10 كمیك برتر ددپول (Deadpool)

10 کمیک برتر ددپول

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم "ددپول 2" دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد. 

(برای آشنایی بیشتر با شخصیت ددپول این مقاله و برای آشنایی با دشمنان برتر او این مقاله را مطالعه کنید).

 

10- شماره های 1 تا 6 سری سوم كمیك های Deadpool

كميك ددپول

این داستان عجیب كه به Dead Presidents معروف است، در واقع آرك آغازین جری دوگان و برایان پوزهن در كمیك های ددپول بود و در آن میبینیم كه روسای جمهور متوفی و اسبق آمریكا زنده شده اند. آنها میخواهند كشور آمریكا را نابود و از نو بسازند!!! حالا ددپول وظیفه داره اونا رو بكشه. در طی این ماموریت روح بنجامین فرانكلین هم ددپول رو همراهی میكنه! در هر حال این داستان به طور غریبی معركه است و نشون داد كه دوگان و پوزهن كاملا شخصیت ددپول را درك میكنند.

 

9- شماره های 1 تا 7 كمیك Deadpool: Dracula’s Gauntlet

ددپول - دراكولا

جری دوگان و برایان پوزهن در این كمیك مینی سریز ددپول را با همسر خون آشامش یعنی «شیكلا» (Shiklah) آشنا كردند! جالبه كه ددپول در این داستان از سوی دراكولا ماموریت پیدا میكنه تا نامزدش رو براش پیدا كنه !!!   این كمیك به شدت fun و اغراق آمیزه ولی در عین حال عاطفیه. در ضمن «بلید» و «تاندربولتس» هم در این كمیك به عنوان میهمان حضور كوتاهی  دارند. خودتون رو آماده كنید تا یك عالمه جوك و متلك  باحال از زبان ددپول درباره سری فیلم های جنگ ستارگان، Twilight و ایندینا جونز و .. بشنوید! در ضمن اگر میخواهید ددپول را در این داستان در لباس عربی ببینید اینجا ، اینجا و اينجا را كلیك كنید!

 

8- شماره های 23 تا 25 سری اول كمیك های Deadpool

كميك ددپول - deadpool

این داستان قرار بود نقطه اوج run ای باشه كه در آن «جو كلی» نویسنده كمیك های ددپول بود. در این داستان ددپول باید منجی سیاره زمین بشه . كاپیتان آمریكا سعی كرده جلوی تهاجم رو بگیره ولی شكست خورده و الان به تسخیر نیروهای مهاجم درآمده. بنابراین حالا ددپول باید از خودش  بپرسه:  آزادی یا یا خوشبختی جهانی؟ پاسخ این  سئوال عجیب و ظاهرا بیربط رو جو كلی به بهترین و جالب ترین شكل ممكن میده!  در نهایت هم  ددپول با destroyer و كاپیتان  آمریكا میجنگه، نبردی فوق العاده با سپورپرایزهای فراوان! این صحنه رو هم حیفه بهتون نشون ندم! اینجا رو كلیك كنید تا ببینید كاپيتان آمریكا چه ضربه ای میخوره به كجاش!

 

7- شماره های 1 تا 6 كمیك Cable and Deadpool

كميك ددپول و كيبل 

در آرك آغازین این كمیك team-up، شاهد هستیم كه گروه The One World Church ددپول را استخدام كرده تا دنیا را به ویروسی آلوده كند كه میتواند همه را تبدیل به رنگ آبی كند!!! در واقع The One World Church میخواد از قدرت خوب شدن سریع زخم های ددپول استفاده كنند تا این ویروس را تولید كنند. ددپول هم موافقت میكند ولی بیچاره نمیدونه كه آخرش قراره ذوبش كنند! سپس «كیبل» سعی میكنه نقشه های پلید The One World Church رو متوقف كنه و تا پای مرگ هم میره. بعدش ددپول و كیبل به شكلی عجیب همدیگر رو نجات میدن. در واقع اونا یه جورایی با هم تركیب میشن و هر وقت یكیشون تله پورت میشه، اون یكی هم باهاش تله پورت میشه! (اينجا ، اينجا ، اينجا و اينجا رو كليك كنيد تا متوجه حرفام بشيد) در نتیجه اونا مجبور میشن با هم همكار بشن.

 

6- شماره های 65 تا 69 سری اول كمیك های Deadpool

گیل سیمون یك run فوق العاده اما كوتاه در كمیك های ددپول داشت. این خانم داشت داستان های خوبی مینوشت كه ناگهان برنامه هاش بهم ریخت چون مارول تصمیم گرفت یك سری از كمیك های خانواده مردان ایكس را ریبوت كنه. یعنی قرار شد ددپول بمیره و جایش رو شخصیتی به نام Agent-X  بگیره. در هر حال  ددپول با قاتلی ویژه و حرفه ای به نام «قوی سیاه» (Black Swan) كه میتونه ذهن حرفیش رو بخونه (و به همین دلیل خیلی سخت میشه اونو شكست داد) مبارزه میكنه. ددپول از حربه دیوانه گی خودش  استفاده میكنه تا غافلگيرش كنه و شكستش بده. در هر حال پایانی بود بر ددپول كه هم بامزه بود و هم تاثیرگذار و ماندگار.

 

5- كمیك Daredevil/Deadpool Annual ’97

كميك دردويل - ددپول

در سال 1997، آقای «جو كلی» هم نویسنده كمیك های ددپول بود و هم نویسنده كمیك های بی باك بنابراین او كراس اور فوق العاده ای بین این دو  شخصیت خلق كرد. در این كراس اور شاهد حضور دشمن قدیمی بی باك یعنی Typhoid Mary هستیم. آن موقع او وارد كمیك های ددپول شده بود. بنابراین باعث شد تا ددپول به نیویورك سفر كنه و كراس اوری با بی باك داشته باشه. این داستان بود كه Typhoid Mary را به اریجین بی باك وصل كرد یعنی چون قبلا دیده بودیم كه بی باك به طور تصادفی یك فاحشه را كشته ولی اینجا معلوم شد كه این فاحشه نمرده بوده و تبدیل شده به Typhoid Mary. جوكلی معلومه برای این دو شخصیت سنگ تمام گذاشته. طراحی های Bernard Chang هم عالیه.

 

4- شماره 1 تا 5 از سری اول كمیك های Deadpool

این آرك آغازین در run ماندگار جو كلی و اد مگینس است (اد مگینس با این سری بود كه به عنوان طراحی زبده نامش بر سر زبان ها  افتاد) . این داستان حول و حوش قضیه كار نكردن قابلیت خوب شدن زخم های ددپول (healing factor) میچرخد. بنابراین ددپول میرود به دنبال دكتر «كیلربرو» كه قبلا در پروژه "سلاح ایكس" رویش آن آزمایشات را انجام داده بود. ولی وقتی كارش تموم میشه تصمیم میگیره به خاطر اینكه كیلبرو  شكنجه كرده بودش، ازش اتقام بگیره. همزمان ددپول با قهرمانی به نام Siryn ملاقات كرده و بنابراین Syrin تشویقش میكنه كه انتقام نگیره. در هر حال این آرك شگفت انگیز بود (مخصوصا مبارزه اعجاب انگیز ددپول و هالك در شماره 4). در حقیقت تا قبل از این سری ددپول یه جورایی یك شخصیت گمشده محسوب میشد و به ندرت در كمیك های مارول آفتابی میشد ولی این run فوق العاده از جو كلی و مگینس باعث احیای محبوبیت او شد.

 

3- كمیك Deadpool/Death Annual ’98

كميك بوك دث - مرگ

این داستان تك قسمتی بسیار در تاریخ ددپول مهم است چون اریجین او در آن روایت میشود و ما حتی میفهمیم كه چرا نامش رو  گذاشتن ددپول! ضمنا شرح داده میشه كه چرا  ددپول و «مرگ» (death) به هم علاقه دارن ولی خاصیت خوب شدن زخم های ددپول مانع از وصال آنها میشه! در هر حال خوندن این كمیك برای هر طرفدار ددپول ضروریه چون اریجین فوق العاده ای از ددپول ارائه میده.

 

2- شماره 11 از سری اول كمیك های Deadpool

 

این همون شماره معروفیه كه در آن دپول به همراه Blind Al به گذشته سفر میكنند و سر از یكی از كمیك های كلاسیك مرد عنكبوتی كه به دست استن لی و جان رومیتا خلق شد، درمیاره!!! این داستان آدم را یاد سریال تلویزیونی  مشهور Mystery Science Theater 3000 میندازه كه دهه 80 میلادی پخش میشد و تم های ترسناك و علمی – تخیلی را با كمدی تركیب میكرد چون در اینجا هم ددپول و Blind Al جای پیتر پاركر و زن عمو می را میگیرند و سبك زندگی در سال 1966 را مسخره میكنند! تازه، متوجه میشیم كه دوست ددپول یعنی Weasel از اون موقع پیتر پاركر رو میشناسه. واقعا كه چه داستان هوشمندانه و شگفت انگیزیه این داستان ...

 

1- شماره های 15 تا 19 سری سوم كمیك های Deadpool

بهترين كميك بوك ددپول

این داستان 5 قسمتی حیرت انگیز توسط زوج جری دوگان و برایان پوزهن نوشته شد و در آن تیم اپ (team-up) ی بین ددپول و هم تیمی های سابقش در پروژه "سلاح ایكس" را شاهد هستیم. بنابراین او به همراه كاپيتان آمریكا و ولورین شروع به تحقیق درباره مرد اسرارآمیزی به نام Butler میكنند كه داشته اعضای بدن ددپول رو میدزدیده (البته ددپول الان میتونه اندامش رو از نو رشد بده!) . در واقع  این اقای مرموز با این كارش میخواسته برای با گروگان گرفتن آدم های بدبخت در كشور كره شمالی و تهدید خانواده های آنها، روشون آزمایش كنه و با استفاده از اندام ددپول برای كره شمالی گروه اختصاصی ایكس من بسازه! سپس میفهمیم كه ددپول هم خانواده ای داره و دخترش توسط Butler گروگان گرفته شده . در  نهایت قهرمانان داستان به كره شمالی سفر میكنند تا خانواده ها را نجات دهند. شما میتونید برخی از صفحات این كمیك رو اینجا، اینجا ، اینجا و اینجا و اينجا ببینید تا متوجه شوید طراحی ها چقدر خوبن. این داستان در ضمن موفق میشه به نوعی اریجین های متعدد ددپول را با هم تركیب كنه و به اریجینی برسه كه از همه موثر تره. به علاوه این داستان هم تاریكه و هم funو بامزه!

 

 عمو مختار

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ددپول (DEADPOOL) بدانید

15 کاور برتر ددپول

10 تا از بهترین متلک هایی که ددپول در کمیک ها به مارول و دی سی انداخته است!

10 كمیك برتر ددپول

کمیک فارسي: «ددپول» و «مرد عنکبوتی برتر» + لینک دانلود مستقیم

كميك فارسی: قسمت آخر DEADPOOL’S SECRET SECRET WARS 

كمیك DEADPOOL ترجمه شد! + لینك دانلود مستقیم

5 تا از بهترین ، عجیب ترین و متفاوت ترین لباس های DEADPOOL

معرفی شخصیت های  فیلم "میوتانت های جدید"

6 تغییر بزرگ در كمیك های X-MEN

20 کلون برتر در دنیای کمیک

10 كمیك برتر ددپول (DEADPOOL)

معرفی ددپول

نقد و بررسی فیلم ددپول 2 (DEADPOOL 2)

معرفی 10 دشمن برتر ددپول (DEADPOOL)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

parker
#1 parker 1394-11-23 11:34
مقاله خیلی خوبی بود. البته مگه میشه مقاله های عمو مختار بد شه؟
کاراکتر ددپول همیشه برای یک شخصیتی بوده که گوشه داستان جا داره. یعنی وقتی قهرمانا میجنگن این بیاد اون وسط مسخره بازی در بیاره.
راستی حالا که به کاراکتر مرگ تو مقاله اشاره شد ، بگم که شایعه شده مرگ جزء شخصیت های اصلی ثور راگناروک حساب میشه!
نقل قول کردن
Freakazoid
#2 Freakazoid 1394-11-23 11:48
عالی بود این مقاله
عنوان داستان رتبه 1 خیلی جالبه:
The good, the bad the ugly
به فیلم کلاسیک "خوب، بد، زشت" اشاره داره و همچنین به شخصیت های داستان:
The good = کاپیتان امریکا
The bad= ولورین
The ugly= ددپول

خیلی جالب بود
نقل قول کردن
2m-had
#3 2m-had 1394-11-23 12:11
کمیک های ددپول آنقدر زیبا هستند که حتی بد ترین شون هم جزو بهترینشونه!
یه چیز جالب!
اگه اشتباه نکنم ددپول با اسپایدی کمیک های بسیار funداشته که آدم از شدت خنده روده پر میشه!
اگه دقت کرده باشین هیچ کدوم از اونها تو لیست نیستن ؛ پس ببین اینا ک تو لیستن چین؟!پس معطل نکنید و کمیک هارو با زبون انگلیسی هم که شده ببینید!
پ.ن:یکی از اعضای جدید سایتمون به نام آقای طایفه زحمت کشیدن این فیلم رو برام تهیه کردن!
همچنین هیچی نشده مقاله های بسیار جذابی به ایمیل سایت فرستادن!
به من گفتن که مقالم منتشر نشده ؛ از مدیر های سایت خواهش کنم اون رو منتشر کنن یا اگه مشکلی داره بگن تا بر طرفش کنم!
آقای طایفه یکی از ددپول فن های دو آتیشه ان ;-)
نقل قول کردن
shayan-pool
#4 shayan-pool 1394-11-23 12:21
اقا مختار واقعا دمت گرم خیلی مقاله قشنگ و زیبایی بود
ممنون از زحمتتون
فقط میخاستم بگم دوتا از کمیک ها ددپول ب نظر من اینجا کمه
یکیش ک deadpool vs carnage ک فک کنم همه خوندنش و واقعا هم کیف کردن خیلی کمیک جالبی بود
اون یکی هم کمیک deadpool vs thanud ک یک کراس اور قشنگ بین ددپول و تانوس ک دنبال مرگ هستن
این دوتا کمیک هم ب نكر من باید جز این ۱۰ تا باشن
نقل قول کردن
Marvel khafan
#5 Marvel khafan 1394-11-23 12:42
کسی لینک ددپول مرگو داره اگه دارین بزارین مقاله هم خیلی خوب بود دستتون درد نکنه اگرهم میشه درمورد ایرون من هم بنویسین ممنون میشم دمتون گرم :lol:
نقل قول کردن
Victor
#6 Victor 1394-11-23 12:52
خیلی ممنون، مثل همیشه خیلی زیبا بود
تا به اکنون چندان کمیکی از ددپول نخوندم پس نمیتونم نظری بدم که کدوم خوبه یا بد ولی خیلی دوست دارم بدونم واسه 10 داستان برتر ایکس من کدومارو انتخاب میکنید یعنی پیدا کردن 10 داستان برتر از میان داستان های فوق العاده ایکس من خیلی خیلی دشواره
نقل قول کردن
Marvel khafan
#7 Marvel khafan 1394-11-23 12:56
من فقط شماره های یکو دهو خوندم و خداییش حقشون همون جاست ;-)
نقل قول کردن
mehran spidey
#8 mehran spidey 1394-11-23 13:49
مقاله ی خوب و گسترده ای بود من از ۱و۲ خیلی خوشم اومد دست مریزاد عمو مختار ;-)
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#9 j.jonah jameson 1394-11-23 16:04
عمو جون دستت درد نکنه !
خیلی مقاله مفیدی بود میرم برای دانلودشون !
فقط شماره 2 رو خوانده بودم .

ولی عمو شما برای نوشتن این مقالات ( معرفی 10 کمیک برتر ) تمام کمیک ها رو میخوانید ؟
چون تا اینجای کار من یک بارم ندیدم که اسم شما برای ترجمه نوشته شده باشه . کلا مقالات رو خودتون مینویسید !
خدا کمکتون کنه !
ممنونم عمو ! :-)

راستی اون برنامه ویژه شما چی شد ؟ ( میدونم آدم سریشی هستم ) ولی اون کمیک رو خودتون فقط میتونید نقد کنید . ;-)
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#10 Samwel Tarly 1394-11-23 19:31
با اینکه من هیچ وقت کمیک های ددپول نخوندم چون برام خیلی خاص نبوده و میبینیم تو بیشتر این شماره ها همراه شخصیت های دیگر است و بار طنز داستان باید به دوش بکشه.تو بین این داستان ها برای من اون داستانی که در کنار ولورین و کاپیتان هست جالبه و به نظرم خیلی خلاقانه هست و هر 3 شخصیت متفاوتی دارن
نقل قول کردن
BLACK2016ir
#11 BLACK2016ir 1394-11-24 22:45
عمو مختار مقاله ی فوق العاده ای بودش و واقعا لذت بردم.
من از شخصیت ددیپول خیلی خوشم می اومد اما زمانی که تریلر red رو دیدم حالم ازش بهم خورد.درسته ددپول شخصیت خشنی داره ولی وقتی که تو تریلر پر بود از رابطه ی جنسی و فاحشه خونه چه میشه گفت.واقعا برای استودیو ی سازنده متاسفم که این شخصیت فوق العاده رو از عرش به فرش رسوندن.
نقل قول کردن
batspiderlash
#12 batspiderlash 1394-12-02 17:36
سلام دوستان یه کمیک ددپول بااسپایدر منه بدین من کلی سرچ کردم پیدا نشد
نقل قول کردن
همه فن حریف
#13 همه فن حریف 1396-02-11 19:19
سلام،می خواستم بدونم چرا اسم ددپول شده ددپول؟
ددپول تا حالا مرده؟
توی بازار یه کمیکی از ددپول بود که تا بیش تر از 30 شماره ادامه پیدا کرده بود یعنی بعد از پایان قضیه رعیس جمهور ها اون زنه رفت تو ذهنه ددپول(همون مامور شیلده که اسمش یادم نیماد)و بعد قضیه کپ و ددپول و ولورین شروع شد و اخیرین صفحه اخرین کمیکی تونستم بخونم زنه به ددپول گفت:نگران نباش وید،دخترت رو پیدا می کنیم.بعد اون که تموم شد به خاطر خراب شدن تبلتم دیگه نتونستم بخونم،میشه لینک دانلودش رو قرار بدید؟
عضو جدیدم اگه اشتباهی سرزده متاسفم
نقل قول کردن
Rock star
#14 Rock star 1396-02-11 19:56
#13
ریشه ی اسم ددپول توی مردنِ وید ویلسون نیست.
در اصل اون مکانی که وید ویلسون توش به قدرت های ما فوق بشری دست پیدا کرد و صورت و بدنش داغون شد، بروی افرادی که توی اون آزمایشگاه حاضر بودن با بدترین شرایط برخورد میکردن، اکثرشون هم میمردن، از همین جهت وید ویلسون بعد از اینکه آزاد شد به خاطر اون منطقه ای که روش آزمایش انجام میدادن و محل کشتار افراد بود، اسمش رو گذاشت ددپول (یعنی استخر مرگ). تا جایی که من میدونم اینجوری بوده...

در مورد سوال بعدی تون اطلاعی ندارم. کمیک های ددپول رو دنبال نمیکنم.
نقل قول کردن
Rock star
#15 Rock star 1396-02-11 20:07
#13
spidey.ir/.../...

اینم کمک میکنه
نقل قول کردن
darwinseyf
#16 darwinseyf 1396-12-02 09:42
ددپول با همین لباس و استیل محبوب دل ماست حالا داستانهای خوبش که بماند
نقل قول کردن
ghasem
#17 ghasem 1397-02-30 20:05
کمیک Deadpool Merc with a Mouth هم کمیک جالبی بود هم تم زامبی داشت هم سفر به دنیا های موازی :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید