10 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما

 10 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما

این روزها مدام فیلم های سینمایی مختلف و پرهزینه‌ای بر اساس ابر قهرمانان (superheroes) مجلات مصور ساخته میشوند و اكثرا هم موفقیت‌های تجاری و هنری بی‌نظیری را نصیب سازندگانشان می‌كنند به طوریكه به راحتی در میان بهترین و پرفروش‌ترین آثار سینمایی سال قرار می‌گیرند. اما سئوال این است كه از میان انبوهی از فیلم‌های كمیك استریپی كدام ها را بیشتر دوست دارید؟

 بدیهی است که انتخاب تنها 10 عنوان از میان این همه فیلم واجد شرایط، كار ساده‌ای نیست و البته من سعی کرده ام دلایل محکمی برای انتخاب های خودم ارائه دهم ولی اگر با گنجانده شدن برخی از فیلم‌ها یا ترتیب قرار گرفتن آن‌ها در فهرست موافق نیستید، آن را به حساب نظر شخصی من، که ممکن است تا حدودی به تعصب و نوستالژی آمیخته باشد، بگذارید.
 
 


10- پسر جهنمی (۲۰۰۴)

hellboy ver2 xlg

به سختی می‌توان تصور کرد که فیلمساز دیگری به غیر از “جیلرمو دل تورو” کارگردان مکزیکی‌الاصل هالیوود می‌توانست چنین اقتباس باشکوه و وفادارانه‌ای از کمیک‌استریپ‌های مستقل "پسر جهنمی" (Hellboy) روانه‌ی پرده‌ی سینماهای جهان کند. دل تورو در فیلم تعادل دلپذیری میان صحنه‌های اکشن و شخصیت پردازی ایجاد کرده است. “ران پرل‌من” در قالب پسر جهنمی استثنایی است. او پرسوناژی جذاب خلق می‌کند که می‌توان به راحتی شیفته‌اش شد؛ ابرقهرمانی که در پس تمام توانایی‌های فوق بشری و ظاهر نامتعارفش، قلبی از طلا دارد. پسر جهنمی با بهره‌گیری از لشگری از کاراکترهای فرعی جذاب، ثابت می‌کند که ترکیب همگون ژانر ابرقهرمانی با عناصر فانتزی، ماوراء‌الطبیعه و رومانتیک (!) چقدر می‌تواند خوش‌آیند باشد.

 

 
9- ایکس ۲: اتحاد مردان ایکس (۲۰۰۳)

x men two ver2 xlg

نخستین فیلم زنده از سه‌گانه‌ی مردان ایکس به دلیل آنکه توانست به دنیای پیچیده میوتانت‌های (تغییر یافته‌های ژنتیکی) مشهور مارول وفادار باشد و آنها را درون دنیای قابل‌باوری جای دهد به موفقیت رسید و راه را برای اقتباس‌های كمیك‌استریپی بعدی هموارتر‌ كرد، ولی "ایکس ۲: اتحاد مردان ایکس" (X2: X-Men United) با بهره‌گیری از افکت‌های ویژه‌ی بهتر، کاراکترهای اصلی و فرعی بیشتر و داستانی گیراتر، چشم‌ها را خیره می‌کند. در ضمن، هواداران پرشمار “ولورین” (Wolverine) در این فیلم فرصت می‌یابند بیش از پیش از حضور مؤثر کاراکتر محبوب خود لذت ببرند و در جستجوی او برای پرده‌برداری از گذشته‌ی رمزآلودش همراه شوند. اما یک‌بار دیگر این نگرش فلسفی متفاوت “پروفسور اگزاویر” و “ماگنتو” است که داستان فیلم را جلو می‌برد.


 
8- بتمن آغاز می‌کند (۲۰۰۵)

batman begins ver2

با تمام احترامی که برای فیلم‌های آقای “برتون” قائل هستم، باید اذعان کرد که “کریستوفر نولان” اولین کارگردان تاریخ سینماست که درک درست و دقیقی از کاراکتر بتمن دارد. او در "بتمن آغاز می‌کند" (Batman Begins) با تکیه بر سبک منحصر به فرد خود در کارگردانی، دنیایی واقع‌گرایانه و تاریک‌اندیش خلق كرده است که در آن هیچ خبری از شخصیت‌های خبیث لوده، لوکیشن‌های پر زرق و برق یا دیالوگ‌های بچگانه نیست. اما شاید مهم‌ترین ویژگی فیلم این باشد که برای اولین بار چهره‌ای از “بروس وین” ارائه می‌دهد که از شخصیت بتمن و دشمنان او جذاب‌تر است. در بتمن آغاز می‌کند تماشاچی کاملا حضور بروس وین را باور می‌کند و با خودسازی روحی و جسمی او همراه می‌شود.


 
7- مردان ایكس: كلاس اول (2011)

x-men 1st class
 
پیش از اكران "مردان ایكس: كلاس اول" (X-Men: First Class) آنقدر شایعه و حرف و حدیث پشت سرش بود كه همه خود را آماده یك افتضاح كمیك استریپی دیگر كرده بودند. اما این فیلم بار دیگر ثابت نمود كه هرگز نباید تنها براساس شنیده‌ها یا تیزر و تبلیغات یك اثر سینمایی درباره‌اش قضاوت كرد. فیلم از نقاط مثبت فراوانی مثل كارگردانی فوق‌العاده، نقش آفرینی‌های معركه، فیلمنامه محكم و تفكر برانگیز، كاراكترهای باور‌پذیر، جلوه‌های ویژه‌ای كه در خدمت داستان هستند و ... سود می‌برد ولی بارزترین نكته‌ای كه در تمام لحظات آن به چشم می‌خورد این است كه سازندگانش نه تنها موفق شده‌اند پیش درآمدی باطراوت بر فیلم‌های پیشین مردان ایكس بسازند و گذشته كاراكترها را مو به مو برایمان حلاجی كنند بلكه دنیای منحصر به فردی را خلق كرده‌اند كه می‌تواند روی پای خودش بایستد و شبیه هیچ اثر دیگری نباشد.
 
 
6- كاپیتان آمریكا: نخستین انتقام‌جو (2011)

captain-america-the-first-avenger-international-poster

"كاپیتان آمریكا: نخستین انتقام‌جو" (Captain America: The First Avenger) اثری خوش ساخت و منسجم است كه به لطف بازی فوق‌العاده “كریس اوانز” در نقش اصلی و افكت‌های كامپیوتری خوب و موثری كه هرگز داستان را تحت‌الشعاع خود قرار نمی‌دهند، خیلی از بدبینان را غافلگیر كرد. نكته قوت فیلم در فیلم‌نامه هوشمندانه‌اش نهفته است. به عبارت دیگر، بیننده به خوبی حضور “استیو راجرز” و نحوه تبدیل شدن او از یك فرد بسیار نحیف و معمولی به یك ابر‌قهرمان را قبول می‌كند. فیلم‌نامه حتی با موفقیت توضیح می‌دهد كه چرا او در میدان نبرد لباس رنگارنگی كه شاید در نگاه نخست بسیار مضحك به نظر برسد، بر تن می‌كند. به علاوه، فیلم‌نامه نویسان از یك سو توانسته اند به خوبی به منبع الهام خود یعنی دنیای كمیك استریپ وفادار باشند و از سویی دیگر برخی از المان‌های آن را دلچسب و باورپذیرتر نمایند.
 
 
5- شوالیه تاریكی (2008)

000poster

"شوالیه تاریكی" (The Dark Knight) نظركسانی را كه ژانر فیلم‌های كمیك‌استریپی را جدی نمی‌گیرند، عوض می‌كند و توقعات تماشاچی را بالا می‌برد زیرا سازندگانش نهایت سعی خود را كرده‌اند تا با جسارتی كم‌نظیر قواعد مرسوم این ژانر را به هم بریزند و به استانداردی جدید دست یابند. اما باید اعتراف کرد که فیلم بخش عمده موفقیت تجاری ـ هنری خود را مدیون “هیث لجر” مرحوم و بازی حیرت‌انگیز وی در نقش “جوكر” است. در حقیقت، نقش‌آفرینی او آنقدر غافلگیر‌كننده است كه شخصیت بتمن را نیز كاملاً تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و آن را آسیب‌پذیر و ملموس تر می‌كند.

 

4- انتقامجويان (2012)

newavengersposter 

"انتقام جویان" (The Avengers) آنقدر عظیم و محشر است که عملاً دهان‌ها را می بندد و ذهن‌ها را تسخیر میكند! نمایش پر جنب و جوش و بی پروایی است که به قدر كافی صحنه های انفجار و اکشن دارد، اما به هیچ وجه یکنواخت و بی روح نیست. در واقع، دست اندرکاران مارول  سالها برای ساخت این فیلم مقدمه چینی کردند و در نهایت با انتخاب كارگردانی فوق‌العاده مستعد به نام "جاس ویدون" به هر موفقیتی كه فكرش را بكنید دست یافتند. ویدون با تبحر مثال‌زدنی خود در دیالوگ نویسی توانسته تعامل بسیار جذاب و ملموسی میان كاراكترهای  انبوه فیلم  ایجاد كند. شخصیت‌پردازی‌ها و نقش‌افرینی‌ها هم بسیار عالی است. اما به نظرم دلیل اصلی موفقیت فیلم را باید در این نكته جستجو كرد كه سازندگانش بدون هیچ ترس و خجالتی به ریشه‌ها و المان‌های كمیك‌استریپ‌های انتقام‌جویان (كه ممكن است در نگاه اول كمی كارتونی و مضحك به نظر برسند)  وفادار بوده‌اند. "انتقام‌جویان" پس از سالها به هالیوود یاد داد كه میتوان اثری fun ساخت و در عین حال به شعور مخاطب نیز احترام گذاشت.


 
3- اسپایدرمن (۲۰۰۲)

spider-man-poster-1

"اسپایدرمن" فیلمی بود که ژانر ابرقهرمانی را به محبوبیت فعلی آن رساند. این فیلم رکوردهای فروش را شکست و از بازیگران گمنام ولی با استعدادش، ابرستاره ساخت ولی از همه مهمتر اینکه به هالیوود و تهیه‌کنندگان آن ثابت کرد که اگر پروژه‌های کمیک‌استریپی خود را به دست کارگردان توانایی بدهند که از کودکی با کمیک‌استریپ بزرگ شده و ذات آنها را درک می‌کند، آن وقت هرگز ضرر نخواهند کرد. “سام ریمی” همان چیزی را به هواداران اسپایدرمن می‌دهد که سال‌های سال منتظرش بودند: اقتباسی که در آن جلوه‌های ویژه كامپیوتری و سكانس‌های اکشن عظیم هرگز اجازه نمی‌یابند به سدی در مقابل لحظات رومانتیک و ارزش‌های انسانی تبدیل شوند.


 
2- سوپرمن ۲ (۱۹۸۰)

superman ii

با در نظر گرفتن تمام اتفاقات و مشکلاتی که "سوپرمن ۲" (Superman II) در جریان تولیدش دچار بود، واقعا معجزه‌ای رخ داد که شکست مفتضحانه‌ای نخورد و حتی بهتر از قسمت اول  از کار درآمد (البته انصافاً قسمت اول هم لياقت قرار گرفتن در اين ليست را داشت). حتی جلوه‌های ویژه‌ی از مد افتاده‌ای که شاید الان کمی چشم‌ها را بیازارد یا شوخی‌های اسلپ استیکی که گاهی بی‌جا به نظر می‌رسند، مانع از لذت بردن تماشاچی از داستان زیبای آن نمی‌شود؛ داستانی که با اتکا به نقش‌آفرینی شگفت انگیز بازیگران فیلم، استادانه تمام جوهره و فلسفه‌ی وجودی کاراکتر سوپرمن را به تصویر كشیده و هوش و ذهن تماشاچی را به كلی در‌گیر می‌كند. راستی، سکانس مبارزه‌ی سوپرمن با سه هم‌نژاد خبیث خود در خیابان‌های متروپولیس هنوز هم تماشایی و نفس‌گیر است!


 
1- اسپایدرمن ۲ (۲۰۰۴)

spider-man-2-film-poster

“قدرت زیاد مسئولیت به همراه دارد” این شعار معروف اسپایدرمن است که هواداران کمیک‌استریپ کاملاً با آن آشنایی دارند، اما شاید “سام ریمی” و همکارانش بیش از دیگران به آن واقف بودند زیرا با حس تعهد و مسئولیت‌پذیری شگفت‌انگیزی تلاش کردند و فیلمی ساختند که نه تنها با استانداردهای بالای قسمت نخست برابری می‌کند، بلکه از هر نظر از آن سبقت می‌گیرد. در واقع، "اسپایدرمن ۲" با تکمیل هر آنچه که بینندگان و هواداران پرشمار اسپایدرمن را در قسمت اول مجذوب خود کرد، ارائه‌گر اثری می‌شود که تمام توقعات را درمی‌نوردد و خالق شاهکاری می‌شود که از همه نظر ایده‌آل به نظر می‌رسد: کاراکترهای دوست داشتنی و چند بعدی، صحنه‌های اکشن نفس‌گیر (هنوز هم سکانس مبارزه‌ی اسپایدرمن با “دکتر اختاپوس” روی ترن هوایی شهر‌‌، مهیج‌ترین سکانس اکشن در میان تمام اقتباس‌های کمیک‌استریپی و بسیاری از فیلم‌های اکشن است)، جلوه‌های ویژه‌ی خارق‌العاده، نقش آفرینی‌های بی‌عیب و نقص، یک کاراکتر منفی جذاب که مخاطب به راحتی با او هم‌ذات پنداری می‌کند، فیلمنامه‌ای که نشان می‌دهد نویسندگانش کاملا شخصیت ملموس و مسئولیت‌پذیر “پیتر پارکر” را درک کرده‌اند و پایانی که تماشاچی را مشتاق دیدن قسمت بعدی می‌کند. دیگر نقطه قوت عمده فیلم این است که موفق میشود تعادلی دلپذیر میان صحنه های اکشن و مشکلات شخصی و روزمره ای که پیتر پارکر مدام با آنها روبرو میشود، خلق کند. با این همه شاید اصلی‌ترین نکته درباره‌ی اسپایدرمن ۲ این باشد که سازندگانش کاملا با ذات پرانرژی و اغراق‌آمیز کمیک‌استریپ‌های ابرقهرمانی آشنا بوده‌اند، لذا آنها نه تنها فیلمی برجسته از نظر فنی و ارزش‌های هنری ساخته‌اند، بلکه اثری خلق کرده‌اند که هرگز خسته‌کننده نیست و پیام جدی خود را به شکلی جذاب به مخاطب انتقال می‌دهد بدون آنکه دنیایی بیش از حد تلخ و تاریک خلق کند.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

 All rights reserved © Spidey.ir 2012

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

پنج كمیك پرداز برتر سینما

10 بازی کمیک استریپی برتر تاریخ

10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

ابراز ارادت كارگردان "انتقام‌جویان" به فیلم‌های "اسپایدرمن"!

5 بازی برتر سبك "بزن بزن" (Beat 'em up)

10 ابر خبیث برتر کمیک استریپی!

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

-1 #1 Amir 1391-10-17 12:59
فقط the dark knight rises
+4 #2 احسان عمادي 1391-10-17 13:12
ولي dark knight rises نه تنها ضعيف ترين تو سه گانه بتمني نولانه بلكه ضعيف ترين كار نولانه! اينو فقط من نميگم طرفداراي بتمن ميگن :-*

نولان خواسته چند تا كار را با هم انجام بده و چند تم اصلي را با هم پيش ببره اما آنها چنان كه بايد در هم تنيده نشده اند . كارگردان به هر كدوم از تم هاي داستان فقط تكي زده و رفته و نتواسته جزئيات قصه آدم هايش را سر فرصت و با حوصله تعريف كند .
در ضمن شخصيت هاي فيلم انگيزه منطقي پشت سر كاراشون نيست. نتيجه اش هم اين شده كه كلي پرسش بي پاسخ در پايان باقي مي مانند. مثلا چرا catwoman بعد از نارو زدن به بتمن دوباره تصميمش را عوض ميكند و با او در يك جبهه قرار ميگيرد؟ عشق و علاقه بروس وين به ميراندا از كجا مي آيد؟ انگيزه واقعي bane براي اين همه بد بودن چيست ؟ بروس چه تغييري ميكند كه ميتواند bane را شكست دهد؟ و ده ها سوال مشابه
+2 #3 Amir 1391-10-20 18:28
شما که هنوز فیلم رو درست ندیدی و جواب این همه سوال رو از فیلم نگرفتی الکی نظر نده و به بهترین اقتباس کامیک بوکی، بهترین استفاده از دارک تم و هفتمین فیلم پرفروش دنیا توهین نکن.در ضمن یه سر به IMDb بزن و نمره های the dark knight rises و (Spider-Man(2002
رو با هم مقایسه کن.
+15 #4 كيفردهنده 1391-10-20 19:23
فيلم بت من شواليه تاريكي كه جوكر نقش پررنگي داشت انقدر كه من از جوكر بيشتر از بتمن خوشم ميومد . :roll:
-9 #5 احسان عمادی 1391-10-20 20:05
متاسفانه باید بگم که
Imdb
اصلا مرجع خوبی نیست
شما برو سایت متاکریتیک که از همه معتبرتره و در تمام زمینه های سرگرمی حرف اول و اخر رو میزنه تا ببینی اسپادرمن 2 از شوالیه تاریکی امتیاز بیشتر داره و اسپایدرمن هم از بتمن اغاز میکند
متاکریتیک نظر منتقدین برتر رو منعکس میکنه
ضمن اینکه شما از کجا میدونی فیلمو ندیدم؟
بعدشم من برخلاف شما چند جمله دلیل اوردم شما که هیچی نگفتی داداش
شما بتمنی ها فقط میگید نولان کیفیت کاراش بالاست ولی اخه چرا؟ لااقل یه دلیل بیارید. لابد چون دارکه ؟ چون خفنه؟
البته من با تمام موارد این مقاله موافق نیستم چون ایرون من توش نیست
-13 #6 امیر حسین زاده 1391-10-20 20:19
به نظر من فیلم شماره 1 باید سوپرمن میبود :lol:

البته نظر شخصی من هست و کسی نمیتونه گیر بده به من ;-)


ضمن این که اگه بخوایم به لیست گیر بدهیم نبود sin city ]ودش بزرگترین دلیل هست


اما این لیست نظر شخصی آقای ترابی است و کسی نمیتواند به ایشان خرده بگیرد ضمن این که نظراتمون هم به هم نزدیکه :P
+6 #7 Amir 1391-10-20 21:08
در ضمن امیدوارم جناب mtm از نظرات انتقادی من نا راحت نشوند.
این کامنت ها را من فقط برای پیشرفت سایت زدم. و اگه ایشون از دست من ناراحت شدن، از ایشون عذر می خواهم.
+6 #8 امیر حسین زاده 1391-10-20 21:10
در مورد imdb و متا کریتیک در خارج از ایران هر دو به یک اندازه شناخته شده هستند


و در ایران همین بس که یک نفر 100 آیدی میسازد تا به یک فیلم امتیاز بدهد تا در imdb رنکش بالا برود


پس به سوال من هم جواب بدهید: :lol:


وقتی بین کمر بروس رو شکست. چجوری با یک ماساژ و کمی استراحت کمر او دوباره خوب شد
+4 #9 Amir 1391-10-20 22:20
كمرش نشكسده بود.بلكه يكي از مهره هاش در رفته بود و با يك ضربه محكم و دردناك سر جاش افتاد\اما در مورد IMDb، شما منظورت از ايراني ها كي بود، دقيقا؟ چون ما اینقدر بی کار نیستیم که بریم چنین کاری بکنیم!اگه شما خودت میری یه همچین کاری می کنی، خجالت نکش و بگو!!! :D
+12 #10 امير حسين زاده 1391-10-21 12:03
والا من اونقدر مشغوليت دارم كه اصلا وقت ندارم كه از اين كارها بكنم :lol:

يعني هر وقت ديسك كمرشً ميزته بيرون با يك مشت درست ميشه

جراحا بايد برن لألا :zzz :lol:
+2 #11 Amir 1391-10-21 12:19
راستش کمرش همون جوری درست شد که اسپایدرمن تو فیلم هاش با 1km سقوط به پائین و بعد تار زدن کتف هاش از جا کنده نمیشه!
و یا با سقوط به پائین و افتادن روی یه لوله فولادی(در فیلم اسپایدرمن2)
نمیمیره و یا حداقل کمرش نمیشکنه و خیلی ریلکس از جاش بلند میشه! :lol:
+14 #12 امير حسين زاده 1391-10-21 14:05
به اين خاطر هست كه spidey داراي قدرت فرابشري هست و مثلا ميتونه وزنه هاي سنكيني رو بلند كنه ولي بتمن يك فرد عادي هست كه قدرت فرابشري ندارد :lol:  
+11 #13 Mokhtar 1391-10-21 14:19
کلا TDKR از بیخ و بن مشکل داره. اصلا من با بازنشسته شدن بتمن مشکل دارم. تو فیلم میگه جرایم سازمان یافته تو گاتام پایان یافته پس به وجود بتمن نیاز نبوده! حتی اگه قبول کنیم که تو شهر فاسد و جرم خیزی مثل گاتام که تو کمیک ها هر روز یه villain خوش آب و رنگ توش ظاهر میشه دیگه جنایت بزرگ رخ نمیده پس جنایات کوچک و خرد چی? مگه یه دزد بی سر و پا و غیر سازمان یافته نبود که بابا و ننه بروس رو کشت? آیا بتمن سوگند یاد نکرده نذاره فرد دیگری مثل خودش یتیم نشه? آیا او در برابر جامعه وظیفه نداره? ایا کمک به مردم فقط از طریق مبارزه با دم کلفت هایی مثل جوکر و دو چهره انجام میشه? به نظرم فرق بتمن و اسپایدرمن در همینه. پیتر هرگز دست از مبارزه نمیکشه و هرگز بازنشسته نمیشه چون میدونه همیشه بهش نیازه. "اسپایدرمن 2" رو یادتونه? وقتی برای مدتی کوتاه حرفه اش رو گذاشت کنار چون قدرتی نداشت, ولی بازم دلش طاقت نیاورد و رفت داخل اون ساختمان آتش گرفته و اون بچه رو نجات داد. اما نولان فقط میخاسته یک وضعیت دراماتیک تو قصه فیلم خلق کنه: بتمن بازنشسته به عرصه برمیگرده!
با دوستمون موافقم که فیلم یه عالمه پرسش بی پاسخ تو ذهن باقی میذاره. واقعا چرا یهو با میراندا ....? واقعا چرا? حالا آخر فیلم دلیل واقعی علاقه میراندا به بروس رو میفهمیم ولی چرا بروس آن بتمن بزرگ و آن بزرگترین کارآگاه جهان این همه بهش اعتماد میکنه و تو این همه مدت بهش ذره ای شک نکرده بود? واقعا حرف حساب بین چیه? چرا با وجود آنکه تالیا میگه باباش از بین خوشش نمیومده اما بین این همه سنگ league of shadows رو به سینه میزنه? شاید هوش من زیاد نیست ولی هنوزم بعد از چند بار دیدن فیلم نمیدونم قضیه اون گودال چیه? اصلا کجاست? تو گاتام? پس چرا کسی از حضورش باخبر نشده تو این همه سال? خارج از شهر? تو کشور دیگه? پس بروس چی جوری خودشو سریعا به شهر برمیگردونه?
حالا یه نفر مثل همین آقا Amir خودمون ممکنه بیاد همه این اینا رو توجیه کنه. ولی مهم اینه که این سوالات تو ذهن تماشاچی ایجاد میشه. انگار آدم خودش از فیلم سردرنیاره بعد کارگردان بیاد یه بروشور بده دستش بگه آهای خنگه این بخون تا بفهمی!
البته من فداکاری آخر بروس رو خیلی پسندیدم ولی ای کاش آخرش میمرد و نمیرفت با کت وومن عشق و حال! با خودم: ای بابا این که تازه از بازنشستگی در اومده بود?!
دست آخر اینکه من فیلمو دوست ندارم چون ضد جنبش وال استریته. چون توش بروس شده سمبل خرپول های آمریکا و مخالف جنبش. هر چند که فیلم قبلی هم طرفدار سیاست های بوش بود و کارهای اونو مثل استفاده از هر چیز حتی شکنجه و استراق سمع در برابر تروریست ها (جوکر) توجیه میکرد. به خاطر همین بود که آخر اون فیلم لوشس فاکس از دست بتمن ناراحت میشه چون دست به استراق سمع زده
-1 #14 Amir 1391-10-21 20:00
آقا منم از این بحث ها خسته شدم. بی خیال بتمن و اسپایدرمن. :zzz
+3 #15 امیر حسین زاده 1391-10-22 20:54
اتفاقا بحث اگه سازنده باشه خیلی خوبه


ولی هنوزم به نظرم این sin city باید تو لیست هر فردی باشه :lol:
+6 #16 اشوزدنگهه 1391-10-23 11:30
سلام.
جناب حسين‌زاده، من متوجه منظورتان نمي‌شوم! خب، درست است كه اگر نينجاها دستگير مي‌شدند، به راحتي كشته مي‌شدند. (فكر نكنم انساني وجود داشته باشد كه در صورت دستگيري، به راحتي كشته نشود.) اما دستگير كردن نينجاها به اين راحتي‌ها هم نبود. من مقاله‌هاي مختلفي را راجع به نينجاها خوانده‌ام. درست است كه آن‌ها انسان بودند و مي‌شد به آن‌ها آسيب رساند و يا حتي كشتشان. اما نينجاها و كونوايچي‌ها (نينجاهاي زن) بسيار ماهر، سريع و قوي بودند. آن‌ها تعاليمي چون سالم نگه داشتن روح روان، شنا، مبارزه با انواع سلاح‌ها و يا با دست خالي، بالا رفتن از اجسام مختلف و ... را ياد مي‌گرفتند. بله، آن‌ها هم در بسياري از مأموريت‌هايشان به قتل مي‌رسيدند و دستگير مي‌شدند، چون برخلاف بسياري از ابرقهرمانان، قدرت‌هاي فرابشري نداشتند. اما كسي كه نينجوتسو را به خوبي ياد بگيرد، مي‌تواند خيلي راحت‌تر از پس دشمنانش بر بيايد!
اميدوارم نظرم را توهين به معلومات خودتان حساب نكنيد، چون اصلاً چنين قصدي نداشتم.
موفق باشيد.
+7 #17 امیر حسین زاده 1391-10-23 13:36
خواهش میکنم دوست عزیز :D

من منظورم این است که اسپایدرمن کارهایی که میکند به خاطر قدرت زیاد و غیر عادیش هست

اما مثلا بتمن که تو year one با یک ضربه یک درخت تنومند را از وسط نصف میکنه چجوری این قدرت رو به دست آورده :lol:
+1 #18 اشوزدنگهه 1391-10-23 17:37
سلام.
جناب حسين‌زاده، درست مي‌فرماييد، بتمن قدرت ماورايي ندارد و مثل ما انسان است. اما اين‌گونه اغراق‌ها، بخش ثابت بسياري از فيلم‌ها شده‌اند. مثلاً خود من در فيلمي ديدم كه يك‌نفر در خيابان ايستاده بود و دو ماشين با سرعت زيادي، از روبرو و پشت سر به طرف او مي‌آمدند. او هم به جاي آن‌كه به طرفي ديگر بدود، حدود 10 متر بالا پريد و بين زمين و هوا هم پاهايش را 180 درجه باز كرد! آن هم با كت و شلوار! :eek: البته او هم مثل بتمن هيچ قدرت غير عادي‌اي نداشت!
موفق باشيد.
+12 #19 banan 1391-11-04 21:59
تخیلات عناصر سازنده ی فیلم های اکشن هستند ، به خصوص اگه در مورد یه ابرقهرمان محبوب مثل بتمن یا اسپایدرمن باشه . پس اغراق در چنین فیلم هایی کاملا طبیعی است . در مورد سمبل هم باید عرض کنم که بدون شک هر کارگردان و نویسنده ای سعی میکند اعتقادات و نظراش را در آثارش نمایان سازد ، پس اگه در فیلم های نولان به چنین سمبل هایی برخورد کردیم نباید حیرت کنیم . البته بعضی اوقات افراط در این نمایان ساختن ها باعث حساسیت بیشتر میشود . در این مواقع بهتر است فقط از فیلم لذت ببریم . ;-)
+11 #20 the king 1391-11-13 20:39
راستی یه سوال داشتم . ما ایرانی ها چه کار نا درستی کردیم که تو فیلم آیرون من 2 هر چی ناامنی و تروریسم مال ماو کره ی شمالیه ؟ کره ی شمالی بحثش جداست با اون تولیدات اتمیشون ولی آخه ما چرا ؟ آخه چه گناهی کردیم که توی چندین سکانس فیلم ما معرفی میشیم به عنوان تروریست ؟ تو رو خدا یکی جواب بده ؟؟؟ :cry: آقا خوب کردی این فیلمو نذاشتی تو لیست .
+16 #21 mtm 1391-11-13 20:51
ببینید قطعاً هالیوود تابعی از سیاست های خصمانه و غیر منصفانه غرب در برابر ایران است چون کلاً هالیوود پر است از یهودیان صهیونیست. بنابراین هالیوود گاهی اوقات به طور کاملاً حرفه ای و زیرکانه در لابلای سکانس ها یا دیالوگ های فیلم های مطرح و اکشن اشاراتی منفی به کشورهایی که در دنیا از آمریکا و غرب دنباله روی نمیکنند، انجام میدهد. حالا این کشور میتواند ایران باشد یا کره شمالی و یا چین و روسیه. در حالیکه به نظر من هنر و سیاست باید از هم جدا باشند. یادمه در فیلم های دیگری مثل transformers هم حرف هایی زشتی درباره ایران زده شد که خیلی مرا ناراحت کرد. خوشبختانه تا به حال چنین چیزهایی در فیلم ، انیمیشن ها و کمیک های اسپایدرمن دیده نشده چون کلا اسپایدرمن از نظر شخصیتی با کارکترهایی مثل آیرون من (که زمانی در کار تولید اسلحه بوده) فرق دارد.
+13 #22 banan 1391-11-13 22:37
واقعیتی جز این نیست . متاسفانه هنر از مدت های خیلی قبل آلوده شده است . تنها میتوان امیدوار بود که این آلودگی به تمامی بخش ها سرایت نکند ، از جمله به شخصیتی مثل اسپایدی . :sad:
-1 #23 rm spidy 1391-12-14 21:43
چرا مرد عنکبوتی شگفت انگیز نیست :D 8) :-*
+11 #24 mtm 1391-12-15 11:36
اسپايدرمن شگفت انگيز فيلم بسيار خوبي بود ولي ايراداتي هم داشت. پيشنهاد ميكنم اگر تا به حال نخوندي حتماً نقدي را كه درباره اين فيلم نوشته ايم را بخواني
+2 #25 Ali 1391-12-18 16:34
این سوپرمن چیه گذاشتنش این وسط!!!
انتقام جویانم حقش اونجا نبود!!!
+1 #26 roronoa zoro 1392-01-15 20:38
سلام آقای ترابی.
من همیشه مقالات شما را میخونم وسایت شما بسیار من را به اسپایدر من علاقمند کرد.
یک سوال:اگر موضوع مقاله (بهترین فیلم هایی که از روی کمیک ساخه شده اند)بود آیا فیلمsin city(شهر گناه)در رتبه ی اول قرار می گرفت؟ زیرا بسیار فیلم خوبی بود
+3 #27 mtm 1392-01-15 23:53
بله ازنظر وفاداری به منبع اصلی (source material) بسیار فیلم خوبیه
یادمه سالها پیش که به اکران دراومد یه نقد مثبت درباره اش تو مجله "پیل بان انیمیشن" نوشتم تحت عنوان "گناه پر خير و بركت"!

در ضمن من خیلی خوشحالم سایت من باعث علاقمندی شما به شخصیت اسپایدرمن شده
-19 #28 DARK KNIGHT 1392-02-19 09:17
بتمن بهترین و فوق العاده ترینه.
+1 #29 سارا 1392-02-28 23:00
به نظر من اسپایدرمن 2 بهترین فیلم است :roll:
وخیلی هم خوش حالم که اول شده :roll:
+3 #30 lsk2 1392-03-01 11:12
خداییش بتمن با یک ضربه چاقو یا تیر میمیره"ببخشیدا"
ندیدین توی اون فیلمی از بتمن که معماگو و هالوین دوچهره توش بود هالوین با یک ضربه تیر اونو از پا در آوردوالبته فقط بخاطر زره زنده موند.
:lol: :-) :-| :-* :D :sigh: :P :zzz
+1 #31 Ali 1392-03-18 23:20
آقای ترابی می خواستم ببینم یه فیلمی از "deadpool" ساخته شده
یا ددپول همش کتاب و کارتونه..
+5 #32 mtm 1392-03-18 23:50
تا به حال فیلم اختصاصی از deadpool ساخته نشده ولی او در فیلم x-men origins: wolverine حضور داشت
-7 #33 shayan 1392-03-23 12:06
chera dark night rises too in list nis dar zemn dark night az avengers va spidermna 2 va superman behtar bood makhsoosan naghshe joker k b nazir bood vaghean haghe avenger nis k oon jaygaho dashte bashe haghe dark night hast hamin tor dark night rises albate in nazare mne
+2 #34 Ali Hazeri 1392-03-24 23:10
راستی آقای ترابی ببخشید دوباره سوال میکنما... 2 تا سوال دارم
1- توی فیلم X-men origins:wolveri ne که ددپول میگید توش هست،ددپول بازم شوخه یا جدیه؟؟؟
2-اون فیلمو میگید که نقش ددپول رو به اون فانوس سبز دادن؟؟؟ یادم نیست اسم بازیگرش چیه...ولی اونو میگید که تو فیلم فانوس سبز نقش اصلی رو داشت؟؟؟(فانوس سبز انسان... اون اصلیه)

منتظر جوابتون هستم...
+6 #35 mtm 1392-03-25 11:31
خواهش ميكنم
1- نه! تا جايي كه يادمه ددپول با ددپولي كه همه ميشناسن فرق ميكنه. البته خيلي وراجي ميكنه
اولش قيافه اش اينجوري بود:


بعد آخر فيلم اينجوري شد و با ولورين جنگيد:


2- بله اسمش رايان رينولدز ( Ryan Reynolds ) هستش. قرار بود تو فيلم اختصاصي ددپول باز هم نقش ددپول رو بازي كنه ولي فيلمش فعلا كه ساخته نشده. بعدشم رفت تو فيلم فانوس سبز نقش اصلي رو بازي كرد
+3 #36 mtm 1392-03-25 11:32
چراشو مختار توضيح داده :-*
+3 #37 Ali Hazeri 1392-03-25 12:00
مرسی
خیلی خیلی ممنون :-)
+3 #38 پارسا 1392-04-23 12:31
این که دهن نداره پس چطور شوخی می کنه؟
+3 #39 mohammad reza 1392-05-01 16:41
عالی بود آقای مهدی ترابی مهربانی
#40 محمد رضا 1392-05-10 02:33
به نقل از Ali:
این سوپرمن چیه گذاشتنش این وسط!!!
انتقام جویانم حقش اونجا نبود!!!

چی داری می گی درسته انتقام جویان جاش اونجا نبود ولی فیلم سوپرمن واقعا ارزش داشت درسته که این فیلم به دلیل قدیمی بودن از کیفیت پایین و جلوه ویژه ازمد افتاده برخور داره ولی فیلم نامه خوبی داره
-11 #41 omid E iran 1392-07-26 23:38
خیزش بتمن ضعیف بود قبول دارم
شخصیت پردازی اونجرز عالی بود قبول دارم
مردان ایکسو ندیدم نظر نمیدم
دوتا فیلم بتمن و اسپایدرمنو کاملا موافقم
پسر جهنمی و کاپیتان آمریکارم قبول دارم



ولی خداییش هالک 2 حقش نبود؟
-7 #42 محمدارشیا 1392-07-27 00:00
چه جالب!توی شماره 100 پیلبان هم لیستی به نام"10 فیلم برترکمیک استریپی تاریخ چاپ شده بود(کمیک استریپ؟!!)که به این ترتیب بود:
1.اسپایدرمن2
2.سوپرمن2
3.اسپایدرمن
4.بتمن آغاز میکند
5.ایکس2:اتحادمر دان ایکس
6.سوپرمن (کارتون های دهه40)!!!!!
7.پسر جهنمی
8.سوپرمن
9.ماورای بتمن:بازگشت جوکر!!!!!!!!!
10.هالک شگفت انگیز
که خیلی به لیست های معتبر هم نزدیک بوداتفاقا.البته به غیر از اینکه (احتمالا) مردعنکبوتی2 با استفاده از بند پ اول شده بود و مقام های 6 و9 فیلم نبودن تفاوت های دیگه ای هم نظیر نبود فیلم های SIN CITY و300(که البته فکرمیکنم علت نبودن این دوفیلم کاملا عیان باشه!)دراین لیست بالیست های معتبر وجود داشت.البته درکل لیست خوبی بود وبه شخصه خیلی باهاش موافق بودم.تنها اثری که از نظر من جاش خالیه تو لیست فیلم ماسک بود.آستریکس هم بدک نبود(خیلی وفاداربوداما انصافا جلوه های ویژه ضعیفی داشت و اگر این مشکل برطرف میشد شاید میتونست در لیست25 فیلم کمیک بوکی برترتاریخ قراربگیره.)حالا که خوب فکرمیکنم بتمن هم جاش خالیه تو لیست.
همین ها دیگه!فعلا چیزی به ذهنم نمیرسه در کل هر دولیست خوبن اما بازهم جای کاردارن.
موفق باشید
-7 #43 بی باک 1392-07-30 16:14
ببخشید چرا فیلم Daredevil را انتخاب نکردید
-6 #44 ali 1392-08-01 18:26
می گم چرا این مقاله رو بروزش نمی کنین ؟ :-*
-8 #45 ali 1392-08-01 18:29
راستش من زیاد از فیلم های سم ریمی خوشم نمیاد. فقط مارک وب.
-5 #46 ali 1392-08-01 18:31
منم قبول دارم. البته فقط برای dc. 8)اصلا بتمن بهترین شخصیت کمیکی :lol:
+7 #47 mokhtar 1392-08-01 19:54
چون از نظر آقای ترابی فیلمی نیومده که لیاقت قرار گرفته شدن تو لیست رو داشته باشه
+7 #48 mokhtar 1392-08-01 19:56
چون فیلم خوبی نيست
کارگردانیش ضعیفه
بازیهاش ضعیفه
جلوه های ویژه اش هم خیلی ضعیفه
تو هیچ لیست top 10 هم نیست
امتیازش تو سایت metacritic هم پایینه
+1 #49 javad 1392-08-01 20:24
اتفاقا همین چند وقت پیش آقای ترابی گفتند که باید لیستش رو بروز کنه بخاطر فیلم The Wolverine
حالا فکر کنم وقت این کارو ندارن.
+4 #50 mirabilis 1392-12-22 16:25
top 10 خوبی بود ولی اونجرز ؛ بالاتر از دارک نایت نبود ، فقط زرق و برق بیشتری داشت . داستانی که دارک نایت رو ساپورت میکرد ، کلی از داستان اونجرز بهتر بود ، کلا با داستان اونجرز مشکل دارم ، اون قدری که ازش تعریف میشه کار خوبی نیست .
+5 #51 mirabilis 1392-12-22 16:57
این نکته ها رو هم ذکر کنم که درسته سری فیلم های نولان ، اشاراتی هم به سیاست داشت ، ولی چیزی نیست که ارزش توجه رو داشته باشه ، مثلا هیث لجر ، کاری کرد کارستون ، بهترین جوکری بود که تا حالا به نمایش دراومده بود و احتمالا به نمایش در خواهد آمد ! از هر نظر تونشته بود خودش رو به کاراکتر نزدیک کنه .
البته این هم ناگفته نماند که ذکر شد فیلمی مثل 300 چرا در لیست نیست ؟ این فیلم شاید به کمیک نزدیک باشه ولی یکی از مضحک ترین فیلم هایی هست که ساخته شده است ، تقریبا 98 درصد فیلم جلوی صفحه ی سبز معروف ساخته شده . البته فرانک میلر کارش تو کمیک های دارکه و اون سبک خاص خودش تو کمیک ها ، نمیشه گفت چیزی رو دست کاری کرده ، چون تاریخی که اون ها میخونند ، حدود 2300 سال پیش تحریف شده که ازش بگذریم .
در آخر باید بگم که سین سیتی ، یکی از وفادارترین اقتباس ها بوده ، میتونسته تو این لیست هم قرار بگیره . ;-)
-2 #52 هابي 1393-04-22 02:00
پس star wars ماسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا جایی که من میدونم این فیلم تو تمام top 20 فیلم ها(چه کمیک بوکی و چه غیر کمیک بوکی(!)بوده پس وقتی که مجموعه کوچیک میشه یقینا باید احتمال حضورشم بیشتر شه!
+3 #53 م.ارشیا 1393-04-22 05:57
به نقل از hoby:
پس star wars ماسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا جایی که من میدونم این فیلم تو تمام top 20 فیلم ها(چه کمیک بوکی و چه غیر کمیک بوکی(!)بوده پس وقتی که مجموعه کوچیک میشه یقینا باید احتمال حضورشم بیشتر شه!

آخه مگه جنگ ستارگان فیلم ابرقهرمانیه؟ با این حساب پس از نظر بنده هم جای راننده تاکسی تو لیست خیلی خالیه!
-2 #54 The Joker 1393-10-15 20:38
آقای ترابی یک سوال داشتم بنطر شما فیلم batman 1989 لیاقت قرار گرفتن در این لیست را نداشت ؟
+1 #55 As Responsible As Spider-Man 1393-10-15 20:44
ممنون.
+1 #56 Artemis 1394-02-15 23:43
به نظرم جای دو و چهار عوض میشد بهتر بود.اونجرز واقعا فیلم فوق العاده ای بود
+1 #57 Agent Marvel 1394-03-16 15:05
لطفا جای ۲ و ۳ رو عوض کنید.
+1 #58 blackspidey 1394-05-18 17:26
وای کامنت اولیارو :D

ی مروری بر خاطراتمون شد این مقاله هارو اشاره کردین بهشون مرسی :roll:
+1 #59 Agent Marvel 1394-05-18 17:31
به نقل از blackspidey:
وای کامنت اولیارو :D

ی مروری بر خاطراتمون شد این مقاله هارو اشاره کردین بهشون مرسی :roll:

آره واقعا.ولی من هنوزم میگم جای دو و سه باید عوض شه.
+3 #60 SLH Hero 1394-05-18 20:17
وقتی آدم به نظرات مطالب قدیمی سایت نگاه می کنه تازه می فهمه که آقای ترابی به چه سختی تونستن سطح سایت رو تا اینجا بالا ببرن.

الآن دیگه اگر مثل کامنتای اوّل این مقاله کسی تو سایت نظر بده همه بهش میخندن.

البتّه اونوری ها اصلاً نتونستن حتی به این وضعیت نزدیک بشن...
#61 blackspidey 1394-05-18 20:24
#59
آره منم موافقم ولی خب خداییشم اون سوپرمنه خوب بود
#60
آره دقیقا :eek:
:lol:
#62 Agent Marvel 1394-05-18 20:30
به نقل از blackspidey:
#59
آره منم موافقم ولی خب خداییشم اون سوپرمنه خوب بود
#60
آره دقیقا :eek:
:lol:

من که نمیگم بد بود.اتفاقا خودم عاشق قسمت اول و دومشم.ولی به نظر من اسپایدرمن 1 بهتر بود.
#63 Agent spidey 1394-05-18 20:31
یاد دوران طفولیتم افتادم
+2 #64 the phantom 1394-05-18 20:53
من این لیست رو خیلی قبول دارم
ولی به نظر اسکات پیل گریم بر علیه دنیا یک اختباس عالیه اونم باید تو لیست قرار می گرفت انصافا
+1 #65 Victor 1394-05-18 21:25
خب باکس آفیس
فروش افتضاح چهار شگفت انگیز :-x
تنها 26.2 میلیون نصیب این ابرفیلم شد و تو رتبه ی دوم قرار گرفت فیلم ملت شورشی برای دومین هفته در بالای باکس آفیسه با 29.4 میلیون
خرجشو درنیاره صلوات
+1 #66 s.kraven 1394-05-18 21:29
کی دوست داره بخنده؟

هرکی دوست داره نظر شماره ی 28 رو تا آخر بخونه :D
+1 #67 kaito 1394-05-18 21:33
یادش بخیر. چند وقت میخواستم عضو شم ولی حال نداشتم؟ یکی دو سالی میشه.
+1 #68 parker 1394-05-18 21:46
به نقل از Wolverine:
خب باکس آفیس
فروش افتضاح چهار شگفت انگیز :-x
تنها 26.2 میلیون نصیب این ابرفیلم شد و تو رتبه ی دوم قرار گرفت فیلم ملت شورشی برای دومین هفته در بالای باکس آفیسه با 29.4 میلیون
خرجشو درنیاره صلوات

26 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
بریا یه فیلم به این آشغالی زیاد هم هست.
خرجشم در نمیاره احتمالا .
#69 Agent Marvel 1394-05-18 22:08
.
+1 #70 Victor 1394-05-18 23:33
دوستان به d23 هم چیزی نمومده فقط 6 روز
بالاخره ببینیم حداقل یه تیزر میدن بیرون یا نه
احیانا اگه اومد کسی نزاره محمد خان گفته فقط من مجوز اینکارو دارم :lol:
#71 Victor 1394-05-18 23:36
#68
خداییش هرجا میری این تیترارو میبینی؟
شکست چهارشگفت انگیز
چهارشگفت انگیز به مارول برمیگرده؟
نمیدونم فاکس با چه رویی یه فیلم دیگه در آینده از رو این فیلم میسازه رایتو پس بده خلاص
#72 the phantom 1394-05-19 00:09
دوستام می دونم قضیه تام هلند دیگه تمومه و قطعا بازی می کنه ولی نظرتون در مورد نیک رابینسونز چیه
به نظرم که حیلی خوبه
#73 Agent Marvel 1394-05-19 00:18
به نقل از 2k:
دوستام می دونم قضیه تام هلند دیگه تمومه و قطعا بازی می کنه ولی نظرتون در مورد نیک رابینسونز چیه
به نظرم که حیلی خوبه

عالیه.من که خیلی موافقم.

حیف از این همه گزینه عالی :sigh:
#74 the amazing deadpool 1394-05-19 00:25
دوستان عذرخواهی بابت اسپم من الان داشتم اطلاعات فیلم اسپایدی رو میدیدم(البته هنوز هیچی نداره)یهو تو people search forدیدم یه فیلم بود Nick furi!!!!مگه نیک فیوری هم فیلم جداگونه داشت؟؟؟؟؟جل الخالق :-*
پ.ن:سال اکران فیلم هم1998بود.
#75 s.kraven 1394-05-19 00:30
74#
این فیلم سینمایی نیست و تلویزیونیه.من که ندیدم ولی نباید خوب باشه...
فقط من دیوید هاسل هاف رو دوست دارم نمیدونم چرا :lol:
شاید چن تو باب اسفنجی بود :D
#76 the amazing deadpool 1394-05-19 00:32
به نقل از s.kraven:
74#
این فیلم سینمایی نیست و تلویزیونیه.من که ندیدم ولی نباید خوب باشه...
فقط من دیوید هاسل هاف رو دوست دارم نمیدونم چرا :lol:
شاید چن تو باب اسفنجی بود :D

ممنون بابت جواب کریون جان.وقتی خواستی اسپایدیو شکار کنی به منم بگو منم با چنگالم بگیرمش جبران شه :-*
فک کنم الان آقای ترابی منو اخراج کنه :oops:
#77 the phantom 1394-05-19 00:35
به نقل از Agent Marvel:
به نقل از 2k:
دوستام می دونم قضیه تام هلند دیگه تمومه و قطعا بازی می کنه ولی نظرتون در مورد نیک رابینسونز چیه
به نظرم که حیلی خوبه

عالیه.من که خیلی موافقم.

حیف از این همه گزینه عالی :sigh:

همه چیزش فیته اسپایدیه
هم صداش
هم استیلش
قیافشم یکم گیکیه
کلا گزینه عالی هست
#78 s.kraven 1394-05-19 00:42
76#
دستت درنکنه :lol:
اگه خواستی جبران کنی به نظر تو مقاله ی ما بده دلمون شاد شه 8)
#79 s.kraven 1394-05-19 00:44
77#
یکم به نظرم قدش بلنده.به هرحال از تام هالند بهتره :-*
قد دراز بهتر از دماغ درازه :-* :lol:
#80 Hesam avenger 1394-05-19 01:07
من امروز فیلم ff رو دیدم و باید بگم :-x واقعا فاجعه بود من موقع دیدن فیلم داشتم کلمو میکوبوندم به میز خواستم موهامم بکنم که فیلم تموم شد یعنی واقعا
دربارش که حرف میزنم میخوام یکی رو بزنم من بهش 1 میدم واقعا فیلم فاجعی بود دوستان ننین که بعد دیدن فیلم سر درد میگیرین اونم شدید
#81 Hesam avenger 1394-05-19 01:15
به نقل از 2k:
به نقل از Hesam avenger:
من امروز فیلم ff رو دیدم و باید بگم :-x واقعا فاجعه بود من موقع دیدن فیلم داشتم کلمو میکوبوندم به میز خواستم موهامم بکنم که فیلم تموم شد یعنی واقعا
دربارش که حرف میزنم میخوام یکی رو بزنم من بهش 1 میدم واقعا فیلم فاجعی بود دوستان ننین که بعد دیدن فیلم سر درد میگیرین اونم شدید

من تو نقد ها خوندم مبارزه اخر فیلم قابل قبوله
چطور بود مبارزه اخرش

مبارزه اخر فیلم اشغال و مسخره بود هیچ هیجان یا قشنگی نداشت افتضوح بود اکشنش
#82 Agent Marvel 1394-05-19 01:15
به نقل از s.kraven:
81#
خیلی خوبه.چرا نمیتونی؟ :o

چون چیز زیادی نمیشه گفت،فوقش اسم آهنگساز.ایده خوبی نیست.
#83 agh 1394-09-20 18:13
اقای ترابی وقتش نشده که تو این لیست تغییراتی ایجاد کنید چون فیلم هایی متل محافظین کهکشان,کاپیتان امریکا:سرباز زمستان,اونجرز:ع صر اولتران لیاقت حضور در این لیست دارند
#84 Doc Strange 1394-09-20 18:24
به نقل از agh:
اقای ترابی وقتش نشده که تو این لیست تغییراتی ایجاد کنید چون فیلم هایی متل محافظین کهکشان,کاپیتان امریکا:سرباز زمستان,اونجرز:عصر اولتران لیاقت حضور در این لیست دارند

!?Are you kiding me
بابا خوب بود ولی دیگه نه به اندازه ای که تو فیلمای برتر کمیکی باشه!!!
#85 agh 1394-09-20 18:32
#84
خب باشه اونجرز 2 از نظر شما نباشه اما من خیلی اون فیلم دوست دارم
محافظین کهکشان یا کاپیتان امریکا 2 که میتونن باشن
#86 parsa spider 1394-10-11 14:40
اگه می خواین بخندین نظر 33 رو بخونید
#87 Hamid347 1395-11-04 01:35
بزرگ ترین اشتباه جاس ویدون این بود که مرد عنکبوتی رو با بازی اندرو گارفیلد وارد ماجرا نکرد و همیشه تو دو فیلم انتقام جویان جای خالی اسپایدر من بدجور احساس میشه!!! :cry: حداقل اگه تو انتقام جویان ۱ اینکارو نکرد بهتر بود تو فیلم دوم یعنی بعد از فیلم the amazing spider man 2 مرد عنکبوتی رو درحال نبرد با اولتران می دیدیم.
#88 farnam82 1397-03-09 08:50
سلام ممکنه این صفحه رو باتوجه به اینکه فیلم های جدیدی اومده بروز کنید؟ خواهشا

برای نظر دادن باید عضو سایت شوید