10 كمیك برتر سوپرمن (Superman)

10 كمیك برتر سوپرمن (Superman)

این مقاله به مناسبت پخش نسخه بلوری فیلم "جاستیس لیگ" دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد ...

سوپرمن یكی از شناخته شده ترین شخصیت های تاریخ دنیای كمیك بوك های ابرقهرمانی است و تاریخچه بسیار غنی همراه با داستان های فوق العاده دارد و  تصمیم گرفتم 10 داستان برتر او را به شما معرفی كنم.

 ضمنا چند وقت پیش هم 10 داستان برتر supergirl را معرفی كردم كه اگه هنوز نخوندید، برید اینجا.

 

10- كمیك "سوپرمن: حق طبیعی" (Superman: Birthright)

 كمیك "سوپرمن: حق طبیعی" (Superman: Birthright) 

این كمیك قرار بود یك قصه تك قسمتی باشه و در دنیایی دیگر رخ بده ولی در نهایت جایگزین اریجینی شد كه «جان بیرن» دهه 80 میلادی برای سوپرمن نوشت . در این داستان شاهد كلارك كنت جوانی هستیم كه داره قدرت های خودش را تجربه و امتحان میكنه، در روزنامه "دیلی پلانت" كار میكنه و با «لكس لوثر» میجنگه. نویسنده داستان (مارك وید) به همراه طراح (لنیل فرانسیس یو) حتی موفق میشوند دلیل و توضیح نسبتاً قابل قبولی برای اینكه چطور كلارك كنت میتونه با عینك زدن هویت سوپرمنی خودش رو پنهان كنه، ارائه كنند. گفته میشه این كمیك یكی از داستان هایی بود كه الهام بخش فیلم "مرد پولادین" شد.

 

9- كمیك "سوپرمن: هویت مخفی" (Superman: Secret Identity)

 كمیك "سوپرمن: هویت مخفی" (Superman: Secret Identity)

در این داستان جالب شاهد پیچش جالب و تازه ای در اریجین سوپرمن هستیم . نویسنده داستان یعنی «كرت بیوزیك» به كمك طراحی به نام «استوارت ایمونن» دنیایی را به تصویر ميكشند كه در آن ابرقهرمانان فقط به شكل كاراكترهاي تخیلی و كمیك بوكی حضور دارند! شخصیت اصلی داستان پسری است به نام «كلارك كنت» و به خاطر همین اسم هم خیلی باهاش شوخی میكنند. تا اینكه  یه روز متوجه میشه میتونه پرواز كنه و واقعا سوپرمنه! ایده جالبیه نه؟ این كمیك فوق العاده سرگرم كننده است و خیلی خوب به شخصیت سوپرمن ادای احترام میكنه.

 

8- كمیك "مرد پولادین" (Man of Steel)

كمیك "مرد پولادین" (Man of Steel)

در سال 1986، دی سی تصمیم گرفت طراح و نویسنده نامدار مارول یعنی «جان بیرن» را وسوسه كنه تا بیاد به این شركت و پیشینه و اریجین سوپرمن را به روز كنه. در این miniseries شش قسمتی، بیرن موفق شد خیلی از المان های كارتونی و غیر قابل باور كمیك های اولیه سوپرمن را حذف كنه (مثل «كریپتو»، سگ سوپرمن!) . این اریجین خیلی از قبل بهتر شده بود البته همانطور كه در شماره 10 این مقاله گفته شد، پس از 20 سال و در Superman: Birthright ، اریجین سوپرمن دوباره اپدیت شد ولی این اریجین هم تا سالها در كمیك ها و انیمیشن های سوپرمن به كار گرفته میشد . من بخش زیر را از كتاب "تاریخچه كمیك استریپ" اثر استاد ترابی براتون نقل میكنم تا بیشتر با این كمیك آشنا شوید:

"جان بیرن  فهرستی تهیه کرد و آن را به رؤسای دی‌سی داد. آن‌ها نیز با این تغییرات موافقت کردند. مهم‌ترین تغییرات پیشنهادی او عبارت بود از:

 - والدین  سوپرمن  در کره زمین باید زنده بمانند.

 در منشا قدیمی  ‌سوپرمن ، والدین او در دهکده اسمال ویل پس از مدتی می‌میرند. اما  بیرن  در نسخه جدید والدین  سوپرمن  را زنده نگه داشت تا او بتواند از حمایت عاطفی آنان برخوردار شود.

 -  کلارک کنت  دیگر نباید صرفاً یک خبرنگار متین و دست و پا چلفتی باشد .

 بیرن  خصوصیات شخصی  کلارک کنت  را دگرگون کرد و به او شخصیتی جسورتر بخشید. او  کلارک کنت  را به عنوان فردی ورزشکار معرفی کرد و حتی ظاهر او را تغییر داد، به طوری که  کلارک  برای مدتی موی دُم اسبی داشت!

-  لوئیس لِین  (معشوقه «سوپرمن») باید شخصیت قوی‌تری داشته باشد.

تا قبل از ورود  بیرن  به عنوان احیاگر سوپرمن، خانم «لین» همواره بسان دختری که همیشه به دنبال کشف هویت مخفی  سوپرمن  بود (اما با حماقت خاصی به آن پی نمی‌برد!) به تصویر کشیده می‌شد. اما  بیرن  از او دختری قوی ساخت که می‌تواند از خود مراقبت کند و دیگر نیاز ندارد تا در طول روز چند دفعه توسط  سوپرمن  نجات داده شود!

-  لکس لوثر  (دشمن اصلی «سوپرمن») باید انگیزه‌های بهتری برای تنفر از سوپرمن داشته باشد.

بیرن  شخصیت  لوثر  را از یک دانشمند قدرت طلب به یک تاجر سرمایه دار و بی رحم که در ضمن از شهروندان محترم شهر نیز به شمار می‌آمد، تغییر داد.

-  کلارک کنت  باید در سن بلوغ  سوپرمن  شود.

  بیرن  کاراکتر  سوپربوی را کاملاً از تاریخچه سوپرمن حذف کرد. بدین ترتیب  کلارک کنت  جدید در سن بلوغ تصمیم به جرم ستیزی می‌گیرد، نه در دوران نوجوانی.

-  سوپرمن  باید در کره زمین متولد شود.

  بیرن  مصرانه می‌خواست تا به جای سیاره کریپتون، کره زمین محل تولد «سوپرمن» باشد. در نتیجه در داستان‌های جدید، پدر  سوپرمن ، تصمیم می‌گیرد تا قبل از انهدام کریپتون، جنین  سوپرمن  را داخل سفینه بگذارد و آن را به زمین بفرستد.

 

7- سوپرمن: برینیاك (Superman: Brainiac)

میتوان ادعا كرد كه «لكس اوثر» تا ابد دشمن اصلی و شماره یك سوپرمن خواهد بود ولی تردیدی نیست كه «برینیاك» در میان دشمنان سوپرمن از همه خطرناك تر و شاید جذاب تر باشد. او بسیار هم نیرومند است و به سختی میتوان جلویش را گرفت. سوپرگرل جمله جالبی در این داستان میگه كه مفهومش اینه: اگه لكس لوثر رو بزرگترین دشمن بشریت در عالم دی سی بدونیم، برینیاك هم بزرگترین دشمن موجودات فضائیه"! نویسنده برجسته این داستان یعنی «جف جانز» از یك طرف به تاریخچه غنی سوپرمن و برینیاك ادای احترام میكنه و از طرفی دیگر داستانی خلق میكنه كه میتونه به طور مستقل ازش لذت برد (مخصوصا از اكشنی كه داره). پایان داستان هم فوق العاده است و سوپرمن چیزی رو از دست میده كه قبلا تجربه اش نكرده بود. 

 

6- سوپرمن: رِد سان (Superman: Red Son)

 سوپرمن: رد سان (Superman: Red Son)

سوپرمن همیشه نماد دموكراسی و عدالت بوده (البته از نوع آمریكایی اش!) حالا در این داستان خلاقانه و what if میبینیم كه اگر سفینه سوپرمن به جای آمریكا ، در شوروی سقوط كرده بود ، چی میشد؟! «مارك میلار» با این داستان قصه ای جذاب خلق كرد كه از خوندنش قطعا لذت میبرید . ضمن اینكه خیلی جالبه كه ببینیم چنین تغییری چه تبعات دیگری روی دیگر قهرمانان دی سی مثل بتمن یا واندر ومن و ... میزاره. البته صفحات پایانی این داستان كمی بیش از حد لوس و كلیشه ای است ولی اگر میخواهید داستانی از سوپرمن بخوانید كه ذهنتون رو باز كنه و به فكر بیندازه، این بهترین  گزینه است.

 

5- سوپرمن برای تمام فصول (Superman for All Seasons)

 سوپرمن برای تمام فصول (Superman for All Seasons)

این یكی دیگه از اون همكاری های تاریخی و ماندگار بین زوج طراح/نویسنده «جف لوب» و «تیم سیل» است. آنها پیش از این كمیك فقو العاده موفق "بتمن : هالووین طولانی" را خلق كرده بودند و این بار نیز سعی كردند داستانی خلق كنند در شان دنیای سوپرمن. دنیای این كمیك زمین تا آسمان با دنیای كمیك هالووین طولانی فرق داشت و كاملا متناسب با سوپرمن بود و بیشتر حالت شاعرانه داشت تا دارك و خفن! این كمیك 4 قسمته و هر قسمتش به یك فصل سال اختصاص داره و نشون میده كه از دیدگاه نزدیكان او مثل جاناتان كنت، لوئیس لین، لكس لوثر  و لانا لانگ، سوپرمن چه جور شخصیتیه. از نوع دیالوگ نویسی لوب در این كمیك خیلی خوشم میاد. اما تیم سیل چهره كلارك/سوپرمن رو جوری میكشه كه اولش كمی زمان میبره بهش عادت كنید ولی در عوض پس زمینه ها و محیط رو عالی طراحی كرده.

شما میتوانید این داستان را اینجا با ترجمه فارسی دانلود کرده و بخوانید

 

4- شماره 11 كمیك Superman Annual

 شماره 11 كمیك Superman Annual

این داستان زیبا ، "برای مردی كه همه چیز دارد" (For the Man Who Has Everything) نام دارد و سال 1985 توسط استاد «الن مور» در شماره 11 كمیك Superman Annual  چاپ شد. نقطه قوت این داستان این است كه چهره جدیدی از سوپرمن نشان ما میدهد و ما میبینیم كه حتی شخصیتی نیرومند مثل سوپرمن هم میتونه رویای داشتن یك زندگی بهتر رو داشته باشه. در ابتدای داستان میبینیم كه بتمن، واندر ومن و رابین به مقر سوپرمن یعنی Fortress of Solitude میان تا به مناسبت تولدش، بهش كادو بدن . ولی در كمال تعجب میبینند كه سپورمن بیهوش شده و یك گیاه عجیب بیگانه بهش چسبیده. سپس معلوم میشه همه چیز زیر سر شخصیت خبیثی به نام Mongul بوده . او توضیح میده كه این گیاه اگر به كسی بچسبه باعث میشه تا رویای دنیایی رو ببینه كه در آن همه چیز عالی و بر وفق مراد اوست! سپس رویای ایده آل سوپرمن را میبینیم و متوجه میشیم كه یك زندگی عادی به همراه فرزند و همسرش در زادگاهش یعنی سیاره كریپتون دارد. همزمان دوستانش با Mongul میجنگند و كم كم رویای سوپرمن به كابوسی دهشتناك تبدیل میشود . این یك داستان فوق العاده است كه اگر اشتباه نكنم برای یكی از اپیزودهای سریال كارتونی Justice League Unlimited هم مورد اقتباس قرار گرفت.

شما میتوانید این داستان را اینجا با ترجمه فارسی دانلود کرده و بخوانید

 

3- كینگدوم كام (Kingdom Come)

كميك كینگدوم كام (Kingdom Come)

شاهكاری از الكس راس و مارك وید كه یكی از بهترین داستان های كمیك بوكیه كه تا به حال خوانده ام. داستان در آینده میگذره كه در آن اعضای مختلف جاستیس لیگ بازنشسته شده اند و در نتیجه شخصیت های انتقام جو و یاغی (vigilante) خیابان های شهر را فرا گرفته اند كه هیچ چیز از مسئولیت پذیری نمیدانند. سپس حادثه بدی می افتد و واندر ومن موفق میشود سوپرمن را كه پا به سن گذاشته ترغیب كند تا دوباره به عرصه برگردد و جاستیس لیگ را از نو تشكیل دهد و به این تازه به دوران رسیده ها بفهماند كه معنی ابرقهرمان یعنی چی! ولی مشكل اینه كه سوپرمن هنوز هم خاطرات تلخ كشته شدن همسرش «لوئیس لین» به دست جوكر را از یاد نبرده. این داستان درسته كه شخصیت های دیگه ای هم داره ولی سوپرمن نقش اصلی رو در آن ایفا میكنه. ای كاش آن زك اسنایدر بی استعداد این داستان رو خونده بود تا متوجه میشد ذات سوپرمن یعنی چی.....

 

2- كمیك All-Star Superman

كمیك All-Star Superman

این سری 12 قسمتی سال 2005 عرضه شد  در آن «گرنت موریسون» و «فرانك كوآیتلی» به طرز شگفت انگیزی به تمام المان های اصلی تاریخ سوپرمن ادای احترام كردن. در این داستان سوپرمن به خاطر اینكه در معرض تشعشعات خورشیدی، متوجه میشه كه فقط یك سال دیگه میتونه زنده باشه! در ادامه میبینیم كه سوپرمن چطور سعی میكنه كارهای ناتمام زندگی خودش را تموم كنه. نكته جالب اینه كه شاید این كمیك به نظر بیاد كه از ماجراهای اپیزودیك و از هم گسیخته تشكيل شده ولی همه چیز به پایانی بسیار قدرتمند و از هر نظر منتهی میشه.

 

1- شماره 423 كمیك Superman و 583 كمیك Action Comics

 شماره 423 كمیك Superman و 583 كمیك Action Comics

این همون داستانیه كه استاد ترابی عاشقشه و هر جا و در هر حال به بقیه توصیه میكنه تا اونو بخونن! منم به پیشنهاد او خوندنمش و واقعا فهمیدم گه بهترین داستان سوپرمنه! اولا اینو بگم كه این داستان رو به نام "چه بر سر مرد فردا آمد؟" یا Whatever Happened to the Man of Tomorrow? میشناسند ("مرد فردا" یكی از القاب سوپرمنه). این داستان دو قسمته و قسمت اولش در شماره 423 كمیك Superman چاپ شد و قسمت دومش هم در شماره  583 كمیك Action Comics. نویسنده اش هم كه الن مور است و طراحش هم «كرت سوان» كه شخصا میگم بهترین طراح تاریخ سوپرمنه و اونایی كه با طراحی هاش برای سوپرمن در دهه 70 میلادی آشنا هستند میدونن كه چه طراحی های نمادینی از سوپرمن خلق كرده. این داستان به نوعی آخرین داستان سوپرمن در دوران نقره ای كمیك هستش . داستان از آینده ای نامعلوم شروع میشه كه در آن سوپرمن یك دهه است ناپدید شده. بعد خبرنگاری میره سراغ لوئیس لین و ازش درباره آخرین مبارزه سوپرمن سئوال میكنه. بعد به صورت فلش بك به گذشته میریم و میبنیم كه چطور دشمنان كلاسیك سوپرمن دارن رفتارهای غیر معمول از خودشون نشون میدن . سوپرمن متوجه قضیه میشه و میدونه كه این دفعه هم جون خودش در خطره و هم جون عزیزانش. بنابراین همه نزدیكان و دوستانش رو میبره به Fortress of Solitude تا خودش رو برای تهاجم نهایی اماده كنه. بعد شاهد نبرد سختی بین او و تركیبی از لكس لوثر و برينياك هستیم. ولی بعد معلوم میشه كه قضیه چیز دیگه ای است و دشمن دیگری در پس این حملات قرار داره ... من هر چی از قدرت و عظمت این داستان بگم  بازم كمه  واقعا حماسی ، عاطفی ، هوشمندانه و ارزشمنده. اگر طرفدار واقعی سوپرمن هستید باید قبل از مردن حتما این كمیك رو بخونید!

شما میتوانید این داستان را اینجا با ترجمه فارسی دانلود کرده و بخوانید.

 

نویسنده: عمو مختار

 

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

      (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط: 

کمیک بوک های سوپرمن به زبان فارسی

10 شخصیت مکمل برتر داستان های سوپرمن

10 حقیقت مهمی که باید درباره سوپرمن (SUPERMAN) بدانید

10 كمیك برتر سوپرمن (SUPERMAN)

سوپرمن، امام حسین (ع) و واقعه عاشورا

10 بلای بزرگی که لکس لوثر بر سر دیگران آورده است

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

 رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه جاستیس لیگ (JUSTICE LEAGUE)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

North-wolf
#1 North-wolf 1395-01-15 16:15
تو قسمت 13 سریال سوپرگرل شماره 4 مورد اقتباس قرار گرفت
البته برا سوپرگرل
نقل قول کردن
Harley Quinn
#2 Harley Quinn 1395-01-15 16:16
عالی :-) :-) :-)
واقعا خیلی مقاله خوب و جالبی بود
من خودم فقط گزینه های 3 و 7 خوندم.خیلی دوسشون داشتم ولی الان باید برم شماره 9 لیست رو دانلود کنم و بخونم :D
واقعا از ایده ای که داشت خیلی خوشم اومد
بازم ممنون
نقل قول کردن
Harley Quinn
#3 Harley Quinn 1395-01-15 16:20
به نقل از North-wolf:
تو قسمت 13 سریال سوپرگرل شماره 4 مورد اقتباس قرار گرفت
البته برا سوپرگرل

آره
یه زندگی ایده آل رو تو کریپتون برای کارا به تصویر میکشه.
نقل قول کردن
Rock star
#4 Rock star 1395-01-15 16:42
واقعا سپاسگزارم از عمو مختار عزیز که این مقاله رو نوشتند و مثل همیشه کاملاََ تخصصی این کمیک ها رو مورد بررسی قرار دادن و فکر کنم با خوندن این کمیک ها ثابت میشه که سوپرمن چه شخصیت خوب و مثبتی داره ، چقدر شخصیتِ مهربونی داره تماماََ پر از انسانیت و اخلاقیات نیک ، در صورتی که در دو فیلم اخیر سوپرمن یعنی Man of steel و Batman vs Superman این شخصیت پردازی زیبا از بین رفت و سوپرمنی که نشان داده شد یک فردِ عوضی و بی مسولیت بود که مطمعناََ اگر آقای زک اسنایدر و هنری کاویل یک نگاه سطحی به این کمیک ها مینداختند الان حداقل شاهد سوپرمنِ بهتری می بودیم.
متاسفانه اصلاََ وقت ندارم مگر نه همه رو میخوندم ولی عجب نویسنده هایی واسه سوپرمن کمیک نوشتند بیخود نیست مهم ترین شخصیت و ابر قهرمان آمریکاست از قرارِ معلوم همه ی آمریکایی ها روش غیرت دارند ، نمیدونم اگر دقت کرده باشید سوپرمن یه جورایی مثل رستم می مونه ولی خب مشخصاََ رستم از نظر تاریخی و درون مایه ی تراژدیک قوی تره ... خب بحث رو بازش نکنیم ، شخصیتِ خوب و جذابی هست ، اولین سوپر قهرمان آمریکاست و پدرِ تمامی سوپر قهرمانان دیگر و تاثیر گسترده ای که در صنعت کمیک بوک و رسیدن آن به آنچه امروز هست واقعاََ با اهمیت و ارزشمند هست.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#5 j.jonah jameson 1395-01-15 16:58
همونطور که گفنتم پر از سورپیرایز بود !!!! :lol:
فقط روی شماره 5 و 4 مشکوک بودم که در مقاله میاد که اومد ! واقعا این 2 تا داستان خوبی داره !!! :P

شماره 9 : ایده اش محشره .... و چندین بار از این ایده برای کارتون ها و انیمیشن های دیگه استفاده شده است ! ولی این یکی به نظرم باید یه چیز دیگه باشه .....
شماره 8 :
فقط بخش تاریخچه کمیک رو میدونستم !! ولی زیاد از جزئیات داستان خبر نداشتم !
شماره 6 :
تعریف داستانش رو زیاد شنیدم ( خیلی زیاد و بیشتر هم راجب بتمن صحبت میشه که یکسری کار های غیر اخلاقی میکنه و ..... )
ایده جالبی بود ! توی بازی بی عدالتی هم این لباساشون بود که خدایی خوب طراحی شده بود !
شماره 3 :
الکس راس همیشه آدم رو غافلگیر میکنه ! توی انعکاس میزی که سوپرمن داره بهش نگاه میکنه انگار بتمن هم هست !! باید کمیک جالبی باشه چون من کلا با بازگشت سوپرمن به عرصه فعالیت قهرمانی اش حال میکنم هر دفعه شکوه و جلال بیشتری پیدا میکنه !
شماره 2 : ایده ی زیبایی داره ! فکر کن بفهمی که چند وقت دیگه زنده ای بعد میخوای با باقی عمرت چیکار کنی کلا خیلی هیجانیه !! ذهنم داره قلقلک میده !
شماره 1 : فقط میتونم بگم ای کاش میشد ما هم همچین کمیک ای رو بخونیم ( کسی نیست کمیک خوب معرفی کنه ما هم زیاد کمیک خوب به دستمون نرسده حرص میحوریم )
آقای ترابی و عمو مختار عزیز این کمیک فیزیکال بوده یا همینطوری توی کامپیوتر و گوشی دیدید ؟؟؟

از همه ی اینا مهم تر .......
دارم میسوزم !!!! آتیش گرفتم .... یعنی الان خیلی سوال برام پیش اومده که دلیل اش رو نمیدونم
عمو جان مقاله های شما خیلی عالیه و هیچی نمیتونم بگم ولی وقتی داریم میخونیم به جای حساس اش که میرسه سریع قطع میشه !!! :cry:
عمو خواهشا فقط جریان این عینک زدن سوپرمن رو بگید !!! هیچ رقمه تو کتم نمیره .... :eek:

ممنون بابت مقاله ! :-)
نقل قول کردن
Omid_Spider
#6 Omid_Spider 1395-01-15 17:29
ممنون از عمو مختار عزیز
سوپرمن اولین شخصیتی بود که پای منو به دنیای کمیک باز کرد یه علاقه خاصی بهش دارم

در مورد کمیک شماره423 که در جایگاه اول این مقاله قرار داره
اگه فرصتی پیش بیاد ترجمه بشه قطعا هممون استقبال میکنیم

دوستان دارم انیمیشن
ُ
Super Man The Animated Series میبینم دوران بچگیم 3 قسمتو دیدم خیلی دنبال ادامش بودم اما پیدا نکردم(اون موقع دسترسی به نت نداشتم )
تا این که چند هفته پیش بصورت اتفاقی متوجه شدم این انیمیشن با تمام فصل ها و زیر نویس فارسی وجود داره و الانم دارم میبینم موقع دیدنش یه حسی دارم یعنی همون حسی که دوران بچگی داشتم برام زنده شده دیدن این انیمیشن بعد از این همه سال واسم یه نوستالژی محسوب میشه
دوستانی که علاقه دارن ببینند اطلاع بدند آدرس سایت بدم دانلود کنند :-)
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1395-01-15 17:46
5:#
من داستان شماره 1 و 3 رو در یک کمیک نفیس و hardcover دارم که تمام داستان هایی که الن مور برای سوپرمن نوشته یه جا جمع کرده
خودمم به مختار دادمش تا بخونه
ولی شما با یه سرچ ساده تو اینرنت پیداش میکنی
یعنی بنویس
Whatever happened to man of tomorrow
بعد در ادامه بزن cbr torrent download بهت میده
درباره سوالت هم باید بگم اگه درست یادم باشه گفتن که یکی از قدرت های سوپرمن اینه که وقتی عینک میزنه، فرد مقابل نمیتونه تشخیص بده واقعا کیه مگر اینکه خودش بخواد!
البنته مطمین نیستم و دی سی فن های سایت اگه دقیق تر میدونن بگن لطفا
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#8 TheBLoodynine 1395-01-15 18:45
بازم یه شاهکار از عمو مختار.من شماره سه رو خوندم واقعا سوپرمن شخصیت عالی داره مهربون فداکار...حیف این زک اگر یه بار یدونه از این کمیکها رو خونده بود الان چنین سوپرمنی تو سینما تحویل نمیداد بیشتر شبیه دیوه تا ابرقهرمان و دلسوز مردم ممنون واسه مقاله عمو
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#9 Samwel Tarly 1395-01-15 19:30
بالاخره مقاله ای که منتطرش بودیم اومد و به بزرگی شخصیت سوپرمن در این داستان ها پی می بریم و میفهمیم با اینکه بیگانه است اما چقدر انسانیت داره.راستی در این شماره ها اون شماره ای که سوپرمن تو شوروی زندگی می کنه نه امریکا برام جالبه که بخونم چون حتما تو اون داستان نوشته که سوپرمن ادم بدی شده یا طرفدار کمونیسته.من این شماره رو نخوندم, ایا واقعا اینجوریه؟اصلا از کمیک های سیاسی خوشم نمیاد
اون داستانی هم که تو 4 فصل اتفاق افتاده هم به نظرم قشنگ میاد چون کلا داستان هایی که درباره شخصیت ابرقهرماناست دوست دارم
نقل قول کردن
Superior avenger
#10 Superior avenger 1395-01-15 20:26
خسته نباشید عمو مثل همیشه عالییی بود
فقط یه سوال
این کتاب تاریخچه کمیک استریپ رو از کجا میشه خرید ؟ من توی هیچ کتابفروشی ندیدم
نقل قول کردن
Richard Grayson
#11 Richard Grayson 1395-01-15 20:31
به نقل از Hulk:
خسته نباشید عمو مثل همیشه عالییی بود
فقط یه سوال
این کتاب تاریخچه کمیک استریپ رو از کجا میشه خرید ؟ من توی هیچ کتابفروشی ندیدم

ketabsa.com/.../

البته قبلا قسمت تبلیغات سایت واسه خریدش جایی بود ولی الان نیست.

--------------------------------
فکر کنم هیچ دی سی فنی بتونه به این دقیقی همچین مقاله ای رو بنویسه که عمو مختار نوشته . زک اسنایدر کبیر :-x این همه داستانو دیده یا ندیده و گند زده به شخصیت سوپرمن
نقل قول کردن
Amir spidey
#12 Amir spidey 1395-01-15 20:36
به نقل از agh:
بالاخره مقاله ای که منتطرش بودیم اومد و به بزرگی شخصیت سوپرمن در این داستان ها پی می بریم و میفهمیم با اینکه بیگانه است اما چقدر انسانیت داره.راستی در این شماره ها اون شماره ای که سوپرمن تو شوروی زندگی می کنه نه امریکا برام جالبه که بخونم چون حتما تو اون داستان نوشته که سوپرمن ادم بدی شده یا طرفدار کمونیسته.من این شماره رو نخوندم, ایا واقعا اینجوریه؟اصلا از کمیک های سیاسی خوشم نمیاد
اون داستانی هم که تو 4 فصل اتفاق افتاده هم به نظرم قشنگ میاد چون کلا داستان هایی که درباره شخصیت ابرقهرماناست دوست دارم

اتفاقا من رد سان رو خوندم.به شما هم توصیه می کنم بخونید.دنیای رد سان دنیایی هست که توش کلارک در یک روستایی فرود میاد که متعلق به شوروی بوده.اون روستا چند ساعت قبل از فرود کلارک متعلق به آمریکا بوده.برای همین بعد ها آمریکایی ها افسوس می خورن.کلارک تو اون روستا بزرگ میشه بدون اینکه کسی بشناستش ولی بعد اینکه قدرت هاش ظاهر میشن مقامات شوروی او رو استخدام می کنن و به آمریکایی ها نشون میدن و فخر فروشی میکنن که همچین سلاحی دارن.ولی در واقع کنت کاملا با آرمان های اونا مخالفه و فکر می کنه که اون یک قهرمانه برای کل دنیا نه فقط یک کشور.پس سوپرمن با وجود مخالفت شوروی کل دنیا رو تحت حفاظت خودش قرار می ده.
جالبه که در اون دنیا لوثر همسر لین هست و بتمن هم با پدر و مادرش در خانه جلوی چشماش می میرن.اتفاقا بتمن در اون دنیا مخالف شوروی هست و اعمال انتحاری زیاد انجام میده.دایانا هم مثل دنیای اصلی یک شاهزاده هست.آها راستی آمریکا هم یک ارتش گرین لنترن داره که متشکل از سربازانش هست که به حلقه مجهز هستن.فرماندشون هم هال جوردنه.

امیدوارم به اندازه کافی تونسته باشم شما رو قانع کنم که چرا کمیک قشنگیه ;-)
نقل قول کردن
Bat-Flash
#13 Bat-Flash 1395-01-15 20:59
مرسی عالی بود واقعا دمتون گرم
نقل قول کردن
Rock star
#14 Rock star 1395-01-15 21:43
#13
مرسی امیر جان ، با توضیحات کاملی که شما دادید به نظر میاد که واقعاََ کمیک زیبایی باشه و ارزش خوندن داشته باشه ، مرسی از معرفی ، من که هر وقت که تونستم میخونمش ( حالا اول باید این شاهکار های سوپرمن که عموی عزیز زحمت کشیده و به ما معرفی کرده رو بخونم)
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#15 j.jonah jameson 1395-01-15 22:29
به نقل از mtm:
5:#
من داستان شماره 1 و 3 رو در یک کمیک نفیس و hardcover دارم که تمام داستان هایی که الن مور برای سوپرمن نوشته یه جا جمع کرده
خودمم به مختار دادمش تا بخونه
ولی شما با یه سرچ ساده تو اینرنت پیداش میکنی
یعنی بنویس
Whatever happened to man of tomorrow
بعد در ادامه بزن cbr torrent download بهت میده
درباره سوالت هم باید بگم اگه درست یادم باشه گفتن که یکی از قدرت های سوپرمن اینه که وقتی عینک میزنه، فرد مقابل نمیتونه تشخیص بده واقعا کیه مگر اینکه خودش بخواد!
البنته مطمین نیستم و دی سی فن های سایت اگه دقیق تر میدونن بگن لطفا

آقای ترابی ممنون !!

فقط علاوه بر شماره 1 شماره 4 هم دانلود و آپلود شده !!
هر 2 با هم در یک فایل زیپ و حجم تقریبی 36.5 مگ هست !

نمیدونم چرا حس کردم باید بزارم .... آخه داستانش رو خیلی دوست دارم ( راستیتش روابط بتمن با سوپرمن رو یه جوری توصیف کرده خوشم میاد ازش ! یه جا میگه انتخاب هدیه برای اون همیشه سخته بوده !!! ( یعنی چقدر باهم رفیق هستند )

علاوه بر این مرگ هاپو / سگ سوپرمن هم منو به گریه انداخت ( هرچند دل خوشی ازش نداشتم )

راستی اون لحظه ای هم که لوتر با برانیاک ترکیب میشه جالبه ( عکس نمیزارم ببینید )
نقل قول کردن
Rock star
#16 Rock star 1395-01-15 22:38
خیلی جالبه الان که وقت کردم کلِ مقاله رو بخونم متوجه شدم ، بهترین داستان بتمن هم به انتخاب سایت IGN کمیکی هست بدین عنوان Whatever happened to the caped crusader یعنی چه بر سر شوالیه شنل پوش آمد؟ که یک داستان تراژدیک برای بتمن هست که در کمیک های Batman #686 و Detective comics #853 اتفاق می افتد که بتمن در یک کما به سر می بره که همانند همین کمیک سوپرمن کلی لحظات خاص و عاطفی و مهم در تاریخ بتمن داره و در آن تمامی خلافکاران گاتهام(جوکر ، دوچهره ، راس الغول و...) و دوستان بتمن(رابین ، باربارا ، گوردون و سوپرمن و...) برای ادای احترام به بتمن بر سر مزارش میرند ، حتی جوکر هم احساس تاسف میکنه و میگه "من وقتی مردم رو برای خنده میکشتم حال میداد ولی هیچ وقت کشته شدن تو برای من خنده دار نبود" و کلی دیالوگ مهم و خاطره انگیز دیگه رد و بدل میشه از دشمن ها گرفته تا دوست و آشنا و... حتی گذشته ی بروس وین هم خیلی کامل تر و زیبا تر نشون داده میشه، لحظات مهمِ زندگی بروس وین که آدم اصلاََ گریه اش میگیره اگه تا آخرش بخونید ، یه احساسِ غریبی پیدا میکنید و تاریخچه ی زندگی بتمن از نبرد ها و هم چنین خیلی باحاله کتابچه ی اعمالش هم میدن دستش و اتفاقات و داستان های مهمِ بتمن هم در یک لحظه نشون داده میشه که در آخر با این همه خاطره و لحظات مهم در دوران بتمن حسِ خیلی خاصی بهتون دست میده یه جور نوستالژیِ خاص...
حتماََ باید بخونیدش ، واقعاََ فوق العاده است.
نقل قول کردن
Rock star
#17 Rock star 1395-01-15 22:43
#18
راستی یه چیزایِ جالبی هست که اصلاََ شاخ در میارید بهتون نمی گم که اسپویل نشه ولی نکته خیلی داره انگار کلِ تاریخچه ی بتمن و خاطراتی که شرح داده نشده تو این کمیکه حتی اگه بدونید در کجا از عزاداران بتمن داره پذیرایی میشه و ... مختون سوت میکشه!!!!
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#18 j.jonah jameson 1395-01-15 22:44
#13
کارت درسته !! شما بگی من هم قبول میکنم !! :-)
واقعا کمیک زیبایی است ! :D
منم قبولش دارم ! لباس ها و ایده های جالبی داشت .

راستی ..... ببخشید آقای ترابی / عمو مختار ما کمیکی به نام Superman--The Man of Tomorrow داریم ؟؟
منظورم Superman - Whatever Happened To The Man of Tomorrow نیست !
اخه اینم دانلود کردم میخواستم بدونم اینم به داستان Superman - Whatever Happened To The Man of Tomorrow مربوط هست یا نه ؟
اگر هست بگید برم تو کار آپلودش که بچه ها هم ببینند ! :lol:
نقل قول کردن
comic fan
#19 comic fan 1395-01-15 23:13
عالی بود عمو
واقعا شما از خیلی از دی سی فنا بیشتر اطلاعات دارین درباره این کمپانی
ولی بنظرم داستان sceret origin میتونست باشه توی لیست . نحوه ی روایت داستان ، شخصیت پردازی و طراحی هاش رو خیلی دوست داشتم .
اگر اشتباه نکنم هم همین داستان سوپرمن برینیاک در ادامه ی همین کمیک باشه
البته شخصا خیلی امید داشتم وول 1 کمیک lex luthor : man of steel باشه توی لیست
بنظرم از مورد 10 خیلی بهتر بود .
میشه بپرسم چه چیزی باعث شد دوتا کمیکی که نام بردم توی لیست نباشه ؟!
نقل قول کردن
Human Torch
#20 Human Torch 1395-01-16 00:06
خيلى ممنون اين مقاله جاى خاليش واقعا تو سايت حس ميشد
نقل قول کردن
Human Torch
#21 Human Torch 1395-01-16 00:18
نظرتون درباره Superman beyond چيه؟ميتونست تو ليست باشه؟
نقل قول کردن
Mg.sp
#22 Mg.sp 1395-01-16 00:46
به نقل از comic fan:
عالی بود عمو
واقعا شما از خیلی از دی سی فنا بیشتر اطلاعات دارین درباره این کمپانی
ولی بنظرم داستان sceret origin میتونست باشه توی لیست . نحوه ی روایت داستان ، شخصیت پردازی و طراحی هاش رو خیلی دوست داشتم .
اگر اشتباه نکنم هم همین داستان سوپرمن برینیاک در ادامه ی همین کمیک باشه
البته شخصا خیلی امید داشتم وول 1 کمیک lex luthor : man of steel باشه توی لیست
بنظرم از مورد 10 خیلی بهتر بود .
میشه بپرسم چه چیزی باعث شد دوتا کمیکی که نام بردم توی لیست نباشه ؟!


اتفاقا آقا عليرضا يه سايت خارجي بود كه 20 داستان برتر سوپرمن رو نوشته بود كه كميك lex luthor:man of steel رتبه 17 رو داشت!
نقل قول کردن
Mg.sp
+1 #23 Mg.sp 1395-01-16 00:47
عمو مختار دستت طلا
بارها شما ثابت كردي كه يه كميك فن واقعي هستيد راجب تمام شخصيت هاي كميكي اطلاعات لازم رو داريد
نقل قول کردن
Amir spidey
#24 Amir spidey 1395-01-16 23:23
#13
#19
خواهش می کنم،کاری نکردم که فقط یه خلاصه داستان نوشتم.باورتون میشه که تازه می خواستم در مورد سوپرمن بیشتر بنویسم ولی دیگه گفتم زیادی اسپویل می شه !
نقل قول کردن
Victor
#25 Victor 1395-01-30 18:53
#17
دیجیتاله؟
اگه نه لطفا یکی لینک دانلود کمیک "چه بر سر مرد فردا آمد؟" رو به صورت دیجیتال (اونم نباشه حداقل کیفیتش خوب باشه) رو بزاره
نقل قول کردن
Qeiji
#26 Qeiji 1395-03-16 11:14
من تو کمیک اسپایدی علیه سوپرمن، لکس لوثر رو با ظاهری به شدت شبیه گرین گابلین دیدم، کسی میدونه چرا؟
من از کمیکای سوپرمن فقط همون یدونه که الان گفتم رو خوندم ولی تو همون عاشق شخصیتش شدم. اونجا که با اسپایدی میجنگید و همش سعی داشت باهاش حرف بزنه و بهش توضیح بده که فریب خوردن رو خیلی دوست داشتم. یه صحنه داشت که عصبانی میشه و میاد یه مشت خفن به پیتر بزنه ولی سریع جلو خشمشو میگیره و متش رو نگه می‌داره. (البته باد مشتش پیترو دو کیلومتر پرت میکنه اونورتر)
کلا اینا رو که دیدم خیلی حال کردم باهاش. این کمیکا رو هم وقت کنم، میخونم.
ممنون از عمومختار
نقل قول کردن
arkham knight
#27 arkham knight 1395-03-17 19:51
تو این لیست به نظرم کینگدام کام ، چه بر سر مرد فردا آمد ، برای مردی که همه چیز دارد و صد البته رد سان شدیدا جزو مورد علاقه هامن... اما باید حتما مقاله آپدیت شه ، سری جدید superman : american alien شاهکاره... به نظرم رتبه نه ، هفت یا ده رو میتونه داشته باشه...
نقل قول کردن
Victor
#28 Victor 1395-03-17 23:43
#28
موافقم
بیگانه امریکایی خیلی عالیه
یکی از بهترین کمیک های "کلارک کنت"
جدیدا بدجور رفته بودم تو فاز کمیک های دی سی که خب امتحانات نذاشت
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#29 Samwel Tarly 1396-09-06 10:01
واقعا top 10 این لیست شاهکاره. وقتی که این مقاله رو خوندم با اکثر موارد این لیست اشنا نبودم ولی الان به غیر از کمیک سوپرمن بربنیاک و کینگ دام کام بقیه رو کامل یا دو سه تا رو نصفه خوندم که بزودی تکمیلشون می کنم.
وقتی کامنتم رو که پارسال زیر این پست گذاشتم نگاه کردم فقط خنده ام گرفت و الان داستان ردسان جزو داستان های موردعلاقمه و خوندنش خیلی برام لذت بخش بود.
در بین داستان هایی که از سوپرمن خوندم نمیدونم چرا کمیک "برای تمام فصول" که مشغول ترجمه اش هم هستم برام ارزش خاصی داره و خیلی بیشتر از خوندنش لذت بردم و نشون میده سوپرمن تو بهترین خانواده بزرگ شده و برعکس بتمن دوران کودکی سختی نداشته.
توصیه می کنم اگه میخواید با شخصیت فوق العاده و پاک سوپرمن اشنا بشید حتما این کمیک رو بخونید.
بازم ممنون به خاطر مقاله
نقل قول کردن
im_ironman
#30 im_ironman 1401-01-28 16:21
واقعا بزرگترین آرزوم از نظر کمیک بوکی اینه که کمیک All-Star Superman رو بخونم لطفا لطفا ترجمه کنید
.
.
.
.
.
مقاله عالی بود واقعا دمت گرم عمو مختار
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#31 ادریس نصراللهی 1402-07-08 18:57
به نقل از im_ironman:
واقعا بزرگترین آرزوم از نظر کمیک بوکی اینه که کمیک All-Star Superman رو بخونم لطفا لطفا ترجمه کنید
.
.
.
.
.
مقاله عالی بود واقعا دمت گرم عمو مختار


بله بنده هم موافقم
حیفه این جواهر برای فارسی زبانان ترجمه نشه ، شما که همیشه زحمت می‌کشید خب اینم روش
خواهشا
نقل قول کردن
mtm
#32 mtm 1402-07-08 19:39
به نقل از ادریس نصراللهی:
به نقل از im_ironman:
واقعا بزرگترین آرزوم از نظر کمیک بوکی اینه که کمیک All-Star Superman رو بخونم لطفا لطفا ترجمه کنید
.
.
.
.
.
مقاله عالی بود واقعا دمت گرم عمو مختار


بله بنده هم موافقم
حیفه این جواهر برای فارسی زبانان ترجمه نشه ، شما که همیشه زحمت می‌کشید خب اینم روش
خواهشا

ما که وظیفه مون ترجمه ی "جواهرات" مردعنکبوتیه. برید از اون سایتا و کانالای دیسی بخواهید ترجمه ش کنن. کسی چه میدونه، شاید به جز "فحش دادن" و "توهین کردن" کار دیگه ای هم بلد باشن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید