخوام. نویسندگان این بازی به بهترین نحو ممکن به شخصیت پیتر پارکر پرداخته‌اند. همچنین شخصیت مری جین درست به مانند کمیک‌ها یه شخصیت جسور و خود ساخته است. در یکی از قسمت‌های بازی مری جین به پیتر میگه که میدونی چرا رابطمونو به هم زدم ؟ چون همیشه از اینکه من باید نجات داده می‌شدم و یه بار اضافه بودم خسته شدم. در این بازی به راحت می‌توان با شخصیت مری جین همذات پنداری کرد. زن عموی نیز در این بازی همان شخصیتی است که باید باشد. اون کسیه که همیشه به پیتر قوت قلب میده و برای کمک به دیگران آمادس. یکی از دیالوگ‌های معروف‌اش در بازی نیز"کمک کردن به یه نفر، کمک کردن به همه است." هستش. (خطر اسپویل) نویسندگان حتی توانسته‌اند لحظاتی احساسی را خلق کنند که شما را درگیر آن کند.

بازی مرعنکبوتی

خب میریم سراغ گیم‌پلی بازی. میشه گفت استودیو اینسومنیاک گیمز بهترین سیستم تاراندازی در بازی‌های مردعنکبوتی رو ساخته. سیستم تاراندازی در بازی خیلی روان و جذابه و طوریه که شما به ندرت تصمیم می‌گیرید از سیستم Fast Travel استفاده کنید. همچنین استودیو اینسومنیاک گیمز قابلیتی مثل Quick Zip رو که در بازی Ultimate Spider-Man بود رو بهبود بخشیده و در این بازی اضافه کرده. همچنین استودیو اینسومنیاک گیمز قابلیت Dive رو به بازی اضافه کرده که به تاراندازی در بازی سرعت میبخشه.

سیستم مبارزات بازی هم بهترین سیستم مبارزه‌ای که در بازی‌های مردعنکبوتی دیدیم. وقتی که تریلر گیمپلی این بازی در E3 2017 منتشر شد، همه متوجه این موضوع شدن که سیستم مبارزات این بازی بیش از حد شبیه سیستم مبارزات مجموعه Batman Arkham هستش اما استودیو اینسومنیاک گیمز تغییرات بسیاری در سیستم مبارزات این بازی بوجود آورد و سیستم مبارزات جدیدی خلق کرد. تمامی گجت‌هایی که در بازی قرار گرفته شده، هنگام مبارزات در بازی به کار میان و قابل استفاده هستن. لباس‌هایی که در بازی قرار داده شدن، علاوه بر اینکه طراحی جذاب و عالی دارن، قدرت‌های بخصوصی هم دارن که می‌تونید در حین مبارزات از اون ها استفاده کنید. قبل از انتشار این بازی آقای ترابی از من پرسید که بنظرت این بازی چه نمره‌ای میگیره؟ و من گفتم که میترسم بگن شبیه سری آرکهامه ولی بالای 85 رو به راحتی میگیره. آقای ترابی یه حرف جالبی زد. آقای ترابی گفت که شخصیت بتمن قبل از سری ارکهام، هیچ بازی خاصی نداشته و استودیوی راک استدی دستش خیلی باز بوده. اما شخصیت مردعنکبوتی سال‌ها بازی داشته و هر سازنده‌ای یه ایده‌ای بهش اضافه کرده و خیلی سخت میشه خلاقیت جدیدی توی بازی‌های مردعنکبوتی ایجاد کرد. اما استودیو اینسومنیاک گیمز با هنرمندی تمام تونسته خلاقیت‌های جدیدی وارد بازی کنه. یکی از این خلاقیت‌ها بازی در نقش مری جین هستش. بازی در نقش مری جین بیشتر برروی مخفی کاری تمرکز داره. بازی باس فایت‌های جذابی داره. یکی از بهترین باس فایت‌های بازی، نبرد بین مردعنکبوتی و میستر نگاتیو در قطاره که یکی از بهترین باس‌فایت‌هایی بود که در چند سال اخیر تجربه کردم.

همچنین باس فایت‌هایی در بازی وجود دارند که شما باید با شخصیت‌هایی همچون "الکترو و والچر" و "راینو و عقرب" که با هم تیم‌آپ کرده‌اند مبارزه می‌کنید که بسیار جذاب هستند. شاید مبارزه تنها با شخصیت الکترو که در بازی‌هایی مانند The Amazing Spider-Man 2 و Spider-Man: Web of Shadows حضور داشته است، تکراری باشد و جذابیت کافی را برای بازیکن نداشته باشد اما ترکیب این شخصیت با شخصیت والچر، بازیکن را بیشتر به چالش می‌کشد و جذابیت بسیار بیشتری دارد. باس فایت آخر بازی که مبارزه با شخصیت دکتر اختاپوس است، یکی از سینمایی‌ترین و جذاب‌ترین باس فایت‌های بازی‌های کمیک بوکی هستش. این باس فایت به دو قسمت تبدیل میشه که قسمت دوم به سینمایی ترین شکل ممکن طراحی شده و بازیکن رو بوجد میاره. فینیشرهای قرا گرفته در بازی هم بسیار فان و جذاب هستند و به‌نظرم تنوع بیشتری نسب به فینیشرهای عنوان God of War دارن.

یکی از نکات مهم بازی، جهان این بازیه. استودیو اینسومنیاک گیمز جهانی رو خلق کرده که حتی استودیوی بزرگی همچون یوبی‌سافت موفق به خلق اون نشده. نیویورکی که استودیو اینسومنیاک گیمز خلق کرده بسیار پویا و بزرگه. جهانی که اینسومنیاک گیمز خلق کرده به گونه‌ای هستش که شما دلتون میخواد ساعت ها در اون بگردید. گرافیک و نورپردازی بازی نیز بی‌نظیره. نورپردازی بازی روی لباس‌هایی که می‌پوشید به خوبی مشخصه و تغییر در اون ایجاد میکنه. گرافیک بازی نه تنها کم نشده بلکه نسبت به تریلر‌هایی که سال 2017 منتشر شد، خیلی بهبود پیدا کرده و بهتر شده.

در آخر می‌رسیم به موسیقی و صداگذاری. موسیقی در بازی خیلی خوب کار شده و در لحظات حماسی و احساسی به بهترین نحو ممکن اون حس مورد نیاز رو به آدم منتقل میکنه. آقای John Paesano در لحظات آخر بازی هنر خودش رو به نمایش میگذاره. البته بعضی از لحظات احساس می‌کردم که دارم موسیقی فیلم The Amazing Spider-Man (که من عاشق این فیلم هستم) رو میشنوم و برام خیلی لذت بخش بود. آقای yuri lowenthal که تنها تجربه صداپیشگی شخصیت مردعنکبوتی در بازی Unlimited Spider-Man رو داشته، به بهترین نحو ممکن جای این شخصیت حرف میزنه. بسیاری لحظات فان در بازی با صداپیشگی این شخصیت وجود داره که باعث میشه روده بر بشید. یکی از لحظات فان بازی، زمانی هستش که مردعنکبوتی خودش رو Spider-Cop خطاب میکنه و yuri lowenthal در این لحظات صدای خودش رو عوض میکنه و باعث فان تر شدن این لحظات میشه. احتمالا تا الان همتون می‌دونید که چه کسی گوینده شخصیت الکترو در این بازی هستش. جاش کیتون (Josh Keaton)! (شما می‌توانید برای آشنایی با جاش کیتون این مقاله رو بخونید) جاش کیتون گوینده شخصیت پیتر پارکر در سریال Spectacular Spider-Man بود که همه اون رو یکی از بهترین گویندگان مردعنکبوتی در می‌دونن. همچنین جاش کیتون در سریال  انیمیشنی Marvel’s Spider-Man گوینده شخصیت نورمن ازبورن بوده! در این بازی هم که جای الکترو حرف زده. جاش کیتون صداش جوریه که جای هر شخصیتی حرف میزنه، صداش به دل هوادارا میشینه. همونطور که می‌دونید، خانم لورا بیلی (Laura Bailey) جای شخصیت مری جین در این بازی حرف زده که تجربه بسیاری هم داره. خانم لورا بیلی در سریال جدید مردعنکبوتی نقش شخصیت گوئن استیسی رو به عهده داره و در بازی‌های مشهوری چون Infamous First Light، Halo 5، Uncharted 4 و Injustice 2 نقش آفرینی کرده. باقی گوینده‌ها نیز در نقش خود عالی عمل کرده‌اند.

بازی مردعنکبوتی

در آخر، این بهترین بازی ساخته شده از روی شخصیت مردعنکبوتی هستش و عنوانی هستش که شخصیت مردعنکبوتی لاقیش هست. استودیو اینسومنیاک گیمز تونست با ساخت بازی‌ای چون Marvel’s Spider-Man نام خودش رو سر زبون‌ها بیاره. البته استودیو اینسومنیاک گیمز بازی‌های مشهور دیگری نیز ساخته اما این بازی فراتر از بازی‌های قبلی استودیو اینسومنیاک گیمز قدم برمیداره. امیدوارم که استودیو اینسومنیاک گیمز این موفقیت رو در DLC ها و قسمت دوم تکرار کنه.

 

نمره من به بازی: 10 از 10

 

مبین امیری
مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک کان 2018: بررسی جدیدترین تریلر بازی SPIDER-MAN PS4

تحلیل و بررسی جدیدترین کلیپ و گیم پلی منتشر شده از بازی مردعنکبوتی در جشنواره E3 -2018

15 خبر و شایعه ای که درباره بازی اسپایدرمن PS4 میدانیم

ویدئو: مصاحبه با سازندگان بازی جدید اسپایدرمن (2018) + زیرنویس فارسی

تحلیل و بررسی جدیدترین تریلر بازی اختصاصی مرد عنکبوتی برای کنسول PS4

بررسی تریلر بازی اسپایدرمن PS4 در جشنواره E3 2017

10 چیزی كه از تریلر بازی جدید مرد عنكبوتی فهمیدیم

نقد بازی های مرد عنکبوتی

تاریخچه بازی های مرد عنكبوتی

10 بازی برتر مرد عنكبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amir.H Spider
#1 Amir.H Spider 1397-06-20 10:23
مقالتون عالی بود آقای امیری.ممنون
لامصب من قبل عید پول جمع کرده بودم برم ps4 بخرم تو استادیوم گوشیم رو زدن :-|
اون 2 تومنی که جمع کرده بودم رو دوباره دادم گوشی خریدم
الانم که قیمتا نجومی رفته بالا و اصلا نمیشه ps4 خرید
دیروز داشتم نگاه میکردم 2 دسته ی اسلیم 1 ترابایت 6 تومن!
آقای امیری یه سوال
این بازی قابلیت آنلاین بازی کردنم داره
و اینکه مگه قسمت دوم بازی رو هم میخوان بسازن؟
فقط امیدوارم قیمتا بیان پایین و بتونم این شاهکارو بازی کنم
بعد از shattered dimension بازی درست حسابی از اسپایدی بازی نکردیم
البته TAMS 1 خیلی خوب بود ولی شاهکار نبود.
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#2 Amazing Spidey 1397-06-20 10:38
#1
خیلی ممنون
نه قسمت آنلاین نداره
بله برای قسمت بعد زمینه سازی میکنه
چندتا صحنه پس از تیتراژ داره
نقل قول کردن
iron man
#3 iron man 1397-06-20 11:22
من دیشب خط اصلی بازی رو تموم کردم. واقعا عالی بود و خیلی بهم چسبید امیدوارم که این سری هم مثل سری ارکام یه سه گانه فوق العاده ازش درآد اگه بخوایم این بازی رو یه جورایی با Arkham asylum مقایسه کنیم به عنوان اینکه هردو شماره اولن واقعا بازی ترکونده. هر چند شخصا یکسری ایراد در بازی میبینم که انتظار دارم برآورده شه در نسخه‌های بعد ۱. عدم وجود نوآوری یا پیشرفت خاصی در این سبک ۲. سیستم مبارزات که بعد از حدود پنج ساعت از بازی عملا هیچ تغییر یا چالشی در مبارزات بازی عملا به چشم نمیخوره که یکم دل سرد کنندست 3.عدم تنوع کافی در ماموریت های فرعی هرچند که سبک بازی Role Playing نیست و انتظار خاصی هم ازش نمیره ولی باز هم میتونست بهتر عمل کنه کافیه یه نگاه فقط به ماموریت های فرعی فوق العاده Arkham city داشته باشید هر چند معتقدم چند تایی از این ماموریت رو از بازی بریدن که بزارن تو dlc های بازی.
در کل به نظرم بازی، بازی فوق العاده ایه و ارزش این همه صبر رو داشت و قطعا در شماره های بعدی قطعا و یقیناً بازی به بلوغ بیشتری هم خواهد رسید...
نمره من به بازی 9از10
نقل قول کردن
North-wolf
#4 North-wolf 1397-06-20 11:58
من فقط متوجه نشدم چرا از اون سرم به زن عمو می نزد و گذاشت بمیره؟
نقل قول کردن
parker
#5 parker 1397-06-20 12:28
راستش نمره کامل فک کنم زیاده براش . بازی به هیچ وجه بی نقص نیست که نمره کامل رو بگیره . گیم پلی بازی خوبه ولی به سرعت تازگیش رو از دست میده ( البته مخفی کاری بازی واقعا خوبه و خسته نمیکنه بازیکن رو مخصوصا مواقعی که با مری جین بازی میکنی ) . داستان بازی واقعا خوبه و معلومه روش کار کردن ولی میتوسنت بهتر باشه البته با وجود اسلات همینم قابل قبوله . تازشم بخاطر مراحل فرعی باید یه نمره کم میشد ! چون که طبق معمول تنوع کافی رو ندارن.
پ.ن : اگه به من بود چند تا کار میکردم با این مقاله . اولا عکس هایی که بازی رو لو میده رو عوض میکردم . سوما اسپویل ها رو داخل متن قرار نمیدادم بلکه تو پرانتز با اخطار میزاشتم یا آخر یه نقد کوتاه همراه با اسپویل میذاشتم .
چون اینطور که از اوضاع ایران خبر دارم یه نفر برای بازی باید تقریبا یه تومن هزینه کنه و منطقیه نقدش رو بخونه بدون این که اسپویل بشه !
نقل قول کردن
brg_1214
#6 brg_1214 1397-06-20 12:45
بسیار عالی!
خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
brg_1214
#7 brg_1214 1397-06-20 12:48
به نقل از North-wolf:
من فقط متوجه نشدم چرا از اون سرم به زن عمو می نزد و گذاشت بمیره؟

چون با اینکار جون کلی ادم دیگه رو میگرفت!!
اینکار رو نکرد تا با اون سرم بقیه رو از مرگ نجات بده!
نقل قول کردن
mehran spidey
#8 mehran spidey 1397-06-20 12:58
خیلی ممنون از آقای امیری بابت نقد ، داستان بازی رو تموم نکردم به خاطر همین فعلا نقد رو کامل نمی خونم ، بازی بسیار خوش ساخت و معرکه ای هست و بدون شک بعد از سری آرکهام بهترین بازی کمیک بوکی هستش ، داستان و شخصیت پردازی بی نقص ، گرافیک مثال زدنی و گیم‌پلی سرعتی و به شدت جذاب بازی ، باعث میشه که نقص های نه چندان بزرگ بازی اصلا شما رو عصبی نکنه و از تاب خوردن با مردعنکبوتی در نیویورک لذت ببرید ، یکی از خلاقانه ترین کار هایی که سازندگان انجام دادند ، قابل بازی بودن مری جین بود که خیلی عالی روش کار شده ، سیستم مخفی کاری بر خلاف سیستم مبارزات اکشن ، اصلا بعد از یه مدت تکراری به نظر نمیرسه ! البته یک مشکلی که این بازی داشت از نظرم این بود که مراحل فرعی بازی خیلی سطحی و تکراری بودند ، به طوری که مراحل فرعی رو فقط برای آزاد کردن لباس ها یا گجت ها میرید و چندان جذاب به نظر نمیرسند ، بر خلاف بازی هایی مثل ویچر یا بتمن آرکهام . تنها ضعفی که تو بازی پیدا کردم این بود وگرنه بازی از هر نظر عالیه و پیشنهاد میکنم حتما حتما این بازی رو تجربه کنید ، وگرنه یکی از باحال ترین بازی های نسل هشتم رو از دست میدید ;-)

نمره ی من به بازی 9.5 از 10
نقل قول کردن
The spider
#9 The spider 1397-06-20 14:16
ببخشید من نقد رو نخوندم چون خیلی برام مهمه که داستان برام اسپویل نشهو تا اینجا که بازی کردم خیلی خوب بود و از بازی راضی بودم به نظرم بعد مدتها بازی ای رو از اسپایدرمن شاهد هستیم که اینقدر خوش ساخت و عالیه...به نقل از parker:
راستش نمره کامل فک کنم زیاده براش . بازی به هیچ وجه بی نقص نیست که نمره کامل رو بگیره . گیم پلی بازی خوبه ولی به سرعت تازگیش رو از دست میده ( البته مخفی کاری بازی واقعا خوبه و خسته نمیکنه بازیکن رو مخصوصا مواقعی که با مری جین بازی میکنی ) . داستان بازی واقعا خوبه و معلومه روش کار کردن ولی میتوسنت بهتر باشه البته با وجود اسلات همینم قابل قبوله . تازشم بخاطر مراحل فرعی باید یه نمره کم میشد ! چون که طبق معمول تنوع کافی رو ندارن.
پ.ن : اگه به من بود چند تا کار میکردم با این مقاله . اولا عکس هایی که بازی رو لو میده رو عوض میکردم . سوما اسپویل ها رو داخل متن قرار نمیدادم بلکه تو پرانتز با اخطار میزاشتم یا آخر یه نقد کوتاه همراه با اسپویل میذاشتم .
چون اینطور که از اوضاع ایران خبر دارم یه نفر برای بازی باید تقریبا یه تومن هزینه کنه و منطقیه نقدش رو بخونه بدون این که اسپویل بشه !

به نظرم ایراد گرفتن از مراحل فرعی بازی زیاد درست نیست چون بازی جهان آزاد هست و توی اکثر بازیهای این سبکی
خیلی حتی بهتریناشون نمیشه تنوع زیادی بین مراحل فرعی دید و بعد از مدتی مراحل تکراری میشن
نقل قول کردن
mehran spidey
#10 mehran spidey 1397-06-20 14:38
#9
مراحل فرعی این بازی بیش از حد تکراری و ساده هست ، یکی از کار هایی که راکستدی انجام داد تا بازی های سری آرکهام ماموریت های فرعیش خسته کننده و تکراری نشه این بود که آخرین مرحله ی هر عنوان فرعی ، یه باس قرار میداد تا باهاش مبارزه بشه ، برای مثال دث استروک یا دوچهره و پنگوئن ، اما این بازی جز یکی از ماموریت ها بقیه هاشون متاسفانه اینطوری نبودند و بازیکن برای گرفتن تروفی یا گجت و لباس مجبوره اونا رو بره و اصلا هم چالشی نیستند ، یا مثلا GTA V هم مراحل فرعی جذابی داشت ، حتی ویچر هم با اینکه مراحل فرعی کلیشه ای داشت ، اما خیلی چالشی بود و لامصب یه چیزی توش داشت که آدم میخواست همش ادامه بده ، اما متاسفانه این بازی اینطوری نبود ، اینکه بازی های جهان باز بعد از یک مدت تکراری میشن یک چیز معمولی هست اما اگر بخوایم منصفانه نگاه کنیم ، مراحل فرعی بازی Spider Man اصلا چالشی و جالب نیست ، البته باز هم میگم که سرعت گیم پلی اینقدر بالاست که شاید این موضوع کمتر دیده بشه ولی نمیشه منکر این شد که اینسومنیاک یه کم در طراحی مراحل فرعی کوتاهی کرده ....
نقل قول کردن
Asgardian Warrior
#11 Asgardian Warrior 1397-06-20 14:39
والا من که هنوز بازی نکردم ولی به نظرم مشکل مراحل فرعی قابل حل بود چون بازی open world با مراحل فرعی متنوع کم نداریم مثل assassins creed و mad max هر چند فکر کنم این موضوع به خاطر تجربه کم استودیو هستش
نقل قول کردن
iron man
#12 iron man 1397-06-20 14:51
یک نکته ای که لازم می‌دونم واقعا متذکر شم اینکه دوستان توجه کنن اینجا صفحه اسپویل بازی نیست، صفحه نقد و بررسی بازیه طبیعتاً افراد زیادی بازی رو باتوجه به شرایط حال حاظر تجربه نکردن امیدوارم دوستان رعایت کنن! :-)
پ.ن: NG+ هم برای بازی تایید شد.!
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#13 Amazing Spidey 1397-06-20 15:18
#9
دقیقا میخواستم به همین موضوع اشاره کنم
اکثر بازی های open world این مشکل رو دارن
حتی بازی های معرکه ای مثل metal gear phantom pain (از مراحل فرعی که بگذریم، مراحل داستانیش هم تکراری بود) یا بازی witcher 3
یا همونطور که دوستان اشاره کردن مجموعه های assassins creed و just cause
بنظرم این ایراد بازی نیست، ایرادیه که این سبک داره
نقل قول کردن
mehran spidey
#14 mehran spidey 1397-06-20 15:26
به نقل از Amazing Spidey:
#9
دقیقا میخواستم به همین موضوع اشاره کنم
اکثر بازی های open world این مشکل رو دارن
حتی بازی های معرکه ای مثل metal gear phantom pain (از مراحل فرعی که بگذریم، مراحل داستانیش هم تکراری بود) یا بازی witcher 3
یا همونطور که دوستان اشاره کردن مجموعه های assassins creed و just cause
بنظرم این ایراد بازی نیست، ایرادیه که این سبک داره

ولی احساس نمیکنید یکم اینسومنیاک در مراحل فرعی کم لطفی کرده ؟ مثلا مراحل فرعی این بازی رو با سری آرکهام مقایسه کنید ، انصافا کدومشون باحال ترن ؟ به خدا من قصد کوبیدن بازی رو ندارم اما مراحل فرعی خیلی میتونستند بهتر و چالشی تر باشند برای مثال مراحل فرعی ویچر یا اصلا همون سری آرکهام خیلی بهتر از این بازی بود ، در کل تجربه ی نابی هست و با قلدری تمام ، بهترین بازی تاریخ اسپایدرمن هست
نقل قول کردن
The spider
#15 The spider 1397-06-20 15:33
به نقل از mehran spidey:
به نقل از Amazing Spidey:
#9
دقیقا میخواستم به همین موضوع اشاره کنم
اکثر بازی های open world این مشکل رو دارن
حتی بازی های معرکه ای مثل metal gear phantom pain (از مراحل فرعی که بگذریم، مراحل داستانیش هم تکراری بود) یا بازی witcher 3
یا همونطور که دوستان اشاره کردن مجموعه های assassins creed و just cause
بنظرم این ایراد بازی نیست، ایرادیه که این سبک داره

ولی احساس نمیکنید یکم اینسومنیاک در مراحل فرعی کم لطفی کرده ؟ مثلا مراحل فرعی این بازی رو با سری آرکهام مقایسه کنید ، انصافا کدومشون باحال ترن ؟ به خدا من قصد کوبیدن بازی رو ندارم اما مراحل فرعی خیلی میتونستند بهتر و چالشی تر باشند برای مثال مراحل فرعی ویچر یا اصلا همون سری آرکهام خیلی بهتر از این بازی بود ، در کل تجربه ی نابی هست و با قلدری تمام ، بهترین بازی تاریخ اسپایدرمن هست

در اینکه مراحل فرعی میتونستند خیلی چالشی تر باشن شکی نیست ولی با این حال این تجربه استودیو اینسومنیاک رو میرسونه که تقریبا اولین باره یه بازی با این بزرگی میسازن اونم از شخصیتی مثل اسپایدرمن و مطمئن هستیم اگر این کمبود های خیلی خیل کوچیک توی dlc ها رفع نشن مطمئنا توی بازی بعدی که نمیدونم شاید سه چهار سال دیگه عرضه بشه دیگه وجود ندارن و میتونه بهترین بازی کمیک بوکی تاریخ بشه...
تایید شدن NG+ هم خیلی خوشحالم کرد که بالاخره با تمام چیزاهایی که داریم میتونیم بازی رو از اول و با لذت بیشتر تموم کنیم...
نقل قول کردن
mehran spidey
#16 mehran spidey 1397-06-20 15:38
#15
بله در اون شکی نیست ، به احتمال خیلی زیاد در نسخه های بعدی این مشکل رفع میشه ، به شخصه دارم واسه اون لحظه ای که گرین گابلین تو بازی معرفی بشه روز شماری میکنم ! امیدوارم گرین گابلین هم توی بازی باشه ، اگه از پتانسیل این گرین گابلین به خوبی استفاده کنند باور کنید شاهد شاهکاری مثل Batman Arkham City خواهیم بود ، در کل به عنوان اولین تجربه ی بازی های کمیک بوکی اینسومنیاک گیمز عالی بود ، حق متای بازی رو خوردن ، از نظرم باید 90 به بالا میگرفت ، البته فکر کنم چون انحصاری بود ، منتقدا خیلی سخت گیری کردند ....
نقل قول کردن
Amir_marvel
#17 Amir_marvel 1397-06-20 16:05
کاش این قابلیت هم داشت که هنگام فایت یا تاراندازی در سطح شهربشه از خود چشم های اسپایدرمن دید اینجوری هیجانش بیشتره
نقل قول کردن
red-spider
#18 red-spider 1397-06-20 21:10
نقد رو بخاطر اسپویل نخوندم ولی دستاتن درد نکند
فروش اول هفتش هم رکورد زد و دوبرابر god of war فروخت. تنها رقیبش هم توم رایدر هستش که احتمالا نتونه با اسپایدی رقابت کنه چون متا اسکورشم زیاد جالب نیست
نقل قول کردن
alireZaZ
#19 alireZaZ 1397-06-21 13:13
خدا کنه ده بیست سال دیگه بازی های بهتری بیاد تا منم بتونم اینو بازی کنم :sad: :cry:
نقل قول کردن
Navid
#20 Navid 1397-06-21 13:31
نقد خوبی بود مبین جان ممنون.
به شخصه دوست داشتم راجب داستان بازی نقد بیشتری بخونم.
به نظرم نمیشد بهتر از این ذات مرد عنکبوتی رو به تصویر کشید
حقا که باید اینسومنیاک رو ایستاده تشویق کرد.
-------------
و اینکه واقعا نمیشه کم بودن مراحل فرعی رو یک عیب محسوب کرد چون با چند تا dlc مشکل حل میشه ... بازی جوریه که میشه تا دو سه سال واسش آپدیت بیاد و ما لذت ببریم.
نقل قول کردن
alispider
#21 alispider 1397-06-22 03:59
نقدتون خیلی خوب بود آقای امیری.به تمام نکات بازی اشاره کردید.نظر شخصی شما محترمه چون شما منتقد بودید.
ولی به نظرم این بازی در کنار تمام حسن هایی که داره چند نکته منفی داره.اول اگه بخوایم به نکات مثبت بپردازیم بنظرم اینسامنیاک بهترین داستان و شخصیت پردازی رو خلق کرده و انجام داده.گرافیک عالیه و ذره ای افت فریم مشاهده نمیشه.گیم پلی چالش برانگیزه و عالیه مخصوصا در مبارزات.سیستم تاب خوردن و فیزیک هم عالیه و حس اسپایدرمن بودن به آدم انتقال میکنه.بازی کردن در نقش پیتر خوبه و مکالمات و دیالوگ ها هم عالی طراحی شدن(من خودم چندبار از خنده روده بر شدم) و خبیث های بازی فقط چند تا آدم نیستن که بخوان اسپایدی رو از بین ببرن و هر کدوم دلایل خودشون رو دارن.بازی کردن در نقش مری جین هم جالبه ولی میتونست هیجانی تر باشه.طراحی نیویورک هم عالیه و اینسامنیاک یه نیویورک پویا طراحی کرده.شخصا وقتی دیدم تو بازی وسط یه پارک کلاس یوگا برگذار شده حال کردم.ایستراگ های بازی هم زیاد و جالبن.
بخش مخفی کاری حرف نداره.یکی از مهم ترین عنصر هایی تو بازیه که اصلا تازگیش رو از دست نمیده.نورپردازی هم خیلی خوب و حرفه ای کار شده.اون شایعه ای که میگفت گرافیک افت کرده هم از ریشه اشتباه بوده.چون گرافیک عالیه.
لباس های بازی هم پرجزئیات طراحی شدن که آدم نمیدونه کدومش رو انتخاب کنه.صداپیشگی هم جوری که ارتباط آدم با کاراکتر بیشتر میشه.موسیقی ها هم طوری طراحی شدن من دلم میخواست حرکات اسپایدرمن رو با ریتم موسیقی تنظیم کنم.
اما نکات منفی:اولین چیزی که جلب توجه میکنه اینه که بازی پر از باگه.یعنی محاله شما بازی رو بازی کنید و یک باگ هم در بازی نبینید.خیلی وقتا اسپایدی در گوشه های محیط گیر میکنه.یه بار هم دیدم یکی از دشمنا رفته بود تو دیوار و در نمیومد.
مراحل فرعی این بازی نباید جزء نکات منفی به حساب بیان ولی برای این بازی که انتظار ها ازش بسیار زیاد بوده این مراحل فرعی ساده میتونستن بهتر و عالی تر طراحی بشن.
باس فایت ها نه از نکات مثبت به حساب میان نه از نکات منفی!یعنی اینکه درسته باس فایت ها خوش ساخت هستن ولی میتونستن خیلی بهتر باشن.این به این معنی نیست که باس ها ضعیفن.اتفاقا برعکس.اکثر باس فایت ها عالی طراحی شدن ولی در همشون این مشکل وجود داره که شما یه صحنه ی اکشن عالی که با مبارزه و qte ترکیب شده میبینید ولی بعدش اون صحنه اینقدر تکرار میشه یا طول میکشه که تازگیش رو براتون از دست میده.

این مسیر تازه اینسامنیاکه.این سامنیاک برای ساخت این بازی راه سختی رو پشت سر گذاشته چون تا قبل از این تخصصش تو ساخت اینجور بازیا نبوده.ولی از پسش بر اومده و بهترین بازی اسپایدرمن رو ساخته در کل بنظرم نمره ی این بازی 9 هست.اگه این بازی به جای اینکه یه بازی باشه یه کمیک بود بهش 10 میدادم ولی وقتی به چشم یه بازی بهش نگاه میکنیم قضیه فرق میکنه.
نقل قول کردن
ilia_ak
#22 ilia_ak 1397-07-06 18:27
سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه
در رابطه با این بازی یه سوال داشتم اسپیوله میدونم ولی خیلی تو ذهنم بود که بگم کسی که تموم کرده بگه

...

.


..

.
هری داخل چیه اخر بازی؟
نقل قول کردن
alispider
#23 alispider 1397-07-07 18:01
به نقل از ilia_ak:
سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه
در رابطه با این بازی یه سوال داشتم اسپیوله میدونم ولی خیلی تو ذهنم بود که بگم کسی که تموم کرده بگه

...

.


..

.
هری داخل چیه اخر بازی؟


اسپویل










در بین مراحل،مری جین که به صورت مخفیانه به امارت آزبورن میره اتاق هری رو پیدا میکنه و نامه ای روی میز هری هست که مری جین اون رو میخونه و میفهمه هری هم به همون بیماری که مادرش دچار بوده،دچاره و هری برای درمانش فکر کنم مجبور بوده بره اروپا.بعدش مری جین یه اتاق مخفی پیدا میکنه و میفهمه یه محفظه اونجاست ولی نمیدونه توش چیه؟
بعد از اینکه بازی تموم میشه یه صحنه ی سینمایی رو میبینیم که نورمن آزبورن میره جلوی همون محفظه و شیشه اش پایین میاد و معلوم میشه هری توی اون محفظه هست و مری جین و پیتر اشتباه فکر میکردن و نورمن میگه دوستت دارم پسرم و قول میدم راه درمان رو پیدا کنم.
نقل قول کردن
reza_jr998
#24 reza_jr998 1399-07-07 17:05
من این بازی رو مراحل اصلیشو کامل رفتم مراحل فرعی موندن و ی سری تروفی خیلی عالی بود کلی ادای احترام به کمیک ها و فیلم های اسپایدرمن داشت از لباس ها گرفته تا کات سین ها و ایستراگ های بازی اینقدر هم پر جزئیات کار شده که اصلا مشکلات بازی به چشمت نمیاد از نظر من که هیچ مشکلی نداشت :lol: و سیستم مبارزاتش فوق العاده بود کلی حال داد به من مهم تر حالت photo mode بازیه که فرض کن با اسپایدرمن داری توی شهر تاب میخوری یا داری یک دشمن رو نفله میکنی و دکمه آپشن رو میزنی و عکس میگیری کلی افکت و استیکرای خفن داره استیکرا بیشترشون ادای احترام به کمیک بوک ها هستن خیلی باحال بود حتما بازی کنید و ازینجا به بعد اگر بازی نکردید برای اینکه اسپویل نشید نخونید اما اگر بازی نکردید نصف عمرتون به فناس ناموسا عجب بازیه و اینکه من کمی ناراحتم برای اینکه بازیو تموم کردم خیلی قشنگ بود اگر لازم باشه حاضرم بازیو فراموش کنم که دوباره هم بشینم و مراحل اصلی رو برم خدارو شکر new game + داره و ی سری تروفی هم براش در نظر گرفتن به شخصه بازیو روی amazing تموم کردم پیشنهاد میکنم روی این درجه سختی بازی کنید خیلی هیجان انگیزه







خوب داستان بازی خیلی قشنگ بود اما اگر میشد بجای مایلز مری جین گزیده میشد توسط عنکبوت چی میشد؟ یا ... اگر پیتر اون gr27 رو به می پارکر میزد چی میشد ؟؟ و داستان بازی برای قسمت بعدی خیلی داستانای دیگه رو می تونن بسازن مثلا مرد شنی یا همون سند من توی بازی نبود هری آزبورن هم پایان بازی دیدیم توی ی محفظه ای هست و انگار قراره گرین گابلین باشه مستریو هم اگر به بازی بیارن خیلی عالی میشه اما انگار توی یکی از کمیک های مربوط به این دنیا یکی به اسم کوئتین بک بوده توی کمیک ها و معلوم نیست اما ی سری توهماتی پیتر توی بازی دیدیم که توسط اسکورپین بهش زده شد خیلی خفن بود واقعا لذت بردم دکتر اتو اکتاویوس هم نمرده و زندانیه و خوب می تونن کریون شکارچی هم بیارن کلی برای ساختن بازی بعدی دستشون بازه خلاصه و این بازی بعد از god of war و the last of us part 2 بهترین بازیه که امسال بازی کردم باو فوق العاده بود اگر یه dlc بسازن مربوط به کمیک های قیامت عنکبوتی خیلی باحال و خفن میشه جدی میگم خیلی باحال میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید